Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 187 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.670 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:35

JB

Cédric roelt!

dutchgio schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:45:
[...]

Ja die heb ik ook gehad.
Tevens vannacht een mail van mijn oude leverancier dat het contract is beëindigd in verband met de overstap naar een nieuwe leverancier.
Dat lijkt dus wel goed te gaan.
Heb inmiddels geen tarieven meer staan 8)7 Deze stonden er tot vandaag wel bij...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3Y_xVnqUbdTYI22c1iK6fDAoP4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6IRMlfIkwa3xzhNSubfokDMj.png?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:41
colossos schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:38:
Even wat anders dan tarieven :P Ik zit nu bij VDB en binnenkort loopt mijn 3j contract af. Op hun website staat dat ik 30 dagen voordat het contract afloopt de nieuwe tarieven te horen krijg. Heb ik dan nog wel genoeg tijd om over te stappen naar een andere leverancier mocht het aanbod niet bevallen?

edit: typo
Mijn contact bij VDB loopt 30/04 af. 01/04 kreeg ik een voorstel voor een nieuw, variabel contract. Die kun je binnen 14 dagen sowieso kosteloos opzeggen, zodat je met ingang van de dag na afloop van je huidige contact elders een nieuw contact in werking kunt laten gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:09
JB schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:56:
[...]

Heb inmiddels geen tarieven meer staan 8)7 Deze stonden er tot vandaag wel bij...

[Afbeelding]
Lekker goedkoop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-06-2024
Helaas is mijn vaste contract afgelopen en zijn de prijzen behoorlijk omhoog gegaan.

Dit worden mijn nieuwe prijzen bij Oxxio (waar ik nu ben aangesloten):

https://ibb.co/s1yRS7G

Zojuist via de Oxxio app gezien wat mijn nieuwe kosten zouden worden bij hetzelfde verbruik als vorig jaar (ze hebben het omgerekend zodat ik alvast vrolijk kan worden):

https://ibb.co/vHT4DpQ

Even ter verduidelijking de duurste maanden heb ik dus in werkelijkheid rond de €175 voor betaald en nu zou dat rond de €650 zijn!

Nu heb ik een beetje rond lopen kijken en de gunstigste prijzen lijken liggen momenteel volgens mij bij Mega & BudgetEnergie:

BudgetEnergie: €1,97 per m3 gas
Mega: €1,77 per m3 gas

Nu wijzigt BudgetEnergie hun prijzen per maand en Mega elk half jaar op 1 januari en 1 juli. Ook heeft Mega geen app en ik vind het toch wel fijn mijn verbruik te kunnen monitoren in deze tijden. Ook lees ik veel slechte reviews wat betreft Mega.

Een andere optie is ShellEnergy. Deze berekenen net zoals Mega elk half jaar op 1 januari en 1 juli hun nieuwe variabele kosten en momenteel is het daar €2,12 per m3 gas. Iets duurder dan BudgetEnergie, maar wellicht betrouwbaarder?

Tevens ook mogelijk een jaarcontract voor €2,02 per m3 gas maar dat lijkt mij niet verstandig met de zomer om de hoek en hopelijk dalende prijzen...

Dan hebben we ook nog de day ahead providers, maar met een traditionele meter lijkt mij dit niet heel erg handig (?).

Ik hoor graag jullie mening, Mega, BudgetEnergie of ShellEnergy. Als jullie nog andere energieleveranciers weten met nog gunstigere prijzen hoor ik het uiteraard ook graag! :)

[ Voor 14% gewijzigd door w0ut3r- op 11-04-2022 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
marapuru schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:09:
[...]

Thanks, die kende ik nog niet. Moet wel zeggen dat ik wel op zie tegen de hoeveelheid 'regelwerk' die komt kijken bij de dayahead aanbieders. Ik begrijp het principe, maar je zult dus goed moeten monitoren en je gedrag moeten aanpassen om er winst uit te halen. Eerlijk gezegd betaal ik dan liever per jaar voor het 'gemak' van niet op hoeven letten,
Zelfs als je er niet op let is het waarschijnlijk al goedkoper dan de tarieven die je nu aangeboden krijgt, zeker nu de zonnepanelen de komende maanden volop staan te produceren is stroom vaak een stuk goedkoper. Het is daarmee best een prima optie om de tijd door te komen tot er (hopelijk) weer redelijke vaste contracten worden aangeboden.

Ik zit enkel met gas bij zo'n dynamische beprijzer en dat bevalt prima. Scheelt over de afgelopen weken gemiddeld 65 cent per m3 gas tov wat ik variabel kreeg voorgeschoteld toen mijn contract afliep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:24
[...]

