Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.003 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:22
Tallguy schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:40:
[...]

OM is blijkbaar 'Nieuwe Energie'

quote:
om | nieuwe energie
om | nieuwe energie is het groenste energiecollectief van Nederland. Met tientallen energie coöperaties in Nederland leveren zij altijd 100% groene energie, opgewekt bij jou in de buurt. om | nieuwe energie heeft geen winstoogmerk: het geld wordt geïnvesteerd in scherpe energieprijzen en lokale duurzaamheidsprojecten, waardoor jij de vergroening en de lokale economie in je regio stimuleert. Op basis van je woonplaats zorgt om | nieuwe energie ervoor dat de energie die je afneemt afkomstig is van de dichtstbijzijnde coöperatie.
Nooit van gehoord, zal eens kijken of ze goed betalen haha

Edit oh maar 9.7 cent.....

[ Voor 11% gewijzigd door reneeke1970 op 07-03-2019 13:29 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28
Delta Energie komt bij mij op gaslicht en prisewise als goedkoopst uit. Dit komt door de welkomstbonus maar greenchoice is qua elektra en gas goedkoper.

Dus wat is slimmer, een welkomstbonus met hogere kWh/m3 kosten of geen welkomstbonus maar lagere kWh/m3 kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-09 16:37

vanDaal

-ismeereentje

Signs schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 08:56:
Dus wat is slimmer, een welkomstbonus met hogere kWh/m3 kosten of geen welkomstbonus maar lagere kWh/m3 kosten
Ik ben zelf voor het laatste gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Delta Energie komt bij mij op gaslicht en prisewise als goedkoopst uit. Dit komt door de welkomstbonus maar greenchoice is qua elektra en gas goedkoper.

Wat is er totaal goedkoper als je het berekent na de contractperiode? Obv je verwachte verbruik? Dan zou ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Hsb-3 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 11:25:
[...]

Wat is er totaal goedkoper als je het berekent na de contractperiode? Obv je verwachte verbruik? Dan zou ik dat doen.
Na de contract periode moet je juist weer over stappen voor wederom bonus

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57

Heb je ze naast elkaar gezet in bijvoorbeeld Excel ?
En wat is het goedkoopste onderaan de streep ?

Als het met welkomstbonus inderdaad voor een jaar goedkoper is dan de hogere krijg voor lief nemen en na je contract weer overstappen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
reneeke1970 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 13:51:
[...]

Na de contract periode moet je juist weer over stappen voor wederom bonus
... Je snapt hopelijk toch dat ik bedoel dat als hij een contract voor een jaar afsluit, wat dan na dat jaar (totaal genomen) het voordeligst is.

Natuurlijk stap je erna dan weer over, of kijk je naar een goede aanbieding voor bestaande klanten voor een voordelig tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Hsb-3 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 14:30:
[...]

... Je snapt hopelijk toch dat ik bedoel dat als hij een contract voor een jaar afsluit, wat dan na dat jaar (totaal genomen) het voordeligst is.

Natuurlijk stap je erna dan weer over, of kijk je naar een goede aanbieding voor bestaande klanten voor een voordelig tarief.
Nee niet begrepen, ik zeg dan altijd over een jaar gezien, en niet na het jaar.
Maar hij is duidelijk zo, ik heb niks gezegd

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:44
Net getest: vereniging eigen huis collectief (Ichoosr) is eur 150p jr goedkoper dan mn verlengaanbod. Beide greenchoice

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo101
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
*knip* Referral

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 10-03-2019 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo101
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
*knip* Nog steeds een referral. Ook via DM uitdelen is niet de bedoeling.

[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 10-03-2019 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:11
1 juni loopt mijn huidge energiecontract af. Tot wanneer heb ik nu maximaal de tijd om op 1 juni naadloos over te gaan naar een ander? Is dat 2 weken afkoel periode + 1 maand opzegtermijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
@Dacuuu Volgens mij klopt dat inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik ben van Engie overgestapt naar Oxxio dit jaar en eerst werd mijn welkomsbonus niet getoond op de eindafrekening. Op de chat vertelde de medewerker eerst dat deze niet geldig was omdat ik mijn contract niet een jaar had aangehouden, maar ik was enkel verhuisd en had het contract meeverhuisd. Dus ze ging het doorsturen en heb nu eindelijk het volledige bedrag (inclusief de ontbrekende 330 euro) ontvangen. Dus goed op letten! Ze kunnen heel sneaky zijn met dit soort dingen...

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:55

SkyStreaker

Move on up!

Ik zit ook nu even rond te kijken voor wat voor ons financieel wat beter uitkomt, maar vindt het verrekte lastig te beslissen wat nu daadwerkelijk ook beter is. Een ander probleem is ook dat ik alleen electra heb (gas heb ik niet en verwarming is collectief, oftewel blokverwarming).

Elke jaar schommel ik tussen de 3200 ~ 3500 kWh voor dal en 1200 ~ 1300 kWh voor normaal, jaarafrekeningen tussen de 750 en 850 euro. Als ik de boel een beetje bekijk, lijken mij de volgende opties het meest aantrekkelijk:

Vandebron: 1 jaar vast, geschatte besparing 110 euro.
Greenchoice: 1 jaar vast, geschatte besparing 98 euro.
PowerPeers: 3 jaar vast, geschatte besparing 73 euro.

Maarrrrrrr, ik krijg al te horen dat die, de ander of deze helemaal niet "goedkoper" zijn en dat ik gewoon van Nuon naar Essent moet bijv. Inmiddels snap ik er nu geen reet meer van en weet ik niet meer wat wijsheid is, ik dacht het te hebben, maar wat mis ik?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

SkyStreaker schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:36:
Ik zit ook nu even rond te kijken voor wat voor ons financieel wat beter uitkomt, maar vindt het verrekte lastig te beslissen wat nu daadwerkelijk ook beter is. Een ander probleem is ook dat ik alleen electra heb (gas heb ik niet en verwarming is collectief, oftewel blokverwarming).

Elke jaar schommel ik tussen de 3200 ~ 3500 kWh voor dal en 1200 ~ 1300 kWh voor normaal, jaarafrekeningen tussen de 750 en 850 euro. Als ik de boel een beetje bekijk, lijken mij de volgende opties het meest aantrekkelijk:

Maarrrrrrr, ik krijg al te horen dat die, de ander of deze helemaal niet "goedkoper" zijn en dat ik gewoon van Nuon naar Essent moet bijv. Inmiddels snap ik er nu geen reet meer van en weet ik niet meer wat wijsheid is, ik dacht het te hebben, maar wat mis ik?
Indien je geen gas afneemt heb je bijna nergens de mogelijkheid een welkomstbonus te ontvangen. In dat geval zijn de zaken een stuk simpeler. Gewoon de kWh tarieven van alle aanbieders vergelijken en voor de goedkoopste gaan. Indien er een redelijk extra korting is bij een 2-3 jaar contract kun je ook daarvoor kiezen (want je hebt toch geen jaarlijke welkomstbonussen die je daardoor mist).

