Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Overstappen naar een nieuwe energieleverancier

Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste
Acties:

• donaldk
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 09:09
@forto @Barca en ik hebben ons beide aangemeld, maar ook pas net, dus nog in de 14 dagen bedenktijd.

• lonkhuijzen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:58

lonkhuijzen

100% ADH

Via pricewise gek genoeg erg lage tarieven waardoor engie nog weer goedkoper is.

Net drie jaar vastgezet voor:

Gas:
€ 0,65302 / m3
Vaste leveringskosten: € 35,88 per jaar

Elektra:
Normaal: € 0,22144 / kWh
Dal: € 0,20240 / kWh

Dit is alles inclusief alle heffingen van 2019

lonkhuijzen wijzigde deze reactie 01-01-2019 14:49 (8%)

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Zeer interessant. Gas duidelijk scherper dan VEH en electra nagenoeg gelijk. Die iets hogere vaste kosten worden weer bijna geheel gecompenseerd met de 20 euro cashback.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
lonkhuijzen schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:47:
Via pricewise gek genoeg erg lage tarieven waardoor engie nog weer goedkoper is.

Net drie jaar vastgezet voor:

Gas:
€ 0,65302 / m3

Elektra:
Normaal: € 0,22144 / kWh
Dal: € 0,20240 / kWh

Dit is alles inclusief alle heffingen van 2019
Waar haal je die vandaan? Ik zit bij Greenchoice en dacht dat die goedkoop was

Gas
€ 0,6965 per m3
Vaste levering: 38,93

Elektra
Normaal: 0,2170
Dal: 0,2037

En ik dacht dat ik door vastzetten januari 2018 goed uit zou komen, maar moet dus ook goedkoper kunnen uitkomen.

• plaspvd
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 17:56
Valt me nu op dat iedereen meegaat, naar de prijs van engie.

Stroom
Enkeltarief € 0,21302
Vaste leveringskosten € 35,88
Gas
Tarief € 0,65302
Vaste leveringskosten € 35,88

Bijvoorbeeld GreenChoice;

Stroom
Enkeltarief € 0,22249
Vaste leveringskosten € 39,93
Gas
Tarief € 0,64797
Vaste leveringskosten € 39,93

• President
  • Nu online
Als ik op https://www.greenchoice.nl een verbruik invoer van 1500-1300 stroom en 250 gas zie ik toch flink hogere tarieven

• plaspvd
@President Hier op pricewise ingevuld met 3000kwh en 1000kuub.

Uiteindelijk ook voor de 3 jaar van engie gekozen, via pricewise. Ik zie de komende 2 weken wat wat er met de prijs gaat gebeuren.

plaspvd wijzigde deze reactie 01-01-2019 18:07 (51%)

• forto
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 08:27
Nvt

forto wijzigde deze reactie 02-01-2019 01:03 (197%)

• sambalbaj
  • Niet online
Ik mis even iets aan de Pricewise 3 jaar Engie deal bij gas tov VEH:

Pricewise
Variabele leveringskosten € 0,30393
Overheidsheffingen € 0,34910
= 0.65303

VEH
Levertarief gas per m³ € 0,2910
Energiebelasting per m³ € 0,3547
Opslag duurzame energie per m³ € 0,0634
Totaal gastarief per m³ € 0,7091

Overheidsheffingen Pricewise is beduidend minder dan Energiebelasting + opslag duurzame energie VEH.
Bij electra komt dit wel precies uit en hoort volgens mij ook hetzelfde te zijn. Je zou bijna zeggen dat Pricewise de opslag duurzame energie niet meerekent, is overheid dus komt er toch wel bij.

sambalbaj wijzigde deze reactie 01-01-2019 18:37 (10%)

• President
  • Nu online
plaspvd schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 17:52:
@President Hier op pricewise ingevuld met 3000kwh en 1000kuub.

Uiteindelijk ook voor de 3 jaar van engie gekozen, via pricewise. Ik zie de komende 2 weken wat wat er met de prijs gaat gebeuren.
Als ik op engie kijk

Elektriciteit
Normaal Tarief € 0,23554
Dal tarief € 0,21649
Vaste leverkosten: 53,88

Gas
Tarief per m3 € 0,75227
Vaste leverkosten: 53,88

Dan is Engie toch behoorlijk duurder dan wat ik nu bij Greenchoice heb.
Gas
€ 0,6965 per m3

Elektra
Normaal: 0,2170
Dal: 0,2037
Als ik uitga van mijn verbruik (1500 normaal, 1300 dal, 250 gas) dan is Greenchoice zo'n 90 euro goedkoper. Leuk dat ik € 150,- bonus krijg bij een 3-jaars contract, maar dan ben ik onder de streep dus niet goedkoper uit

Bij een jaarcontract betaal ik 83 euro meer bij Engie dan bij Greenchoice volgens de Engie website en dan krijg ik geen cashback via de eigen website

• lonkhuijzen

lonkhuijzen

100% ADH

sambalbaj schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:31:
Ik mis even iets aan de Pricewise 3 jaar Engie deal bij gas tov VEH:

Pricewise
Variabele leveringskosten € 0,30393
Overheidsheffingen € 0,34910
= 0.65303

VEH
Levertarief gas per m³ € 0,2910
Energiebelasting per m³ € 0,3547
Opslag duurzame energie per m³ € 0,0634
Totaal gastarief per m³ € 0,7091

Overheidsheffingen Pricewise is beduidend minder dan Energiebelasting + opslag duurzame energie VEH.
Bij electra komt dit wel precies uit en hoort volgens mij ook hetzelfde te zijn. Je zou bijna zeggen dat Pricewise de opslag duurzame energie niet meerekent, is overheid dus komt er toch wel bij.
Ja daar ben ik eigenlijk ook bang voor. Maarja dan maar maar in de 14 dagen cancellen en voor de VEH variant gaan.

Maar ik wacht eerst even het contract van engie af

Op een iPhone krijg je geen kostenspecificatie te zien maar zie nu op mijn laptop dat idd de ode niet is verwerkt.

Lekkere f*up van pricewise

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17:36
Excuses als het eerder is gevraagd, maar is het toegestaan om met meerdere aanbieders tegelijk een contract aan te gaan? De bedoeling is uiteindelijk de voor mij meest gunstigste te accepteren en de anderen binnen 14 dagen te annuleren. Mag dat?

• RvL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:45

RvL

Get Perpendicular!!

lonkhuijzen schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:35:
[...]

Ja daar ben ik eigenlijk ook bang voor. Maarja dan maar maar in de 14 dagen cancellen en voor de VEH variant gaan.

Maar ik wacht eerst even het contract van engie af

Op een iPhone krijg je geen kostenspecificatie te zien maar zie nu op mijn laptop dat idd de ode niet is verwerkt.

Lekkere f*up van pricewise
Niet alleen de ODE, de tarieven zelf kloppen ook niet.

Voor elektriciteit rekenen ze met €0,14251 incl. BTW, terwijl de daadwerkelijke tarieven €0,1422113 incl. BTW is. Marginaal verschil, maar niettemin een verschil.

Gas rekenen ze met €0,34910 incl. BTW, terwijl het daadwerkelijk €0,4180913 incl. BTW is. Dat scheelt dus gewoon 6,8ct/m3. Hoe ze dat op hebben gebouwd weet ik niet, maar de ODE is 6,3ct/m3 incl. BTW. Alleen energiebelasting is €0,3546873 incl. BTW.

Beetje misleidend, want ik dacht dus dat de tarieven weer stevig waren gedaald t.o.v. de VEH Engie deal. Maar dat valt dus alles mee: gas is bij Engie via Pricewise zelfs 1,2ct duurder maar het lijkt goedkoper omdat ze niet de juiste overheidsheffingen gebruiken.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Wizzu
  • Laatst online: 19-04 13:59
LED-Maniak schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:10:
[...]

Klopt, daarom even rekenen in je eigen situatie.
Ik heb een overdreven verbruik opgegeven, daardoor kreeg ik 300 euro korting. Bij dat verbruik zijn ze verre van de goedkoopste. Maar als je dan je *werkelijke* verbruik in een rekensom stopt met alle kosten erbij, dan scheelt het in mijn geval 25 euro op een rekening van 70 euro per maand. Op dat moment is het een goede deal.
Dus in wijze geef je een vals verbruik op om dan 300 euro korting te krijgen? Geen idee of je dit vaker gedaan hebt maar het zou kunnen zijn dat ze er later op terug kunnen vallen. Ik ben ook recent bij van de Bron aangesloten :) .

• i7x
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:30
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:41:
Excuses als het eerder is gevraagd, maar is het toegestaan om met meerdere aanbieders tegelijk een contract aan te gaan? De bedoeling is uiteindelijk de voor mij meest gunstigste te accepteren en de anderen binnen 14 dagen te annuleren. Mag dat?
Ik zie niet in waarom dat verboden zou zijn. Tevens, voor de 14 dagen zijn afgelopen gaat je contract officieel nog niet eens in, dus in feite sluit je zo niet eens met meerde aanbieders een contract af, je opent enkel de optie eventueel een contract af te sluiten.

