Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.167.452 views

• aart staart
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:22
PJW9779 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:59:
[...]

Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning.
Op het gedoe met een energiecontract zitten jullie nu niet te wachten.

In jullie situatie situatie zou ik kiezen voor :
  • ALLEREERST, indien van toepassing, kijken of je het lopende energiecontract van je huidige woning kunt verhuizen naar je nieuwe woning. Of als je elk een contract hebt, het voordeligste contract te verhuizen.
    Dan ben je zonder veel gedoe snel klaar, en tegen de oude voorwaarden.
Zo niet, dan kom je in een 'Nieuw Contract situatie' terecht. Weinig rompslomp, maar wél huidige tarieven
In dat geval :
  • GEEN contract met vaste tarieven. De huidige energieprijzen zijn kunstmatig véél te hoog. Verwachting is dat de gasprijzen in januari alweer zakken en eind Q1 2022 tot rust zijn gekomen.
  • GEEN contract met bepaalde looptijd (1/2/5 jaar). Dan zit je vaak met opzegtermijnen en boetes als je tussentijds eldere beter terecht kunt
  • GEEN contract met een leverancier die komt met "Modelcontracten zijn uitverkocht", terwijl men wettelijk verplicht is een Modelcontract aan te bieden.
  • GEEN contract met een leverancier die met allerlei schimmige, ondoorzichtige 'handigheidjes' komt. Moet je allemaal zélf gaan lezen, en meestal trek je aan het kortste eind als er iets niet klopt.
  • GEEN contract met een leverancier die misbruik maakt van tarieven.
  • het zgn. 'Modelcontract' is wettelijk vastgesteld, alle leveranciers zijn verplicht dit als optie aan te bieden. Onbepaalde looptijd, flexibele tarieven, per maand kosteloos opzegbaar.
  • onderling vergelijken van tarieven is moeizaam, zo niet onmogelijk. Het Modelcontract was bedoeld om het onderling vergelijken van tarieven mogelijk te maken, maar de Modelcontact-voorwaarden en -tarieven zijn momenteel nauwelijks te achterhalen.
  • kijk op de diverse vergelijkingssite ook even naar de cijfers mbt. betrouwbaarheid en klanttevredenheid. Diverse leveranciers waren in het verleden al eens negatief in het nieuws; o.a. Oxxio, Vattenfall, en momenteel Eneco
In de huidige situatie ben je n.m.m. dus het beste af door óf je huidige contract te verhuizen.
Óf je contractueel zo flexibel mogelijk af te dekken in affwachting van het zakken van de energieprijzen.
Het 'Modelcontract' ligt dan voor de hand.

Ikzelf heb vandaag daarom gekozen voor het Modelcontract bij Engie, gaat per 5 December in (standaardtermijnen).
Uitstekende Helpdesk. Telefonisch in 10 minuten geregeld.
In 2022 zie ik wel verder.
Heel erg bedankt voor de uitgebreide uitleg!

Zojuist dus bij powerpeers een variabel contract kunnen afsluiten.

Aangezien wij beide op dit moment nog bij onze ouders wonen is het geen optie om een contract mee te verhuizen.

• Jerrenjoon
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-05 19:13
Chinoto88 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:51:
Naar aanleiding van de leveranciers die veelbesproken zijn in het topic en zij hun modelcontracten niet meer willen of kunnen aanbieden heb ik zojuist bij Oxxio nog een modelcontract aanmelding kunnen doen. Hoe dit gaat lopen en per wanneer ik aangesloten zal zijn is nu nog in afwachting.

[Afbeelding]

Voor geïnteresseerden volg deze link: https://www.oxxio.nl/stroom-en-gas/modelcontract-aanmelden
Ik had de site van Powerpeers nog open staan en het is nog gelukt (gas 0,829 en stroom 0,241 in een modelcontract) !! Nu op de site inderdaad geen optie meer als ik deze opnieuw open. Lijkt erop dat de ene na de andere leverancier mogelijkheden afsluit of de tarieven sterk verhoogd..
Ik kon nog voor een voordelig tarief kiezen uit Oxxio en Powerpeers. Voor de ex Welkom Energie mensen die nog over willen.... kijk snel bij Oxxio voordat ook hier de prijzen stijgen cq een modelcontract wordt afgehouden.

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11 13:04
beck schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:22:
[...]

Engie wilde dit aanvankelijk niet via de chat doen. Uiteindelijk heeft een andere medewerker van Engie de tarieven per chat gecommuniceerd. YMMV.
Huidige tarieven waarschijnlijk, het lijkt mij sterk dat iemand van de klantenservice de nieuwe tarieven van 2022 per ongeluk doorgeeft.

• roelie1984
  • Laatst online: 20-04-2022
Wanneer ik bij OXIO een modelcontract selecteer staat er:Modelcontract t/m 30 november 2021

Maar ik wil een contract vanaf 1 december. Is dit nooit te selecteren? Kies je altijd een modelcontract per direct?

Ik zit ook te wachten op contact met Vattenfall via whatsapp

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
Jerrenjoon schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:24:
[...]

bij mij niet hoor, gewoon mogelijk....
Welke datum geven jullie op voor de overstap, dit om eventueel boetegezeik met Eneco te voorkomen
Overstap asap. Boetegezeik met Eneco valt niet te verwachten, alleen al omdat er geen contract is.

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Warques schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:13:
[...]

Nouja zeg... ik heb wel aan de telefoon gezegd dat ik een modelcontract wilde. Waarom dit dan zo loopt, snap ik niet... dacht dat onbepaalde looptijd en variabel tarief betekende dat het een modelcontract was :F
Tot zover dus het waanidee dat Engie, in tegenstelling tot Vattenfall, niet schimmig en rommelig zou handelen. Dat doen ze écht vrijwel allemaal, zeker in deze tijden van stijgende energieprijzen. Daar is het bij uitstek de sector voor.

In principe hebben alle leveranciers (ook Engie) er op dit moment geen belang bij dat je kiest voor een modelcontract, dus maken ze het moeilijker om dit af te sluiten. Daar hebben ze allemaal hun eigen streken voor. Vattenfall, maar Engie net zo goed. Vervolgens is het aan ons om daar een beetje doorheen te prikken en toch de voordeligste optie te vinden.

• beck
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 19:13
Joyous-P schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:27:
[...]

Huidige tarieven waarschijnlijk, het lijkt mij sterk dat iemand van de klantenservice de nieuwe tarieven van 2022 per ongeluk doorgeeft.
Wellicht is mijn boodschap niet overgekomen. Ik bedoel dat Engie via de chat aanvankelijk in het geheel niet over het modelcontract wilde communiceren. De eerste medewerker die ik sprak gaf aan dat dat uitsluitend telefonisch mogelijk was.

• Joyous-P
roelie1984 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:27:
Wanneer ik bij OXIO een modelcontract selecteer staat er:Modelcontract t/m 30 november 2021

Maar ik wil een contract vanaf 1 december. Is dit nooit te selecteren? Kies je altijd een modelcontract per direct?

