Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 226 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.165.807 views

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:25

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Olrac.Srednjim schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:08:
Ik heb ook net GC unive 3 jaar dalen afgesloten.

Werd wel gevraagd of ik verzekeringen had bij unive en dat was niet het geval... dan kan ik u helaas niet verder helpen....
Direct de goedkoopste verzekering van 1.15 per maand afgesloten en opnieuw gebeld, nu kon het wel.

12-9 loopt mijn contract bij eneco af ik zou dan geen modelcontract krijgen maar "familie contract" omdat ik al jaren bij eneco zat krijgen.

Aanbieding zou dan met de bedragen die vastgesteld worden voor september gaan gelden maar die zijn nog niet bekend vertelde ze mij....
Voor augustus;
2,24 per m3 gas
0,53 per kw/h
En dan heb ik een variabel contract die per kwartaal veranderd...

Snel GC unive afgesloten.
Bij mij vroeg men nergens naar maar desondanks een reisverzekering afgesloten (wel zo eerlijk)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-yhDy9BfBJpwPM3e5Z-zYgmwtA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6PP4SNfPk9SLZ3jPAMWTubkM.jpg?f=fotoalbum_large

Valt me sowieso wel op dat je variabel nu al bij iedereen duurder uit lijkt te zijn dan met deze deal.
Greenchoice zelf als voorbeeld;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwlQYQWpHI6xqltl8r8QCF4-ewY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OE4g1bA3ZLWaqRrGQMB7zyKs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNwaTVLGz5Gp4DJWJ3hC719I3zk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DAwj5YJhYa0aLLCdWmFUderi.jpg?f=fotoalbum_large
Enige echte minpunt van de GC/Univé deal is het lage teruglevertarief van slechts 11.5 cent.

Had trouwens voordat ik Univé belde eerst Greenchoice zelf gebeld omdat we daar al sinds jaar en dag vaste klant zijn maar die konden helemaal niets. De dame aan de lijn claimde zelfs dat ze de Univé deal ook hadden willen cancellen maar dat dit ivm contractuele verplichtingen richting Univé nog niet kon.
Mocht je dus nog twijfelen zou ik dat daarom niet te lang meer doen ;) (mijn inziens een nobrainer als je nu variabel zit betaal je in principe nu al meer, laat staan als t straks winter is…)

@Frituurman als ik jou was rekende ik die Univé deal ook eens door….

[ Voor 17% gewijzigd door Tomba op 01-08-2022 12:25 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Tomba schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:50:
[...]

Ik kwam er direct doorheen, contract is ook al rond.

Per 1-9 verdubbeling van voorschot :'(
Hopelijk krijg ik dat gecompenseerd door met de dit jaar geïnstalleerde L/L pomp flink op t gas te besparen….
Ik heb gisteren voor de "gein" :'( eens berekent wat ik nu zou gaan betalen na mijn 3 jarig contract wat nog 2,5 jaar loopt (hopelijk). Ik kom dan uit op 3 keer mijn voorschot. 8)7

Gecompenseerd door je L/L? Volgens mij moet je dan eerst je investering terugverdienen. ;) Daarna wordt het pas iets leuker. Mij scheelt het met L/L maar 2 tientjes per maand dan voor die tijd met mijn tarieven. Als je veel verbruikt zal het iets sneller gaan. Stookte voordien maar 900 a 1000m3 per jaar, nu nog 450m3. Prijzen moeten echt naar beneden want WP's zijn ook niet de heilige graal met zulke prijzen.

[ Voor 5% gewijzigd door MotorBeast op 01-08-2022 12:37 ]

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 14:37
Olrac.Srednjim schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:08:
Ik heb ook net GC unive 3 jaar dalen afgesloten.

Werd wel gevraagd of ik verzekeringen had bij unive en dat was niet het geval... dan kan ik u helaas niet verder helpen....
Direct de goedkoopste verzekering van 1.15 per maand afgesloten en opnieuw gebeld, nu kon het wel.

12-9 loopt mijn contract bij eneco af ik zou dan geen modelcontract krijgen maar "familie contract" omdat ik al jaren bij eneco zat krijgen.

Aanbieding zou dan met de bedragen die vastgesteld worden voor september gaan gelden maar die zijn nog niet bekend vertelde ze mij....
Voor augustus;
2,24 per m3 gas
0,53 per kw/h
En dan heb ik een variabel contract die per kwartaal veranderd...

Snel GC unive afgesloten.
Goed verhaal wel:

Hebben ze dat gecontroleerd dan? :) Nee want dat mogen ze helemaal niet...

Maar goed dat je het wel netjes hebt gedaan!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:41
Net ook gebeld maar bij mij vroegen ze niks. Ben wel klant bij Univé dat scheelt. Maar omdat we pas kort in het huis wonen heb ik nog niet echt zicht op mijn werkelijke verbruik. De beste man aan de lijn bij GC heeft onderstaande ingevuld met 10 zonnepanelen:
- elektriciteit normaal 1.250kwh
- elektriciteit dal: 1.250kwh
- teruglevering: 3.500kwh
- gas: 1.100 m3

Maar dat lijkt mij niet echt heel realistisch met 2 personen in een semi vrijstaand huis (enkel geschakeld via garage)? Ik kwam uit op een voorschot van 156,17. Maar betaal liever wat teveel dan dat ik aan het eind van het jaar nog flink kan aftikken.

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:18
Ik heb vorige week maandag mijn contract afgesloten bij Greenchoice. Mij werd ook niks gevraagd of ik wel een verzekering had bij Univé.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:39
Ewivis schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:51:
[...]

Goed verhaal wel:

Waarom gokken voor 1,15 per maand? Lijkt mij een nobrainer om die verzekering direct af te sluiten. :)

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:22
Let wel op dat veel verzekeraars in de polis hebben opgenomen dat ze alleen uitkeren als zij de enige partij zijn bij wie je een dergelijke verzekering hebt. Om die reden heb ik een scootmobiel die hier in de schuur als reserve staat opnieuw in de verzekering gegooid. Ietsje duurder (6,61) maar dan krijg ik later in ieder geval geen gedonder met mijn andere doorlopende reisverzekering.

Het is mij na een keer of zes bellen (met twee telefoons tegelijk) uiteindelijk gelukt om iemand te pakken te krijgen. Het was zachtjes gezegd nogal druk omdat heel veel mensen deze deal wilden afsluiten, goh waarom zou dat nou zijn hehehe.

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-10 22:07

hidde212

Free your mind...

