Maar waarom zou je het contract niet gewoon op de overdrachtsdatum laten verhuizen?
Het is straks 1 juli en dan leggen de boeren weer nieuwe variabele tarieven vast.
Is het op dit moment niet gewoon verstandig om voor één jaar vast te zetten zodat je zekerheid hebt? Omhoog of omlaag dat maakt mij niet zoveel uit, maar elke keer in spanning en naar de tarieven kijken is ook niets.
Daarnaast lijkt Shell Energy niet zo'n verkeerd aanbod met 50 euro cashback, daarmee krijg ik in elk geval de vaste maandelijkse kosten terug (die in het verleden bij veel aanbieders niet verrekend werden.
Is het op dit moment niet gewoon verstandig om voor één jaar vast te zetten zodat je zekerheid hebt? Omhoog of omlaag dat maakt mij niet zoveel uit, maar elke keer in spanning en naar de tarieven kijken is ook niets.
Daarnaast lijkt Shell Energy niet zo'n verkeerd aanbod met 50 euro cashback, daarmee krijg ik in elk geval de vaste maandelijkse kosten terug (die in het verleden bij veel aanbieders niet verrekend werden.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Misschien ga ik 30 juni iets afsluiten en dan kijken wat de tarieven 1 juli doen, en dan annuleren binnen bedenktijd als mn oud variabel beter wasTHE_BASE schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:40:
Het is straks 1 juli en dan leggen de boeren weer nieuwe variabele tarieven vast.
CISSP! Drop your encryption keys!
Dat is inderdaad een slimme, dan wacht ik even tot na half juni.laurens0619 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:09:
[...]
Misschien ga ik 30 juni iets afsluiten en dan kijken wat de tarieven 1 juli doen, en dan annuleren binnen bedenktijd als mn oud variabel beter was
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Omdat de volgende eigenaar van mijn huis op 31 mei de sleutel krijgt. Dus dan lijkt me dat de meest logische datum voor het stopzettten van mijn contract, toch?Compuchip87 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:27:
Maar waarom zou je het contract niet gewoon op de overdrachtsdatum laten verhuizen?
Je kan de verkopende makelaar van je nieuwe huis toch vragen of er nog een energiecontract loopt op je nieuwe huis en ook vragen of hij/zij dat wil laten stopzetten.
Misschien hebben de vorige bewoners in het verzorgingstehuis ook een energiecontract nodig.
Dat is tegenwoordig lang niet meer altijd "all-inclusief".
Misschien hebben de vorige bewoners in het verzorgingstehuis ook een energiecontract nodig.
Dat is tegenwoordig lang niet meer altijd "all-inclusief".
De vergelijkingswebsites zijn op dit moment ook weinig waard. Zodoende zelf aan het zoeken. Ik lees op het forum dat Shell Energy het goedkoopste is met het vastzetten van de prijzen voor één jaar? Mijn verbruik is 1679 Kwh normaal, 1321 Kwh dal en 1029 m3 per jaar. Ik heb nog geen zonnepanelen. Vermoedelijk worden die dit jaar nog wel geplaatst en wek ik circa het verbruik op.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Kijk ook eens bij unive energie v boeren. Samenwerking met greenchoice. Je hoeft geen verzekering v unive te hebbenMiechel schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 20:14:
De vergelijkingswebsites zijn op dit moment ook weinig waard. Zodoende zelf aan het zoeken. Ik lees op het forum dat Shell Energy het goedkoopste is met het vastzetten van de prijzen voor één jaar? Mijn verbruik is 1679 Kwh normaal, 1321 Kwh dal en 1029 m3 per jaar. Ik heb nog geen zonnepanelen. Vermoedelijk worden die dit jaar nog wel geplaatst en wek ik circa het verbruik op.
Mijn Eneco contract loop af per 6 juni en heb gister de nieuwe variabele tarieven doorgekregen voor naar verwachting komende 3 maanden.
Normaal 0,44
Dal 0,39
Gas 2,00
Viel me nog mee vergeleken met wat ze in het modelcontract aanbieden.
Normaal 0,44
Dal 0,39
Gas 2,00
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Bij bereken je tarief van Energie van je boeren kan je geen teruglevering van je zonnepanelen invoeren. Iemand die weet hoe ik een juiste berekening kan maken?
https://www.greenchoice.nl/energie-van-de-boer-unive/
Even bellen misschienaaaido schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 20:51:
Bij bereken je tarief van Energie van je boeren kan je geen teruglevering van je zonnepanelen invoeren. Iemand die weet hoe ik een juiste berekening kan maken?
Zo heb ik dat ook eind december gedaan, ik zat toen variabel bij energiedirect. Was bang dat het behoorlijk zou gaan stijgen per januari. Toen CoolBlue Flex aangevraagd. Maar de verwachte stijging kwam niet, dus netjes binnen 14 dagen CB weer opgezegd.laurens0619 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:09:
[...]
Misschien ga ik 30 juni iets afsluiten en dan kijken wat de tarieven 1 juli doen, en dan annuleren binnen bedenktijd als mn oud variabel beter was
Ze zeggen als je meer dan 2000 teruglevert over de eerste 2000 netto 0,08 restant kale leveringstarief en natuurlijk gebruik tegen elkaar wegstrepen
[ Voor 8% gewijzigd door Hp68 op 27-05-2022 12:11 ]
Goede tip, variabel nog best concurrerend. In elk geval voordeliger dan Budget Energie waar ik nu bij zit. Shell nog iets voordeliger door 50 euro cashback. Maar wel een jaar contract.Hp68 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 20:19:
[...]
Kijk ook eens bij unive energie v boeren. Samenwerking met greenchoice. Je hoeft geen verzekering v unive te hebben
Weet iemand hoe vaak Univé het variabele tarief wijzigt?
Groene stroom
Normaaltarief (per kWh)
€ 0,4647
Daltarief (per kWh)
€ 0,3416
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 6,3333
Durft iemand naar innova over te stappen. Nu 1 jaar vast 650euro welkomstbonus.
Gas 2,20
Gas 2,20
Ze zeggen 100.000 klanten te hebben, dus antwoord op je vraag is 'ja'.lothar schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:39:
Gas 2,20
Ik zie geen vraagteken, maar je eerste zin klonk als een vraag.
[ Voor 12% gewijzigd door EWK op 28-05-2022 10:55 ]
Hoi!
