Er wordt mij altijd verteld dat iedere twee jaar overstappen het goedkoopste is, maar ik zie niet in hoe.
Wij gebruiken op basis van de huidige gegevens bij Greenchoice (was eerst Huismerk, dus we hebben nog geen volledig jaar aan gegevens) 7600kWh per jaar + 2300m3 gas. Andere schattingen op basis van mijn eigen berekeningen komen rond de 10-11k kWh uit, maar dat is meegerekend dat we een aantal hele hete weken hebben gehad en de mobile airco boven (die zo'n 2kW trekt) bijna 24/7 aan stond voor in totaal een week of twee. Ons gebruik van afgelopen maand komt daarmee op 979kWh uit, maar dat is wel echt meer dan gemiddeld. Ons gemiddelde gebruik als ik het zo ongeveer moet schatten is 650-750kWh per maand, gasverbruik is bijna niet in te schatten maar in januari was het 411 en juni 24, met verder de normale curve op basis van temperatuur.
Afijn, wij betalen nu een termijnbedrag van €310, met een nieuwe schatting van Greenchoice op €314. Dit bedrag is opgebouwd uit €113 elektra en €197 gas.
Nu kwamen mensen van Vattenfal aan de deur met het standaardverhaal; wij kunnen het goedkoper, we kunnen jullie tips geven om het verbruik omlaag te brengen, wat zijn je gegevens. Ik heb ze een contract laten sturen, maar nu blijken ze dus gewoon een volle 2 cent per kWh duurder te zijn, en ook 1-2 cent per m3. Daarnaast waren de vaste leveringskosten ook significant hoger dan wat we nu betalen. De tips die ze mij konden geven was verwarmingsfolie, verwarming een graadje lager en LED-lampen, maar dat hebben we allemaal al.
Ditzelfde heb ik al een paar keer meegemaakt, en ook als ik het online bereken kom ik altijd duurder uit dan wat we nu kwijt zijn, zelfs als je de overstapbonus meerekent.
Het contract dat we nu hebben is het volgende:
Elektra
Gas
Betalen wij op dit moment heel weinig, of ben ik gewoon nog niet de juiste partij tegengekomen?
Ik zou graag overstappen als het iets scheelt, maar ik heb dus nog niemand gevonden die mij een beter aanbod kan doen
[
Voor 5% gewijzigd door
Oon op 15-07-2021 09:56
]