Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.359 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 00:26
Theo schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

Je stroomverbruik zal jaarlijks zo'n 3.000 kWh zijn. DIt kost je jaarlijks 700 euro. Als je echt grootverbruiker bent (elec sauna, Tesla opladen, elec jacuzzi enz) dan zul je 8.000 kW per jaar verbruiken, en dat kost je zo'n 1.800 euro per jaar. Maar een gamepc dat valt nog wel mee met verbruik. In je uppie gebruik je niet zo heel veel stroom. Wellicht gebruik je wat meer dan gemiddeld als je een paar uur per dag aan het gamen bent. Maar ver boven die 3.000 kWh per jaar zal je niet komen.

Qua gasverbruik is het lastig te zeggen. Stel, je huurt een sociale huurwoning met energielabel A, dan zul je (omdat je deze in je uppie huurt) een appartement van zo'n 60 vierkante meter huren. Als je boven en zijburen hebt dan zal je gasverbruik niet boven de 500 kuub uitkomen. Dit kost je zo'n 600 euro per jaar.
Maar huur je in de vrije sector een kast van een woning met een A label kun je gerust nog z'n 2.000 kuub gas verbruiken waarmee je gaskosten rond de 1.700 euro per jaar zitten.
Als je veel lang onder de douche staat, of je gaat regelmatig in bad, dan kun je 200 kuub bij je verbruik optellen (150 euro per jaar). Kook je veel, groot en uitgebreid, tel dan ook een 100 kuub erbij op (75 euro)

Totaal zullen je stroomkosten dus rond de 700-800 euro zijn. Je gaskosten zijn tussen de 600 en 2.000 euro per jaar; afhankelijk van je woning en je leefwijze.
Waw deze informatie helpt enrom _/-\o_
Mijn woning is 53m2 en ik zit op de tweede verdieping, naast, boven en onder mij zit een woning.
Mijn huidige woning heeft een termo douchkraan en ik douch op ~26 graden, warmer vind ik niet fijn. In bad gaan doe ik helemaal niet. Verwarming heb ik nooit aan staan.

Ik ben alleen verbaasd over de 3.000 kWh. Gamen doe ik hooguit 1 a 2 uur per dag als ik echt moeite doe.
TV kijk ik vrijwel niet en als ik kijk is dan nog geen 5 uur per week.
Zou jij mij mischien kunnen helpen hoe je tot 3.000 kWh gekomen bent, dit helpt mij beter te begrijpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
sakurakilla schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
[..]

Ik ben alleen verbaasd over de 3.000 kWh. Gamen doe ik hooguit 1 a 2 uur per dag als ik echt moeite doe.
TV kijk ik vrijwel niet en als ik kijk is dan nog geen 5 uur per week.
Zou jij mij mischien kunnen helpen hoe je tot 3.000 kWh gekomen bent, dit helpt mij beter te begrijpen
Maar waarom vermeld je zelf dan niet deze informatie in je eerste post? Nu moeten we allemaal maar gaan raden hoe je leeft? Vandaar mijn opmerking hoe je zelf op die berekening was gekomen want er zijn een hele hoop parameters die je achterwege laat.
Als jij zegt dat je pc de hele dag aan staat dan is een berekening tot 3000kWh niet gek toch?
Nu kom je daar op terug door te zeggen, ik game maar 2 uur max. Dat soort details is nogal relevant denk je niet? Net als dat je dus een flat hebt met overal buren.. dat scheelt nogal qua stookkosten. :X

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 00:26
DonJunior schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:48:
[...]

Maar waarom vermeld je zelf dan niet deze informatie in je eerste post? Nu moeten we allemaal maar gaan raden hoe je leeft? Vandaar mijn opmerking hoe je zelf op die berekening was gekomen want er zijn een hele hoop parameters die je achterwege laat.
Als jij zegt dat je pc de hele dag aan staat dan is een berekening tot 3000kWh niet gek toch?
Nu kom je daar op terug door te zeggen, ik game maar 2 uur max. Dat soort details is nogal relevant denk je niet? Net als dat je dus een flat hebt met overal buren.. dat scheelt nogal qua stookkosten. :X
Ik ben dat helemaal met je eens, ik had niet verwacht dat een normale pc veel stroom zou gebruiken bij average use.
Waar ik wel rekening mee hou zijn de server en nas, ik heb het vermoeden dat die veel gebruiken.
Hoe ik aan de 2k stroom kom.

Dit heeft easynuts voor mij berekend na een telefoon gesprek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
sakurakilla schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Ik ben dat helemaal met je eens, ik had niet verwacht dat een normale pc veel stroom zou gebruiken bij average use.
Waar ik wel rekening mee hou zijn de server en nas, ik heb het vermoeden dat die veel gebruiken.

En de informatie die je aan hen hebt gegeven...moet je nu hier ook even neerzetten wil je een eerlijke vergelijking hebben.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:39

Theo

moederbord

[...]

Een gemiddeld gezin verbruikt gemiddeld 3.500 kWh per jaar. Iemand die in z'n uppie in een apartement woont verbruikt rond de 2.000 kWh per jaar.
Een gamepc verbruikt zo'n 500 watt aan stroom inc monitoren; ofwel 400 kWh per jaar met 2 uren gamen per dag.
Een NAS verbruikt 25 watt continu; 250 kWh per jaar.

Ik gok je verbruik dan dus op 2.000 + 400 + 250 + afronding = 3.000 kWh per jaar.
Met jouw woning en verbruik zul je wellicht onder de 500 kuub blijven aan gasverbruik. (wat voordelig is; onder de 500 kuub per jaar is je vastrecht 50 euro per jaar lager dan boven de 500 kuub). Al met al zal je effectief rond de 75-100 euro per maand aan energie kwijt zijn.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
[...]

Je hebt zeker geen slimme meter zodat je kan zien wat je per dag en per uur verbruikt?
Zo kan ik hier zien wanneer ik een apparaat aan of uit zet en wanneer ik dus veel of weinig verbruik.
Heel vroeger keek ik ook nergens naar, maar nu ik het weet gaat alles van de stroom af bij geen gebruik.
Zo is mijn stroomverbruik van ruim 3500 kWh naar 1200 kWh gegaan.
En voor het surfen e.d. op Internet gebruik ik geen PC meer maar een tablet, deze zijn veel zuiniger in het stroomverbruik.

[ Voor 7% gewijzigd door HereIsTom op 13-10-2020 13:22 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zojuist gebeld door Greenchoice voor een verlenging. Volgens mij is het interessanter om over te stappen. Kwam nogal over als callcenter met mooie praatjes om een contract te slijten. Mogelijk krijgen ze per contract betaald.
Als ze je spontaan gaan bellen is het meestal niet goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Viper® schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:56:
Zojuist gebeld door Greenchoice voor een verlenging. Volgens mij is het interessanter om over te stappen. Kwam nogal over als callcenter met mooie praatjes om een contract te slijten. Mogelijk krijgen ze per contract betaald.
Als ze je spontaan gaan bellen is het meestal niet goed :D
Call center ja, hebben mij wel zes keer gebeld en weten helemaal van niks

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
reneeke1970 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:26:
[...]

Call center ja, hebben mij wel zes keer gebeld en weten helemaal van niks
Zijn ze wel van Greenchoice eigenlijk?
Doet me denken aan die mensen uit India die bellen dat ze van Microsoft zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Nu online
Viper® schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:54:
[...]

