Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 193 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.539 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

P_Tingen schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:29:
[...]

Zelf aan de kant zetten of via de stroomboer maakt me eerlijk gezegd niet heel veel uit. Ik vind het ook wel gemakkelijk dat ik er niet meer naar om hoef te kijken en geen wisselende lasten heb. Ik kan het zelf bijhouden, maar dan moet ik elke maand een ander bedrag naar mijn buffer boeken. Gedoe.
Tuurlijk kan BE ook failliet gaan, maar dat risico neem ik dan maar.

En de vraag of mijn huidige voorschot genoeg is, was nou net de vraag die ik ook stelde :)
Losse (internet-)spaar rekening openen. Het bedrag wat je extra aan je voorschot zou willen betalen als maandelijkse overschrijving er in zetten. Klaar. Als je de eindafrekening krijgt kan je mooi het geld van die spaarrekening pakken. Je hoeft echt niet elke maand na te denken over het bedrag.
En of het nieuwe voorschot voldoende is? Dat kan jij zelf beter inschatten dan wij denk ik. Hangt vooral af van je gebruik Maar ik zou denk ik in jouw geval gewoon +/- 100 euro per maand op de spaarrekening zetten. Hou je het over? Ga je lekker wat leuks kopen van het geld.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is het op dit moment aannemelijk dat tarieven binnen 12 maanden gaan dalen? Mijn gevoel zegt, als het al zo is, dat het minimaal is.

De reden dat ik het vraag is dat ik neig naar een jaarcontract bij Shell Energy. We hebben alleen stroom met ongeveer 850/950 kWh verbruik (normaal/dal). Als de tarieven toch niet zakken, zet ik het liever een jaar vast met een cashback van 50,- euro.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
P_Tingen schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:29:
[...]

Zelf aan de kant zetten of via de stroomboer maakt me eerlijk gezegd niet heel veel uit. Ik vind het ook wel gemakkelijk dat ik er niet meer naar om hoef te kijken en geen wisselende lasten heb. Ik kan het zelf bijhouden, maar dan moet ik elke maand een ander bedrag naar mijn buffer boeken. Gedoe.
Tuurlijk kan BE ook failliet gaan, maar dat risico neem ik dan maar.

En de vraag of mijn huidige voorschot genoeg is, was nou net de vraag die ik ook stelde :)
Daar zit hem nou juist net het risico. Als ze failliet gaan, ben je het (waarschijnlijk) kwijt. Daarom is het beter om je inschatting realistisch te doen en als je dan een buffertje op wil bouwen, stort je iedere maand 30 euro (bijvoorbeeld) op een spaarrekening. Heb je eind van het jaar 360 euro, voor het geval dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel12!
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-12-2024
Slawkooo schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:37:
[...]

Wat is jouw ervaring met anwb energie?
Nog geen, want wordt pas de 25e aangesloten. Maar als ik de dagprijzen bekijk lijkt het me wel gunstig. Maar goed, blijft een gok natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

THE_BASE schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:39:
Is het op dit moment aannemelijk dat tarieven binnen 12 maanden gaan dalen? Mijn gevoel zegt, als het al zo is, dat het minimaal is.

De reden dat ik het vraag is dat ik neig naar een jaarcontract bij Shell Energy. We hebben alleen stroom met ongeveer 850/950 kWh verbruik (normaal/dal). Als de tarieven toch niet zakken, zet ik het liever een jaar vast met een cashback van 50,- euro.
Als ze wel zakken, dan kun je ook de opzegboete voor lief nemen a 50 euro. De terugverdientijd kun je zelf uitrekenen tzt indien de prijzen wel zakken.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17:08
Vandaag loopt mijn contract met Greenchoice af. Voor stroom ben ik overgestapt naar Eneco (omdat ik met 48 zonnepanelen veel denk terug te leveren. Het aanvankelijke termijn bedrag is £304. Gechat met een medewerker die zei dat ik dit pas over een paar dagen kan verlagen.

Voor gas ben ik bij Greenchoice gebleven en zie dat mijn termijnbedrag €135 naar minimaal €417 gaat, terwijl ik telefonisch al een maand geleden heb doorgegeven dat ik alleen voor gas bij hun blijf. Omdat er binnenkort ook een warmtepomp komt is dit termijnbedrag veel te hoog.

Enig idee hoe ik deze termijnbedragen kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

libo1949 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:46:
Vandaag loopt mijn contract met Greenchoice af. Voor stroom ben ik overgestapt naar Eneco (omdat ik met 48 zonnepanelen veel denk terug te leveren. Het aanvankelijke termijn bedrag is £304. Gechat met een medewerker die zei dat ik dit pas over een paar dagen kan verlagen.

Voor gas ben ik bij Greenchoice gebleven en zie dat mijn termijnbedrag €135 naar minimaal €417 gaat, terwijl ik telefonisch al een maand geleden heb doorgegeven dat ik alleen voor gas bij hun blijf. Omdat er binnenkort ook een warmtepomp komt is dit termijnbedrag veel te hoog.

In de app of de site werkt niet? Als dat niet kan kun je gewoon bellen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
Nog een vraag: Ik heb stroom bij Eneco en zit met gas nog bij Greenchoice. Zijn er andere leveranciers waarvan je alleen gas kan afnemen? En welke gasleverancier(s) raden jullie dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:22

JME

zeg maar Jamie

libo1949 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:32:
Nog een vraag: Ik heb stroom bij Eneco en zit met gas nog bij Greenchoice. Zijn er andere leveranciers waarvan je alleen gas kan afnemen? En welke gasleverancier(s) raden jullie dan aan?
Simpel: de goedkoopste waar jij je goed bij voelt (betrouwbaarheid, groenheid, dat soort dingen). In de praktijk ga je het niet merken, gas is hetzelfde. Aan de ene leverancier moet je geld geven en de andere moet je betalen. Boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Crusader1978 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:50:
[...]

Ik zit nu nog bij budget energie met iedere maand variabele tarieven.
Bij mij kwamen ze vorige week van Greenchoice aan de deur met deze prijzen:

1e jaar: €0,451 / €1,951
2e jaar: €0,377 / €1,669
3e jaar: €0,340 / €1,529

Niet het beste aanbod als ik het hier lees, maar heb het toch maar gedaan omdat die variabele kosten per maand elke keer weer een verrassing is.
Denk dat een modelcontract nog steeds de voorkeur heeft op dit moment... als ik naar de futures van afgelopen oktober/november kijk dan waren de prijzen rond Q2/3 dit jaar rond de 35 cent/m3 (excl btw en heffingen) en de huidige futures (tot medio 23) geven een beeld van 1 euro per m3 (excl btw en heffingen). Dus kans dat de modelcontracten slechts een paar cent duurder worden in juli is best groot, dan is die 1,951 euro/m3 echt zwaar weggegooid geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

P_Tingen

omdat het KAN

TFHfony schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:33:
[...]

Losse (internet-)spaar rekening openen. Het bedrag wat je extra aan je voorschot zou willen betalen als maandelijkse overschrijving er in zetten. Klaar. Als je de eindafrekening krijgt kan je mooi het geld van die spaarrekening pakken. Je hoeft echt niet elke maand na te denken over het bedrag.
En of het nieuwe voorschot voldoende is? Dat kan jij zelf beter inschatten dan wij denk ik. Hangt vooral af van je gebruik Maar ik zou denk ik in jouw geval gewoon +/- 100 euro per maand op de spaarrekening zetten. Hou je het over? Ga je lekker wat leuks kopen van het geld.
Phoolie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:10:
[...]

