Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• reneeke1970
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 20:51
rambocus schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:16:
Die heb ik wel, gas en licht, in één keer afgesloten in één contract, maar dit kreeg ik in een mail in antwoord in een vraag van mij.
Dan stap je toch alleen met elektra over, ik heb jaren aparte leveranciers gehad....

• rambocus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15:28
reneeke1970 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:45:
[...]

Dan stap je toch alleen met elektra over, ik heb jaren aparte leveranciers gehad....
Klopt zat ik ook naar te kijken

Maar het setje zonnepanelen draait nu 10 maanden ( vanaf 6 mei). en zou volgens de installateur ca 4300 kwh geven per jaar. en heeft nu ca 3980 kwh opgeleverd ( maand april komt nog, schat ca 550 kwh) en kom ik , hoop, ik uit dit jaar op ca 4500/4600 kwh

Ons verbruik was in voorgaande jaren ca 4200 kwh,. dan praat je over 400 kwh verrekenen ( dat wordt dan 400 x 3 ct = 12 euro minder per jaar) . dat vindt ik te weinig om te switchen

Houten ZW 2755 NW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

• kaboom1555
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21:06
reneeke1970 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:44:
[...]

Of jij krijgt straks gewoon boete voor gas. Gaan ze heus niet voor waarschuwen
Had telefonisch specifiek gevraagd of er nog boetes waren of niet ondanks de looptijd. Antwoord was nee...

• reneeke1970
rambocus schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:05:
[...]

Klopt zat ik ook naar te kijken

Maar het setje zonnepanelen draait nu 10 maanden ( vanaf 6 mei). en zou volgens de installateur ca 4300 kwh geven per jaar. en heeft nu ca 3980 kwh opgeleverd ( maand april komt nog, schat ca 550 kwh) en kom ik , hoop, ik uit dit jaar op ca 4500/4600 kwh

Ons verbruik was in voorgaande jaren ca 4200 kwh,. dan praat je over 400 kwh verrekenen ( dat wordt dan 400 x 3 ct = 12 euro minder per jaar) . dat vindt ik te weinig om te switchen
Oh ik dacht dat je flink terug leverde. Voor 400 kWh moet je niet switchen nee. Al heeft gc wel weer welkom bonus dacht ik

• reneeke1970
kaboom1555 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:12:
[...]

Had telefonisch specifiek gevraagd of er nog boetes waren of niet ondanks de looptijd. Antwoord was nee...
Hoop het voor je, ik vond de mail van @rambocus toch logischer

• greatgonzo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17:27

greatgonzo

schit-te-rend!

krijg al de eerste mailings t.a.v. het verlengen van mijn energiecontract (1 juli).
Weet dat de gasprijs gekoppeld is aan de olieprijs, en die staat nu natuurlijk flink laag.

Maar volgt die de dagprijs, of zit er een soort "lag" in van een paar maanden? Want dan zou ik beter nog even kunnen wachten

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
mwa schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:57:
Iemand ervaring met het laten vergoeden van je boete door een nieuwe energieleverancier als je binnen je contract overstapt? Met de huidige tarieven loont het om over te stappen, enkel ben ik 3 maanden geleden een jaar contract aangegaan met Budget Energie. Boete bedraagt €50 per product (gas en electra). Ik heb al via gaslicht en Independer dit nagelopen, maar kon hier niet iets over terugvinden.
Gebeurt niet veel meer, sowieso niet via genoemde vergelijkingswebsites. Meestal zit je dan ook vast aan een meerjarig contract en mis je elk jaar de welkomstbonus. Over het algemeen zul je er niet beter van worden, denk ik.
Hier een lijstje: https://www.welkeenergiel...oete-energieleveranciers/

[Voor 3% gewijzigd door Kees_B op 01-04-2020 08:56]

PV Output

• Physx
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17:20
Ik zit ook met een vraag waar ik niet helemaal uit kom.

Wij hebben een nieuw huis gekocht en ons huis verkocht. Wij krijgen de sleutel van het nieuwe huis op 4 Mei. De sleuteloverdracht van ons oude huis is op 2 Juni. 1 maand overbrugging dus.

Ons huidige energiecontract is geldig van 31 mei 2019 t/m 31 mei 2020. Deze heb ik via Gaslicht afgesloten. Wat kan ik nu het beste doen. Ik kan bij OXXIO (huidig) aangeven dat ik wil verhuizen en dan als alles omgezet is een nieuw contract zoeken. Kan dit? Of is na het omzetten er een nieuwe contractperiode waar je aan vast zit?

Of kan ik nu een nieuw contract afsluiten voor de nieuwe woning en de oude opzeggen per 2 Juni? Zitten hier dan nog haken en ogen aan (eventueel 2 keer vastrecht etc betalen). Ik zou dan 1 a 2 maanden 2 verschillende energieleveranciers hebben.

Wat zouden jullie doen?

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:35
Physx schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:19:
Ik zit ook met een vraag waar ik niet helemaal uit kom.

Wij hebben een nieuw huis gekocht en ons huis verkocht. Wij krijgen de sleutel van het nieuwe huis op 4 Mei. De sleuteloverdracht van ons oude huis is op 2 Juni. 1 maand overbrugging dus.

Ons huidige energiecontract is geldig van 31 mei 2019 t/m 31 mei 2020. Deze heb ik via Gaslicht afgesloten. Wat kan ik nu het beste doen. Ik kan bij OXXIO (huidig) aangeven dat ik wil verhuizen en dan als alles omgezet is een nieuw contract zoeken. Kan dit? Of is na het omzetten er een nieuwe contractperiode waar je aan vast zit?

Of kan ik nu een nieuw contract afsluiten voor de nieuwe woning en de oude opzeggen per 2 Juni? Zitten hier dan nog haken en ogen aan (eventueel 2 keer vastrecht etc betalen). Ik zou dan 1 a 2 maanden 2 verschillende energieleveranciers hebben.

Wat zouden jullie doen?
Gewoon nieuw contract afsluiten voor je nieuwe huis, die van Oxxio laat je lopen tot 2 juni.
En ja je hebt een maand dubbele energierekening ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Physx
maar hoe zit dat dan als je verhuist met je huidige leverancier? Deze brengt deze 2 maanden dan gewoon dubbel in rekening?

• Martinusz
Physx schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:30:
maar hoe zit dat dan als je verhuist met je huidige leverancier? Deze brengt deze 2 maanden dan gewoon dubbel in rekening?
Overstappen is 9/10 keer goedkoper, dus zoek een nieuwe deal voor je nieuwe huis.
En ja je krijgt dan een dubbele rekening, namelijk 1 op elk adres. Een contract is adresgebonden, je hebt dan dus 2 contracten.

[Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 01-04-2020 09:39]

• Physx
ja wij stappen ook elk jaar over. Ik zat nu alleen te denken wat het minste gedoe zou opleveren. Gewoon via OXXIO naar het nieuwe adres en dan oversluiten of het meteen al regelen. Of zit ik na het overstappen via OXXIO er gelijk weer een jaar aan vast? In dat geval gaat het dat sowieso niet worden

• Martinusz
Physx schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:08:
ja wij stappen ook elk jaar over. Ik zat nu alleen te denken wat het minste gedoe zou opleveren. Gewoon via OXXIO naar het nieuwe adres en dan oversluiten of het meteen al regelen. Of zit ik na het overstappen via OXXIO er gelijk weer een jaar aan vast? In dat geval gaat het dat sowieso niet worden
Gewoon nieuw contract afsluiten op nieuw adres en het oude adres per juni opzeggen.
Dat is 2 dagen na je contract, maar dat maakt niet uit, vaak zijn de tarieven na het jaarcontract iets hoger, maar dat overleef je vast wel voor 2 dagen ;)

• Kees_B
  • Nu online
Martinusz schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:39:
[...]
Een contract is adresgebonden
Dat klopt niet, een energiecontract is persoonsgebonden, Google maar ;) Gelukkig valt het voor @Physx net mooi uit, maar als je nog een vast contract heb zul je deze normaalgesproken mee moeten nemen naar je nieuwe woning.

PV Output

• Martinusz
Kees_B schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:40:
[...]