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023

Ik weet niet waar je die kWh’s aan op verstookt, maar volgens mij haal je de beste besparing uit het omlaag brengen van je eigen verbruik.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Elke jaar schommel ik tussen de 3200 ~ 3500 kWh voor dal en 1200 ~ 1300 kWh voor normaal, jaarafrekeningen tussen de 750 en 850 euro.
Als je voor 4400 kWh (je laagste totaalverbruik) slechts €850 totaalkosten (hoogste factuur) per jaar moet betalen zou ik niet overstappen denk ik. Dat is slechts €0,1909 per kWh gemiddeld. Inclusief vaste kosten blijkbaar.
Laat staan 4800kWh voor €750....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Vanwege verhuizing moet ik ook aan een nieuwe leverancier. Moet zeggen dat ik door de vele vergelijkingssites en vele aanbieders het bos ook niet meer zie. Sowieso, welke aanbieders zijn betrouwbaar, een hoop onbekende namen voor mij.
En welke vergelijkingssite is nu het beste? Ik neig naar Pricewise ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 19:36
@-SaveMe- ik ben al vaak overgestapt via gaslicht.com. Mijn ervaringen zijn positief. Er zijn veel reviews te lezen over de verschillende aanbieders. Daarbij geldt dat meer mensen in geval van een negatieve ervaring een review geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Cranberry schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:05:
@-SaveMe- ik ben al vaak overgestapt via gaslicht.com. Mijn ervaringen zijn positief. Er zijn veel reviews te lezen over de verschillende aanbieders. Daarbij geldt dat meer mensen in geval van een negatieve ervaring een review geven.
Ga ik daar ook eens neuzen! Bedankt voor de tip! :)

EDIT
Oxxio komt er voor mij als goedkoopste uit, maar heeft matige leverancierswaardering. Daarachter Vandebron, met veel betere ervaringen. Zegt mij helemaal niks. Is dit een goede leverancier ?
Bij wat lagere verbruiksgegevens komt er ook Oxxio uit ...

[ Voor 24% gewijzigd door -SaveMe- op 14-03-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

-SaveMe- schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:07:
[...]

Ga ik daar ook eens neuzen! Bedankt voor de tip! :)

EDIT
Oxxio komt er voor mij als goedkoopste uit, maar heeft matige leverancierswaardering. Daarachter Vandebron, met veel betere ervaringen. Zegt mij helemaal niks. Is dit een goede leverancier ?
Bij wat lagere verbruiksgegevens komt er ook Oxxio uit ...
Ik heb Oxxio, alles gaat via de app. Vind het op zich wel handig. Online reviews zijn meestal niet heel erg te vertrouwen. Je kunt trouwens ook via de Tweakers Pricewatch je contract afsluiten, dan sponsor je meteen Tweakers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

i7x schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:55:
[...]

Ik heb Oxxio, alles gaat via de app. Vind het op zich wel handig. Online reviews zijn meestal niet heel erg te vertrouwen. Je kunt trouwens ook via de Tweakers Pricewatch je contract afsluiten, dan sponsor je meteen Tweakers. :)
Goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerHolten
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-04-2022
Ik ben gisteren door Oxxio gebeld met een aanbod om alvast voor een tarief van +/- 21 cent KwH, 75 cent m3 , €144,- p/j vastrecht en €255 welkomstbonus over te stappen. Dat contract zal dan over 5 mnd ingaan als mijn huidige contract afloopt. Nu is het aanbod als ik de prijzen vergelijk met prijzen via gaslicht best een goed aanbod, maar ik vraag mij af of het al verstandig is om nu al een nieuw contract bij Oxxio vast te leggen of toch misschien de prijswijzigingen van 1 juli af te wachten. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Ik weet niet of dit al voorbij gekomen is.
Sind medio november zit ik bij Powerpeers met een 3 jarig contract.
Nu zat ik vandaag het verbruik te bekijken en zie dat salderen vast staat tot 21 november 2021, althans daar ga ik van uit dan.
Kunnen ze dat waarmaken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nw59TdDK3D3AhFHtTIZw1cSz/full.jpg

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
JoKo schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:03:
Ik weet niet of dit al voorbij gekomen is.
Sind medio november zit ik bij Powerpeers met een 3 jarig contract.
Nu zat ik vandaag het verbruik te bekijken en zie dat salderen vast staat tot 21 november 2021, althans daar ga ik van uit dan.
Kunnen ze dat waarmaken?

[Afbeelding]
Vast niet als de regering de regels wijzigt....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:59
Van de week heb ik eens wat zitten vergelijken omdat ons jaarcontract bij powerpeers binnenkort afloopt. Nu kwam Pure Energie als goedkoopste uit de bus dus heb ik een contract afgesloten. Vandaag viel het contract in de bus en het valt me op dat de kale tarieven in het contract anders zijn dan ze op de site voorspiegelden. Zo zijn de prijzen op de site voor elektra €0,09215 per kWh en voor gas €0,31632 per m3.

In het contract is de prijs voor elektra €0,10212 (normaal) en €0,08564 (dal) per kWh en is gas €0,32201 per m3. Ik heb een mail gestuurd om te vragen waar dit verschil vandaan komt maar kan het zelf zo niet plaatsen. Iemand enig idee?

Overigens viel de terugleververgoeding me positief op: 14,520 cent per kWh. Aanzienlijk hoger dan bijvoorbeeld Greenchoice met 11 cent per kWh. Of zit hier een addertje onder het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
titan1901 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:48:
Van de week heb ik eens wat zitten vergelijken omdat ons jaarcontract bij powerpeers binnenkort afloopt. Nu kwam Pure Energie als goedkoopste uit de bus dus heb ik een contract afgesloten. Vandaag viel het contract in de bus en het valt me op dat de kale tarieven in het contract anders zijn dan ze op de site voorspiegelden. Zo zijn de prijzen op de site voor elektra €0,09215 per kWh en voor gas €0,31632 per m3.

In het contract is de prijs voor elektra €0,10212 (normaal) en €0,08564 (dal) per kWh en is gas €0,32201 per m3. Ik heb een mail gestuurd om te vragen waar dit verschil vandaan komt maar kan het zelf zo niet plaatsen. Iemand enig idee?

Overigens viel de terugleververgoeding me positief op: 14,520 cent per kWh. Aanzienlijk hoger dan bijvoorbeeld Greenchoice met 11 cent per kWh. Of zit hier een addertje onder het gras?
Het addertje is dat je zelf afnemer moet vinden voor je die 14 cent krijgt. Staat allemaal op hun site. Bij gc is de 11cent ex, inclusief is het 13.3 met limiet van max 10000 kWh. Power peer heeft limiet van weet ik niet meer.... Klein beetje in ieder geval.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
reneeke1970 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:05:
[...]

Het addertje is dat je zelf afnemer moet vinden voor je die 14 cent krijgt. Staat allemaal op hun site. Bij gc is de 11cent ex, inclusief is het 13.3 met limiet van max 10000 kWh. Power peer heeft limiet van weet ik niet meer.... Klein beetje in ieder geval.
Dat is bij Powerpeers inderdaad het geval maar ik doelde op Pure Energie. Bij Powerpeers levert je dat een voordeel van 4 cent op per kWh die je weet te 'slijten'. Probleem is dat dat lang niet voor het gehele terugleversaldo lukt waardoor de opbrengst niet zo geweldig is. Wij hebben bijvoorbeeld 3000 kWh teruggeleverd waarvan zo'n 1000 kWh met die extra vergoeding. Gemiddeld geeft dat dus maar een bonus van 1,33 cent per kWh extra.

