Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.158.209 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-06 18:32
In de tussentijd de gemiddelde prijzen van 1-jaar vast:
0,34 per kWh
1,44 per m3
(net op independer gecheckt, bij 500kwh 300m3)
Zeker, de prijzen gaan dalen… net als huizenprijzen. ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Dat aanbod van GC bij de CB is te gunstig om niet te laten lopen.

Vraagje, kan je dit aanbod ook nemen als je alleen gas hebt en voor betaald?

Want zit gehuurd en betaal alleen voor gas, en is op mijn adres alleen bij de netbeheerder gasaansluiting. Of wordt het dan afgewezen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:13
Even een vraagje, mijn ouders zitten nu op het variabel tarief van vattenfall, dat is tm 1-1-2022 gunstiger dan elk 1 jaar contract wat ik ben tegen gekomen. Vanaf 1-12022 zullen de variable prijzen schat ik hoger liggen dan de vaste contract prijzen, zal dit zo zijn? Ik zag de consumentenbond green choice deal voorbij komen, dit loopt tot en met vandaag, dus ik heb haast. >:) zou ik die deal ook in kunnen laten gaan op 25-12-21 voorbeeld?

Dan behouden mijn ouders nog tijdje de variable tarieven van vattenfall en stappen dan over op de consumentenbond/greenchoice deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joehoe900
En de actie staat op pepper. Zal wel hard lopen nu

https://nl.pepper.com/aan...per-m3-greenchoice-210765

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitrorcr
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:40
Dacuuu schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 06:14:
Even een vraagje, mijn ouders zitten nu op het variabel tarief van vattenfall, dat is tm 1-1-2022 gunstiger dan elk 1 jaar contract wat ik ben tegen gekomen. Vanaf 1-12022 zullen de variable prijzen schat ik hoger liggen dan de vaste contract prijzen, zal dit zo zijn? Ik zag de consumentenbond green choice deal voorbij komen, dit loopt tot en met vandaag, dus ik heb haast. >:) zou ik die deal ook in kunnen laten gaan op 25-12-21 voorbeeld?

Dan behouden mijn ouders nog tijdje de variable tarieven van vattenfall en stappen dan over op de consumentenbond/greenchoice deal.
Wanneer je een aantal van de veelgestelde vragen leest die bij de deal staan, zie je dat je dit aanbod tussen nu en ~180 dagen in de toekomst in kan laten gaan. Een startdatum van 1-1-2022 is dus prima mogelijk, even puur kijkende naar de voorwaarden van dit aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:10
Gaat vlotjes nu! Vanochtend nog op 36.118 rond 7 uur nu op 36.765.

Kunnen we alvast een modje vragen om een topic te openen Afhandeling faillissement GreenChoice 🥸

Nee, geintje! Impact van een eventueel faillissement zou heel beperkt moeten zijn omdat;
- Geen grote welkomst bonus die je aan het einde van het contract krijgt om de verhoogde (tussentijds betaalde) tarieven te compenseren
- In de winter betaal je netto minder dan je verbruikt, voorschot gaat over jaar verbruik terwijl energie kosten door gas in de wintermaanden liggen. Je loopt pas enig risico in de zomermaanden.

Mijn advies is wel om het termijnbedrag laag in te zetten en te anticiperen op bij betalen bij de jaar nota. Uiteindelijk betaal je toch hetzelfde en zit er geen winst in het voor financieren van GreenChoice.
Al met al zou een negatief effect van faillissement uiterst beperkt moeten zijn.
Ik had al eerder gemeld, Eneco is voor 30% aandeelhouder van GC. De overige 70% is van de Energie Concurrent (ik kon hier niets substantieels over vinden)

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:37
Gisteren ook maar de CB/GC deal genomen. Beter dan het aanbod van GC zelf waar ik nu ook bij zit.
Ik had een aanvraag bij Delta staan via GL maar daar nog geen reactie van Delta op gekregen, die ik dus ga afzeggen.
Echter is het GC aanbod niet helemaal gelijk aan de CB energie collectief.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYCHY-cCYllL8i5UhjakifzHBI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CjQdN0KlNb6oMZ9jLv4yrxnQ.jpg?f=fotoalbum_large

Sneaky, bij de bevestiging staat er verlenging en moet je als vaste klant meer betalen.
Als nieuwe klant krijg je onderstaand lijstje.

Normaaltarief (1-10.000 kWh) € 0,25193
Daltarief (1-10.000 kWh) € 0,22805
Teruglevertarief normaal* € 0,08000
Teruglevertarief dal* € 0,08000

Gastarief per m3 - Gasregio 4 € 0,86670
Vaste leveringskosten elektriciteit (per jaar)
€ 68,99
Vaste leveringskosten gas (per jaar)
€ 68,99

Hoe dit in 20222 afloopt is de vraag,
- GC heeft een helderziende gas inkoper
- GC gaat over de kop.
- GC verwacht dat de gasprijs toch weer iets gaat dalen als Putin de kraan van de nordstream open draait.

[ Voor 31% gewijzigd door habbekrats op 03-10-2021 09:04 ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ook ik ben maar voor de CB/GC deal gegaan. Stroom was nu flex en gas verloopt 18-10 dus wilde vandaag wel een nieuwe kiezen. Andere via gaslicht echt veel duurder. We komen van een 5 jaar contract dus op zich niet erg om nu voor 3 jaar vast te zetten. Bij ons zou het met verbruik van 990 m3 vanaf 78 ct gas tarief interessant zijn om boete te betalen en eerder over te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19
Ik ga hem vandaag ook maar nemen, normaal hebben we altijd 1 jaar, maar nu gewoon niet interessant. Zitten nu bij Vattenfall tot eind december. Variabel tarief is nu iets goedkoper dan CB collectief, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit na 1 januari nog steeds zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-06 19:07
37.300 deelnemers voor CB/GC nu. Ik heb het niet heel goed bijjgehouden, maar dat zijn er ~3000 meer dan gisteren geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

aschja schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 17:47:
Greenchoice gaat klappen krijgen als het zo doorgaat.
Ssttttt……medio november wil ik wel €. 950,— vangen van ze.
60 voorschot, rest teruglevering :P

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
JoKo schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:46:
[...]

Dan neem je wel risico's om zoveel te sparen bij GC, bij problemen staan consumenten achteraan bij de schuldeisers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

habbekrats schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:50:
[...]

Dan neem je wel risico's om zoveel te sparen bij GC, bij problemen staan consumenten achteraan bij de schuldeisers.
Noem mij een energieboer waar je iedere maand geld toe krijgt.
Voorschot is maar 5 euro p/m.
Terugleververgoeding wordt overal 1 x per jaar betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JoKo schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:46:
[...]