Dat klopt niet, een energiecontract is persoonsgebonden, Google maar ;) Gelukkig valt het voor @Physx net mooi uit, maar als je nog een vast contract heb zul je deze normaalgesproken mee moeten nemen naar je nieuwe woning.
Je hebt gelijk :) maar hij is idd niet verplicht het mee te verhuizen, aangezien hij 2 dagen na het aflopen van het contract gaat verhuizen.

[Voor 21% gewijzigd door Martinusz op 01-04-2020 11:26]

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Kees_B schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:40:
[...]
Maar als je nog een vast contract heb zul je deze normaalgesproken mee moeten nemen naar je nieuwe woning.
Dit had ik afgelopen jaar. Contract liep tot 1 juli, ik verhuisde per 1 februari. Dus moest nog 5 maand door. Om iig de jaarlijkse bonus/cashback niet mis te lopen. Wel liep ik zo vanaf plaatsing van de zonnepanelen in maart 4 cent per teruggeleverde kwh mis omdat Eneco 7 cent geeft en Powerpeers waar ik nu zit 11 cent.

Ik lees hier dat Greenchoice nu ook aan cashback doet. Misschien hun maar opnemen als alternatief per 1 juli voor een nieuw contract.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Physx
Ik heb zojuist contact gehad met OXXIO. prima geholpen. Ze stoppen de levering op 2 juni en ik kan / ga gewoon een nieuw contract afsluiten voor de nieuwe woning.

• factor15
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online
Wij willen graag overstappen voor elektra en dan gelijk het gas opzeggen omdat we dat niet meer gebruiken.

Nu is het zo dat dit alles op naam van mijn vrouw staat. Bij overstap wil zij het op mijn naam. Zijn daar nog bepaalde stappen voor nodig om dat te regelen?

Dossier gasverlaten: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/62145508#62145508

• Martinusz
factor15 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:41:
Wij willen graag overstappen voor elektra en dan gelijk het gas opzeggen omdat we dat niet meer gebruiken.

Nu is het zo dat dit alles op naam van mijn vrouw staat. Bij overstap wil zij het op mijn naam. Zijn daar nog bepaalde stappen voor nodig om dat te regelen?
Uh je vraagt het aan op jouw naam :?

• IndecentStapler
  • Registratie: maart 2016
  • Niet online
greatgonzo schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:30:
krijg al de eerste mailings t.a.v. het verlengen van mijn energiecontract (1 juli).
Weet dat de gasprijs gekoppeld is aan de olieprijs, en die staat nu natuurlijk flink laag.

Maar volgt die de dagprijs, of zit er een soort "lag" in van een paar maanden? Want dan zou ik beter nog even kunnen wachten
Dit zou ik ook graag willen weten. Ik zit in exact hetzelfde schuitje. Iemand?

• factor15
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online
@Martinusz Duidelijk, dus opzeggen oude leverancier en op mijn naam contract met nieuwe leverancier aangaan. Dacht dat het misschien lastiger zou zijn. Dankje.

Dossier gasverlaten: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/62145508#62145508

• louzy82
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:28
Ik las ergens dat de prijzen voor energie en gas op het moment 'absurd laag' zouden zijn

Dus ik dacht 'mooi moment om alvast de overstap dit jaar te regelen'

Ik ben nu aan het kijken op vergelijkingssites maar de tarieven zijn vergelijkbaar met wat ik nu heb (0,21 euro/kwh & 0,71 euro m3)

Louzy#2475

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:38
Ik heb vandaag gemiddeld 18ct voor de stroom en 58 cent voor het gas, maar die uurtarieven ga je niet terugvinden bij de vergelijkers. Wel bij mijn leverancier EasyEnergy.
Maar goed, het overgrote deel van de stroom en gasprijzen is belasting, dus netzoals bij de benzine wordt dat wel een beetje zichtbaar in de prijzen, maar blijft de daling relatief klein.

• Zaratrass
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09:23
Gisteren las ik dus dat de stroom en gas prijzen momenteel lager zijn vanwege de lage olie kosten en corona crisis. Nu krijg ik 15 mei de sleutel van mijn woning, ik huur nu inclusief dus ik moet voor een nieuw energie contract gaan.

Nu vraag ik me af wat het beste is 1 - 3 of misschien direct 5 jaar af te sluiten vanwege de lage prijzen?
Ik neem daarnaast binnen een aantal maanden ook zonnepanelen of neem andere energiebesparende maatregelen. Heb een depot van 9.000,- euro hiervoor afgenomen.

wat zouden jullie doen in dit geval?

• Martinusz
Zaratrass schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:19:
Gisteren las ik dus dat de stroom en gas prijzen momenteel lager zijn vanwege de lage olie kosten en corona crisis. Nu krijg ik 15 mei de sleutel van mijn woning, ik huur nu inclusief dus ik moet voor een nieuw energie contract gaan.

Nu vraag ik me af wat het beste is 1 - 3 of misschien direct 5 jaar af te sluiten vanwege de lage prijzen?
Ik neem daarnaast binnen een aantal maanden ook zonnepanelen of neem andere energiebesparende maatregelen. Heb een depot van 9.000,- euro hiervoor afgenomen.

wat zouden jullie doen in dit geval?
Over het algemeen ben je goedkoper uit door elk jaar over te stappen en een goeie welkomstbonus te pakken ;)

• Zaratrass
  • Laatst online: 09:23
Martinusz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:23:
[...]

Over het algemeen ben je goedkoper uit door elk jaar over te stappen en een goeie welkomstbonus te pakken ;)
Net als zorgverzekeraars :X
Ik zat ook al te zoeken naar leuke welkoms cadeau's... Zoals Vattenval (Nuon) heeft een paar interessante cadeau's maar daar zijn de maandelijkse prijzen weer wat hoger

• louzy82
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:28
Zaratrass schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:26:
[...]

Net als zorgverzekeraars :X
Ik zat ook al te zoeken naar leuke welkoms cadeau's... Zoals Vattenval (Nuon) heeft een paar interessante cadeau's maar daar zijn de maandelijkse prijzen weer wat hoger
Volgens mij moet je de cadeaus vooral niet pakken, daar betaal je gewoon voor in je maandbedrag.

Beter zoek je naar iets met een welkomstbonus (geld bedrag)

Louzy#2475

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:11
louzy82 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:35:
Ik las ergens dat de prijzen voor energie en gas op het moment 'absurd laag' zouden zijn
Dat zijn de inkoopprijzen. Is net al aan de pomp dat de olie erg goedkoop is en dit heel langzaam aan de pomp daalt en direct weer stijgt als de olie prijs stijgt.

Als je nu wilt profiteren zul je dag/maand prijzen moeten nemen ipv een jaarcontract. Energieleveranciers weten ook niet hoe en wanneer de crisis afloopt en wat dit met de inkoopprijzen over een kwartaal of half jaar doet en gaan dus nu niet de prijzen voor een jaar of langer daardoor verlagen.

• Kees_B
  • Nu online
louzy82 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:28:
[...]

Volgens mij moet je de cadeaus vooral niet pakken, daar betaal je gewoon voor in je maandbedrag.

Beter zoek je naar iets met een welkomstbonus (geld bedrag)
Dat betaal je inderdaad in het maandbedrag. Wat ik zo snel nu kan zien is het verschil 240 euro op jaarbasis.

Bij een praxis-cadeaukaart van 200 euro loop je dus 40 euro mis
Bij een Airfryer van 290 euro verdien je 40 euro.
Echter, diezelfde airfryer staat bij bol.com (e.a.) voor 199 euro, dus alsnog :w winst

PV Output

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Ik werd vandaag getriggerd door een nieuwsbericht. Afgelopen maanden al regelmatig aan het vergelijken geweest, nu de knoop in 10 min. maar doorgehakt.

We gaan van Energie Direct naar Budget Energie. Afgesloten via Independer.

Inschatten van ons verbruik is en blijft nog wat lastig. We wonen hier pas een dik jaar. Eerste jaar nog niet alles aangekleed, eind vorig jaar verbouwd waarbij we o.a. van gas naar inductiekoken zijn gegaan en van alleen vloerverwarming naar vloerverwarming plus pelletkachel.

Stijging van elektra geloof ik wel, dat tikt niet zo heel hard aan. Ik verwacht wel flink te dalen qua gasverbruik. De tarieven van beide zijn straks in elk geval respectievelijk 3 en 12 (!) cent lager.
Vatse leveringskosten zijn de bijna de helft én nog welkomstbonus volgend jaar.

