Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 190 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.649 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

TvanW schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:06:
[...]

Maar dat was vorig jaar toch ook al :?
Dat was vorig jaar ook al, alleen ben ik nu meer bezig om te proberen van het gas af te gaan.
Enerzijds de kosten, en ten tweede wil ik de keuken gaan verbouwen en dan gelijk op keramisch
over.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adriaan71
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-11-2024
Ome Ernst schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:07:
[...]

Dat was vorig jaar ook al, alleen ben ik nu meer bezig om te proberen van het gas af te gaan.
Enerzijds de kosten, en ten tweede wil ik de keuken gaan verbouwen en dan gelijk op keramisch
over.
Ik zou inductie nemen, Brand niet in en wordt alleen warm als er pannen op staan. En is makkelijk schoon te krijgen als je gekookt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Adriaan71 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:14:
Ik zou inductie nemen, Brand niet in en wordt alleen warm als er pannen op staan. En is makkelijk schoon te krijgen als je gekookt hebt.
Eh, inductie ja, dat was hem. Moet voor de keuken nog allemaal onderzoek doen welke apparatuur ik er in wil hebben.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:38
Mijn Eneco abonnement loopt begin juni af, maar heb nog niets van ze gehoord. Vorig jaar waren ze daar sneller mee. Iemand hier onlangs verlengd?

Volgende week maar eens rondkijken.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:30

jurroen

Security en privacy geek

Maurice- schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 00:46:
[...]

Het belang van de Nederlandse portemonnee reikt verder dan de principes, dat is algemeen bekend.
Never! Betaal liever (veel) meer dan naar Shell te gaan.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:09
henkebek schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:25:
[...]

Niet helemaal irrelevant. Zelfs als opwek = gebruik dan kun je de komende maanden nog profiteren van de hoge teruglevertarieven. Maar dan moet je wel wachten met vast contract afsluiten en tot die tijd in een modelcontract bij Delta of Eneco. Dan pak je 4/5 maanden waarbij je sowieso veel meer teruglevert dan je gebruikt nog even de hoge vergoeding mee. Kan zo maar een paar honderd tot 1000 euro zijn, afhankelijk van hoeveel panelen je hebt liggen.
Interessant! Wij wonen in een nieuwbouw tussenwoning met warmtepomp en 17 panelen. In de zomer verwacht ik meer terug te leveren dan ons verbruik en ons huidige contract loopt eind mei af.

Zou het voor ons dan interessant zijn om juni t/m september een modelcontract bij Eneco af te sluiten en daarna een nieuw (goedkoper) contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 20:30
VidaR-9 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:51:
Mijn Eneco abonnement loopt begin juni af, maar heb nog niets van ze gehoord. Vorig jaar waren ze daar sneller mee. Iemand hier onlangs verlengd?

Volgende week maar eens rondkijken.
Zie een paar posts hierboven van mij. Ik had Eneco tot 1-2 en heb dat laten verlopen en overgegaan naar variabel. Tot nu toe geen spijt gehad met tarieven voor stroom rond 37 ct en gas rond 1,60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:38
B-Force schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:13:
[...]

Zie een paar posts hierboven van mij. Ik had Eneco tot 1-2 en heb dat laten verlopen en overgegaan naar variabel. Tot nu toe geen spijt gehad met tarieven voor stroom rond 37 ct en gas rond 1,60.
Dat is wellicht ook een goede optie inderdaad. Als je het laat verlopen gaat het automatisch over op variabel lijkt het.

Volgens de site veranderen ze de prijzen dan 2x per jaar: 1-1 en 1-7. Is dat nog actueel, aangezien het lijkt alsof jij net nieuwe aanpassing hebt gehad?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
SgtCaffran schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:32:
[...]

Interessant! Wij wonen in een nieuwbouw tussenwoning met warmtepomp en 17 panelen. In de zomer verwacht ik meer terug te leveren dan ons verbruik en ons huidige contract loopt eind mei af.

Zou het voor ons dan interessant zijn om juni t/m september een modelcontract bij Eneco af te sluiten en daarna een nieuw (goedkoper) contract?
Met zoveel panelen kan t zelfs de moeite waard zijn om een boete te betalen en direct over te gaan.

Je hebt waarschijnlijk nu al iets van 10-20 Kwh meer productie dan afname per dag. Dat is dan grofweg tussen 6 en 12 euro opbrengst per dag. Als de opzegboete 50 euro is heb je die dus waarschijnlijk in een week al terugverdiend, als het niet eerder is.

Let op dat de tarieven wel op 1 juli zouden kunnen veranderen, waardoor terugleveren vanaf dan minder interessant zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 20:30
VidaR-9 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:25:
[...]

Dat is wellicht ook een goede optie inderdaad. Als je het laat verlopen gaat het automatisch over op variabel lijkt het.

Volgens de site veranderen ze de prijzen dan 2x per jaar: 1-1 en 1-7. Is dat nog actueel, aangezien het lijkt alsof jij net nieuwe aanpassing hebt gehad?
Voor mijn gevoel passen ze het vaker aan, alleen is dat tot nu toe in mijn voordeel geweest (of ik heb niet goed opgelet ;-) ) Je kan altijd nog switchen als je je variabele tarieven weet, dan zit je er max 1 maand aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:10
henkebek schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:49:
[...]

20 cent goedkoper dan een VAST contract op moment van schrijven. Die MEGA model tarieven zijn maar voor 2 maanden, het vaste MEGA tarief is 2,05 euro per m3 (zelfs 30 cent meer dus).

Op moment van schrijven van de post die je hier boven quote was gas rond of zelfs onder de 1,70 per m3 bij de dynamische partijen, dat is dus meer dan 20 cent goedkoper dan de Shell en Coolblue vaste tarieven. Daarna was er weer even kort paniek door dat nieuws over Bulgarije en Polen, maar zijn de dagprijzen nooit hoger geworden dan de vaste tarieven van Shell en Coolblue. Inmiddels zijn de prijzen overigens weer stevig aan het dalen.

Gas is wat mij betreft echter niet zo interessant in deze maanden. Je moet vooral kijken naar stroom en daar is het verschil met CoolBlue en Shell sowieso veel groter, met dynamisch gemiddelde dag energieprijzen tussen de 0,17 per Kwh en 0,38 Kwh. Kortom altijd goedkoper dan de prijzen in de vaste contracten. En als je bereid bent op je stroomverbruik te letten kun je zelf natuurlijk die prijzen een beetje sturen. Bijvoorbeeld door vooral te wassen in het weekend (als stroom "gratis" is) of 's avonds laat de vaatwasser te laten draaien. Maar dat is niet eens een vereiste om goedkoper uit te zijn.

Wat je kiest hangt ook af van je idee van de toekomst. Als je bang bent dat de prijzen verder gaan stijgen dan zou ik zeker nu een vast contract kiezen. Ik denk echter nog steeds dat er in de loop van de zomer wel betere deals komen door verdere dalingen.
Inderdaad, ik had n.a.v. het afsluiten van Polen en Bulgarije van het gas verwacht dat de prijs-schok vergelijkbaar zou zijn met die van eind december of begin maart, maar dat is dus reuze meegevallen gezien de spotprijzen voor gas de laatste dagen.

