Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.426 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02:57
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 00:30:
[...]

Tja, ik wordt helemaal suf van al die bedragen die ik voorbij zie komen. En die later blijken nog verhoogd te moeten worden met andere kosten, of die "alvast belastingverlaging per 1/1/22" mee nemen.
Of leveranciers die werken met foefjes.
'Schimmig' is dan nog zacht uitgedrukt.
Ik zoek gewoon een eenheidstarief, dat ik kan vermenigvuldigen met mijn verwachte verbruik, zodat ik weet waar ik aan toe ben.
Het Modelcontract + tarieven is bedoeld om de cosument die transparantie te geven. Maar de meeste leveranciers geven die helderheid niet.
Ik snap het. Maar volgens mij is jouw genoemde tarief echt te duur, met name gas. En daar gebruik je toch best wel wat van...Kijk nog even naar die pdf( hierboven) die gepost is door een mede tweaker eerder vandaag, betreffende Vattenfall.

Groet,
Hendriks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hendriks1 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 00:36:
[...]

Ik snap het. Maar volgens mij is jouw genoemde tarief echt te duur, met name gas. En daar gebruik je toch best wel wat van...Kijk nog even naar die pdf( hierboven) die gepost is door een mede tweaker eerder vandaag, betreffende Vattenfall.

Groet,
Hendriks
Inderdaad. Deze tarieven van het modelcontract van Engie zijn véél hoger dan de tarieven op het moment van afsluiten van het contract vorige week.

Zie hier de tarieven die op dat moment golden (totdat het modelcontract niet meer was af te sluiten). Met de tarieven waar ze nu opeens mee komen, was er eigenlijk geen enkele reden geweest om voor een modelcontract bij Engie te gaan. Vreemde actie van ze!

Degenen die toen op tijd voor Vattenfall of Powerpeers zijn gegaan, hebben daadwerkelijk nog een contract met die gunstige tarieven gekregen (in ieder geval tot en met 31 december 2021). Helaas lijkt Engie dat dus niet waar te maken. Die gaan nu zelfs in de richting van de Eneco-tarieven van 1,80 per m³ en 0,49 per kWh. En nu ook nog maar weer afwachten wat ze voor 2022 gaan verzinnen...

Annuleren en alsnog gaan voor de nieuwe tarieven van Vattenfall lijkt bijna nog de beste optie. Al is dat uiteraard ook wel weer een gedoe.

[ Voor 38% gewijzigd door TexMex op 10-11-2021 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 00:56:
[...]

Inderdaad. Deze tarieven van het modelcontract van Engie zijn véél hoger dan de tarieven op het moment van afsluiten van het contract vorige week.

Zie hier de tarieven die op dat moment golden (totdat het modelcontract niet meer was af te sluiten). Met de tarieven waar ze nu opeens mee komen, was er eigenlijk geen enkele reden geweest om voor een modelcontract bij Engie te gaan. Vreemde actie van ze!

Degenen die toen op tijd voor Vattenfall of Powerpeers zijn gegaan, hebben daadwerkelijk nog een contract met die gunstige tarieven gekregen (in ieder geval tot en met 31 december 2021). Helaas lijkt Engie dat dus niet waar te maken. Die gaan nu zelfs in de richting van de Eneco-tarieven van 1,80 per m³ en 0,49 per kWh. En nu ook nog maar weer afwachten wat ze voor 2022 gaan verzinnen...

Annuleren en alsnog gaan voor de nieuwe tarieven van Vattenfall lijkt bijna nog de beste optie. Al is dat uiteraard ook wel weer een gedoe.
Dank voor jullie commentaar en aanvullingen.
Ik vraag mij af of de Vattenfall-tarieven ook inderdaad nog gelden voor een Modelcontract. En dan wordt het dus weer de vraag of en wanneer je een Vattenfall-Modelcontract kunt krijgen.

Maar ik heb het Engie-contract - voor mijn verbruik - in een spreadsheet uitgeplozen en daar de Vattenfall-tarievenlijst en het Eneco-mailtje van 5/11 tegenaan gezet. Zie hieronder.
Dan zou Engie €1.000,-- per jaar duurder zijn?! Da's wel heel sterk!
Maar altijd nog goedkoper dan het Eneco-tarief dat ik 5 november van Eneco ontving. En merkwaardig genoeg is de door Eneco aangegeven maandtermijn (€291,--) lager dan die van Engie (€341,--).

Morgen (straks) dus maar eens kijken of ik Vattenfall aan de lijn kan krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fy9MVq7R7SgRoAZJnQSSe2NXIoY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gTbu8rlUf4wAJsDCEQDerjbc.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door PJW9779 op 10-11-2021 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 03:29:
[...]

Dank voor jullie commentaar en aanvullingen.
Ik vraag mij af of de Vattenfall-tarieven ook inderdaad nog gelden voor een Modelcontract. En dan wordt het dus weer de vraag of en wanneer je een Vattenfall-Modelcontract kunt krijgen.

Maar ik heb het Engie-contract - voor mijn verbruik - in een spreadsheet uitgeplozen en daar de Vattenfall-tarievenlijst en het Eneco-mailtje van 5/11 tegenaan gezet. Zie hieronder.
Dan zou Engie €1.000,-- per jaar duurder zijn?! Da's wel heel sterk!
Maar altijd nog goedkoper dan het Eneco-tarief dat ik 5 november van Eneco ontving. En merkwaardig genoeg is de door Eneco aangegeven maandtermijn (€291,--) lager dan die van Engie (€341,--).

Morgen (straks) dus maar eens kijken of ik Vattenfall aan de lijn kan krijgen.

[Afbeelding]
De nieuwe variabele tarieven voor 2022 van Engie zijn toch helemaal niet bekend? Alleen als je vanaf nu af aan een contract wilt tot 1 januari zijn ze flink hoger. Alleen Vattenfall en Eneco hebben de tarieven voor 2022 bekend gemaakt.
https://www.rtlnieuws.nl/...rijzen-gasprijzen-stijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:42
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 03:29:
[...]
De nieuwe tarieven bij Vattenfall gelden voor een model contract en die kan je nu weer afsluiten door telefonisch of via whatsapp contact met hun op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Als een modelcontract (flex essent) maandelijks opzegbaar is (zo staat het in de lettertje)...ben je dan minimaal gebonden aan het afronden van je (kalender)maand bij de leverancier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:22
gvogels schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:35:
Ik heb een 3 jarig contract aangeboden gekregen van budget energie met cashback van € 400

gas € 1.138 m3

stroom € 0.329 Kwh normaal
€ 0.297 Kwh dal

Dit lijkt mij toch een goede aanbieding, zeker omdat ik zonnepanelen heb en voornamelijk gas verbruik.
Of zie ik nu iets over het hoofd?
Als de saldering afgebouwd gaat worden per 2023 is het interessant wat de terugleververgoeding is want dat valt in je contractperiode, 1e jaar 11 en 22% voor het 2e jaar.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
Skidmarks schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:16:
[...]

