Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.403 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:03
Gebruiken jullie led lampen voor jullie plantage? :P

Toch maar eens speuren wat hier nou precies zoveel gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:19
Danielson schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:32:
Gebruiken jullie led lampen voor jullie plantage? :P

Toch maar eens speuren wat hier nou precies zoveel gebruikt!
Ik zit ook rond 300. En heel veel bijzondere apparaten heb ik niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babu-tzc
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-05 13:37
Misschien dat iemand hier een schatting kan geven. Ik verhuis van mijn ouderlijk huis naar een half vrijstaand woning (2 onder 1 kap hoekwoning). Nu moet ik schatten hoeveel ik ga verbruiken in de toekomst. Wat is een beetje normaal gebruik voor een stel? Mijn vriendin zegt 3500 kWh (ik werk bijna alleen maar thuis) en 1700 gas. Het huis heeft 13 zonnepanelen, ik vind 3500 bijzonder hoog voor 2 personen.

Ik snap dat je terugkrijgt wat je niet verbruikt, maar als een energiebedrijf tussen dat jaar omvalt, is dat toch wel een beetje zuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Danielson schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:12:
[...]

Daar ga ik zeker naar kijken! Wat is jullie idle stroomverbruik? Dat is hier al snel 300/400Watt!
:z 60W

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:19
Babu-tzc schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:40:
Misschien dat iemand hier een schatting kan geven. Ik verhuis van mijn ouderlijk huis naar een half vrijstaand woning (2 onder 1 kap hoekwoning). Nu moet ik schatten hoeveel ik ga verbruiken in de toekomst. Wat is een beetje normaal gebruik voor een stel? Mijn vriendin zegt 3500 kWh (ik werk bijna alleen maar thuis) en 1700 gas. Het huis heeft 13 zonnepanelen, ik vind 3500 bijzonder hoog voor 2 personen.

Ik snap dat je terugkrijgt wat je niet verbruikt, maar als een energiebedrijf tussen dat jaar omvalt, is dat toch wel een beetje zuur
Daar is niet veel over te zeggen.

Hangt heel erg af van verschillende factoren. Hoe energie zuinig is het, hoe is jullie leefstijl, Nieuwbouw of jaren 20 woning.

Is het niet mogelijk van de vorige bewoners op te vragen? ( of is het nieuwbouw? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02
[...]

Daar ga ik zeker naar kijken! Wat is jullie idle stroomverbruik? Dat is hier al snel 300/400Watt!
Hier 200, waarvan ongeveer 60 voor de server.

De rest zal zijn:
  • Mechanische ventilatie
  • Verwarmingsketel
  • Google Homes
  • Slimme lampen en schakelaars
  • Router/Switches/etc
  • Koelkast

[ Voor 3% gewijzigd door TheFes op 04-10-2021 13:48 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vantage92
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-01 12:31

Is niet heel gek hoor. 3500 kWh met 13 zonnepanelen is wel aan de hoge kant maar reken voor gas zeker tussen de 1100-1600 kuub gas. Hangt ook af van je isolatie en de douchegewoontes van je vriendin ;-)

Er zijn ook wel tooltjes voor: https://www.milieucentraa...emiddeld-energieverbruik/

https://duurzamehuizenroute.nl/woning/vrijstaande-woning-2019-ommen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:33
Moet binnekort ook maar eens weer een bespaar scan houden ~ 350 Watt.
2 x Syno nas
1 x Proxmox server, Pihole, Ha
1 x UB UDM pro
1 x UB switch 8p 150 watt poe
1 x UB switch 8p
2 x UB accesspoint
1 x UB router
1 x Koelkast
1 x Vriezer
1 x Woonhuis fan ECo
Daarnaast nog diverse adaptors natuurlijk

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48

Dit is te weinig info om dat te schatten. Heb je grote verbruikers? Denk aan:
- warmtepomp
- andere elektrische (bij)verwarming
- boiler
- elektrische auto

Als je dat allemaal niet hebt is 3500 idd best hoog geschat en ga je met die zonnepanelen (afh. van de leeftijd zullen die 3000-4500 kWh/jaar opleveren) waarschijnlijk goed negatief qua elektriciteitsverbruik.

Het gasverbruik is uiteraard volledig afhankelijk van de isolatie en je stookgedrag, waarschijnlijk is de rekening van de vorige bewoners hierbij de beste indicatie.

@Danielson 48W hier. Of ~80W als ik de koelvriescombi meereken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

aschja schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 13:13:
[...]

Ik heb ook eens gekeken, maar in mijn bevestingsmail staat 68,99 per jaar. Dus x2. Dus lang niet dat tarief wat jij aangeeft.
CyberFR schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:47:
[...]

Ik ben ook wel in gegaan op de.cb-gc deal. Maar ik zie nu dat de vaste leveringskosten per dag €1,69134 is. Dus dat is al 617 per jaar, 51,44 p.m.
Zie ik dat nu goed of begrijp ik dit keer de specificatie niet goed? Want dat maakt voor mij de hoogste vastrecht kosten ooit.
Even om hierop te reageren, er zit een verschil in de leveringskosten en de beheerkosten voor de netbeheerder.
Leveringstarief per dag is dat bedrag van 70 euro per jaar á 5,83 euro per maand per product.
Netbeheerkosten betaal je nu ook gewoon.

Ik heb, ondanks mijn grote mond dat ik wel even zou blijven bij BudgetEnergie, alsnog gekozen voor de GreenChoice /CB deal. Gasprijs is voor mij nu namelijk 32 cent per kuub en bij GC 34 cent, kale prijs. Mijn contract 3 jaar terug begon met een kleine 66 cent per kuub maar is inmiddels dus met 15 cent aan overheidsheffingen gestegen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan trouwens de cb-gc deal vinden. Bedoelen jullie hier mij de aanbod van green choice in de energie vergelijkbaar van de consument bond? Want daar zie ik al vrij hoge prijzen of ben ik net te laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:54:
Waar kan trouwens de cb-gc deal vinden. Bedoelen jullie hier mij de aanbod van green choice in de energie vergelijkbaar van de consument bond? Want daar zie ik al vrij hoge prijzen of ben ik net te laat?
Te laat. Was tot vannacht

WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 15:11
Verwijderd schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:54:
Zoals @Mortel zei, helaas te laat. Ik zou aanraden om dus vooral nog in te schrijven op het collectief van Eigen Huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:21
Quad schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:09:
[...]

