Ik schreef al eerder in het topic (Januari), dat ik verwachtte dat mijn totale rekening zou dalen met betrekking tot voorgaande jaren. Men bestreed dat, maar..
Inmiddels zijn we een paar maanden verder.
Ja, het gas is duurder geworden, van €0,81 naar €1,25 per m3.
Stroom is goedkoper, door alle kortingen van €0,21 naar €0,19
Het leeuwendeel van mijn verbruik is stroom.
Met als gevolg dat mijn totale rekening inderdaad goedkoper uitvalt dan voorheen.
Zoals ik eerder al schreef, brengt me dat in verwarring, met de situatie op de energie markt, ik hoor horror verhalen om me heen en dan zou mijn energie rekening lager uitvallen ?
Bizar.
Per 1 Juli 2022 gaat de BTW op energie van 21% naar 9%
Daar wordt de rekening nog goedkoper van.
Ik besef dat 'nog goedkoper' heel idioot klinkt voor die mensen die bij god niet weten hoe ze de energie kosten moeten ophoesten.
Temperatuur binnen onder de 17 : Verwarming aan, thermostaat op 19 en trui.
Dat is 't wel zo'n beetje.
Laag gas verbruik door bovenstaande, weliswaar woon ik in een flat, omgeven door buren aan alle zijden. In principe verwarmen zij mijn huis...
Overigens, hoewel dit een huurhuis is, heb ik op eigen kosten een raam laten vervangen in de computer kamer, door HR++ glas, na toestemming van de woning corporatie.
De andere (slaap)kamer heeft ook enkel glas, maar daar staat de radiator al 25 jaar dicht en 't raam open (kiertje).
[
Voor 34% gewijzigd door
Spinner op 21-04-2022 14:43
]