Daar zit hem nou juist net het risico. Als ze failliet gaan, ben je het (waarschijnlijk) kwijt. Daarom is het beter om je inschatting realistisch te doen en als je dan een buffertje op wil bouwen, stort je iedere maand 30 euro (bijvoorbeeld) op een spaarrekening. Heb je eind van het jaar 360 euro, voor het geval dat nodig is.
Ja, ik denk inderdaad veel te moeilijk. Gewoon voorgestelde bedrag accepteren en hetzelfde in een spaarpotje op de bank houden, goed plan!

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:10
Mijn jaarcontract bij Oxxio loopt 29 mei af. Kreeg net per mail de variabele tarieven (LosVast). Denk dat ik vanuit het gemak nog even blijf plakken. Ben ook geen grootverbruiker. :)

Kijken of de tarieven tijdens de zomer nog dalen en anders voorafgaand de herfst toch iets vastzetten voor een jaar ergens. Of misschien dat Oxxio later een nieuw aanbod doet voor vaste tarieven (bieden ze nu niet aan).

Normaal 0,44149
Dal 0,40794

[ Voor 34% gewijzigd door Cheezborger op 18-05-2022 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:34

Ik neem aan dat dat nog steeds kan in de app van Greenchoice. Of anders inloggen op je account bij Greenchoice. Ik heb al een tijdje geen Greenchoice meer, maar het lijkt me stug dat die functionaliteit niet meer bestaat. Ik kon destijds altijd mijn termijnbedrag aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
KoffieAnanas schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:29:
[...]

Ik neem aan dat dat nog steeds kan in de app van Greenchoice. Of anders inloggen op je account bij Greenchoice. Ik heb al een tijdje geen Greenchoice meer, maar het lijkt me stug dat die functionaliteit niet meer bestaat. Ik kon destijds altijd mijn termijnbedrag aanpassen.
Ik kan het termijnbedrag op mijn account niet lager aanpassen dan het minimum bedrag van €417. Ik heb nu een aanbod van Vattenfall voor €305 (modelcontract). Ik zal GC morgen nog een keer bellen, maar het zal wel Vattenfall worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
Ik ben bij Greenchoice weg gegaan vanwege hun rare manier van maand bedragen verhogen. Ze hebben twee of drie keer het maandbedrag naar ons max verbruik gezet. Dat is dan 1000 kW in de winter en was dan €220 zeg maar. Dan vanaf april/mei geen verbruik (na salderen) tot september/ oktober.
Dus elke keer dikke bedragen terug bij jaar afrekening.

In eerste jaar was de bron voor de wp er nog niet en toen moest ik bijbetalen per kwartaal (in oktober verhuisd en dus gelijk aan de beurt met 2 megawatt per maand)

Ik had geen zin in terugkerende discussie.
Bij vandebron gegaan en eindelijk normale response op vragen. Maand bedrag €80 en €360 terug gekregen. Nieuw maand bedrag €115 vanwege hogere electraprijs.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNiceGuyIT
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 08:03
Net van vandebron een aanbod gehad om 1 jaar vast te zetten als vaste klant.

Tarief:
Gas € 1,89499 (incl. BTW).
Elec : De totaalprijs per kWh voor enkeltarief is € 0,44469, voor normaaltarief € 0,49921 en voor daltarief € 0,39429 (incl. BTW).

De zekerheid is mooi, maar ik twijfel enorm.
Wat denken jullie over dit aanbod?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@MrNiceGuyIT Tja goedkoop is het niet, maar dat is bij anderen niet veel beter, als je er mee kan leven, weet je in ieder geval het komend jaar waar je aan toe bent. Denk niet dat de prijzen veel zullen gaan dalen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• libo1949
Ons contract met GreenChoice liep deze week af. Het termijn bedrag was €150.

I.v.m. plaatsing nieuwe zonnepanelen heb ik stroom nu ondergebracht bij Eneco omdat zij op dit moment een hoge terugleververgoeding aanbieden. We denken ca. 5000kWh terug te leveren op jaarbasis. In eerste instantie was het termijnbedrag bij Eneco €304. Na een paar dagen kon ik dit m.b.v. hun app. verlagen naar €50. En net heb ik het telefonisch verlaagd naar €9=, wat het minimum is. De terugleververgoeding is op dit moment ca. €0,58/kWh

Voor gas wilde ik aanvankelijk bij GreenChoice blijven, maar ze hebben het termijnbedrag op €447 minimaal gezet en ik kon dat niet wijzigen. En hun gasprijs is hoog (€2,57/m3). Toen ben ik maar op zoek gegaan naar een andere leverancier voor gas en ben bij Vattenfall uitgekomen voor €1,89/m3 en een geschat maandbedrag van €305=. (We verbruiken naar verhouding best veel gas; groot vrijstaand huis)

Samenvattend:
- Voor stroom krijg ik €5000*0,58 = ca. €2900 terug
- Voor gas ga ik ca. € 3600 betalen
- Dus in totaal zijn de kosten ca. €700 per jaar tegenover €1800 (12*150) in de oude situatie. (daar staat wel een extra investering in zonnepanelen tegenover)

En als de warmtepomp eindelijk geleverd gaat worden dan verwacht ik op zijn minst kostenneutraal te zijn.
Dit is natuurlijk allemaal op basis van de huidige tarieven. Ik heb geen glazen bol en het is wel zaak om de situatie en tarieven nauwlettend te volgen.

Het heeft best veel tijd en energie gekost om dit allemaal uit te zoeken en dit forum is uitermate nuttig geweest. Dank voor jullie bijdragen allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:29
Mijn contract bij Vattenfall loopt eind juni af. Ik zou "ruim op tijd" een nieuw aanbod met nieuwe prijzen krijgen, maar met een opzegtermijn van 1 maand lijkt er van dat "ruim op tijd" niet veel terecht te komen.

Heeft het nut hier actief naar te vragen bij de klantenservice zodat ik eventueel op tijd kan overstappen? (al lees ik hier dat ik voorlopig waarschijnlijk prima bij vattenfal met flexibel contract zit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 19:11
libo1949 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:20:

I.v.m. plaatsing nieuwe zonnepanelen heb ik stroom nu ondergebracht bij Eneco omdat zij op dit moment een hoge terugleververgoeding aanbieden. We denken ca. 5000kWh terug te leveren op jaarbasis. In eerste instantie was het termijnbedrag bij Eneco €304. Na een paar dagen kon ik dit m.b.v. hun app. verlagen naar €50. En net heb ik het telefonisch verlaagd naar €9=, wat het minimum is. De terugleververgoeding is op dit moment ca. €0,58/kWh

Voor gas wilde ik aanvankelijk bij GreenChoice blijven, maar ze hebben het termijnbedrag op €447 minimaal gezet en ik kon dat niet wijzigen. En hun gasprijs is hoog (€2,57/m3). Toen ben ik maar op zoek gegaan naar een andere leverancier voor gas en ben bij Vattenfall uitgekomen voor €1,89/m3 en een geschat maandbedrag van €305=. (We verbruiken naar verhouding best veel gas; groot vrijstaand huis)

Samenvattend:
- Dus in totaal zijn de kosten ca. €700 per jaar tegenover €1800 (12*150) in de oude situatie. (daar staat wel een extra investering in zonnepanelen tegenover)

En als de warmtepomp eindelijk geleverd gaat worden dan verwacht ik op zijn minst kostenneutraal te zijn.
Dit is natuurlijk allemaal op basis van de huidige tarieven. Ik heb geen glazen bol en het is wel zaak om de situatie en tarieven nauwlettend te volgen.