Wat dat betreft toch maar even nadenken over een flexcontract (met dagelijks wisselende uur/dagprijzen zoals bij ANWB, MijnDomein, Energyzero, Frank, EasyEnergy, etc. Ik heb nog 10 dagen om mijn contract te annuleren. Bij een "vast contract" heb je inderdaad "zekerheid", maar dan wel ten kosten van hoge tarieven omdat de aanbieders rekening moeten houden met een zeer volatiele markt. Voor de grap maar eens de prijzen scrapen van de afgelopen tijd om te kijken wat ik bespaard zou hebben :+

[ Voor 22% gewijzigd door Batilan op 30-04-2022 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Dames en heren, ik kom even het topic binnenvallen als dit mag met een vraag en wellicht ook een tip. Mijn ouders hebben zojuist een contract afgesloten in de BCC, bij Essent. Actie van een 75 euro tegoedbon (die bij niet uitgeven gewoon gestort wordt op je rekening) en een 1-jaar vast contract:

Stroom:
normaaltarief €0,46
daltarief €0,38

Gas:
EB €0,43
Opslag duurzame energie en klimaattransitie: €0,10467
Variabele leveringskosten €1,69/m3
Vaste leveringskosten €0,21/dag
Netbeheerkosten €0,54/dag
Totaaltarief gas: €2,23

Op zich lijkt me dit wel een prima deal toch? Ik zie hierboven veel lagere prijzen voorbij komen, maar dat is variabel. Het geeft mij wel een fijn idee om een vast contract te hebben voor wederom een jaar. Mijn huidige contract bij Pure Energie loopt begin september af. Ik geef wel veel om groene energie, maar niet voldoende dat het significant ten koste mag gaan van onze portemonnee :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:48

Malarky

Wils voor wat ieder

Maurice- schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 00:46:
[...]

Het belang van de Nederlandse portemonnee reikt verder dan de principes, dat is algemeen bekend.
Niet iedereen deelt jouw principes. Hoewel ik al 7 jaar elektrisch rij (want relax), groen woon (want comfortabel) en jaren vegan -jimmyjoy- eet (want lekker makkelijk) heb ik helemaal niets tegen Shell en zijn mijn principes in de lijn van niet niet limiteren/beperken/vrijheden op basis van de gedachtegang van een ander. Ik geloof meer in realpolitik: het gaat mij veel meer om de afnemers dan de producenten en vooral: veel liever dat Shell de olie omhoog haalt dan Gazprom, Sinopec, Petrobas, Pertamina, Aramco etc, dan zijn we nog veel verder weg van een goed klimaat.

Ik weet dat velen hier zullen staan te juichen als Shell het werken onmogelijk zou worden gemaakt, niet beseffende dat het hele rijtje van hierboven dankbaar de business zal overnemen. Dat zijn bedrijven die niet eens weten hoe je het woord klimaat spelt. Dus ja: zelfs uit idealisme en principes gun ik Shell mijn contract :> Een echt verschil maak je met geen energie gebruiken/zelfvoorziend zijn, maarjah daar is dit topic niet voor.
Giel schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:10:
Totaaltarief gas: €2,23

Op zich lijkt me dit wel een prima deal toch? Ik zie hierboven veel lagere prijzen voorbij komen, maar dat is variabel.
Gas relatief duur, kan je ook vastzetten voor een jaar bij Shell voor stuk minder: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71357228

[ Voor 16% gewijzigd door Malarky op 01-05-2022 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik kreeg net, zaterdagavond om 22:10, een mail van Eneco dat de prijzen van het variabele contract omhoog gaan naar:

Electriciteit €0,43 per Kwh (Hollandsewind & Zon Variabel)
Gas per €1,99 m (Gas variabel)

Met elk vaste leveringskosten van €5,99 per maand.

Die gasprijs 😒

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Giel schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:10:

Op zich lijkt me dit wel een prima deal toch?
Dat hangt voornamelijk af van je verbruik. Zonder dat kan bijna elke deal prima zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Martin7182 op 30-04-2022 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 21:03
Snikker schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:52:
Ik kreeg net, zaterdagavond om 22:10, een mail van Eneco dat de prijzen van het variabele contract omhoog gaan naar:

Electriciteit €0,43 per Kwh (Hollandsewind & Zon Variabel)
Gas per €1,99 m (Gas variabel)

Met elk vaste leveringskosten van €5,99 per maand.

Die gasprijs 😒
Ik heb van eneco op 13-4 een mail gekregen met:
  • Electriciteit €0,53 per Kwh (Hollandsewind & Zon Variabel)
  • Gas per €2,58 m (Gas variabel)
Maandag maar eens bellen waarom andere mensen aan lager tarief krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henrico1981
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-02 10:03
@Cardinal Ik heb een zelfde aanbod van Eneco gehad, nadat op 5 april mijn jaarcontract hier verlopen is. Ook ik heb men Eneco contact opgenomen, heeft 3 kwartier geduurd voordat ik een medewerker aan de lijn kreeg. Hierbij heb ik ook aangekaart waarom niet elke klant hetzelfde betaalt,als zijn/haar vaste contract is afgelopen, er wordt met 2 maten gemeten. In de dialoog kwam ik niets verder, ook was het aanbod niet onderhandelbaar, hier heb ik mijn conclusies aan verbonden. Sinds 2 weken zit ik bij GC, hier een jaarcontract afgesloten, Gas: € 1,886 per M2, Elektra: € 0.48552 per kWh normaal. € 0,41951 per kWh dal en welkomstbonus van € 155,00

Na veel bellen en wikken en wegen toch maar een jaarcontract afgesloten, zie de prijzen voorlopig niet dalen en kan er ook niet elke dag bovenop zitten. Dit was voor mij de minst slechte optie, t.o.v. Eneco bespaar ik hier wel veel geld mee, maar nog steeds betaal ik > 2x zoveel als wat ik voorheen betaalde, bij Eneco is dit 3x zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:52
Interessante ontwikkeling bij Powerpeers (nou ja, ik vond het interessant): per 1 mei hebben ze de tarieven gewijzigd voor bestaande klanten, petje af dat men op zondag werkt (of het eerder klaar heeft gezet, more likely :+).

De zin "het is tijdelijk niet mogelijk een vast contract af te sluiten" is verdwenen, maar ook de optie om een contract voor 3 jaar af te sluiten. Alleen 1 jaar is nog een optie, en dat tegen het veel hogere tarief van 0,403652 (was 0,25664, alleen variabele leveringskosten). (Ik kijk alleen naar elektriciteit omdat ik geen gas afneem, gas is zijn eigen verhaal.) Tegen die prijs durven ze het blijkbaar nog wel aan. Variabel is hetzelfde gebleven (0,223366), maar men is natuurlijk vrij dit tarief op elk moment te verhogen. Het is wel duidelijk uit welke hoek de wind waait: mensen die een vast contract willen wegens zekerheid betalen nu de hoofdprijs, als je een vast contract wil had je er eerder bij moeten zijn. Dit gaat natuurlijk op voor zo'n beetje iedereen en is gezien de volatiliteit ook wel logisch.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 21:03
@Henrico1981 Heb je toevallig gevraagd wanneer de tarieven voor jou zouden veranderen? Ze stellen dat de kosten elke maand veranderen, alleen ze zeggen niet dat de tarieven voor de consument elke maand veranderen.

