Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 188 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.665 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

alki schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:55:
[...]

Echt we zitten weer op het niveau van voor de oorlog, energie reuzen naaien ons waar we bij staan.

https://www.barchart.com/futures/quotes/TG*1
Ze hebben denk ik veel verlies gemaakt afgelopen tijd op klanten die de tarieven vast hadden staan, terwijl de prijzen opliepen. Dat gaan ze aankomende tijd goedmaken denk ik.

Hoi!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

alki schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:55:
[...]

Echt we zitten weer op het niveau van voor de oorlog, energie reuzen naaien ons waar we bij staan.

https://www.barchart.com/futures/quotes/TG*1
De inkoopprijs is nog altijd 5x hoger dan ruim een jaar geleden. Het feit dat deze voor de oorlog niet leidde tot nòg hogere prijzen is omdat men incalculeerde dat er minder vraag zou zijn in de zomer en de aanname dat de prijzen zouden dalen na ongekende stijgingen.
Bovendien zijn futures verwachtingen. Die kunnen elk moment weer volledig omslaan. Dat energiemaatschappijen geen jarenlange contracten aanbieden is dus begrijpelijk. Ze lopen namelijk enorme risico's. Als de prijzen stijgen lijden ze flink verlies. Als de prijzen dalen stappen klanten over naar de concurrent tegen een piepkleine boete. High risk low reward dus.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:02
Na aan te hebben gegeven op te willen zeggen bij Greenchoice kon er toch een jaarcontract geleverd worden voor de volgende tarieven:

Totaal (incl. btw)
Normaaltarief € 0,4697 per kWh
Daltarief € 0,4016 per kWh
Vaste leveringskosten per dag € 0,2082
Netbeheerkosten per dag € 0,6966
Gas: Tarief € 1,9669
Netbeheerkosten per dag € 0,5124

Leek me prima gezien de concurrenten (Mega zag ik niet zitten), dus maar akkoord gegaan.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:36
Dat is dan1,6 cent goedkoper dan bij mij, 2 dagen geleden, maar misschien omdat jij op dit ogenbik al/nog klant bent? Ik ben dat nu niet, maar wel in verleden. Echter , ik krijg een welkomst korting, en jij niet denk ik? :?

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:45
Slaapje schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:12:
Na aan te hebben gegeven op te willen zeggen bij Greenchoice kon er toch een jaarcontract geleverd worden voor de volgende tarieven:

Totaal (incl. btw)
Normaaltarief € 0,4697 per kWh
Daltarief € 0,4016 per kWh
Netbeheerkosten per dag € 0,6966
Gas: Tarief € 1,9669
Netbeheerkosten per dag € 0,5124

Leek me prima gezien de concurrenten (Mega zag ik niet zitten), dus maar akkoord gegaan.
En nog steeds een teruglevertarief van €0,09?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 16:02
GioStyle schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:53:
[...]

En nog steeds een teruglevertarief van €0,09?
Ja volgens mij wel, maakt voor mij nog niet uit. Nog geen panelen hier...
Naalroc schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:48:
Dat is dan1,6 cent goedkoper dan bij mij, 2 dagen geleden, maar misschien omdat jij op dit ogenbik al/nog klant bent? Ik ben dat nu niet, maar wel in verleden. Echter , ik krijg een welkomst korting, en jij niet denk ik? :?
Ik heb geen idee, vorige voorstel van twee weken geleden zat op bijna 2,57 per kuub gas.. Hier geen welkomst bonus inderdaad.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 19:24:
Als de prijzen dalen stappen klanten over naar de concurrent tegen een piepkleine boete. High risk low reward dus.
Dit met name. Stijgende prijzen hoeven geen verlies op te leveren want dat kan je afdekken. Maar dan zit je wel met dure energie als je klanten weglopen. Als die opzegboete vervalt (of flink hoger wordt) zal de markt beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:00
EWK schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:44:
[...]

Ze hebben denk ik veel verlies gemaakt afgelopen tijd op klanten die de tarieven vast hadden staan, terwijl de prijzen opliepen. Dat gaan ze aankomende tijd goedmaken denk ik.
Echt niet vaste contracten hebben ze vorigjaar al ingekocht tegen 20dollar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

alki schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:21:
[...]

Voor een deel(tje) heb je vast gelijk, ze zullen een X percentage lange termijn kopen, maar ook zeker een deel op de spotmarkt. Dat was de afgelopen jaren namelijk veel goedkoper.

[ Voor 7% gewijzigd door EWK op 16-04-2022 12:05 ]

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
FaceDown schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 19:24:
[...]

De inkoopprijs is nog altijd 5x hoger dan ruim een jaar geleden. Het feit dat deze voor de oorlog niet leidde tot nòg hogere prijzen is omdat men incalculeerde dat er minder vraag zou zijn in de zomer en de aanname dat de prijzen zouden dalen na ongekende stijgingen.
Bovendien zijn futures verwachtingen. Die kunnen elk moment weer volledig omslaan. Dat energiemaatschappijen geen jarenlange contracten aanbieden is dus begrijpelijk. Ze lopen namelijk enorme risico's. Als de prijzen stijgen lijden ze flink verlies. Als de prijzen dalen stappen klanten over naar de concurrent tegen een piepkleine boete. High risk low reward dus.
Er zijn al een aantal energieleveranciers failliet gegaan omdat ze verkeerd gokten.
Bedrijven als Vattenfall en Nuon zijn niet de goedkoopste maar je weet dat ze er over 10 jaar nog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

YangWenli schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:04:
[...]

Er zijn al een aantal energieleveranciers failliet gegaan omdat ze verkeerd gokten.
Bedrijven als Vattenfall en Nuon zijn niet de goedkoopste maar je weet dat ze er over 10 jaar nog zijn.
Dat klopt redelijk (alhoewel niets "zeker" is). Echter als je lang klant bent van deze partijen weet je wel dat je veel te veel betaalt. Met jaarlijks overstappen ben je veel goedkoper uit. En dat zeg ik als ex-Welkom Energie-klant.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

alki schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:21:
[...]

Wat de maatschappijen wel en niet ingedekt hebben is koffiedik kijken. Ze lopen allemaal risico's tot op bepaalde hoogte, want bij 100% indekken gaan ze meteen kopje onder als de prijzen dalen en klanten gaan lopen.
Daarom ben ik ervan overtuigd dat partijen als ZeroEnergy het niet zullen overleven als de prijzen zo hoog blijven. En ook niet als ze flink gaan dalen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:10

Laguna

Connaisseur

YangWenli schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:04:
[...]

Vattenfall=Nuon ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
FaceDown schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:17:
[...]

Wat de maatschappijen wel en niet ingedekt hebben is koffiedik kijken. Ze lopen allemaal risico's tot op bepaalde hoogte, want bij 100% indekken gaan ze meteen kopje onder als de prijzen dalen en klanten gaan lopen.
Daarom ben ik ervan overtuigd dat partijen als ZeroEnergy het niet zullen overleven als de prijzen zo hoog blijven. En ook niet als ze flink gaan dalen.
Ook dat is koffiedik kijken ;)

Maar ik zie dat het je al sinds februari bezighoudt. Was je te laat met aanmelden? :P

[ Voor 7% gewijzigd door darkdesign op 16-04-2022 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

darkdesign schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 19:58:
[...]

Ook dat is koffiedik kijken ;)

Maar ik zie dat het je al sinds februari bezighoudt. Was je te laat met aanmelden? :P
Integendeel. Ik heb mijn lesje geleerd met prijsvechters. Hoewel het me uiteindelijk na veel gedoe weinig gekost heeft. Ik zit 3 jaar bij Shell nu.
En sja dit topic gaat nu eenmaal over energieleveranciers. Daar hoort waarschuwen voor risico's nu eenmaal bij.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Laatst online: 21-09 15:55
scofield schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:32:
[...]