Zijn ze wel van Greenchoice eigenlijk?
Doet me denken aan die mensen uit India die bellen dat ze van Microsoft zijn :P
Zoiets ja, stond toevallig nog een probleempje van mij open, maar daarover wisten ze niks, konden ze ook niet zien. Dus ze zijn niet van de helpdesk zeg maar.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Laatst online: 18-09 21:17

heho

Ommen, Overijssel

Mijn contract bij Energiedirect loopt 1 december af. Krijg nu een verlengvoorstel van ze met €105 cashback (is inclusief €40 zelf regel bonus). Heb ik nog nooit eerder meegemaakt bij een maatschappij.
Wel lekker makkelijk moet ik zeggen, maar zal de tarieven toch overal maar even gaan checken .... #daargaanweweer :P

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@heho Tarieven en met name vastrecht in de gaten houden. Toen ik korting kreeg bij verlengen ging mijn maandelijks vastrecht gewoon omhoog met 1/12e van de korting... verlenging geannuleerd en overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Nu net weer gebeld door energiecollect oid met 20% lagere prijzen etc.
En na een geen interesse toch door blijven lullen.
Lijkt wel weer 1990 met langs de deur verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 06:36
ik werd gebeld door 055-20485** dat ik echt over kon stappen en dat ik gelijk akkoord kon geven ondanks een eventueel lopend contract.

heb gezegd dat ik alles op de mail wil voor ik iets besluit.
dat zouden ze doen.. . uiteraard nooit een mail gehad.

ben daarna nog een keer gebeld maar niet opgenomen.

beetje vaag want mijn contract bij greenchoice loopt gewoon af dus snap het verhaal niet zo.

[ Voor 4% gewijzigd door kevertje1977 op 16-10-2020 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Mijn energiecontract loopt op 30 november af en nu een mooi aanbod bij Vandebron met €265 welkomspremie.

Hiervoor bij Vattenfall en daar kon ik niet de meterstanden niet doorgeven, eens in het half jaar... Na afgelopen zomer de slimme meter geweigerd te hebben (waarom wanneer ik zelf de standen door kan geven via de app of website) kom ik er nu achter dat bij Vandebron je ook niet meer handmatig meterstanden kan doorgeven voor inzicht in het verbruik... Wat een onzin! Waarom een perfect werkend systeem weer afschaffen :X

Alles gaat nu door die slimme meter... Maar opzoek gaan naar een manier om het zelf bij te gaan houden :(

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Nu online
Begin dit jaar in februari, na 1,5 jaar, overgestapt van Eneco naar Budgetengergie. Achteraf niet zo'n slim plan om net ná de winter over te stappen. We kregen namelijk nog een afscheidsrekening van zo'n 460 euro, gezien we in de winter natuurlijk meer verbruikt hebben dan gemiddeld betaald aan maandelijks bedrag.

Mijn vraag: Als ik nu hetzelfde doe, maar dan na 1,5 jaar net ná de zomer overstap, krijg ik dan ook een bedrag terug of hoe zit dat dan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Nu online
emot schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:15:
Begin dit jaar in februari, na 1,5 jaar, overgestapt van Eneco naar Budgetengergie. Achteraf niet zo'n slim plan om net ná de winter over te stappen. We kregen namelijk nog een afscheidsrekening van zo'n 460 euro, gezien we in de winter natuurlijk meer verbruikt hebben dan gemiddeld betaald aan maandelijks bedrag.

Mijn vraag: Als ik nu hetzelfde doe, maar dan na 1,5 jaar net ná de zomer overstap, krijg ik dan ook een bedrag terug of hoe zit dat dan?
Dan moet je even samen met die persoon hierboven een cursus gaan volgen hoe houd ik mijn eigen meterstanden bij. Dan weet je wat je moet betalen

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
emot schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:15:

Waarom na 1,5 jaar? Gewoon je contract uitzitten en dan overstappen is nog altijd het voordeligst. Wanneer je precies 12 maand aanhoudt heb je ook geen gedoe met teveel of te weinig betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Nu online
_JGC_ schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:22:
[...]

Waarom na 1,5 jaar? Gewoon je contract uitzitten en dan overstappen is nog altijd het voordeligst. Wanneer je precies 12 maand aanhoudt heb je ook geen gedoe met teveel of te weinig betaald.
Je betaald zo'n 100 euro per maand. Gemiddeld gezien verbruik je in de zomer voor 50 euro energie, in de winter voor 150 euro. Als je bij een leverancier 2 zomers en 1 winter uitzit, betaal je dus te veel en krijg je geld terug, of niet?

Omgekeerd heb ik de fout begin dit jaar gemaakt. Even een rekening van 460 euro betaald voor energie die je blijkbaar wel verbruikt hebt. Maar hoe ga ik dat ooit terugverdienen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18
Mother_Goozz schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:11:
Na afgelopen zomer de slimme meter geweigerd te hebben (waarom wanneer ik zelf de standen door kan geven via de app of website) kom ik er nu achter dat bij Vandebron je ook niet meer handmatig meterstanden kan doorgeven voor inzicht in het verbruik... Wat een onzin! Waarom een perfect werkend systeem weer afschaffen :X

Alles gaat nu door die slimme meter... Maar opzoek gaan naar een manier om het zelf bij te gaan houden :(
Waarom zouden ze functionaliteiten blijven onderhouden voor die paar mensen die een slimme meter weigeren (en het vervolgens handmatig gaan invoeren)? Juist die slimme zorgt voor inzicht en wordt als je geen toestemming geeft eens per maand uitgelezen om bij te houden of je die maand onder of boven de verwachting ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:30

Oulewappeur

OmNomNom

Mother_Goozz schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:11:
Mijn energiecontract loopt op 30 november af en nu een mooi aanbod bij Vandebron met €265 welkomspremie.

Hiervoor bij Vattenfall en daar kon ik niet de meterstanden niet doorgeven, eens in het half jaar... Na afgelopen zomer de slimme meter geweigerd te hebben (waarom wanneer ik zelf de standen door kan geven via de app of website) kom ik er nu achter dat bij Vandebron je ook niet meer handmatig meterstanden kan doorgeven voor inzicht in het verbruik... Wat een onzin! Waarom een perfect werkend systeem weer afschaffen :X

Een systeem dat voor jouw perfect werkt, werkt niet voor iedereen perfect... En als je echt zo graag je meterstanden in de gaten wilt houden, installeer je DSMR reader op een Pi, kun je er ook nog is mooie grafiekjes bij krijgen :+ Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
emot schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:26:
[...]

Je betaald zo'n 100 euro per maand. Gemiddeld gezien verbruik je in de zomer voor 50 euro energie, in de winter voor 150 euro. Als je bij een leverancier 2 zomers en 1 winter uitzit, betaal je dus te veel en krijg je geld terug, of niet?

Omgekeerd heb ik de fout begin dit jaar gemaakt. Even een rekening van 460 euro betaald voor energie die je blijkbaar wel verbruikt hebt. Maar hoe ga ik dat ooit terugverdienen dan?
Hoezo wil je die terugverdienen? Je had ook nog een halfjaar kunnen blijven zitten en 100 euro kunnen betalen per maand terwijl je voor 25 verbruikt.

Ik heb op dit moment de contractdatum op 1 november staan en stap elke 12 maanden stipt na het verlopen van het contract over. Bijbetalen doe ik alleen als ik het maandbedrag zelf (te ver) naar beneden heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 20:28
heho schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:00:
Mijn contract bij Energiedirect loopt 1 december af. Krijg nu een verlengvoorstel van ze met €105 cashback (is inclusief €40 zelf regel bonus). Heb ik nog nooit eerder meegemaakt bij een maatschappij.
Wel lekker makkelijk moet ik zeggen, maar zal de tarieven toch overal maar even gaan checken .... #daargaanweweer :P
Mijn contract verloopt ook, maar geen bonus...
Hij wordt omgezet (als ik niets doe) naar een contract met flexibele looptijd en variabele tarieven.

Mijn verbruik: 3500 kW ( zonnepanelen leveren ongeveer 3000kW terug ) en 600 kuub gas.

Via gaslicht.com kom ik uit op Oxxio, maar ik heb daar altijd een beetje een jeukgevoel bij. Is dit terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Nu online
_JGC_ schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:47:
[...]