Als deze niet veranderen.. shell energy here i come.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henrico1981
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-02 10:03
@Cardinal : Hier kon men niets over zeggen, ik heb er wel naar gevraagd. Met andere woorden, je weet totaal niet waar je aan toe bent. Ik was niet te spreken over de communicatie en zeer hoge variabele tarieven van Eneco, ook het feit dat ze je past 9 dagen voor afloop contract deze tarieven afgeven. Wel is het zo dat je als zijnde klanten, ook vanaf de 10e dag na afloop contract kunt overstappen. Dit heb ik ook gedaan, was er klaar mee, in tussentijd zo min mogelijk vebruiken. Ook nu ga ik her en der maatregelen treffen en dit dagelijks nauwgezet monitoren in de Greenchoice app. Je kunt dit, mits je hier toestemming voor geeft een een slimme meter hebt, per uur, dag en maand monitoren, is handig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:09
jurroen schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:13:
[...]Never! Betaal liever (veel) meer dan naar Shell te gaan.
Het concept van “common sense” werkt niet bij sommige... Alsof de andere bedrijven echt anders zijn. Allemaal dezelfde olie, gas etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
MneoreJ schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:02:
Interessante ontwikkeling bij Powerpeers (nou ja, ik vond het interessant): per 1 mei hebben ze de tarieven gewijzigd voor bestaande klanten, petje af dat men op zondag werkt (of het eerder klaar heeft gezet, more likely :+).

De zin "het is tijdelijk niet mogelijk een vast contract af te sluiten" is verdwenen, maar ook de optie om een contract voor 3 jaar af te sluiten. Alleen 1 jaar is nog een optie, en dat tegen het veel hogere tarief van 0,403652 (was 0,25664, alleen variabele leveringskosten). (Ik kijk alleen naar elektriciteit omdat ik geen gas afneem, gas is zijn eigen verhaal.) Tegen die prijs durven ze het blijkbaar nog wel aan. Variabel is hetzelfde gebleven (0,223366), maar men is natuurlijk vrij dit tarief op elk moment te verhogen. Het is wel duidelijk uit welke hoek de wind waait: mensen die een vast contract willen wegens zekerheid betalen nu de hoofdprijs, als je een vast contract wil had je er eerder bij moeten zijn. Dit gaat natuurlijk op voor zo'n beetje iedereen en is gezien de volatiliteit ook wel logisch.
Zo te zien gaan zowel stroom als gas iets naar beneden.

Modelcontract variabel:

Energie: van 0.329716 -> 0.304787
Gas: van 1.582099 -> 1.553664

Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
maxoss schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:21:
[...]

Modelcontract variabel:

Of zie ik dit verkeerd?
Waar zie jij die tarieven? Ik kom bij Powerpeers op 2,58 euro/m3 uit bij het modelcontract :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 19:03
Iets andere situatie dan een overstap, maar toch:

Wij hebben op 28 april de sleutel gekregen van ons nieuwe koophuis. Op 24 april heb ik een contract voor de levering afgesloten bij "Mega'. Op dat moment veruit de goedkoopste, en die konden ook het snelst leveren. Ingangsdatum levering is 1 mei 2022.

Alleen als ik nu bij mijn stedin kijk, staat er nog steeds dat er geen energieleverancier bekend is. Mega is alleen bereikbaar per email en daar heb ik nog geen reactie van gekregen.

De vraag is: Wat nu? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
FrankoNL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:52:
Iets andere situatie dan een overstap, maar toch:

Wij hebben op 28 april de sleutel gekregen van ons nieuwe koophuis. Op 24 april heb ik een contract voor de levering afgesloten bij "Mega'. Op dat moment veruit de goedkoopste, en die konden ook het snelst leveren. Ingangsdatum levering is 1 mei 2022.

Alleen als ik nu bij mijn stedin kijk, staat er nog steeds dat er geen energieleverancier bekend is. Mega is alleen bereikbaar per email en daar heb ik nog geen reactie van gekregen.

De vraag is: Wat nu? :F
Even afwachten, na een paar weken krijg je vanzelf een paar brieven van Stedin dat je je ergens moet aanmelden als het nog niet gelukt is. In de tussentijd krijg je gewoon energie geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurroen schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:13:
Never! Betaal liever (veel) meer dan naar Shell te gaan.
Waarom wil je geen energie van de zon- en windparken van Shell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Wolly schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:54:
[...]

Even afwachten, na een paar weken krijg je vanzelf een paar brieven van Stedin dat je je ergens moet aanmelden als het nog niet gelukt is. In de tussentijd krijg je gewoon energie geleverd.
Oke dus dat hele afsluiten proces van Stedin duurt even?

Ding is, dat Mega is net nieuw in NL. Misschien ook niet zo handig van ons om hier dan een contract af te sluiten maar dat kon via hun website op korte termijn (een week)....

Ken ze dus ook niet en kan weinig over ze vinden. Iemand hier ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09 23:25
FrankoNL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:56:
[...]

Oke dus dat hele afsluiten proces van Stedin duurt even?

Ding is, dat Mega is net nieuw in NL. Misschien ook niet zo handig van ons om hier dan een contract af te sluiten maar dat kon via hun website op korte termijn (een week)....

Ken ze dus ook niet en kan weinig over ze vinden. Iemand hier ervaring?
Elk bedrijf is even 'snel'. Stedin gaat uit van de contractdatum. Mega is nog niet heel bekend, en in dit topic vaak genoemt op een negatieve manier(borggeld vragen oa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:30

jurroen

Security en privacy geek

andru123 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 20:47:
[...]

Het concept van “common sense” werkt niet bij sommige... Alsof de andere bedrijven echt anders zijn. Allemaal dezelfde olie, gas etc.
Als je het hebt over olie/gas is er weinig verschil, ja. Er zit echter wel een verschil in de CO2 compensatie, in ieder geval voor gas. Ik ben onlangs overgestapt op koken op inductie en eind van de maand wordt de CV ook van het gas getrokken hier :9

Wat de olie betreft: ik koop zo duurzaam mogelijk (onder andere geen/minimaal plastic), vervoer op de fiets of met het OV. Pas als het echt niet anders kan huur ik (tijdelijk) een electrische auto. En nee, dan is zeker niet alles gedekt, maar ik doe het liefst zoveel mogelijk.
Verwijderd schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:54:
[...]

Waarom wil je geen energie van de zon- en windparken van Shell?
Ik denk dat je die zelf wel kunt invullen. Zelfs als Shell's energie, van hun zon- en windparken, volledig groen / duurzaam zou zijn, is de rest van het bedrijf dat nog niet. Er zijn leveranciers die veel duurzamer zijn; dan stem ik graag met mijn portemonnee.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
torretje2012 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:59:
[...]

Elk bedrijf is even 'snel'. Stedin gaat uit van de contractdatum. Mega is nog niet heel bekend, en in dit topic vaak genoemt op een negatieve manier(borggeld vragen oa).
Dus stedin gaat uit van de datum die Mega als leveringsdatum heeft aangegeven? Dat is 1 mei, maar in de systemen van Stedin staat nog geen energieleverancier.

