Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Overstappen naar een nieuwe energieleverancier

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste
Acties:

• donaldk
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14:11
Apeldoorn schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:56:
Ik hoor hier niemand over Delta uit het Zeeuwse land....
Nu heb ik een woning zonder gas, dus all electric. Met een daltarief van €0,1972 inclusief en een normaaltarief van €0,2164 inclusief kan geen enkele leverancier aan deze mooie cijfers tippen, bij een vast contract voor 3 jaar. In dat geval moet hun gasprijs wel erg hoog zijn?
Omdat ze via gaslicht.com en ongetwijfeld andere verkooppunten veel meer rekenen:

1 jaar
Stroom
23,48 ct./kWh
Normaal tarief

21,53 ct./kWh
Dal tarief

Gas
76,38 ct./m3

Vaste leveringskosten
€ 143,99
per jaar

3 jaar

Stroom
23,26 ct./kWh
Normaal tarief

21,14 ct./kWh
Dal tarief

Gas
74,79 ct./m3

Vaste leveringskosten
€ 143,99
per jaar

• Hsb-3
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 19-04 12:35
Joosie200 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:39:
Daarnaast loopt mijn huidige contract tot juli. Dus hoe zit dat in geval van verhuizing? En in geval van een cashback die je na 1 jaar verrekend zal worden.. Als je voortijdig opstapt ben je de cashback kwijt. Maar valt een verhuizing ook onder die noemer? Want van juli vorig jaar tot nu heb ik in verhouding minder gebruikt dan ik van nu in januari tot maart zou verbruiken.
Ik heb hetzelfde. Wat er gebeurt is het volgende :

Je krijgt na verhuizing een eindafrekening van je oude woning. Dus betalen, aangezien je waarschijnlijk te weinig voorschot hebt betaald over deze duurdere (gas)periode.

Je contract neem je mee, want anders doe je aan contractbreuk. In essent geval, 50 euro boete plus fluiten naar de jaarbonus.

Je contract loopt gewoon tot juli. Maar je jaarafrekening krijg je straks iedere februari.. Dus je hebt in een jaar 2 tarieven, of je moet na juli tot februari straks variabele tarieven kiezen (geen contract dus). De datum veranderen kan niet, want "dat kan het systeem niet" |:( (ofwel het meisje van de klantenservice moet dat zeggen omdat ze het niet willen :') er was geen discussie mogelijk.).

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Hsb-3 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 08:25:
[...]
Je krijgt na verhuizing een eindafrekening van je oude woning. Dus betalen, aangezien je waarschijnlijk te weinig voorschot hebt betaald over deze duurdere (gas)periode.

Je contract neem je mee, want anders doe je aan contractbreuk. In essent geval, 50 euro boete plus fluiten naar de jaarbonus.
Je contract loopt gewoon tot juli. Maar je jaarafrekening krijg je straks iedere februari..
Ja, betalen zit er wel in. Al heb ik nog niet elke avond de verwarming flink op hoeven stoken. En dan zit ik het contract wel uit tot juli zoals normaal. Tegen die tijd zijn de panelen wel geplaatst verwacht ik. En dan kies ik voor Powerpeers of GC ivm terugleververgoeding.

Wel gek dat ze dan datum van verhuizing gaan nemen als het moment voor de jaarrekening. Vorige keer verhuisde ik ook in januari met 1 februari als eerste ingangsdatum. Toch heb ik 9 jaar lang de eindafrekening per 1 juli gehad. :P

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13:45
Joosie200 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:15:
[...]

Ja, betalen zit er wel in. Al heb ik nog niet elke avond de verwarming flink op hoeven stoken. En dan zit ik het contract wel uit tot juli zoals normaal. Tegen die tijd zijn de panelen wel geplaatst verwacht ik. En dan kies ik voor Powerpeers of GC ivm terugleververgoeding.

Wel gek dat ze dan datum van verhuizing gaan nemen als het moment voor de jaarrekening. Vorige keer verhuisde ik ook in januari met 1 februari als eerste ingangsdatum. Toch heb ik 9 jaar lang de eindafrekening per 1 juli gehad. :P
Komt wellicht omdat het systeem niet overweg kan met verschillende EAN codes.
Is iets wat mij te binnen schiet :P

2250 WP Zuid PVoutput

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Nu online
Hebben jullie wel eens gedoe gehad met het doorgeven van meterstanden via Oxxio?
Was zojuist mijn meterstanden aan het invullen voor mijn jaarafrekening maar het klopte maar niet.

Toen even in mijn mail gedoken en toen bleek dat de standen van Stroom I en Stroom II waren omgedraaid die ik aan het begin van het jaar moest invullen. Volgens mij heb ik dat destijds met de app ingevoerd en zijn ze per abuis omgedraaid.

Morgen maar even bellen want het klopt niet natuurlijk. Gelukkig heb ik foto's gemaakt van de meterstanden een paar dagen daarvoor om de jaarafrekening van Nuon af te ronden en ook van de Nuon een bevestiging van de juiste meterstanden.

Dit heeft natuurlijk weinig te maken met overstappen. ;)

Señor Sjon wijzigde deze reactie 28-01-2019 17:08 (10%)

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 13:52
Signs schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:46:
[...]

Ik begin nu wel te twijfelen tussen Budget Energie (VEH) of Greenchoice via Prisewise

Budget Energie:
Normaal € 0.2276
Dal € 0,2100
Vaste leveringskosten: € 14,88

Gas: € 0,7419 m3
Vaste leveringskosten: € 14,88

Welkomstkorting € 60
Totale jaarlijkse kosten: € 1599,40

Greenchoice:

Stroom

Normaaltarief € 0,22655 / kWh
Daltarief € 0,20525 / kWh
Vaste leveringskosten € 39,93 / jaar

Gas
€ 0,70607 / m³
Vaste leveringskosten € 39,93 / jaar

Totale jaarlijkse kosten: € 1670,28

Greenchoice is goedkoper in alle verbruiken maar geen welkomstbonus en hogere vaste leverkosten.
Mocht je bij Eneco willen blijven en iets leukere tarieven per kuub/KWh willen: reserveer 1 uur (ongeveer) en bel naar Eneco. Vraag naar de afdeling die "een betere aanbod" mag afhandelen (kan een paar hops kosten)

Zonder te zeuren kreeg ik al een bod van 50 euro korting op de jaarnota en met nog even verder praten (zorg wel dat je bovenstaande tarieven paraat hebt) kan je nog een ander aanbod krijgen.

In mijn geval:
Internet aanbod 2019 oud (3 jr):

Stroom

Dal: € 0,21601
Normaal: € 0,23354

Gas € 0,79182

-------
Aanbod na belletje:
3 jr

Stroom
Dal: € 0,20509
Normaal: € 0,22439

Gas € 0,73718

Op vastenrecht geen verschil.
"Wie belt die blijft" ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13:57
Hsb-3 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 08:25:
[...]

Ik heb hetzelfde. Wat er gebeurt is het volgende :

Je contract loopt gewoon tot juli. Maar je jaarafrekening krijg je straks iedere februari.. Dus je hebt in een jaar 2 tarieven, of je moet na juli tot februari straks variabele tarieven kiezen (geen contract dus). De datum veranderen kan niet, want "dat kan het systeem niet" |:( (ofwel het meisje van de klantenservice moet dat zeggen omdat ze het niet willen :') er was geen discussie mogelijk.).
Yep, hier hetzelfde.
Contract loopt nog tot eind februari. Afgelopen eind december verhuist, dus een afrekening gehad van Energie Direct.
Toevallig vandaag de bonus van 90eu op mijn rekening ontvangen en eind februari/maart zal de jaar afrekening wel komen.

Kortom, we kunnen weer gaan shoppen.
Alleen wordt het inschatten van het nieuwe verbruik wel lastig. Januari en februari zijn veelal niet echt representatief voor de rest van het jaar.
De vorige bewoners waren veel thuis, hadden drie kinderen en hebben qua verbruik nergens op gelet. Hun verbruik wisten ze dan ook niet, voorschot was 230eu en daar kwam weinig van terug.
Niet echt vergelijkbaar met onze situatie >> twee werkende personen.

Kortom, maar een inschatting maken en het gedurende het jaar enigszins monitoren en waar mogelijk bijsturen.

• Hsb-3
  • Laatst online: 19-04 12:35
@B-Real, waarschijnlijk kan je je electra wel vrij goed inschatten? Neem aan dat het grootste deel van je apparatuur mee is gegaan en je een gelijkwaardig verbruik gaat hebben.
Gas is wel even gokken.

Heb je geen overzichten van voorgaande jaren van je vorige huis, waar je je verbruik in januari en februari mee kunt vergelijken?

Ik ben nu bezig om de overzichten van Essent over te zetten naar excel, zodat we straks kunnen vergelijken. We zetten het voorschot eerst gelijk aan wat we nu betalen, en dan stellen we het na 4 maanden wel bij. Of we laten het zo en hebben een mooie cent terug volgend jaar ;)

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-04 19:30
Hop, net voor 5 jaar een contract by GC afgesloten. Wij gaan voor groen en gok op dat de laatse 3 jaar van dat contract de gas prijs ver boven de .74 cent per kuub ligt.

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• reneeke1970
  • Registratie: april 2015
  • Nu online
backupdevice schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:45:
Hop, net voor 5 jaar een contract by GC afgesloten. Wij gaan voor groen en gok op dat de laatse 3 jaar van dat contract de gas prijs ver boven de .74 cent per kuub ligt.
Nou, de olie prijzen zakken aardig.....

• backupdevice
reneeke1970 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:06:
[...]

Nou, de olie prijzen zakken aardig.....
Klopt, maar de belasting per kuub zal stijgen.

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• MdO82
backupdevice schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:27:
[...]