[...]

Even om hierop te reageren, er zit een verschil in de leveringskosten en de beheerkosten voor de netbeheerder.
Leveringstarief per dag is dat bedrag van 70 euro per jaar á 5,83 euro per maand per product.
Netbeheerkosten betaal je nu ook gewoon.

Ik heb, ondanks mijn grote mond dat ik wel even zou blijven bij BudgetEnergie, alsnog gekozen voor de GreenChoice /CB deal. Gasprijs is voor mij nu namelijk 32 cent per kuub en bij GC 34 cent, kale prijs. Mijn contract 3 jaar terug begon met een kleine 66 cent per kuub maar is inmiddels dus met 15 cent aan overheidsheffingen gestegen.
En netwerk beheer kosten is dat niet 0,69 per dag?
Of betaal je meer la je met meer personen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Roos79 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:48:
[...]

En netwerk beheer kosten is dat niet 0,69 per dag?
Of betaal je meer la je met meer personen bent?
Ja, en dat is een vast tarief wat je netbeheerder rekent, denk aan Enexis of Liander. Deze kosten zijn bij elke energieaanbieder gelijk en totaalprijs wordt mede bepaald door het volume wat je afneemt en kunnen op een jaarafrekening hoger zijn dan het jaar ervoor, omdat de beheerder de kosten omhoog zet.

Je betaald alleen meer als je dus meer volume gebruikt.
Voor een overzicht van de kosten van de netbeheerders in 2021:
https://www.independer.nl...beheerder/netbeheerkosten

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Voor degenen die het aanbod van CB net hebben gemist.
Er is vandaag een nieuwe inschrijving van start gegaan bij CB ….uiterlijk aanbod op 23 November.
Dit zal vast niet zo scherp als het aanbod dat geldig was t/m 3 Oktober.
Maar misschien zijn er nog wel mogelijkheden voor 1-1-2022

https://www.consumentenbo...elijken/energiecollectief

[ Voor 12% gewijzigd door pjotter1965 op 04-10-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:14
Wolly schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:20:
[...]

Ik hoefde alleen een email (en wachtwoord) op te geven om een account aan te maken.

Zie https://www.consumentenbond.nl/account/aanmaken
Dat heb ik nu ook gedaan, maar volgens de consumentenbond ben ik geen lid.
Geen van de gegevens die ik aan GC moest doorgeven is aan mijn profiel gekoppeld.....
Wordt lastig om de consumentenbond op te zeggen zo, anderzijds ben ik dus blijkbaar geen lid gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:15

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Dat was het advies mailtje mijn energie
maatschappij vandebron.
bie100 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:40:
[...]

ik kom op een stijging van 158 per jaar waar heb jij het vergeleken?

[ Voor 6% gewijzigd door TheDudez op 04-10-2021 17:10 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:57
TheDudez schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:09:
Dat was het advies mailtje mijn energie
maatschappij vandebron.
[...]
ach oké ik heb vattenfall daar moet ik de mail nog van krijgen voor 1 december dacht ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
Zojuist de bevestiging van GC gekregen, Iám in!

Voor de mensen met een dubbele ferraris meter staat er een zinnetje in het contract dat er alleen nog tegen normaal tarief afgerekend wordt. Ik heb hier geen last van heb al 2 jaar een digitale.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vincent17
  • Laatst online: 10-09 09:24
Het aanbod van vereniging eigen huis is ook niet om naar huis te schrijven
, lol
Gelukkig gisteren voor GC deal gegaan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWysUTK6J7GPLqphTxV19q8-KhY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GvCtRJ5wZ6gNUmFE0RxhTSZf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Boeie, ziet je toch na een paar maand wel, je kunt altijd je maandbedrag aanpassen.
Ga gewoon uit van 3 persoons huis (omdat je hele dagen thuis bent). Dan kloppen die cijfers wel ongeveer.

Zelf ook over op GC, al hou ik niet van lange contracten.
Maar goed, eerst maar eens zien of GC het wel aankan en niet over de kop gaat of toch ineens met tarieven gaat lopen klooien. Al kun je je in mijn optiek met een actie tot 3 Oktober niet meer beroepen op uitzonderlijke omstandigheden.
Ik vond een (zeer waarschijnlijke) stijging van (miss fors) meer als 50% voor gas toch te gortig.

[ Voor 18% gewijzigd door KillerAce_NL op 04-10-2021 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

ManiacsHouse schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:16:
[...]

Maar is een stijging van de prijzen een uitzonderlijke marktomstandigheid? Dat is toch de normale gang van zaken, dat het stijgt en daalt.

Mmm ook fijn hier. Had variabel tot 01-02-2022 hebben ze me per 3-10-2021 al op het duurdere tarief gezet. :(
Je hebt onder een steen gelegen ? 8)7
Het gaat al maanden over energieprijzen die wel erg hard omhoog gaan.
Gas zal vast wel weer omlaag gaan, maar verwacht niet op korte termijn, maybe als die 2 pijpleidingen er eindelijk liggen, maar goed Rusland is niet echt betrouwbaar.

Niet dat onze overheid niet voor gewaarschuwd is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Melkunie schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:06:
[...]

Nope, dat zou juist heel abnormaal zijn, geen enkele leverancier doet dat :+

Het zou wel klantvriendelijk zijn, maar dan weten ze ook heel zeker dat je heel snel geen klant meer van ze zult zijn omdat je dan te makkelijk inzichtelijk hebt hoe veel meer je ineens gaat betalen.
Naked Energy doet dit.

Maar daar heb je dan ook niet meer dan lage vaste leveringskosten, geen greenwashing van stroom, maandelijks (!) variërende prijs die deze maand opeens omhoog schoot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yC9cEuPt-YdLq3hnSgtkMx5TuZg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4FEZn1AxCmSRE1enJDCVHuZx.png?f=fotoalbum_large

Ik heb de CB-GC deal genomen omdat het downside-risico veel groter was dan het upside-risico, daarom was dit de rationele keuze.