[Afbeelding]
Hier exact hetzelfde. Ook vanaf vandaag gestart (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:30
Meerdere keren aan greenchoice gevraagd of ik alleen voor stroom wet kon bij hun, wat volgens hun kon. Nu was eneco begonnen met leveren sinds een aantal dagen. Vanavond krijg ik een mail van greenchoice dat ik onterecht was overgegaan en weer klant bij hun ben. Zou dit door de opzegtermijn komen? Volgens eneco maakte die termijn niet uit, en bij greenchoice kon ik niet opzeggen want dat zou de nieuwe leverancier wel doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

thecompany schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:13:
[...]

Hier exact hetzelfde. Ook vanaf vandaag gestart (hoop ik).
Even in de gaten houden ja. Hoop dat dit een sync dingetje is en morgen cq. gauw genoeg goed staat anders gaan we maar weer bellen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35
Maand geleden knoop doorgehakt om over te gaan naar Shell Energy. Gisteren was de dag, maar geen e-mail of bericht gehad. Gewoon slordig, ze moeten nog aan veel zaken wennen daar. Contract ging toch echt in op 11 april. Hoop dat ze weten dat ik een slimme meter heb anders heel vervelend voor al die mensen die overstappen met een draaischijf die niet hun meterstanden noteren voor de overgang.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
reiniero schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:42:
Meerdere keren aan greenchoice gevraagd of ik alleen voor stroom wet kon bij hun, wat volgens hun kon. Nu was eneco begonnen met leveren sinds een aantal dagen. Vanavond krijg ik een mail van greenchoice dat ik onterecht was overgegaan en weer klant bij hun ben. Zou dit door de opzegtermijn komen? Volgens eneco maakte die termijn niet uit, en bij greenchoice kon ik niet opzeggen want dat zou de nieuwe leverancier wel doen..
Je hebt altijd 1 maand opzegtermijn, dat moeten de andere leveranciers respecteren maar dat doen ze niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JB schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:44:
[...]

Even in de gaten houden ja. Hoop dat dit een sync dingetje is en morgen cq. gauw genoeg goed staat anders gaan we maar weer bellen.
Nope nog steeds geen tarieven in mijn.innova omgeving.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
w0ut3r- schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:09:

Ik hoor graag jullie mening, Mega, BudgetEnergie of ShellEnergy. Als jullie nog andere energieleveranciers weten met nog gunstigere prijzen hoor ik het uiteraard ook graag! :)
Iemand? Ik wil graag zsm van het te dure Oxxio contract maar zou het prettig vinden enkele meningen te horen ;) Alvast dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Folke
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 21:58
w0ut3r- schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:45:
[...]

Iemand? Ik wil graag zsm van het te dure Oxxio contract maar zou het prettig vinden enkele meningen te horen ;) Alvast dank!
Ik zit nu bij Budget, niet echt goedkoop. Denk dat ik naar MEGA ga, scheelt nu ~80€ in de maand. Maar nog steeds belachelijk duurder dan de 150€ waar ik op zat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OiF435PyivGeL2ry_zcW62O2TFM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TfAouWjRPqMBfyH7cjvgTyY8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Folke schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:31:
[...]

Ik zit nu bij Budget, niet echt goedkoop. Denk dat ik naar MEGA ga, scheelt nu ~80€ in de maand. Maar nog steeds belachelijk duurder dan de 150€ waar ik op zat.
[Afbeelding]
Mooie excel :)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
[...]

[Afbeelding]
Jij durft Mega wel aan? Het enigste wat mij tegenstaat is dat je niet per app of via internet je meterstanden kan invullen om zo op de hoogte te zijn van je verbruik. Dit melden ze per email eens in de 2 maanden. Verder zijn ze ook niet telefonisch bereikbaar en veel slechte reviews. Ook dat je bijvoorbeeld 600€ borg moet betalen maar dit wordt gemeld nadat je je hebt aangemeld.

Ook krijg ik hele andere prijzen overigens als ik het nu bereken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
w0ut3r- schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:06:
[...]

Jij durft Mega wel aan? .....

De KWh prijs van MEGA die klopt. Die van BE is aangepast naar wat ik betaal in Mei. Ik kom uit een vast contract, dat kan anders zijn dan een nieuw variabel contract. Maar dan is het gek dat die van jou lager is....

En de nadelen van MEGA? Er staat zo ongeveer niets op hun website, dat houdt me nog tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:49
[...]

[Afbeelding]
Shell gas is nu 1,49 bij het 1 jaar contract, of ben ik scheel?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
Brent schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:39:
[...]

