Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.414 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:57
Brilsmurfffje schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:46:
[...]

Ik wilde ze daar deze week over bellen, mijn contract loopt in november af en zit nog in de Greenchoice bedenk termijn.
een beller is sneller inderdaad heb wel gelezen dat ze voor 1 december een mail versturen met de nieuwe prijzen maar goed daar ga ik niet op wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
c.verver schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 06:31:
Zojuist het verlengingsaanbod van Budget bekeken. Zij bieden nu alleen nog een éénjarig contract aan, met deze prijzen:

Stroom: €0,45900 / kWh
Gas: €1,88614 / m³

Door dit forum gelukkig op tijd gebruik kunnen maken van het CB GC aanbod, bedankt Tweakers!
Dat zou betekenen dat ze van kale stroompjes van 7 cent naar 30 cent gaan. Dat is echt bizar. Dat daar geen wetgeving voor is om de onwetende consumenten tegen te beschermen. Energie is wel duur geworden, maar zeker niet 4x gegaan. Dat de consumentenprijs met 4x maar 2x omhoog gaan komt door het dempende effect van belastingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 15:03
Wow. zonet in mijn Zonneplan app gekeken: 1.86pm3 gas...

Aangezien ik per maand betaal wat ik verbruik, kan ik dus best zuinig gaan doen en uitmeten wat de moeite is en wat niet.

Ik ga nog geen vast contract aan nu, want zodra het daalt ben ik er ook als eerste bij (hopen we dan maar).

In de tussentijd maar extra trui aan, convectorkachel aan om de overtollig stroom weg te doen en dan komt t wel goed. Gelukkig koken we op inductie..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 10:27
Lees vandaag pas dit topic. Afgelopen jaren in een huis gewoond waar ik 140m³ gas per jaar verbruikte, dus had steeds jaarcontracten, waarbij de korting bijna 30-40% van de totale kosten was (kwam incl korting op gemiddeld €30-50 per maand).

Sinds dit jaar woon ik in een appartement uit 1910 met maandelijkse kosten €110, maar ben nog niet in de modus dat gaslicht veel kost en het dus belangrijk is om de stijgende kosten slim op te vangen... Wat sla ik mijzelf voor mijn kop dat ik niet voor dit weekend gehandeld heb. Nu wel ingeschreven bij VEH, hopen dat daar een goed aanbod van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46
Via consumentenbond gecheckt daar blijkt energiedirect tot nu toe de goedkoopste:

1 jaar 0,28 om 1,17
3 jaar 0,27 om 0,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Jacco91 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:06:
Lees vandaag pas dit topic. Afgelopen jaren in een huis gewoond waar ik 140m³ gas per jaar verbruikte, dus had steeds jaarcontracten, waarbij de korting bijna 30-40% van de totale kosten was (kwam incl korting op gemiddeld €30-50 per maand).

Sinds dit jaar woon ik in een appartement uit 1910 met maandelijkse kosten €110, maar ben nog niet in de modus dat gaslicht veel kost en het dus belangrijk is om de stijgende kosten slim op te vangen... Wat sla ik mijzelf voor mijn kop dat ik niet voor dit weekend gehandeld heb. Nu wel ingeschreven bij VEH, hopen dat daar een goed aanbod van komt.
Ja hier is ook de twijfel geweest om het aanbod te accepteren. Uiteindelijk toch besloten te houden wat we hebben, omdat we per maand het verbruik betalen en goed inzicht hierin hebben. Op die manier willen we het proberen te beperken waar het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 10:27
Kuhr89 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:08:
[...]

Ja hier is ook de twijfel geweest om het aanbod te accepteren. Uiteindelijk toch besloten te houden wat we hebben, omdat we per maand het verbruik betalen en goed inzicht hierin hebben. Op die manier willen we het proberen te beperken waar het kan.
Mijn vriendin is een enorme koukleum en staat zo 15-20min onder de douche, want ze is een vrouw dus haren wassen ofzo... Maar daar is dus niet tegenop te beperken. Zal het toch eens met haar over hebben. En alsnog hopen op een goed aanbod van VEH. En een zachte winter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Kuhr89 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:08:
[...]

Vreemde redenering wel :? Dat is hetzelfde als iemand die zegt: “Benzine duurder geworden? Merk er niks van, ik gooi altijd voor een tientje benzine erin” :+

Met tarieven die verdubbelen valt er niet tegenop te besparen, je zult sowieso meer geld kwijt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
ThinkPadd schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:13:
[...]

Vreemde redenering wel :? Dat is hetzelfde als iemand die zegt: “Benzine duurder geworden? Merk er niks van, ik gooi altijd voor een tientje benzine erin” :+

Met tarieven die verdubbelen valt er niet tegenop te besparen, je zult sowieso meer geld kwijt zijn.
Je hebt gelijk, waarschijnlijk zijn we hetzelfde kwijt, alleen proberen we gewoon minder te verbruiken... Dus je maakt er nergens winst op, maar het is meer schade beperking. Vorig jaar draaiden we de vloerverwarming iets te vaak omhoog, zat de installatie ook verkeerd aangesloten vanuit de vorige bewoners. Dus wellicht is het allemaal wat zuiniger dan vorig jaar. Verder gaan we de houtkachel maar eens gebruiken (laten vegen dit jaar)

Hopen op een zachte winter met veel blauwe luchten i.v.m. de zonnepanelen....

[ Voor 16% gewijzigd door Kuhr89 op 06-10-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 18:03
Hier kom ik goed weg..! Vorig jaar gewisseld naar een WP en verbruik alleen elektra. Op het moment wekken wij meer op dan dat wij verbruiken, dus puur sec gezien ben ik het meest gebaat bij een zo hoog mogelijke prijs. Immers, dan krijg ik ook meer terug aan het eind van de rit.. Zolang we nog kunnen salderen mag die prijs nog best even omhoog dus, dan heb ik een mooi extra'tje eind volgend jaar :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:55:
[...]

