Gebruiken jullie led lampen voor jullie plantage?
Toch maar eens speuren wat hier nou precies zoveel gebruikt!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik zit ook rond 300. En heel veel bijzondere apparaten heb ik niet staan.Danielson schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:32:
Gebruiken jullie led lampen voor jullie plantage?![]()
Danielson schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:12:
[...]
Daar ga ik zeker naar kijken! Wat is jullie idle stroomverbruik? Dat is hier al snel 300/400Watt!
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Daar is niet veel over te zeggen.Babu-tzc schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:40:
Misschien dat iemand hier een schatting kan geven. Ik verhuis van mijn ouderlijk huis naar een half vrijstaand woning (2 onder 1 kap hoekwoning). Nu moet ik schatten hoeveel ik ga verbruiken in de toekomst. Wat is een beetje normaal gebruik voor een stel? Mijn vriendin zegt 3500 kWh (ik werk bijna alleen maar thuis) en 1700 gas. Het huis heeft 13 zonnepanelen, ik vind 3500 bijzonder hoog voor 2 personen.
Ik snap dat je terugkrijgt wat je niet verbruikt, maar als een energiebedrijf tussen dat jaar omvalt, is dat toch wel een beetje zuur
Hier 200, waarvan ongeveer 60 voor de server.Danielson schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:12:
[...]
Daar ga ik zeker naar kijken! Wat is jullie idle stroomverbruik? Dat is hier al snel 300/400Watt!
[ Voor 3% gewijzigd door TheFes op 04-10-2021 13:48 ]
Is niet heel gek hoor. 3500 kWh met 13 zonnepanelen is wel aan de hoge kant maar reken voor gas zeker tussen de 1100-1600 kuub gas. Hangt ook af van je isolatie en de douchegewoontes van je vriendin ;-)Babu-tzc schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:40:
Misschien dat iemand hier een schatting kan geven. Ik verhuis van mijn ouderlijk huis naar een half vrijstaand woning (2 onder 1 kap hoekwoning). Nu moet ik schatten hoeveel ik ga verbruiken in de toekomst. Wat is een beetje normaal gebruik voor een stel? Mijn vriendin zegt 3500 kWh (ik werk bijna alleen maar thuis) en 1700 gas. Het huis heeft 13 zonnepanelen, ik vind 3500 bijzonder hoog voor 2 personen.
Ik snap dat je terugkrijgt wat je niet verbruikt, maar als een energiebedrijf tussen dat jaar omvalt, is dat toch wel een beetje zuur
https://duurzamehuizenroute.nl/woning/vrijstaande-woning-2019-ommen
http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168
Dit is te weinig info om dat te schatten. Heb je grote verbruikers? Denk aan:Babu-tzc schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:40:
aschja schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 13:13:
[...]
Ik heb ook eens gekeken, maar in mijn bevestingsmail staat 68,99 per jaar. Dus x2. Dus lang niet dat tarief wat jij aangeeft.
Even om hierop te reageren, er zit een verschil in de leveringskosten en de beheerkosten voor de netbeheerder.CyberFR schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:47:
[...]
Ik ben ook wel in gegaan op de.cb-gc deal. Maar ik zie nu dat de vaste leveringskosten per dag €1,69134 is. Dus dat is al 617 per jaar, 51,44 p.m.
Zie ik dat nu goed of begrijp ik dit keer de specificatie niet goed? Want dat maakt voor mij de hoogste vastrecht kosten ooit.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Te laat. Was tot vannachtVerwijderd schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:54:
Waar kan trouwens de cb-gc deal vinden. Bedoelen jullie hier mij de aanbod van green choice in de energie vergelijkbaar van de consument bond? Want daar zie ik al vrij hoge prijzen of ben ik net te laat?
WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS
Zoals @Mortel zei, helaas te laat. Ik zou aanraden om dus vooral nog in te schrijven op het collectief van Eigen Huis.Verwijderd schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:54:
Waar kan trouwens de cb-gc deal vinden. Bedoelen jullie hier mij de aanbod van green choice in de energie vergelijkbaar van de consument bond? Want daar zie ik al vrij hoge prijzen of ben ik net te laat?
En netwerk beheer kosten is dat niet 0,69 per dag?Quad schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:09:
[...]
[...]
Even om hierop te reageren, er zit een verschil in de leveringskosten en de beheerkosten voor de netbeheerder.