Dat zie ik dus ook.
Variabel iets duurder.

Ik zit toch te denken aan ShellEnergy, klinkt mij iets betrouwbaarder.
Ik heb contact gehad en Budget en Mega, maar het klinkt allemaal behoorlijk vaag...

Het prijsverschil tussen Shell en Mega is dan wel weer behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:49
Brent schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:39:
[...]

Dat is dus wel ex belastingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Compuchip87 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:45:
[...]

Dat is dus wel ex belastingen.
Overheen gekeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
Maar €2,02 in de huidige tijd is nog steeds niet gek duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Folke schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:29:
[...]

De KWh prijs van MEGA die klopt.
Ter aanvulling: deze links mailde MEGA mij toe (ja, een link naar een screenshot van de tarieventabel :P).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Die variabele tarieven staan dus 6 mnd vast volgens jou? Hoe zeker is dat? En 1 juli zal wel veranderen dan?

[ Voor 11% gewijzigd door Brent op 12-04-2022 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:21

avotar

P0werd by Black Coffee

w0ut3r- schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:43:
[...]

Dat zie ik dus ook.
Variabel iets duurder.

Ik zit toch te denken aan ShellEnergy, klinkt mij iets betrouwbaarder.
Ik heb contact gehad en Budget en Mega, maar het klinkt allemaal behoorlijk vaag...

Het prijsverschil tussen Shell en Mega is dan wel weer behoorlijk.
Voor mij leek Shell Energy juist goedkoper dan Mega als je bij allebei kijkt voor een jaar vast.

Al snap ik niet hoe Shell aan zijn maandbedrag komt.
Volgens mij hebben ze nu afgerond 0,43 voor elektra en 2,03 voor gas en kom ik met mijn huidige verbruik van 4673 kWh en 1411 m3 op 4641 euro per jaar en zij op 3782.
I'll take it natuurlijk, maar begrijpen doe ik het niet.

nvm typefoutje denk ik bij m'n verbruik

[ Voor 3% gewijzigd door avotar op 12-04-2022 14:06 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
Brent schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:58:
[...]

Ter aanvulling: deze links mailde MEGA mij toe (ja, een link naar een screenshot van de tarieventabel :P).

***members only***

Die variabele tarieven staan dus 6 mnd vast volgens jou? Hoe zeker is dat? En 1 juli zal wel veranderen dan?
Dat is exact wat ik heb gebruikt. Ik heb het electra tarief als gemiddelde van het piek en dal tarief genomen, is bij mij ongeveer gelijk.
En MEGA geeft ergens in de kleine lettertjes aan dat ze twee keer per jaar aanpassen 0101 en 0107.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Laatst online: 17:16
w0ut3r- schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:06:
[...]

Jij durft Mega wel aan? Het enigste wat mij tegenstaat is dat je niet per app of via internet je meterstanden kan invullen om zo op de hoogte te zijn van je verbruik. Dit melden ze per email eens in de 2 maanden. Verder zijn ze ook niet telefonisch bereikbaar en veel slechte reviews. Ook dat je bijvoorbeeld 600€ borg moet betalen maar dit wordt gemeld nadat je je hebt aangemeld.

Ook krijg ik hele andere prijzen overigens als ik het nu bereken:

Ik heb mezelf aangemeld vorige week. Nu ik hoor over €600 borg ben ik wel erg skeptisch en zal ik niet accepteren. Waar heb je dit gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
Lightning89 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:21:
[...]

Ik heb mezelf aangemeld vorige week. Nu ik hoor over €600 borg ben ik wel erg skeptisch en zal ik niet accepteren. Waar heb je dit gevonden?
Trustpilot, maar in verre hoe dit waar is durf ik niet te zeggen.
Negatieve posts worden natuurlijk eerder geplaatst dan positieve;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Folke schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:02:
[...]
En MEGA geeft ergens in de kleine lettertjes aan dat ze twee keer per jaar aanpassen 0101 en 0107.
Op voorwaarden die ze nu publiceren vermeldt geen vaste momenten. Kan dus bij wijze van spreke maandelijks gebeuren. Andere energieleverancies noemen vaak 2 momenten per jaar, maar daar is ook altijd sprake van de mogelijkheid van tussentijdse wijziging.
Wij kunnen met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven mogen veranderen tijdens de overeenkomst. Redenen hiervoor zijn overheidsbesluiten en de ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit of gas, waaronder prijsontwikkeling op de groothandelsmarkten voor elektriciteit of gas, wijzigingen met betrekking tot marge en prijs- en inkooprisico’s, Wijzigingen in de kostenstructuur voor het betreffende product en wijzigingen in onze algemene kostenstructuur. Ook andere, uitzonderlijke, omstandigheden kunnen een reden zijn om de leveringstarieven te veranderen, in dat geval zal deze reden duidelijk aan u uitgelegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
[...]

