Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 230 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.416 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pikstert schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:57:
[...]

Dit is interessant maar roept ook veel vragen op. Kan je veronderstellen dat 100% gevuld ook betekend 100% gasverbruik van Nederland?
Want wat als de Russen de gaskraan echt dichtdraaien, hebben we dan genoeg opgeslagen?

Nee, zelfs als onze gasopslagplekken flink gevuld zijn dan hebben we na verloop van tijd, bijvoorbeeld komende winter, niet genoeg. De overheid neemt in zo'n geval drastische maatregelen.
https://www.rtlnieuws.nl/...bedrijven-crisis-gasprijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:00
@Wowhead Misschien goed om je vraag eens ergens anders te stellen, want er gaat volgens mij iets goed mis bij jou en dit topic is er niet de juiste plek voor om dat uit te zoeken.

Je woont in een jaren 60 flat van 60m2 op de begane grond met 5 personen en verstookte afgelopen jaar met een 8 jaar oude hr-ketel, zo'n 1100m3 gas met de thermostaat op 18. Volgens mij is dat de samenvatting. Zeker met meerdere personen zou je juist verwachten dat die ruimte minder snel afkoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
CoffeeMachine schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:44:
[...]

Wellicht een suf inkoppertje maar een waterbesparende kraan kan ook helpen in het verbruik bij het douchen.

Ik vraag mijzelf trouwens wel af de tarieven uiteindelijk niet omlaag gaan als de buffers overal aangevuld zijn. Volgens mij zijn ze op dit moment flink aan het 'vooruitkopen': https://www.rijksoverheid...rheid-5---5-augustus-2022
De perverse prikkel ‘winst maken’ zal daar wel een stokje voor steken. Zometeen is iedereen gewend aan flink hogere tarieven en zie ik weinig motivatie in de totale keten om lagere prijzen te hanteren eerlijk gezegd. Hopelijk zit ik er naast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 21:28
President schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:23:
[...]

Een verbruik grafiek is makkelijker dan een geld grafiek... Hier overigens een beter geïsoleerde tussenwoning gok ik, alleen gas voor douche/bad/verwarming. Ook twee kinderen.

[Afbeelding]
De grafiek die ik geplaatst heb is ook het verbruik, het ging me meer om het verloop over een jaar te kunnen laten zien, en dat het gasverbruik met name zit in verwarming (75-80% van het totale verbruik). Jouw grafiek is dus identiek aan die van iedereen die hier in Nederland woont als het goed is.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Arend_Akelig schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:39:
Heb geen vraag gekregen over lidmaatschap Univé oid. Onderstaand mijn aanbod. Ik gaf aan dat de tarieven al wel ligt gestegen zijn t.o.v. hun tarievenblad: https://www.greenchoice.n...n-univ%C3%A9-20220701.pdf
Gas 50 cent duurder is niet licht gestegen lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Aghanim schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:02:
[...]

De perverse prikkel ‘winst maken’ zal daar wel een stokje voor steken. Zometeen is iedereen gewend aan flink hogere tarieven en zie ik weinig motivatie in de totale keten om lagere prijzen te hanteren eerlijk gezegd. Hopelijk zit ik er naast :)
Ik denk inderdaad dat je ernaast zit. De vrije marktwerking zal ervoor zorgen dat de prijzen dalen zodra het aanbod toe neemt. De vraag is natuurlijk alleen wanneer dat zal gebeuren. Daarnaast zal de (toekomstige) vraag alleen maar afnemen doordat men nu switcht naar alternatieven, wat lagere prijzen alleen maar in de hand werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 02:54
Ballantines schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:40:
Ik twijfel nog steeds om het aanbod van GC/Unive voor 3 jaar te accepteren (heb wel de prijzen per 4 augustus, dus helaas weer hoger!) Maar zit nog met één openstaand punt.

Ik verbruik ongeveer 2.100Kwh en lever daarnaast ongeveer 3.000 kwh terug aan het net. Dat is bij het GC/Unive contract niet perse gunstig.

Toch moet ik vanaf september wat anders, omdat de tarieven bij de huidige partij (ENGIE) helemaal scheef lopen.

Heeft het zin om voor alleen stroom toch elders te kijken ivm de hogere TLV? Gas zou ik dan vastzetten bij GC/Unive (Ik zie Eneco meerdere malen voorbij komen) Alleen lever ik in de winterperiode natuurlijk bijna niks terug. Hooguit nog wat in september.
Zit precies met hetzelfde. Met gas ga ik naar GC ( vermoed dat ze nog steeds nog wel goed zitten onlangs de verhoging gisteren, met mijn elektra ga ik na febr. naar Eneco ivm een hoge TLV.

Alleen ben ik zoekende naar de goedkoopste variabel elektra contract tussen okt en febr.
Ik hoor het graag als je tips hebt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hoihoi66 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:06:
[...]

Zit precies met hetzelfde. Met gas ga ik naar GC ( vermoed dat ze nog steeds nog wel goed zitten onlangs de verhoging gisteren, met mijn elektra ga ik na febr. naar Eneco ivm een hoge TLV.

Alleen ben ik zoekende naar de goedkoopste variabel elektra contract tussen okt en febr.
Ik hoor het graag als je tips hebt ;).
Frank energie als je slim je verbruik wilt en kan plannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Wolly schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:07:
[...]

Frank energie als je slim je verbruik wilt en kan plannen?
Gelijk maar even Frank gecontroleerd. Ziet er niet verkeerd uit.
In het weekend zal ik wss de knoop doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castar
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-01-2023
Ik zit momenteel bij Vrij Op Naam op variabel contract en heb jaarlijks 1.350 m3 gasverbruik en -1.350 kWh stroomverbruik (levering 1.890 kWh - teruglevering 3.240 kWh).

Ik heb vandaag gebeld met GC/Univé voor het bekende aanbod. Er is al heel veel geschreven over de GC/Univé deal, dat ga ik niet herhalen. Een paar toevoegingen aan alle voorgaande informatie:

- mevrouw GC/Univé vertelde mij dat ik om 13:00 pas de vijfde beller was, dus het droogt aardig op na de tariefverhoging.

- Ik wil niet alleen naar GC/Univé om de gasprijs zeker te stellen, maar ook omdat ik de aanpak van Vrij Op Naam kloten vind (salderen per kwartaal op tarief, dus met forse teruglevering alsnog betalen in de winter). Mevrouw GC/Univé gaf aan dat zij al jaren jaarlijks volledig salderen over beide telwerken en daarna teruglevering vergoeden tegen 11,5 cent. Dit staat ook expliciet in de contractstukken, maar op dezelfde pagina staat ook "Greenchoice mag deze contractvoorwaarden en/of de nettoterugleververgoeding veranderen. Als Greenchoice dat doet, informeert Greenchoice u schriftelijk of digitaal hierover." Helaas is hun huidige werkwijze dus niet "100% vast". Iets om rekening mee te houden bij de overweging om ook je stroom hier te parkeren als je netto teruglevert.

- De maximale opzegvergoeding volgens ACM (€ 50/75/100/125 per product) is ook expliciet in de contractvoorwaarden opgenomen en daarmee niet alleen maximum maar ook de daadwerkelijke opzegboete. Aangezien ik de kans groot acht dat ik het contract ga opzeggen binnen de looptijd vind ik dat belangrijk.
Ballantines schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:40:
Heeft het zin om voor alleen stroom toch elders te kijken ivm de hogere TLV? Gas zou ik dan vastzetten bij GC/Unive (Ik zie Eneco meerdere malen voorbij komen) Alleen lever ik in de winterperiode natuurlijk bijna niks terug. Hooguit nog wat in september.
Ik heb overwogen om met 1.350 kWh/jaar aan teruglevering te gaan shoppen, maar heb toch besloten om dat niet te doen. Dit vooral omdat ik verwacht dat de gasprijzen voor 2022-Q4 en 2023-Q1 nog veel hoger gaan zijn (niet lager dan 3 euro per m3 te vinden) en ik daardoor niet goedkoop onder de pannen kom voor de winterperiode (en dus de periode dat ik verbruik). Ik pak dan liever de betrekkelijke zekerheid dat Greenchoice/Univé mijn hele verbruik én teruglevering op dezelfde tarieven saldeert over het hele jaar. Daardoor loop ik de komende maanden wat euro's mis versus de optie Eneco, maar daarvoor krijg ik zekerheid terug en daar was het mij om te doen.

