Dat weet ik niet, maar ik krijg volgens contract ook 5,5cent voor mijn overproductie terwijl Essent die nu voor een betere prijs kan doorverkopen dan de 0,18082 piek / 0,16709 dal die ik zelf "betaal" (overproductie dus ik betaal niets). Qua mijn overproductie is Essent spekkoper, dat compenseert die 340m³ die ik dit jaar verbrand weer een beetje.Rofdof schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:13:
[...]
Mijn meeste tarieven(iets minder gunstig dan die van jou) zijn tot 2025 volgens contract.
Maar zijn onze tarieven niet gebaseerd op een bepaalde inkoop die nu opeens weg valt?
Ik weet niet of Essent 100% afhankelijk was van Russisch gas op het moment dat ik m'n contract afsloot. Aanklagen zou ik ook niet doen, het is wat het is.Heel leuk contractuele afspraken maar als Putin de gaskraan dicht draait komt er gewoon niks/ minder binnen.
Kunnen we allemaal wel Essent/leverancier aanklagen voor contractbreuk maar dat schiet ook niet op.
Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | HWP1

:fill(white):strip_exif()/f/image/b0Hwt5d47PFTWobeIMjSpXcm.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/bqn2gvuusa86LKJFD0KjCHL1.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/sYppQqmxYC6zIaRDP7RAIvIv.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9O9xa1WTU5Kx5sZFRd4VP7WN.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/MMocBA3hOS5zbxwjwEYz0iFt.jpg?f=fotoalbum_large)