Ik verwacht dat het op de website niet zo gemakkelijk gaat als telefonisch of via Whatsapp. Via Oxxio heb ik deze week nog telefonisch een voorstel gekregen met ingang van 1-12-2021.
beck schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:31:
[...]

Wellicht is mijn boodschap niet overgekomen. Ik bedoel dat Engie via de chat aanvankelijk in het geheel niet over het modelcontract wilde communiceren. De eerste medewerker die ik sprak gaf aan dat dat uitsluitend telefonisch mogelijk was.
Snap m :)

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:48
beck schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:31:
[...]

Net ook vanuit Engie chat gesommeerd om maar te bellen voor een modelcontract. Geen zin in, dus maar overgestapt naar Oxxio die het klaarblijkelijk nog wel online mogelijk maken.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• AadDeBaron
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-11 18:18
TexMex schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:30:
[...]

Tot zover dus het waanidee dat Engie, in tegenstelling tot Vattenfall, niet schimmig en rommelig zou handelen. Dat doen ze écht vrijwel allemaal, zeker in deze tijden van stijgende energieprijzen. Daar is het bij uitstek de sector voor.

In principe hebben alle leveranciers (ook Engie) er op dit moment geen belang bij dat je kiest voor een modelcontract, dus maken ze het moeilijker om dit af te sluiten. Daar hebben ze allemaal hun eigen streken voor. Vattenfall, maar Engie net zo goed. Vervolgens is het aan ons om daar een beetje doorheen te prikken en toch de voordeligste optie te vinden.
Eneco heeft ook geen baat bij 90.000 nieuwe klanten tegen het in juni bepaalde tarief... Ik snap wel dat ze de huidige (hoge) prijs vragen...

Zowel bij Vattenfall en Engie kon ik telefonisch geen variabel contract afsluiten, ook na noemen van wettelijke verplichting (op 4 nov).. Ik heb via de verstopte link bij Engie toch een variabel contract kunnen afsluiten om nog een maandje iets kosten te besparen..

Ga mijn bijl maar slijpen en het bos in om te kappen.. Dag Energie }:O

• roelie1984
Sandrioni schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:34:
[...]

Net ook vanuit Engie chat gesommeerd om maar te bellen voor een modelcontract. Geen zin in, dus maar overgestapt naar Oxxio die het klaarblijkelijk nog wel online mogelijk maken.
Kun jij bij Oxio wel een datum aangeven? Bij mij staat er:

De overeenkomst heeft een looptijd van Modelcontract en loopt tot 30 november 2021

• roelie1984
Engie heeft het modelcontract ondertussen op 1,7 voor gas staan.

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:44
TexMex schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:30:
[...]

Zo is het, de aanbieders van de modelcontracten weten dat ze voor een korte periode een hoop passanten binnenhalen, die straks weer gaan kijken waar ze goedkoper uit kunnen zijn en weer vertrekken. Dit geeft een hoop administratieve rompslomp en de klantenservices raken overbelast, dus logisch dat ze niet overenthousiast zijn met die modelcontracten en liever langdurige contracten afsluiten.

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:48
roelie1984 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:38:
[...]

De overeenkomst heeft een looptijd van Modelcontract en loopt tot 30 november 2021
Dat zal er wel staan omdat het maandelijks opzegbaar is? Anyway, ik heb het maar op hoop van zegen aangevraagd met de vroegst mogelijke ingangsdatum

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• TexMex
  • Niet online
roelie1984 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:27:

Volgens dit bericht verhoogt Oxxio eind november al zijn variabele tarieven: LiquidSmoke in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier".

Geen idee of dat inderdaad zo is. Zo ja, dan zou je ook nog voor deze optie kunnen gaan:
https://www.powerpeers.nl/energietarieven-voorwaarden. En dan kiezen voor 'Variabel contact'.

• Hartox
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-11 16:36
Hoe zeker is het dat Oxxio pas de variabele prijzen per 1 januari gaat verhogen? Als ik nu een contract per 1 december aanvraag staat er 0.25 voor stroom en 0.88 voor gas, dat is natuurlijk prima..

edit: Ik lees dus dat ze het per 25 november aan gaan passen.. Dan kan ik beter bij Eneco blijven als oud WE klant.

[ Voor 23% gewijzigd door Hartox op 05-11-2021 13:48 ]

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

• PJW9779
Hoi1966 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:22:
[...]

Niemand die het weet. Waarom stapt niemand over op EasyEnergie of ANWB energie, per maand opzegbaar en variabele prijs die nu geldt voor zowel gas en stroom.
easyEnergy is juni 2018 overgenomen door NieuweStroom.
NieuweStroom levert elektriciteit en gas voor de zakelijke markt.

ANWB rekent wél €5 p/m abonnementskosten en is vooral aantrekkelijk voor diegenen die een electrische auto hebben en die kunnen gebruiken als huisaccu. Natuurlijk helemaal als je gratis kunt laden.

• roelie1984
Oxio zojuist aan de telefoon. Wij gaan voor December nog flink omhoog!

• TexMex
  • Niet online
@Hartox @roelie1984 Dan lijkt dit nu de voordeligste optie (Variabel contract): https://www.powerpeers.nl/energietarieven-voorwaarden.

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-11 10:14
roelie1984 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:48:
Verbaasd me niets aangezien Oxxio ook van Eneco Supply BV is.

• Hartox
Dat ziet er ook goed uit, ik ben daar voorheen ook al klant geweest. Powerpeers is vast tm 31 december?

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

• PJW9779
aart staart schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:25:
[...]

Heel erg bedankt voor de uitgebreide uitleg!

Zojuist dus bij powerpeers een variabel contract kunnen afsluiten.

Aangezien wij beide op dit moment nog bij onze ouders wonen is het geen optie om een contract mee te verhuizen.
Dochikal. Yay, starters! Maar pas op je tellen! 'Verhuizen kost bedstro', en iedereen probeert aan je te verdienen.
Maar wat er ook gebeurt, je hebt elkaar om warm te blijven. O+

• TexMex
  • Niet online
Hartox schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:52:
[...]

Dat ziet er ook goed uit, ik ben daar voorheen ook al klant geweest. Powerpeers is vast tm 31 december?
Het is een volle dochter van Vattenfall, dus ik vermoed van wel. Maar garanties kan ik je uiteraard niet geven.

• PJW9779
roelie1984 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:38:
[...]

Dat kan niet kloppen. Een Modelcontract heeft een wettelijk bepaalde 'Onbepaalde looptijd'.

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:57
Vanmorgen via WhatsApp contact gehad met Vattenfall. De modelcontracten zijn momenteel uitverkocht. Vanaf maandag weer mogelijk.

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
roelie1984 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:48:
Triggert een algemene vraag bij mij. Wat zijn eigenlijk de regels mbt de aankondigingstermijn voordat een prijsverhoging in gaat? Even uitgaande van een variabel- of modelcontract met een 30 dagen opzegtermijn.

Mag een prijsverhoging ingaan binnen die opzegtermijn of na 30 dagen? Ik zou het laatste verwachten aangezien je de kans moet hebben om over te stappen. Of is het zo dat je mag overstappen op dag dat de prijsverhoging in gaat?