Wat ik nog kan doen is mij beroepen op herroepingsrecht bij Mega en dan naar een betrouwbare / meer bekende boer gaan. Ik vraag me alleen af of dit niet nog meer problemen gaat veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
FrankoNL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:28:
[...]

Dus stedin gaat uit van de datum die Mega als leveringsdatum heeft aangegeven? Dat is 1 mei, maar in de systemen van Stedin staat nog geen energieleverancier.

Wat ik nog kan doen is mij beroepen op herroepingsrecht bij Mega en dan naar een betrouwbare / meer bekende boer gaan. Ik vraag me alleen af of dit niet nog meer problemen gaat veroorzaken.
Je contract zou/is gisteren ingegaan, heb gewoon even geduld zou ik zeggen.

Of je moet van Mega af willen dan is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Wolly schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:31:
[...]

Je contract zou/is gisteren ingegaan, heb gewoon even geduld zou ik zeggen.

Of je moet van Mega af willen dan is het een ander verhaal.
Dan wachten we het even af! :)

Zolang er geen afsluiting plaats vindt, ben ik tevree ;)

[ Voor 9% gewijzigd door FrankoNL op 02-05-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:16
FrankoNL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:33:
[...]

Nee, dat gebeurt niet zomaar :-)
Ik neem aan dat je contract / bevestiging hebt van Mega en dat je meterstand hebt doorgegeven indien geen slimme meter.
Dan is er niets aan de hand, netbeheerder breit de administratie achteraf rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurroen schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:20:
Ik denk dat je die zelf wel kunt invullen. Zelfs als Shell's energie, van hun zon- en windparken, volledig groen / duurzaam zou zijn, is de rest van het bedrijf dat nog niet. Er zijn leveranciers die veel duurzamer zijn; dan stem ik graag met mijn portemonnee.
Ok snap ik. Maar dan steun je ook niet de transitie die Shell maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Compuchip87 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:53:
[...]

Nee, dat gebeurt niet zomaar :-)
Ik neem aan dat je contract / bevestiging hebt van Mega en dat je meterstand hebt doorgegeven indien geen slimme meter.
Dan is er niets aan de hand, netbeheerder breit de administratie achteraf rond.
Klopt. Per e-mail ontvangen. Geen meterstanden want slimme meter, die gaan ze dan als het goed is uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 21:27

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik overweeg om een 1 jarig contract te nemen. De meeste vergelijkingssites doen het helaas niet.
De vergelijkingstabel is een handig hulpmiddel. Maar daar ontbreek Shell weer op. Zijn er nog andere leveranciers waar je wel een vast contract kan afsluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
ArcticWolf schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:51:
[...]

Waar zie jij die tarieven? Ik kom bij Powerpeers op 2,58 euro/m3 uit bij het modelcontract :X
Ik ben bestaande klant en dan bij variabel tarief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
FrankoNL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:33:
[...]

Duurde bij mijn vriendin 6 weken en pas na diverse telefoontjes voordat bij Stedin zichtbaar werd dat Zondergas.nu haar leverancier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbdie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 19:51
Zie dat veel mensen naar Shell overgaan. Echter, als ik Shell en Frank Energie vergelijk, dan is Frank Energie bijna 30 euro per maand goedkoper op een relatief klein verbruik (1000m3 gas, 1800 stroom). Gaan mensen puur naar Shell omdat zij een vast contract aanbieden en Frank Energie een variabel contract is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
R0181 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:36:
[...]

Duurde bij mijn vriendin 6 weken en pas na diverse telefoontjes voordat bij Stedin zichtbaar werd dat Zondergas.nu haar leverancier is.
En wiens schuld was dat? Die van de leverancier of stedin? Kreeg ze in de tussentijd brieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Nu online
FrankoNL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:01:
[...]
En wiens schuld was dat? Die van de leverancier of stedin? Kreeg ze in de tussentijd brieven?
Lag aan Stedin, ik heb iets van 4 keer gebeld en een keer gechat met Stedin, pas na het laatste telefoontje heeft de medewerkster een mail gestuurd naar de afdeling die er over gaat en toen stond de leverancier een paar dagen later wel op de Stedin site. Dat ik er zo achteraan zat kwam doordat het in eerste instantie niet goed ging en haar contract bij Vattenfall bleef doorlopen en de levering door Zondergas 2 weken te laat inging. Vattenfall na contractafloop eraf halen gebeurde nog dezelfde dag bij Stedin, maar er schijnt volgens de klantenservice een achterstand te zijn om nieuwe leveranciers toe te voegen op 'mijnStedin'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 22:02

Bjk

Een vraag aan de mensen die nu bij Shell de energie afnemen. Kan je het maandbedrag online aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
R0181 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:24:
[...]

Lag aan Stedin, ik heb iets van 4 keer gebeld en een keer gechat met Stedin, pas na het laatste telefoontje heeft de medewerkster een mail gestuurd naar de afdeling die er over gaat en toen stond de leverancier een paar dagen later wel op de Stedin site. Dat ik er zo achteraan zat kwam doordat het in eerste instantie niet goed ging en haar contract bij Vattenfall bleef doorlopen en de levering door bij Zondergas 2 weken te laat inging. Vattenfall na contractafloop eraf halen gebeurde nog dezelfde dag bij Stedin, maar er schijnt volgens de klantenservice een achterstand te zijn om nieuwe leveranciers toe te voegen op 'mijnStedin'.
Hmmm dus er is geen directe link tussen het register en mijnstedin?

Nouja goed ik wacht het wel even af. Wel gek dat mega nog niks afgeschreven heeft terwijl het contract volgens het contract 1 mei in gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-06 18:01
Bjk schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:30:
Een vraag aan de mensen die nu bij Shell de energie afnemen. Kan je het maandbedrag online aanpassen?
Ja staat ook in je contract dat je dat kunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:53
Mr_gadget schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:57:
............. Zijn er nog andere leveranciers waar je wel een vast contract kan afsluiten?
Ja, bij Greenchoice; even bellen. Heb net een 1 jarig contract afgesloten daar.

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Laatst online: 22-09 22:57
Hp68 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:15:
[...]

Ja staat ook in je contract dat je dat kunt
Ook onder het minimum? Dit is de melding die ik krijg, ik zou iedere maand dus bijna 30,- te veel betalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCsvaJsZnOq9MYhGDAnTpIiTuM8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KfjQ72JeRJJNDqGrDKmdXXXV.png?f=user_large

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Naalroc schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:23:
[...]

Ja, bij Greenchoice; even bellen. Heb net een 1 jarig contract afgesloten daar.
Ik heb inderdaad een mailtje gekregen van GreenChoice ook. Wel van €150 naar €247....
Twijfel nog steeds.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
Agent47 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:26:
[...]

Ik heb inderdaad een mailtje gekregen van GreenChoice ook. Wel van €150 naar €247....
Twijfel nog steeds.
Welke tarieven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
Team-RiNo schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:26:
[...]

Ook onder het minimum? Dit is de melding die ik krijg, ik zou iedere maand dus bijna 30,- te veel betalen.