De nieuwe tarieven bij Vattenfall gelden voor een model contract en die kan je nu weer afsluiten door telefonisch of via whatsapp contact met hun op te nemen.
Yep, en als ik @PJW9779 was zou ik vliegensvlug weg zijn met die mega tarieven die hij noemde, naar bijvoorbeeld de nieuwe tarieven van modelcontract van Vattenfall bijv.
Scheelt serieus geld, in ieder geval tot 1 januari, maar gezien het best redelijke tarief bij Vattenfall ook na 1 januari, zal dit dan nog steeds vrij aantrekkelijk zijn... (alhoewel Engie na 1 januari nog niet geheel duidelijk is, maar van zijn genoemde 1.73 naar 1.25 of beter dan dat gaan, zie ik bij Engie dan ook niet zo heel snel gebeuren, maar goed dat is mijn interpretatie, dus geen garantie)

Good luck,
Mvg,
Hendriks

[ Voor 4% gewijzigd door Hendriks1 op 10-11-2021 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoi1966
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 13:16
Gasprijs daalt langzaam weer, ben blij dat ik bij Frank Energie heb afgesloten, profiteer gelijk van de daling ;)

https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5303640

Maar ook van stijging mocht ie komen, maar nu daalt de prijs gelukkig, iedere dag effe checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 13:40
[...]

Ik heb zojuist het Vattenfall modelcontract afgesloten. Geen overstap, is m'n nieuwe (leegstaande) huis. Volgens de klantenservice was het modelcontract eigenlijk alleen voor klanten die van Welkom Energie kwamen, maar na wat aandringen kon ze het uiteindelijk toch regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 00:56:
[...]

Ik heb zo'n contract met Engie tegen de gunstige tarieven van vorige week. Dat gaat 3 december pas in maar ik heb geen enkele aanwijzing dat ze voornemens zijn om mijn afgesproken tarieven ineens te verhogen per direct. Dus hoezo vreemde actie? Voor zover ik nu kan zien doen ze niks anders dan Vattenfall. Sloot je vorige week een contract af, dan heb je gunstige tarieven tot 1 januari, doe je het deze week, dan zijn het veel hogere tarieven.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Barre73 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:37:
[...]

Ik heb zo'n contract met Engie tegen de gunstige tarieven van vorige week. Dat gaat 3 december pas in maar ik heb geen enkele aanwijzing dat ze voornemens zijn om mijn afgesproken tarieven ineens te verhogen per direct. Dus hoezo vreemde actie? Voor zover ik nu kan zien doen ze niks anders dan Vattenfall. Sloot je vorige week een contract af, dan heb je gunstige tarieven tot 1 januari, doe je het deze week, dan zijn het veel hogere tarieven.
Mijn contract bij Engie is óók van afgelopen week (5/11). Die tarieven blijken dus helemaal niet zo gunstig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:43:
[...]

Mijn contract bij Engie is óók van afgelopen week (5/11). Die tarieven blijken dus helemaal niet zo gunstig te zijn.
Ik heb hele andere tarieven gekregen op 3/11

van 03-12 tot 01-01:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/axzaLdQl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 22:05
Hoi1966 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:25:
Gasprijs daalt langzaam weer, ben blij dat ik bij Frank Energie heb afgesloten, profiteer gelijk van de daling ;)

https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5303640

Maar ook van stijging mocht ie komen, maar nu daalt de prijs gelukkig, iedere dag effe checken.
Ik zit ook te denken naar hun over te stappen. Wat zijn jouw ervaringen met hen tot nu toe? en waarom voor hen gekozen en niet voor bijv ANWB of andere partijen die zeggen ook tegen inkoopsprijs te leveren?
-werkt de app lekker (vwb informatie en mogelijkheden)
-hoe is de klantenservice
-kloppen de inkoopsprijzen met wat je betaalt aan verbruikskosten
-wat je nog meer zou willen delen

Hoor het graag, bedankt!

Groet,
Ron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skidmarks
Kurma schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:31:
[...]

Ik heb zojuist het Vattenfall modelcontract afgesloten. Geen overstap, is m'n nieuwe (leegstaande) huis. Volgens de klantenservice was het modelcontract eigenlijk alleen voor klanten die van Welkom Energie kwamen, maar na wat aandringen kon ze het uiteindelijk toch regelen.
Elk energie bedrijf is verplicht een modelcontract aan te bieden. Het is dus niet iets specifieks voor Welkom Energie klanten.

Hoewel de meeste modelcontracten die nu afgesloten worden wel ex Welkom Energie klanten zullen zijn, maar niet allemaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoi1966
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 13:16
thunder68 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:47:
[...]

Ik zit ook te denken naar hun over te stappen. Wat zijn jouw ervaringen met hen tot nu toe? en waarom voor hen gekozen en niet voor bijv ANWB of andere partijen die zeggen ook tegen inkoopsprijs te leveren?

Hoor het graag, bedankt!

Groet,
Ron
Op dit moment werkt alles prima, het is het zelfde als de ANWB-Energie en als EasyEnergie.com.
De prijzen kloppen ook, ik heb vooral voor Frank gekozen vanwege de betere app. Nu maar hopen dat de prijzen blijven dalen. Vandaag voor gas 0,70 cent en elektriciteit wisselt over de dag. 0,70 is nog steeds wel hoog (komen ook nog toeslagen bij), maar ik kan het nergens lager vinden op dit moment.

Eerst maand betaalde ik wel een hoger voorschot, maar de maanden erna het werkelijk verbruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a05V1XrPAuGgikznbmmQSy9TDxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6CcZzP0SzTp502tZyfCDorNT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Hoi1966 op 10-11-2021 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
[...]

Ik heb het over de Vattenfall-tarieven uit de gisteren gelinkte PDF, geldend vanaf 1 november 2021, en de hier genoemde tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
Skidmarks schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:51:
[...]

Elk energie bedrijf is verplicht een modelcontract aan te bieden. Het is dus niet iets specifieks voor Welkom Energie klanten.
...
Dat was ook mijn reactie, maar volgens mij had ze überhaupt nog nooit van de Elektriciteitswet gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
ArcticWolf schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:45:
[...]

Ik heb hele andere tarieven gekregen op 3/11

van 03-12 tot 01-01:

[Afbeelding]
Ik heb het Model-contract afgelopen vrijdag 5/11 telefonisch aangevraagd, en direct het Engie-aanbod per mail geaccordeerd. Gisteren het contract ingaande 5/12, incl. tarieven ontvangen.
Het staat mij niet bij dat Engie tussen 3/11 en 5/11 de tarieven heeft verhoogd.

Maar om te beginnen heb ik geen slimme meter en dús enkeltarief (€0,25521/KWh leveringskosten incl. BTW)

[ Voor 9% gewijzigd door PJW9779 op 10-11-2021 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09
thunder68 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:47:
[...]

Hoor het graag, bedankt!

Groet,
Ron
Ik zit bij energyzero en daar betaal ik ook dagprijzen,dus je profiteerd meteen van dalingen, ok het is nu wel even hoger maar in t voorjaar profiteer je daar weer van. En t mooie is je kunt per maand opzeggen als straks de grote jongens weer goede contracten aanbieden dan stap ik wel weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:04:
[...]