Benieuwd of iemand daar een andere mening over heeft... ik kan het nog omzetten de komende 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:21
Castar schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 23:49:
Ik zit momenteel bij Vrij Op Naam op variabel contract en heb jaarlijks 1.350 m3 gasverbruik en -1.350 kWh stroomverbruik (levering 1.890 kWh - teruglevering 3.240 kWh).

Ik heb vandaag gebeld met GC/Univé voor het bekende aanbod. Er is al heel veel geschreven over de GC/Univé deal, dat ga ik niet herhalen. Een paar toevoegingen aan alle voorgaande informatie:

- mevrouw GC/Univé vertelde mij dat ik om 13:00 pas de vijfde beller was, dus het droogt aardig op na de tariefverhoging.

- Ik wil niet alleen naar GC/Univé om de gasprijs zeker te stellen, maar ook omdat ik de aanpak van Vrij Op Naam kloten vind (salderen per kwartaal op tarief, dus met forse teruglevering alsnog betalen in de winter). Mevrouw GC/Univé gaf aan dat zij al jaren jaarlijks volledig salderen over beide telwerken en daarna teruglevering vergoeden tegen 11,5 cent. Dit staat ook expliciet in de contractstukken, maar op dezelfde pagina staat ook "Greenchoice mag deze contractvoorwaarden en/of de nettoterugleververgoeding veranderen. Als Greenchoice dat doet, informeert Greenchoice u schriftelijk of digitaal hierover." Helaas is hun huidige werkwijze dus niet "100% vast". Iets om rekening mee te houden bij de overweging om ook je stroom hier te parkeren als je netto teruglevert.

- De maximale opzegvergoeding volgens ACM (€ 50/75/100/125 per product) is ook expliciet in de contractvoorwaarden opgenomen en daarmee niet alleen maximum maar ook de daadwerkelijke opzegboete. Aangezien ik de kans groot acht dat ik het contract ga opzeggen binnen de looptijd vind ik dat belangrijk.

[...]

Ik heb overwogen om met 1.350 kWh/jaar aan teruglevering te gaan shoppen, maar heb toch besloten om dat niet te doen. Dit vooral omdat ik verwacht dat de gasprijzen voor 2022-Q4 en 2023-Q1 nog veel hoger gaan zijn (niet lager dan 3 euro per m3 te vinden) en ik daardoor niet goedkoop onder de pannen kom voor de winterperiode (en dus de periode dat ik verbruik). Ik pak dan liever de betrekkelijke zekerheid dat Greenchoice/Univé mijn hele verbruik én teruglevering op dezelfde tarieven saldeert over het hele jaar. Daardoor loop ik de komende maanden wat euro's mis versus de optie Eneco, maar daarvoor krijg ik zekerheid terug en daar was het mij om te doen.

Benieuwd of iemand daar een andere mening over heeft... ik kan het nog omzetten de komende 14 dagen.
Je hebt het over zekerheid voor de gasprijs maar mislopen van terugleververgoeding... waarom wil je die bij één leverancier hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castar
Het hoeft van mij niet in hetzelfde contract, maar dit is het enige vaste contract wat te krijgen is en daardoor heb ik meer kans op het volledig salderen over beide telwerken over een heel jaar, wat mij meer oplevert (meer kosten scheelt) dan de terugleververgoeding daarna. Als er een manier is om meer zekerheid te hebben over het volledig salderen van levering en teruglevering over het jaar ga ik meteen over. Een modelcontract biedt mij die zekerheid niet, lijkt mij...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 13:24
Castar schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 23:56:
Het hoeft van mij niet in hetzelfde contract, maar dit is het enige vaste contract wat te krijgen is en daardoor heb ik meer kans op het volledig salderen over beide telwerken over een heel jaar, wat mij meer oplevert (meer kosten scheelt) dan de terugleververgoeding daarna. Als er een manier is om meer zekerheid te hebben over het volledig salderen van levering en teruglevering over het jaar ga ik meteen over. Een modelcontract biedt mij die zekerheid niet, lijkt mij...
Is het niet verstandig om te kijken of je het gasverbruik met een alternatieve verwarming kan terugbrengen? Als je je overcapaciteit stroom daarvoor gebruikt kom je een stuk goedkoper uit. Ik heb zelf 2 airco's genomen om mee te gaan verwarmen, en kom daarmee met een modelcontract met goede terugleververgoeding op ongeveer 0 euro per maand uit. Wel met wat meer productie van pv maar gasverbruik was ook hoger.
Het is wel een investering van zo'n 5000 euro maar die is snel terugverdiend.
Ik denk dat je niet veel stroom over gaat houden dan, dus dan kan je ook voor een iets voordeliger vast contract gaan met wat meer zekerheid qua prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door marcovandam op 06-08-2022 00:58 ]

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:21
Castar schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 23:56:
Ik zit op een variabel contract bij delta voor stroom. Ja dat is duur, maar wel fijne tlv. Zou niet weten waarom dat onzeker is qua salderen. Mijn tarieven zijn een keer veranderd, maar heb deze zomer al wel een aardig terugleversaldo opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naxul
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:44
Kan iemand mij wijzen naar de ‘GC/Univé’-deal? Heb nu al een paar pagina’s terug gelezen maar nog niet de informatie gevonden. Thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Naxul schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:16:
Kan iemand mij wijzen naar de ‘GC/Univé’-deal? Heb nu al een paar pagina’s terug gelezen maar nog niet de informatie gevonden. Thanks!
Sorry hoor, maar eerste hit op Google als je zoekt op Greenchoice Univé.

https://www.unive.nl/energie/afnemen

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naxul
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:44
THE_BASE schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:21:
[...]

Sorry hoor, maar eerste hit op Google als je zoekt op Greenchoice Univé.

https://www.unive.nl/energie/afnemen
Ik dacht dat er een post hier op het forum was waar het uitgebreid besproken werd. Daar was ik naar opzoek. Maar bedankt voor de moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:11
Naxul schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:35:
[...]

Ik dacht dat er een post hier op het forum was waar het uitgebreid besproken werd. Daar was ik naar opzoek. Maar bedankt voor de moeite.
Zoek in dit topic op ‘GC’

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMDminer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 12:43
Naxul schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:35:
[...]

TLDR: bel naar 0592 348 987 voor de GC/unive deal. Prijzen zijn volgens mij inmiddels wel wat hoger dan de eerder genoemde 1.96 per m3 gas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 22:24
Van 1,96 naar 2,46. Ai

[ Voor 94% gewijzigd door KoningPaulus op 07-08-2022 00:23 ]

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:28
Castar schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 23:49:

.
Klacht indienen, salderen dient over de jaarrekening plaats te vinden.
https://www.consuwijzer.n...r%20maand%20of%20kwartaal.

Anders klacht indienen bij de ACM, misschien kan je dan je contract kosteloos ontbinden.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

habbekrats schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 07:40:
[...]

Anders klacht indienen bij de ACM, misschien kan je dan je contract kosteloos ontbinden.
Ik vraag mij af of dat ook juridisch standhoudt als je geen jaarcontract hebt.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:58
Tomba schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 07:44:
[...]

Ik vraag mij af of dat ook juridisch standhoudt als je geen jaarcontract hebt.
Wel zoals ik het lees bij de ACM. Salderen 1x per jaar (jaarafrekening) of bij eindafrekening (contractbeëindiging)

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:36
marteltor schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:49:
[...]

Waarom zou je gas en elektra bij elkaar houden? Omdat dat vroeger altijd zo ging? Ik ben er van overtuigd dat steeds vaker mensen dit los zullen trekken.
Ik zit in vergelijkbare situatie en ga mijn stroom naar eneco leveren voor 61 cent. Gas via GC/unive.

Wat betreft dat douchen...korter douchen, een waterbesparende kop, hem niet vol open zetten en minder heet douchen doet je warmwaterverbruik met douchen wel aardig reduceren. Maar dit lijkt me als je net begint met zuiniger omgaan met energie niet je nummer 1 prioriteit.
10 punten voor de toko keuze, zo heb ik t ook. Wat betreft douchen...90%? Van het gas verbruik zit in het cv deel he, niet het sww. :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
PCJR schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:57:
[...]