[Afbeelding]
Misschien even bellen
Je bent erg snel aan de beurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Groene stroom
Normaaltarief (per kWh)
€ 0,4697
Daltarief (per kWh)
€ 0,4016
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 6,3333
Bosgecompenseerd gas
Tarief (per m3)
€ 1,9669
€ 6,3333

2500 kwh stroom
1100m3 gas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:43
Robbdie schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:48:
Zie dat veel mensen naar Shell overgaan. Echter, als ik Shell en Frank Energie vergelijk, dan is Frank Energie bijna 30 euro per maand goedkoper op een relatief klein verbruik (1000m3 gas, 1800 stroom). Gaan mensen puur naar Shell omdat zij een vast contract aanbieden en Frank Energie een variabel contract is?
Die € 30 per maand goedkoper is op basis van de huidige prijzen neem ik aan. De prijzen kunnen nog alle kanten op.

Bij een vast contract weet je waar je aan toe bent. Als de prijzen (significant) dalen, dan betaal je een opzegboete en stap je over. Wanneer de prijzen stijgen, dan heb je in ieder geval tot het einde van het komende stookseizoen relatief goedkope energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
henkebek schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:14:
[...]

Dynamische beprijzers als Zonneplan, Frank Energie, EasyEnergy en de diverse EnergyZero labels zijn het goedkoopste op dit moment. Met stroom is het gemiddelde dagtarief de afgelopen weken zo'n 8 tot 10 cent per kwh lager tov het goedkoopste vaste contract en gas zo'n 20 cent per m3 tov goedkoopste vaste contract. Verwacht je dat de prijzen ongeveer gelijk blijven of dalen (en kun je leven met dynamische prijzen) dan kun je het beste bij zo'n partij gaan.

Verwacht je dat de prijzen verder stijgen dan kun je het beste nu naar Shell of Mega.

Volgens mij is dat de samenvatting van het huidige moment. :O
Bedankt voor deze pirima samenvatting.

Inmiddels overgestapt naar Shell Energy.. Het is ons nu te veel een gok wat de prijzen gaan doen met de Russen. Nu tot en met de winter voorspelbare kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5150time
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 07:45
Dit van Eneco gehad verbruik 1600 dal 1600 normaal en 400 gas . Ik denk dat er geen voordeliger alternatief is . Bij Shell stroom iets duurder en gas wat goedkoper komt uiteindelijk bijna gelijk uit .Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcvfHdw7ok7E__yWoLYtitodPlU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6vEZEeJZMbrYEtgRsRxyzXxK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

5150time schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:18:
Dit van Eneco gehad verbruik 1600 dal 1600 normaal en 400 gas . Ik denk dat er geen voordeliger alternatief is . Bij Shell stroom iets duurder en gas wat goedkoper komt uiteindelijk bijna gelijk uit .[Afbeelding]
Alleen bovenstaande is variabel, shell is vast. Dat moet je nog even in je overweging meenemen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5150time
EWK schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:20:
[...]

Alleen bovenstaande is variabel, shell is vast. Dat moet je nog even in je overweging meenemen.
Wat alleen niet duidelijk is bij Eneco of dit 2 keer per jaar wordt aangepast of dagelijks of wat dan ook .
Vandaag geprobeerd te bellen maar de wachtrij was enorm .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

5150time schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:23:
[...]

Wat alleen niet duidelijk is bij Eneco of dit 2 keer per jaar wordt aangepast of dagelijks of wat dan ook .
Vandaag geprobeerd te bellen maar de wachtrij was enorm .
Daarom zijn er zulke lange wachtrijen bij de klantenservice :p. Want daar hoef je niet voor te bellen staat gewoon hier:

https://www.eneco.nl/klan...t-tarieven/vast-variabel/
Doorgaans wijzigen de tarieven één keer per jaar
Hierin lees ik dat het ook vaker kan als daar aanleiding voor is. Net als bij alle andere partijen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

EDIT:

[ Voor 162% gewijzigd door EWK op 02-05-2022 20:31 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5150time
Klopt dat had ik gezien maar dacht ook gezien/gehoord te hebben dat Eneco dagelijks ging afrekenen daar wilde ik duidelijkheid over . Ik denk het maar even zo te houden kan altijd nog over stappen als er iets aantrekkelijks komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokat
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 20:55
FrankoNL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:31:
[...]

Hmmm dus er is geen directe link tussen het register en mijnstedin?

Nouja goed ik wacht het wel even af. Wel gek dat mega nog niks afgeschreven heeft terwijl het contract volgens het contract 1 mei in gaat.
Hier exact hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
5150time schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:37:
[...]

Klopt dat had ik gezien maar dacht ook gezien/gehoord te hebben dat Eneco dagelijks ging afrekenen daar wilde ik duidelijkheid over . Ik denk het maar even zo te houden kan altijd nog over stappen als er iets aantrekkelijks komt.
Eneco gaat de variabele tarieven maandelijks aanpassen. Het kan dus alle kanten op.
Bij Shell Energy ligt de prijs vast.

https://www.businessinsid...22-maandelijks-aanpassen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:52
maxoss schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:21:

Modelcontract variabel:

Of zie ik dit verkeerd?
Weet niet waar je 0.329716 vandaan hebt gehaald -- 0.304787 was ook al het totaaltarief van vorige maand. Althans, dat was het tarief dat ze op de site adverteerden als geldig vanaf 1 april, ik had zelf geen variabel contract op dat moment. Tevens zijn dit niet de tarieven van het modelcontract -- die zijn (en waren) een stuk hoger en gelden niet voor bestaande klanten.

Alleen is de prijs die ik zag staan voor een vast contract van 1 jaar inmiddels ook vervangen door 0.333597 (0.415018 all-in). Dus die "vanaf datum" prijzen worden nogal vlijtig bijgewerkt afhankelijk van welk moment je de site toevallig bekijkt, lijkt het, maar dan met terugwerkende kracht ook nog. :+ (OK, dat ze op zondag niet goed stonden zal ik ze niet te hard aanrekenen...)

[ Voor 3% gewijzigd door MneoreJ op 02-05-2022 22:55 ]

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:01
Mijn jaarcontract bij Oxxio loopt eind deze maand af. Ik heb constant mijn beslissing uitgesteld, maar nu toch de knoop doorgehakt.

Ik heb besloten om over te stappen naar Shell Energy met onderstaande tarieven (obv jaarcontract met € 50 cashback op de jaarnota):
Normaaltarief
€ 0,36587 per kWh
Daltarief
€ 0,31079 per kWh

Ik kijk de komende 14 dagen wel of de tarieven dalen. Want dan zeg ik binnen de respijtperiode op en meld ik mijzelf opnieuw aan.
Netto verbruik ik maar 800 min - 1200 max kWh per jaar i.v.m. zonnepanelen en nieuwbouw appartement (tevens gasloos). Maar ik wil enige zekerheid voordat we weer de herfst en winter in gaan qua tarieven.