Wel even goed de kleine letters lezen. Bonus is eigenlijk alleen interessant als je een laag verbruik hebt, en de kans is groot dat je bij laag verbruik een lagere bonus krijgt.lothar schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:39:
Gas 2,20
Even snel gerekend is bij gemiddeld gebruik volgens mij Shell even duur of zelfs iets goedkoper dan Innova na aftrek van bonus. Dan zou ik voor Shell gaan.
Waar staat dat je bij laag verbruik een lagere bonus krijgt? Ik kan geen kleine lettertjes vinden. De gasprijs is hoger dan bij andere aanbieders, dus je kunt bij een koude winter inderdaad goedkoper af zijn bij andere aanbieders.henkebek schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:55:
[...]
Wel even goed de kleine letters lezen. Bonus is eigenlijk alleen interessant als je een laag verbruik hebt, en de kans is groot dat je bij laag verbruik een lagere bonus krijgt.
Even snel gerekend is bij gemiddeld gebruik volgens mij Shell even duur of zelfs iets goedkoper dan Innova na aftrek van bonus. Dan zou ik voor Shell gaan.
NB. Ik kijk voor het aanbod op overstappen punt nl.
[ Voor 3% gewijzigd door KoffieAnanas op 28-05-2022 11:02 ]
Ik heb zonnepanelen en gebruik 1050 m3 gas, dus het gaat mij puur om de gasprijs.henkebek schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:55:
[...]
Wel even goed de kleine letters lezen. Bonus is eigenlijk alleen interessant als je een laag verbruik hebt, en de kans is groot dat je bij laag verbruik een lagere bonus krijgt.
Shell komt uit op € 1.633 per jaar
Innova zou uitkomen op € 1.260 per jaar.
Hoe ze dat precies met de bonus doen als je minder gebruikt weet ik niet. Kan geen kleine letters ontdekken.
Heb wel eens een interview gelezen met die man achter Welkom energie. Hij startte ook in de zomer want dan kan je lekker met de voorschotten een mooie buffer opbouwen. Dan moet je hopen dat er volgend jaar nog genoeg geld is om die bonus uit te betalen. Vandaar nog wel mijn twijfels.
Ze staan/stonden niet bekend om hun goede liquiditeit inderdaad, maar onlangs heeft de acm extra onderzoek gedaan en geen van allen staat op dit moment op omvallen.lothar schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:21:
[...]
Ik heb zonnepanelen en gebruik 1050 m3 gas, dus het gaat mij puur om de gasprijs.
Hoe ze dat precies met de bonus doen als je minder gebruikt weet ik niet. Kan geen kleine letters ontdekken.
Heb wel eens een interview gelezen met die man achter Welkom energie. Hij startte ook in de zomer want dan kan je lekker met de voorschotten een mooie buffer opbouwen. Dan moet je hopen dat er volgend jaar nog genoeg geld is om die bonus uit te betalen. Vandaar nog wel mijn twijfels.
Hoezo startte 'ook' in de zomer? Innova bestaat al een paar jaar toch? Sinds 2010 hebben ze een vergunning, dus ik snap de 'ook' niet?
[ Voor 7% gewijzigd door EWK op 28-05-2022 11:24 ]
Hoi!
In het verleden stond er bij dit soort acties het volgende in de kleine lettertjes:KoffieAnanas schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:01:
[...]
Waar staat dat je bij laag verbruik een lagere bonus krijgt? Ik kan geen kleine lettertjes vinden. De gasprijs is hoger dan bij andere aanbieders, dus je kunt bij een koude winter inderdaad goedkoper af zijn bij andere aanbieders.
Lijkt me nu ook weer t geval.De hoogte van de korting vindt u terug in onze bevestigingsbrief. De hoogte van de korting is afhankelijk van
het door u opgegeven ingeschatte jaarverbruik van stroom en gas bij uw aanmelding. Als uw historische
jaarverbruik en uw daadwerkelijke jaarverbruik afwijkt van het door u opgegeven ingeschatte jaarverbruik,
dan kan dit gevolgen hebben voor de hoogte van de korting op uw jaarnota, en heeft Innova het recht om
deze korting evenredig te korten op uw jaarnota.
Betwijfel of je met salderen de volle korting krijgt, anders is het voor veel mensen met zonnepanelen inderdaad interessant. Misschien even bellen?lothar schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:21:
[...]
Ik heb zonnepanelen en gebruik 1050 m3 gas, dus het gaat mij puur om de gasprijs.
Ik heb momenteel een schell. Ik overweeg over te stappen op dagtarieven. Iemand ervaring met Zonnenplan Smart of anwb energie?
Als ik de prijs bij Innova zelf uitreken dan kom ik uit op € 1,76 per m3 gas voor 1 jaar vast, zonder een welkomstbonus.
En bij overstappen punt nl kreeg ik bij Innova maar € 450,== welkomstbonus.
Dus de bonus is waarschijnlijk toch afhankelijk van het gebruik.
[ Voor 37% gewijzigd door Kroonkurk op 28-05-2022 16:36 ]
Die 1,76 is inclusief BTW maar wel exclusief andere belastingen. Dus er komt nog zo'n 40 cent bij.Kroonkurk schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 15:45:
Als ik de prijs bij Innova zelf uitreken dan kom ik uit op € 1,76 per m3 gas voor 1 jaar vast, zonder een welkomstbonus.
Nee, is exclusief btw zie ik nu. Dat had ik dus over het hoofd gezien.
Dan wordt dat circa € 2,13 per m3.
Dan wordt dat circa € 2,13 per m3.
[ Voor 21% gewijzigd door Kroonkurk op 28-05-2022 18:54 ]
Ik heb de gok genomen. Voorschot laag gezet en ik zie t wel. Ze bestaan al een tijdjelothar schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:39:
Gas 2,20
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Ik heb mezelf eens wat verder proberen te verdiepen in de tarieven boven 10.000 kWh verbruik, aangezien ik totaal wel op 12.000 kWh verwacht uit te komen en nu lijkt het dat deze tarieven hoger zijn. Ik dacht dat dit juist goedkoper was. Is dit veranderd of zit ik verkeerd te kijken?VidaR-9 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 20:27:
Mijn Eneco contract loop af per 6 juni en heb gister de nieuwe variabele tarieven doorgekregen voor naar verwachting komende 3 maanden.
Normaal 0,44
Dal 0,39
Gas 2,00
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
klopt, zowel Energiebelasting als ODE zijn voor verbruik > 10.000 kWh hoger. Dit is sinds 1 januari doordat voor de kleinverbruikers de Energiebelasting door de overheid meer dan gehanveerd is, voor vergruik > 10.000 kWh is dit slechts een beetje.VidaR-9 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:11:
[...]
