http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168
Maar wat betaal ik dan nu? Het zou toch normaal zijn als mijn huidige leverancier mij een mail oid stuurt waarin de tarieven staan die ik ga betalen als ik geen actie onderneem?
Verder even gekeken bij Gaslicht, het is op dit moment gewoon ongunstig om een nieuw vast contract af te sluiten omdat de prijzen zo hoog zijn. Volgens mij kan ik veel beter even afwachten en zolang variabele tarieven hebben, of zie ik dat fout?
Ik zit ongeveer in een vergelijkbare situatie (gasloos en vergelijkbare afloopdatum). De opzegboete na 366 dagen is maar 75 euro als je alleen elektriciteit afneemt. Terwijl een nieuw jaarcontract dat je ergens de komende drie maanden zou afsluiten waarschijnlijk veel duurder is dan de Consumentenbond-deal na een jaar weer opzeggen (inclusief de opzegboete van 75 euro).Freekers schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:54:
Wij zijn gasloos en zitten momenteel bij energiedirect. Ons contract loopt af in Januari. Ik heb naar de CB deal zitten kijken, maar twijfel of dit ook voor ons de beste deal is aangezien we geen gas hebben. De kWh prijs is redelijk, maar wel iets hoger dan we nu hebben. Op GasLicht.com zie ik echter geen enkele kWh prijs onder de 30 cent / kwh, dus ik twijfel wat wijsheid is; afwachten (op verlengingsvoorstel) of instappen op CB...
Zelf ben ik dus wel voor deze deal gegaan. Je weet natuurlijk nooit zeker of het voordeliger is om vanaf januari korte tijd over te gaan op de variabele tarieven en daarna een betere vaste termijn-deal te scoren. Maar waarschijnlijk liggen de variabele tarieven het eerste deel van het jaar zo hoog, dat ze het voordeel van een goede vaste termijn-deal later in het jaar tenietdoen
[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 03-10-2021 21:50 ]
Wel een hele schrale vraag, moet je lid bij de Consumentenbond blijven om gebruik te maken van dit contract? Of kan ik dat gelijk na de drie gratis maanden opzeggen ?
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
Ja, maandelijks opzegbaar.Ugchel schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:54:
Wel een hele schrale vraag, moet je lid bij de Consumentenbond blijven om gebruik te maken van dit contract? Of kan ik dat gelijk na de drie gratis maanden opzeggen ?
Letterlijk 2 seconden google. https://www.innovaenergie...-VAR.99.JUL-DEC.JUL21.pdfPhilipsFan schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:37:
Ik had een contract bij Innova dat per 30-09 afliep...
Maar wat betaal ik dan nu? Het zou toch normaal zijn als mijn huidige leverancier mij een mail oid stuurt waarin de tarieven staan die ik ga betalen als ik geen actie onderneem?
Als je vaste contract afloopt dan wordt je overgezet op een variabel tarief. Bij een variabel tarief worden 2x per jaar de nieuwe tarieven vastgesteld: op 1-1 en 1-7. In jouw geval gaan je tarieven binnenkort dus waarschijnlijk ook flink omhoog. Wat je tarieven nu zijn moet je ongetwijfeld in je klantenportaal kunnen vinden.PhilipsFan schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:37:
Ik had een contract bij Innova dat per 30-09 afliep. Een paar weken vantevoren kreeg ik van Innova een 'speciale aanbieding' voor een nieuw contract. Maar dat was echt enorm duur, komt natuurlijk door de hoge prijzen van dit moment. Dus daar ben ik niet op in gegaan.
Verder even gekeken bij Gaslicht, het is op dit moment gewoon ongunstig om een nieuw vast contract af te sluiten omdat de prijzen zo hoog zijn. Volgens mij kan ik veel beter even afwachten en zolang variabele tarieven hebben, of zie ik dat fout?
Ik zou dus de veelbesproken Greenchoice deal via de Consumentenbond pakken (kan alleen vandaag nog), dan ben je iig zeker van een vaste lage gasprijs nu we de winter in gaan. Je hebt sowieso 14dgn. bedenktijd, dus als je de komende dagen een andere ingeving krijgt dan kan dat altijd nog. En daarna binnen de 3j vast periode overstappen als er een goedkopere optie opduikt kan ook: je moet dan alleen wel de opzegboete(s) betalen aan Greenchoice. Kwestie van berekenen of dat uit kan, is de vorige pagina's al over geschreven.
Edit: ik zie net de link hierboven, aan de URL te zien is dat de bekendmaking van 1-7 en die zat toen dus al op €0,90975/m3 en dan moet de winter nog beginnen

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 03-10-2021 22:17 ]
Ja, ik weet het, 91 cent per kuub. Maar het ging me meer om de manier waarop ze met je omgaan. Sturen wel een mail met een speciaal aanbod, wat niet zo heel speciaal is dus, maar ze sturen er niet meteen bij wat ik ga betalen als ik daar niet op reageer. Daar mag ik zelf naar gaan Googlen.Bulldock schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:07:
[...]