10 punten voor de toko keuze, zo heb ik t ook. Wat betreft douchen...90%? Van het gas verbruik zit in het cv deel he, niet het sww. :)
Ja klopt, daarom schreef ik dat het waarschijnlijk niet prioriteit #1 was om douchegedrag aan te passen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ballantines schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:57:
Ze hebben bij Greenchoice/Unive 3 jaar duurzaam dalen de tarieven aangepast:

[Afbeelding]
Wow... En dan te bedenken dat wij nog enigsinds twijfelden om het tegen de eerdere tarieven vast te zetten...

De huidige prijzen zijn echt bizar aan het worden, hoop dat dit nog goedkomt op termijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMike-nl
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 12:12
Goedemorgen,

Ik begin nu even het spoor kwijt te raken en begin aan mijn GC keuze te twijfelen (kan nog er vanaf).
Mijn keuze voor GC was gebaseerd op geen stroom terug te leveren maar denk dat ik nu de knoop heb doorgehakt voor zonnepanelen, deze gaan er komen (nog even de vraag wanneer ivm de leveringsproblemen)

Nu zou ik bij mijn huidige leverancier Oxxio per september naar 0,74 kWh enkel tarief gaan en 2,24 m3 gas, CG is veel goedkoper voor de elektra 0,54680 normaal en 0,46453 dal, gas wel wat duurder 2,46039
Ik was van plan om met mijn airco's elektrisch te gaan verwarmen en zo minimaal mogelijk de CV op gas te gaan proberen te gebruiken (en wat hout in de houthaard).

Nu maakt mijn keuze voor zonnepanelen misschien mijn eerdere plan niet meer de meest ideale aangezien GC niet de beste leverancier is om aan terug te leveren, overstappen naar een andere met een model contract lijkt mij ook niet ideaal. Maar nu vraag ik mij af of misschien blijven zitten bij Oxxio niet handiger is omdat het er op lijkt meer te krijgen voor terug leveren. Of misschien toch voor elektra naar een model contract van Eneco en gas bij Oxxio houden?

Iemand een advies hier in? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:44
MikeyMike-nl schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:29:
Goedemorgen,

Ik begin nu even het spoor kwijt te raken en begin aan mijn GC keuze te twijfelen (kan nog er vanaf).
Mijn keuze voor GC was gebaseerd op geen stroom terug te leveren maar denk dat ik nu de knoop heb doorgehakt voor zonnepanelen, deze gaan er komen (nog even de vraag wanneer ivm de leveringsproblemen)

Nu zou ik bij mijn huidige leverancier Oxxio per september naar 0,74 kWh enkel tarief gaan en 2,24 m3 gas, CG is veel goedkoper voor de elektra 0,54680 normaal en 0,46453 dal, gas wel wat duurder 2,46039
Ik was van plan om met mijn airco's elektrisch te gaan verwarmen en zo minimaal mogelijk de CV op gas te gaan proberen te gebruiken (en wat hout in de houthaard).

Nu maakt mijn keuze voor zonnepanelen misschien mijn eerdere plan niet meer de meest ideale aangezien GC niet de beste leverancier is om aan terug te leveren, overstappen naar een andere met een model contract lijkt mij ook niet ideaal. Maar nu vraag ik mij af of misschien blijven zitten bij Oxxio niet handiger is omdat het er op lijkt meer te krijgen voor terug leveren. Of misschien toch voor elektra naar een model contract van Eneco en gas bij Oxxio houden?

Iemand een advies hier in? Alvast bedankt!
Verwacht je dat je meer gaat terugleveren dan dat je gaat afnemen? De terugleververgoeding is namelijk aan in dat geval van toepassing.

Je kan ook alleen voor gas overstappen. De prijzen per september die je noemt, zijn dat de variabele prijzen? Reken je dan maar niet rijk, want de winterperiode komt eraan. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 08-08-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:00
@MikeyMike-nl Ik denk dat het er vooral van afhangt hoeveel overcapaciteit je denkt te krijgen met de zonnepanelen en of dat het extra aircogebruik gaat dekken. Als de airco's een beetje gunstig hangen, kun je aanzienlijk besparen op gas en kun je beter elke kwh overschot opstoken met aircoverwarming. Zolang de terugleververgoeding <50% van de gasprijs bedraagt, kun je het beter niet terugleveren.

Heb je echter een airco op zolder en een op de 1e verdieping hangen, dan brengt verwarmen met airco's volgens mij niet zoveel. De belangrijkste leefruimte (waar meestal de thermostaat hangt) warm je er iig niet mee op en ruimtes waar je niet/weinig bent, worden onnodig warm gehouden. Heb je wél een airco in de woonkamer hangen, dan win je er wel mee.

[ Voor 30% gewijzigd door LA-384 op 08-08-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMike-nl
Mawlana schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:37:
[...]

Verwacht je dat je meer gaat terugleveren dan dat je gaat afnemen? De terugleververgoeding is namelijk aan in dat geval van toepassing.
Dat weet ik nog niet en is natuurlijk afhankelijk van hoeveel panelen ik kwijt kan, de eerste advies afspraken zijn zojuist pas gemaakt. Ja de prijzen zijn de variabelen prijzen die nu voor augustus gelden en is dus nog de vraag of die ook nog kloppen voor volgende maand.

@LA-384
Ik heb het gevoel dat ik wel al het opgewekte zou kunnen verbruiken, huidig verbruik is 3800 kWh per jaar nu en als ik 16 panelen zou nemen dan levert dat ongeveer 5300 kWh. Dus dan zou ik 1500 kWh aan de airco's extra kunnen gebruiken. (airco's hangen in alle ruimtes die je zou willen verwarmen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-09 10:57
Ik heb in maart een nieuw energiecontract afgesloten bij MegaEnergy voor een jaar vast. Alleen lijkt het nu of ze de tarieven voor terugleveren niet nakomen of ik zie het verkeerd.

Dit is wat ik kreeg in mijn berekening voor ik overstapte
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbU7DcqQu-ZjmdWJvK-99o0mKas=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRUu8FDCF9LV99CPAnVCZero.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen kan ik nu naar een paar maand inloggen op MyMega en mijn gegevens inzien is het dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6770j0PGNzXhSIJuaduC0sRLBkI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1aqkNbPLnPzsN8FSLhxqrIv6.png?f=user_large

Hier zit behoorlijk verschil tussen naar mijn idee slaat het bovenste ook op teruglevertarief(beide normaaltarief) wanneer er staat -700kwh x 0.48€.
Ik heb meermaals contact proberen te krijgen met Mega maar tot nog toe geen gehoor nu heb ik via een contactformulier in ieder geval een verzendbevestiging gekregen.

Steam: Evert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 13:24
MikeyMike-nl schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:45:
[...]

Dat weet ik nog niet en is natuurlijk afhankelijk van hoeveel panelen ik kwijt kan, de eerste advies afspraken zijn zojuist pas gemaakt. Ja de prijzen zijn de variabelen prijzen die nu voor augustus gelden en is dus nog de vraag of die ook nog kloppen voor volgende maand.

@LA-384
Ik heb het gevoel dat ik wel al het opgewekte zou kunnen verbruiken, huidig verbruik is 3800 kWh per jaar nu en als ik 16 panelen zou nemen dan levert dat ongeveer 5300 kWh. Dus dan zou ik 1500 kWh aan de airco's extra kunnen gebruiken. (airco's hangen in alle ruimtes die je zou willen verwarmen)
Je kan een grove inschatting maken van de stroom die je gaat gebruiken met de airco's om te verwarmen door je gasgebruik voor verwarmen, dus zonder warm water en koken, maal 2 te nemen. Dus stel 1500 m3 gas voor verwarmen is grofweg 3000 kWh met de airco's.

Als je panelen neemt doe dan zoveel als je kwijt kan en kan betalen, overhouden is op dit moment zeer de moeite en geeft ook een buffer als straks salderen wordt afgebouwd.