Ik heb mezelf eens wat verder proberen te verdiepen in de tarieven boven 10.000 kWh verbruik, aangezien ik totaal wel op 12.000 kWh verwacht uit te komen en nu lijkt het dat deze tarieven hoger zijn. Ik dacht dat dit juist goedkoper was. Is dit veranderd of zit ik verkeerd te kijken?
EB tot 10.000 tot 50.000
2021 € 0,09428 € 0,05164
2022 € 0,03679 € 0,04361
ODE tot 10.000 tot 50.000
2021 € 0,03000 € 0,04110
2022 € 0,03050 € 0,04180
Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)
Zie een mooi voorstel op ANWB (gas tarief van 1,74). Kom er alleen niet uit of dit nou een maand contract of jaar contract betreft? Staat bijvoorbeeld: maandelijks opzegbaar maar tegelijkertijd ook de kosten per jaar..
Iemand die dit weet?
Iemand die dit weet?
Jaarkosten is een indicatie over de kosten en zegt niets over de vorm. Per maand opzegbaar wil al zeggen dat het geen vast contract is. ANWB is volgens mij ook dynamisch.aaaido schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:56:
Zie een mooi voorstel op ANWB (gas tarief van 1,74). Kom er alleen niet uit of dit nou een maand contract of jaar contract betreft? Staat bijvoorbeeld: maandelijks opzegbaar maar tegelijkertijd ook de kosten per jaar..
Iemand die dit weet?
https://www.anwb.nl/huis/energie/anwb-energie/hoe-werkt-het
@BaBoK € 0,378 de belastingen worden eronder nog bijgeteld.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Ik krijg zojuist 1j vast aangeboden bij VDB:
Per kWh: € 0,43159
Per m3: € 1,79720
Gebaseerd op jaarverbruik van 1.372 kWh / 693 m3.
typo: 1j variabel moest natuurlijk 1j vast zijn
[ Voor 17% gewijzigd door colossos op 29-05-2022 18:13 ]
Wat is '1j variabel' ?colossos schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:53:
Ik krijg zojuist 1j variabel aangeboden bij VDB:
[ Voor 5% gewijzigd door EWK op 29-05-2022 17:56 ]
Hoi!
Excuses, moet natuurlijk 1j vast zijn, ipv 1j variabel.
Is dat incl belastingen?colossos schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:53:
Waar kun je deze deal afsluiten? Ik kan het op hun website niet vinden..Makrolon schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:09:
[...]
Ik heb de gok genomen. Voorschot laag gezet en ik zie t wel. Ze bestaan al een tijdje
Help!
Ik wil een energiecontract afsluiten. Ik betrek 1 juli een nieuwe woning.
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Modelcontract, vastcontract, variabelcontract, cashback, welkomskorting, afwijkende tariefopbouw weergaves enz..
Mijn situatie,
Slimme meter. Gas + stroom. Geschat verbruik 1300 kwh + 900 m3.
Wat voor contract adviseren jullie en waar?
Op het eerste gezicht leken mij bijvoorbeeld het modelcontract van “mega” en het variabele contract van de anwb of 1-jaar vast contract van shell interssant (prijstechnisch).
Alvast bedankt voor jullie adviezen.
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Modelcontract, vastcontract, variabelcontract, cashback, welkomskorting, afwijkende tariefopbouw weergaves enz..
Mijn situatie,
Op het eerste gezicht leken mij bijvoorbeeld het modelcontract van “mega” en het variabele contract van de anwb of 1-jaar vast contract van shell interssant (prijstechnisch).
Gaslicht.com, maar let op de kleine lettertjes! De bonus is variabel, afhankelijk van je echte verbruik: waardoor ze nooit de goedkoopste zijn.powermarcel10 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:03:
[...]
Waar kun je deze deal afsluiten? Ik kan het op hun website niet vinden..
Je moet zelf even de actievoorwaarden document per product erbij zoeken. Deze lettertjes waren er in het verleden inderdaad niet. Ik heb zeker 5 jaar achter elkaar (nu weer per augustus) een veeeel te hoge welkomstbonus gekregen ten opzichte van mijn extreem lage verbruik:KoffieAnanas schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:01:
[...]
Waar staat dat je bij laag verbruik een lagere bonus krijgt? Ik kan geen kleine lettertjes vinden. De gasprijs is hoger dan bij andere aanbieders, dus je kunt bij een koude winter inderdaad goedkoper af zijn bij andere aanbieders.
MEGA over zijn 600 euro welkomstbonus:
Innova over zijn 650 euro welkomstbonus:De hoogte van de eenmalige welkomstbonus is afhankelijk van het door jou ingeschatte verbruik van stroom en gas bij je aanmelding. Als je historische jaarverbruik en daadwerkelijke verbruik behoorlijk afwijken van je zelf ingeschatte verbruik, dan kan dit gevolgen hebben voor de hoogte van je eenmalige welkomstbonus en behoudt Mega zich het recht om deze eenzijdig te verhogen of
verlagen zoals omschreven in punt 7.
Dat is erg spijtig, bij MEGA staat er nog in de productvoorwaarden of je €300 of €600 krijgt, bij Innova moet je het gewoon doen met wat de prijsvergelijker bij jouw echte verbruik opgeeft. Volgens mij verlaagt Innova de welkomstbonus in stappen van 50 euro, waardoor dit totaal niet interessant is.De hoogte van de korting vindt u terug in onze bevestigingsbrief. De hoogte van de korting is afhankelijk vanhet door u opgegeven ingeschatte jaarverbruik van stroom en gas bij uw aanmelding. Als uw historische jaarverbruik en uw daadwerkelijke jaarverbruik afwijkt van het door u opgegeven ingeschatte jaarverbruik, dan kan dit gevolgen hebben voor de hoogte van de korting op uw jaarnota, en heeft Innova het recht om deze korting evenredig te korten op uw jaarnota.
Welk verbruik ik ook invul bij Gaslicht.com, deze 2 partijen gaan met hun nu dynamische welkomstbonussen nooit goedkoper (voor mij) zijn dan het modelcontract van Vattenfall of het modelcontract van MEGA (1,77 per kuub) - die laatste wordt niet mee geadverteerd op gaslicht.com
[ Voor 18% gewijzigd door Malarky op 30-05-2022 06:16 ]
Tja, lastig om een goed antwoord op te geven. Je kan deze vraag hoogstwaarschijnlijk echt alleen zelf beantwoorden: ben je ok met een dynamisch contract (anwb) wat elke maand veranderd en dus ook de mogelijkheid heeft om tijdens de winter hoge gasprijzen te hebben, kies je voor ietsje meer zekerheid: een variabel contract of voor meer zekerheid: vast jaar contract. Vervolgens moet je ook nog kijken naar de prijzen etc etc. Het is en blijft lastig ja.Thijs123 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 01:14:
Help!