Ik heb een dubbele meter tevens slim. Heb zelf niet bewust een keuze gemaakt, mits die er is met een slimme meter.
@JB heb je al iets vernomen over het wijzigen van dal/normaal en enkel tarief?
En zo ja wat zijn de verschillende kosten daarvoor bij jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henrico1981
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-02 10:03
@FaceDown : Een zelfde ervaring heb ik gelukkig nog niet gehad, maar ik heb dit wel meegenomen in mijn keuze en afweging voor een nieuwe energieleverancier. Een EnergyZero, Mega, Innova, maar ook Budget/NLE behoren niet tot de financieel meest gezonde energieleveranciers, met de beste solvabiliteit. Ik ben per 16 april van Eneco naar Greenchoice overgestapt. Ook niet meteen de grootste partij en prijsvechter, maar ze hebben de financiën wel vrij goed op orde. Verder ben ik er ook wel eens eerder klant geweest en vind ik het wel een fijne partij, ook in mate en manier waarop ik contact met ze heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

scofield schreef op maandag 18 april 2022 @ 12:58:
[...]

@JB heb je al iets vernomen over het wijzigen van dal/normaal en enkel tarief?
En zo ja wat zijn de verschillende kosten daarvoor bij jou.
Wordt er bij de keuze voor enkeltatief ook gesaldeerd over 1 tarief? Dat zou wel een voordeel zijn, in de gevallen dat je veel overdag teruglevert voor een schijntje en 's avonds relatief duur moet inkopen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:17:
Partijen als EnergyZero lopen toch geen prijsrisico?

PS:
Overheen gelezen, ging dus om 5 jaars contracten met een vaste prijs. Dan wel natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2022 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pudding94
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-04-2023
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:34:
[...]

Partijen als EnergyZero lopen toch geen prijsrisico?
Ik geloof dit ook na de prijsvechters nu veilig bij Energiedirect; geen faillissementen als Welkom meer voor mij. Ik geloof dat dit puur een gok was van zero energy maar wellicht kunnen ze het dragen met hun solvabiliteit tussen 0-20%, ik hoop het iig voor alle Tweakers die hier een contract hebben gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

FaceDown schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:25:
[...]

Wordt er bij de keuze voor enkeltatief ook gesaldeerd over 1 tarief? Dat zou wel een voordeel zijn, in de gevallen dat je veel overdag teruglevert voor een schijntje en 's avonds relatief duur moet inkopen.
Salderen bij Innova kan ik niet 123 iets over vinden behalve;
Gelijk aan het kale leveringstarief (volgens het afgesloten contract). Dit tarief is exclusief belastingen.
Hier is het vrij onwaarschijnlijk dat ik meer teruglever dan verbruik.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
AndereKoekoek schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:16:
[...]

Maar het bedrag excl BTW is excl belasting en daar zit al een verschil in. Maar zal zo even GC bellen :)
Had je hier nog duidelijkheid over gekregen? Ik zit volgens mij met hetzelfde issue bij mijn eindafrekening :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ook ik kom met gaslicht bij coolblue energie uit. Kan alleen geen zonnepanelen opgeven in die configurator? Dat scheelt namelijk nogal op de maandlasten.

En wat is wijsheid. Kwartaal vast, of jaarvast? Oh man, wat een K situatie leven we nu toch allemaal in....

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 18:22
Ik zit momenteel nog op een redelijk variabel contract (is gewoon een half jaar contract maar ze noemen het variabel) bij Greenchoice en zit met gas op 1,49 en stroom op 0,345 tot 31 juni 2022. Verwacht daarna een flinke stijging van zeker gas.

Volg de prijzen van zowel stroom als gas al maanden en sinds de oorlog is dat alleen maar omhoog gegaan. Denk dat de energiebedrijven het nog niet aandurven om omlaag te gaan in prijs en dat ze ook nog flink wat gemiste winst willen goedmaken.

Hoop dat hartje zomer zeg juni er mooie aanbiedingen volgen maar heb er ook wel een hard hoofd in.

Nog beter is natuurlijk (mits financieel mogelijk) investeren in verduurzaming van je woning en van het gas af 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
aaaido schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:47:
Ik zit momenteel nog op een redelijk variabel contract (is gewoon een half jaar contract maar ze noemen het variabel) bij Greenchoice en zit met gas op 1,49 en stroom op 0,345 tot 31 juni 2022. Verwacht daarna een flinke stijging van zeker gas.

Volg de prijzen van zowel stroom als gas al maanden en sinds de oorlog is dat alleen maar omhoog gegaan. Denk dat de energiebedrijven het nog niet aandurven om omlaag te gaan in prijs en dat ze ook nog flink wat gemiste winst willen goedmaken.

Hoop dat hartje zomer zeg juni er mooie aanbiedingen volgen maar heb er ook wel een hard hoofd in.

Nog beter is natuurlijk (mits financieel mogelijk) investeren in verduurzaming van je woning en van het gas af 8)
Half jaar geleden waren de zomer prijzen en Q3/4 nog 35 a 40 cent per m3 inkoop. Denk dat de prijzen niet heel veel zullen stijgen, maar er zal wel wat gecompenseerd moeten worden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Laatst online: 15:25

mwa

Pudding94 schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:40:
[...]

Ik geloof dit ook na de prijsvechters nu veilig bij Energiedirect; geen faillissementen als Welkom meer voor mij. Ik geloof dat dit puur een gok was van zero energy maar wellicht kunnen ze het dragen met hun solvabiliteit tussen 0-20%, ik hoop het iig voor alle Tweakers die hier een contract hebben gesloten.
Poeh echt he. Ik heb het voor 5 jaar vaststaan voor 24/20 kwh en 1,00m3. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:04

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik wacht nog even af wat komen gaat. Heb sinds nov 2021 het modelcontract van Vattenfall.
Heb sinds januari 4kWp aan zonnepanelen, met deze prijzen scheelt het zo €1000-1200 per jaar. :|
Van sas af wil nog niet echt, jaren 60 woning met muur en dakisolatie. (financieël even rustig aan)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
  • Laatst online: 29-01 21:27
Ik moet dus ook overstappen per Mei 2022, ik zit nu bij VanDeBron, en ik betaal nu precies €0 aan energiekosten.

Mijn verbruiksgegevens:

- Elektra:
Afname: 1000kwh
Teruglevering: 4000kwh
Netto: -3000kwh

- Gas:
800m³

Ik heb deze gegevens even bij gaslicht.com ingevuld, en het lijkt erop dat Eneco het meest voordelige is.
Ik krijg hier namelijk een enorme teruglevergoeding van €0.58 per kWh (normaal tarief €0.78 - alle belastingen = 0.58).
Mijn totale kosten per jaar komen dan uit €223

Klopt dit wel?
En waarom zie ik zo'n enorm verschil tussen de tarieven?

Ik heb nu in principe keuze uit 2 opties:
Eneco (variabel)
Gewoon Energie (1 jaar vast)

GewoonEnergie is iets goedkoper, €6 per maand scheelt het, maar ik zit dan wel een jaar eraan vast

Wat is wijsheid volgens jullie?
Kiezen voor de zekerheid van gewoon energie, of toch even Eneco tot en met 1 juli (wanneer ze nieuwe tarieven bekendmaken daar) en dan beslissen?