Kortom, weer vrij eenvoudig een paar honderd euro verdiend.

Twijfel alleen nog of ik het voor de verandering niet eens 3 jaar moet vastzetten met de huidige lage tarieven, ga ik nog even uitzoeken.

• Kees_B
  • Nu online
B-Real schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:26:
Twijfel alleen nog of ik het voor de verandering niet eens 3 jaar moet vastzetten met de huidige lage tarieven, ga ik nog even uitzoeken.
Bij 3 jaar vastzetten loop je zeker 2 jaar 200 euro welkomsbonus mis = 400 euro. Soms wel 2x250=500 euro.
Ik ben benieuwd naar je berekening, maar ik denk niet dat je die besparing ga halen met lagere tarieven.

PV Output

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Dat was ook grofweg mijn gedachte inderdaad. Heeft alleen nut als de tarieven nu echt laag zijn, straks weer flink gaan stijgen en we voldoende verbruiken.
Gaat hem niet worden, maar ga het een dezer dagen nog wel even op een rijtje zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:33
Mijn contract loopt binnen 8 weken af dus we mogen weer shoppen :p

Voor wie bekend is met greenchoice.
Ze rekenen de opbrengst van de panelen per telwerk toch ?

Ik heb op jaarbasis ongeveer 150 kWh meer geleverd dan gebruikt op het hoogtarief.
Op laag tarief heb ik niks over.

Ik verbruik namelijk meer dan ik opwek.
Nu zit ik nog bij Vattenfall en die strepen tegen elkaar weg.

Maar bij Greenchoice krijg ik dan 150 x €0,11 = €16,50 terug op mijn afrekening ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reneeke1970
MdO82 schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:44:
Mijn contract loopt binnen 8 weken af dus we mogen weer shoppen :p

Voor wie bekend is met greenchoice.
Ze rekenen de opbrengst van de panelen per telwerk toch ?

Ik heb op jaarbasis ongeveer 150 kWh meer geleverd dan gebruikt op het hoogtarief.
Op laag tarief heb ik niks over.

Ik verbruik namelijk meer dan ik opwek.
Nu zit ik nog bij Vattenfall en die strepen tegen elkaar weg.

Maar bij Greenchoice krijg ik dan 150 x €0,11 = €16,50 terug op mijn afrekening ?
Met zo weinig terug levering kun je beter leverancier zoeken met lage vaste kosten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MdO82
reneeke1970 schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:22:
[...]

Met zo weinig terug levering kun je beter leverancier zoeken met lage vaste kosten
Al vragen ze niet de hoofdprijs voor de vaste kosten
Als ik het goed zag €69 per jaar per gas en electra.
Er zijn nog duurdere, maar ze kwamen op budgetenergie als goedkoopste uit mijn vergelijking :+

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reneeke1970
MdO82 schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:32:
[...]

Al vragen ze niet de hoofdprijs voor de vaste kosten
Als ik het goed zag €69 per jaar per gas en electra.
Er zijn nog duurdere, maar ze kwamen op budgetenergie als goedkoopste uit mijn vergelijking :+
Regelmatig zijn er nog die maar één euro per maand vragen. Dat zullen de vergelijkingssite het beste weten. Maar waarschijnlijk gooit voor jou de gas prijs nog roet in het eten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MdO82
reneeke1970 schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:54:
[...]

Regelmatig zijn er nog die maar één euro per maand vragen. Dat zullen de vergelijkingssite het beste weten. Maar waarschijnlijk gooit voor jou de gas prijs nog roet in het eten.
Daar zal het wellicht nog in kunnen zitten.

Ik zal eens gaan rekenen zonder gas om eens te kijken wat ik dan krijg

2250 WP Zuid PVoutput

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:01

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Merken meer mensen dat het proces van overstappen wat stroef verloopt? Waarschijnlijk vanwege de corona-crisis..

Op 7 maart heb ik een overstap geregeld naar 'Vrij op naam' via gaslicht.com. Dezelfde dag heb ik een mail gehad van vrijopnaam met de melding dat ik binnen enkele dagen een contract krijg en het verzoek om meterstanden door te geven. Je raadt het al, nooit meer iets gehoord :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• dunklefaser
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18:26

dunklefaser

Point Of KnowReturn

IT-problemen bij overstap:
Per vandaag stap ik over en was eigenlijk van plan mijn meterstanden zowel bij Oxxio en de nieuwe leverancier BudgetEnergie op te geven, Wat schetst mijn verbazing: Beide hebben problemen met de IT (databases?).
Mijn referentienummer voor de meterstanden bij Oxxio wordt niet geaccepteerd en bij BudgetEnergie krijg ik
een "504 Gateway Time-out" melding van de "nginx/1.14.0 (Ubuntu)" instantie.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? Fiat LUX! - Mijn Groene Gezicht

• reneeke1970
dunklefaser schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:29:
IT-problemen bij overstap:
Per vandaag stap ik over en was eigenlijk van plan mijn meterstanden zowel bij Oxxio en de nieuwe leverancier BudgetEnergie op te geven, Wat schetst mijn verbazing: Beide hebben problemen met de IT (databases?).
Mijn referentienummer voor de meterstanden bij Oxxio wordt niet geaccepteerd en bij BudgetEnergie krijg ik
een "504 Gateway Time-out" melding van de "nginx/1.14.0 (Ubuntu)" instantie.
Budget energie is ook geen eigen leverancier, die doet administratief zaken met wie een aanbieding doet. Dus grote kans dat je eigenlijk bij oxxio blijft haha

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@reneeke1970 Alle gekheid op een stokje - heb je ook aanwijzingen voor je vermoeden, ik namelijk wel.
Gisteren avond kon ik bij BudgetEnergie mijn meterstanden toch nog kwijt - en was nog een keer verbaast dat
zij "vorige meterstanden" van mij per 18.03.2020 konden presenteren. Exact deze meterstanden had ik via de Oxxio app ingevoerd - hoe komt BudgetEnergie aan deze, niet officïele!, verbruikscijfers bij Oxxio?

Het voordeel van deze soort overstappen blijft natuurlijk de welkomstbonus, welke je niet meer ontvangt als je "administratief" bij dezelfde leverancier blijft zitten.
YMMV

P.S.: Bij de netbeheerkosten (Liander) welke Oxxio op dit moment rekent lijken ze uit te gaan van 365 dagen,
maar dit jaar heeft 366 dagen: € 455,78 (Oxxio) vs. € 457,03 (Liander) voor gas+electra)
Bron (14.04.2020): Offerte Oxxio via website; Liander *.pdf

[Voor 17% gewijzigd door dunklefaser op 14-04-2020 18:23]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? Fiat LUX! - Mijn Groene Gezicht

• mb1
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:54
Zijn er nog aanbieders met een goede aanbieding welke ook de boete overnemen van de vorige aanbieder?

• reneeke1970
dunklefaser schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:39:
@reneeke1970 Alle gekheid op een stokje - heb je ook aanwijzingen voor je vermoeden, ik namelijk wel.
Gisteren avond kon ik bij BudgetEnergie mijn meterstanden toch nog kwijt - en was nog een keer verbaast dat
zij "vorige meterstanden" van mij per 18.03.2020 konden presenteren. Exact deze meterstanden had ik via de Oxxio app ingevoerd - hoe komt BudgetEnergie aan deze, niet officïele!, verbruikscijfers bij Oxxio?

Het voordeel van deze soort overstappen blijft natuurlijk de welkomstbonus, welke je niet meer ontvangt als je "administratief" bij dezelfde leverancier blijft zitten.
YMMV

P.S.: Bij de netbeheerkosten (Liander) welke Oxxio op dit moment rekent lijken ze uit te gaan van 365 dagen,
maar dit jaar heeft 366 dagen: € 455,78 (Oxxio) vs. € 457,03 (Liander) voor gas+electra)
Bron (14.04.2020): Offerte Oxxio via website; Liander *.pdf
Alle meterstanden komen in de databank natuurlijk. Dus die kan iedereen inzien.
En budget heeft telefonisch uitgelegd dat ze zo werken, zijn eigenlijk alleen bemiddelaar en strijken premie per klant op.
Jaar of vier geleden tenminste wel want ze konden mij geen terug lever vergoeding geven omdat ze zelf niks inkopen.