Mijn situatie,
Persoonlijk zit ik in een dezelfde situatie. Neig nu naar een dynamisch contract en hoop dat ik dan medio juli/september nog kan overstappen naar een mooi vast contract. Anders is het de rit uitzitten tot er mooie vaste contracten komen.
Als ik via de website kijk is m'n aanbieding:colossos schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:53:
De leverpijs per m³ is € 1,61896.
De leverprijs per kWh voor normaaltarief is € 0,43714 en voor daltarief € 0,34425.
Gek dat je 18 ct per m3 meer zou betalen?
Edit: De prijzen zijn hetzelfde, maar bij mij is al met 9% btw gerekend ipv 21% btw
[ Voor 7% gewijzigd door geishin op 30-05-2022 10:39 ]
Als ik via https://vandebron.nl/energiebronnen de goedkoopste energiebron kies (die allemaal op 2 na even duur zijn) kom ik uit op een gastarief van €1,96650.geishin schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:12:
[...]
Als ik via de website kijk is m'n aanbieding:
De leverpijs per m³ is € 1,61896.
De leverprijs per kWh voor normaaltarief is € 0,43714 en voor daltarief € 0,34425.
Gek dat je 18 ct per m3 meer zou betalen?
Edit: De prijzen zijn hetzelfde, maar bij mij is al met 9% btw gerekend ipv 21% btw
/f/image/rEERqnwfqI2iFxXTvWBwSO1j.png?f=fotoalbum_large)
Heb jij de prijs zonder BTW genomen? Zelfs dan zit die hier op € 1,62520....
[ Voor 25% gewijzigd door Malarky op 30-05-2022 12:35 ]
Recentelijk zijn mijn schoonouders overgestapt van energie leverancier met stroom en gas in hun huidige woning, ze hebben gekozen voor de leverancier ZonderGas met een drie jaars contract.
Nu hebben ze een senioren woning toegewezen gekregen, deze woning heeft alleen geen gas.
We hebben contact opgenomen met ZonderGas met het verzoek de aansluiting te verhuizen en uitgelegd dat de nieuwe woning geen gas aansluiting heeft.
Nu laat men ons weten dat het contract niet mee kan verhuizen, omdat ze geen gas gaan afnemen en ze een boete moeten betalen van €250,-
Iemand hier ervaring mee?
Je zou toch alleen stroom moeten kunnen verhuizen en stel dat dit niet zou kunnen en het dan terecht dat je een boete krijgt?
Nu hebben ze een senioren woning toegewezen gekregen, deze woning heeft alleen geen gas.
We hebben contact opgenomen met ZonderGas met het verzoek de aansluiting te verhuizen en uitgelegd dat de nieuwe woning geen gas aansluiting heeft.
Nu laat men ons weten dat het contract niet mee kan verhuizen, omdat ze geen gas gaan afnemen en ze een boete moeten betalen van €250,-
Je zou toch alleen stroom moeten kunnen verhuizen en stel dat dit niet zou kunnen en het dan terecht dat je een boete krijgt?
[ Voor 9% gewijzigd door Chimsie78 op 30-05-2022 19:42 ]
@Chimsie78 En ze heten ook nog ZonderGas?
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
De boete die ik denk dat ze willen geven is 2x125€ (looptijd groter dan 2,5 jaar vast contract).Chimsie78 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:40:
Recentelijk zijn mijn schoonouders overgestapt van energie leverancier met stroom en gas in hun huidige woning, ze hebben gekozen voor de leverancier ZonderGas met een drie jaars contract.
Mijn inziens niet fair je wil immers niet het energiecontract opzeggen, alleen gas.
Dus ik vind dat ze alleen een boete zouden moeten geven voor opzeggen gas (125€) en wel ingaan op je verhuisverzoek voor elektriciteit.
https://www.zondergas.nu/...bijlage-e2-april-2021.pdf
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt ?Chimsie78 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:40:
Maar anders alleen gas verhuizen naar een andere aanbieder (modelcontract). Dat kost je wellicht 125 euro boete. Deze zeg je kort daarna weer op vanwege verhuizing.
En dan bel je zondergas weer zodra gas daar weg is om te electra verhuizen.
Wel een gedoe inderdaad.
Ik zou ook eens goed hun voorwaarden uitspitten om te kijken of wat ze voorstellen wel mag.
Komt volgens mij op het zelfde neer dat we stroom mee verhuizen en gas stop zetten, ZonderGas zegt dat het 1 overeenkomst betreft en deze niet opgebroken kan worden, ook leveren ze alleen nog maar variable overeenkomsten.jobr schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:58:
[...]
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt ?
Maar anders alleen gas verhuizen naar een andere aanbieder (modelcontract). Dat kost je wellicht 125 euro boete. Deze zeg je kort daarna weer op vanwege verhuizing.
En dan bel je zondergas weer zodra gas daar weg is om te electra verhuizen.
Wel een gedoe inderdaad.
Ik zou ook eens goed hun voorwaarden uitspitten om te kijken of wat ze voorstellen wel mag.
Misschien moet je gewoon dom spelen dan en alleen een verhuizing doorgeven?Chimsie78 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:02:
[...]
Komt volgens mij op het zelfde neer dat we stroom mee verhuizen en gas stop zetten, ZonderGas zegt dat het 1 overeenkomst betreft en deze niet opgebroken kan worden, ook leveren ze alleen nog maar variable overeenkomsten.
Even snel door de algemene, gas en elektra voorwaarden gescrolled. Staat nergens dat je beide producten moet afnemen. Sterker, in de gas voorwaarden hebben het over gas alleen opzeggen met de bijbehordende max opzegvergoeding van 125 euro. Geen enkele verwijzing naar elektra.
Ik zou ze vragen waar die koppeling in de voorwaarden staat die ze je toegestuurd hebben. Als ze dat niet kunnen en voet bij stuk houden de rechtsbijstandverzekering inschakelen en een klacht indienen bij de ACM.
Of voor de grap refereren aan de missie die prominent op hun pagina staat:
Onze missie: wij helpen u graag uw gasrekening met maar liefst met 100% te verlagen!
Ik zou ze vragen waar die koppeling in de voorwaarden staat die ze je toegestuurd hebben. Als ze dat niet kunnen en voet bij stuk houden de rechtsbijstandverzekering inschakelen en een klacht indienen bij de ACM.