De voorwaarden van mijn modelcontract bij Vattenfall vermeldt alleen "tijdig" :?

[ Voor 6% gewijzigd door pdukers op 05-11-2021 14:09 ]

• Hoi1966
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-11 19:48
PJW9779 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:47:
[...]

easyEnergy is juni 2018 overgenomen door NieuweStroom.
NieuweStroom levert elektriciteit en gas voor de zakelijke markt.

ANWB rekent wél €5 p/m abonnementskosten en is vooral aantrekkelijk voor diegenen die een electrische auto hebben en die kunnen gebruiken als huisaccu. Natuurlijk helemaal als je gratis kunt laden.
Maar in deze onzekere periode zijn dit toch goede partijen om bij af te sluiten, per maand opzegbaar en gewoon de dagprijs betalen. Zeker nu de prijs aan het dalen is lijkt het mij een goede keuze, beter en goedkoper dan al wat die energiereuzen aanbieden

• Joyous-P
lochtejans schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:58:
Vanmorgen via WhatsApp contact gehad met Vattenfall. De modelcontracten zijn momenteel uitverkocht. Vanaf maandag weer mogelijk.
Heb zo'n gevoel dat er gisteren al 10.000 van dit soort contracten uit zijn en ze over de gewenste max. quota zijn gegaan. Maar Vattenfall is je verplicht een voorstel te doen. Blijf vriendelijk doorvragen, geef aan dat ze een voorstel moeten doen.

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:38
Hoi1966 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:00:
[...]

Maar in deze onzekere periode zijn dit toch goede partijen om bij af te sluiten, per maand opzegbaar en gewoon de dagprijs betalen. Zeker nu de prijs aan het dalen is lijkt het mij een goede keuze, beter en goedkoper dan al wat die energiereuzen aanbieden
Denk het ook maar elke keer een eindafrekening daarmee kan je niet effectief salderen als je zonnepanelen hebt. Per saldo zal het gezien de gasprijzen wel goedkoper zijn nu.

• PJW9779
Hoi1966 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:00:
[...]

Heel goed mogelijk. Maar ik ben consument, niet 'zakelijk'. En ik heb geen electrische auto.

• Hartox
TexMex schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:55:
[...]

Het is een volle dochter van Vattenfall, dus ik vermoed van wel. Maar garanties kan ik je uiteraard niet geven.
Bedankt voor je hulp, ik kon gewoon nog een modelcontract afsluiten voor goede prijzen. Dan zien we in januari wel weer verder.. Mocht er de komende 14 dagen nog iets gebeuren, dan kan ik er altijd nog van af zien.

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

• Hoi1966
PJW9779 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:03:
[...]

Heel goed mogelijk. Maar ik ben consument, niet 'zakelijk'. En ik heb geen electrische auto.
EasyEnergie en ANWB Energie zijn niet alleen voor zakelijke klanten en als je een elektrische auto hebt. Het is voor iedereen, maandelijks opzegbaar en dagprijs.

• BertEnergie
  • Laatst online: 22-08-2023
MaTrax schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:04:
Een ex-WE klant:

Per 3 november heb ik contact opgenomen via whatsapp met vattenvall.
Daar een 3 jarig contract afgesloten met ingangsdatum 3 november.
Dus per direct weg bij Eneco met die absurde tarieven!
De 3 jaars tarieven bij vattenvall (elektra: 35/29 cent; gas: 128 cent) zijn wel hoger dan de modelcontract tarieven maar een stuk lager dan die van de Eneco (49/41 gas: 180 cent). Het 3-jaars contract heeft een bonus van 300 euro waarvan jaarlijks 100 euro verrekend wordt op de jaarnota.

Indien ik een modelcontract zou nemen is er een bedenktijd van 14 dagen. Gedurende deze periode zou ik alsnog bij Eneco blijven zitten, waar ik zo snel als mogelijk weg wilde!

Vanaf 1 januari stijgen de variabele prijzen zowieso. Het opzeggen van een nieuw contract (bij Eneco) binnen 14 dagen kan volgens mij probleemloos door de bedenktijd van 14 dagen.

Indien de prijzen volgend jaar dalen zou ik mijn contract altijd kunnen laten afkopen door een volgende leverancier. Indien de prijzen stijgen dan zit ik ieder geval nog een tijdje goed. Het geeft mij in ieder geval rust voor de komende winter!
Ik ben ook een ex WE klant en heb een nieuw contract bij Vattenfall voor 1 jaar met hogere prijzen, 0.50 / 0.35 kWh en 1.58 per m3,
ik heb nog 11 dagen bedenktijd, ik zie dat je op de website van Vattenfall alleen nog een contract voor 1 jaar kunt kiezen, hoe heb jij een contract voor 3 jaren kunnen krijgen, deze is nl veel aantrekkelijker

• MaTrax
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-08-2022
BertEnergie schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:13:
[...]

Ik ben ook een ex WE klant en heb een nieuw contract bij Vattenfall voor 1 jaar met hogere prijzen, 0.50 / 0.35 kWh en 1.58 per m3,
ik heb nog 11 dagen bedenktijd, ik zie dat je op de website van Vattenfall alleen nog een contract voor 1 jaar kunt kiezen, hoe heb jij een contract voor 3 jaren kunnen krijgen, deze is nl veel aantrekkelijker
Via deze link: https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/overstapdeal/ :)

• Jerrenjoon
maar waarom Vattenfall? Tarieven liggen vele malen hoger dan bv Powerpeers of Oxxio?

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-10 16:45
Hier ook een ex WE klant.

Vanochtend meerderen keer gebeld met Vattenfall voor een "model contract".
Deze waren uitverkocht. Uitgelegd dat deze aangeboden moesten worden. Iedere keer nee gekregen door de verschillende medewerkers. Maandag is het "model contract" weer beschikbaar. Wel waren de 1 jaar contracten nog beschikbaar.

Daarna powerpeers gebeld. Hier werd het "model contract" ook niet meer aangeboden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Inmiddels is het contract binnen voor een de bekende prijzen.
Jammer dat WE is omgevallen. Ik had nog een contract tot na de winter.

Het zou me benieuwen of Powerpeers iets gaat doen met het "model contract"
Variabele leveringskosten.
Deze kosten betaal je voor de hoeveelheid stroom en gas die je verbruikt. Hoe
meer energie je verbruikt, des te meer je betaalt. Voor stroom biedt Powerpeers alleen een enkeltarief,
geen dubbeltarief. Powerpeers kan de variabele leveringskosten en de vaste leveringskosten ieder jaar
aanpassen: dit gebeurt altijd per 1 januari en per 1 juli. We communiceren over de nieuwe
leveringstarieven voordat ze ingaan. Bij onvoorziene wijzigingen in de markomstandigheden kan
Powerpeers de leveringstarieven ook op andere momenten aanpassen.
Een overzicht van jouw
energietarieven vind je in de e-mail met jouw contractbevestiging.

