Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 203 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.245 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag hoor ik bevestiging van iemand of het gelukt is om als bestaande Greenchoice-klant (met een variabel contract) over te stappen op het unive-greenchoice 3 jaar contract.

Ik krijg geen bevestigingsmail namelijk, zoals meer tweakers aangegeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Stapt er nu niemand over naar Coolblue Energie? En zo nee, waarom niet. Coolblue lijkt mij een uiterst betrouwbare partij. Voor mij een reden om voor hun te kiezen ipv Mega.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Verwijderd schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:06:
Graag hoor ik bevestiging van iemand of het gelukt is om als bestaande Greenchoice-klant (met een variabel contract) over te stappen op het unive-greenchoice 3 jaar contract.

Ik heb op 31 mei de aanvraag ingediend voor GC Duurzaam Dalen Univé. Ik had sinds maart een variable GC contract nadat m'n 3 jarige contract was afgelopen (top timing :9 ).
Omdat ik ook 0 bevestiging kreeg heb ik vanaf donderdag 2 juni elke dag een bericht via Whatsapp gestuurd (+31 10 478 2326). Vandaag eindelijk reactie, aanvraag is doorgekomen en gaat vanaf 18 juni in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Westmania schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:39:
Stapt er nu niemand over naar Coolblue Energie? En zo nee, waarom niet. Coolblue lijkt mij een uiterst betrouwbare partij. Voor mij een reden om voor hun te kiezen ipv Mega.
Duur ten opzichte van 1 jaar of 3 jaar GC of variabel Vattenfall.

Malarky in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

[ Voor 11% gewijzigd door Malarky op 08-06-2022 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:29
Armada schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:55:
[...]

Ben jij in nov 21 een modelcontract-klant geworden, of uit een vast contract gerold naar variabel? Ik ben benieuwd of iemand van model naar variabel gaat na x prijsaanpassingsmomenten, of dat je alleen een echte variabele klant kan worden na een vast contract en een modelcontract-klant dat gewoon blijft?
Ik ben in nov 21 een nieuwe modelcontract-klant geworden. Ik kwam van het failliete welkom energie met een tussenstapje van Eneco (van 2 weken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:09
NIMIC schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:26:
Vraagje, kun je Frank Energie eigenlijk afsluiten als je een domme meter hebt?
Ik lees hier eigenlijk niets over, volgens mij alleen dat je iedere maand je meterstanden moet doorgeven.

Lijkt me niet eens zo'n slechte optie.
https://www.frankenergie.nl/klantenservice/aanmelden-bij-frank-energie/heb-ik-een-slimme-meter-nodig

Ja. Onze manier van afrekenen werkt gewoon het beste met een slimme meter. Met een analoge meter kun je bij Frank wel een modelcontract afsluiten, maar dan mis je leuke functies van de app en betaal je mogelijk meer.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pposthoorn schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:43:
[...]

Ik heb op 31 mei de aanvraag ingediend voor GC Duurzaam Dalen Univé. Ik had sinds maart een variable GC contract nadat m'n 3 jarige contract was afgelopen (top timing :9 ).
Omdat ik ook 0 bevestiging kreeg heb ik vanaf donderdag 2 juni elke dag een bericht via Whatsapp gestuurd (+31 10 478 2326). Vandaag eindelijk reactie, aanvraag is doorgekomen en gaat vanaf 18 juni in :)
Top, bedankt. Ga ik jouw plan van aanpak toepassen :)
Mocht ik succes hebben zal ik het hier terugkoppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kogel
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 15:11

Ik heb ze gebeld (40 minuten in de wacht). Voor dat Unive contract geeft ze aan dat je Unive lid moet zijn......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:04
Kogel schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:44:
[...]

Ik heb ze gebeld (40 minuten in de wacht). Voor dat Unive contract geeft ze aan dat je Unive lid moet zijn......
Enkele familieleden hebben een 3-jarig contract aangevraagd. Zij hebben binnen een dag de contractbevestiging ontvangen. Geen van hen heeft een verzekering lopen bij Univé. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Gewoon bevestiging ontvangen van Greenchoice, we zijn geen lid van Univé.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
Mawlana schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:48:
[...]

Enkele familieleden hebben een 3-jarig contract aangevraagd. Zij hebben binnen een dag de contractbevestiging ontvangen. Geen van hen heeft een verzekering lopen bij Univé. :P
lekker is dat.

Ik heb nog niet verlengd bij GC. Dit zie ik als voorstel:

GC 1 jaar Hoog: 49,80. GC Unive 3 jaar Hoog: 49,03
GC 1 jaar Laag 43,00. GC Unive 3 jaar Laag: 40,62
Gas 1 jaar 2,0071. GC Unive 3 jaar Gas: 1,854

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Martin7182 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:21:
[...]

Zoiets had ik ook al geopperd, maar dan met een omvormer i.p.v. accu. Het schijnt echter niet te mogen.
Je mag de installaties niet aan elkaar koppelen. Maar is daar een mouw aan te passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

De eerste mail die je krijgt is voor Mijn Greenchoice. Die krijg je niet. Contract komt dan iets later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
[...]

Ik heb dat contract an een tijdje binnen, geen enkele binding met Univé. Wel van Greenchoice. Ik denk dat Univé enkel een doorverwijzing is naar een op maat gemaakt product, maar dat je uiteindelijk alleen met Greenchoice te maken hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@SvMp @pposthoorn @Mawlana @THE_BASE Bedankt allen voor feedback. Vertrouwen dat het gaat lukken nu. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
[...]

Nee hoor: https://www.unive.nl/ener...me-energie-uit-mijn-regio
Ik heb het ook zonder unive relatie

[ Voor 4% gewijzigd door jobr op 08-06-2022 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
Toch nog even een check vraag omdat ik duidelijk te stom ben om het goed te begrijpen.

Tibber vind ik ook wel een optie (durf een variabel tarief wel aan.
Echter twee zaken die ik toch lastig te begrijpen vind.

Netto zal ik niet terugleveren. Ik verbruik zeker meer dan ik teruglever. Dan is het toch ok? Zelfs met een zeer lage stroomprijs op zon piek momenten? Of zie ik dat verkeerd. Volgens mij is er alleen een probleem bij een negatieve stroomprijs.

En ik heb een Easee laadpaal. Die is slim. Maar als ik hun site lees dan kan de Tibber app niet praten met Enphase?

[ Voor 6% gewijzigd door Kogel op 08-06-2022 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Kogel schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:20:
Toch nog even een check vraag omdat ik duidelijk te stom ben om het goed te begrijpen.

Netto zal ik niet terugleveren. Ik verbruik zeker meer dan ik teruglever. Dan is het toch ok? Zelfs met een zeer lage stroomprijs op zon piek momenten? Of zie ik dat verkeerd.
Dat is ok, maar hou er rekening mee dat stroom wel flink duurder kan zijn in de maanden dat jouw panelen weinig leveren. Dus op de momenten dat jouw panelen het meeste opleveren, bespaar je vaak ook het minst.
En ik heb een Easee laadpaal. Die is slim. Maar als ik hun site lees dan kan de Tibber app niet praten met Enphase?
Wat zou de Tibber app moeten 'bespreken' met Enphase? Die panelen leveren stroom, die kun je niet uitstellen (tenzij je een accu hebt). Enphase zet alleen maar om per paneel.
Bij een laadpaal heeft slimmigheid nut, want die wacht dan met opladen tot een goedkoop moment. Maar de zon wacht niet met schijnen tot een duur moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
SvMp schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:24:
[...]