Mochten er straks echt aanzienlijk goedkopere tarieven komen i.c.m. een jaarcontract, dan betaal ik die € 50 opzegboete wel bij Shell Energy en stap ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Heb er nu al spijt van. Ze zijn niet te bereiken, dus of het contract is ingegaan weet ik niet. Het is een verhuizing dus ik moet wel een contract hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:48

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik werd vandaag ook door GreenChoice gebeld met het 1 jarige aanbod welke @Henrico1981 ook gekregen had. Omdat ik in het verleden klant zou zijn geweest, tjah waar ben ik geen klant geweest. Ze gaven overigens aan dat iedereen telefonisch dit contract kan afsluiten en uitsluitend telefonisch. Gezien de scherpe prijzen en mooie welkomstbonus toegevoegd aan tabel. Volle details weet ik niet want had weinig tijd om door te vragen.

Budget Energie zegt elke 1e van de maand haar prijzen te voorzien, maar per 1 mei lijkt er niets gewijzigd.

Overigens blijkt dat eigenlijk alle energie leveranciers momenteel (ook voor het eerst in 10 jaar) veel betere tarieven rekenen aan bestaande klanten die terugvallen op een variabel contract dan aan nieuwe klanten die uitsluitend kunnen kiezen voor - het wettelijk verplichte - modelcontract. Dus bij afloop contract kan blijven waar je zit en de variabele tarieven betalen ook zeker interessant.

LeverancierNormaal kWhDal kWhEnkel / Flex kWhGas m³ Leveringskosten p.p. p/mNieuwe tarieven
Mega Modelcontract€0,420€0,335€0,393€1,771€4,841 juli
Greenchoice 1jaar (telefonisch)€0,486€0,420€0,???€1,886€?,??Na 1 jaar (+€155 bonus)
Coolblue Kwartaal Zeker€0,469€0,447€0,462€1,920€6,49Na 3 maanden
Shell Energy 1 jaar vast€0,447€0,392€0,419€1,929€5,83Na 1 jaar (+€100 bonus)
Budget Energie Variabel€0,449€0,401€0,433€1,933€5,991 juni (1e van elke maand)
Zondergas Flex NL--€0,443€2,001€6,49Per uur/dag
Shell Energy Variabel€0,510€0,445€0,476€2,018€6,041 juli
Cheezborger schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:14:
Mijn jaarcontract bij Oxxio loopt eind deze maand af. Ik heb constant mijn beslissing uitgesteld, maar nu toch de knoop doorgehakt.

Ik heb besloten om over te stappen naar Shell Energy met onderstaande tarieven (obv jaarcontract met € 50 cashback op de jaarnota):
Weet wel, dat zijn de Shell tarieven ex belastingen ;).

[ Voor 20% gewijzigd door Malarky op 03-05-2022 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellybean
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 04-05 10:04
Fijn topic dit! Mijn contract loopt over een maandje af dus ik 'mag' ook overstappen. :-(

Ik ga voor 1 jaar vast en twijfel tussen Shell en Coolblue. Hoe is hun online service? Hebben ze een fijne app? Geven ze goed inzicht in verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Malarky schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 00:37:

Mooi overzicht! Maar de bonus bij shell is 50 euro als je je verbruik en postcode hebt ingevuld.

Hoe krijg je die op 100 euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hp68
Wolly schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:34:
[...]

Mooi overzicht! Maar de bonus bij shell is 50 euro als je je verbruik en postcode hebt ingevuld.

100 euro is als je beide producten afneemt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 21:24

TFHfony

Professional Weirdo

Wolly schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:34:
[...]

Heb jij alleen voor gas of stroom gekeken? Vaak is zo'n bonus 50 euro per product.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Hp68 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:36:
[...]

100 euro is als je beide producten afneemt
TFHfony schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:36:
[...]

Heb jij alleen voor gas of stroom gekeken? Vaak is zo'n bonus 50 euro per product.
Ah..correct ik heb alleen electriciteit nodig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
Malarky schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 00:37:
Ik werd vandaag ook door GreenChoice gebeld met het 1 jarige aanbod welke @Henrico1981 ook gekregen had. Omdat ik in het verleden klant zou zijn geweest, tjah waar ben ik geen klant geweest. Ze gaven overigens aan dat iedereen telefonisch dit contract kan afsluiten en uitsluitend telefonisch. Gezien de scherpe prijzen en mooie welkomstbonus toegevoegd aan tabel. Volle details weet ik niet want had weinig tijd om door te vragen.

Budget Energie zegt elke 1e van de maand haar prijzen te voorzien, maar per 1 mei lijkt er niets gewijzigd.

Overigens blijkt dat eigenlijk alle energie leveranciers momenteel (ook voor het eerst in 10 jaar) veel betere tarieven rekenen aan bestaande klanten die terugvallen op een variabel contract dan aan nieuwe klanten die uitsluitend kunnen kiezen voor - het wettelijk verplichte - modelcontract. Dus bij afloop contract kan blijven waar je zit en de variabele tarieven betalen ook zeker interessant.

LeverancierNormaal kWhDal kWhEnkel / Flex kWhGas m³ Leveringskosten p.p. p/mNieuwe tarieven
Mega Modelcontract€0,420€0,335€0,393€1,771€4,841 juli
Greenchoice 1jaar (telefonisch)€0,486€0,420€0,???€1,886€?,??Na 1 jaar (+€155 bonus)
Coolblue Kwartaal Zeker€0,469€0,447€0,462€1,920€6,49Na 3 maanden
Budget Energie Variabel€0,449€0,401€0,433€1,933€5,991 juni (1e van elke maand)
Zondergas Flex NL--€0,443€2,001€6,49Per uur/dag
Shell Energy Variabel€0,510€0,445€0,476€2,018€6,041 juli

[...]

Weet wel, dat zijn de Shell tarieven ex belastingen ;).
Tarieven shell zijn incl !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Hoe saldeert Shell? Op de website kan ik niet vinden hoe ze dat doen bij een dubbele meter.

Verbruik totaal: 9000 kWh
Teruglevering totaal: 8000 kWh

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Wp98ydvb/screenshot-254.png

Verschuif ik de opwek iets meer (500 kWh) richting de normale uren dan is de rekening ( 52,21 +53,18) = 105,39 hoger.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0NfDJ452/screenshot-255.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokat
FrankoNL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:21:
[...]

Heb er nu al spijt van. Ze zijn niet te bereiken, dus of het contract is ingegaan weet ik niet. Het is een verhuizing dus ik moet wel een contract hebben.
- Maakt het iets uit of het een verhuizing is of gewoon een nieuw contract? Je hebt toch gewoon electriciteit?

Ik heb ook een aanvraag lopen voor mijn moeder. Even kijken hoe dit uitpakt.

Mocht MEGA niet leveren:
- Krijg ik dan een brief van Stedin met de vraag wie mijn leverancier is?
- En mocht ik dan een nieuw contract elders moeten aanvragen ......vangt dit contract dan ook de ontstane contractloze periode op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
mokat schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:08:
[...]

- Maakt het iets uit of het een verhuizing is of gewoon een nieuw contract? Je hebt toch gewoon electriciteit?

Ik heb ook een aanvraag lopen voor mijn moeder. Even kijken hoe dit uitpakt.