Letterlijk 2 seconden google. https://www.innovaenergie...-VAR.99.JUL-DEC.JUL21.pdf
Maar goed. 91 cent dus. Dat is duur, maar veel minder duur dan als ik nu een nieuw vast contract voor een jaar afsluit. Dan zijn de tarieven al snel 1,25 per kuub. Dus ik laat het maar even zo.
De meesten zijn bang dat ze vanaf 1 januari €1,25 of meer gaan betalen per m3 (als de variabele tarieven bijgesteld worden). En de meeste vaste tarieven zitten daar nu al op.PhilipsFan schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:37:
Via de consumentenbond zetten ze daarom 3 jaar vast bij greenchoice voor rond de €0,90 per m3. Of dit slim is, zal achteraf blijken. Het geeft in ieder geval bescherming tegen extreme stijging. En bij extreme daling is openbreken van het contract een optie.
[ Voor 3% gewijzigd door Bulldock op 03-10-2021 22:22 ]
Ik heb sinds juni een warmtepomp en heb dus geen gas meer. Ik zit nu bij vandebron die op 2 november afloopt. Met mijn panelen heb ik nu zo’n 1300 kWh “over” dit was voor de wp. Ik kan straks dus niet meer alles wegstrepen aan het einde van het jaar
Gewoon blijven met variabel tarief of overstappen naar een goedkopere leverancier ?
@Rol-Co @reneeke1970 jullie ideeën?

[ Voor 5% gewijzigd door Possible op 03-10-2021 22:25 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Dat zijn de tarieven tot 1-1-2022, daar worden ze weer verhoogt, als de prijzen zo blijven stijgen betaal je dan € 0,50 kWh en € 1,80 m3.PhilipsFan schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:12:
[...]
Ja, ik weet het, 91 cent per kuub. Maar het ging me meer om de manier waarop ze met je omgaan. Sturen wel een mail met een speciaal aanbod, wat niet zo heel speciaal is dus, maar ze sturen er niet meteen bij wat ik ga betalen als ik daar niet op reageer. Daar mag ik zelf naar gaan Googlen.
Maar goed. 91 cent dus. Dat is duur, maar veel minder duur dan als ik nu een nieuw vast contract voor een jaar afsluit. Dan zijn de tarieven al snel 1,25 per kuub. Dus ik laat het maar even zo.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Kom van Eneco met een 1jr contract tot mrt/2022 met 0,23/0,21€ per kWh en 0,81€ per m3.
p.s. krijg direct een mail van GC en na inloggen zie ik:
Volgens mij gaat dit goed dus."Op dit moment moet je nog even wachten totdat je contract ingaat bij Greenchoice. Vanaf 5 maart 2022 kan je hier je verbruik inzien en al je zaken online regelen."
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Haal je gegevens eens door een vergelijker maar kaal tarief is nu zo'n 15-18 cent.Possible schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:24:
Wat zouden jullie doen als je gasloos bent ?
Ik heb sinds juni een warmtepomp en heb dus geen gas meer. Ik zit nu bij vandebron die op 2 november afloopt. Met mijn panelen heb ik nu zo’n 1300 kWh “over” dit was voor de wp. Ik kan straks dus niet meer alles wegstrepen aan het einde van het jaar
Gewoon blijven met variabel tarief of overstappen naar een goedkopere leverancier ?
@Rol-Co @reneeke1970 jullie ideeën?
Jij kan wat winnen met een goedkopere vaste kosten, die had je x2 en nu maar 1x waarbij vandebron ook nog eens 105,- is en bijv budget energie 38,-
Dan komt er bij dat je de volle mep aan teruggave energie krijgt van 559,- dus met andere woorden, je kan nog ruim 1000 kWh in de plus dan is er nog niets aan de hand.
Wat is het variabele tarief van vandebron?
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Ik heb ze een mail gestuurd wat de variabele tarieven zijn, maar die zou ik per mail krijgen 4 weken van te voren. Dus zou aankomende week wel iets verwachten.Rol-Co schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:34:
[...]
Haal je gegevens eens door een vergelijker maar kaal tarief is nu zo'n 15-18 cent.
Jij kan wat winnen met een goedkopere vaste kosten, die had je x2 en nu maar 1x waarbij vandebron ook nog eens 105,- is en bijv budget energie 38,-
Dan komt er bij dat je de volle mep aan teruggave energie krijgt van 559,- dus met andere woorden, je kan nog ruim 1000 kWh in de plus dan is er nog niets aan de hand.
Wat is het variabele tarief van vandebron?
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Ik zit alleen tegen een 'opstapboete' van 300 eur aan te kijken. Mijn contract bij welkom loopt eind mei 2022 af, dus als ik nu overstap loop ik 200e welkomsbonus mis en komt er 2x 50e opstap boete bij.