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• BertEnergie
Jerrenjoon schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:25:
[...]

maar waarom Vattenfall? Tarieven liggen vele malen hoger dan bv Powerpeers of Oxxio?
Ik heb stroom genoeg van mijn zonnepanelen het gaat mij om de gasprijs en ik heb nog geen aanbieding gezien die per m3 onder die van Vattenfall zit voor een 3 jarig contract

Zie aanbieding van Oxxio voor 1 jaar, 1.59 per m3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0oOckFIpgdR9TKJZZAoea3cWrEc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYMl2Vuxbphfo24cARqY9wPf.jpg?f=fotoalbum_large

• MaTrax
Jerrenjoon schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:25:
[...]

De lagere tarieven van powerpeers en Oxxio zijn variabele tarieven tot 1-1-22 of misschien zelfs nog eerder. Daarna zullen deze tarieven (sterk) stijgen. Oxxio biedt momenteel geen 3 jaars contract aan en van powerpeers weet ik het niet.
Met de winter voor de deur heb ik persoonlijk liever wat zekerheid tot na de winter i.p.v. in januari opnieuw te moeten overstappen. Je zit dan met hogere tarieven en een wachttijd van 30 dagen voordat je ergens anders heen kan.

• BertEnergie
MaTrax schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:35:
[...]

De lagere tarieven van powerpeers en Oxxio zijn variabele tarieven tot 1-1-22 of misschien zelfs nog eerder. Daarna zullen deze tarieven (sterk) stijgen. Oxxio biedt momenteel geen 3 jaars contract aan en van powerpeers weet ik het niet.
Met de winter voor de deur heb ik persoonlijk liever wat zekerheid tot na de winter i.p.v. in januari opnieuw te moeten overstappen. Je zit dan met hogere tarieven en een wachttijd van 30 dagen voordat je ergens anders heen kan.
Volledig ook mijn strategie, ik ben nu wel even klaar met deze stoelendans, nu graag een poosje geen energie-onzekerheid

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3K_W6dbPRWdw2jynE65QoJYDToM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2iRBuTQj5yYe17jZPqpvFG6a.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door BertEnergie op 05-11-2021 14:45 ]

• Mnaada
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-11 10:54
Zo te zien is mijn overstap idd per direct overgezet. Ik was nog even bang dat ik nu nog bij Eneco zat maar ik heb daar niks. oOo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0O_TOgpxZyBsB6DF6qjmxPdrh-c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/W4qHEXV6McJtfaiNmccWcklu.png?f=user_large

• Jerrenjoon
BertEnergie schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:40:
[...]

Volledig ook mijn strategie, ik ben nu wel even klaar met deze stoelendans, nu graag een poosje geen energie-onzekerheid
het zou extreem (en wat is lees niet te verwachten) zijn als het gastarief in januari boven de 1.80 komt wat Eneco nu rekent. Maar met jullie eens...als je wilt weten waar je aan toe bent dan is een 'vast' contract prettiger.
Ik ga voor variabel en wacht tot hopelijk verdere daling in het voorjaar en zoek dan een contract voor een vaste periode. Niet meer bij Eneco, waar daar voel ik me niet Welkom... :'(

• Mnaada
Jerrenjoon schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:49:
[...]

het zou extreem (en wat is lees niet te verwachten) zijn als het gastarief in januari boven de 1.80 komt wat Eneco nu rekent. Maar met jullie eens...als je wilt weten waar je aan toe bent dan is een 'vast' contract prettiger.
Ik ga voor variabel en wacht tot hopelijk verdere daling in het voorjaar en zoek dan een contract voor een vaste periode. Niet meer bij Eneco, waar daar voel ik me niet Welkom... :'(
Ik betaal persoonlijk liever alsnog die 1.80 per januari bij een ander bedrijf als het moet dan bij Eneco. Dan ben ik tenminste netjes van te voren geïnformeerd over de komende tarieven enz.

• Joyous-P
Mnaada schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:45:
Zo te zien is mijn overstap idd per direct overgezet. Ik was nog even bang dat ik nu nog bij Eneco zat maar ik heb daar niks. oOo
[Afbeelding]
Toch bijzonder dat enkelen hier al kunnen inloggen bij Eneco terwijl ik officieel nog de tarieven en het contract moet ontvangen.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
lochtejans schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:58:
Ik heb dat contact ook, maar ze willen volgende week (gaf diegene bij mij in de chat aan) de tarieven verhogen voor dit modelcontract, dus wachten is geen optie daarmee, ik kom er na 3 maal aandringen (ook nieuwe chats) niet meer door.

• Mnaada
Joyous-P schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:54:
[...]

Toch bijzonder dat enkelen hier al kunnen inloggen bij Eneco terwijl ik officieel nog de tarieven en het contract moet ontvangen.
Ja dat is ook wel raar, ik weet het ook alleen maar omdat ik het weer hier heb gelezen. :')

• PJW9779
Hoi1966 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:08:
[...]

EasyEnergie en ANWB Energie zijn niet alleen voor zakelijke klanten en als je een elektrische auto hebt. Het is voor iedereen, maandelijks opzegbaar en dagprijs.
NieuweStroom zegt op zijn website iets anders.
En bij ANWB tik ik meteen €5 p/m af aan abonnementskosten. Maar ANWB houdt ik in het achterhoofd voor begin 2022.

• Hoi1966
PJW9779 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:06:
[...]

NieuweStroom zegt op zijn website iets anders.
En bij ANWB tik ik meteen €5 p/m af aan abonnementskosten. Maar ANWB houdt ik in het achterhoofd voor begin 2022.
Je moet bij EasyEnergie kijken en niet bij NieuweStroom. (EasyEnergie is een onderdeel van NieuweStroom) ;)

• jpedwards
  • Laatst online: 22-08 00:49
Net de laatste 50 pagina's in dit topic doorgespit als voormalig WE klant die nu 1,80 gas en 0,42 stroom krijgt. Na alle discussie met modelcontracten en de moeilijkheid deze te krijgen, zou het geen redelijke keus zijn om op dit aanbod in te gaan (1,28 gas en 0,32 stroom) voor 3 jaar? De opzegboete van 250 euro voor 2-2,5 jaar zou je al ruimschoots kunnen compenseren met het verbruik over december t/m april schat ik zo?

• Joyous-P
jpedwards schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:16:
[...]

Net de laatste 50 pagina's in dit topic doorgespit als voormalig WE klant die nu 1,80 gas en 0,42 stroom krijgt. Na alle discussie met modelcontracten en de moeilijkheid deze te krijgen, zou het geen redelijke keus zijn om op dit aanbod in te gaan (1,28 gas en 0,32 stroom) voor 3 jaar? De opzegboete van 250 euro na 2-2,5 jaar zou je al ruimschoots kunnen compenseren met het verbruik over december t/m april schat ik zo?
Je gaat dan voor de komende 3 winters 1,28 euro de m3 voor je gas betalen, klinkt dat intressant? Mij niet.

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:41
Half december verhuizen wij vanuit een appartement zonder gas naar een rijtjeshuis met gas (voor het verwarmen van de woning).

Naar aanleiding van alle gekte weet ik niet meer waar ik goed aan doe. Op dit moment betaal ik ~100 euro voor mijn elektriciteit en stadsverwarming. Als ik zo even rond ga shoppen bij verschillende leveranciers zou dat minimaal ~250 euro per maand gaan worden voor elektriciteit + gas bij gemiddeld gebruik.