Zit je nog op een oud contract dan? Ik lees dat ze max 2000kWh vergoeden tegen 8 cent, de rest tegen kaal tarief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:11
JoKo schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:51:
[...]
Noem mij een energieboer waar je iedere maand geld toe krijgt.
Voorschot is maar 5 euro p/m.
Terugleververgoeding wordt overal 1 x per jaar betaald.
Hier heb ik (na een jaar netto teruglevering) het voorschotbedrag bij GC op 0 euro kunnen zetten. Lager gaat (nog) niet, maar daar ga ik ze nog eens over bellen.

Overigens verdient GC momenteel goed aan de contracten met netto teruglevering, ik heb ik mei 2020 nog een contract met 11 ct terugleververgoeding af kunnen sluiten, maar nu zijn er al diverse aanbieders die 14 of 15 cent geven. Dus GC verdient hier momenteel goed aan. Ik denk dat ze hun bedrijfsvoering wel aardig op orde hebben.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Wolly schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:03:
[...]

Zit je nog op een oud contract dan? Ik lees dat ze max 2000kWh vergoeden tegen 8 cent, de rest tegen kaal tarief?
Ik zit inderdaad op een oud 5 jarig contract dat loopt tot eind 2025.
11ct voor teruglevering.
Volgend jaar kijk ik wel aan of ik alsnog ga overstappen voor een hogere terugleververgoeding.
De markt lijkt me nu overspannen, hectisch.

@Andrehj Ik ga na de nieuwe afrekening bellen voor 0 euro. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Andrehj schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:07:
[...]

Hier heb ik (na een jaar netto teruglevering) het voorschotbedrag bij GC op 0 euro kunnen zetten. Lager gaat (nog) niet, maar daar ga ik ze nog eens over bellen.

Overigens verdient GC momenteel goed aan de contracten met netto teruglevering, ik heb ik mei 2020 nog een contract met 11 ct terugleververgoeding af kunnen sluiten, maar nu zijn er al diverse aanbieders die 14 of 15 cent geven. Dus GC verdient hier momenteel goed aan. Ik denk dat ze hun bedrijfsvoering wel aardig op orde hebben.
Noem eens een paar aanbieders die meer dan 11 cent geven als je nu een contract afsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joehoe900
37.700 aanvragen nu.

Gaat hard. Kan iemand me nog mijn vraag beantwoorden van greenchoice deal.

Ik heb alleen gasaansluiting volgens netbeheerder omdat ik naast winkel woon die stroomaansluiting verdeeld. Kan ik dan ook deze actie aanvragen voor alleen gas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
Joehoe900 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:17:
37.700 aanvragen nu.

Gaat hard. Kan iemand me nog mijn vraag beantwoorden van greenchoice deal.

Ik heb alleen gasaansluiting volgens netbeheerder omdat ik naast winkel woon die stroomaansluiting verdeeld. Kan ik dan ook deze actie aanvragen voor alleen gas?
Ik vermoed dat de inkoop deal van CB/GC elektra en gas betreft, je kunt wel aanvinken dat je geen gas gebruikt maar andersom optie is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joehoe900
habbekrats schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:23:
[...]

Ik vermoed dat de inkoop deal van CB/GC elektra en gas betreft, je kunt wel aanvinken dat je geen gas gebruikt maar andersom optie is er niet.
Nee daarom. Maar ga het toch proberen. Geen zin straks €1,30 per kubieke meter gas te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:18
Wolly schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:13:
[...]

Noem eens een paar aanbieders die meer dan 11 cent geven als je nu een contract afsluit?
Budget energie en nle en kernion en om energie alle 4 bijna 18 cent. Nieuwe greenchoice klanten 15 cent.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:47
reneeke1970 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:01:
[...]

Budget energie en nle en kernion en om energie alle 4 bijna 18 cent. Nieuwe greenchoice klanten 15 cent.
Ik neem aan dat dat laatste dan niet tot max 10000 kWh/jaar is [zoals in mijn contract voor 11ct].

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:28
Zojuist ook aangemeld, bedankt voor de tip.
Opzich is een lidmaatschap van de consumentenbond ook niet verkeerd, die 3 euro per maand is wel gecompenseerd met de gasprijs. Elektraprijs is ook erg netjes. Met een elektrische auto scheelt dat ook zeker een slok op een borrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Laatst online: 14:14
Ik wil ook meedoen met het energiecollectief van de Consumentenbond. Mijn huidige contract bij Greenchoice (toevallig) loopt af op 1-5-2022, langer dan 6 maanden dus. Ik wil dan de overstapboete wel betalen maar ik weet niet hoe ik verder moet omdat de Consumentenbond website na het invullen aangeeft:
Je kunt niet overstappen naar Greenchoice omdat je huidige contract nog te lang loopt.
Probeer het in een volgend collectief of bekijk het aanbod in de energievergelijker.
Wat kan ik doen om toch mee te doen aan het collectief en de boete te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Ik denk dat je gewoon een vroegere einddatum moet opgeven, de dag erna wordt je ingangsdatum waardoor je lopende contract wordt verbroken. Ik heb alleen geen idee of dat ook goed gaat als je al klant bent daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-06 09:54
Ik ben een nieuw contract bij Powerpeers aangegaan waar ik nog in de bedenktijd zit. Daar staat 28 cent voor stroom in en 1,10 voor gas. De CB deal geeft 24 cent voor stroom en 87 cent voor gas. Mijn gasverbruik is niet zo hoog, ondanks dat ik in een matig geïsoleerde hoekwoning uit de jaren 80 woon, namelijk 850 m3.

Als ik daarmee ga rekenen dan ben ik dus bij Powerpeers 23 cent duurder uit per m3. Omgerekend is dat 195 euro per jaar. Ik krijg een welkomsbonus van 200 euro bij Powerpeers, dus ben ik bij hun 5 euro goedkoper uit. Bovendien bieden zij mij 11 cent voor de stroom die ik teruglever met mijn 8 zonnepanelen.

Stroom is bij Powerpeers dus 0,04 cent duurder. Daar ben ik dus ongeveer twee tientjes meer voor kwijt per jaar. Alles bij elkaar (stroom en gas) ben ik volgend jaar ongeveer 15 euro meer kwijt.

Dat vind ik niet echt de moeite en wellicht dalen de gasprijzen na het jaar wel weer. Ik kan ook nog meer op gas besparen door de airco wat vaker te gebruiken voor verwarmen. Daarbij ga ik ook niet graag een 3-jarig contract aan. Ben liever meer flexibel met jaarcontractjes.