Die 14,5 cent wordt dus geboden bij Pure Energie wat ik erg veel vind. Dat is zonder ingewikkelde constructie zoals bij Powerpeers dus ook nog eens over de volledige teruglevering. Vind het zelf nogal riant dus vandaar de angst om iets over het hoofd te zien 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
titan1901 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:16:
[...]

Dat is bij Powerpeers inderdaad het geval maar ik doelde op Pure Energie. Bij Powerpeers levert je dat een voordeel van 4 cent op per kWh die je weet te 'slijten'. Probleem is dat dat lang niet voor het gehele terugleversaldo lukt waardoor de opbrengst niet zo geweldig is. Wij hebben bijvoorbeeld 3000 kWh teruggeleverd waarvan zo'n 1000 kWh met die extra vergoeding. Gemiddeld geeft dat dus maar een bonus van 1,33 cent per kWh extra.

Die 14,5 cent wordt dus geboden bij Pure Energie wat ik erg veel vind. Dat is zonder ingewikkelde constructie zoals bij Powerpeers dus ook nog eens over de volledige teruglevering. Vind het zelf nogal riant dus vandaar de angst om iets over het hoofd te zien 8)7.
Oh ik had te snel gelezen... Pure energie dus.
Ik vond het niks toen ik me in hun verdiept had. Hadden ze geen limiet van 1500 kWh? En de rest voor 5 cent of zoiets?

Even gekeken en limiet is 5000 kWh voor 12 cent ex. Ziet er goed uit als je onder die 5000 blijft. Voor mij niet genoeg helaas

[ Voor 6% gewijzigd door reneeke1970 op 15-03-2019 21:50 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
reneeke1970 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:41:
[...]
Even gekeken en limiet is 5000 kWh voor 12 cent ex. Ziet er goed uit als je onder die 5000 blijft. Voor mij niet genoeg helaas
Nouja dat is dus ook zoiets raars want in het contract spreken ze van 14,52 cent en op de site van 12 cent per kWh. Anyway ik denk dat ik de gok maar waag.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VwmTOtD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
titan1901 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:21:
[...]

Nouja dat is dus ook zoiets raars want in het contract spreken ze van 14,52 cent en op de site van 12 cent per kWh. Anyway ik denk dat ik de gok maar waag.

[Afbeelding]
Achter die 12 cent staat duidelijk ex dus dat klopt. Houd ons op de hoogte, kan toch concurent voor green choice worden mits je onder 5000 blijft.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
reneeke1970 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:37:
[...]

Achter die 12 cent staat duidelijk ex dus dat klopt. Houd ons op de hoogte, kan toch concurent voor green choice worden mits je onder 5000 blijft.
Nu zie ik inderdaad dat die 14,52 cent 121% van 12 cent is. Maar terugleververgoeding wordt toch altijd zonder btw vergoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
titan1901 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:04:
[...]

Nu zie ik inderdaad dat die 14,52 cent 121% van 12 cent is. Maar terugleververgoeding wordt toch altijd zonder btw vergoed?
Dat is eigenlijk allemaal beetje onduidelijk. Bij gc beweerde ze ook dat ze vanaf vorig jaar geen btw meer gingen betalen. Ik heb toch gewoon de btw gekregen. Iemand anders vertelde weer dat ze alleen btw betalen als je bij belasting staat geregistreerd als ondernemer. Dus ja wat nou de richtlijn is, geen idee.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
reneeke1970 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:51:
[...]

Dat is eigenlijk allemaal beetje onduidelijk. Bij gc beweerde ze ook dat ze vanaf vorig jaar geen btw meer gingen betalen. Ik heb toch gewoon de btw gekregen. Iemand anders vertelde weer dat ze alleen btw betalen als je bij belasting staat geregistreerd als ondernemer. Dus ja wat nou de richtlijn is, geen idee.
Ik denk dat ze het zelf wellicht ook geen eens weten ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Ik heb slechte ervaringen met Pure Energie. Weet niet alle fouten meer maar in ieder geval: op de eindafrekening waren ze spontaan de eenmalige korting nieuwe klant vergeten, bij een verhuizing hadden ze eenzijdig een nieuw contract opgesteld met hogere tarieven (terwijl ik mijn jaarcontract gewoon meenam) en meer van dat soort geintjes. Let er dus goed op de prijzen en tarieven en ga overal achteraan. Uiteindelijk werd alles bij mij wel rechtgezet, maar het viel mij op dat alles "toevallig" steeds in hun voordeel werd gefactureerd.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 13-09 10:00
Via Independer bij homestroom uitgekomen.
https://www.homestroom.nl...rgiecollectief-homestroom

Door Phev en oud huis redelijk wat verbruik. Voor mij de goedkoopste. Ook handig dat ze elk jaar het beste energietarief voor je regelen zonder dat je zelf weer moet overstappen. Al ga ik natuurlijk 1 Jan wel kijken of ze inderdaad nog zo goedkoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
LuPo schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 06:08:
[...]

Ik heb slechte ervaringen met Pure Energie. Weet niet alle fouten meer maar in ieder geval: op de eindafrekening waren ze spontaan de eenmalige korting nieuwe klant vergeten, bij een verhuizing hadden ze eenzijdig een nieuw contract opgesteld met hogere tarieven (terwijl ik mijn jaarcontract gewoon meenam) en meer van dat soort geintjes. Let er dus goed op de prijzen en tarieven en ga overal achteraan. Uiteindelijk werd alles bij mij wel rechtgezet, maar het viel mij op dat alles "toevallig" steeds in hun voordeel werd gefactureerd.
Bedankt voor de waarschuwing. En dat nog wel van een bedrijf dat zijn klantenservice de naam 'team klantgeluk' heeft meegegeven :9 . Overigens was hetgeen wat ik eerder schreef over andere tarieven in het contract niet correct. Doorklikken naar de prijsopbouw van de verschillende paketten geeft wel de juiste prijzen op de site. Alleen op de homepage worden de tarieven van een 5 jaarlijks contract getoond.

Het lijkt me inderdaad goed om altijd scherp te blijven op dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepie77
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08-2023
Voor mij hetzelfde verhaal, ook uitgekomen bij Homestroom. Oud huis (redelijk geisoleerd) en warmtepomp dus flink verbruik. Nu maar hopen dat omzetting snel geregeld is.
meermarco schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:02:
Via Independer bij homestroom uitgekomen.
https://www.homestroom.nl...rgiecollectief-homestroom

Door Phev en oud huis redelijk wat verbruik. Voor mij de goedkoopste. Ook handig dat ze elk jaar het beste energietarief voor je regelen zonder dat je zelf weer moet overstappen. Al ga ik natuurlijk 1 Jan wel kijken of ze inderdaad nog zo goedkoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

In het contract is de prijs voor elektra €0,10212 (normaal) en €0,08564 (dal) per kWh en is gas €0,32201 per m3.
Wil je me niet laten schrikken? :+
Ik dacht ff, da's goedkoop, maar Pure Energie noemt angstvallig geen prijzen all-in. M.a.w. dan lijkt het goedkoop... :X

Heb net een paar weken geleden een deal, via VEH, bij Engie afgesloten. En als ik naar hun kale prijzen keek, zijn die toch echt lager. Pffff, gelukkig.
ehtweak in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Engie: (kale prijzen)
kwH normaal 0,0787
kwH dal 0,0599
Gas 0,291/m3

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
ehtweak schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:31:
[...]

