Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.157.934 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
mirod schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:52:
[...]

Ik zit in exacte dezelfde situatie, gas gaat minstens 20 cent per m3 omhoog, elec. 5 cent per kwh. Wat heb jij uiteindelijk gedaan? Ik overweeg toch maar gewoon weer over te stappen.
Mijn contract loopt ook begin september af.
Toch nu de overstap van Oxxio naar Energie Direct gemaakt. Scheelt me +/- 20 euro per maand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8bZ6Nl_foR_EYd2QBh0T8-fDEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qFkDSlCP2odzq5ChOo6cHVpp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hier loopt mijn contract ook begin september af. Ik heb gekozen voor Vattenfall Groen in combinatie met de Bol.com-cadeaubon van €300.

Belangrijkste punten waren voor mij:
- Groene stroom uit Nederland
- Gas CO2 compensatie
- 1 jaar vast

Helaas overal toch een stuk duurder uit ten opzichte van een jaar geleden. De goedkoopste aanbieders, met bovenstaande eisen, waren bij mij GreenChoice en PowerPeers.

Toevallig kwam ik in de kleine lettertjes bij de Vattenfall Bol.com-actie nog een optie tegen met groene stroom uit Nederland en 10% groen gras ("MixGroen"). Ik twijfelde nog wel even of dat MixGroen wel een goed alternatief was voor de 'normale' CO2 compensatie die je bij veel andere aanbieders ziet, maar op basis van de informatie op de site lijkt dat helemaal in orde.

Vattenfall Groen is €15 per maand duurder ten opzichte van GreenChoice/PowerPeers (omdat de gas- en elektriciteitsprijzen wat hoger zijn vanwege de bon). Daar staat de Bol.com bon tegenover (waarde €25 p/m), waardoor het voordeel alsnog €10 p/m is.

[ Voor 19% gewijzigd door Uniciteit op 19-07-2021 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-06 20:05
mirod schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:52:
[...]

Ik zit in exacte dezelfde situatie, gas gaat minstens 20 cent per m3 omhoog, elec. 5 cent per kwh. Wat heb jij uiteindelijk gedaan? Ik overweeg toch maar gewoon weer over te stappen.
Nog niks... Denk er over om de variabele tarieven op 2 september te bekijken (als dat zo snel na afloopdatum kan) en dan bepalen of ik weer ga overstappen.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
RedCellNL schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:32:
[...]

Mijn contract loopt ook begin september af.
Toch nu de overstap van Oxxio naar Energie Direct gemaakt. Scheelt me +/- 20 euro per maand.

[Afbeelding]
Met welke verbruikscijfers enzo?
En waarom niet gewacht tot september?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Zijn die energieverlijkers (Independer, Gaslicht, Pricewise) zwaar biased en laten ze nou gewoon sommige energieleveranciers eruit afhankelijk van je invoer?

Voer ik namelijk mijn verbruik in zonder de teruglevering zonnepanelen in te voeren, dan komt er Vattenfall als goedkoopste bij mij eruit. Maar zodra ik m'n verwachte teruglevering invul (overigens teruglevering < verbruik), dan verdwijnt Vattenfal compleet uit de lijst en is Greenchoice het voordeligst.
Als ik dan naar Vattenfall zelf ga en alles invul mét teruglevering dan kom ik goedkoper uit dan Greenchoice :?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
KoningPaulus schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:34:
[...]

Met welke verbruikscijfers enzo?
En waarom niet gewacht tot september?
Volgens mij maken de cijfers niet veel uit. Als ik er mee speel komen er dezelfde prijzen uit, maar:

Stroom: 2001 normaal, 1418 dal
Gas: 1000 m3
Panelen: 75 kWh/j

Veranderd er iets in September? Heb ik dan gemist.
Maar als je bedoeld dat er dan andere tarieven gelden lijkt me het een gok of dat hoger of lager is. Ik stap nu in voor dit tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
RedCellNL schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:57:
[...]

Veranderd er iets in September? Heb ik dan gemist.
Maar als je bedoeld dat er dan andere tarieven gelden lijkt me het een gok of dat hoger of lager is. Ik stap nu in voor dit tarief.
Qua prijs inderdaad en de vergelijking met de dan geldende variabele tarieven (al dan niet voor tijdelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
KoningPaulus schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:59:
[...]

Qua prijs inderdaad en de vergelijking met de dan geldende variabele tarieven (al dan niet voor tijdelijk)
Had gekund, Op 31 aug. kijken wat de prijzen doen en dan of meeliften op de huidige of het voordeel pakken van de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 15:36
Hier de overstap naar vandebron.nl gemaakt. Na een meterwissel (3-fasen 3x25a) heeft Energiedirect.nl met Enexis er echt een potje van gemaakt. Nu een verse start met goede tarieven. Kwam in beide gevallen goed uit de bus (gaslicht.com & via independer.nl).

Nu alleen nog de slimme meter uit storing krijgen: blijkbaar is die op afstand niet uitleesbaar (meer). Iemand een idee hoe dat eenvoudig verholpen kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
dnhelle schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:48:
Nu alleen nog de slimme meter uit storing krijgen: blijkbaar is die op afstand niet uitleesbaar (meer). Iemand een idee hoe dat eenvoudig verholpen kan worden?
Moet je de netbeheerder voor bellen. Die komt dan langs (indien nodig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodbeleg
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 20:35
dnhelle schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:48:
Hier de overstap naar vandebron.nl gemaakt. Na een meterwissel (3-fasen 3x25a) heeft Energiedirect.nl met Enexis er echt een potje van gemaakt. Nu een verse start met goede tarieven. Kwam in beide gevallen goed uit de bus (gaslicht.com & via independer.nl).

Inderdaad wat de user hierboven aangeeft. Let wel op dat ze naar het juiste adres gaan. Ze kwamen bij mij bij de buren dus ik heb nog steeds een meter waar het TF-signaal de meterstanden niet uit te lezen is zijn. Ik doe toch alles via de P1 poort dus voor mij hoeven ze niet meer langs te komen en Liander vond dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
Pfff contract bij Energiedirect loopt af per 25-8-2021. Zit wat op die vergelijksite te kijken naar andere aanbieders maar die gasprijzen daar wordt ik niet vrolijk van :-(

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-06 22:29
Bjorn180179 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:49:
Pfff contract bij Energiedirect loopt af per 25-8-2021. Zit wat op die vergelijksite te kijken naar andere aanbieders maar die gasprijzen daar wordt ik niet vrolijk van :-(
niet te doen, vorig jaar huis gekocht, met welkom-energie in zee gegaan.
Nu krijg ik een persoonlijke aanbieding, voor 1 of 3 jaar is de prijs identiek.
Het persoonlijk aanbod is hetzelfde als dat op de vergelijkingssites te vinden is... (bijna 95 cent)
uiteraard staan er bij beiden contracten bij dat het een "veilige keus" is :w

het laagste wat ik tegen ben gekomen is net geen 88 cent van Oxxio ( voor 3 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
De prijzen zijn echt om te huilen. Ik kreeg ook de tarieven per mail van Oxxio zodra mijn abonnement per 1 september afloopt, daar word je gewoon niet vrolijk van...
98 cent per m3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:02
De marktprijs van aardgas is afgelopen tijd ook redelijk gestegen. Dit werkt ook door in stroomprijs in NL aangezien wij de meeste stroom met aardgas opwekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
KoningPaulus schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:29:
De prijzen zijn echt om te huilen. Ik kreeg ook de tarieven per mail van Oxxio zodra mijn abonnement per 1 september afloopt, daar word je gewoon niet vrolijk van...
98 cent per m3...
Wat een verschil, mijn contract met Oxxio is per 29/7 afgelopen, en tarief voor gas is € 0,89.