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@reneeke1970 Mijn persoonlijke Oxxio-app verbruiksgegevens zitten in geen openbare databank (hoop ik tenminste 8)7 ), dus hoezo kan daar "iedereen" bij? - Ik heb nog analoge meters.
Trouwens - BudgetEnergie geeft nu wel een kleine "welkomstbonus" van 2 x € 30, tenminste als het via de VEH-veiling loopt.

[Voor 4% gewijzigd door dunklefaser op 14-04-2020 19:26]

• Marinos83
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 15:01
IndecentStapler schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:48:
[...]

Dit zou ik ook graag willen weten. Ik zit in exact hetzelfde schuitje. Iemand?
De meeste energieleveranciers zullen een gespreide inkoopstrategie volgen om prijsrisico's te dempen. Precies hoe ze inkopen zullen ze niet vertellen want dat is commercieel gevoelige info. Maar ga er maar vanuit dat ze inkopen over een langere periode. Bijvoorbeeld vanaf 2 of 3 jaar vooruit, waarbij ze elke maand een deel inkopen (lineair of anders). Dus de eerste maand zullen de lagere inkoopprijzen slechts een beperkt effect hebben. Pas als ze meerdere maanden of liever nog meer dan een jaar tegen lage prijzen hebben ingekocht heeft dit echt een duidelijk effect. En dan nog is het relatief, want zoals gemeld de bijkomende kosten vanuit overheid zijn groter dan de bruto energiekosten.

• reneeke1970
dunklefaser schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:20:
@reneeke1970 Mijn persoonlijke Oxxio-app verbruiksgegevens zitten in geen openbare databank (hoop ik tenminste 8)7 ), dus hoezo kan daar "iedereen" bij? - Ik heb nog analoge meters.
Trouwens - BudgetEnergie geeft nu wel een kleine "welkomstbonus" van 2 x € 30, tenminste als het via de VEH-veiling loopt.
Ik ken oxxio verder niet, maar tegenwoordig worden bijna alle standen gelijk opgeslagen, wat er mee gedaan word is vraag twee.
En ja ze kunnen bonus geven, en vaak lage kosten van maar één euro per maand per product. Dat zijn hun prijs afspraken. Gewoon van profiteren als je kunt

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@reneeke1970 Voor de duidelijkheid: Bij mijn aansluiting kunnen helemaal geen standen gelijk opgeslagen worden! - Alleen dat wat ik toevallig en onregelmatig zelf in de Oxxio app per hand invoer, ik heb namelijk geen slimme meters. Omdat ik zonnepanelen heb kan je uit mijn netto electraverbruik ook geen conclusies trekken.
Afsluitend:
Na deze ervaring ga ik iig voorlopig geen app of zoiets, van welke leverancier dan ook, meer gebruiken.
Ik ben sowieso al niet te spreken over de huidige functionaliteit van de Oxxio app, deze kan bijvoorbeeld niet met teruglopende meterstanden omgaan.

• reneeke1970
dunklefaser schreef op woensdag 15 april 2020 @ 07:43:
@reneeke1970 Voor de duidelijkheid: Bij mijn aansluiting kunnen helemaal geen standen gelijk opgeslagen worden! - Alleen dat wat ik toevallig en onregelmatig zelf in de Oxxio app per hand invoer, ik heb namelijk geen slimme meters. Om dat ik zonnepanelen heb kan je uit mijn netto electraverbruik ook geen conclusies trekken.
Afsluitend:
Na deze ervaring ga ik iig voorlopig geen app of zoiets, van welke leverancier dan ook, meer gebruiken.
Ik ben sowieso al niet te spreken over de huidige functionaliteit van de Oxxio app, deze kan bijvoorbeeld niet met teruglopende meterstanden omgaan.
Ben bang dat geen enkele app dat doet.

• NIMIC
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
@dunklefaser en @reneeke1970 , ik kan deze app/site aanraden:
https://meterstandenmonitor.nl/

• reneeke1970
Heb ik niet nodig, de slimme meters staan op enelogic en verder log ik zelf alle verbruik en opwekking en warmtepompen apart

• JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik ben zojuist gebeld door Oxxio (ik ben een jaar geleden bij hun weg gegaan).
Ze hebben nu een aanbieding dat ze 5 maanden voor het einde van mijn huidige contract al een nieuw energie contract kunnen afsluiten.

De aanname van Oxxio waarom het interessant voor mij is, is omdat de energieprijs momenteel op z'n laagst ooit staat en dat deze in Mei weer omhoog zal gaan.

Iemand hier een idee wat de energieprijzen op macroeconomisch niveau gaan doen?
Hebben we nu een uniek window om de energieprijs te verlagen?

FYI, ik heb 1300kWh normaal, 1400kWh dal, 500m3 gas en betaal €83 pm aan Welkom Energie.
De aanbieding van Oxxio zou €70 pm zijn. Een goede verbetering dus.

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• mddd
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
JackBol schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:51:
Een energiebedrijf biedt jou nooit een contract aan op basis van enkel de huidige marktprijs. Als ze je een contract voor 3 jaar aanbieden dan hebben zij al een berekening gemaakt van wat ze denken dat de komende drie jaar de energieprijs ongeveer is.

De prijzen zijn nu lager dan een tijdje terug dus je kunt best een lagere prijs krijgen dan een paar jaar terug. Maar “de prijs is nu laag en gaat later stijgen” is onzin. Die is in je aanbod echt al meegenomen. De leverancier moet die energie immers jarenlang inkopen en heeft echt wel betekend dat ze daar geen verlies op willen maken zelfs als de prijs nog wat meer stijgt dan ze nu al schatten.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

JackBol schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:51:
Ik ben zojuist gebeld door Oxxio (ik ben een jaar geleden bij hun weg gegaan).
Ze hebben nu een aanbieding dat ze 5 maanden voor het einde van mijn huidige contract al een nieuw energie contract kunnen afsluiten.

De aanname van Oxxio waarom het interessant voor mij is, is omdat de energieprijs momenteel op z'n laagst ooit staat en dat deze in Mei weer omhoog zal gaan.

FYI, ik heb 1300kWh normaal, 1400kWh dal, 500m3 gas en betaal €83 pm aan Welkom Energie.
De aanbieding van Oxxio zou €70 pm zijn. Een goede verbetering dus.
Wat de energieprijzen nu op macro niveau doen is voor de consument niet zo relevant,
eerder voor de inkoopstrategie van de energieleveranciers. Tendentieel gaat natuurlijk ook de consumentenprijs naar beneden, maar of de bodem nu bereikt is?

Traditioneel zijn de leveringstarieven bij Oxxio vrij hoog, net zoals de vaste kosten,
daarom kunnen/moeten ze dit ook in het eerste jaar "compenseren" door een vrij forse "welkomstbonus" aan te bieden. - Anders komen ze niet op het scherm bij de consument (bijvoorbeeld via vergelijkingssites).

• JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

dunklefaser schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:14:
[...]

Wat de energieprijzen nu op macro niveau doen is voor de consument niet zo relevant,
eerder voor de inkoopstrategie van de energieleveranciers. Tendentieel gaat natuurlijk ook de consumentenprijs naar beneden, maar of de bodem nu bereikt is?

Traditioneel zijn de leveringstarieven bij Oxxio vrij hoog, net zoals de vaste kosten,
daarom kunnen/moeten ze dit ook in het eerste jaar "compenseren" door een vrij forse "welkomstbonus" aan te bieden. - Anders komen ze niet op het scherm bij de consument (bijvoorbeeld via vergelijkingssites).
Ik switch elk jaar gelukkig. Overigens hadden ze me in het verleden retentie bonussen gegeven om bij hen te verlengen voor een jaar.

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• iVibes
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 17-04 20:45

iVibes

We Were Meant to Fly

Woon in Drenthe in een appartement met een gemiddeld gebruik van:

870kWh normaal, 840kWh dal, 1250m3 gas.
Betaal momenteel zo'n 125 euro aan Eneco dus het wordt overstappen...

Aanbiedingen van Energiedirect, Oxxio, Welkom Energie en Van de Bron liggen vrij dicht bij elkaar. (1 jaar vast)... Vind inzicht in verbruik belangrijk, mag van mij allemaal digitaal, en natuurlijk wel goedkoop ;-)

Iemand die me nog iets meer richting een van de bovengenoemde leveranciers kan pushen?