Mocht MEGA niet leveren:
- Krijg ik dan een brief van Stedin met de vraag wie mijn leverancier is?
- En mocht ik dan een nieuw contract elders moeten aanvragen ......vangt dit contract dan ook de ontstane contractloze periode op?
Zeker, maar zoals je zelf al aangeeft gaat Stedin op een gegeven moment wel miepen als Mega je niet aansluit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:34
Ik mag in Juli overstappen, zit nu bij Eneco met een 1 jarig contract. Nu wekt Shell mijn interesse met 30% korting op elektrisch laden maar ik vraag mij af hoe ze dit checken en berekenen. Ik heb een laadpaal via mijn werkgever met een factuur systeem erop van een 3e partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

mr.DJ95 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:38:
Ik mag in Juli overstappen, zit nu bij Eneco met een 1 jarig contract. Nu wekt Shell mijn interesse met 30% korting op elektrisch laden maar ik vraag mij af hoe ze dit checken en berekenen. Ik heb een laadpaal via mijn werkgever met een factuur systeem erop van een 3e partij.
Dat is via shell recharge bij de snellaadstations, voor zover ik weet heeft dat niks met thuisladen te maken...

Hier staat wat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:00:
Hoe saldeert Shell? Op de website kan ik niet vinden hoe ze dat doen bij een dubbele meter.

Verbruik totaal: 9000 kWh
Teruglevering totaal: 8000 kWh

[Afbeelding]

Verschuif ik de opwek iets meer (500 kWh) richting de normale uren dan is de rekening ( 52,21 +53,18) = 105,39 hoger.

[Afbeelding]
Door experimenteren met de rekentool constateer ik het volgende: Shell saldeert per telwerk normaal/dal.

Als je bij het ene telwerk meer opwekt dan verbruikt, en bij het andere minder opwerk dan verbruikt, dan verkoop je het overschot voor 10 cent en moet je het terugkopen tegen een tarief dat ca. 3 maal hoger is. Overheidsheffingen worden wel volledig gesaldeerd.

Dus als je bijv. 100 kWh meer opwekt dan verbruikt, tegen het normale tarief, dan krijg je voor die 100 kWh 10 euro (10 cent per kWh). Als je vervolgens tegen het daltarief meer verbruikt, dan betaal je voor dat stuk de volle prijs (maar voor 100 kWh hoef je de overheidsheffingen niet te betalen).

Dit maakt Shell heel ongunstig voor mensen die veel opwekken via zonnepanelen.

Ik zal Shell eens bellen om te vragen of alleen gas een optie is.
In dat geval denk ik aan: Shell 1 jaar vast gas, en de elektra bij Budget Energie, Eneco of een andere partij die voor levering en teruglevering hetzelfde tarief hanteren.

[ Voor 21% gewijzigd door SvMp op 03-05-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.M
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-08-2022
Jellybean schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:32:
Fijn topic dit! Mijn contract loopt over een maandje af dus ik 'mag' ook overstappen. :-(

Ik ga voor 1 jaar vast en twijfel tussen Shell en Coolblue. Hoe is hun online service? Hebben ze een fijne app? Geven ze goed inzicht in verbruik?
Coolblue erg vriendelijk. Gisteren even gebeld met ze en ze stonden mij prima te woord, ga volgende week over naar hun en wou even wat dingen weten.

App hebben ze volgens mij nog niet, zijn ze wel mee bezig dacht ik ergens gelezen te hebben. Je krijgt elke maand een overzicht via de mail. Bij Shell weet ik het niet, geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokat
FrankoNL schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:21:
[...]

Zeker, maar zoals je zelf al aangeeft gaat Stedin op een gegeven moment wel miepen als Mega je niet aansluit :)
Ik kreeg via een email te horen van mijn voorgaande leverancier <BudgetEnergie> dat we uit elkaar gingen. Alleen het nieuwe contract bij MEGA moet dat getriggerd hebben. Ik heb zelf geen contact met BE gehad.

Bij de netwerk beheerder STEDIN zie ik bij mijn gegevens geen leverancier staan. Omdat ik het account net aangemaakt heb, weet ik niet of dat het er ooit gestaan heeft. Misschien ook even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
mokat schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:01:
[...]

Ik kreeg via een email te horen van mijn voorgaande leverancier <BudgetEnergie> dat we uit elkaar gingen. Alleen het nieuwe contract bij MEGA moet dat getriggerd hebben. Ik heb zelf geen contact met BE gehad.

Bij de netwerk beheerder STEDIN zie ik bij mijn gegevens geen leverancier staan. Omdat ik het account net aangemaakt heb, weet ik niet of dat het er ooit gestaan heeft. Misschien ook even geduld hebben.
Ik heb gebeld met Stedin, er is per 1 mei een leverancier bekend op mijn adres. Wel met een totaal andere naam en ook niet bekend bij de mevrouw aan de telefoon.

Het zal wel kloppen dan. Afgesloten word ik in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 21:24

TFHfony

Professional Weirdo

FrankoNL schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:15:
[...]

Ik heb gebeld met Stedin, er is per 1 mei een leverancier bekend op mijn adres. Wel met een totaal andere naam en ook niet bekend bij de mevrouw aan de telefoon.

Het zal wel kloppen dan. Afgesloten word ik in ieder geval niet.
Dat zal dan wel Daytona BV geweest zijn.
https://www.acm.nl/nl/pub...eren-aan-kleinverbruikers

[ Voor 10% gewijzigd door TFHfony op 03-05-2022 14:30 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-03 20:55
Edit: nevermind

[ Voor 95% gewijzigd door FelixForte op 03-05-2022 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Nee ze noemde een andere partij op. Ze was wat slecht te verstaan maar Daytona B.V. was het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-09 20:06
Door een verhuizing is bij mijn schoonmoeder wat scheefgelopen en is er een 16 maand lang wel stroom en gas geleverd, maar zonder contract.
Ik dien "gewoon" een nieuw contract af te sluiten met verwacht jaarlijks verbruik en geef de huidige meterstanden op.

Wordt op basis van de huidige tarieven ook de laatste 16maand berekend? Of kijkt men naar de huidige tarieven ?
Ik vrees het laatste :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoscoP
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-12-2024

RoscoP

..the best is yet to come..

mokat schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:01:
[...]

Voordat mijn nieuwe contract in ging nog even gekeken op mijnSTEDIN en daar stond tot de laatste dag van mijn oude contract de oude leverancier BE. Op de dag dat mijn nieuwe contract in ging is de naam van de oude leverancier in mijnSTEDIN verdwenen (streepjes). Na een maand staat er nog steeds niets. Ik had gehoord dat ze achterlopen met invoeren. Het maakt niets uit kwa levering, het is puur administratief bij STEDIN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
RoscoP schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:30:
[...]

Voordat mijn nieuwe contract in ging nog even gekeken op mijnSTEDIN en daar stond tot de laatste dag van mijn oude contract de oude leverancier BE. Op de dag dat mijn nieuwe contract in ging is de naam van de oude leverancier in mijnSTEDIN verdwenen (streepjes). Na een maand staat er nog steeds niets. Ik had gehoord dat ze achterlopen met invoeren. Het maakt niets uit kwa levering, het is puur administratief bij STEDIN.
Hier inderdaad na ruim een maand ook nog geen gasleverancier zichtbaar in Stedin. Met stroom duurde t eerder een week of 2 voordat de leverancier zichtbaar werd. Kennelijk is de achterstand in de tussentijd opgelopen. Zou me er niet te druk om maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqpMGcN0k5mwGsLiJMG1dWeVKI0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WgP7N0AoEReH5WnG4HmIpjqY.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:20
SvMp schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:52:
[...]