• jongetje
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:41:
Huh? Er is op dit moment toch 1 het gunstigd? Die sluit je af en dan mag je binnen 14 dagen een andere kiezen (en blijft je huidige contract doorlopen). Waarom zou je 2 opties tegelijk willen laten lopen 1 goede en 1 minder goede?

Los van of het zou kunnen, lijkt het mij vragen om chaos. Kies gewoon een goede aanbieder en doe dat voglend jaar gewoon opnieuw. Gaat je echt geen tientallen euro's opleveren door over een week weer wat anders te kiezen.

• Pierre_nr1
jongetje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:18:
[...]

Huh? Er is op dit moment toch 1 het gunstigd? Die sluit je af en dan mag je binnen 14 dagen een andere kiezen (en blijft je huidige contract doorlopen). Waarom zou je 2 opties tegelijk willen laten lopen 1 goede en 1 minder goede?

Los van of het zou kunnen, lijkt het mij vragen om chaos. Kies gewoon een goede aanbieder en doe dat voglend jaar gewoon opnieuw. Gaat je echt geen tientallen euro's opleveren door over een week weer wat anders te kiezen.
Omdat de prijzen die je op b.v. pricewise ziet niet altijd de juiste zijn. De echte prijzen zie je pas als je je contract hebt ontvangen. Lees maar eens terug in dit topic. Daarom dus mijn vraag.

• jongetje
Pierre_nr1 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:25:
[...]

Omdat de prijzen die je op b.v. pricewise ziet niet altijd de juiste zijn. De echte prijzen zie je pas als je je contract hebt ontvangen. Lees maar eens terug in dit topic. Daarom dus mijn vraag.
Huh, bij gaslicht.com (geen ervaring met pricewise) zie ik toch echt dezelfde tarieven als op mijn contract.
Maar als dat zo is, dan zeg je toch die leverancier op en kies je dan een nieuwe?

• Pierre_nr1
jongetje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:26:
[...]

Huh, bij gaslicht.com (geen ervaring met pricewise) zie ik toch echt dezelfde tarieven als op mijn contract.
Maar als dat zo is, dan zeg je toch die leverancier op en kies je dan een nieuwe?
Een aantal aanvragen tegelijk doen kost me veel minder tijd, en kan ik in 1 keer vergelijken.

• sambalbaj
  • Niet online
RvL schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 08:34:
[...]

Niet alleen de ODE, de tarieven zelf kloppen ook niet.

Voor elektriciteit rekenen ze met €0,14251 incl. BTW, terwijl de daadwerkelijke tarieven €0,1422113 incl. BTW is. Marginaal verschil, maar niettemin een verschil.

Gas rekenen ze met €0,34910 incl. BTW, terwijl het daadwerkelijk €0,4180913 incl. BTW is. Dat scheelt dus gewoon 6,8ct/m3. Hoe ze dat op hebben gebouwd weet ik niet, maar de ODE is 6,3ct/m3 incl. BTW. Alleen energiebelasting is €0,3546873 incl. BTW.

Beetje misleidend, want ik dacht dus dat de tarieven weer stevig waren gedaald t.o.v. de VEH Engie deal. Maar dat valt dus alles mee: gas is bij Engie via Pricewise zelfs 1,2ct duurder maar het lijkt goedkoper omdat ze niet de juiste overheidsheffingen gebruiken.
Pricewise heeft het gefixed, ineens niet meer voordelig. Wel erg slecht van zo'n grote vergelijkingssite want de gemiddelde consument komt daar nooit achter.

sambalbaj wijzigde deze reactie 02-01-2019 11:31 (13%)

• Pierre_nr1
sambalbaj schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:29:
[...]

Pricewise heeft het gefixed, ineens niet meer voordelig. Wel erg slecht van zo'n grote vergelijkingssite want de gemiddelde consument komt daar nooit achter.
Zo zie je maar weer hoe je op moet passen. Ik had die 'goedkope' aanbieding bij Pricewise ook gezien maar door het regelmatig lezen van dit topic kwam ik er achter dat de prijzen niet juist waren. Iedereen hartelijk bedankt hiervoor!

Ik heb net bij diverse aanbieders een contract aangevraagd, dan heb je in ieder geval de juiste prijs. Ik ga deze de komende dagen eens op mijn gemak vergelijken en daarna mijn definitieve keuze maken.

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17:57
Zoals eerder gemeld zijn wij normaal gesproken niet van die "overstappers". We hechten (heel ouderwets..) nog erg veel waarde aan een goede relatie met een bedrijf, in welke branche dan ook. Maar op energiegebied lijk je er niet aan te kunnen ontsnappen, of je moet jezelf honderden euro's door de neus willen boren.

Wat me opvalt: als ik hier lees zijn veel mensen positief over de groenere aanbieders als Vandebron en Greenchoice en ook op bijvoorbeeld gaslicht.com hebben die bedrijven een hoog cijfer. Een klein bedrijf dat oog heeft voor meer dan nieuwe klanten binnen harken: het heeft ook onze sympathie. Maar als ik wat verder lees en ook de reviews bij de Google lees zie ik veel klachten over de klantenservice, maandbedragen en meer van dat soort dingen.

Maakt het dan allemaal niks uit? Zijn de leveranciers, groot of klein, allemaal niet zo geweldig?

ps.
Wat dat betreft vind ik een lagere prijs dus ook vele malen belangrijker dan gestunt met welkomstkortingen

D-e-n wijzigde deze reactie 02-01-2019 12:48 (6%)

• forto
Ben benieuwd naar je bevindingen Pierre.
Ik twijfel nog of ik de 3 jarige VEH Engie-deal aanhoudt of toch voor een 1 jarige bij een andere aanbieder ga. Bij Vandebron bijvoorbeeld..Vaak werken die 1 jarige deals met een eenmalige welkomstkorting terwijl ze niet de scherpste tarieven hanteren. Maakt in principe niet veel uit als je niet ineens véel meer gaat verbruiken, wat ik in mijn situatie niet verwacht.
Wat wijsheid is? Elk jaar overstappen of nu voor jaren vastzetten voor een aardig scherp stroom/gas tarief

• mddd
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
forto schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:42:
Wat wijsheid is? Elk jaar overstappen of nu voor jaren vastzetten voor een aardig scherp stroom/gas tarief
Je kunt er wel vanuit gaan dat energieleveranciers minstens zo goed weten wat de toekomstige prijsontwikkeling zal zijn als jij zelf. Langer vastzetten gaat je daarom volgens mij geen voordeel opleveren vanwege een lagere prijs.

Als het je om de laagste prijs gaat kun je volgens mij het beste elk jaar switchen zodat je elk jaar kunt shoppen naar de leukste bonus.

Trouwens, ik heb dit zelf niet onderzocht maar ik neem aan dat "vaste prijs" betekent een vast leveringstarief? De meeste prijsverandering op het moment is het gevolg van aanpassingen in de belasting. Dus ookal heb je een "vaste prijs", als daar dan belastingverhoging bovenop komt wat heb je daar dan nog aan. Dit lijkt me belangrijk om uit te zoeken voor je een lang contract met "vaste prijs" vastlegt.

2900 Wp ZZW : 10x JA Solar + Omnik 2.5k-TL2-S : PVOutput – Renault Zoe R240

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17:57
Ik heb net even wat ingevuld op resp. de site van Nuon en twee prijsvergelijkers (res. Independer en gaslicht) en zie dan drie verschillende tarieven voor gas variabel: respectievelijk 80, 73 en 78 cent. Zowel de leveringskosten als de overheidskosten matchen dan niet zo te zien. Die prijsvergelijkers knoeien ook maar wat aan zo te zien.

• Pierre_nr1
forto schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:42:
Ben benieuwd naar je bevindingen Pierre.
Ik twijfel nog of ik de 3 jarige VEH Engie-deal aanhoudt of toch voor een 1 jarige bij een andere aanbieder ga. Bij Vandebron bijvoorbeeld..Vaak werken die 1 jarige deals met een eenmalige welkomstkorting terwijl ze niet de scherpste tarieven hanteren. Maakt in principe niet veel uit als je niet ineens véel meer gaat verbruiken, wat ik in mijn situatie niet verwacht.
Op dit moment neig ik naar de 3-jarige aanbieding van Engie bij VEH. Je hebt te maken met de kale energieprijzen van de aanbieders en de BTW/belastingen die onze regering doorberekent. Ik weet niet wat de toekomst brengt qua energieprijzen, maar ik kan me haast niet voorstellen dat het goedkoper gaat worden. Ik kijk het nog even aan.