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:16
Ik heb ze allemaal al gehad, en ze doen allemaal wat ze moeten doen, energie leveren :+

Inzicht vanuit de leverancier gebruik ik niet, ik gebruik youless met enelogic

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
iVibes schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:52:
Woon in Drenthe in een appartement met een gemiddeld gebruik van:

870kWh normaal, 840kWh dal, 1250m3 gas.
Betaal momenteel zo'n 125 euro aan Eneco dus het wordt overstappen...

[...]
Ik snap de dus niet. Sowieso niet omdat je niet zomaar maandbedragen kan vergelijken. Misschien krijg je bij je huidige leverancier wel elk jaar 750 euro terug bij je jaarnota. Het enige wat je kunt vergelijken zijn vaste kosten en leveringstarieven. Maar het loont eigenlijk altijd wel om elk jaar over te stappen vanwege de welkomstpremies.
iVibes schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:52:
[...]
Aanbiedingen van Energiedirect, Oxxio, Welkom Energie en Van de Bron liggen vrij dicht bij elkaar. (1 jaar vast)... Vind inzicht in verbruik belangrijk, mag van mij allemaal digitaal, en natuurlijk wel goedkoop ;-)

Iemand die me nog iets meer richting een van de bovengenoemde leveranciers kan pushen?
Als het allemaal weinig uitmaakt en je zelf geen voorkeur hebt dan zou ik
1. als je denkt minder te gaan verbruiken dan je opgeeft gaan voor de leverancier met de hoogste tarieven;
2. als je denkt meer te gaan verbruiken dan je opgeeft gaan voor de leverancier met de laagste tarieven; of
3. als je denkt precies te gaan verbruiken wat opgeeft voor de goedkoopste totaalprijs gaan.

Overigens heb ik persoonlijk geen enkel vertrouwen in (de service van) oxxio. Maar dat is gebaseerd op ervaringen uit een ver verleden en mogelijk absoluut niet meer actueel.

• habermas
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 02-06 14:06
koendio schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:28:
[...]

zie post van cnsmr schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:36:
Budget Energie nu tijdelijk € 250,- cashback bij 1 jaar contract.
Met CashbackXL nog 25 euro extra korting.
valt helaas niet te combineren zo te zien. als je de CashbackXL link gebruikt krijg je een aanbieding van 150,- ipv 250,-

toch een goed aanbod van Budget Energie, ik denk dat deze het wordt voor mij

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10:16

P_Tingen

omdat het KAN

Eind maart is mijn energiecontract met BudgetEnergie verlengd. Dat was de eerste keer sinds 2012 dat ik verlengd heb ipv overstappen. BudgetEnergie had me een voorstel gedaan om mijn contract tegen dezelfde tarieven te verlengen en toen ik besloot om te verlengen, was mijn jaarbedrag van €1614 in lijn met wat ik op gaslicht.com zag, give or take een paar euro. Dus, zelfde tarieven, geen gedoe, gaan met die banaan.

Ik zit nu te kijken hoe dat zit met mijn aanmeldbonus van €205, maar ik besef me nu dat ze me bij de ballen hebben genomen* want die zit er natuurlijk niet bij. Bij de verlenging heb ik gekeken naar de bruto kosten per jaar en heb ik niet gelet op de aanmeldbonus.
Ik betaal dus niet €1614 dit jaar maar €1819 -O-

Als ik nu kijk op GasLicht.com zie ik dat ik zou ik kunnen zakken van €1819 naar €1349. Ik zal dan uiteraard een boete moeten betalen van - volgens mij - €50 aan BudgetEnergie, maar dat kan wel uit.

Zucht. Leermoment: ALTIJD overstappen.

Klopt mijn analyse tot zover?

* niet waar natuurlijk; ik heb zelf zitten slapen

... en gaat over tot de orde van de dag

• klebsiella
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 11-05 05:30
Ik betaal maandelijks ca. €55,00 aan gas en elektra en voor mijn gevoel betaal ik ook veel te veel aangezien ik als éénpersoonshuishouden weinig verbruik. Sinds 2016 zit ik al Nuon, thans Vattenfall onder contract ''Blijven Loont''. Als ik op Google hiernaar zoek krijg ik een hoop negatieve reviews, wat mij verder doet aanzetten om over te stappen.

Nu heb ik dit nog nooit gedaan en ben ik hier volstrekt onbekend mee. Mede daardoor heb ik nooit actie ondernomen maar nadat ik me er in verdiept heb wil ik de gok wagen.

Ik zit echter met een nogal domme vraag. De vergelijkingssites als Gaslicht en pricewise vragen mij om verbruiksgegevens (jaar of maandverbruik?) in te voeren, echter in Mijn Vattenfall kan ik de bomen door het bos niet meer zien. Daar kan ik alle data inzien die door de smartmeter wordt aangeleverd. Wat moet ik van deze gegevens precies invoeren in de vergelijkingssites?

Iemand die mij alsjeblieft als beginneling kan uitleggen wat de juiste werkwijze is?

• MdO82
klebsiella schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:55:
Ik betaal maandelijks ca. €55,00 aan gas en elektra en voor mijn gevoel betaal ik ook veel te veel aangezien ik als éénpersoonshuishouden weinig verbruik. Sinds 2016 zit ik al Nuon, thans Vattenfall onder contract ''Blijven Loont''. Als ik op Google hiernaar zoek krijg ik een hoop negatieve reviews, wat mij verder doet aanzetten om over te stappen.

Nu heb ik dit nog nooit gedaan en ben ik hier volstrekt onbekend mee. Mede daardoor heb ik nooit actie ondernomen maar nadat ik me er in verdiept heb wil ik de gok wagen.

Ik zit echter met een nogal domme vraag. De vergelijkingssites als Gaslicht en pricewise vragen mij om verbruiksgegevens (jaar of maandverbruik?) in te voeren, echter in Mijn Vattenfall kan ik de bomen door het bos niet meer zien. Daar kan ik alle data inzien die door de smartmeter wordt aangeleverd. Wat moet ik van deze gegevens precies invoeren in de vergelijkingssites?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Iemand die mij alsjeblieft als beginneling kan uitleggen wat de juiste werkwijze is?
Bij Vattenfall (en ja ik noem het ook nog Nuon ;) ) heb je de meterstanden per week in je persoonlijke omgeving.

Wat je bij gaslicht kunt doen (mits je internetbankieren hebt) jezelf laten identificeren dmv je bankrekening, dan worden je gegevens opgehaald bij de netbeheerder van jouw regio.
Daarnaast kan je zelf nog aangeven hoeveel je panelen opleveren.
Gezien jij een negatieve stroomrekening hebt neem ik aan dat je zonnepanelen hebt.

Daarna kan je een vergelijking maken.

2250 WP Zuid PVoutput

• Grolsch
klebsiella schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:55:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Om je jaarlijkse verbruik te bepalen als je dit niet bijgehouden hebt kun je 2 dingen doen.

Vindt ergens de meterstanden in je online omgeving, pak die van een jaar geleden en de huidige en trek die van elkaar af.

Of pak je vorige eindafrekening, daar staat ook duidelijk vermeld wat je verbruik is.

Verder inderdaad deze getallen invullen op www.gaslicht.com en www.easyswtich.nl, en voila, binnen 10 minuten ben je overgestapt en heb je naar alle waarschijnlijkheid 100'en euro's bespaard.

Toevallig afgelopen week nog 3 familieleden geholpen, zelf ben ik augustus weer aan de beurt :P

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18:53
Grolsch schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:08:
[...]

Om je jaarlijkse verbruik te bepalen als je dit niet bijgehouden hebt kun je 2 dingen doen.

Vindt ergens de meterstanden in je online omgeving, pak die van een jaar geleden en de huidige en trek die van elkaar af.

Of pak je vorige eindafrekening, daar staat ook duidelijk vermeld wat je verbruik is.

Verder inderdaad deze getallen invullen op www.gaslicht.com en www.easyswtich.nl, en voila, binnen 10 minuten ben je overgestapt en heb je naar alle waarschijnlijkheid 100'en euro's bespaard.

Toevallig afgelopen week nog 3 familieleden geholpen, zelf ben ik augustus weer aan de beurt :P
Het staat er gewoon in die foto's van haar:

684m3 gas en iets van 350kwh stroom (totaal, 320 dal, 30 piek ongeveer).

