TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 00:56:
[...]
Inderdaad. Deze tarieven van het modelcontract van Engie zijn véél hoger dan de tarieven op het moment van afsluiten van het contract vorige week.
Zie
hier de tarieven die op dat moment golden (totdat het modelcontract niet meer was af te sluiten). Met de tarieven waar ze nu opeens mee
komen, was er eigenlijk geen enkele reden geweest om voor een modelcontract bij Engie te gaan. Vreemde actie van ze!
Degenen die toen op tijd voor Vattenfall of Powerpeers zijn gegaan, hebben daadwerkelijk nog een contract met die gunstige tarieven gekregen (in ieder geval tot en met 31 december 2021). Helaas lijkt Engie dat dus niet waar te maken. Die gaan nu zelfs in de richting van de Eneco-tarieven van 1,80 per m³ en 0,49 per kWh. En nu ook nog maar weer afwachten wat ze voor 2022 gaan verzinnen...
Annuleren en alsnog gaan voor de
nieuwe tarieven van Vattenfall lijkt bijna nog de beste optie. Al is dat uiteraard ook wel weer een gedoe.
Dank voor jullie commentaar en aanvullingen.
Ik vraag mij af of de Vattenfall-tarieven ook inderdaad nog gelden voor een Modelcontract. En dan wordt het dus weer de vraag of en wanneer je een Vattenfall-Modelcontract kunt krijgen.
Maar ik heb het Engie-contract -
voor mijn verbruik - in een spreadsheet uitgeplozen en daar de Vattenfall-tarievenlijst en het Eneco-mailtje van 5/11 tegenaan gezet. Zie hieronder.
Dan zou Engie €1.000,-- per jaar duurder zijn?! Da's wel heel sterk!
Maar altijd nog goedkoper dan het Eneco-tarief dat ik 5 november van Eneco ontving. En merkwaardig genoeg is de door Eneco aangegeven maandtermijn (€291,--) lager dan die van Engie (€341,--).
Morgen (straks) dus maar eens kijken of ik Vattenfall aan de lijn kan krijgen.
[
Voor 7% gewijzigd door
PJW9779 op 10-11-2021 04:12
]