[ Voor 4% gewijzigd door rimave op 03-10-2021 11:27 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:49
Stinger_Ventura schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:43:
[...]
- In de winter betaal je netto minder dan je verbruikt, voorschot gaat over jaar verbruik terwijl energie kosten door gas in de wintermaanden liggen. Je loopt pas enig risico in de zomermaanden.[...]
Het is net andersom, juist in de koude maanden vinden de faillisementen plaats:
  • 12-12-2012 Orro Energy Nederland
  • 27-12-2012 Trianel Energie
  • 22-10-2018 EnergieFlex
  • 26-02-2019 Robin Energie
Juist omdat de voorschotten over jaarverbruiken gaan, lopen de leveranciers in de winter het grote risico. Hun klanten betalen (véél) te weinig, terwijl ze dan juist de grote hoeveelheden gas moeten inkopen.
Joehoe900 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:17:
[...] Ik heb alleen gasaansluiting volgens netbeheerder omdat ik naast winkel woon die stroomaansluiting verdeeld. Kan ik dan ook deze actie aanvragen voor alleen gas?
De aanmeldmodule verplicht wel het invullen van minimaal 1 kWh, maar uiteindelijk zou het wel moeten kunnen. Stroomloos is alleen zo zeldzaam dat ze er waarschijnlijk geen rekening mee hebben gehouden.

Heeft de winkel waar jij je stroom van krijgt een eigen huisnummer? Bijvoorbeeld, de winkel is Dorpstraat 10, jij bent Dorpstraat 10-A? Want als ze bij de verwerking vervolgens controleren zien ze dan direct dat er sowieso geen stroomaansluiting aanwezig is en gaan ze waarschijnlijk contact met je opnemen om dit na te vragen.

Maar het lijkt me in jouw situatie sowieso handig om na het ontvangen van de bevestiging van Greenchoice (dan hebben ze je gegevens pas in hun systeem) zelf al met ze te bellen om de boel te laten controleren, weet je zeker dat het goed gaat. Blijkt uit je telefoontje dat het toch niet mogelijk is kun je de aanvraag gewoon annuleren, maar heb je het in ieder geval vandaag nog geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@rimave Lever je daadwerkelijk terug of saldeer je. Ik saldeer mijn overschot en die 11 cent stelt dan niets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
cville schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:07:
[...]

Ik neem aan dat dat laatste dan niet tot max 10000 kWh/jaar is [zoals in mijn contract voor 11ct].
Nee alleen om energie heeft max 10000,en de rest allemaal 25000 of hoger.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
habbekrats schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:31:
@rimave Lever je daadwerkelijk terug of saldeer je. Ik saldeer mijn overschot en die 11 cent stelt dan niets voor.
Ik reken me ook niet rijk op die 11 cent, want ik verbruik meer stroom dan dat mijn paneeltjes opwekken.
Het is een leuke bijkomstigheid, mocht het stroomverbruik een keer meevallen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
habbekrats schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:31:
Het heet overschot omdat je niet meer kunt salderen, dus ga aub niet zeggen dat je je overschot saldeert want dat is onmogelijk.
Overschot doe je terug leveren

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Melkunie schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

• 22-10-2018 EnergieFlex
Juist omdat de voorschotten over jaarverbruiken gaan, lopen de leveranciers in de winter het grote risico. Hun klanten betalen (véél) te weinig, terwijl ze dan juist de grote hoeveelheden gas moeten inkopen.

[...]
Helemaal eens met je, alleen bekeek ik het vanuit de klant en niet vanuit de maatschappij. De vraag is " Wat is het risico voor ons als GC failliet gaat?".
Voor de personen die in de zeer nabije toekomst de overstap maken naar GC, is het risico beperkt dat ze veel geld nog krijgen van GC omdat je in de wintermaanden meer verbruikt dan je werkelijk betaald, en in de zomer is dit precies andersom.
Kijkent naar jou lijstje, gaat GC of deze winter failliet ( balen, maar geen financiële impact buiten het her afsluiten van een contract tegen hogere tarieven die je anders toch al had betaald) of ze gaan volgende winter failliet ( maandbedrag laag houden, en bijbetalen op jaar nota).
Lever je flink terug, dan kan het anders zijn, omdat je dan nog geld van ze krijgt.

Maar eigenlijk verwacht ik niet dat GC heel snel failliet gaat met Eneco als aandeelhouder. De 3 jaars termijn en het niet hoeven uitkeren van bonussen geeft ze redelijk wat ruimte om hun zaakjes op orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
reneeke1970 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:39:
[...]

Het heet overschot omdat je niet meer kunt salderen, dus ga aub niet zeggen dat je je overschot saldeert want dat is onmogelijk.
Overschot doe je terug leveren
Ah, dus het was een strikvraag. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:11
JoKo schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:12:
@Andrehj Ik ga na de nieuwe afrekening bellen voor 0 euro. Dank!
Dat kan gewoon via de app. Je hoeft dus niet te bellen.
Wolly schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:13:
Hoeveel wil je er hebben? De lijst (via gaslicht.com) is erg lang...
Kernion 17.93 ct
Eneco 15.43 ct
NLE 18.7 / 15.1 ct
Budget Energie 18.3 / 14.7 ct
HVC 15.91 / 12.88 ct
Oxxio 13.9 ct
etc etc

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joehoe900
Melkunie schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

• 22-10-2018 EnergieFlex

[...]

De aanmeldmodule verplicht wel het invullen van minimaal 1 kWh, maar uiteindelijk zou het wel moeten kunnen. Stroomloos is alleen zo zeldzaam dat ze er waarschijnlijk geen rekening mee hebben gehouden.

Heeft de winkel waar jij je stroom van krijgt een eigen huisnummer? Bijvoorbeeld, de winkel is Dorpstraat 10, jij bent Dorpstraat 10-A? Want als ze bij de verwerking vervolgens controleren zien ze dan direct dat er sowieso geen stroomaansluiting aanwezig is en gaan ze waarschijnlijk contact met je opnemen om dit na te vragen.

Maar het lijkt me in jouw situatie sowieso handig om na het ontvangen van de bevestiging van Greenchoice (dan hebben ze je gegevens pas in hun systeem) zelf al met ze te bellen om de boel te laten controleren, weet je zeker dat het goed gaat. Blijkt uit je telefoontje dat het toch niet mogelijk is kun je de aanvraag gewoon annuleren, maar heb je het in ieder geval vandaag nog geprobeerd.
Winkel is 8 ik ben 8B en op netbeheerder mijn adres heb ik alleen gas. Dus moet dan wel goed komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@Stinger_Ventura Ik neem aan dat de aandeelhouders van GC het wel zo geregeld hebben dat de aansprakelijkheid beperkt is. Die willen daar misschien best een jaar lang geld insteken maar een faillissement sleurt de aandeelhouders niet verder mee tenzij ernstig wanbestuur en dat soort zaken heeft plaats gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Stinger_Ventura schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:50:
[...]