Op zich wel tevreden met Oxxio, eens kijken of de Contract Check wat oplevert....
https://www.oxxio.nl/klantenservice/contractcheck/

[ Voor 14% gewijzigd door ZeRoC00L op 02-08-2021 09:52 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
elektriekert schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:39:
[...]

niet te doen, vorig jaar huis gekocht, met welkom-energie in zee gegaan.
Nu krijg ik een persoonlijke aanbieding, voor 1 of 3 jaar is de prijs identiek.
Het persoonlijk aanbod is hetzelfde als dat op de vergelijkingssites te vinden is... (bijna 95 cent)
uiteraard staan er bij beiden contracten bij dat het een "veilige keus" is :w

het laagste wat ik tegen ben gekomen is net geen 88 cent van Oxxio ( voor 3 jaar).
Ik ben toch maar bij Energiedirect gebleven, nieuw contract voor 1 jaar met gasprijs € 0,88853 per kuub.
In eerste instantie stond een aanbod klaar met € 50 cashback. Hierover contact opgenomen en gevraagd om scherper aanbod. Nieuw aanbod gekregen met dezelfde gas en stroomprijs en € 225 cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Bjorn180179 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:59:
[...]

Ik ben toch maar bij Energiedirect gebleven, nieuw contract voor 1 jaar met gasprijs € 0,88853 per kuub.
In eerste instantie stond een aanbod klaar met € 50 cashback. Hierover contact opgenomen en gevraagd om scherper aanbod. Nieuw aanbod gekregen met dezelfde gas en stroomprijs en € 225 cashback.
Bij verlengen voor 1 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:42
KoningPaulus schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:29:
98 cent per m3...
Tsjonge, wat een prijzen, het is niet inderdaad om te huilen met de belastingverhogingen en gasprijs. Misschien toch maar eens berekenen hoe snel een warmtepomp terug te verdienen is met prijzen boven de 85 cent. Hopelijk dalen de prijzen na de winter weer m.b.v. Nordstream2 en een zachte winter. Mijn gasprijs staat gelukkig nog vast tot maart volgend jaar (82 cent :>).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 20:01
Heb ik het mis, of is het nu zeer onverstandig om een 1-jaar contract af te sluiten?
Dan zit je namelijk met het probleem dat je volgend jaar rond deze tijd het tarief gebaseerd op de huidige olie/gas prijzen gaat krijgen. De tarieven lopen immers een jaar achter.

Je kan nu dus beter geen contract voor 1 jaar afsluiten, beter voor 2 jaar.
Uiteindelijk moeten de prijzen wel weer dalen, wanneer het oliekartel zijn macht beetje verliest (wat ze proberen uit te stellen met de waterstof utopie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
Jazco2nd schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:54:
Heb ik het mis, of is het nu zeer onverstandig om een 1-jaar contract af te sluiten?
Dan zit je namelijk met het probleem dat je volgend jaar rond deze tijd het tarief gebaseerd op de huidige olie/gas prijzen gaat krijgen. De tarieven lopen immers een jaar achter.

Je kan nu dus beter geen contract voor 1 jaar afsluiten, beter voor 2 jaar.
Uiteindelijk moeten de prijzen wel weer dalen, wanneer het oliekartel zijn macht beetje verliest (wat ze proberen uit te stellen met de waterstof utopie).
Rekenen rekenen rekenen, pak een gemiddelde cashback (*2 jaar), pak je verbruik en ga maar eens rekenen hoeveel de prijzen moeten stijgen voordat de cashback niet meer rendabel is.
Stel je krijgt over 2 jaar 400,- euro cashback, dan kun je ongeveer berekenen met je verbruik hoeveel de prijs per product moet stijgen om voordeliger te zijn.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
Yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
En je vastrecht, toevallig met 7 euro per product per maand gestegen?

Ik heb ook ooit verlengd bij ED, wel korting en goede verbruikstarieven, maar het vastrecht ging bij de verlenging sky high, ben toen overgestapt naar Budget Energie (die het jaar erop hetzelfde probeerde, zit nu weer bij ED tot november).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 18-06 22:26
TwiSteD1 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:43:
[...]

Tsjonge, wat een prijzen, het is niet inderdaad om te huilen met de belastingverhogingen en gasprijs. Misschien toch maar eens berekenen hoe snel een warmtepomp terug te verdienen is met prijzen boven de 85 cent. Hopelijk dalen de prijzen na de winter weer m.b.v. Nordstream2 en een zachte winter. Mijn gasprijs staat gelukkig nog vast tot maart volgend jaar (82 cent :>).
is 82 cent laag :D
Ik zit nog op 69 cent.... (nice)

Maar zal toch ook over moeten. Deze winter airco, die mooi ook kan dienen als verwarming O-) kijken of dat bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 11:21

timovd

Voorsprong door techniek

Yellowneck schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:36:
Zijn die energieverlijkers (Independer, Gaslicht, Pricewise) zwaar biased en laten ze nou gewoon sommige energieleveranciers eruit afhankelijk van je invoer?

Voer ik namelijk mijn verbruik in zonder de teruglevering zonnepanelen in te voeren, dan komt er Vattenfall als goedkoopste bij mij eruit. Maar zodra ik m'n verwachte teruglevering invul (overigens teruglevering < verbruik), dan verdwijnt Vattenfal compleet uit de lijst en is Greenchoice het voordeligst.
Als ik dan naar Vattenfall zelf ga en alles invul mét teruglevering dan kom ik goedkoper uit dan Greenchoice :?
Vergelijk de tarieven maar eens per eenheid (bv per kWh) tussen energieleverancier en verschillende vergelijkingssites. Soms kan het alsnog aantrekkelijk zijn om direct via de energieleverancier een contract af te sluiten. Niet alle leveranciers komen voor in de vergelijkingen, omdat ze daar niet aan mee willen betalen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-06 23:33
Ik zit nog tot november met mijn 73 cent gas +21,5 cent elektra + 3 euro per product per maand vastrecht bij Budgetenergie (plus nog 135 euro bonus). Ik denk dat dat fors meer wordt als ik zo de tarieven erbij pak.
1 jaar vast zit nu vaak boven de 1 euro per kuub; elektra vaak meer dan 26 cent per kWh. De variabele contractjes van Essent / Vattenfall staan gewoon in de top 10 bij Gaslicht.com bij mij, dus dat zegt genoeg..
Ik denk dat maar zo lang mogelijk wacht en dan hopen op lagere tarieven. Helaas biedt de actuele gasprijs weinig hoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:41
MadBear schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:29:
Ik zit nog tot november met mijn 73 cent gas +21,5 cent elektra + 3 euro per product per maand vastrecht bij Budgetenergie (plus nog 135 euro bonus). Ik denk dat dat fors meer wordt als ik zo de tarieven erbij pak.
1 jaar vast zit nu vaak boven de 1 euro per kuub; elektra vaak meer dan 26 cent per kWh. De variabele contractjes van Essent / Vattenfall staan gewoon in de top 10 bij Gaslicht.com bij mij, dus dat zegt genoeg..
Ik denk dat maar zo lang mogelijk wacht en dan hopen op lagere tarieven. Helaas biedt de actuele gasprijs weinig hoop..
Is een cashback tijdens het wachten (1 jaar) niet voordeliger dan variabel? Vaak stijgen de vastrecht kosten flink.