Alles hangt dus af van de gasprijs rond mei 2022. Het omslag punt ligt voor mij rond de 1,15e per m3. Alles daarboven en nu overstappen begint voor mij te lonen.
Keuzes..
Boete betaald GC, zoek maar op compensatieregelingSpelFaut schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:45:
Ik zit de hele dag al te wikken en te wegen. De GC tarieven vastleggen voor 3 jaar lijkt mij een slimme zet met het nieuws van de afgelopen weken.
Ik zit alleen tegen een 'opstapboete' van 300 eur aan te kijken. Mijn contract bij welkom loopt eind mei 2022 af, dus als ik nu overstap loop ik 200e welkomsbonus mis en komt er 2x 50e opstap boete bij.
Alles hangt dus af van de gasprijs rond mei 2022. Het omslag punt ligt voor mij rond de 1,15e per m3. Alles daarboven en nu overstappen begint voor mij te lonen.
Keuzes..
Gaat vlotjes nu.habbekrats schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:10:
Ben benieuwd of er een max aantal aan de CB/GC deal zit of gewoon vandaag 23:59 binnen is ok.
Teller staat nu 41579
43.250 om 23:00
Als GC morgen ochtend op kantoor komt, hebben ze wat te doen🤠
American Express vraagbaak
Nope, dat zou juist heel abnormaal zijn, geen enkele leverancier doet datPhilipsFan schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:37:
[...]
Het zou wel klantvriendelijk zijn, maar dan weten ze ook heel zeker dat je heel snel geen klant meer van ze zult zijn omdat je dan te makkelijk inzichtelijk hebt hoe veel meer je ineens gaat betalen.
Consumentenbond zal ook weel een leuke 'aanbrengbonus' ontvangen van greenchoice, denk ik.....Stinger_Ventura schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:02:
[...]
Gaat vlotjes nu.
43.250 om 23:00
Als GC morgen ochtend op kantoor komt, hebben ze wat te doen🤠
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Ik denk het niet, volgens mij zit Pricewise hier volledig achter. Denk dat de Consumentenbond alleen belang heeft bij de nieuwe leden die blijven plakken.Wobcat schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:16:
[...]
Consumentenbond zal ook weel een leuke 'aanbrengbonus' ontvangen van greenchoice, denk ik.....
Ik dacht eigenlijk dat zoiets maandelijks opzegbaar zou moeten zijn?
Ergens zal er wel een verhaaltje bij komen.
:strip_exif()/f/image/x6iCBUf6PnEZ3J12AXTvdNEM.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit:
3 jaar vast is wel een stuk goedkoper zie ik.
:strip_exif()/f/image/KMc4g8wPJlH5DY4vNJANCrYu.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar delta is het goedkoopst en in 3 varianten vaste kosten en gasprijs verhouding.
:strip_exif()/f/image/b5mNSYHGGF55M4etb9UHrBJu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door Rol-Co op 03-10-2021 23:40 ]
We zijn inmiddels allemaal lid van de Consumentenbond. Kunnen we ze meteen voor ons aan het werk zettenRol-Co schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:28:
Ik wil de pret niet bederven maar ik denk dat het niet gaat lukken, eerste GC op de vergelijker heeft een hele andere prijs en denk niet dat GC bij elke cuub gas een halve euro gaat bij leggen.
[Afbeelding]
Heb het GC contract van de CB voor mijn neus:Rol-Co schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:28:
Ik wil de pret niet bederven maar ik denk dat het niet gaat lukken, eerste GC op de vergelijker heeft een hele andere prijs en denk niet dat GC bij elke cuub gas een halve euro gaat bij leggen.
[Afbeelding]
Edit:
[Afbeelding]
Maar delta is het goedkoopst en in 3 varianten vaste kosten en gasprijs verhouding.
[Afbeelding]
https://i.postimg.cc/SN4kLRDh/screenshot-189.png
[ Voor 5% gewijzigd door Wolly op 03-10-2021 23:47 ]
Kost je ook 9,- per maand / 108,- pj, toch weer 100 m3 gasNESFreak schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:42:
[...]
We zijn inmiddels allemaal lid van de Consumentenbond. Kunnen we ze meteen voor ons aan het werk zetten
Uhuh.... dacht ik ook laatste keer maar ongemerkt elke maand zag ik hem op de rekening, ah ja die moet ik nog opzeggen.... dus niet vergeten dan he
@Wolly
Ik hoop het voor je, maar kijk niet gek op als GC ineens de dingen anders maakt, hebben ze al eerder gedaan.
https://postimg.cc/hh2kcSky
FreakNL in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
Alsnog heb ik me maar aangemeld voor GC CB, mooi aanbod (zo lijkt het nu in ieder geval). In het ergste geval ben ik 100 euro boete kwijt.
Overigens stond er bij de aanmelding dit:
Dat klopt in mijn geval. Vreemd dat er in de online omgeving van de huidige leverancier toch een eind-datum contract stond......Als je nog nooit eerder bent overgestapt naar een andere energieleverancier, of als je laatste contract stilzwijgend is verlengd, heb je een contract voor onbepaalde tijd. Dat kun je altijd opzeggen met een opzegtermijn van dertig dagen.