Onze missie: wij helpen u graag uw gasrekening met maar liefst met 100% te verlagen!
[ Voor 24% gewijzigd door pdukers op 30-05-2022 20:29 ]
Shell sent email met new prijs vanaf 1 Juli
Stroom per kWh Huidig. Nieuw
Normaaltarief € 0,50965 € 0,43546
Daltarief. € 0,44518 € 0,38093
Enkeltarief € 0,47610 € 0,40708
Vaste leveringskosten (per jaar) € 72,50 € 65,31
Teruglevering per kWh
Vergoeding € 0,10000 € 0,10000
Gas per m³
Tarief. € 2,12247 € 1,83568
Teruglevering per kWh
Gas per m³
Ja ze heten niet voor niks ZonderGaspdukers schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:24:

Is er op dit moment een "gouden" optie? regelmatig heb je bijv een contract wat dan hier onder de tweakers erg populair is. IS dat er op dit moment ook? Ik zoek een nieuw contract voor een famlid van mij.
Verbruik is erg weinig..
300 kuub gas
en 600 kwh stroom
Geen zonnepanelen
Budget van mijn familielid is niet erg breed, dus ik ga mijn best doen met zoeken naar een aanbieder met "scherpe" prijzen.
Verbruik is erg weinig..
300 kuub gas
en 600 kwh stroom
Geen zonnepanelen
Budget van mijn familielid is niet erg breed, dus ik ga mijn best doen met zoeken naar een aanbieder met "scherpe" prijzen.
Prijs daalt bij shell? En check vooral even welke BTW ze hanteren, kan zomaar zijn dat de prijzen per 1 juli met 9% btw gerekend is en de oude prijzen 21% gerekend is.Slawkooo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:52:
Shell sent email met new prijs vanaf 1 Juli
Teruglevering per kWh
Gas per m³
Zijn hier mensen met Innova met ook compleet verschillende tarieven als het contract in de mail? Neem aan dat op de website de belastingen etc. missen maar dan alsnog strookt het niet met de bedragen op het contract.
Contract zegt om en nabij 29/31 cent, laag/hoog, voor elektra en 1.30 voor gas, inclusief alles.
Dit zegt de website:
:strip_exif()/f/image/K7605dXFXc1OL1ZMdKtsHmG9.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat vul ik in, in DSMR is de vraag:)
Contract zegt om en nabij 29/31 cent, laag/hoog, voor elektra en 1.30 voor gas, inclusief alles.
Dit zegt de website:
:strip_exif()/f/image/K7605dXFXc1OL1ZMdKtsHmG9.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe kom je aan deze tarieven? Ik kan alleen maar boven de 40 cent vinden
thecompany schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:46:
Zijn hier mensen met Innova met ook compleet verschillende tarieven als het contract in de mail? Neem aan dat op de website de belastingen etc. missen maar dan alsnog strookt het niet met de bedragen op het contract.
Dit zegt de website:
[Afbeelding]
Op de website, na inloggen, onder 'Mijn product'.Simply_jeroen schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:57:
Hoe kom je aan deze tarieven? Ik kan alleen maar boven de 40 cent vinden
[...]
@Dacuuu Erg lastig in deze tijd, maar tik die gegevens eens in bij Pricewise.
Mega is Belgisch van origine en onze zuiderburen zijn er niet zo over te spreken, oa. op Trustpilot.Westmania schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:24:
Ik heb via kostenservice het volgende bericht ontvangen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is dit een goed aanbod? En is dat Mega een beetje betrouwbaar?
Nou, dit is de prijs na het wijzigen van de belasting. Ik dacht dat ze de prijzen zouden verlagengeishin schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:40:
[...]
Prijs daalt bij shell? En check vooral even welke BTW ze hanteren, kan zomaar zijn dat de prijzen per 1 juli met 9% btw gerekend is en de oude prijzen 21% gerekend is.
En heeft de Gazprom aankondiging al huisgehouden onder de aanbieders/tarieven/contracten?
Zondergas 5Jr.
Zondergas 5Jr.
[ Voor 9% gewijzigd door donaldk op 30-05-2022 23:09 ]
ABN AMRO verwacht flink hogere gasprijzen nu Rusland het gas afsluit voor Nederland.
Of Groningen moet nu weer geopend worden als noodmaatregel. Een jaar het contract vastzetten is waarschijnlijk nu het slimste.
Roep om Gronings gas na boycot Poetin: ’extreme prijsstijgingen dreigen’
https://www.telegraaf.nl/...e-prijsstijgingen-dreigen
Of Groningen moet nu weer geopend worden als noodmaatregel. Een jaar het contract vastzetten is waarschijnlijk nu het slimste.
[ Voor 8% gewijzigd door Corrigan op 30-05-2022 23:07 ]
Voor zover ik kan vinden, bied enkel Shell nog vaste 1j contracten aan. Beetje twijfel wat te doen, afsluiten en hopen op de juist keuze of nog een paar weken wachten.Corrigan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 23:07:
ABN AMRO verwacht flink hogere gasprijzen nu Rusland het gas afsluit voor Nederland.
@Kapotto Zojuist een jaarcontract bij Coolblue afgesloten.
Prijzen zijn de laatste tijd lichtelijk gestegen, dus ik vermoed niet al te veel dalingen
Prijzen zijn de laatste tijd lichtelijk gestegen, dus ik vermoed niet al te veel dalingen
Shell is goedkoper als ik de twee vergelijk, 30 euro per maand (3000 dag/1500 dal/ 1000kuub). Shell 301 (met bonus van 100 euro) en cb 331 pmCardinal schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 00:04:
@Kapotto Zojuist een jaarcontract bij Coolblue afgesloten.
https://www.greenchoice.nl/energie-van-de-boer-unive/ mogelijk ook het overwegen waard, 3 jaar vast, op dit moment iets goedkoper zelfs nog dan shell volgens mij en daalt volgend jaar en het jaar erop, maar wel 3 jaar vast dus (als zijn de boetes te overzien). Ik zag dit aanbod voorbijkomen in dit topicKapotto schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 00:09:
[...]
Shell is goedkoper als ik de twee vergelijk, 30 euro per maand (3000 dag/1500 dal/ 1000kuub). Shell 301 (met bonus van 100 euro) en cb 331 pm
Interessante is dat je ook gas los af kunt sluiten, voor als je van plan bent (extra) zonnepanelen te plaatsen waardoor je terugleververgoeding opeens relevant wordt en je mogelijk dus niet 3 jaar aan je stroom vast wilt zitten.