Ik heb het Model-contract afgelopen vrijdag 5/11 telefonisch aangevraagd, en direct het Engie-aanbod per mail geaccordeerd. Gisteren het contract ingaande 5/12, incl. tarieven ontvangen.
Het staat mij niet bij dat Engie tussen 3/11 en 5/11 de tarieven heeft verhoogd.
Blijkbaar wel :+ anders kan er nooit zo'n verschil zijn?

Dit kreeg ik op 04-11 in m'n mailbox:
Overeenkomst voor energie
In de bijlage vindt u de overeenkomst. Hierin leest u alles over de 100% groene stroom en/of CO2-gecompenseerd gas die wij vanaf 03-12-2021 aan u leveren. U heeft een bedenktijd van veertien dagen.
Start levering De levering start op 03­12­2021
Looptijd onbepaald
Soort tarief Variabel
De leveringskosten volgen de marktontwikkelingen en wijzigen op 1 januari en 1 juli van
elk jaar. U wordt hierover altijd persoonlijk geïnformeerd.
Speciale voorwaarden Altijd kosteloos opzeggen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OJ8egI5l.png

[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 10-11-2021 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
ArcticWolf schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:16:
[...]

Blijkbaar wel :+ anders kan er nooit zo'n verschil zijn?

Dit kreeg ik op 04-11 in m'n mailbox:

[...]

[...]

[Afbeelding]
Je hebt afgelopen donderdag dus al het contract ontvangen.
Het door jou geaccordeerde aanbod is dus van een aantal dagen eerder (Maandag?)

Daarnaast heb ik dus enkeltarief stroom, en de volgende gasprijzen :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73pcpcELVCmLW-e7aTDgU-fh0Gc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Vkxgc4TLDxkvyqh0TzBmcmXp.jpg?f=user_large

Maar goed, per 1/1 hebben jij en ik dan dezelfde gasprijzen.
Dus ik zou alleen over december meer betalen.
Vraag is dus hoe netjes Engie het vanaf 1/1/22 gaat doen in vergelijking met hun concurrenten.

[ Voor 11% gewijzigd door PJW9779 op 10-11-2021 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 17:41
corsat schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:51:
[...]

Als de saldering afgebouwd gaat worden per 2023 is het interessant wat de terugleververgoeding is want dat valt in je contractperiode, 1e jaar 11 en 22% voor het 2e jaar.
9% voor jaar 1, 18% voor jaar 2, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:29:
[...]

Je hebt afgelopen donderdag dus al het contract ontvangen.
Het door jou geaccordeerde aanbod is dus van een aantal dagen eerder (Maandag?)

Daarnaast heb ik dus enkeltarief stroom, en de volgende gasprijzen :
[Afbeelding]

Maar goed, per 1/1 hebben jij en ik dan dezelfde gasprijzen.
Dus ik zou alleen over december meer betalen.
Vraag is dus hoe netjes Engie het vanaf 1/1/22 gaat doen in vergelijking met hun concurrenten.
03/11 aangevraagd en geaccordeerd en 04/11 kreeg ik mijn contract idd.

Ben ook heel erg benieuwd naar de tarieven voor 01/01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pk026
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-01 09:02
Als ik me heb aangemeld bij Delta, moet ik me dan eigenlijk afmelden bij Eneco of gaat dat vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
klopt het dat de tarieven dalen of is de overheidssteun in de prijzen verwerkt?
op gaslicht zie ik namelijk veel lagere prijzen als ik nu weer vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 22:05
alki schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:05:
[...]

Ik zit bij energyzero en daar betaal ik ook dagprijzen,dus je profiteerd meteen van dalingen, ok het is nu wel even hoger maar in t voorjaar profiteer je daar weer van. En t mooie is je kunt per maand opzeggen als straks de grote jongens weer goede contracten aanbieden dan stap ik wel weer over.
Ben benieuwd waarom ik na overgestapt te zijn op een provider die inkoopsprijzen rekent ik ooit nog over zou willen stappen. Goedkoper kan immers (bijna?) niet? Je betaalt naast de inkoopstarieven een soort abonnementsgeld, maar dat is 5 euro per product. Bi gas en stroom kom je dan dus op 10 euro per maand of 120 euro per jaar. Dat lijkt me nog steeds niet duurder dan wat je bij vaste/variabele contracten betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Op de website van Vattenfall kom ik alleen het telefoonnummer 0900-8080 tegen, en dat is bedoeld voor bestaande klanten. Dus aanvragen Model-contract lijkt niet te kunnen.

Op de website kom je automatisch terecht in een 1-jarig contract.
Variabele kosten gas :
- 'Duurzamer' : €1,058266/M3
- 'Standaard' : €1,301718/M3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
ArcticWolf schreef op woensdag 10 november 2021 @ 06:59:
[...]

De nieuwe variabele tarieven voor 2022 van Engie zijn toch helemaal niet bekend? Alleen als je vanaf nu af aan een contract wilt tot 1 januari zijn ze flink hoger. Alleen Vattenfall en Eneco hebben de tarieven voor 2022 bekend gemaakt.
https://www.rtlnieuws.nl/...rijzen-gasprijzen-stijgen
nog steeds hoog maar zeer schappelijk ivm eneco.

als ik dit zie kunnen we dan concluderen dat in mei we weer goede tarieven kunnen afsluiten?
https://www.theice.com/pr...a?marketId=5303640&span=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:58:
Op de website van Vattenfall kom ik alleen het telefoonnummer 0900-8080 tegen, en dat is bedoeld voor bestaande klanten. Dus aanvragen Model-contract lijkt niet te kunnen.

Variabele kosten gas :
Kan wel degelijk telefonisch of via whatsapp.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Rofdof schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:00:
[...]

nog steeds hoog maar zeer schappelijk ivm eneco.

als ik dit zie kunnen we dan concluderen dat in mei we weer goede tarieven kunnen afsluiten?
https://www.theice.com/pr...a?marketId=5303640&span=1
Dat was sowieso al bekend en de verwachting (vanaf maart 2022 al), de prijs is zo ontploft vanwege de politieke situatie tussen de EU/VS en RU. Maar die lijkt nu gestabiliseerd te zijn, daarom dalen de winter tarieven ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:37:
[...]

Een vreemde actie als je ziet wat er bij @PJW9779 is gebeurd. Die krijgt namelijk de rest van dit jaar alsnog met veel hogere tarieven te maken, terwijl hij het modelcontract op tijd aanvroeg (voordat het tijdelijk niet meer af te sluiten was).

Mogelijk zit het verschil in online aanvragen vs telefonisch. Toen het nog via de website kon hebben aanvragers daadwerkelijk getekend voor deze gunstige tarieven. Telefonisch werkt dat toch wat anders, omdat je dan lastig kunt controleren welke tarieven je precies aanvraagt. De bellers lijken nu dan ook te zijn afgescheept met ongunstig hoge tarieven. Maar wellicht dat de 'vroege' bellers ook nog geluk hebben gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:48
Voor degene die recent ook vanwege de magere terugleververgoeding overgestapt zijn van Greenchoice naar een andere leverancier: Controleer je eindnota!