Heb jij de variabele tarieven van Budget al gevonden? Ik loop ongeveer parallel met jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

MadBear schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:29:
Zo, het is in 2/3 weken tijd wel erg hard gegaan met die gasprijs! Halverwege juli besloten over te stappen en toen waren de laagste tarieven die ik tegenkwam bij een 1 jarig contract nog zo'n 88-93 cent. Nu dus inmiddels rond de 100.

Ik ga hier voor 1 jaar, helaas, nu ook van €0,22/kWh naar €0,27/kWh en van €0,70/m3 naar €0,99/m3. Nog wel met een welkomstcadeau (bon) van €300, dus dat scheelt. Maar toch. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Uniciteit schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:05:
[...]

Zo, het is in 2/3 weken tijd wel erg hard gegaan met die gasprijs! Halverwege juli besloten over te stappen en toen waren de laagste tarieven die ik tegenkwam bij een 1 jarig contract nog zo'n 88-93 cent. Nu dus inmiddels rond de 100.

Ik ga hier voor 1 jaar, helaas, nu ook van €0,22/kWh naar €0,27/kWh en van €0,70/m3 naar €0,99/m3. Nog wel met een welkomstcadeau (bon) van €300, dus dat scheelt. Maar toch. :9
Mooie bon. Welke aanbieder? Maar hopen dat het geen strenge winter wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 03-08-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

stormfly schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:27:
[...]

Mooie bon. Welke aanbieder? Maar hopen dat het geen strenge winter wordt.
Vattenfall met een Bol.com bon. Zowel groen als grijs beschikbaar.

Ook hier geldt dat ze een paar cent omhoog zijn gegaan ten opzichte van vorige maand, maar als je de bon meerekent mogelijk nog steeds een goede deal afhankelijk van je verbruik. Bij mij was het termijnbedrag ~€15 hoger ten opzichte van de goedkoopste aanbieders incl. welkomstkortingen. Daar staat dus die bon (waarde à €25 p/m) tegenover, waardoor het voordeel alsnog €10 per maand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Oef die prijzen zijn wel fors.... Ik moet per 1 oktober al wat nieuws....
Met momenteel 70 cent voor gas, en 20,5 cent voor elektra.... gaat dat wel ff pijn doen ben ik bang.
Nieuwe aanbod is 95 cent voor gas, 26 cent voor elektra....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Waah schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:48:
Oef die prijzen zijn wel fors.... Ik moet per 1 oktober al wat nieuws....
Met momenteel 70 cent voor gas, en 20,5 cent voor elektra.... gaat dat wel ff pijn doen ben ik bang.
Nieuwe aanbod is 95 cent voor gas, 26 cent voor elektra....
Ik denk niet dat je iets “moet” misschien is afwachten met een variabel contract wel slimmer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Uniciteit schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:42:
[...]

Vattenfall met een Bol.com bon. Zowel groen als grijs beschikbaar.

Ook hier geldt dat ze een paar cent omhoog zijn gegaan ten opzichte van vorige maand, maar als je de bon meerekent mogelijk nog steeds een goede deal afhankelijk van je verbruik. Bij mij was het termijnbedrag ~€15 hoger ten opzichte van de goedkoopste aanbieders incl. welkomstkortingen. Daar staat dus die bon (waarde à €25 p/m) tegenover, waardoor het voordeel alsnog €10 per maand is.
Dat is een hele hoge korting en bij een leuke partij. Tnx voor het delen.

Oef gas 1,04 en energie ongeveer 30cent en 27cent. Voor thuis opladen vanuit de werkgever krijg ik 27cent in de btw. Hmmmm

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 03-08-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
Waah schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:14:
[...]

is 82 cent laag :D
Ik zit nog op 69 cent.... (nice)

Maar zal toch ook over moeten. Deze winter airco, die mooi ook kan dienen als verwarming O-) kijken of dat bevalt
Ik heb een collega die vloerverwarming heeft, maar nu ook een paar airco-units heeft hangen, om in het voor- en najaar het huis in redelijke tijd wat warmer te krijgen. Op zich een kosteneffectieve manier van verwarmen en de gewone CV laten hangen voor wanneer het gaat vriezen. Door de klimaatverandering zal het hier nog maar een week per jaar vriezen misschien?

Eigenlijk kun je tegenwoordig kale gastarieven niet goed vergelijken met de verschillende bonussen/vastrecht/teruglevering tarieven die de energiebedrijven hanteren. Met 2 euro vastrecht, 240 euro bonus en 23 cent/kwh was het destijds wel de goedkoopste optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:29
Mijn contract bij NLE loopt pas in januari 2022 af, maar kreeg nu al een verlenging aanbod. Weet niet wat ik moet doen.

3 jaar vast
Elektriciteit normaal € 0,25299 / kWh en dal € 0,24089 / kWh Vastrecht € 6,49 / maand
Gas € 0,87669 / m³ Vastrecht € 6,49 / maand

edit: 2020 moet zijn 2022

[ Voor 6% gewijzigd door Wenzel op 03-08-2021 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Wenzel schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:07:
Mijn contract bij NLE loopt pas in januari 2020 af, maar kreeg nu al een verlenging aanbod. Weet niet wat ik moet doen.

3 jaar vast
Elektriciteit normaal € 0,25299 / kWh en dal € 0,24089 / kWh Vastrecht € 6,49 / maand
Als 3 jaar vast goedkoper is als jaar... Verwachten ze dus dat dat het weer goedkoper wordt.
Vorig jaar was 3 jaar duurder dan 1 jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Mijn contract bij NLE loopt pas in januari 2020 af, maar kreeg nu al een verlenging aanbod. Weet niet wat ik moet doen.

3 jaar vast
3 jaar vast met 13 euro per maand vastrecht en geen kortingen. De eerste 120 euro per jaar loop je al mis op het vastrecht, evt korting vooraf/achteraf heb je niet, alleen de tarieven zijn scherp (voor nu).

Denk dat je met een heel hoog (gas)verbruik dit best kan doen, maar met laag verbruik ben je elders goedkoper uit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Mijn contract bij NLE loopt pas in januari 2020 af, maar kreeg nu al een verlenging aanbod.
Zijn ze volgens mij rijkelijk laat :+

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 11:33
Gewoon een dikke trui aan in huis deze winter jongens;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
_JGC_ schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:40:
[...]
Denk dat je met een heel hoog (gas)verbruik dit best kan doen, maar met laag verbruik ben je elders goedkoper uit.
Kan je de som achter deze uitspraak eens delen?

Ben erg benieuwd hoe jij dit bekijkt. Zoals velen is het een lastige markt om in te beslissen nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
stormfly schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:22:
[...]

Kan je de som achter deze uitspraak eens delen?

Ben erg benieuwd hoe jij dit bekijkt. Zoals velen is het een lastige markt om in te beslissen nu.
Je vastrecht is hoog met 2x6,50 per maand. Cashback krijg je niet, 3 jaar niet. Er zijn aanbieders die op 2x3 euro per maand zitten en wel cashback geven.

Dat verschil moet je goed maken met de tarieven. Als ik uitga van mijn 1000 kuub per jaar, kan ik gerust 1 euro per kuub betalen bij een contract met 2x3 euro vastrecht ipv jouw tarieven nemen met hoog vastrecht.

Maar heb ik een oude woonboerderij met energielabel G, dan is die 13 cent per kuub ineens veel belangrijker dan die 120 euro vastrecht en misgelopen overstapkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
_JGC_ schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 01:34:
[...]