Bedankt voor de tip.indifined1 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 00:30:
[...]
https://www.greenchoice.nl/energie-van-de-boer-unive/ mogelijk ook het overwegen waard, 3 jaar vast, op dit moment iets goedkoper zelfs nog dan shell volgens mij en daalt volgend jaar en het jaar erop, maar wel 3 jaar vast dus (als zijn de boetes te overzien). Ik zag dit aanbod voorbijkomen in dit topic
Interessante is dat je ook gas los af kunt sluiten, voor als je van plan bent (extra) zonnepanelen te plaatsen waardoor je terugleververgoeding opeens relevant wordt en je mogelijk dus niet 3 jaar aan je stroom vast wilt zitten.
Ik heb vergeleken met Shell, en die kwam 4 euro goedkoper uit (en korter contract). Uiteindelijk maar de keuze gemaakt en bij Shell afgesloten.
Mijn contract loopt in september af bij vandebron en gezien het recent nieuwsbericht, wil ik nu al een nieuw contract gaan afsluiten. Ik zit te denken aan Shell of coolblue. Mijn verbruik is 2800kwh en 1300m3. Ik heb zonnepanelen die het verbruik van elektriciteit dekken. Zijn Shell en coolblue op dit moment de beste 'spelers' op de markt? Mogelijk dat ik voor 3jr pak en dan de boete voor lief neem als de prijzen over enkele jaren dalen.
Tips?
Tips?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Huidig Per 1 juli elektriciteit enkel € 0,14316 € 0,29306 elektriciteit dubbel (normaal) € 0,16622 € 0,33182 elektriciteit dubbel (dal) € 0,11759 € 0,24708 gas € 0,53241 € 1,07262 vaste leveringskosten (per dag) € 0,21918 € 0,21918 |
Heb ook mijn nieuwe tarieven binnen vanaf 1 juli van Engie (incl btw, excl. overheidsheffingen). Veel beter ga je het niet krijgen volgens mij op dit moment.
[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 31-05-2022 07:42 ]
250 boete is sowieso onzin maar 125 wat mij betreft ook al. Ik zou nog eens proberen om gewoon de verhuizing door te geven zonder iets op te zeggen. Ze komen er vanzelf achter dat er helemaal geen aansluiting is om op te leveren. Als zij dan toch het contract actief willen houden is dat prima (als dat al überhaupt kan) maar verbruik is nul en lijkt me dat je vastrecht ook wel kan betwisten, mochten ze dat proberen. En jij hebt niet opgezegd dus geen contractbreuk.Chimsie78 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:40:
Ik dacht eigenlijk dat alle leveranciers het wel toestaan als je verhuist naar een gasloze woning. En de ervaring op het forum hier is dat het er ook nogal eens van afhangt welke medewerker je spreekt
[ Voor 7% gewijzigd door Compuchip87 op 31-05-2022 08:04 ]
Met zonnepanelen is Shell niet interessant door hun whacky manier van salderen.Untouchablezz20 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 07:35:
Ik zit te denken aan Shell of coolblue. Mijn verbruik is 2800kwh en 1300m3. Ik heb zonnepanelen die het verbruik van elektriciteit dekken. Zijn Shell en coolblue op dit moment de beste 'spelers' op de markt?
Tips?
Ik snap niet waarom dit een goed aanbod zou moeten zijn. Er zitten een hoop verborgen kosten in die niet meteen duidelijk zijn, die de kosten opdrijven. Zo lijkt (in mijn geval) de gas kosten 1.84 per m3, maar ze lijken de leveringskosten weggelaten, dan kom ik opeens op 1.97 per m3 uit. Zie https://www.greenchoice.n...-dalen-unive-20220518.pdfindifined1 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 00:30:
[...]
https://www.greenchoice.nl/energie-van-de-boer-unive/ mogelijk ook het overwegen waard, 3 jaar vast, op dit moment iets goedkoper zelfs nog dan shell volgens mij en daalt volgend jaar en het jaar erop, maar wel 3 jaar vast dus (als zijn de boetes te overzien). Ik zag dit aanbod voorbijkomen in dit topic
Het is dan nog steeds een aanbod wat overeenkomt met andere aanbieders, behalve de 3 jaar vast optie.
[ Voor 58% gewijzigd door Cardinal op 31-05-2022 08:11 ]
Als je alleen je vebruik hoeft te salderen is er toch niks whacky aan?Cardinal schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:03:
[...]
Met zonnepanelen is Shell niet interessant door hun whacky manier van salderen.
[...]
Op basis van dit nieuws m'n prijzen vastgezet voor een jaar bij vandebron. Nu 1.79 per m3, vanaf 1 juli 1.61 per m3. Normaal tarief nu 0.48 per kWh / 0.43 per kWh vanaf 1 juli. Dal tarief 0.38 per kWh / vanaf 1 juli 0.34 per kWh.donaldk schreef op maandag 30 mei 2022 @ 23:04:
En heeft de Gazprom aankondiging al huisgehouden onder de aanbieders/tarieven/contracten?
Zondergas 5Jr.
Hoge prijzen, maar als ik zie wat er nu variabel aangeboden wordt bij sommige ben ik er toch wel okay mee.
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt bij alle aanbieders heb je vaste leveringskosten die los vermeld staan, bij shell is het bijvoorbeeld €5,83 per maand, bij Unive/greenchoice is het ongeveer 20 cent incl btw per dag wat neerkomt op ongeveer €6,50 per maand. Of zie ik iets over het hoofd hier?Cardinal schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:03:
Ik snap niet waarom dit een goed aanbod zou moeten zijn. Er zitten een hoop verborgen kosten in die niet meteen duidelijk zijn, die de kosten opdrijven. Zo lijkt (in mijn geval) de gas kosten 1.84 per m3, maar ze lijken de leveringskosten weggelaten, dan kom ik opeens op 1.97 per m3 uit. Zie https://www.greenchoice.n...-dalen-unive-20220518.pdf
Het is dan nog steeds een aanbod wat overeenkomt met andere aanbieders, behalve de 3 jaar vast optie.
Bovendien vind ik het dalen aspect interessant, nu wellicht niet de aller goedkoopste, maar de €1,58 van volgend jaar zou dat zomaar wel eens wel kunnen zijn, of niet maar dan kun je altijd nog opzeggen. Ook zijn ze een van de weinigen die een vast gas contract aanbieden zonder stroom wat meer flexibiliteit geeft voor wat betreft zonnepanelen.
Vattenfall biedt toch ook een jaarcontract aan?Kapotto schreef op maandag 30 mei 2022 @ 23:56:
[...]