Scrtz schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:58:
Net ook gebeld maar bij mij vroegen ze niks. Ben wel klant bij Univé dat scheelt. Maar omdat we pas kort in het huis wonen heb ik nog niet echt zicht op mijn werkelijke verbruik. De beste man aan de lijn bij GC heeft onderstaande ingevuld met 10 zonnepanelen:

Maar dat lijkt mij niet echt heel realistisch met 2 personen in een semi vrijstaand huis (enkel geschakeld via garage)? Ik kwam uit op een voorschot van 156,17. Maar betaal liever wat teveel dan dat ik aan het eind van het jaar nog flink kan aftikken.
Ook net gebeld, precies dezelfde situatie, op de cent hetzelfde voorschot. Alleen betreft het in ons geval een tussenwoning, ook met 10 zonnepanelen, waarvan ik weet dat ze afgelopen jaar slechts 2400kWh hebben teruggeleverd. Ik denk dat dit dus puur op het aantal personen in het huishouden wordt gebaseerd (en blijkbaar 350kWh per paneel).
RadioAir schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:06:Het is mij na een keer of zes bellen (met twee telefoons tegelijk) uiteindelijk gelukt om iemand te pakken te krijgen. Het was zachtjes gezegd nogal druk omdat heel veel mensen deze deal wilden afsluiten, goh waarom zou dat nou zijn hehehe.
Bij mij was het in 1 keer raak, ongeveer 5 seconden in een wachtrij gestaan. Werd overigens niet naar een verzekering gevraagd (die ik wel heb).

...and your ass will follow

• Tomba

Tomba

MotorBeast schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:36:
[...]

Gecompenseerd door je L/L? Volgens mij moet je dan eerst je investering terugverdienen. ;) Daarna wordt het pas iets leuker. Mij scheelt het met L/L maar 2 tientjes per maand dan voor die tijd met mijn tarieven. Als je veel verbruikt zal het iets sneller gaan. Stookte voordien maar 900 a 1000m3 per jaar, nu nog 450m3. Prijzen moeten echt naar beneden want WP's zijn ook niet de heilige graal met zulke prijzen.
Ik hoop 1000 m3 per jaar te besparen oftewel bijna 2000€, dan gaat dat terug verdienen rap ;)
Maar je hebt gelijk, de investering zou er eerst uit moeten zijn, gelukkig red ik dat met de huidige prijzen makkelijk in 2 jaar.

• Frituurman
  • Laatst online: 29-10 11:05

Frituurman

Mjam!

harde_cynist schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:59:
Ik heb vorige week maandag mijn contract afgesloten bij Greenchoice. Mij werd ook niks gevraagd of ik wel een verzekering had bij Univé.
Mij werd het nadrukkelijk net wel gevraagd. Mijn maandbedrag is nu van 415 (Essent, en per september 620), naar 338 gegaan. Wat een bedragen.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• Scrtz
hidde212 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

Ook net gebeld, precies dezelfde situatie, op de cent hetzelfde voorschot. Alleen betreft het in ons geval een tussenwoning, ook met 10 zonnepanelen, waarvan ik weet dat ze afgelopen jaar slechts 2400kWh hebben teruggeleverd. Ik denk dat dit dus puur op het aantal personen in het huishouden wordt gebaseerd (en blijkbaar 350kWh per paneel).

[...]

Bij mij was het in 1 keer raak, ongeveer 5 seconden in een wachtrij gestaan. Werd overigens niet naar een verzekering gevraagd (die ik wel heb).
Wat ga jij voor je zelf aanhouden als maandbedrag? Ik had nu 3 maanden Coolblue Energie en zat op 410 per maand dus ben al wat gewend..
Frituurman schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:16:
[...]

Mij werd het nadrukkelijk net wel gevraagd. Mijn maandbedrag is nu van 415 (Essent, en per september 620), naar 338 gegaan. Wat een bedragen.
Klopt, gaat zeker nergens over maar het gevaarlijke is ook dat als je voorschot in deze tijd sterk afwijkt, je einde jaar niet een paar honderd euro moet bijbetalen maar dit ook al snel richting een paar duizend euro kan gaan. En niet iedereen is daar op voorbereid.

[ Voor 26% gewijzigd door Scrtz op 01-08-2022 13:26 ]

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
Ik krijg per 13-8 helaas een variabel contract met gasprijs van € 1,96170.

Wordt het variabel tarief bij Energiedirect tussendoor ook gewijzigd ? Of alleen per 1-1 en 1-7 ?

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

• Tomba

Tomba

Scrtz schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:23:
[...]

Klopt, gaat zeker nergens over maar het gevaarlijke is ook dat als je voorschot in deze tijd sterk afwijkt, je einde jaar niet een paar honderd euro moet bijbetalen maar dit ook al snel richting een paar duizend euro kan gaan. En niet iedereen is daar op voorbereid.
Kwestie toch van zelf meterstanden bij houden (of als je slimme meter hebt die standen bekijken) dan kan Excel of OpenOffice je prima helpen met berekenen hoeveel je opzij moet leggen ;)

• Scrtz
Tomba schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:29:
[...]

Kwestie toch van zelf meterstanden bij houden (of als je slimme meter hebt die standen bekijken) dan kan Excel of OpenOffice je prima helpen met berekenen hoeveel je opzij moet leggen ;)
Ja ben aan het wachten op ons verbruik van afgelopen maand, maar dat is nu in de zomer met de verwrming compleet uit.. Dat maakt het zo lastig omdat ik niet weet wat het in de winter gaat doen

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

[...]

Wat ga jij voor je zelf aanhouden als maandbedrag? Ik had nu 3 maanden Coolblue Energie en zat op 410 per maand dus ben al wat gewend..

[...]

True. Ik heb ons verbruik daarom ook conservatief (hoog) ingeschat, terwijl ik nu al weet dat we vanaf mei, zeker qua gasverbruik, al ruim 30% lager zitten dan vorig jaar dezelfde tijd. Dat zegt niet veel natuurlijk over de winter, maar de CV pruttelt op maximaal 60 graden (was 90) en de verwarming toch maar ingesteld op 19 graden. Ik denk dat we onder ons verbruik uitkomen. Los daarvan komen er nog 14 panelen en mogelijk een luchtwarmtepomp. Gok dat we safe zitten.

EDIT: Ons voorschot is dan ook gebaseerd op ons verbruik van de afgelopen jaren. Ons termijnbedrag zetten we iets hoger, uiteraard. Maar het scheelt, met de tarieven die we volgende maand betalen, bijna 50%. Nu maar hopen dat ze niet failliet gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Frituurman op 01-08-2022 13:42 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Bjorn180179 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:28:
Ik krijg per 13-8 helaas een variabel contract met gasprijs van € 1,96170.

Wordt het variabel tarief bij Energiedirect tussendoor ook gewijzigd ? Of alleen per 1-1 en 1-7 ?
Daar kan niemand wat over zeggen. Als Rusland volledig stopt met leveren of het gas raakt op in NL of Duitsland door een erg strenge winter dan wordt de kans op een vroegtijdige verhoging enorm groot. Ik verwacht sowieso dat de prijs per 1-1-'23 fors omhoog gaat. Vattenfall, een van de 3 grootste, vond het in ieder geval geen probleem om eerder te verhogen.

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:55
besteller2019 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:29:
In tijdens van crises is er voor elke energieleverancier contractuele ruimte om de werkelijke kosten door te belasten aan hun klanten.