Pas als je weet hoeveel je kan gaan produceren kan je een juiste inschatting maken wat qua leverancier de beste keuze is. Als je nu het traject nog moet beginnen zullen de panelen zeer waarschijnlijk niet meer dit seizoen gaan produceren en ben je het beste af bij de goedkoopste aanbieder, als de airco's al hangen zou ik er wel vast mee gaan verwarmen, dat is in ieder geval goedkoper. Als het dan meezit kan je de volgende zomer gebruiken voor terugsalderen, en dan weer eens kijken wat een goede keuze is voor het jaar erna.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalboy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-06 07:57
Evert134 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:16:
Ik heb in maart een nieuw energiecontract afgesloten bij MegaEnergy voor een jaar vast. Alleen lijkt het nu of ze de tarieven voor terugleveren niet nakomen of ik zie het verkeerd.

[Afbeelding]

Alleen kan ik nu naar een paar maand inloggen op MyMega en mijn gegevens inzien is het dit
[Afbeelding]

Hier zit behoorlijk verschil tussen naar mijn idee slaat het bovenste ook op teruglevertarief(beide normaaltarief) wanneer er staat -700kwh x 0.48€.
Ik heb meermaals contact proberen te krijgen met Mega maar tot nog toe geen gehoor nu heb ik via een contactformulier in ieder geval een verzendbevestiging gekregen.
Bedrag is salderen.. oftewel gelijk om

Terugleveren is wat na salderen overblijft. Lijkt me dat je de voorwaarden niet goed hebt doorgenomen..

Eneco doet 0,61ct terugleververgoeding na salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Evert134 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:16:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Welk verbruik had je ingevuld en hoeveel teruglevering bij die berekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMike-nl
marcovandam schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:18:
[...]

Je kan een grove inschatting maken van de stroom die je gaat gebruiken met de airco's om te verwarmen door je gasgebruik voor verwarmen, dus zonder warm water en koken, maal 2 te nemen. Dus stel 1500 m3 gas voor verwarmen is grofweg 3000 kWh met de airco's.

Als je panelen neemt doe dan zoveel als je kwijt kan en kan betalen, overhouden is op dit moment zeer de moeite en geeft ook een buffer als straks salderen wordt afgebouwd.

Pas als je weet hoeveel je kan gaan produceren kan je een juiste inschatting maken wat qua leverancier de beste keuze is. Als je nu het traject nog moet beginnen zullen de panelen zeer waarschijnlijk niet meer dit seizoen gaan produceren en ben je het beste af bij de goedkoopste aanbieder, als de airco's al hangen zou ik er wel vast mee gaan verwarmen, dat is in ieder geval goedkoper. Als het dan meezit kan je de volgende zomer gebruiken voor terugsalderen, en dan weer eens kijken wat een goede keuze is voor het jaar erna.
Als ik even de volgende rekensom maak (even Inc koken en douche) op basis van mijn verbruik afgelopen jaar:

992 m3 gas zou mij nu tegen een tarief van 2,40m3 zo'n 2.380,80 kosten. Voor dat geld heb ik ook (als ik even enkel tarief 0,50978 neem) 4670 kWh. Het is natuurlijk nog koffiedik kijken maar denk dat ik daar wel een heel eind mee zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
Wolly schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:26:
[...]

Welk verbruik had je ingevuld en hoeveel teruglevering bij die berekening?
Ik had ingevuld 1000kwh verbruik en 1700kwh teregleveren. de berekening was over het bedrag na het salderen vandaar dat ik het hier nog navraag

@Dwaalboy

Dit dacht ik eerst ook maar ze berekenen het bedrag na het salderen in de bovenstaande overzicht vandaar dat ik twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Evert134 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:29:
[...]

Ik had ingevuld 1000kwh verbruik en 1700kwh teregleveren. de berekening was over het bedrag na het salderen vandaar dat ik het hier nog navraag

@Dwaalboy

Dit dacht ik eerst ook maar ze berekenen het bedrag na het salderen in de bovenstaande overzicht vandaar dat ik twijfel.
Heb je ook nog iets van een bevestiging per mail ontvangen met de tarieven destijds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
Wolly schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:53:
[...]

Heb je ook nog iets van een bevestiging per mail ontvangen met de tarieven destijds?
Ja ik heb een tarievenblad gekregen hier staat alleen niet een bedrag op voor het teruglevertarief.
Wel staat er "Als je meer teruglevert dan je verbruikt, dan geldt voor het overschot het teruglevertarief boven het verbruikstarief.''

Maar er staat geen teruglevertarief ergens anders aangegeven alleen die in het overzicht met de berekening.
Ook staat er dat mijn netbeheer Enexis brabant is maar dat is volgens mij Liander waar ik woon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4C1CNa4aHNCEZi4Q5rPN7hQn-PU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VmT7xXa26hzhLWHcUjDCyPDk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Evert134 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:12:
[...]

Ja ik heb een tarievenblad gekregen hier staat alleen niet een bedrag op voor het teruglevertarief.
Wel staat er "Als je meer teruglevert dan je verbruikt, dan geldt voor het overschot het teruglevertarief boven het verbruikstarief.''

Maar er staat geen teruglevertarief ergens anders aangegeven alleen die in het overzicht met de berekening.
Ook staat er dat mijn netbeheer Enexis brabant is maar dat is volgens mij Liander waar ik woon.

[Afbeelding]
Lastig, maar het lijkt dan wel te kloppen met het teruglevertarief zoals dat op energievergelijk.nl staat gepubliceerd (5 cent/kWh).

Het teruglevertarief van 48 cent in de calculator kan bijna niet kloppen, alleen al omdat ze er dan vanuit zouden zijn gegaan dat je BTW zou bereken (en afdragen). Normaliter zijn die TLV excl btw.

Dus foutje in de calculator en een tarievenblad wat de TLV niet toont. Misleiding loont.

Op de website doen ze ook al zo duister.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bJVQxWgs/screenshot-268.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castar
habbekrats schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 07:40:
[...]

Vrij Op Naam denkt een loophole gevonden te hebben: salderen van de belasting (EB/ODE/BTW) gebeurt per jaar, maar saldering op basistarief gebeurt per kwartaal. Als het goed is kijkt de ACM hier naar. Dit wordt ook uitgebreid besproken in dit topic. Ik wacht het af, wellicht krijg ik nog geld van ze terug ooit, maar ik weet in ieder geval nu dat ze het randje zullen blijven opzoeken dus persoonlijk vind ik dat ik ze beter kan mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
Wolly schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:29:
[...]

Lastig, maar het lijkt dan wel te kloppen met het teruglevertarief zoals dat op energievergelijk.nl staat gepubliceerd (5 cent/kWh).

Het teruglevertarief van 48 cent in de calculator kan bijna niet kloppen, alleen al omdat ze er dan vanuit zouden zijn gegaan dat je BTW zou bereken (en afdragen). Normaliter zijn die TLV excl btw.

Dus foutje in de calculator en een tarievenblad wat de TLV niet toont. Misleiding loont.

Op de website doen ze ook al zo duister.
[Afbeelding]
Bedankt voor het nakijken ik had nog niet vergeleken met energie vergelijker.

Ik vond het inderdaad ook al wat vaag dat het nergens duidelijk aangegeven staat maar dat zal ook wel een verkapt verdienstmodel zijn.

Zo komt de berekening alleen ook niet uit en zou ik een 300 euro duurder uitzijn per jaar. Ik zal even horen wat de klantenservice er van zegt al verwacht ik er niet veel van. Het zal wel onder het kopje "met voorbehoud van schrijf en spelfouten" vallen

Overstappen heeft volgens mij ook nog niet veel zin maar ik zal vanacht als ik terugkom uit werk er even induiken.

In ieder geval bedankt dan weet ik zeker dat ik het niet verkeerd had begrepen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Zojuist via Greenchoice een contract afgesloten, de tarieven zijn nu als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W564j-7MF5_s8jILuzvfrEsspgA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hXf2VdB1qIbxvZ6mXeFqxEGQ.png?f=fotoalbum_large

Toen ik de bedragen hoorde aan de telefoon deed ik gevoelsmatig een enorm slechte deal maar het risico op nog hogere prijzen is natuurlijk altijd nog aanwezig. Ik kwam bij Oxxio vandaan met 0,92 per m3 gas overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Castar
CarpeVentum schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:19:
[...]