Hoezo wil je die terugverdienen? Je had ook nog een halfjaar kunnen blijven zitten en 100 euro kunnen betalen per maand terwijl je voor 25 verbruikt.

Ik heb op dit moment de contractdatum op 1 november staan en stap elke 12 maanden stipt na het verlopen van het contract over. Bijbetalen doe ik alleen als ik het maandbedrag zelf (te ver) naar beneden heb gezet.
Dat half jaar erna ben ik gewoon 100 euro per maand blijven betalen.

Zie het zo: Je betaald gewoon altijd zo'n 100 euro per maand en opeens krijg je tussendoor een rekening van 460 euro. Waar gaat dat geld heen? Een soort voorschot op de toekomst? Ik betaal nu namelijk nog steeds 90 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

jongetje schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:37:
[...]

Waarom zouden ze functionaliteiten blijven onderhouden voor die paar mensen die een slimme meter weigeren (en het vervolgens handmatig gaan invoeren)? Juist die slimme zorgt voor inzicht en wordt als je geen toestemming geeft eens per maand uitgelezen om bij te houden of je die maand onder of boven de verwachting ziet.
Ik ben nogal kritisch over zulke dingen (privacy en veiligheid van die dingen) wilde eerst zien en dan beslissen. Maar ik vind het belachelijk dat deze functionaliteit er meteen uitgesloopt wordt. Ik snap dat ze het echt niet 10 jaar lang blijven ondersteunen voor die paar mensen.
Ik zie dat ik volgens mij de Oxxio app kan gebruiken hiervoor om het verbruik bij te houden.
reneeke1970 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:18:
[...]

Dan moet je even samen met die persoon hierboven een cursus gaan volgen hoe houd ik mijn eigen meterstanden bij. Dan weet je wat je moet betalen
Waarom meteen zo'n reactie? Is toch helemaal niet nodig.
BvZwolle schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:48:
[...]

Via gaslicht.com kom ik uit op Oxxio, maar ik heb daar altijd een beetje een jeukgevoel bij. Is dit terecht?
Ik switch ieder jaar en nu al 2x Oxxio gehad. Ik was er zeer tevreden over, de app werkt ook heel goed. Waar kom je jeuk vooral vandaan?

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Martinusz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:37:
Worden jullie ook plat gebeld deze week door de energiemaatschappijen?
Allemaal met u bent in het verleden klant geweest.....etc.

Allemaal standaard verhaal, ja let op hoor, nu afsluiten want de prijzen kunnen weleens gaan stijgen.

Door corona waren de prijzen gedaald....aha is de corona crisis al voorbij dan? Waarom zou ik niet nog langer wachten? Ja maar de prijzen gaan weer omhoog! Ohja? Denk je dat of weet je dat zeker?
Ja uuuuh....per eerste van de maand veranderen de tarieven altijd....ja maar ze gaan omhoog dus donderdag? Ja...nee dat weet ik niet.

Maar wat is eigenlijk jullie fantastische aanbieding dan?
Ja 21 cent elektriciteit en 72 cent gas, oh grappig, ik betaal nu minder...ja maar ik kan 110,- welkomstpremie geven.
Leuk, maar via gaslicht.com krijg ik 155,- euro welkomstpremie....ja uuuhhh....dat kan ik niet bieden. Ja maar nu heb je mij heel mijn verhaal laten doen en dan ga je via gaslicht afsluiten? Uh ja waarom zou ik dat niet doen?? Ja maar ik moet ook mijn boterham verdienen en je hebt mij mijn hele verhaal laten doen etc.
Ja en? :? Ik ben goedkoper uit voor hetzelfde via gaslicht.com, zal ik anders een factuur sturen van mijn tijd die ik nu kwijt ben?

Nee meneer, tot ziens! :w
Hier nog op terug komend, 3x rijden bij wie de prijs was gestegen? _O- juist alleen bij hen zelf dus _O- andere aanbieders zijn gewoon nog zelfde prijs en dus goedkoper.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 20:28
Mother_Goozz schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:52:
[...]

Ik ben nogal kritisch over zulke dingen (privacy en veiligheid van die dingen) wilde eerst zien en dan beslissen. Maar ik vind het belachelijk dat deze functionaliteit er meteen uitgesloopt wordt. Ik snap dat ze het echt niet 10 jaar lang blijven ondersteunen voor die paar mensen.
Ik zie dat ik volgens mij de Oxxio app kan gebruiken hiervoor om het verbruik bij te houden.

[...]

Waarom meteen zo'n reactie? Is toch helemaal niet nodig.

[...]

Ik switch ieder jaar en nu al 2x Oxxio gehad. Ik was er zeer tevreden over, de app werkt ook heel goed. Waar kom je jeuk vooral vandaan?
Ik denk dat dit komt door verhalen uit het verleden met gratis iPad enzo. Maar vandaar ook de vraag hoor.
Ga het gewoon voor een jaar proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 21:24
emot schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:51:
[...]

Zie het zo: Je betaald gewoon altijd zo'n 100 euro per maand en opeens krijg je tussendoor een rekening van 460 euro. Waar gaat dat geld heen? Een soort voorschot op de toekomst? Ik betaal nu namelijk nog steeds 90 euro per maand.
Het is toch een heel simpel principe? Het heet een voorschot. Dus op basis van een inschatting (vaak op basis van vorig jaar) betaal je elke maand alvast een bedrag. Soms is dat teveel, je krijgt geld terug, soms te weinig, je betaald bij. Maar je betaald altijd wat je echt heb verbruikt.
Voor mensen met een gezonde spaarrekening zou ik zeggen, voorschot zo laag mogelijk. Voor mensen die niet kunnen sparen, voorschot lekker omhoog.

En uiteindelijk zitten de kosten voor gas en licht voornamelijk in het vastrecht en de energiebelasting. Dus de prijzen verschillen onderling niet heel erg. Een KwH kost gemiddeld iets van 6 cent, de rest is belasting.
Vandaar dat overstappen zo interessant is. Die welkomstbonus is bij mij vaak goed voor een paar maanden gratis stroom en gas.

[ Voor 18% gewijzigd door chrisborst op 19-10-2020 13:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
[...]

Nee, geen voorschot op de toekomst, maar een achteraf betaling voor het verleden. Als je overstapt na 2 zomers en 1 winter krijg je hetzelfde maar dan andersom, dan krijg je terug wat je wel betaald hebt, maar nog niet verbruikt had.

Je maandbedrag is gebaseerd op 12 maanden, maak je die periode langer of korter dan een veelvoud van die 12 maanden, krijg je geld terug of moet je bijbetalen.

Ik begin mijn contract aan het begin van de winter (november). Dan heb ik eerst 5 dure maanden waarin ik veel te weinig betaal en daarna krijg ik 7 goedkope maanden waarin ik meer betaal dan wat ik verbruik. Als ik dan halverwege de zomer zou overstappen krijg ik een rekening voor wat ik wel verbruikt heb maar nog niet betaald heb.

De bonus bij overstappen zit in lagere tarieven en evt een welkomstbonus. Als je elk jaar overstapt merk je dat er eigenlijk niet zoveel verschil zit tussen de leveranciers (ik heb nu een 1-2'tje tussen EnergieDirect en Budget Energie gedaan), maar als je blijft zit je zo op 20-30 euro per maand extra (was zowel bij ED als BE het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[...]

Ik zou je voorschot met 460/12 = €38 euro omhoog zetten, anders krijg je volgend jaar weer een dergelijke rekening.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Nu online
JackBol schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

Ik zou je voorschot met 460/12 = €38 euro omhoog zetten, anders krijg je volgend jaar weer een dergelijke rekening.
Leg eens uit? Want volgens mij klopt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

emot schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:05:
[...]