Klopt, maar de belasting per kuub zal stijgen.
En die stijgen dan voor jouw ook ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• backupdevice
Als olie prijs daalt dan wilt niet zeggen dat de prijs per kuub goedkoper wordt toch? Dus is de gok dat de algehele kuub prijs (kaal + belasting) boven de 74 cent per kuub komt. Mijn winst komt dan uit de kale prijs

backupdevice wijzigde deze reactie 28-01-2019 18:03 (10%)

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
backupdevice schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:57:
Als olie prijs daalt dan wilt niet zeggen dat de prijs per kuub goedkoper wordt toch? Dus is de gok dat de algehele kuub prijs (kaal + belasting) boven de 74 cent per kuub komt
De olieprijs is sowieso maar een klein gedeelte van de gasprijs. Het meeste gaat naar belastingen en accijnzen die je als kleingebruiker wel moet betalen, maar als grootverbruiker niet. De vervuiler betaald immers.... 8)7

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• backupdevice
Yep en mijn inziens zal naast de belasting ook de kale kuub prijs gaan stijgen .

• reneeke1970
  • Nu online
backupdevice schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:57:
Als olie prijs daalt dan wilt niet zeggen dat de prijs per kuub goedkoper wordt toch? Dus is de gok dat de algehele kuub prijs (kaal + belasting) boven de 74 cent per kuub komt. Mijn winst komt dan uit de kale prijs
Gas prijs zit aardig aan olie prijs gekoppeld, dus als die daalt heb jij pech. En belasting word door berekend, dus die zet je niet vast.
Dus een vijf jaar contract vind ik niet slim. Nou heb je geluk, gc hanteerde geen boetes haha, dus geen idee wat die contracten voorstellen.....

• backupdevice
reneeke1970 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:12:
[...]

Gas prijs zit aardig aan olie prijs gekoppeld, dus als die daalt heb jij pech. En belasting word door berekend, dus die zet je niet vast.
Dus een vijf jaar contract vind ik niet slim. Nou heb je geluk, gc hanteerde geen boetes haha, dus geen idee wat die contracten voorstellen.....
Als die daalt heb je pech, als die stijgt heb je geluk.

Magic word is ALS. Het blijft een gok .

• Racing_Reporter
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13:13

Racing_Reporter

Mediaproducent

Man man man... ben ik het schip ingegaan met dat contract van het afgelopen jaar. Ik dacht door de cashback te kunnen besparen op m'n relatief zuinige rekening. Diiiiiikke inschattingsfout. laten we zeggen dat met m'n oude contract bij Nuon ik van iets van 0,19 naar 0,22 ct ben gegaan, het stroomverbruik is gestegen en de cashback misging. Ik heb het echt niet goed gelezen toen. In het kader van change of tactics, wie kan me nog een goede actie aanraden waarbij de cent/kWh weer omlaag gaat en dus de kosten? Ik ben klaar met de Nuon hier in Rhenen, én met m'n eigen leesfout. Wordt waarschijnlijk een kwestie van de nodige vergelijkers afstruinen?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Racing_Reporter schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:41:
Man man man... ben ik het schip ingegaan met dat contract van het afgelopen jaar. Ik dacht door de cashback te kunnen besparen op m'n relatief zuinige rekening. Diiiiiikke inschattingsfout. laten we zeggen dat met m'n oude contract bij Nuon ik van iets van 0,19 naar 0,22 ct ben gegaan, het stroomverbruik is gestegen en de cashback misging. Ik heb het echt niet goed gelezen toen. In het kader van change of tactics, wie kan me nog een goede actie aanraden waarbij de cent/kWh weer omlaag gaat en dus de kosten? Ik ben klaar met de Nuon hier in Rhenen, én met m'n eigen leesfout. Wordt waarschijnlijk een kwestie van de nodige vergelijkers afstruinen?
De stroomprijs is algeheel gestegen, 0,22 cent is niet gek, dus waar hoop je op? :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Racing_Reporter
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13:13

Racing_Reporter

Mediaproducent

Martinusz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:47:
[...]

De stroomprijs is algeheel gestegen, 0,22 cent is niet gek, dus waar hoop je op? :?
Ik zit bij Greenchoice, betaal 0.1851 kWh. Contract is van April. De prijs staat 3 jaar vast (mag wel zelf wijzigen), maar laat het maar zo staan. Ik zag inderdaad dat het niet de goede kant op is gegaan de laatste maanden.
Dat er nog iets tussenzat waar een hoop tweakers gek van werden. Dus mocht iemand nog iets weten, dan hoor ik het graag! Voor de rest ga ik flink zoeken en vergelijken. En goed lezen.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Fiberbleiswijk
  • Laatst online: 15-04 17:59
TvanW schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:24:
Iemand ervaring met powerpeers ?
Het gaat mij met name om de opwekkers stroom.
Jazeker, ik heb nu een jaartje ervaring en j.l. verlengd. Gasprijs scherp, best hoge welkomskorting, en stroom is ietsje duurder.

Ik heb, als opwerker, veel zonnestroom over. Gebruikers met, of zonder zonnepanelen, nemen op zonnige dagen bij mij, stroom van me af. Levert mij iets van 0,04 cent op. Reken je niet rijk, maar denk aan 50 euro op jaarbasis.
En de lol zit hem er eigenlijk in, dat je als powerpeer gebruiker zonder panelen, toch overtollige (zonne of wind)stroom afneemt bij een ander.
Ik neem zelf af van opwekkers uit andere regio’s, zodat bijv. een zonning dagje Maastricht bij mij in een bewolkt dagje in het westen weer opheft. En vice vera natuurlijk. Zie maar mijn profiel hieronder.

PVoutput,powerpeers

• kipfel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:06
Fiberbleiswijk schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:55:
[...]

Jazeker, ik heb nu een jaartje ervaring en j.l. verlengd. Gasprijs scherp, best hoge welkomskorting, en stroom is ietsje duurder.

Ik heb, als opwerker, veel zonnestroom over. Gebruikers met, of zonder zonnepanelen, nemen op zonnige dagen bij mij, stroom van me af. Levert mij iets van 0,04 cent op. Reken je niet rijk, maar denk aan 50 euro op jaarbasis.
En de lol zit hem er eigenlijk in, dat je als powerpeer gebruiker zonder panelen, toch overtollige (zonne of wind)stroom afneemt bij een ander.
Ik neem zelf af van opwekkers uit andere regio’s, zodat bijv. een zonning dagje Maastricht bij mij in een bewolkt dagje in het westen weer opheft. En vice vera natuurlijk. Zie maar mijn profiel hieronder.
Het kan aan mij liggen, maar het maakt toch niet uit bij wie je het afneemt? Alles komt op de grote hoop en gaat daar ook weer vanaf. Het is niet alsof er nu een extra kabel van Maastricht naar jouw huis loopt.

• DeMakreel
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 14:28
Wij gaan volgende maand verhuizen naar een woning met 15 zonnepanelen op het dak, met die hoeveelheid ben ik nog nooit in aanraking gekomen. En weet nu niet zo goed wat wijsheid is mbt een energieleverancier, iemand tips?

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:18

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@DeMakreel Salderen werkt bij elke leverancier. De vraag is of je veel terug gaat leveren of niet, dan moet je even zoeken naar een leverancier die de hoogst mogelijke terugleververgoeding heeft. Hier is een lijstje, als ik het goed zie is er een die 12 cent teruggeeft en twee die 11 cent teruggeven.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23-04 05:22
Ik heb de overstap gemaakt naar Engie met de recente energieveiling (van Greenchoice). Maar Engie was sowieso aantrekkelijker dan Greenchoice omdat GC het postcoderoossyteem niet ondersteunt en ik interesse heb om daaraan mee te gaan doen (er is een partij hier bezig met een aantal grote daken in de stad...) Engie werkt daar wel aan mee.
DeMakreel schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:42:
Wij gaan volgende maand verhuizen naar een woning met 15 zonnepanelen op het dak, met die hoeveelheid ben ik nog nooit in aanraking gekomen. En weet nu niet zo goed wat wijsheid is mbt een energieleverancier, iemand tips?
Mijn tip zou zijn om niet een lang contract aan te gaan, omdat de salderingsregeling gaan verdwijnen (recent met een jaar uitgesteld). Wat er voor in de plaats komt is nog steeds niet duidelijk.Maar dan worden wellicht de terugleververgoedingen verschillend per leverancier.

ATS wijzigde deze reactie 30-01-2019 09:51 (47%)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Xabre
  • Niet online
Zojuist de eindafrekening van Engie gehad: 1496 kWh / 654 m3. (Zo'n 100 kWh en 50 m3 meer verbruikt ten opzichte van het jaar daarvoor omdat er afgelopen jaar altijd iemand thuis was.)
Had 12 termijnen van 60 euro betaald. Welkomstpremie was 330. Krijg terug 172. Had expres m'n maandtermijn wat lager gezet omdat de welkomstpremie hoog was.

Nu over op Oxxio, ik verwacht hetzelfde verbruik. Vastrecht bij Oxxio is wel wel hoger (zo'n 35) maar de welkomstpremie was dat ook: 365.

Belasting zal wel weer omhoog zijn gegaan, dus verwacht op de eindafrekening volgend jaar wel iets minder terug te krijgen.

Tot nu toe tevreden met elk jaar overstappen. :)

edit: energiebelasting gaat in 2019 echt goed flink omhoog lees ik.

Xabre wijzigde deze reactie 01-02-2019 15:57 (15%)

Philips CD473 + AKG K240

• Spixo
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 06:50
Momenteel is via Gaslicht.com een contract bij Greenchoice af te sluiten met een gastarief van 0,69155 euro per m³. Voor zover ik kan zien is dit momenteel de enige aanbieder onder de 70 cent per kuub. Tevens is de terugleververgoeding € 0,11, dus tevens interessant voor Tweakers met zonnepanelen.

• donaldk
Wow dat is een goeie voor GC, wij betalen deze maand een dikke tien cent meer per kuub. Dus vandaar dat we per maandag over gaan naar ENGIE via VEH. Dat is een fractie over de 70 cent/m3. Preciese hoeveel staat hier wel ergens in het topic. Nu zit GC er geen 2,9 boven maar 1 cent eronder,opvallend. OOk omdat ze eind vorig jaar zo rigide waren.

