Waah schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:54:
Zonnepanelen is simpel: kWh die je opwekt worden 1 op 1 weggestreept tegen je verbruik..
Pas als je méér opwekt dan je verbruikt, gaan die bedragen in. Dus tenzij je je echt mega veel meer opwekt dan verbruikt is het interessant om daar naar te kijken.
Nou dan kom ik om de hoek kijken

. Ik ben mijn huis aan het verbouwen en woon momenteel in de schuur (aparte meter). Mijn nieuwe dak bestaat uit zonnepanelen en ik heb in de afgelopen 2 maanden meer dan 2 MWh opgeleverd (hier is het verbruik van klussen etc al af). Omdat ik er nog niet woon en het komende jaar wellicht maar een kort stukje, ga ik dus veel overproduceren. Ik gebruik
geen gas, dus ik wil puur alleen een stroomabonnement.
Ik zit nu bij Greenchoice, die me alvast een aanbod gedaan hebben (telefonisch ja gezegd, maar heb toch 2 weken bedenktijd) met onderstaande. Mijn contract loopt trouwens pas af op 12-1-2021:
Stroom | Levering (excl. btw) | Totaal tarief (incl. btw) |
Enkeltarief per kWh | € 0,05541 | € 0,21830 |
Daltarief per kWh | € 0,04777 | € 0,20905 |
Normaaltarief per kWh | € 0,06168 | € 0,22588 |
Vaste leveringskosten per dag | € 0,1562 | € 0,1890 |
Op gaslicht.com vul ik verbruik: 0 in en teruglevering 2000 kWh
Nu geeft greenchoice mij geen welkomstbonus, dus eigenlijk ben ik nu al gek als ik deze 'verlenging' laat staan. Wanneer ik namelijk 'overstap' naar Greenchoice, zijn zij verreweg het goedkoopste, maar omdat ik hier al zit, geeft Gaslicht aan dat vandebron het goedkoopste is.
Vorig jaar wilde ik naar vandebron toe, maar die snapte niet dat ik geen gas wilde en verpeste dat bijna voor mij. Daarom ben ik bij ze weggegaan. Dit gezeur wil ik niet nogmaals, want ik wil koste wat kost geen Afsluitovereenkomst aangaan voor Gas, maar goed, ik zou het nog eens kunnen proberen. Of ik bel Greenchoice en vraag waarom ik die overstapbonus niet krijg.
Maarrrr, als ik bij teruglevering even voor het gemak wat meer invoer, bijv: 2500 kWh, dan ineens staat Vattenval bovenaan. Vul ik nog meer in, dan gaat de website kapot.
Die kan blijkbaar niet omgaan met dat getal, want ineens woon ik met 4 personen en verbruik ik ook 1500m3 gas. Mijn filters zijn ineens weg...
Is he in dit geval voor mij verstandig om naar Vattenfall te gaan? Zien jullie nog andere mogelijkheden? (dus voornamelijk gericht op het aantal cent wat je krijgt per teruggeleverde kWh)