Toevallig was ik er vanavond en bracht het nogmaals ter sprake en wat bleek hun contact loopt ook binnen een paar maanden af. Na wat uitleg waren mijn ouders om die besparen nu ook ruim 25 per maand.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Je hebt toch wel aangegeven dat je geen vast contract meer hebt zodat je over 14 dagen overstapt?FreakNL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:58:
Ah ok.. Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn eerdere vraag![]()
FreakNL in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
Alsnog heb ik me maar aangemeld voor GC CB, mooi aanbod (zo lijkt het nu in ieder geval). In het ergste geval ben ik 100 euro boete kwijt.
Overigens stond er bij de aanmelding dit:
[...]
Dat klopt in mijn geval. Vreemd dat er in de online omgeving van de huidige leverancier toch een eind-datum contract stond......
:fill(white):strip_exif()/f/image/t9LacWofbsFDmJYIg1s8PBLT.png?f=user_large)
Als je dat abonnement dus niet wilt is het slim om deze alvast op te zeggen, je hoeft dus niet eerst 3 maanden te wachten
[ Voor 13% gewijzigd door bjorntju op 04-10-2021 01:08 ]
maak er eens 3 euro per maand van, en je hoeft niet de hele periode lid te blijven eerste jaar is dan 27 euroRol-Co schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:45:
[...]
Kost je ook 9,- per maand / 108,- pj, toch weer 100 m3 gas
*knip*andru123 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 02:30:
Lidmaatschap van consumentenbond heeft ook andere voordelen, natuurlijk. Zonder CB, twijfel ik of zo’n acties mogelijk waren.
Off-topic hou het serieus aub.
[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 04-10-2021 10:22 ]
Al eerder lid geweest van GC? Dan staat het gewoon in je oude omgeving. Ik ook geen mail, maar kon wel nog inloggen op mijn oude GC app en daar staat alles in.habbekrats schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:33:
Ik heb alleen een overstap bevestiging van CB nog niet van GC. Ik denk dat ze bij GC het wel een paar dagen druk hebben om alles erdoor te jassen.
Alleen startdatum, geen contract zie ik nu.
[ Voor 5% gewijzigd door Japie.G op 04-10-2021 08:22 ]
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Zes energieleveranciers hebben een negatieve solvabiliteit. Het gaat hier om Energiedirect.nl (onderdeel van Innogy), Essent (onderdeel van Innogy), Fenor Energie, Gewoon Energie,
VanHelder en Welkom Energie.
Zes andere energieleveranciers, waartoe Anode Energie, EnergyZero, Enstroga, Green NL, Slim met Energie en Vrij op Naam behoren, hebben een positieve solvabiliteit hoewel deze erg laag is.
[...]
De kans dat een grote speler zoals Essent in de problemen komt, acht ik vrijwel nihil. Essent is namelijk onderdeel van een groot Europees concern”, zegt oprichter Dirk-Jan Wolfert van Vereniging de Vastelastenbond.
[...]

Wat gaat niet lukken denk je? De tarieven via de Consumentenbond-veiling gaan niet verhoogd worden als je dat bedoelt. Het product wat je via vergelijkers ziet is anders, met andere tarieven, die ook weer kunnen verschillen met de tarieven die ze via hun eigen website verkopen.Rol-Co schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:28:
[Afbeelding]
Edit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De commissie wordt verdeeld tussen de Consumentenbond en Pricewise. Deze ligt ook (een stuk) hoger dan de commissie die Pricewise voor hun reguliere vergelijker vraagt. In dit soort ondernemingen is de Consumentenbond echt niet meer de onafhankelijke partij die puur in het belang van de consumenten ten strijde trekt, hier hebben ze echt flink aan verdiend.Hugo__Boss schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:17:
[...]
Ik denk het niet, volgens mij zit Pricewise hier volledig achter. Denk dat de Consumentenbond alleen belang heeft bij de nieuwe leden die blijven plakken.
:fill(white):strip_exif()/f/image/BEQuWM3CRQCORXX7slwXTjGE.png?f=user_large)
We hebben volgens mij geen vaste looptijd meer, we betalen de volgende tarieven:
:fill(white):strip_exif()/f/image/4N1BGyZERnNlmp0P5IMESpf6.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/azqn1ta0AScvEdNmkIvwO00k.png?f=user_large)
We gebruiken ongeveer 7500kWh stroom en 1700m3 gas op jaarbasis, moet ik nu actie ondernemen of lekker laten staan zo?
Je hebt variabele tarieven. Oftwel: De prijzen zullen per 01-01-2022 flink omhoog gaan. Dus wellicht is het verstandig om te gaan onderzoeken waar je goedkoper uit bent, of toch af te wachten na de winter en dan alsnog een goedkoper contract afsluiten.
Maar staan er geen datums in je contract?