Je vastrecht is hoog met 2x6,50 per maand. Cashback krijg je niet, 3 jaar niet. Er zijn aanbieders die op 2x3 euro per maand zitten en wel cashback geven.

Dat verschil moet je goed maken met de tarieven. Als ik uitga van mijn 1000 kuub per jaar, kan ik gerust 1 euro per kuub betalen bij een contract met 2x3 euro vastrecht ipv jouw tarieven nemen met hoog vastrecht.

Maar heb ik een oude woonboerderij met energielabel G, dan is die 13 cent per kuub ineens veel belangrijker dan die 120 euro vastrecht en misgelopen overstapkorting.
Tnx goede uitleg neem ik mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 11:33
Wellicht nog een tip: sommige aanbieders geven op de vergelijkingssites een hogere cashback als je een hoger verbruik opgeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningPaulus
mirod schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:15:
Wellicht nog een tip: sommige aanbieders geven op de vergelijkingssites een hogere cashback als je een hoger verbruik opgeeft.
En soms een lager gastarief als je een hoger gasverbruik opgeeft. Dan moet je (correct me if I'm wrong) alleen tzt je termijnbedrag naar beneden zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
_JGC_ schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:02:
[...]

En je vastrecht, toevallig met 7 euro per product per maand gestegen?

Ik heb ook ooit verlengd bij ED, wel korting en goede verbruikstarieven, maar het vastrecht ging bij de verlenging sky high, ben toen overgestapt naar Budget Energie (die het jaar erop hetzelfde probeerde, zit nu weer bij ED tot november).
Vaste leveringskosten stroom van € 0,18 p/d naar € 0,13 p/d. Netbeheerkosten van € 0,70 naar € 0,75. Dus per saldo betaald ik voor stroom geen extra vastrecht.

Vaste leveringskosten gas van € 0,18 p/d naar € 0,13 p/d. Netbeheerkosten van € 0,547 naar € 0,560.
Omgerekend naar maandbedrag vastrecht met ongeveer € 1,10 gedaald 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Bjorn180179 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:23:
[...]

Vaste leveringskosten stroom van € 0,18 p/d naar € 0,13 p/d. Netbeheerkosten van € 0,70 naar € 0,75. Dus per saldo betaald ik voor stroom geen extra vastrecht.

Vaste leveringskosten gas van € 0,18 p/d naar € 0,13 p/d. Netbeheerkosten van € 0,547 naar € 0,560.
Omgerekend naar maandbedrag vastrecht met ongeveer € 1,10 gedaald 8)
Die netbeheerderskosten staan gewoon vast, je kijkt op je vorige contract naar de tarieven van vorig jaar. Als die netbeheerderskosten wel verschillen tussen leveranciers word je ergens opgelicht, want ze brengen die kosten in rekening namens de netbeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
_JGC_ schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:28:
[...]

Die netbeheerderskosten staan gewoon vast, je kijkt op je vorige contract naar de tarieven van vorig jaar. Als die netbeheerderskosten wel verschillen tussen leveranciers word je ergens opgelicht, want ze brengen die kosten in rekening namens de netbeheerder.
De netbeheerkosten die ED doorberekend sluiten precies aan met de kosten die Liander op de website heeft staan :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:00
Voordat we elkaar de hersens inslaan; Overheidsheffingen en netbeheerkosten zijn altijd vast!
Dit deel bestaat uit:
-Type aansluiting: Standaard (1x 35 A of 3x 25 A) (Zwaardere aansluiting >=3x35A zijn duurder)
  • Vastrecht transport € 21,78
  • Capaciteitstarief € 169,98
  • Periodieke aansluitvergoeding € 25,83
  • Meterkosten € 20,24
Totaal netbeheerkosten € 237,84
Hier gaat dan weer de vermindering energiebelasting € -558,56 (2021, dit varieert jaarlijks) vanaf.
Je krijgt dus jaarlijks geld van de overheid bij 0 verbruik: 237,87 minus 558,56 = -320,72

Echter er zijn ook de vaste leveringskosten (leverancier), deze zijn per energieleverancier zeer verschillend. Het kan vanaf 12€ per jaar maar 200€ is ook mogelijk. En bij deze moet je goed je ogen ophouden, vaak wordt de hoge welkomstbonus verbloemd met de vaste leveringskosten. 150 Euro bonus maar wel 180€ levering bijvoorbeeld. Blijf je na een jaar plakken hakken de vaste leveringskosten er goed in.
Even een kleine opsomming
-Powerpeers € 215,77 per jaar - Welkomstpremie € 200
-Budgetenergie € 77,73 per jaar - Welkomstpremie € 20
-Greenchoice € 152,00 per jaar - Welkomstpremie € 155
-Innova energie € 142,78 per jaar - Welkomstpremie € 140
- HVC € 140,00 per jaar - Welkomstpremie € 75
Bevestigd het verhaal dat welkomstpremie eigenlijk de vaste leveringskosten van de leverancier dekt...

Bij gas is het iets anders:
Type aansluiting: standaard (G6)
  • Vastrecht transport € 21,78
  • Capaciteitstarief € 52,69
  • Periodieke aansluitvergoeding € 36,30
  • Meterkosten € 13,30
Totaal netbeheerkosten € 124,07

En dan om het verhaal af te maken de vaste kosten ( Overheidsheffingen), afhankelijk van het verbruik:
Stroom - Overheidsheffingen 0-10000 kWh 15,04 ct per kWh
Gas - Leveringskosten tarief 0-5000 m3 € 47,84 ct per m3

Regio Utrecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@pep_82 Capaciteitstarief gas ligt aan het verbruik;

Netbeheerder Capaciteitstarief gas < 10 m³ per uur
< 500 m³ 500 - 4.000 m³ > 4.000 m³
Stedin € 52,68 € 105,37 € 210,75
Coteq € 46,91 € 93,90 € 187,84
Enduris € 48,11 € 96,25 € 192,48
Enexis € 47,65 € 95,35 € 190,74
Liander € 58,17 € 116,33 € 232,67
Rendo € 48,02 € 96,12 € 192,22
Westland Infra € 39,99 € 80,- € 160,03

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:00
HereIsTom schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:48:
@pep_82 Capaciteitstarief gas ligt aan het verbruik;

Netbeheerder Capaciteitstarief gas < 10 m³ per uur
< 500 m³ 500 - 4.000 m³ > 4.000 m³
Stedin € 52,68 € 105,37 € 210,75
Coteq € 46,91 € 93,90 € 187,84
Enduris € 48,11 € 96,25 € 192,48
Enexis € 47,65 € 95,35 € 190,74
Liander € 58,17 € 116,33 € 232,67
Rendo € 48,02 € 96,12 € 192,22
Westland Infra € 39,99 € 80,- € 160,03
Oeps even ontschoten :z . Desalniettemin valt er voor een gemiddeld huishouden 175€ per jaar te besparen door van het gas af te gaan, andere discussie, ander topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
pep_82 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:07:
[...]

Oeps even ontschoten :z . Desalniettemin valt er voor een gemiddeld huishouden 175€ per jaar te besparen door van het gas af te gaan, andere discussie, ander topic. ;)
Dat klopt, zit alleen nog even te kijken naar het warm water, een boiler is niet goedkoop en vreet ook aardig wat stroom.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:14
Normaliter zit ik elk jaar te puzzelen met gaslicht.com om de goedkoopste energieboer voor het nieuwe jaar te zoeken, laatst zag ik weswitch.nl voorbij komen die dat allemaal automatisch voor je zouden kunnen regelen.