Ook hier Budget Enerige en het zelfde aanbod.
Van:
Stroom normaaltarief:€ 0,22939
Stroom dal tarief:€ 0,21729
Gastarief:€ 0,73399

Naar:
Stroom normaal tarief € 0,47473 / kWh
Stroom dal tarief € 0,44327 / kWh
Gas: €1,88614 / m³

Ouch..
Huidige maandbedrag € 150
Nieuw vast gesteld maand bedrag €346
1 jaar vast

Echt bizar wat een verhoging..

[...]

Daar net even ingeschreven voor de veiling, was al lid van VEH
Ik zit in hetzelfde schuitje. VEH heeft momenteel de veiling lopen dus ik hoop snel een fatsoenlijk aanbod te krijgen. Contract loopt 30 nov 2021 af en verlengen nu zou mijn maandbedrag van 170 naar 470 doen stijgen. Gaat echt helemaal nergens over.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09
Ook voor de netto-terugleveraars (die dus een provider met het hoogste teruglevertarief zoeken) wordt het met de dag gekker.
Gisteren was het hoogste tarief nog 18.7/15.1 ct (NLE). Vandaag staat die al op 21.8/21.8 ct (Eneco). Nog even en je kunt je zonnepanelen in een jaar terugverdienen...

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Ik voelde door alle berichtgeving best wat stress door de prijsverhogingen. Normaliter sluit ik nooit een termijncontract af, maar kies ik voor variabel.

Door het zelf bouwen van een huis hebben we vanaf de bouw “bouwstroom” moeten regelen, waarbij we het advies kregen om voor een “gerenommeerde” partij te kiezen, om zo het bouwproces soepel te laten verlopen.

Blijkt dat ik achteraf voor 3 jaar heb getekend voor wisselende, jaarlijkse,tarieven die wijzigen in november, maar per september worden vastgesteld.

Nu kreeg ik onderstaande e-mail:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Al met al, lijkt het mij dat, gezien de huidige tarieven, ik nog relatief goed zit én moet duimen hoe de situatie volgend jaar uitpakt. Zie ik het zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobodie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:36
Verleng aanbod gekregen van Vattenfall:
VastePrijsEnergie
3 jarig contract:
€ 0,283673 per kWh (inclusief 10% Blijven Loont-korting)
€ 1,162641 per m³

1 jarig contract:
€ 0,318738 per kWh (inclusief 10% Blijven Loont-korting)
€ 1,455461 per m³

Blij dat ik het weekend toch ben in gegaan op GC via CB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 10:59
Andrehj schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:33:
Ook voor de netto-terugleveraars (die dus een provider met het hoogste teruglevertarief zoeken) wordt het met de dag gekker.
Gisteren was het hoogste tarief nog 18.7/15.1 ct (NLE). Vandaag staat die al op 21.8/21.8 ct (Eneco). Nog even en je kunt je zonnepanelen in een jaar terugverdienen...
Het viel me ook al op, door ons redelijke lage gasverbruik <500m3 en behoorlijk overschot 3000kWh (de tweakert legt meteen het dak vol ;) ), dempt de vergoeding van het overschot redelijk de hoge gasprijs. € 250 negatief per jaar gaat aankomend jaar niet meer lukken, maar nul op de rekening of ietsjes negatief wel.
Het wordt bijna een no-brainer om een warmtepompboiler of desnoods voor de eenvoud een elektrische boiler te plaatsen voor het sanitair warm water, bespaart ook weer 150-200m3 gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 10:15

Poenzkie

Just being Hendrick

What to do what to do. Mijn 1 jarig contract loopt 21 oktober af bij Eneco.

Verbruik

Stroom: 1600 kWh
Teruglevering: 3300 kWh
Gas: 950 m3

Momenteel de huidige prijs:

Stroom: 0,21/0,19
Teruglevering: 0,05
Gas: 0,74

Verlengaanbod van Eneco:

1 jaar
Stroom: 0,26/0,23
Teruglevering: 0,22
Gas: 1,21

3 jaar
Stroom: 0,19/0,16
Teruglevering: 0,15
Gas: 0,78

Kwa prijzen, zeker de gasprijs, klinkt het 3 jaar aanbod wel goed. Maar dan zit je er natuurlijk wel 3 jaar aan vast.

Of zou het lonen om het contract gewoon te laten verlopen en na de winter te kijken naar een nieuw jaar contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:03
Eind nov verloopt mijn contract. Beter nu al verlengen of nog even wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Aanbod in de gaten houden zou ik zeggen. Ik weet ook nog niet wat ik ga doen, alleen erg onbekende partijen hebben 'leuke' prijzen, het GC aanbod heb ik gemist, wel de beste optie die ik in jaren had gekozen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:13

Spotmatic

Ken sent me

Poenzkie schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:03:

Verbruik

Verlengaanbod van Eneco:

1 jaar

3 jaar

Kwa prijzen, zeker de gasprijs, klinkt het 3 jaar aanbod wel goed. Maar dan zit je er natuurlijk wel 3 jaar aan vast.

Of zou het lonen om het contract gewoon te laten verlopen en na de winter te kijken naar een nieuw jaar contract?
Wat? Dat is veel goedkoper dan het Greenchoice aanbod. Ik zou er geen moment over hoeven na te denken. Is het geen fout van Eneco?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi

3 jaar

Nou ik had het wel geweten. Die stroomprijs is al laag in de normale tijden. Klopt dat wel ? Zou het alleen al voor de gas vastprikken. Die gaat die 3 jaar niet lager worden eerder hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 07:44

Verbruik

Verlengaanbod van Eneco:

1 jaar

3 jaar

Volgens mij is je verleng aanbod zonder energiebelasting en ODE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
BB-One schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

Ja ik zie het nu ook, zat op eneco te checken. Totaal niet interessant.
Energie direct heeft op dit moment het goedkoopste aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
ik heb van weekend via pricewise 1 jaar afgesloten bij welkom energie.
Ik heb nog steeds geen bevestiging van welkom energie.
Ja er staat 2 weken voor maar ik had een week eerder ook een contract voor een ander pand afgesloten bij welkom energie en kreeg binnen een dag bevestiging.