Dit hadden mijn schoonouders exact ook. Prima tarief (voor nu), maar let op dat de prijzen vanaf 1-1 enorm omhoog gaan. Bij flex contracten (die jij dus hebt) worden de prijzen 2x per jaar aangepast. Nu zit je dus goed, vanaf 1-1 wordt het pijn doen..Danielson schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:42:
Ik ben echt een dikke noob op het gebied van energiecontracten, we hebben nu blijkbaar dit contract bij Energiedirect.nl:
[Afbeelding]
We hebben volgens mij geen vaste looptijd meer, we betalen de volgende tarieven:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We gebruiken ongeveer 7500kWh stroom en 1700m3 gas op jaarbasis, moet ik nu actie ondernemen of lekker laten staan zo?
tja het voordeel is wel dat je nu goedkoop aan het gas zit ( foute opmerking eigenlijk )reiniero schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 06:52:
[...]
Wat voor voordelen dan? Het is toch een club voor 60+ mensen, docenten en vw rijders?
hoe groot is het gezin je verbruikt best wel veel of niet?Danielson schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:56:
Bedankt voor de info, ik kijk het even aan denk ik! We betalen nu rond de 220 euro voorschot per maand, volgens de vergelijkingssites wordt dat dan rond de 350/400 euro! WTF!
Gisteren het GC contract aangevraagd, maar van de Consumentenbond geen bevestiging lidmaatschap oid gehad?bjorntju schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 01:07:
Ter info, bij mij ging het Consumentenbond abonnement direct in (mijn energeicontract pas 1 nov.) maar je kan deze ook weer direct opzeggen via: https://www.consumentenbo...ntenbond/mijnabonnementen
[Afbeelding]
Als je dat abonnement dus niet wilt is het slim om deze alvast op te zeggen, je hoeft dus niet eerst 3 maanden te wachten
Hoe zeg ik nu op, of moet ik eerst wachten tot ik aangemeld ben?
Zijn er mensen die al op hebben kunnen zeggen, en zo ja; hoe?
Maar is een stijging van de prijzen een uitzonderlijke marktomstandigheid? Dat is toch de normale gang van zaken, dat het stijgt en daalt.PhilipsFan schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:58:
In de algemene voorwaarden van Greenchoice staat dat ze het recht hebben om tijdens de looptijd van een contract de tarieven te wijzigen indien er wijzigingen zijn van overheidswege of indien er uitzonderlijke marktomstandigheden optreden. Maar dan heb je wel het recht om de overeenkomst op te zeggen. Niet dat je daar veel aan hebt, want de andere leveranciers zullen dan ook wel schreewend duur zijn...
Mmm ook fijn hier. Had variabel tot 01-02-2022 hebben ze me per 3-10-2021 al op het duurdere tarief gezet.
Check je spam folder even. Ik kreeg bijna meteen mail van consumentenbod met aanmeld gebeuren.ASW1 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:13:
[...]
Gisteren het GC contract aangevraagd, maar van de Consumentenbond geen bevestiging lidmaatschap oid gehad?
Ook van greenchoice bijna meteen mail om account aan te maken.
Contract heb ik dan weer nog niet gezien...
Opzeggen kan online. Wel account aanmaken anders gaat dat dus niet direct. Of gewoon bellen kan ook.ASW1 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:13:
[...]
Gisteren het GC contract aangevraagd, maar van de Consumentenbond geen bevestiging lidmaatschap oid gehad?
Het stijgt en daalt inderdaad altijd. Maar het stijgt nu toch wel een flink stuk harder dan dat het daaltManiacsHouse schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:16:
[...]
Maar is een stijging van de prijzen een uitzonderlijke marktomstandigheid? Dat is toch de normale gang van zaken, dat het stijgt en daalt.
TTF:

Jij ging van GC naar GC met een variabel contract. Had je de gewenste ingangsdatum dan ingevuld bij 'vast contract' want bij die andere optie kon je geen datum invullen?ManiacsHouse schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:16:
[...]
Maar is een stijging van de prijzen een uitzonderlijke marktomstandigheid? Dat is toch de normale gang van zaken, dat het stijgt en daalt.
Mmm ook fijn hier. Had variabel tot 01-02-2022 hebben ze me per 3-10-2021 al op het duurdere tarief gezet.
En met o.a. die wetenschap gooit GC er met de CB een aanbieding tegenaan. En dan vervolgens x maanden later gaan klagen dat het er niet uit kan. Vermoedelijk hebben ze dan wel een probleempje.Melkunie schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:31:
[...]
Het stijgt en daalt inderdaad altijd. Maar het stijgt nu toch wel een flink stuk harder dan dat het daalt
TTF:
[Afbeelding]
Heb ik gedaan, dus ga ze maar eens bellen.Wolly schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:46:
[...]
Jij ging van GC naar GC met een variabel contract. Had je de gewenste ingangsdatum dan ingevuld bij 'vast contract' want bij die andere optie kon je geen datum invullen?