Het heeft best veel tijd en energie gekost om dit allemaal uit te zoeken en dit forum is uitermate nuttig geweest. Dank voor jullie bijdragen allemaal :)
Ik geloof best dat je 5000kWh terug gaat leveren maar hoeveel verbruik je in Normaaltarief?
Je "krijg terug" berekening is erg kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuinig
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-02-2023
Janpietertje89 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:17:
Mijn contract bij Vattenfall loopt eind juni af. (al lees ik hier dat ik voorlopig waarschijnlijk prima bij vattenfal met flexibel contract zit).
Per 1 Juli wijzigen de tarieven waarschijnlijk weer, dus het is koffiedik kijken. Al zijn hun variabele tarieven op dit moment voor de "zittenblijvers" en/of einde jaarcontract, erg gunstig tov de concurrentie. De kans dat de nieuwe tarieven ook gunstiger blijven dan de concurrentie is groot, maar ook dat weet je nooit.

MHI SRK 50 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuinig
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-02-2023
Janpietertje89 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:17:
Heeft het nut hier actief naar te vragen bij de klantenservice zodat ik eventueel op tijd kan overstappen? (al lees ik hier dat ik voorlopig waarschijnlijk prima bij vattenfal met flexibel contract zit).
Vragen kan nooit kwaad. Misschien lichten ze een tipje van de sluier.

MHI SRK 50 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:51

Hierover laatst contact gehad met GC (had een soortgelijke vraag). Je kan je termijnbedrag naar een bepaald bedrag aanpassen (waarschijnlijk heb je dit al gevonden en gedaan) via de app of website. Hoogstwaarschijnlijk is dit niet het bedrag wat je wil. Als je bijvoorbeeld zonnepanelen hebt en je wil lager moet je ci een half jaar wachten. GC gaat dan een prognose maken adv data die ze hebben ontvangen en passen daarop dan je termijnbedrag aan. Totale onzin natuurlijk want dat weet je vaak al goed van te voren mbt teruglevering van zonnepanelen. Enfin, alles wat je teveel betaald krijg je natuurlijk wel terug..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:16
aaaido schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:23:
[...]

Hierover laatst contact gehad met GC (had een soortgelijke vraag). Je kan je termijnbedrag naar een bepaald bedrag aanpassen (waarschijnlijk heb je dit al gevonden en gedaan) via de app of website. Hoogstwaarschijnlijk is dit niet het bedrag wat je wil. Als je bijvoorbeeld zonnepanelen hebt en je wil lager moet je ci een half jaar wachten. GC gaat dan een prognose maken adv data die ze hebben ontvangen en passen daarop dan je termijnbedrag aan. Totale onzin natuurlijk want dat weet je vaak al goed van te voren mbt teruglevering van zonnepanelen. Enfin, alles wat je teveel betaald krijg je natuurlijk wel terug..
Als ze niet failliet gaan in de tussentijd, want als dat gebeurt kun je fluiten naar je centen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
libo1949 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:20:

Samenvattend:

Die 5000 kWh die je terug gaat leveren. Heb je dat gedaan in verband met de warmtepomp die nog gaat komen of als verdienmodel? Ik zou er een beetje mee oppassen en zeker niet van die 5000 uitgaan. Sowieso zal je er steeds minder aan overhouden doordat de salderingsregeling gaat verdwijnen. Daarnaast kan het ook nog zo zijn, dat wanneer bij jullie de hele wijk 5000 kWh gaat terugleveren dat je een situatie als onderstaande krijgt:
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20220517_7264670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41
mokat schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 23:50:
[...]

Hier exact hetzelfde: Bij Stedin staat Daytona BV als leverancier genoteerd ...........Heb nog geen enkele afschrijving van hen gehad. Eigenlijk helemaal geen communicatie gehad sinds de aanmeld / tarieven bevestiging.

Hoewel dat ietswat vreemd overkomt ....... is er vooralsnog " nog " niets fout gegaan. Of ik ben me er nog niet bewust van ;-)

Daarnaast wacht ik al 6 weken op mijn eindnota van Budget Energie
Ik heb afgelopen week een ticket aangemaakt om mijn maandbedrag naar beneden te zetten. Zo min mogelijk sparen bij de leverancier lijkt me een goed idee met zo'n nieuwe aanbieder.

Binnen 1 dag had ik netjes reactie op de servicedesk ticket, beviel eigenlijk wel. Nu bijna een maand klant en nog geen € betaald trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:47

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Kan nu ineens wel verlengen bij EnergieDirect in de ingelogde omgeving, met het volgende aanbod voor 1 jaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFou7ObaFThfpnLeFJyxMb_dqKQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/twahV06upAEbBuJ5paamMfxa.png?f=user_large

Kijkend naar Coolblue en anderen, lijkt dit best een ok tarief niet? (geen Zonnepannelen hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:55
Phoolie schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:06:
[...]

Die 5000 kWh die je terug gaat leveren. Heb je dat gedaan in verband met de warmtepomp die nog gaat komen of als verdienmodel? Ik zou er een beetje mee oppassen en zeker niet van die 5000 uitgaan. Sowieso zal je er steeds minder aan overhouden doordat de salderingsregeling gaat verdwijnen. Daarnaast kan het ook nog zo zijn, dat wanneer bij jullie de hele wijk 5000 kWh gaat terugleveren dat je een situatie als onderstaande krijgt:
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20220517_7264670
Volgens mij wordt hier teruglevering na salderen bedoeld. De hoge vergoeding van Eneco slaat daar in ieder geval wel op. Ik zou me verder niet bang laten maken door netproblemen. Neem gewoon een wat slimmere omvormer en/of een 3-fase aansluiting. En bij veel panelen natuurlijk kabels die dik genoeg zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phoolie
Martin7182 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:34:
[...]

Volgens mij wordt hier teruglevering na salderen bedoeld. De hoge vergoeding van Eneco slaat daar in ieder geval wel op. Ik zou me verder niet bang laten maken door netproblemen. Neem gewoon een wat slimmere omvormer en/of een 3-fase aansluiting. En bij veel panelen natuurlijk kabels die dik genoeg zijn.
Nou, als iedereen zo denkt, dan ga je dus juist wel problemen krijgen. Als de zon dan maximaal schijnt, kan je weinig tot niet terugleveren, omdat er teveel stroom opgewekt wordt. Dat heeft helemaal niks te maken met een omvormer, 3-fase aansluiting of dikkere kabels.

Schaf gewoon zonnepanelen aan op basis van je verbruik en niet om lekker te salderen en geld te verdienen. Zoals ook @valpa & @marapuru al eens aangaven in onderstaande reacties:
valpa in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
marapuru in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Eigenlijk is het misschien maar goed als die saldering snel afgeschaft gaat worden, dan gaan mensen eens wat meer naar hun energieverbruik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Laatst online: 15:51
Grolsch schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:38:
[...]

Als ze niet failliet gaan in de tussentijd, want als dat gebeurt kun je fluiten naar je centen.
Helemaal eens. Al zie ik persoonlijk GC niet zo snel failliet gaan. Maar het is mogelijk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Vandaag van zowel als Essent een aanbod gehad per 1 juni.

Moet nog eens op m'n gemak de rest afgaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRs4YXJnSyctsbC5KFh8K0qDwzg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1rEtdFcKMstMxBNkhKqjaBpF.jpg?f=user_large

Kleine noot wel is dat het totaalbedrag elektra verlaagd is met 7,5% vanwege mijn huidige contract.
(en de getallen van m'n huidige contract niet helemaal kloppen zie ik nu 8)7 )

[ Voor 8% gewijzigd door avotar op 20-05-2022 13:59 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Phoolie schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:57:
[...]

Nou, als iedereen zo denkt, dan ga je dus juist wel problemen krijgen. Als de zon dan maximaal schijnt, kan je weinig tot niet terugleveren, omdat er teveel stroom opgewekt wordt. Dat heeft helemaal niks te maken met een omvormer, 3-fase aansluiting of dikkere kabels.