Ik heb gas voor 1,05.
Maar welkom energie stond in het lijstje dat problemen kon krijgen met de stijgende gasprijs....

ben benieuwd want als ik nu opnieuw moet afsluiten....

Zou de overheid nu gaan ingrijpen?
Ik denk dat voor een grote groep nederlanders een gasprijs van 0.85 naar 1,85 gewoon totaal niet meer te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09 22:41
Rofdof schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:16:
ik heb van weekend via pricewise 1 jaar afgesloten bij welkom energie.
Ik heb nog steeds geen bevestiging van welkom energie.
Ja er staat 2 weken voor maar ik had een week eerder ook een contract voor een ander pand afgesloten bij welkom energie en kreeg binnen een dag bevestiging.

Ik heb gas voor 1,05.
Maar welkom energie stond in het lijstje dat problemen kon krijgen met de stijgende gasprijs....

ben benieuwd want als ik nu opnieuw moet afsluiten....

Zou de overheid nu gaan ingrijpen?
Ik denk dat voor een grote groep nederlanders een gasprijs van 0.85 naar 1,85 gewoon totaal niet meer te doen is.
Voorlopig lijkt de overheid vast te houden aan een stijging van de belasting op gas met 2 cent. Waarschijnlijk komt er in april weer een bericht dat met de kennis van dat moment er eerder ingegrepen had moeten worden, dan breekt de zomer echter aan dus is er geen aanleiding meer om alsnog actie te ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Ik weet dat bedrijfscontracten zomaar door de energieleverancier eenzijdig opgezegd mogen worden.

Is bij een kennis van mij gebeurd. Dus leuk dat je denkt een contract te hebben en voor de prijs goed te zitten. Niet dus.

Je bent dan wel weer vrij om te kiezen maar daar heb je natuurlijk niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Nobodie schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:19:
Verleng aanbod gekregen van Vattenfall:
VastePrijsEnergie
3 jarig contract:
€ 0,283673 per kWh (inclusief 10% Blijven Loont-korting)
€ 1,162641 per m³

1 jarig contract:
€ 0,318738 per kWh (inclusief 10% Blijven Loont-korting)
€ 1,455461 per m³

Blij dat ik het weekend toch ben in gegaan op GC via CB
via de mail of heb je gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 10:15

Poenzkie

Just being Hendrick

BB-One schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

Ah ja 8)7. Daar is de catch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik heb helemaal geen mail gekregen dat veh uitstel heeft weer.
Nouja, wij hebben die 1 jaar united consumers gepakt. Zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Mijn contract loopt af in juni 2022. Toch wel een beetje spijt dat ik geen verlenging van 3 jaar heb gedaan i.p.v. 1 jaar. Wat zouden jullie verder doen? Wachten tot mei en kijken wat de gas/electra prijzen dan doen?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ook hier een tweaker in dubio om over te stappen of juist niet...

Op het moment zit ik (nog steeds) met een variabel contract van Essent, deze is in de afgelopen 14 jaar steeds de goedkoopste gebleken..

Ons 4-persoons huishouden (2 volwassen, 2 kinderen onder de 10) heeft het volgende als verbruik ;

Stroom ; 2.852 kWh per jaar (2020)
Gas ; 1.082 m3 per jaar (2020)

Wij leveren geen stroom terug.

De huidige tarieven van Essent op dit variabele contract ;

0,23121 EUR Elektra
0,82045 EUR Gas

Op dit moment betalen wij 156 EUR per maand, wat in principe voldoende moet zijn binnen dit contract. Ons gasverbuik gaat volgend jaar flink omlaag, waar tegenover staat dat het verbruik aan elektra omhoog zal gaan. Er word straks alleen nog gas verbruikt bij het opstoken van de (vloer)verwarming en de douche. Warm water in de keuken zal door een boiler worden verzorgd....

Na wat geneuzel bij de vergelijkingssites zie ik dat wij sowieso duurder uit gaan zijn op de huidige getallen (minimaal 162 EUR per maand). Laat het niet dat het elektra per jaar met een kleine 800kWh zal toenemen, maar het gas zo'n 1/2e zal afnemen...

Ik vind het lastig om nu te bepalen of we de overstap naar een vast contract moeten maken, of gewoon lekker op dit variabele contract moeten blijven hangen....

Jullie enige extra inzichten voor ons?

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akemi
ik kijk nooit naar maandbedragen. Ik kijk altijd naar de tarieven en maak zelf de afweging. Dan maakt het ook niet meer uit wat je verbruikt. Je zoekt gewoon de goedkoopste tarieven op.

Ik heb zelf alle variabele tarieven in een excel gezet. Vaste kosten is niet interessant, die is voor elke leverancier gelijk.

Dan een berekening maken van je verbruik en aan het eind eventueel een cashback verrekenen op het jaarbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Andrehj schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:33:
Kun je elektra en gas eigenlijk bij verschillende leveranciers onderbrengen? Dan zou het met zonnepanelen maar nog wel gasverbruik best wel kunnen lonen om het uit elkaar te trekken? Elektra met flink teruglevertarief en gas zo scherp mogelijk per m3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nobodie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:36
bie100 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:24:
[...]

via de mail of heb je gebeld?
In Mijn Vattenfall stond dit voorstel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:25
ThinkPadd schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:57:
[...]

Kun je elektra en gas eigenlijk bij verschillende leveranciers onderbrengen? Dan zou het met zonnepanelen maar nog wel gasverbruik best wel kunnen lonen om het uit elkaar te trekken? Elektra met flink teruglevertarief en gas zo scherp mogelijk per m3
Ja, heb ik jaren gedaan

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 22:27
Ik krijg net het aanbod van VEH binnen. Interessant dat ze op een negatieve besparing uitkomen tov het gemiddelde marktaanbod (en dat ook zo voorrekenen in het persoonlijk aanbod :))
Tarieven (via Budget Energie):
Normaal: € 0,279
Dal: € 0,267
Gas: 1,04

Kortom, ik ben blij dat ik (dankzij dit topic!) gebruik heb gemaakt van het GC/CB aanbod.