Dat is ok, maar hou er rekening mee dat stroom wel flink duurder kan zijn in de maanden dat jouw panelen weinig leveren. Dus op de momenten dat jouw panelen het meeste opleveren, bespaar je vaak ook het minst.

[...]

Wat zou de Tibber app moeten 'bespreken' met Enphase? Die panelen leveren stroom, die kun je niet uitstellen (tenzij je een accu hebt). Enphase zet alleen maar om per paneel.
Bij een laadpaal heeft slimmigheid nut, want die wacht dan met opladen tot een goedkoop moment. Maar de zon wacht niet met schijnen tot een duur moment.
Ah Excuus. Als je auto aan de laadpaal hangt dan kan de Tibber app de laadpaal (easee) de opdracht geven om de auto te gaan laden al er veel productie is. Dat is wel mooi. Maar dan moet Tibber dus weten wat je zonnepanelen produceren. En het lijkt er op dat er met Enphase niet gecommuniceerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Kogel schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:28:
[...]

Ah Excuus. Als je auto aan de laadpaal hangt dan kan de Tibber app de laadpaal (easee) de opdracht geven om de auto te gaan laden al er veel productie is. Dat is wel mooi. Maar dan moet Tibber dus weten wat je zonnepanelen produceren. En het lijkt er op dat er met Enphase niet gecommuniceerd kan worden.
Enphase heeft wel een API. Maar wat ook zou kunnen is meten wat er door de kabel vanuit de zonnepanelen aan stroom loopt. Dat staat los van de manier waarop de stroom wordt omgezet DC naar 230V AC. Dit heeft echter niets meer te maken met de (nieuwe) energieleverancier.

[ Voor 5% gewijzigd door SvMp op 08-06-2022 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
SvMp schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:31:
[...]

Enphase heeft wel een API. Maar wat ook zou kunnen is meten wat er door de kabel vanuit de zonnepanelen aan stroom loopt. Dat staat los van de manier waarop de stroom wordt omgezet DC naar 230V AC. Dit heeft echter niets meer te maken met de (nieuwe) energieleverancier.
I know, Dat wordt gemeten. Waar het om ging is dat Tibber met je Panelen communiceert en dan op basis daarvan je auto laat opladen. Maar ik zie al een omweg. Ik heb in het Tibber concept een 'Offline auto" een Renault. Dus die kan niet met Tibber communiceren. Wat wel kan is dat de Tibber App communiceert met de Easee laadpaal en de auto gaat opladen bij een lage stroomprijs. Dat staat grosso modo gelijk aan veel opwekking (hetzij wind hetzij zon). Dus dat werkt. Wel gaaf bedacht van ze.

Een gemiddelde historische stroomprijs van 28,2 cent is wel interessant en idd in de winter bijna dubbel zo hoog als in de zomer. Maar goed. Nu overstappen voor stroom en dan later in het jaar naar een ander is natuurlijk ook een optie.....

[ Voor 12% gewijzigd door Kogel op 08-06-2022 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Zojuist een mail gekregen van Pure Energie, waar ik klant ben en mijn contract over 3 maanden afloopt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avBUC1wgNHVYAgrwwYPS_QOxVqY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qMjlovdw33GsvlwikyAQB6E1.png?f=fotoalbum_large

Het zal met die 1,94 per kuub vast niet de goedkoopste zijn, al is dit nog wel met 21% btw en geeft het weer voor een jaartje zekerheid. Ik denk - zonder er al te veel verstand van te hebben - dat dit een prima deal is.

Die van Unie/GC klonk ook wel interessant, maar goed, ik ben geen klant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirandavan
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-01-2023
Giel schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:26:
Zojuist een mail gekregen van Pure Energie, waar ik klant ben en mijn contract over 3 maanden afloopt:

[Afbeelding]

Het zal met die 1,94 per kuub vast niet de goedkoopste zijn, al is dit nog wel met 21% btw en geeft het weer voor een jaartje zekerheid. Ik denk - zonder er al te veel verstand van te hebben - dat dit een prima deal is.

Ik ook niet, is echt niet nodig. Gewoon op die link klikken en aanmelden als bij unive GC wil. Het is inmiddels keurig geregeld bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

GC biedt 1 jaar vast voor 1,80 per kuub incl 21%. Links hierboven.

[ Voor 15% gewijzigd door Malarky op 08-06-2022 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:07
Gecko123 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:54:
[...]

Je mag de installaties niet aan elkaar koppelen. Maar is daar een mouw aan te passen?
@Gecko123 wat wordt verstaan onder 'koppelen'? Fysiek via koper zou sowieso lastig worden. Het meest voor de hand liggend is via galvanische scheiding (trafo met gescheiden wikkelingen). Geldt magnetische koppeling ook? In feite zijn de twee installaties altijd wel op enige manier gekoppeld als ze je huis binnenkomen. Alleen is de ene koppeling efficienter/praktischer dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-08 08:29
Mijn moeder krijgt zojuist van NLE de afrekening van het afgelopen jaar. Ze betaalde 45 euro per maand voorschot en krijgt nu 359 euro terug, voornamelijk door verrekening 'vermindering energiebelasting'.

In dezelfde e-mail staat ook haar nieuwe termijnbedrag:

Uw nieuwe maandelijkse termijnbedrag wordt € 30,00. Dit bedrag is bepaald op basis van uw (nieuwe) tarieven, uw verbruik van het afgelopen jaar en het standaard jaarverbruik op uw aansluiting(en).

Hoezo op basis van nieuwe tarieven? Dat is toch onmogelijk gezien de stijging van de energieprijzen van afgelopen half jaar. Tevens is er ook geen contract bijgesloten met specificatie van de nieuwe tarieven.

Ik ben bang de het nieuwe contract nog moet komen en dat ze blij is met een dooie mus.

Haar 3-jarig contract bij NLE loopt eind deze maand af. Ze heeft afgelopen jaar 905kWh en 89m3 verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09

[Afbeelding]

Dit variabele tarief is echt afzetterij. Welk risico loopt de leverancier hier eigenlijk? Ze mogen namelijk ieder moment de prijzen aanpassen naar wat ze willen. Of niet?

Het tarief van 1 jaar is hoger dan de huidige markt maar heeft in principe een maximale zekerheid van 1 jaar. Komende 12 maanden zijn geo politiek enorm risicovol dus dat is het misschien waard?

[ Voor 6% gewijzigd door Gecko123 op 08-06-2022 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

colossos schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:02:
Mijn moeder krijgt zojuist van NLE de afrekening van het afgelopen jaar. Ze betaalde 45 euro per maand voorschot en krijgt nu 359 euro terug, voornamelijk door verrekening 'vermindering energiebelasting'.

Uw nieuwe maandelijkse termijnbedrag wordt € 30,00. Dit bedrag is bepaald op basis van uw (nieuwe) tarieven, uw verbruik van het afgelopen jaar en het standaard jaarverbruik op uw aansluiting(en).