Je zit met een 5 jarige contract uit 2020 of een 3 jarig contract uit 2022 dus in principe net zo safe. Als straks echt de pleuris uitbreekt gaan we gewoon met z'n allen de werkelijke kosten van gas en elektra betalen. Ook iedereen op vast contract.
Ik heb een vast 3-jarig contract bij Oxxio ingangsdatum 05-01-2022 afgesloten in aug 2021 voor 1300 m3 per jaar. Het lijkt me dat Oxxio 3900 m3 heeft vastgelegd voor mijn contract tegen het tarief van aug 2021. Zou dan totaal geen reden moeten zijn dat, omdat de inkoopprijzen stijgen in 2022/2023/2024, mijn tarief te verhogen voor een lopend contract van 3900 m3 die men al zou moeten hebben gereserveerd.

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-10 22:07

hidde212

Free your mind...

[...]

Ik schat in dat die 1100m3 wel redelijk klopt, ga ik nog even controleren bij de huidige bewoners. Ik denk zelfs dat we daar nog wel onder kunnen duiken met verlaging CV ketel, temperatuur op 19 en extra spouwmuurisolatie. Elektriciteit gaat dus wat meer kosten door te hoge inschatting van de 10 panelen, maar met een TLV van 11 cent zal dat niet het verschil maken.
[...]

En dit dus:
Tomba schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:29:
[...]

...and your ass will follow

• Ewivis
dehardstyler schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:03:
[...]

Waarom gokken voor 1,15 per maand? Lijkt mij een nobrainer om die verzekering direct af te sluiten. :)
Ik heb een reisverzekering bij Unive afgesloten. Puur ook omdat ik weg wilde bij mijn huidige en ik dan alsnog iets heb lopen bij Unive :)

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ewivis schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:51:
[...]

Goed verhaal wel:

Als ze de aanvrager zouden vragen of ze dit mochten controleren bij Unive is dat toch wel mogelijk? Best stom als ze dat nu niet vragen overigens.

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-10 14:36
Je kan ook nog prima achteraf een verzekering afsluiten mocht je dat willen. Meestal ligt de ingangsdatum van je energiecontract een maand (of meer) vooruit. Verzekeringen kan je meestal per vandaag afsluiten.

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-10 13:27
RadioAir schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:06:
Let wel op dat veel verzekeraars in de polis hebben opgenomen dat ze alleen uitkeren als zij de enige partij zijn bij wie je een dergelijke verzekering hebt.
Nah niet helemaal…in geval van dubbel verzekerd dient de verzekeraar bij wie je het risico het langst hebt afgedekt dekking te bieden.

Dus stel je hebt al jaren een doorlopende reisverzekering bij X en je sluit er nu ook bij Univé 1 af dan zal Univé in geval van schade niet uitkeren maar zal je je schade bij X moeten verhalen

• Supershiva
Tomba schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:19:
[...]

Had trouwens voordat ik Univé belde eerst Greenchoice zelf gebeld omdat we daar al sinds jaar en dag vaste klant zijn maar die konden helemaal niets. De dame aan de lijn claimde zelfs dat ze de Univé deal ook hadden willen cancellen maar dat dit ivm contractuele verplichtingen richting Univé nog niet kon.
Mocht je dus nog twijfelen zou ik dat daarom niet te lang meer doen ;) (mijn inziens een nobrainer als je nu variabel zit betaal je in principe nu al meer, laat staan als t straks winter is…)
Ik ben zaterdag pas in de gelegenheid om te bellen ivm vakantie in buitenland… Hoop dat ze die deal nog ff aanhouden.

Als je niet Greenchoice moet bellen welk nr moet ik dan wel hebben?

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:31
Waar sluiten jullie de Univé deal af? Op internet kan ik niets afsluiten namelijk. En telefoonnummer zie ik er niet bij staan.

Ik heb alleen 1500 kw electra nodig per jaar na aftrek zonnepanelen. En wil dit dus 3 jaar vastzetten.

• Yuyu80
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-03-2024
Scrtz schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:58:

Weet je hoeveel je dan per M3 betaald in deze aanbieding. Dat is voor mij doorslaggevend.

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-10 17:50
vangoghnl schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:44:
Waar sluiten jullie de Univé deal af? Op internet kan ik niets afsluiten namelijk. En telefoonnummer zie ik er niet bij staan.
Het staat ook slecht zeven keer in dit topic, dus hierbij de achtste: 0592-348987

• vangoghnl
detulp050 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:59:
[...]

Het staat ook slecht zeven keer in dit topic, dus hierbij de achtste: 0592-348987
Thanks man op naar de negende keer😂

• Scrtz
Yuyu80 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:48:
[...]

Weet je hoeveel je dan per M3 betaald in deze aanbieding. Dat is voor mij doorslaggevend.
https://www.greenchoice.nl/energie-van-de-boer-unive/

Hier vind je het tarievenblad en het tel nr

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:57
Gommert69 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:04:
Ik heb GC 3 jaar dalen afgesloten en heb het contract en voorwaarden per mail ontvangen.
Wat me opvalt is dat de algemene voorwaarden vermelden:

Artikel 19 Mogen wij deze voorwaarden en onze leveringstarieven veranderen?

19.1 Wij mogen deze voorwaarden altijd veranderen.

19.3 Wij kunnen met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven mogen veranderen tijdens de overeenkomst. Redenen hiervoor zijn overheidsbesluiten en de ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit of gas, waaronder prijsontwikkeling op de groothandelsmarkten voor elektriciteit of gas, wijzigingen met betrekking tot marge en prijs- en inkooprisico’s, Wijzigingen in de kostenstructuur voor het betreffende product en wijzigingen in onze algemene kostenstructuur.
Ook andere, uitzonderlijke, omstandigheden kunnen een reden zijn om de leveringstarieven te veranderen, in dat geval zal deze reden duidelijk aan u uitgelegd worden.

19.5 Wij kunnen ook met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven niet mogen veranderen tijdens de overeenkomst. Dit geldt niet voor een wijziging van de tarieven door een wijziging van de overheidsheffingen of de belastingen.

Ik vraag me nu af hoe zeker de 3-jaars tarieven zijn. Hoe zien jullie dat?
Kan je ook vastleggen dat je boete loos kan overstappen als ze het tarief wijzigen?

• ArthurMorgan
  • Niet online
elektriekert schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:56:
[...]

Kan je ook vastleggen dat je boete loos kan overstappen als ze het tarief wijzigen?
Zoals hierboven ook staat, lid 3 gaat over variabel, dan kan je dus altijd kosteloos overstappen. Lid 5 gaat over het vaste contract wat in dit topic veel besproken wordt. Daar liggen de tarieven gewoon van vast.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-10 19:49
elektriekert schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:56:
[...]

Lijkt me niet en bovendien schiet je daar niets mee op, want dan zal er vrijwel geen lager tarief in de markt te vinden zijn. Daarnaast kan je altijd boetevrij opstappen als de aanbieder de tarieven verhoogt.

[ Voor 10% gewijzigd door Gommert69 op 01-08-2022 18:51 ]

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Frituurman schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

Ons termijnbedrag zetten we iets hoger, uiteraard. Nu maar hopen dat ze niet failliet gaan.
Hoe kun je deze twee zinnen met elkaar rijmen?

Hoi!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

EWK schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:13:
[...]