Schaf gewoon zonnepanelen aan op basis van je verbruik en niet om lekker te salderen en geld te verdienen. Zoals ook @valpa & @marapuru al eens aangaven in onderstaande reacties:

Eigenlijk is het misschien maar goed als die saldering snel afgeschaft gaat worden, dan gaan mensen eens wat meer naar hun energieverbruik kijken.
Het is wat mij betreft vrij dom om op je huidige verbruik een systeem aan te schaffen, als je misschien binnen een paar jaar al gedwongen (door de gasprijzen of door de overheid) van het gas af moet/wilt, elektrisch gaat rijden etc. (zie o.a. het nieuws over de verplichte warmtepomp van deze week). Je kunt beter in een keer een systeem neer laten leggen dan in twee stappen, zowel wat betreft de kosten als de esthetische uitkomst.

En voor hoeveel mensen is de netcapaciteit nu echt een probleem? 75000 huishoudens: dit is minder dan 1 procent van het totaal aantal huishoudens. Het speelt vooral op het platteland in gebieden met zonneweides en veel boerderijen die helemaal vol liggen en weinig afnemers van stroom.

Bovendien: zelfs al leg je je panelen ergens neer waar de capaciteit beperkt is, dan nog is je investering - zelfs zonder die paar uren per dag in de paar weken dat je zonnepanelen dan per jaar worden uitgeschakeld - rendabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 09:06
majoh schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:25:
Kan nu ineens wel verlengen bij EnergieDirect in de ingelogde omgeving, met het volgende aanbod voor 1 jaar:

[Afbeelding]

Kijkend naar Coolblue en anderen, lijkt dit best een ok tarief niet? (geen Zonnepannelen hier)
Ik heb net exact hetzelfde aanbod ontvangen, lijkt mij ook best aardig.
Weet gewoon niet wat zinvol is, is ook wel erg koffiedik kijken met de huidige situatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Imperial Guard op 20-05-2022 16:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin7182
[...]

Natuurlijk heeft het wel met dikkere kabels te maken; AC kabel welteverstaan. Je hebt omvormers die terugregelen en omvormers die helemaal uit gaan bij overspanning.
Ik denk dat zonder of tijdens afbouw saldering nog veel meer gelegd gaat worden; 1: je wilt 's winters dan ook je eigen stroom gebruiken i.p.v. duur in te kopen, en 2: de afbouw saldering gaat met een percentage van je netto teruglevering. Dus hoe meer overcapaciteit, hoe langer je geen last hebt van de afbouw. Zal ook v.d. terugleververgoeding afhangen; als die van dezelfde orde is als de stroomprijs, dan maakt het niet zoveel uit.

De enige manier om het elektranet op orde te krijgen is laten zien dat het nodig is. We moeten toch allemaal van het gas af? Nou, dan krijg je dit. Verder niet te druk om maken, het is een tijdelijk probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Martin7182 op 21-05-2022 13:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• libo1949
[...]

OK, even wat meer detail:
a) Tot 2021
- Sinds 2012 zonnepanelen op ZO-dak; opbrengst ca. 6000 kWh/jr
- Verbruik tot 2020: ca. 5000 kWh/jr
- Dus ca. 1000 kWh/jr over (maar bijna niets aan verdiend gezien de lage tlv van GreenChoice
- De terugverdientijd van die panelen was ca. 8 jaar
b) 2022
- Extra zonnepanelen op NW-dak; verwachte opbrengst: 5500 kWh/jr; Dus opbrengst: 11500 kWh/jr
- Verbruik ca. 6500 kWh (hoger verbruik door PHEV-auto)
- Dus ca. 5000 kWh/jr over
c) 2023 en later
- Zonnepanelen leveren ca. 11500 kWh/jr
- Geschat verbruik: ca. 10.500 kWh/jr (4000 kWh/jr hoger door warmtepomp)
- Dus ongeveer “break even”, zeker als er dan ook een volledig elektrische auto is.
Het “overschot” van ca. 5000 kWh is hoop ik tijdelijk, want hoe eerder die warmtepomp komt, hoe beter.

Door zonnepanelen op het zuidoosten en op het noordwesten te leggen, spreiden we de opbrengst over de hele dag, wat gunstig is als er een warmtepomp is. En het dak in 1 keer vol leggen was een stuk voordeliger dan om het te spreiden.
We wonen in een stad en daar zijn de problemen met terug leveren veel minder dan op het platteland, zoals henkebek ook terecht opmerkt.

Natuurlijk wordt de saldering afgebouwd en daarom hebben we panelen nu al gelegd om nog te profiteren van de terug levering. De terugverdientijd is rond de 5 jaar en dat is meer dan ik bij de bank krijg.
In de winter als je de warmtepomp nodig hebt wek je natuurlijk weinig op, maar waarschijnlijk komt over een paar jaar het opslaan van energie ook uit de kinderschoenen.

En wat mij betreft blijven het allemaal berekeningen op de achterkant van een luciferdoosje, want ik heb helaas geen glazen bol om de energietarieven goed te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:47

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

majoh schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:25:

[Afbeelding]

Nu ook de variabele bedragen gekregen van Energie Direct.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzldlrmyDFu1_0g9nHXkcvhG2og=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eGeNSWAkYT7b8xpPiRET6FbA.png?f=fotoalbum_large

Stroom Piek scheelt 0,7%
Stroom Dal scheelt 0,5%
Gas scheelt 4%

Geen idee nog wat ik ga doen, scheelt niet zo veel. Dus vooral glazenbol werk of het in de toekomst gaat stijgen of dalen, die prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:48
Vandaag mijn voorstel gekregen van Greenchoice ivm aflopend contract.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxqPtTaW3Ge_0SHoa7VG6V9dY5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfHaSbcjvncAw7nxeTB4xjvK.jpg?f=fotoalbum_large

Denk dat ik maar even rondkijk voor een modelcontract :X

[ Voor 17% gewijzigd door MdO82 op 20-05-2022 21:57 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Imperial Guard schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:16:
[...]

Ik heb net exact hetzelfde aanbod ontvangen, lijkt mij ook best aardig.
Weet gewoon niet wat zinvol is, is ook wel erg koffiedik kijken met de huidige situatie.
Vandaag ook een bericht gehad voor variabele verlenging bij Pure Energie. De prijzen zitten marginaal onder die van jou, maar duurzaamheid wel fan van op zich :)

kWh Dal kWh Normaal kWh Enkel Prijs per m³
Variabel tarief per 1 juli 2022 €0,38485 €0,46155 €0,42564 €1,45881

Kan ook vastzetten hier, dan scheelt het 1 cent but not sure if that's worth it, want wat gaan de prijzen doen. Ik heb ergens een voorgevoel gebaseerd op wat ik hier eerder las, maar ja, welke kant gaat het dan echt op?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:05

Agent47

I always close my contracts.

Ik ga bij Greenchoice nu €2,57 betalen per m3 gas…

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:05

Agent47

I always close my contracts.

MdO82 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:55:
Vandaag mijn voorstel gekregen van Greenchoice ivm aflopend contract.

[Afbeelding]

Denk dat ik maar even rondkijk voor een modelcontract :X
Ik kreeg deze ook gisteren…

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Agent47 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:41:
Ik ga bij Greenchoice nu €2,57 betalen per m3 gas…
GreenChoice probeert wel heel veel geld te verdienen over de slapers. Vragen bijna 1 euro meer per kuub dan de actuele spotprijs :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M3ph4Vdp9m77FvAZ2j4XV-F0YF4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q860eZwUPw5evNVTazbPPcVa.png?f=fotoalbum_large

De futures zijn overigens nog lager dan de spotprijs, dus door nu je prijzen vast te leggen lijk je vooral je energiemaatschappij te spekken. Maar ja die glazen bol he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@henkebek Doen ze dat niet allemaal bij een vast contract?
Bij Zondergas.nu is een flexibele contract nu € 1,835 gas en € 0,39516 stroom.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiT28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-12-2023
henkebek schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:03:
[...]