Met opzegboete en hogere vaste leveringskosten meegenomen net goedkoper dan deze tarieven die ik nu betaal en goedkoper dan naked energy 1-jaar-vast. Op basis van de 1-jaarstarieven die je nu ziet is de verwachting in de markt dat het een aantal maanden duurder wordt dan het nu is (of er in ieder geval veel volatiliteit is waardoor ze veel risico moeten inprijzen)

Maar mooie set overstappers hier in het topic. En eigenlijk alleen maar omdat we in een stijgende markt een op 1-10 alsnog een aanbod konden aannemen dat begin september competitief was. Want zo bijzonder was dat aanbod ook niet op begin september.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
Heb vattenfall genomen, 1 jaar, paar dagen terug met 300 euro cashback.
Geen Greenchoice genomen omdat ik dacht dat deze vrij snel kon omvallen. Ik zie nu dat ze eigenlijk er best ok voor staan.

Zit nog in bedenktermijn, dus heb me alsnog voor eigen huis deal ingeschreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Cheesy schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:45:
[...]

Ik was ook een beetje eigenwijs, en wilde niet aan die CBGC-deal. Maar begin er misschien toch een beetje spijt van te krijgen :P Alhoewel ik vandaag op Pepper zag dat Anode ook een mooi aanboed heeft. Helaas valt die leverancier dan wel in het lijstje met eventuele solvabiliteitsproblemen.
Ter info: je kan bij Anode geen ingangsdatum voor 2022 kiezen :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHG-9MtdDm6TYrISn82mnOTX56I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c63fRtJzvHMbbTBGvLJYlRMt.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Wat is het vastrecht bij Vattenfall voor jouw deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:18

bonyuri

Investigator!

marteltor schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:32:
Geen Greenchoice genomen omdat ik dacht dat deze vrij snel kon omvallen. Ik zie nu dat ze eigenlijk er best ok voor staan.

Ook echt 300 euro cashback, of in de vorm van een bon/gift? Ik krijg volgens mij maximaal 200 euro cashback of een bol.com cadeaukaart van 300 euro...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
bonyuri schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:11:
[...]

Ook echt 300 euro cashback, of in de vorm van een bon/gift? Ik krijg volgens mij maximaal 200 euro cashback of een bol.com cadeaukaart van 300 euro...
Excuus; 300 euro bon van bol.com. Dat maak ik wel op dus zie ik als 300 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:18

bonyuri

Investigator!

Ik zat er ook aan te twijfelen, maar dan weet ik dat :)
Thanks!

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:37

ManiacsHouse

Scheisse!

KillerAce_NL schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:50:
[...]

Je hebt onder een steen gelegen ? 8)7
Het gaat al maanden over energieprijzen die wel erg hard omhoog gaan.
Gas zal vast wel weer omlaag gaan, maar verwacht niet op korte termijn, maybe als die 2 pijpleidingen er eindelijk liggen, maar goed Rusland is niet echt betrouwbaar.

Niet dat onze overheid niet voor gewaarschuwd is...
Ik snap je reactie niet echt. Dit gaat over een eventuele clausule dat ze bij een vast contract alsnog de prijzen kunnen laten stijgen want bijzondere omstandigheden. Dat de gasprijs daalt en stijgt is niet echt een bijzondere omstandigheid lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:23
marteltor schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:32:

Hoe zo’n onderneming er echt voor staat weet je toch niet. Dat goed beoordelen gaat wel wat verder dan even een solvabiliteitsratio berekenen obv een paar getallen uit de openbare jaarstukken. Niet al te druk om maken, in elk geval de voorschotten niet onnodig hoog vaststellen.

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

ManiacsHouse schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:33:
[...]

Ik snap je reactie niet echt. Dit gaat over een eventuele clausule dat ze bij een vast contract alsnog de prijzen kunnen laten stijgen want bijzondere omstandigheden. Dat de gasprijs daalt en stijgt is niet echt een bijzondere omstandigheid lijkt mij.
Ah ok, dat begreep ik niet zo, sorry dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 21:37

ManiacsHouse

Scheisse!

KillerAce_NL schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:46:
[...]

Ah ok, dat begreep ik niet zo, sorry dan :9
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

habbekrats schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:43:
Zojuist de bevestiging van GC gekregen, Iám in!

Voor de mensen met een dubbele ferraris meter staat er een zinnetje in het contract dat er alleen nog tegen normaal tarief afgerekend wordt. Ik heb hier geen last van heb al 2 jaar een digitale.
Vreemd genoeg wordt de omschakeling laag-/normaaltarief bij mij en anderen die ik ken met een Ferrarismeter nog steeds iedere avond, ochtend en weekend gedaan… Zou afgelopen 1 juli al gestopt moeten zijn.

Overigens hier ook nog op de valreep naar cb/gc overgestapt. Raar om je voor 3 jaar vast te leggen. Ik ga de overstappuzzel missen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Joepla op 04-10-2021 21:43 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marteltor
Joepla schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:37:
[...]

Vreemd genoeg wordt de omschakeling laag-/normaaltarief bij mij en anderen die ik ken met een Ferrarismeter nog steeds iedere avond, ochtend en weekend gedaan… Zou afgelopen 1 juli al gestopt moeten zijn.

Overigens hier ook nog op de valreep naar cb/gc overgestapt. Raar om je voor 3 jaar vast te leggen. Ik ga de overstappuzzel missen :)
Hoezo? Je kan toch lekker gaan puzzelen en de overstapboete meenemen in je berekening? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

marteltor schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:55:
[...]

Hoezo? Je kan toch lekker gaan puzzelen en de overstapboete meenemen in je berekening? B)
Dat kan wel, maar ik verwacht dat ik dan de bonus (en meer) meteen kwijt ben aan de enorm hoge gasprijs :) Zoniet, dan heb ik me nu voor 3 jaar tegen een te hoge prijs vastgelegd. Overstapboete valt wel mee inderdaad, mocht het ooit nodig zijn.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 18:18
mwa schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:55:
[...]