Is dit voor een jaar of voor drie zoals bij ENGIE?

• zerocool82
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:57

zerocool82

Ignorance causes chaos

PKing83 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:12:
[...]

De leverancier met nieuwe tarieven worden uiterlijk 1 november bekend maar gaan pas vanaf 01-01-2020 in.

Het is zoals altijd lastig te voorspellen wat de toekomstige tarieven van een energievergelijker, energiecollectief met eenmalige veiling of van een doorlopend energiecollectief zullen gaan zijn.
Je hebt in elk geval zekerheid tot 31-12-2019, dat is dus een kortere periode dan wanneer je voor 1 jaar of 3 jaar zou gaan.

Zelf kijk ik in november gewoon nog een keer wat de situatie dan is.
Zojuist overgestapt naar Homestroom (scheelde niet veel, +40 euro met (direct via) Greenchoice). Ik kijk inderdaad in november of er wederom een scherp tarief is en anders stap ik tegen die tijd wel weer over (opzettermijn van 1 maand).

Xiaomi Pocophone F1 128GB | iPhone 8 | Apple iPad Wi-Fi 128GB (2017) | Raspberry Pi | Sony KD-65XE9005 65" | AOC 32" Q3279VWF | Samsung HW-MS65 | D-Link DIR-868

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12:41
Overgestapt naar van de bron. Niet de goedkoopste maar een van de weinige met echt groene energie initiatieven in de regio. Het warong best lastig om een goed contract te krijgen. Verder heb ik net een houtcv kachel gekocht dus ik hoop een stuk minder gas te gebruiken dit jaar :)

BCC wijzigde deze reactie 02-02-2019 14:04 (38%)

• donaldk
*knip offtopic en flame*

McGryphon wijzigde deze reactie 04-02-2019 00:58 (90%)

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 24-04 17:57
BCC schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:03:
Overgestapt naar van de bron. Niet de goedkoopste maar een van de weinige met echt groene energie initiatieven in de regio. Het warong best lastig om een goed contract te krijgen. Verder heb ik net een houtcv kachel gekocht dus ik hoop een stuk minder gas te gebruiken dit jaar :)
Dus je stapt over naar een duurdere energiemaatschappij voor de groene energie en vervolgens ga je zelf een houtkachel stoken? 8)7

 iPad Air 2 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12:41
Het is een houtvergasser met energiesubsidie, met hout hier uit het bos. Verder woon ik in een wijk waar elk huis een houtkachel heeft 🤣 /offtopic

BCC wijzigde deze reactie 02-02-2019 17:26 (14%)

• HereIsTom
*knip offtopic en flame*

McGryphon wijzigde deze reactie 04-02-2019 00:59 (91%)

 iPad Air 2 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

-never mind, off-topic-

woekele wijzigde deze reactie 03-02-2019 21:08 (80%)

• Joosie200
  • Niet online
Nou ik ben verhuisd. En ze hebben een nieuw maandbedrag vastgesteld. Van 35 euro naar 168 euro :X En ja ik ga van een duplexwoning naar een eengezinswoning. Dus meer ruimtes om warm te stoken. Maar toen ik hier in kwam gisteren was alleen de woonkamer/keuken verwarmd. Slaapkamers stonden de radiatoren gewoon uit.

Daarbij werk ik fulltime. Dus dat wordt het bedrag aanpassen. En leuk dat ze uitgaan van het sjv maar met een gezin wat hiervoor zat valt mijn verbruik in het niets natuurlijk.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 24-04 22:17
Joosie200 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 22:44:
Nou ik ben verhuisd. En ze hebben een nieuw maandbedrag vastgesteld. Van 35 euro naar 168 euro :X En ja ik ga van een duplexwoning naar een eengezinswoning. Dus meer ruimtes om warm te stoken. Maar toen ik hier in kwam gisteren was alleen de woonkamer/keuken verwarmd. Slaapkamers stonden de radiatoren gewoon uit.

Daarbij werk ik fulltime. Dus dat wordt het bedrag aanpassen. En leuk dat ze uitgaan van het sjv maar met een gezin wat hiervoor zat valt mijn verbruik in het niets natuurlijk.
Hangt ook erg van de bewoners af. Wij schrokken ons ook een hoetje toen we de SVJ zagen. Werkte ook fulltime en de verwarming stond lager dan wij hem nu hebben...
3650m3 SVJ, en bij overdracht van de woning ging het gelukkig naar 2750m3. Zelf hoop ik rond de 2000m3 uit re komen! Door tochtstrips, niet alle ruimtes te verwarmen en de leidingen te isoleren.
MAAR... nu met MinderGas rekent die voor dat ik rond de 1600m2 uit kom. Laat het 1800m3 zijn, dan ben ik al blij

• HereIsTom
Stinger_Ventura schreef op zondag 3 februari 2019 @ 23:01:
[...]

Hangt ook erg van de bewoners af. Wij schrokken ons ook een hoetje toen we de SVJ zagen. Werkte ook fulltime en de verwarming stond lager dan wij hem nu hebben...
3650m3 SVJ, en bij overdracht van de woning ging het gelukkig naar 2750m3. Zelf hoop ik rond de 2000m3 uit re komen! Door tochtstrips, niet alle ruimtes te verwarmen en de leidingen te isoleren.
MAAR... nu met MinderGas rekent die voor dat ik rond de 1600m2 uit kom. Laat het 1800m3 zijn, dan ben ik al blij
Hier hetzelfde na verhuizing, SJV was 1800m3 na een jaar kregen we toch een mooi bedrag terug en nu betalen we 50 euro voorschot per maand!
Gelijk de CV ketel vervangen en nog wat andere energiebesparende maatregelen genomen, nu is de SJV 200m3 :+
Schijnbaar waren de vorige bewoners niet zo bezig met de energierekening.

• Tsjipmanz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:32

Tsjipmanz

Het maakt MIJ niks uit...

Ik had net iemand van Essent aan de deur, waar ik al heel lang geen klant meer ben. In april ben ik overgestapt naar een nieuwe energieleverancier (Huismerk Energie, contract van 3 jr). Deze knaap beweerde dat ik voor ongeveer hetzelfde maandtarief kan overstappen naar Essent, dat zij de overstapboete betalen en dat ik dan een cashback van 220€ ontvang na een jaar. Het zou dan gaan om een contract voor 5 jaar maar hij zegt dat ik het jaar daarop makkelijk weer kan overstappen, omdat nieuwe leveranciers altijd bereid zijn om de overstapboete te betalen.

Ik houd niet van impulsaankopen aan de deur, dus heb gezegd dat ik deze week nog wel contact opneem, maar het klinkt wel aantrekkelijk.

Zitten hier addertjes onder het gras of is dit gewoon een legitieme deal? Ik ben een 1 persoons huishouden dus qua maandbedrag zal het nooit veel schelen lijkt me.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Joosie200
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op zondag 3 februari 2019 @ 23:01:
[...]

Ja dat is het suffe. Ik kreeg wel een uiteenzetting welk deel van het voorschot op ging aan gas en welk deel aan elektriciteit. Maar geen harde aantal kwh of m3. Ondertussen heb ik het voorschot op 50 euro gezet. Als nog meer dan ik in mijn vorige woning betaalde maar dat is qua oppervlakte kleiner. Lager kon alleen als je ging bellen.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Tsjipmanz schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:06:
Ik had net iemand van Essent aan de deur, waar ik al heel lang geen klant meer ben. In april ben ik overgestapt naar een nieuwe energieleverancier (Huismerk Energie, contract van 3 jr). Deze knaap beweerde dat ik voor ongeveer hetzelfde maandtarief kan overstappen naar Essent, dat zij de overstapboete betalen en dat ik dan een cashback van 220€ ontvang na een jaar. Het zou dan gaan om een contract voor 5 jaar maar hij zegt dat ik het jaar daarop makkelijk weer kan overstappen, omdat nieuwe leveranciers altijd bereid zijn om de overstapboete te betalen.

Ik houd niet van impulsaankopen aan de deur, dus heb gezegd dat ik deze week nog wel contact opneem, maar het klinkt wel aantrekkelijk.

Zitten hier addertjes onder het gras of is dit gewoon een legitieme deal? Ik ben een 1 persoons huishouden dus qua maandbedrag zal het nooit veel schelen lijkt me.
Zonder concrete getallen kunnen wij (en jij) hier natuurlijk niks mee. Meestal is het met die belbobo's dat ze heel creatief zinnen formuleren, maar het naderhand toch anders blijkt dan beloofd. Ik zou gewoon even een overzicht vragen van de tarieven, dan kan jij gewoon 1 op 1 vergelijken met je huidige provider.

Bij "u moet nu beslissen, anders vervalt dit magische doch onbeschreven aanbod" uit marketing 101 haak ik altijd vrijwel direct af.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

MsG schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:24:
[...]

Zonder concrete getallen kunnen wij (en jij) hier natuurlijk niks mee. Meestal is het met die belbobo's dat ze heel creatief zinnen formuleren, maar het naderhand toch anders blijkt dan beloofd. Ik zou gewoon even een overzicht vragen van de tarieven, dan kan jij gewoon 1 op 1 vergelijken met je huidige provider.

Bij "u moet nu beslissen, anders vervalt dit magische doch onbeschreven aanbod" uit marketing 101 haak ik altijd vrijwel direct af.
Dank voor je reactie. Over de tarieven maak ik me niet echt zorgen, ik vraag me meer af of het echt zo is dat je zo eenvoudig na een paar maanden al leverancier kan "hoppen" bij meerjarige contracten en dat de nieuwe leveranciers zonder klagen de overstapboete betalen. Een kennis van mij is vorig jaar na 3 maanden al overgestapt van leverancier en zei dat hij niet voor verrassingen was komen te staan bij de eindafrekening.