Leveringstarief per dag is dat bedrag van 70 euro per jaar á 5,83 euro per maand per product.
Netbeheerkosten betaal je nu ook gewoon.
Ik heb, ondanks mijn grote mond dat ik wel even zou blijven bij BudgetEnergie, alsnog gekozen voor de GreenChoice /CB deal. Gasprijs is voor mij nu namelijk 32 cent per kuub en bij GC 34 cent, kale prijs. Mijn contract 3 jaar terug begon met een kleine 66 cent per kuub maar is inmiddels dus met 15 cent aan overheidsheffingen gestegen.
Ja, en dat is een vast tarief wat je netbeheerder rekent, denk aan Enexis of Liander. Deze kosten zijn bij elke energieaanbieder gelijk en totaalprijs wordt mede bepaald door het volume wat je afneemt en kunnen op een jaarafrekening hoger zijn dan het jaar ervoor, omdat de beheerder de kosten omhoog zet.Roos79 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:48:
[...]
En netwerk beheer kosten is dat niet 0,69 per dag?
Of betaal je meer la je met meer personen bent?
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 12% gewijzigd door pjotter1965 op 04-10-2021 16:56 ]
Dat heb ik nu ook gedaan, maar volgens de consumentenbond ben ik geen lid.Wolly schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:20:
[...]
Ik hoefde alleen een email (en wachtwoord) op te geven om een account aan te maken.
Zie https://www.consumentenbond.nl/account/aanmaken
bie100 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:40:
[...]
ik kom op een stijging van 158 per jaar waar heb jij het vergeleken?
[ Voor 6% gewijzigd door TheDudez op 04-10-2021 17:10 ]
ach oké ik heb vattenfall daar moet ik de mail nog van krijgen voor 1 december dacht ikTheDudez schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:09:
Dat was het advies mailtje mijn energie
maatschappij vandebron.
[...]
Boeie, ziet je toch na een paar maand wel, je kunt altijd je maandbedrag aanpassen.Babu-tzc schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:40:
[ Voor 18% gewijzigd door KillerAce_NL op 04-10-2021 19:02 ]
Je hebt onder een steen gelegen ?ManiacsHouse schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:16:
[...]
Maar is een stijging van de prijzen een uitzonderlijke marktomstandigheid? Dat is toch de normale gang van zaken, dat het stijgt en daalt.
Mmm ook fijn hier. Had variabel tot 01-02-2022 hebben ze me per 3-10-2021 al op het duurdere tarief gezet.
Naked Energy doet dit.Melkunie schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:06:
[...]
Nope, dat zou juist heel abnormaal zijn, geen enkele leverancier doet dat
Het zou wel klantvriendelijk zijn, maar dan weten ze ook heel zeker dat je heel snel geen klant meer van ze zult zijn omdat je dan te makkelijk inzichtelijk hebt hoe veel meer je ineens gaat betalen.
Ter info: je kan bij Anode geen ingangsdatum voor 2022 kiezenCheesy schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:45:
[...]
Ik was ook een beetje eigenwijs, en wilde niet aan die CBGC-deal. Maar begin er misschien toch een beetje spijt van te krijgenAlhoewel ik vandaag op Pepper zag dat Anode ook een mooi aanboed heeft. Helaas valt die leverancier dan wel in het lijstje met eventuele solvabiliteitsproblemen.
Ook echt 300 euro cashback, of in de vorm van een bon/gift? Ik krijg volgens mij maximaal 200 euro cashback of een bol.com cadeaukaart van 300 euro...marteltor schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:32:
Heb vattenfall genomen, 1 jaar, paar dagen terug met 300 euro cashback.
Geen Greenchoice genomen omdat ik dacht dat deze vrij snel kon omvallen. Ik zie nu dat ze eigenlijk er best ok voor staan.
Zit nog in bedenktermijn, dus heb me alsnog voor eigen huis deal ingeschreven.
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Excuus; 300 euro bon van bol.com. Dat maak ik wel op dus zie ik als 300 eurobonyuri schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:11:
[...]
Ook echt 300 euro cashback, of in de vorm van een bon/gift? Ik krijg volgens mij maximaal 200 euro cashback of een bol.com cadeaukaart van 300 euro...