Dit hadden mijn schoonouders exact ook. Prima tarief (voor nu), maar let op dat de prijzen vanaf 1-1 enorm omhoog gaan. Bij flex contracten (die jij dus hebt) worden de prijzen 2x per jaar aangepast. Nu zit je dus goed, vanaf 1-1 wordt het pijn doen.. :| Overigens is de CB/GC actie nu voorbij, dus daar ben je helaas te laat voor.
Dacht ook dat variabel maar 2x per jaar wordt aangepast. Vandaar ook niet eerder een vast contract afgesloten. Mijn jaarcontract bij energiedirect is vandaag verlopen en heb nu dus variabel met de volgende tarieven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eP_OMxqxGywQFnZ_N1V1GMJPu3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6KMIP9oa9Jk8e0Ha4mVVVJEv.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is toch wel weer wat hoger dan ik had verwacht :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Joepla schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:00:
[...]

Dat kan wel, maar ik verwacht dat ik dan de bonus (en meer) meteen kwijt ben aan de enorm hoge gasprijs :) Zoniet, dan heb ik me nu voor 3 jaar tegen een te hoge prijs vastgelegd. Overstapboete valt wel mee inderdaad, mocht het ooit nodig zijn.
Je zou dan alleen voor gas naar een andere leverancier kunnen gaan, als je uit komt met stroom icm zonnepanelen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 00:42
sambalbaj schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:04:
[...]

ik ga daar morgen inderdaad ook even over chatten met GC.
Ze hebben het hier voor m'n ouders snel in laten gaan per 23-10 en dat schijnt geen probleem te zijn met variabel en opzeggen, maar die tarieven lagen inderdaad nog net lager. Mogen ze van mij op 31-12 zetten. Kan dat niet, dan is het verschil nog erg klein.
Is het je nog gelukt om de contractsdatum uit te stellen?

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
[...]

Afgelopen weekend waren wij niet thuis;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBF8WFpJ6jORPulIAdhcdmA4-QI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SalHBbTEJ7pdZlLCbvI7o4FM.jpg?f=fotoalbum_large

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Volgens slimmemeterportal is dat in de nacht bij zo een 120 watt per uur (schommelt tussen 109 en 132)

[ Voor 56% gewijzigd door marteltor op 04-10-2021 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Donderdagavond nog snel even het driejarig aanbod van vandebron gepakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBcjec8-1bKE8DxwMRw1mCFNn5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJ7uDZxpfTlrhvaTuGYT53G1.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik wel raar vind is dat vandebron niet meer verschijnt bij independer.nl wanneer ik mijn eigen postcode/huisnummer invul. 8)7

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mortel schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:56:
[...]

Te laat. Was tot vannacht
Jammer, maar geen probleem.

Ik had tarieven opgezocht en zag dat ze bij die deal juist heel weinig gaven voor teveel opgewekte stroom. Ik lever namelijk op jaarbasis 1200Kwh meer terug dan ik verbruik en verbruik maar 200m3 gas per jaar dankzij hybride warmte pomp systeem.

Ik zal heb mij voor de nieuwe rondes ingeschreven en ben benieuw wat er uit komt.
In verleden was collectief voor mij altijd duurder gezien de cashback acties voor mij interessanter waren met mijn lage verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:37:
[...]

Ik had tarieven opgezocht en zag dat ze bij die deal juist heel weinig gaven voor teveel opgewekte stroom. Ik lever namelijk op jaarbasis 1200Kwh meer terug dan ik verbruik en verbruik maar 200m3 gas per jaar dankzij hybride warmte pomp systeem.

Ik zal heb mij voor de nieuwe rondes ingeschreven en ben benieuw wat er uit komt.
In verleden was collectief voor mij altijd duurder gezien de cashback acties voor mij interessanter waren met mijn lage verbruik.
Dan kan je beter zelf kijken op een vergelijker. Zo weinig gas en stroom over heb je weinig aan die veh acties.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
Verwijderd schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:37:
[...]

Als je meer levert dan verbruikt kan je beter gaan voor de laagste vaste kosten en de hoogste terugleververgoeding. Green Choice, Power peers en nog eentje zijn wellicht interessant voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
@Verwijderd Als je heel veel terug levert kun je eens bij Delta kijken, deze geven 14,29ct/kWh, welkom energie zelfs 18 cent. In de gaten houden wat de overige kosten zijn anders ben als nog duurder uit.

[ Voor 37% gewijzigd door habbekrats op 05-10-2021 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ1986
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-09 11:26
HereIsTom schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:54:
[...]

Afgelopen weekend waren wij niet thuis;

[Afbeelding]
Dit is wel indrukwekkend laag, complimenten hoor. Maar je schakelt alles echt hard uit? of heb je niets aan apparaten die idle verbruik hebben?

Ik dacht dat ik laag zat met ongeveer 110 watt 's nachts. (tenzij mijn vrouw weer ergens een 100 watt gloeilamp heeft gevonden en laat branden als nachtverlichting.................... :'( :'( ..............)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:09
Nog uitbreiding hier op, EditieNL had dit bericht van VLB ook in de uitzending zitten gisteravond.
Start op 08:45:
https://www.rtlnieuws.nl/...gen/video/5258237/afl-277

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 22:01
En ondertussen stijgt de gasprijs vrolijk weer verder (op het moment + 13% t.o.v. gister). Hoe ver kan dit nog doorstijgen?
Ik heb ook maar zondag last-minute gebruik gemaakt van het GC/CB aanbod. Wel grappig dat we ons nu met zn alle blindstaren op de m3 en kWh prijzen, terwijl we een half jaar geleden nog kijken naar welkomstbonussen van 200 euro of meer. Al verwacht ik ook niet dat deze de komende tijd weer terugkomen met de huidige solvabiliteit.
Als het goed is ga ik nu op 2/11 van BudgetEnergie naar Vattenfall modelcontract en op 1/1 naar GC/CB, benieuwd of het allemaal goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb gisteren de bevestiging van DELTA gekregen. En ik zie daar de volgende tarieven in vermeld.

Enkeltarief € 0,1248478 per kWh
Dubbeltarief normaal € 0,1361734 per kWh
Dubbeltarief dal € 0,1127841 per kWh
Vaste leveringskosten € 7,05 per maand

En daaronder :
De getoonde tarieven zijn inclusief btw en exclusief energiebelasting en opslag duurzame energie- en klimaattransitie (ODE).

Mis ik iets, want die tarieven zijn toch veeeels te laag?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
OMX2000 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:21:
Ik heb gisteren de bevestiging van DELTA gekregen. En ik zie daar de volgende tarieven in vermeld.