[ Voor 25% gewijzigd door ManiacsHouse op 04-10-2021 09:51 ]
Ik kan geen account aanmaken bij de consumentenbond met de gegevens zoals opgegeven aan GC.ManiacsHouse schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:19:
[...]
Opzeggen kan online. Wel account aanmaken anders gaat dat dus niet direct. Of gewoon bellen kan ook.
Deze combinatie van e-mailadres, postcode en huisnummer is bij ons niet bekend.
Weet iemand of het afsluiten van 6 oktober kort dag is voor 11 oktober?
Ik ben natter dan nat achter de oren met zulk soort dingen

[ Voor 6% gewijzigd door Babu-tzc op 04-10-2021 10:01 ]
Het aanbod komt nu pas zelfs op 11 oktober. Ze gaven vorige week aan meer tijd nodig te hebben. Je kan prima per direct een contract afsluiten hoor - alleen je ziet dan af van de bedenktijd volgens mij.Babu-tzc schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:00:
Ik zit er aan te denken om via de collectief van VeH (https://www.eigenhuis.nl/collectieve-inkoop-energie#/) een contract af te sluiten op energie. Echter, is het aanbod pas op 6 oktober. Ik krijg 11 oktober de sleutel van mijn nieuwe huis. Nu wil ik het aanbod van VeH wel afwachten maar ben bang dat het kort dag is? Ik heb nog geen energiecontract omdat ik uit het ouderlijk huis verhuis.
Weet iemand of het afsluiten van 6 oktober kort dag is voor 11 oktober?
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Als goed is (tenminste dat was bij mij zo toen ik gebruik maakte van de overstap-aanbieding naar KPN) krijg je na aanmelding een mail van de CB met daarin een link om een account aan te maken.ASW1 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:57:
[...]
Ik kan geen account aanmaken bij de consumentenbond met de gegevens zoals opgegeven aan GC.
[...]
Ik had dat issue ook, had die hele mail gemist

Heb je wel ja ik wil lid worden gekozen?ASW1 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:57:
[...]
Ik kan geen account aanmaken bij de consumentenbond met de gegevens zoals opgegeven aan GC.
[...]
Hier ook gewoon de mails direct binnen.
Nee, niets gehad om een account mee aan te maken, ook niet in de spamfolder.ManiacsHouse schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:06:
[...]
Als goed is (tenminste dat was bij mij zo toen ik gebruik maakte van de overstap-aanbieding naar KPN) krijg je na aanmelding een mail van de CB met daarin een link om een account aan te maken.
Ik had dat issue ook, had die hele mail gemist
Ik hoefde alleen een email (en wachtwoord) op te geven om een account aan te maken.ASW1 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:57:
[...]
[...]
Zie https://www.consumentenbond.nl/account/aanmaken
[ Voor 10% gewijzigd door Wolly op 04-10-2021 10:21 ]
Tja, dan heb je niet echt de waarheid ingevuld tijdens je aanvraagManiacsHouse schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:48:
[...]
[...]
Heb ik gedaan, dus ga ze maar eens bellen.
Ik en mijn vrouw en onze kleine van 3 jaar!bie100 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:11:
[...]
hoe groot is het gezin je verbruikt best wel veel of niet?

Het grote verbruik zit hem volgens mij voornamelijk in het stroomverbruik, ik ben natuurlijk wel een nerd met meerdere Pi's, Nassen etc, daar zit het hem in denk ik!
Is het wel wijs juist nú over te stappen? Of is het net zoals altijd, een gok...
Ik twijfel nog even, ik zit op een flexibel contract, maar gebruik net aan 600m3 aan gas per jaar door veel elektrisch te doen, dus mij gaat het vooral om het elektratarief i.c.m. met mijn panelen.
Dus of je zet bij een ander je vast of je wacht af.
Hier ook servers/pc/laptop 24/7, verder domotica, 3d printers, 4 aquaria, vijver, waterbed, veel thuis en veel tv aan komt op 4500kwh. Dat vind ik al veelDanielson schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:23:
[...]
Ik en mijn vrouw en onze kleine van 3 jaar!![]()
Het grote verbruik zit hem volgens mij voornamelijk in het stroomverbruik, ik ben natuurlijk wel een nerd met meerdere Pi's, Nassen etc, daar zit het hem in denk ik!
wow das flink! Van mij gaat het van 125 naar 225. Wat ook een flinke stijging is. Op het nieuws was het ongeveer 500 per jaar. Maar krijg het idee dat dit voor geen meter klopt.Danielson schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:56:
Bedankt voor de info, ik kijk het even aan denk ik! We betalen nu rond de 220 euro voorschot per maand, volgens de vergelijkingssites wordt dat dan rond de 350/400 euro! WTF!