Ik zit op een variabel contract bij delta voor stroom. Ja dat is duur, maar wel fijne tlv. Zou niet weten waarom dat onzeker is qua salderen. Mijn tarieven zijn een keer veranderd, maar heb deze zomer al wel een aardig terugleversaldo opgebouwd.
De onzekerheid zou 'm volgens mij zitten in mogelijke wijzigingen in het salderingsbeleid van je leverancier. Als die op tarief gaat salderen per kwartaal (zoals VON) of zelfs per maand (zoals Budget Energie) en de TLV wordt stevig teruggeschroefd, dan krijg je je winterkosten niet meer terugverdiend met welke zomeropwek dan ook. Het is de vraag of ACM Budget Energie en VON terugfluit voor hun creatieve salderingsbeleid, tenminste, ik heb nog geen uitspraak van ze gezien. Mijn verwachting: als VON en BE hiermee wegkomen, gaan anderen snel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:55
melvinnie schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:46:

[Afbeelding]

Toen ik de bedragen hoorde aan de telefoon deed ik gevoelsmatig een enorm slechte deal maar het risico op nog hogere prijzen is natuurlijk altijd nog aanwezig. Ik kwam bij Oxxio vandaan met 0,92 per m3 gas overigens.
Ik heb dit aanbod ook in de mailbox zitten maar ben ook nog erg aan het twijfelen. Neig er toch naar om het wel te doen, zeker omdat de contractbreuk boetes nog wel meevallen als de marktprijzen toch onverwacht hard dalen. Maar gezien wat ik nu extra ga betalen ga ik het voorlopig nog niet als een 'goede' deal zien verwacht ik :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:54

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

[Afbeelding]

Ik neig er ook naar om dit af te sluiten. Zit momenteel al bij Greenchoice met variabele tarieven. Gas €1,84727 en elektra €0,42029. Deze staan nog vast tot 1 okt.
Kan ik de GC/Univé deal in laten gaan per 1 Jan, en mocht dan de nieuwe variabele tarieven die nu vervallen per 1 okt hoger zijn, de deal naar voren halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
WishmasterNL schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:06:
[...]

Ik neig er ook naar om dit af te sluiten. Zit momenteel al bij Greenchoice met variabele tarieven. Gas €1,84727 en elektra €0,42029. Deze staan nog vast tot 1 okt.
Kan ik de GC/Univé deal in laten gaan per 1 Jan, en mocht dan de nieuwe variabele tarieven die nu vervallen per 1 okt hoger zijn, de deal naar voren halen?
Nog niet eerder over nagedacht maar ik zou eigenlijk niet weten waarom het contract niet per 1 jan in zou mogen gaan. Je zou bij ze moeten navragen of dat vervolgens nog naar voren geschoven mag worden, dat lijkt me mogelijk een struikelblok.

[ Voor 12% gewijzigd door melvinnie op 08-08-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19

Richard

Kuru Kuru Kururin

Castar schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:48:
[...]

De onzekerheid zou 'm volgens mij zitten in mogelijke wijzigingen in het salderingsbeleid van je leverancier. Als die op tarief gaat salderen per kwartaal (zoals VON) of zelfs per maand (zoals Budget Energie) en de TLV wordt stevig teruggeschroefd, dan krijg je je winterkosten niet meer terugverdiend met welke zomeropwek dan ook. Het is de vraag of ACM Budget Energie en VON terugfluit voor hun creatieve salderingsbeleid, tenminste, ik heb nog geen uitspraak van ze gezien. Mijn verwachting: als VON en BE hiermee wegkomen, gaan anderen snel volgen.
Dat is dus ook met TLV van Eneco. Ik zit nu gegarandeerd 1 jaar vast aan TLV van 0,455; maar kan deze "openbreken" met een kleine boete en naar 0,61 variabel gaan; maar geen idee hoe dat dan verder verloopt de komende 9-10 maanden (die nog resteren).

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalboy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-06 07:57
Richard schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:14:
[...]

Dat is dus ook met TLV van Eneco. Ik zit nu gegarandeerd 1 jaar vast aan TLV van 0,455; maar kan deze "openbreken" met een kleine boete en naar 0,61 variabel gaan; maar geen idee hoe dat dan verder verloopt de komende 9-10 maanden (die nog resteren).
Als je meer teruglevert dan verbruikt zou ik de 61ct pakken inp 45 ct.
Januari schat ik zelf in dat we in nog dikkere prijzen komen ivm tekorten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 20:57
Dwaalboy schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:23:

Eneco doet 0,61ct terugleververgoeding na salderen.
Je hebt de komma verkeerd gezet (mag ik hopen)

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
Castar schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:48:
[...]

Als per maand mag, waarom zou per dag niet mogen dan. Of per uur?
Oftewel, salderen is dan de nek om gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castar
Eens. Voor mijn verbruik (LV Normaal/Dal 963/927, TLV Normaal/Dal 2.245/995) heb ik wat scenario's berekend op basis van 1 jaar bij het modelcontract van Eneco blijven:
- Scenario 1 (Hoge prijzen blijven, TLV intact, salderen per jaar): + 825 / jaar
- Scenario 2 (Hoge prijzen blijven, TLV intact, salderen per maand): + 600 / jaar
- Scenario 3 (Hoge prijzen blijven, TLV laag, salderen per jaar): + 50 / jaar
- Scenario 4 (Zomerprijzen omlaag, TLV lager, salderen per maand): - 80 / jaar
- Scenario 5 (Hoge prijzen blijven, TLV laag, salderen per maand): - 304 / jaar

In het minst gunstige geval ga ik dus 300 euro betalen komend jaar, dat is mijn risico. In het meest gunstige geval verdien ik 825 euro. Die gok durf ik wel aan, dus ik breng mijn elektra komende tijd naar Eneco en doe gas bij GC/Univé.

Bijkomend voordeel is dat de afkoopvergoeding bij GC/Univé de helft lager is, ik geef mezelf een 70% kans dat ik ergens in die 3 jaar het contract ga verbreken. Dus ook dat is mooi meegenomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Castar op 08-08-2022 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-09 14:09
pms1 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:12:
[...]
Je hebt de komma verkeerd gezet (mag ik hopen)
Of ipv het €-teken, er ct van gemaakt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66

[Afbeelding]

Ik ook toevallig hetzelfde contract afgesloten. Ook ik zit bij Oxxio tot okt met een gasprijs van €0,83 :(.
Ik schrok wel van mijn maandpremie bij GC.

Ik ben nu zoekende naar de goedkoopste variabel elektra contract tot febr. Na febr. stap ik over naar Eneco (mits ze dan net als nu nog steeds de hoogste TLV aanbieden).

Ik aas van plan om het bij Frank Energie vast te zetten maar de tarieven bij Unive zijn iets goedkoper begreep ik aan de telefoon. Dus Unive is nu ineens ook een optie voor mij om de winter te overbruggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• innova58
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 22:33
hoihoi66 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:10:
[...]

Ik ook toevallig hetzelfde contract afgesloten. Ook ik zit bij Oxxio tot okt met een gasprijs van €0,83 :(.
Ik schrok wel van mijn maandpremie bij GC.

Ik ben nu zoekende naar de goedkoopste variabel elektra contract tot febr. Na febr. stap ik over naar Eneco (mits ze dan net als nu nog steeds de hoogste TLV aanbieden).

Ik aas van plan om het bij Frank Energie vast te zetten maar de tarieven bij Unive zijn iets goedkoper begreep ik aan de telefoon. Dus Unive is nu ineens ook een optie voor mij om de winter te overbruggen.
variabel elektra kan je bij easyenergie kijken: https://www.easyenergy.com/nl/overstappen

Ik overweeg dit ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:37
innova58 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:18:
[...]

variabel elektra kan je bij easyenergie kijken: https://www.easyenergy.com/nl/overstappen

Ik overweeg dit ook.
Nu volg ik de next-day energieprijzen al een tijdje en er is toch een duidelijk stijgende trend waarneembaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScoZ8I1Wn8EwA_-QCA9bR3bRoXg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sbMwphB5BSpLaU4a4EztTWlO.png?f=user_large

Ik zou me naar de winter toe toch nog niet rijk rekenen met een dynamisch contract..
Wellicht is dit een interessant alternatief?