Op de mijne hadden ze het verkeerde terugleveringtarief gehanteerd. In plaats van de 11 ct uit mijn contract stond er 7.318 ct voor normaaltarief en 5.661 ct voor dal.
De helpdesk (die trouwens goed bereikbaar was) begreep het ook niet en laat het nu corrigeren, maar als je dit niet in de gaten hebt, kan het je dus flink geld kosten (in mijn geval ging het om € 262).

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaymondD
thunder68 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:55:
[...]

Ben benieuwd waarom ik na overgestapt te zijn op een provider die inkoopsprijzen rekent ik ooit nog over zou willen stappen. Goedkoper kan immers (bijna?) niet? Je betaalt naast de inkoopstarieven een soort abonnementsgeld, maar dat is 5 euro per product. Bi gas en stroom kom je dan dus op 10 euro per maand of 120 euro per jaar. Dat lijkt me nog steeds niet duurder dan wat je bij vaste/variabele contracten betaalt.
Je betaalt bij die aanbieders de spotprijs. Dat is de inkoopprijs voor de energie bij inkoop op dit moment voor de volgende dag.
Grote energieleveranciers kopen in voor de langere termijn. Als je nu een jaarcontract afsluit kunnen zij al energie inkopen voor het hele komende jaar. Dat kan wel degelijk goedkoper zijn dan de spotprijzen. Als je nu gas inkoopt voor heel 2022 is de inkoopprijs misschien €40 per MWh. Als de marktomstandigheden slechter blijven dan nu door de markt verwacht wordt kan het best zijn dat de spotprijs het hele jaar hoger blijft. Het blijft een gok.

Als je dus gaat voor ANWB/EasyEnergy/FrankEnergy/etc. ligt het risico bij jou en niet bij de energieleverancier en dat is uiteindelijk waarschijnlijk goedkoper (maar hoeft niet). Als je vorig jaar een 3 jaarcontract had afgesloten dan was je nu ook goedkoper uit geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door RaymondD op 10-11-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 18:03
RaymondD schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:06:
[...]

Je betaalt bij die aanbieders de spotprijs. Dat is de inkoopprijs voor de energie bij inkoop op dit moment voor de volgende dag.
Grote energieleveranciers kopen in voor de langere termijn. Als je nu een jaarcontract afsluit kunnen zij al energie inkopen voor het hele komende jaar. Dat kan wel degelijk goedkoper zijn dan de spotprijzen. Als je nu gas inkoopt voor heel 2022 is de inkoopprijs misschien €40 per MWh. Als de marktomstandigheden slechter blijven dan nu door de markt verwacht wordt kan het best zijn dat de spotprijs het hele jaar hoger blijft. Het blijft een gok.
Over welke aanbieders hebben we het hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gvogels
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-11-2021
heb gisteravond modelcontract bij vattenfal afgesloten via whatsapp, snel geregeld
0,33 kwh
1.239 m3
kan helaas wel pas 25nov ingaan.
lees hier dat sommige het direct in konden laten gaan, mij niet gelukt.
hoe hebben anderen dat gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaymondD
bruce the boss schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:08:
[...]

Over welke aanbieders hebben we het hier?
ANWB Energy / EasyEnergy /Frank Energy / Mijn Domein Energie / Energy Zero / nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:58:

Variabele kosten gas :
Als je belt moet je 2x je gegevens invoeren (die ze dus niet kunnen matchen met een bestaande klant), daarna wordt je doorgeschakeld naar een echt mens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Je kan gewoon WhatsAppen met Vattenfall voor het modelcontract. Gisteren ook gedaan en netjes alles via mail en direct afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADRIGUZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 10:32
Ondertussen een contract aangevraagd bij Frank Energie, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen! Verbruik zal wel de eerste maanden minimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvogels
  • Laatst online: 10-11-2021
The_Admin schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:13:
Je kan gewoon WhatsAppen met Vattenfall voor het modelcontract. Gisteren ook gedaan en netjes alles via mail en direct afgesloten.
Mij hetzelde, contract vanaf 25 november
Bij jou ook of kon je het eerder in later gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Hoi1966 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:55:
[...]

Op dit moment werkt alles prima, het is het zelfde als de ANWB-Energie en als EasyEnergie.com.
De prijzen kloppen ook, ik heb vooral voor Frank gekozen vanwege de betere app. Nu maar hopen dat de prijzen blijven dalen. Vandaag voor gas 0,70 cent en elektriciteit wisselt over de dag. 0,70 is nog steeds wel hoog (komen ook nog toeslagen bij), maar ik kan het nergens lager vinden op dit moment.

Eerst maand betaalde ik wel een hoger voorschot, maar de maanden erna het werkelijk verbruik.

[Afbeelding]
Frank lijkt een stuk goedkoper dan EasyEnergy, maar zijn deze prijzen wel te vergelijken?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHulst
  • Laatst online: 26-02-2024
Goedemorgen!

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met eerder kunnen overstappen vanuit Eneco ondanks de wettelijke 30 dagen opzegtermijn? Ik snap dat op het moment even niet. Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
gvogels schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:14:
[...]

Per direct in laten gaan kan alleen als de verhuis/inhuisregeling gebruikt wordt. Dat mag zomaar niet en kan zorgen voor problemen met de ACM of boetes. Vorige week werd deze regeling gebruikt door Vattenfall om mensen direct over te zetten. Ik vermoed dat ze daar wat voorzichtiger mee geworden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 18:03
CrashOne schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:20:
[...]

Frank lijkt een stuk goedkoper dan EasyEnergy, maar zijn deze prijzen wel te vergelijken?
En hoe save is Frank want er zijn nu al twee bedrijven "omgevallen" en als dat gebeurd ben je natuurlijk verder van huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
ArcticWolf schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:35:
[...]

03/11 aangevraagd en geaccordeerd en 04/11 kreeg ik mijn contract idd.

Ben ook heel erg benieuwd naar de tarieven voor 01/01.
Net met Engie gebeld. Soepele Klantenservice.
Aangegeven dat jij en ik allebei een Model-contract hebben, met de ingangsdatum als enige verschil.
Het door mij vermelde variabele gastarief van € 1,20841/M3 is correct.
Zij zei dat het variabele gastarief in jouw contract onmogelijk kan kloppen.
Overigens zijn de tarieven in de tussentijd niet gewijzigd.

Misschien moet jij eens gaan checken of je contract wel klopt?
Zo ja, dan hebben we wel iets héél interessants bij de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bruce the boss schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:23:
[...]

En hoe save is Frank want er zijn nu al twee bedrijven "omgevallen" en als dat gebeurd ben je natuurlijk verder van huis?
Aangezien ze variabele inkoopprijzen direct doorrekenen aan klanten lopen ze geen contractrisico in tegenstelling tot bedrijven die een vaste prijs afgesproken hebben. Dat risico loop jij ;)

Bij Frank is er geen sprake van een opslag volgens mij, die bij Easyenergy ongeveer een 1ct per kwh lijkt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
bruce the boss schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:23:
[...]