Helemaal eens met je, alleen bekeek ik het vanuit de klant en niet vanuit de maatschappij. De vraag is " Wat is het risico voor ons als GC failliet gaat?".
Voor de personen die in de zeer nabije toekomst de overstap maken naar GC, is het risico beperkt dat ze veel geld nog krijgen van GC omdat je in de wintermaanden meer verbruikt dan je werkelijk betaald, en in de zomer is dit precies andersom.
Kijkent naar jou lijstje, gaat GC of deze winter failliet ( balen, maar geen financiële impact buiten het her afsluiten van een contract tegen hogere tarieven die je anders toch al had betaald) of ze gaan volgende winter failliet ( maandbedrag laag houden, en bijbetalen op jaar nota).
Lever je flink terug, dan kan het anders zijn, omdat je dan nog geld van ze krijgt.

Maar eigenlijk verwacht ik niet dat GC heel snel failliet gaat met Eneco als aandeelhouder. De 3 jaars termijn en het niet hoeven uitkeren van bonussen geeft ze redelijk wat ruimte om hun zaakjes op orde te krijgen.
Aandeelhouders strijken winsten op, in geval van schulden zijn ze foetsie en klapt de boel gewoon.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:48
habbekrats schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:23:
@Stinger_Ventura Ik neem aan dat de aandeelhouders van GC het wel zo geregeld hebben dat de aansprakelijkheid beperkt is. Die willen daar misschien best een jaar lang geld insteken maar een faillissement sleurt de aandeelhouders niet verder mee tenzij ernstig wanbestuur en dat soort zaken heeft plaats gevonden.
"Ernstig wanbeheer" zou kunnen zijn dat er niet is ingegrepen toen bleek dat het verschil in de collectiefprijzen steeds verder gingen afwijken van de oplopende marktprijzen bij overige aanbieders. Zelfs geen stop op het aantal aanmeldingen. Of het zover komt? Geen idee.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Nog snel een vraagje, nu over mijn eigen situatie:

Huidig: Oxxio stroom only (bodemwarmtepomp/gasloos huis), contract tm 08-07-2022, dit zijn vanaf vandaag 279 dagen.
Die overstap boete van €50 neem ik voor lief. Heb nu alsnog de keuze om consumentenbond//greenchoice in te laten gaan over zeg maar 175 dagen? Ik snap het verschil niet zo goed als het gaat over je huidige contract binnen of buiten de 180 dagen.

Info van de consumentenbond site:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7bktI4s.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NiPz7Mx.png

[ Voor 13% gewijzigd door Dacuuu op 03-10-2021 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb ook zojuist de CB/GC bevestiging per email ontvangen, en daar staat dat ze 21 oktober beginnen met leveren. Maar mijn opzegtermijn bij Vrijopnaam waar ik nu zit is 30 dagen. Is dat iets wat vaker voorkomt en automatisch goed komt, of moet ik ze bellen?

VON heeft sinds deze maand de kale gasprijs verdrievoudigd op het variabele tarief. Dat komt nu op 1,64 per kuub, en 40 cent per kWh. Het lijkt er sterk op dat ze variabele klanten laten opdraaien voor de kosten die ze maken voor klanten met een vast tarief, dus dit werd me te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Dacuuu schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:41:
Nog snel een vraagje, nu over mijn eigen situatie:

Huidig: Oxxio stroom only (bodemwarmtepomp/gasloos huis), contract tm 08-07-2022, dit zijn vanaf vandaag 279 dagen.
Die overstap boete van €50 neem ik voor lief. Heb nu alsnog de keuze om consumentenbond//greenchoice in te laten gaan over zeg maar 175 dagen? Ik snap het verschil niet zo goed als het gaat over je huidige contract binnen of buiten de 180 dagen.

Info van de consumentenbond site:
https://i.imgur.com/7bktI4s.png
https://i.imgur.com/NiPz7Mx.png
Tja, ze moeten ergens een grens trekken om je contract in te laten gaan. Anders zou je bij wijze van een nieuw contract over 3 jaar in kunnen laten gaan. Dan heb je tarieven van 2021 die je kunt gebruiken van 2024 t/m 2027. Niemand die zal weten hoe de wereld er dan uit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:49
Stinger_Ventura schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:50:
[...]

Ah verkeerd gelezen, ik bekeek het inderdaad weer vanaf de leverancierskant :)
Snel omvallen lijkt me voor Greenchoice ook niet waarschijnlijk. Hun backup is te groot om dat te laten gebeuren. Als er partijen om gaan vallen zou ik het eerder in bij de onfhankelijkere en kleinere spelers verwachten.
Joehoe900 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:59:
[...]
Winkel is 8 ik ben 8B en op netbeheerder mijn adres heb ik alleen gas. Dus moet dan wel goed komen?
Dat denk ik wel ja, al heb ik de voorwaarden van de veiling niet gelezen en het theoretisch natuurlijk kan zijn dat ze een contract met alleen gas ook expliciet niet toestaan, maar dat zou je in dat geval vanzelf merken omdat ze je uiteindelijk zullen weigeren ;)

GC krijgt straks jouw aanmelding binnen met huisnummer 8B en gaat hiermee jouw ean-codes opzoeken in het EDSN-register. Hier kun je zelf waarschijnlijk al zien dat ze op jouw huisnummer geen ean voor stroom zullen vinden, waarop ze je bij jou navraag gaan doen.

Edit:
Wel even goed opletten als je je definitieve overeenkomst hebt ontvangen wat er allemaal op staat.
We kennen natuurlijk de medewerker die je aanvraag behandelt niet, stel dat die een slechte dag heeft/afgeleid was/oerstom is en per ongeluk niet oplet met de huisnummertoevoeging wil je natuurlijk niet ineens de stroom voor een compleet winkelpand gaan betalen. Maar klinkt enger dan het is hoor, dat komt sowieso wel goed :+

[ Voor 8% gewijzigd door Melkunie op 03-10-2021 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Hugo__Boss schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:44:
[...]