Met als risico dat de tarieven verder stijgen natuurlijk..
Vreemde is wel, bij GewoonEnergie krijg ik ook BTW terug op de terugleververgoeding.. kan dat wel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9d28w4LgaGPuxEbx6EPsvO7WTNI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EPpanfuRkMRHoH8Vy42Zeq20.png?f=user_large

[ Voor 64% gewijzigd door genc007 op 19-04-2022 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
genc007 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:18:
Ik moet dus ook overstappen per Mei 2022, ik zit nu bij VanDeBron, en ik betaal nu precies €0 aan energiekosten.

Mijn verbruiksgegevens:

- Elektra:
Afname: 1000kwh
Teruglevering: 4000kwh
Netto: -3000kwh

- Gas:
800m³

Ik heb deze gegevens even bij gaslicht.com ingevuld, en het lijkt erop dat Eneco het meest voordelige is.
Ik krijg hier namelijk een enorme teruglevergoeding van €0.58 per kWh (normaal tarief €0.78 - alle belastingen = 0.58).
Mijn totale kosten per jaar komen dan uit €223

Klopt dit wel?
En waarom zie ik zo'n enorm verschil tussen de tarieven?

Ik heb nu in principe keuze uit 2 opties:
Eneco (variabel)
Gewoon Energie (1 jaar vast)

GewoonEnergie is iets goedkoper, €6 per maand scheelt het, maar ik zit dan wel een jaar eraan vast

Wat is wijsheid volgens jullie?
Kiezen voor de zekerheid van gewoon energie, of toch even Eneco tot en met 1 juli (wanneer ze nieuwe tarieven bekendmaken daar) en dan beslissen?

Met als risico dat de tarieven verder stijgen natuurlijk..
Vreemde is wel, bij GewoonEnergie krijg ik ook BTW terug op de terugleververgoeding.. kan dat wel?
[Afbeelding]
Gas bij zo'n inkoopprijspartij (EasyEnergy, Frank Energie, Zonneplan etc.) en stroom bij de partij met de hoogste terugleververgoeding. Kan best eens Delta zijn op dit moment ipv Eneco. Met dit mooie weer kun je snel wat geld terugverdienen met je zonnepanelen :*)

Gas zit op inkoop alweer tijdje onder de 1,75 per m3. Aangezien we daar nu alleen van douchen en per week dus maar 1 a 2 kuub verbruiken maakt dat niet bijster veel uit, maar toch fijner dan de 2,54 die ik variabel zou hebben moeten betalen bij mijn vorige aanbieder bij aflopen contract.

Mijn plan is om in juli/augustus te kijken of er weer een redelijke vaste deal te vinden is. Gezien de gestaag dalende inkoopprijzen zou je haast denken van wel. Maar de vraag is nu welke partij het als eerste aandurft om weer met een redelijk aanbod te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
henkebek schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:06:
[...]

Gas bij zo'n inkoopprijspartij (EasyEnergy, Frank Energie, Zonneplan etc.) en stroom bij de partij met de hoogste terugleververgoeding. Kan best eens Delta zijn op dit moment ipv Eneco. Met dit mooie weer kun je snel wat geld terugverdienen met je zonnepanelen :*)

Gas zit op inkoop alweer tijdje onder de 1,75 per m3. Aangezien we daar nu alleen van douchen en per week dus maar 1 a 2 kuub verbruiken maakt dat niet bijster veel uit, maar toch fijner dan de 2,54 die ik variabel zou hebben moeten betalen bij mijn vorige aanbieder bij aflopen contract.

Mijn plan is om in juli/augustus te kijken of er weer een redelijke vaste deal te vinden is. Gezien de gestaag dalende inkoopprijzen zou je haast denken van wel. Maar de vraag is nu welke partij het als eerste aandurft om weer met een redelijk aanbod te komen. :)
Goeie!

Ik denk dat ik toch ga voor de combinatie van Eneco voor stroom en Budget voor gas.

Dt levert mij 0.57c per kwh op, en kost mij 1.93m3 kwa gas.
Beide zijn dan ook volledig variabel dus dan kan ik over 3 maanden weer eens opnieuw kijken of ik iets voor langere termijn kan vastzetten

De reviews van de partijen als innova en gewoonenergie op trustpilot wordt ik niet gelukkig van....

[ Voor 3% gewijzigd door genc007 op 20-04-2022 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:06
genc007 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:51:
[...]

De reviews van de partijen als innova en gewoonenergie op trustpilot wordt ik niet gelukkig van....
Heb jij dan energieleveranciers gevonden op trustpilot, die wel een goede review krijgen?

Lees voor de grap eens waar die reviews over gaan. Mensen klagen bij die reviews vaak over dat ze meer moeten betalen. Maar hoe weet je nu of dit de schuld is van de energiemaatschappij of van de klant? Als de energiemaatschappij bewust een te laag bedrag heeft berekend, dan zijn ze fout. Maar waarom zouden ze dat doen? Je kan dat zelf narekenen en weet dan toch zelf al dat het niet klopt? Juist daarom denk ik dat bijbetalen, niet aan de leverancier ligt, maar aan de klant die meer verbruikt dan opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
Phoolie schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:48:
[...]

Heb jij dan energieleveranciers gevonden op trustpilot, die wel een goede review krijgen?

Lees voor de grap eens waar die reviews over gaan. Mensen klagen bij die reviews vaak over dat ze meer moeten betalen. Maar hoe weet je nu of dit de schuld is van de energiemaatschappij of van de klant? Als de energiemaatschappij bewust een te laag bedrag heeft berekend, dan zijn ze fout. Maar waarom zouden ze dat doen? Je kan dat zelf narekenen en weet dan toch zelf al dat het niet klopt? Juist daarom denk ik dat bijbetalen, niet aan de leverancier ligt, maar aan de klant die meer verbruikt dan opgegeven.
Hmm, hoe zijn de ervaringen hier met Innova of GewoonEnergie?
Hun rekentools zijn bijna identiek, inclusief hun prijzen, dus er lijkt een andere partij achter te zitten die meerdere labels exploiteert.

Ik heb geen apps e.d. nodig dus dat boeit mij allemaal niet.
Gaat mij enkel om een simpel dashboard met verbruiksstatistieken per maand, en natuurlijk zo min mogelijk kosten.

[ Voor 6% gewijzigd door genc007 op 20-04-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

genc007 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:59:
[...]

Hmm, hoe zijn de ervaringen hier met Innova of GewoonEnergie?
Hun rekentools zijn bijna identiek, inclusief hun prijzen, dus er lijkt een andere partij achter te zitten die meerdere labels exploiteert.

Ik heb geen apps e.d. nodig dus dat boeit mij allemaal niet.
Gaat mij enkel om een simpel dashboard met verbruiksstatistieken per maand, en natuurlijk zo min mogelijk kosten.
Er zit geen andere partij achter, maar juist dezelfde partij. Geen ervaring, maar ze staan niet bekend om hun goede solvabiliteit

Hoi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 15:07
Ik denk dat Energiedirect geschrokken is dat er veel klanten weglopen nadat ze deze tarieven begin maart aankondigde:

Enkeltarief: € 0,67433 per kWh
Normaaltarief: € 0,69853 per kWh
Daltarief: € 0,65013 per kWh
Gas: € 3,07307 per m3
Vaste kosten: € 5,99 per maand per product

Want nu krijg ik ineens een mail dat ze toch een jaarcontract kunnen aanbieden tegen deze tarieven:

Normaaltarief per kWh € 0,47250
Daltarief per kWh € 0,39216
Gas per m3 € 1,97197
Vaste leveringskosten per maand € 5,99 (x2)

Helaas te laat voor ze, ik heb al een contract bij Shell voor nog iets lagere tarieven dan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
BeeJee78 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:36:
Ik denk dat Energiedirect geschrokken is dat er veel klanten weglopen nadat ze deze tarieven begin maart aankondigde:

Enkeltarief: € 0,67433 per kWh
Normaaltarief: € 0,69853 per kWh
Daltarief: € 0,65013 per kWh
Gas: € 3,07307 per m3
Vaste kosten: € 5,99 per maand per product

Want nu krijg ik ineens een mail dat ze toch een jaarcontract kunnen aanbieden tegen deze tarieven:

Normaaltarief per kWh € 0,47250
Daltarief per kWh € 0,39216
Gas per m3 € 1,97197
Vaste leveringskosten per maand € 5,99 (x2)

Helaas te laat voor ze, ik heb al een contract bij Shell voor nog iets lagere tarieven dan deze.
Dat aanbod is al wel een heel stuk beter. Voor nieuwe klanten vragen ze nog wel die bizar hoge tarieven zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
Phoolie schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:18:
[...]

Dat aanbod is al wel een heel stuk beter. Voor nieuwe klanten vragen ze nog wel die bizar hoge tarieven zie ik.
Ja idd, het lijkt echt op een reddingspoging om nog wat klanten over te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinner
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 10:00
Ik schreef al eerder in het topic (Januari), dat ik verwachtte dat mijn totale rekening zou dalen met betrekking tot voorgaande jaren. Men bestreed dat, maar..
Inmiddels zijn we een paar maanden verder.

Ja, het gas is duurder geworden, van €0,81 naar €1,25 per m3.
Stroom is goedkoper, door alle kortingen van €0,21 naar €0,19

Het leeuwendeel van mijn verbruik is stroom.
Met als gevolg dat mijn totale rekening inderdaad goedkoper uitvalt dan voorheen.
Zoals ik eerder al schreef, brengt me dat in verwarring, met de situatie op de energie markt, ik hoor horror verhalen om me heen en dan zou mijn energie rekening lager uitvallen ?

Bizar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0H6WCy-H7kp1WzMrcUT_cnIcR4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xpceK9kRQS5elkh578yU5iWU.png?f=fotoalbum_large

Per 1 Juli 2022 gaat de BTW op energie van 21% naar 9%
Daar wordt de rekening nog goedkoper van.

Ik besef dat 'nog goedkoper' heel idioot klinkt voor die mensen die bij god niet weten hoe ze de energie kosten moeten ophoesten.

Zet de kachel eens uit en trek een dikke trui aan.
Het is vandaag 16 graden buiten, 19 binnen, mijn balkon deur staat wagenwijd open (vinden de katten leuk), ik draag een trui.
Valt die buiten temperatuur naar beneden, 15 en lager, balkon deur dicht en trui.
Temperatuur binnen onder de 17 : Verwarming aan, thermostaat op 19 en trui.

Dat is 't wel zo'n beetje.
Laag gas verbruik door bovenstaande, weliswaar woon ik in een flat, omgeven door buren aan alle zijden. In principe verwarmen zij mijn huis...
Overigens, hoewel dit een huurhuis is, heb ik op eigen kosten een raam laten vervangen in de computer kamer, door HR++ glas, na toestemming van de woning corporatie.
De andere (slaap)kamer heeft ook enkel glas, maar daar staat de radiator al 25 jaar dicht en 't raam open (kiertje).

[ Voor 34% gewijzigd door Spinner op 21-04-2022 14:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Je verwarming op 22 graden is gewoon pure luxe geen noodzaak of zo. Anders zou er nooit in Noord Europa menselijk leven mogelijk zijn geweest he.

Maar de maatschappij ziet dat tegenwoordig als grondrecht. Begrijpelijk je raakt snel gewend aan de decadente voorspoed die is opgebouwd na de Tweede Wereldoorlog. Het is makkelijker om van arm naar rijk te gaan dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
Spinner schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:14:
Ik schreef al eerder in het topic (Januari), dat ik verwachtte dat mijn totale rekening zou dalen met betrekking tot voorgaande jaren. Men bestreed dat, maar..

Met als gevolg dat mijn totale rekening inderdaad goedkoper uitvalt dan voorheen.
Zoals ik eerder al schreef, brengt me dat in verwarring, met de situatie op de energie markt, ik hoor horror verhalen om me heen en dan zou mijn energie rekening lager uitvallen ?

Bizar.

[Afbeelding]

Ik besef dat 'nog goedkoper' heel idioot klinkt voor die mensen die bij god niet weten hoe ze de energie kosten moeten ophoesten.

Het is vandaag 16 graden buiten, 19 binnen, mijn balkon deur staat wagenwijd open (vinden de katten leuk), ik draag een trui.
Valt die buiten temperatuur naar beneden, 15 en lager, balkon deur dicht en trui.

Laag gas verbruik door bovenstaande, weliswaar woon ik in een flat, omgeven door buren aan alle zijden. In principe verwarmen zij mijn huis...
Overigens, hoewel dit een huurhuis is, heb ik op eigen kosten een raam laten vervangen in de computer kamer, door HR++ glas, na toestemming van de woning corporatie.
De andere (slaap)kamer heeft ook enkel glas, maar daar staat de radiator al 25 jaar dicht en 't raam open (kiertje).
Mijn thermostaat staat over het algemeen op 19 graden ook, met soms een tijdelijke verhoging naar 20 als er veel 'koudestraling' is.

Ik verbruik 800m³ per jaar, voor een rijteswoning met 2 verdiepingen.
Wel heb ik afgelopen jaar bijna alleen maar thuisgewerkt, dus komende jaar zal de rekening vast wat lager uitvallen ook.

Vraag mij alleen wel af waar jij stroom hebt geregeld voor €0.19 en gas €1.25?
Die prijzen zie je echt niet meer, stroom zit op gemiddeld zo'n €0.40 en gas op €2.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Denk dat @Spinner bij Vattenfall zit, ik betaal voor mijn variabel contract ook deze prijs.
Echter per 1 april is mijn gasprijs 8 Eurocent omhoog gegaan.
Anderzijds heb ik na salderen per jaar een 750 a 1000 kWh over, 7 cent is niet veel terug per KWh maar staat dan ook een lage gasprijs tegenover, dus vindt het prima zo.
Met de nieuwe verlaagde energie belasting en de extra terug gave heb ik naar schatting in 2020 een energie rekening van rond de € 0,00. Mij hoor je niet klagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:56
@Spinner die horror verhalen komen als het energiecontract afloopt en je voor minimaal het dubbele tarief een nieuw contract moet afsluiten. Jij hebt daar blijkbaar nog geen last van en dankzij de verlaagde btw op elektriciteit en fors hogere 'vermindering energiebelasting' in 2022, komt je rekening een stuk lager uit. Het scheelt natuurlijk ook dat je iets minder gas bent gaan gebruiken. Wellicht kan er nog een flink stuk vanaf omdat je tussen stokende buren zit, maar misschien lever je dan wat aan comfort in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
Martin7182 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 23:18:
@Spinner Wellicht kan er nog een flink stuk vanaf omdat je tussen stokende buren zit, maar misschien lever je dan wat aan comfort in.
Het verbruik dat er nu staat voor gas, is koken en douche, met (geschat) 10 dagen kachel per maand in December, Januari en Februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
genc007 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:00:
[...]
Vraag mij alleen wel af waar jij stroom hebt geregeld voor €0.19 en gas €1.25?
Die prijzen zie je echt niet meer, stroom zit op gemiddeld zo'n €0.40 en gas op €2.00
dinandus schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:52:
Denk dat @Spinner bij Vattenfall zit, ik betaal voor mijn variabel contract ook deze prijs.
Echter per 1 april is mijn gasprijs 8 Eurocent omhoog gegaan.
Dat klopt, Vattenfall.
Ik heb niets geregeld en ik stap nooit over, teveel gedoe.
Mocht de prijs bij Vattenfall ook naar €0.40 en €2.00 gaan, dan word ik niet blij, maar stap dan nog steeds niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
Spinner schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 02:39:
[...]

Ik heb niets geregeld en ik stap nooit over, teveel gedoe.
Mocht de prijs bij Vattenfall ook naar €0.40 en €2.00 gaan, dan word ik niet blij, maar stap dan nog steeds niet over.
Dat vind ik wel bijzonder. Wel er alles aan doen om te besparen maar niet overstappen als het ergens anders (veel) goedkoper kan. Zoveel moeite is dat niet hoor.

[ Voor 26% gewijzigd door BeeJee78 op 22-04-2022 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
Spinner schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 02:39:
[...]

Het verbruik dat er nu staat voor gas, is koken en douche, met (geschat) 10 dagen kachel per maand in December, Januari en Februari.
Daar doelde ik op idd. Als de buren hun huis goed opstoken, dan kan jouw kachel misschien wel helemaal uit. Dan bespaar je minimaal de helft gok ik. Maar misschien wordt het dan niet warmer dan 17 a 18 °C. Maar misschien kun je beter kijken naar je stroomverbruik. Niet om gelijk een oordeel te hebben, maar zoveel verbruik voor een flat heb ik nog nooit gezien. Eens moet je natuurlijk een nieuw contract afsluiten, het zou mooi zijn als je dan niet met hoge kosten komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Spinner schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:14:

Bizar.

[Afbeelding]

Jouw gasverbruik van afgelopen jaar staat gelijk aan mijn gasverbruik van afgelopen maand januari. Zal het verschil zijn tussen een (eenpersoonshuishouden?) flat met buren aan 4 kanten vs een gezin van 4 in een twee onder een kap woning van ruim 200m²...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
YangWenli schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:13:
Je verwarming op 22 graden is gewoon pure luxe geen noodzaak of zo. Anders zou er nooit in Noord Europa menselijk leven mogelijk zijn geweest he.

Maar de maatschappij ziet dat tegenwoordig als grondrecht. Begrijpelijk je raakt snel gewend aan de decadente voorspoed die is opgebouwd na de Tweede Wereldoorlog. Het is makkelijker om van arm naar rijk te gaan dan andersom.
Is wel erg kort door de bocht. Vroeger zaten mensen niet 8 uur per dag achter de computer, maar deden fysiek werk of waren ergens mee bezig waarmee je in beweging bent. Als je niet achter de computer aan het werk bent is 19 graden prima, maar zittend werk bij 19 graden is gewoon koud. Je kan niet met handschoenen aan werken achter de computer.

Vraag me af hoe dat komende winter gaat bij de overheid, nu ze de kantoren maar op 19 graden gaan stoken. Ik zou handschoenen aan doen en ipv met 10 vingers typen met 2 en vaker koffie gaan halen. Maar goed wellicht is de productiviteit sowieso al niet hoog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
Ik heb zonet toch gekozen voor een eneco variabel contract, vanwege de hoge terugleververgoeding (netto 3000kwh lever ik terug per jaar).

1 juli dan maar even kijken wat ik ga doen, afhankelijk van de nieuwe tarieven van veel energieleveranciers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phoolie
Z___Z schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:36:
[...]

Is wel erg kort door de bocht. Vroeger zaten mensen niet 8 uur per dag achter de computer, maar deden fysiek werk of waren ergens mee bezig waarmee je in beweging bent. Als je niet achter de computer aan het werk bent is 19 graden prima, maar zittend werk bij 19 graden is gewoon koud. Je kan niet met handschoenen aan werken achter de computer.

Vraag me af hoe dat komende winter gaat bij de overheid, nu ze de kantoren maar op 19 graden gaan stoken. Ik zou handschoenen aan doen en ipv met 10 vingers typen met 2 en vaker koffie gaan halen. Maar goed wellicht is de productiviteit sowieso al niet hoog :+
Dan nog steeds is de verwarming op 22 graden wel erg hoog. Wellicht is 19 graden voor sommige wat aan de koude kant. Zelf vind ik het een ideale werktemperatuur. En ja, ik werk in de IT, dus zit vrijwel de hele dag achter de computer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Zijn hier serieus mensen die de verwarming boven de 20 hebben? Bij mij gaat die echt niet hoger dan 19,5 :|

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Agent47 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:31:
Zijn hier serieus mensen die de verwarming boven de 20 hebben? Bij mij gaat die echt niet hoger dan 19,5 :|
Hier overdag de "thuis" stand op 18,5. Maar staat vaak op "weg", die staat op 10,0. Alleen om 18.00 uur gaat hij naar de "comfort" stand, die staat op 20,0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
Martin7182 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:22:
[...]

Daar doelde ik op idd. Als de buren hun huis goed opstoken, dan kan jouw kachel misschien wel helemaal uit. Dan bespaar je minimaal de helft gok ik. Maar misschien wordt het dan niet warmer dan 17 a 18 °C. Maar misschien kun je beter kijken naar je stroomverbruik. Niet om gelijk een oordeel te hebben, maar zoveel verbruik voor een flat heb ik nog nooit gezien. Eens moet je natuurlijk een nieuw contract afsluiten, het zou mooi zijn als je dan niet met hoge kosten komt te zitten.
Dat stroom verbruik wordt veroorzaakt door de computer systemen.

https://tweakers.net/gallery/3447/inventaris/

Beide systemen draaien 16 uur per dag, waarvan de helft gaming.
Die zie ik niet gaan bijdragen aan een minder verbruik. Ik probeer om de secundaire monitor niet standaard aan te hebben staan.
Met een jaar of 2 worden de systemen vervangen met mogelijk een i7 12700K + RTX 3080, wel met een 80 Plus Platinum 850 Watt, maar of dat het verbruik zoveel drukt, misschien spelen we quitte, maar ben er bang voor :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Normaal thuis niet, maar die enkele dagen dat ik thuis moest werken vond ik dat enorm koud dus direct de houtkachel aan.
Op kantoor meestal 22 graden. Ik vind 19 echt te koud voor een hele dag achter de pc, alhoewel temperatuur niet alles zegt (vocht, tocht, ventilatie).

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 22-04-2022 13:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeeJee78
Cheesy schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:09:
[...]

Normaal thuis niet, maar die enkele dagen dat ik thuis moest werken vond ik dat enorm koud dus direct de houtkachel aan.
Op kantoor meestal 22 graden. Ik vind 19 echt te koud voor een hele dag achter de pc, alhoewel temperatuur niet alles zegt (vocht, tocht, ventilatie).
Het gaat uiteindelijk om de gevoelstemperatuur en die heeft met allerlei factoren te maken.
19 graden kan de ene keer als koud voelen en een andere keer als comfortabel.

De luchtvochtigheid speelt hierin ook een flinke rol. Als die laag is, is de gevoelstemperatuur ook lager.
Daar ga ik volgende winter eens mee experimenteren. In de winter is de luchtvochtigheid hier meestal <35% dus daar is wel wat winst te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
Spinner schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:46:
[...]

Die zie ik niet gaan bijdragen aan een minder verbruik. Ik probeer om de secundaire monitor niet standaard aan te hebben staan.
Met een jaar of 2 worden de systemen vervangen met mogelijk een i7 12700K + RTX 3080, wel met een 80 Plus Platinum 850 Watt, maar of dat het verbruik zoveel drukt, misschien spelen we quitte, maar ben er bang voor :|
Dat verklaart een hoop. Misschien stook je daarom ook weinig gas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Laatst online: 14:48
BeeJee78 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:37:
[...]

Het gaat uiteindelijk om de gevoelstemperatuur en die heeft met allerlei factoren te maken.
19 graden kan de ene keer als koud voelen en een andere keer als comfortabel.

De luchtvochtigheid speelt hierin ook een flinke rol. Als die laag is, is de gevoelstemperatuur ook lager.
Daar ga ik volgende winter eens mee experimenteren. In de winter is de luchtvochtigheid hier meestal <35% dus daar is wel wat winst te behalen.
De gevoelstemperatuur is inderdaad waar het om gaat. Deze bestaat uit lucht temperatuur, stralingstemperatuur en relatieve luchtvochtigheid. De meeste thermostaten meten (en regelen) alleen de luchttemperatuur.

De rol van de relatieve luchtvochtigheid (RV) is bij lange na niet zo groot als die van de stralingstemperatuur. Bij een goed geïsoleerd huis/gebouw zijn de wanden veel warmer dan bij een slecht/niet geïsoleerd huis/gebouw, waardoor de gevoelstemperatuur in een geïsoleerd huis hoger is bij de zelfde ruimte temperatuur.

Daarnaast kost het verdampen van al het water benodigd om de RV richting de 50% te krijgen (veel) meer energie dan je bespaard door dat je de thermostaat iets lager kunt zetten. Doordat je ventileert zal je ook steeds nieuwe water moeten verdampen.
Daarnaast zit een gedeelte ook tussen de oren, waardoor mensen snel geneigd zijn te zeggen, de thermostaat staat op 18 graden, dus ik heb het koud. Dat doet al snel alle voordelen van het verhogen van de RV teniet. Neemt niet weg dat een hogere RV in de winter wel voor een hoger comfort niveau zorgt (ideaal is tussen de 40 en 50%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:39
Spinner schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:46:
[...]

Laten we zeggen dat er aan de cpu kant idle 20W af kan (optimistisch) en met de twee schijven eruit ook 20W (optimistisch) dan kom je op 40W * 16 uur * 365 dagen = 234 kwh. Overigens is een 12400 wel héél erg veel sneller.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
  • Laatst online: 21-06-2024
Beste Tweakers,

06/05 stap ik over op CoolBlue Energie (Variabel, 3 maanden vast tarief van €1,93 per kuub gas).

Houd onderstaand nieuwsbericht in dat het wellicht verstandiger is om een jaar vast te zetten bij CoolBlue Energie ipv variabel?:

https://www.nu.nl/politie...f.html#coral_talk_wrapper

Ik woon ik een koud huurhuis (dus geen mogelijkheid te verduurzamen, ben echt afhankelijk van gas), en met deze plannen van ons geweldige( :X ) kabinet krijg ik enigszins ongeruste gevoelens over wellicht nog veel hardere prijsstijgingen...
Of wellicht zit ik er helemaal naast?

Ik hoor graag jullie advies! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin7182
^^ De prijs van gas is tegenwoordig nog grilliger dan die van aandelen, wie een glazen bol heeft mag het zeggen. O.a. vanwege grote onzekerheid, is de prijs hoog. Straks misschien meer zekerheid, maar grotere schaarste. Het woordje "dus" gebruik je misschien iets te makkelijk. Verduurzamen kan ook d.m.v. selectief stoken, warmere kleding, minder douchen etc. Daar heb je tenminste zelf invloed op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
w0ut3r- schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:45:
Beste Tweakers,

06/05 stap ik over op CoolBlue Energie (Variabel, 3 maanden vast tarief van €1,93 per kuub gas).

Houd onderstaand nieuwsbericht in dat het wellicht verstandiger is om een jaar vast te zetten bij CoolBlue Energie ipv variabel?:

https://www.nu.nl/politie...f.html#coral_talk_wrapper

Ik woon ik een koud huurhuis (dus geen mogelijkheid te verduurzamen, ben echt afhankelijk van gas), en met deze plannen van ons geweldige( :X ) kabinet krijg ik enigszins ongeruste gevoelens over wellicht nog veel hardere prijsstijgingen...
Of wellicht zit ik er helemaal naast?

Ik hoor graag jullie advies! :)
Dat soort heffingen (of kortingen zoals nu) krijgt iedereen toch, onafhankelijk van contract? Dus of je nu vastzet of niet maakt daarvoor niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:43

marapuru

db.

Zojuist toch maar een contract afgesloten bij Shell Energy. Ik zat nu nog bij Eneco met een variabel tarief (€ 2,58 per m3). Hoewel het een beetje tegen mijn principes indruist kan ik mijn financiële situatie niet zomaar naast mij neerleggen. Dit scheelt me toch al gauw € 100,- in de maand.

Ben overigens gegaan voor het 1 jarig contract. Omdat ik de tijd niet heb er zo dicht op te zitten om voor Day Ahead prijzen te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door marapuru op 22-04-2022 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:56
Had gelukkig vorig jaar op 18 mei voor een jaar contract afgelopen, maar dat is dus nu bijna voorbij.....
Schrok me toch kapot van de nieuwe variabele tarieven van Energie Direct Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vmm8-VVQORhkzRCv6Q-UG2ShUc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vTeoP3QZjJQFEszjMECeYZbS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09 23:25
kx22 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:31:
Had gelukkig vorig jaar op 18 mei voor een jaar contract afgelopen, maar dat is dus nu bijna voorbij.....
Schrok me toch kapot van de nieuwe variabele tarieven van Energie Direct [Afbeelding]
Met de hedendaagse markt is dit toch niet zo heel erg schrikken? Heb vele malen hogere prijzen voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
torretje2012 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:13:
[...]

Met de hedendaagse markt is dit toch niet zo heel erg schrikken? Heb vele malen hogere prijzen voorbij zien komen.
Voor mij wel, bijna verdubbeling (als je gas meetelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 13:19
kx22 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:31:
Schrok me toch kapot van de nieuwe variabele tarieven van Energie Direct [Afbeelding]
Vandaag hebben we hetzelfde bericht van EnergieDirect gehad, 2,08 per kuub gas. Stroom zitten we momenteel bij Eneco ivm de hoge teruglevertarieven. Ons contract bij ED loopt 11 mei af.

Ik houd dit topic al een tijdje in de gaten maar heb momenteel nog geen concreet plan voor een volgende leverancier voor gas.

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinner
Martin7182 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:22:
[...]
Eens moet je natuurlijk een nieuw contract afsluiten, ...
Is dat zo ?
Volgens mij heb ik een variabel contract voor onbepaalde tijd. Waar binnen Vattenfall, de prijs kan wijzigen per jaar en ik dan de mogelijkheid heb om 't contract te ontbinden, wat ik dus niet doe.
Mijns inziens loopt 't dan gewoon door.

In de afgelopen 28 jaar dat ik hier woon, ben ik in het begin klant geworden bij Nuon en dat is altijd gewoon door blijven lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Zoals eerder gezegd wij verbruiken 1200m3 gas en 2400kwh stroom.

We betalen tot juni €150 per maand. We kregen elk jaar geld terug.

Gisteren toevallig toch een jaarcontract aangeboden, we gaan dan naar €248 per maand. Toch twijfel in om dit 1 jaar te doen, of toch variabel..?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mOLnXiLlfp9OxikP9eZE6yyQhc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vHHOECBxxBDsWO4SKNhnAko3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danysuri
  • Nu online
Als ik het goed zie zijn de tarieven van shell vast jaar gezakt.

Is nog lastig om het goed uit te rekenen. Weet nou niet of de prijs zal blijven zakken.

Weet iemand de tarieven van Eneco van Mei ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
danysuri schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:48:

Is nog lastig om het goed uit te rekenen. Weet nou niet of de prijs zal blijven zakken.