Frank energy werkt niet met lange contracten en hoeft dus niets ver van te voren in te kopen. Je betaalt altijd direct wat je gebruikt voor hun inkoopprijs met kleine toeslag. Het risico van prijsverhogingen is dus voor jou in plaats van de energieleverancier. De kans dat ze omvallen door hoge energieprijzen lijkt me daardoor minder aanwezig. Je zult in ieder geval niet veel te veel voorschot betaald hebben. Dus... tja... hoe er is het als ze omvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:23:
[...]

Net met Engie gebeld. Soepele Klantenservice.
Aangegeven dat jij en ik allebei een Model-contract hebben, met de ingangsdatum als enige verschil.
Het door mij vermelde variabele gastarief van € 1,20841/M3 is correct.
Zij zei dat het variabele gastarief in jouw contract onmogelijk kan kloppen.
Overigens zijn de tarieven in de tussentijd niet gewijzigd.

Misschien moet jij eens gaan checken of je contract wel klopt?
Zo ja, dan hebben we wel iets héél interessants bij de hand.
Heb alles al 3x nagegaan, staat overal zwart op wit dat ik die tarieven tot 01/01 heb. Dat plaatje wat ik postte komt gewoon regelrecht uit het contract wat ik heb gekregen; 4 pagina's pdf.

Maar 1,20841 euro/m3 is dus het nieuwe tarief voor 01/01 lijkt het erop? Daar "schrik" ik gelukkig niet heel erg van...

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 10-11-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
RaymondD schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:03:
[...]

Kan wel degelijk telefonisch of via whatsapp.
Whatsapp heb ik niet.
Als ik 0900-8080 bel kom ik automatisch terecht in het 'Bestaande Klanten loket' en wordt gevraagd naar persoonsgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:26:
[...]

Whatsapp heb ik niet.
Als ik 0900-8080 bel kom ik automatisch terecht in het 'Bestaande Klanten loket' en wordt gevraagd naar persoonsgegevens.
Welkom in de wereld van energiebedrijven die het liefst geen nieuwe klanten willen. Het modelcontract moeten ze wettelijk aanbieden. Dus even doorbijten, je krijgt vast wel iemand aan de lijn die je helpen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:35

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

09-11-21 13:15:
Hartelijk dank voor uw contractaanvraag voor stroom en gas. We gaan meteen voor u aan de slag. Zodra we alles in orde hebben gemaakt, ontvangt u uw contractbevestiging. Vaak heeft u die binnen één uur in uw mailbox. Hierin leest u ook wat u nog meer van ons mag verwachten.
Iemand het contract al ontvangen? Heb nog geen mail voorbij zien komen. (staat ook niet in de spamfolder)
Heb net via whatsapp een vraag uit staan waar deze info blijft.....

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

https://nos.nl/collectie/...ar-met-ruim-20-euro-netto

Zat hier nog even over te dubben

gemiddeld verbruik
1500m3 gas
3300 kwh stroom

en dan 60 euro per maand duurder?

hoe valt dat te rijmen?

afgelopen juli was gemiddelde consumentenprijs inclusief btw

gas 34,3ct
elektra 9,3ct

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/84672NED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:04:
[...]

Een vreemde actie als je ziet wat er bij @PJW9779 is gebeurd. Die krijgt namelijk de rest van dit jaar alsnog met veel hogere tarieven te maken, terwijl hij het modelcontract op tijd aanvroeg (voordat het tijdelijk niet meer af te sluiten was).

Mogelijk zit het verschil in online aanvragen vs telefonisch. Toen het nog via de website kon hebben aanvragers daadwerkelijk getekend voor deze gunstige tarieven. Telefonisch werkt dat toch wat anders, omdat je dan lastig kunt controleren welke tarieven je precies aanvraagt. De bellers lijken nu dan ook te zijn afgescheept met ongunstig hoge tarieven. Maar wellicht dat de 'vroege' bellers ook nog geluk hebben gehad.
Ik heb 5/11 telefonisch alles in één keer geregeld en het Engie-aanbod voor een Model-contract om 11:33 uur per mail geaccordeerd.
Volgens Engie zijn er in die periode geen tariefwijzigingen geweest.
Dat er verschil in tarief zou zijn tussen online en telefonisch aanvragen klinkt niet aannemelijk.
Of iemand moet Engie zo ver krijgen wat anders te roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:34:
https://nos.nl/collectie/...ar-met-ruim-20-euro-netto

Zat hier nog even over te dubben

gemiddeld verbruik
1500m3 gas
3300 kwh stroom

en dan 60 euro per maand duurder?

hoe valt dat te rijmen?

afgelopen juli was gemiddelde consumentenprijs inclusief btw

gas 34,3ct
elektra 9,3ct

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/84672NED
Die vraag stelde ik net ook, maar dat artikel is misleidend want het betreft enkel de elektriciteitskosten en niet gas... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkHulst
Harmen schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:33:
[...]

Iemand het contract al ontvangen? Heb nog geen mail voorbij zien komen. (staat ook niet in de spamfilter)
Ik gisteren een kwartier later dezelfde mail ontvangen. Na appcontact werd aangegeven dat het 1/2 werkdagen zou duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:48
Rofdof schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:47:
klopt het dat de tarieven dalen of is de overheidssteun in de prijzen verwerkt?
op gaslicht zie ik namelijk veel lagere prijzen als ik nu weer vergelijk.
Je kunt op gaslicht.com toch gewoon de specificatie / rekensom van de bedragen zien?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
ArcticWolf schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:26:
[...]

Heb alles al 3x nagegaan, staat overal zwart op wit dat ik die tarieven tot 01/01 heb. Dat plaatje wat ik postte komt gewoon regelrecht uit het contract wat ik heb gekregen; 4 pagina's pdf.

Maar 1,20841 euro/m3 is dus het nieuwe tarief voor 01/01 lijkt het erop? Daar "schrik" ik gelukkig niet heel erg van...
Weet ik. Dat is exact wat ik die Engie-medewerker heb uitgelegd.
Het enige verschil tussen jou en mij is de ingangsdatum, en dat is naar zeggen van Engie niet relevant.
Die €1,20841/M3 is het tarief zoals dat tot 1/1/22 geldt, en die dus ook voor jou zou moeten gelden.
De tarieven vanaf 1/1/22 worden pas eind deze maand bekend.
Ik help je hopen dat je geen bericht krijgt dat er een foutje gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
RaymondD schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:29:
[...]