Leg eens uit? Want volgens mij klopt dat niet.
Ik neem aan dat die €460 je eindafrekening is. Ik heb nog nooit gehoord van een tussentijds extra voorschot.
Als je eindafrekening €460 is, kan je ook per maand ~€40 extra betalen, dan hoeft je dat bedrag niet in 1x op het eind af te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
JackBol schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:31:
[...]

Ik neem aan dat die €460 je eindafrekening is. Ik heb nog nooit gehoord van een tussentijds extra voorschot.
Als je eindafrekening €460 is, kan je ook per maand ~€40 extra betalen, dan hoeft je dat bedrag niet in 1x op het eind af te tikken.
Die eindafrekening is omdat ie voor de zomer overstapt op 1,5x de contractperiode. Dan heeft ie 2 winters gehad en 1 zomer. Heeft ie 1 winter veel te weinig betaald en daar komt die 460 euro vandaan. Die 460 euro had je anders over de zomer uitgesmeerd waarin je wel betaalt maar amper verbruikt.

Kijk gewoon naar wat je per jaar betaalt bij een leverancier, kap met maandbedrag vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

_JGC_ schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

Die eindafrekening is omdat ie voor de zomer overstapt op 1,5x de contractperiode. Dan heeft ie 2 winters gehad en 1 zomer. Heeft ie 1 winter veel te weinig betaald en daar komt die 460 euro vandaan. Die 460 euro had je anders over de zomer uitgesmeerd waarin je wel betaalt maar amper verbruikt.

Kijk gewoon naar wat je per jaar betaalt bij een leverancier, kap met maandbedrag vergelijken.
Ah okay, dan had ik het verkeerd. Excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Nu online
_JGC_ schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

Precies dit.

Maar het gaat mij helemaal niet om dat maandbedrag. Het gaat er mij om dat ik, inderdaad om dat ik overgestapt ben, tussendoor opeens 460 euro moet betalen, terwijl mijn maandelijkse lasten vrijwel gelijk zijn gebleven (iets goedkoper door het overstappen).

Het punt is nu: kan ik dit tafereel herhalen door wederom na 1,5 jaar weer over te stappen? Dan heb ik namelijk ipv 2 winters en 1 zomer, 2 zomers en 1 winter gehad, dus theoretisch te veel betaald. Als ik dan ná volgende zomer weer overstap krijg ik weer een bedrag terug omdat ik netto te veel betaald heb. Als ik nu weer net na de winter overstap krijg ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:46
@emot als ik begrijp wat je bedoeld, ja. Als je nu na anderhalf jaar weer overstapt (2 zomers, 1 winter) zul je, bij gelijk gebruik/prijs etc dus 460 euro terugkrijgen.

Daarom stap ik gewoon elk jaar over. Dan weet je zeker dat je geen grote verrassingen hebt. Tenzij je een gaslek hebt, of aftappende buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Nu online
Waah schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:49:
@emot als ik begrijp wat je bedoeld, ja. Als je nu na anderhalf jaar weer overstapt (2 zomers, 1 winter) zul je, bij gelijk gebruik/prijs etc dus 460 euro terugkrijgen.

Daarom stap ik gewoon elk jaar over. Dan weet je zeker dat je geen grote verrassingen hebt. Tenzij je een gaslek hebt, of aftappende buren.
Precies. Ik bedoel dit ook éénmalig. Daarna gaat het ook niet meer, omdat je begint met een winter en dus altijd een even aantal, of één extra winter hebt en dus altijd bij aan het betalen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
emot schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:22:
[...]

Precies dit.

Maar het gaat mij helemaal niet om dat maandbedrag. Het gaat er mij om dat ik, inderdaad om dat ik overgestapt ben, tussendoor opeens 460 euro moet betalen, terwijl mijn maandelijkse lasten vrijwel gelijk zijn gebleven (iets goedkoper door het overstappen).

Het punt is nu: kan ik dit tafereel herhalen door wederom na 1,5 jaar weer over te stappen? Dan heb ik namelijk ipv 2 winters en 1 zomer, 2 zomers en 1 winter gehad, dus theoretisch te veel betaald. Als ik dan ná volgende zomer weer overstap krijg ik weer een bedrag terug omdat ik netto te veel betaald heb. Als ik nu weer net na de winter overstap krijg ik dat niet.
Kan je doen, maar na het eerste jaar betaal je meestal extra omdat je actietarief niet meer geldig is.

Die 460 euro bijbetalen zit tussen je oren, je kunt wel weer kunstmatig dingen gaan uithalen om die 460 weer terug te krijgen, maar aan het eind van de rit betaal je het alsnog.
Je kunt ook 38 euro per maand extra betalen en dan aan het eind van de rit 460 terugkrijgen, heb je het er voor je gevoel ook uit :X.

Overigens wat betreft risico is het idd handiger om de overstap net voor de winter te doen. Voorbeeldje EnergieFlex, in het voorjaar instappen, net voor de winter failliet, weg geld dat je hebt opgebouwd in de zomer. Voor de winter instappen, zomer voorbij, jaarrekening in zicht, failliet, niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
emot schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:22:
[...]

Precies dit.

Ik snap sowieso het hele probleem niet, hoe lang is je contract, 1, 2 of 3 jaar, dan stap je dus om de 1, 2 of 3 jaar over dan heb je dat probleem niet en het ‘bijbetalen’ ligt gewoon aan je verbruik in die periode.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Nu online
HereIsTom schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:47:
[...]

Ik snap sowieso het hele probleem niet, hoe lang is je contract, 1, 2 of 3 jaar, dan stap je dus om de 1, 2 of 3 jaar over dan heb je dat probleem niet en het ‘bijbetalen’ ligt gewoon aan je verbruik in die periode.
Het "probleem" is dat we na 1 jaar niet overgestapt zijn, er toen achter kwamen dat het de prijs voor gas en stroom flink omhoog is gegaan want variabel, we toen (dus na 1,5 jaar) via collectieve inkoop energie overgestapt zijn en een eind nota van 460 euro kregen en we ons toen eigenlijk pas realiseerden dat we beter helemaal pas een half jaar later over hadden kunnen stappen.

Die 460 euro zie ik nergens meer terug. Als we pas een half jaar later overgestapt waren hadden we die nooit hoeven te betalen terwijl we gewoon het maandelijkse voorschot van ongeveer 100 euro blijven betalen, net als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@emot Dan is je ‘probleem’ toch duidelijk! Als je gewoon ieder jaar overstapt heb je daar geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
emot schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:55:
[...]

Het "probleem" is dat we na 1 jaar niet overgestapt zijn, er toen achter kwamen dat het de prijs voor gas en stroom flink omhoog is gegaan want variabel, we toen (dus na 1,5 jaar) via collectieve inkoop energie overgestapt zijn en een eind nota van 460 euro kregen en we ons toen eigenlijk pas realiseerden dat we beter helemaal pas een half jaar later over hadden kunnen stappen.

Die 460 euro zie ik nergens meer terug. Als we pas een half jaar later overgestapt waren hadden we die nooit hoeven te betalen terwijl we gewoon het maandelijkse voorschot van ongeveer 100 euro blijven betalen, net als nu.
:? wat is nu precies het probleem.

Je hebt een rekening gekregen omdat je inderdaad halverwege het jaar bent overgestapt en je in de winter-lente meer verbruikt dan in de zomer. Je rekent af wat je daadwerkelijk hebt verbruikt.
Op jaarbasis maakt dat toch geen reet uit? Want het resterende half jaar betaal je dan het verbruik van de resterende maanden, wat normaliter nog wat verbruik in november/december is wat wat hoger is dan de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 20:45
Ik heb me beetje ingelezen klopt dat al neem je 3 jaar contract met cadeau dat na 1 jaar cadeau niet terug hoeft als je overstapt naar andere aanbieder die dan ook de overstapboete wil betalen. Op die manier zou je elke jaar drie jaar kunnen tekenen met duur cadeau en dan toch jaarlijks over stappen. Zie ik het verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Nu online
Martinusz schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:04:
[...]