Maar als je zo makkelijk straffeloos kan overstappen, welk nut hebben meerjarige contracten vanuit de energieleverancier dan nog?

- Soulseek rulez -

• i7x
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:25
Tsjipmanz schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:59:
[...]

Dank voor je reactie. Over de tarieven maak ik me niet echt zorgen, ik vraag me meer af of het echt zo is dat je zo eenvoudig na een paar maanden al leverancier kan "hoppen" bij meerjarige contracten en dat de nieuwe leveranciers zonder klagen de overstapboete betalen. Een kennis van mij is vorig jaar na 3 maanden al overgestapt van leverancier en zei dat hij niet voor verrassingen was komen te staan bij de eindafrekening.

Maar als je zo makkelijk straffeloos kan overstappen, welk nut hebben meerjarige contracten vanuit de energieleverancier dan nog?
Het klopt wel dat eventuele boetes (meestal 50 per product (gas/elektra)) vaak maar niet altijd worden vergoed. Los daarvan lijkt het mij echter sterk dat zo'n knul aan de deur met een beter aanbod komt dan eentje de je zelf van internet kunt plukken. Ik zou gewoon zelf even vergelijken in de Tweakers vergelijker of op Gaslicht.com en dan de goedkoopste kiezen. Dan kun je ook meteen voor 1 jaar gaan en weet je zeker dat je geen gezeur krijgt mocht de nieuwe aanbieder de boete niet vergoeden (want je kunt het beste elk jaar overstappen).

• _pix
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23-04 18:35
Ik had net iemand van Essent aan de deur, waar ik al heel lang geen klant meer ben. In april ben ik overgestapt naar een nieuwe energieleverancier (Huismerk Energie, contract van 3 jr). Deze knaap beweerde dat ik voor ongeveer hetzelfde maandtarief kan overstappen naar Essent, dat zij de overstapboete betalen en dat ik dan een cashback van 220€ ontvang na een jaar. Het zou dan gaan om een contract voor 5 jaar maar hij zegt dat ik het jaar daarop makkelijk weer kan overstappen, omdat nieuwe leveranciers altijd bereid zijn om de overstapboete te betalen. *knip*
Het klopt wel dat je nieuwe leverancier vaak bereid is de overstapboete van de oude leverancier te betalen, maar naar mijn weten hanteren ze meestal de regel dat je die vergoeding van de boete weer terug moet betalen als je hún contract ook weer vroegtijdig opbreekt.

vb: Je bent klant bij leverancier A en je stapt vroegtijdig over, leverancier B betaalt de boete.
Een half jaar later stap je opnieuw (vroegtijdig) over, leverancier C betaalt de boete, leverancier B geeft aan dat je conform voorwaarden nog even de boete voor leverancier A moet terugbetalen.

Oftewel, zomaar opnieuw binnen de contractstermijn overstappen kan niet altijd zonder gevolgen. Moet uiteraard gewoon in de voorwaarden terug te vinden zijn.

_pix wijzigde deze reactie 05-02-2019 12:25 (3%)

• Xabre
  • Niet online

Apart, een contract voor 5 jaar waar je toch naar 1 jaar weer vanaf kan? Anyway, nooit aan de deur kopen. En €220 cashback is niet zo veel. Altijd gaan shoppen zo 2 maanden voor het einde van het jaar, dan lijken de cashbacks altijd wel op hun hoogtepunt.

Philips CD473 + AKG K240

• TheMandroid
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 24-04 18:24
Wij zitten nu bij GC dus dit tarief geld waarschijnlijk niet voor ons als bestaande klant. Iemand enig idee of het mogelijk is om de goedkope tarieven te krijgen door het contract opnieuw af te sluiten op de naam van je partner? Het is een huurhuis, dus het zou ook een 'nieuwe bewoner' kunnen zijn...

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09:31

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@Tsjipmanz Je hebt waarschijnlijk wel meegekregen dat energieverkopers -met name van Essent- aan de deur vaak beloftes doen die achteraf niet blijken te kloppen? Link naar AD.nl artikel.

Zelf heb ik eind 2018 een aanbieding ontvangen van Nuon waarop ik na enig onderhandelen ben ingegaan. Het aanbod wordt in een webpagina aan je getoond en je kunt vanaf daar akkoord gaan. Zodra je dat gedaan hebt, bestaat die pagina niet meer. Tussen accepteren en ontvangen van je contract zit enige tijd en ik wist de exacte bedragen niet meer. Het valt me op dat met name de gasprijs hoog is. Dat is voor ons niet handig, aangezien we relatief veel gas verbruiken. Het zou me dan ook vast opgevallen zijn in het aanbod. Maar als het aanbod niet meer op te vragen is...

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• NeoMe
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12-04 17:55

NeoMe

#Addict

Referrals op het forum zijn niet toegestaan.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 15-02-2019 11:42 (77%)

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Joepla schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:19:
@Tsjipmanz Je hebt waarschijnlijk wel meegekregen dat energieverkopers -met name van Essent- aan de deur vaak beloftes doen die achteraf niet blijken te kloppen? Link naar AD.nl artikel.

Zelf heb ik eind 2018 een aanbieding ontvangen van Nuon waarop ik na enig onderhandelen ben ingegaan. Het aanbod wordt in een webpagina aan je getoond en je kunt vanaf daar akkoord gaan. Zodra je dat gedaan hebt, bestaat die pagina niet meer. Tussen accepteren en ontvangen van je contract zit enige tijd en ik wist de exacte bedragen niet meer. Het valt me op dat met name de gasprijs hoog is. Dat is voor ons niet handig, aangezien we relatief veel gas verbruiken. Het zou me dan ook vast opgevallen zijn in het aanbod. Maar als het aanbod niet meer op te vragen is...
Dank. Ik ben ook altijd zeer sceptisch bij dit soort aanbiedingen. Ik had trouwens niet het idee dat het met name van Essent was.

- Soulseek rulez -

• i7x
Tsjipmanz schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:22:
[...]

Dank. Ik ben ook altijd zeer sceptisch bij dit soort aanbiedingen. Ik had trouwens niet het idee dat het met name van Essent was.
Is waarschijnlijk ook niet zo, dat wordt toch allemaal uitbesteed aan wervingsbedrijven, en die kunnen net zo goed voor Essent werken als voor een andere maatschappij. Hoe dan ook, gewoon negeren en lekker zelf op internet vergelijken en afsluiten.

• TheMandroid
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 24-04 18:24
Iemand ervaring met homestroom? Ze bieden stroom aan voor 19ct en gas voor 67ct.

Nadeel is wel dat je iedere maand 4.75 contributie moet betalen...

Zij sluiten je dan voor dat bedrag af bij Greenchoice.

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
TheMandroid schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:59:
Iemand ervaring met homestroom? Ze bieden stroom aan voor 19ct en gas voor 67ct.

Nadeel is wel dat je iedere maand 4.75 contributie moet betalen...

Zij sluiten je dan voor dat bedrag af bij Greenchoice.
Gebruik de zoekfunctie maar, daar is ondertussen al een pagina over volgeschreven.

• Spixo
Spixo schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:01:
Momenteel is via Gaslicht.com een contract bij Greenchoice af te sluiten met een gastarief van 0,69155 euro per m³. Voor zover ik kan zien is dit momenteel de enige aanbieder onder de 70 cent per kuub. Tevens is de terugleververgoeding € 0,11, dus tevens interessant voor Tweakers met zonnepanelen.
En nog eens twee weken later is Greenchoice nog verder omlaag gegaan. Contracten zijn onder andere te vinden via Gaslicht.com.

Momenteel adverteren ze met een gastarief van 68,19 ct. Dat is ruim 10 cent lager dan sommige andere aanbieders. Volgens mij gaat het de goede richting op met de gasprijzen _/-\o_

• Remko24
  • Laatst online: 13:19
Spixo schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 07:23:
[...]

En nog eens twee weken later is Greenchoice nog verder omlaag gegaan. Contracten zijn onder andere te vinden via Gaslicht.com.

Momenteel adverteren ze met een gastarief van 68,19 ct. Dat is ruim 10 cent lager dan sommige andere aanbieders. Volgens mij gaat het de goede richting op met de gasprijzen _/-\o_
Het ligt ook aan je netkosten of je wel onder de 70ct kan komen..

Ik ben gisteren overgestapt van energiedirect naar Eneco met 200 euro welkom bonus,
Deze kwam voor mij het goedkoopst uit (Electra + Gas).

Ook al betaal ik nu 0,77808 per m3 voor gas
en 0,21492 en € 0,23515 per kWh (Dal/Piek).

Totaal geschat verbruik 900m3/2200Kwh (waar ik al jaren onder zit).

Nieuw maand bedrag 110 euro..

• Pazo
  • Laatst online: 13:27

Pazo

Miauw?

Ik heb altijd 1-jarige contracten en stap ieder jaar over. Kijk echt puur naar de goedkoopste. Groene stroom etc boeit me niet. Het is toch allemaal 1 pot nat waar het vandaan komt. Ik ben vorige week overgestapt van EnergieDirect naar PowerPeers. Nooit van gehoord van die partij, al zie je momenteel wel regelmatig reclames voorbij komen. Overstap ging zonder problemen, na de aanmelding heb ik er niets voor hoeven doen. Ze hebben keurig het contract bij EnergieDirect opgezegd. En ondanks de verhoging van de belastingen zou ik met hetzelfde verbruik ca €200 goedkoper uit zijn.