Heeft iemand ervaring met deze club?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 09:29
catchingfire schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:32:
Normaliter zit ik elk jaar te puzzelen met gaslicht.com om de goedkoopste energieboer voor het nieuwe jaar te zoeken, laatst zag ik weswitch.nl voorbij komen die dat allemaal automatisch voor je zouden kunnen regelen.

Heeft iemand ervaring met deze club?
Het business model is ontzorgen. Nadeel is wel dat ze waarschijnlijk bepaalde aanbieders niet meenemen omdat die geen commissie geven maar standaard lage tarieven. Persoonlijk doe ik het liever zelf, het belang van die club ligt namelijk bij (zoveel mogelijk) commissie opstrijken, dat is tenslotte het verdienmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-06 15:30

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Geen idee hoe ik het heb kunnen missen, maar werkelijk niet gelezen dat het TF signaal vanaf 1 juli niet meer uitgezonden zou worden. Ik maar denken dat mijn meter stuk was :+

Kreeg weer aangeboden om de meter te vervangen voor een slimme meter. Ik blijf twijfelen. Weer iets op een netwerk, gegevens die doorgestuurd worden, privacy kwestie (vind ik zelf, ieder kwartier? wordt informatie verstuurd over je verbruik) Ben ik nou een zeikerd en aan het aanstellen?

Verbruik kan ik zelf makkelijk bij houden, daar heb ik geen app voor nodig…

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@NinjaKiwiNL De slimme meter kun je gewoon dom maken! Je kan bij plaatsing namelijk vragen of ze het uitlezen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
HereIsTom schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:43:
@NinjaKiwiNL De slimme meter kun je gewoon dom maken! Je kan bij plaatsing namelijk vragen of ze het uitlezen uitzetten.
Maar je weet nooit precies wat er allemaal gebeurt in die meter. En je weet nooit precies wat het bedrijf doet. Ik heb liever een meter waarvan ik 100% zeker weet dat die geen signalen uitzendt, op welke manier dan ook.

Waarom zouden die netwerkbedrijven je zo extreem pushen om een slimme meter te nemen? Het kost ze immers geld. Het enige wat ik kan bedenken is: data verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:20
Cerberus_tm schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 05:20:
[...]

Maar je weet nooit precies wat er allemaal gebeurt in die meter. En je weet nooit precies wat het bedrijf doet. Ik heb liever een meter waarvan ik 100% zeker weet dat die geen signalen uitzendt, op welke manier dan ook.

Waarom zouden die netwerkbedrijven je zo extreem pushen om een slimme meter te nemen? Het kost ze immers geld. Het enige wat ik kan bedenken is: data verzamelen.
Volgens mij was dat een wet.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 09:14
jongetje schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:07:
Het business model is ontzorgen. Nadeel is wel dat ze waarschijnlijk bepaalde aanbieders niet meenemen omdat die geen commissie geven maar standaard lage tarieven. Persoonlijk doe ik het liever zelf, het belang van die club ligt namelijk bij (zoveel mogelijk) commissie opstrijken, dat is tenslotte het verdienmodel.
Ontzorgen kan wel een groot voordeel zijn natuurlijk. Voor mensen die om wat voor reden dan ook niet jaarlijks erin duiken (te moeilijk/geen zin/geen tijd/...), en/of diegenen die niet persé de allergoedkoopste willen hebben maar toch jaarlijks willen profiteren van een welkomstbonus en goedkope tarieven zou dit een ideale oplossing kunnen zijn. Denk bijvoorbeeld aan ouderen die niet zo digitaal vaardig zijn. Vraag me dus vooral af of er een catch/kleine lettertjes zijn.

Ik ga eens vergelijken als weswitch met aanbod xyz komt voor mij hoe het aanbod van xyz eruit ziet bij gaslicht.com waar ik normaliter mijn selectie mee maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:59
Wat willen ze ontzorgen? Via gaslicht.com ca. 10 minuten werk. (Hou ik het hoog aan)

[ Voor 17% gewijzigd door Grolsch op 08-08-2021 08:40 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Grolsch schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 08:38:
Wat willen ze ontzorgen? Via gaslicht.com ca. 10 minuten werk. (Hou ik het hoog aan)
De mensen die niet of onregelmatig overstappen, lijkt me. De Consumentenbond had ook zo'n service, maar die zijn er blijkbaar mee gestopt, zie https://www.consumentenbo...vergelijken/kostenservice .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Grolsch schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 08:38:
58% van Nederland is nog nooit overgestapt.
Al geeft het onderzoek van de acm (betere bron) een waar ander beeld en zegt dat 47% afgelopen 3 jaar niet in overgestapt. Nog steeds heel veel.

[ Voor 58% gewijzigd door EWK op 08-08-2021 10:01 ]

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-06 13:22
Is er ook een vergelijkingssite die de vergelijkingssites met elkaar vergelijkt? Het wordt er niet overzichtelijker op. Ik kan volledig salderen en met +/- 1.100 m3 heb ik geen schokkende energierekening, dus zal ik het voornamelijk moeten hebben van de cashback acties. In de afgelopen zes jaar heb ik zes verschillende leveranciers gehad en is er nooit iets mis gegaan. De zoektocht begint weer opnieuw.

Ik schrik wel van de verhoogde gastarieven. Hoe vaak worden deze bijgewerkt/vastgesteld? Mijn huidige contract loopt 3 oktober af, dus ik kan nog wachten met verlengen of het nu vastklikken.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 22:41
Ik verbaas me over dat 1 jaar vast duurder is geworden dan variabel.
Het is met mijn verbruik nu interessanter om over te stappen naar variabel omdat dat (gebaseerd op 1 jaar) 80 euro goedkoper is dan de goedkoopste aanbieder met 1 jaar vast inclusief de welkomstpremie.

Verschillen tussen de tarieven van 1 jaar vast en variabel zijn flink, vooral gas.
300 euro Bol.com bon is leuk maar Vattenfall durft hiervoor €1,04 te rekenen per m³. Waar bijv NLE €0,82 (variabel) rekent per m³. Met mijn gasverbruik is dat 0,22 verschil al bijna 300 euro op jaarbasis en dan hoef ik het niet bij Bol.com uit te geven.

Ik kan me niet heugen dat in de afgelopen 6 jaar variabel goedkoper was dan 1 jaar vast inclusief de premie. Dit is nieuw voor mij.

Mijn voorkeur neigt nu naar variabel de winter in, met het risico dat het 1 januari weer stijgt, en dan bekijken of een 1 jaar vast contract wellicht interessant is.
Zijn er meer hier die naar deze voorkeur neigen of reeds gekozen hebben, of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
Frag1le schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:42:
Ik verbaas me over dat 1 jaar vast duurder is geworden dan variabel.
Het is met mijn verbruik nu interessanter om over te stappen naar variabel omdat dat (gebaseerd op 1 jaar) 80 euro goedkoper is dan de goedkoopste aanbieder met 1 jaar vast inclusief de welkomstpremie.

Verschillen tussen de tarieven van 1 jaar vast en variabel zijn flink, vooral gas.
300 euro Bol.com bon is leuk maar Vattenfall durft hiervoor €1,04 te rekenen per m³. Waar bijv NLE €0,82 (variabel) rekent per m³. Met mijn gasverbruik is dat 0,22 verschil al bijna 300 euro op jaarbasis en dan hoef ik het niet bij Bol.com uit te geven.