Hoe kun je deze twee zinnen met elkaar rijmen?
Het zijn, naar huidige maatstaven, lage tarieven bij een relatief kleine (als je vergelijkt met vattenfall, Essent, Eneco, etc.) aanbieder. Kunnen ze dat volhouden? Er zijn er al een aantal omgevallen. Als het omvalt, ben je je voorschot kwijt. Ik zet hem hoger, dus ik ben dan meer geld kwijt. Daarom hoop ik dat ze niet failliet gaan. :)

• elektriekert
Gommert69 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:47:
[...]

Lijkt me niet en bovendien schiet je daar niets mee op, want dan zal er vrijwel geen lager tarief in de markt te vinden zijn. Daarnaast kan je altijd boetevrij opstappen als de aanbieder de tarieven verhoogt.
Van dat laatste was ik niet op de hoogte!
Bedankt

• EWK
  • Niet online

EWK

Frituurman schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:45:
[...]

Het zijn, naar huidige maatstaven, lage tarieven bij een relatief kleine (als je vergelijkt met vattenfall, Essent, Eneco, etc.) aanbieder. Kunnen ze dat volhouden? Er zijn er al een aantal omgevallen. Als het omvalt, ben je je voorschot kwijt. Ik zet hem hoger, dus ik ben dan meer geld kwijt. Daarom hoop ik dat ze niet failliet gaan. :)
Wauw, ik vind het erg nobel van je dat je zoveel extra risico wilt nemen en een commercieel bedrijf helpt in zijn liquiditeit zonder dat zij daar iets tegenover stellen.

Hoi!

• Scrtz
EWK schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:54:
[...]

Wauw, ik vind het erg nobel van je dat je zoveel extra risico wilt nemen en een commercieel bedrijf helpt in zijn liquiditeit zonder dat zij daar iets tegenover stellen.
Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat je aan het eind van het jaar niet ineens nog een afrekening krijgt van 1.000,- of meer ;)

• EWK
  • Niet online

EWK

Scrtz schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:06:
[...]

Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat je aan het eind van het jaar niet ineens nog een afrekening krijgt van 1.000,- of meer ;)
Als dat zo is, dan is dat in deze tijd niet meer slim. Zet dan het verschil lekker op je eigen spaarrekening. Kost per saldo niets meer en je loopt geen risico.

Hoi!

• elektriekert
Scrtz schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:06:
[...]

Zelf een spaarpotje voor maken op je rekening.

Verwijderd

Frituurman schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:17:
Zo de knetter. Ik heb er even een tijdje niet naar gekeken, maar het is echt niet leuk meer. Kreeg eind juni een 'verlengingsaanbod' voor een jaar vaste tarieven. Ons maandbedrag (4450kWh / 1100m3) zou uitkomen op 369 euro. Kon alleen pas verlengen vanaf 6 juli. Kijk ik op 6 juli, verlengingsaanbod weg, nieuwe tarief 415 euro per maand. Nu is ons verbruik daarbij wel wat hoger ingeschat (+250kWh / + 250m3), maar met het oog op nog verder stijgende tarieven heb ik het toch maar laten staan op dit flex-contract. 415 is nog wel op te hoesten. Als ik mijn daadwerkelijke verbruik (2021/22) nu invul bij Essent, dan komt mijn nieuwe termijnbedrag uit op een whopping 620 euro. Zeshonderdtwintig euro. De zorgverzekering lijkt bijkans op wisselgeld als je het daarmee vergelijkt. Dat is nogal een schril contrast met de netto 155 euro die ik tot en met juni betaalde voor alles. :(

Tot overmaat van ramp zijn er leveringsproblemen voor de zonnepanelen die we al in juni zouden krijgen. Dat wordt nu op z'n vroegst november.

Je zou haast Oekraïne aan Rusland doneren. Man man man.

Los daarvan blijft de investering in zonnepanelen en mogelijk een warmtepomp staan op de korte termijn, maar ik hoop inmiddels voor mijn eigen portemonnee dat er snel rust en vrede komt daar verderop.
- foetsie

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2022 00:16 ]

• bjornty
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-05 16:12
Lekker ontopic weer

[ Voor 70% gewijzigd door tweakduke op 02-08-2022 10:30 . Reden: Quote aangepast ]

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-10 14:57
Na een tijd zoeken naar een nieuw energiecontract, zojuist ook de Greenchoice / Univé deal afgesloten. (En een uurtje daarvoor de welbekende reisverzekering van 1,14 euro per maand. Funfact: op de eerste nota staat dat het bedrag te klein is om te incasseren, dus die hoef ik niet te betalen).
Het afsluiten verliep soepel en duidelijk.

Ondanks dat mijn maandbedrag nu meer dan verdubbelt, heb ik nu wel een soort van rust/bezinning gevonden.

Bedankt voor de tip, mede-Tweakers!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
*off-topic*

[ Voor 94% gewijzigd door tweakduke op 02-08-2022 10:31 . Reden: Quote aangepast ]

Verwijderd

Klopt excuus hoort hier niet.

• Yoghurtbeker
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-06 19:26
Heeft unive / gc ook een bedenktijd indien je het telefonisch afsluit?

• Tomba

Tomba

Yoghurtbeker schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 07:17:
Heeft unive / gc ook een bedenktijd indien je het telefonisch afsluit?
Uiteraard :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvbWcevZgVfCq7p8h3DU3ekQr3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vC3QMfzqyH6xkaU3OxoMD97j.jpg?f=fotoalbum_large

• Scrtz
elektriekert schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:08:
[...]

Zelf een spaarpotje voor maken op je rekening.
EWK schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:08:
[...]

Als dat zo is, dan is dat in deze tijd niet meer slim. Zet dan het verschil lekker op je eigen spaarrekening. Kost per saldo niets meer en je loopt geen risico.
Ja klopt, dom. Totaal niet over nagedacht :F

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Het is dan ook niet serieus hé. Ik ben me er terdege van bewust dat het maar geld is. Voor ons is het ook een keuze tussen gas/licht versus meer of minder sparen. Niet heel erg natuurlijk, maar ik ken genoeg mensen die het water aan de lippen staat.

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

EWK schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:54:
[...]

Ik vind je opmerkingen wel erg cynisch. We hebben altijd hogere termijn bedragen gedaan, zodat we aan het einde van het jaar nooit voor verrassingen kwamen te staan. Dat is toch gewoon mijn keuze? Ja, ik kan er ook voor kiezen om te sparen bij de bank (en dat doen we ook met een potje onvoorzien), maar dat stukje extra termijn bedrag is hooguit een paar cappuccino per week minder. Soit. Daarnaast vertrouw ik erop dat de heren en dames inkopers bij GC hun werk hebben gedaan. Maar dan mag ik nog steeds hopen dat ze niet failliet gaan, toch? Mensen die het wat minder breed hebben, kunnen wellicht de sprong naar een modelcontract tegen de hoofdprijs niet bolwerken.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:39
Frituurman schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:04:
[...]