GreenChoice probeert wel heel veel geld te verdienen over de slapers. Vragen bijna 1 euro meer per kuub dan de actuele spotprijs :X

[Afbeelding]

De futures zijn overigens nog lager dan de spotprijs, dus door nu je prijzen vast te leggen lijk je vooral je energiemaatschappij te spekken. Maar ja die glazen bol he....
Niet omdat het zaterdag (weekendprijs) is?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pudding94
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-04-2023
Update voor klanten van Univé verzekeringen (anders kan je geen gebruik maken van de actie) https://www.greenchoice.nl/energie-van-de-boer-unive/

En zie tarievenblad een 3 jarig contract dat daalt via Greenchoice.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZWz6RdtP1f4--5fJK-P7N8ptoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yr8Je4n4R1a65yY22XX5reoJ.jpg?f=fotoalbum_large

Als je geen verzekering via Univé hebt en geen Univé coöperatie lid bent word het automatisch geannuleerd.

Één jarig contract via de link ook movelijk.

[ Voor 57% gewijzigd door Pudding94 op 22-05-2022 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 20:21
Pudding94 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:25:
Update voor klanten van Univé verzekeringen (anders kan je geen gebruik maken van de actie) https://www.greenchoice.nl/energie-van-de-boer-unive/

En zie tarievenblad een 3 jarig contract dat daalt via Greenchoice.[Afbeelding]

Als je geen verzekering via Univé hebt en geen Univé coöperatie lid bent word het automatisch geannuleerd.
Interessant, we hebben een aantal verzekeringen lopen bij Univé. Daarbij is het, voor zover ik zie, ook mogelijk om alleen gas af te sluiten.

Echter één maar, ik weet niet of ik het zie zitten om voor 3 jaar vast te zetten.

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb even een noob-vraagje, op mijn energierapport staat bij stroomgebruik:
Kosten

U heeft de afgelopen maand 231 kWh verbruikt. De kosten hiervan zijn €43,15. Uw vaste kosten in deze periode zijn € -40,74.
Klopt dit nou, vaste kosten zijn min 40,74 euro? Zou iemand me uit kunnen leggen wat dit precies betekent? :>

Waarom min?

Eerste huis, dus snap er allemaal nog niet zoveel van. 8)7

Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Die/de voorwaarden lijken onvindbaar op de site, heb je een link?

Moet je bijvoorbeeld bepaalde verzekeringen 3 jaar lang aanhouden bij Unive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:25
Arsenius schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:46:

[...]

Klopt dit nou, vaste kosten zijn min 40,74 euro? Zou iemand me uit kunnen leggen wat dit precies betekent? :>

Waarom min?

Waarschijnlijk de vaste kosten minus de korting op de energiebelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:19
Martin7182 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:24:
[...]

De enige manier om het elektranet op orde te krijgen is laten zien dat het nodig is. We moeten toch allemaal van het gas af? Nou, dan krijg je dit. Verder niet te druk om maken, het is een tijdelijk probleem.
Was het maar zo eenvoudig. Dit impliceert dat het net niet op orde is omdat de urgentie niet gevoeld wordt. Ik kan je verzekeren dat dit niet de reden is dat er steeds meer spanningsklachten optreden. Netbeheerders kampen met een gigantisch personeelstekort bij henzelf en bij hun aannemers. Projecten worden niet opgepakt omdat er simpelweg geen personeel beschikbaar is die het project kan uitvoeren. Ik ben het met je eens dat dit ooit opgelost wordt, maar ik kan je tegelijk ook verzekeren dat we nog niet over de piek heen zijn. Er zullen nog veel meer gebieden te maken krijgen met spanningsklachten in de nabije toekomst.

Laten we vooral hopen dat de gasprijzen weer een daling inzetten zodat de elektrificatie niet sneller gaat dan het energienet bij kan benen. Zolang we nog niet alle elektra uit duurzame bronnen kunnen halen lijkt het me ook niet noodzakelijk om gas versneld in de ban te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pudding94
Wolly schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:53:
[...]

Die/de voorwaarden lijken onvindbaar op de site, heb je een link?

Moet je bijvoorbeeld bepaalde verzekeringen 3 jaar lang aanhouden bij Unive?
https://www.unive.nl/energie/veelgestelde-vragen

[ Voor 17% gewijzigd door Pudding94 op 22-05-2022 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
OosterF schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:30:
[...]

Was het maar zo eenvoudig. Dit impliceert dat het net niet op orde is omdat de urgentie niet gevoeld wordt. Ik kan je verzekeren dat dit niet de reden is dat er steeds meer spanningsklachten optreden. Netbeheerders kampen met een gigantisch personeelstekort bij henzelf en bij hun aannemers. Projecten worden niet opgepakt omdat er simpelweg geen personeel beschikbaar is die het project kan uitvoeren. Ik ben het met je eens dat dit ooit opgelost wordt, maar ik kan je tegelijk ook verzekeren dat we nog niet over de piek heen zijn. Er zullen nog veel meer gebieden te maken krijgen met spanningsklachten in de nabije toekomst.

Laten we vooral hopen dat de gasprijzen weer een daling inzetten zodat de elektrificatie niet sneller gaat dan het energienet bij kan benen. Zolang we nog niet alle elektra uit duurzame bronnen kunnen halen lijkt het me ook niet noodzakelijk om gas versneld in de ban te doen.
Dit is wel de schuld van de netbeheerders zelf, het is niet nieuw dat er steeds meer zonnepanelen, warmtepompen en elektrische auto’s komen, dat wist men 10, 15 jaar geleden ook al en toen was er geen personeels tekort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin7182
Inderdaad. 10 jaar geleden wisten we ook dat we na een jaar of 10 van het gas afmoesten. Maar ja, 10 jaar is zo'n lange tijd, dat zien we dan wel weer.
"gigantisch personeelstekort" klinkt toch een beetje als de scholier die op zondagavond erachter komt dat hij eerder had moeten beginnen aan zijn werkstuk dat maandagmorgen af moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:19
@HereIsTom @Martin7182, ik probeer ook geen schuldvraag te weerleggen. Uiteraard zijn het de netbeheerders die dit moeten oplossen. Ik probeerde slechts aan te geven dat de opmerking van @Phoolie zeker relevant is, en dat de urgentie echt wel duidelijk is.

Daarnaast is het makkelijk roepen vanaf de zijlijn dat alles stom is en dat de netbeheerders maar beter hun best moeten doen. Het klopt dat al zeker 10-15 jaar bekend is dat we steeds meer zouden gaan elektrificeren. Maar de investeringen van de netbeheerders gaan ook al minstens zo lang hard omhoog. De investeringen in 2010 lagen op zo'n 1,2 miljard. Afgelopen is er in 1 jaar tijd al 3 miljard geïnvesteerd in het net. Bedenk ook dat door de vele fusies de grote netbeheerders zoals wij die nu kennen nog niet eens zo heel lang bestaan. Het is simpelweg geen eenvoudige opgave.