[Voor 3% gewijzigd door CyberMania op 29-04-2020 21:15]

• klebsiella
Bedankt, dat schept inderdaad wat duidelijkheid onder de vele cijfers. Zal kijken of ik eruit kom. ;) Ik heb inderdaad zonnepanelen maar de specificaties (aantal?) daarvan ken ik niet, want ze zijn door de woningcorporatie geïnstalleerd.

Onder de vergelijkingssites is Independer misschien ook een goede om in mee te nemen.

https://www.independer.nl/energie/intro.aspx

• Grolsch
klebsiella schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:16:
Bedankt, dat schept inderdaad wat duidelijkheid onder de vele cijfers. Zal kijken of ik eruit kom. ;) Ik heb inderdaad zonnepanelen maar de specificaties (aantal?) daarvan ken ik niet, want ze zijn door de woningcorporatie geïnstalleerd.

Onder de vergelijkingssites is Independer misschien ook een goede om in mee te nemen.

https://www.independer.nl/energie/intro.aspx
Als je de opwek niet precies weet vul je in opwek 1000kWh, verbruik 1350kWh, dan zit je goed zolang we nog mogen salderen :P

Independer heb ik nog nooit gebruikt, dus weet niet of die feitelijk juist is, gaslicht.com en easyswitch.nl heb ik 10-tallen keren gebruikt en blijken dus betrouwbaar te zijn :P

Bij zo weinig verbruik moet je zsm overstappen, kosten per m3/kwh wegen niet op tegen die bonussen en/of lage vaste kosten.

[Voor 7% gewijzigd door Grolsch op 29-04-2020 21:20]

• Ojjorz
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik ben net verhuisd en in principe vrij om over te stappen. Ik heb alleen geen idee wat mijn verbruik zal zijn in dit huis.

Ik kom zelf uit een nieuwbouwappartement met 3-laags glas en superisolatie. Het nieuwe huis is een jaren 90 eensgezinswoning met mindere isolatie.

Op de oude bewoonster kan ik ook niet echt af qua indicatie; zij was alleen en het type dat liever 2 truien aan deed dan de verwarming.

Ik heb dus geen idee van mijn nieuwe verbruik. Hebben jullie tips hoe ik dan toch zo gunstig mogelijk kan overstappen?

• klebsiella
MdO82 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:06:
[...]

Bij Vattenfall (en ja ik noem het ook nog Nuon ;) ) heb je de meterstanden per week in je persoonlijke omgeving.

Wat je bij gaslicht kunt doen (mits je internetbankieren hebt) jezelf laten identificeren dmv je bankrekening, dan worden je gegevens opgehaald bij de netbeheerder van jouw regio.
Daarnaast kan je zelf nog aangeven hoeveel je panelen opleveren.
Gezien jij een negatieve stroomrekening hebt neem ik aan dat je zonnepanelen hebt.

Daarna kan je een vergelijking maken.
Ik heb gekeken of dat via iDIN inderdaad mogelijk is maar zover ik kan zien is dat weggehaald van de site. Zou het wel een stuk gemakkelijker maken.

Kan ik nu direct zonder bij te moeten betalen overstappen naar een andere leverancier?

• digitalus101
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 19:43
Als je geen idee hebt, wat je gaat verbruiken kun je op basis van aantal inwoners (1,2,3 of meer) / type woning (flat/rijtjeshuis,hoekuis, vrijstaand etc) een schatting van verbruik aanhouden die de vergelijkers geven voor die specifieke situatie. Dan komt er alsnog een leverancier uit de bus die het voordeligst is.

Na dat 1e jaar wordt toch alles verrekend en weet je wat je verbruik over het hele jaar, dit staat op de jaarnota. Zo kun je dat verbruik aanhouden voor een nieuwe vergelijking op basis van echte verbruiksgegevens van jezelf voor jaar 2 en weer iets nieuws kiezen.
Ojjorz schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:32:
Ik ben net verhuisd en in principe vrij om over te stappen. Ik heb alleen geen idee wat mijn verbruik zal zijn in dit huis.

Ik kom zelf uit een nieuwbouwappartement met 3-laags glas en superisolatie. Het nieuwe huis is een jaren 90 eensgezinswoning met mindere isolatie.

Op de oude bewoonster kan ik ook niet echt af qua indicatie; zij was alleen en het type dat liever 2 truien aan deed dan de verwarming.

Ik heb dus geen idee van mijn nieuwe verbruik. Hebben jullie tips hoe ik dan toch zo gunstig mogelijk kan overstappen?
klebsiella schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:39:
[...]
Ik heb gekeken of dat via iDIN inderdaad mogelijk is maar zover ik kan zien is dat weggehaald van de site. Zou het wel een stuk gemakkelijker maken.

[Afbeelding][Afbeelding]

Kan ik nu direct zonder bij te moeten betalen overstappen naar een andere leverancier?
Zoek het afgesloten contract terug en kijk wanneer de einddatum is van de huidige leveringsovereenkomst. Dit moet er duidelijk in staan en komt u niet voor verrassingen te staan. Is de datum al verlopen dan bent u sws vrij om over te stappen zonder overstapboete.

• klebsiella
Grolsch schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:19:
[...]

Als je de opwek niet precies weet vul je in opwek 1000kWh, verbruik 1350kWh, dan zit je goed zolang we nog mogen salderen :P

Independer heb ik nog nooit gebruikt, dus weet niet of die feitelijk juist is, gaslicht.com en easyswitch.nl heb ik 10-tallen keren gebruikt en blijken dus betrouwbaar te zijn :P

Bij zo weinig verbruik moet je zsm overstappen, kosten per m3/kwh wegen niet op tegen die bonussen en/of lage vaste kosten.
Bij Independer heb je wel een extra dienst genaamd ''Gratis Independer verbruiksinzicht'' waarmee je extra inzicht krijgt in je verbruik, mits je een slimme meter hebt. Zoals ik dat momenteel heb bij Vattenfall, niet elke energieaanbieder heeft dat geloof ik.

Wel apart dat de verschillende vergelijkingssites andere resultaten geven.

[Voor 4% gewijzigd door klebsiella op 29-04-2020 22:36]

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:34
klebsiella schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:35:
[...]
Bij Independer heb je wel een extra dienst genaamd ''Gratis Independer verbruiksinzicht'' waarmee je extra inzicht krijgt in je verbruik, mits je een slimme meter hebt. Zoals ik dat momenteel heb bij Vattenfall, niet elke energieaanbieder heeft dat geloof ik.

Bijna alle energie leveranciers hebben een service of app om je verbruik in te zien, meestal per maand, maar ook per week of dag.
Independer is geen energie leverancier, maar een tussenpersoon en vergelijkingssite.
De ene vergelijkingssite krijgt beter betaald dan de andere en daar komt het verschil uit.

 iPad Pro 12.9 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• klebsiella
HereIsTom schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:39:
[...]

De ene vergelijkingssite krijgt beter betaald dan de andere en daar komt het verschil uit.
Daarom ook goed uitzoeken of een vergelijkingssite ook echt onafhankelijk is.

Offtopic: Je zou nog meer kunnen besparen door semi off the grid te leven. Overdag zoveel mogelijk gebruik maken van zonnepanelen, deze energie op laten slaan in powerbanks voor de avonden en nachten. Wanneer deze onvoldoende stroom opbrengen daltarief gebruiken om de accu's op te laden.

[Voor 33% gewijzigd door klebsiella op 29-04-2020 23:56]

• ppatrick
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:17
Ik kwam deze aanbieding tegen mensen ervaring met deze site? https://www.energie-aanbi...o/garantieprijs-cashback/

• ErgoStijn
  • Laatst online: 18:28
Daarmee kom je toch gewoon op de eneco website terecht als je erop klikt? Net even egdaan
Ondanks de bonus is eneco nog bijna 300 euro duurder dan degene waar ik net naar overgestapt ben als ik mijn jaarverbruik invul.

Tip:
Ik ging van Oxxio naar energiedirect. Jaarbedrag bij alle vergelijkers was 1308. Met incognitomodus was 1258 haalbaar. Mogelijk werkt dit niet voor alles en iedereen, maar had bij mij effect.

• ppatrick
Goede tip incognitomodus, ga ik zo eens proberen. Ik kom met die 210 euro bonus als een van de goedkoopste uit.