Dat is toch voor klanten met een "niet perfect betalingsgedrag"? Zo staat het ook in de algemene voorwaarden.
15.1 Wij mogen zekerheden aan u vragen, zoals een waarborgsom. Ook mogen we bijvoorbeeld aan u een bankgarantie vragen. Dit mogen we vragen als het in artikel 2 genoemde onderzoek naar uw betalingsgedrag daartoe aanleiding geeft of u bij ons eerder betalingsachterstanden hebt gehad. Wij hebben dan de zekerheid dat u betaalt voor de elektriciteit die en/of het gas dat u van ons geleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSrs
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-02 13:19
Ik kreeg van MEGA een mail dat ik 300 borg moest betalen en kort daarna een mail dat ze de tool te hoog hadden ingesteld en dat deze vraag naar borg onterecht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.M
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-08-2022
Iemand al gezien dat de prijzen van Coolblue gedaald zijn? Is dat een voorbode dat de prijzen nog meer gaan dalen of zal dat niet gaan gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:25

mwa

Jeroen.M schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:50:
Iemand al gezien dat de prijzen van Coolblue gedaald zijn? Is dat een voorbode dat de prijzen nog meer gaan dalen of zal dat niet gaan gebeuren?
En... wat zijn die tarieven dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSrs
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-02 13:19
mwa schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:58:
[...]

En... wat zijn die tarieven dan?
Zat toevallig te kijken

Tarieven
Groene stroom
Leveringskosten stroom
Variabele kosten normaaltarief per kWh
€ 0,4694679
Variabele kosten daltarief per kWh
€ 0,4470829
Vaste leveringskosten per maand
€ 6,49
Terugleververgoeding per kWh
€ 0,17891302
Gas
Leveringskosten gas
Variabele kosten per m³
€ 1,9198102
€ 6,49

Nog steeds duurder dan MEGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe energieleverancier voor juni. Het kan nog best dalen denk ik zo, toch met interesse lees ik mee.

Ik zag MEGA ook langskomen, maar ga daar niet voor kiezen. Betaal liever iets meer bij een betrouwbare leverancier met recensies. Ik zit nu bij Budget en geen problemen mee. In principe stap ik elk jaar over.

Shell Energy lijkt me wel wat, in elk geval voordeliger dan Coolblue, voor wat ik nu zie. Of zie ik iets over het hoofd?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.M
WhySoSrs schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:59:
[...]

Zat toevallig te kijken

Tarieven
Groene stroom
Leveringskosten stroom
Variabele kosten normaaltarief per kWh
€ 0,4694679
Variabele kosten daltarief per kWh
€ 0,4470829
€ 6,49
Terugleververgoeding per kWh
€ 0,17891302
Gas
Leveringskosten gas
Variabele kosten per m³
€ 1,9198102
€ 6,49

Nog steeds duurder dan MEGA
Klopt. Vroeg mij alleen af of misschien andere energiebedrijven ook lagere tarieven gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.M
THE_BASE schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:01:
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe energieleverancier voor juni. Het kan nog best dalen denk ik zo, toch met interesse lees ik mee.

Ik zag MEGA ook langskomen, maar ga daar niet voor kiezen. Betaal liever iets meer bij een betrouwbare leverancier met recensies. Ik zit nu bij Budget en geen problemen mee. In principe stap ik elk jaar over.

Shell Energy lijkt me wel wat, in elk geval voordeliger dan Coolblue, voor wat ik nu zie. Of zie ik iets over het hoofd?
Coolblue is nu goedkoper met gas dan Shell Energy. Stroomprijs is Shell Energy iets goedkoper, als ik het goed zie en uitreken tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb voorlopig nog niets gehoord over een borg; mijn contract gaat de 23e in.
Djordjo in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
Jeroen.M schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:50:
Interessant, opeens €1,92 per kuub gas inderdaad voor een kwartaal vast.
Betrouwbaarder en interessanter / goedkoper dan BudgetEnergie.

Ik sta op het punt de overstap te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
w0ut3r- schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:16:
[...]

Interessant, opeens €1,92 per kuub gas inderdaad voor een kwartaal vast.
Betrouwbaarder en interessanter / goedkoper dan BudgetEnergie.