Maar goed, even een klein uitstapje; kreeg gisteren ineens iemand van Eneco aan de deur. Normaal kap ik dat soort verkopers altijd direct af omdat ik daar gewoon geen behoefte aan heb, maar deze had wel een leuke openingszin: 'Wat nou als wij van Eneco gegarandeerd 20% goedkoper kunnen aanbieden dan uw huidige leverancier?' Omdat ik dus net bezig ben geweest met overstappen, en tarieven heb bekeken, en jaarafrekening van EnergieDirect van de week heb gekregen, ben ik dus goed op de hoogte van wat ik verbruik en wat ik betaal. Dus die beste man direct de hand geschud en gezegd 'kom maar binnen, dan gaan we dat gelijk regelen'. Hij was enigszins verbaasd dat ie na de eerste zin gelijk mocht aanschuiven. En al snel kwamen de 'maren' en addertjes naar boven: 'Ja maar ik kan geen korting geven op vastrecht / netbeheerkosten'. En 'O, ik zie dat u een speciale aanbiedingscontract heeft, wij kijken alleen naar de standaard contracten van de andere leveranciers'. En meer van daar soort dingen. Onder de streep konden hij met moeite €50 goedkoper uitkomen (over een heel jaar). Verteld dat ik het toch wel jammer vind hoe hij Eneco probeert te verkopen, door aan de deur gelijk te beginnen met leugens. En dat wist ik natuurlijk al gelijk dat hij het niet waar kon maken. Vriendelijk de deur gewezen en gemerkt dat zijn handjes toch wat klam waren. Denk dat hij bij de volgende deur(en) zijn openingszin toch anders heeft geformuleerd :D

EDIT:
Misschien interessant wat ik nu betaal bij PowerPeers:
Gas: €0,713626
Electra: €0,231471
1 jaar contract.
Verbruik: 800m3 Gas en 4000 kWh

Pazo wijzigde deze reactie 15-02-2019 11:28 (9%)

To the windooooow!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Pazo schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:13:
Groene stroom etc boeit me niet. Het is toch allemaal 1 pot nat waar het vandaan komt.
Dat is niet zo. Natuurlijk, je krijgt geen andere aansluiting als je groene of grijze stroom afneemt, maar elke kWh die als groene stroom verkocht wordt moet ook als zodanig opgewekt worden. Dus het is niet zo dat het niet uit maakt.

Open Source landkaart

• Remko24
  • Laatst online: 13:19
Pazo schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:13:
Ik heb altijd 1-jarige contracten en stap ieder jaar over. Kijk echt puur naar de goedkoopste. Groene stroom etc boeit me niet. Het is toch allemaal 1 pot nat waar het vandaan komt. Ik ben vorige week overgestapt van EnergieDirect naar PowerPeers. Nooit van gehoord van die partij, al zie je momenteel wel regelmatig reclames voorbij komen. Overstap ging zonder problemen, na de aanmelding heb ik er niets voor hoeven doen. Ze hebben keurig het contract bij EnergieDirect opgezegd. En ondanks de verhoging van de belastingen zou ik met hetzelfde verbruik ca €200 goedkoper uit zijn.
Die laatste zin zou ik nog maar eens controleren.
Ik handel precies hetzelfde als jou en mijn verbruik is al jaren hetzelfde.

Toch is mijn geschatte jaarrekening 200 euro omhoog gegaan door de belastingverhoging.

• Pazo
  • Laatst online: 13:27

Pazo

Miauw?

Maasluip schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:21:
[...]

Dat is niet zo. Natuurlijk, je krijgt geen andere aansluiting als je groene of grijze stroom afneemt, maar elke kWh die als groene stroom verkocht wordt moet ook als zodanig opgewekt worden. Dus het is niet zo dat het niet uit maakt.
Mij maakt het niet uit waar het vandaan komt ;)
En daarnaast daagt mij iets met (door)verkopen van certificaten etc. Grootste gedeelte van het 100% groene stroom verhaal dat ze allemaal roepen is een wassen neus en klinkt leuk voor de consument.

To the windooooow!

• reneeke1970
  • Nu online
Remko24 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:22:
[...]

Die laatste zin zou ik nog maar eens controleren.
Ik handel precies hetzelfde als jou en mijn verbruik is al jaren hetzelfde.

Toch is mijn geschatte jaarrekening 200 euro omhoog gegaan door de belastingverhoging.
Mijne zelfs 400 zonder mijn zonnepanelen gerekend. Gelukkig verkoop ik alleen nog maar stroom. Goed voor tvt panelen al die prijs stijgingen.

• reneeke1970
  • Nu online
Pazo schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:23:
[...]

Mij maakt het niet uit waar het vandaan komt ;)
En daarnaast daagt mij iets met (door)verkopen van certificaten etc. Grootste gedeelte van het 100% groene stroom verhaal dat ze allemaal roepen is een wassen neus en klinkt leuk voor de consument.
Jawel hoor, op papier is alles groen verhandeld en ingekocht. Ze worden daar ook op gecontroleerd.
Ik verkoop aan greenchoice 10000 kWh, misschien koop jij dat wel??

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Misschien heel kort door de bocht, maar ik heb mijn huis zo goed als verkocht (overdracht in okt 2019), zou het nog gunstig zijn om voor maart-okt over te stappen aangezien mijn huidige jaarcontract dan afloopt?

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 24-04 21:36
Een nieuwe woning; een nieuw energiecontract (gas en stroom)

Ik zie dat Nuon allerlei XL deals heeft met cadeaus etc; dan wordt ik altijd wantrouwig.
Het meest vreemde vind ik dat op de site van nuon bij een 3jaar XL je 171 betaald, en bij een Nuon 1jaar blijven loont betaal je 172. Bij een 3 jarig contract betaal je dus 1 euro minder per maand en je krijgt een cadeau naar keuze. Mis ik dan een belangrijke voorwaarde?

Voorheen nam ik altijd 3 jaars contracten; maar volgens vele (collega's/vrienden/etc) laat ik dan geld liggen. Nu heeft het niet echt mijn interesse, maar teveel betalen uiteraard ook niet.

Bij essent krijg ik een welkomstbonus van 280 EU bij een 1 jarig contract; totale jaarkosten komen dan op ~1700 (na verrekening van de welkomstbonus) als je daarna dus niet overstapt betaal je dus 280 teveel het jaar daarop.

• Joosie200
  • Niet online
@Len020 daarom stap ik na een jaar sowieso over. En kun je jaar in, jaar uit een cashback van 200 tot 280 euro opstrijken. De nieuwe leverancier sluit naadloos aan op de oude qua opzegtermijn. Ik pak liever jaarlijks 200 tot 280 euro dan dat ik dat eenmaal per drie jaar mag doen. En ja je kunt tussentijds je contract opzeggen maar een nieuwe leverancier haalt de overstapboete dan van je nieuwe cashback af. Dus uiteindelijk betaal je hem zo als nog zelf.

• donaldk
Eind vorig jaar wilde GC niemand hebben, enkel hoge aanbiedingen en enkel voor 3 jaar, dus nu bij Engie. Nu dus wel, tja ik ben weer drie jaar voorzien. Aanbod scheelde 175 euro per jaar met GC aanbod.

• i7x
shoombak schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:58:
Misschien heel kort door de bocht, maar ik heb mijn huis zo goed als verkocht (overdracht in okt 2019), zou het nog gunstig zijn om voor maart-okt over te stappen aangezien mijn huidige jaarcontract dan afloopt?
Tuurlijk, je contract verhuis je tegen die tijd gewoon mee naar je nieuwe adres als dat handig is voor je.

• Spixo
[...]

Gezien Powerpeers momenteel ook (net als Greenchoice) een 3-jarig contract aanbiedt met gas voor 68,42 ct./m3 lijkt het erop dat de tendens is dat de gasprijzen weer wat dalen. Mogelijk zelfs stelselmatig onder de 70 cent.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-04 13:07
Zojuist overgestapt op van de bron. Naast het gunstige overstappen en een voor het gevoel groenere leverancier, vooral een afrekening met essent.

Na 15 jaar trouwe klant kreeg ik een aanbod om te blijven waarbij me telefonisch werd verteld dat ik ook een lager tarief kreeg. Dit bleek toen ik het zelf nakeek niet te kloppen....

• peacelord
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 10:48
Ik heb besloten om in te gaan op het aanbod v 3 jr van VEH. Dat is Greenchoice.

Iets minder dan 0,68 v e kuub gas
Stroom heb ik overcapaciteit van mijn panellen dus vind ik i.i.g tot 2021 (en dat kan zo nog maar uitlopen denk ik) het tarief niet boeiend. Ik krijg 11 cent vd teruglevering die ik meer doe dan mijn verbruik.

Geen bonussen of toestanden maar gewoon een ‘laag’ tarief v gas de komende 3 jr. Daarop baseer ik vooral deze keuze.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik ben overgestapt naar Greenchoice en net als elk jaar bij de overstap naar een andere energieleverancier slaat men weer volledig de plank mis bij het inschatten van mijn verbruik. Via de site kan je het maar beperkt aanpassen (alles om het risico voor de leverancier af te dekken cq. geld een jaar op te potten), dus dan maar bellen:

Het was geen probleem om mijn gasverbruik in te stellen op het daadwerkelijke verbruik (650 kuub per jaar), maar met het feit dat ik 800kWh per jaar teruglever kon de medewerkster van deze groene(...) leverancier helemaal niks.

Het laagste wat zij kon invullen was een verbruik van 1 kWh en dat zou dan uitkomen op 5 euro per maand. "Want u levert electriciteit terug meneer, maar u moet wel de 5 euro leveringskosten per maand betalen." Daarop gaf ik aan dat ik begrijp dat mijn aansluiting €60 per jaar kost, maar dat ik van GC €88 krijg voor de 800kWh die zij van mij geleverd krijgen en dat daarmee ruimschoots de leveringskosten gedekt zijn. Het viel daarna stil aan de andere kant van de lijn, waarna de dame aangaf het te snappen maar niks anders in te kunnen vullen dan een verbruik van 1kWh.

