op 3 juli liep mijn jaarcontract af bij budget energie. Verbruik blijft al jaren redelijk stabiel, alleen 2 jaar geleden ging energie omlaag ivm zonnepanelen. Uiteraard ging in Juli vanwege de gestegen prijzen mijn maandbedrag omhoog, van euro 125 naar euro 244. Halverwege Juli kreeg ik een verhoging van euro 244 naar euro 302. Vandaag heb ik een verhoging maandbedrag gekregen van 302 naar euro 509,- per September.....wordt toch wel erg gortig nu. Tot op heden redelijk tevreden bij BE, maar vraag mij af of er meer mensen zijn die exponentiele verhogingen krijgen. Ga toch maar weer eens kijken voor alternatieven... By the way ; dit was de mail die ik kreeg van BE:
Beste meneer xxxxxx
De energieprijzen zijn de afgelopen tijd opnieuw flink gestegen. Daarnaast levert Rusland sinds een aantal maanden minder gas aan Europa. Dit heeft helaas invloed op onze tarieven. We passen daarom per september 2022 het termijnbedrag aan, op uw adres xxxxx. Zo proberen we de kans op een bijbetaling op uw jaarnota te verminderen.
Uw termijnbedrag wordt € 509,-.
We realiseren ons dat dit een flinke verhoging is. Hieronder leest u waarom het nodig is dat we dit doen.
Bepalen nieuw termijnbedrag
Bij het bepalen van uw termijnbedrag houden we rekening met de verwachte toekomstige tarieven tot aan uw jaarnota in combinatie met wat u de afgelopen maanden al heeft verbruikt en betaald. Zo proberen we uit te komen op een jaarnota zonder bijbetaling. Door de onverwachtse veranderingen in de energiemarkt, is het veel lastiger geworden om een goede inschatting te maken. De inkooptarieven zijn namelijk geen dag hetzelfde.
Vanwege de stijgende energieprijzen de afgelopen maanden, kunnen wij er helaas niet meer omheen en zijn wij genoodzaakt om uw termijnbedrag tussentijds te verhogen. Daarnaast blijven we in deze onvoorspelbare tijd natuurlijk uw termijnbedrag extra in de gaten te houden.
We hebben een korte video gemaakt, met meer uitleg over hoe we tot uw nieuwe termijnbedrag zijn gekomen. etc etc..
Aldus de reden van Budget Energie