Heeft iemand advies? Ik zie door de bomen het bos niet meer..

PSN: Nedjee, XBL Gamertag: NedjeNL

• jpedwards
Joyous-P schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:18:
[...]
Je gaat dan voor de komende 3 winters 1,28 euro de m3 voor je gas betalen, klinkt dat intressant? Mij niet.
Het bespaart al veel t.o.v. het 1,80 wurgcontract van Eneco en ik lees dat de variabele tarieven vanaf 1 januari waarschijnlijk ook hoger zullen zijn dan 1,28 dan is het toch voordeliger i.i.g. 0.5 tot 1 jaar uit te zitten met het nieuwe Vattenfall contract en dan met de 250 euro boete onder het contract uit te gaan indien nodig?

[ Voor 4% gewijzigd door jpedwards op 05-11-2021 15:22 ]

• RuudVB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-11 10:29
Al jaren jaarlijks overgestapt met 1 jaar vast contract. Ik ga nu even voor variabel, en zie ik in januari wel weer. De huidige situatie op de energiemarkt is erg onoverzichtelijk/onduidelijk, prijzen ongekend hoog (paniek?). Lijkt redelijk aanneembaar dat de markt zal stabiliseren, waarna de prijzen ook stabiliseren.

• Joyous-P
jpedwards schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:21:
[...]

Het bespaart al veel t.o.v. het 1,80 wurgcontract van Eneco en ik lees dat de variabele tarieven vanaf 1 januari waarschijnlijk ook hoger zullen zijn dan 1,28 dan is het toch voordeliger i.i.g. 0.5 tot 1 jaar uit te zitten met het nieuwe Vattenfall contract en dan met de 250 euro boete onder het contract uit te gaan indien nodig?
Zit wat in, ligt voornamelijk aan je verbruik, al zouden de variabele tarieven flink hoger dan 1,28 moeten worden na 31-12.

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:44
RuudVB schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:23:
Al jaren jaarlijks overgestapt met 1 jaar vast contract. Ik ga nu even voor variabel, en zie ik in januari wel weer. De huidige situatie op de energiemarkt is erg onoverzichtelijk/onduidelijk, prijzen ongekend hoog (paniek?). Lijkt redelijk aanneembaar dat de markt zal stabiliseren, waarna de prijzen ook stabiliseren.
De prijzen zullen wel stabiliseren, maar als er straks weer volop gas is zullen de prijzen waarschijnlijk niet meer dezelfde worden als van dit voorjaar. En als het gas te goedkoop wordt verzint de regering wel iets om er extra belasting op te gooien, vanwege het milieuprobleem en het daarom ontmoedigen van gasgebruik.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:21
Dit zijn de variabele tarieven van Energiedirect. Ik verbruik nog geen 600m³ per jaar, dus voorlopig kijk ik het nog even aan.
Hopen op een daling na 1 januari.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRheEbo3eiaW6whSP3FC8cIZh8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QxHEW66Az4lWNCWUn0ash2y3.jpg?f=fotoalbum_large

• MaTrax
jpedwards schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:21:
[...]

De eventuele boete bij opzeggen van het 3 jaren contract worden vaak betaald door een volgende leverancier. Ook neemt de hoogte van de boete af naarmate het contract verder gevorderd is via volgende staffel:

Resterende looptijd Max. boete per product stroom/gas

< 1,5 jaar 50/50 euro
1,5-2 jaar 75/75 euro
2-2,5 jaar 100/100 euro
> 2,5 jaar 125/125 euro

• BertEnergie
jpedwards schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:16:
[...]

Net de laatste 50 pagina's in dit topic doorgespit als voormalig WE klant die nu 1,80 gas en 0,42 stroom krijgt. Na alle discussie met modelcontracten en de moeilijkheid deze te krijgen, zou het geen redelijke keus zijn om op dit aanbod in te gaan (1,28 gas en 0,32 stroom) voor 3 jaar? De opzegboete van 250 euro voor 2-2,5 jaar zou je al ruimschoots kunnen compenseren met het verbruik over december t/m april schat ik zo?
Vanmiddag geprobeerd om een contract te krijgen voor 3 jaren bij Vattenfall, niet gelukt, ze geven aan dat dit aanbod ook niet terug komt :-(

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:54
Net met Engie gebeld.

Modelcontract kan, maar wel tegen nieuwe tarieven.

Mevrouw aan de telefoon gaf me aan dat ze enorm veel nieuwe klanten hadden. Hierdoor hebben ze extra moeten inkopen en gelden voor nieuwe klanten met een modelcontract ook nieuwe flexibele tarieven.

Dit komt neer op 1,73 voor gas. :/

Net te laat dus. Ik zal Vattenfall eens proberen.

• jpedwards
MaTrax schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:52:
[...]
Ook neemt de hoogte van de boete af naarmate het contract verder gevorderd is via volgende staffel:
Ja precies dit. Uitgaande van de max opzegboete van 250 euro (2x125) zou met mijn verbruik ik dit over januari tot april 2022 dit al eenvoudig kunnen bekostigen.
BertEnergie schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:08:
[...]
Vanmiddag geprobeerd om een contract te krijgen voor 3 jaren bij Vattenfall, niet gelukt, ze geven aan dat dit aanbod ook niet terug komt :-(
Oh, dan maar fingers crossed of ze mijn aanvraag wel doorvoeren :/

• DJCS
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-11 12:41
Ik heb op 29 oktober het modelcontract van Vattenfall aangevraagd per 1 dec.
Na het lezen van verschillende berichten dat mensen de ingangsdatum hebben kunnen vervroegen hoopte ik dat vandaag ook voor elkaar te krijgen maar niets is minder waar. Dit is niet mogelijk en niet de handelswijze volgens de Vattenfall medewerker. Dus helaas de hele maand november nog vast aan Eneco :X

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11 21:54
Zojuist Eneco gesproken: WE klanten kunnen per direct weg zonder boet/extra kosten.
Essent kan per direct een flexibel contract aanbieden en is maandelijks kosteloos opzegbaar:

Stroom hoog:40,267
Stroom Laag:35,427
Gas 1,56497 euro per m3

Mijn contract bij Essent gaat dan ook morgen in, nu hopen op een daling per 1-1

• PJW9779
Hoi1966 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:09:
[...]
Je moet bij EasyEnergie kijken en niet bij NieuweStroom. (EasyEnergie is een onderdeel van NieuweStroom) ;)
Bij EasyEnergie.nl gekeken ipv. EasyEnergie.com.
Bij een opslag van €5,-- p/m per product bovenop de kosten voor je energieverbruik wordt het alsnog een rekensommetje.

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-11 10:14
fendt schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:15:
Zojuist Eneco gesproken: WE klanten kunnen per direct weg zonder boet/extra kosten.
Essent kan per direct een flexibel contract aanbieden en is maandelijks kosteloos opzegbaar:

Gas 1,56497 euro per m3

Opmerkelijk, zie deze link: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69314480

• MaTrax
BertEnergie schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:08:
[...]