Hoezo op basis van nieuwe tarieven? Dat is toch onmogelijk gezien de stijging van de energieprijzen van afgelopen half jaar. Tevens is er ook geen contract bijgesloten met specificatie van de nieuwe tarieven.

Ik ben bang de het nieuwe contract nog moet komen en dat ze blij is met een dooie mus.

Haar 3-jarig contract bij NLE loopt eind deze maand af. Ze heeft afgelopen jaar 905kWh en 89m3 verbruikt.
Het zou zeker kunnen. Afgelopen januari hebben we korting gehad van de overheid en per 1 juli aanstaande nog meer. En bij zo'n extreem laag verbruik zou het plausibel kunnen zijn.
Gecko123 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:29:
[...]

Dit variabele tarief is echt afzetterij. Welk risico loopt de leverancier hier eigenlijk? Ze mogen namelijk ieder moment de prijzen aanpassen naar wat ze willen. Of niet?
Geen risico, en correct
Het tarief van 1 jaar is hoger dan de huidige markt maar heeft in principe een maximale zekerheid van 1 jaar. Komende 12 maanden zijn geo politiek enorm risicovol dus dat is het misschien waard?
Dat is de afweging die je moet maken. En over 12 maanden staan we evenver als nu, de gasvoorraad op en die moeten ook dan weer gevuld worden.

[ Voor 22% gewijzigd door EWK op 08-06-2022 19:44 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 00:28

Edit: heb je geen inzage in app van NLE ?
Kan wel eens een verlengingsaanbod staan

Tarief variabel bij BudgetEnergie, 1000kwh 100m³ ingeklopt, levering vanaf 13-7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BA50A6hwrf5ODkQgHUsmYdoT1eI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y9ZWf6i7al9xOg6jJlrROqqB.jpg?f=fotoalbum_large

Op basis van enkeltarief & 21% BTW btw

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Peet-je schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:05:
[...]

Edit: heb je geen inzage in app van NLE ?
Kan wel eens een verlengingsaanbod staan

Tarief variabel bij BudgetEnergie, 1000kwh 100m³ ingeklopt, levering vanaf 13-7

[Afbeelding]

Op basis van enkeltarief & 21% BTW btw
Grappig dat het verlengingsaanbod van Pure Energie 100% dezelfde layout/opzet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Malarky schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:33:
[...]

GC biedt 1 jaar vast voor 1,80 per kuub incl 21%. Links hierboven.
Dankjewel voor je bericht, dit scheelt toch wel weer. Even in verdiepen en wellicht dan toch naar GC overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Kogel schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:20:

Netto zal ik niet terugleveren. Ik verbruik zeker meer dan ik teruglever. Dan is het toch ok? Zelfs met een zeer lage stroomprijs op zon piek momenten? Of zie ik dat verkeerd. Volgens mij is er alleen een probleem bij een negatieve stroomprijs.

Als je zonnepanelen hebt dan zijn leveranciers als Tibber niet slim, juist als je zonnepanelen stroom leveren is de prijs van stroom laag en als je zonnepanelen niks leveren koop je dus dure stroom!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 00:28
Giel schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:38:
[...]

Grappig dat het verlengingsaanbod van Pure Energie 100% dezelfde layout/opzet heeft.
Pure Energie, BudgetEnergie en NLE zijn allen onderdeel van Nutsgroep :(:)

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Nieuwe redelijke deal voor mensen met zonnepanelen.

Je krijgt nu 300 euro korting op een jaarcontract bij Pure Energie, op hun eigen site. Als je door zonnepanelen feitelijk alleen gas afneemt komt dat bij bijv. 1000 m3 jaarverbruik neer op ongeveer 1,63 per m3 (all in met 21% btw).
Is je verbruik lager dan 1000 dan is de prijs per m3 dus ook lager.

Weet overigens niet precies wat de voorwaarden zijn van de 300 euro korting, mocht je geïnteresseerd zijn dan is het misschien slim om dat na te vragen bij Pure Energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 13:19
frickY schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:08:
[...]

Ik heb me vrijdag aangemeld voor Energie van de Boer van Unive via Greenchoice, maar nog steeds geen bevestiging gehad. Ik zie ook niets in Mijn Greenchoice, waar ik mijn huidige contract had die begin deze maand is verlopen.
Via Whatsapp wordt niet gereageerd en telefonisch sta je oneindig in een wachtrij, zogezegd wegens drukte.

Werkt dit aanmelden bij anderen wel nog steeds?
Heb jij bevestiging gehad @burnoutpc?
Ik heb mijn contract ook al binnen. Maar ik probeer ook idd contact te leggen ivm enkel tarief, ik wil geen dubbel tarief. Maar 0 reactie. Ook geen telefoonnummer. Erg vervelend wel. Maarja, klanten krijgen ze toch wel. Gekte alom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjornty
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-05 16:12
burnoutpc schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:32:
[...]

Ik heb mijn contract ook al binnen. Maar ik probeer ook idd contact te leggen ivm enkel tarief, ik wil geen dubbel tarief. Maar 0 reactie. Ook geen telefoonnummer. Erg vervelend wel. Maarja, klanten krijgen ze toch wel. Gekte alom.
Ik onderhoud makkelijk contact met hun over mijn 3 jaar dalen contract wat 1 juli ingaat. Weliswaar via whattsapp maar wat maakt t uit. Binnen 24 uur tijd antwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Ze heeft afgelopen jaar 905kWh en 89m3 verbruikt.
Dat is niets. 89m3? Dan vind ik maandbedrag van 30 euro niet zo gek.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

henkebek schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:06:

Je krijgt nu 300 euro korting op een jaarcontract bij Pure Energie, op hun eigen site.
Weet overigens niet precies wat de voorwaarden zijn van de 300 euro korting, mocht je geïnteresseerd zijn dan is het misschien slim om dat na te vragen bij Pure Energie.
Toegevoegd: Malarky in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier" Stroom vrij duur en ongustig salderen (per tarief zoals MEGA), je lijkt in tegenstelling tot Shell wel voor enkeltarief te kunnen kiezen met zonnepanelen.

Vooral interessant voor de kleinere en/of stroom gasverbruiker, mocht je 1 product afnemen krijg je 150 euro na 1 jaar. Deze actie liep in het verleden al heel vaak, geen verdere voorwaarden in actievoorwaarden pdf's. Je moet wel nieuwe klant zijn uiteraard

<1036 m3 gas p/j is Pure Energie 1 jaar goedkoper dan GC Energiecooperatie 1 jaar.
<2934 kWh stroom (enkeltarief) p/j is Pure Energie 1 jaar goedkoper dan GC Energiecooperatie 1 jaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Malarky op 09-06-2022 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert.r
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:32
Malarky schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:57:
[...]

Toegevoegd: Malarky in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier" Stroom vrij duur en ongustig salderen (per tarief zoals MEGA), je lijkt in tegenstelling tot Shell wel voor enkeltarief te kunnen kiezen met zonnepanelen.

Vooral interessant voor de kleinere en/of stroom gasverbruiker, mocht je 1 product afnemen krijg je 150 euro na 1 jaar. Deze actie liep in het verleden al heel vaak, geen verdere voorwaarden in actievoorwaarden pdf's.