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:21
Ik denk dat de energieprijzen an sich niet heel veel gaan veranderen, die fluctueren altijd een beetje natuurlijk. Dat weten de energiemaatschappijen ook wel en daarom kunnen ze redelijk safe een meerjarig contract met je afsluiten. Jij blijft meerdere jaren klant en dat is voor hun de winst, ook al stijgen de inkoopprijzen aan hun kant iets je blijft voor hun inkomsten genereren.

De overheid is wat wispelturiger en zal de belastingen op energie alleen maar gaan opschroeven de komende jaren. De energiemaatschappijen zijn hierin alleen een doorgeefluik, de verhoging wordt rechtstreeks doorbelast aan de consument ookal heb je een meerjarig contract en storten dit vervolgens af in Den Haag.

Of een driejarig contract onder aan de streep voordeliger is als elk jaar overstapen is als consument dus eerder een kwestie van een goede gok maken.

• lonkhuijzen

lonkhuijzen

100% ADH

En net het contract van engie gekregen en per direct de annulering de deur uit gedaan.

Ook net via vereniging eigen huis bij engie weer het contract aangegaan. Ben benieuwd of dat goed gaat :)

We zullen zien.

• plaspvd
@lonkhuijzen mag ik vragen of je per post of per email hebt opgezegd? Krijg hier via de mail en whatsapp namelijk geen reactie.

• lonkhuijzen

lonkhuijzen

100% ADH

Klopt ik ook niet, volledige radiostilte. Ik per mail. Maar gun ze een paar dagen. Tis tenslotte ook voor hun nog kerstvakantie

• Gecko123
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 20-04 22:26
D-e-n schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:38:
Ik heb net even wat ingevuld op resp. de site van Nuon en twee prijsvergelijkers (res. Independer en gaslicht) en zie dan drie verschillende tarieven voor gas variabel: respectievelijk 80, 73 en 78 cent. Zowel de leveringskosten als de overheidskosten matchen dan niet zo te zien. Die prijsvergelijkers knoeien ook maar wat aan zo te zien.
incl en excl btw? 2018 en 2019 heffingen?

• Gecko123
Pierre_nr1 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:25:
[...]

De enige prijzen die je zou moeten vergelijken zijn de tarieven excl. belastingen. Lijkt me sterk dat het ontvangen contract afwijkt van de site. Maak het voor jezelf niet onnodig ingewikkeld en vergelijk contracten zonder belastingen, in excel. Je jaarbedrag incl BTW en heffingen is bij het vergelijken niet belangrijk als je weet dat het het laagste is in de markt.

• meermarco
  • Laatst online: 10:42
Dat klopt ja. Wel vervelend dat de prijzen niet overal kloppen (heffingen). Voor mij kijkt greenchoice een goedkope en een zonder addertjes en opzegvergoedingen etc. Helaas gebruik ik rond de 2500 m3 gas (vrijstaand wel spouw maar isolatie erin niet mogelijk).

Weten jullie of de ‘nieuwe’ 1 Jan leveringstarieven wel al berekend worden? Vaak per 1 Jan en 1 Jul worden de nieuwe prijzen weer vastgezet. Maar ben vergeten de (leverings)tarieven van dec te noteren. Kortom. Blijven de huidige prijzen op wlkomstbonussen etc ongeveer gelijk voor 6 maanden?

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik ben ook maar weer eens aan het prijsvergelijken geslagen. De komende maanden wordt het weer tijd voor een overstap. :Y

Nu zijn de tarieven per kWh (hoog/laag) en m3 gas goed vergelijkbaar.
En uiteraard zijn zaken als netbeheerkosten en vermindering energiebelasting gefixed.

Maar wat me wel bevreemd is dat per leverancier de verschillen bij de post 'Vaste leveringskosten' zo variabel zijn.

Zo kreeg ik van Greenchoice (vorig jaar voor ons de goedkoopste) een verlengingsaanbod, waarbij de prijzen per kWh/m3 wel wat gestegen zijn en de vaste leveringskosten voor gas en elektra amper 40 euro/jaar bedragen.
Kijkende naar de bekende prijsvergelijkers kan ik wel wat lagere kWh/m3 prijzen vinden, maar de vaste leveringskosten zijn beduidend meer dan bij Greenchoice.
Zo zie ik Nuon 54 euro/jr voor elektra vragen en 60 euro/jr voor gas.
En bij Oxxio maar liefst 72 euro/jr voor elektra en voor gas.
En bij een aanbod via VEH (Budget energie) zijn de leveringskosten amper 15 euro/jr voor elektra en gas.

Het wordt uiteraard koffiedik kijken wat de prijzen van een kWh en m3 gaan doen de komende jaren. Maar met de wilde energietransitieplannen van onze overheid weet je gewoon niet waar je aan toe bent.
Is het nou wel of niet verstandig om de boel 1, 3 jr vast te zetten of toch variabel te kiezen? :?

Als vergelijk eens een ander Europees land genomen om te zien wat je daar zou betalen voor elektra/gas.
WOW 8)7
Wat een verschil!
B.v. in Salzburg (Oostenrijk). Ik heb mijn verbruik aan elektra eens ingevuld.
En dan kom je, inclusief belastingen/netbeheerkosten etc, uit op amper 17 cent voor een kWh.
De all-in prijs voor een kuub gas (omgerekend naar kWh) zou neerkomen op ca. 50 cent.
Terwijl we in Nederland (inclusief alle belastingen/netbeheer/etc) op zowat 90 cent per kuub uitkomen!

ehtweak wijzigde deze reactie 04-01-2019 11:35 (25%)

Mooie Plaatjes   

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15:33
Hier mogen we ook weer aan de slag en wat zijn de tarieven gestegen zeg :X
@ehtweak Heb je ook gekeken hoe de opbouw is van de belastingtarieven ?
Nederland is daar volgens mij nog altijd koploper in.

Nu zit ik nog bij Nuon, maar eens kijken waar ze straks mee komen als verlengingsaanbod.
Overigens is het 3 jaar contract van VEH ook wel interessant, dat wordt weer een avondje een excel in elkaar knutselen en vergelijken :)

2250 WP Zuid PVoutput

• donaldk
Jongens en meisjes, de energietarieven van VEH ENGIE en GC inclusief alle 2019 tarieven heb ik al eens gepost, dus zijn die sinds 31-12 veranderd? Hebben ze de tarieven verhoogd?

Ik heb vandaag een welkomstmail van ENGIE gehad. Het duurt nog twee dagen voordat ik een mail krijg dan gaat de bedenktijd pas in. Dan kijken ze pas na einddatum contract (30 dagen opzegtermijn?), dus dat gaat nog even duren:
Binnen twee dagen ontvangt u per e-mail een bevestiging van uw overeenkomst. Vanaf dat moment heeft u een bedenktijd van veertien dagen.
Ik was vergeten de eindejaarsstand op te nemen, dus net even gedaan, want ze moeten over zo weinig kuubs die 80 cent rekenen.

@MdO82 Als je categorien zoals kale tarieven, EB, ODE, BTW x2 op neemt, kun je (en wij) deze spreadsheet altijd gebruiken. Kun je altijd tarieven berekenen met twee jaren aan heffingen. Of van inclusief tarieven de kale tarieven, zo kun je altijd vergelijken.

Ik ben vorige week even aan mijn allereerste spreadsheet op google calc begonnen, maar snel weer opgegeven. Dus als we een universele spreadsheet kunnen importeren...

donaldk wijzigde deze reactie 04-01-2019 20:20 (33%)

• MdO82
Ik ben daar al een beetje mee bezig geweest.
Heb hier bijvoorbeeld de tarieven van de VEH aanbiedingen.
Het vreemde wat ik nog even niet gevonden heb waarom ik zelf €70 hoger zit :D

2250 WP Zuid PVoutput

• reneeke1970
  • Registratie: april 2015
  • Nu online
Allemachtig, ik vergelijk ieder jaar om te kijken wat ik met zonnepanelen bespaart heb tov mijn oude situatie.
Ik zou dankzij de nieuwe maatregelen van de regering stijgen van 1900 naar 2300 euro per jaar. Goed voor mijn tvt ,maar sneu voor de minder bedeelden onder ons....

• eXtink
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Weet iemand wat je recht is als je via bijvoorbeeld pricewise een contract afsluit waarbij de tarieven uiteindelijk anders zijn op het contract van de leverancier? Ik heb namelijk een contract afgesloten via pricewise, maar krijg nu op het contract van de leverancier andere tarieven

• reneeke1970
  • Nu online
eXtink schreef op zondag 6 januari 2019 @ 17:12:
Weet iemand wat je recht is als je via bijvoorbeeld pricewise een contract afsluit waarbij de tarieven uiteindelijk anders zijn op het contract van de leverancier? Ik heb namelijk een contract afgesloten via pricewise, maar krijg nu op het contract van de leverancier andere tarieven
Stel deze vraag aan pricewise.....

• eXtink
  • Niet online
reneeke1970 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:43:
[...]