Achteraf gezien had ik beter een te laag gasverbruik kunnen opgeven waardoor het maandbedrag wel zou kloppen, maar dit had ik niet helemaal verwacht bij een van de groenste leveranciers. Flapdrollen :z

Mijn zonnepanelen zijn 4 jaar geleden netjes aangemeld bij de netbeheerder via energieleveren.nl en sindsdien lever ik elk jaar 800kWh terug en is mijn elektriciteitsrekening negatief. Toch durft wil de energieleverancier daar niks mee doen. Geld een jaar oppotten is voor hen natuurlijk interessanter.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• reneeke1970
  • Nu online
Gizz schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 11:41:
Ik ben overgestapt naar Greenchoice en net als elk jaar bij de overstap naar een andere energieleverancier slaat men weer volledig de plank mis bij het inschatten van mijn verbruik. Via de site kan je het maar beperkt aanpassen (alles om het risico voor de leverancier af te dekken cq. geld een jaar op te potten), dus dan maar bellen:

Het was geen probleem om mijn gasverbruik in te stellen op het daadwerkelijke verbruik (650 kuub per jaar), maar met het feit dat ik 800kWh per jaar teruglever kon de medewerkster van deze groene(...) leverancier helemaal niks.

Het laagste wat zij kon invullen was een verbruik van 1 kWh en dat zou dan uitkomen op 5 euro per maand. "Want u levert electriciteit terug meneer, maar u moet wel de 5 euro leveringskosten per maand betalen." Daarop gaf ik aan dat ik begrijp dat mijn aansluiting €60 per jaar kost, maar dat ik van GC €88 krijg voor de 800kWh die zij van mij geleverd krijgen en dat daarmee ruimschoots de leveringskosten gedekt zijn. Het viel daarna stil aan de andere kant van de lijn, waarna de dame aangaf het te snappen maar niks anders in te kunnen vullen dan een verbruik van 1kWh.

Achteraf gezien had ik beter een te laag gasverbruik kunnen opgeven waardoor het maandbedrag wel zou kloppen, maar dit had ik niet helemaal verwacht bij een van de groenste leveranciers. Flapdrollen :z

Mijn zonnepanelen zijn 4 jaar geleden netjes aangemeld bij de netbeheerder via energieleveren.nl en sindsdien lever ik elk jaar 800kWh terug en is mijn elektriciteitsrekening negatief. Toch durft wil de energieleverancier daar niks mee doen. Geld een jaar oppotten is voor hen natuurlijk interessanter.
En dan zal ik je verklappen dat je geluk hebt dat je bij gc zit want er zijn bijna geen leveranciers bereid om zo laag tot 5 euro te gaan. 10 of 15 euro per product is heel normaal.

Ook bij nieuwe berekeningen voor voorschot word terug leveren nooit mee geteld. Enkel je historische verbruik. Dus ga er maar vanuit dat je volgend jaar weer kunt bellen.

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

reneeke1970 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 12:24:
[...]
Ook bij nieuwe berekeningen voor voorschot word terug leveren nooit mee geteld. Enkel je historische verbruik.
Maar ook dat is niet gebeurd. Als ik sinds 2015 (woning gekocht in december 2014) jaarlijks zo'n 800 kWh teruglever en het systeem van GC niet lager kan dan 1kWh verbruik, dan zou ik verwachten dat ik dan een verwacht jaarverbruik krijg van 1kWh.

Echter, met alle beschikbare informatie (zonnepanelen zijn aangemeld, meterstand van gisteren, vorige meterstand die ze hebben gekregen van vorige leverancier van oktober 2018) kwam GC tot de conclusie dat ik zo'n 1300kWh per jaar ga verbruiken. Het enige dat ze gedaan lijken te hebben is meterstand van 22-2-19 min de meterstand van oktober 2018 maal een bepaalde factor = jaarverbruik. En dat is mijns inziens wel erg kort door de bocht voor een leverancier die zich qua groen op de borst klopt en daardoor meer dan de gemiddelde energieleverancier klanten heeft die terugleveren.

Terwijl ze zelfs aangeven trots te zijn op dat soort klanten:
Energie overhouden wordt beloond
Wij zijn trots op onze klanten die de stap hebben gezet naar eigen energie opwekking.
https://www.greenchoice.nl/zonnepanelen/salderingsregeling/

:P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• MdO82
Gizz schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 13:31:
[...]

Maar ook dat is niet gebeurd. Als ik sinds 2015 (woning gekocht in december 2014) jaarlijks zo'n 800 kWh teruglever en het systeem van GC niet lager kan dan 1kWh verbruik, dan zou ik verwachten dat ik dan een verwacht jaarverbruik krijg van 1kWh.

Echter, met alle beschikbare informatie (zonnepanelen zijn aangemeld, meterstand van gisteren, vorige meterstand die ze hebben gekregen van vorige leverancier van oktober 2018) kwam GC tot de conclusie dat ik zo'n 1300kWh per jaar ga verbruiken. Het enige dat ze gedaan lijken te hebben is meterstand van 22-2-19 min de meterstand van oktober 2018 maal een bepaalde factor = jaarverbruik. En dat is mijns inziens wel erg kort door de bocht voor een leverancier die zich qua groen op de borst klopt en daardoor meer dan de gemiddelde energieleverancier klanten heeft die terugleveren.

[...]

offtopic:
Ze hebben toch een leverancier overgenomen die aan sponsoring doet.
Dat geld moet nog terug dus daarom hebben ze zulke rekenmodellen :+

2250 WP Zuid PVoutput

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gizz schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 11:41:

Het laagste wat zij kon invullen was een verbruik van 1 kWh en dat zou dan uitkomen op 5 euro per maand.
Ik heb ook nog nooit gehad dat ik voor stroom het maandbedrag op 0 kon zetten. Ik had een tijdje stroom en gas van verschillende leveranciers en voor stroom was het minimum 5 euro, ook al was het jaarbedrag eigenlijk -100 euro.
Hing ook een excuus van "maandelijkse aansluitkosten" aan vast. Bullshit natuurlijk, maar voor dat soort bedragen vind ik het ook niet waard om er een punt van te maken.

Open Source landkaart

• Rayban89
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09:33
Ervaringen met powerpeers? Ik heb een aanbod voor 3 jaar vast, met welkomstbonus v 400 euro dus elk jaar 133.

0,68 cent m3 gas en 0.22 cent kwh. Heb ook een negatief stroom saldo dus puur het gas is belangrijk. 0.11 cent per kwh teruglevering, krijg nu 0,09 cent bij eneco

Is het slim om nu vast te gaan aangezien tarieven voor gas zullen stijgen?

Rayban89 wijzigde deze reactie 23-02-2019 15:15 (12%)

https://www.flickr.com/photos/133617783@N08/

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
[...]

Als je al bij Greenchoice zit lijkt die aanbieding niet te verschijnen, is dat alleen voor nieuwe klanten?

• reneeke1970
  • Nu online
Gizz schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 13:31:
[...]

[...]

Zoals ik al zei, alleen je verbruik staat in de historische database. Terug levering komt er niet in voor. Volgend jaar verbruik je weer 1300 kWh en je panelen bestaan niet.....

• arpeggio
  • Laatst online: 13:20
reneeke1970 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:33:
[...]

Zoals ik al zei, alleen je verbruik staat in de historische database. Terug levering komt er niet in voor. Volgend jaar verbruik je weer 1300 kWh en je panelen bestaan niet.....
@Gizz
Inderdaad, ik heb dezelfde ervaring als @reneeke1970 . Nu al 2 jaar achter elkaar.
De reden is dat hun IT-systemen achter lopen en niet om kunnen gaan met teruglevering. Ik heb daar ook een nette excuus-mail over gekregen nadat ik een beetje boos was geworden.

Maar het goede nieuws is dat je gewoon met hun Helpdesk kunt bellen en dan is een aangepast voorschotbedrag binnen 3 minuten geregeld. Die ervaring heb ik ook!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

reneeke1970 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:33:
[...]

Maar waar komt dat getal vandaan? Mijn verbruik en opwek zijn niet apart inzichtelijk voor de leverancier/Liander/wie dan ook. Ik heb gewoon een ferrarismeter die achteruit draait. Elke 12 maanden is de stand ongeveer 800 kWh minder dan het jaar daarvoor. Dus hoezo heb ik 1300 kWh verbruik volgens de database? :P

• reneeke1970
  • Nu online
Gizz schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:39:
[...]

Maar waar komt dat getal vandaan? Mijn verbruik en opwek zijn niet apart inzichtelijk voor de leverancier/Liander/wie dan ook. Ik heb gewoon een ferrarismeter die achteruit draait. Elke 12 maanden is de stand ongeveer 800 kWh minder dan het jaar daarvoor. Dus hoezo heb ik 1300 kWh verbruik volgens de database? :P
Misschien oude standen van voor dat er panelen waren? Bel even naar je netbeheerder dan weet je het.

• Niek_
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07:04
Krijg net het aanbod van het collectief van Vereniging Eigen Huis.
1 jaar vast BudgetEnergie
0,2168 kWh
0,7055 m3
Dmv korting geen leveringskosten vanuit energieleverancier (natuurlijk wel de standaardtarieven vanuit de netbeheerder)

3 jaar vast GreenChoice
0,2082 kWh
0,6783 m3
Per product 54,00 leveringskosten per jaar (+ natuurlijk de standaardtarieven vanuit de netbeheerder)

Bovenstaande gebaseerd op 5.000kWh en 1.500m3 verbruik.

Gaslicht.com is over het totaal goedkoper maar voornamelijk door welkomspremie. Kale kWh en m3 prijzen zijn bij collectief vaak goedkoper.

ZZP'er in zonnepanelen en laadpalen. 8,16kWp PV, Alfen ICU EVe Mini laadpaal en Panasonic WP.

• BoschR
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21-04 13:39
Niek_ schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:32:
Krijg net het aanbod van het collectief van Vereniging Eigen Huis.
1 jaar vast BudgetEnergie
0,2168 kWh
0,7055 m3
Dmv korting geen leveringskosten vanuit energieleverancier (natuurlijk wel de standaardtarieven vanuit de netbeheerder)

3 jaar vast GreenChoice
0,2082 kWh
0,6783 m3
Per product 54,00 leveringskosten per jaar (+ natuurlijk de standaardtarieven vanuit de netbeheerder)

Bovenstaande gebaseerd op 5.000kWh en 1.500m3 verbruik.