Welkom in de wereld van energiebedrijven die het liefst geen nieuwe klanten willen. Het modelcontract moeten ze wettelijk aanbieden. Dus even doorbijten, je krijgt vast wel iemand aan de lijn die je helpen kan.
Nee, niks doorbijten.
Je krijgt gewoon een keuzemenu, en dat leidt direct naar het loket voor bestaande klanten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

1,20841 per m³ is niet het Engie-tarief vanaf 1 januari 2022. 1,20841 per m³ is het gastarief exclusief overheidsheffingen dat @PJW9779 in december gaat betalen. Inclusief overheidsheffingen wordt dat zelfs 1,73314 per m³. Terwijl jij in december dus het veel gunstigere gastarief van 0,82677 per m³ gaat betalen en dat is zelfs al inclusief overheidsheffingen.

Ik vrees dus een beetje voor wat Engie met de tarieven van het modelcontract in 2022 gaat doen. Beter dan de tarieven van Vattenfall lijkt me in ieder geval niet reëel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidmarks
Harmen schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:33:
[...]

Iemand het contract al ontvangen? Heb nog geen mail voorbij zien komen. (staat ook niet in de spamfolder)
Ik heb ook gisteren bij Vattenfall het model contract aangevraagd. Direct zelfde mail als hierboven gekregen maar net als jij ook nog steeds niet het echte contract.

Terwijl anderen hier het wel vrijwel direct kregen, vreemd.

Laat me/ons even weten wat Vattenfall hierover antwoordt via Whatsapp, thanks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:43:
[...]

Weet ik. Dat is exact wat ik die Engie-medewerker heb uitgelegd.
Het enige verschil tussen jou en mij is de ingangsdatum, en dat is naar zeggen van Engie niet relevant.
Die €1,20841/M3 is het tarief zoals dat tot 1/1/22 geldt, en die dus ook voor jou zou moeten gelden.
De tarieven vanaf 1/1/22 worden pas eind deze maand bekend.
Ik help je hopen dat je geen bericht krijgt dat er een foutje gemaakt is.
Het tarief wat ik heb gekregen was het oude tarief van 1 juni 2021, stond eerst zelfs nog gewoon op hun website. Maar vanwege de vele aanvragen hebben ze dat snel van de website gehaald:
https://www.overstappen.n...eranciers/engie-tarieven/

Lijkt mij sterk dat er een fout is gemaakt anders had ik al bericht gehad?

Weet wel dat er na 3 november flink wat gewijzigd is en het is (jammer genoeg, maar misschien wel logisch) wel toegestaan dat het tarief aangepast mag worden voor nieuwe klanten. Als ik naar de website ga waar ik het contract heb geaccordeerd, staan ook gewoon nog de tarieven waar ik het over heb.

Je weet overigens niet of de klantenservice wel de waarheid zegt, het is 1 grote puinhoop met tarieven op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:44:
[...]

Nee, niks doorbijten.
Je krijgt gewoon een keuzemenu, en dat leidt direct naar het loket voor bestaande klanten.
Ik kan me herinneren dat je in het menu wat moest inspreken / antwoorden (bestaande klant gegevens)en als je dan gewoon niks zei kreeg je uiteindelijk iemand aan de lijn.

Als dat veranderd is en echt niet meer lukt dan kan je de ACM weer inlichten dat Vattenfall weer in overtreding is. Maar dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:45:
[...]

1,20841 per m³ is niet het Engie-tarief vanaf 1 januari 2022. 1,20841 per m³ is het gastarief exclusief overheidsheffingen dat @PJW9779 in december gaat betalen. Inclusief overheidsheffingen wordt dat 1,73314 per m³. Terwijl jij in december dus het veel gunstigere gastarief van 0,82677 per m³ gaat betalen en dat is zelfs al inclusief overheidsheffingen.

Ik vrees dus een beetje voor wat Engie met de tarieven van het modelcontract in 2022 gaat doen. Beter dan de tarieven van Vattenfall lijkt me in ieder geval niet reëel.
Tja, en Engie zegt dat het door AW genoemde var. gas-tarief onmogelijk kan kloppen.
Maar per 1/1/22 gelden sowieso nieuwe tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Skidmarks schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:52:
[...]

Ik kan me herinneren dat je in het menu wat moest inspreken / antwoorden (bestaande klant gegevens)en als je dan gewoon niks zei kreeg je uiteindelijk iemand aan de lijn.

Als dat veranderd is en echt niet meer lukt dan kan je de ACM weer inlichten dat Vattenfall weer in overtreding is. Maar dat lijkt me sterk.
Of je nou wél of niks zegt, je komt terecht bij Bestaande Klanten.
Werkt lekker bij Vattenfall.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PrideoftheSouth
  • Laatst online: 22-09-2023
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:54:
[...]

Of je nou wél of niks zegt, je komt terecht bij Bestaande Klanten.
Werkt lekker bij Vattenfall.
Toch maar even een account aangemaakt omdat ik las dat je vastloopt. :)
Je gebruikt het verkeerde nummer.
Ik heb gisteren gebeld via: 00 31 26 845 0271. Dat werkte prima.

[ Voor 10% gewijzigd door PrideoftheSouth op 10-11-2021 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:53:
[...]

Tja, en Engie zegt dat het door AW genoemde var. gas-tarief onmogelijk kan kloppen.
Waarschijnlijk heb ik 1 van de laatste contracten conform oude prijs kunnen bemachtigen tot ze op waren. Daarna hebben ze de prijs conform de spot prijs gecorrigeerd omdat ze die last minute moeten inkopen (daarom zijn die Eneco tarieven ook zo achterlijk duur) voor nieuwe klanten.

Vattenfall had/heeft misschien meer reserves achter de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:53:
[...]

Waarschijnlijk heeft hij net het geluk gehad een paar dagen eerder te zijn geweest met afsluiten. Jouw gastarief in december zit met 1,73314 per m³ niet eens zo ver af van het Eneco-woekertarief van 1,80 per m³.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
ArcticWolf schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:48:
[...]

Het tarief wat ik heb gekregen was het oude tarief van 1 juni 2021, stond eerst zelfs nog gewoon op hun website. Maar vanwege de vele aanvragen hebben ze dat snel van de website gehaald:
https://www.overstappen.n...eranciers/engie-tarieven/

Lijkt mij sterk dat er een fout is gemaakt anders had ik al bericht gehad?

Weet wel dat er na 3 november flink wat gewijzigd is en het is (jammer genoeg, maar misschien wel logisch) wel toegestaan dat het tarief aangepast mag worden voor nieuwe klanten. Als ik naar de website ga waar ik het contract heb geaccordeerd, staan ook gewoon nog de tarieven waar ik het over heb.

Je weet overigens niet of de klantenservice wel de waarheid zegt, het is 1 grote puinhoop met tarieven op dit moment.
Zou je allemaal denken. Maar Engie zegt dat de tarieven tussen 3 en 5 november niet zijn gewijzigd. En geen reden daaraan te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:35:
[...]

Die vraag stelde ik net ook, maar dat artikel is misleidend want het betreft enkel de elektriciteitskosten en niet gas... :X
Hoe kom je daar nu bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
gvogels schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:14:
[...]

Jup twee weken bedenktijd, heb ze nog wel beetje lopen pushen om eerder in te laten gaan maar kon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:58:
[...]