En daaronder :
De getoonde tarieven zijn inclusief btw en exclusief energiebelasting en opslag duurzame energie- en klimaattransitie (ODE).

War je mist zijn de energie belastingen die overal hetzelfde zijn en de meerderheid van je energiekosten vormen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 21:58

OMX2000

By any means necessary...

Stinger_Ventura schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:27:
[...]

War je mist zijn de energie belastingen die overal hetzelfde zijn en de meerderheid van je energiekosten vormen. :X
Yes, ik heb een duidelijkere breakdown gevonden. Degene die ik van gaslicht heb gekregen. Maar de tarieven die gaslicht aangaf, zijn gelijk aan degene die in de mail door Delta worden aangegeven.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

OMX2000 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:21:

En daaronder :

Je energie belasting en ODE.
Tel er 0,15038 per kWh bovenop.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
MadBear schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:16:
En ondertussen stijgt de gasprijs vrolijk weer verder (op het moment + 13% t.o.v. gister). Hoe ver kan dit nog doorstijgen?
Ik heb ook maar zondag last-minute gebruik gemaakt van het GC/CB aanbod. Wel grappig dat we ons nu met zn alle blindstaren op de m3 en kWh prijzen, terwijl we een half jaar geleden nog kijken naar welkomstbonussen van 200 euro of meer. Al verwacht ik ook niet dat deze de komende tijd weer terugkomen met de huidige solvabiliteit.
Als het goed is ga ik nu op 2/11 van BudgetEnergie naar Vattenfall modelcontract en op 1/1 naar GC/CB, benieuwd of het allemaal goed gaat.
Ik hoop maar dat er binnenkort een correctie komt (bijv. als de nordstream 2 ineens open gaat). Heb een paar weken terug na lang twijfelen gekozen voor een modelcontract/variabel tarief bij Engie (ivm hogere slim-laden vergoeding via Jedlix). M.a.w. een gok dat de boel voor 1-1 weer wat zakt.

Had misschien toch beter voor een 3-jaar contract kunnen gaan en dan de opzegboete maar incalculeren voor volgend voorjaar oid. Met mijn verbruik (11-12k kWh/jr) is die boete toch zo weer terugverdiend. Maar ook de 3-jaars tarieven zijn alweer aardig gestegen t.o.v. een paar weken terug. Ik kijk het denk ik toch nog maar even aan, met het bijbehorende risico :X

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

RonJ schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:43:
[...]

Ik hoop maar dat er binnenkort een correctie komt (bijv. als de nordstream 2 ineens open gaat).
Daar gok ik ook op.
En ik verhuis in het voorjaar naar een gasloos huis, ook dat wil ik even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
JackBol schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:47:
[...]

Daar gok ik ook op.
En ik verhuis in het voorjaar naar een gasloos huis, ook dat wil ik even afwachten.
Als je nu al weet dat dit de laatste winter wordt waarin je gas gebruikt, én dat de variabele prijzen per 1-1 minimaal op het nivo van de GC aanbieding liggen, dan was het natuurlijk het moment om over te stappen.

Bij de verhuizing zeg je kosteloos je gascontract bij GC op, zit je alleen nog maar met je electriciteitscontract voor 2,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
JackBol schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:47:
[...]

Daar gok ik ook op.
Ik heb al een gasloos huis, en verhuis in Q1 22 ook naar een andere woning die ook weer gasloos wordt. Maar ook de elektriciteitsprijs voor je warmtepomp is 40-50% gestegen nu. Dat gaat wel aardig aantikken straks tijdens die maanden met dubbele (elektriciteits-)lasten als dit zo doorgaat :F

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
@RonJ Tenzij er genoeg PV op het dak ligt dat je overschot hebt. Dan maakt het niks uit nog (2022)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Wolly schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:50:
[...]

Als je nu al weet dat dit de laatste winter wordt waarin je gas gebruikt, én dat de variabele prijzen per 1-1 minimaal op het nivo van de GC aanbieding liggen, dan was het natuurlijk het moment om over te stappen.

Bij de verhuizing zeg je kosteloos je gascontract bij GC op, zit je alleen nog maar met je electriciteitscontract voor 2,5 jaar.
Ik heb in augustus een LosVast verlenging van Oxxio gekregen.
Stroom is vrijwel het zelfde (pas 3e cijfer achter de komma is hoger) en gas is slechts 4ct hoger is dan GC.
In de winter gebruik ik 500 kuub, wat omrekent naar €20. Dus daar hoeft ik het niet voor te doen.

Dus ik wil me niet 3 jaar vastleggen en gok nog even op mijn LosVast waar ik zo onderuit kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

RonJ schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:57:
[...]

Ik heb al een gasloos huis, en verhuis in Q1 22 ook naar een andere woning die ook weer gasloos wordt. Maar ook de elektriciteitsprijs voor je warmtepomp is 40-50% gestegen nu. Dat gaat wel aardig aantikken straks tijdens die maanden met dubbele (elektriciteits-)lasten als dit zo doorgaat :F
In mijn nieuwe huis heb ik 6600Wp PV op het dak liggen.
De situatie gaat dus helemaal veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier dier ook vermoeden dat er straks een run gaat komen op zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Modbreak:Zullen we het hier over de overstapperikelen en aanbiedingen van aanbieders hebben? De wereldmarkt qua energie en de huidige prijsontwikkelingen hebben hun plaats in AWM.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
MJ1986 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:20:
[...]

Dit is wel indrukwekkend laag, complimenten hoor. Maar je schakelt alles echt hard uit? of heb je niets aan apparaten die idle verbruik hebben?

Ik dacht dat ik laag zat met ongeveer 110 watt 's nachts. (tenzij mijn vrouw weer ergens een 100 watt gloeilamp heeft gevonden en laat branden als nachtverlichting.................... :'( :'( ..............)
Inderdaad gaat alles van de stroom af bij geen gebruik met Aan/Uit schakelaars op koelkast, vriezer en CV na.
Alle verlichting is hier inmiddels LED, in gang, toilet hebben we verlichting met bewegingscensor, zo heb je altijd meteen licht en blijft het niet branden voor niks.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Iemand de Greenchoice klantenservice al kunnen bereiken sinds afgelopen weekend? Ik wil de startdatum aanpassen, maar via WhatsApp krijg ik telkens bericht dat ze er nog niet aan toegekomen zijn en of ik wil bevestigen dat ik nog steeds antwoord wil op m'n vraag.