Voor zover ik kan vinden, bied enkel Shell nog vaste 1j contracten aan. Beetje twijfel wat te doen, afsluiten en hopen op de juist keuze of nog een paar weken wachten.
Gevoelsmatig voelt dat toch wat veiliger dan shell of coolblue.
Wat zijn de gewone all-in prijzen?ArcticWolf schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 07:40:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Huidig Per 1 juli elektriciteit enkel € 0,14316 € 0,29306 elektriciteit dubbel (normaal) € 0,16622 € 0,33182 elektriciteit dubbel (dal) € 0,11759 € 0,24708 gas € 0,53241 € 1,07262 vaste leveringskosten (per dag) € 0,21918 € 0,21918
Heb ook mijn nieuwe tarieven binnen vanaf 1 juli van Engie (incl btw, excl. overheidsheffingen). Veel beter ga je het niet krijgen volgens mij op dit moment.
Hoi!
Als ik het goed heb:
Voor gas gecorrigeerd naar 9% btw incl. overheidstoeslagen/ODE: 1,488 euro/m3
Voor elektra (enkel) tarief gecorrigeerd naar 9% btw: 0,257 0,339 euro/kwh
edit:
Was de ODE op elektra vergeten.
Enige wat ik niet weet is of de btw over de overheidstoeslag/ODE ook verlaagt wordt van 21% naar 9%.
[ Voor 19% gewijzigd door ArcticWolf op 31-05-2022 09:42 ]
3. Wat betekent het voor jouw energierekening?
Consumenten gaan het hoe dan ook merken in hun portemonnee. Dat terwijl de prijzen al maanden torenhoog zijn en maar blijven stijgen
bron : https://www.rtlnieuws.nl/...azprom-geld-alternatieven
Ik heb een contract voor 3 jaar vast. Maar als ik bovenstaande artikel lees dan maakt dat dus eigenlijk niet meer uit of je nu vast hebt of niet?
Ik ken de voorwaarden niet en ik zit bij VattenFall.
Consumenten gaan het hoe dan ook merken in hun portemonnee. Dat terwijl de prijzen al maanden torenhoog zijn en maar blijven stijgen
Ik heb een contract voor 3 jaar vast. Maar als ik bovenstaande artikel lees dan maakt dat dus eigenlijk niet meer uit of je nu vast hebt of niet?
Trusted
Voor nieuwe klanten. Bestaande klanten, net als bij vele andere grote leveranciers, krijgen een veel beter tarief.
Tarieven van vaste contracten worden/mogen niet aangepast.Dat risico heeft de leverancier op zich genomen door een vast contract met jou af te sluiten.skozaa schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:42:
Los van de contracten is het enige risico een algemeen energietekort in NL/EU. Benieuwd of je daar je leverancier juridisch op kunt aanspreken als het gebeurt of dat ze een beroep op overmacht kunnen doen.
edit:
In de algemene voorwaarden van mijn energieleverancier kom ik het volgende artikel tegen. Ik denk dat ze dit gaan gebruiken/misbruiken.
Artikel 6 Wat doen wij als er een storing is op het
elektriciteitsnet of gasnet?
6.1 Het transport van elektriciteit en/of gas is de verantwoordelijkheid van de netbeheerder. Bij een storing kunnen wij u minder of geen elektriciteit en/of gas leveren en kunt u minder of geen elektriciteit terugleveren. Dit heeft geen gevolgen voor de geldigheid en de duur van de overeenkomst die wij met u hebben.
6.2 Heeft u hierdoor schade? Dan zijn we daar niet aansprakelijk voor en betalen die schade niet. U kunt hiervoor contact opnemen met uw netbeheerder.
[ Voor 29% gewijzigd door pdukers op 31-05-2022 09:57 ]
Ik ben een bestaande klant, dit is mijn verlengingsaanbod. Dus ben wel benieuwd hoe je aan die informatie komt?pdukers schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:43:
[...]
Voor nieuwe klanten. Bestaande klanten, net als bij vele andere grote leveranciers, krijgen een veel beter tarief.
Als je een vast contract hebt wijzigt er niks tot einde contract, dat is nu een voordeel van een vast contract.skozaa schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:42:
Ook hier weer aan de beurt. Met een kleine adder onder het gras.
Ik ga eind deze zomer over op een warmtepomp. Gas dus niet meer nodig. Nu loopt mijn huidige contract tot half juni. Idee was om m'n stroom wel ergens over te sluiten, maar gas door te laten lopen bij de huidige leverancier.
Kreeg daar de volgende tarieven voor:
:fill(white):strip_exif()/f/image/MLGgZgFq809xhPyM3Y4GGnkl.png?f=user_large)
Kan daar niet zoveel van vinden, uitdaging zal vooral zijn om de gasaansluiting op te zeggen.
Als ik dan alleen m'n stroomverbruik (van vorige eindnota)
/f/image/LOsI87OrQSI6tVGQoW96DFtY.png?f=fotoalbum_large)
Kom ik al gauw bij clubs als innova en gewoonenergie uit:
/f/image/5LzHextHTrXodiEFD1ptLUoS.png?f=fotoalbum_large)
Gezien alle omvallende leveranciers, is het mij een beetje onduidelijk hoeveel risico ik hiermee neem. Prijzen lijken wat genormaliseerd, dus risico zal lager zijn natuurlijk.
Kan de bende natuurlijk ook laten doorlopen bij budgetenergie voor zolang. Maar dat gaat sowieso aardig omhoog als ik het zie.
Edit... Dan 'vergeet' ik natuurlijk voor het gemak de toegenomen elektriciteitsrekening voor de warmtepomp. Dit op basis van een gasverbruik van rond de 1500m3 per jaar...
Ik ga eind deze zomer over op een warmtepomp. Gas dus niet meer nodig. Nu loopt mijn huidige contract tot half juni. Idee was om m'n stroom wel ergens over te sluiten, maar gas door te laten lopen bij de huidige leverancier.
:fill(white):strip_exif()/f/image/MLGgZgFq809xhPyM3Y4GGnkl.png?f=user_large)
Kan daar niet zoveel van vinden, uitdaging zal vooral zijn om de gasaansluiting op te zeggen.
/f/image/LOsI87OrQSI6tVGQoW96DFtY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5LzHextHTrXodiEFD1ptLUoS.png?f=fotoalbum_large)
Gezien alle omvallende leveranciers, is het mij een beetje onduidelijk hoeveel risico ik hiermee neem. Prijzen lijken wat genormaliseerd, dus risico zal lager zijn natuurlijk.