[ Voor 3% gewijzigd door HenkDePoema op 06-10-2021 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 22:46
wat is het GC/CB aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
Zie de laatste paar pagina's van dit topic: GreenChoice icm Consumentenbond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weetikwel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-09 11:50
HenkDePoema schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:00:
Ik krijg net het aanbod van VEH binnen. Interessant dat ze op een negatieve besparing uitkomen tov het gemiddelde marktaanbod (en dat ook zo voorrekenen in het persoonlijk aanbod :))
Tarieven (via Budget Energie):
Normaal: € 0,279
Dal: € 0,267
Gas: 1,04

Kortom, ik ben blij dat ik (dankzij dit topic!) gebruik heb gemaakt van het GC/CB aanbod.
Aanbod van de collectieve inschrijving bij VEH.
Het is Budget Energie geworden. Geen 1 jaars contract, alleen 3 jaars contract
Let op: Het aanbod is beperkt beschikbaar. Als het maximum bereikt is sluiten we deze ronde eerder dan 1 november.
Door de lage leveringskosten, wellicht interessant voor laag verbruikers:

Normaal stroom: € 0,27908
Dal: € 0,26698
Terugleveren per kWh: €  0,10636
Gas: € 1,04503
Leveringskosten per jaar: 2x € 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 00:42
Je bedoelt, Wat WAS het GC/CB aanbod….

24ct KWh
86,6ct M3 voor 3 jaars contract

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pk128934
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 30-03 17:43
KatirZan schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:44:
Ook hier een tweaker in dubio om over te stappen of juist niet...

Op het moment zit ik (nog steeds) met een variabel contract van Essent, deze is in de afgelopen 14 jaar steeds de goedkoopste gebleken..

Ons 4-persoons huishouden (2 volwassen, 2 kinderen onder de 10) heeft het volgende als verbruik ;

Stroom ; 2.852 kWh per jaar (2020)
Gas ; 1.082 m3 per jaar (2020)

Wij leveren geen stroom terug.

De huidige tarieven van Essent op dit variabele contract ;

0,23121 EUR Elektra
0,82045 EUR Gas

Op dit moment betalen wij 156 EUR per maand, wat in principe voldoende moet zijn binnen dit contract. Ons gasverbuik gaat volgend jaar flink omlaag, waar tegenover staat dat het verbruik aan elektra omhoog zal gaan. Er word straks alleen nog gas verbruikt bij het opstoken van de (vloer)verwarming en de douche. Warm water in de keuken zal door een boiler worden verzorgd....

Na wat geneuzel bij de vergelijkingssites zie ik dat wij sowieso duurder uit gaan zijn op de huidige getallen (minimaal 162 EUR per maand). Laat het niet dat het elektra per jaar met een kleine 800kWh zal toenemen, maar het gas zo'n 1/2e zal afnemen...

Ik vind het lastig om nu te bepalen of we de overstap naar een vast contract moeten maken, of gewoon lekker op dit variabele contract moeten blijven hangen....

Jullie enige extra inzichten voor ons?
Lees ik het nu goed dat jij ongeveer 550m3 gas verbruikt aan de keukenkraan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
funk-e schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 00:42:
Hmm. Ik zit een beetje in dubio. Ik heb een variabel contract bij vrijopnaam. Tarief q4 staat vast maar schiet vanaf januari natuurlijk omhoog. Vandaag mail gekregen dat voorschot van 200 naar 300 gaat en kan deze niet naar beneden aanpassen.

Ik ga naar verwachting in feb/mar over naar een nieuwe (gasloze) woning.

Ik moet de dure winter met gas dus nog overbruggen. Wat te doen?
Als je nog oudere meters hebt die niet op afstand worden uitgelezen: per 1 januari overstappen naar andere leverancier met variabele tarieven. Bij de overstap op 1 januari geef je de meterstanden door waar je op uit denkt te komen bij de verkoop van je woning 2 maanden later. Dan betaal je de winter dus voor de q4 tarieven en heb je bij de nieuwe dure leverancier nauwelijks verbruik >:)

Wel zorgen dat je bij de verkoop van je huis genoeg gebruikt hebt, anders heb je dan ineens lagere meterstanden dan die je op 1 januari had doorgegeven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weetikwel schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:07:
[...]

Let op: Het aanbod is beperkt beschikbaar. Als het maximum bereikt is sluiten we deze ronde eerder dan 1 november.

Hoe kom je hier aan?
Ik heb geen mail gehad, en ook op het portal met mijn informatie is geen voorstel te zien.

Ik zit overigens al bij Budget Energie. Wellicht heeft het daar mee te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 06-10-2021 13:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:42:
Mijn contract loopt af in juni 2022. Toch wel een beetje spijt dat ik geen verlenging van 3 jaar heb gedaan i.p.v. 1 jaar. Wat zouden jullie verder doen? Wachten tot mei en kijken wat de gas/electra prijzen dan doen?
Ik zit ook vast tot juni 2022. Ik denk dat je het beste kan blijven zitten tot na de winter (met eventuele gastekorten), de boel zal dan weer normaliseren denk ik. Nu is er gewoon paniek op de energiemarkt, iedereen is aan het paniekkopen.

Dat prijst de markt ook in, als je gas in het voorjaar wilt is het een stuk goedkoper: Kijk maar naar de term structure van TTF (waar onze gasprijs op gebaseerd is)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zgkV4fIlTQLPNEtGzFwCrd0NI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3B0ScGYRLhoFCOjdSfhqsE9h.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: voor de volledigheid de prijsontwikkeling van de dec 2021 future de afgelopen 3 maanden van de Dutch TTF Gas futures (hij heeft vandaag intraday even de 160(!!) aangetikt).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChpVoXAi5eJehVfYgICcNMGx524=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NYERX5xeVZmQziatHd18xr1G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door abalone op 06-10-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weetikwel
Cheesy schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:27:
[...]

Hoe kom je hier aan?
Ik heb geen mail gehad, en ook op het portal met mijn informatie is geen voorstel te zien.