Gaslicht.com is over het totaal goedkoper maar voornamelijk door welkomspremie. Kale kWh en m3 prijzen zijn bij collectief vaak goedkoper.
Ik heb ons vorig jaar ook ingeschreven voor het VEH collectief. Viel me behoorlijk tegen. Was inderdaad onder aan de streep goedkoper uit via gaslicht.com.

PVOutput live - 3060wp

• Niek_
BoschR schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:20:
[...]

Ik heb ons vorig jaar ook ingeschreven voor het VEH collectief. Viel me behoorlijk tegen. Was inderdaad onder aan de streep goedkoper uit via gaslicht.com.
Klopt, maar.. heb net even in Excel lopen klooien en als het verbruik stijgt dan is het aanbod vanuit VEH al snel goedkoper. Dat in het achterhoofd + wetenschap dat we meer stroom gaan verbruiken zorgt ervoor dat ik waarschijnlijk toch voor het VEH aanbod van 3 jaar vast ga.
Zo eens even checken tot wanneer het aanbod geldig is, kan ik tot die tijd rondkijken.

Niek_ wijzigde deze reactie 27-02-2019 13:50 (17%)

ZZP'er in zonnepanelen en laadpalen. 8,16kWp PV, Alfen ICU EVe Mini laadpaal en Panasonic WP.

• BoschR
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21-04 13:39
Niek_ schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:50:
[...]

Klopt, maar.. heb net even in Excel lopen klooien en als het verbruik stijgt dan is het aanbod vanuit VEH al snel goedkoper. Dat in het achterhoofd + wetenschap dat we meer stroom gaan verbruiken zorgt ervoor dat ik waarschijnlijk toch voor het VEH aanbod van 3 jaar vast ga.
Zo eens even checken tot wanneer het aanbod geldig is, kan ik tot die tijd rondkijken.
Ik heb nog nooit 3 jaar gedaan. Is dat nog wel gunstig ivm het mislopen v/d overstap bonus?

Moet volgende maand ook weer overstappen. Zal er binnenkort is mee bezig.

PVOutput live - 3060wp

• Niek_
BoschR schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:57:
[...]

Ik heb nog nooit 3 jaar gedaan. Is dat nog wel gunstig ivm het mislopen v/d overstap bonus?

Moet volgende maand ook weer overstappen. Zal er binnenkort is mee bezig.
3 jaar aanbod is zonder enige welkomstkorting (in ieder geval niet een zichtbaar negatief bedrag). Aardig scherpe kWh en m3 prijzen is dan mijn aanname.

• vanDaal
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 14:00

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb ook mijn eerste jaar na de verhuizing erop zitten en net mijn jaarafrekening gehad. Ook het verbruik. Veel, maar had nog hoger verwacht. Het is een vrijstaand huis uit 1919 met twee volwassenen en drie kinderen, plus nog een los bijgebouw met eigen CV (wordt tot max 5 graden verwarmd).

5213 kWh
2670 m3

Nu ben ik de cijfers aan het invullen op Pricewise. Ik zit nu bij Engie. Daarvan geeft Pricewise aan dat dit komend jaar 3361 gaat kosten. En dat terwijl ik afgelopen jaar maar 2728 heb betaald. Is dit alleen door de prijsstijgingen in de energiemarkt?

-edit-
Overstap gemaakt naar Green Choice. Hun lage prijzen voor gas en elektriciteit gaan met als het goed is 250 euro besparen.
-/edit-

vanDaal wijzigde deze reactie 03-03-2019 12:49 (11%)

>> Landscape Photography! << >> PVOutput <<

• JT
  • Laatst online: 23-04 23:44

JT

VETAK y0

Fiberbleiswijk schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:55:
[...]

Dat is toch eigenlijk een wassen neus/puur administratief? De stroom van je zonnepanelen die niet wordt gebruikt komt toch sowieso terug op het net middels de salderingsregeling? Ik ben op zoek naar info nadat ik slechte ervaring heb met de service van Greenchoice en het concept spreekt me wel aan, alleen heb ik het idee dat het puur marketing/administratief is.

• reneeke1970
  • Nu online
vanDaal schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:33:
Ik heb ook mijn eerste jaar na de verhuizing erop zitten en net mijn jaarafrekening gehad. Ook het verbruik. Veel, maar had nog hoger verwacht. Het is een vrijstaand huis uit 1919 met twee volwassenen en drie kinderen, plus nog een los bijgebouw met eigen CV (wordt tot max 5 graden verwarmd).

5213 kWh
2670 m3

Nu ben ik de cijfers aan het invullen op Pricewise. Ik zit nu bij Engie. Daarvan geeft Pricewise aan dat dit komend jaar 3361 gaat kosten. En dat terwijl ik afgelopen jaar maar 2728 heb betaald. Is dit alleen door de prijsstijgingen in de energiemarkt?
Yep, mijne oude cijfers geven 400 extra aan dit jaar

• _pix
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23-04 18:35
Ik zit te twijfelen wat te doen. Ben contractvrij bij Budgetenergie, kan dus doen wat ik wil. Ga later deze maand verhuizen, kan nog niet goed inschatten wat mijn nieuwe verbruik gaat zijn en wat dan een voordelige leverancier is.

Huidige woning: Maisonnette (3e + 4e verdieping, links+rechts+beneden buren, geen bovenburen) uit 1952. Dubbel glas, geen bijzondere isolatie, energielabel D. 90m2, 295m3. Met cv (Vaillant ecoTEC plus VHR, 2015). Open verbinding tussen beneden- en bovenverdieping, dus ik stook voor de hele woning. Probeer dat wel een beetje te beperken.
  • Huidig verbruik: driejarig gemiddelde van 700m3 gas, 3750kwh elektra (1550kwh nachttarief en 2200 kwh) dagtarief.
Nieuwe woning: Hoekhuis uit 1975, buitenmuur op het oosten. Dubbel glas, geen bijzondere isolatie, energielabel C. 137m2, 489m3. Met CV (Remeha Calenta CW6 uit 2014) en een kleine gaskachel in de woonkamer (gezelligheidsding, niet voor de normale verwarming).

Ik verwacht dat elektra in het nieuwe huis niet heel anders gaat zijn: we gebruiken dezelfde apparaten etc.
Gas daarentegen: geen idee. Het is een heel ander huis, een stuk groter, maar met afgesloten boven/benedenverdieping en qua bouwperiode ws wat beter geisoleerd. Kan me daarom niet voorstellen dat ik er op achteruitga :? (wishful thinking?)

Is hier iets zinnigs over te zeggen of moet ik voor mijn nieuwe adres maar gewoon uitgaan van de standaard-cijfers en na een jaar nog eens kijken? :+

(helaas geen inzicht mogelijk in verbruikdata oude bewoner)

_pix wijzigde deze reactie 02-03-2019 12:27 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fiberbleiswijk
_pix schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:19:
Ik zit te twijfelen wat te doen. Ben contractvrij bij Budgetenergie, kan dus doen wat ik wil. Ga later deze maand verhuizen, kan nog niet goed inschatten wat mijn nieuwe verbruik gaat zijn en wat dan een voordelige leverancier is.

Huidige woning: Maisonnette (3e + 4e verdieping, links+rechts+beneden buren, geen bovenburen) uit 1952. Dubbel glas, geen bijzondere isolatie, energielabel D. 90m2, 295m3. Met cv (Vaillant ecoTEC plus VHR, 2015). Open verbinding tussen beneden- en bovenverdieping, dus ik stook voor de hele woning. Probeer dat wel een beetje te beperken.
  • Huidig verbruik: driejarig gemiddelde van 700m3 gas, 3750kwh elektra (1550kwh nachttarief en 2200 kwh) dagtarief.
Nieuwe woning: Hoekhuis uit 1975, buitenmuur op het oosten. Dubbel glas, geen bijzondere isolatie, energielabel C. 137m2, 489m3. Met CV (Remeha Calenta CW6 uit 2014) en een kleine gaskachel in de woonkamer (gezelligheidsding, niet voor de normale verwarming).

Ik verwacht dat elektra in het nieuwe huis niet heel anders gaat zijn: we gebruiken dezelfde apparaten etc.
Gas daarentegen: geen idee. Het is een heel ander huis, een stuk groter, maar met afgesloten boven/benedenverdieping en qua bouwperiode ws wat beter geisoleerd. Kan me daarom niet voorstellen dat ik er op achteruitga :? (wishful thinking?)

Is hier iets zinnigs over te zeggen of moet ik voor mijn nieuwe adres maar gewoon uitgaan van de standaard-cijfers en na een jaar nog eens kijken? :+

(helaas geen inzicht mogelijk in verbruikdata oude bewoner)
Ik zou obv cv ketel, orientatie en bouwjaar voorlopig op 1200-1400m3 gas rekenen.
De isense (neem ik aan) is goed met zijn programma, maar ik zou een nest op de kop tikken als ik jou was. Die signaleerd of je er wel of niet bent en drukt dus je verbruik een beetje meer. Spouwmuur isolatie is gezien je bouwjaar nader uit te zoeken en te adviseren en icm vloer/kruipeuimte isolatie denk ik wel aan te bevelen.
Nieuwe palletkachel op de plek van je gaskachel en vloerverwarming maken en koppelen met je palletkachtel.. ;-) en dan kom je de 800m3 grens vast weer tegen....

PVoutput,powerpeers

• Fiberbleiswijk
JT schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:42:
[...]