Je kan dit contract toch gewoon online afsluiten? Vervolgens krijg je een email bevestiging en een tijd later via de email je contract. Via de vattenvall app krijg je toegang tot al je gegevens.

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-11 11:40

Gas 1,56497 euro per m3

Dit tarief is echter bijna net zo hoog als dat van Eneco. Van deze overstap ontgaat mij de logica...

Powerpeers zit op 0,2411 per kWh en 0,8298 per m3 variabel, via de boven geposte link.

• fendt
Terpen Tijn schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:20:
[...]

Dit tarief is echter bijna net zo hoog als dat van Eneco. Van deze overstap ontgaat mij de logica...

Powerpeers zit op 0,2411 per kWh en 0,8298 per m3 variabel, via de boven geposte link.
Bij Eneco zit ik anders vast tot en met 1 maart, bij Essent is het maandelijks opzegbaar. Dat heb ik liever want de vraag is wat er na 1-1 gaat gebeuren op de markt. Bovendien is het voor mij een principekwestie.

• Arts
  • Laatst online: 19:27
ArcticWolf schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:36:
[...]

Nu een contract afsluiten is gewoon niet te doen, het wordt zelfs bijna afgeraden door de maatschappijen zelf. Enige tip die ik je kan meegeven is blijven zitten bij BE met de variabele tarieven of een andere maatschappij zoeken met variabele tarieven en wachten tot de prijzen gaan dalen... echt andere opties zijn er niet zolang de levering vanuit Rusland nog niet op gang is gekomen.
Het ziet er naar uit dat de gasprijs rond maart/april 2022 weer enigszins betaalbaar wordt.
De posts op de laatste pagina's gaan voornamelijk over de overstappers van Eneco naar Vattenfall of Engie.
Heeft iemand een overzicht van de huidige modelcontracten (als ze uberhaupt nog af te sluiten zijn...)

Mijn huidige contract bij BE loopt 5 december af en krijg dan te maken met de volgende tarieven:
Stroom (normaal): € 0,48894 / kWh
Stroom (dal): € 0,42360 / kWh
Gas: € 1,84641 / m³

Vaste leveringskosten:
Stroom:€ 5,99 / maand
Gas: € 5,99 / maand

Gaat veel pijn doen als ik bij BE blijf hangen...
Wellicht toch een vast contract van een jaar ergens afsluiten (via pricewise) ipv het risico nemen?

[ Voor 4% gewijzigd door Arts op 05-11-2021 16:23 ]

• TexMex
  • Niet online
fendt schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:21:
[...]

Bij Eneco zit ik anders vast tot en met 1 maart, bij Essent is het maandelijks opzegbaar. Dat heb ik liever want de vraag is wat er na 1-1 gaat gebeuren op de markt. Bovendien is het voor mij een principekwestie.
De overstap is volkomen begrijpelijk, maar er zijn opties die veel voordeliger zijn dan Essent. Op dit moment in ieder geval Powerpeers nog. Online niet meer, wellicht telefonisch nog.

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 05-11-2021 16:26 ]

• Lennnn
  • Laatst online: 21:54
Terpen Tijn schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:20:
[...]

Powerpeers kan ook niet meer.

Op de site: Energiecontract afsluiten (tijdelijk) niet mogelijk

• 2wheel_robbie
  • Laatst online: 01-11 11:48
DJCS schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:13:
Ik heb op 29 oktober het modelcontract van Vattenfall aangevraagd per 1 dec.
Na het lezen van verschillende berichten dat mensen de ingangsdatum hebben kunnen vervroegen hoopte ik dat vandaag ook voor elkaar te krijgen maar niets is minder waar. Dit is niet mogelijk en niet de handelswijze volgens de Vattenfall medewerker. Dus helaas de hele maand november nog vast aan Eneco :X
Via de app lukt het mij ook niet. Maar even bellen en zeggen dat je nu zonder contract. (Want dat is ook zo, want je hebt niets getekend bij eneco) en je kan meteen over.

• TexMex
  • Niet online
Lennnn schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:23:
[...]

Je hebt gelijk! Dat wordt dus weer op zoek naar het voordeligste modelcontract dat nu nog is af te sluiten. ;)

• fendt
Lennnn schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:23:
[...]

Dat dus. Bovendien wil ik nu bij een grote partij aansluiten en niet weer bij een kleine club met risico op faillissement/ellende. Heb mijn les wel geleerd.

• BertEnergie
MaTrax schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:18:
[...]

Je kan dit contract toch gewoon online afsluiten? Vervolgens krijg je een email bevestiging en een tijd later via de email je contract. Via de vattenvall app krijg je toegang tot al je gegevens.
Ik had afgelopen woensdag al een contract afgesloten (ging direct in) bij Vattenfall voor 1 jaar met een bedenktijd van 14 dagen. Ik kon het contract niet wijzigen per whatsapp, nu wel via de weblink een aanvraag gedaan en aangegeven dat ik geen andere leverancier had, nu via hun website de aanvraag in behandeling .....
let's see

• DJCS
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-11 12:41
2wheel_robbie schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:24:
[...]

Via de app lukt het mij ook niet. Maar even bellen en zeggen dat je nu zonder contract. (Want dat is ook zo, want je hebt niets getekend bij eneco) en je kan meteen over.
Top, bedankt voor de tip.
Ga ik dat nog even proberen

• TexMex
  • Niet online
fendt schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:25:
[...]

Dat dus. Bovendien wil ik nu bij een grote partij aansluiten en niet weer bij een kleine club met risico op faillissement/ellende. Heb mijn les wel geleerd.
Goed punt, al is Powerpeers een volledige dochter van Vattenfall. Maar je bent in ieder geval weg bij Eneco, daar gaat het uiteindelijk om!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:55

Gas 1,56497 euro per m3

Als ik bij Essent mijn gegevens invul zie ik alleen maar een 3-jarig contract.

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:22
Powerpeers, Engie & Vattenfall doen dus geen variabel/modelcontract meer?

Eventueel is Delta Energie nog te proberen als die meewerken?
die hebben ook nog prima variabele tarieven:

Stroom (inclusief belastingen):
Enkel: 0,23447
Normaal: 0,24305
Dal: 0,22534

Gas:
0,86053

Vastrecht:
5,75 per product per maand

Misschien even klantenservice contacteren?

Ik zit zelf sinds 2 november bij Vattenfall modelcontract & per 2 januari bij de GC / CB deal 3 jaar :)

• pk026
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-01 09:02
Barre73 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:32:
[...]

Ik las in het andere topic dat ze het tijdelijk hebben dichtgezet wegens drukte en morgen hopelijk weer open stellen. Mag officieel inderdaad niet maar ik zou niet meteen concluderen dat daarmee het stelsel niet werkt...
Dat is het dus wel.

• Eerst communiceert de NMA een freeze periode die onterecht is.
• Vervolgens wordt ik buiten de deur gehouden als ik een wettelijk verplicht modelcontract wil sluiten bij andere aanbieders.
• Daarna ben ik pas welkom met zwaar aangepaste tarieven
• En de extra kosten worden door de overheid vergroot met extra belasting.

Nee, dit is een puinhoop. Falend beleid van EZK.