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Ik snap je reactie niet echt. Dit gaat over een eventuele clausule dat ze bij een vast contract alsnog de prijzen kunnen laten stijgen want bijzondere omstandigheden. Dat de gasprijs daalt en stijgt is niet echt een bijzondere omstandigheid lijkt mij.KillerAce_NL schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:50:
[...]
Je hebt onder een steen gelegen ?![]()
Het gaat al maanden over energieprijzen die wel erg hard omhoog gaan.
Gas zal vast wel weer omlaag gaan, maar verwacht niet op korte termijn, maybe als die 2 pijpleidingen er eindelijk liggen, maar goed Rusland is niet echt betrouwbaar.
Niet dat onze overheid niet voor gewaarschuwd is...
Hoe zo’n onderneming er echt voor staat weet je toch niet. Dat goed beoordelen gaat wel wat verder dan even een solvabiliteitsratio berekenen obv een paar getallen uit de openbare jaarstukken. Niet al te druk om maken, in elk geval de voorschotten niet onnodig hoog vaststellen.marteltor schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:32:
Heb vattenfall genomen, 1 jaar, paar dagen terug met 300 euro cashback.
Geen Greenchoice genomen omdat ik dacht dat deze vrij snel kon omvallen. Ik zie nu dat ze eigenlijk er best ok voor staan.
Zit nog in bedenktermijn, dus heb me alsnog voor eigen huis deal ingeschreven.
Catch a smile out there!
Ah ok, dat begreep ik niet zo, sorry danManiacsHouse schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:33:
[...]
Ik snap je reactie niet echt. Dit gaat over een eventuele clausule dat ze bij een vast contract alsnog de prijzen kunnen laten stijgen want bijzondere omstandigheden. Dat de gasprijs daalt en stijgt is niet echt een bijzondere omstandigheid lijkt mij.
KillerAce_NL schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:46:
[...]
Ah ok, dat begreep ik niet zo, sorry dan
Vreemd genoeg wordt de omschakeling laag-/normaaltarief bij mij en anderen die ik ken met een Ferrarismeter nog steeds iedere avond, ochtend en weekend gedaan… Zou afgelopen 1 juli al gestopt moeten zijn.habbekrats schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:43:
Zojuist de bevestiging van GC gekregen, Iám in!
Voor de mensen met een dubbele ferraris meter staat er een zinnetje in het contract dat er alleen nog tegen normaal tarief afgerekend wordt. Ik heb hier geen last van heb al 2 jaar een digitale.
[ Voor 10% gewijzigd door Joepla op 04-10-2021 21:43 ]
Hoezo? Je kan toch lekker gaan puzzelen en de overstapboete meenemen in je berekening?Joepla schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:37:
[...]
Vreemd genoeg wordt de omschakeling laag-/normaaltarief bij mij en anderen die ik ken met een Ferrarismeter nog steeds iedere avond, ochtend en weekend gedaan… Zou afgelopen 1 juli al gestopt moeten zijn.
Overigens hier ook nog op de valreep naar cb/gc overgestapt. Raar om je voor 3 jaar vast te leggen. Ik ga de overstappuzzel missen
Dat kan wel, maar ik verwacht dat ik dan de bonus (en meer) meteen kwijt ben aan de enorm hoge gasprijsmarteltor schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:55:
[...]
Hoezo? Je kan toch lekker gaan puzzelen en de overstapboete meenemen in je berekening?
Dacht ook dat variabel maar 2x per jaar wordt aangepast. Vandaar ook niet eerder een vast contract afgesloten. Mijn jaarcontract bij energiedirect is vandaag verlopen en heb nu dus variabel met de volgende tarieven:mwa schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:55:
[...]
Dit hadden mijn schoonouders exact ook. Prima tarief (voor nu), maar let op dat de prijzen vanaf 1-1 enorm omhoog gaan. Bij flex contracten (die jij dus hebt) worden de prijzen 2x per jaar aangepast. Nu zit je dus goed, vanaf 1-1 wordt het pijn doen..Overigens is de CB/GC actie nu voorbij, dus daar ben je helaas te laat voor.
Je zou dan alleen voor gas naar een andere leverancier kunnen gaan, als je uit komt met stroom icm zonnepanelen.Joepla schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:00:
[...]