M'n ouders zaten (al bij Greenchoice) op een variabel tarief, daar hebben ze als startdatum 01-10-2021 gepakt. Ben ik het ook niet helemaal mee eens, want het variabele tarief was iets van 0,8xx /m3, terwijl nu met het verlengingsaanbod gaat het naar 0,91/m3... hmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:37:

[Afbeelding]

Wat ik wel raar vind is dat vandebron niet meer verschijnt bij independer.nl wanneer ik mijn eigen postcode/huisnummer invul. 8)7
Maar je mist in deze bedragen nog het vaste rijtje kosten?
Komt dus nog wat lijkt me?

@ThinkPad Logisch toch met zoveel overstapper dat de bereikbaarheid even slecht is?
Maar gaat het om grote bedragen?

[ Voor 8% gewijzigd door Roos79 op 05-10-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom

[Afbeelding]

Die tarieven bij Vandebron zijn;
De leverprijs per kWh voor enkeltarief is €0,38417
De leverpijs per m³ is € 1,60270

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:09

[Afbeelding]

Leveranciers moeten vergelijkingssites betalen per aanmelding. Er zijn er op dit moment wel meer die niet meer op Independer/Gaslicht/Pricewise/Overstappen etc staan die normaal wel via die platformen verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:08

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

ThinkPadd schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:06:
Iemand de Greenchoice klantenservice al kunnen bereiken sinds afgelopen weekend? Ik wil de startdatum aanpassen, maar via WhatsApp krijg ik telkens bericht dat ze er nog niet aan toegekomen zijn en of ik wil bevestigen dat ik nog steeds antwoord wil op m'n vraag.
Ik heb ze net ouderwetsch gebeld met het telefoonnummer van de klantenservice op 010-3028400 en heb na een kleine 20 minuutjes in de wacht gestaan te hebben met een iets te vrolijk gitaardeuntje of twee die alterneren en de vriendelijke reminder die iets te vaak afgaat dat je ook online heel veel kan regelen of de chatbot moet aanspreken (wat niet gaat voor het aanpassen van een ingangsdatum) het voor elkaar gekregen om mijn ingangsdatum met een dag te vervroegen.

Ze meldde dat het aangepast was, en na een simpele F5 in de browser kon ik dat ook zien bij mijn online dossier, terwijl ze nog aan de lijn hing. Goede service.

TL;DR Dus eigenlijk geen probleem om de klantenservice te bereiken :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 05-10-2021 13:44 ]

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
iNSaNe-oNe schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:42:
[...]

Ik heb ze net ouderwetsch gebeld met het telefoonnummer van de klantenservice op 010-3028400 en heb na een kleine 20 minuutjes in de wacht gestaan te hebben met een iets te vrolijk gitaardeuntje of twee die alterneren en de vriendelijke reminder die iets te vaak afgaat dat je ook online heel veel kan regelen of de chatbot moet aanspreken (wat niet gaat voor het aanpassen van een ingangsdatum) het voor elkaar gekregen om mijn ingangsdatum met een dag te vervroegen.

Ze meldde dat het aangepast was, en na een simpele F5 in de browser kon ik dat ook zien bij mijn online dossier, terwijl ze nog aan de lijn hing. Goede service.

TL;DR Dus eigenlijk geen probleem om de klantenservice te bereiken :Y)
De beller wil nog wel eens sneller zijn 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:07
@reneeke1970 , heb jij al meer kunnen vinden over kernion? Ze zijn begin dit jaar wel doorgelicht door de ACM, maar goed Energieflex was ook vast goedgekeurd.
Budget energie en NLE geven momenteel zelfs meer dan 19ct terug. Budgetenergie heeft ook nog eens lage vaste kosten.

[ Voor 40% gewijzigd door Krilo_89 op 05-10-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:25
Krilo_89 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:03:
@reneeke1970 , heb jij al meer kunnen vinden over kernion? Ze zijn begin dit jaar wel doorgelicht door de ACM, maar goed Energieflex was ook vast goedgekeurd.
Budget energie en NLE geven momenteel zelfs meer dan 19ct terug. Budgetenergie heeft ook nog eens lage vaste kosten.
Klopt maar wel hoog en laag tarief, daarom toch net iets minder.
Maar ik heb geen verdere info kunnen vinden nee

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMES
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08 08:13
Hoi, vraagje iemand ervaring met Anode Energie?

Mijn verbruik:
1456 normaal
1261 dal
573 gas

Bij oxxio 1651 per jaar
Delta Energie 1621 per jaar
Eneco 1636 per jaar

Maar bij Anode Energie:
1 jaar = 115 per maand (1380 per jaar)
3 jaar = 105 per maand (1260 per jaar)

Ik betaal nu rond de €100 per maand, als ik zou overstappen naar Anode Energie. Zou ik dus vrijwel hetzelfde betalen.

Mijn vraag is dus, of Anode Energie wel oke is? En waar zit het prijs verschil in..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

AMES schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:21:

Mijn verbruik:
1456 normaal
1261 dal
573 gas

Bij oxxio 1651 per jaar
Eneco 1636 per jaar

Maar bij Anode Energie:

Ik betaal nu rond de €100 per maand, als ik zou overstappen naar Anode Energie. Zou ik dus vrijwel hetzelfde betalen.

Mijn vraag is dus, of Anode Energie wel oke is? En waar zit het prijs verschil in..?
Is dat voorschot of verbruikscalculatie?
Vorige week had mijn vrouw ook zo'n piepersnijder aan de telefoon die haar een goedkoper energiecontract beloofde. Ons maandbedrag zou €90 worden. Daar is ze op ingegaan (gelukkig kon ik nog cancellen, en heb haar verteld dat ze dit soort dingen moet overleggen). Bleek dat als ik het zelf doorrekende op actueel verbruik, het op €140/maand zou uitkomen. (Het was overigens in de basis geen slechte deal in deze situatie, punt is alleen dat ze smerige verkooptrucjes toepassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

AMES schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:21:

Mijn verbruik:
1456 normaal
1261 dal
573 gas

Bij oxxio 1651 per jaar
Eneco 1636 per jaar

Maar bij Anode Energie:

Niks mis met Anode. Is een vrij onbekende speler, zit vooral in de zakelijke contracten. Leveren vooral door aan diverse andere labels ook. Ze zijn financieel ook gecheckt, prima gezond. Enige is dat 't grijze stroom is i.p.v. groen maar zelfs daar kun je voor kiezen volgens mij bij aanmelding tegen geringe meerprijs voor groen.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weetikwel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:50
Trackerfire schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:50:
[...]