Stel deze vraag aan pricewise.....
Al gedaan, was ook benieuwd of iemand anders hier ervaring heeft

• reneeke1970
  • Nu online
eXtink schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:19:
[...]

Al gedaan, was ook benieuwd of iemand anders hier ervaring heeft
Nou en wat zeiden ze dan?

• kjast
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:06
Toevallig een aanvraag gedaan voor 1 januari en na 1 januari je contract gekregen?

Vergelijk de kale tarieven, niet de tarieven incl belasting.

• koos.d
  • Laatst online: 17:58
Dit heb ik ook, de 27ste aangemeld bij Nuon via Pricewise en pas 2 januari mijn contract gehad van Nuon.

Gasprijs op de Pricewise bevestiging is 0,68705 (incl energiebelasting 2018).
Gasprijs op contract Nuon is 0,756044 (incl energiebelasting 2019).
Verschil is 0,068994

Ik wist dat het wel dat de tarieven door de verhoging van de energiebelasting iets hoger zouden zijn in het contract, maar ik vind bijna 7 cent best wel stevig.

• Ruben0s
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 09:39
Zit bij mij ook 7 cent verschil tussen. Kale tarieven zijn niet gewijzigd.

Het ziet er naar uit dat ik dit jaar met een verbruik van 2000 kWh en 1220 m3 €1420 kwijt ben. Vorig jaar betaalde ik voor dit verbruik €970. Scheelt gewoon dik €37 per maand. Vraag mij af hoe de minder bedeelden dit gaan ophoesten.

https://imgur.com/a/JBoiD9f

Ruben0s wijzigde deze reactie 07-01-2019 11:29 (5%)

PSN: Baklapper

• RvL

RvL

Get Perpendicular!!

koos.d schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:12:
[...]

Dit heb ik ook, de 27ste aangemeld bij Nuon via Pricewise en pas 2 januari mijn contract gehad van Nuon.

Gasprijs op de Pricewise bevestiging is 0,68705 (incl energiebelasting 2018).
Gasprijs op contract Nuon is 0,756044 (incl energiebelasting 2019).
Verschil is 0,068994

Ik wist dat het wel dat de tarieven door de verhoging van de energiebelasting iets hoger zouden zijn in het contract, maar ik vind bijna 7 cent best wel stevig.
En dat is dus precies verhoging van en energiebelasting, iets waar noch Nuon noch Pricewise iets aan kan doen.

Als je naar de belastingtarieven voor gas kijkt:
Energiebelasting:
2018: 0,26001
2019: 0,29313
Verschil: 0,03312

ODE:
2018: 0,0285
2019: 0,0524
Verschil: 0,0239

Totaal verschil excl. BTW: 0,05702
Totaal verschil incl. BTW: 0,0689942

Niet leuk, maar het klopt dus wel. En noch Nuon noch Pricewise kan aan deze tarieven veranderen.
Ruben0s schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:23:
Zit bij mij ook 7 cent verschil tussen. Kale tarieven zijn niet gewijzigd.

Het ziet er naar uit dat ik dit jaar met een verbruik van 2000 kWh en 1220 m3 €1420 kwijt ben. Vorig jaar betaalde ik voor dit verbruik €970. Scheelt gewoon dik €37 per maand. Vraag mij af hoe de minder bedeelden dit gaan ophoesten.

https://imgur.com/a/JBoiD9f
Aan alleen de belastingverhoging op gas zou je 'slechts' €84,17 per jaar meer kwijt zijn met jou verbruik.

Aan energiebelasting voor elektriciteit ben je een whooping €0,60 minder kwijt 8)

Daarnaast krijg je ook €61,70 minder Belastingvermindering elektriciteit. Dus alleen vanuit belastingoogpunt zou je €84,17 + €61,70 - 0,60)= €145,27 per jaar meer kwijt zijn. Ofwel €12,11 per maand meer.

Als ik dan kijk naar je screenshot waren je tarieven vorig jaar ook niet overdreven scherp:
0,086505/kWh excl. belasting
0,319918/m3 excl. belasting

Daar zit ik nu met de Engie 3 jaar deal van VEH onder.

Ik zie echter dat er ook €310 aan 'Actiekorting' van af is gegaan: €155 per product. Dat maakt natuurlijk wel een enorm verschil. Die zal je bij verlenging niet of in ieder geval een heel stuk minder krijgen. Bij overstappen ligt het geheel aan waar je naar overstapt.

Dat is ook direct het gevaar van zulke hoge kortingen: je ziet niet of nauwelijks wat het daadwerkelijk kost, waardoor je bij een volgend contract met lagere/geen korting ineens met je neus op de feiten wordt gedrukt.

Kortom, in jou specifieke geval is het compleet te verklaren. En door handig te shoppen kun je het verschil mogelijk verkleinen. Ik ga b.v. 'maar' zo'n €65/jaar meer betalen.

RvL wijzigde deze reactie 07-01-2019 13:33 (48%)

Nu de dekens nog...

• Ruben0s
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 09:39
RvL schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:00:
[...]

[...]

Aan alleen de belastingverhoging op gas zou je 'slechts' €84,17 per jaar meer kwijt zijn met jou verbruik. Of je hebt een grote actiebonus gekregen die je nu niet meer krijgt.

Aan energiebelasting voor elektriciteit ben je een whooping €0,60 minder kwijt 8)

Daarnaast krijg je ook €61,70 minder Belastingvermindering elektriciteit. Dus alleen vanuit belastingoogpunt zou je €84,17 + €61,70 - 0,60)= €145,27 per jaar meer kwijt zijn. Ofwel €12,11 per maand meer.

Als ik dan kijk naar je screenshot waren je tarieven vorig jaar ook niet overdreven scherp:
0,086505/kWh excl. belasting
0,319918/m3 excl. belasting

Daar zit ik nu met de Engie 3 jaar deal van VEH onder.

Ik zie echter dat er ook €310 aan 'Actiekorting' van af is gegaan: €155 per product. Dat maakt natuurlijk wel een enorm verschil. Die zal je bij verlenging niet of in ieder geval een heel stuk minder krijgen. Bij overstappen ligt het geheel aan waar je naar overstapt.

Dat is ook direct het gevaar van zulke hoge kortingen: je ziet niet of nauwelijks wat het daadwerkelijk kost, waardoor je bij een volgend contract met lagere/geen korting ineens met je neus op de feiten wordt gedrukt.

Kortom, in jou specifieke geval is het compleet te verklaren. En door handig te shoppen kun je het verschil mogelijk verkleinen. Ik ga b.v. 'maar' zo'n €65/jaar meer betalen.
Ik stap elk jaar over naar de goedkoopste energieleverancier. Vorig jaar was dit ENGIE met de hoge welkomstbonus. Als ik nu wil overstappen en mijn gegevens invul bij een willekeurige vergelijkingsite kom ik bij de goedkoopste uit op €1420.

Die €12,11 per maand is inderdaad de verhoging van de overheid.

Ruben0s wijzigde deze reactie 07-01-2019 13:41 (13%)

PSN: Baklapper

• RvL

RvL

Get Perpendicular!!

Ruben0s schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:39:
[...]

Ik stap elk jaar over naar de goedkoopste energieleverancier. Vorig jaar was dit ENGIE met de hoge welkomstbonus. Als ik nu wil overstappen en mijn gegevens invul bij een willekeurige vergelijkingsite kom ik bij de goedkoopste uit op €1420.

Ik zie het inderdaad. Dan word je in dit geval dus in den aersch gebeten door die bonus, die een stuk lager is. Als ik je verbruik in vul kom ik bij EnergieDirect uit en zij hanteren een korting van maar €50.

Nu de dekens nog...

• forto
Contract van Engie is binnen. Dit betreft de VEH deal. Voor 3 jaar staan deze tarieven dan vast..
Tarieven zijn best scherp als ik het met mijn Nuon contract vergelijk, alleen dat 3-jaar vast zetten doet me twijfelen.

Engie elektriciteit
........................................................ Excl.- / Incl. BTW
enkeltarief incl. overheidsheffingen 0,17500 / 0,21175
enkeltarief excl. overheidsheffingen. 0,05747 / 0,06954
vaste leveringskosten per dag. 0,07244 / 0,08765

ENGIE Opgewekt gas
tarief incl. overheidsheffingen 0,58600 / 0,70906
tarief excl. overheidsheffingen. 0,24047 / 0,29097

• reneeke1970
  • Nu online
Ruben0s schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:39:
[...]

Hier hetzelfde, goedkoopste gaat van 1900 vorig jaar naar 2300 dit jaar

• Barca
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-04 20:29

Barca

In Search Of Sunrise

forto schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:48:
Contract van Engie is binnen. Dit betreft de VEH deal. Voor 3 jaar staan deze tarieven dan vast..
Tarieven zijn best scherp als ik het met mijn Nuon contract vergelijk, alleen dat 3-jaar vast zetten doet me twijfelen.