Geprobeerd bij https://www.gaslicht.com/ en https://www.overstappen.nl/ geen verschil bij energiewijzer.nl in incognitomodus 10 euro minder.

[Voor 39% gewijzigd door ppatrick op 30-04-2020 08:31. Reden: dingen geprobeerd]

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
Ik zie nergens een overzicht van de tarieven, alleen de gas en stroomprijs en de korting. Vastrecht onbekend. Ook bij Eneco zie je die niet terug.

• ppatrick
_JGC_ schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:40:
[...]

Ik zie nergens een overzicht van de tarieven, alleen de gas en stroomprijs en de korting. Vastrecht onbekend. Ook bij Eneco zie je die niet terug.
Als je door klikt en gegevens invult op de site van eneco kun je bij prijsopbouw alles terug vinden.

• aschja
Ik blijf me verbazen over het verbruik van huishoudens. Gemiddeld voor een gezin van 3 wordt er bijv 3500kWh aan stroom gerekend? Hoe dan?? Wij halen de 1500kWh amper. Gas idem dito. 1500m3. Zitten nog op geen 800m3. Wij zijn geen heetstekers. Constante vloerverwarming op 19c. Zal daar wel aan liggen.

Ik zeg het tegen mijn hele familie elk jaar weer, luisteren ho maar overigens. Altijd overstappen. Je kan zo elk jaar honderden euros overhouden voor andere dingen.

[Voor 16% gewijzigd door aschja op 30-04-2020 11:38]

• ppatrick
Heb je zonnepanelen? 1500 met gezin van 3 is toch erg weinig ( super knap dat je voor elkaar krijgt natuurlijk). Misschien ga ik te veel off topic sorry als dit niet de bedoeling is.

• Martinusz
aschja schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:37:
Ik blijf me verbazen over het verbruik van huishoudens. Gemiddeld voor een gezin van 3 wordt er bijv 3500kWh aan stroom gerekend? Hoe dan?? Wij halen de 1500kWh amper. Gas idem dito. 1500m3. Zitten nog op geen 800m3. Wij zijn geen heetstekers. Constante vloerverwarming op 19c. Zal daar wel aan liggen.
Tja dat kan aan van alles liggen natuurlijk.
Als je allebei 40 uur werkt op dezelfde tijden, dan zal je minder stroom verbruiken dan dat je bijvoorbeeld een parttime baan hebt of dat bijvoorbeeld de man/vrouw wisselende diensten heft en wellicht ook meer overdag thuis is. Een vijver/aquarium of {vul zelf iets in} kan ook iemands hobby zijn die stroom vreet.
Gasverbruik ligt ook aan het huis, in ons oude rijtjeshuis verstookten wij met gezin van 4 nog geen 700m3 gas, nu wonen we in 2-onder-1 kap woning en zal ondanks zelfde patroon het verbruik toch hoger zijn. Heb je een oud Jaren 30 huis zonder goede isolatie, dan ga je die 1500 kuub waarschijnlijk makkelijk halen.
Ik zeg het tegen mijn hele familie elk jaar weer, luisteren ho maar overigens. Altijd overstappen. Je kan zo elk jaar honderden euros overhouden voor andere dingen.
Jep, ik ga er echter niet meer achteraan bij ze, als ze eigenwijs willen zijn prima ;)

• aschja
Martinusz schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:44:
[...]

Tja dat kan aan van alles liggen natuurlijk.
Als je allebei 40 uur werkt op dezelfde tijden, dan zal je minder stroom verbruiken dan dat je bijvoorbeeld een parttime baan hebt of dat bijvoorbeeld de man/vrouw wisselende diensten heft en wellicht ook meer overdag thuis is. Een vijver/aquarium of {vul zelf iets in} kan ook iemands hobby zijn die stroom vreet.
Gasverbruik ligt ook aan het huis, in ons oude rijtjeshuis verstookten wij met gezin van 4 nog geen 700m3 gas, nu wonen we in 2-onder-1 kap woning en zal ondanks zelfde patroon het verbruik toch hoger zijn. Heb je een oud Jaren 30 huis zonder goede isolatie, dan ga je die 1500 kuub waarschijnlijk makkelijk halen.

[...]

Jep, ik ga er echter niet meer achteraan bij ze, als ze eigenwijs willen zijn prima ;)
Maar dat is het em dus. Wij wonen in een jaren 20 woning. Ik werk fulltime, mijn vrouw parttime met avond en weekend diensten. Een kleine rondrennen. Dus daar ligt het niet aan. Zonnepanelen hebben we zeker, maar die gaan van die 1500kWh af. Wij krijgen jaarlijks geld terug van de energiemaatschappij.

• Kees_B
  • Nu online
aschja schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:11:
[...]

Maar dat is het em dus. Wij wonen in een jaren 20 woning. Ik werk fulltime, mijn vrouw parttime met avond en weekend diensten. Een kleine rondrennen. Dus daar ligt het niet aan. Zonnepanelen hebben we zeker, maar die gaan van die 1500kWh af. Wij krijgen jaarlijks geld terug van de energiemaatschappij.
Ik neem aan dat je het over netto bedragen hebt (na verrekening voorschot) en dan geloof ik dat eigenlijk niet. Voor elektra zal je rond de 100 euro terugkrijgen, maar voor die 700 kuub gas betaal je ca. 650 euro. Totale jaarrekening ~550 euro.

PV Output

• aschja
Kees_B schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:26:
[...]

Ik neem aan dat je het over netto bedragen hebt (na verrekening voorschot) en dan geloof ik dat eigenlijk niet. Voor elektra zal je rond de 100 euro terugkrijgen, maar voor die 700 kuub gas betaal je ca. 650 euro. Totale jaarrekening ~550 euro.
Goed punt. Beetje kort door de bocht geformuleerd door mij. Maar op de stroomrekening krijgen we geld terug. Bovenop de verrekening voorschot inderdaad.

• reneeke1970
klebsiella schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:35:
[...]

Independer is niet onafhankelijk, die gebruik ik nooit meer. Enkel gas licht punt com

• reneeke1970
aschja schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:42:
[...]

Goed punt. Beetje kort door de bocht geformuleerd door mij. Maar op de stroomrekening krijgen we geld terug. Bovenop de verrekening voorschot inderdaad.
Jij denkt dat je 1500 verbruikt. Er is nog een deel wat niet door de meter gaat naar vanaf je zonnepanelen zo de wasmachine in.

• aschja
reneeke1970 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:47:
[...]

Jij denkt dat je 1500 verbruikt. Er is nog een deel wat niet door de meter gaat naar vanaf je zonnepanelen zo de wasmachine in.
Ik weet niet precies wat je bedoeld. Onze meter loopt gewoon terug. Zalig. Ook als de wasmachine aanstaat! *O*
Ik lach me al weken de blubber met dit weer.

• reneeke1970
aschja schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:53:
[...]

Ik weet niet precies wat je bedoeld. Onze meter loopt gewoon terug. Zalig. Ook als de wasmachine aanstaat! *O*
Dat dacht ik al dat je het niet snapte.
1000 watt uit zonnepanelen, en 1000 watt in je wasmachine, maakt totaal 0 watt op je meter en staat ie gewoon stil.
Dat is het gedeelte rechtstreeks verbruik uit je panelen.
Op deze manier is er bij mij vorige maand 400 kWh verdwenen wat je niet op meter ziet. Weet je pas als je zelf extra meters plaatst.

Maar jij verbruikt nogal weinig dus ik gok dat jij 5 kWh per dag zo rechtstreeks opmaakt.
Vandaar dat je jaarverbruik veel hoger is dan 1500

• Rubbergrover1
  • Laatst online: 20:14
aschja schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:53:
[...]

Wat bedoeld wordt is dat het deel van de stroom dat je zelf verbruikt niet geregistreerd wordt. Bij mij leveren de panelen bijvoorbeeld jaarlijks ongeveer 2000 kwh aan elektriciteit (kan ik uitlezen uit de omvormer-data), maar de elektriciteitsmeter registreert maar 1200 teruglevering. Dat is omdat ik al 800 kwh verbruik voordat dit terug het stroomnet in gaat. Net als dat jouw wasmachine al een deel van de opgewekte stroom verbruikt. (Als je de wasmachine niet aan had staan, dan zou de meter dus sneller terugdraaien.)