Dat kan wel, maar ik verwacht dat ik dan de bonus (en meer) meteen kwijt ben aan de enorm hoge gasprijsZoniet, dan heb ik me nu voor 3 jaar tegen een te hoge prijs vastgelegd. Overstapboete valt wel mee inderdaad, mocht het ooit nodig zijn.
⏩ PVOutput☀️
Is het je nog gelukt om de contractsdatum uit te stellen?sambalbaj schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:04:
[...]
ik ga daar morgen inderdaad ook even over chatten met GC.
Ze hebben het hier voor m'n ouders snel in laten gaan per 23-10 en dat schijnt geen probleem te zijn met variabel en opzeggen, maar die tarieven lagen inderdaad nog net lager. Mogen ze van mij op 31-12 zetten. Kan dat niet, dan is het verschil nog erg klein.
American Express vraagbaak
Afgelopen weekend waren wij niet thuis;Danielson schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:12:
[...]
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
[ Voor 56% gewijzigd door marteltor op 04-10-2021 23:21 ]
Team anti-scalp - wauw..
Verwijderd
Jammer, maar geen probleem.
Dan kan je beter zelf kijken op een vergelijker. Zo weinig gas en stroom over heb je weinig aan die veh acties.Verwijderd schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:37:
[...]
Ik had tarieven opgezocht en zag dat ze bij die deal juist heel weinig gaven voor teveel opgewekte stroom. Ik lever namelijk op jaarbasis 1200Kwh meer terug dan ik verbruik en verbruik maar 200m3 gas per jaar dankzij hybride warmte pomp systeem.
Ik zal heb mij voor de nieuwe rondes ingeschreven en ben benieuw wat er uit komt.
In verleden was collectief voor mij altijd duurder gezien de cashback acties voor mij interessanter waren met mijn lage verbruik.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Als je meer levert dan verbruikt kan je beter gaan voor de laagste vaste kosten en de hoogste terugleververgoeding. Green Choice, Power peers en nog eentje zijn wellicht interessant voor je.Verwijderd schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:37:
[...]
Ik had tarieven opgezocht en zag dat ze bij die deal juist heel weinig gaven voor teveel opgewekte stroom. Ik lever namelijk op jaarbasis 1200Kwh meer terug dan ik verbruik en verbruik maar 200m3 gas per jaar dankzij hybride warmte pomp systeem.
[ Voor 37% gewijzigd door habbekrats op 05-10-2021 09:13 ]
Dit is wel indrukwekkend laag, complimenten hoor. Maar je schakelt alles echt hard uit? of heb je niets aan apparaten die idle verbruik hebben?HereIsTom schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:54:
[...]
Afgelopen weekend waren wij niet thuis;
[Afbeelding]
Nog uitbreiding hier op, EditieNL had dit bericht van VLB ook in de uitzending zitten gisteravond.Cheesy schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:36:
Volgens mij was deze nog niets gepost.
https://www.vastelastenbo...-solvabiliteitsproblemen/ [...]
[Afbeelding]
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
War je mist zijn de energie belastingen die overal hetzelfde zijn en de meerderheid van je energiekosten vormen.OMX2000 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:21:
Ik heb gisteren de bevestiging van DELTA gekregen. En ik zie daar de volgende tarieven in vermeld.
Enkeltarief € 0,1248478 per kWh
Dubbeltarief normaal € 0,1361734 per kWh
Dubbeltarief dal € 0,1127841 per kWh
Vaste leveringskosten € 7,05 per maand
En daaronder :
De getoonde tarieven zijn inclusief btw en exclusief energiebelasting en opslag duurzame energie- en klimaattransitie (ODE).
Mis ik iets, want die tarieven zijn toch veeeels te laag?
Yes, ik heb een duidelijkere breakdown gevonden. Degene die ik van gaslicht heb gekregen. Maar de tarieven die gaslicht aangaf, zijn gelijk aan degene die in de mail door Delta worden aangegeven.Stinger_Ventura schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:27:
[...]
War je mist zijn de energie belastingen die overal hetzelfde zijn en de meerderheid van je energiekosten vormen.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Je energie belasting en ODE.OMX2000 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:21:
Ik heb gisteren de bevestiging van DELTA gekregen. En ik zie daar de volgende tarieven in vermeld.