Niks mis met Anode. Is een vrij onbekende speler, zit vooral in de zakelijke contracten. Leveren vooral door aan diverse andere labels ook. Ze zijn financieel ook gecheckt, prima gezond. Enige is dat 't grijze stroom is i.p.v. groen maar zelfs daar kun je voor kiezen volgens mij bij aanmelding tegen geringe meerprijs voor groen.
Zie: https://www.vastelastenbo...abiliteitsproblemen/?ref=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:29

GVR

Tja, daar zit Welkom Energie ook in het rood. Op 1 oktober (per 4-1-2022) naar hen overgestapt. Achteraf gezien niet zo slim wellicht... Maar als ik nu alsnog cancel weet ik zeker dat ik een veel hoger tarief ga betalen per ingangsdatum contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:44

mwa

GVR schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:12:
[...]

Tja, daar zit Welkom Energie ook in het rood. Op 1 oktober (per 4-1-2022) naar hen overgestapt. Achteraf gezien niet zo slim wellicht... Maar als ik nu alsnog cancel weet ik zeker dat ik een veel hoger tarief ga betalen per ingangsdatum contract.
Mmm dat is niet mooi, ik zit ook bij Welkom. Hoop niet dat ze gaan omvallen deze winter, want dan ben je mooi je teveel betaalde voorschot kwijt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
mwa schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:24:
[...]

Mmm dat is niet mooi, ik zit ook bij Welkom. Hoop niet dat ze gaan omvallen deze winter, want dan ben je mooi je teveel betaalde voorschot kwijt :F
Dat probleem is alleen in zomer, nu verbruik je bergen gas dus betaal je te weinig

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

reneeke1970 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:26:
[...]

Dat probleem is alleen in zomer, nu verbruik je bergen gas dus betaal je te weinig
Dat is dan inderdaad het 'voordeel'. hangt dus vooral af van het feit wanneer je contract is ingegaan. Is dat in de zomer dan betaal je heel de zomer relatief te veel en zou je dat kwijt kunnen zijn.

Zoals ze in de berichtgeving al zeggen, zorg voor een niet te hoog voorschotbedrag. Mijn contract begint in januari dus dat zit dan wel goed. Normaliter bouwen we een klein spaarpotje op bij de energieleverancier maar dat ga ik nu maar even niet doen. Maar als ze omvallen dan moet ik wel op zoek naar een ander contract met het risico op hogere tarieven.

[ Voor 12% gewijzigd door GVR op 05-10-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
GVR schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:28:
[...]

Dat is dan inderdaad het 'voordeel'. hangt dus vooral af van het feit wanneer je contract is ingegaan. Is dat in de zomer dan betaal je heel de zomer relatief te veel en zou je dat kwijt kunnen zijn.

Zoals ze in de berichtgeving al zeggen, zorg voor een niet te hoog voorschotbedrag. Mijn contract begint in januari dus dat zit dan wel goed. Normaliter bouwen we een klein spaarpotje op bij de energieleverancier maar dat ga ik nu maar even niet doen. Maar als ze omvallen dan moet ik wel op zoek naar een ander contract met het risico op hogere tarieven.
Dat wel ja, maar daar kun je je niet tegen beschermen helaas

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

reneeke1970 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:26:
[...]

De verwarming is hier nog geen seconden aangegaan, dus die vlieger gaat niet op. (ik ben klant sinds eind mei, dus heb eigenlijk enkel stroom verbruikt).

Edit: en het is dus niet mogelijk om op de site van Welkom het termijnbedrag te verlagen (150), enkel verhogen |:(

[ Voor 14% gewijzigd door mwa op 05-10-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:34:
[...]

Is het je nog gelukt om de contractsdatum uit te stellen?
ik laat het denk ik maar zo.
Het verschil is erg klein

normaal - 0.008139
dal - 0.000231
gas - 0.042133
leveringskosten + 0.25 (x2)

Stroom nihil, gas inderdaad wel wat goedkoper en de leveringskosten iets hoger. Volgens mij tot het einde van het jaar is het verschil zo'n 25 tot 35 euro. De kans dat er hiermee administratief wat mis gaat, acht ik groter. En je bent weer wat eerder flexibel om over te stappen (met lagere boete) mocht het weer gaan dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

mwa schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:31:
[...]
Edit: en het is dus niet mogelijk om op de site van Welkom het termijnbedrag te verlagen (150), enkel verhogen |:(
Hm, proberen ze te voorkomen dat hun bankrekening in het rood gaat?
Even bellen anders. Verlagen moet altijd mogelijk zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
sambalbaj schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:34:
[...]

normaal - 0.008139
dal - 0.000231
gas - 0.042133
Dat verschil tussen normaal en daltarief klopt niet helemaal denk ik!?

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:24
ThinkPadd schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:06:
Ja, is me gisteren gelukt. Stond wel bijna een uur in de wacht :/

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
sambalbaj schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:34:
[...]

ik laat het denk ik maar zo.
Het verschil is erg klein

normaal - 0.008139
dal - 0.000231
gas - 0.042133
leveringskosten + 0.25 (x2)

Stroom nihil, gas inderdaad wel wat goedkoper en de leveringskosten iets hoger. Volgens mij tot het einde van het jaar is het verschil zo'n 25 tot 35 euro. De kans dat er hiermee administratief wat mis gaat, acht ik groter. En je bent weer wat eerder flexibel om over te stappen (met lagere boete) mocht het weer gaan dalen.
Ja! Dat sommetje had ik ook al gemaakt 😂
En ook de afweging om iets eerder over te stappen en de kans dat het mis gaat en ik de prijs kwijt ben (naarmate de maand vordert worden de tarieven steeds hoger)
Maar ook; als het hierna alleen nog maar omhoog gaat, dan kunnen die 2 maanden extra nog best wel eens extra rendabel zijn in 2024 🥸
Maarja, we zijn tweakers en Hollanders… dus elke euro optimaliseren 😇