Weet iemand de tarieven van Eneco van Mei ?
Als Shell durft te zakken met jaarprijzen, durf ik te wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoscoP
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-12-2024

RoscoP

..the best is yet to come..

danysuri schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:48:
Ligt er aan wanneer je voor het laatst hebt gekeken. Gas is wat goedkoper dan vorige maand.

Tarieven Shell 1 jr vast all-in:
GASE nrmE dal
23 apr1,9288700,4472900,392210
2 mrt1,9651710,4046210,355961
15 feb1,6626710,4046210,355961

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
In de weekenden kun je nu zelfs met veel zon en wind (zoals vandaag dus) geld toekrijgen voor stroomverbruik, zie onder andere: https://energie.anwb.nl/actuele-tarieven

En dat terwijl anderen dus soms wel 50 cent voor die op hetzelfde moment afgenomen kwh-en betalen. Gekke situatie, ik vermoed dat t flexibele tarief komende jaren wel terrein zal gaan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Bij mij staat die altijd op 21. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Agent47 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 07:43:
Zoals eerder gezegd wij verbruiken 1200m3 gas en 2400kwh stroom.

We betalen tot juni €150 per maand. We kregen elk jaar geld terug.

Gisteren toevallig toch een jaarcontract aangeboden, we gaan dan naar €248 per maand. Toch twijfel in om dit 1 jaar te doen, of toch variabel..?

[Afbeelding]
Wat zouden jullie tweakers doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:16
20.5 hier, anders bevriest vriendin (haar woorden). Wel een woonkamer met open keuken van 80m2 totaal, dus het voelt al snel wat kouder dan een flat bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Agent47 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:14:
[...]

Tja, niemand hier heeft een glazen bol. Waarom twijfel je? Maar feit is dat het geen slechte prijzen zijn toch? Heb je ze al vergeleken met concurrenten? Denk je dat de prijzen aankomende tijd flink gaan dalen, dan kiezen voor variabel.

[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 23-04-2022 21:40 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
Spinner schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 02:37:
[...]

Is dat zo ?
Volgens mij heb ik een variabel contract voor onbepaalde tijd. Waar binnen Vattenfall, de prijs kan wijzigen per jaar en ik dan de mogelijkheid heb om 't contract te ontbinden, wat ik dus niet doe.
Mijns inziens loopt 't dan gewoon door.

In de afgelopen 28 jaar dat ik hier woon, ben ik in het begin klant geworden bij Nuon en dat is altijd gewoon door blijven lopen.
Ja, een variabel contract hoef je theoretisch gezien nooit op te zeggen, maar in de praktijk betekent het dat je jaarlijks voor dezelfde verrassing kan komen te staan als bij een nieuw contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 21:24

TFHfony

Professional Weirdo

Hier eigenlijk altijd op 21. As ik wil dat mijn vrouw af en toe met een leuk decolleté rond loopt is dat een vereiste. Anders wordt het een koltrui.
Overigens staat hij daar altijd op (in de woonkamer). Vloerverwarming in de winter, vloerverkoeling in de zomer. Zalig in een full-electric huis. Samen met 22 zonnepanelen is de energierekening hier niet echt een issue. En comfort gaat sowieso voor.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
[...]

1 bellen voor een beter aanbod, zeker voor vaste klanten
2 anders variabel of kijken voor beter modelcontract elders in afwachting van prijsontwikkeling zomerperiode
3 of day ahead aanbieders zoals mijndomein energie.

Dit totdat er betere aanbiedingen zijn.

Je hebt nu in elk geval de goedkope maanden dus minste financiële risico’s om het even aan te kijken, terwijl de aanbiedingen nog op historisch hoog niveau zitten.

Tenzij je dus verwacht dat de prijzen nog veel meer zullen stijgen

[ Voor 5% gewijzigd door Tony023 op 23-04-2022 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideriusj
  • Laatst online: 12:07

sideriusj

gasloos sinds 24-1-2018

henkebek schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:38:
In de weekenden kun je nu zelfs met veel zon en wind (zoals vandaag dus) geld toekrijgen voor stroomverbruik, zie onder andere: https://energie.anwb.nl/actuele-tarieven

En dat terwijl anderen dus soms wel 50 cent voor die op hetzelfde moment afgenomen kwh-en betalen. Gekke situatie, ik vermoed dat t flexibele tarief komende jaren wel terrein zal gaan winnen.
Nadeel: op het moment dat je teruglevering hebt, kost het geld. Dus om 12.00 uur de zonnepanelen uitgezet en alles wat stroom kan verbruiken aangezet. Het voelt wel raar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin7182
Zeker raar. Je kunt met de buren een dealtje maken; jij met Anwb zoveel mogelijk stroom trekken en zij met b.v. Eneco die stroom terugduwen. Beiden rijk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:40
Spinner schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 02:44:
Dat klopt, Vattenfall. Ik heb niets geregeld en ik stap nooit over, teveel gedoe. Mocht de prijs bij Vattenfall ook naar €0.40 en €2.00 gaan, dan word ik niet blij, maar stap dan nog steeds niet over.
Wat bedoelt u precies met 'overstappen is teveel gedoe'? Dat is niet mijn ervaring, integendeel. Het product blijft precies hetzelfde, er hoeven geen andere leidingen getrokken te worden, er komt niemand aan de deur, het is puur een administratieve handeling. Je meldt je aan bij een andere leverancier zodra het vorige contract afgelopen is en dat is het.
Vergeleken met het overstappen naar een andere internet/tv provider stelt wisselen van energieleverancier niets voor.

Ik snap dat sinds vorig jaar september-oktober de prijzen explodeerden het wat ingewikkelder is geworden, maar in de jaren daarvoor kon degenen die ieder jaar overstapten veel geld in hun zak steken door de welkomstbonus die leveranciers boden. Ieder jaar opnieuw kon je minstens 100 euro verdienen en dat is nog een voorzichtige inschatting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin7182
^^als je al 28 jaar niet bent overgestapt, dan kan ik me best voorstellen dat je denkt dat het veel gedoe is. Toevallig is dat nu ook het geval, getuige dit forum. Maar gemiddeld over de afgelopen jaren kost het niet meer dan een minuut of 10 om van leverancier over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:29
Weet iemand hoe het zit met losse contracten? Zijn alle energieleveranciers verplicht om ook losse contracten (dus alleen stroom of gas) aan te bieden, of kunnen leveranciers er ook voor kiezen om dat alleen gecombineerd aan te bieden?

Ik zit namelijk in de situatie dat ik halverwege mei word overgezet naar een variabel contract bij Powerpeers voor stroom en gas. Nu wil ik graag voor stroom overstappen en voor gas bij Powerpeers blijven. Ik heb al contact gezocht met de klantenservice van Powerpeers om te vragen of dit een mogelijkheid is, maar daar heb ik nog niks van gehoord. Ik kan ook niet veel vinden op de website van Powerpeers of elders op internet of energieleveranciers verplicht zijn om dit aan te bieden (of niet).

Iemand hier toevallig ervaring mee, of nog beter, iemand die al een los (gas)contract heeft lopen bij Powerpeers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Geen ervaring, maar kan je de stroom niet gewoon opzeggen bij Powerpeers, en kijken wat er gebeurd?

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_muller
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:26
Sicco92 schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:25:
Weet iemand hoe het zit met losse contracten? Zijn alle energieleveranciers verplicht om ook losse contracten (dus alleen stroom of gas) aan te bieden, of kunnen leveranciers er ook voor kiezen om dat alleen gecombineerd aan te bieden?