Ik dacht ff, da's goedkoop, maar Pure Energie noemt angstvallig geen prijzen all-in. M.a.w. dan lijkt het goedkoop... :X

Heb net een paar weken geleden een deal, via VEH, bij Engie afgesloten. En als ik naar hun kale prijzen keek, zijn die toch echt lager. Pffff, gelukkig.

kwH normaal 0,0787
kwH dal 0,0599
Gas 0,291/m3
Dan is https://www.homestroom.nl...rgiecollectief-homestroom alsnog veel goedkoper toch? (wel hogere vaste maandkosten wellicht) en geen welkomstbonus.
Maar aangezien ik bijna 8000kWh verbruik is een laag tarief voor mij bijna altijd voordeloger dan een welkomstbonus en hogere kWh prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@meermarco Ja... maar wel op korte termijn.
Ik zag dat idd de prijzen van homestroom, op dit moment, lager zijn, maar niet vastliggen voor de komende 3 jaar.
En het prijsplaatje wat ik via Engie kreeg, ligt de komende 3 jaar vast. Voor dat aanbod zag ik het wel zitten.

Ook de maandelijkse kosten liggen wat lager bij Engie.
2,66/mnd (all-in) voor zowel gas als elektra.
En ik zie dat homestroom daarbovenop ook nog eens een 'fee' berekent van 4,75/mnd.
M.a.w. 3 bedragen per maand i.p.v. 2 bedragen als vaste leverkosten bij andere leveranciers.

[ Voor 34% gewijzigd door ehtweak op 19-03-2019 10:08 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ah zo. Ja ik kies altijd jaar, omdat dat tot nu toe inc welkomstbonussen of kWh prijzenvaak goedkoper was (voor mij) Maar ieder heeft zo zijn eigen profiel. Als je eigenlijk al vergelijkt en het in de gaten houdt ben je vaak al goedkoper uit dan de 'trouwe' klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:18
wat is gemiddeld de korting die je kan verdienen per jaar? Ik gok iets van 100 euro?

Zit nu al aantal jaar bij Nuon.
Bij 1070 m3 gas en 2100kwh geven ze me een prijs van 1530 euro op jaar basis en bij Gaslicht zit ik dan op 1420 bij Oxxio waarvan een welkom premie van 240 euro.

Dus eigenlijk maar een voordeel van iets meer dan 100 euro.

Heb een eigen huis en nog een verhuurd huis en ben aan het kijken of het echt de moeite waard is.

Gas is wel absurd gestegen zeg, tot en met 31 december betaald ik nog 66 cent incl en nieuwe tarief zit ineens op € 0,805412.

Is dat de olie prijs of is de overheidsverhoging echt zo hoog geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• titan1901
[...]
Ach, ik vind dat juist wel gemakkelijk vergelijken. Belasting betaal je overal dus dat maakt ook geen verschil. Wel confronterend om te zien hoe de prijs van electra en met name gas is opgebouwd uit belastingen.

Voor mij is die kWh prijs eigenlijk totaal niet relevant gezien het overschot op jaarbasis van 1600 kWh zolang salderen nog bestaat. Kwam dit jaar uit op een verbruik van 700m3 gas en 1600kWh teruglevering dus vooral de welkomstbonus en terugleververgoeding is dan erg interessant. Krijg nu €70 korting via Pure Energie en daarnaast nog eens €25 cashback via cashbackxl. Bij cashbacktotaal is die nog wat hoger met €40 maar daar heb ik niet zulke geweldige ervaringen mee (vorige cashbacks duurden allemaal een jaar om uit te betalen). Maandbedrag wordt nu zo'n 35 euro dus dat valt alles mee (nieuwbouwhuis met zeer goede isolatie maar zonder warmtepomp).
trekker22 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:39:
wat is gemiddeld de korting die je kan verdienen per jaar? Ik gok iets van 100 euro?

Dus eigenlijk maar een voordeel van iets meer dan 100 euro.
Vergeet de eventuele cashbacks niet mee te nemen. In jouw geval nog eens 43 euro. En tja, 143 euro voor een kwartiertje werk vind ik snel verdiend. Vergeet niet dat energiemaatschappijen graag klanten lokken met kortingen in de hoop dat ze na die tijd 'slapende' klanten worden die meer betalen. Elk jaar overstappen loont dus in de meeste gevallen.

[ Voor 21% gewijzigd door titan1901 op 19-03-2019 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:18
titan1901 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:40:
[...]

[...]

Vergeet de eventuele cashbacks niet mee te nemen. In jouw geval nog eens 43 euro. En tja, 143 euro voor een kwartiertje werk vind ik snel verdiend. Vergeet niet dat energiemaatschappijen graag klanten lokken met kortingen in de hoop dat ze na die tijd 'slapende' klanten worden die meer betalen. Elk jaar overstappen loont dus in de meeste gevallen.
Hoe kom je bij die cashback? Zag alleen ergens een 20 euro mode bon maar daar kan ik weinig mee :)

Zit bij Nuon Zakelijk, als je ze belt en zegt dat je met 2 adressen weg wil, krijg je dan er ook wel eens 100 euro korting afgepraat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:39

servies

Veni Vidi Servici

[...]

kwH normaal 0,0787
kwH dal 0,0599
Gas 0,291/m3
Ik heb van het weekend via independer een contract bij EnergyZero afgesloten...
(ook kale prijzen)
kwH normaal: 0,07312
kwH dal 0,05504
gas 0,24770/m[su]3[/sup]
vaste leveringskosten voor zowel gas als electra €3,00

Ik haat die cashbacks die gegeven worden, die maken het vergelijken bijna onmogelijk... Dit was ongeveer een Euro duurder dan de goedkoopste met een cashback. maar als we wat meer gas of elektriciteit gebruiken dan verwacht dan zijn we met deze weer snel goedkoper uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@servies Ziet er goed uit!
Maar wacht ff, ze stellen het wel iets te rooskleurig voor. Kwestie van creatief boekhouden? :+
Bovendien stellen ze een slimme meter verplicht en die wil ik helemaal niet (anders werkt de volledige saldering niet meer, ahum O-) )

Want als ik voor mijn adres een berekening invoer, dan kom ik uiteindelijk nog steeds uit op zowat hetzelfde maanbedrag als wat ik bij Engie ga betalen. ?!? (scheelt nog geen 2 euro/mnd)

Ik haat al die vergelijkingen, waarbij het expres moeilijk is gemaakt om te vergelijken. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 19-03-2019 11:53 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:39

servies

Veni Vidi Servici

ehtweak schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:49:
@servies Ziet er goed uit!
Maar wacht ff, ze stellen het wel iets te rooskleurig voor. Kwestie van creatief boekhouden? :+
Bovendien stellen ze een slimme meter verplicht en die wil ik helemaal niet (anders werkt de volledige saldering niet meer, ahum O-) )
Klopt, maar die heb ik al, dus dat was geen punt meer voor mij.
Want als ik voor mijn adres een berekening invoer, dan kom ik uiteindelijk nog steeds uit op zowat hetzelfde maanbedrag als wat ik bij Engie ga betalen. ?!? (scheelt nog geen 2 euro/mnd)
Ik vermoed dat bij jou de zonnepanelen dit mogelijk minder voordelig maakt, die heb ik nog niet. En het hangt natuurlijk ook een beetje van het totaalverbruik af...
Ik haat al die vergelijkingen, waarbij het expres moeilijk is gemaakt om te vergelijken. 8)7
Yup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
trekker22 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:01:
[...]