[ Voor 13% gewijzigd door mightym op 08-08-2022 15:28 ]

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
innova58 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:18:
[...]

Ik overweeg dit ook.
Ik lever nu meer terug op jaarbasis alleen kan ik geen negatieve getal invullen op hun website. Wat is eigenlijk de TLV bij ze?

Gasprijs is zeer aantrekkelijk bij ze. €1,85 ongeveer. Alleen jah wel variabel 😉.

Maar bij GC is deze wel ruim 65 cent duurder maar heb je het wel een jaar vastgezet.

Poehhhh!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-06 18:01
mightym schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:26:
[...]

Nu volg ik de next-day energieprijzen al een tijdje en er is toch een duidelijk stijgende trend waarneembaar:

[Afbeelding]

Ik zou me naar de winter toe toch nog niet rijk rekenen met een dynamisch contract..
Bij energie v ons krijg je melding dat ze geen vaste contracten afsluiten
Momenteel ook geen variabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:45

dragonhaertt

@_'.'

[Afbeelding]

Ik heb hetzelfde aanbod staan.
Momenteel bij Oxxio LosVast met de tarieven:
0.44 per kWh normaal
0.36 per kWh dal
1.74 per m3

Klein verschil dus met GC, maar blijkbaar een stuk meer variabel dan ze beloven*

Morgen eens kijken of ik makkelijk Univé klant kan worden, en dan beslissen of ik dit 3 jaar vast wil zetten. Waarschijnlijk wel aangezien het anders een hele dure winter kan worden :o

* zie dragonhaertt in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
dragonhaertt schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:15:
[...]

0.44 per kWh normaal
0.36 per kWh dal
1.74 per m3

Klein verschil dus met GC, maar blijkbaar een stuk meer variabel dan ze beloven*

Morgen eens kijken of ik makkelijk Univé klant kan worden, en dan beslissen of ik dit 3 jaar vast wil zetten. Waarschijnlijk wel aangezien het anders een hele dure winter kan worden :o

Jammer dat Oxxio deze enigszins misleidende actie heeft opgezet. Jouw bericht heeft mij er uiteindelijk van weerhouden om het af te wachten tot Oxxio met een aanbod komt. (Al had dat waarschijnlijk toch wel hoger dan 3 euro per m3 geweest als ik de berichten zo bekijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik heb zojuist 3 jaar dalen bij GC/Unive afgesloten voor alleen Gas. Nu zo naar Eneco bellen voor stroom, vanwege de hoge TLV.

Vraag me nog wel af, hoe gaat dit met als bijv. Eneco op 1 jan de tarieven aanpast, dan kan ik beter blijven zitten tot alles gesaldeerd is? totdat ik weer overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
dragonhaertt schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:15:
[...]

0.44 per kWh normaal
0.36 per kWh dal
1.74 per m3

Zijn dat tarieven van oxxio? Ik zit er ook tot oktober maar kon geen tarieven losplukken via de telefoon. Ik zou een paar weken voordat het contract afliep per mail een aanbod krijgen.

Maar als ik de laatste prijzen van Oxxio check toen ze wel de prijzen naar buiten brachtten dan zijn ze nog steeds heel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Ballantines schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:43:
Ik heb zojuist 3 jaar dalen bij GC/Unive afgesloten voor alleen Gas. Nu zo naar Eneco bellen voor stroom, vanwege de hoge TLV.

Vraag me nog wel af, hoe gaat dit met als bijv. Eneco op 1 jan de tarieven aanpast, dan kan ik beter blijven zitten tot alles gesaldeerd is? totdat ik weer overstap?
Waarom nu al bellen met Eneco?
3 jaar dalen heb ik vandaag ook afgesloten bij GC. Maar ga niet gelijk overstappen naar Eneco ivm wel een hoge TLV maar ook hoge elektraprijzen.
Ik zal de winter tot febr eerst overbruggen door een aanbieder te vinden met lage elektra. Tussen okt en febr. zijn mijn panelen niet interessant voor Eneco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:37
Hp68 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:05:
[...]

Bij energie v ons krijg je melding dat ze geen vaste contracten afsluiten
Momenteel ook geen variabel
Hmm even bellen voor een modelcontract?
Vorige week ging het nog wel, zelfs een vast contract was mogelijk...

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
hoihoi66 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:16:
[...]

3 jaar dalen heb ik vandaag ook afgesloten bij GC. Maar ga niet gelijk overstappen naar Eneco ivm wel een hoge TLV maar ook hoge elektraprijzen.
Ik zal de winter tot febr eerst overbruggen door een aanbieder te vinden met lage elektra. Tussen okt en febr. zijn mijn panelen niet interessant voor Eneco.
Daar zit wat in! Wat is vaak een goede periode om dan weer te switchen? Rond maart?

Iemand nog een tip waar ik de komende maanden het beste stroom vandaan kan halen?

[ Voor 7% gewijzigd door Ballantines op 08-08-2022 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
Ballantines schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:44:
[...]

Daar zit wat in! Wat is vaak een goede periode om dan weer te switchen? Rond maart?

Iemand nog een tip waar ik de komende maanden het beste stroom vandaan kan halen?
Als ik in mijn app kijk dan is half febr het moment dat mijn panelen echt wat opleveren dus dan zal ik ook overstappen naar Eneco. Ook kan het zijn dat er wat zonnige dagen tussen zaten vorig jaar.

Maart is pas de maand dat ik echt iets teruglever 😉.
Dus 1 maart stap ik over 😁

Het is hierboven al benoemd maar tussen oktober en maart zal ik uitzitten bij
https://www.easyenergy.com/nl/overstappen

Het is maar uiteindelijk ook de vraag hoe de TLV zich gaat ontwikkelen tot die tijd.
Gas uiteindelijk ook. Mochten de prijzen ineens zakken tot 1,50 begin volgend jaar en bieden ze een jaarcontract aan dan zeg ik mijn contract op bij GC ;).

[ Voor 8% gewijzigd door hoihoi66 op 08-08-2022 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:45

dragonhaertt

@_'.'

hoihoi66 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:13:
[...]

Zijn dat tarieven van oxxio? Ik zit er ook tot oktober maar kon geen tarieven losplukken via de telefoon. Ik zou een paar weken voordat het contract afliep per mail een aanbod krijgen.

Maar als ik de laatste prijzen van Oxxio check toen ze wel de prijzen naar buiten brachtten dan zijn ze nog steeds heel hoog.
Ja, dat zijn de losvast tarieven die ik nu van oxxio krijg, maar over 3 maanden kan dat weer veranderen, dus ik ga denk ik liever naar een vast contract vóór de winter.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Ballantines schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:43:

Zit ik ook mee. Ik ga 2000 a 2500 kWh terugleveren. Dus liefst pak ik het hoogste maar in de winter doen de panelen niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikrubluk
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-09-2022
December 2021/januari 2022 bij budget energie terecht gekomen ivm faillissement Fenor Energie. Toen nog een vast gas tarief van 1,16 euro en stroom variabel van budget energie. 15 oktober loopt me contract af dus ben me weer een beetje aan het oriënteren maar de huidige prijzen zijn wel bizar. Voor 4000 euro geïsoleerd om alsnog meer te gaan betalen per maand in vergelijking met nu, is dat wat.

Zelf uiteraard al gezocht maar goede deals bestaan op het moment niet. Is de GC deal het beste op dit moment? Ik twijfel om tijdelijk voor Frank energie te gaan. Mensen misschien toch nog tips/advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• innova58
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 22:33
mightym schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:26:
[...]

[Afbeelding]

WIj zitten nu in een verhuizing waarbij ik mijn 5 jarig zondergas energiecontract (gas+elektra) wil meenemen. Maar zondergas geeft aan dat het contract niet verhuist kan worden omdat onze nieuwe woning geen gasaansluiting heeft. Dus voor elektra moet ik nu 3x meer betalen voor een nieuw contract. Zaak loopt nu bij de geschillencommissie. Ben erg benieuwd wat eruit komt. Vandaar dat ik voor nu variabel neem voor elektra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Laatst online: 10-09 11:08
innova58 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:47:
[...]