Waarschijnlijk heb ik 1 van de laatste contracten conform oude prijs kunnen bemachtigen tot ze op waren. Daarna hebben ze de prijs conform de spot prijs gecorrigeerd omdat ze die last minute moeten inkopen (daarom zijn die Eneco tarieven ook zo achterlijk duur) voor nieuwe klanten.

Eigenlijk zou jij nu weer moeten inspelen op de situatie door per 1 januari over te stappen op het modelcontract van Vattenfall. Dan heb je in december gunstige tarieven van Engie en vanaf januari relatief gunstige tarieven van Vattenfall. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:45
Mijn contract bij essent loopt in januari af.

Ik mag nu verlengen of wat dan ook.
Essent adviseert zelf nu niet te verlengen (ook dus bij hun zelf niet) door laten lopen en op een later stadium beslissen.

Of is advies toch beter overstappen of niet.
Ik gebruik maar 6 kuub gas van essent, en 900 kwh per jaar

Dus gasprijs stijging doet mij niet heel veel pijn.
Maar ik wil ook wel gebruik maken van zo overstap korting die er vaak zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:04:
[...]

Eigenlijk zou jij nu weer moeten inspelen op de situatie door per 1 januari over te stappen op het modelcontract van Vattenfall. Dan heb je in december gunstige tarieven van Engie en vanaf januari relatief gunstige tarieven van Vattenfall. :)
Ja en nee, als de tarieven in de buurt liggen van Vattenfall dan blijf ik voorlopig even bij Engie. Ze hebben mij tenslotte door December geholpen. Ik denk tegenwoordig wel even na met overstappen naar een goedkopere maatschappij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendriks1
[...]

Dit tarief van 1 20841 is zonder heffingen. Incl 1.73... Zeer duur dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 16:17
Gisteren Innova gebeld naar aanleiding van jouw bericht. Vandaag aanbod ontvangen, en ondanks dat de tarieven een stuk hoger zijn dan de tarieven die jij gisteren aangaf, nog steeds vrij aantrekkelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnXzhqm-drVUX1M3cR_GgpL5Pz0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x5mVNsFbGNXuRAghQiqwK0yc.png?f=user_large

Wel even contact gehad met Innova en die gaven aan de prijzen 'vaker' dan 2x per jaar aan te passen, maar dit scheelt bijna de helft met mijn huidige variable energietarieven van GreenChoice 8)7 (0.53/kWh normaal, 0.41/kWh dal en 2.05/m3 gas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
ArcticWolf schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:58:
[...]

Mogelijk, maar onwaarschijnlijk.
Onmogelijk, naar zeggen van Engie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHulst
bartosiej schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:13:
[...]

Gisteren Innova gebeld naar aanleiding van jouw bericht. Vandaag aanbod ontvangen, en ondanks dat de tarieven een stuk hoger zijn dan de tarieven die jij gisteren aangaf, nog steeds vrij aantrekkelijk.

[Afbeelding]

Wel even contact gehad met Innova en die gaven aan de prijzen 'vaker' dan 2x per jaar aan te passen, maar dit scheelt bijna de helft met mijn huidige variable energietarieven van GreenChoice 8)7 (0.53/kWh normaal, 0.41/kWh dal en 2.05/m3 gas)
Kun je aangeven hoe je op zo'n korte termijn kunt overstappen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simonsters
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:00
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:59:
[...]

Zou je allemaal denken. Maar Engie zegt dat de tarieven tussen 3 en 5 november niet zijn gewijzigd. En geen reden daaraan te twijfelen.
Bij mij in de mail op 3 nov, ingang per 01­-12-­2021. Vreemd verhaal maar @Verwijderd lijkt niet de enige te zijn met 'geluk'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_TX7lz4nCs958amY_IatscPtj4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wUQ0HBAw1rgYTe33NzyT4cyO.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Simonsters schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:17:
[...]

Bij mij in de mail op 3 nov, ingang per 01­-12-­2021. Vreemd verhaal maar @Verwijderd lijkt niet de enige te zijn met 'geluk'.

[Afbeelding]
Lijkt inderdaad vreemd.
Op welke datum heb je het contract aangevraagd? Op 1/11 neem ik aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Ergens na 3 november zijn de tarieven dus gewijzigd voor nieuwe klanten, wat de Engie-klantenservice er verder ook van probeert te maken... Dat is gewoon de waarheid.

Heb je nu met die nieuwe tarieven te maken? Dan lijken Vattenfall en Innova betere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 16:17
MarkHulst schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:16:
[...]

Kun je aangeven hoe je op zo'n korte termijn kunt overstappen?
Niks speciaals. Gisteren gebeld en aangegeven dat ik zsm zou willen overstappen, en vandaag dus 24-11 als ingangsdatum gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
TexMex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:04:
[...]

De huidige tarieven van Engie (b)lijken dus helemaal niet zo gunstig te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:23:
[...]

Hij doelde op mijn tarieven van 03/11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHulst
bartosiej schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:22:
[...]

Niks speciaals. Gisteren gebeld en aangegeven dat ik zsm zou willen overstappen, en vandaag dus 24-11 als ingangsdatum gekregen.
En de wettelijke opzegtermijn dan? Of is dit dan het voorbeeld dat de nieuwe aanbieder de boete betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simonsters
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:00
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:21:
[...]

Lijkt inderdaad vreemd.
Op welke datum heb je het contract aangevraagd? Op 1/11 neem ik aan?
Inderdaad, 1 november. Dus ergens daarna is er toch een tariefswijziging geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MarkHulst schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:26:
[...]

En de wettelijke opzegtermijn dan? Of is dit dan het voorbeeld dat de nieuwe aanbieder de boete betaalt?
Ik denk dat Eneco een fout heeft gemaakt en/of dat er een maas ergens zit. Het lijkt erop dat de klanten tot 01/11 gelockt waren en daarna niet meer, dus kan een andere maatschappij je per direct overnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendriks1
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:23:
[...]

Klopt, kortom annuleren wegwezen. Nogmaals scheelt je serieus geld.

Groet,
Hendriks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHulst
ArcticWolf schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:29:
[...]

Ik denk dat Eneco een fout heeft gemaakt en/of dat er een maas ergens zit. Het lijkt erop dat de klanten tot 01/11 gelockt waren en daarna niet meer, dus kan een andere maatschappij je per direct overnemen.
Klanten waren gelockt tot 5/11 begreep ik. Eneco blijft bij mij nu nog steeds de 30 dagen opzegtermijn voor de voeten gooien. Wat als ik toch een overstap doe per 24/11 dan? Vind dat toch een beetje spannend. Zelfs ACM zegt dat ik me er aan moet houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidmarks
Skidmarks schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:47:
[...]

Ik heb ook gisteren bij Vattenfall het model contract aangevraagd. Direct zelfde mail als hierboven gekregen maar net als jij ook nog steeds niet het echte contract.

Terwijl anderen hier het wel vrijwel direct kregen, vreemd.

