Hetzelfde sentiment werd hier een paar maanden geleden rond de start van de oorlog ook gedeeld (de tarieven gaan naar 4 euro per m3! Paniek!). En ondertussen is de 2 euro die je toen vast per m3 betaalde al gedaald naar 1,85 vast (Unive GreenChoice) en zitten de spotprijzen zelfs al op 1,65 per m3 (en sommige dagen al onder de 1,60).Corrigan schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:36:
[...]
Het is toch precies wat de naam zegt een variabel tarief. Je hebt geen enkele garantie of dat je straks € 4,00 per m3 moet gaan betalen wat je in het nieuws leest. Als Poetin echt losgaat en meer EU-landen gaat afsluiten krijg je een echte run. En het najaar wordt ook gebracht als een groot en zwart doemscenario. Wil je dat risico nu wel lopen is dat prima natuurlijk.
Met een wat duurder en vast contract heb je gelijk een verzekering erbij en je koopt ook rust en voorspelbare kosten. Mocht het dit najaar uit de bocht schieten dan heb je geen zorgen of anders koop je het alsnog af wanneer dit loont. Shell heeft een goed aanbod en biedt zekerheid.
Dit soort van berichten voedt de onrust natuurlijk.
https://www.telegraaf.nl/...ors-meer-betalen-voor-gas
Het loopt nu storm bij Shell Energy. De wachttijd was vanmorgen enorm lang aan de telefoon toen ik nog een vraag had. Meer dan een uur!![]()
Gelukkig kon je kiezen dat zij je later zelf terugbellen wanneer je aan de beurt bent en dat deden ze ook. En nog steeds heel vriendelijk.
Rust kopen is prima, als je je daar beter bij voelt, maar zekerheid komt met een prijs. De prijzen zijn ondanks best veel slecht nieuws de afgelopen maanden (meerdere landen afgesloten van gas, oorlog gaat lang duren, zelfs NL wordt deels afgesloten) dus gedaald. Kortom, de meeste onzekerheid zat al in de prijs verwerkt. Uiteraard geen garantie voor de toekomst, maar ik gok er op dat de dalende tendens doorzet.
Ik wacht nog even af, omdat we nog 4 maanden van het stookseizoen afzitten. Ik snap het heel goed als je het wel vast wilt leggen. Volgens mij is Shell een prima deal, hetzelfde geldt voor de Univé GreenChoice deal.Fidelity schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:37:
[...]
Dan zou dit zeker interessant zijn. De vraag blijft dan; is het verstandig om dit af te sluiten en dus 1 jaar zekerheid te hebben. Of (langer) afwachten? De boete betreft "slechts" €100. Dus als alles er straks rooskleurig uit ziet en er een contract is dus €50 of €100 minder in de maand is, dan kan ik makkelijk overstappen zonder nu teveel risico te lopen. Mijn idee zou dus zijn; doen! Of zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 6% gewijzigd door henkebek op 01-06-2022 12:50 ]