Enkeltarief € 0,1248478 per kWh
Dubbeltarief normaal € 0,1361734 per kWh
Dubbeltarief dal € 0,1127841 per kWh
Vaste leveringskosten € 7,05 per maand
En daaronder :
De getoonde tarieven zijn inclusief btw en exclusief energiebelasting en opslag duurzame energie- en klimaattransitie (ODE).
Mis ik iets, want die tarieven zijn toch veeeels te laag?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ik hoop maar dat er binnenkort een correctie komt (bijv. als de nordstream 2 ineens open gaat). Heb een paar weken terug na lang twijfelen gekozen voor een modelcontract/variabel tarief bij Engie (ivm hogere slim-laden vergoeding via Jedlix). M.a.w. een gok dat de boel voor 1-1 weer wat zakt.MadBear schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:16:
En ondertussen stijgt de gasprijs vrolijk weer verder (op het moment + 13% t.o.v. gister). Hoe ver kan dit nog doorstijgen?
Ik heb ook maar zondag last-minute gebruik gemaakt van het GC/CB aanbod. Wel grappig dat we ons nu met zn alle blindstaren op de m3 en kWh prijzen, terwijl we een half jaar geleden nog kijken naar welkomstbonussen van 200 euro of meer. Al verwacht ik ook niet dat deze de komende tijd weer terugkomen met de huidige solvabiliteit.
Als het goed is ga ik nu op 2/11 van BudgetEnergie naar Vattenfall modelcontract en op 1/1 naar GC/CB, benieuwd of het allemaal goed gaat.
All-electric.
Daar gok ik ook op.RonJ schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:43:
[...]
Ik hoop maar dat er binnenkort een correctie komt (bijv. als de nordstream 2 ineens open gaat).
Als je nu al weet dat dit de laatste winter wordt waarin je gas gebruikt, én dat de variabele prijzen per 1-1 minimaal op het nivo van de GC aanbieding liggen, dan was het natuurlijk het moment om over te stappen.JackBol schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:47:
[...]
Daar gok ik ook op.
En ik verhuis in het voorjaar naar een gasloos huis, ook dat wil ik even afwachten.
Ik heb al een gasloos huis, en verhuis in Q1 22 ook naar een andere woning die ook weer gasloos wordt. Maar ook de elektriciteitsprijs voor je warmtepomp is 40-50% gestegen nu. Dat gaat wel aardig aantikken straks tijdens die maanden met dubbele (elektriciteits-)lasten als dit zo doorgaatJackBol schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:47:
[...]
Daar gok ik ook op.
En ik verhuis in het voorjaar naar een gasloos huis, ook dat wil ik even afwachten.
All-electric.
Ik heb in augustus een LosVast verlenging van Oxxio gekregen.Wolly schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:50:
[...]
Als je nu al weet dat dit de laatste winter wordt waarin je gas gebruikt, én dat de variabele prijzen per 1-1 minimaal op het nivo van de GC aanbieding liggen, dan was het natuurlijk het moment om over te stappen.
Bij de verhuizing zeg je kosteloos je gascontract bij GC op, zit je alleen nog maar met je electriciteitscontract voor 2,5 jaar.
In mijn nieuwe huis heb ik 6600Wp PV op het dak liggen.RonJ schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:57:
[...]
Ik heb al een gasloos huis, en verhuis in Q1 22 ook naar een andere woning die ook weer gasloos wordt. Maar ook de elektriciteitsprijs voor je warmtepomp is 40-50% gestegen nu. Dat gaat wel aardig aantikken straks tijdens die maanden met dubbele (elektriciteits-)lasten als dit zo doorgaat
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Inderdaad gaat alles van de stroom af bij geen gebruik met Aan/Uit schakelaars op koelkast, vriezer en CV na.MJ1986 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:20:
[...]
Dit is wel indrukwekkend laag, complimenten hoor. Maar je schakelt alles echt hard uit? of heb je niets aan apparaten die idle verbruik hebben?
Ik dacht dat ik laag zat met ongeveer 110 watt 's nachts. (tenzij mijn vrouw weer ergens een 100 watt gloeilamp heeft gevonden en laat branden als nachtverlichting....................![]()
..............)
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Maar je mist in deze bedragen nog het vaste rijtje kosten?5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:37:
Donderdagavond nog snel even het driejarig aanbod van vandebron gepakt.
[Afbeelding]
Wat ik wel raar vind is dat vandebron niet meer verschijnt bij independer.nl wanneer ik mijn eigen postcode/huisnummer invul.