Ik kan me niet heugen dat in de afgelopen 6 jaar variabel goedkoper was dan 1 jaar vast inclusief de premie. Dit is nieuw voor mij.

Mijn voorkeur neigt nu naar variabel de winter in, met het risico dat het 1 januari weer stijgt, en dan bekijken of een 1 jaar vast contract wellicht interessant is.
Zijn er meer hier die naar deze voorkeur neigen of reeds gekozen hebben, of mis ik iets?
Ben ook enorm aan het twijfelen. Wat je zegt met de cashback i.c.m. hogere gastarieven: datzelfde geldt voor de vaste kosten van de leverancier die soms tot € 6,99 per product per maand in rekening brengen.

Zag bij Oxxio dat zij 1 jaar vast zonder cashback etc. redelijk scherp geprijsd zijn (gas: 90,4ct en stroom: 24,65ct en slechts 2 euro vastrecht per product per maand).

Ik moet mij misschien niet blind staren op de hoogste cashback acties want dan zijn de periodieke en verbruiksafhankelijke tarieven gewoon een stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 22:41
Slappyjoez schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:50:
[...]

Ben ook enorm aan het twijfelen. Wat je zegt met de cashback i.c.m. hogere gastarieven: datzelfde geldt voor de vaste kosten van de leverancier die soms tot € 6,99 per product per maand in rekening brengen.

Zag bij Oxxio dat zij 1 jaar vast zonder cashback etc. redelijk scherp geprijsd zijn (gas: 90,4ct en stroom: 24,65ct en slechts 2 euro vastrecht per product per maand).

Ik moet mij misschien niet blind staren op de hoogste cashback acties want dan zijn de periodieke en verbruiksafhankelijke tarieven gewoon een stuk hoger.
Het begint er op te lijken dat die welkomstpremies helemaal geen voordeel meer bieden.
Het moest een keertje klaar zijn natuurlijk, en nu verdelen ze dit gewoon over hogere tarieven en de vaste kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:44

MsG

Forumzwerver

Cerberus_tm schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 05:20:
[...]

Om meer inzage te hebben in vraag en aanbod, en daar de capaciteit op af te stemmen. Zeker met al die productiemaatschappijtjes op ieders dak (lees: zonnepanelen) is capaciteitsafstemming steeds belangrijker. Zeker omdat het halve land gebottlenecked wordt door te dunne stroomkabels in de grond.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Slappyjoez schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:50:
[...]

Ik ben op dit moment al klant bij Oxxio, maar zie nu ook inderdaad de 'Superscherp' Deal. Wat is het verschil met de 'normale' 1 jaar vast? 90,4ct per m3 en 24,65ct per kwh is inderdaad niet veel als je het vergelijkt met anderen. Ook de vergelijksites kunnen hier op jaarbasis niet tegenop. (zelfs niet met cashback)

En valt er op zulke tarieven nog wat te onderhandelen? Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:02
Ik ga over een tijdje verhuizen, er zit een overlap van zo'n 2 weken waarin ik zowel huis A als huis B heb.
Hoe werkt dat eigenlijk met energieleveranciers, kun je een contract voortijdig beëindigen bij een verhuizing?
En zo nee dan moet ik dus tijdelijk 2 adressen bij dezelfde leverancier op mijn naam laten zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
ASW1 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:08:
Ik ga over een tijdje verhuizen, er zit een overlap van zo'n 2 weken waarin ik zowel huis A als huis B heb.
Hoe werkt dat eigenlijk met energieleveranciers, kun je een contract voortijdig beëindigen bij een verhuizing?
En zo nee dan moet ik dus tijdelijk 2 adressen bij dezelfde leverancier op mijn naam laten zetten?
Je kunt niet zomaar voortijdig stopzetten daar zit doorgaans een boete aan vast. Je kunt de energieleverancier meeverhuizen en dan levert die tijdelijk inderdaad op beide adressen. Dat is heel normaal om te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 23:59
Pff, heb ook eens ff een jaartje de ontwikkelingen van energie tarieven niet gevolgd :+
Huidig contract:
0.7136 p/M3
0.2094 T1 p/kWh
0.1973 T2 p/kWh

Nieuwe aanbod:
1,02359 p/M3
0,27864 T1 p/kWh
0,26654 T2 p/kWh

Holy shit wat heb ik gemist :'(
skai21 gaat maar weer eens wat vaart achter mijn verduurzaming zetten (verstook nu 2400m3 p/jaar)

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
KoningPaulus schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:17:
[...]

Ik ben op dit moment al klant bij Oxxio, maar zie nu ook inderdaad de 'Superscherp' Deal. Wat is het verschil met de 'normale' 1 jaar vast? 90,4ct per m3 en 24,65ct per kwh is inderdaad niet veel als je het vergelijkt met anderen. Ook de vergelijksites kunnen hier op jaarbasis niet tegenop. (zelfs niet met cashback)

En valt er op zulke tarieven nog wat te onderhandelen? Iemand daar ervaring mee?
Zelfs goedkoper dan 3 jaar vast, de verbruiksafhankelijke tarieven liggen dan iets hoger maar de vaste leveringskosten van de leverancier zijn zelfs 107 euro per jaar goedkoper. Ik denk dat ik eruit ben voor het komende jaar. Zonder cashback toch nog veel voordeliger uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 08:10
Wat een gasprijzen! Energie-armoede wordt zo wel een begrip in Nederland. Paar jaar geleden nog 55c, afgelopen jaar 70cent en nu kijk ik al naar prijzen boven de 1 euro! en dan moet de verhoging van de belastingen er nog bij komen per 1 januari 2020.

Ben benieuwd hoe energie maatschappijen hier straks mee om gaan, als mensen niet overstappen en met een laag termijn bedrag opeens geconfronteerd worden met een hoge naheffing. Of andersom, door een verhoging van het termijn bedrag toch gaan overstappen.

Ik blijf denk ik op variabel tarief zitten. Daalt het, dan kan ik er gebruik van maken en alsnog voor een vaste deal gaan. Enig risico is verdere stijging, maar gezien de relatief lage variabele prijs tov een vast tarief, moet het dan wel in de 2de helft van het jaar flink door stijgen (10 tot 12 cent per kuub meer, tov het huidig vaste tarief)

American Express vraagbaak

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:43

greatgonzo

schit-te-rend!

misschien dat jullie kunnen adviseren..
Ik moet een nieuw energiecontract afsluiten. Elektriciteit kan ik redelijk voorspellen, dat is niet zo variabel bij ons.

Maar het gasverbruik is iets meer afhankelijker van de seizoenen. Doordat het eerste kwartaal wat kouder was, hadden we een stuk hoger verbruik in 2021 dan in 2020. Op basis van de slimme meter uitlezen, kom ik tot dit jaargemiddelde:

Gemiddeld verbruik:
2019: 1097 M3
2020: 843 M3
2021: 1111 M3

Ik was nu offertes aan het opvragen van 1000 M3. Maar soms heb je dat een aanbieder daar de goedkoopste is, maar als ik dan 1200 invul, dan komt die aanbieder een stuk duurder eruit, in vergelijking met andere aanbieders.

Concrete vraag: wat zouden jullie als verbruik aanhouden? 1100 oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
greatgonzo schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:44:
misschien dat jullie kunnen adviseren..
Ik moet een nieuw energiecontract afsluiten. Elektriciteit kan ik redelijk voorspellen, dat is niet zo variabel bij ons.