<1036 m3 gas p/j is Pure Energie 1 jaar goedkoper dan GC Energiecooperatie 1 jaar.
<2934 kWh stroom (enkeltarief) p/j is Pure Energie 1 jaar goedkoper dan GC Energiecooperatie 1 jaar.
Thanx voor de info! Ik zit nog in mijn bedenktermijn bij coolblue maar ik ga vrijwel zeker dit contract afsluiten. Scheelt toch heel wat vanwege de welkomstkorting. Verbruik hier is 850m3/j en stroom nihil ivm. zonnepanelen. Wel dubbel telwerk, maar dat lijkt gefixt te kunnen worden naar enkel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:36
bjornty schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:40:
[...]

Ik onderhoud makkelijk contact met hun over mijn 3 jaar dalen contract wat 1 juli ingaat. Weliswaar via whattsapp maar wat maakt t uit. Binnen 24 uur tijd antwoord
Apart. Ik heb al tot 3x toe dit geautomatiseerde antwoord gehad
Sorry dat we nog niet op je bericht hebben gereageerd. Via WhatsApp is dit na 24 uur ook niet meer mogelijk. Misschien heb je inmiddels je antwoord gevonden. Zo niet, reageer dan op dit bericht. Heb je vragen over de stijgende tarieven, en wil je weten wat dit voor jou betekent? Kijk op www.greenchoice.nl/stijgendetarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Robert.r schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:23:
[...]
Wel dubbel telwerk, maar dat lijkt gefixt te kunnen worden naar enkel:)
Jup, dat blijkt wel uit de berekenings tool en hun FAQ: https://pure-energie.nl/kennisbank/piekuren-en-daluren/
Met een dubbele meter zit je niet vast aan het dubbeltarief. Als je liever gebruik maakt van het enkeltarief is dat ook mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

henkebek schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:06:

Je krijgt nu 300 euro korting op een jaarcontract bij Pure Energie, op hun eigen site. Als je door zonnepanelen feitelijk alleen gas afneemt komt dat bij bijv. 1000 m3 jaarverbruik neer op ongeveer 1,63 per m3 (all in met 21% btw).
Is je verbruik lager dan 1000 dan is de prijs per m3 dus ook lager.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2N6rgBZF1_y-xQd18wOinl91i8g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbcGN68yfog2lEjqYE9Cwfzp.jpg?f=fotoalbum_large

Net heb ik even zitten zoeken (als lid daar zijnde), dit kwam naar voren in mijn aanbiedingen. Lijkt mij de 300 korting waar jij het over had? Werkelijk waar heb ik geen idee of dit een goede deal is momenteel, op dit moment is het in de wereld nog erg instabiel allemaal dus wat vastigheid is niet verkeerd (:

(De zonnepanelen op dit huis zijn van de woningbouwvereniging, ik consumeer ongeveer 2500 kW en 100 kuub gas per jaar).

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mirandavan
frickY schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:36:
[...]
Apart. Ik heb al tot 3x toe dit geautomatiseerde antwoord gehad

[...]
Ik had ook gedoe met overbelaste klantenservice. Toen ik er genoeg van had, heb ik gemaild naar klachten@greenchoice.nl. Tot mijn verbazing was het letterlijk binnen 5 minuten opgelost:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 14:22
Racing_Reporter schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 01:11:
[...]

[Afbeelding]

Net heb ik even zitten zoeken (als lid daar zijnde), dit kwam naar voren in mijn aanbiedingen. Lijkt mij de 300 korting waar jij het over had? Werkelijk waar heb ik geen idee of dit een goede deal is momenteel, op dit moment is het in de wereld nog erg instabiel allemaal dus wat vastigheid is niet verkeerd (:

(De zonnepanelen op dit huis zijn van de woningbouwvereniging, ik consumeer ongeveer 2500 kW en 100 kuub gas per jaar).
Interessant. Lijkt helaas niet later dan eind september 22 in te kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
olafmol schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:52:
[...]

Interessant. Lijkt helaas niet later dan eind september 22 in te kunnen gaan?
Inderdaad. Ik heb Pure maar laten ingaan per eind september. Dan kunnen de zonnepanelen tot die tijd nog profiteren van hoge terugleververgoeding. Ongeveer 1,50 per m3, waar ik op uit kom met deze deal, is denk ik voor deze winter best ok. Komt dan nog de BTW verlaging overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mulderjari
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
Pffff zie door de bomen het bos niet meer, wat een aanbieders 8)7

Wat is nu het beste om te doen, wie kan me adviseren? Momenteel variabel bij Essent. We hebben zonnepanelen en gaan per september van het gas af, dan dus alleen nog maar stroom nodig. Nu variabel blijven zitten of stroom lekker ergens anders voor 1 jaar of 3 jaar vastzetten! Wat is de beste aanbieder met zonnepanelen en een warmtepomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:23
Ik heb delen zitten lezen van dit topic en wat me opvalt is dat ik best een grootgebruiker lijk te zijn.

We hebben een splitlevelwoning(hoekhuis), wat dus betekent dat je een grote ruimte hebt (veel warmteverlies denk ik dan)

Ons verbruik afgelopen jaar:

Normaal: 1927
Dal: 1838
Gas: 1383

We hebben zonnepanelen: 10 stuks a 285 op een plat dak.

Nu heb ik uiteraard ook even zitten kijken bij vergelijk-sites en kom ik ook uit op Innova. Maar daar lees ik dus niet al te beste verhalen over en dat dat dus tricky kan zijn.

Zitten nu bij Budget Energie. Normaal ging ik elke jaar over (ivm welkomskortingen etc) en ging dat dus prima. Maar nu is het een andere tijd zullen we maar zeggen.

Wat is verstandig in deze?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Laatst online: 05-09 16:23
Ik heb alleen stroom en zit pure Energy met Shell te vergelijken.

Ik kan nu niet helemaal volgen wie er nu het goedkoopste is. Pure Energy lijkt goedkoper maar het maandbedrag met het zelfde opgegeven verbruik is hoger bij pure Energy.

Snap hem even niet meer …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kogel
HereIsTom schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:04:
[...]

Als je zonnepanelen hebt dan zijn leveranciers als Tibber niet slim, juist als je zonnepanelen stroom leveren is de prijs van stroom laag en als je zonnepanelen niks leveren koop je dus dure stroom!
Ja daar lijkt het wel op. Behalve als je exht enorm gaat sturen op verbruiken tijdens lage tarieven. Maar tijdens je zomervakantie ben je dan de pineut bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-09 18:56

V-8

Mulderjari schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:44:

Wat is nu het beste om te doen, wie kan me adviseren? Momenteel variabel bij Essent. We hebben zonnepanelen en gaan per september van het gas af, dan dus alleen nog maar stroom nodig. Nu variabel blijven zitten of stroom lekker ergens anders voor 1 jaar of 3 jaar vastzetten! Wat is de beste aanbieder met zonnepanelen en een warmtepomp?
Dat hangt volledig van je situatie af: verbruik je meer dan je opwekt, of wek je meer op dan je verbruik?

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mulderjari
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
V-8 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:26:
[...]

