Ik vind het hele verhaal omtrent Oxxio losvast van wat ik er tot op heden over lees neigen naar misleiding.
De klant zijn vaste contract loopt af; normaliter geef je dan als energiemaatschappij netjes aan dat ze automatisch overgaan op een variabel/modelcontract. Bij een model/variabel contract zijn de voorwaarden echt anders en kan de leverancier deze tussentijds wijzigen.
In de mails van Oxxio aan zowel @
dragonhaertt als @
Melkunie staan volzinnen als 'tijdens dit jaar kunnen (in principe) deze tarieven niet wijzigen', maar dat lijkt me
je reinste onzin want het gaat hier
niet om een vast contract met een looptijd van 1 jaar, maar een variabel contract wat met 9 dagen opzegtermijn op te zeggen is.
Conclusie, Oxxio heeft het zo doen lijken om de klant te behouden, dat het om een vast tarief zou gaan van een jaar, de tekst die gebruikt is, is misleidend; de klant had anders zeer waarschijnlijk al voor het verlopen van het jaarcontract op zoek gegaan naar een ander vast contract en zit nu met de gebakken peren.
Ik zou dus zeker als klant die dit overkomt met de rechtsbijstand in de hand en de eerdere mails, Oxxio tegemoet treden. Laat ze maar met een voor jou acceptabel compromis komen en anders gewoon voor laten komen, ik denk dat je redelijk sterk staat in dit geval. Een bedrijf moet gewoon transparant en juist communiceren.
[
Voor 14% gewijzigd door
Lord_Dain op 05-08-2022 11:50
]