Maar het gasverbruik is iets meer afhankelijker van de seizoenen. Doordat het eerste kwartaal wat kouder was, hadden we een stuk hoger verbruik in 2021 dan in 2020. Op basis van de slimme meter uitlezen, kom ik tot dit jaargemiddelde:

Gemiddeld verbruik:
2019: 1097 M3
2020: 843 M3
2021: 1111 M3

Ik was nu offertes aan het opvragen van 1000 M3. Maar soms heb je dat een aanbieder daar de goedkoopste is, maar als ik dan 1200 invul, dan komt die aanbieder een stuk duurder eruit, in vergelijking met andere aanbieders.

Concrete vraag: wat zouden jullie als verbruik aanhouden? 1100 oid?
100m3 verschil met een marge van hooguit 10ct per leverancier zou een maximale afwijking van 83,3cent per maand moeten opleveren in je termijnbedrag. Dat is toch niet zo spannend?

Persoonlijk zit ik altijd wat ruimer in het termijnbedrag, ik zou dus mijn verbruik iets overschatten.

[ Voor 4% gewijzigd door Slappyjoez op 12-08-2021 11:05 ]

• MadBear
Stinger_Ventura schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:15:
Wat een gasprijzen! Energie-armoede wordt zo wel een begrip in Nederland. Paar jaar geleden nog 55c, afgelopen jaar 70cent en nu kijk ik al naar prijzen boven de 1 euro! en dan moet de verhoging van de belastingen er nog bij komen per 1 januari 2020.

Ben benieuwd hoe energie maatschappijen hier straks mee om gaan, als mensen niet overstappen en met een laag termijn bedrag opeens geconfronteerd worden met een hoge naheffing. Of andersom, door een verhoging van het termijn bedrag toch gaan overstappen.

Ik blijf denk ik op variabel tarief zitten. Daalt het, dan kan ik er gebruik van maken en alsnog voor een vaste deal gaan. Enig risico is verdere stijging, maar gezien de relatief lage variabele prijs tov een vast tarief, moet het dan wel in de 2de helft van het jaar flink door stijgen (10 tot 12 cent per kuub meer, tov het huidig vaste tarief)
Voorheen zat de prijsstijging vooral in fors verhoogde energiebelasting, momenteel zit ie vooral in de gasprijs zelf. Variabel tarief (bij o.a. Vattenfall / Essent) lijkt momenteel het meest interessant, gezien hier nog te weinig rekening is gehouden per 1 juli met de enorme prijsstijging. Als de prijzen niet flink gaan dalen gaan we allemaal prijzen zien van ruim boven de 1 euro (een kuubje gas bij Easy Energy kost nu ruim 30 cent meer dan begin dit jaar en bijna 10x meer dan vorig jaar zomer (5,5 cent versus 55 cent leveringstarief). Dit is dus wel iets om ons ernstig zorgen om te maken lijkt mij? Of maar hopen op Nordstream 2?

• elektriekert
Ik denk dat ik mijn energie contract met 3 jaar ga verlengen in plaats van 1 jaar.

Stukje van milieu centraal
“ De overheid wil met extra energiebelastingen op gas stimuleren dat huishoudens gaan besparen op hun gasverbruik, bijvoorbeeld door hun huis beter te isoleren. ”
https://www.milieucentraa...ng/energiebelasting-2021/

Wat Rusland gaat doen kan ik niet zeggen, Poetin vertrouwen doe ik nou ook weer niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:47
@elektriekert Met een meerjarig energiecontract bescherm je jezelf echt niet tegen verhogingen van de energiebelastingen. Je zet alleen de kale prijs vast die de energieleverancier bij je in rekening brengt. Alle overheidsheffingen en netbeheerkosten worden gewoon aan je doorberekend met het op dat moment geldende tarief.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan ben ik blij dat ik recent overgestapt ben naar een warmtepomp om te verwarmen. Enkel nog een inductie kookplaat en een warmwaterboiler en het gas kan er uit.

Ik zou daar ook snel op inzetten als het mogelijk is, gas gaat alleen maar duurder worden en elektrisch verwarmen gaat toch de toekomst zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• stormfly
elektriekert schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:42:
Ik denk dat ik mijn energie contract met 3 jaar ga verlengen in plaats van 1 jaar.

“ De overheid wil met extra energiebelastingen op gas stimuleren dat huishoudens gaan besparen op hun gasverbruik, bijvoorbeeld door hun huis beter te isoleren. ”

Wat Rusland gaat doen kan ik niet zeggen, Poetin vertrouwen doe ik nou ook weer niet.
Zou mooi zijn als je minder belasting betaalt als je al verder bent met isoleren. Ander heb je thuis geïsoleerd en betaal je alsnog mee😮‍💨

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 11:10

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

elektriekert schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:42:

Belastingverhogingen worden gewoon doorberekend, ook bij vaste contracten. Alleen de kale gasprijs ligt vast.

Signatures zijn voor boomers.

• MadBear
Tsurany schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:53:
Dan ben ik blij dat ik recent overgestapt ben naar een warmtepomp om te verwarmen. Enkel nog een inductie kookplaat en een warmwaterboiler en het gas kan er uit.

Ik zou daar ook snel op inzetten als het mogelijk is, gas gaat alleen maar duurder worden en elektrisch verwarmen gaat toch de toekomst zijn.
Prijzen van elektra stijgen overigens ook hard mee hoor, Als het zo blijft doorstijgen wordt dat ook > 30 cent per kWh (inclusief belasting).

• Ivow85
Tsurany schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:53:

Onze huidige woning is alweer 4 jaar gasloos. Ik schrok me wezenloos van de energieprijzen toen ik voor ons nieuwe huis even ging kijken naar een energiecontract. De nieuwe woning waarvan we 1 november de sleutel krijgen zullen we dan ook zo snel mogelijk voorzien van zonnepanelen en warmtepomp. Want ik ga echt geen 150 euro per maand aan energie betalen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-06 17:56

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

MadBear schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:25:
[...]

Prijzen van elektra stijgen overigens ook hard mee hoor, Als het zo blijft doorstijgen wordt dat ook > 30 cent per kWh (inclusief belasting).
En dan wordt het zelf opwekken van stroom interessant! Zonnepanelen, PVT, warmtepomp…… Je kan niet zelf gas produceren maar wel stroom!

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

• elektriekert
Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk, dat kan ik natuurlijk niet meerekenen onder de vastgelegde prijzen.
Wel kan ik een verdere stijging van de kosten van een energieleverancier voor wat langere tijd vastzetten.

Ik heb echt geen idee wat de gasprijzen gaan doen behalve dat op lange termijn alles omhoog gaat..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:15:
Ik kan je gerust stellen die verhoging EN die van 1 januari 2021 zit al in die prijs :+

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
Overstappen om te besparen is leuk, maar beter is om te kijken naar energiebesparing thuis, zodat je minder gas en electra gebruikt.
Hebben wij ook gedaan en zowel ons gasverbruik als electra is met 50% afgenomen, zoveel bonus krijg je niet als je overstapt.
En met de steeds hoger wordende energieprijzen zijn de investeringen zo weer terug verdiend :Y

• ExoFun
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-06 20:40
Hebben mensen hier weleens gehoord van Anode energie? Lijkt me zeer gunstig voor 3 jaar vast.
Of nooit in zee gaan met een kleinere partij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
stormfly schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:54:
[...]