Tja, ze moeten ergens een grens trekken om je contract in te laten gaan. Anders zou je bij wijze van een nieuw contract over 3 jaar in kunnen laten gaan. Dan heb je tarieven van 2021 die je kunt gebruiken van 2024 t/m 2027. Niemand die zal weten hoe de wereld er dan uit ziet.
Dat snap ik, maar in de info van de consumenten bond bij >180 dagen staat dat je dan direct overstapt, terwijl ik bij het aanmelden bij consu/green wel een startdatum van contract kan opgeven, Dan vul ik daar wel 170 dagen in, dan heb ik nog een tijdje voordeel van mijn huidige tarief, om daarna over te stappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nitrorcr
  • Laatst online: 17:40
Aantallen voor de GC@CB deal gaan hard! Inmiddels de 39k aanmeldingen gepasseerd. B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Dacuuu schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:46:
[...]

Dat snap ik, maar in de info van de consumenten bond bij >180 dagen staat dat je dan direct overstapt, terwijl ik bij het aanmelden bij consu/green wel een startdatum van contract kan opgeven, Dan vul ik daar wel 170 dagen in, dan heb ik nog een tijdje voordeel van mijn huidige tarief, om daarna over te stappen.
Ga er maar vanuit dat ze het direct opzeggen en niets met je gewenste startdatum doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Wolly schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:50:
[...]

Ga er maar vanuit dat ze het direct opzeggen en niets met je gewenste startdatum doen.
Ik heb 25-03-2022 opgegeven, dat is 174 dagen vanaf nu, ben benieuwd.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Ik denk dat je gewoon je eigen datum kan opgeven. Blijkbaar kan de nieuwe leverancier niet meer zelf zien in de centrale database wat je daadwerkelijke einddatum van je huidige contract is. Vanmorgen zelf aangevraagd en binnen een paar minuten een mail met de ingangsdatum, precies wat ik zelf heb ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Hugo__Boss schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:56:
Ik denk dat je gewoon je eigen datum kan opgeven. Blijkbaar kan de nieuwe leverancier niet meer zelf zien in de centrale database wat je daadwerkelijke einddatum van je huidige contract is. Vanmorgen zelf aangevraagd en binnen een paar minuten een mail met de ingangsdatum, precies wat ik zelf heb ingevuld.
En jij had bij je oude leverancier een contract wat hiermee is opengebroken met een boete tot gevolg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:30
RemcoDelft schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:43:
Ik heb ook zojuist de CB/GC bevestiging per email ontvangen, en daar staat dat ze 21 oktober beginnen met leveren. Maar mijn opzegtermijn bij Vrijopnaam waar ik nu zit is 30 dagen. Is dat iets wat vaker voorkomt en automatisch goed komt, of moet ik ze bellen?
Tijdens de aanvraag kan je aangeven wat je laatste dag van je contract is (bij mij was dat 30/11 ik vulde echter 01/12 in waardoor de overstapdatum 02/12 werd.
Gelukkig kan je na de aanvraag al inloggen in je Greenchoise omgeving en via de ch@t heb ik de ingangsdatum van mijn contract laten aanpassen naar 01/12. Bij mij was dit binnen 2 minuten gefixed.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DogPatch06
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22-06 00:14
Ik heb voor mijn vader de overstap geregeld van Vattenfall (onbepaalde tijd) naar CB/GC. Bij het aanmelden aangegeven dat er sprake is van een contract voor onbepaalde tijd. Nu heeft mijn vader de bevestiging ontvangen van GC dat met ingang van 20-10 GC zijn leverancier is.

Maar is er geen sprake van een opzegtermijn van 30 dagen bij Vattenfall?

PVOutput 3.7 kWp op ZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldster
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-05 22:12
Ook ik heb net gekozen voor de CB/GC deal, en de prijzen voor drie jaar vastgezet.

Zaten/zitten nu bij Eneco met een Variabel Vrij, onbepaalde tijd contract. Vanuit dat contract betalen wij €0,21866 per kWh (normaaltarief) en €0,82217 per m3. Ondanks dat het contract voor onbepaalde tijd is/was, is de einddatum daarvan 14-02-2022 (ik zou het dan eerder einddatum prijsprotectie genoemd hebben?).

Het nieuwe contract gaat in op 21-10-2021. Vraag: ‘Hadden jullie gekozen voor ingangsdatum van bijvoorbeeld 01-02-2022? En GC anders alsnog gebeld om te vragen dit aan te passen?’ Of zo laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hm ik had einddatum van huidige contract 18-10 opgegeven, ook in bevestiging gekregen maar nu bevestiging van GC dat ze 27-10 beginnen met leveren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
DogPatch06 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:16:
Ik heb voor mijn vader de overstap geregeld van Vattenfall (onbepaalde tijd) naar CB/GC. Bij het aanmelden aangegeven dat er sprake is van een contract voor onbepaalde tijd. Nu heeft mijn vader de bevestiging ontvangen van GC dat met ingang van 20-10 GC zijn leverancier is.

nee, hier heb ik ook wel eens over gebeld ...
als je een contract voor onbepaalde tijde hebt, dan regelen de energie aanbieders vaak de overstap onder elkaar. Dan heb je geen opzeg termijn ...

dit was het antwoord wat ik toen van hun kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:56
DogPatch06 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:16:

is die veel goedkoper uit dan bij Vattenfall ? heb zelf ook Vattenfall maar ben niet goedkoper uit of ik doe iets verkeerd (weet het wel zeker :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DogPatch06
bie100 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:49:
[...]

is die veel goedkoper uit dan bij Vattenfall ? heb zelf ook Vattenfall maar ben niet goedkoper uit of ik doe iets verkeerd (weet het wel zeker :P )
Als bij Vattenfall de variabele tarieven op 1 januari stijgen naar de tarieven zoals ze vandaag zijn, dan is de deal van CB/GC wel degelijk goedkoper.

De variabele tarieven van 1 juli van Vattenfall zijn wel lager dan de CB/GC deal.

Maar ik heb natuurlijk geen glazen bol.

De "Blijven loont"-korting van 25% is ook alleen op stroom, niet op gas.

[ Voor 6% gewijzigd door DogPatch06 op 03-10-2021 13:55 ]

PVOutput 3.7 kWp op ZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
DogPatch06 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:54:
[...]

Als bij Vattenfall de variabele tarieven op 1 januari stijgen naar de tarieven zoals ze vandaag zijn, dan is de deal van CB/GC wel degelijk goedkoper.

De variabele tarieven van 1 juli van Vattenfall zijn wel lager dan de CB/GC deal.

heb je voor 3 jaar afgesloten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DogPatch06
bie100 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:02:
[...]

heb je voor 3 jaar afgesloten ?
Ja, met de gedachte van @Stinger_Ventura (Stinger_Ventura in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier") erbij in overweging genomen is het in elk geval voor de komende periode een goede deal.