Ik zit overigens al bij Budget Energie. Wellicht heeft het daar mee te maken.
Op di 5 okt. 18:33 email van VEH ontvangen. Ook bestaande klanten van Budgetenergie kunnen meedoen:
"Ook als je momenteel klant bent bij één van de winnende leveranciers kun je het aanbod gewoon accepteren."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
E-mail binnen en is idd voor drie jaar.
We houden ons nieuwe contract bij united consumers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weetikwel schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:07:
[...]

Thnx,
Als ik zo bekijk lijken die collectieve inttersant, maar waar voor mij de adder onder de gras zit is dat terug leveren heel weinig reken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:39

FreakNL

Well do ya punk?

Danielson schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:23:
[...]

Ik en mijn vrouw en onze kleine van 3 jaar! :X

Het grote verbruik zit hem volgens mij voornamelijk in het stroomverbruik, ik ben natuurlijk wel een nerd met meerdere Pi's, Nassen etc, daar zit het hem in denk ik!
Wij gebruiken 6000kwh stroom en 650m2 gas. Zelfde gezinssamenstelling. Stroom is zoveel omdat in 24/7 een NAS en server heb draaien, die gebruiken rond de 1800kwh op jaarbasis. En dan nog wat domotica en een plasma TV en je komt er wel aan.

Ik vind je gasverbruik ook wel hoog en daar gaan in deze tijden de kosten inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Weetikwel schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:34:
[...]

Op di 5 okt. 18:33 email van VEH ontvangen. Ook bestaande klanten van Budgetenergie kunnen meedoen:
"Ook als je momenteel klant bent bij één van de winnende leveranciers kun je het aanbod gewoon accepteren."
Dit is gek, ik krijg precies een mailtje:
Beste meneer,

Twee weken geleden vond de veiling plaats. Momenteel zijn we druk bezig met het maken van uw persoonlijke aanbod. In verband met de huidige situatie op de energiemarkt duurt dit iets langer dan verwacht. Daarom ontvangt u uw persoonlijke aanbod uiterlijk 8 oktober in plaats van de eerder genoemde 6 oktober.

Onze excuses voor de vertraging.
Met vriendelijke groet,

Cindy Kremer
Algemeen Directeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:41
Ze hebben tijd nodig om de positie te bepalen qua aantal contracten verwacht ik haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:09:
Ze hebben tijd nodig om de positie te bepalen qua aantal contracten verwacht ik haha.
Wellicht ook een verschillend aanbod voor kleinverbruikers vs grootverbruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 15:32
Stinger_Ventura schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:08:
[...]

Je bedoelt, Wat WAS het GC/CB aanbod….

24ct KWh
86,6ct M3 voor 3 jaars contract
Dat was inderdaad het aanbod met de tarieven van augustus, wat begin september gepubliceerd werd (je kon je vanaf begin september hiervoor aanmelden). Daarna is de Consumentenbond een volgende ronde gestart, daar kwam meen ik iets uit van 26/27ct stroom en 91ct gas (eveneens 3 jaar bij Greenchoice).

Na wat over en weer met Greenchoice is het voor ons ook gelukt om die agustus tarieven te krijgen. Kreeg vandaag eindelijk (na heel wat mails en telefoontjes) de bevestiging dat we de tarieven van 22ct dal en 24ct normaal op stroom, 86ct op gas voor 3 jaar vast kregen. Het is een stuk meer dan wat ik dit jaar had, maar heel, heel wat minder dan nu de tarieven al zijn. Ben dus ook wel opgelucht dat het toch gelukt is.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

pk128934 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:11:
[...]

Lees ik het nu goed dat jij ongeveer 550m3 gas verbruikt aan de keukenkraan?
Zo kan je het wel lezen ja :+

Maar nee, keukenkraan, keuken binnen en keuken buiten. Werd veel gebruikt, word nu anders :-)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:12

Seafarer

XXX

Akemi schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:08:
Via consumentenbond gecheckt daar blijkt energiedirect tot nu toe de goedkoopste:

1 jaar 0,28 om 1,17
3 jaar 0,27 om 0,99
vastrecht is waarschijnlijk het dubbele van normaal.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Seafarer schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:10:
[...]

vastrecht is waarschijnlijk het dubbele van normaal.
Dat is bij allemaal zo, dit geval 72 euro.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYxt2krfSyL7DikIW_Yq5lq9n8s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zOScWGyNVUxPa5jS1mBAoNR8.jpg?f=user_large

sorry als het niet op prijs wordt gesteld, maar ik vond het wel grappig hier ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Danielson schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:42:

We gebruiken ongeveer 7500kWh stroom en 1700m3 gas op jaarbasis, moet ik nu actie ondernemen of lekker laten staan zo? :?
Volgens mij moet je wat actie ondernemen om je verbruik onder controle te krijgen ;) Tenzij je in een paleis woont met 3 zwembaden en 2 electrische auto's lijkt me dat heel veel (zo ongeveer net zoveel als 2 gemiddelde huishoudens). Wij doen iets meer dan 5000kWh, en geen gas, ook met een kleine, ook meerder servers 24/7 ;)

Of anders gezegd, met zo'n verbruik en de huidige tarieven zijn zonnepanelen zo terugverdiend!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
Zo. Net overgestapt naar Eneco (HollandseWind & Zon® Vrij opzegbaar). Teruglevertarief is daar maar liefst 23.225 ct! Net maar toegehapt, omdat de TTF gas futures vandaag wat zijn gedaald.
En het mooiste is dat die 23.225 ct voor 1 jaar vast is, maar ik zelf maar een opzegtermijn van 9 dagen heb.
En mochten de tarieven in de komende twee weken verder stijgen, dan is er altijd nog de 14 dagen termijn waarbinnen ik het zojuist afgesloten contract weer op mag zeggen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
De consumentenbond heeft weer een nieuw collectief geopend. Voor de geïnteresseerden:

https://www.consumentenbo...elijken/energiecollectief
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1Z81g59/2021-10-06-16-26-50-Energiecollectief-Samen-een-goede-deal-Consumentenbond.png

[ Voor 33% gewijzigd door Cheesy op 06-10-2021 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:21
Andrehj schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:58:
Zo. Net overgestapt naar Eneco (HollandseWind & Zon® Vrij opzegbaar). Teruglevertarief is daar maar liefst 23.225 ct! Net maar toegehapt, omdat de TTF gas futures vandaag wat zijn gedaald.
En het mooiste is dat die 23.225 ct voor 1 jaar vast is, maar ik zelf maar een opzegtermijn van 9 dagen heb.
En mochten de tarieven in de komende twee weken verder stijgen, dan is er altijd nog de 14 dagen termijn waarbinnen ik het zojuist afgesloten contract weer op mag zeggen.
En de andere tarieven zijn niet belangrijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25

Smarron

The bend

Akemi schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:48:
[...]