Ik vind je opmerkingen wel erg cynisch. We hebben altijd hogere termijn bedragen gedaan, zodat we aan het einde van het jaar nooit voor verrassingen kwamen te staan. Dat is toch gewoon mijn keuze? Ja, ik kan er ook voor kiezen om te sparen bij de bank (en dat doen we ook met een potje onvoorzien), maar dat stukje extra termijn bedrag is hooguit een paar cappuccino per week minder. Soit. Daarnaast vertrouw ik erop dat de heren en dames inkopers bij GC hun werk hebben gedaan. Maar dan mag ik nog steeds hopen dat ze niet failliet gaan, toch? Mensen die het wat minder breed hebben, kunnen wellicht de sprong naar een modelcontract tegen de hoofdprijs niet bolwerken.
Maar het slaat letterlijk nergens op. Toegegeven tot vorig jaar deed ik het ook: het geld gaat het hele jaar van je rekening zonder dat je het merkt en vervolgens krijg je een dikke teruggave aan het eind van het jaar. Ondanks de sigaar uit eigen doos, is het in een keer krijgen van dat bedrag gewoon lekker. (Mijn record is 1100 euro teruggave)

Toch is het gewoon dom: je krijgt geen cent extra, maar als het zooitje omvalt sta je wel helemaal achteraan als schuldeiser. Waarom zou je dus niet je rekening op 25 euro zetten en de rest op de spaarrekening? Ik heb het eerste deel van dit jaar van januari tot juli 85 euro betaald en heb de rekening 2 weken geleden op 15 euro gezet. Ik verwacht ongeveer quite uit te komen zo, ivm met de hoge teruggave dit jaar.

Zeker aanstaande winter kan echt alles gebeuren denk ik, dus waarom gokken?

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 22:29

Nikeo

Jawelles

Net na 6 minuten wachten vanaf 09:00u prima telefonisch geholpen aan een """""goedkoop""""" Univé gascontract (dus geen stroom). Daarvoor neem ik een aparte leverancier met hoge terugleververgoeding. Ik heb er gelukkig al jaren een reisverzekering. Ze vroegen er wel naar. Het was in 10 minuten geregeld. Contract zit al in de mail.

Nog even gevraagd hoe lang het nog af te sluiten is. Volgens de medewerker hangt het van de markt en de verkoop af maar "misschien is het morgen al niet meer af te sluiten" zei hij. Zij weten niet hoe lang het nog duurt.

Bedankt voor dit topic en de energie die sommigen er in steken. Ik hoop even rust te vinden.

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

dehardstyler schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:12:
[...]

Maar het slaat letterlijk nergens op. Toegegeven tot vorig jaar deed ik het ook: het geld gaat het hele jaar van je rekening zonder dat je het merkt en vervolgens krijg je een dikke teruggave aan het eind van het jaar. Ondanks de sigaar uit eigen doos, is het in een keer krijgen van dat bedrag gewoon lekker. (Mijn record is 1100 euro teruggave)

Toch is het gewoon dom: je krijgt geen cent extra, maar als het zooitje omvalt sta je wel helemaal achteraan als schuldeiser. Waarom zou je dus niet je rekening op 25 euro zetten en de rest op de spaarrekening? Ik heb het eerste deel van dit jaar van januari tot juli 85 euro betaald en heb de rekening 2 weken geleden op 15 euro gezet. Ik verwacht ongeveer quite uit te komen zo, ivm met de hoge teruggave dit jaar.

Zeker aanstaande winter kan echt alles gebeuren denk ik, dus waarom gokken?
Ik kan me hierin vinden, misschien slaat het nergens op, maar wat ik al zei, het gaat voor ons om wat minder sparen, een cappuccino minder op het terras op zaterdag of zondag, etc. Daarnaast hebben we genoeg saldo onvoorzien om een paar jaarrekeningen op te vangen. Het risico is voor ons per saldo relatief klein. We houden ook rekening met een prijs van 500 per maand; de besparing bij GC geeft ons een extra buffer van 150 per maand om nog meer op te bouwen. Komen we goed uit, dan gaat het naar een warmtepomp en zonneboiler, moeten we bijbetalen, dan betalen we bij.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Frituurman schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:27:
[...]

Ik kan me hierin vinden, misschien slaat het nergens op, maar wat ik al zei, het gaat voor ons om wat minder sparen, een cappuccino minder op het terras op zaterdag of zondag, etc. Daarnaast hebben we genoeg saldo onvoorzien om een paar jaarrekeningen op te vangen. Het risico is voor ons per saldo relatief klein. We houden ook rekening met een prijs van 500 per maand; de besparing bij GC geeft ons een extra buffer van 150 per maand om nog meer op te bouwen. Komen we goed uit, dan gaat het naar een warmtepomp en zonneboiler, moeten we bijbetalen, dan betalen we bij.
Wat wij bedoelen is gewoon het bedrag wat je niet aan energie betaald helemaal afzonderen in een potje wat je energiekosten noemt. Dus net zo goed als nu niet uitgeven en reserveren voor je energierekening aan het einde. Heb je het nodig gebruik je het daarvoor, hou je het over gebruik je het alsnog ergens anders voor.
Gaat de boel failiet, dan hou je dat geld gewoon in eigen beheer. (soms zul je alsnog moeten betalen omdat je te weinig voorschot betaald hebt. Maar als je teveel voorschot betaald hebt krijg je niks daarvan terug.)

Een spaarpotje bij een energiebedrijf is gewoon per definitie niet slim. Dat kan je nog beter opnemen en thuis in een oude sok stoppen. Kans dat die gejat wordt is kleiner (en waarschijnlijk verzekerd) dan dat een energieleverancier failliet gaat in deze tijd.

Meest veilige optie is een contract aangaan na augustus/september want dan begint de periode dat je per maand minder betaald dan je verbruikt. En ongeveer per maand betalen wat je gemiddeld verbruikt. Op die manier loop je gewoon de minste risioco dat je uiteindelijk te veel betaald voor wat je hebt gekregen.

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-08-2022 09:34 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Bjorn180179
Per 13 augustus ga ik over op de volgende variabele tarieven :

Gas € 1,96170
Stroom normaal € 0,47371
Stroom dal € 0,37561

Ik log net in en zie een verlengaanbod klaarstaan voor 1 jaar met de volgende tarieven :

Gas € 2,35
Stroom normaal € 0,62
Stroom dal € 0,43

Hiermee geven ze toch al aan dat de variabele tarieven flink gaan stijgen per 1-1-2023 of heb ik het mis ?

• flitjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10-2024
Bjorn180179 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:34:

Gas € 1,96170
Stroom normaal € 0,47371
Stroom dal € 0,37561

Ik log net in en zie een verlengaanbod klaarstaan voor 1 jaar met de volgende tarieven :

Gas € 2,35
Stroom normaal € 0,62
Stroom dal € 0,43

Hiermee geven ze toch al aan dat de variabele tarieven flink gaan stijgen per 1-1-2023 of heb ik het mis ?
Ik kan de prijzen bevestigen. Zojuist op variabel contract vergelijkbare verhoging gekregen.

• Wolly
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:31:
[...]