Engie elektriciteit
........................................................ Excl.- / Incl. BTW
enkeltarief incl. overheidsheffingen 0,17500 / 0,21175
enkeltarief excl. overheidsheffingen. 0,05747 / 0,06954

ENGIE Opgewekt gas
tarief incl. overheidsheffingen 0,58600 / 0,70906
tarief excl. overheidsheffingen. 0,24047 / 0,29097
Zowel @donaldk als ik hebben dit dus geaccepteerd. Mijn bedenktijd is nu ook voorbij. Ik ben er blij mee... ben er nu 3 jaar vanaf! Over 3 jaar check ik dit topic weer ;P

• eXtink
  • Niet online
Vandaag antwoord gehad, was inderdaad verkeerde weergave en berekening van de belasting. Alleen klopte de jaarprijs wel, berekening hiervan maakte wel gebruik van de correcte belasting

Al met al was het aanbod voor mij nog steeds het geloedkoopst en de geschatte jaarprijs klopte dus wel

Vind het alleen nog steeds raar dat het zomaar een ander tarief is en dat ze dus zeggen ‘jammer maar zo is het’. Valt dit niet soort van onder misleiding?

eXtink wijzigde deze reactie 07-01-2019 17:57 (16%)

• reneeke1970
  • Nu online
eXtink schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:56:
[...]

Vandaag antwoord gehad, was inderdaad verkeerde weergave en berekening van de belasting. Alleen klopte de jaarprijs wel, berekening hiervan maakte wel gebruik van de correcte belasting

Al met al was het aanbod voor mij nog steeds het geloedkoopst en de geschatte jaarprijs klopte dus wel

Vind het alleen nog steeds raar dat het zomaar een ander tarief is en dat ze dus zeggen ‘jammer maar zo is het’. Valt dit niet soort van onder misleiding?
Het is in het verleden gebleken dat bij de meest betalende leveranciers, ook de meeste per ongeluk foutjes voorkomen waardoor ze er altijd positiever uitkomen.
Daarom kijk ik nog niet eens op pricewise of independer,die staan er om bekend. Voor mij is er eigenlijk alleen gas licht punt com....

• eXtink
  • Niet online
reneeke1970 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:39:
[...]

Het is in het verleden gebleken dat bij de meest betalende leveranciers, ook de meeste per ongeluk foutjes voorkomen waardoor ze er altijd positiever uitkomen.
Daarom kijk ik nog niet eens op pricewise of independer,die staan er om bekend. Voor mij is er eigenlijk alleen gas licht punt com....
Daar ben ik dus ook dit jaar achter gekomen. Gelukkig geeft "gas licht punt com" hetzelfde aan als goedkoopste aanbieder

• RenaldoN
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 09:30
vergeet ook niet te spelen met je gasverbruik.
een hoger opgegeven verbruik levert je vaak meer korting op bij hetzelfde m3 tarief.
check wel even de voorwaarden of ze deze korting mogen intrekken als je verbruik teveel afwijkt.
afgelopen jaar heb ik zo een aardig hoge korting bij de Nuon ontvangen

• PnD
  • Laatst online: 18-04 20:00

PnD

like in Pinda ^_^

Zojuist jaarafrekening van Engie ontvangen. Korting netjes verrekend. Erg tevreden over de overstap naar ze destijds en nu ook de switch naar Nuon is het snel afgerond.

Daarvoor zat ik bij Essent, destijds afgesloten voor 3 jaar met een Nest thermostaat zonder er al te goed naar te kijken.

Van € 150 per maand in 2017 naar € 106 per maand in 2018. Kan mijn jaarrekening niet meer bekijken bij Essent en niet zelf opgeslagen 8)7

Ben in ieder geval niet minder gaan gebruiken voor mijn idee. Wellicht door het weer dit jaar.

Al mijn oude & nieuwe systemen

• Gecko123
eXtink schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:56:
[...]

Zoals ik in mijn eerdere post ook al noemde. Met als doel contracten vergelijken is belasting en netbeheerkosten helemaal niet relevant. Het goedkoopste contract exclusief belastingen is ook het goedkoopste contract inclusief belastingen.

• Gecko123
RenaldoN schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:00:
vergeet ook niet te spelen met je gasverbruik.
een hoger opgegeven verbruik levert je vaak meer korting op bij hetzelfde m3 tarief.
check wel even de voorwaarden of ze deze korting mogen intrekken als je verbruik teveel afwijkt.
afgelopen jaar heb ik zo een aardig hoge korting bij de Nuon ontvangen
Hier hetzelfde. Zeer aan te raden.

Feitelijk lift je hierdoor mee op de gunstigere tarieven/kortingen die eigenlijk voor grootverbruikers bedoeld zijn.

• meermarco
  • Laatst online: 10:42
Via independer kom ik steeds uit op HOMEstroom. Hebben jullie wellicht ervaringen met deze inkooppartij?
https://www.independer.nl...estroom-energiecollectief

• Appelino
  • Registratie: januari 2018
  • Niet online
Welkomstbonus van Nuon is wel erg gedaald, in november 280 nu 140 euro.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd, via VEH interessant aanbod voor 1jr via Budget energie gekregen.
Via zowel gaslicht, independer, prijswijs, etc. geen goedkoper aanbod gevonden.
Of 3jr vast via Engie.

1 jr Budget
0,2276/kWh (normaal tarief)
0,2100/kWh (dal tarief)
0,7389/m3 (gas, all in prijs)

3jr Engie
0,2209/kWh (normaal tarief)
0,2021/kWh (dal tarief)
0,7091/m3 (gas, all in prijs)

Waarbij in onze situatie we ongeveer 55% dal tarief/45% normaal tarief kWh verbruiken.

Maar ja; wat is verstandig? De vaste leverkosten zijn bij Budget nihil (vanwege de welkomstkorting) en bij Engie alsnog 32 euro/jaar (voor zowel elektra als gas)
De bovenstaande tarieven schelen niet zoveel, maar doordat Engie wel leverkosten berekend, is hun totale bedrag uiteindelijk wel hoger dan dat van Budget. Zeker voor het 1ste jaar.

Wat gaan de (inter)nationale energieprijzen doen de komende 3 jaar? Gelijkblijven? Stijgen? Dalen?
Is het verstandig om met de wilde energieplannen van onze overheid die gas c.q. elektraprijs vast te zetten? :?

ehtweak wijzigde deze reactie 08-01-2019 23:41 (4%)

Mooie Plaatjes   

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17:09
Pff ben aan het steggelen met Greenchoice over de gasprijs.
Ik had in december via Gaslicht contract afgesloten met special tarief van 0,65 per m3.
Nu kijk ik in mijn dossier en zie ik doodleuk 0,72 staan, dat lijkt verdacht veel op het niet-actie tarief.

Vervolgens contact opgenomen, komt er een verhaal over enkele meter en dubbele meter, maar dat geldt helemaal niet voor gas. Daarna over de nieuwe heffingen, maar ook dit klopt niet in mijn ogen, want als ik kijk naar de opbouw van het tarief zegt Greenchoice:

Levering € 0,2550
Energiebelasting € 0,2931
ODE heffing € 0,0524
Btw (21,00%) € 0,1261
Totaal: € 0,7266

Kijk ik naar mijn Gaslicht specificatie:

Gastarief € 0,30855
Energiebelasting € 0,3146121
ODE € 0,034485
All-in gastarief: € 0,6576 -> Alle tarieven zijn inclusief btw, overheidsheffingen en regiotoeslag gas.

Dan klopt het toch gewoon niet wat Greenchoice mij voorschoteld?

Edit:
Wacht het zit in de energiebelasting, die van Gaslicht is natuurlijk van 2018, deze is gestegen in 2019.

Martinusz wijzigde deze reactie 09-01-2019 15:15 (7%)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• forto
ehtweak schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:39:
Idd, via VEH interessant aanbod voor 1jr via Budget energie gekregen.
Via zowel gaslicht, independer, prijswijs, etc. geen goedkoper aanbod gevonden.
Of 3jr vast via Engie.

Wat gaan de (inter)nationale energieprijzen doen de komende 3 jaar? Gelijkblijven? Stijgen? Dalen?
Is het verstandig om met de wilde energieplannen van onze overheid die gas c.q. elektraprijs vast te zetten? :?
Ik denk dat de energieprijsontwikkelingen moeilijk te voorspellen zijn. Aan de belastingenkant zal er echter niks omlaag gaan.
Maar ik zit met hetzelfde. Ik zit nog in de bedenktijd van het Engie 3j contract. Twijfel over afzeggen en het afsluiten van een jaarcontract bij een andere partij.
Maar aan de andere kant.., met het Engie contract ga ik al een boel besparen ivg met mijn huidig Nuon onbep.tijd contract. En je bent er 3 jaar vanaf.. Jaarlijks overstappen en de welkomstbonussen pakken is misschien verstandiger, maar wat zal het schelen? Zal tientjeswerk zijn misschien in het beste geval.