:? wat is nu precies het probleem.

Je hebt een rekening gekregen omdat je inderdaad halverwege het jaar bent overgestapt en je in de winter-lente meer verbruikt dan in de zomer. Je rekent af wat je daadwerkelijk hebt verbruikt.
Op jaarbasis maakt dat toch geen reet uit? Want het resterende half jaar betaal je dan het verbruik van de resterende maanden, wat normaliter nog wat verbruik in november/december is wat wat hoger is dan de zomer.
Nee, het resterende half jaar ging mijn nieuwe contract van 1 jaar in, waardoor ik dus gewoon dezelfde maandlasten blijf betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
emot schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:47:
[...]

Nee, het resterende half jaar ging mijn nieuwe contract van 1 jaar in, waardoor ik dus gewoon dezelfde maandlasten blijf betalen.
Waarbij je geld terug krijgt voor dienresterende maanden als je maandbedrag correct was.
Als dat niet zo is, stond je maandbedrag dus sowieso te laag ;)
Linksom of rechtsom heb je gewoon een jaarverbruik en een jaar totaalbedrag.

Je kunt niet ineens 400 euro zomaar betalen omdat je overstapt.

@saharoen meestal zijn de verbruik prijzen van die contracten niet zo gunstig ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 19-10-2020 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 20:45
@saharoen meestal zijn de verbruik prijzen van die contracten niet zo gunstig
als ik zo lees zit op tarieven weinig korting en de rest zijn belastingen en vaste kosten netbeheerder.
Grootste winsten zijn te behalen met de nieuwe klant kortingen.

[ Voor 3% gewijzigd door saharoen op 19-10-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Laatst online: 18-09 21:17

heho

Ommen, Overijssel

BvZwolle schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:48:
[...]

Mijn contract verloopt ook, maar geen bonus...
Hij wordt omgezet (als ik niets doe) naar een contract met flexibele looptijd en variabele tarieven.

Mijn verbruik: 3500 kW ( zonnepanelen leveren ongeveer 3000kW terug ) en 600 kuub gas.

Ik kom als voordeligste uit bij Budget Energie en Welkom Energie.
Voor €15 meer staat als nummer 3 Greenchoice. Ik weet wel welke ik ga choicen .... ;)

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Nu online
Martinusz schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:06:
[...]

Waarbij je geld terug krijgt voor dienresterende maanden als je maandbedrag correct was.
Als dat niet zo is, stond je maandbedrag dus sowieso te laag ;)
Linksom of rechtsom heb je gewoon een jaarverbruik en een jaar totaalbedrag.

Je kunt niet ineens 400 euro zomaar betalen omdat je overstapt.

@saharoen meestal zijn de verbruik prijzen van die contracten niet zo gunstig ;)
Nogmaals; je maandbedrag is gebaseerd op 1 jaar. Ik ben na 1,5 jaar over gestapt dus dat laatste half jaar (winter) heb ik meer verbruikt dan betaald. Vrij logisch maar ik had niet over moeten stappen op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
emot schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:47:
[...]

Je bent overgestapt van achteraf betalen naar vooraf betalen. Die 460 euro is je betalingsachterstand bij leverancier A, de vooraf betaalde energie bouw je op bij leverancier B.

Stel jij krijgt elke maand 2000 euro netto op je rekening gestort en geeft maandelijks 2100 uit. Als je vakantiegeld komt krijg je 3200 gestort en sta je niet meer rood. Stel jij zegt je bankrekening op voordat het vakantiegeld wordt gestort, dan mag je het tekort eerst ook aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Knettergek wordt ik ervan. Vandaag een energie verkoper aan de deur (fysiek) en telefonisch, gisteren weer eentje aan de deur. Zucht.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb een 'nee sticker' bij m'n deurbel hangen tegen deurverkopers/collectes/geloofsovertuigers. Beste €3 die ik ooit heb uitgegeven, ze slaan mijn huis nu netjes over :*)

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 20-10-2020 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 20:40

Allemaal standaard verhaal, ja let op hoor, nu afsluiten want de prijzen kunnen weleens gaan stijgen.

Door corona waren de prijzen gedaald....aha is de corona crisis al voorbij dan? Waarom zou ik niet nog langer wachten? Ja maar de prijzen gaan weer omhoog! Ohja? Denk je dat of weet je dat zeker?
Ja uuuuh....per eerste van de maand veranderen de tarieven altijd....ja maar ze gaan omhoog dus donderdag? Ja...nee dat weet ik niet.

Maar wat is eigenlijk jullie fantastische aanbieding dan?
Ja 21 cent elektriciteit en 72 cent gas, oh grappig, ik betaal nu minder...ja maar ik kan 110,- welkomstpremie geven.
Leuk, maar via gaslicht.com krijg ik 155,- euro welkomstpremie....ja uuuhhh....dat kan ik niet bieden. Ja maar nu heb je mij heel mijn verhaal laten doen en dan ga je via gaslicht afsluiten? Uh ja waarom zou ik dat niet doen?? Ja maar ik moet ook mijn boterham verdienen en je hebt mij mijn hele verhaal laten doen etc.
Ja en? :? Ik ben goedkoper uit voor hetzelfde via gaslicht.com, zal ik anders een factuur sturen van mijn tijd die ik nu kwijt ben?

Nee meneer, tot ziens! :w
Hier ook zojuist telefoon gehad. Of ik weer wilde terugkomen. Prima, laat maar horen. Contract loopt bijna af. We kunnen u wel 350 euro welkomstkorting geven. Zozo. Dat is wel lekker voor een jaarcontract. Nee, meneer, dat is voor 5 jaar. hahahahahahaha.

Ze zijn niet goed joh. Ja maar het is crisis, goedkoop ingekocht. Iets met olie. blahblahblah. Jaarcontract kon ie niet aanbieden.

Ok, doei! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Greenchoice, greenchoice. Wat maken jullie me nu?

Ik mag weer verlengen en heb geprobeerd een welkomstkorting te krijgen bij Greenchoice. Daar zit ik nu omdat mijn leverancier, Huismerk energie, was overgenomen. Krijg je dit aanbod:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DfYNGmKrvQMN3ssvfWu0MVslls=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IHOaykkMAfZjVZQvlm7bCntw.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRsULdbZcP9juQeg_cxzrJo6zOY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Nv2UvdU7AmULeHMnKYNuyjq0.png?f=user_large

Leuk een koekje van eigen deeg. Flauw hoor van Greenchoice. Alsof ze hun klanten niet al te intelligent inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@Jelte Ben ik de enige die de prijs zonder korting redelijk scherp vindt? Alleen die vaste leverkosten zijn aan de hoge kant met 4,75 per maand per product, maar daar zijn er meer leveranciers van.

En ja, die welkomstkorting betaal je zelf, in jouw geval zelfs meer dan de korting :X.

Doet me denken aan het verlengvoorstel van Nuon destijds die mijn ouders kregen. Als u het variabel laat doorlopen zodat u op elk moment van ons af kunt komen betaalt u X, verlengt u 1 jaar met "blijven loont korting", betaalt u X+75 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 18:13
Ik switch eigenlijk elk jaar op basis van mijn (bijna) vaste verbruik en gebruik hier dan ook gaslicht voor. Echter sluit ik het daarna altijd af via CashbackXL of wat dan ook. Gratisch extra geld ;)

Ook nu kan ik weer overstappen en ben ik wederom tarieven aan het vergelijken. Maar om eerlijk te zien is het voornamelijk Stuivertje wisselen. De één heeft wat duurdere energiekosten, de andere wat hogere leveringskosten.

Is dit de 'juiste' manier om een deal te scoren?

Ps. Ook zo'n irritante Essent knakker aan de deur gehad... opzouten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 16:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik kom er niet helemaal uit als ik er zelf naar op zoek ga, dus ik hoop op een ervaringsdeskundige.