Wat wij bedoelen is gewoon het bedrag wat je niet aan energie betaald helemaal afzonderen in een potje wat je energiekosten noemt. Dus net zo goed als nu niet uitgeven en reserveren voor je energierekening aan het einde. Heb je het nodig gebruik je het daarvoor, hou je het over gebruik je het alsnog ergens anders voor.
Gaat de boel failiet, dan hou je dat geld gewoon in eigen beheer. (soms zul je alsnog moeten betalen omdat je te weinig voorschot betaald hebt. Maar als je teveel voorschot betaald hebt krijg je niks daarvan terug.)

Een spaarpotje bij een energiebedrijf is gewoon per definitie niet slim. Dat kan je nog beter opnemen en thuis in een oude sok stoppen. Kans dat die gejat wordt is kleiner (en waarschijnlijk verzekerd) dan dat een energieleverancier failliet gaat in deze tijd.

Meest veilige optie is een contract aangaan na augustus/september want dan begint de periode dat je per maand minder betaald dan je verbruikt. En ongeveer per maand betalen wat je gemiddeld verbruikt. Op die manier loop je gewoon de minste risioco dat je uiteindelijk te veel betaald voor wat je hebt gekregen.
Fijn dat er zoveel mensen reageren op iemand die achteloos schrijft dat hij zijn voorschot "uiteraard" verhoogt. Voor @Frituurman is dat misschien logisch om wat voor reden dan ook, je loopt wel het gevaar dat andere mensen in andere situaties dat ook voor waarheid aannemen en hierdoor flink het schip ingaan.

Algemene stelregel zou moeten zijn: Spaar niet via je energieleverancier, bij faillisement loop je kans je geld kwijt te raken en de nieuwe leverancier die je contract overneemt heeft hier geen boodschap aan.

• Bjorn180179
flitjes schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:36:
[...]

Ik kan de prijzen bevestigen. Zojuist op variabel contract vergelijkbare verhoging gekregen.
Tussentijdse verhoging ? Of per 1-1-2023 ?

• flitjes
Bjorn180179 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:38:
[...]

Tussentijdse verhoging ? Of per 1-1-2023 ?
Tussentijdse verhoging per 01-08.

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

ArthurMorgan schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:31:
[...]

Dat snap ik. Ik begrijp ook wel dat ik het voorschot in principe wel op 1 euro kan zetten en 499 kan gaan sparen in de spaarpot. Als iedereen daar zo insteekt is dat alleen ook weer niet goed voor de solvabiliteit van de leverancier. We sparen ook hiervoor trouwens wel en ja, dat is een aparte energie spaarpot bij de Rabo waar we de afgelopen 15 jaar altijd het voorschot wat we we terugkregen op hebben gespaard. Sinds de hogere tarieven (maar voor afloop van ons contract) hebben we daar 300 per maand extra op gespaard. In juni hebben we de helft daarvan naar een andere spaarpot gezet voor zonnepanelen, warmtepomp, etc. (dat laatste is nog even afhankelijk van een evt. verhuizing). Het restant is genoeg om 2 jaar op te vangen.

• Muzzikap1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-03 22:39
Nikeo schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:24:
Net na 6 minuten wachten vanaf 09:00u prima telefonisch geholpen aan een """""goedkoop""""" Univé gascontract (dus geen stroom).

Nog even gevraagd hoe lang het nog af te sluiten is. Volgens de medewerker hangt het van de markt en de verkoop af maar "misschien is het morgen al niet meer af te sluiten" zei hij. Zij weten niet hoe lang het nog duurt.
Dan hebben we samen in de wacht gestaan.

Ik kreeg ook te horen dat er nog maar een beperkt aantal contracten beschikbaar zijn dus niet lang moest wachten met beslissen. Enkele dagen wachten zou te laat kunnen zijn. Dit kan je ook zien als verkoop methode.

Verder vertelde de medewerker me dat er gecontroleerd gaat worden of je ook echt een verzekering via unive hebt lopen.

• Wolly
  • Niet online
Muzzikap1 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:45:
[...]

Ik kreeg ook te horen dat er nog maar een beperkt aantal contracten beschikbaar zijn dus niet lang moest wachten met beslissen. Enkele dagen wachten zou te laat kunnen zijn. Dit kan je ook zien als verkoop methode.
Dat is zelfs een oneerlijke handelspraktijk.
Voorbeelden van oneerlijke handelspraktijken zijn:

U bent opdringerig en zet uw klant onder druk om iets te kopen.

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:55
Wolly schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:54:
[...]

[...]
Ik denk dat veel mensen wensten dat de energiemaatschappijen sinds nov 2021 opdringerig waren gezien de tarieven van de laatste tijd en de verkrijgbaarheid van contracten.

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:46
flitjes schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:36:
[...]

WeLke maatschappij is dat?

• flitjes
Gaat om Eneco.

Exacte prijzen: 0.529/0.452 euro kWh en 2,25 euro m3

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-10 14:36
Bjorn180179 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:34:

Gas € 1,96170
Stroom normaal € 0,47371
Stroom dal € 0,37561

Gas € 2,35
Stroom normaal € 0,62
Stroom dal € 0,43

Nee, vast is altijd duurder dan variabel. Opslag van 40 cent is helemaal niet gek. Je dekt je in tegen -nog harder- stijgende tarieven en dat kost geld. Zie het als een soort van verzekeringspremie.

• Ewivis
Mijn moeder zit dus met het volgende:

Zit bij Oxxio. Heeft ongeveer 3000kwh per jaar en 1000m3 gas per jaar.

Nu variabel met deze tarieven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zt9ajhDHjeAnuntHeKR7B2qnSU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRgsUNANXKKnqzCkqgCv47Gj.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind ze bijna te bizar dat ze zo laag zijn. Ik heb zelf nu dus GC 3 jaar (1.66m3 gas variant) en zit dus voor mijn moeder te kijken of die nu ook 3 jaar bij GC moet gaan.
We weten niet wat de prijzen gaan doen... Maar zo laag als dit heb ik het nog niet gezien?

• ArcticWolf
  • Niet online
Ewivis schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:11:
Mijn moeder zit dus met het volgende:

Zit bij Oxxio. Heeft ongeveer 3000kwh per jaar en 1000m3 gas per jaar.

Nu variabel met deze tarieven:

[Afbeelding]

Ik vind ze bijna te bizar dat ze zo laag zijn. Ik heb zelf nu dus GC 3 jaar (1.66m3 gas variant) en zit dus voor mijn moeder te kijken of die nu ook 3 jaar bij GC moet gaan.
We weten niet wat de prijzen gaan doen... Maar zo laag als dit heb ik het nog niet gezien?
Dit valt onder misleiding... ik meen dat de btw verlaging niet in de tarieven verrekend mag worden maar dat hebben ze hier wel gedaan. Dus het is maar "laag" tot 1-1-2023

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:32
ArcticWolf schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:13:
[...]

Dit valt onder misleiding... ik meen dat de btw verlaging niet in de tarieven verrekend mag worden maar dat hebben ze hier wel gedaan. Dus het is maar "laag" tot 1-1-2023
Dus inclusief alle belastingen is dit €1.68/m³ en met 21% btw in plaats van 9% is dat € 1.86/m³.
Nog steeds niet duur voor de huidige markt maar wel aanmerkelijk minder gunstig dan het lijkt zoals zij het opschrijven.