• sambalbaj
  • Niet online
Ik ben er eigenlijk wel uit en ga de Engie 3jaars deal via VEH doen. De kale tarieven zijn toch echt het laagste en geschuif in de leveringskosten is over 3 jaar gezien ook maar in de marge. Ook de eerste keer voor 3 jaar ipv jaarlijks. VEH lid waren we al.

sambalbaj wijzigde deze reactie 09-01-2019 19:57 (4%)

• Signs
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online
Eerlijk gezegd ben ik nooit bezig geweest met het overstappen naar een andere energie leverancier. Ons contract van 3 jaar bij Eneco loopt in April af. Dus ik ben mij aan het verdiepen in de leveranciers en de kosten.

Gemiddeld gebruik is:
Normaal: 2036 KWH
Dal: 1791 KWH
Gas: 685 KUB

Het verbruik voor dit jaar heb ik hoger ingeschat
Normaal: 2500 KWH
Dal: 2000 KWH
Gas: 750 M3

Reden hiervoor is dat wij een kleine verwachten in Mei. Moeders zit dan een periode thuis.
En een extra beetje hoger inschatten voor you never know kan geen kwaad.

Aanbod van Eneco (incl belastingen):
Normaal: € 0,22830
Dal: €0,20978
Gas: €0,76767 m3

Maandbedrag: €141,15
Jaarbedrag: € 1693,82

Aanbod van VEH (Budget Energie)
Normaal: €0,2276
Dal: € 0,2100
Gas: € 0,7419

Maandbedrag: € 133,25
Jaarbedrag 1599,40

Onder de streep is Budget Energie goedkoper. Prisewise en Gaslicht.com zijn hoger.
Greenchoice zit op:

Normaal: € 0,2265
Dal: € 0,2053
Gas: € 0,7061

Gas is wel een stuk lager maar betaal je meer vaste leveringskosten.

Is dit een no brainer dus voor Budget Energie gaan of kan ik nog beter even wachten ? Iemand advies/tips ?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De aanbiedingen via VEH voor een 1 jarig contract bij Budget Energie en voor een 3 jarig contract bij Engie zijn idd niet verkeerd.

Nu had ik vorig jaar ook gebruik gemaakt van een aanbieding via gaslicht punt com en was toen als goedkoopste bij Greenchoice uitgekomen (zelfs nog goedkoper dan via VEH).
Afgelopen week een verlengvoorstel gekregen van Greenchoice. Maar die zijn gewoon >10% duurder dan bovengenoemde aanbieding.

Toen dacht ik, laat ik ze eens bellen of ze geïnteresseerd zijn om hun klant te behouden.
Welnu; niet dus. :N
Kreeg gewoon te horen dat er niet over de prijs te praten viel en als dat me niet beviel, moest ik maar een andere leverancier zoeken. :X
Apart, maar je weet in ieder geval waar je aan toe bent!

Nu twijfel ik alleen nog tussen dat 1 jarige voorstel van Budget Energie versus de 3 jarige van Engie. Engie is wel heel interessant, omdat voor 3 jaar, zeker de gasprijs, heel aantrekkelijk oogt.
Vooral die kuubprijs zie ik eigenlijk niet omlaag gaan de komende jaren.

1 jr Budget
0,2100/kWh (dal tarief)

3jr Engie
0,2021/kWh (dal tarief)

BTW: waar mijn elektronen of kuubjes gas vandaan komen, zal me worst wezen. Ik heb gewoon energie nodig. :+

Mooie Plaatjes   

• donaldk
Martinus de belastingen zijn met grofweg zes cent per kuub verhoogd.

• MdO82
Zo zojuist ook maar het aanbod van VEH aangenomen voor 3 jaar :)
Goed we kunnen niet in de glazen bol kijken, maar ik geloof niet dat de gasprijs nog snel naar beneden zal gaan.

Er zijn vroegere derde wereldlanden waar de economie nu ook beter draait en daar hebben ze ook meer gas en olie nodig.
Is wellicht een vreemde vergelijking, maar ik bedoel de vraag zal niet snel afnemen.

2250 WP Zuid PVoutput

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:58
@ehtweak Leg ook de tarieven voor vastrecht ernaast, daar wil nog wel eens behoorlijk verschil in zitten tussen 1jr en 3jr.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19-04 23:54

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

ehtweak schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:48:
De aanbiedingen via VEH voor een 1 jarig contract bij Budget Energie en voor een 3 jarig contract bij Engie zijn idd niet verkeerd.

Nu had ik vorig jaar ook gebruik gemaakt van een aanbieding via gaslicht punt com en was toen als goedkoopste bij Greenchoice uitgekomen (zelfs nog goedkoper dan via VEH).
Afgelopen week een verlengvoorstel gekregen van Greenchoice. Maar die zijn gewoon >10% duurder dan bovengenoemde aanbieding.

Toen dacht ik, laat ik ze eens bellen of ze geïnteresseerd zijn om hun klant te behouden.
Welnu; niet dus. :N
Kreeg gewoon te horen dat er niet over de prijs te praten viel en als dat me niet beviel, moest ik maar een andere leverancier zoeken. :X
Apart, maar je weet in ieder geval waar je aan toe bent!

Nu twijfel ik alleen nog tussen dat 1 jarige voorstel van Budget Energie versus de 3 jarige van Engie. Engie is wel heel interessant, omdat voor 3 jaar, zeker de gasprijs, heel aantrekkelijk oogt.
Vooral die kuubprijs zie ik eigenlijk niet omlaag gaan de komende jaren.

1 jr Budget
0,2100/kWh (dal tarief)

3jr Engie
0,2021/kWh (dal tarief)

BTW: waar mijn elektronen of kuubjes gas vandaan komen, zal me worst wezen. Ik heb gewoon energie nodig. :+
Greenchoice moet je nooit verlengen, altijd (veel) duurder dan via prijsvergelijker hetzelfde afsluiten. Ze zijn maandelijks opzegbaar en maar een tientje duurder dan VEH, dan heb ik liever wat flexibiliteit en geen afhankelijkheid van welkomstpremies.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17:09
donaldk schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:14:
Martinus de belastingen zijn met grofweg zes cent per kuub verhoogd.
Daarwas ik inmiddels ook achter :) toch bedankt!

Float like a butterfly, sting like a bee.

• donaldk
@Señor Sjon ik zit even te kijken op gaslicht.com, Engie 36M is daar nu drie euro per jaar duurder dan Greenchoice 12M. De stroomtarieven zijn hoger dan die genoemd in de Engie overeenkomst die ik hier heb. Enkel de gastarieven zijn 0,3 cent lager per kuub. Dat is minder dan het standaard verschil tussen 12M en 36M. Maar voor die 7 euro de moeite niet. Vastrecht scheelt in totaal 16 euro ten gunste van Engie, stroom. Dus ik blijf maar bij drie jaar Engie.

Ik heb even de maandtermijnen in contract opgeteld en ik kom €2,50 hoger uit dan jaarkosten opgegeven door VEH. Ik had ook zeker 100 kuub teveel opgegeven, dus ik denk dat ik de termijn in ieder geval voor gas iets ga verlagen.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik sluit eigenlijk nooit 3-jarige contracten. Het is niet te voorspellen wat er gebeurt.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Señor Sjon schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:16:
Ik sluit eigenlijk nooit 3-jarige contracten. Het is niet te voorspellen wat er gebeurt.
Uiteraard.

Maar toch. Een aantal jaren geleden heb ik ook eens een keertje een 3 jaars termijn gekozen. En dat pakte heel gunstig uit (prijs steeg alleen maar). Des te groter was de schok, toen ik ineens, na die 3 jaar, de nieuwe prijs moest gaan betalen. ;)
En de afgelopen 4 jaar ben ik ieder jaar overgestapt. Dat was telkens aantrekkelijk, met welkomstbonussen, speciale aanbiedingen, al dan niet via VEH of gaslicht, e.d.

Desalniettemin, deze 3 jarige aanbieding en de bijbehorende tarieven van Engie ogen toch wel aantrekkelijk. Ik zie die gasprijs niet omlaag gaan. :N

Mooie Plaatjes   

• donaldk
Ik had ook liever 12 maanden gehad, maar ik kon geen redelijke aanbieding vinden vorige maand, enkel interessante aanbiedingen voor 36 maanden. De kale gastarieven zijn de afgelopen jaren omhoog gegaan.

Nu heb ik niet opgegeven dat ik al Greenchoice heb en krijg dus een 12m aanbieding te zien met 70,61 cent gas. Dat scheelt dus net geen 7 euro per jaar. Maar 16 euro meer aan vastrecht en meer aan stroom... Dus er moet wel iets heel bijzonders langskomen dit weekend wil ik deze overeenkomst annuleren. Gas onder de 70,9 cent. Stroom onder de 22,08 en 20,2 cent.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Bij een koude winter zijn de andere partijen duurder, ze blijven 'voor' op basis van een welkomstpremie in mijn geval. Dat risico neem ik niet.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Señor Sjon schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:26:
Bij een koude winter zijn de andere partijen duurder, ze blijven 'voor' op basis van een welkomstpremie in mijn geval. Dat risico neem ik niet.
Ik heb jouw zin nou al tien keer gelezen... :? maar wat bedoel je nou eigenlijk?
Ik snap 't niet...