Ik sta op het punt de overstap te maken...
Helaas geen app voor het realtime overzicht van je verbruik bij een traditionele meter.

Dat blijft toch wel lastig bij de goedkopere aanbieders heb ik het idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
pdukers schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:28:
[...]
Op voorwaarden die ze nu publiceren vermeldt geen vaste momenten. Kan dus bij wijze van spreke maandelijks gebeuren. Andere energieleverancies noemen vaak 2 momenten per jaar, maar daar is ook altijd sprake van de mogelijkheid van tussentijdse wijziging.
[...]
Hier staat het, bij het uitroepteken bij de tarieven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVnkYXYU02ii8PXPa3-Hf0RYBBs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jcwn0njd9Jn3Hnksgn8UR9z5.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:18
Folke schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:39:
[...]

Hier staat het, bij het uitroepteken bij de tarieven:
[Afbeelding]
Maar dit zijn niet de “kleine lettertjes” van je contract. Lees het contract maar na, daar staat ongetwijfeld dat ze vaker en op andere momenten ook de tarieven kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ga de overstap naar Shell Energy maken 1 jaar vast.

Dit zijn de prijzen die ik gekregen heb:

enkel 0,43375
normaal 0,46370
dal 0,40615

gas 2,02567

Prima tevreden mee.

De opzegvergoeding bedraagt overigens 50 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door Trank00l op 12-04-2022 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-06 18:01
Trank00l schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:19:

enkel 0,43375
normaal 0,46370
dal 0,40615

gas 2,02567

Prima tevreden mee.

Ik heb ook de overstap naar shell gemaakt maar vergoeding is 50 euro per product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Laatst online: 21-09 15:55
[...]

[Afbeelding]
Dat van die tarieven en alles op nul heb ik ook staan in mijn innova. Maar je hebt toch je tarieven in je mailbox gekregen in je contract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

scofield schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:00:
[...]

Dat van die tarieven en alles op nul heb ik ook staan in mijn innova. Maar je hebt toch je tarieven in je mailbox gekregen in je contract?
Klopt. De tarieven stonden er tot gisteren ook gewoon bij in de portal. Geen idee waarom ze nu weg zijn.

Vandaag meterstanden doorgegeven.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scofield
Heb hier een slimme meter, dus ik neem aan dat ze ze zelf al opgehaald hebben om de afrekening met energiedirect te fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

scofield schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:07:
Heb hier een slimme meter, dus ik neem aan dat ze ze zelf al opgehaald hebben om de afrekening met energiedirect te fixen.
Zojuist termijnnota van april al ontvangen... Tarieven staan nu ook weer in de mijn Innova portal alhier :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:00
Trank00l schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:19:

enkel 0,43375
normaal 0,46370
dal 0,40615

gas 2,02567

Prima tevreden mee.

Wel duur 2 weken geleden gaven ze nog 1,72m3 voor gas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
Momenteel zit ik met mijn stroom contract bij Budget Energie.
Gister e-mail ontvangen dat de variabele stroom prijs voor de maand Mei onderstaande wordt.
Normaal tarief: 0,50
Dal tarief : 0,45

Nu ben ik een beetje aan het rond kijken, en zie dat het bij Shell Energy veel goedkoper is. Of mis ik hierin iets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6upM18Vxv191xSJWHvJEjrZJrhs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c2itUIO26rAuKgEJeHaAOfet.png?f=user_large

Ik hoor graag of ik iets mis, en of jullie nog tips hierin hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-09 09:02
Begin mei wordt ons dak volgelegd met zonnepanelen. Omdat we daarmee meer gaan opwekken dan we nodig hebben wil ik naar één van de aanbieders overstappen met een hoge TLV. En omdat Greenchoice in onze afspraken heeft opgenomen dat er een opzegtermijn van 30 dagen is nam ik daarom alvast contact met ze op om op zeggen. Onze klantrelatie was daarmee kort, want ik was pas sinds 30 maart klant bij ze :+

Na een aardige poging om mij toch te behouden ("deze vergoedingen gaan veel lager worden, zonde als u er dadelijk niks voor krijgt" :? ) heeft de vriendelijke mevrouw het toch in gang proberen te zetten. Nadat ik in de wacht had gestaan kwam ze terug met de boodschap dat de nieuwe leverancier mijn opzegging doorgeeft én ook geen rekening hoeft te houden met de opzegtermijn. Bijzonder, maar wel gunstig voor mij omdat ik toch al iets te laat was met opzeggen. Die boodschap heb ik overigens niet schriftelijk laten bevestigen, ik vertrouw er maar op dat dat goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:44
Heeft iemand hier al concrete ervaring met het overstappen naar Mega? Zij hebben op dit moment de minst ongunstige variabele tarieven die ver onder andere partijen liggen, los van contractverloop van zittende klanten bij bijv. Vattenfall. Mijn contract bij energiedirect verloopt in Juni en de keuzevrijheid is vrij beperkt. Mega is wel een serieuze kandidaat door de prijsstelling, echter nog geen klantenservice actief op dit moment. Hierdoor ben ik benieuwd of iemand hier wel iets concreet kan melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.M
Eldro19 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:15:
Momenteel zit ik met mijn stroom contract bij Budget Energie.
Gister e-mail ontvangen dat de variabele stroom prijs voor de maand Mei onderstaande wordt.
Normaal tarief: 0,50
Dal tarief : 0,45

Nu ben ik een beetje aan het rond kijken, en zie dat het bij Shell Energy veel goedkoper is. Of mis ik hierin iets?

[Afbeelding]

Ik hoor graag of ik iets mis, en of jullie nog tips hierin hebben!
Is exclusief Energiebelasting en opslag duurzame energie, die moet je er nog bij optellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:20
Momenteel heb ik een jaarcontract bij Vandebron, dit contract loopt af per 8 mei. Vandebron biedt nu alleen variabele contracten aan en mijn tarief gaat, het zal geen verbazing wekken, flink omhoog. Ik ben dus op zoek naar goedkopere alternatieven.

Als ik op de site van een energievergelijker, of van een energie-aanbieder zelf, mijn gegevens (adres en huidige verbruik) invul, en er wordt een maandbedrag getoond, mag ik er dan vanuit gaan dat dat het netto bedrag is? Zijn alle kosten, opslagen, belastingvoordelen ed. daarin al meegerekend? Of kunnen er dan alsnog verborgen kosten bij komen?

Het lijkt mij dat het enige waarmee aanbieders kunnen varieren hun tarief per KwH of m3 is, toch? Alle andere kosten zijn overal hetzelfde, omdat ze hetzij van de overheid hetzij van de netbeheerder komen?

Vooralsnog lijken Coolblue en Shell mij goedkoop toe. Is jullie ervaring dat het loont om mijn huidige leverancier (Vandebron) te bellen om te vragen om een concurrerend aanbod te doen?

Ter vergelijking: Vandebron biedt een (variabel) maandtarief van €575, Shell doet het vast voor €500 en Coolblue doet het vast voor €488. Mijn huidige tarief is €255 ;(

(en uiteraard hoor ik graag als iemand een glazen bol heeft en dus met zekerheid kan zeggen of het slim is om nu een jaarcontract te nemen, of toch te gaan voor variabel en te hopen dat de prijzen nog/weer gaan zakken).

[ Voor 16% gewijzigd door migchiell op 13-04-2022 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:29
migchiell schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:13:
Momenteel heb ik een jaarcontract bij Vandebron, dit contract loopt af per 8 mei. Vandebron biedt nu alleen variabele contracten aan en mijn tarief gaat, het zal geen verbazing wekken, flink omhoog. Ik ben dus op zoek naar goedkopere alternatieven.

Als ik op de site van een energievergelijker, of van een energie-aanbieder zelf, mijn gegevens (adres en huidige verbruik) invul, en er wordt een maandbedrag getoond, mag ik er dan vanuit gaan dat dat het netto bedrag is? Zijn alle kosten, opslagen, belastingvoordelen ed. daarin al meegerekend? Of kunnen er dan alsnog verborgen kosten bij komen?

Het lijkt mij dat het enige waarmee aanbieders kunnen varieren hun tarief per KwH of m3 is, toch? Alle andere kosten zijn overal hetzelfde, omdat ze hetzij van de overheid hetzij van de netbeheerder komen?

Vooralsnog lijken Coolblue en Shell mij goedkoop toe. Is jullie ervaring dat het loont om mijn huidige leverancier (Vandebron) te bellen om te vragen om een concurrerend aanbod te doen?

Ter vergelijking: Vandebron biedt een (variabel) maandtarief van €575, Shell doet het vast voor €500 en Coolblue doet het vast voor €488. Mijn huidige tarief is €255 ;(

(en uiteraard hoor ik graag als iemand een glazen bol heeft en dus met zekerheid kan zeggen of het slim is om nu een jaarcontract te nemen, of toch te gaan voor variabel en te hopen dat de prijzen nog/weer gaan zakken).
Kosten zoals getoond op bijvoorbeeld gaslicht.com zijn inclusief alle kosten inderdaad.