Waarschijnlijk is dit geen populair standpunt, maar ipv met een vingertje te wijzen wiens schuld de huidige situatie is kun je er maar beter rekening mee houden. Als je nu veel (te veel) zonnepanelen laat leggen en je krijgt spanningsklachten, dan is dat niet morgen opgelost. Daar kun je van alles van vinden, maar dat is de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
@OosterF tja, ik gaf alleen wat praktische tips om minder last van overspanning te hebben. Verder maakt iedereen zelf wel uit hoeveel panelen die legt. Ik snap wel dat mensen hun hele dak volleggen. Als je meer teruglevering dan verbruik zou verbieden, dan straf je feitelijk de huishoudens die zuinig met energie omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:12

In aanmerking te komen zou je eventueel een aanlopend reisverzekering kunnen afsluiten. Kost 1.30 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vandaag mijn nieuwe tarieven van Greenchoice gekregen na 3 jaar vast.
Deze tarieven worden elk kwartaal aangepast (en de saldering word dus ook elk kwartaal toegepast :()

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LP1IEUg8VuhXELi3qcq5qxybRTk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/677btsg52xFlFLRqlTUIu4Im.png?f=fotoalbum_large

Gas van € 0,751 / kuub naar € 2,567 -> 342%
Elektra van € 0,21 / kWh naar € 0,556 -> 265%

Wij verbruiken 1050m3 gas en 8500kWh (elektrische auto) stroom. Ook ligt er vanaf September (hopelijk) 9,15kWp PV op 8.6kW aan omvormer op ons dak. Ik verwacht een opbrengst van zo'n 8000kWh opbrengst, waarvan zo'n 30% zelf gebruik (ik heb een solar laadpaal).

Iemand wat hints voor een eventuele aantrekkelijke overstap?

[ Voor 21% gewijzigd door _eLMo_ op 23-05-2022 10:03 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
_eLMo_ schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:00:
Deze tarieven worden elk kwartaal aangepast (en de saldering word dus ook elk kwartaal toegepast :()

[Afbeelding]

Wij verbruiken 1050m3 gas en 8500kWh (elektrische auto) stroom. Ook ligt er vanaf September (hopelijk) 9,15kWp PV op 8.6kW aan omvormer op ons dak. Ik verwacht een opbrengst van zo'n 8000kWh opbrengst, waarvan zo'n 30% zelf gebruik (ik heb een solar laadpaal).

Om je overschot van de zonnepanelen te gebruiken zou je elektrisch kunnen gaan verwarmen met een (Airco) warmtepomp, dan heb je geen gasverbruik meer voor verwarmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
HereIsTom schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:09:
[...]

Om je overschot van de zonnepanelen te gebruiken zou je elektrisch kunnen gaan verwarmen met een (Airco) warmtepomp, dan heb je geen gasverbruik meer voor verwarmen.
Dat overschot wordt zoals hij zegt elk kwartaal gesaldeerd dus dan heb je weinig tot geen overschot in de koude maanden waarin je wilt verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Heb ik een rekenfout gemaakt? Hoe betalen Henk en Ingrid dit?!?!?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRV5N36nWdG4MnwxmoG7eDv8lSg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HXvmj03AiVud9glKyvjl7kW8.png?f=user_large

€447 omhoog van €154 naar €602, eerste keer oprecht gebruik van deze emoji: 😱
Ik had 200% in mijn hoofd uit het nieuws en wat ik hoor van collega's, maar bijna 400%, wtf?

Full version - Excel download

[ Voor 20% gewijzigd door _eLMo_ op 23-05-2022 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin7182
Wolly schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:13:
[...]

Dat overschot wordt zoals hij zegt elk kwartaal gesaldeerd dus dan heb je weinig tot geen overschot in de koude maanden waarin je wilt verwarmen.
Volgens mij mag dat volgens de wet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Wolly schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:13:
[...]

Ja maar hij verbruikt nu wel 1050m3 gas á € 2,57 dan is het elektrisch verwarmen met het overschot veel voordeliger dan salderen!
En salderen gebeurt per jaar!

[ Voor 3% gewijzigd door HereIsTom op 23-05-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

Arsenius schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:46:

[...]

Waarom min?

Teruggave energie belasting is een vast bedrag per huishouden.
Die bij jou blijkbaar is hoger dan de vaste kosten (bij mij ook). Dus krijg je geld toe.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 11:09
Hopelijk zet de daling in gas tarieven door zodat we eind vd zomer beetje normale tarieven krijgen. Per 1 juli gaat ook de btw omlaag geloof ik
https://www.barchart.com/futures/quotes/TG*1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
alki schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:59:
Hopelijk zet de daling in gas tarieven door zodat we eind vd zomer beetje normale tarieven krijgen. Per 1 juli gaat ook de btw omlaag geloof ik
https://www.barchart.com/futures/quotes/TG*1
De BTW verlaging is voorlopig alleen van 1 juli tot 1 januari en als er niks veranderd in de wereld gaat de gasprijs na de zomer wel weer stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:26
Martin7182 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:56:
[...]

Volgens mij mag dat volgens de wet niet.
Dat is een aparte discussie (van minstens 12 pagina's ;))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:02
_eLMo_ schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:39:

[Afbeelding]

Ik had 200% in mijn hoofd uit het nieuws en wat ik hoor van collega's, maar bijna 400%, wtf?

Full version - Excel download
Nu gelukkig goed weer.

Komende winter ga ik een petroleumkachel aanschaffen en petroleum in België kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door iMode op 23-05-2022 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57

Waar zie je de mogelijkheid om dit voor 1 jaar af te sluiten?
Dat zou ik namelijk wel willen, 3 jaar vind ik een beetje te lang voor deze tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
HereIsTom schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:58:
[...]

Ja maar hij verbruikt nu wel 1050m3 gas á € 2,57 dan is het elektrisch verwarmen met het overschot veel voordeliger dan salderen!
Salderen bij Greenchoice gebeurt per tariefperiode.

Dus stel je levert in de zomer 1000kWh terug dan wordt dit als tegoed op rekening geplaatst tegen het geldende tarief. Is in de volgende periode bijvoorbeed het tarief verdubbeld dan krijg je er maar 500kWh voor terug in de winter.
Dit alles binnen het jaar waar je dus 4x te maken krijgt met tariefperiodes.

[ Voor 6% gewijzigd door Wolly op 23-05-2022 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
Wolly schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:46:
[...]

Salderen bij Greenchoice gebeurt per tariefperiode.

Dus stel je levert in de zomer 1000kWh terug dan wordt dit als tegoed op rekening geplaatst tegen het geldende tarief. Is in de volgende periode bijvoorbeed het tarief verdubbeld dan krijg je er maar 500kWh voor terug in de winter.
Dit alles binnen het jaar waar je dus 4x te maken krijgt met tariefperiodes.
Volgens GreenChoice gaat het salderen op de jaarnota, dus 'gewoon' per jaar:
quote: GreenChoice
Wek je stroom op met zonnepanelen? Dan trekken we de door jou opgewekte hoeveelheid stroom van je totale stroomverbruik af op je jaarnota. Dit kan zowel minder stroom zijn dan je opwekt, of evenveel. We noemen dit salderen. Met onze salderingsregeling ontvang je voor de stroom die je teruglevert hetzelfde tarief (incl. belasting) als je betaalt voor stroom die je afneemt.
Ik dacht hier gelezen te hebben dat het salderen ook alleen op jaarbasis mocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
thaan schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:54:
[...]

Volgens GreenChoice gaat het salderen op de jaarnota, dus 'gewoon' per jaar:

[...]

Ik dacht hier gelezen te hebben dat het salderen ook alleen op jaarbasis mocht?
Dat is onzin van Greenchoice, zie Wolly in "Greenchoice jaarrekening saldering incorrect?"

Ik dacht trouwens ook dat salderen op jaarbasis moest maar de interpretaties verschillen blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
HereIsTom schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:58:
[...]

offtopic:
Je hebt helemaal gelijk, maar we zijn al bezig met een verbouwing waarbij we de grootste moeite hebben om dingen gedaan te krijgen.

Ik begrijp dat Remeha nu 1000 stuks WP / jaar kan maken, dat willen ze opschalen naar 4000 stuk / jaar door CV lijnen om te bouwen. Hun backorderlijst is echter 12.000 stuks....