[ Voor 8% gewijzigd door Roos79 op 05-10-2021 13:11 ]
Die tarieven bij Vandebron zijn;5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:37:
[Afbeelding]
Wat ik wel raar vind is dat vandebron niet meer verschijnt bij independer.nl wanneer ik mijn eigen postcode/huisnummer invul.
Leveranciers moeten vergelijkingssites betalen per aanmelding. Er zijn er op dit moment wel meer die niet meer op Independer/Gaslicht/Pricewise/Overstappen etc staan die normaal wel via die platformen verkopen.5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:37:
[Afbeelding]
Ik heb ze net ouderwetsch gebeld met het telefoonnummer van de klantenservice op 010-3028400 en heb na een kleine 20 minuutjes in de wacht gestaan te hebben met een iets te vrolijk gitaardeuntje of twee die alterneren en de vriendelijke reminder die iets te vaak afgaat dat je ook online heel veel kan regelen of de chatbot moet aanspreken (wat niet gaat voor het aanpassen van een ingangsdatum) het voor elkaar gekregen om mijn ingangsdatum met een dag te vervroegen.ThinkPadd schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:06:
Iemand de Greenchoice klantenservice al kunnen bereiken sinds afgelopen weekend? Ik wil de startdatum aanpassen, maar via WhatsApp krijg ik telkens bericht dat ze er nog niet aan toegekomen zijn en of ik wil bevestigen dat ik nog steeds antwoord wil op m'n vraag.
[ Voor 8% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 05-10-2021 13:44 ]
... en oranje! :P
De beller wil nog wel eens sneller zijn 😉iNSaNe-oNe schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:42:
[...]
Ik heb ze net ouderwetsch gebeld met het telefoonnummer van de klantenservice op 010-3028400 en heb na een kleine 20 minuutjes in de wacht gestaan te hebben met een iets te vrolijk gitaardeuntje of twee die alterneren en de vriendelijke reminder die iets te vaak afgaat dat je ook online heel veel kan regelen of de chatbot moet aanspreken (wat niet gaat voor het aanpassen van een ingangsdatum) het voor elkaar gekregen om mijn ingangsdatum met een dag te vervroegen.
Ze meldde dat het aangepast was, en na een simpele F5 in de browser kon ik dat ook zien bij mijn online dossier, terwijl ze nog aan de lijn hing. Goede service.
TL;DR Dus eigenlijk geen probleem om de klantenservice te bereiken
[ Voor 40% gewijzigd door Krilo_89 op 05-10-2021 15:09 ]
Klopt maar wel hoog en laag tarief, daarom toch net iets minder.Krilo_89 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:03:
@reneeke1970 , heb jij al meer kunnen vinden over kernion? Ze zijn begin dit jaar wel doorgelicht door de ACM, maar goed Energieflex was ook vast goedgekeurd.
Budget energie en NLE geven momenteel zelfs meer dan 19ct terug. Budgetenergie heeft ook nog eens lage vaste kosten.
1 PVoutput . Dongen NB
Is dat voorschot of verbruikscalculatie?AMES schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:21:
Hoi, vraagje iemand ervaring met Anode Energie?
Mijn verbruik:
1456 normaal
1261 dal
573 gas
Bij oxxio 1651 per jaar
Delta Energie 1621 per jaar
Eneco 1636 per jaar
Maar bij Anode Energie:
1 jaar = 115 per maand (1380 per jaar)
3 jaar = 105 per maand (1260 per jaar)
Ik betaal nu rond de €100 per maand, als ik zou overstappen naar Anode Energie. Zou ik dus vrijwel hetzelfde betalen.
Mijn vraag is dus, of Anode Energie wel oke is? En waar zit het prijs verschil in..?
Niks mis met Anode. Is een vrij onbekende speler, zit vooral in de zakelijke contracten. Leveren vooral door aan diverse andere labels ook. Ze zijn financieel ook gecheckt, prima gezond. Enige is dat 't grijze stroom is i.p.v. groen maar zelfs daar kun je voor kiezen volgens mij bij aanmelding tegen geringe meerprijs voor groen.AMES schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:21:
Hoi, vraagje iemand ervaring met Anode Energie?