Hoe kom je bij die cashback? Zag alleen ergens een 20 euro mode bon maar daar kan ik weinig mee :)

Zit bij Nuon Zakelijk, als je ze belt en zegt dat je met 2 adressen weg wil, krijg je dan er ook wel eens 100 euro korting afgepraat?
Een account aanmaken op cashbackxl en dan via hun site doorklikken naar de site waar je uiteindelijk het contract afsluit. Even zorgen dat adblockers en 'niet volgen' instellingen in je browser uit staan.

Uitleg hier.

Overigens viel me op dat bij zakelijke contracten de cashbacks veel hoger zijn maar ik weet niet of je daar bij andere leveranciers ook voor in aanmerking komt. MKB klein en groot krijgt bij Engie bijvoorbeeld €75 cashback terwijl dat voor consumenten maar €30 is.

Wat betreft Nuon: geen idee. Probeer het uit zou ik zeggen. Niet geschoten is altijd mis >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
meermarco schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:58:
[...]

Dan is https://www.homestroom.nl...rgiecollectief-homestroom alsnog veel goedkoper toch? (wel hogere vaste maandkosten wellicht) en geen welkomstbonus.
Maar aangezien ik bijna 8000kWh verbruik is een laag tarief voor mij bijna altijd voordeloger dan een welkomstbonus en hogere kWh prijs
Ziet er goed uit. Uit het filmpje begrijp ik dat Homestroom elk jaar een veiling houdt om zo de goedkoopste leverancier te krijgen, maar dat je wel gewoon klant blijft van Homestroom. Dit in tegenstelling tot de collectieven van consumentenbond en VEH waar je dat elk jaar zelf moet doen.
Echter staat elders weer dat de facturen wel van een andere leverancier komen.
Ik heb alleen nog niet gevonden of ik na 1 jaar elke maand op zou kunnen zeggen, of dat ik er dan weer een nieuw volledig jaar aan vast zit. Ik vind onderstaand stukje wat verwarrend, wanneer wordt welk jaar bedoeld en waarom staat er onderaan ineens een uitzondering voor 2018-2019?
Ook het stukje over de opzegvergoeding vind ik vaag, nu is de opzegvergoeding er niet, maar in de toekomst waarschijnlijk wel omdat er dan mogelijk een andere leverancier is. Dan hebben ze toch ineens mijn contract gewijzigd?

"Hoe ziet de looptijd van mijn Homestroom contract er uit?

Februari t/m oktober- In deze maanden onderhandelt Homestroom met de energieleveranciers over het nieuwe aanbod vanaf 1 janauri van het opeenvolgende kalenderjaar. Hierbij houden we de markt nauwlettend in de gaten, zodat we op het juiste moment kunnen inkopen.

November - Uiterlijk op 1 november maken wij voor onze deelnemers het nieuwe aanbod bekend dat ingaat op 1 mei van dat kalenderjaar. De deelnemers kunnen dan tot en met 30 november kosteloos het lidmaatschap opzeggen bij Homestroom

December - De maand december heeft Homestroom nodig om de energiecontracten om te zetten voor haar deelnemers (alleen als er een nieuwe energieleverancier per 1 januari het collectief gaat beleveren). Hier merken de deelnemers vrijwel niets van. Het enige dat u als deelnemer zult merken, is dat de rekeningen van een andere energieleverancier komen.

Januari - Op 1 januari van ieder kalenderjaar gaan de nieuwe Homestroom energietarieven van start. Deze energietarieven hebben een looptijd t/m 31 december van hetzelfde kalenderjaar

2018-2019 - Het jaar 2018 en 2019 is een uitzondering op bovenstaande regels. Sinds 2011 houdt Homestroom haar veiling in de maand februari. Destijds is hiervoor gekozen, omdat historisch gezien de prijs voor inkoop van energie in deze periode het meest gunstig was. Echter is dit gunstige inkoopmoment de laatste jaren verschoven. Hierdoor hebben wij ervoor gekozen om voortaan in te kopen voor de periode 1 januari t/m 31 december van hetzelfde kalenderjaar.
Om dit te bewerkstelligen hebben wij dit jaar jaar de tarieven vastgezet voor de periode 1 mei 2018 t/m 31-12-2019. Hierdoor bent u in deze periode nog langer verzekerd van dit scherp groene aanbod, dan dat u van ons gewend bent.
"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Goed punt. Wat ik begreep en hoe het nu werkt: homestroom brengt je ieder jaar ergens onder. Je krijgt van de nieuwe leverancier de papieren. En ook steeds een nieuw contract (tenzij het dezelfde blijft). En die overeenkomst ga je ook weer aan voor een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:51
Wat is de beste energie leverancier bij alleen stroom en meer terugleveren dan gebruik?
Bij de meeste vergelijkingen wordt mij dit niet echt duidelijk

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 13:06
bbn_ldp schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:50:
Wat is de beste energie leverancier bij alleen stroom en meer terugleveren dan gebruik?
Hier: https://www.energievergel...rpen/terugleververgoeding
en hier: https://www.energielevera...ervergoeding-zonnepanelen

en uiteindelijk zelf bij degene die je het beste liggen nog even de voorwaarden vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
bbn_ldp schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:50:
Terug leveren is eigenlijk alleen bij gas licht aardig te vergelijken.
Wat zegt die voor je?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:51
reneeke1970 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:02:
[...]

Terug leveren is eigenlijk alleen bij gas licht aardig te vergelijken.
Wat zegt die voor je?
Vandebron het gunstigste voor 12 maanden en powerpeers bij 36 maanden. Zit nu bij Nuon en moet maar eens contact met ze zoeken over een eventuele aanbieding. Anders ga ik overstappen.

[ Voor 16% gewijzigd door bbn_ldp op 21-03-2019 20:08 ]

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
bbn_ldp schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:00:
[...]

Vandebron het gunstigste voor 12 maanden en powerpeers bij 36 maanden. Zit nu bij Nuon en moet maar eens contact met ze zoeken over een eventuele aanbieding. Anders ga ik overstappen.
Pas op bij van de bron, als je aan zonne collectief mee gaat doen kan de bonus vervallen. Zou maar even na vragen

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waar vind ik de tarieven van Nuon? Op de site kan ik wel rekenhulpen en dergelijke invullen maar ik zie liefst gewoon een tarievenoverzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik kom er niet helemaal uit. Ik wil graag naar Essent overstappen i.v.m. de cashback via Cashback XL. Je krijgt vervolgens de keuze tussen:

1. Groene stroom & gas zeker / € 58 pm / € 150 cashback via Essent
2. Groene stroom & gas actietarief / € 53 / € 50 cashback via Essent

Voorwaarden doorgescant, uiteraard daar het verschil dat 1. hogere tarieven heeft, maar wordt ruimschoots goed gemaakt door de hogere cashback. Ben ik nou gek of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 15:50
Hey allemaal,

ik ga verhuizen tussen 1 mei en 8 mei en ik moet voor het eerst over naar een eigen stroom/gas leverancier.
Nu wil ik dit eigenlijk komende week regelen, want volgens mij moet het vaak 2-4 weken van te voren. De vorige bewoners zitten bij Nuon, maar ik wil graag overstappen naar een goedkoper en semi-groen alternatief.
Ik ben net allemaal vergelijkingssites afgestruind, heb de startpost gelezen maar ik kan geen keiharde conclusies trekken.