[ Voor 7% gewijzigd door Stinger_Ventura op 05-10-2021 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Laatst online: 18-09 13:45
Pfoe, in december verloopt mn contract bij Welkom. Maar goed ook als ik dat zo zie op de website hierboven, eerder ook al meegemaakt met Energieflexx…

Echter twijfel ik nu dus, contract voor 1 jaar of meerdere jaren afsluiten gezien de huidige markt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:38
Hmm. Ik zit een beetje in dubio. Ik heb een variabel contract bij vrijopnaam. Tarief q4 staat vast maar schiet vanaf januari natuurlijk omhoog. Vandaag mail gekregen dat voorschot van 200 naar 300 gaat en kan deze niet naar beneden aanpassen.

Ik ga naar verwachting in feb/mar over naar een nieuwe (gasloze) woning.

Ik moet de dure winter met gas dus nog overbruggen. Wat te doen?

...less is more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c.verver
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-03 06:58
Zojuist het verlengingsaanbod van Budget bekeken. Zij bieden nu alleen nog een éénjarig contract aan, met deze prijzen:

Stroom: €0,45900 / kWh
Gas: €1,88614 / m³

Door dit forum gelukkig op tijd gebruik kunnen maken van het CB GC aanbod, bedankt Tweakers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa

mwa

c.verver schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 06:31:
Zojuist het verlengingsaanbod van Budget bekeken. Zij bieden nu alleen nog een éénjarig contract aan, met deze prijzen:

Door dit forum gelukkig op tijd gebruik kunnen maken van het CB GC aanbod, bedankt Tweakers!
€1,88!! Waanzin

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27

Duur hè, niet normaal. Als je nu variable hebt, dan zou ik gewoon een paar dagen voor de jaarwisseling overstappen, en dan op 1 januari kijken wat de nieuwe variable tarieven zijn. Dan kan je altijd je net afgesloten contract nog opzeggen (binnen de 14 dagen) of toch door laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 15:42
@c.verver Crap, mijn contract bij hun verloopt begin januari, betaal ruim een euro minder voor mijn 2500m3 gas nu...

Edit, ik ga van 210 euro pm naar 400.... Dat ze maar gauw nordstream open gaan gooien.

[ Voor 36% gewijzigd door CrazyOne op 06-10-2021 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
funk-e schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 00:42:
Hmm. Ik zit een beetje in dubio. Ik heb een variabel contract bij vrijopnaam. Tarief q4 staat vast maar schiet vanaf januari natuurlijk omhoog. Vandaag mail gekregen dat voorschot van 200 naar 300 gaat en kan deze niet naar beneden aanpassen.

Ik ga naar verwachting in feb/mar over naar een nieuwe (gasloze) woning.

Ik moet de dure winter met gas dus nog overbruggen. Wat te doen?
Wij zitten hier ook met een variabel contract van VrijopNaam. Ik zit ook erg in dubio. Wij hebben een flink verbruik (oude boerderij met vakantieverblijf verhuur met 4 badkamers 8)7).

Als ik nu een jaar vast wil zetten ben ik jaarlijks nu al €2000 duurder uit dan vorig jaar. Dat zal vanaf komend kwartaal nog erger zijn. Ik ben heel huiverig om dit een jaar vast te zetten voor deze prijs. Dan betaal ik volgend jaar zomer ook de dure prijs...Maar wat is het alternatief?

Ik denk er nu sterk over om de vakantiewoning niet te verhuren (lees huurprijs flink verhogen) en zelf het huis grotendeels met onze houtkachel te stoken deze winter. Maar ik blijf het een erg lastige kwestie vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawmire
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:56

Ik probeer dat CB GC aanbod te vinden, wat houdt dat precies in? Heb namelijk een vast contract tot en met 4 januari 2022 dus moet binnenkort ook wat met overstappen. Ben nu op zoek naar de beste strategie op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:06
sawmire schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 07:49:
[...]

Ik probeer dat CB GC aanbod te vinden, wat houdt dat precies in? Heb namelijk een vast contract tot en met 4 januari 2022 dus moet binnenkort ook wat met overstappen. Ben nu op zoek naar de beste strategie op dit moment.
Was een collectief aanbod van de consumentenbond, maar aanbod is niet meer geldig. Zou nu kijken naar aanbod van Vereniging Eigen Huis...

[ Voor 5% gewijzigd door GermanPivo op 06-10-2021 07:52 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.verver
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-03 06:58
Het aanbod staat bij mij op de hoofdpagina bij Budget: https://mijn.budgetthuis.nl/energie/overzicht

Ik houd het aanbod al wat langer in de gaten en de laatste weken stegen de prijzen iedere dag. Tot vorige week had ik nog de keuze uit variabel, één jaar vast of drie jaar vast, nu dus alleen nog één jaar. Tegen hele hoge prijzen.

Mijn jaarcontract met vaste prijzen loopt 17-dec-2021 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:57
iemand al een verlengingsaanbod binnen van vattenfall toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

bie100 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:08:
iemand al een verlengingsaanbod binnen van vattenfall toevallig?
Ik wilde ze daar deze week over bellen, mijn contract loopt in november af en zit nog in de Greenchoice bedenk termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33

Bommes

Capo del formaggio

Ook hier Budget Enerige en het zelfde aanbod.
Van:
Stroom normaaltarief:€ 0,22939
Stroom dal tarief:€ 0,21729
Gastarief:€ 0,73399

Naar:
Stroom normaal tarief € 0,47473 / kWh
Stroom dal tarief € 0,44327 / kWh

Ouch..
Huidige maandbedrag € 150
Nieuw vast gesteld maand bedrag €346
1 jaar vast

Echt bizar wat een verhoging..
GermanPivo schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 07:52:
[...]

Was een collectief aanbod van de consumentenbond, maar aanbod is niet meer geldig. Zou nu kijken naar aanbod van Vereniging Eigen Huis...
Daar net even ingeschreven voor de veiling, was al lid van VEH

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Pagina: 1 ... 55 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4