Mooie Plaatjes   

• donaldk
ENGIE is hier gekozen op tarieven. Ik kon hier enkel aanbieders vinden die 2-9 cent per kuub meer rekenden.

Inderdaad nooit voor een partij kiezen die boven aanstaat, vanwege een bedrag terug. Ik heb even gekeken naar afgelopen twee winters/jaar vorig jaar veel sneeuw. winter daarvoor mild en dat scheelde ongeveer 200 kuub, bijna 10%. Dat is 160 euro verschil, meer dan veel welkomst bedragen.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

ehtweak schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:29:
[...]

Ik heb jouw zin nou al tien keer gelezen... :? maar wat bedoel je nou eigenlijk?
Ik snap 't niet...
De VEH deal heeft 60 euro welkomstpremie, daarmee worden ze in mijn geval ~10 euro goedkoper dan GC. Wordt het echter kouder dan ik qua verbruik voorspel, dan is die 10 euro zo weggestookt, omdat de prijs/m³ of kWh wel hoger is.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Señor Sjon Op die fiets. ;)
Dank voor de toelichting.

Het 3jr aanbod van Engie, via VEH, wat ik kreeg was gewoonweg de allergoedkoopste qua kWh/m3. Ik zie trouwens geen welkomstkorting bij Engie.
Wel een welkomstkorting bij Budget Energie, bij het 1jr aanbod; daardoor is het totaalbedrag iets lager, maar de kWh/m3 prijs ietsie hoger.
M.a.w. als ik meer zou verbruiken, dan overschrijdt het totaalbedrag bij BE dat van Engie; zeker in het 1ste jaar.

Zoals het er nu uitziet, is voor ons, het 3jr Engie aanbod het meest aantrekkelijk.

1 jr Budget
0,2100/kWh (dal tarief)

3jr Engie
0,2021/kWh (dal tarief)

Waarbij in onze situatie we ongeveer 55% dal tarief/45% normaal tarief kWh verbruiken.

Kreeg trouwens een reminder via VEH, dat het aanbod nog een weekje geldig was...

Mooie Plaatjes   

• lonkhuijzen

lonkhuijzen

100% ADH

Hier vandaag het contract van engie via veh gekregen. Dus cancellen van het engie contract via pricewise en opnieuw engie via veh ging gelukkig gewoon goed.

• Spixo
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09:53
Weten jullie wat de terugleververgoedingen zijn bij de VEH-deal? Ik kan die niet terugvinden in mijn persoonlijke aanbod. Sowieso vervelend dat ik geen negatief elektriciteitsverbruik kan invullen.

• peltco
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:11
Spixo schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 08:14:
Weten jullie wat de terugleververgoedingen zijn bij de VEH-deal? Ik kan die niet terugvinden in mijn persoonlijke aanbod. Sowieso vervelend dat ik geen negatief elektriciteitsverbruik kan invullen.
Ik denk dat energie leveranciers misschien ook minder geintereseerd zijn in jouw als onderdeel van het collectief als je echt een negatief gebruik hebt.

• Anatidae
  • Registratie: februari 2017
  • Nu online
Bij voorbaat al sorry als het te off-topic is.
Maar weten jullie wat het verschil is tussen deze 2 typen meters?
Welke geeft mijn gasverbruik aan?

Ik woon in een opgesplitst pand met 3 zelfstandige wooneenheden, vandaar alles 3x.

Eendjes <3. Mario Kart 8DX: SW-1803-1219-1903

• Lolhozer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 09:20

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Anatidae schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:44:
Bij voorbaat al sorry als het te off-topic is.
Maar weten jullie wat het verschil is tussen deze 2 typen meters?
Welke geeft mijn gasverbruik aan?

Ik woon in een opgesplitst pand met 3 zelfstandige wooneenheden, vandaar alles 3x.
[Afbeelding]
Die grote kasten meten het gas, die drie kleinere links water.

Waarom? Omdat het kan!!

• Anatidae
  • Registratie: februari 2017
  • Nu online
Lolhozer schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:30:
[...]

Die grote kasten meten het gas, die drie kleinere links water.
Bedankt! Ik ga me nu in een hoekje schamen dat ik totaal niet aan water had gedacht

Eendjes <3. Mario Kart 8DX: SW-1803-1219-1903

• Signs
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online
Signs schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:00:
Eerlijk gezegd ben ik nooit bezig geweest met het overstappen naar een andere energie leverancier. Ons contract van 3 jaar bij Eneco loopt in April af. Dus ik ben mij aan het verdiepen in de leveranciers en de kosten.

Gemiddeld gebruik is:
Normaal: 2036 KWH
Dal: 1791 KWH
Gas: 685 KUB

Het verbruik voor dit jaar heb ik hoger ingeschat
Normaal: 2500 KWH
Dal: 2000 KWH
Gas: 750 M3

Reden hiervoor is dat wij een kleine verwachten in Mei. Moeders zit dan een periode thuis.
En een extra beetje hoger inschatten voor you never know kan geen kwaad.

Aanbod van Eneco (incl belastingen):
Normaal: € 0,22830
Dal: €0,20978
Gas: €0,76767 m3

Maandbedrag: €141,15
Jaarbedrag: € 1693,82

Aanbod van VEH (Budget Energie)
Normaal: €0,2276
Dal: € 0,2100
Gas: € 0,7419

Maandbedrag: € 133,25
Jaarbedrag 1599,40

Onder de streep is Budget Energie goedkoper. Prisewise en Gaslicht.com zijn hoger.
Greenchoice zit op:

Normaal: € 0,2265
Dal: € 0,2053
Gas: € 0,7061

Gas is wel een stuk lager maar betaal je meer vaste leveringskosten.

Is dit een no brainer dus voor Budget Energie gaan of kan ik nog beter even wachten ? Iemand advies/tips ?
Ik begin nu wel te twijfelen tussen Budget Energie (VEH) of Greenchoice via Prisewise

Budget Energie:
Normaal € 0.2276
Dal € 0,2100
Vaste leveringskosten: € 14,88

Gas: € 0,7419 m3
Vaste leveringskosten: € 14,88

Welkomstkorting € 60
Totale jaarlijkse kosten: € 1599,40

Greenchoice:

Stroom

Normaaltarief € 0,22655 / kWh
Daltarief € 0,20525 / kWh
Vaste leveringskosten € 39,93 / jaar

Gas
€ 0,70607 / m³
Vaste leveringskosten € 39,93 / jaar

Totale jaarlijkse kosten: € 1670,28

Greenchoice is goedkoper in alle verbruiken maar geen welkomstbonus en hogere vaste leverkosten.

• PKing83
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:43
Signs schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:46:
[...]

Ik begin nu wel te twijfelen tussen Budget Energie (VEH) of Greenchoice via Prisewise
[..]
Greenchoice is goedkoper in alle verbruiken maar geen welkomstbonus en hogere vaste leverkosten.
Mocht je niet voor Budget Energie willen gaan maar wel voor Greenchoice dan is Homestroom afhankelijk van het verbruik ook het overwegen waard.
0,20537 normaal tarief
0,19194 dal tarief
Vaste leveringskosten 34,80

0,67945 gas tarief
Vaste leveringskosten 34,80

Leverancier = Greenchoice ;)

Er zijn twee punten waar je op moet letten:
1. Abonnementskosten van 4,75 per maand (opzeggen zonder kosten mogelijk)
2. Greenchoice levert t/m 31-12-2019 tegen deze prijzen. In november wordt opnieuw een leverancier geselecteerd.

Bij twijfel even een berekening op loslaten of het gunstig is.
Leden van De Unie kunnen bij aanmelding via homestroom.nl/deunie ieder jaar 4 maanden abonnementskosten (€19) terugkrijgen.

Ik denk dat ik dit eens ga proberen en in november bepaal of ik de nieuwe leverancier en haar tarieven voor 2020 zie zitten of weer verder shop.

• donaldk
Wow dat zijn nog 2018 tarieven. Weet je zeker dat ze niet zijn verhoogd vanwege de belasting verhoging?

Ik heb even de 2019 tarieven opgezocht en de vergelijking hieronder, scheelt 80 euro dit jaar.

Lidmaatschapkskosten 57 euro, extra vastrecht ~5,60.

Dat scheelt 66 euro aan gas, 0,02874 inclusief BTW per kuub. Dus drie euro gewonnen tegenover drie jaar Engie.

En dan de lagere stroomtarieven:

Dag scheelt 0,01554, dus homestroom is 42 euro minder, plus 0,01017 voor de avond, ongeveer 35 euro minder.