Dat hangt volledig van je situatie af: verbruik je meer dan je opwekt, of wek je meer op dan je verbruik?
Dat is dus lastig om nu te beoordelen, we hebben de zonnepanelen nog niet zo lang! Ook krijgen we de warmtepomp nog dus weet ook het jaar verbruik daar nog niet van! Ik denk over een jaar gezien dat we eerder iets stroom af zullen nemen dan dat we volledig zelf dekkend zullen zijn met onze zonnepanelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Simply_jeroen schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:56:

Ik kan nu niet helemaal volgen wie er nu het goedkoopste is. Pure Energy lijkt goedkoper maar het maandbedrag met het zelfde opgegeven verbruik is hoger bij pure Energy.

Wat is je verbruik piek/dal en gas, en wat lever je terug in piek/dal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Die is inderdaad erg vreemd, hier mijn vergelijking:

Shell (incl. 50,- cashback)
Normaaltarief 0,4472
Daltarief 0,3866
Vaste kosten 5,83
Per maand 17,18
Per jaar 206,16

Pure Energie (incl. 150,- cashback)
Normaaltarief 0,4396
Daltarief 0,3637
Vaste kosten 6,05
Per maand 19,91
Per jaar 238,94

Tarieven zijn vrijwel gelijk, cashback Pure Energie hoger. Hoe kan het maand- en jaarbedrag dan hoger zijn? :+

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 14:22
Mulderjari schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:44:

Voor puur stroom zou ik me niet zo heel veel zorgen maken, de overheid zal de gas > stroom transitie de komende tijd redelijk (blijven) stimuleren, en de echte vervelende klappen zitten in de gasprijs. Denk ik, maar ik heb ook geen glazen bol. Ik zou stroom dus persoonlijk niet echt vastzetten.

Omdat saldering toch langzaam verdwijnt zou ik proberen zoveel mogelijk je opgewekte stroom zelf te gebruiken en niet teveel te focussen op terugleveren. Desalniettemin is een energieboer die veel betaalt voor opgewekte stroom, MITS je veel terug kan leveren, wel interessant. Eneco biedt wel een hoog bedrag momenteel geloof ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

THE_BASE schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:37:
[...]

Pure Energie (incl. 150,- cashback)
Normaaltarief 0,4396
Daltarief 0,3637

Vaste kosten 6,05
Per maand 19,91
Per jaar 238,94

Tarieven zijn vrijwel gelijk, cashback Pure Energie hoger. Hoe kan het maand- en jaarbedrag dan hoger zijn? :+
Die tarieven zijn niet juist, dit zijn de kale tarieven bij Pure energie, zonder de belastingen. Dus dat is geen goed vergelijk. Normaaltarief bij Pure Energie is €0,5211 bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Malarky op 09-06-2022 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 19:11
henkebek schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:37:
[...]

Inderdaad. Ik heb Pure maar laten ingaan per eind september. Dan kunnen de zonnepanelen tot die tijd nog profiteren van hoge terugleververgoeding. Ongeveer 1,50 per m3, waar ik op uit kom met deze deal, is denk ik voor deze winter best ok. Komt dan nog de BTW verlaging overheen.
Hoe kom je aan die 1,50 per m3? Ik zie ook al iemand die zegt 1,63 per m3 all in bij Pure Energie dus verschillende berekeningen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
tokjah schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:13:
[...]

Hoe kom je aan die 1,50 per m3? Ik zie ook al iemand die zegt 1,63 per m3 all in bij Pure Energie dus verschillende berekeningen...
Hangt van je verbruik af. Ik reken die 300 euro korting door in de gasprijs, omdat stroom door salderen netto 0 is, is dat het enige dat voor mij telt. Mijn verbruik komt waarschijnlijk rond de 700 m3 uit nu we wat infraroodpanelen hebben geïnstalleerd in werkkamers, dat vertaalt zich dan in een gasprijs rond de 1,50 per m3 bij Pure Energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Malarky schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:43:
[...]

Die tarieven zijn niet juist, dit zijn de kale tarieven bij Pure energie, zonder de belastingen. Dus dat is geen goed vergelijk. Normaaltarief bij Pure Energie is €0,5211 bijvoorbeeld.
Ah, zit het toch daar in. Smerig, de tarieven zonder belastingen kijken exact op die van inclusief bij de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
tokjah schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:13:
[...]

Dat is na aftrek van de cashback en 9% btw.

Bij een verbruik van 1000m³ betaal je € 1.405,79 aan leveringskosten, € 439,50 aan energiebelasting en € 104,67 aan ODE.

Na aftrek van € 300 cashback kom je uit op € 1.647 per m³ gas. Met 9% btw wordt dat € 1.48 per m³.

[ Voor 18% gewijzigd door Mawlana op 09-06-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
Mawlana schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:31:
[...]

Bij een verbruik van 1000m³ betaal je € 1.405,79 aan leveringskosten, € 439,50 aan energiebelasting en € 104,67 aan ODE.

Na aftrek van € 300 cashback kom je uit op € 1.647 per m³ gas. Met 9% btw wordt dat € 1.48 per m³.
In mijn geval nog niet eens met de 9% btw, maar verder klopt je sommetje.

1,95 (all in levertarief) x 700 m3 = 1365. Dit min de korting van 300 is 1065. Deel je dit door 700 dan kom je op 1,52 per m3.

Dat is nog met 21% BTW, met 9% BTW wordt dat nog minder dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
henkebek schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:27:
[...]

Hangt van je verbruik af. Ik reken die 300 euro korting door in de gasprijs, omdat stroom door salderen netto 0 is, is dat het enige dat voor mij telt. Mijn verbruik komt waarschijnlijk rond de 700 m3 uit nu we wat infraroodpanelen hebben geïnstalleerd in werkkamers, dat vertaalt zich dan in een gasprijs rond de 1,50 per m3 bij Pure Energie.
Aah dat verklaart een hoop. Ik kom met hen voor alleen gas ongeveer 8 euro per maand goedkoper uit inc die 150 euro korting. Op jaarbasis omgerekend naar 600m3 zijn ze dan 0,15 cent goedkoper dan GC unive deal.
Dus eerder rond de € 1,70/m3. Nog steeds wel goedkoop, ik ben alleen niet heel erg fan van cashback constructies ivm met eventueel eerder op willen zeggen of faillissementen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:42
[...]

die 9% btw tarief is maar vanaf juli 2022 t/m dec 2022. dan moet je (1,647 per m3 + 1,48 per m3) / 2 om op jaarbasis een gemiddelde prijs per m3 te berekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
[...]

Maar je kan niet met 300 euro cashback rekenen want het is 150 euro voor gas en 150 euro voor stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
tokjah schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:40:
[...]

Maar je kan niet met 300 euro cashback rekenen want het is 150 euro voor gas en 150 euro voor stroom.
Als je stroom en gas afneemt en je stroomverbruik verwaarloosbaar laag is, dan kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
Mawlana schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:41:
[...]

Als je stroom en gas afneemt en je stroomverbruik verwaarloosbaar laag is, dan kan dat wel.
Ja maar dat is toch vlees met vis vergelijken als je het naast een ander tarief legt. Prima als je dat persoonlijk doet maar voor goed vergelijk snijdt dat geen hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
tokjah schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:42:
[...]