Dat is bij allemaal zo, dit geval 72 euro.
Vorige week overgestapt van GreenChoice naar Oxxio en daar heb ik vaste leveringskosten voor stroom van 2,06 Euro per maand, jaarlijks slechts 24,20 Euro. Hierbij het 1-jarig Superscherp contract voor afgesloten. Het gekke is, dat ze bij een 3-jarig contract vaste leveringskosten van 77,88 Euro hanteren en bij 1-jarig "normaal" contract 71,87 Euro.

BudgetEnergie zit ook vrij laag met 35,88 Euro per jaar aan vaste leveringskosten.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Smarron schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:32:
[...]
Vorige week overgestapt van GreenChoice naar Oxxio en daar heb ik vaste leveringskosten voor stroom van 2,06 Euro per maand, jaarlijks slechts 24,20 Euro. Hierbij het 1-jarig Superscherp contract voor afgesloten. Het gekke is, dat ze bij een 3-jarig contract vaste leveringskosten van 77,88 Euro hanteren en bij 1-jarig "normaal" contract 71,87 Euro.

BudgetEnergie zit ook vrij laag met 35,88 Euro per jaar aan vaste leveringskosten.
En budget energie levert inmiddels 24.8 terug

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Net een mailtje van mijn oude leverancier dat mijn termijnbedrag bijna 100 euro hoger wordt. Die overstap naar Greenchoice was net op tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

VEH aanbod. Ben ik nu gek of geven ze zelf aan dat ze €900 duurder zijn dan de gemiddelde markt :S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PlAhMx0lHnswaJEdsCQ2D7cu9dc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BulKusntqsF9ccuKEEfDe8iX.png?f=fotoalbum_large

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:39

FreakNL

Well do ya punk?

Moi_in_actie schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:27:
[...]

Dat was inderdaad het aanbod met de tarieven van augustus, wat begin september gepubliceerd werd (je kon je vanaf begin september hiervoor aanmelden). Daarna is de Consumentenbond een volgende ronde gestart, daar kwam meen ik iets uit van 26/27ct stroom en 91ct gas (eveneens 3 jaar bij Greenchoice).

Na wat over en weer met Greenchoice is het voor ons ook gelukt om die agustus tarieven te krijgen. Kreeg vandaag eindelijk (na heel wat mails en telefoontjes) de bevestiging dat we de tarieven van 22ct dal en 24ct normaal op stroom, 86ct op gas voor 3 jaar vast kregen. Het is een stuk meer dan wat ik dit jaar had, maar heel, heel wat minder dan nu de tarieven al zijn. Ben dus ook wel opgelucht dat het toch gelukt is.
Waar heb je het allemaal over? Ik heb zondagavond om 23:45 (kwartier voor einde actie) ook de GC / CB actie gepakt en heb gewoon die 86ct gas en 24ct (enkeltarief want oude meter) stroom….

Niks voor hoeven doen verder, contract ook al binnen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkDePoema
JackBol schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:48:
VEH aanbod. Ben ik nu gek of geven ze zelf aan dat ze €900 duurder zijn dan de gemiddelde markt :S

[Afbeelding]
Yep, bij mij net zo. Ben benieuwd of er situaties zijn waarin het VEH/BE aanbod wel beter is dan het gemiddelde marktaanbod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackBol schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:48:

[Afbeelding]
Volgens mij heeft daar iemand zitten slapen en is dat gemiddelde marktaanbod niet echt up to date.

Maar waarom zou ik voor 1 jaar vast kiezen. Als ik nu kijk voor onze aangekochte woning met een gestandaardiseerd verbruik (2700kWh, 1200m³) dan komt variabel op een jaarprijs van ca 1700 euro, en 1 jaar vast op een jaarprijs van 2600 euro. Dat scheelt nogal...

[ Voor 20% gewijzigd door Ivow85 op 06-10-2021 17:27 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:28
Ivow85 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:10:
[...]

Volgens mij heeft daar iemand zitten slapen en is dat gemiddelde marktaanbod niet echt up to date.
Zo te zien vergelijken ze variable kosten van nu met een jaar/3 jaar contract. Die variable koten schieten op 1-1-2022 ook de lucht in.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:42
Ik heb er toch maar eens een mailtje aan gewaagd.. O-)
Hoi Powerpeers!

Op jullie website (https://www.powerpeers.nl/energie/salderen/) geven jullie aan dat jullie dé hoogste terugleververgoeding van Nederland bieden aan jullie klanten met €0,11 per kWh. Helaas klopt deze bewering niet meer, zie onderstaande informatie. Kan ik de aanname doen dat jullie terugleververgoeding ook naar minimaal €0,23 per kWh is/wordt gezet?

Budgetenergie €0,23 per kWh
NLE €0,23 per kWh
Kernion €0,1793 per kWh
Innova €0,1662 per kWh
GewoonEnergie €0,1646 per kWh
Reactie gehad nadat ik telefonisch nabelde:
Ja, de informatie klopt niet.
Nee, de tarieven worden niet aangepast.

[ Voor 9% gewijzigd door Niek_ op 07-10-2021 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weetikwel
HenkDePoema schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:53:
[...]