Mijn verbruik:
1456 normaal
1261 dal
573 gas
Bij oxxio 1651 per jaar
Delta Energie 1621 per jaar
Eneco 1636 per jaar
Maar bij Anode Energie:
1 jaar = 115 per maand (1380 per jaar)
3 jaar = 105 per maand (1260 per jaar)
Ik betaal nu rond de €100 per maand, als ik zou overstappen naar Anode Energie. Zou ik dus vrijwel hetzelfde betalen.
Mijn vraag is dus, of Anode Energie wel oke is? En waar zit het prijs verschil in..?
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Zie: https://www.vastelastenbo...abiliteitsproblemen/?ref=Trackerfire schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:50:
[...]
Niks mis met Anode. Is een vrij onbekende speler, zit vooral in de zakelijke contracten. Leveren vooral door aan diverse andere labels ook. Ze zijn financieel ook gecheckt, prima gezond. Enige is dat 't grijze stroom is i.p.v. groen maar zelfs daar kun je voor kiezen volgens mij bij aanmelding tegen geringe meerprijs voor groen.
Tja, daar zit Welkom Energie ook in het rood. Op 1 oktober (per 4-1-2022) naar hen overgestapt. Achteraf gezien niet zo slim wellicht... Maar als ik nu alsnog cancel weet ik zeker dat ik een veel hoger tarief ga betalen per ingangsdatum contract.
Mmm dat is niet mooi, ik zit ook bij Welkom. Hoop niet dat ze gaan omvallen deze winter, want dan ben je mooi je teveel betaalde voorschot kwijtGVR schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:12:
[...]
Tja, daar zit Welkom Energie ook in het rood. Op 1 oktober (per 4-1-2022) naar hen overgestapt. Achteraf gezien niet zo slim wellicht... Maar als ik nu alsnog cancel weet ik zeker dat ik een veel hoger tarief ga betalen per ingangsdatum contract.
Dat probleem is alleen in zomer, nu verbruik je bergen gas dus betaal je te weinigmwa schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:24:
[...]
Mmm dat is niet mooi, ik zit ook bij Welkom. Hoop niet dat ze gaan omvallen deze winter, want dan ben je mooi je teveel betaalde voorschot kwijt
1 PVoutput . Dongen NB
Dat is dan inderdaad het 'voordeel'. hangt dus vooral af van het feit wanneer je contract is ingegaan. Is dat in de zomer dan betaal je heel de zomer relatief te veel en zou je dat kwijt kunnen zijn.reneeke1970 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:26:
[...]
Dat probleem is alleen in zomer, nu verbruik je bergen gas dus betaal je te weinig
[ Voor 12% gewijzigd door GVR op 05-10-2021 16:29 ]
Dat wel ja, maar daar kun je je niet tegen beschermen helaasGVR schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:28:
[...]
Dat is dan inderdaad het 'voordeel'. hangt dus vooral af van het feit wanneer je contract is ingegaan. Is dat in de zomer dan betaal je heel de zomer relatief te veel en zou je dat kwijt kunnen zijn.
Zoals ze in de berichtgeving al zeggen, zorg voor een niet te hoog voorschotbedrag. Mijn contract begint in januari dus dat zit dan wel goed. Normaliter bouwen we een klein spaarpotje op bij de energieleverancier maar dat ga ik nu maar even niet doen. Maar als ze omvallen dan moet ik wel op zoek naar een ander contract met het risico op hogere tarieven.
1 PVoutput . Dongen NB
De verwarming is hier nog geen seconden aangegaan, dus die vlieger gaat niet op. (ik ben klant sinds eind mei, dus heb eigenlijk enkel stroom verbruikt).reneeke1970 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:26:
[...]
Dat probleem is alleen in zomer, nu verbruik je bergen gas dus betaal je te weinig
[ Voor 14% gewijzigd door mwa op 05-10-2021 16:32 ]
ik laat het denk ik maar zo.Stinger_Ventura schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:34:
[...]
Is het je nog gelukt om de contractsdatum uit te stellen?
Hm, proberen ze te voorkomen dat hun bankrekening in het rood gaat?mwa schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:31:
[...]
Edit: en het is dus niet mogelijk om op de site van Welkom het termijnbedrag te verlagen (150), enkel verhogen
Dat verschil tussen normaal en daltarief klopt niet helemaal denk ik!?sambalbaj schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:34:
[...]
normaal - 0.008139
dal - 0.000231
gas - 0.042133
All-electric.