• ArcticWolf
  • Niet online
Compuchip87 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:17:
[...]

Dus inclusief alle belastingen is dit €1.68/m³ en met 21% btw in plaats van 9% is dat € 1.86/m³.
Nog steeds niet duur voor de huidige markt maar wel aanmerkelijk minder gunstig dan het lijkt zoals zij het opschrijven.
Ik zit variabel op €1.62/m³ met 21% btw en €1.47 met 9% btw. alleen zie 1,62% in de app staan met de melding dat de btw eind van het jaar wordt verrekend.

• Ewivis
[...]

Klopt, het staat er wel netjes onder toch? En met 9% is dit dus alsnog goedkoper dan wat ik afgelopen tijd heb gezien?

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:09
[...]

Dat mag gewoon. Je zou het wel misleiding kunnen noemen als het gaat om een (meer)jaarcontract omdat dat dan in een deel van de contractperiode de btw verhoogd wordt. Oxxio LosVast is echter variabel dus dat is hier niet van toepassing.

• ArcticWolf
  • Niet online
Melkunie schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:24:
[...]

Dat mag gewoon. Je zou het wel misleiding kunnen noemen als het gaat om een (meer)jaarcontract omdat dat dan in een deel van de contractperiode de btw verhoogd wordt. Oxxio LosVast is echter variabel dus dat is hier niet van toepassing.
Ja eens, had niet helemaal gezien dat het eronder stond. Enige is wel dat ze ermee adverteren, dat je straks wel het 21% tarief ziet in de app/site en dat het bij de eind rekening weer verrekend wordt. Beetje dubbel is het dus wel... maar dat is hoe ik het lees.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:09
@ArcticWolf klopt, daar gaan ze inderdaad wel een beetje apart mee om. Zit zelf op het moment toevallig ook bij Oxxio op LosVast sinds 17 januari en ik zie het straks wel gebeuren op de jaar/eindnota. Met het tarief dat ik nu heb (gas 1,44 obv 21% btw) mag ik niet klagen in de huidige situatie dus dat btw-verschil geloof ik wel, dat scheelt met mijn verbruik uiteindelijk maar maximaal 80 euro.

[ Voor 32% gewijzigd door Melkunie op 02-08-2022 10:40 ]

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:50
flitjes schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:04:
[...]

Gaat om Eneco.

Exacte prijzen: 0.529/0.452 euro kWh en 2,25 euro m3
Hier ook Eneco met een wijziging per 13/08, maar de tarieven die ik voorgeschoteld krijg zijn toch net weer wat anders :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/frayUBRrI76mQAh-HQTpFpJhhzo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJzoy92G2YxnfNLINMPxhFVH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Y_acDex7vTfSZPR-X1avXUXVik=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUHUyPfyCfifuuwQITdDRaLf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RayIykaUIeOiQfoJ5tdP4UfzWAA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XiveW7HyKVfyRIMrAZouGDKY.jpg?f=fotoalbum_tile

Ook even vergelijk met 2021...da's een beste stijging van 86% voor elektriciteit en 142% voor gas 8)7

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Yoghurtbeker
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-06 19:26
Ook besloten om een contract met GC aan te gaan. Mochten de gasprijzen toch weer extreem dalen kun je altijd nog het contract openbreken voor een paar honderd euro.
Bedankt Tweaker leden voor alle input.

• Bjorn180179
Misschien een stomme vraag maar weet iemand wat de opzegtermijn bij Energiedirect is zodra je op een onbepaalde tijd contract zit ?

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:08
[...]

Verder vertelde de medewerker me dat er gecontroleerd gaat worden of je ook echt een verzekering via unive hebt lopen.
Succes met die controle. Ik heb gebeld. Geen vragen gekregen en afgesloten. Vervolgens wordt het nergens vermeld dat je aan die voorwaarde moet voldoen. Alles doorgelezen en er wordt geen woord gerept over unive.

• A3-D
Nikeo schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:24:
Net na 6 minuten wachten vanaf 09:00u prima telefonisch geholpen aan een """""goedkoop""""" Univé gascontract (dus geen stroom). Daarvoor neem ik een aparte leverancier met hoge terugleververgoeding. Ik heb er gelukkig al jaren een reisverzekering. Ze vroegen er wel naar. Het was in 10 minuten geregeld. Contract zit al in de mail.

Bedankt voor dit topic en de energie die sommigen er in steken. Ik hoop even rust te vinden.
Wat zijn de tarieven voor alleen gas dan? Ik neem aan dat dit weer een ander tarief is dan een compleet contract incl. stroom? Ik wil in principe voor stroom ook wel bij Eneco blijven en gas dan overstappen naar GC/Univé

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 20:57
Wolly schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:54:

[...]
Het melden dat er nog een beperkt aantal contracten is mag gewoon.
Net zoals hoeveel kaarten er nog beschikbaar zijn voor een concert of hoeveel producten er in een webshop op voorrraad zijn. Zolang je maar niet liegt.

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:17
Bjorn180179 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:25:
Misschien een stomme vraag maar weet iemand wat de opzegtermijn bij Energiedirect is zodra je op een onbepaalde tijd contract zit ?
Als je zelf opzegt is het 30 dagen.
Bij een nieuw contract bij een andere leverancier geldt dit schijnbaar niet.
Bij mij was het na de 14 dagen bedenktijd na afsluiten binnen een paar dagen geregeld.

• Supershiva
A3-D schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:43:
[...]

Wat zijn de tarieven voor alleen gas dan? Ik neem aan dat dit weer een ander tarief is dan een compleet contract incl. stroom? Ik wil in principe voor stroom ook wel bij Eneco blijven en gas dan overstappen naar GC/Univé
Zijn hetzelfde… zelf net ook alleen gas afgesloten

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 22:29

Nikeo

Jawelles

A3-D schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:43:
[...]

Het zelfde tarief als op het tarievenblad waar stroom en gas genoemd worden

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zojuist ook met Univé gebeld, nadat ik een reisverzekering heb afgesloten, binnen 5 minuten was het geregeld, direct iemand aan de lijn.

Zit nu variabel bij Greenchoice, is wat goedkoper, maar toch voor zekerheid met 3 jaar dalen gekozen. Ingangsdatum nu laten zetten op 1 januari komend jaar. Die ingangsdatum kan je nog naar voren trekken als Greenchoice variabel toch besluit eerder van 1 januari te verhogen, meldde ze me. Mooi eerst nog even de wat lagere variabele tarieven van 1.61.

Eerste helft volgend jaar verhuizen naar gasloze woning, dan betaal je geen opzegvergoeding voor gas. Zonnepanelen dekken geen volledig verbruik.

Geeft rust zo'n contract, dat vinden wij erg lekker. Dan maar (eerst) wat duurder...

• A3-D
Nikeo schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:13:
[...]