Ja maar dat is toch vlees met vis vergelijken als je het naast een ander tarief legt. Prima als je dat persoonlijk doet maar voor goed vergelijk snijdt dat geen hout.
Je hebt gelijk, maar dat is hoe je aan zo'n laag all-in tarief komt. Je all-in tarief stijgt ook wanneer je meer verbruikt dan geschat, want je moet dezelfde cashback verdelen over meer gas. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
tokjah schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:42:
[...]

De stroomtarieven bij Pure Energie zijn hoog, dus deze deal is niet echt interessant als je geen zonnepanelen hebt of meer stroom afneemt dan je teruglevert. Heb je zonnepanelen met opwek = verbruik dan is het wel interessant. Zeker als je een laag gasverbruik hebt. Bij 500 m3 kom je bijvoorbeeld uit op ongeveer 1,34 per m3 (met 21% btw).

(Al vraag ik me af of er een minimum afname zit om in aanmerking te komen voor de bonus. Heb dit voorgelegd aan de klantenservice.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Laatst online: 16-09 13:19
bjornty schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:40:
[...]

Stuk of 6x mn bericht herhaald over verschillende dagen, naar inmiddels ook terugkoppeling gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
tokjah schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:40:
[...]

Wordt word deze cashback/korting verrekend? Aan het eind van het jaar pas, of gewoon in het maandbedrag (als ik het nareken lijkt van wel, maar het zou niet de eerste keer zijn dat de rekentool niet is wat er daadwerkelijk gaat gebeuren)?

Verder, als ik 'dubbele meter' niet aantik, dan krijg ik enkeltarief? Vind dit altijd zo verwarrend, ik heb wel een dubbele meter maar wil toch enkeltarief :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
henkebek schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:54:
[...]

De stroomtarieven bij Pure Energie zijn hoog, dus deze deal is niet echt interessant als je geen zonnepanelen hebt of meer stroom afneemt dan je teruglevert. Heb je zonnepanelen met opwek = verbruik dan is het wel interessant. Zeker als je een laag gasverbruik hebt. Bij 500 m3 kom je bijvoorbeeld uit op ongeveer 1,34 per m3 (met 21% btw).

(Al vraag ik me af of er een minimum afname zit om in aanmerking te komen voor de bonus. Heb dit voorgelegd aan de klantenservice.)
Ook met een klein beetje overschot zijn ze niet voordelig met een tlv van 7 cent.
Dus eigenlijk echt alleen bij stroom is nul en 150 cashback per product én 2 producten afnemen en bij alleen gas afnemen bij laag gasverbruik, ook nog iets voordeliger dan de GC deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
Er geldt bij Pure Energie volgens de klantenservice geen minimum verbruik voor de 300 euro korting, je moet enkel het contract afmaken. Dus de welbekende afscheidsbonus die welkomstbonus wordt genoemd ;)

Super interessante deal voor mensen met zonnepanelen en een laag gasverbruik dus. Wel even op enkeltarief overgaan, want volgens mij salderen ze per telwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
henkebek schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:15:
[..]Dus de welbekende afscheidsbonus die welkomstbonus wordt genoemd ;)
[..]
Geinig, die term kende ik nog niet :+

Overigens zijn die gigantische welkomstbonussen van nu eigenlijk gewoon een verkapte uitbreiding op de wettelijke opzegvergoedingen. Bij Innova kun je bij 1 jaar vast tot wel €820 aan bonus krijgen. Voor dat geld stap je natuurlijk toch een stuk minder snel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:37
Melkunie schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:43:
[...]

Geinig, die term kende ik nog niet :+

Overigens zijn die gigantische welkomstbonussen van nu eigenlijk gewoon een verkapte uitbreiding op de wettelijke opzegvergoedingen. Bij Innova kun je bij 1 jaar vast tot wel €820 aan bonus krijgen. Voor dat geld stap je natuurlijk toch een stuk minder snel over.
Heb je helemaal gelijk in natuurlijk. Als leveranciers de wettelijke opzegvergoedingen niet leuk vinden geven ze gewoon een hogere bonus en schroeven ze de tarieven met hetzelfde bedrag omhoog. Slim bedacht eigenlijk, zeker met een variabele bonus die meebeweegt met je verbruik zit daar weinig risico voor de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Laatst online: 05-09 16:23
Malarky schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:36:
[...]

Wat is je verbruik piek/dal en gas, en wat lever je terug in piek/dal?
Verbruik piek is 5000
Verbruik dal 4999

Terugleveren piek 2500
Terugleveren dag 1500

Geen gas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Simply_jeroen schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:46:
[...]

Verbruik piek is 5000
Verbruik dal 4999

Terugleveren piek 2500
Terugleveren dag 1500

Geen gas
Manier van salderen maakt in jouw situatie niet uit, het komt altijd goed omdat je zowel in dal als piek afdoende netto verbruik overhebt. Dus je hoeft je alleen maar te focussen op de beste deal bij een netto normaal verbruik van 2500 en 3500 dal. De welkomstbonussen zijn dan vaak (in dit geval) ook net te laag om echt het verschil te maken op dit verbruik.

Dus dan is het waarschijnlijk kiezen tussen Greenchoice 1 jaar (het goedkoopst) of Greenchoice 3 jaar (iets minder goedkoop maar wel zekerheid van een enigzins aantrekklijk tarief in jaar 2 en 3): Malarky in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

[ Voor 3% gewijzigd door Malarky op 09-06-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Voor mijn nieuwbouwoning voorzien van warmtepomp moet ik een energiecontract afsluiten.
Ik heb 14 zonnepanelen die ongeveer 4 a 4500kWh zullen gaan terugleveren per jaar.
Ik verwacht totaal ergens rond de 7.000kWh te gaan verbruiken per jaar. .

Gezien het feit dat ik over het hele jaar heen meer verbruik dan oplever, wat is dan wijsheid om te doen?
als ik online bij div. vergelijkingssites de genoemde gegevens invoer kom ik eigenlijk altijd bij gewoon Energie en Innova uit bij 1 jaar vast en Budget Energie bij variabel.

Ik weet gewoon nog niet precies wat ik ga verbruiken en ook niet wat er opgeleverd gaat worden. We wonen er immers nog niet.

Eneco was qua maandbedrag op dit moment ruim 40 euro per maand duurder, maar dan heb je wel een maandcontract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siepie
  • Laatst online: 13-05 10:03
burnoutpc schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:04:
[...]

Stuk of 6x mn bericht herhaald over verschillende dagen, naar inmiddels ook terugkoppeling gehad.
Ja, hier ook inmiddels reactie gehad op de whatsapp naar het eerder in dit draadje genoemde 010-nummer. In mijn geval was 1x appen kennelijk wel genoeg, maar dat zal wel toeval/mazzel zijn. Mijn 3-jarig duurzaam dalen contract komt dus ook in orde. Bedankt allen voor de updates hierover! Dat haalde aardig wat stress bij mij weg en heeft me ook vele minuten wachten aan de telefoon bespaard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:57
Janpietertje89 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:52:
[...]