Laat me/ons even weten wat Vattenfall hierover antwoordt via Whatsapp, thanks.
@Harmen kreeg nu net een mail binnen om de Mijn Vattenfall omgeving te activeren. Daar kan ik het contract ook niet zien maar daar staat ook dat je nog te vroeg kan zijn. Er is ook een plek waar je de voortgang van je aanvraag kan zien:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A4TVHkR.jpg

Dus binnen 3 dagen zouden we het contract moeten krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PJW9779
[...]

[Afbeelding]
Net nogmaals navraag gedaan bij Engie.
Er blijkt dus wel degelijk tariefwijziging te zijn geweest tussen 3/11 en 5/11!
Is dat ook weer verklaard.

Ben nu ook wel even klaar met Engie.
Ga nu eens kijken of ik Vattenfall aan de lijn kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
PrideoftheSouth schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:57:
[...]

Toch maar even een account aangemaakt omdat ik las dat je vastloopt. :)
Je gebruikt het verkeerde nummer.
Ik heb gisteren gebeld via: 00 31 26 845 0271. Dat werkte prima.
0900-8080 is het telefoonnummer dat Vattenfall zélf vermeldt op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:34
Ik heb gisteravond via Whatsapp Vattenfall benaderd voor een Modelcontract, sofar alleen de vraag gekregen om mijn gegevens in te voeren. Wacht nog steeds op response...

Misschien toch een gokje wagen met Frank? Meteen stukken lagere tarieven en dan hopen dat het in de winter niet boven de 1,20 van Vattenfall uit gaat komen?

Edit: of toch niet, gaat alleen als je een slimme meter hebt :(
Let op: Als je je zonder slimme meter aanmeldt bij Frank, zullen we je een modelcontract met vaste prijzen moeten aanbieden. Dit is een duurder contract.
Ik kom daar met vaste prijzen uit op 3660 per jaar, vergelijkbaar met Vattenfall dus.

Op gaslicht staat Vattenfall met stip bovenaan als goedkoopste optie voor mij verbruik (ENECO = 4100 pj).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XigoqFo1fsT3A64dMYxaiPTAUNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pYlWsHWtIN0SsLEKt8nKUH2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door LaTiNo156 op 10-11-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:36:
[...]

Net nogmaals navraag gedaan bij Engie.
Er blijkt dus wel degelijk tariefwijziging te zijn geweest tussen 3/11 en 5/11!
Is dat ook weer verklaard.

Ben nu ook wel even klaar met Engie.
Ga nu eens kijken of ik Vattenfall aan de lijn kan krijgen.
Begrijp ik. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:35

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Skidmarks schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:34:
[...]
@Harmen kreeg nu net een mail binnen om de Mijn Vattenfall omgeving te activeren. Daar kan ik het contract ook niet zien maar daar staat ook dat je nog te vroeg kan zijn. Er is ook een plek waar je de voortgang van je aanvraag kan zien:

[Afbeelding]

Dus binnen 3 dagen zouden we het contract moeten krijgen.
Top, zag de mail ook net binnen druppelen. Afwachten maar....
Hoe eerder hoe beter! Eneco is telefonisch niet bereikbaar... gisteren was tot 2x de verbinding verbroken. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrideoftheSouth
  • Laatst online: 22-09-2023
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:37:
[...]

0900-8080 is het telefoonnummer dat Vattenfall zélf vermeldt op de website.
Klopt. Maar als je "Vattenfall klantenservice" zoekt via Google, krijg je dit nummer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Esther1979
  • Laatst online: 02-01-2023
LaTiNo156 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:38:
Ik heb gisteravond via Whatsapp Vattenfall benaderd voor een Modelcontract, sofar alleen de vraag gekregen om mijn gegevens in te voeren. Wacht nog steeds op response...

Misschien toch een gokje wagen met Frank? Meteen stukken lagere tarieven en dan hopen dat het in de winter niet boven de 1,20 van Vattenfall uit gaat komen?

Edit: of toch niet, gaat alleen als je een slimme meter hebt :(

[...]

Ik kom daar met vaste prijzen uit op 3660 per jaar, vergelijkbaar met Vattenfall dus.

Op gaslicht staat Vattenfall met stip bovenaan als goedkoopste optie voor mij verbruik (ENECO = 4100 pj).

[Afbeelding]
Let op: op de site van Frank staan de inkoopprijzen, je moet deze even aanpassen naar all-in prijzen. Anders klopt je vergelijking niet. All-in bij Frank is nu 1,3.. m3. Dit is excl. netbeheerkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenVvv
  • Laatst online: 15-12-2021
Naar aanleiding van berichten op dit forum ook via whatsapp bij Vattenfall gekeken. Ik krijg de volgende respons :

"Ik kan je geen screenshot sturen, maar wel zo de tarieven doorgeven.
De tarieven tot 1 december 2021 zijn voor stroom € 0,330911 per kWh
en voor gas € 1,239355 per m3.
De nieuwe tarieven die ingaan vanaf 1 januari 2022 zijn op dit moment nog niet bekend. Hierover ontvang je in december 2021 bericht."

Dit geldt denk ik voor alle leveranciers. Dus je kunt nu wel gaan overstappen naar een modelcontract, bijv als Welkom energie gedupeerde zoals ik... Maar dan heb je minder dan een maand profijt en kan het zomaar zijn dat je in januari 2 euro per m3 betaalt. En dat dat dan bij alle modelcontracten zo is. Enige wat je kunt doen is nu een vast contract kiezen met een voor nu laag tarief, maar dat is ook een gok, in de zin dat je dan volgende winter misschien veel te veel betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
maar is dat modelcontract van vattenfall vanaf vandaag de nieuwe prijzen?
ik heb 4 november afgesloten en toen waren de prijzen nog 80 cent gas en 25 cent stroom.
ingangsdatum is wel pas 18 nov.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
MaartenVvv schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:56:
Naar aanleiding van berichten op dit forum ook via whatsapp bij Vattenfall gekeken. Ik krijg de volgende respons :

"Ik kan je geen screenshot sturen, maar wel zo de tarieven doorgeven.
De tarieven tot 1 december 2021 zijn voor stroom € 0,330911 per kWh
en voor gas € 1,239355 per m3.
De nieuwe tarieven die ingaan vanaf 1 januari 2022 zijn op dit moment nog niet bekend. Hierover ontvang je in december 2021 bericht."

Dit geldt denk ik voor alle leveranciers. Dus je kunt nu wel gaan overstappen naar een modelcontract, bijv als Welkom energie gedupeerde zoals ik... Maar dan heb je minder dan een maand profijt en kan het zomaar zijn dat je in januari 2 euro per m3 betaalt. En dat dat dan bij alle modelcontracten zo is. Enige wat je kunt doen is nu een vast contract kiezen met een voor nu laag tarief, maar dat is ook een gok, in de zin dat je dan volgende winter misschien veel te veel betaalt.
Die maand profijt is alsnog wel enorm aan te raden als je kijkt naar de woekertarieven van Eneco voor de Welkom-overstappers. Vervolgens heb je nog even de tijd om je te oriënteren op de gunstigste keuze voor 2022.
Pagina: 1 ... 82 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4