Het verbruik dat de meter aangeeft zegt dus niet zo veel over hoeveel elektriciteit je werkelijk verbruikt. Als je zo veel elektriciteit produceert dat je in deze tijd van het jaar de wasmachine kunt laten draaien en tegelijk de meter ook terugdraait, dan denk ik dat je een behoorlijke hoeveelheid panelen hebt.

[Voor 12% gewijzigd door Rubbergrover1 op 30-04-2020 13:10]

• aschja
Rubbergrover1 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:08:
[...]

Wat bedoeld wordt is dat het deel van de stroom dat je zelf verbruikt niet geregistreerd wordt. Bij mij leveren de panelen bijvoorbeeld jaarlijks ongeveer 2000 kwh aan elektriciteit (kan ik uitlezen uit de omvormer-data), maar de elektriciteitsmeter registreert maar 1200 teruglevering. Dat is omdat ik al 800 kwh verbruik voordat dit terug het stroomnet in gaat. Net als dat jouw wasmachine al een deel van de opgewekte stroom verbruikt. (Als je de wasmachine niet aan had staan, dan zou de meter dus sneller terugdraaien.)

Het verbruik dat de meter aangeeft zegt dus niet zo veel over hoeveel elektriciteit je werkelijk verbruikt. Als je zo veel elektriciteit produceert dat je in deze tijd van het jaar de wasmachine kunt laten draaien en tegelijk de meter ook terugdraait, dan denk ik dat je een behoorlijke hoeveelheid panelen hebt.
Maar dan klopt mijn redenatie wel denk ik. Want mijn panelen leveren ook 2000 kwh op per jaar. En wij krijgen 600 kwh aan stroom terug van de energiemaatschappij. Dan verbruik ik toch 1400 kwh aan stroom per jaar?

• Rubbergrover1
  • Laatst online: 20:14
Als je jaarlijks een negatief stroomverbruik hebt van -600 kwh en de panelen leveren 2000 kwh, dan verbruik je zelf inderdaad 1400 kwh per jaar. Maar dat is dus best wel laag, als je het gemiddelde jaarverbruik van de standaard apparaten die de meeste mensen wel hebben bekijkt.

• aschja
Rubbergrover1 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:48:
Als je jaarlijks een negatief stroomverbruik hebt van -600 kwh en de panelen leveren 2000 kwh, dan verbruik je zelf inderdaad 1400 kwh per jaar. Maar dat is dus best wel laag, als je het gemiddelde jaarverbruik van de standaard apparaten die de meeste mensen wel hebben bekijkt.
I know. Ik zit niet op Tweakers vanwege het gebrek aan apparaten. :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20:12
weet iemand de volgende vraag?

Mijn ouders zitten nu 15+ jaar bij dezelfde.. of wel 20 jaar bij dezelfde

stroom: vattenval 3600 per jaar
gas: essent 1600 per jaar

Nu zat ik te kijken op gas en licht.nl
En daar komt vattenval ook wel hoog uit ... maar voor het stroom zitten ze daar al bij..

Kunnen ze dan dat contract wel afsluiten via gas&licht?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefanv
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 31-05 16:48
Hoe kan dit?

Gaslicht, pricewise etc geven Oxxio als goedkoopste. Vattenfal komt ergens onderaan.

Ga ik echter naar de site van Vattenfal zelf dan komt er ineens een bonus van 200,- bij waardoor het een stuk goedkoper is als de vergelijkingssites.

Wat is hier aan de hand? Zijn die sites wel eerlijk en transparant of klopt de vergelijking niet?
Stel;
1 jr vast. 1400 kw. 450 kuub
sites zeggen:
Oxxio 454,86
Vattenfal 610,09

Maar op de site van Vattenfal kom ik op:
609,91 - bonus 200,- dus totaal slechts 409,91 voor een jaar!

Mis ik ergens iets?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
stefanv schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:21:
Hoe kan dit?

Gaslicht, pricewise etc geven Oxxio als goedkoopste. Vattenfal komt ergens onderaan.

Ga ik echter naar de site van Vattenfal zelf dan komt er ineens een bonus van 200,- bij waardoor het een stuk goedkoper is als de vergelijkingssites.

Wat is hier aan de hand? Zijn die sites wel eerlijk en transparant of klopt de vergelijking niet?
Stel;
1 jr vast. 1400 kw. 450 kuub
sites zeggen:
Oxxio 454,86
Vattenfal 610,09

Maar op de site van Vattenfal kom ik op:
609,91 - bonus 200,- dus totaal slechts 409,91 voor een jaar!

Mis ik ergens iets?
Ze geven alleen de bonus via hun eigen site? :?

@Aggressor ja hoor natuurlijk kan dat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefanv
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 31-05 16:48
Martinusz schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:25:
[...]

Ze geven alleen de bonus via hun eigen site? :?

@Aggressor ja hoor natuurlijk kan dat.
Of de vergelijkingssites krijgen een dikkere bonus van Oxxio dan van Vattenfal waardoor ze hun bezoekers dus niet wijzen op de beste deal?

Of ik zie iets over het hoofd natuurlijk..
https://www.vattenfall.nl...e/aanbiedingen/powerdeal/

UPDATE: heb een reactie van Gaslicht gehad. "Goedemiddag, ik heb het zojuist ook bekeken en ik zie dat Vattenfall op dit moment inderdaad, op jaarbasis, voordeliger naar voren komt ten opzichte van de pakketten via onze website. "

Kortom dat is voor een jaar 45,- goedkoper dan via Gaslicht.

Dus mensen loop zelf de sites van van de energiemaatschappijen en vaar niet blind op vergelijkingssites.

[Voor 37% gewijzigd door stefanv op 02-05-2020 16:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klebsiella
stefanv schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:33:
[...]

Of de vergelijkingssites krijgen een dikkere bonus van Oxxio dan van Vattenfal waardoor ze hun bezoekers dus niet wijzen op de beste deal?
Goede vraag, hoe weet je of een vergelijkingssite wel echt onafhankelijk is. Ik zou daarom meerdere sites gebruiken.
Dus mensen loop zelf de sites van van de energiemaatschappijen en vaar niet blind op vergelijkingssites.
Volgens mij gebruiken al die vergelijkingssites een soort api die periodiek de prijzen scant. Kan dus zijn dat ze achterlopen of info missen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

[...]

Ik blijf me hierover verbazen dat men ervan uitgaat dat wat er op de vergelijkingssites staat ook echt de goedkoopste is. Nergens word dat beweerd. Het is niet meer als een verzameling van bedrijven waar prijzen worden vergeleken. Dat zegt nog nog steeds niet dat dat dan ook alle bedrijven zijn en en dat die het goedkoopst zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aggressor
Als je bij je huidge energie leverancier tevreden bent... En je kan bijna verlengen...kan je dan ook bellen voor een scherpe offerte? Of krijg je het bv niet goedkoper dan gas en licht.com?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 26-05 13:32
[...]

Of ik zie iets over het hoofd natuurlijk..
https://www.vattenfall.nl...e/aanbiedingen/powerdeal/

UPDATE: heb een reactie van Gaslicht gehad. "Goedemiddag, ik heb het zojuist ook bekeken en ik zie dat Vattenfall op dit moment inderdaad, op jaarbasis, voordeliger naar voren komt ten opzichte van de pakketten via onze website. "

Kortom dat is voor een jaar 45,- goedkoper dan via Gaslicht.

Ben zelf nu aan het kijken naar een nieuwe leverancier gezien Greenchoice mij een duurder aanbod heeft gedaan dan mijn huidige contract, terwijl de energie prijzen historisch laag zijn momenteel, moet wel bekennen dat Greenchoice wel een beter teruglever tarief hanteert dan de meeste leveranciers, dacht 11ct voor dal en hoog terwijl de meeste rond 5-6-7 cent zitten. Neem je tip mee en ga bij de leveranciers zelf checken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aggressor
momenteel zijn de prijzen histories laag...

Is het verstandig om hem dan voor 3 jaar vast te zetten? of gewoon altijd 1 jaar?
twijfel geval voor mijn ouders

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10:22

bonyuri

Investigator!

Ik zou voor 1 jaar gaan.
Het meeste voordeel haal ik uit de overstap premies die verschillende bedrijven aanbieden.

Nu, als de prijzen door het dak gaan dan zit je uiteraard met 3 jaar beter, maar dat risico geldt voor alles, altijd en overal...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True