PVOutput 3.7 kWp op ZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-06 17:06

tomic

Smexylittlebabe!

[...]

Ha! Die wist ik nog niet; mijn ouders hebben ook allebei blijven loont korting op 25%. Toch nog maar even doorrekenen.

Ik denk dat ik zelf ook voor de greenchoice optie ga.
We hebben een huishouden van 2 met een verbruik:
  • Elektriciteit: 0 of negatief door zonnepanelen.
  • Gas: 397 m3. (gemiddelde over 2017,2018,2019)
Is er eigenlijk nog wel een alternatief dan Greenchoice behalve dan afsluiten en wellicht de VEH nog afwachten? Gaf Vattenval niet bol.com cadeaubonnen van 300 euro? bij eenjarig contract?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
DogPatch06 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:06:
[...]

Ja, met de gedachte van @Stinger_Ventura (Stinger_Ventura in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier") erbij in overweging genomen is het in elk geval voor de komende periode een goede deal.
ja oké ik kom dan op twee tientjes meer uit op dit moment dan bij vattenfall wat verwachten ze aan stijging dan volgend jaar kan je dat ergens terug lezen?

heb het al gevonden :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
Denk dat ik ook maar voor de cb/gc deal ga. Verbruik is hoog met 1700m3 gas en huidig contract met 0.69 per m3 loopt 6 december af. Zou dan naar 1.30 gaan zoals het er nu uit ziet. Baal wel van drie jaar, maar lijkt erop dat ik een evt. opzegboete al in het eerste jaar ‘terugverdien’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
bie100 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:14:
[...]

ja oké ik kom dan op twee tientjes meer uit op dit moment dan bij vattenfall wat verwachten ze aan stijging dan volgend jaar kan je dat ergens terug lezen?
Wat de verwachting voor volgend jaar is weet niemand.
Variabel (tarief 1-7-21) ligt nu op 82/84 cent voor gas.
Tarief voor 1 jaar vast ligt op €1.22/€1.33 per m3 gas.

Zeg dat de prijzen stabiliseren, dalen zelf wat door een warme winter en Nordstream2 die open gaat. Dan zouden we denk ik op de helft van het verschil moeten zitten.
1.22-84= 38c/2= 19c + 84c =€1.03 per m3 gas voor variabel per 1-1-21??

GreenChoice ligt nu op 86,6 cent voor gas, dus tja… hoeveel lager kan het gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Wolly schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:59:
[...]

En jij had bij je oude leverancier een contract wat hiermee is opengebroken met een boete tot gevolg?
Nee, mijn huidige contract loopt t/m 31 december dit jaar, dus 1-1-2022 is de nieuwe ingangsdatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
KleinDraakje schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:21:
Hm ik had einddatum van huidige contract 18-10 opgegeven, ook in bevestiging gekregen maar nu bevestiging van GC dat ze 27-10 beginnen met leveren?
Je moet altijd 6-4 weken van te voren de overstap regelen, 27-10 is dan nog snel.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Ok overgestapt. Mijn contract liep tot 6 december dus zou dan in de wintermaanden de hoofdprijs moeten gaan betalen. Stel dat na de winter de prijzen weer kelderen, heb ik door mijn verbuik van 800m3 in 3 maandjes een eventuele overstapboete al weer terugverdiend. Drie jaar ‘vastzitten’ is dus relatief. Ik schat alleen zo in dat GC dit niet gaat overleven als de prijzen gelijk/hoger blijven. Hopelijk houden ze het tot na de winter vol 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10:33
Blij dat ik dit draadje nog even zag. Snel nog even bij GC verlengd via de CB (huidige GC contract loopt binnen 180 dagen af). Super :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:43:
[...]

Gaat vlotjes nu! Vanochtend nog op 36.118 rond 7 uur nu op 36.765.
Nu op 40.051 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
Ik ben ook naar Greenchoice via Consumentenbond overgestapt. Had nog wel even twijfels, want 3 jaar. Normaal stap ik elk jaar over. Nu in elk geval komend voorjaar doorkomen en dan zien we wel weer verder.

Zit nu bij Budgetenergie en die hadden een verlengaanbod van 3 jaar: 1,24 euro voor m3 gas. Absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Las dat eentje hun variabel zelfs naar 1,69 per m3 gooien 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flam
  • Laatst online: 14:52
Zag deze actie op Pepper.com, ook maar overgestapt van Budget Energie naar GC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Johan Bogle schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:18:
Las dat eentje hun variabel zelfs naar 1,69 per m3 gooien 😳
Vrijopnaam: https://vrijopnaam.app/me...d_2021Q4_Variabel_V01.pdf
€0,4057 per kWh (voor het gemak alleen enkeltarief)
€1,6369 per kuub

Tot 3 dagen geleden:
€0,2702 per kWh
€0,9143 per kuub

Gaat goed hoor met de inflatie, die 2% redden we wel :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
RemcoDelft schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:18:
[...]

Vrijopnaam: https://vrijopnaam.app/me...d_2021Q4_Variabel_V01.pdf
€0,4057 per kWh (voor het gemak alleen enkeltarief)
€1,6369 per kuub

Tot 3 dagen geleden:
€0,2702 per kWh
€0,9143 per kuub

Gaat goed hoor met de inflatie, die 2% redden we wel :'(
Inflatie is goed tegen schulden. En laten we nou net enorm veel schulden hebben :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Wolly schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:21:
[...]

Inflatie is goed tegen schulden. En laten we nou net enorm veel schulden hebben :*)
nu lachen we er nog om. Als straks de rente hard naar 4/5% moet worden verhoogd om het te beteugelen, lachen sommige wat minder…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Johan Bogle schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:35:
[...]
nu lachen we er nog om. Als straks de rente hard naar 4/5% moet worden verhoogd om het te beteugelen, lachen sommige wat minder…
Volgens mij ziet iedereen alleen maar zijn overwaarde stijgen en kijkt niet verder.

Trouwens wel een ontopic vraagje, bij een contract wat direct opgezegd kan worden kan je geen gewenste ingangsdatum ingeven voor deze aanbieding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
Wolly schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:38:
[...]

Volgens mij ziet iedereen alleen maar zijn overwaarde stijgen en kijkt niet verder.

Trouwens wel een ontopic vraagje, bij een contract wat direct opgezegd kan worden kan je geen gewenste ingangsdatum ingeven voor deze aanbieding?
nee, maar je kan wel invullen dat je een vast contract hebt tot en met 31 december ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-06 17:08
Ook over gestapt CB/gc. Contract bij Oxxio loopt af over 174 dagen. Mooi gebruik van kunnen maken.

WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Dit kost ze serieus veel geld. Even op een bierviltje: 40,000 klanten a 1000m3 verbruik die je 0.30 per m3 meer had kunnen/moeten vragen is 12 miljoen ‘verlies’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
[...]

Is het dan niet slim om de CB/GC deal per 1-1-22 in te laten gaan als je nu bij Vattenfall zit met een contract voor onbepaalde tijd? Of kan dat niet? (slapende klant/ouders hier)

Vattenfall is op dit moment nog net goedkoper dan de GB/GC deal, maar per 1-1-22 zeer zeker van niet aangezien ze nu al ~1,16 euro rekenen aan nieuwe klanten. Scheelt vergeleken daarmee al ruim 600 euro per jaar bij 4250/1550 verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Freakster86 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:52:
[...]

Is het dan niet slim om de CB/GC deal per 1-1-22 in te laten gaan als je nu bij Vattenfall zit met een contract voor onbepaalde tijd? Of kan dat niet? (slapende klant/ouders hier)

Vattenfall is op dit moment nog net goedkoper dan de GB/GC deal, maar per 1-1-22 zeer zeker van niet aangezien ze nu al ~1,16 euro rekenen aan nieuwe klanten. Scheelt vergeleken daarmee al ruim 600 euro per jaar bij 4250/1550 verbruik.
ik ga daar morgen inderdaad ook even over chatten met GC.
Ze hebben het hier voor m'n ouders snel in laten gaan per 23-10 en dat schijnt geen probleem te zijn met variabel en opzeggen, maar die tarieven lagen inderdaad nog net lager. Mogen ze van mij op 31-12 zetten. Kan dat niet, dan is het verschil nog erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 14:42
Hier ook maar gekozen voor Greenchoice via cb. 1 oktober was mijn contract afgelopen.

Als de prijs in de zomer heel erg daalt, so be it. Dan maar de boete pakken wanneer nodig.

Plan voor lucht/lucht verwarming zsm blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
sambalbaj schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:04:
[...]

ik ga daar morgen inderdaad ook even over chatten met GC.
Ze hebben het hier voor m'n ouders snel in laten gaan per 23-10 en dat schijnt geen probleem te zijn met variabel en opzeggen, maar die tarieven lagen inderdaad nog net lager. Mogen ze van mij op 31-12 zetten. Kan dat niet, dan is het verschil nog erg klein.
Jij hebt dan denk ik aangegeven dat je geen contract voor bepaalde tijd hebt en dus direct kan overstappen? Dan kun je dus niet zelf een overstap/ingangsdatum kiezen als ik je goed begrijp?

Misschien een idee om dan te ''liegen' bij het aanmelden door te doen alsof je wel een contract voor bepaalde tijd hebt met laatste datum 31-12-21? Op die manier gaat het dan wel per 1-1-22 toch? Of kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:20
Vraag namens een familielid:

Iemand ervaring met een verhuizing waarbij je van elektra-only naar elektra+gas gaat?
Contract loopt 17-11 af, de verhuizing is al eerder. Wil eigenlijk niet bij deze leverancier voor een jaar weer bijschrijven maar dan mét gas erbij, want dan zal het aangeboden tarief voor gas érg ongunstig zijn vermoed ik.

Gas is overigens alleen voor warm water (geiser) en gasfornuis, dus betrekkelijk laag. Verwarming gaat via blokverwarming. Wellicht kunnen we het huidige contract in een variabel contract over laten gaan en gas erbij laten zetten. En dan over de winter heentillen en in het voorjaar kijken voor een vast contract met gunstige gasprijs?

@Joehoe900 hieronder: gisteren 10:49 de overstapbevestiging van de Consumentenbond gekregen. Vanochtend om 10:06 het contract van Greenchoice zelf op de mail.

[ Voor 78% gewijzigd door ThinkPad op 03-10-2021 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joehoe900
Hoe snel krijg je contract van greenchoice. Vanmiddag 13.00 uur aangevraagd niks binnen alleen bevestiging van consumentenbond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
andru123 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 05:08:
In de tussentijd de gemiddelde prijzen van 1-jaar vast:
0,34 per kWh
1,44 per m3
(net op independer gecheckt, bij 500kwh 300m3)
Zeker, de prijzen gaan dalen… net als huizenprijzen. ;) :+
Daar zit trouwens wel een bias in naar lage vaste leveringskosten.

Ten opzichte van Naked Energy is de CB/GC deal voor mij ~1.5 cent/kwh duurder aan vaste leveringskosten [doordat die bij Naked Energy erg laag zijn]. Het grote vraagteken zit voor mij in de elektraprijzen volgend jaar.

Nu verlengen betekent dat ik er vanuit ga dat de (maand)prijs over het komende jaar gemiddeld 1,5 cent (leveringskosten) + 2,5 cent (opzeggen na 12 maanden) hoger is dan bij Naked Energy (huidig).

[ Voor 14% gewijzigd door ANdrode op 03-10-2021 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14:37
Joehoe900 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:57:
Hoe snel krijg je contract van greenchoice. Vanmiddag 13.00 uur aangevraagd niks binnen alleen bevestiging van consumentenbond?
Staan drie zinnen informatie in de bevestigingsmail van CB, waarvan er één is geweid aan jouw vraag…

Anyhow, hier ook overgestapt. Huidige contract bij Oxxio liep tot december dus gelukkig nog dit topic gezien. Voorstellen lagen liefst €50,- per maand uit elkaar, dat terwijl ik al heel scherp zat qua tarief. Thanks Tweakers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:55
Joehoe900 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:57:
Ik kreeg het contract de dag na de aanvraag

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joehoe900
Glenfiddich schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:17:
[...]

Ik kreeg het contract de dag na de aanvraag
Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
ThinkPadd schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:49:
Vraag namens een familielid:

Iemand ervaring met een verhuizing waarbij je van elektra-only naar elektra+gas gaat?
Contract loopt 17-11 af, de verhuizing is al eerder. Wil eigenlijk niet bij deze leverancier voor een jaar weer bijschrijven maar dan mét gas erbij, want dan zal het aangeboden tarief voor gas érg ongunstig zijn vermoed ik.

Gas is overigens alleen voor warm water (geiser) en gasfornuis, dus betrekkelijk laag. Verwarming gaat via blokverwarming. Wellicht kunnen we het huidige contract in een variabel contract over laten gaan en gas erbij laten zetten. En dan over de winter heentillen en in het voorjaar kijken voor een vast contract met gunstige gasprijs?