Ja, is me gisteren gelukt. Stond wel bijna een uur in de wachtThinkPadd schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:06:
Iemand de Greenchoice klantenservice al kunnen bereiken sinds afgelopen weekend? Ik wil de startdatum aanpassen, maar via WhatsApp krijg ik telkens bericht dat ze er nog niet aan toegekomen zijn en of ik wil bevestigen dat ik nog steeds antwoord wil op m'n vraag.
PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren
Ja! Dat sommetje had ik ook al gemaakt 😂sambalbaj schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:34:
[...]
ik laat het denk ik maar zo.
Het verschil is erg klein
normaal - 0.008139
dal - 0.000231
gas - 0.042133
leveringskosten + 0.25 (x2)
Stroom nihil, gas inderdaad wel wat goedkoper en de leveringskosten iets hoger. Volgens mij tot het einde van het jaar is het verschil zo'n 25 tot 35 euro. De kans dat er hiermee administratief wat mis gaat, acht ik groter. En je bent weer wat eerder flexibel om over te stappen (met lagere boete) mocht het weer gaan dalen.
[ Voor 7% gewijzigd door Stinger_Ventura op 05-10-2021 21:25 ]
...less is more
€1,88!! Waanzinc.verver schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 06:31:
Zojuist het verlengingsaanbod van Budget bekeken. Zij bieden nu alleen nog een éénjarig contract aan, met deze prijzen:
Stroom: €0,45900 / kWh
Gas: €1,88614 / m³
Door dit forum gelukkig op tijd gebruik kunnen maken van het CB GC aanbod, bedankt Tweakers!
Duur hè, niet normaal. Als je nu variable hebt, dan zou ik gewoon een paar dagen voor de jaarwisseling overstappen, en dan op 1 januari kijken wat de nieuwe variable tarieven zijn. Dan kan je altijd je net afgesloten contract nog opzeggen (binnen de 14 dagen) of toch door laten lopen.c.verver schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 06:31:
Zojuist het verlengingsaanbod van Budget bekeken. Zij bieden nu alleen nog een éénjarig contract aan, met deze prijzen:
Door dit forum gelukkig op tijd gebruik kunnen maken van het CB GC aanbod, bedankt Tweakers!
Wij zitten hier ook met een variabel contract van VrijopNaam. Ik zit ook erg in dubio. Wij hebben een flink verbruik (oude boerderij met vakantieverblijf verhuur met 4 badkamersfunk-e schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 00:42:
Hmm. Ik zit een beetje in dubio. Ik heb een variabel contract bij vrijopnaam. Tarief q4 staat vast maar schiet vanaf januari natuurlijk omhoog. Vandaag mail gekregen dat voorschot van 200 naar 300 gaat en kan deze niet naar beneden aanpassen.
Ik ga naar verwachting in feb/mar over naar een nieuwe (gasloze) woning.
Ik moet de dure winter met gas dus nog overbruggen. Wat te doen?
Ik probeer dat CB GC aanbod te vinden, wat houdt dat precies in? Heb namelijk een vast contract tot en met 4 januari 2022 dus moet binnenkort ook wat met overstappen. Ben nu op zoek naar de beste strategie op dit moment.c.verver schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 06:31:
Was een collectief aanbod van de consumentenbond, maar aanbod is niet meer geldig. Zou nu kijken naar aanbod van Vereniging Eigen Huis...sawmire schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 07:49:
[...]
Ik probeer dat CB GC aanbod te vinden, wat houdt dat precies in? Heb namelijk een vast contract tot en met 4 januari 2022 dus moet binnenkort ook wat met overstappen. Ben nu op zoek naar de beste strategie op dit moment.
[ Voor 5% gewijzigd door GermanPivo op 06-10-2021 07:52 ]
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Ik wilde ze daar deze week over bellen, mijn contract loopt in november af en zit nog in de Greenchoice bedenk termijn.bie100 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:08:
iemand al een verlengingsaanbod binnen van vattenfall toevallig?
Ook hier Budget Enerige en het zelfde aanbod.c.verver schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 06:31:
Daar net even ingeschreven voor de veiling, was al lid van VEHGermanPivo schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 07:52:
[...]
Was een collectief aanbod van de consumentenbond, maar aanbod is niet meer geldig. Zou nu kijken naar aanbod van Vereniging Eigen Huis...
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq