Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 189 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.153.931 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
skozaa schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:41:
[...]

Dus jij krijgt op bijvoorbeeld nummer 2 : 1000 euro en op nummer 4: 1050 euro te zien?
In theorie kan dat natuurlijk als je net op de grens van twee netbeheerders woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
skozaa schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:41:
[...]

Dus jij krijgt op bijvoorbeeld nummer 2 : 1000 euro en op nummer 4: 1050 euro te zien?
Ja dit inderdaad. Nu niet, want nu zijn er geen vaste contracten, maar vorig jaar had ik dit. Had daarom ook geen contract afgesloten bij Vattenfall.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
henkebek schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:45:
[...]

In theorie kan dat natuurlijk als je net op de grens van twee netbeheerders woont.
Nee, gewoon midden in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_muller
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:02
M.B.te L. schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:11:
@Sicco92 Ik ben met elektrisch overgestapt van Power Peers naar Engie. Kostte mij wel de welkomstpremie van € 100,00( de helft van €200,00 voor gas en elektrisch samen) en een boete van € 50,00. Met gas zit ik nog bij Power Peers tot het contract afloopt. Dus geen probleem met alleen overstappen van elektrisch.
Hier bijna hetzelfde, overkomend van Powerpeers met alleen elektrisch naar Eneco. Die helft van de welkomstpremie is dit bevestigd? Wist niet zeker of de halve of hele welkomstpremie zou vervallen, staat niet duidelijk in de voorwaarden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:04
Z___Z schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:38:
[...]

Ik heb dit zelfs als ik het huisnummer van de buren invul (bij Vattenfall). Weet niet of dit in strijd is met AVG, zou niet anders weten waarom de prijs anders is voor dezelfde woningen.
Dat zou kunnen als het gemiddeld verbruik over de laatste x jaren bij de één hoger is als de ander, waardoor het vastrecht hoger kan zijn bij de een dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-04 15:16
mdlaat schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:41:
[...]

Dat zou kunnen als het gemiddeld verbruik over de laatste x jaren bij de één hoger is als de ander, waardoor het vastrecht hoger kan zijn bij de een dan de ander.
Ze zullen toch niet bij iedere prijs-check de verbruikshistorie van een woning opvragen? Volgens mij mag dat niet eens zonder toestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-04 12:41
BeeJee78 schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:46:
[...]

Ze zullen toch niet bij iedere prijs-check de verbruikshistorie van een woning opvragen? Volgens mij mag dat niet eens zonder toestemming.
Ik zal je trouwens nog wat vertellen.

Wat me paar maand terug op viel waarbij de leveranciers hele hoge vergoedingen gaven... circa 500 euro welkoms bonus tegen hoge tarieven...

Als jij weinig verbruik op zou geven zeg maar circa 2000 stroom en 800 gas... krijg je 500 euro als voorbeeld

maar vul je 5000 stroom in en 1500 gas kreeg je een hogere welkoms bonus ;)

Of het je dan uiteindelijk zou nekken aan t einde van het jaar omdat je toch minder hebt verbruikt weet ik niet :) Maar lijkt me sterk dat je verplicht word om dan ook zoveel te moeten verbruiken :P

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
skozaa schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:00:
[...]

Wat me paar maand terug op viel waarbij de leveranciers hele hoge vergoedingen gaven... circa 500 euro welkoms bonus tegen hoge tarieven...

Als jij weinig verbruik op zou geven zeg maar circa 2000 stroom en 800 gas... krijg je 500 euro als voorbeeld

Of het je dan uiteindelijk zou nekken aan t einde van het jaar omdat je toch minder hebt verbruikt weet ik niet :) Maar lijkt me sterk dat je verplicht word om dan ook zoveel te moeten verbruiken :P
Ah die is ook interessant idd. Zolang het niet in de kleine lettertjes staat moeten ze gewoon betalen lijkt me.

Een aantal jaar geleden gaven ze ook ipad's en andere kado's weg, maar die betaalde je gewoon zelf via de enorm hoge vaste kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
BeeJee78 schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:46:
[...]

Ze zullen toch niet bij iedere prijs-check de verbruikshistorie van een woning opvragen?
Dat niet, maar er wordt wel, geautomatiseerd, de netbeheerkosten opgevraagd. En die kunnen gebaseerd zijn op het verbruik in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-05 12:15
Mijn contract bij Essent loopt volgende maand af. Nu heb ik de volgende variabele tarieven binnengekregen:
Gas € 2,12068 en elektra normaal € 0,47516 en dal € 0,42676

Ik zat zelf al te kijken naar Frank Energie en Shell.
Wat raden jullie aan?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
qwasd schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:06:
Mijn contract bij Essent loopt volgende maand af. Nu heb ik de volgende variabele tarieven binnengekregen:

Wat raden jullie aan?
dit topic eens goed doorlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:32
skozaa schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:00:
[...]

Voor deze truc moet je de kleine lettertjes lezen. Sommige aanbieders hebben er iets instaan wat heirop lijkt: bij minder verbruik dan opgegeven mogen we de welkomstbonus verlagen/aanpassen op het daadwerkelijke gebruik. Sommige hebben dat niet en dan staat er vaak: de welkomstbonus bevestigen we tijdens de aanvraag, hierna kan deze niet meer aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No49
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-03-2024
B-Force schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:29:
[...]

Dat zijn inmiddels heel veel pagina's. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door No49 op 25-04-2022 14:07 . Reden: knipoog toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
mdlaat schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:28:
[...]

Dat niet, maar er wordt wel, geautomatiseerd, de netbeheerkosten opgevraagd. En die kunnen gebaseerd zijn op het verbruik in het verleden.
Ook als je nieuw ergens komt wonen? Ik woon alleen en ik weet dat de vorige bewoners groot verbruikers waren!

Krijg ik dan ook te maken met automatisch hogere kosten? o.O

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
skozaa schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:21:
[...]

Ook als je nieuw ergens komt wonen? Ik woon alleen en ik weet dat de vorige bewoners groot verbruikers waren!

Ja, bij mijn weten is de staffel waarin de netwerkkosten vallen onafhankelijk van bewoners, maar puur afhankelijk van het gebruik in het verleden op de bewuste aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
skozaa schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:21:
[...]

Het kan natuurlijk ook nog zijn dat de buren een andere aansluiting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:27
qwasd schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:06:

Wat raden jullie aan?
Coolblue energie heeft ook vrij lage tarieven. Daar ben ik een paar weken terug naar overgestapt, hadden toen iets lagere tarieven dan Shell. Frank Energie heb ik niet bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
B-Force schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:29:
[...]

Dat doe ik dagelijks en heb zelfs het topic gevolgd. Zie alleen verschillende dingen voorbij komen en wou alleen wat advies op basis van mijn toekomstige variable tarieven. Maar bedankt voor je tip ik zal verder lezen tot ik een antwoord krijg waar ik wel wat aan heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-10-2024
migchiell schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:39:
[...]

Coolblue energie heeft ook vrij lage tarieven. Daar ben ik een paar weken terug naar overgestapt, hadden toen iets lagere tarieven dan Shell. Frank Energie heb ik niet bekeken.
Shell is momenteel goedkoper
Zelfs goedkoper dan een telefonisch aanbod van greenchoice

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• henkebek
qwasd schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:47:
[...]

Dat doe ik dagelijks en heb zelfs het topic gevolgd. Zie alleen verschillende dingen voorbij komen en wou alleen wat advies op basis van mijn toekomstige variable tarieven. Maar bedankt voor je tip ik zal verder lezen tot ik een antwoord krijg waar ik wel wat aan heb.
Dynamische beprijzers als Zonneplan, Frank Energie, EasyEnergy en de diverse EnergyZero labels zijn het goedkoopste op dit moment. Met stroom is het gemiddelde dagtarief de afgelopen weken zo'n 8 tot 10 cent per kwh lager tov het goedkoopste vaste contract en gas zo'n 20 cent per m3 tov goedkoopste vaste contract. Verwacht je dat de prijzen ongeveer gelijk blijven of dalen (en kun je leven met dynamische prijzen) dan kun je het beste bij zo'n partij gaan.

Verwacht je dat de prijzen verder stijgen dan kun je het beste nu naar Shell of Mega.

Volgens mij is dat de samenvatting van het huidige moment. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
henkebek schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:14:
[...]

Dynamische beprijzers als Zonneplan, Frank Energie, EasyEnergy en de diverse EnergyZero labels zijn het goedkoopste op dit moment. Met stroom is het gemiddelde dagtarief de afgelopen weken zo'n 8 tot 10 cent per kwh lager tov het goedkoopste vaste contract en gas zo'n 20 cent per m3 tov goedkoopste vaste contract. Verwacht je dat de prijzen ongeveer gelijk blijven of dalen (en kun je leven met dynamische prijzen) dan kun je het beste bij zo'n partij gaan.

Verwacht je dat de prijzen verder stijgen dan kun je het beste nu naar Shell of Mega.

Volgens mij is dat de samenvatting van het huidige moment. :O
Bedankt. Ik zit inderdaad in twijfel tussen Shell 1 jaar vast of Frank Energie. Ik ga er nog even over nadenken. Wat zijn de ervaringen eigenlijk met Shell? Heb je ook een app om te zien of het verbruik nog overeenkomt met het termijnbedrag?

[ Voor 7% gewijzigd door qwasd op 25-04-2022 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
qwasd schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:34:
[...]

Bedankt. Ik zit inderdaad in twijfel tussen Shell 1 jaar vast of Frank Energie. Ik ga er nog even over nadenken. Wat zijn de ervaringen eigenlijk met Shell? Heb je ook een app om te zien of het verbruik nog overeenkomt met het termijnbedrag?
Volgens hun klantenservice hebben ze een app maar mijn contract begint ook pas 1 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoscoP
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-12-2024

RoscoP

..the best is yet to come..

Het termijn bedrag bepalen ze zelf ongeacht wat je zelf ingevoerd hebt en in je opgestuurde contract staat, dat was best vreemd. Er is geen app, zover ik weet. In de eigen web-omgeving kan je het termijnbedrag zien, de maand-facturen en zien wie je bent en waar je woont. Daarnaast zie je ook de meterstanden ten tijde van het begin van je contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
RoscoP schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:46:
[...]

Het termijn bedrag bepalen ze zelf ongeacht wat je zelf ingevoerd hebt en in je opgestuurde contract staat, dat was best vreemd. Er is geen app, zover ik weet. In de eigen web-omgeving kan je het termijnbedrag zien, de maand-facturen en zien wie je bent en waar je woont. Daarnaast zie je ook de meterstanden ten tijde van het begin van je contract.
Volgens klantenservice kun je termijnbedrag zelf aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
Hp68 schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:08:
[...]

Staat ook in je bevesting termijnbedrag zelf kunt wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoscoP

RoscoP

Hp68 schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:08:
Ik heb ook niet gezegd dat je dat niet kan doen. Op de website kan je de hoogte van je termijnbedrag met 10% naar boven of naar beneden brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
[...]

Misschien een domme vraag maar mijn contract bij Essent (1 jaar) heeft als einddatum 18 mei. Moet ik bij het afsluiten bij bijvoorbeeld Shell Energy 18 mei invoeren als startdatum of een dag later? De website van Shell maakt er nu 16 mei van maar dan moet ik waarschijnlijk een opzegvergoeding betalen aan Essent of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 14:52
qwasd schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:56:
[...]

Misschien een domme vraag maar mijn contract bij Essent (1 jaar) heeft als einddatum 18 mei. Moet ik bij het afsluiten bij bijvoorbeeld Shell Energy 18 mei invoeren als startdatum of een dag later? De website van Shell maakt er nu 16 mei van maar dan moet ik waarschijnlijk een opzegvergoeding betalen aan Essent of zie ik dat verkeerd?
Je heb een maand opzegtermijn dus vergeet die niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:15
[...]

Hebben sinds kort ook Shell. Hiervoor Eneco, maar die kwamen met een slecht voorstel. Shell was een stuk goedkoper.

Tja bevalt prima, geen app, maar wel een prima website die ik al shortcut op mijn home scherm heb staan. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Bedankt. Zojuist gekozen voor een 1 jarig contract bij Shell Energy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-06-2024
6 mei stap ik over naar CoolBlue energie variabel (tarief van €1,92 per m3 gas staat 3 maanden vast).

Nu zit ik toch te twijfelen om 1 jaar vast te zetten.

Wat zouden jullie in deze tijd doen? Variabel of 1 jaar vast?

[ Voor 5% gewijzigd door w0ut3r- op 26-04-2022 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
w0ut3r- schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:01:
6 mei stap ik over naar CoolBlue energie variabel (tarief van €1,92 per m3 gas staat 3 maanden vast).

Nu zit ik toch te twijfelen om 1 jaar vast te zetten.

Wat zouden jullie in deze tijd doen? Variabel of 1 jaar vast?
Ik zat met hetzelfde. Ik heb het nu 1 jaar vastgezet bij Shell Energy. (was net iets goedkoper dan Coolblue). Zakt het de komende tijd neem ik genoegen met de 100 euro opzegvergoeding en stap ik alsnog over naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 11:56
Verbaas me er toch ten zeerste over dat iedereen nog steeds graag een soort van vast (en erg duur) contract wil, terwijl de dynamische (en ook veel goedkopere) contracten echt mega interessant zijn (in deze tijd van het jaar vooral).
De angst voor het onbekende is nog wel groot. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-04 10:57

n0ss

⭐⭐⭐

Hoi Tweakers!

Heb al veel informatie mogen ontvangen vanuit deze thread maar twijfel toch nog enorm wat ik kan doen.
Ik ben namelijk vorig jaar uit huis gegaan en heb daarom voor het eerst zelf een energiecontract afgesloten tegen redelijke prijzen, nu heb ik blijkbaar 4 dagen geleden een aanbieding gehad waar ik nu geen gebruik meer van kan maken?

Per 18/05 loopt ons vast energiecontract af bij EnergieDirect, deze wordt zie ik nu net omgezet naar een variabel contract, helaas is het vanwege de hoge energie prijzen niet meer mogelijk om deze te verlengen volgens ED.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BiOViybQrlNDJcZduvD_za3iKM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k2eh7H84D9Vr93U84o0GSs5W.png?f=user_large

Wat zouden jullie in dit geval doen? Bij ED blijven met de huidige tarieven , rondkijken en zodra er een 'goede aanbieding' voordoet blijven of overstappen naar andere partij? Kan ik zo maar overstappen?

Heb ook bij diverse sites (gaslicht, en shell energy gekeken) maar daar lijk ik rond de zelfde en soms wel meer te gaan betalen per maand..

Aangeboden tarieven:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noukie_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:23
Heeft iemand ervaring met voortijdig opzeggen bij GC en of ze daadwerkelijk geen opzegvergoeding vragen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKSxfKJ7wzfpdxNF0M66Iut_ljc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EBN3sRQVkwAa1EF61jPYPdki.jpg?f=user_large

Mijn jaarcontract bij GC loopt 01/05 af en ik twijfel nog wat te doen, hun variabele aanbod vind ik in ieder geval te hoog. Na een belletje wel een jaarcontract aangeboden gekregen, maar hier zit ik liever niet aan vast. Als ze de opzegvergoeding daadwerkelijk niet vragen, wil ik het jaarcontract nog wel overwegen, want ik ben op zich tevreden bij GC.

7x415 ZO 41° + 7x415 ZW 41°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
n0ss schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:34:
Hoi Tweakers!

Heb al veel informatie mogen ontvangen vanuit deze thread maar twijfel toch nog enorm wat ik kan doen.
Ik ben namelijk vorig jaar uit huis gegaan en heb daarom voor het eerst zelf een energiecontract afgesloten tegen redelijke prijzen, nu heb ik blijkbaar 4 dagen geleden een aanbieding gehad waar ik nu geen gebruik meer van kan maken?

Per 18/05 loopt ons vast energiecontract af bij EnergieDirect, deze wordt zie ik nu net omgezet naar een variabel contract, helaas is het vanwege de hoge energie prijzen niet meer mogelijk om deze te verlengen volgens ED.

[Afbeelding]

Wat zouden jullie in dit geval doen? Bij ED blijven met de huidige tarieven , rondkijken en zodra er een 'goede aanbieding' voordoet blijven of overstappen naar andere partij? Kan ik zo maar overstappen?

Heb ook bij diverse sites (gaslicht, en shell energy gekeken) maar daar lijk ik rond de zelfde en soms wel meer te gaan betalen per maand..

Aangeboden tarieven:

***members only***
Dat is vreemd, ik heb vorige week nog een nieuw aanbod van ED gehad voor een jaarcontract...
Mijn huidige contract loop af op 31-05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-04 10:57

n0ss

⭐⭐⭐

BeeJee78 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:59:
[...]

Dat is vreemd, ik heb vorige week nog een nieuw aanbod van ED gehad voor een jaarcontract...
Mijn huidige contract loop af op 31-05
Ik ook, maar als ik nu via de app naar producten ga is de aanbieding weg, en via de app bot krijg ik te horen dat er geen verlenging mogelijk is. (zie screenshot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
n0ss schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:03:
[...]

Ik ook, maar als ik nu via de app naar producten ga is de aanbieding weg, en via de app bot krijg ik te horen dat er geen verlenging mogelijk is. (zie screenshot)
Nu je het zegt, bij mij is ie ook weg! Ze weten echt niet wat ze willen bij ED....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henkebek
SidewalkSuper schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:32:
Verbaas me er toch ten zeerste over dat iedereen nog steeds graag een soort van vast (en erg duur) contract wil, terwijl de dynamische (en ook veel goedkopere) contracten echt mega interessant zijn (in deze tijd van het jaar vooral).
Is inderdaad opvallend. In sommige reacties hier meen ik te lezen dat mensen denken dat je heel actief met je stroomverbruik bezig moet zijn om voordeel uit dynamische tarieven te halen. Maar zelfs in de piekuren zijn de dynamische Kwh prijzen eigenlijk altijd een paar cent goedkoper dan de kwh prijzen uit de vaste contracten. Reken daarbij dat je in het weekend je stroom deels gratis krijgt, of zoals afgelopen weekend, zelfs geld toe voor je verbruik. Maar ook doordeweeks zijn de tarieven op zonnige en winderige dagen vaak tot wel 50% lager. En dan toch gaan mensen liever voor 44 cent vast ;)

Macht der gewoonte en gevoel van zekerheid, I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
Laatst overgestapt van Oxxio naar Coolblue energie wegens het grote verschil in prijzen:

https://ibb.co/DpYtwTq

https://ibb.co/gy8ZfGv

Nou krijg ik zojuist de nieuwe prijzen van Oxxio voor volgende maand:

https://ibb.co/SvzFJvf

Flink gezakt dus qua prijs, elektra zelfs iets goedkoper.
Ik heb nog 1 dag om Coolblue (binnen de 14 dagen) te annuleren.

Toch maar weer bij Oxxio blijven in de hoop dat hun prijzen maandelijks blijven dalen en de betrouwbaarheid van een bedrijf als Oxxio? Of Coolblue door laten gaan en die prijs voor een kwartaal vastzetten?

Wat een gedoe met die prijzen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
w0ut3r- schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:39:
Laatst overgestapt van Oxxio naar Coolblue energie wegens het grote verschil in prijzen:

https://ibb.co/DpYtwTq

https://ibb.co/gy8ZfGv

Nou krijg ik zojuist de nieuwe prijzen van Oxxio voor volgende maand:

https://ibb.co/SvzFJvf

Flink gezakt dus qua prijs, elektra zelfs iets goedkoper.
Ik heb nog 1 dag om Coolblue (binnen de 14 dagen) te annuleren.

Toch maar weer bij Oxxio blijven in de hoop dat hun prijzen maandelijks blijven dalen en de betrouwbaarheid van een bedrijf als Oxxio? Of Coolblue door laten gaan en die prijs voor een kwartaal vastzetten?

Wat een gedoe met die prijzen 8)7
Flink gezakt is nog altijd duurder dan shell of coolblue
Ik zou overstappen wordt het goedkoper kun je altijd voor 100 euro boete terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05:51
In maart mijn contract moeten veranderen wegens zeer hoge tarieven na 1 jaar vast bij energiedirect, uiteindelijk bij Shell energy terecht gekomen en daar een variable contract afgesloten. Nu 1 maand later zijn de tarieven sterk verlaagd bij Shell voor nieuwe klanten. Telefonisch contact gehad en er is geen enkele flexibilitieit met betrekking tot de herziening van variabele tarieven buiten januari/juli

Hoe is jullie ervaring hiermee bij andere leveranciers? Ik ben weer op zoek naar een nieuwe leverancier na (na opzegtermijn) 36 dagen Shell energy....

Bij afsluiten:
Normaal kWh:0.50
Dal kWh: 0.44
Gas m3: 1.77

Nu:
Normaal kWh:0.42
Dal kWh: 0.36
Gas m3: 1.57

(ex belastingen)

[ Voor 12% gewijzigd door n0pe op 26-04-2022 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
n0pe schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:17:
In maart mijn contract moeten veranderen wegens zeer hoge tarieven na 1 jaar vast bij energiedirect, uiteindelijk bij Shell energy terecht gekomen en daar een variable contract afgesloten. Nu 1 maand later zijn de tarieven sterk verlaagd bij Shell voor nieuwe klanten. Telefonisch contact gehad en er is geen enkel flexibilitieit met betrekking tot de herziening van variabele tarieven.

Hoe is jullie ervaring hiermee bij andere leveranciers? Ik ben weer op zoek naar een nieuwe leverancier na (na opzegtermijn) 36 dagen Shell energy....

Bij afsluiten:
Normaal kWh:0.57
Dal kWh: 0.50
Gas m3: 2.30

Nu:
Normaal kWh:0.42
Dal kWh: 0.36
Gas m3: 1.57
Die prijzen onder Nu zijn excl. belasting he? Die bovenste niet neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05:51
BeeJee78 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:32:
[...]

Die prijzen onder Nu zijn excl. belasting he? Die bovenste niet neem ik aan?
Aangepast, Shell zet het bij het aanbod uitgesplitst en op het contract als all-in prijs per kWh, alsnog een vrij groot verschil. Toch maar beter uitzoeken hoe het nu zit met zonnepanelen en day ahead prijzen aangezien ik de prijs voorlopig alleen maar omlaag zie gaan (speculatie)

[ Voor 39% gewijzigd door n0pe op 26-04-2022 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
RoscoP schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:16:
[...]

Ik heb ook niet gezegd dat je dat niet kan doen. Op de website kan je de hoogte van je termijnbedrag met 10% naar boven of naar beneden brengen.
Het is mij gelukt om van 150 euro naar 75 euro per maand te gaan. Nu moet ik wel zeggen dat ik de afgelopen maanden flink weinig verbruikt heb en dat dit ook mijn argument is richting VattenFal. Standaard kon ik ook iets van 10% omlaag :) maar als je ff een berichtje doet dan kunnen ze met je meedenken...

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

TFHfony

Professional Weirdo

Rusland lijkt begonnen te zijn met de gaskraan te sluiten. Dus... snel nog even een nieuw contract afsluiten voor degene die nog moeten:
https://www.ad.nl/buitenl...ering-aan-polen~a33edad7/

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:28
TFHfony schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:28:
Rusland lijkt begonnen te zijn met de gaskraan te sluiten. Dus... snel nog even een nieuw contract afsluiten voor degene die nog moeten:
Inderdaad, net toch maar een contractje afgesloten bij Shell Energy (zit net na de afloop van NLE contract, nu met flexibele tarieven)
Gas van 2,10 naar 1,94
Elektra normaal van 0,541 naar 0,447
Elektra laag van 0,411 naar 0,392

Totale besparing per jaar zo'n € 500,- Niet schokkend maar mooi meegenomen.

EDIT: Blijkbaar zijn de tarieven vandaag al aangepast, als ik de post van @n0pe van vanmiddag zie (of zit daar ODE nog niet bij in? ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door Batilan op 26-04-2022 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hp68
Batilan schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 23:45:
[...]

Inderdaad, net toch maar een contractje afgesloten bij Shell Energy (zit net na de afloop van NLE contract, nu met flexibele tarieven)
Gas van 2,10 naar 1,94
Elektra normaal van 0,541 naar 0,447
Elektra laag van 0,411 naar 0,392

Totale besparing per jaar zo'n € 500,- Niet schokkend maar mooi meegenomen.

EDIT: Blijkbaar zijn de tarieven vandaag al aangepast, als ik de post van @n0pe van vanmiddag zie (of zit daar ODE nog niet bij in? ;) )
Nee hoor dit tarief is juist 3 dgn geleden verlaagd was eerst hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razbunare
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-04 17:15
Het contract van mijn ouders loopt half juni af. Die zitten nu bij Eneco die blijkbaar het meest via Gazprom ontvangen.
Doe ik er goed aan nu al een contract voor ze af te sluiten bij bv shell of coolblue?
Ik ben bang dat de kraan verder dicht gaat en de tarieven drastisch stijgen. Vooral bij eneco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin7182
  • Laatst online: 22:46
razbunare schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:34:
[...]

Ik ben bang dat de kraan verder dicht gaat en de tarieven drastisch stijgen. Vooral bij eneco.
Angst is een slechte raadgever. De russen hebben er baat bij omdat de prijzen de pan uit stijgen. Maar helemaal afsluiten hebben ze niks aan; fossiele brandstoffen zijn hun grootste zoniet enige inkomstenbron.
In plaatst van een nog steeds veel te duur contract zou je je ook kunnen richten op minder gasverbruik of zelfs helemaal van het gas af. Dankzij de hoge gasprijs zijn de alternatieven voordeliger dan ooit. Daarnaast betaalt een huishouden +/- €300 vaste kosten per jaar. Zeker als je al weinig gebruikt, is het laatste zetje helemaal voordelig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w0ut3r-
Toen ik dit zag heb ik toch maar mijn Coolblue energie variabel geannuleerd (binnen de 14 dagen bedenktijd) en bij ShellEnergy snel nog een jaarcontract afgesloten.

Het blijft belachelijk veel geld, 1,92€ per kuub gas.
Maar ik wordt helemaal gek van die prijs wisselingen, dus ik vind het wel fftjes mooi voor een jaartje zo.

Mochten de prijzen echt gigantisch zakken neem ik die €100 opzegboete wel voor lief (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Fascinerend, kijken wie er het eerst buigt. Rusland heeft het geld hard nodig.

Zet persoonlijk mijn geld in op Polen. Onderschat nooit en te nimmer het nationalisme- zeker niet in Europa. Het overschaduwd gezond verstand en economie. En iedereen heeft een hekel aan Russen maar Polen nog een beetje extra.
Denk dat Putin zijn hand heeft overspeelt met het treiteren van de Europese Unie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:16

Malarky

Wils voor wat ieder

SidewalkSuper schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:32:
Dat zei iedereen hier ook toen veel Tweakers inclusief mijn omgeving eind januari 2022 notabene voor 5jaar Leaseplan Energie voor €1,07? m3 koos.

Was ook een belachelijke slechte prijs om 5 jaar voor te kiezen terwijl de oorlog op het punt van beginnen stond. Omdat het vervroegd wisselen als grootverbruiker voor €150 een schijntje is, toch maar gedaan.

En nu zou iedereen die variabel gas heeft willen dat ze 5 jaar vast hadden gezet nog in 2022.
skozaa schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:23:
Weetje... 1 ding viel me zojuist op.

ik heb op gaslicht.com een postcode opgegeven willekeurig " 2201 AA " en daarna mijn eigen... en post 2201 AA betaal je gewoon meer stroom dan op mijn eigen postcode.

Wat is dat voor een naaierij eigenlijk :)

Prijs gesorteerd op 2 persoons verbruik en goedkoopste op moment. MEGA Energie
Ook altijd zo geweest voor gas trouwens. Hoe verder woonachtig van Groningen hoe hoger de leverkosten van gas. Al is dat een minimaal verschil. En inderdaad verschil van netbeheerder met eigen kosten.
[...]

Dynamische beprijzers als Zonneplan, Frank Energie, EasyEnergy en de diverse EnergyZero labels zijn het goedkoopste op dit moment. Met stroom is het gemiddelde dagtarief de afgelopen weken zo'n 8 tot 10 cent per kwh lager tov het goedkoopste vaste contract en gas zo'n 20 cent per m3 tov goedkoopste vaste contract.
Als ik het populaire zondergas bekijk met hun eigen prijsvoorbeeld (mag aannemen dat ze die scherp neerzetten) lijkt variabele energie zeker niet het goedkoopste te zijn.

LeverancierNormaal kWhDal kWhEnkel / Flex kWhGas m³ Leveringskosten p.p. p/mNieuwe tarieven
Mega Modelcontract€0,420€0,335€0,393€1,771€4,841 juli
Coolblue Kwartaal Zeker€0,469€0,447€0,462€1,920€6,49Na 3 maanden
Shell Energy 1 jaar vast€0,447€0,392€0,419€1,929€5,83Na 1 jaar (+€100 bonus)
Budget Energie Variabel€0,449€0,401€0,433€1,933€5,991 mei (1e van elke maand)
Zondergas Flex NL--€0,443€2,001€6,49Per uur/dag
Shell Energy Variabel€0,510€0,445€0,476€2,018€6,041 juli

MEGA is veruit de beste deal en als je daar geen klant wil zijn en wat zekerheid wil dan Shell vast. Coolblue is goedkoop op gas maar juist ietwat duur op stroom.

Gulf was zeker ook interessant maar daar gaan de prijzen per 1 mei al fors omhoog.

Volgens mij betalen de Eneco's van deze wereld betalen helemaal niet die per-uur marktprijzen voor het grootste deel van hun afname, als het zo simpel was hadden ze niet zo'n groot kantoor vol handelaren. Die kopen juist op goedkope momenten voor grote hoeveelheden in. Ik heb voor meerdere grote energieleveranciers gewerkt (als contractor) en weet uit 1e hand dat die dure handelaren zichzelf normaliter echt wel een aantal keer terugverdienen.
[...]

Dynamische beprijzers als Zonneplan, Frank Energie, EasyEnergy en de diverse EnergyZero labels zijn het goedkoopste op dit moment. Met ... gas zo'n 20 cent per m3 tov goedkoopste vaste contract. ...
Hoe kom je bij die 20cent goedkoper?

De €1,7708 van MEGA is opgebouwd uit (als ik het juist heb):
- €1,0137 kaal gas tarief
- €0,2129 BTW
- €0,4395 energiebelasting
- €0,10466 ODE (Opslag Duurzame Energie)

Frank energie rekent ook nog een inkoopvergoeding van €0,0803 ex btw voor gas. Gelukkig tonen ze in hun tabel - bij optie - ook het all-in tarief. De lag afgelopen dagen tussen de 1,70 en 1,80 maar begin april boven de 2 euro. Hun all-in prijs is zeker niet zeker niet consequent 20ct onder dat van Shell of de variabele contracten die ook gewoon vast zijn tot het mooie weer van 1 juli. Over heel april kom je eerder op zo'n 1,80 gemiddeld uit en dat was de 1e helft van april eerder 1,90.

[ Voor 91% gewijzigd door Malarky op 28-04-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razbunare
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-04 17:15
Martin7182 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:24:
[...]

Angst is een slechte raadgever. De russen hebben er baat bij omdat de prijzen de pan uit stijgen. Maar helemaal afsluiten hebben ze niks aan; fossiele brandstoffen zijn hun grootste zoniet enige inkomstenbron.
In plaatst van een nog steeds veel te duur contract zou je je ook kunnen richten op minder gasverbruik of zelfs helemaal van het gas af. Dankzij de hoge gasprijs zijn de alternatieven voordeliger dan ooit. Daarnaast betaalt een huishouden +/- €300 vaste kosten per jaar. Zeker als je al weinig gebruikt, is het laatste zetje helemaal voordelig :)
Tnx! Maar ze zitten in de sociale huur en hebben het niet breed.
Huis is energielabel c en wil toch graag dat ze niet in de knel komen met een te hoog tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
^^ dat is wel jammer, helemaal van het gas af is dan misschien geen optie. Los van evt. overstappen zou ik toch proberen om gewoon minder gas te gebruiken, dat maakt altijd nog het grootste verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-04 16:59
Ik ben ook maar gezwicht voor de Shell Energy.
Ben benieuwd hoe lang Rusland die wilt volhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 10:23
Ik begrijp niet helemaal waarom iedereen zich nu zo druk maakt om gasprijzen. Tot ca. oktober verbruik je bijna geen gas. De hogere m3 prijs heeft over de zomer heen niet zoveel effect op je uiteindelijke rekening. Gewoon rustig afwachten tot er een beter moment komt.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 03:11
Malarky schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:54:
Dat zei iedereen hier ook toen veel Tweakers inclusief mijn omgeving eind januari 2022 notabene voor 5jaar Leaseplan Energie voor €1,07? m3 koos.

Was ook een belachelijke slechte prijs om 5 jaar voor te kiezen terwijl de oorlog op het punt van beginnen stond. Omdat het vervroegd wisselen als grootverbruiker voor €150 een schijntje is, toch maar gedaan.

En nu zou iedereen die variabel gas heeft willen dat ze 5 jaar vast hadden gezet nog in 2022.
Tja, en geef het nog een jaar en dan staan de zaken er ongetwijfeld weer anders voor -- qua gasprijzen, en wellicht ook qua opzegboetes, al is dat laatste natuurlijk pure speculatie.

Achteraf is altijd mooier wonen, er zijn op ieder gegeven moment altijd mensen die zich op de borst mogen kloppen dat ze de "juiste" beslissing hebben genomen en nu spekkoper zijn, dankzij hun ongetwijfeld superieure vermogen de toekomst te voorspellen. In crisistijd is er ook plotseling een wildgroei aan experts -- in korte tijd is Nederland duizenden virologen, economen, militair strategen en energie-analisten rijker geworden. :P

Het is "bagatelliseren", van "bagatel". A, a, e, twee keer l, één keer s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

MneoreJ schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:21:
[...]

Tja, en geef het nog een jaar en dan staan de zaken er ongetwijfeld weer anders voor -- qua gasprijzen, en wellicht ook qua opzegboetes, al is dat laatste natuurlijk pure speculatie.
Het was ook een reactie op de bewering dat vaste contracten 'duur' zijn en variabele contracten mega interessant. Dat we variabel moesten blijven tot prijsdalingen is ons door vele media en websites al sinds september 2021 voorgehouden. Terwijl dat dus niet zo zeker is.

Wat wel zeker is - en waar mijn reactie over gaat - als je een grootverbruiker bent (zoals mijn ouders) en de overstap boete van 150 euro dus een schijntje op je maandelijkse energielasten zijn is langdurig vastzetten voor een - op dat moment - absolute bodemprijs vrijwel altijd de juiste keuze. De overstapboetes zijn gewoon te laag voor grootverbruikers, die 'verdienen' ze in weken terug, mochten de prijzen elders toch dalen.

Ik verwacht zelf ook dat de ACM wat aan die overstapboetes gaat doen, maar dat gaat niet over 1 nacht ijs en kan ook niet wijzigen voor bestaande al afgesloten contracten. Dus geniet er nog van zolang het duurt :+
RaymondD schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:16:
Ik begrijp niet helemaal waarom iedereen zich nu zo druk maakt om gasprijzen. Tot ca. oktober verbruik je bijna geen gas. De hogere m3 prijs heeft over de zomer heen niet zoveel effect op je uiteindelijke rekening. Gewoon rustig afwachten tot er een beter moment komt.
Eind 2021 waren de adviezen alom om toch voor variabel te blijven en je gas niet vast te zetten voor net boven de 1 euro per kuub. Je ging toch niet vastzetten voor 1 euro per kuub. In de zomer van 2022 zou alles beter zijn en kon je weer mooi vastzetten.....

Wat we nu weten is dat de energieleverancier in heel Europa de taak hebben om in de komende maanden de gasreserves maximaal te gaan vullen, we moeten maar afwachten wat daarvan het effect is op de 'aanbiedingen'.

[ Voor 26% gewijzigd door Malarky op 27-04-2022 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:28
Het is maar de vraag of het gaat lukken om de gasreserves te vullen. Poetin heeft voordeel bij een lage gasreserve in het westen en heeft vaker instabiliteit/ afhankelijkheid als handelsmerk gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:48
[...]
Ook altijd zo geweest voor gas trouwens. Hoe verder woonachtig van Groningen hoe hoger de leverkosten van gas. Al is dat een minimaal verschil. En inderdaad verschil van netbeheerder met eigen kosten.
[...]
De gasregiotoeslag bestond inderdaad, maar deze is afgeschaft per 1-1-2020 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 31-03 19:14
Beste Tweakeraars,

Momenteel hebben wij in ons app. stadsverwarming maar wij gaan over een maand verhuizen naar een woning met stroom en gas welke geen stadsverwarming heeft. Wij zijn dus genoodzaakt een nieuw contract af te sluiten bij 1 van de energieleveranciers in NL, voor in ieder geval gas. Stroom loopt momenteel nog bij Vattenfal met een contract t/m 31-12-2022.

Vraag is om iemand recent een contract heeft afgesloten en of er nog leuke aanbieding(en) zijn momenteel? Ik heb lopen zoeken maar zie door de bomen het bos niet meer en wil toch met zekerheid een (goede) overstap maken.

Hoor er graag van.

Gegroet! Kees

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Keesknd schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:28:
Vraag is om iemand recent een contract heeft afgesloten
In dit topic staan meerdere berichten van mensen die onlangs overgestapt zijn, met hun motivatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 11:56
[...]

Ik heb het ook over de huidige stand van zaken. Destijds heb ik me ook nog flink druk gemaakt om mijn ouders op een vast contract te zetten voor een goede periode.

Het zou mij trouwens niet verbazen als zulke partijen komende winter alweer failliet gaan nav de hoge prijzen die dan nog steeds gerekend worden, terwijl ze er in hun modellen destijds op gokten dat het minder zou worden.

[ Voor 13% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-04-2022 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-04 16:35
Beste Tweakeraars,

Momenteel hebben wij in ons app. stadsverwarming maar wij gaan over een maand verhuizen naar een woning met stroom en gas welke geen stadsverwarming heeft. Wij zijn dus genoodzaakt een nieuw contract af te sluiten bij 1 van de energieleveranciers in NL, voor in ieder geval gas. Stroom loopt momenteel nog bij Vattenfal met een contract t/m 31-12-2022.

Vraag is om iemand recent een contract heeft afgesloten en of er nog leuke aanbieding(en) zijn momenteel? Ik heb lopen zoeken maar zie door de bomen het bos niet meer en wil toch met zekerheid een (goede) overstap maken.

Hoor er graag van.

Gegroet! Kees
Ik ben zelf ook nog aan het kijken wat ik ga doen. Met het laatste nieuws omtrent Putin en zijn gaskraan, ga ik komende dagen ook maar 'iets' kiezen.

Naar mijn mening is de tabel in de post van @Malarky een goede samenvatting van de goedkoopste opties, zie reactie.

Ik twijfel tussen 1 jaar vast bij Shell met een opzeg boete van 100 euro, of Coolblue energie die per 3 maanden de prijzen aanpast. Ik begin overigens steeds meer te neigen naar Shell. Mochten de prijzen gaan stijgen, dan zit je goed. Mochten de prijzen aanzienlijk gaan dalen dan betaal je die 100 euro (geen idee hoe/wat met de welkomstkorting - anders zou je quitte spelen).

[ Voor 15% gewijzigd door DMC90 op 28-04-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

DMC90 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:46:
[...]
Ik begin overigens steeds meer te neigen naar Shell. Mochten de prijzen gaan stijgen, dan zit je goed. Mochten de prijzen aanzienlijk gaan dalen dan betaal je die 100 euro (geen idee hoe/wat met de welkomstkorting - anders zou je quitte spelen).
Die zogeheten 'welkomstkorting' is in Nederland in de praktijk altijd een 'zit-je-contract-uit-bonus'. Je krijgt pas als je je volle contract afmaakt met je eindejaars afrekening die 100 euro welkomstkorting.

Sterker als je door een administratieve fout na 364 dagen bent vertrokken kan je fluiten naar je 100 euro.
Zie de tabel van mij paar post boven jou, dat is zo'n beetje wat er beschikbaar is nu en qua prijs interessant. Zondergas idee heeft ook aantal alternatieven als Frank Energie, ANWB energie, Energy Zero, etc. waar je per uur stroom en per dag gas betaald.

[ Voor 30% gewijzigd door Malarky op 28-04-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
Malarky schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:06:
[...]

Die zogeheten 'welkomstkorting' is in Nederland in de praktijk altijd een 'zit-je-contract-uit-bonus'. Je krijgt pas als je je volle contract afmaakt met je eindejaars afrekening die 100 euro welkomstkorting.

Sterker als je door een administratieve fout na 364 dagen bent vertrokken kan je fluiten naar je 100 euro. Anders dok ik de 100 euro en stap ik over naar een (aanzienlijk) goedkopere aanbieder.

[...]

Zie de tabel van mij paar post boven jou, dat is zo'n beetje wat er beschikbaar is nu en qua prijs interessant. Zondergas idee heeft ook aantal alternatieven als Frank Energie, ANWB energie, Energy Zero, etc. waar je per uur stroom en per dag gas betaald.
Thanks voor de heads up :) Als ik overstap naar Shell, hoop ik dat ik kan fluiten naar de welkomstkorting, anders zou het betekenen dat de prijzen alleen nog maar meer gestegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
DMC90 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:58:
[...]

Thanks voor de heads up :) Als ik overstap naar Shell hoop ik kan fluiten naar de welkomstkorting, want dat zou moeten betekenen dat de prijzen alleen nog maar meer gestegen zijn.
Gedaald zul je bedoelen. Of stap je juist over bij prijsstijging?

[ Voor 70% gewijzigd door Martin7182 op 28-04-2022 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:12
Malarky schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:06:
[...]

Sterker als je door een administratieve fout na 364 dagen bent vertrokken kan je fluiten naar je 100 euro.
De soep wordt niet zo heet gegeten als zij wordt opgediend - afhankelijk van de leverancier. Zie ook deze reactie van @Melkunie .

[ Voor 19% gewijzigd door Mawlana op 28-04-2022 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
Martin7182 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:10:
[...]

Gedaald zul je bedoelen. Of stap je juist over bij prijsstijging?
Lees nu hoe vreselijk kom mijn zin was. Ik bedoel inderdaad dat ik hoop dat de prijzen dalen, ik 100 euro boete moet betalen en geen welkomstkorting krijg wegens een overstap naar een goedkopere leverancier :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-04 23:37
[...]
Je kan gewoon gas laten toevoegen aan je lopende contract bij Vattenfall. Wel even vragen welke prijs ze dan geen rekenen. Kan wellicht interessant zijn.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

SidewalkSuper schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:45:
flink druk gemaakt om mijn ouders op een vast contract te zetten voor een goede periode.
Ik dank bijna God op mijn blote knieën dat ik het 1 jaar geleden voor 4 jaar heb vastgezet.
Gas voor 0,80 cent per kuub. Mijn verbruik is de afgelopen vier jaar steevast 14m^3 per
jaar ( alleenstaand, apartement met blokverwarming), dus gas is alleen voor koken.

Het stroomverbruik is daarentegen wat hoger in verbruik (Servers in meterkast anyone ? :P)
en komt met 3100kWh tussen 2 en 3 persoons in. Mijn termijnbedrag staat op 65 euro en kreeg
afgelopen jaar 150 euro terug.

De verwarming, die via de VvE bijdrage gaat, staat bij mij bijna nooit aan, allleen als het echt bok koud
is, 4-5x per jaar, anders is het gewoon truitje aan, en eventueel extra dekentje.
Van de VvE kreeg ik afgelopen jaar 350 euro terug. Wat allemaal in extra aflossing van de hypotheek gaat. ;)

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:53
Ome Ernst schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:31:
[...]

Ik dank bijna God op mijn blote knieën dat ik het 1 jaar geleden voor 4 jaar heb vastgezet.
Gas voor 0,80 cent per kuub. Mijn verbruik is de afgelopen vier jaar steevast 14m^3 per
jaar ( alleenstaand, apartement met blokverwarming), dus gas is alleen voor koken.

Het stroomverbruik is daarentegen wat hoger in verbruik (Servers in meterkast anyone ? :P)
en komt met 3100kWh tussen 2 en 3 persoons in. Mijn termijnbedrag staat op 65 euro en kreeg
afgelopen jaar 150 euro terug.

De verwarming, die via de VvE bijdrage gaat, staat bij mij bijna nooit aan, allleen als het echt bok koud
is, 4-5x per jaar, anders is het gewoon truitje aan, en eventueel extra dekentje.
Van de VvE kreeg ik afgelopen jaar 350 euro terug. Wat allemaal in extra aflossing van de hypotheek gaat. ;)
Maar als je verbruik slechts 14 m³ per jaar is, dan maakt het toch (bijna) niets uit wat je betaalt voor gas? Ja, hoogstens een paar euro. Je had waarschijnlijk beter de VvE aan een goedkoop contract kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

crispo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:34:
[...]
Maar als je verbruik slechts 14 m³ per jaar is, dan maakt het toch (bijna) niets uit wat je betaalt voor gas? Ja, hoogstens een paar euro. Je had waarschijnlijk beter de VvE aan een goedkoop contract kunnen helpen.
Gas en electriciteit gaat via Vattenfall. Ben aan het kijken om helemaal van het gas af te
gaan. Gas kostte me totaal 229 euro vorig jaar, en daarvan zijn er 218 leveringskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:50

Honesty

kattenneus!

Ome Ernst schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:47:
[...]

Gas en electriciteit gaat via Vattenfall. Ben aan het kijken om helemaal van het gas af te
gaan. Gas kostte me totaal 229 euro vorig jaar, en daarvan zijn er 218 leveringskosten.
Zal zeker van het gas afgaan als ik jou was, inductie wordt steeds beter en als je toch af en toe op gas wil koken kan je ook een butaangasstel pakken.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:53
[...]

gaan. Gas kostte me totaal 229 euro vorig jaar, en daarvan zijn er 217 leveringskosten.
Ja precies maar of je nu €0,80 of €2.00 betaalt voor gas zou voor jou zo'n €17 schelen op jaarbasis, de andere kosten zijn dan eigenlijk meer van belang. En inderdaad: ga koken op inductie en haal je eigen gasmeter eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Honesty schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:49:
Zal zeker van het gas afgaan als ik jou was, inductie wordt steeds beter en als je toch af en toe op gas wil koken kan je ook een butaangasstel pakken.
Ik zit echt /net/ te kijken wat dat allemaal kost. Puur een ander fornuis laat ik even buiten de
vergelijking.
Huidig contract loopt nog 3 jaar. Ik ga er van uit (assumption is the mother of all fuckups) dat Vattenfall
dit alleen via een nieuw contract wil gaan doen. Mijn termijnbedrag is nu 65 euro, en krijg waarschijnlijk
meer dan 250 terug.
Reken ik 200 kWh voor een keramische kookplaat, kom ik op een termijnbedrag van 89,30 waar ik in
alle waarschijnlijkheid nog behoorlijk kan gaan bijbetalen.
Ik denk dat ik nog maar even ga wachten tot huidig contract gaat aflopen....

Edit :
----[Knip en plakwerk vanaf Vattenfall.nl]-----
Je hebt een vast contract dat binnenkort afloopt
Loopt je contract binnenkort af, dan ga je automatisch over op een variabel contract. We doen je nu geen aanbod voor een nieuw vast contract. Gezien de huidige situatie in Oekraïne liggen onze vaste prijzen vele malen hoger dan onze variabele tarieven. Een variabel contract is op dit moment onze beste optie. Wel ga je met de variabele tarieven van nu meer betalen dan je nu betaalt. Na afloop van je contract gaan je energiekosten dus omhoog.
----------------------------------------------------------
Nee, dank je. Ik laat het zoals het is voorlopig.

[ Voor 28% gewijzigd door Ome Ernst op 28-04-2022 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 31-03 19:14
DMC90 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:46:
[...]

Ik ben zelf ook nog aan het kijken wat ik ga doen. Met het laatste nieuws omtrent Putin en zijn gaskraan, ga ik komende dagen ook maar 'iets' kiezen.

Naar mijn mening is de tabel in de post van @Malarky een goede samenvatting van de goedkoopste opties, zie reactie.

Ik twijfel tussen 1 jaar vast bij Shell met een opzeg boete van 100 euro, of Coolblue energie die per 3 maanden de prijzen aanpast. Ik begin overigens steeds meer te neigen naar Shell. Mochten de prijzen gaan stijgen, dan zit je goed. Mochten de prijzen aanzienlijk gaan dalen dan betaal je die 100 euro (geen idee hoe/wat met de welkomstkorting - anders zou je quitte spelen).
Ik ben voor veilig gegaan en zojuist dan ook gekozen voor Shell, 1 jaar vast. Mochten er nu gekke dingen gebeuren met gas vanuit Rusland dan wordt de gas prijs in ieder geval voor een jaartje niet hoger ;-) -en daarna zien we wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:42
Ome Ernst schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:13:
Huidig contract loopt nog 3 jaar. Ik ga er van uit (assumption is the mother of all fuckups) dat Vattenfall
dit alleen via een nieuw contract wil gaan doen.
Volgens mij is dat niet zo.
Je kan volgens mij alleen je gas afsluiten en voor stroom loopt je contract door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Plenkske schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:36:
Volgens mij is dat niet zo.
Je kan volgens mij alleen je gas afsluiten en voor stroom loopt je contract door.
Er is maar een manier om dat zeker te weten.
Ik ga binnenkort eens bij Vattenfall zelf informeren wat de mogelijkheden zijn.
iig bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:47
Stroomprijs van Shell nog verder gezakt? Niet slecht!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6L2Z6Z0KaVVUhuOpOVxMIdqQNs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHDEE1OC1Ub3dqSrSe2OT3ST.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Ik heb gisteren het vast gezet voor veel meer geld....wel met 100 euro welkomstbonus. Annuleren en opnieuw aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

kx22 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:19:
Ik heb gisteren het vast gezet voor veel meer geld....wel met 100 euro welkomstbonus. Annuleren en opnieuw aanvragen?
Of dat het waard is kun je uitrekenen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijsdm
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:26
kx22 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:19:
Heb je daar ook de energiebelasting bij opgeteld?

Ik heb namelijk gister ook bij Shell het 1 jaar vast contract afgesloten en heb deze prijzen (incl. belasting):

Enkeltarief € 0,41862 per kWh
Normaaltarief € 0,44729 per kWh
Daltarief € 0,39221 per kWh

Gastarief € 1,92887 per m3

En dan ook nog de €100,- welkomstkorting i.p.v. de huidige 50. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoscoP

RoscoP

Maurice- schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:06:
Stroomprijs van Shell nog verder gezakt? Niet slecht!
Tarief is nog hetzelfde vergeleken met vorige week, alleen Bonus is €50 minder (in jou voorbeeld).
RoscoP schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:32:
[...]

Tarieven Shell 1 jr vast all-in:
GASE nrmE dal
23 apr1,9288700,4472900,392210
2 mrt1,9651710,4046210,355961
15 feb1,6626710,4046210,355961

[ Voor 10% gewijzigd door RoscoP op 28-04-2022 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noukie_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYVZRxjL7BGzR25DIS_66wLsqcc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lBqN14Ds6l8wo6DA4l7rwm2J.png?f=fotoalbum_large

Dit is de aanbieding die ik nu zie.

7x415 ZO 41° + 7x415 ZW 41°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
Same here. Exact dezelfde tarieven maar minder welkomstkorting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
Ohja, de BTW vergeten. Nee dan heb ik geluk gehad met 100 euro welkomstbonus gisteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

kx22 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:35:
Ohja, de BTW vergeten. Nee dan heb ik geluk gehad met 100 euro welkomstbonus gisteren.
Nee je krijgt 50 euro welkomstkorting bij Shell als je stroom afneemt en nog eens 50 euro welkomstkorting als je ook gas afneemt. De aanbieding is deze week niet veranderd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• aukema
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Maar jongens.. Shell. Dat gaan we toch niet meer doen? #klimaatcrisis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:47
aukema schreef op donderdag 28 april 2022 @ 23:50:
Maar jongens.. Shell. Dat gaan we toch niet meer doen? #klimaatcrisis
Het belang van de Nederlandse portemonnee reikt verder dan de principes, dat is algemeen bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Maurice- schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 00:46:
[...]

Het belang van de Nederlandse portemonnee reikt verder dan de principes, dat is algemeen bekend.
Laten we dan ook maar gelijk olie uit rusland importeren.
Maargoed dat doen ze alsnog blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
[...]

[...]

Hoe kom je bij die 20cent goedkoper?

De €1,7708 van MEGA is opgebouwd uit (als ik het juist heb):
- €1,0137 kaal gas tarief
- €0,2129 BTW
- €0,4395 energiebelasting
- €0,10466 ODE (Opslag Duurzame Energie)

Frank energie rekent ook nog een inkoopvergoeding van €0,0803 ex btw voor gas. Gelukkig tonen ze in hun tabel - bij optie - ook het all-in tarief. De lag afgelopen dagen tussen de 1,70 en 1,80 maar begin april boven de 2 euro. Hun all-in prijs is zeker niet zeker niet consequent 20ct onder dat van Shell of de variabele contracten die ook gewoon vast zijn tot het mooie weer van 1 juli. Over heel april kom je eerder op zo'n 1,80 gemiddeld uit en dat was de 1e helft van april eerder 1,90.
20 cent goedkoper dan een VAST contract op moment van schrijven. Die MEGA model tarieven zijn maar voor 2 maanden, het vaste MEGA tarief is 2,05 euro per m3 (zelfs 30 cent meer dus).

Op moment van schrijven van de post die je hier boven quote was gas rond of zelfs onder de 1,70 per m3 bij de dynamische partijen, dat is dus meer dan 20 cent goedkoper dan de Shell en Coolblue vaste tarieven. Daarna was er weer even kort paniek door dat nieuws over Bulgarije en Polen, maar zijn de dagprijzen nooit hoger geworden dan de vaste tarieven van Shell en Coolblue. Inmiddels zijn de prijzen overigens weer stevig aan het dalen.

Gas is wat mij betreft echter niet zo interessant in deze maanden. Je moet vooral kijken naar stroom en daar is het verschil met CoolBlue en Shell sowieso veel groter, met dynamisch gemiddelde dag energieprijzen tussen de 0,17 per Kwh en 0,38 Kwh. Kortom altijd goedkoper dan de prijzen in de vaste contracten. En als je bereid bent op je stroomverbruik te letten kun je zelf natuurlijk die prijzen een beetje sturen. Bijvoorbeeld door vooral te wassen in het weekend (als stroom "gratis" is) of 's avonds laat de vaatwasser te laten draaien. Maar dat is niet eens een vereiste om goedkoper uit te zijn.

Wat je kiest hangt ook af van je idee van de toekomst. Als je bang bent dat de prijzen verder gaan stijgen dan zou ik zeker nu een vast contract kiezen. Ik denk echter nog steeds dat er in de loop van de zomer wel betere deals komen door verdere dalingen.

[ Voor 7% gewijzigd door henkebek op 29-04-2022 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Nu online
Eneco heeft mijn variabele prijzen aangepast volgens mij. Betaal nu voor:
- Eneco HollandseWind & Zon variabel (excl vaste kosten a 28,30 EUR per maand)
-- normaaltarief: EUR 0,37575
-- daltarief EUR 0,33082
- Eneco Gas variabel (excl vaste kosten a 21,54 EUR per maand)
-- normaaltarief EUR 1,60728

Weet iemand of je ook de vorige tarieven nog ergens terug kan vinden? Ik dacht namelijk dat ik op +/- 0,45 per kWh en 1,70 per m3 zat afgelopen maand. Als dit de variabele tarieven zijn, vind ik het prima voorlopig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
[...]

Maar je hebt net een contract voor 4 jaar :?

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

TvanW schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:15:
[...]

Maar je hebt net een contract voor 4 jaar :?
Nog 3 jaar looptijd. Als ik de gascomponent kan besparen is dat 700 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:32
Ome Ernst schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:38:
[...]

Voor mij is het de afgelopen jaren (ook maar 20/25m3 verbruik goedkoper geweest om gewoon gas te hebben en niet de meter te verwijderen. Door het gascomponent kreeg ik zoveel welkomstkorting dat dit de kosten van vastrecht en verbruik ruimschoots compenseerde. Met alleen electra kreeg ik geen of heel weinig bonus en was ik onderaan de streep stuk duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
B-Force schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:21:
Eneco heeft mijn variabele prijzen aangepast volgens mij. Betaal nu voor:
- Eneco HollandseWind & Zon variabel (excl vaste kosten a 28,30 EUR per maand)
-- normaaltarief: EUR 0,37575
-- daltarief EUR 0,33082
- Eneco Gas variabel (excl vaste kosten a 21,54 EUR per maand)
-- normaaltarief EUR 1,60728

Weet iemand of je ook de vorige tarieven nog ergens terug kan vinden? Ik dacht namelijk dat ik op +/- 0,45 per kWh en 1,70 per m3 zat afgelopen maand. Als dit de variabele tarieven zijn, vind ik het prima voorlopig :D
Deze prijzen zijn inclusief Opslag Duurzame Energie en Energiebelasting? Niet verkeerd als dat het geval is, want ik betaal momenteel bij Oxxio variable véél meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Ome Ernst schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:38:
[...]

Maar dat was vorig jaar toch ook al :?

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Force
  • Nu online
DMC90 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:55:
[...]

Deze prijzen zijn inclusief Opslag Duurzame Energie en Energiebelasting? Niet verkeerd als dat het geval is, want ik betaal momenteel bij Oxxio variable véél meer.
inclusief d:)b
Pagina: 1 ... 189 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4