Als je nu nog geen warmtepomp in order hebt staan, dan gaat hij de komende 2 jaar niet meer komen :+

Dus daar richt ik me nu nog even niet op. Mogelijk dat ik een airco koop die ook kan verwarmen voor op de begane grond, dat scheelt al een slok op een borrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

_eLMo_ schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:00:

[Afbeelding]

Ik heb deze ook gehad. Voor mij is salderen belangrijk, dus ik ga denk ik voor 1 jaar vastzetten (ik kreeg onlangs een voorstel). Dan is het gewoon ouderwets salderen op de jaarnota, dat gedoe met 'periodes' heb ik geen trek in.

Gas 1 jaar vast voor 1,95, dat is aanzienlijk gunstiger dan hun variabele tarief momenteel, maar dat gebruiken we ook niet veel. Dus valt nog te overzien, mochten de tarieven alsnog dalen dit jaar. En anders heb ik een beetje pech, ik profiteer momenteel ook van lage tarieven in mijn huidige jaarcontract, dus het mes snijdt dan aan twee kanten, denk ik maar.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:53
iMode schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:33:
[...]

Nu gelukkig goed weer.

Komende winter ga ik een petroleumkachel aanschaffen en petroleum in België kopen.
Dat gaan wij ook doen.

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
sambalbaj schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:49:
Klein minpuntje bij Shell Energy, die krijgen het administratief niet voor elkaar om dubbeltarief naar enkeltarief te wijzigen.
Als ik een contract aanvraag waarbij ik zeg dat ik een domme meter heb. Krijg ik dan niet gewoon enkel tarief?

Shell is heel aantrekkelijk, maar het meest als je enkel tarief kan doen ivm salderingperiodes....

Op hun website zijn ze er heel vaag over, maar ze mogen je enkel tarief weigeren als ik het zo lees online.
Als nog kun je dan wel salderen tussen zomer en winter, alleen niet tussen avond en dag tarief.

[ Voor 58% gewijzigd door _eLMo_ op 23-05-2022 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Dat er in dit topic de afgelopen maanden doem- en paniekverhalen te lezen waren weten we, maar de ACM denkt obv eigen onderzoek niet dat er momenteel acuut risico is dat binnenkort leveranciers failliet zullen gaan. Wellicht stelt dit de (op dat vlak) bezorgde mensen enigszins gerust. ;)
Toezichthouder ACM is in gesprek gegaan met energieleveranciers en heeft ze gevraagd extra informatie over hun financiële situatie aan te leveren. Op basis daarvan concludeert de organisatie dat er geen risico is dat er binnenkort een volgende energieleverancier over de kop gaat.

Wel wijzen de energieleveranciers op de mogelijkheid van een domino-effect als een grote leverancier in de problemen komt, bijvoorbeeld als Rusland minder gas levert vanwege de oorlog in Oekraïne.

De toezichthouder zegt de situatie van energieleveranciers in de gaten te houden om tijdig risico's en problemen in kaart te brengen. Ook wil de waakhond, voordat het nieuwe stookseizoen op 1 oktober begint, extra eisen stellen aan leveranciers om te zorgen dat ze een plotselinge stijging van inkoopprijzen aankunnen.
https://www.nu.nl/economi...euwe-faillissementen.html

https://www.acm.nl/nl/pub...isicos-op-faillissementen

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 24-05-2022 00:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:09
Cap schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 00:01:
Dat er in dit topic de afgelopen maanden doem- en paniekverhalen te lezen waren weten we, maar de ACM denkt obv eigen onderzoek niet dat er momenteel acuut risico is dat binnenkort leveranciers failliet zullen gaan. Wellicht stelt dit de (op dat vlak) bezorgde mensen enigszins gerust. ;)

[...]

Ik heb nog steeds mijn twijfels bij Mega en de prijzen die zij vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jankey11
  • Laatst online: 19-09 08:44

Ook zonder verzekering bij Univé is het volgens mij gewoon mogelijk om een contract af te sluiten. Zo is het in ieder geval wel opgenomen in de veelgestelde vragen op de website.

Veel van onze leden wonen in agrarisch gebied. Mocht u niet bij ons verzekerd zijn, dan is het altijd mogelijk om een energiecontract bij ons af te sluiten. U bent dan automatisch lid van Univé en kunt duurzame energie uit uw eigen regio afnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 07:00

[...]

Maargoed dat risico zagen ze 1 a 2 jaar geleden ook niet en intussen zijn er een stuk of 5 (?) over de kop gegaan. Dus zou dit met een grote korrel zout nemen, overigens net zo zeer als berichten de andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:13
Ik kom er niet helemaal uit, na alle onduidelijkheid rondom GC.

Mijn vaste contract bij GC is afgelopen, ik zit nu op variabel.
Situatie: verbruik 4200kWh per jaar, opwek met zonnepanelen ook 4200kWh per jaar, geen gas.
Kortom, welke leverancier maakt me niet uit, mits ik kan salderen over een heel jaar, en niet wat ik bij GC nu zie salderen per kwartaal en daarna verrekenen met de kale terugleververgoeding.

Welke leverancier kan ik naartoe? Hoe zit het met de voorwaarden? Een modelcontract afsluiten bij Eneco? Daar lees ik nog in de voorwaarden dat salderen over een heel jaar gaat, maar klopt dat ook bij het modelcontract waar de tarieven kunnen verschillen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:58
_eLMo_ schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:39:

Zichtzelf af en toe opwarmen op het winkelcentrum! 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:54

[...]

Dat 'eigen onderzoek' bestond dan wel alleen maar uit een vragenlijst die ze leveranciers hebben gemaild. Nu moest dat natuurlijk wel naar waarheid worden ingevuld en aangeleverd, maar er blijft toch nog een aardig stukje 'slager keurt zijn eigen vlees' over. Maargoed, de ACM heeft haar plicht weer gedaan ;)

Betreft overigens een publicatie van exact een maand geleden. In de tussentijd is er inderdaad geen leverancier failliet gegaan. So far, so good dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Waar zie je precies een 1 jarig contract?

Op zich is een 3 jarig contract ook niet gek maar de elk jaar dalende tarieven volgens het contract. Mocht het toch veel goedkoper worden betaal je max 250,- opzegboete.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pudding94
Jankey11 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:11:
[...]

Ook zonder verzekering bij Univé is het volgens mij gewoon mogelijk om een contract af te sluiten. Zo is het in ieder geval wel opgenomen in de veelgestelde vragen op de website.

Veel van onze leden wonen in agrarisch gebied. Mocht u niet bij ons verzekerd zijn, dan is het altijd mogelijk om een energiecontract bij ons af te sluiten. U bent dan automatisch lid van Univé en kunt duurzame energie uit uw eigen regio afnemen.
Dan is dat verandert een paar dagen stond er n.l. wat anders ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jankey11
  • Laatst online: 19-09 08:44
Pudding94 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:27:
[...]

Dan is dat verandert een paar dagen stond er n.l. wat anders ;).
Ik geloof je op je blauwe ogen ;)
Wellicht lezen ze mee.

Blijft in deze onzekere tijden met de prijzen wel een prima aanbod waarmee je de komende 3 jaar in ieder geval zeker weet wat je betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:18

Zeker wel interessant! Met name ook omdat ze als een van de weinigen ook alleen gas aanbieden. Dan kun je als je zonnepanelen hebt (relatief) goedkoop gas gebruiken van Univé en je stroom terugleveren via een modelcontract met hoge Teruglevervegoeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:03
Wij zijn verhuisd en hebben gekozen voor mega energie (nl). Wij hebben dit per 1 mei laten ingaan. Wij krijgen echter brieven van steden dat ze ons gaan afsluiten omdat we geen contract hebben. Na bellen naar stedin begrijpt de mevrouw niet waarom de brieven zijn verstuurd want in het systeem staat alles vanaf 1 mei verwerkt. Ze wil daar alleen geen bevestiging van sturen.