Wij gaan in maart verhuizen naar een andere provincie. Tot die tijd wil ik graag nog een andere energie-aanbieder want het kan goedkoper dan dat we nu hebben. Doen ze daar moeilijk over? Heeft het zin?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Freekers schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:40:
[...]

Knettergek wordt ik ervan. Vandaag een energie verkoper aan de deur (fysiek) en telefonisch, gisteren weer eentje aan de deur. Zucht.
Een bordje van “Aan de deur wordt niet gekocht” en aanmelden bij het Bel me niet register zorgt er bij ons voor dat we daar geen last meer van hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjebakka schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:08:
Ik kom er niet helemaal uit als ik er zelf naar op zoek ga, dus ik hoop op een ervaringsdeskundige.

Wij gaan in maart verhuizen naar een andere provincie. Tot die tijd wil ik graag nog een andere energie-aanbieder want het kan goedkoper dan dat we nu hebben. Doen ze daar moeilijk over? Heeft het zin?
De honderd euro boete voor vervroegd opzeggen in maart maakt het niet de moeite waard schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:08
HereIsTom schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:35:
[...]

Een bordje van “Aan de deur wordt niet gekocht” en aanmelden bij het Bel me niet register zorgt er bij ons voor dat we daar geen last meer van hebben!
Meerdere keren aangemeld bij bel.me.niet maar ik blijf telefoontjes ontvangen. Ik herken de nummers die ik niet moet opnemen, check ik op internet en wat blijkt? Weer verkoop. Geblokkeerd en gemeld als spam.

Het lijkt wel of m'n nummer in een database zit en rond gaat. Mijn vriendin krijgt nooit telefoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Nu online
vanputten80 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:18:
[...]

Meerdere keren aangemeld bij bel.me.niet maar ik blijf telefoontjes ontvangen. Ik herken de nummers die ik niet moet opnemen, check ik op internet en wat blijkt? Weer verkoop. Geblokkeerd en gemeld als spam.

Het lijkt wel of m'n nummer in een database zit en rond gaat. Mijn vriendin krijgt nooit telefoontjes.
Toen ik een stuk of zes nummers had geblokkeerd was het voorbij het bellen.
En ja je nummer is verkocht....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Tjebakka schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:08:

Contract kan je gewoon meenemen.

Mijn vriendin kreeg destijds na 8 maand een boete bij essent. 1 telefoontje: volgens de website verhuist essent met u mee, maar essent woont hier al. Boete weg en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
[...]

Als het van Nederlandse bedrijven zijn kun je ze aangeven, als je klant bent geweest kunnen ze je nog wel bellen, maar kun je direct zeggen dat ze je niet meer mogen bellen!

https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-het-recht-van-verzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:35:
[...]

Contract kan je gewoon meenemen.

Mijn vriendin kreeg destijds na 8 maand een boete bij essent. 1 telefoontje: volgens de website verhuist essent met u mee, maar essent woont hier al. Boete weg en klaar.
Naar dezelfde leverancier is geen probleem nee. Naar een andere wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 20:38
Wij verhuizen binnenkort en ik zit wat te zoeken naar nieuwe energie leveranciers. Door al die aanbiedingen zie ik door de bomen het bos niet meer. Cadeaubon hier, eindejaarskorting daar. Ik heb zo'n gevoel dat ik voor de meeste van die cadeautjes zelf betaal. Het liefst zie ik gewoon een overzicht met gedetailleerde kosten voor gas en licht. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Via Vereniging Eigen Huis heb ik een offerte opgevraagd voor collectieve inkoop energie, hier kwam Budget Energie als voordeligste uit de bus. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 07:32:
Wij verhuizen binnenkort en ik zit wat te zoeken naar nieuwe energie leveranciers. Door al die aanbiedingen zie ik door de bomen het bos niet meer. Cadeaubon hier, eindejaarskorting daar. Ik heb zo'n gevoel dat ik voor de meeste van die cadeautjes zelf betaal. Het liefst zie ik gewoon een overzicht met gedetailleerde kosten voor gas en licht. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Via Vereniging Eigen Huis heb ik een offerte opgevraagd voor collectieve inkoop energie, hier kwam Budget Energie als voordeligste uit de bus. Iemand ervaring mee?
Easyswitch of gaslicht. Word veelvuldig hier besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-02 21:12
Ik ga het overstappen voor mijn ouders regelen. Zitten al 20+ jaar bij Eneco.
Nu zie ik wel goede recensies van Energiedirect.

Deze komt echter wél naar voren bij Pricewise, maar niét bij Gaslicht. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

PnD

like in Pinda ^_^

Energiedirect aanbod bij 1500/1500kwh (piek/dal) en 2000m3 gas.
Dit jaar zat ik op 1250/1250 en 1500, maar ben wat hoger gaan zitten vanwege volledig thuiswerken. Geen idee of het zo hoog wordt. Energiedirect heeft verreweg de laagste tarieven, dus dat heeft mijn voorkeur. Andere aanbieders komen alleen in de buurt vanwege hele hoge eenmalige korting. Lijkt me een goede keuze?
Iemand nog tips voor cashback i.c.m. pricewise?

Normaaltarief € 0,21726
Daltarief € 0,20125
Vaste leveringskosten € 27,00
Gas
Tarief € 0,69979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

[...]

Heb je je (een keer) aangemeld bij de KvK?
Bedrijven negeren dat je hebt opgegeven niet voor commerciele doeleinden benaderd wil worden. Mijns inziens is de KvK daar ook schuldig aan.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Babel10 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:16:

Deze komt echter wél naar voren bij Pricewise, maar niét bij Gaslicht. Hebben jullie dat ook?
Is maar net wat ze schuiven aan de prijsvergelijker...

In geval van EnergieDirect ook even op de site zelf kijken, meestal is dat aanbod scherper dan via de prijsvergelijker.

@timovd KvK was vroeger een goede bron voor telefoonnummers en mailadressen, tegenwoordig hebben die zich ook aan de AVG te houden. Probleem is vooral dat die oude KvK data nog altijd doorverkocht wordt door louche partijen. Diezelfde partijen hebben ook schijt aan belmeniet register. Bellen ook met willekeurige nummers en willekeurige bedrijfsnamen.

[ Voor 25% gewijzigd door _JGC_ op 23-10-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-02 21:12
@_JGC_ Bedankt, net even gekeken, is daar inderdaad nog net iéts goedkoper. Ga het v/h weekend allemaal in orde maken. Gaat mijn ouders zeker 25/35 EUR per maand schelen, dus dat is lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:42

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Jelte schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:59:
Greenchoice, greenchoice. Wat maken jullie me nu?

Ik mag weer verlengen en heb geprobeerd een welkomstkorting te krijgen bij Greenchoice. Daar zit ik nu omdat mijn leverancier, Huismerk energie, was overgenomen. Krijg je dit aanbod:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Leuk een koekje van eigen deeg. Flauw hoor van Greenchoice. Alsof ze hun klanten niet al te intelligent inschatten.
Waarom zijn die bedragen zo hoog van de vermindering energie belasting? bij mij is dat max 360 per jaar

Nevermind: https://vveenergie.nl/201...ar%20%E2%82%AC%20527%2C17.
In 2018 bedroeg de vermindering energiebelasting € 373,33 per aansluiting. Voor 2019 bedraagt de vermindering energiebelasting € 311,62 per aansluiting. Per 1 januari 2020 wordt dit bedrag verhoogd naar € 527,17.