Dus de vraag is: kan dit snel ingaan? Loopt het dan voor 12 maanden of tot eind van het jaar. Oh nee je kunt elke maand opzeggen.

Dan wat gaan de tarieven in november doen, slechter dan aanbod van Engie nu? 40 euro per jaar slechter? Want tachtig euro winst uit dit jaar verdeeld over jaar twee en drie van ENGIE.

Ik zit nog net in de 14 dagen bij ENGIE/VEH. Die beginnen op 4-2 met leveren.

donaldk wijzigde deze reactie 15-01-2019 04:04 (82%)

• PKing83
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:43
donaldk schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 02:55:
Wow dat zijn nog 2018 tarieven. Weet je zeker dat ze niet zijn verhoogd vanwege de belasting verhoging?

De goedkope groene energietarieven van Homestroom zijn hieronder weergegeven. De goedkope groene energietarieven van Homestroom voor 100% Nederlands opgewekte elektra en bosgecompenseerd gas staan vast van 1 mei 2018 t/m 31-12-2019. Na deze periode gaat een nieuw voordelig 1-jarig vast tarief in van 1-1-2020 t/m 31-12-2020. Deze tarieven maken wij uiterlijk 1 november 2019 bekend.

Bovenstaande tarieven zijn incl. de overheidsheffingen energiebelasting en Opslag Duurzame Energie (ODE) van 2019.

Bron: https://www.homestroom.nl...rgiecollectief-homestroom
Dus de vraag is: kan dit snel ingaan?
Na aanmelding gaat colportageperiode van 14 dagen in, maar je zou aan moeten kunnen geven af te willen zien van de bedenktijd. Vervolgens is het afhankelijk van de opzegtermijn van je huidige leverancier vermoed ik.
Loopt het dan voor 12 maanden of tot eind van het jaar. Oh nee je kunt elke maand opzeggen.
Je gaat een abonnement voor onbepaalde tijd aan met een opzegtermijn van 1 maand.
Genoemd tarief is geldig t/m 31-12-2019. Uiterlijk 1 november is bekend welke leverancier tegen welk tarief de leden mag bedienen van 01-01-2020 t/m 01-01-2021. Wil je daar geen gebruik van maken dan zou je zoals ik het interpreteer voor 1 december 2019 aan moeten geven dat je het abonnement stop wil zetten.
Dan wat gaan de tarieven in november doen, slechter dan aanbod van Engie nu? 40 euro per jaar slechter?
De leverancier met nieuwe tarieven worden uiterlijk 1 november bekend maar gaan pas vanaf 01-01-2020 in.

Het is zoals altijd lastig te voorspellen wat de toekomstige tarieven van een energievergelijker, energiecollectief met eenmalige veiling of van een doorlopend energiecollectief zullen gaan zijn.
Je hebt in elk geval zekerheid tot 31-12-2019, dat is dus een kortere periode dan wanneer je voor 1 jaar of 3 jaar zou gaan.

Zelf kijk ik in november gewoon nog een keer wat de situatie dan is.

• donaldk
We zitten nu nog bij Greenchoice. Heb aangemeld voor drie jaar Engie via VEH. Ik maak me niet meer druk, blijf daar bij.

• Zybertweak
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 21:00
Met ons huidige verbruik normaal 1400kwh, dal 1100kwh en gas 1200 kuub komen we bij Oxxio 100 euro goedkoper uit (als we het via shopbuddies afsluiten) dan home stroom. Maar bij hoger gas verbruik door strenge winters zou home stroom met de lagere gasprijs beter zijn. Aangezien we in het verleden ook weleens op een jaarverbruik van 1500kuub gas hebben gezeten en Home stroom me een betere partij lijkt, gaan we waarschijnlijk daarvoor kiezen.

Edit :
Vandaag is weer een andere aanbieder goedkoper voor ons, knoop doorgehakt en we gaan voor powerpears, afgesloten via shopbudies website voor 45 euro extra korting:

Samenstroom 1 jaar vast
Gas met CO2 compensatie
Stroomverbruik
2500 kWh x € 0.231471
€ 578,68
Gasverbruik
1200 m3 x € 0.713626
€ 856,35
Vaste kosten € 251,68
Kortingen € -200,00
Totaal
(incl. BTW)
€ 1486,71

Kwa tarieven is home stroom goedkoper, dus als je een hoger verbruik hebt dan wij dan is dat mogelijk een betere aanbieding voor jouw..

Zybertweak wijzigde deze reactie 17-01-2019 21:49 (65%)

• TvanW
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 09:00

TvanW

Westerwolde - Groningen

Iemand ervaring met powerpeers ?
Het gaat mij met name om de opwekkers stroom.

TvanW wijzigde deze reactie 18-01-2019 12:24 (3%)

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

• Krypt
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10:37
Ik zit er per 1 januari bij. Moet zeggen dat de website een beetje gammel is, en momenteel worden de grafiekjes niet meer bijgewerkt (probeer nu, en kan nu niet eens meer op de dashboard inloggen :X).

Dus qua backend een beetje gammel; de rest nog geen ervaring mee. Gelukkig lees ik zelf de meterstanden uit met een P1 kabel, dus kan altijd controleren of ze het bij het goede eind hebben.

Pvouput live

• peacelord
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17:50
Die brakke it is al 2 jaar zo. Gek dat ze dat niet een keer onder de knie krijgen. Ik vond het indertijd zeker interessant agv 5 cent bonus per kWh igv peers die dan overcapaciteit afnamen. Ik zit nu bij pure en daar de same shit vwb it. Regelmatig worden de gebruikgegevens niet bijgewerkt.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Ik ga over twee weken verhuizen. Normaal gesproken kies je op je nieuwe adres een nieuwe leverancier naar keuze. Alleen ik weet nu al dat er 9 zonnepanelen op het dak geplaatst zullen gaan worden door de woningbouw. Is het slim om bij een aanvraag alvast rekening te houden met teruglevering? Want mijn huidige gebruik is nu 400 kwh hoog / 400kwh laag en 250 m3 gas. Volgens de woningbouw kun je met 9 panelen op jaarbasis zo'n 2400kwh opwekken. Min 800 kwh verbruik = 1600 kwh terug te leveren aan het net.

Wanneer ik dit topic doorneem komen Powerpeers en Greenchoice naar voren als de twee die je per kwh meer uitkeren aan vergoeding dan de rest. Reken ik zonder de panelen (ik weet niet hoe snel ze geplaatst zullen worden en welke omvormer geïnstalleerd gaat worden) dan komen ze in de vergelijking niet snel naar boven toe.

Daarnaast loopt mijn huidige contract tot juli. Dus hoe zit dat in geval van verhuizing? En in geval van een cashback die je na 1 jaar verrekend zal worden.. Als je voortijdig opstapt ben je de cashback kwijt. Maar valt een verhuizing ook onder die noemer? Want van juli vorig jaar tot nu heb ik in verhouding minder gebruikt dan ik van nu in januari tot maart zou verbruiken.

• Apeldoorn
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18:46
Ik hoor hier niemand over Delta uit het Zeeuwse land....
Nu heb ik een woning zonder gas, dus all electric. Met een daltarief van €0,1972 inclusief en een normaaltarief van €0,2164 inclusief kan geen enkele leverancier aan deze mooie cijfers tippen, bij een vast contract voor 3 jaar. In dat geval moet hun gasprijs wel erg hoog zijn?

Apeldoorn wijzigde deze reactie 18-01-2019 19:58 (7%)

3025 wp, z-zw, plat dak, 15 graden hellingshoek

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Joosie200 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:39:
Normaal gesproken kies je op je nieuwe adres een nieuwe leverancier naar keuze.
Waarom is dat een speciale aanleiding voor je?

We nominate you to find out and report back.

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
EWK schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:38:
[...]

Waarom is dat een speciale aanleiding voor je?
Naja, mijn eerdere verhuizing was vanuit op kamers (waarbij gwl in de huurprijs begrepen waren) naar een zelfstandige woning. En toen trof ik een brief aan van Enexis dat ik zelf een leverancier moest uitzoeken. Dacht daardoor dat verhuizing daar altijd een aanleiding voor is.

Maar snel googlen geeft aan dat het contract de persoon volgt en niet vast zit aan je adres. Tenzij het inbegrepen zit in de huur, je een kamer huurt etc.

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Joosie200 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:44:
[...]

Naja, mijn eerdere verhuizing was vanuit op kamers (waarbij gwl in de huurprijs begrepen waren) naar een zelfstandige woning. En toen trof ik een brief aan van Enexis dat ik zelf een leverancier moest uitzoeken. Dacht daardoor dat verhuizing daar altijd een aanleiding voor is.

Maar snel googlen geeft aan dat het contract de persoon volgt en niet vast zit aan je adres. Tenzij het inbegrepen zit in de huur, je een kamer huurt etc.
;)

We nominate you to find out and report back.

Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True