@Joehoe900 hieronder: gisteren 10:49 de overstapbevestiging van de Consumentenbond gekregen. Vanochtend om 10:06 het contract van Greenchoice zelf op de mail.
Ik weet niet bij welke partij je famlid zit, maar ik zit op dit moment bij oxxio. Bij het verhuizen heb ik mijn adres gegevens verhuist naar mijn nieuwe adres, en daarnaast werd mijn oude adres er weer bijgeschreven, let op: ik had dus 1 contract, maar op 2 adressen stroomlevering.

Ik heb 3 maanden geklust in het nieuwe huis, en op de laatste dag van ons oude adres oxxio opgebeld en mijn oude adres laten stoppen.

De meeste Oxxio medewerkers proberen je een extra jaarcontract aan te smeren...wtf. |:( , simpel omdat (ze zeggen) dat ze niet weten dat je op 1 contract 2 adressen kan hebben.

Maar sinds vandaag ben ik overgestapt op de CB/GC deal, ben benieuwd..ffe €50 boete aftikken bij Oxxio en doei doei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Dacuuu schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:55:
[...]

Ik weet niet bij welke partij je famlid zit, maar ik zit op dit moment bij oxxio. Bij het verhuizen heb ik mijn adres gegevens verhuist naar mijn nieuwe adres, en daarnaast werd mijn oude adres er weer bijgeschreven, let op: ik had dus 1 contract, maar op 2 adressen stroomlevering.

Ik heb 3 maanden geklust in het nieuwe huis, en op de laatste dag van ons oude adres oxxio opgebeld en mijn oude adres laten stoppen.

De meeste Oxxio medewerkers proberen je een extra jaarcontract aan te smeren...wtf. |:( , simpel omdat (ze zeggen) dat ze niet weten dat je op 1 contract 2 adressen kan hebben.

Maar sinds vandaag ben ik overgestapt op de CB/GC deal, ben benieuwd..ffe €50 boete aftikken bij Oxxio en doei doei.
Die 50 euro betaalt greenchoice ook nog aan je terug *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Wolly schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:56:
[...]

Die 50 euro betaalt greenchoice ook nog aan je terug *O*
Dat wist ik nog niet eens, nice!

Ik zie ook dat de cb/gc actie op pepper staat, vandaar dat het zo hard gaat.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Laatst online: 14:14
Hugo__Boss schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:20:
Ik denk dat je gewoon een vroegere einddatum moet opgeven, de dag erna wordt je ingangsdatum waardoor je lopende contract wordt verbroken. Ik heb alleen geen idee of dat ook goed gaat als je al klant bent daar.
Heb dus maar 1-4-2022 ingevoerd in plaats van 1-5-2022. Kreeg daarna gewoon een mailtje dat m'n aanmelding in behandeling werd genomen en dat ik binnen 2 weken bericht zou krijgen van de Greenchoice. Afwachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Zal vast goed komen, wij hadden binnen anderhalf uur het contract. Het voorschotbedrag wordt overigens exact wat de CB aangaf, afgerond op hele euro's. Je kunt dus denk ik eventueel een lager verbruik opgeven als je net zoals ik liever een iets te laag bedrag hebt als voorschot hebt en later wat moet bijbetalen dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:43
Bedankt voor de CB GC tip! Ik heb er ook gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Ben benieuwd of er een max aantal aan de CB/GC deal zit of gewoon vandaag 23:59 binnen is ok.
Teller staat nu 41579

[ Voor 11% gewijzigd door habbekrats op 03-10-2021 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DogPatch06
habbekrats schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:10:
Ben benieuwd of er een max aantal aan de CB/GC deal zit of gewoon vandaag 23:59 binnen is ok.
Teller staat nu 41579
Ik mag toch hopen dat ze niet na bijvoorbeeld 40.000 nog lekker aanmeldingen zijn blijven accepteren als dat de max was

PVOutput 3.7 kWp op ZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley93
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-05 10:56
Bedankt voor de CB/GC tip. Ik heb me zojuist ook aangemeld. Kon echt niets beters vinden. Ga zo snel € 40 per maand besparen!!

De aanmelding ging snel, had echt binnen 2 minuten al de bevestiging binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:00
DogPatch06 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:16:
[...]

Ik mag toch hopen dat ze niet na bijvoorbeeld 40.000 nog lekker aanmeldingen zijn blijven accepteren als dat de max was
Wat maakt dat uit? Misgun je mensen deze aanbieding?

Ik heb een 1 jarig contact afgesloten. Over 2 jaar weten we wat voordeliger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Wij zijn gasloos en zitten momenteel bij energiedirect. Ons contract loopt af in Januari. Ik heb naar de CB deal zitten kijken, maar twijfel of dit ook voor ons de beste deal is aangezien we geen gas hebben. De kWh prijs is redelijk, maar wel iets hoger dan we nu hebben. Op GasLicht.com zie ik echter geen enkele kWh prijs onder de 30 cent / kwh, dus ik twijfel wat wijsheid is; afwachten (op verlengingsvoorstel) of instappen op CB...

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DogPatch06
jongetje schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:50:
[...]

Wat maakt dat uit? Misgun je mensen deze aanbieding?

Ik heb een 1 jarig contact afgesloten. Over 2 jaar weten we wat voordeliger was.
Nee, dat bedoel ik niet.

Ik bedoelde te zeggen dat als de CB/GC een maximum had van 40.000 aanmeldingen, dan ze dan ook vanaf dan geen aanmeldingen meer zouden moeten accepteren. Nu er 41.000+ aanmeldingen zijn lijkt er dus geen maximum te zijn of dat maximum nog niet behaald te zijn.

PVOutput 3.7 kWp op ZO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
DogPatch06 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:15:
[...]

Nee, dat bedoel ik niet.

Ik bedoelde te zeggen dat als de CB/GC een maximum had van 40.000 aanmeldingen, dan ze dan ook vanaf dan geen aanmeldingen meer zouden moeten accepteren. Nu er 41.000+ aanmeldingen zijn lijkt er dus geen maximum te zijn of dat maximum nog niet behaald te zijn.
Misschien dat ze iets meer aanmeldingen toelaten omdat er altijd wel een paar procent afgekeurd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:20
Zolang je van Greenchoice een mail met contract krijgt zal het wel loslopen verwacht ik.

Let op: dat is dus een andere mail dan de bevestiging van de Consumentenbond die je enkele minuten na versturen formulier al krijgt. Die is puur ter info ("we hebben het doorgestuurd") en kun je naar mijn idee geen rechten aan ontlenen.

[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 03-10-2021 21:36 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4