Wanneer u niet een heel kalenderjaar elektriciteit heeft afgenomen, dan zal de vermindering energiebelasting worden verrekend over het aantal dagen waarop de jaarnota betrekking heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door ApC_IcE op 23-10-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou op verschillende vergelijkers kijken, met realistische data. dus adhv standen van vorig jaar.
Lees ook alles dus aanbod openen met alle kosten.
prijs p kWh, normaal en dal
Prijs p m3
vaste leveringskosten. op aangesloten adres

Ga dus niet uit van wat men nu maandelijks betaald, en de schatting voor nieuwe leverancier.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 20:38
PnD schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:43:
Ik kom zelf ook uit bij EnergieDirect qua gunstige m³ gas en vastrecht prijzen. Maar echt makkelijk vind ik het niet te vergelijken allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
_JGC_ schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:08:
[...]
@timovd KvK was vroeger een goede bron voor telefoonnummers en mailadressen, tegenwoordig hebben die zich ook aan de AVG te houden. Probleem is vooral dat die oude KvK data nog altijd doorverkocht wordt door louche partijen. Diezelfde partijen hebben ook schijt aan belmeniet register. Bellen ook met willekeurige nummers en willekeurige bedrijfsnamen.
Nieuwe KvK gegevens worden ook nog doorverkocht. In augustus ingeschreven, sindsdien hangt er elke week wel een energieleverancier aan de telefoon.

Ik moet nog 1,5 jaar wachten voordat ik kan overstappen. Het gas is het afgelopen jaar wel stukken goedkoper geworden.
Bij de vergelijkingssites komen ook leveranciers met leveringskosten van €8,33 per product per maanf. Ze hebben dan wel goedkopere tarieven, is dus voordelig voor de grotere verbruikers.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 21:28

Dat kan, energieleveranciers hebben soms op verschillende prijsvergelijkingssites verschillende aanbiedingstarieven. Gewoon overal het het zelfde verbruik invullen en kijken naar de laagste totaalprijs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 18:13
PnD schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:43:
Dit jaar zat ik op 1250/1250 en 1500, maar ben wat hoger gaan zitten vanwege volledig thuiswerken. Geen idee of het zo hoog wordt. Energiedirect heeft verreweg de laagste tarieven, dus dat heeft mijn voorkeur. Andere aanbieders komen alleen in de buurt vanwege hele hoge eenmalige korting. Lijkt me een goede keuze?
Iemand nog tips voor cashback i.c.m. pricewise?

Normaaltarief € 0,21726
Daltarief € 0,20125
Gas
Tarief € 0,69979
CashbackXL.nl niet vergeten. Toch weer €45 gratisch geld en uiteindelijk sluit je toch direct bij Energiedirect af. Uiteraard wel even dubbelchecken met/zonder cashback of je die niet stiekem toch zelf betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo_V
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-10-2020
Mijn vraag:

Als ik wil overstappen naar een andere energieleverancier hoe vindt dan de afrekening plaats? Ik heb zonnepanelen en ik ben bang dat ik het overschot aan opgewekte stroom uitbetaald ga krijgen aan het lage tarief van terug geleverde stroom en vervolgens bij de nieuwe leverancier weer begin op nul en vervolgens de winter inga (waar de panelen veel minder opbrengen) en volgend jaar bij moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Nu online
Jo_V schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:49:
Mijn vraag:

Als ik wil overstappen naar een andere energieleverancier hoe vindt dan de afrekening plaats? Ik heb zonnepanelen en ik ben bang dat ik het overschot aan opgewekte stroom uitbetaald ga krijgen aan het lage tarief van terug geleverde stroom en vervolgens bij de nieuwe leverancier weer begin op nul en vervolgens de winter inga (waar de panelen veel minder opbrengen) en volgend jaar bij moet betalen.
Dat antwoord kun je alleen zelf geven door je meterstanden te controleren

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Mijn vraag:

Die kans is groot, dus is het voor jou beter om over te stappen als je je overschot zoveel mogelijk weggewerkt hebt.
Maar neem aan dat je dat nu met de jaarrekening ook hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mijn vraag:

Maar als je een jaar bij de volgende leverancier zit dan krijg je toch ook weer overschot? Die winter wordt toch weer gecompenseerd door de zomer?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Dan neem je na afloop van je jaarcontract geen nieuw jaarcontract, maar blijf je een paar maanden hangen tot je overschot verbruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Korte vraag; ik zit al jaren bij Essent bij verhuizing en een paar verlengingen redelijk kunnen onderhandelen (althans dat is het gevoel). Nou krijgen we 2 november de sleutel van ons nieuwe huis, van een rijtjeshuis naar een tweekapper. Twee volwassenen, twee kids gemiddeld verbruik is nu 270kwh/mnd en gas 31m3.

Neig naar een nieuw abonnement bij EnergieDirect omdat deze er op een aantal punten goed uit komt.

1 - Bij Essent krijg ik netjes iedere maand een mail met verbruik en kan ik zo nodig bij stellen. Is dat bij bijv. EnergieDirect ook (kan ik uiteraard zelf even informeren, maar zal niet meer dan een JA / NEE zijn voor mensen die er al een abonnement hebben).
2 - We willen in jan / feb zonnepanelen laten leggen waardoor het verbruik natuurlijk ontzettend gaat wijzigen. Wat zou nu daarmee handig zijn voor het energieabonnement? Gewoon een 1 jarig abonnement nemen en daarna verder kijken als we kunnen switchen of iets anders?

Alvast bedankt!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
Mijn huidige contract (1j vast Eneco) verloop op 1 januari. Is er nog iets zinnigs te zeggen waneer een goed moment zou zijn voor een overstap? Komen er eind van het jaar nog acties?

Iemand met glazenbol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Rosmalen schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:14:
1 - Bij Essent krijg ik netjes iedere maand een mail met verbruik en kan ik zo nodig bij stellen. Is dat bij bijv. EnergieDirect ook (kan ik uiteraard zelf even informeren, maar zal niet meer dan een JA / NEE zijn voor mensen die er al een abonnement hebben).
Bij energie direct heb je de regelneef app. Als je energiedirect toegang heeft tot je slimme meter krijg je elke maand een mail met een rapport en of je je maand bedrag zou moeten bijstellen. Het bijstellen kun je ook met de app doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Sinds 2 maanden overgestapt van energie leverancier, nu bij Oxxio, alleen stroom

De eerste keer de juiste meterstanden doorgegeven, de 2e keer per ongelijk de Normaal en Dal standen omgedraaid met doorgeven, nu lijkt het of ik in een week tijd mega veel stroom heb gebruikt, de volgende meterstanden wel de juiste meterstanden doorgegeven. Heb ook TimeStamp foto's hiervan.

Oxxio 4 weken geleden van mijn fout op de hoogte gesteld, de standen zijn nog niet aangepast , heb een paar keer per mail contact gehad, er is een intern contact gedaan om de 2e stand te corrigeren, gevaagd wanneer dit dan gebeurt kreeg ik als antwoord dat dat nog wel weken kan gaan duren .

Is het gebruikelijk dat dit zo lang duurt of wordt ik om wat voor reden dan ook aan het lijntje gehouden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:44
Rosmalen schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:14:
Nou krijgen we 2 november de sleutel van ons nieuwe huis, van een rijtjeshuis naar een tweekapper. Twee volwassenen, twee kids gemiddeld verbruik is nu 270kwh/mnd en gas 31m3.
...
2 - We willen in jan / feb zonnepanelen laten leggen waardoor het verbruik natuurlijk ontzettend gaat wijzigen. Wat zou nu daarmee handig zijn voor het energieabonnement? Gewoon een 1 jarig abonnement nemen en daarna verder kijken als we kunnen switchen of iets anders?
Omdat je nog geen goed idee zult hebben hoeveel je in je nieuwe huis zult gaan verbruiken, lijkt mij een abonnement voor een jaar het meest logische. Daarna kun je zien hoeveel je hebt verbruikt (ook de impact van de zonnepanelen), zodat je je nieuwe contract met een betere inschatting kunt aangaan. Jaarcontract klinkt dus het meest logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Maasluip schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:57:
[...]