Heb je helemaal gelijk in natuurlijk. Als leveranciers de wettelijke opzegvergoedingen niet leuk vinden geven ze gewoon een hogere bonus en schroeven ze de tarieven met hetzelfde bedrag omhoog. Slim bedacht eigenlijk, zeker met een variabele bonus die meebeweegt met je verbruik zit daar weinig risico voor de leverancier.
Ik zou wel uitkijken met die kleine partijen, net als teveel betaalde voorschotten ben je die afscheidsbonus ook gewoon kwijt wanneer ze omvallen Dan wordt je dus dubbel benadeeld, in het begin betaal je een hoger tarief en aan het eind kun je fluiten naar je bonus. Wel slim van de energieleverancier, zo kunnen ze de inkomsten nog wat opkrikken als ze slechte liquiditeit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:37
TwiSteD1 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:24:
[...]

Ik zou wel uitkijken met die kleine partijen, net als teveel betaalde voorschotten ben je die afscheidsbonus ook gewoon kwijt wanneer ze omvallen Dan wordt je dus dubbel benadeeld, in het begin betaal je een hoger tarief en aan het eind kun je fluiten naar je bonus. Wel slim van de energieleverancier, zo kunnen ze de inkomsten nog wat opkrikken als ze slechte liquiditeit hebben.
Yup, is dus letterlijk het omzeilen van wetgeving rondom opzegvergoeding door dit te verpakken in een ander jasje, maargoed het zal juridisch wel allemaal mogen want die bonussen bestaan al heel lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:36

Die prijzen vergelijken is een vak apart omdat er variaties zitten in het wel of niet meetellen van btw, leveringskosten en de belastingkorting.
Maar het termijn bedrag vergelijken na invullen van hetzelfde verbruik lijkt me redelijk fool-proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 12:48

Emiel1984

Made in NL

frickY schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:56:
[...]

Die prijzen vergelijken is een vak apart omdat er variaties zitten in het wel of niet meetellen van btw, leveringskosten en de belastingkorting.
Maar het termijn bedrag vergelijken na invullen van hetzelfde verbruik lijkt me redelijk fool-proof.
Dat heb ik ook gedaan. Ik kwam toen bij shell energy uit.
Dit gaat mij nu per maand een 15 euro schelen los van de welkomstkorting (tov waar ik zat zonder contract)
Wellicht niet een goed uitgangs\solide punt maar ik heb met de 'koppeling' naar shell wel meer het vertrouwen erin dat dit goed gaat komen.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curs_r
  • Niet online
Ik heb net de sleutels van mijn nieuwe appartement en kom erachter dat ik een dubbele meter heb voor stroom. Ik heb bij Greenchoice een driejarig contract afgesloten met enkel tarief. Is het verstandig om dit te wijzigen naar hoog en laag tarief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

curs_r schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:10:
Ik heb net de sleutels van mijn nieuwe appartement en kom erachter dat ik een dubbele meter heb voor stroom. Ik heb bij Greenchoice een driejarig contract afgesloten met enkel tarief. Is het verstandig om dit te wijzigen naar hoog en laag tarief?
Dat hangt af van je eigen gebruik en kan je dus zelf het beste inschatten. Ga jij in de avond & weekend meer stroom gebruiken? Dan doen.. Zo niet, dan gewoon lekker laten zo als het is.
Mocht je zonnepanelen hebben dan kan het wel erg interessant zijn om te wisselen. Ik reken mijn complete verbruik af tegen het lagen tarief omdat 5/7e van de opbrengst van je zonnepanelen in het hoge tarief valt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curs_r
  • Niet online
TFHfony schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:12:
[...]

Dat hangt af van je eigen gebruik en kan je dus zelf het beste inschatten. Ga jij in de avond & weekend meer stroom gebruiken? Dan doen.. Zo niet, dan gewoon lekker laten zo als het is.
Mocht je zonnepanelen hebben dan kan het wel erg interessant zijn om te wisselen. Ik reken mijn complete verbruik af tegen het lagen tarief omdat 5/7e van de opbrengst van je zonnepanelen in het hoge tarief valt.
Bedankt voor je reactie. Ik heb nog nooit te maken gehad met deze situatie (altijd gehuurd met alles inclusief of in buitenland gewoond), vandaar dat ik mijn vraag maar even hier stelde.

Ik ga er even over nadenken. Zonnepanelen heb ik niet dus dat is geen factor om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-07 10:21
Ik volg het topic al een tijdje! Wij hebben altijd in een woning gewoond waar het voor ons geregeld werd met een tussenmeter voor gas en elektra. Nu gaan we verhuizen naar een huis met zonnepanelen. Hebben op dit moment een verbruik van ongeveer 2700kWh en 1000m3 gas. Nu hebben we ook 12 zonnepanelen in het nieuwe huis die volgens mij 330 wp hebben. Is Greenchoice (vaakst benoemd) ook hiervoor weer de goedkoopste van dit moment?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ryst schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:30:
Ik volg het topic al een tijdje! Wij hebben altijd in een woning gewoond waar het voor ons geregeld werd met een tussenmeter voor gas en elektra. Nu gaan we verhuizen naar een huis met zonnepanelen. Hebben op dit moment een verbruik van ongeveer 2700kWh en 1000m3 gas. Nu hebben we ook 12 zonnepanelen in het nieuwe huis die volgens mij 330 wp hebben. Is Greenchoice (vaakst benoemd) ook hiervoor weer de goedkoopste van dit moment?
Verbruik je in de nieuw woning 2700kWh en 1000m3 gas? Je 12 panelen van 330 zouden dan zo’n 3400 kWh opleveren als ze goed liggen, dus moet je kijken waar je het meeste terug krijgt voor wat je teveel oplevert (zo’n 700 kWh).

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightofthegun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 12:36
Mijn aanmelding bij Shell geannuleerd na veel twijfelen.

Mijn verbruik is ca. 850 kwh en 400 m3.

Nu bezig met Pure Energie, maar wel in verwarring.
Het overzicht van Malarky staat €1,9499 per m3.
Ik zie ook 1,63 per m3 voorbij komen in deze thread.

Als ik nu de website doorloop en offerte laat mailen zie ik 1,4 m3 staan. Dit is zelfs zonder de cashback van 300 euro aan het einde van het contract. Zie ik iets over het hoofd of heb ik eindelijk een goede deal te pakken? Dit is berekend op basis van historisch gebruik van 411 m3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fcap0hjl1RT7L7dSua6SCndJAuw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kzfQt88m3RYqurJ8mUSMcmBX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storm-biker
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zojuist ook de stap naar Greenchoice 3 jaar gezet.
Vanaf 1 juli direct goedkoper dan wat m'n tarieven bij Energiedirect zouden worden. Daarnaast is de zekerheid voor 3 jaar ook goed voor de gemoedsrust :) Mochten de prijzen om de een of andere reden weer instorten, dan betaal ik met alle liefde de opzegvergoeding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVIR
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 10:31
Kroonkurk schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:06:
@AVIR
Vergelijk het tarief van Shell nog maar eens heel goed met het nieuwe variabele tarief van jouw Energie Direct. Volgens mij ligt ED lager voor gas.
€ 1,38 + energiebelasting + BTW is dichtbij de € 2,00
Ik heb het goed vergeleken maar Energie direct is op gas echt duurder 1,99 om 1.92 en inmiddels heeft Energie direct zelfs het aanbod zonder melding ingetrokken en vervangen door een duurder voorstel nu gaan ze nog dik over 2 Euro heen en zijn ze 15ct duurder dan Shell. Telwerk salderen maakt overigens voor mij weinig uit als Shell dit doet, mijn verbruik ligt redelijk in evenwicht en ik wek iets meer op dan dat ik verbruik en ook dat is bij Shell 10ct tegenover Energie direct 5ct. Energie direct heeft nu het voorstel aangepast en betaal ik volgens hun berekening na salderen 4200 euro per jaar en bij Shell 2900 euro vind ik nogal een verschil. Wat ik overigens totaal onbeschoft vind is dat Energie direct niet alleen het voorstel vervangen heeft zonder me in te lichten maar nadat ik contact zocht via app de mederwerker aangaf beide voorstellen die ik al had gehad (variabel en 1 jr) nogmaals te sturen via email..... vervolgens kreeg ik een bevestiging dat ik mijn contract bij energiedirect verlengd had... echt absurd dit. Begrijp dat een callcenter voor een sale een vergoeding krijg maar omdat dat dan zo te doen terwijl ik alleen vroeg waarom de voorstellen verdwenen zijn vind ik echt in strijd met regelgeving voor mij nooit meer Energiedirect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AVIR
nightofthegun schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:46:

Als ik nu de website doorloop en offerte laat mailen zie ik 1,4 m3 staan. Dit is zelfs zonder de cashback van 300 euro aan het einde van het contract. Zie ik iets over het hoofd of heb ik eindelijk een goede deal te pakken? Dit is berekend op basis van historisch gebruik van 411 m3
[Afbeelding]
Je tarief vermeerderd met belastingen en de overige kosten die daar staan zorgen dat je eerder in de buurt van die 1.94 zit en ik denk zelfs nog iets hoger maar er zijn niet hele goedkope aanbieders. Bij Shell kom je nu op net geen 1,90 maar ja op jouw verbruik is dat niet extreem schokkend verschil. Ik heb gekozen voor 1 jjaar omdat ik verwacht dat in de wintermaanden mensen met een variabel contract de sjaak zullen zijn en er dan geen jaar contracten meer aangeboden worden dan nu liever mijn plafond betalen en als tarieven dalen betaal ik met een glimlach de opzegboete. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVIR
HereIsTom schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:35:
[...]

Verbruik je in de nieuw woning 2700kWh en 1000m3 gas? Je 12 panelen van 330 zouden dan zo’n 3400 kWh opleveren als ze goed liggen, dus moet je kijken waar je het meeste terug krijgt voor wat je teveel oplevert (zo’n 700 kWh).
Zou ook in de overweging meenemen hoe solvabel een partij is er zijn veel kleine spelers die op omvallen staan . Innovo heeft bijvoorbeeld 100K aan klanten dat is natuurlijk niets als daar een paar grote bleeders bijzitten (partijen waar ze op toe moeten leggen) dan valt een partij eenvoudig om. Budget Energie valt wel onder een grote partij (naar ik meen Eneco) maar die stonden in 2019 al op een lijst van partijen die wel eens konden omvallen. Ook dat heeft voor mij mede bepaald om naar SHell te gaan die vallen niet zo snel om

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online

[Afbeelding]
Die 1,4 / m3 is kaal, zonder overheidsheffingen. Pure Energie blinkt niet uit in transparantie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Als ik nu de website doorloop en offerte laat mailen zie ik 1,4 m3 staan. Dit is zelfs zonder de cashback van 300 euro aan het einde van het contract. Zie ik iets over het hoofd of heb ik eindelijk een goede deal te pakken?
1,40 + ODE + Energiebelasting is 1,9499 per m3 gas bij Pure Energie. De tabel zijn de prijzen per kWh of m3 volledig, inclusief alles. Zodat je eerlijk kan vergelijken en ook direct ziet hoeveel het scheelt tussen aanbieders in absolute bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirandavan
SvMp schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 01:23:
[...]

Die 1,4 / m3 is kaal, zonder overheidsheffingen. Pure Energie blinkt niet uit in transparantie.
Ja, je kunt toch gewoon 760 (1060 min soort anders genoemde welkomstpremie van 300) delen door je verbruik van 411? Dan kom je op ongeveer 1,84. Geen idee of hier al gerekend is met lagere BTW. Zoals al gezegd, is dit voorstel verre van duidelijk/ transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
Nou, Na ongeveer alles op een rij te hebben gezet heb ik maar gewoon mijn contract met GC verlengd voor 1 jaar. 3 jaar kon overigens niet. Maar goed dat is ook niet interessant denk ik.

En dan eens de komende maanden kijken wat er in de wereld allemaal gebeurt. Kan ik altijd nog overstappen naar een ander. Hoewel ik wel honkvast ben maar goed. Die 50 euro per product heb je zo terugverdiend met een paar cent per kWh minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImLegenJerry
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 22:17
storm-biker schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:48:
Zojuist ook de stap naar Greenchoice 3 jaar gezet.
Vanaf 1 juli direct goedkoper dan wat m'n tarieven bij Energiedirect zouden worden. Daarnaast is de zekerheid voor 3 jaar ook goed voor de gemoedsrust :) Mochten de prijzen om de een of andere reden weer instorten, dan betaal ik met alle liefde de opzegvergoeding!
Hoe heb je dat gedaan? Ik kan via hun site in ieder geval geen vaste contracten afsluiten. Zou zelf ook graag naar 3 jaar vast gaan.

Sony A7C II || Sigma 24-70mm F/2.8 DG DN II Art || Sony FE 200-600 mm F/5.6-6.3 G OSS || Fujifilm X-S10 || XF10-24mm F/4 || Viltrox 33mm F/1.4 || Viltrox 56mm F/1.4 || XF80mm F/2.8 Macro || XF100-400mm F/4.5-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ImLegenJerry schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:03:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Ik kan via hun site in ieder geval geen vaste contracten afsluiten. Zou zelf ook graag naar 3 jaar vast gaan.
Heb je al gezocht in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChimaeraNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-08 20:54
ImLegenJerry schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:03:
[...]

Via hier. Was zelf al klant van GC, ook voor dit aanbod gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImLegenJerry
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 22:17
Wolly schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:12:
[...]

Heb je al gezocht in dit topic?
Mijn excuses, ik zal de volgende keer beter kijken.
ChimaeraNL schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:13:
[...]

Via hier. Was zelf al klant van GC, ook voor dit aanbod gekozen.
Dankje!

Sony A7C II || Sigma 24-70mm F/2.8 DG DN II Art || Sony FE 200-600 mm F/5.6-6.3 G OSS || Fujifilm X-S10 || XF10-24mm F/4 || Viltrox 33mm F/1.4 || Viltrox 56mm F/1.4 || XF80mm F/2.8 Macro || XF100-400mm F/4.5-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
ImLegenJerry schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:15:
[...]

Mijn excuses, ik zal de volgende keer beter kijken.

[...]

Dankje!
Ik vind de vraag niet zo raar. Als 'gewone' Greenchoice klant krijg je dit niet gestuurd. Dan krijg je alleen maar een 1 jarig abbo voorgeschoteld. Ik was deze ook even vergeten. Hoog tarief is wat meer (,8 cent) maar dal is 3 cent goedkoper. Misschien dan maar weer mijn verlenging ongedaan maken en ook voor deze gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Kogel op 10-06-2022 11:46 ]

Pagina: 1 ... 203 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4