Misschien mensen die hun contract drie jaar terug nu afloopt en een heel gunstig aanbod hadden toen die nu echt veel meer gaan betalen?TheDudez schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:31:
[...]
wow das flink! Van mij gaat het van 125 naar 225. Wat ook een flinke stijging is. Op het nieuws was het ongeveer 500 per jaar. Maar krijg het idee dat dit voor geen meter klopt.
ja dan tikt dat aardig aan inderdaadDanielson schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:23:
[...]
Ik en mijn vrouw en onze kleine van 3 jaar!![]()
Ik heb een jaar contract. Ik ga 1200 meer betalen per jaar. Volgens het voorschot bedrag. Het komt geen eens in de buurt van die 500 euro. En uiteraard ga ik zeker overstappen waardoor ik iets goedkoper ben. Maar dan nog zit ik ver van die 500 euro. (wat ook al veel is) Niks bijzonders. 2 onder 1 kap en vloerverwarming met radiotoren. 2000 gas gebruik ongeveer. stroom gratis zonnepanelen.Roos79 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:32:
[...]
Misschien mensen die hun contract drie jaar terug nu afloopt en een heel gunstig aanbod hadden toen die nu echt veel meer gaan betalen?
ik kom op een stijging van 158 per jaar waar heb jij het vergeleken?TheDudez schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:31:
[...]
wow das flink! Van mij gaat het van 125 naar 225. Wat ook een flinke stijging is. Op het nieuws was het ongeveer 500 per jaar. Maar krijg het idee dat dit voor geen meter klopt.
Zo kijk ik er ook naar, maar door het vast te zetten maak je het risico wel beheersbaar. Daarnaast is de overstapboete na 1 jaar ook beperkt, namelijk 150 euro voor gas en stroom (bij een 3-jarig contract). Dus je zit niet per se lang vast aan hogere tarieven.Vorkie schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:25:
Overstappen, elke energieleverancier zal nu, door de afgelopen berichten in de media, maximaal inzetten op hogere tarieven en zo ook hopen dat mensen overstappen en vooral lang vastzetten?
Is het wel wijs juist nú over te stappen? Of is het net zoals altijd, een gok...
Ik twijfel nog even, ik zit op een flexibel contract, maar gebruik net aan 600m3 aan gas per jaar door veel elektrisch te doen, dus mij gaat het vooral om het elektratarief i.c.m. met mijn panelen.
Ik was ook een beetje eigenwijs, en wilde niet aan die CBGC-deal. Maar begin er misschien toch een beetje spijt van te krijgen
Het loont momenteel echt om buiten de vergelijkingssites te kijken (bijvoorbeeld direct bij de leverancier).Danielson schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:56:
Ik gebruik vaak Easyswitch, maar daar missen momenteel best een aantal belangrijke/bekende spelers.
Ik ben blij, ik zie niet dat energie heel veel goedkoper wordt en tot 1-1-2025 zo ongeveer hetzelfde kwijt zijn (met nog mogelijkheden om te gaan besparen vanwege betere isolatie). Kortom, helemaal goed.
Professioneel Heftruck Syndroom
Keuzes hebben consequentiesNeFoRcE schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:56:
Het is allemaal absurd duur geworden zeg. Betalen nu zo'n 65 euro per maand aan gas/licht. Als ik NU een nieuw contract zou afsluiten zou dat zo'n 85-90 zijn. Kan me prima voorstellen dat er gezinnen etc goed aan onderdoor gaan door dit soort idiote prijsverhogingen. Nu hebben we ook nog zonnepanelen. Als we dat niet hadden ging de prijs zo x twee.
CO2 heffingen, Rusland pesten, Goedkoop Gronings gas exporteren naar Belgie & Italie etc.
Ik had hetzelfde met Oxxio. In Augustus een LosVast aanbod (=per maand opzegbaar) gekregen.delpit schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:54:
Ik heb zojuist de bevestiging van de verlenging door Greenchoice gekregen. Alles even in een excel gesmeten en ben als ik het zo invul een honderd euro per jaar meer kwijt dan nu met een variabel (eveneens GC) tarief.
Ik ben blij, ik zie niet dat energie heel veel goedkoper wordt en tot 1-1-2025 zo ongeveer hetzelfde kwijt zijn (met nog mogelijkheden om te gaan besparen vanwege betere isolatie). Kortom, helemaal goed.
Daarna een contractverlenging aangevraagd en zowel het 1j als het 3j aanbod waren duurder dan mijn LosVast.
In de mail van Oxxio staat dat mijn LosVast prijzen voor 12 maanden gegarandeerd zijn. Dus ik blijf maar even hangen.
Overigens is mijn voorschot van €130 naar €180 gegaan. Afgelopen jaar was mijn energierekening 12x€133 dus toen zaten we redelijk goed op de prijs. Kijken wat er de komende 12 maanden gebeurd.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Maar goed eens verder kijken.
AnimeAdicted
0,29 cent per kuub gas? Uhh zeker weten?Offens1490 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:25:
Ons contract is net in september afgelopen bij Essent, daarna zitten we op variabele met 0.29 gas per M3 tot dec als we niets doen. Echter zag ik al prijzen tussen de 0.71flex per maand opzegbaar en 0.61 voor 1 jaar. Wat een prijzen.