Yep, bij mij net zo. Ben benieuwd of er situaties zijn waarin het VEH/BE aanbod wel beter is dan het gemiddelde marktaanbod...
Met die huidige variabele tarieven zou ik (laag verbruiker) volgens VEH/BE bij hun aanbod wat goedkoper uit zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0arfiR-HqPAIQ1EmwJwlYDOYZN4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DZHc2Fj8VnChdjjCUSs6Dx6O.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
reneeke1970 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:39:
[...]

25 cent terugleveren wtf…. 2 november loopt m’n contract af…. Dus denk dat ik m’n pana maar uit moet laten 😂

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Waar heb jij dit gezien?
Budget energie zelf kan ik nergens aan geven dat ik terug lever en via independer geven ze maar 15 cent per kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Greenchoice inmiddels bijna 27 ct:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFxMDnl9r7JBD1X0yGLeLKZ_cyQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hwDrJqDRGku8KNadO3Kacr5j.png?f=user_large

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Possible
Welke vergeeflijker is dit? Bij Independer staat teruglever prijs nog op 26 cent.

Edit, zie gaslicht.
Echter willen ze mij maar 8 cent geven. ik snap er echt niks van.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXjgn89bjSmraBAwFFuwFQH3QsE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7nmA06ljHWLFgCNSqmJcOjiV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik schrik wel van de hoge stroomprijzen bij de leveranciers die hoog terugleveren voor solar. Zelf 5.400 kWh per jaar opwekking, verbruik rond de 7500 en 8500 (elektrische auto, quooker, airco, jacuzzi, servers, etc).
Gas 750m3. Ik heb gelukkig nog 2.5 jaar een oud contract (21 cent per kWh en 21 cent terug :) ).
Maar voor mijn ouders wel aan het kijken.
Die hebben binnenkort een elektrische auto. Verbruiken momenteel 5000kWh en 1500m3, 5.400 aan panelen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 13:45
Ik weet echt even niet wat te doen…

Aanbod van VEH afwachten, nieuw 1 jarig contract afsluiten, contract laten verlopen en variabele tarieven aanhouden…

Verbruik plus minus: 2300 elektra en 1200 gas

Iemand tips/adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 15:32
FreakNL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:51:
[...]

Waar heb je het allemaal over? Ik heb zondagavond om 23:45 (kwartier voor einde actie) ook de GC / CB actie gepakt en heb gewoon die 86ct gas en 24ct (enkeltarief want oude meter) stroom….

Niks voor hoeven doen verder, contract ook al binnen…
Ten eerste was ik al klant, dat is altijd een discussiepunt (ik zeg het is een nieuw contract, zij gooien t soms op verlengen, etc etc).
En tevens ging het eerst fout bij Greenchoice. Zij koppelden een aanmelding (via de Consumentenbond) aan het actietarief van september, terwijl het aanbod van de Consumentenbond ging over een prijs bepaald in augustus (aanbod werd begin september gepubliceerd). De dame van Greenchoice die ik destijds aan de lijn had ging het na mijn melding met sales en nog een andere afdeling oppakken, om dit voor andere klanten/aanmeldingen ook recht te trekken. Het is dus (mede) door mijn melding (en wellicht ook die van anderen) rechtgetrokken en daardoor ging het bij jou dus wel in 1 keer goed :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Exterminator schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:10:

Aanbod van VEH afwachten, nieuw 1 jarig contract afsluiten, contract laten verlopen en variabele tarieven aanhouden…

Iemand tips/adviezen?
ik heb ook hetzelfde probleem maar wacht vattenfall ff af kijken waar die mee komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik denk dat de gekte nu voor een gigantisch hoge prijs zorgt. Die gekte is er echt niet continu de komende maanden naar mijn verwachting. 1 jaar vastzetten nu ben je mijns inziens net te laat mee voor de goede prijzen. Even de storm afwachten dus zou mijn advies zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 09:29
Net in de mail van de boys @ Frank Energie.

Je termijn bedrag gaat van €120 naar €360. Holy moly. €0.34/kwh, €1.595m3/gas.

Zou het wijsheid zijn nu te switchen. Enerzijds, big oof op die prijs. Anderzijds, het kan bijna niet dat hier niet politiek ingrijpen op komt. Met dit soort prijzen komen veel mensen echt gigantisch in de problemen.

Make Tweakers Great Again

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
Verwijderd schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:59:
@Possible
Welke vergeeflijker is dit? Bij Independer staat teruglever prijs nog op 26 cent.

Edit, zie gaslicht.
[Afbeelding]
Ik heb geen gasaansluiting (meer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
80cent/m3 gas tot medio 2023 🥳
Ik zag de nieuwsberichten dat alles veel duurder zou worden.
Gelijk maar even checken, blijkt dat ik nog wel goed zit tot medio 2023.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:59:
@Possible

Edit, zie gaslicht.
[Afbeelding]
Die van @Possible betreft alleen afname stroom. En aan het bedrag te zien heeft hij geen overschot op jaarbasis (alleen salderen dus). Wat daar staat is het kale leveringstarief. Over het restverbruik worden dan de belastingen etc. gerekend. De meeste vergelijkers rekenen op deze manier.

In jouw geval heb je na salderen wel een overschot. Dan treedt dus de terugleververgoeding pas in werking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Knip, sorry

[ Voor 95% gewijzigd door Cheesy op 06-10-2021 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
Schrok me zojuist helemaal rot |:( Na wat lurken in de topic besloot ik eens te kijken bij Powerpeers wat eigenlijk mijn tarieven zijn. Stond er opeens een termijn bedrag wat 3x zo hoog was dan oorspronkelijk. Geen email, brief of wat dan ook, terwijl ik nog tot mei vaste tarieven heb!

Maar het lijkt iets van een bug te zijn :+ Op andere pagina`s staat het wel juist.

Iemand anders dit ook gehad bij powerpeers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Wat betreft Greenchoice en terugleveren, in "normale" tijden als de stroom zo tussen de 5ct en 6ct zit doen ze een soort coulance regeling om zonnepanelen te stimuleren en geven ze op de eerste 2000kWh na salderen een vergoeding van 8ct per kWh. Dit is dan een paar cent meer dan je normaal zou krijgen, echter nu prijzen ineens zo hard stijgen is dit onvoordelig geworden.