Dat is toch eigenlijk een wassen neus/puur administratief? De stroom van je zonnepanelen die niet wordt gebruikt komt toch sowieso terug op het net middels de salderingsregeling? Ik ben op zoek naar info nadat ik slechte ervaring heb met de service van Greenchoice en het concept spreekt me wel aan, alleen heb ik het idee dat het puur marketing/administratief is.
Ik heb geen aandelen/connceties met powerpeers anders dan afnemer stroom/gas. Dat gezegd hebbende; service powerpeers helpdesk en technische kennis is dik in orde bij ze. Meerdere keren telefonisch contact gehad met ze. Salderingsregeling: eens, dat is het voornaamste terugverdien effect. Echter. anders dan andere leveranciers van stroom, krijgt een “powerpeer” met een collega powerpeer die afneemt via powerpeers eindrekening een kleine 0,04 cent op zijn terugleverprijs retour. Zet echt geen zoden aan de dijk. Maar is een gebaar. Maar je teruggeleverde stroom is wel binnen het concersysteem ‘gelabeld’ van a naar b en binnen het systeem van landelijke enegie opwekking waarbij leveranciers moeten inkopen obv afname. en ik zie het zo dat er een miniscuul klein beetje minder stroom op een zonnige opgewekt hoeft teworden in de gasturbine van de centrale wn die dan ingekocht zou moeten worden via de tradedesk. Dus marketing is zeker aanwezig, maar ik gooi “water in het grote bad”, waar jij aan de andere kant van het energiemeer er weer uithaalt als op dat moment bewolking boven je panelen hangen.
Ik geeft het systeem (marketing en energie peers wel een kans, zeker als de
Salderingsregeling op de schop zal gaan. Waarbij dan wel “even” iedereen wel verplicht een digitale meter moet krijgen. De opwekkers kunnen hierdoor meer realtime inschatten wat waar word afgenomen, en een grote batterij op de stoep met 4 wielen of een bijdrage aan een wijkopslag oid is dan de enige toekomst perspectief om je zonnepaneel nog iets te laten blijven laten renderen. Hou me ten goede: mijn drijfveer “groen” om de panelen gekocht te hebben is er nog steeds de belangrijkste drijfveer. Zonder saldering had ik langer getwijfeld.

PVoutput,powerpeers

• JT
  • Laatst online: 23-04 23:44

JT

VETAK y0

Fiberbleiswijk schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:21:
[...]

Ik heb geen aandelen/connceties met powerpeers anders dan afnemer stroom/gas. Dat gezegd hebbende; service powerpeers helpdesk en technische kennis is dik in orde bij ze. Meerdere keren telefonisch contact gehad met ze. Salderingsregeling: eens, dat is het voornaamste terugverdien effect. Echter. anders dan andere leveranciers van stroom, krijgt een “powerpeer” met een collega powerpeer die afneemt via powerpeers eindrekening een kleine 0,04 cent op zijn terugleverprijs retour. Zet echt geen zoden aan de dijk. Maar is een gebaar. Maar je teruggeleverde stroom is wel binnen het concersysteem ‘gelabeld’ van a naar b en binnen het systeem van landelijke enegie opwekking waarbij leveranciers moeten inkopen obv afname. en ik zie het zo dat er een miniscuul klein beetje minder stroom op een zonnige opgewekt hoeft teworden in de gasturbine van de centrale wn die dan ingekocht zou moeten worden via de tradedesk. Dus marketing is zeker aanwezig, maar ik gooi “water in het grote bad”, waar jij aan de andere kant van het energiemeer er weer uithaalt als op dat moment bewolking boven je panelen hangen.
Ik geeft het systeem (marketing en energie peers wel een kans, zeker als de
Salderingsregeling op de schop zal gaan. Waarbij dan wel “even” iedereen wel verplicht een digitale meter moet krijgen. De opwekkers kunnen hierdoor meer realtime inschatten wat waar word afgenomen, en een grote batterij op de stoep met 4 wielen of een bijdrage aan een wijkopslag oid is dan de enige toekomst perspectief om je zonnepaneel nog iets te laten blijven laten renderen. Hou me ten goede: mijn drijfveer “groen” om de panelen gekocht te hebben is er nog steeds de belangrijkste drijfveer. Zonder saldering had ik langer getwijfeld.
Dank voor je antwoord. Financieel gezien zal PowerPeers wellicht een stuk interessanter worden als inderdaad de salderingsregel aangepast wordt of verdwijnt. Maar, als ik zonnepanelen heb en overcapaciteit op een goede dag dan gaat mijn stroom toch niet verloren? Die komt dan toch net zo goed op het net en terecht bij een andere verbruiker? En je kunt via PowerPeers toch niet bepalen welke weg je stroom volgt want het is maar 1 net toch? Het is niet zoals met VLANs dat je poorten-stekkers of packets-stroom een VLAN tag kan geven?

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 12:43
Niek_ schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:42:
[...]

3 jaar aanbod is zonder enige welkomstkorting (in ieder geval niet een zichtbaar negatief bedrag). Aardig scherpe kWh en m3 prijzen is dan mijn aanname.
Absoluut, dit zijn scherpe prijzen voor gas... Ik heb nu bij Greenchoice een maandelijks opzegbaar contract. Zou ik als ik al klant ben naar dit tarief kunnen wisselen?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Jassy schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:49:
[...]

Absoluut, dit zijn scherpe prijzen voor gas... Ik heb nu bij Greenchoice een maandelijks opzegbaar contract. Zou ik als ik al klant ben naar dit tarief kunnen wisselen?
Dat weten zij vast.

We nominate you to find out and report back.

• Tallguy
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

TLDR

Waar letten jullie nu precies op als je een nieuw contract aangaan? Ik heb een woning met stadsverwarming, dus zal alleen elektriciteit afnemen en terugleveren.
Ik verbruik pj ong 2800kWh en kan (bij een optimaal jaar) ong 3400kWh opwekken. Als ik kijk naar 2018 heb ik zelfs ong 3900 opgewekt.

Kijken jullie in zo'n situatie alleen naar het totaalplaatje, of naar de vaste kosten? Of juist naar het leveringstarief vs het teruglevertarief en laten jullie de vaste kosten buiten beschouwing?

Ik zit nu bij Pure Energie, maar als ik een vergelijk doe via Independer, komt OM (die ken ik niet eens), BudgetEnergie en dan pas Greenchoice naar voren.
Dit komt oa vanwege de vaste leveringskosten die bij GC €4,50 p/m zijn. Ze hebben wel €0,11 per kWh als terugleververgoeding.
BudgetEnergie zit op €0,75 vaste kosten, maar geeft maar €0,0687 per kWh als terugleververgoeding.

specs | 3360wP met SE3000

• reneeke1970
  • Nu online
Tallguy schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:44:
TLDR

Waar letten jullie nu precies op als je een nieuw contract aangaan? Ik heb een woning met stadsverwarming, dus zal alleen elektriciteit afnemen en terugleveren.
Ik verbruik pj ong 2800kWh en kan (bij een optimaal jaar) ong 3400kWh opwekken. Als ik kijk naar 2018 heb ik zelfs ong 3900 opgewekt.

Kijken jullie in zo'n situatie alleen naar het totaalplaatje, of naar de vaste kosten? Of juist naar het leveringstarief vs het teruglevertarief en laten jullie de vaste kosten buiten beschouwing?

Ik zit nu bij Pure Energie, maar als ik een vergelijk doe via Independer, komt OM (die ken ik niet eens), BudgetEnergie en dan pas Greenchoice naar voren.
Dit komt oa vanwege de vaste leveringskosten die bij GC €4,50 p/m zijn. Ze hebben wel €0,11 per kWh als terugleververgoeding.
BudgetEnergie zit op €0,75 vaste kosten, maar geeft maar €0,0687 per kWh als terugleververgoeding.
Het gaat om totaal dus neem goedkoopste. Lijkt mij logisch dat met die 0.11 de vaste kosten niet worden terug verdient, dus pech voor gc.
Maar.... Die 0.11 is ex, dus rekent de vergelijking wel goed?
En wat de vergelijking ook niet doet is bij qurrent de 35 euro korting geven op vaste kosten indien je zonnepanelen hebt.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

reneeke1970 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:07:
[...]

Het gaat om totaal dus neem goedkoopste. Lijkt mij logisch dat met die 0.11 de vaste kosten niet worden terug verdient, dus pech voor gc.
Maar.... Die 0.11 is ex, dus rekent de vergelijking wel goed?
En wat de vergelijking ook niet doet is bij qurrent de 35 euro korting geven op vaste kosten indien je zonnepanelen hebt.
Ja, dat excl BTW of incl BTW is ook een leuke waar berekeningen op nat kunnen gaan...en waar de leveranciers wat duidelijker mee mogen zijn.

• reneeke1970
  • Nu online
Tallguy schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:17:
[...]

Ja, dat excl BTW of incl BTW is ook een leuke waar berekeningen op nat kunnen gaan...en waar de leveranciers wat duidelijker mee mogen zijn.
Gas licht rekent met ex omdat gc dat ook beweerd, nu blijkt echter dat als je bij belasting geregistreerd staat als ondernemer dat je dus wel de btw vergoed krijgt, net zoals ik dus....

Vergelijken is best moeilijk, het zonne collectief van vandebron kennen ze ook niet!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@reneeke1970 Ja, eens. Als ik gaslicht hanteer, komt VDB als 1e naar voren (- €110 pj) :)

• reneeke1970
  • Nu online
Tallguy schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:31:
@reneeke1970 Ja, eens. Als ik gaslicht hanteer, komt VDB als 1e naar voren (- €110 pj) :)
Oh, dacht één of andere OM

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

reneeke1970 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:33:
[...]

Oh, dacht één of andere OM
OM is blijkbaar 'Nieuwe Energie'

quote:
om | nieuwe energie
om | nieuwe energie is het groenste energiecollectief van Nederland. Met tientallen energie coöperaties in Nederland leveren zij altijd 100% groene energie, opgewekt bij jou in de buurt. om | nieuwe energie heeft geen winstoogmerk: het geld wordt geïnvesteerd in scherpe energieprijzen en lokale duurzaamheidsprojecten, waardoor jij de vergroening en de lokale economie in je regio stimuleert. Op basis van je woonplaats zorgt om | nieuwe energie ervoor dat de energie die je afneemt afkomstig is van de dichtstbijzijnde coöperatie.

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True