Maar goed eens verder kijken.
Niet voor iedereen is het een keuze om geen zonnepanelen te nemen. Hordes mensen in slecht geisoleerde sociale huurappartementen zijn gewoon veroordeeld tot een hoge gasrekening.
Het lullige is ook dat de tegemoetkoming energiebelasting per huishouden het zelfde is. Als je energierekening laag is valt daardoor de prijsstijging relatief mee, maar als je energierekening hoog is komt de huidige prijsstijging keihard aan.
Nou hoop ik niet dat we a la Frankrijk de energieprijzen kunstmatig laag gaan houden of zo, die hoge prijzen zijn juist een prima incentive om te investeren in energiebesparing en bovendien, op de lange termijn werkt zo'n ingreep alleen maar averechts. Maar ik hoop wel dat er wat gedaan wordt aan het niveau van minimumlonen en bijstandsuitkeringen om de lasten enigszins draagbaar te maken.
Zelf overigens afgelopen donderdag nog snel een nieuw jaarcontract vastgelegd, was precies op tijd. Mijn contract verloopt in December maar kon (bij sommige leveranciers) gelukkig al een contract vastleggen. Ik denk niet dat de prijzengekte in december al gekoeld is.
Heb er dan wel op gegokt dat het volgend jaar wel wat beter is, want 3 jaar vastleggen was voor het eerst écht een stuk goedkoper.
Misschien de kale prijs zonder alle extra dingen?
Die kale prijs is afgelopen maand al meer dan 29 cent gestegen... Er vanuit gaande dat 'ie niet op 0 begon lijkt me dat dus nietRoos79 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:32:
[...]
Misschien de kale prijs zonder alle extra dingen?
Nee wist niet zeker verkeerd gekeken.
Zit hoger
/f/image/kVZXnXBUHTb7Fq7VGcXaOgeJ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 90% gewijzigd door Offens1490 op 04-10-2021 11:41 ]
AnimeAdicted
Is de kale prijs denk ik de overige 60 cent is voor de overheid aan belastingen, heffingen en btw
Ik heb dus geluk... Maar als ik die panelen niet had zou ik me echt afvragen waar ik die verhoging van zou moeten betalen...

Ook een goede besparing zou zijn om je energieverbruik naar te beneden te krijgen!Danielson schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:42:
7500 kWh en 1700 m3 is best veel.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Jep. En door de aanbieding én zonnepanelen én 3 jaar vast blijf ik rond hetzelfde bedrag hangen. Had ik aanbieding niet genomen en geen zonnepanelen zou ik € 196 per maand voor 1 jaar vast en bij 3 jaar vast € 154 per maand

Ik had de afgelopen jaren variabel tarief. Elk half jaar nieuw tarief. Maar als je nu voor 1 jaar vast zou zetten is het dus gewoon een verhoging bij 1 jaar vast van bijna 100%... Echt...

[ Voor 19% gewijzigd door ManiacsHouse op 04-10-2021 12:38 ]
Ja hier idem maar niet zulke bedragen want laag verbruikManiacsHouse schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:34:
[...]
Jep. En door de aanbieding én zonnepanelen én 3 jaar vast blijf ik rond hetzelfde bedrag hangen. Had ik aanbieding niet genomen en geen zonnepanelen zou ik € 196 per maand voor 1 jaar vast en bij 3 jaar vast € 154 per maand![]()
Ik had de afgelopen jaren variabel tarief. Elk half jaar nieuw tarief. Maar als je nu voor 1 jaar vast zou zetten is het dus gewoon een verhoging bij 1 jaar vast van bijna 100%... Echt...
Het is voor iedereen natuurlijk eigen verantwoordelijkheid om dit in de gaten te houden ipv over een half jaar/jaar te schikken van de prijzen.
0,29 cent is nog geen cent hèhabbekrats schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:16:
[...]
Is de kale prijs denk ik de overige 60 cent is voor de overheid aan belastingen, heffingen en btw
Daar ga ik zeker naar kijken! Wat is jullie idle stroomverbruik? Dat is hier al snel 300/400Watt!HereIsTom schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:31:
[...]
Ook een goede besparing zou zijn om je energieverbruik naar te beneden te krijgen!
7500 kWh en 1700 m3 is best veel.
104 WattDanielson schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:12:
[...]
Daar ga ik zeker naar kijken! Wat is jullie idle stroomverbruik? Dat is hier al snel 300/400Watt!
Maar ik heb waarschijnlijk wat minder producten dan de gemidddelde tweaker aan servers / routers / nas / etc
Dan maar hopen op tussendoor een beter bod.
Iemand ervaring met Coolblue energie? Hun bod is vergeleken met andere firma's nog zo slecht niet. ( nog steeds hoog daar niet van )
Dit topic is gesloten.
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4