Ik ben nu dus bang dat we over een week worden afgesloten, wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmer93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:18
FrankoNL schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:08:
Wij zijn verhuisd en hebben gekozen voor mega energie (nl). Wij hebben dit per 1 mei laten ingaan. Wij krijgen echter brieven van steden dat ze ons gaan afsluiten omdat we geen contract hebben. Na bellen naar stedin begrijpt de mevrouw niet waarom de brieven zijn verstuurd want in het systeem staat alles vanaf 1 mei verwerkt. Ze wil daar alleen geen bevestiging van sturen.

Hoewel dit off-topic is:

Het gaat er om dat jij een contract bij een leverancier hebt en dat heb je zoals je aangeeft. De leverancier dient het door te geven aan de netbeheerder. Zolang jij een contract hebt zal je niet worden afgesloten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
  • Laatst online: 17:36
FrankoNL schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:08:

Een app downloaden voor op je telefoon waar je gesprekken mee kan opnemen. Nogmaals bellen en nogmaals vragen om bevestiging. Je hoeft in NL iemand niet te informeren dat je het gesprek op neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Sturmer93 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:14:
[...]

Hoewel dit off-topic is:

Het gaat er om dat jij een contract bij een leverancier hebt en dat heb je zoals je aangeeft. De leverancier dient het door te geven aan de netbeheerder. Zolang jij een contract hebt zal je niet worden afgesloten oid.
Ja dat is dus het gekke. Stedin zegt telefonisch dat een en ander is verwerkt en dat sinds 1 mei daytona B.V. (vergunninghouder van mega) als leverancier vermeld staat. Toch krijg ik die brieven nog..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sturmer93
geishin schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:43:
[...]

Een app downloaden voor op je telefoon waar je gesprekken mee kan opnemen. Nogmaals bellen en nogmaals vragen om bevestiging. Je hoeft in NL iemand niet te informeren dat je het gesprek op neemt.
Beetje vreemd en onbeschoft ook in mijn ogen. Zou jij dat willen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmer93
FrankoNL schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:06:
[...]

Ja dat is dus het gekke. Stedin zegt telefonisch dat een en ander is verwerkt en dat sinds 1 mei daytona B.V. (vergunninghouder van mega) als leverancier vermeld staat. Toch krijg ik die brieven nog..
Geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Haha ik doe mijn best. Hoop niet over een week opeens wakker te worden zonder energie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• geishin
  • Laatst online: 17:36
Sturmer93 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:16:
[...]

Zie niet in wat hier vreemd aan is?

Het veelvuldig "nee meneer/mevrouw wij kunnen dit niet per email bevestigen", is immers door klantenservices ook ingevoerd om ergens niet aan gehouden te kunnen worden.

Een opname van dat gesprek kan dan wel degelijk helpen. In sommige situaties wil je gewoon duidelijkheid hebben, waarom dan niet gebruik maken van de legale mogelijkheden die je hebt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 07:00
geishin schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:32:
[...]

Zie niet in wat hier vreemd aan is?

Het veelvuldig "nee meneer/mevrouw wij kunnen dit niet per email bevestigen", is immers door klantenservices ook ingevoerd om ergens niet aan gehouden te kunnen worden.

Een opname van dat gesprek kan dan wel degelijk helpen. In sommige situaties wil je gewoon duidelijkheid hebben, waarom dan niet gebruik maken van de legale mogelijkheden die je hebt?
Daarbovenop neemt de klantenservice ook vaak het gesprek op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:14
BeQuietAndDrive schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:40:
[...]

Ik heb deze ook gehad. Voor mij is salderen belangrijk, dus ik ga denk ik voor 1 jaar vastzetten (ik kreeg onlangs een voorstel). Dan is het gewoon ouderwets salderen op de jaarnota, dat gedoe met 'periodes' heb ik geen trek in.

Gas 1 jaar vast voor 1,95, dat is aanzienlijk gunstiger dan hun variabele tarief momenteel, maar dat gebruiken we ook niet veel. Dus valt nog te overzien, mochten de tarieven alsnog dalen dit jaar. En anders heb ik een beetje pech, ik profiteer momenteel ook van lage tarieven in mijn huidige jaarcontract, dus het mes snijdt dan aan twee kanten, denk ik maar.
Vattenfall variabel is misschien nog een optie: Gas € 1,892 en stroom € 0,40 (incl. 10% blijven loont korting)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sturmer93 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:16:
[...]

Wat is daar onbeschoft aan?

Het enige dat in deze kwestie onbeschoft is, is dat er kennelijk ten onrechte brieven gestuurd worden met het dreigement dat energie wordt afgesloten, maar dat er vervolgens géén brief of e-mail uit kan om te bevestigen dat de eerdere brieven een foutje zijn.

Soms gaan er dingen fout. Maar dan is een schriftelijke bevestiging dat het om een fout ging toch niet teveel gevraagd?

Komt er geen schriftelijke bevestiging, dan is het opnemen van de mondelinge bevestiging een logisch gevolg. En geen onbeschoft gedrag.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Een gesprek met de klantenservice van een energiebedrijf opnemen is natuurlijk ook iets heel anders dan een privégesprek opnemen: er worden van de kant van de medewerker of bedrijf geen privacygevoelige zaken besproken. Niet dat ik het ooit gedaan heb, maar van onbeschoftheid lijkt me geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

FrankoNL schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:31:
[...]

Hoop niet over een week opeens wakker te worden zonder energie.
OT: dat heb ik bijna dagelijks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 22:31
Even een kwestie waar ik niet heel veel wijzer uit geworden ben, ook niet na overleg met MijnDomein Energie. Wij hebben een huis gekocht en de overdracht is half juni. Op de 31ste is de overdracht van mijn huidige koopappartement en ik wil mijn contract graag meenemen naar het nieuwe adres.

Echter, er zitten dus twee weken *pauze* tussen het oude en nieuwe adres (woon nu met mijn vriendin in haar huurappartement). Heb nu het contract per 1 juni laten overzetten naar het nieuwe adres. Daar wonen op dit moment geen mensen en het huis hoeft alleen nog leeggehaald te worden met spullen van de vorige bewoners , die zijn naar het verzorgingstehuis verhuisd.

Vraag: er loopt dus nog een energiecontract (ga ik gemakshalve vanuit) van de vorige bewoners. Kan ik probleemloos mijn contract óók op dat adres laten ingaan en dat het huis dan gedurende die twee weken 2 energieaansluitingen heeft? Het is uiteraard geen probleem om op te draaien voor het verbruik van die twee weken dat het huis nog niet van ons is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
pipapaulus schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 09:50:
Even een kwestie waar ik niet heel veel wijzer uit geworden ben, ook niet na overleg met MijnDomein Energie. Wij hebben een huis gekocht en de overdracht is half juni. Op de 31ste is de overdracht van mijn huidige koopappartement en ik wil mijn contract graag meenemen naar het nieuwe adres.

Echter, er zitten dus twee weken *pauze* tussen het oude en nieuwe adres (woon nu met mijn vriendin in haar huurappartement). Heb nu het contract per 1 juni laten overzetten naar het nieuwe adres. Daar wonen op dit moment geen mensen en het huis hoeft alleen nog leeggehaald te worden met spullen van de vorige bewoners , die zijn naar het verzorgingstehuis verhuisd.

Vraag: er loopt dus nog een energiecontract (ga ik gemakshalve vanuit) van de vorige bewoners. Kan ik probleemloos mijn contract óók op dat adres laten ingaan en dat het huis dan gedurende die twee weken 2 energieaansluitingen heeft? Het is uiteraard geen probleem om op te draaien voor het verbruik van die twee weken dat het huis nog niet van ons is :)
Je kan maar 1 leverancier hebben per meter, dus als jij je leverancier daar activeert vervalt de oude leverancier.
Pagina: 1 ... 193 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4