Ik zit in hetzelfde schuitje. Had een maandtarief bij Greenchoice van 170 pm en kan nu alleen variabel krijgen tegen een staggering bedrag van 470 euro. Coolblue doet het voor 366 vast voor een kwartaal, dus ik denk dat ik maar overstap.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Laatst online: 15:20
Slaapje schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:51:
[...]

Kosten zoals getoond op bijvoorbeeld gaslicht.com zijn inclusief alle kosten inderdaad.

Ik zit in hetzelfde schuitje. Had een maandtarief bij Greenchoice van 170 pm en kan nu alleen variabel krijgen tegen een staggering bedrag van 470 euro. Coolblue doet het voor 366 vast voor een kwartaal, dus ik denk dat ik maar overstap.
Waarom voor een kwartaal, en niet voor een jaar vastzetten? In de hoop dat de tarieven van de zomer gaan dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:29
migchiell schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:06:
[...]

Waarom voor een kwartaal, en niet voor een jaar vastzetten? In de hoop dat de tarieven van de zomer gaan dalen?
Die -wellicht ijdele- hoop heb ik inderdaad wel, in combinatie met zonnepanelen die ik zsm geplaatst wil hebben leek me een jaar vastzetten niet erg handig.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:20
Slawkooo schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:54:
Ik ben verhuisd naar een appartement. Ik heb geen contact met energieën omdat je gemiddeld 2 weken moet wachten. Krijgt hij straf?

Wat vindt u van ANWB ENERGIE? Is het beter ZONNEPLAN SMART ENERGY? op dagtarieven?
Er is inderdaad een wettelijke bedenktermijn van 2 weken voor het afsluiten van je contract. Er zijn echter ook spoedprocedures, daarover kun je contact opnemen met de leverancier als je die eentje gekozen hebt. De precieze invulling zal variëren per leverancier, maar normaal gesproken dien je dan schriftelijk (per e-mail is goed) af te zien van de bedenktermijn zodat ze zo snel mogelijk een inhuizing kunnen regelen voor je, soms zelfs nog dezelfde dag.

Straf is een groot woord, maar zonder contract zal je netbeheerder je wel een brief gaan sturen dat je een contract moet afnemen en ze zullen ook een rekening voor je opstellen voor het verbruik dat je zonder contract hebt afgenomen. De tarieven die ze je in rekenen zijn helaas niet inzichtelijk en vallen ook niet echt te voorspellen. Dat kan dus een onaangename verrassing zijn.
Als je je netbeheerder niet weet kun je die bijvoorbeeld hier opzoeken.
En de pagina's over 'geen contract' van de drie grootste netbeheerders: Liander, Enexis en Stedin.

Advies over met wie je een contract moet afsluiten heb ik helaas niet voor je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik bedoel deze post niet om te pochen, meer als signaal dat de huidige energiemarkt imo nog wat ziek is en de lasten niet evenredig verdeeld worden.

Hier een goed geïsoleerd rijtjeshuis huis met 4 zonnepanelen. Ik kook op inductie en stook/douche op gas.

September 2021 voor 3 jaar vastgelegd bij Essent. Daarvoor krijg ik nog een bonus van €150 van Essent. Ik heb mijn maandbedrag op €60 gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X314uwiz8FVTjeYXg9x0WcU2XvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJRraA9J4Wg0E8t8iAOYaGi4.jpg?f=fotoalbum_large

Met de huidige heffingskorting rekent Essent me voor dat het eerste jaar me €115 kost (1e jaar met de €150 korting dus meer dan gratis).

Als ik dit bedrag mag doorrekenen naar 3 jaar kom ik tot 3x€115 - €150 = €195. Terwijl er hier zijn die voor 1 maand nog meer mogen storten 8)7

Nu klopt mijn doorrekening naar 3 jaar niet, omdat de belastingen / kortingen zullen veranderen. En natuurlijk ga ik mijn contract niet openbreken of medetweakers geld storten.
Maar ik zou het zeker begrijpen als vadertje overheid beslist dat de heffingskortingen overgeheveld worden naar burgers die het echt nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
alki schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:09:
[...]

Ligt eraan, is dat incl belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik heb eens een nieuw contract op de ingangsdatum van het huurcontract gezet, terwijl ik de sleutel al eerder kreeg. Voor die week of wat heeft Liander een maandverbruik in rekening gebracht. Geen vragen of waarschuwing, gewoon de rekening met kennelijk een aardige strafmarge. Was inderdaad volkomen onduidelijk hoe ze aan dat bedrag kwamen, wel moest ik de standen doorgeven.

Lesje geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Trank00l schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:45:
[...]

