Ik zit te twijfelen wat te doen. Ben contractvrij bij Budgetenergie, kan dus doen wat ik wil. Ga later deze maand verhuizen, kan nog niet goed inschatten wat mijn nieuwe verbruik gaat zijn en wat dan een voordelige leverancier is.
Huidige woning: Maisonnette (3e + 4e verdieping, links+rechts+beneden buren, geen bovenburen) uit 1952. Dubbel glas, geen bijzondere isolatie, energielabel D. 90m2, 295m3. Met cv (Vaillant ecoTEC plus VHR, 2015). Open verbinding tussen beneden- en bovenverdieping, dus ik stook voor de hele woning. Probeer dat wel een beetje te beperken.
- Huidig verbruik: driejarig gemiddelde van 700m3 gas, 3750kwh elektra (1550kwh nachttarief en 2200 kwh) dagtarief.
Nieuwe woning: Hoekhuis uit 1975, buitenmuur op het oosten. Dubbel glas, geen bijzondere isolatie, energielabel C. 137m2, 489m3. Met CV (Remeha Calenta CW6 uit 2014) en een kleine gaskachel in de woonkamer (gezelligheidsding, niet voor de normale verwarming).
Ik verwacht dat elektra in het nieuwe huis niet heel anders gaat zijn: we gebruiken dezelfde apparaten etc.
Gas daarentegen: geen idee. Het is een heel ander huis, een stuk groter, maar met afgesloten boven/benedenverdieping en qua bouwperiode ws wat beter geisoleerd. Kan me daarom niet voorstellen dat ik er op achteruitga

(wishful thinking?)
Is hier iets zinnigs over te zeggen of moet ik voor mijn nieuwe adres maar gewoon uitgaan van de standaard-cijfers en na een jaar nog eens kijken?
(helaas geen inzicht mogelijk in verbruikdata oude bewoner)
[
Voor 3% gewijzigd door
_pix op 02-03-2019 12:27
]