Mijn situatie:
-Ik ben meestal alleen in de avond en weekend thuis
-partner ca. 4 dagen per week hier, ook overdag
-ca. 55m2 appartement (2018) - A isolatie
-2 PCs (1 veel gebruikt, 1 minder), piek verbruik ca. 300-400W, gaming uren ca. 25 totaal per week.
-1 PS4-Pro + 55" TV (2017, Sony 55XE9005 - energieklasse A)
-A+++ -30% Wasmachine
-A++ vaatwasser
-Op gas koken

Op basis hiervan heb ik gekozen voor een jaarverbruik van:
1500 kWh regulier tarief, 800kWh daltarief, 1100m3 gasverbruik, geen idee hoe realistisch dit is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Santee schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:41:
Hey allemaal,

ik ga verhuizen tussen 1 mei en 8 mei en ik moet voor het eerst over naar een eigen stroom/gas leverancier.
Nu wil ik dit eigenlijk komende week regelen, want volgens mij moet het vaak 2-4 weken van te voren. De vorige bewoners zitten bij Nuon, maar ik wil graag overstappen naar een goedkoper en semi-groen alternatief.
Ik ben net allemaal vergelijkingssites afgestruind, heb de startpost gelezen maar ik kan geen keiharde conclusies trekken.

Mijn situatie:
-2 PCs (1 veel gebruikt, 1 minder), piek verbruik ca. 300-400W, gaming uren ca. 25 totaal per week.
-A+++ -30% Wasmachine
-A++ vaatwasser
-Op gas koken

1500 kWh regulier tarief, 800kWh daltarief, 1100m3 gasverbruik, geen idee hoe realistisch dit is?
Zo op het eerste oog heel realistisch. Ik vermoed dat je met een beetje geluk zelfs wat lager uit zou kunnen komen, maar liever terug krijgen dan bijbetalen vind ik zelf altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Santee schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:41:
Hey allemaal,

Mijn situatie:
-A+++ -30% Wasmachine
-A++ vaatwasser
-Op gas koken

1100m3 gas voor een appartement van 55m2 en A label is wel veel of je moet de CV dag en nacht aan laten staan.
Hier appartement van 75m2 met C label en gasverbruik is al jaren onder de 500m3.

Nu hadden de vorige bewoners ook een verbruik van 1200m3, maar die lieten de CV dus bijna altijd aan staan :+

[ Voor 4% gewijzigd door HereIsTom op 02-04-2019 20:00 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over twee weken is de overdracht van onze eerste woning. Nu ben ik aan het kijken naar een energieleverancier, maar ik zie door het bomen het bos niet meer.. het is een vrijstaande woning uit 1855, heeft vloerverwarming in de woonkamer en spouwmuurisolatie. Woonoppervlakte is 128 m2 en We zijn met zijn tweeen. Waar moet ik opletten en wat is het voordeligst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:48:
Over twee weken is de overdracht van onze eerste woning. Nu ben ik aan het kijken naar een energieleverancier, maar ik zie door het bomen het bos niet meer.. het is een vrijstaande woning uit 1855, heeft vloerverwarming in de woonkamer en spouwmuurisolatie. Woonoppervlakte is 128 m2 en We zijn met zijn tweeen. Waar moet ik opletten en wat is het voordeligst?
Je hebt in je huidige woning geen lopend energiecontract?
Misschien kun je de oude bewoners vragen naar bij verbruik?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EWK schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:58:
[...]

Je hebt in je huidige woning geen lopend energiecontract?
Misschien kun je de oude bewoners vragen naar bij verbruik?
Ik woon op dit moment nog thuis, dus sluit voor het eerst een energiecontract af. De huidige bewoonster is een gepensioneerde alleenstaande mevrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
HereIsTom schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:58:
[...]

1100m3 gas voor een appartement van 55m2 en A label is wel veel of je moet de CV dag en nacht aan laten staan.
Hier appartement van 75m2 met C label en gasverbruik is al jaren onder de 500m3.

Nu hadden de vorige bewoners ook een verbruik van 1200m3, maar die lieten de CV dus bijna altijd aan staan :+
Ik had het inderdaad erg ruim genomen. Ik neem aan dat in de zomer de verwarming vaak uit staat. Wel kook ik vrijwel altijd thuis. Verder wordt het huis ook wel verwarmd door de elektronica, dus waarschijnlijk iets hoger stroomverbruik en iets lager gasverbuik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Santee schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:00:
[...]

Ik had het inderdaad erg ruim genomen. Ik neem aan dat in de zomer de verwarming vaak uit staat. Wel kook ik vrijwel altijd thuis. Verder wordt het huis ook wel verwarmd door de elektronica, dus waarschijnlijk iets hoger stroomverbruik en iets lager gasverbuik :P
Het is ook slim om de verwarming in de winter uit te zetten als je niet thuis bent of naar bed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Verwijderd schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:48:
Wat is het energielabel van de woning, scheelt nog al of het een A label, C label of erger nog veel lager is.

Je kan ook uit gaan van een verbruik van 1500m3 gas en 3000kWh stroom, dan betaal je het eerste jaar waarschijnlijk teveel voorschot, maar dat krijg je aan het einde van het jaar terug en dan weet je ook wat je verbruik precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HereIsTom schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:39:
[...]

Wat is het energielabel van de woning, scheelt nog al of het een A label, C label of erger nog veel lager is.

Je kan ook uit gaan van een verbruik van 1500m3 gas en 3000kWh stroom, dan betaal je het eerste jaar waarschijnlijk teveel voorschot, maar dat krijg je aan het einde van het jaar terug en dan weet je ook wat je verbruik precies is.
Het energielabel van de woning is D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Verwijderd schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:50:
[...]

Het energielabel van de woning is D.
Ja dat zit er dus tussen in, ga dan maar uit van wat ik hierboven schreef, als jullie dan zuinig om gaan met energie krijg je eind van het jaar nog een hoop geld terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Wat een drama die energieleverancier constructies. Moet voor een nieuwbouwhuis nu een contract gaan afsluiten. Energie label A - 2 zonnepaneeltjes, 164m2, vloerverwarming rest radiatoren. Werken beide fulltime. Geschat gebruikt volgens de websites zit rond de 2500kwh en 1000m3 gas.

En dan de opties; collectief, niet collectief, cashback of lagere maandlasten, 1 jaar 3 jaar etc.. wat een clusterfuck van aanbieders met ondoorzichtige acties en gedoe.