• fendt
jaaoie17 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:38:
[...]

Als ik bij Essent mijn gegevens invul zie ik alleen maar een 3-jarig contract.
Even met ze chatten of bellen. Ze geven zelf aan dat 3 jarige contract liever niet aan te bieden gezien de bizarre tarieven.

• Hoi1966
PJW9779 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:15:
[...]

Bij EasyEnergie.nl gekeken ipv. EasyEnergie.com.
Bij een opslag van €5,-- p/m per product bovenop de kosten voor je energieverbruik wordt het alsnog een rekensommetje.
Tja dat is op dit moment overal. Gelukkig kan je per maand opzeggen en profiteer je gelijk van dalingen maar helaas ook van eventuele stijgingen 🤪 Tja het casino is open

• Johnniie
  • Laatst online: 08-02-2022
MadBear schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:40:

Gas:
0,86053

Vastrecht:

Ik zit zelf sinds 2 november bij Vattenfall modelcontract & per 2 januari bij de GC / CB deal 3 jaar :)
Ik heb zojuist met Delta gebeld en eerst wilden ze mij een vast contract aansmeren want ze hadden nog maar weinig variabele contracten beschikbaar. Daarna kon het pas per 1 december ingaan maar na doorvragen kon ik het wel direct in laten gaan. Was telefonisch allemaal snel geregeld en als het goed is heb ik per direct energie tegen boven genoemd tarief.

Bedankt voor de tip!

• pk026
Essent biedt alleen 3- en 5-jarige contracten aan, met de garantie dat de prijzen na de winter dalen. Verder geen onredelijke prijzen, althans niet t.o.v. andere aanbieders. Heeft iemand naar de kleine lettertjes gekeken?

[ Voor 9% gewijzigd door pk026 op 05-11-2021 17:17 ]

• jaaoie17
MadBear schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:40:

Gas:
0,86053

Vastrecht:

Ik wil daar misschien een vast contract nemen van een jaar. DELTA Groen Gas 1 jaar das toch gewoon 1 jaar vast ofniet. Klopt dat wel dat gas 0,84684 kost Want dan is het niet veel duurder dan Welkom Energie. En hoe groot is Delta energie eigenlijk. Ik bedoel hoop niet dat tie zo om kan vallen zoals WE.

[ Voor 10% gewijzigd door jaaoie17 op 05-11-2021 17:31 ]

• fendt
pk026 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:16:
Essent biedt alleen 3- en 5-jarige contracten aan, met de garantie dat de prijzen na de winter dalen. Verder geen onredelijke prijzen, althans niet t.o.v. andere aanbieders. Heeft iemand naar de kleine lettertjes gekeken?
Als je ze belt dan kunnen ze ook een flexibel contract aanbieden, maandelijks opzegbaar.

• BertEnergie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyNRVmZEo1g1emmUQGrtgZ6DtMU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z1YeRTsjClqDkOB5qALO3U3M.jpg?f=user_large

zojuist een email ontvangen van Eneco mbt de tarieven, beetje laat niet, het heeft al in alle kranten gestaan

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

• PJW9779
Ik krijg zoeven een mail van Eneco :
Op 05-11-2021 om 17:09 schreef Eneco:
Wilt u toch overstappen naar een andere energieleverancier, dan kan dat. Zoals wettelijk bepaald geldt in november een overgangsperiode, waarin u het contract kunt opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Vanaf 1 december 2021 kunt u uw contract opzeggen met een opzegtermijn van 9 dagen. Als u opzegt, maken we een eindnota.
Dat zijn dus twéé opzegtermijnen bovenop elkaar. Dat zou inhouden dat een evt. overstap door ex-WE-klanten naar een andere leverancier pas op 10 december in kan gaan?
Klinkt mij vreemd in de oren.

Ik heb Engie verzocht de overstap per eerste gelegenheid te regelen met Eneco. Dus inclusief opzegging bij Eneco. Ik ga er van uit dat de startdatum van mijn leveringscontract met Engie ook de startdatum is van Eneco's opzegtermijn van 30 dagen.
Daar bij Engie nog maar even de herhaalde bevestiging van verzocht.

• PJW9779
pk026 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:16:
Dat zijn dus vaste contracten, met opzegtermijn en -boete. Dus het slechtste van 2 kwaden.
Het Modelcontract heeft onbepaalde looptijd met vrij en gratis tussentijds opzeggen.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:32
PJW9779 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:49:

[...]

Dat zijn dus twéé opzegtermijnen bovenop elkaar. Dat zou inhouden dat een evt. overstap door ex-WE-klanten naar een andere leverancier pas op 10 december in kan gaan?
Als je voor 1 december opzegt geldt een termijn van 30 dagen. Als je na 1 december opzegt een termijn van 9 dagen (dus minimaal 10 december).
Vanaf 12 november is het dus slimmer op te wachten met opzeggen tot 1 december anders zit je er tot na 10 december aan vast.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Massem
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-11-2024
Barre73 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:03:
[...]

Als je voor 1 december opzegt geldt een termijn van 30 dagen. Als je na 1 december opzegt een termijn van 9 dagen (dus minimaal 10 december).
Vanaf 12 november is het dus slimmer op te wachten met opzeggen tot 1 december anders zit je er tot na 10 december aan vast.
Als ik nu een contract ergens anders afsluit kan ik het dan gerust per 1 december in laten gaan of beter vanaf 10 december...? Sorry het is me niet helemaal duidelijk.

• Barre73
jaaoie17 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:22:
[...]

Ik wil daar misschien een vast contract nemen van een jaar. DELTA Groen Gas 1 jaar das toch gewoon 1 jaar vast ofniet. Klopt dat wel dat gas 0,84684 kost Want dan is het niet veel duurder dan Welkom Energie. En hoe groot is Delta energie eigenlijk. Ik bedoel hoop niet dat tie zo om kan vallen zoals WE.
De genoemde 84 cent voor gas is een variabel tarief en komt aardig overeen met wat je (tot vandaag) bij de andere grote partijen als variabel tarief kon afsluiten. Een jaarcontract bij Delta is vermoedelijk een stuk duurder.
Maar... Die 84 cent zal per 1 januari ook flink omhoog gaan, samen met alle andere variabele tarieven. Maar naar verwachting zeker niet tot die 1,80 van Eneco voor ex-Welkom klanten.

• jaaoie17
Barre73 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:05:
[...]

De genoemde 84 cent voor gas is een variabel tarief en komt aardig overeen met wat je (tot vandaag) bij de andere grote partijen als variabel tarief kon afsluiten. Een jaarcontract bij Delta is vermoedelijk een stuk duurder.
Maar... Die 84 cent zal per 1 januari ook flink omhoog gaan, samen met alle andere variabele tarieven. Maar naar verwachting zeker niet tot die 1,80 van Eneco voor ex-Welkom klanten.
Waarom heet het dan DELTA Groen Gas 1 jaar. Je zou denken dat het vast staat voor 1 jaar.

• Barre73
jaaoie17 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:08:
[...]