Maar zondergas geeft aan dat het contract niet verhuist kan worden omdat onze nieuwe woning geen gasaansluiting heeft.
Wie had dat gedacht, van een organisatie die zich "Zondergas" noemt _O-

Maar even serieus, dat is wel zuur ja, ik denk dat dit een makkelijke manier voor hen is om van die vervelende 5-jaars contracten af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

WIj zitten nu in een verhuizing waarbij ik mijn 5 jarig zondergas energiecontract (gas+elektra) wil meenemen. Maar zondergas geeft aan dat het contract niet verhuist kan worden omdat onze nieuwe woning geen gasaansluiting heeft. Dus voor elektra moet ik nu 3x meer betalen voor een nieuw contract. Zaak loopt nu bij de geschillencommissie. Ben erg benieuwd wat eruit komt. Vandaar dat ik voor nu variabel neem voor elektra.
Volgens mij is in dit topic ook al een paar keer langsgekomen dat zij inderdaad niet toestaan dat een gedeelte (gas of elektra) van een contract wordt opgezegd.

Schijnt te mogen heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-02 21:12
Iemand hier ervaring met aanpassen maandbedrag bij Zondergas toevallig?

Ik heb een airco tegenwoordig dus ik heb mijn verbruik opnieuw ingeschat. Van 3000kWh / 1000 m3 gas naar 4250kWh / 600 m3 gas.

Echter net mn 1e factuur met dit nieuwe maandbedrag: betaal nu 0,08€ voor normaal stroom en 0,44€ voor daltarief.

Daarnaast; als ik nu mijn maandbedrag wil aanpassen en ik doe bijvoorbeeld “meer” dalverbruik dan normaal verbruik schiet mijn maandbedrag omhoog..

En bij kopje “besparing” staat wat ze inschatten per maand - echter als ik dat bij elkaar optel kom ik op ca 300/400€ meer uit dan mijn totaal aan maandbedragen

[ Voor 15% gewijzigd door Babel10 op 08-08-2022 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 12:29
hoihoi66 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:16:
[...]

Is het 3-jaar dalen GC/Unive contract nog steeds beschikbaar telefonisch? Ik zie namelijk op de website van GC nu het volgende staan:
Helaas kunnen we door de huidige marktsituatie tijdelijk geen nieuwe vaste contracten aanbieden. De energietarieven zijn hiervoor teveel in beweging. We bekijken continu of de situatie het toelaat weer een aanbod te doen.

Wil je een nieuw contract afsluiten of een spoedaanvraag doen, dan bieden we een variabel contract aan. Let op, de huidige marktsituatie zorgt er wel voor dat deze tarieven op dit moment hoog zijn. Variabele contracten kun je alleen telefonisch afsluiten.

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Castar
aGraPusher schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 23:19:
[...]

Is het 3-jaar dalen GC/Unive contract nog steeds beschikbaar telefonisch?
Ja, zie deze pagina. Bellen naar 0592-348987.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 16:31

FlashBang

Hoi.

aGraPusher schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 23:19:
[...]

Is het 3-jaar dalen GC/Unive contract nog steeds beschikbaar telefonisch? Ik zie namelijk op de website van GC nu het volgende staan:
Helaas kunnen we door de huidige marktsituatie tijdelijk geen nieuwe vaste contracten aanbieden. De energietarieven zijn hiervoor teveel in beweging. We bekijken continu of de situatie het toelaat weer een aanbod te doen.

Wil je een nieuw contract afsluiten of een spoedaanvraag doen, dan bieden we een variabel contract aan. Let op, de huidige marktsituatie zorgt er wel voor dat deze tarieven op dit moment hoog zijn. Variabele contracten kun je alleen telefonisch afsluiten.
Dat staat er al maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:21
Wolly schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:31:
[...]

Volgens mij is in dit topic ook al een paar keer langsgekomen dat zij inderdaad niet toestaan dat een gedeelte (gas of elektra) van een contract wordt opgezegd.

Schijnt te mogen heb ik begrepen.
Je zou in de verleiding komen uit te zoeken wat het aanleggen van een gasaansluiting eigenlijk kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Babel10 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:48:
Iemand hier ervaring met aanpassen maandbedrag bij Zondergas toevallig?

Ik heb een airco tegenwoordig dus ik heb mijn verbruik opnieuw ingeschat. Van 3000kWh / 1000 m3 gas naar 4250kWh / 600 m3 gas.

Echter net mn 1e factuur met dit nieuwe maandbedrag: betaal nu 0,08€ voor normaal stroom en 0,44€ voor daltarief.
Je kan het zelf aanpassen door een ander verbruik in de vullen in je persoonlijke omgeving. Is die aanpassing extreem groot dan verschijnt er een melding dat je eerst een nummer moet bellen om de verandering uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
Cap schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:25:
[...]

Je kan het zelf aanpassen door een ander verbruik in de vullen in je persoonlijke omgeving. Is die aanpassing extreem groot dan verschijnt er een melding dat je eerst een nummer moet bellen om de verandering uit te leggen.
Thanks, dat had ik gelezen inderdaad.

Ik denk alleen dat Zondergas een fout heeft in de rekenmodule (qua aanpassing maandbedrag). Dal is nu 0,44 en Normaal is nu 0,08 (terwijl het eerst Dal 0,20 was en Normaal 0,24). En nu loopt natuurlijk heel de berekening krom. En dat Dal opeens zo duur is en Normaal opeens zo goedkoop vind ik ook heel apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjoost
  • Laatst online: 11-09 16:32
Ik heb zojuist na een kort telefoongesprek mijn aanbod van Unive/GC binnengekregen. Daarbij gaf ik netjes aan dat ik geen lid ben van Univé, maar dat eventueel wel zou willen worden. Nu zie ik in de voorwaarden bij het aanbod helemaal niets terug over lidmaatschap van Univé. Het spul is allemaal van Greenchoice...

Klopt het dat ik dan dus in principe geen verzekering of ander product hoef te hebben bij Univé? Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

bjoost schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:44:
Ik heb zojuist na een kort telefoongesprek mijn aanbod van Unive/GC binnengekregen. Daarbij gaf ik netjes aan dat ik geen lid ben van Univé, maar dat eventueel wel zou willen worden. Nu zie ik in de voorwaarden bij het aanbod helemaal niets terug over lidmaatschap van Univé. Het spul is allemaal van Greenchoice...

Klopt het dat ik dan dus in principe geen verzekering of ander product hoef te hebben bij Univé? Heeft iemand daar ervaring mee?
Hier zie je daar al uitgebreide discussie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66

Gisteren bij het afsluiten gaven ze hierover ook niets aan.
Volgens mij is het bij mij helemaal rond.
Maar zal denk ik wel een verzekering afsluiten binnenkort.

Bij GC gaven ze aan dat je wel voordat je ging bellen met Unice verzeekerd moest zijn en dat het geen zin had om te bellen zonder een lopende verzekering te hebben maar niets gezien of gehoord hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjoost
Tomba schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

Hier zie je daar al uitgebreide discussie over.
Dank, ik zag door de bomen het bos niet meer in het topic.

Heb een reisverzekering bij ze besteld. 3 euro per maand betalen om er 100 te besparen? I'll take that any day. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Babel10 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:34:
[...]

Thanks, dat had ik gelezen inderdaad.

Ik denk alleen dat Zondergas een fout heeft in de rekenmodule (qua aanpassing maandbedrag). Dal is nu 0,44 en Normaal is nu 0,08 (terwijl het eerst Dal 0,20 was en Normaal 0,24). En nu loopt natuurlijk heel de berekening krom. En dat Dal opeens zo duur is en Normaal opeens zo goedkoop vind ik ook heel apart..
Dat klopt inderdaad niet, melden aan Energyzero dus. Ik neem aan dat je een vaste prijs contract hebt? Als ik mijn maandbedrag herbereken door het verbruik aan te passen dan lijkt het gebruikte tarief te kloppen. Kloppen de tarieven in je contract wel onder Mijn gegevens, Energiecontract.pdf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babel10
Cap schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:23:
[...]