Door experimenteren met de rekentool constateer ik het volgende: Shell saldeert per telwerk normaal/dal.

Als je bij het ene telwerk meer opwekt dan verbruikt, en bij het andere minder opwerk dan verbruikt, dan verkoop je het overschot voor 10 cent en moet je het terugkopen tegen een tarief dat ca. 3 maal hoger is. Overheidsheffingen worden wel volledig gesaldeerd.

Dus als je bijv. 100 kWh meer opwekt dan verbruikt, tegen het normale tarief, dan krijg je voor die 100 kWh 10 euro (10 cent per kWh). Als je vervolgens tegen het daltarief meer verbruikt, dan betaal je voor dat stuk de volle prijs (maar voor 100 kWh hoef je de overheidsheffingen niet te betalen).

Dit maakt Shell heel ongunstig voor mensen die veel opwekken via zonnepanelen.

Ik zal Shell eens bellen om te vragen of alleen gas een optie is.
In dat geval denk ik aan: Shell 1 jaar vast gas, en de elektra bij Budget Energie, Eneco of een andere partij die voor levering en teruglevering hetzelfde tarief hanteren.
Dank voor je oplettendheid! Ik was er zelf bijna ingestonken.

Wij hebben alleen elektra met een dak vol panelen. Wekken Normaal (logischerwijs) veel meer op dan Dal. Het verbruik andersom. Bij Shell zou ik bij een jaar 300 euro moeten bijbetalen en elk ander die verrekend 400 kWh overhouden cq verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Mijn moeder kreeg een aanbod van Essent voor 3 jaar vast met de volgende tarieven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3kF4PzRsEpBV44HDlx1lyKYf3g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/czQ9QtpxDpU0xAQ8Xf5YrYP8.png?f=fotoalbum_large

Ik was in de veronderstelling dat leveranciers geen lange-termijn contracten meer af wilde sluiten. Zit hier nog ergens een addertje onder het gras (anders dan het risico dat de prijzen in de toekomst harder dalen dan in dit contract)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 22:25

Mach

[END]Avengers

Net als velen in dit topic zit ik het schuitje dat mijn contract (Greenchoice) is verlopen en over is gegaan naar een variabel contract en de bijbehorende substantiële stijging van mijn voorschot bedrag.

Al googelend kwam ik uit bij anwb energy die een flexibel aanbod hebben met (zeker ten opzichte van gc) redelik aanvaardbare tarieven.

In dit topic kom ik weinig ervaringen tegen over Anwb energy maar ik als er toch users zijn met ervaringen dan hoor ik die graag.

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:47
Skyaero schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 18:24:
Mijn moeder kreeg een aanbod van Essent voor 3 jaar vast met de volgende tarieven

[Afbeelding]

Ik was in de veronderstelling dat leveranciers geen lange-termijn contracten meer af wilde sluiten. Zit hier nog ergens een addertje onder het gras (anders dan het risico dat de prijzen in de toekomst harder dalen dan in dit contract)?
Ik zie die niet echt aangezien het een grote partij is.
Doet je wel beseffen dat die zondergas aanbieding van nog niet zo lang geleden echt wel scherp was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSC_87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:39

[Afbeelding]

Vandaag hetzelfde aanbod gekregen, maar twijfel enorm of ik momenteel moet overstappen vanuit mijn variabel contract bij Vattenfall met € 1,34 per m3 en € 0,27 per kwh.
Op dit moment zijn de Vattenfall tarieven natuurlijk veel beter, maar wat worden ze na 1 juli?
Maar eens even een nachtje over slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:53:
[...]

Groene stroom
Normaaltarief (per kWh)
€ 0,4697
Daltarief (per kWh)
€ 0,4016
€ 6,3333
Bosgecompenseerd gas
Tarief (per m3)
€ 1,9669
€ 6,3333

2500 kwh stroom
1100m3 gas
Zelfde aanbieding gehad en als ik een beetje rondkijk kom ik vooral met gas aardig weg.
Teruglevertarief is laag maar als ik naar een partij overstap met een hoog teruglevertarief dan gooi ik heel veel geld weg met 1400m3 gas.

Ben dus geneigd om een jaar vast te zetten.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Oogje schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 06:40:
[...]

Zelfde aanbieding gehad en als ik een beetje rondkijk kom ik vooral met gas aardig weg.
Teruglevertarief is laag maar als ik naar een partij overstap met een hoog teruglevertarief dan gooi ik heel veel geld weg met 1400m3 gas.

Laat even weten wat je doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Oogje schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 06:40:
[...]

Je kunt overwegen om gas en elektra apart af te sluiten. Even zoeken, maar veel leveranciers bieden dit aan (telefonisch). Met een overheid die van het gas af wil is koppelverkoop van gas+elektra niet meer van deze tijd. Hoe meer klanten dit weigeren, hoe meer leveranciers het apart zullen aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

[Afbeelding]

Wanneer loopt het contract van je moeder af?

Het mijne loopt namelijk 31.05 af, maar ik zie in MijnEssent nog niets terug.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

[Afbeelding]

Zag dat de meeste model contracten alweer onder de 2 euro gezakt zijn... en de TTF prijzen voor Q3/Q4 en volgend jaar waren afgelopen winter relatief laag (35/40 euro per MWh), dus ik zou echt niet voor dat contract gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:13

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mijn contract bij Greenchoice loopt binnenkort af en ik moet dus ook maar gaan wennen aan de hogere tarieven. Nu heb ik een voorstel gekregen met als gasprijs 1,97 voor 1 jaar. Stroom 47 en 40 cent (piek en dal) maar ik saldeer dat vrijwel volledig met zonnepanelen dus dat is uiteindelijk nihil.

Gas gebruiken we vrijwel alleen voor bad en douche, verwarmen via L/L.

De vraag is dus, verwachten we de gasprijs nog te gaan dalen? Ik persoonlijk verwacht dat de spanning op de markt nog wel even aanhoudt, maar de impact daarvan op de gasprijs vind ik lastig in te schatten.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Ik heb telefonisch contact gehad met Greenchoice. De meneer aan de lijn ontkende stellig dat er telefonisch nog jaarcontracten worden gegeven. Dit is in tegenspraak met wat ik in dit topic lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

[Afbeelding]

Dit zou iig betekenen dat Essent verwacht dat de gasprijzen zullen dalen met zo een staffel erin.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:53
SvMp schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:07:
Ik heb telefonisch contact gehad met Greenchoice. De meneer aan de lijn ontkende stellig dat er telefonisch nog jaarcontracten worden gegeven. Dit is in tegenspraak met wat ik in dit topic lees.
Dan heb je de verkeerde meneer gesproken, want ik heb er net een jaarcontract afgesloten bij GC.
Nog een keertje bellen maar.
010 3180940

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Naalroc schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:32:
[...]

Dan heb je de verkeerde meneer gesproken, want ik heb er net een jaarcontract afgesloten bij GC.
Nog een keertje bellen maar.
010 3180940
Welke prijzen?
Pagina: 1 ... 190 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4