Zou mooi zijn als je minder belasting betaalt als je al verder bent met isoleren. Ander heb je thuis geïsoleerd en betaal je alsnog mee😮‍💨
Hier ben ik het zeker mee eens,
Vorig jaar een huis gekocht hoekwoning waar dubbel glas in zit (van voor 2000) en met nog enkel glas in lood, verder niets geïsoleerd. (Hooguit een paar loshangende EPS plaatjes tussen het dakbeschot en de schrootjes.)
Gekocht met energie label F maar is eigenlijk gewoon een G.
Over een jaar tijd 2100m3 weggestookt -O-

Overal gaat kunststof kozijnen in, spouw,uur isolatie.
Voor het dak wil ik PIR platen gaan gebruiken en de kruipruimte ga ik nog aanpakken.

Dat zou zeker beloond mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
HereIsTom schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:10:
Overstappen om te besparen is leuk, maar beter is om te kijken naar energiebesparing thuis, zodat je minder gas en electra gebruikt.
Hebben wij ook gedaan en zowel ons gasverbruik als electra is met 50% afgenomen, zoveel bonus krijg je niet als je overstapt.
En met de steeds hoger wordende energieprijzen zijn de investeringen zo weer terug verdiend :Y
Mag ik vragen wat voor huis u heeft en allemaal hebt gedaan?
Ik ben oprecht benieuwd, zelf hoop ik het gas verbruik met de helft omlaag te krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ivow85
elektriekert schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:11:
[...]

Hier ben ik het zeker mee eens,
Vorig jaar een huis gekocht hoekwoning waar dubbel glas in zit (van voor 2000) en met nog enkel glas in lood, verder niets geïsoleerd. (Hooguit een paar loshangende EPS plaatjes tussen het dakbeschot en de schrootjes.)
Gekocht met energie label F maar is eigenlijk gewoon een G.
Over een jaar tijd 2100m3 weggestookt -O-

Overal gaat kunststof kozijnen in, spouw,uur isolatie.
Voor het dak wil ik PIR platen gaan gebruiken en de kruipruimte ga ik nog aanpakken.

Dat zou zeker beloond mogen worden.
Dat wordt ook beloond, namelijk met de nodige subsidies en een veel lagere energierekening waardoor je voortaan veel minder energiebelasting moet betalen.

Met een all-electric huis en een paar zonnepanelen is het zelfs heel goed mogelijk om op een negatief bedrag aan energiebelastingen uit te komen. Dit dankzij de ruim 500 euro die een huishouden als vaste korting op de energiebelastingen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Ivow85 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:05:
[...]

Dat wordt ook beloond, namelijk met de nodige subsidies en een veel lagere energierekening waardoor je voortaan veel minder energiebelasting moet betalen.

Met een all-electric huis en een paar zonnepanelen is het zelfs heel goed mogelijk om op een negatief bedrag aan energiebelastingen uit te komen. Dit dankzij de ruim 500 euro die een huishouden als vaste korting op de energiebelastingen krijgt.
Toch blijft de eigen inleg behoorlijk hoog, nu heb ik het geluk dat mijn financiële op orde zijn en ik het kan betalen, maar dit doet het eigen vermogen wel een stuk slinken. (Ja, het rendement gaat wel fantastisch zijn natuurlijk)

All electric gaat voorlopig nog niet mogelijk zijn, heb maar een klein deel vloerverwarming in de Serre waar alles vrij snel door het HR glas weer verdwijnt.
Het glas vervangen staat ook nog op het lijstje.

Ik zie wel een probleem ontstaan voor de lagere inkomens, die kunnen eventueel een lening afsluiten voor verduurzamen maar als je het niet kan betalen zit je ook klem op de markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
elektriekert schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:12:
[...]

Mag ik vragen wat voor huis u heeft en allemaal hebt gedaan?
Ik ben oprecht benieuwd, zelf hoop ik het gas verbruik met de helft omlaag te krijgen.
Wij hebben toen we hier net woonde een nieuwe HR CV ketel laten plaatsen, deze ingeregeld zodat hij precies in HR gebied werkt. Warm tapwater functie uit. Warm water zo min mogelijk gebruiken. Verwarming op 12° Bij niet thuis en slapen.
Nieuwe (kunststof) kozijnen met HR+++ glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
ExoFun schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:54:
Hebben mensen hier weleens gehoord van Anode energie? Lijkt me zeer gunstig voor 3 jaar vast.
Ja, was ook een keer aan het overstappen naar ze. Totdat ze vroegen om een kopie legitimatie. Toen alles snel weer ongedaan gemaakt.
Aan zo'n kleine partij vertrouw ik mijn kopie legitimatie niet toe. Heb trouwens nog nooit legitimatie hoeven sturen en ik heb al heel wat leveranciers gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ExoFun schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:54:
Tja, ik had er ook nog nooit van gehoord.

Maar ze bestaan al wat langer:
https://www.pricewise.nl/energieleverancier/anode/

En als de diverse beoordelingen bekijkt is het imho niet slechter/beter dan bij menige andere leverancier...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExoFun
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-06 20:40
ehtweak schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:16:
[...]

Tja, ik had er ook nog nooit van gehoord.

Maar ze bestaan al wat langer:
https://www.pricewise.nl/energieleverancier/anode/

En als de diverse beoordelingen bekijkt is het imho niet slechter/beter dan bij menige andere leverancier...
Ja lijkt me opzich wel een goede keuze. Maar ik dacht dat mogelijk een risico aanzit met dat ze failliet gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

ExoFun schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:51:
[...]

Ja lijkt me opzich wel een goede keuze.
Krijgen een 3,2 voor duurzaamheid (Anode Particulier, bijna onderaan het overzicht). Lijkt mij daarom niet een goede keuze.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Sinds kort bij vandebron, maar nu wilde ik via hun app mijn verbruik checken, geven ze aan dat ik toestemming moet geven om de gegevens per kwartier binnen te mogen halen.
Nee, die geef ik niet. Maar dan krijg ik ook geen inzicht.

Bij mijn voorgaande leveranciers kon ik wel gewoon het dagverbruik zien, hetgeen je geen expliciete toestemming voor hoeft te geven.
Gelukkig heb ik inzicht via domotica, maar frappant dat ze niet gewoon met de dagelijkse meting werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:26
_ferry_ schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:17:
Sinds kort bij vandebron, maar nu wilde ik via hun app mijn verbruik checken, geven ze aan dat ik toestemming moet geven om de gegevens per kwartier binnen te mogen halen.
Nee, die geef ik niet. Maar dan krijg ik ook geen inzicht.

Bij mijn voorgaande leveranciers kon ik wel gewoon het dagverbruik zien, hetgeen je geen expliciete toestemming voor hoeft te geven.
Gelukkig heb ik inzicht via domotica, maar frappant dat ze niet gewoon met de dagelijkse meting werken.
Omdat ze dat niet mogen, als al jou andere leveranciers dat wel deden waren ze in overtreding.
Ik heb mijn toestemming al aan drie bedrijven gegeven....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

reneeke1970 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:25:
[...]

Omdat ze dat niet mogen, als al jou andere leveranciers dat wel deden waren ze in overtreding.
Ik heb mijn toestemming al aan drie bedrijven gegeven....
Hmmz ik was in de veronderstelling dat dagelijks uitlezen wel gewoon mag als leverancier zijnde, maar per kwartier niet zonder die toestemming. Maar dat is slechts 1x per maand.
( https://www.rijksoverheid...oord/slimme-meter-privacy )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
_ferry_ schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:17:
Dat is bij veel meer energieleveranciers het geval.
Pagina: 1 ... 44 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4