Iemand tips? Ik wil gewoon stroom en gas, en vooral geen gezeik en/of papierwerk. Dan betaal ik maar 3 tientjes meer per maand

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
SerealKiller schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:01:
Wat een drama die energieleverancier constructies. Moet voor een nieuwbouwhuis nu een contract gaan afsluiten. Energie label A - 2 zonnepaneeltjes, 164m2, vloerverwarming rest radiatoren. Werken beide fulltime. Geschat gebruikt volgens de websites zit rond de 2500kwh en 1000m3 gas.

En dan de opties; collectief, niet collectief, cashback of lagere maandlasten, 1 jaar 3 jaar etc.. wat een clusterfuck van aanbieders met ondoorzichtige acties en gedoe.

Iemand tips? Ik wil gewoon stroom en gas, en vooral geen gezeik en/of papierwerk. Dan betaal ik maar 3 tientjes meer per maand
Vind je het belangrijk dat het beetje duurzaam is? Kijk hier en hier.
Zo niet, pleur dan je ca. verbruik gegevens in gaslicht.com, cashbackxxl of een andere actie site en pak gewoon een link die een leuke bonus geeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:03
Santee schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:05:
[...]

Zo niet, pleur dan je ca. verbruik gegevens in gaslicht.com, cashbackxxl of een andere actie site en pak gewoon een link die een leuke bonus geeft.
Juist niet lijkt me, bonus wordt gedeeltelijk betaald uit hogere tarieven en hij lijkt me niet iemand die elk jaar over gaat stappen. Ik zou puur op tarieven kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Santee schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:05:
[...]

Dank! Keuze ligt nu tussen een van de leveranciers die een 10 scoren (+- 1500 p/j) of Essent met (1320 p/j). Oxxio was het goedkoopste maar ik heb een pleurishekel aan hun reclames dus.. nope ;)

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
ASW1 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:15:
[...]

Juist niet lijkt me, bonus wordt gedeeltelijk betaald uit hogere tarieven en hij lijkt me niet iemand die elk jaar over gaat stappen. Ik zou puur op tarieven kiezen.
Aja goed punt maak je daar. Ik denk dat ik wel zelf elk jaar ga overstappen als het goedkoper is, zo'n krent ben ik wel weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HereIsTom schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:54:
[...]

Ja dat zit er dus tussen in, ga dan maar uit van wat ik hierboven schreef, als jullie dan zuinig om gaan met energie krijg je eind van het jaar nog een hoop geld terug.
Op basis van dit verbruik (3000 kwh, 1500 m3) kom ik voordeligst uit bij Vandebron en Energiedirect. Iemand ervaring met deze leveranciers?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:29

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:46:
[...]

Op basis van dit verbruik (3000 kwh, 1500 m3) kom ik voordeligst uit bij Vandebron en Energiedirect. Iemand ervaring met deze leveranciers?..
Jaartje bij Vandebron gezeten. Prima, niks op aan te merken. Ga er waarschijnlijk dit jaar weer naar toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@Verwijderd Ik zit ook bij Vandebron met als motivatie dat ze echte groene stroom leveren en daarbinnen als de goedkoopste (voor mij) eruit kwamen. Klanten-login gedeelte van de website werkt prima, ben een keer netjes geholpen toen ik wat vroeg. Ik las een tijdje terug wel dat mensen hun klantenservice minder goed beoordeelden, uiteindelijk komt het altijd wel goed maar dat dingen soms langzaam waren. Dus voelt alsof ze hun groei niet goed genoeg hebben opgevangen met servicemedewerkers. Ik weet niet hoe dat op dit moment is. Maar persoonlijk dus prima ervaring.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:52

BCC

SerealKiller schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:01:

Pak dan 1 jaar een Nuon of Essent - dat zijn de enige met een fatsoenlijk service apparaat imho.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mddd schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:09:
@Verwijderd Ik zit ook bij Vandebron met als motivatie dat ze echte groene stroom leveren en daarbinnen als de goedkoopste (voor mij) eruit kwamen. Klanten-login gedeelte van de website werkt prima, ben een keer netjes geholpen toen ik wat vroeg. Ik las een tijdje terug wel dat mensen hun klantenservice minder goed beoordeelden, uiteindelijk komt het altijd wel goed maar dat dingen soms langzaam waren. Dus voelt alsof ze hun groei niet goed genoeg hebben opgevangen met servicemedewerkers. Ik weet niet hoe dat op dit moment is. Maar persoonlijk dus prima ervaring.
Bedankt voor je toelichting. Er zijn weinig verschillen tussen Vandebron en Energiedirect behalve dat Vandebron groene stroom leverd! Ik denk dat ik daarom voor Vandebron ga kiezen. Op gaslicht is enkel de klanttevredenheid van Energiedirect beter beoordeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Verwijderd schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:46:
[...]

Ik heb vorig jaar bij Vandebron gezeten, beviel prima!
Dit jaar zit ik bij Powerpeers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
HereIsTom schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:57:
[...]

Ik heb vorig jaar bij Vandebron gezeten, beviel prima!
Dit jaar zit ik bij Powerpeers.
Klopt het dat vandebron vrij hoge vaste kosten heeft? Ik ben nog met het verbruik aan het spelen in de vergelijkers, aangezien ik geen meting heb (1250 elektra normaal, 750 elektra dal, 600m3 gas) en dan komt vandebron er heel duur uit bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Santee schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:13:
[...]

Klopt het dat vandebron vrij hoge vaste kosten heeft? Ik ben nog met het verbruik aan het spelen in de vergelijkers, aangezien ik geen meting heb (1250 elektra normaal, 750 elektra dal, 600m3 gas) en dan komt vandebron er heel duur uit bij mij.
Tja ieder jaar is het weer anders en zijn er weer andere goedkoper, vorig jaar was de totaalprijs bij Vandebron voor mij het goedkoopst via Pricewise.nl, dit jaar was dat Powerpeers, dat ligt ook aan de bonus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pws34
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 15:51
Anders moet je even kijken naar de Collectieve Inkoop Energie van Vereniging Eigen Huis.
Is geheel vrijblijvend,
Je krijgt een aanbieding en daar ga je mee akkoord of niet.
Het 3-jarig contract was van Greenchoice en het 1-jarig contract was van Budget Energie

https://www.eigenhuis.nl/collectieve-inkoop-energie#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
pws34 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:38:
Anders moet je even kijken naar de Collectieve Inkoop Energie van Vereniging Eigen Huis.
Is geheel vrijblijvend,
Je krijgt een aanbieding en daar ga je mee akkoord of niet.
Het 3-jarig contract was van Greenchoice en het 1-jarig contract was van Budget Energie

https://www.eigenhuis.nl/collectieve-inkoop-energie#/
Ze vragen bij inschrijving om een telefoonnummer, nee bedankt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Santee schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:13:
[...]
Maar moet dat dan ook jou telefoonnummer zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:14
ik zit al jaren bij vdbron. Prima tent, goed benaderbaar en open voor discussie

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Santee schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:13:
[...]

Ik heb zelfs al spam post ontvangen, ze zullen wel geld aan ons verdienen....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
reneeke1970 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:15:
[...]