Waarom het het dan DELTA Groen Gas 1 jaar. Je zou denken dat het vast staat voor 1 jaar.
Geen idee. Maar doe voor de gein maar eens een berekening op hun site voor dat 1 jarige contract... Kom je een stuk hoger uit

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ook al heb ik een behoorlijk verlies gelopen door het faillissement van WE en deze f*ckup van de ACM en naai actie van Eneco, ben ik wel benieuwd of de ACM / Politiek hier iets mee gaat doen. Het heeft behoorlijk wat teweeggebracht, enigszins door de aparte constructie van verplicht gebonden worden aan een partij die je niet hebt gekozen. En dan nu de rush op de variabele contracten van de andere aanbieders...

Even ongeacht van de situatie van WE;
1; Blijft het vreemd dat Eneco alle klanten toegewezen kreeg, hoe is dit gegaan? Waarom niet evenredig verdelen over de markt.
2; Gedupeerde klanten krijgen een woekercontract aangeboden in een al moeilijke tijd, gaat dit nog een staartje krijgen bij de ACM?
3; Hoe heeft de politiek het zo ver laten komen... overigens zie je in Engeland veel meer maatschappijen failliet gaan (Bulb Energy staat op omvallen... en die heeft 1,7 miljoen klanten :o )
4; De hoge prijzen zijn voornamelijk gebaseerd op "angst" door de tekorten op de futures, terwijl er nog wel degelijk gasreserves zijn. Kan dit niet anders geregeld worden?
5; Wat voor een impact heeft deze rush leegloop bij Eneco op de markt? En op Eneco zelf... ongeacht de quick grab & cash van Eneco kan behoorlijk wat impact hebben op de lange termijn.
6; Door deze rush zijn andere klanten die nu moeten verlengen ook het bokje...

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
PJW9779 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:49:

[...]

Ik heb Engie verzocht de overstap per eerste gelegenheid te regelen met Eneco. Dus inclusief opzegging bij Eneco. Ik ga er van uit dat de startdatum van mijn leveringscontract met Engie ook de startdatum is van Eneco's opzegtermijn van 30 dagen.
Daar bij Engie nog maar even de herhaalde bevestiging van verzocht.
Dat is wat in de eerste berichten ook gecommuniceerd is, maar die hele opzegtermijn is in de praktijk juridisch volkomen onhoudbaar.

Vandaar de vele tweakers die per direct (of tenminste per 17 November, na bedenktijd) over zijn/ kunnen naar een andere aanbieder. Je kan niet 2 leveranciers tegelijk hebben dus Eneco wordt gewoon gewipt en ze hebben geen enkele juridische poot om ons te beboeten.

Ze hopen echter door dit zo te communiceren dat ze tienduizenden makkelijk gestrikte WelkomEnergie klanten in (tenminste) 2 dure stookmaanden het toptarief kunnen laten dokken, om zo de kosten van al hun andere klanten met “normale” variabele en vaste tarieven te compenseren. Geen enkele poging om klantenbinding te realiseren maar gewoon een ordinaire cash grab.

Natuurlijk gaan overal de tarieven in januari omhoog, maar zoals te zien aan de variabele tarieven zoals bijv Essent ze nu aanbied kan het echt een heel stuk schappelijker. En ook Vattenfall heeft al gezegd dat de tarieven in januari nog onder hun 1 jaars tarief liggen (die zijn circa 1,47 voor gas en 0,42 voor stroom).

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
davidov2008 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:44:
[...]

Dat is wat in de eerste berichten ook gecommuniceerd is, maar die hele opzegtermijn is in de praktijk juridisch volkomen onhoudbaar.

Vandaar de vele tweakers die per direct (of tenminste per 17 November, na bedenktijd) over zijn/ kunnen naar een andere aanbieder. Je kan niet 2 leveranciers tegelijk hebben dus Eneco wordt gewoon gewipt en ze hebben geen enkele juridische poot om ons te beboeten.

Ze hopen echter door dit zo te communiceren dat ze tienduizenden makkelijk gestrikte WelkomEnergie klanten in (tenminste) 2 dure stookmaanden het toptarief kunnen laten dokken, om zo de kosten van al hun andere klanten met “normale” variabele en vaste tarieven te compenseren. Geen enkele poging om klantenbinding te realiseren maar gewoon een ordinaire cash grab.

Natuurlijk gaan overal de tarieven in januari omhoog, maar zoals te zien aan de variabele tarieven zoals bijv Essent ze nu aanbied kan het echt een heel stuk schappelijker. En ook Vattenfall heeft al gezegd dat de tarieven in januari nog onder hun 1 jaars tarief liggen (die zijn circa 1,47 voor gas en 0,42 voor stroom).
Idd, bij Engie lijkt het erop dat de gasprijs eerder onder de 1,30 blijft dan daarboven...

Massaal Eneco boycotten lijkt mij de enige optie... ben er in maart 2021 al met gezeik weggegaan vanwege de inconsistentie daar en ketel adviezen door hun monteur 8)7 , heel vervelende partij. En met deze cash grab laten ze hun ware aard helemaal zien.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• pk026
Ik vraag me af hoe legaal het aanbod van Eneco is. Ik heb nergens "ja" tegen gezegd en de prijzen zijn niet marktconform.

En praktisch vraag ik me af wat er gebeurt als enkele tienduizenden WE-klanten met dat argument ook Eneco storneren.

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
ArcticWolf schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:48:
[...]

Idd, bij Engie lijkt het erop dat de gasprijs eerder onder de 1,30 blijft dan daarboven...

Massaal Eneco boycotten lijkt mij de enige optie... ben er in maart 2021 al met gezeik weggegaan vanwege de inconsistentie daar en ketel adviezen door hun monteur 8)7 , heel vervelende partij. En met deze cash grab laten ze hun ware aard helemaal zien.
Precies, en de uiteindelijke (variabele) tarieven per 1 januari zullen pas in december worden vastgesteld en gecommuniceerd. De hoogte daarvan zal mede afhankelijk zijn van de ontwikkeling van de gasmarkt komende maand (en dus voornamelijk van de daadwerkelijke leveringen uit Rusland, hoe paniekerig deze reactie van de markt ook is).

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 08:43
Hier ook vandaag de mail van Welkom Energie gehad met belachelijk hoge prijzen. Wat is nu handig om te doen? Moet je sowieso deze maand uitzitten?

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-11 14:04
Wat een stelletje honden ook bij Vattenfall. Het modelcontract is "uitverkocht" maar volgende week is hij weer op voorraad met nieuwe tarieven.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NNSuV6V.jpg

Paar dagen terug kon je het nog afsluiten van hun site, toen niet meer en moest je bellen of whatsappen en nu uitverkocht.

Maar als dat nieuwe modelcontract hogere tarieven heeft gaat bij iedereen die ook een variabel contract hebt dan ook gelijk de tarieven omhoog? Of mogen ze alleen de tarieven verhogen voor nieuwe klanten met zo'n modelcontract?

Ik zie nu dat mensen dit al eerder hadden gepost, sinds vanochtend. Blijft toch raar dat ze zoiets kunnen weigeren. De energie markt functioneert echt voor geen meter momenteel.

[ Voor 17% gewijzigd door Skidmarks op 05-11-2021 19:18 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4