Ik zit namelijk in de situatie dat ik halverwege mei word overgezet naar een variabel contract bij Powerpeers voor stroom en gas. Nu wil ik graag voor stroom overstappen en voor gas bij Powerpeers blijven. Ik heb al contact gezocht met de klantenservice van Powerpeers om te vragen of dit een mogelijkheid is, maar daar heb ik nog niks van gehoord. Ik kan ook niet veel vinden op de website van Powerpeers of elders op internet of energieleveranciers verplicht zijn om dit aan te bieden (of niet).

Iemand hier toevallig ervaring mee, of nog beter, iemand die al een los (gas)contract heeft lopen bij Powerpeers?
Dit kan prima. Zelf 3 jaar gas en elektriciteit vastgezet bij Powerpeers (hun aanbod geaccepteerd) en binnen de bedenktermijn elektriciteit bij een andere partij (Eneco) afgesloten voor de hoge terugleververgoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:27
@Sicco92 Ik heb geen idee wat het beleid is van Powerpeers, maar omdat ik wat gedoe had met mijn vorige leverancier heb ik die vraag aan de ACM gesteld. Het antwoord was dat er geen wettelijke verplichting was om gas of elektriciteit los aan te bieden. Ze mogen er voor kiezen om het alleen gecombineerd aan te bieden. Overstappen voor alleen elektriciteit wordt dan ook gezien als opzeggen voor gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ik twijfel of ik mijn elektra een jaar lang vastzet bij Shell.

Prijzen zijn ongeveer 0.44 cent normaal, 0.40 cent dal. Verder is het erg vergelijkbaar met andere energiecontracten. Als iemand nog een goedkoper vast contract weet, hoor ik het graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:29
Naalroc schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:28:
Geen ervaring, maar kan je de stroom niet gewoon opzeggen bij Powerpeers, en kijken wat er gebeurd?
Op zich wel, maar ik zou graag van tevoren al willen weten wat er gebeurd zodat ik niet voor verrassingen kom te staan. Verrassingen in deze tijden betekent vaak ook (flink) hogere maandlasten, en dat probeer ik juist te minimaliseren.
mister_muller schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:31:
[...]
Dit kan prima. Zelf 3 jaar gas en elektriciteit vastgezet bij Powerpeers (hun aanbod geaccepteerd) en binnen de bedenktermijn elektriciteit bij een andere partij (Eneco) afgesloten voor de hoge terugleververgoeding.
Dank! Fijn om te horen dat dit bij andere klanten al gebeurd, dan moet het vast gewoon kunnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48
Martin7182 schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:12:
[…]
Maar gemiddeld over de afgelopen jaren kost het niet meer dan een minuut of 10 om van leverancier over te stappen.
Opstappen zelf: 10 minuten.
Weten naar wie je moet overstappen: tot oktober 2021: uurtje prijsvergelijken. Daarna: weken onderzoek en wikken en wegen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:51
ion schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:19:
Ik twijfel of ik mijn elektra een jaar lang vastzet bij Shell.

Prijzen zijn ongeveer 0.44 cent normaal, 0.40 cent dal. Verder is het erg vergelijkbaar met andere energiecontracten. Als iemand nog een goedkoper vast contract weet, hoor ik het graag :D
Same here. Momenteel heb ik even 2 woningen. Voor mijn nieuwbouwhuis moet ik een contract aanvragen en Shell lijkt aantrekkelijk.

In mijn huidige woning zit ik nu bij Greenchoice variabel met een tarief van 0,332 euro normaal en 0,256 dal.

Ik weet niet wat Greenchoice mij kan bieden qua contract bij de nieuwbouw woning maar Shell lijkt met 0,365 normaal en 0,310 dal niet veel duurder met een 1 jarig contract.

Nieuwe woning heeft ook zonnepanelen en de huidige niet. De teruglevering is bij Greenchoice maar 8 cent en bij Shell 10 cent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

dcell schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:04:
[...]

Same here. Momenteel heb ik even 2 woningen. Voor mijn nieuwbouwhuis moet ik een contract aanvragen en Shell lijkt aantrekkelijk.

Nieuwe woning heeft ook zonnepanelen en de huidige niet. De teruglevering is bij Greenchoice maar 8 cent en bij Shell 10 cent.
Teruglevertarief is irrelevant. Want je saldeert. Als je meer terugkeert dan gebruikt, dan zijn juist je tarieven irrelevant, want dan saldeer je je verbruik naar 0. Dan pas is de teruglever vergoeding relevant.
In dat laatste geval moet je nu naar Eneco (58ct).

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

Wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkebek
vliegnerd schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:40:
[...]

Teruglevertarief is irrelevant. Want je saldeert. Als je meer terugkeert dan gebruikt, dan zijn juist je tarieven irrelevant, want dan saldeer je je verbruik naar 0. Dan pas is de teruglever vergoeding relevant.
In dat laatste geval moet je nu naar Eneco (58ct).
Niet helemaal irrelevant. Zelfs als opwek = gebruik dan kun je de komende maanden nog profiteren van de hoge teruglevertarieven. Maar dan moet je wel wachten met vast contract afsluiten en tot die tijd in een modelcontract bij Delta of Eneco. Dan pak je 4/5 maanden waarbij je sowieso veel meer teruglevert dan je gebruikt nog even de hoge vergoeding mee. Kan zo maar een paar honderd tot 1000 euro zijn, afhankelijk van hoeveel panelen je hebt liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M.B.te L.
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-05 16:14
@Sicco92 Ik ben met elektrisch overgestapt van Power Peers naar Engie. Kostte mij wel de welkomstpremie van € 100,00( de helft van €200,00 voor gas en elektrisch samen) en een boete van € 50,00. Met gas zit ik nog bij Power Peers tot het contract afloopt. Dus geen probleem met alleen overstappen van elektrisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skozaa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 14:24
Weetje... 1 ding viel me zojuist op.

ik heb op gaslicht.com een postcode opgegeven willekeurig " 2201 AA " en daarna mijn eigen... en post 2201 AA betaal je gewoon meer stroom dan op mijn eigen postcode.

Wat is dat voor een naaierij eigenlijk :)

Prijs gesorteerd op 2 persoons verbruik en goedkoopste op moment. MEGA Energie

Trusted

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 13:25
skozaa schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:23:

ik heb op gaslicht.com een postcode opgegeven willekeurig " 2201 AA " en daarna mijn eigen... en post 2201 AA betaal je gewoon meer stroom dan op mijn eigen postcode.

Andere netbeheerder die andere tarieven (kan) rekenen. Die zijn niet allemaal hetzelfde. Als dat in die prijs zit die jij bekijkt, zie je uiteraard andere bedragen.

In Gelderland betaal je ook meer motorrijtuigenbelasting dan als je in Groningen woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
t14wo schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:26:
[...]

Andere netbeheerder die andere tarieven (kan) rekenen. Die zijn niet allemaal hetzelfde. Als dat in die prijs zit die jij bekijkt, zie je uiteraard andere bedragen.

In Gelderland betaal je ook meer motorrijtuigenbelasting dan als je in Groningen woont.
Oke dat laatste wist ik van de motorrijtuigenbelasting

bedankt voor je antwoord, weet ik dat ook weer :)

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
skozaa schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:23:

Ik heb dit zelfs als ik het huisnummer van de buren invul (bij Vattenfall). Weet niet of dit in strijd is met AVG, zou niet anders weten waarom de prijs anders is voor dezelfde woningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
Z___Z schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:38:
[...]

Ik heb dit zelfs als ik het huisnummer van de buren invul (bij Vattenfall). Weet niet of dit in strijd is met AVG, zou niet anders weten waarom de prijs anders is voor dezelfde woningen.
Dus jij krijgt op bijvoorbeeld nummer 2 : 1000 euro en op nummer 4: 1050 euro te zien?

Trusted

Pagina: 1 ... 188 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4