Kan de bende natuurlijk ook laten doorlopen bij budgetenergie voor zolang. Maar dat gaat sowieso aardig omhoog als ik het zie.
Edit... Dan 'vergeet' ik natuurlijk voor het gemak de toegenomen elektriciteitsrekening voor de warmtepomp. Dit op basis van een gasverbruik van rond de 1500m3 per jaar...
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 31-05-2022 12:04 ]
razbunare schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:27:
[...]
Vattenfall biedt toch ook een jaarcontract aan?
Voor het "trouwe klanten voordeel" (TKV) hoef je in ieder geval niet bij Budget Energie te blijven zie ik al.MikeyMan schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:00:
Ook hier weer aan de beurt. Met een kleine adder onder het gras.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vond bij Vattenfall enkel een jaarcontract flexibel. Ik kies toch graag voor zekerheid in deze volatiele tijden en heb bewust voor een vast jaar contract gekozen. Indien de prijzen toch fel dalenrazbunare schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:27:
[...]
Vattenfall biedt toch ook een jaarcontract aan?

Nee idd. Maar das precies de reden dat we elk jaar allemaal overstappen natuurlijkdehardstyler schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:05:
[...]
Voor het "trouwe klanten voordeel" (TKV) hoef je in ieder geval niet bij Budget Energie te blijven zie ik al.
Punt is vooral dat het niet handig is om nu voor gas een jaarcontract af te sluiten.
Weet ook niet of er gezeur van komt om twee verschillende leveranciers te hebben.
Zou ook nu door kunnen laten lopen en als de warmtepomp erin zit de wijziging kunnen doen natuurlijk.
Dit bieden ze niet openbaar aan. Kan iedereen zich hier zomaar voor aanmelden?indifined1 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 00:30:
[...]
Dat is wat ik nu doe in ieder geval.MikeyMan schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:12:
Zou ook nu door kunnen laten lopen en als de warmtepomp erin zit de wijziging kunnen doen natuurlijk.
Blijkbaar wel, heb ik gister gedaantokjah schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:16:
[...]
Dit bieden ze niet openbaar aan. Kan iedereen zich hier zomaar voor aanmelden?
Dat dacht ik eerst ook, maar als je ziet wat bijvoorbeeld Vattenfall voor zijn vaste klanten doet, dan is het soms toch handig om te blijven plakken blijkbaar. (Variabel voor €1,34 m3)MikeyMan schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:12:
[...]
Nee idd. Maar das precies de reden dat we elk jaar allemaal overstappen natuurlijk
Punt is vooral dat het niet handig is om nu voor gas een jaarcontract af te sluiten.
Weet ook niet of er gezeur van komt om twee verschillende leveranciers te hebben.
In principe heb je geen gezeur met 2 leveranciers. Sommige vinden dat juist fijn: stroom bij de leverancier met de hoogste terugleververgoeding en gas bij de goedkoopste leverancier.
Wat je het beste kunt doen is vooral veel doorrekenen en een beslissing nemen waar je je goed bij voelt. Ik denk persoonlijk dat de prijzen nog hoger gaan worden. Wij gaan olie boycotten en Rusland boycot ons nu omdat we niet in roebels betalen voor gas. Tevens is heel de EU nu gas aan het opslaan voor de winter. Ik zou persoonlijk voor vastigheid gaan, maar dat zit bij mij ook in de aard van het beestje. Hierdoor betaal je misschien teveel, maar je weet wel wat je kwijt bent. Ook kun je variabel blijven bij Budget Energie en gokken dat het niet meer veel hoger wordt. Als je van achtbanen houdt kun je naar ZonderGas / ANWB overstappen en dan ben je helemaal overgeleverd aan de markt.
Ik denk dat je niet helemaal goed rekent. Bij MEGA ligt het kale gastarief op €1,0137, dat is dus lager dan wat jij van Engie poste.ArcticWolf schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:37:
[...]
Als ik het goed heb:
Voor gas gecorrigeerd naar 9% btw incl. overheidstoeslagen/ODE: 1,488 euro/m3
Dan kan Engie nooit zo goedkoop en zeker niet de goedkoopste zijn.
Heb echt weinig voorkeur. Was altijd van de jaarcontracten.
Maar de maanden die doorlopen zijn vooral teruglevering en weinig gasverbruik ook natuurlijk
Ik heb al best veel door gelezen, maar niet echt een duidelijk antwoord. Mijn vaste contract loopt over twee weken af bij oxxio. Via vergelijking sites is budgetenergie het goedkoopste, maandelijks variabel en opzegbaar. Ik heb geen zonne panelen, kook op inductie.
Ik zie vele hier toch een jaarcontract afsluiten. Verwachten we weer een flinke stijging? Voorbereiden op de winter?
Ik zie vele hier toch een jaarcontract afsluiten. Verwachten we weer een flinke stijging? Voorbereiden op de winter?
[ Voor 9% gewijzigd door Ferio op 31-05-2022 12:34 ]
Ja ik wel in ieder geval. Ik zie niks gebeuren waarom energie goedkoper zou worden. Maar ik zie wel een heleboel gebeuren wat de energiekosten gaat verhogen: boycots over en weer, gasopslagen in de hele EU die bijgevuld moeten worden met de nu geldende tarieven.Ferio schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:32:
Ik heb al best veel door gelezen, maar niet echt een duidelijk antwoord. Mijn vaste contract loopt over twee weken af bij oxxio. Via vergelijking sites is budgetenergie het goedkoopste, maandelijks variabel en opzegbaar. Ik heb geen zonne panelen, kook op inductie.
Ja, daar ben ik idd achter gekomen.dehardstyler schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:37:
[...]
Ja ik wel in ieder geval. Ik zie niks gebeuren waarom energie goedkoper zou worden. Maar ik zie wel een heleboel gebeuren wat de energiekosten gaat verhogen: boycots over en weer, gasopslagen in de hele EU die bijgevuld moeten worden met de nu geldende tarieven.
Zijn shell, Coolblue en vattenvall de enige die nog jaar contracten aanbieden?
Ook nog andere, zie een paar posts hierboven van @MikeyMan: MikeyMan in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"Ferio schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:40:
[...]
Ja, daar ben ik idd achter gekomen.
Zijn shell, Coolblue en vattenvall de enige die nog jaar contracten aanbieden?
Is er een website die 1j vaste contracten vergelijkt en ook betrouwbaar is? Ik kom alleen variabel tegen.dehardstyler schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:42:
[...]
Ook nog andere, zie een paar posts hierboven van @MikeyMan: MikeyMan in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
Dit topic is gesloten.
Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4