Ik heb zelfs al spam post ontvangen, ze zullen wel geld aan ons verdienen....
Tja laat dan maar. Gaslicht geeft bij mij de beste korting bij Eneco (CashbackXL werkt niet lekker ofzo) dus ik ga daarheen voor dit jaar denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn contract bij Eneco loopt op 2 mei af, als ik op https://www.gaslicht.com/...moment#kan-ik-overstappen mijn gegevens in vul dan komt daar niet uit dat ik al over kan stappen. Moet ik bij Eneco eerst het contract uitzitten voordat ik naar een ander overstap? (Normaal regel ik dat ongeveer een maand vooraf, nu dus. :) )

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
pven schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:37:
Mijn contract bij Eneco loopt op 2 mei af, als ik op https://www.gaslicht.com/...moment#kan-ik-overstappen mijn gegevens in vul dan komt daar niet uit dat ik al over kan stappen. Moet ik bij Eneco eerst het contract uitzitten voordat ik naar een ander overstap? (Normaal regel ik dat ongeveer een maand vooraf, nu dus. :) )
Als ik mij niet vergis kan je tot 2 maanden van te voren een nieuw contract afsluiten. Je moet echter wel wisselen op de dag dat je huidige contract afloopt, anders loop je de welkomsbonus mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

rens-br schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:40:
[...]

Als ik mij niet vergis kan je tot 2 maanden van te voren een nieuw contract afsluiten. Je moet echter wel wisselen op de dag dat je huidige contract afloopt, anders loop je de welkomsbonus mis.
Volgens mij is het 3 of 4 maanden zelfs, en de goede dag kiezen gaat dan automatisch, hoef je niet zelf te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 19:11
Ik neem alleen stroom af. Ik stap over via gaslicht of een andere Vergelijker icm cashbackxl. Zit er nog verschil in korting als ik bijv 1500, of bijv 4000 Kwh opgeef bij zo'n Vergelijking site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Weet iemand hoe het salderen werkt bij Engie? Lees ik het goed dat ze dat per hekwerk verrekenen ? Ze hebben het wel over een vergoeding per kWh teruggelegd, maar ik lees alleen bij gaslicht dat ze zit per telewerk doen. Iemand ervaring?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
MdO82 schreef op zondag 7 april 2019 @ 16:24:
Weet iemand hoe het salderen werkt bij Engie? Lees ik het goed dat ze dat per hekwerk verrekenen ? Ze hebben het wel over een vergoeding per kWh teruggelegd, maar ik lees alleen bij gaslicht dat ze zit per telewerk doen. Iemand ervaring?
Doen ze toch bijna allemaal indien je hoog laag tarief hebt? Eerst alles van hoog af, wat over blijft gaat van laag af.
Slechts twee van de tien doen het anders dus goed lezen of na vragen.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
reneeke1970 schreef op zondag 7 april 2019 @ 17:56:
[...]

Doen ze toch bijna allemaal indien je hoog laag tarief hebt? Eerst alles van hoog af, wat over blijft gaat van laag af.
Slechts twee van de tien doen het anders dus goed lezen of na vragen.
Dat is mij dus niet geheel duidelijk bij de meeste staat vermeld dat alles wat je opwekt bij elkaar opgeteld wordt en eerst tegen hoog tarief weggestreept wordt en de rest tegen laag tarief. Bij engie lees ik per telewerk. Dit houdt dus in dat ze een vergoeding betalen voor je opwekking in hoog tarief en je laag tarief wat overblijft betaal je dan ? Ik kom er niet helemaal uit |:(

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
MdO82 schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:10:
[...]

Dat is mij dus niet geheel duidelijk bij de meeste staat vermeld dat alles wat je opwekt bij elkaar opgeteld wordt en eerst tegen hoog tarief weggestreept wordt en de rest tegen laag tarief. Bij engie lees ik per telewerk. Dit houdt dus in dat ze een vergoeding betalen voor je opwekking in hoog tarief en je laag tarief wat overblijft betaal je dan ? Ik kom er niet helemaal uit |:(
Dan zal eerst hoog tegen hoog, en laag tegen laag worden weg gestreept. Blijft er bij één van de twee wat over dan verhuist het naar ander tel werk. Maar dit is een gok van mij.....

Kan onmogelijk zijn dat je iets betaald in hoog en terug krijgt op laag, alhoewel.... Misschien worden die bedragen dan weer tegen elkaar weg gestreept. Hmm.....
Hopen dat je meer in hoog opwekt dan!

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:47
Het is voor mij ook weer tijd om over te stappen van energiemaatschappij (doe het al jaren, met telkens flinke kortingen/voordeel).

Met de stijgende gasprijs in het achterhoofd, zit ik te spelen met de gedachte om een contract voor 5 jaar af te sluiten. De energie-maatschappijen schermen allen met "5 jaar vast" tarieven, maar hoe strikt moet ik dat zien?

Uiteraard geldt dat vaste tarief voor de kale gasprijs (dus die ~€0,29 van de totale €0,70 prijs/m3), maar zal het gros van de stijging van gas niet uit belasting bestaan? De overheid wil tenslotte het gebruik van gas ontmoedigen.

Zit ik dan goed met mijn gedachte dat het eigenlijk een vals gevoel van "veiligheid" geeft zo'n 5-jaar-vast leus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
LA-384 schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:31:
Zit ik dan goed met mijn gedachte dat het eigenlijk een vals gevoel van "veiligheid" geeft zo'n 5-jaar-vast leus?
Dat argument hoor ik al 10 jaar dat je het lang vast moet zetten. De enige die voordeel heeft is de energie maatschappij. Ze calculeren stijgingen vd prijs echt wel in hoor. Je dacht toch niet dat ze het voor jouw portemonnee doen? Zijn gewoon commerciële bedrijven met een winst doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

LA-384 schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:31:
Met de stijgende gasprijs in het achterhoofd, zit ik te spelen met de gedachte om een contract voor 5 jaar af te sluiten. De energie-maatschappijen schermen allen met "5 jaar vast" tarieven, maar hoe strikt moet ik dat zien?
Stijgt die? Want ik zit net te kijken of het al tijd wordt om wat nieuws af te sluiten en heb gelijk de vergelijking van vorig jaar erbij gepakt. De leveranciers die ik daar in heb staan waren vorig jaar allemaal 2 cent ofzo duurder dan dit jaar. Hoewel ze (nu nog steeds) wel iets duurder zijn dan in 2017.
Anders gezegd; als je het in 2017 voor meer dan 2 jaar had vast gezet was je nu gunstiger uit geweest, als je dat in 2018 had gedaan juist niet. Voor stroom is het wat onduidelijker, lijkt redelijk dezelfde tarieven tussen 2018 en 2019, maar 2017 was wel duidelijk goedkoper. Dus ook dat had je waarschijnlijk dan in 2017 lang vast moeten zetten.
Ik heb in mijn cijfers overigens alleen de 1 jaar vast tarieven, dus niet eventuele hogere tarieven voor meer jaren vast. Bovendien krijg je meestal voor 3x 1 jaar vast meer 'korting' dan met 1x 3 jaar vast...

Kortom, zo simpel als je het stelt is het niet :)

De 5 jaar vast is verder uiteraard alleen hun eigen tarieven; energiebelasting en netbeheerkosten zijn gewoon wat er dat jaar geldt.
Pagina: 1 ... 22 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4