Het zelfde tarief als op het tarievenblad waar stroom en gas genoemd worden
Thanks, zojuist voor gas ook maar even geregeld, scheelt op 1350m3 toch bijna 400 Euro, dat is gauw verdiend! _/-\o_

Met stroom blijf ik bij Eneco

[ Voor 6% gewijzigd door A3-D op 02-08-2022 12:35 ]

• Tomba

Tomba

koelkast schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:27:
[…]

Zit nu variabel bij Greenchoice, is wat goedkoper,
[…]
Ben je daar zeker van? Als ik op de website kijk zijn de tarieven per 11-7 juist hoger dan het Univé contract;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwlQYQWpHI6xqltl8r8QCF4-ewY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OE4g1bA3ZLWaqRrGQMB7zyKs.jpg?f=fotoalbum_large

• Bjorn180179
Altijd fijn dat dit soort topics er zijn _/-\o_

Eerst netjes een reisverzekering afgesloten bij Unive (moest toch nog gebeuren) en vervolgens het bekende nummer gebeld en 3 jaar duurzaam dalen afgesloten bij GC/UV.

Kan in eerste instantie per 2-9 ingaan maar de betreffende medewerker vertelde mij dat ik in de 14 dagen bedenktijdperiode GC kan bellen en verzoeken om het eerder in te laten gaan. Dus proberen of het ook gelijk na afloop van contract bij ED over kan.

• koelkast
  • Niet online
Tomba schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:46:
[...]

Ben je daar zeker van? Als ik op de website kijk zijn de tarieven per 11-7 juist hoger dan het Univé contract;

[Afbeelding]
Ik heb per 1 juli mijn tarieven doorgekregen. Die zijn lager dan in dit staatje. Dat verhogen ze toch niet 10 dagen later? Ik neem aan dat dit alleen voor nieuwe klanten geldt. Ik heb nu variabel via een lokale corporatie met Greenchoice. Die variabele tarieven zijn lager dan standaard variabel.

Of ben ik nu gek?

• Tomba

Tomba

koelkast schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:51:
[...]

Ik heb per 1 juli mijn tarieven doorgekregen. Die zijn lager dan in dit staatje. Dat verhogen ze toch niet 10 dagen later? Ik neem aan dat dit alleen voor nieuwe klanten geldt. Ik heb nu variabel via een lokale corporatie met Greenchoice. Die variabele tarieven zijn lager dan standaard variabel.

Of ben ik nu gek?
Ik zou het niet durven te zeggen. Mijn aanname was dat variabel erop sloeg dat je tarieven konden veranderen niet dat ze per persoon anders waren ;)
Aan de andere kant hebben ze neem ik aan een verplichting je te informeren als de tarieven veranderen? Wat zie jij in mijn Greenchoice?

• koelkast
  • Niet online
Tomba schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:53:
[...]

Ik zou het niet durven te zeggen. Mijn aanname was dat variabel erop sloeg dat je tarieven konden veranderen niet dat ze per persoon anders waren ;)
Aan de andere kant hebben ze neem ik aan een verplichting je te informeren als de tarieven veranderen? Wat zie jij in mijn Greenchoice?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYTGhVCdA7mE41a5MM1bvABbkto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EndUM0gbrXHMeVSs0d9jYyjU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/By6ygl1zQyrJPlehqO07YpIxig4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RG2TICsejBUkXkKgFNZhxRIV.jpg?f=fotoalbum_large

Staat dus vast tot 1 januari. Dan laat ik het voor 3 jaar vast ingaan.

• Tomba

Tomba

koelkast schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:01:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Staat dus vast tot 1 januari. Dan laat ik het voor 3 jaar vast ingaan.
Netjes, zou die screenshots goed bewaren ;)
Weer wat geleerd, variabel is óók variabel per klant bij GC :P

• RadioAir
Dat laatste geldt momenteel voor praktisch elke aanbieder. Nu variabel afsluiten is direct de hoofdprijs betalen terwijl je een ander (lager, maar ook flink hoger) tarief krijgt als je contract af loopt.

• Tomba

Tomba

RadioAir schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:17:
Dat laatste geldt momenteel voor praktisch elke aanbieder. Nu variabel afsluiten is direct de hoofdprijs betalen terwijl je een ander (lager, maar ook flink hoger) tarief krijgt als je contract af loopt.
Weer wat geleerd :)

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:45
Ben ook maar overgestapt naar GC/Univé, reisverzekering per 01-09 laten ingaan, en de GC ingangsdatum 01-01-2023 (Omdat de tarieven van Vattenfall momenteel nog een heel stuk gunstiger zijn). Ik had eerst geen reisverzekering, maar zat me niet lekker ;)

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Ik neem aan dat niemand voor de 1,15 per maand het risico gaat lopen dat er ergens een regeltje blijkt te zijn dat je bij controle uit je contract wordt gezet bij GC Unive dalen 3 jaar?

En idd ik kan het ook niet vinden met ctrl F en documenten doorzoeken, op "Univé" zoeken geeft geen hits anders dan de voorwaarden naam "contractvoorwaarden 3 jaar duurzaam dalen Univé'.

Een boete van max 125 euro voor het opzeggen van het 3 jarige contract is in deze markt ook peanuts denk ik.

Dell XPS 15 9550 FHD

• vangoghnl
Hier ook net afgesloten. Ook voor mijn ouders en schoonouders.

Echt bijzonder goedkoop in vergelijking met andere aanbieders.
Mochten ze omvallen is er weinig aan de hand. Zit nu namelijk ook al bij Greenchoice variabel. Dus dan zou ik ook de pineut zijn.

Hier werd er aan de telefoon niet gevraagd naar Univé. En ook ik zie dit nergens in de gestuurde voorwaarden staan. Vraag mij dus af of dit niet een beetje onzin is. Voor de zekerheid maar wel de bekende reisverzekering afgesloten.

• RadioAir
Het tarievenblad is van de website van GC gehaald. Goh waarom zou dat nou zijn hahaha.

• Treur
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:54
[...]

Denk dan toch een goede verkooptruuk.
Heb zelf 19juli dit contract afgesloten en toen zeiden ze dit ook al tegen mij

• Wolly
  • Niet online
RadioAir schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:51:
Het tarievenblad is van de website van GC gehaald. Goh waarom zou dat nou zijn hahaha.
Deze?

https://www.greenchoice.n...n-univ%C3%A9-20220701.pdf

• RadioAir
Ja die staat er nog wel, maar het linkje naar het tarievenblad is van de website verdwenen.

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
RadioAir schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:15:
Ja die staat er nog wel, maar het linkje naar het tarievenblad is van de website verdwenen.
Dus nu 2 opties,

1.) het aanbod gaat nu echt zeer binnenkort stoppen

of

2.) er komt wederom een nieuw tarievenblad per vandaag of morgen met waarschijnlijk dan weer hogere tarieven.

Conclusie voor degenen die nog twijfelen, bel NU :-)

• pikstert
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-10 15:32
Hier ook het contract afgesloten van GC/Unive. Bedankt voor de topic. Overigens is de solvabiliteit op basis van een korte google zoektocht ook goed. Ben heel benieuwd wat de variabele prijzen het gaan doen de aankomende maanden, maar de kans is groter op meer paniek dan minder.
Pagina: 1 ... 226 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4