Vandaar dat als je <= 2000kWh/jaar overschot hebt laat Greenchoice "slechts" 8ct/kWh terugleververgoeding zien.

Overigens zie ik net dit via Independer bij Kernion:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhkmZHj0n8Hu3KB7ljZvg5YwR4M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nRULuUPrNAQbacU4sz5jgv3g.png?f=user_large
Twee dagen geleden zaten die nog op 35,54ct en 17,93ct respectievelijk, gaat dus wel erg hard zo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Possible schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:45:
[...]

25 cent terugleveren wtf…. 2 november loopt m’n contract af…. Dus denk dat ik m’n pana maar uit moet laten 😂
Ik doe heel graag contract breuk voor 1800 euro per jaar extra

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
reneeke1970 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:55:
[...]

Ik doe heel graag contract breuk voor 1800 euro per jaar extra
En in de kou zitten ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Roos79 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:27:
En de andere tarieven zijn niet belangrijk?
Nee. Als je netto flink teruglevert (ca 6000 kWh) en geen gas hebt is eigenlijk alleen het teruglevertarief (en de opzegvoorwaarden) interessant.
Die komt bij mij niet naar boven op de vergelijkingssites. Kan op hun site ook niet eens opgeven dat ik PV heb en netto teruglever, en bovendien staat dat teruglevertarief nergens op hun site. Zal wel alleen gelden tot een maximale teruglevering.
Als ik mijn gegevens invoer krijg ik bij GC slechts 8 cent... Dat hoge tarief zal wel gelden als je ook gas afneemt en/of maar weinig teruglevert.
Nee hoor, dan moet je gewoon een boete betalen. In mijn geval moet ik ook € 125 boete betalen aan GC, maar dan kan makkelijk van de winst van € 717 die het overstappen oplevert.

[ Voor 11% gewijzigd door Andrehj op 06-10-2021 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:41

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Blij dat ik afgelopen zondag mijn energietarieven voor 3 jaar vast heb gezet met GreenChoice+Consumentenbond.
Ten opzichte van de huidige tarieven heb ik, zelfs met eventueel vroegtijdig verbreken van het contract bij een eventuele daling van energietarieven, al een flink voordeel behaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:42
Cheesy schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:45:
[...]

Zie mijn vorige post. Dit is gewoon het saldeertarief.
Lijkt het inderdaad wel op, liep iets te hard van stapel al zou een hogere terugleververgoeding wel logisch zijn met hogere kWh-prijzen. Benieuwd naar de reactie vanuit Powerpeers.

Edit: op website van Independer staat het volgende vermeld bij de terugleververgoeding: “ Wek je meer op dan je verbruikt? Dan ontvang je een teruglevertarief per kWh van de leverancier. De hoogte van dit teruglevertarief verschilt per leverancier.”
Eerste uit vergelijken (Greenchoice) doet € 0,26316 per kWh.

[ Voor 33% gewijzigd door Niek_ op 06-10-2021 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 02:01

ManiacsHouse

Scheisse!

Niek_ schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:14:
[...]

Lijkt het inderdaad wel op, liep iets te hard van stapel al zou een hogere terugleververgoeding wel logisch zijn met hogere kWh-prijzen. Benieuwd naar de reactie vanuit Powerpeers.
Hogere terugleveringvergoeding gaan ze natuurlijk niet doen. Wat ik zo lees mogen ze zelf bepalen wat de hoogte is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Naja, het kan ook allemaal meevallen. Als de kranen ineens open gaan en het is een zachte winter... Dan vallen de prijzen terug denk ik. Maar goed, heb nu een stijging van 4 cent via GC voor gas. Voor het onder de 70ct komt, gok ik dat we een jaar verder zijn, dan is het rendabel om de boete te pakken.
Voor nu heb ik zekerheid en dat is ook wat waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 02:01

ManiacsHouse

Scheisse!

KillerAce_NL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:18:
Naja, het kan ook allemaal meevallen. Als de kranen ineens open gaan en het is een zachte winter... Dan vallen de prijzen terug denk ik. Maar goed, heb nu een stijging van 4 cent via GC voor gas. Voor het onder de 70ct komt, gok ik dat we een jaar verder zijn, dan is het rendabel om de boete te pakken.
Voor nu heb ik zekerheid en dat is ook wat waard.
Zo dacht ik er ook over wat betreft die zekerheid. Net een jaar zonnepanelen en daardoor blijf ik rond zelfde bedrag nu bij GC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 08:28
Exterminator schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:10:

Iemand tips/adviezen?
Hier idem dito. Variabel tot januari. Denk dat ik afwacht tot januari, dan wederom variabel pak als de prijzen nog steeds sky high zijn (meest plausibel). Vervolgens in de zomer wellicht weer een keer verder kijken....Alternatief is nu afsluiten en in laten gaan per januari om vervolgens te kijken wat de prijzen dan zijn. Zijn ze lager dan evt. overstappen en boete accepteren.

Geen idee wat wijsheid is op dit moment. Prijzen nu zijn in ieder geval waanzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Nee steek ik de hout kachel wel aan haha.

Hmm wp is 2000×24.8,bijna 500 euro aan hout haha

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:33
Kan iemand mij uitleggen waarom de prijzen voor teruglevering enorm is gestegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Doordat energie duurder/meer geld waard is geworden per Kwh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Possible
De kale prijs van stroom is gestegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:49
Mijn vriendin is bewindvoerder maar geeft aan net zo goed te kunnen stoppen met haar werk. Al haar "klanten" gaan door deze stijgingen in de schulden komen en ze kunnen er niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Begrijpelijk. Daarom adviseer ik nu niet alsnog een vast contract aan te gaan. Het kan gewoon niet uit. Overheid / EU gaat er denk ik snel iets mee doen, waardoor ie weer gaat zakken.
Pagina: 1 ... 56 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4