Dat klopt inderdaad niet, melden aan Energyzero dus. Ik neem aan dat je een vaste prijs contract hebt? Als ik mijn maandbedrag herbereken door het verbruik aan te passen dan lijkt het gebruikte tarief te kloppen. Kloppen de tarieven in je contract wel onder Mijn gegevens, Energiecontract.pdf?
Contract + 1e factuur was:
- Stroom Dal = 0,20872
- Stroom Normaal = 0,24718

Hierna dus maandbedrag aangepast, i.v.m. airco, toen eerstvolgende factuur:
- Stroom Dal = 0,44491
- Stroom Normaal = 0,08098

En nog vreemder, de specificatie daaronder geeft:

"Normaaltarief per kWh 250 kWh × € 0,00000 = € 0,00
Daltarief per kWh 104 kWh × € 0,36393 = € 37,84
Inkoopkosten per kWh 354 kWh × € 0,00763 = € 2,70
Energiebelasting per kWh 354 kWh × € 0,04010 = € 14,19
ODE per kWh 354 kWh × € 0,03325 = € 11,77
Subtotaal € 66,50"

Dat dikgedrukte gaat dus niet helemaal goed :/

En dat herbereken maandbedrag pakt nu dus ook die nieuwe kWh tarieven, dus hoe meer Dal, hoe duurder, Dat slaat natuurlijk ook nergens op.

Maar bij jou werkt het dus wel normaal blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 21:28

https://www.unive.nl/ener...me-energie-uit-mijn-regio
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVPZzlpH0iVTSDVgxtHubJh0AD4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qSfYXBzelvnDnarZCNn0VGDG.jpg?f=user_large

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper085
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 20:27
Wat gebeurt met met de opgewerkte zonne-energie wanneer ik enkel met gas overstap naar een andere leverancier? Wordt dan het huidige combi-contract afgesloten en komt er ook voor stroom een eindafrekening of blijft dit ongewijzigd doorlopen? Dat laatste is natuurlijk wenselijk door de opgewerkte zonne-energie in de zomer. Het betreft een modelcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuyu80
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-03-2024
Nikeo schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:24:
Net na 6 minuten wachten vanaf 09:00u prima telefonisch geholpen aan een """""goedkoop""""" Univé gascontract (dus geen stroom). Daarvoor neem ik een aparte leverancier met hoge terugleververgoeding. Ik heb er gelukkig al jaren een reisverzekering. Ze vroegen er wel naar. Het was in 10 minuten geregeld. Contract zit al in de mail.

Nog even gevraagd hoe lang het nog af te sluiten is. Volgens de medewerker hangt het van de markt en de verkoop af maar "misschien is het morgen al niet meer af te sluiten" zei hij. Zij weten niet hoe lang het nog duurt.

Bedankt voor dit topic en de energie die sommigen er in steken. Ik hoop even rust te vinden.
Hoeveel ga je per kuub betalen? Ik kan het niet vinden in de website en ook niet in de forum.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 12:44

mwa

Thodekroo schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:29:
[...]

Wie had dat gedacht, van een organisatie die zich "Zondergas" noemt _O-

Maar even serieus, dat is wel zuur ja, ik denk dat dit een makkelijke manier voor hen is om van die vervelende 5-jaars contracten af te komen.
Zo hè, wat ben ik blij dat ik toch voor een 5jaar contract ben gegaan een aantal maanden geleden. 0,24/0,22 en 0,98 voor gas. Nu maar hopen dat ze niet omdonderen de komende winter. En hier veel berichten over “waarom 5 jaar vastzetten”. Met de eventuele opzegboetes is het alsnog een prima deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
[...]

Dealtje maken met de nieuwe bewoners.
Jij betaald contract door en dan middelen jullie de prijs van oude en je nieuwe contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Laatst online: 19-09 12:15
[...]

Voordeel voor zondergas is dan toch dat ze geen risico meer lopen op het gascontract en wat ze aan M3 over houden voor een hoger tarief kunnen verkopen aan iemand anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 08:03
Rofdof schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:24:
[...]

Dealtje maken met de nieuwe bewoners.
Jij betaald contract door en dan middelen jullie de prijs van oude en je nieuwe contract.
Klinkt leuk natuurlijk, maar dat zou ik nooit doen. Wat als Zondergas onderuit gaat aanstaande winter? Zit je met een bak gezeik met de nieuwe bewoners waar je U tegen zegt. Met familie / vrienden zou ik dat nog wel overwegen, maar met wildvreemde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:21
Aan de telefoon gaven ze bij mij wel aan dat ik geen klant van Unive hoef te blijven tijdens de looptijd… Was nagevraagd bij 2e lijns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjoost
Tja, die had ik natuurlijk wel gezien, maar als ik mezelf in 2 seconden langs de telefonist social engineer ga ik me toch afvragen in hoeverre men het handhaaft... :)

Maar, for future reference: kennelijk annuleren ze je aanvraag dus als bij het definitief maken ervan blijkt dat je geen verzekering bij ze hebt.

(ik vraag me nog steeds af hoe het dan zit als je na een maand die verzekering zou opzeggen - in dat soort scenario's voorziet een FAQ ook praktisch nooit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

bjoost schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:55:
[...]

(ik vraag me nog steeds af hoe het dan zit als je na een maand die verzekering zou opzeggen - in dat soort scenario's voorziet een FAQ ook praktisch nooit...)
Je kunt m prima opzeggen na 1 maand maar dan loopt hij nog 11 maanden door want de verzekeringen lopen minimaal 1 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

bjoost schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:20:
[...]

Dank, ik zag door de bomen het bos niet meer in het topic.

Heb een reisverzekering bij ze besteld. 3 euro per maand betalen om er 100 te besparen? I'll take that any day. :)
Das te duur ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-yhDy9BfBJpwPM3e5Z-zYgmwtA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6PP4SNfPk9SLZ3jPAMWTubkM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoihoi66
Heb zojuist ook een verzekering afgesloten. Je weet maar nooit :)

Maar nu heb ik een dubbele reisverzekering 😫.
Volgend jaar zeg ik het gewoon op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:54

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

WishmasterNL schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:06:
[...]

Zojuist gebeld en afgesloten.
Meneer aan de andere kant van de lijn gaf me groot gelijk om het zo op te zetten maar wist me ook al te vertellen wat de nieuwe variabele tarieven gaan worden van Greenchoice.
Dit word €0,60/Electra en €2,70/gas.

Toch laat ik het nieuwe contract per 1-1-23 ingaan om het even aan te kijken. Mochten de tarieven inderdaad juist zijn, kan ik de klantenservice bellen om de GC/Univé direct in te laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjoost
Och ja, had m'n gezinnetje er ook in gegooid. Had geen reisverzekering en ik had al zo'n sticker shock van het energiecontract dat dat extra eurootje er wel bij kon... :/

En ook als ik de verzekering na een jaar zou beëindigen loopt m'n energiecontract nog 2 jaar door. Als ze inderdaad handhaven zou het mogelijk wel een manier zijn om tussentijds boetevrij te kunnen overstappen. Maar ik verwacht eerlijk gezegd dat ze daar niet op zullen handhaven. Binnen is binnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:44
Yuyu80 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:06:
[...]

Hoeveel ga je per kuub betalen? Ik kan het niet vinden in de website en ook niet in de forum.

Alvast dank!
Gisteren heeft iemand de prijzen al gedeeld. Dit was nog geen vijftig berichten geleden. Het heeft al meerdere keren in dit topic gestaan trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:12
Viper085 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:01:
Wat gebeurt met met de opgewerkte zonne-energie wanneer ik enkel met gas overstap naar een andere leverancier? Wordt dan het huidige combi-contract afgesloten en komt er ook voor stroom een eindafrekening of blijft dit ongewijzigd doorlopen? Dat laatste is natuurlijk wenselijk door de opgewerkte zonne-energie in de zomer. Het betreft een modelcontract.
Niets... Maar wel specifiek aangeven dat je alleen voor gas gebruik maakt van dit aanbod.

Als je overstapt naar een andere leverancier dan geldt voor dat product (gas, electra of beide) dat er een eindafrekening wordt gemaakt. Saldering vindt ook plaats over de periode tot dat moment. Niet overstappen met electra dus als je dat niet wil.
Pagina: 1 ... 230 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4