Maar als je een jaar bij de volgende leverancier zit dan krijg je toch ook weer overschot? Die winter wordt toch weer gecompenseerd door de zomer?
Maar als je je contract bv. anderhalf jaar geleden hebt afgesloten, dan heb je nu dus twee zomers en een winter gehad. Dan heb je dus relatief veel productie in verhouding tot je verbruik. Als je straks na de overstap na een jaar weer gaat overstappen, dan heb je maar 1 zomer en 1 winter gehad en is het meer in balans. Het gaat hier dus als het goed is om een eenmalig 'hoge opbrengst'.

Ik zou daarom kijken hoe snel je door je 'overschot' heen gaat en een grove inschatting maken wanneer je weer in evenwicht zult zijn, en op basis daarvan de overstapdatum bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

PnD

like in Pinda ^_^

Dutchy007 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:33:
[...]

CashbackXL.nl niet vergeten. Toch weer €45 gratisch geld en uiteindelijk sluit je toch direct bij Energiedirect af. Uiteraard wel even dubbelchecken met/zonder cashback of je die niet stiekem toch zelf betaald ;)
Thanks, compenseert de € 5 korting die ik bij budget had, omdat ik daar ook met internet zit :)
Overgestapt met de volgende tarieven:
Normaaltarief € 0,21726
Daltarief € 0,20125
Gas
Tarief € 0,69979

Eenmalige korting is nog met een tientje gestegen t.o.v. vorige week naar € 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
ramrodwillem schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:06:
Sinds 2 maanden overgestapt van energie leverancier, nu bij Oxxio, alleen stroom

De eerste keer de juiste meterstanden doorgegeven, de 2e keer per ongelijk de Normaal en Dal standen omgedraaid met doorgeven, nu lijkt het of ik in een week tijd mega veel stroom heb gebruikt, de volgende meterstanden wel de juiste meterstanden doorgegeven. Heb ook TimeStamp foto's hiervan.

Oxxio 4 weken geleden van mijn fout op de hoogte gesteld, de standen zijn nog niet aangepast , heb een paar keer per mail contact gehad, er is een intern contact gedaan om de 2e stand te corrigeren, gevaagd wanneer dit dan gebeurt kreeg ik als antwoord dat dat nog wel weken kan gaan duren .

Is het gebruikelijk dat dit zo lang duurt of wordt ik om wat voor reden dan ook aan het lijntje gehouden ?
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Maar wat is het gevolg dan? Alleen een fout grafiekje? Of je maandbedrag dat aangepast is? Of....?

Als het verder niet echt gevolgen heeft snap ik dat de prioriteit niet echt hoog is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Het gevolg is dat ik eventueel flink moet bijbetalen omdat men de verkeerde stand gewoon heeft doorgerekend als verbruik, komt nu neer op €400 bijbetalen door deze verkeerd door gegeven stand/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ramrodwillem schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:23:
Het gevolg is dat ik eventueel flink moet bijbetalen omdat men de verkeerde stand gewoon heeft doorgerekend als verbruik, komt nu neer op €400 bijbetalen door deze verkeerd door gegeven stand/
Natuurlijk niet op je jaarrekening pakken ze de standen van de netbeheerder.

Edit: geen slimme meter zeker...

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 26-10-2020 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
ramrodwillem schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:23:
Waar komt die 400 vandaan? Als je de standen verwisseld hebt, dan betekent iedere 1000 kWh meer verbruik bij de een toch 1000 kWh minder verbruik bij de ander? Dus zou je hoogstens het verschil tussen hoog en laag tarief moeten betalen, wat misschien een paar tientjes zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
1e meting Normaal 5825 en Dal 8010
2e meting Normaal 8020 en Dal 6014 deze is dus omgedraaid
3e meting Normaal 6133 en Dal 8026

Bij de 2e meting denkt men dus dat ik zo,n 2200Km heb verbruikt , tenminste dat is zoals ik het zie .

Standen zijn handmatig doorgegeven

[ Voor 7% gewijzigd door ramrodwillem op 26-10-2020 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:13
ramrodwillem schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:38:
1e meting Normaal 5825 en Dal 8010
2e meting Normaal 8020 en Dal 6014 deze is dus omgedraaid
3e meting Normaal 6133 en Dal 8026

Bij de 2e meting denkt men dus dat ik zo,n 2200Km heb verbruikt , tenminste dat is zoals ik het zie .

Standen zijn handmatig doorgegeven
Klopt het dat je geen slimme meter hebt dan wel de uitleesbaarheid daarvan hebt uitgeschakeld? Ik mis nog de reden dat je een 2e keer meterstanden hebt doorgegeven aan oxxio. Normaal gesproken vraagt een leverancier niet een maand na je overstap om nogmaals meterstanden door te geven.

En nog ter aanvulling: je dalstand loopt met 2000 terug (en de normaalstand met 2200 op) dus als ze bij oxxio die standen al zouden gaan hanteren zal dat bijbetalen wel meevallen.

[ Voor 11% gewijzigd door cryptapix op 26-10-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Oude meter type ja , heb een aantal malen doorgeven , heb via de App doorgeven, daar werd gevraagd om de standen regelmatig door te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
ramrodwillem schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:39:
Oude meter type ja , heb een aantal malen doorgeven , heb via de App doorgeven, daar werd gevraagd om de standen regelmatig door te geven
In jouw geval zullen ze de beginstanden hebben opgevraagd. Die heb je juist doorgegeven. Met de standen die je daarna in korte tijd doorgeeft zullen ze niet heel veel doen. Het is hooguit interessant voor het inschatten van je verbruik. Dat werd vroeger (en misschien nu nog wel) eens gedaan, maar is eigenlijk lastig te doen omdat je rekening moet houden met het verschil in verbruik in winter/zomer en alles daartussen. Dus vraag me af waarom oxxio je vraagt de standen regelmatig door te geven.

Na een jaar zullen ze je weer om meterstanden vragen. Als je dan de juiste standen doorgeeft zijn er 3 opties. 1) je krijgt een correcte jaarnota (grootste kans bij een normaal werkend administratief systeem), 2) je krijgt een foutieve jaarnota en dan leg je het verhaal uit of 3) je krijgt geen jaarnota omdat het standenverloop onlogisch is. Nou hoop ik voor je dat oxxio inmiddels slim genoeg is om dat te detecteren en handmatig op te lossen (toen ik jaren geleden bij een andere energieleverancier werkte snapte oxxio ongeveer niets van dit soort situaties). Anders zelf aan de bel trekken.

Bewaar dus vooral je foto’s en je e-mails daarover naar oxxio. Voor het geval ze bij oxxio de timestamps niet zouden vertrouwen, even een foto van de meterstanden maken met een krant erbij (datum zichtbaar). Daar werd vroeger nog wel eens om gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Het ging mij er vooral om of het normaal is dat het aanpassen van de meterstand door Oxxio vele weken moet gaan duren of dat men niet in de mee werk stand staat , wat daar ook de reden van is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
ramrodwillem schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:34:
Het ging mij er vooral om of het normaal is dat het aanpassen van de meterstand door Oxxio vele weken moet gaan duren of dat men niet in de mee werk stand staat , wat daar ook de reden van is .
Wat maakt het uit? Al doen ze er 11 maanden over. Misschien corrigeren ze die stand wel helemaal niet want het maakt geen *** uit. Ze kijken over een jaar gewoon naar je beginstand en de stand die je dan doorgeeft. En als je jaarnota goed is, is er toch niets aan de hand?

Wat wil je verder nog bereiken met het corrigeren van die verkeerd doorgegeven standen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Als inderdaad begin en eindstand bepalend zijn dan zal het wel goedkomen , de tussenstand nu op mn maandelijkse overzicht geeft dus aan dat ik in de eerste maand 400e bij moet betalen en dat voelt niet goed.
Pagina: 1 ... 36 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4