Ligt eraan, is dat incl belasting?
Ja dat was hun offerte aan mij, maar ik vond het nog steeds te duur haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Brent schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:51:
[...]

Ik heb eens een nieuw contract op de ingangsdatum van het huurcontract gezet, terwijl ik de sleutel al eerder kreeg. Voor die week of wat heeft Liander een maandverbruik in rekening gebracht. Geen vragen of waarschuwing, gewoon de rekening met kennelijk een aardige strafmarge. Was inderdaad volkomen onduidelijk hoe ze aan dat bedrag kwamen, wel moest ik de standen doorgeven.

Lesje geleerd.
Pff zuur zeg. Dit mag ook wel echt een heel stuk transparanter en consequenter. De ene netbeheerder stuurt rustig elke week een briefje dat het toch wel eens tijd wordt voor een leverancier, de ander doet zoiets. En als ze met het verkeerde/goede been uit bed zijn gestapt is het precies andersom, geen pijl op te trekken lijkt het wel.

alki schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:09:
[...]
Sinds die twee weken is de inkoop dan ook alleen maar omhoog gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/baFIo3E.png

[ Voor 59% gewijzigd door Melkunie op 13-04-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:57
Mijn contract met GC loopt over een maand af. We gaan meer terug leveren dan verbruiken en daarom heb ik net contact gehad met Eneco, maar ik krijg het bericht dat ze geen nieuwe contracten afsluiten, ook niet variabel...... Zijn er meer met deze ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hp68
libo1949 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:37:
Mijn contract met GC loopt over een maand af. We gaan meer terug leveren dan verbruiken en daarom heb ik net contact gehad met Eneco, maar ik krijg het bericht dat ze geen nieuwe contracten afsluiten, ook niet variabel...... Zijn er meer met deze ervaring?
Modelcontract zijn ze allemaal verplicht dus zou daar naar vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Chris.nl schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:39:
Maar ik zou het zeker begrijpen als vadertje overheid beslist dat de heffingskortingen overgeheveld worden naar burgers die het echt nodig hebben.
Het zou veel logischer zijn om die heffingskorting uit te smeren per kWh, dus de eerste N kWh zijn goedkoper. Of ook een deel wegstrepen tegen het vast recht. Prima toch, als iemand die zeer weinig verbruikt zeer weinig kosten heeft? Maar geld toekrijgen is raar. Zeker omdat de gemiddelde energierekening toch al 5 kantjes beslaat en 40 verschillende bedragen vermeld heeft staan, is het raar om de belastingkorting een vast bedrag te maken.

Mag ik vragen hoe weinig je totale jaarverbruik (in kWh/kuub) is?

[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 13-04-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
Hp68 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:42:
[...]

Modelcontract zijn ze allemaal verplicht dus zou daar naar vragen
Ook als je een nieuwe klant bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
RemcoDelft schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:44:
[...]

Het zou veel logischer zijn om die heffingskorting uit te smeren per kWh, dus de eerste N kWh zijn goedkoper. Of ook een deel wegstrepen tegen het vast recht.
Of juist boven een bepaald minimum verbruik pas heffingskorting geven. (Keerzijde is dat dit besparingsmaatregelen niet stimuleert)
Prima toch, als iemand die zeer weinig verbruikt zeer weinig kosten heeft? Maar geld toekrijgen is raar. Zeker omdat de gemiddelde energierekening toch al 5 kantjes beslaat en 40 verschillende bedragen vermeld heeft staan, is het raar om de belastingkorting een vast bedrag te maken.

Mag ik vragen hoe weinig je totale jaarverbruik (in kWh/kuub) is?
Ong 150kWh meer terugleveren dan verbruiken.
Vorig jaar 401m³ verbruikt, dit jaar (na bezuiniging op temperatuur/verbruik + milde winter) geschat op 346m³

Klopt dat ik zeer weinig verbruik, maar de heffingskorting/tegemoetkoming mist imo zijn doel als anderen die harder nodig hebben. Het voelt gewoon niet fair.
Stel ik zat op bijstandsniveau dan zou ik die extra energiesubsidie via de gemeente in de zak kunnen steken, terwijl die daar niet zou horen in deze casus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
libo1949 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:46:
[...]

Juist als je een nieuwe klant bent zelfs, daar is de verplichting voor bedoelt zodat je áltijd een contract kan afsluiten :)

Edit:
Tarieven en info hier: https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/
Afsluiten alleen telefonisch (kans dat ze instructies hebben om moeilijk te doen en te proberen af te houden omdat ze eigenlijk geen nieuwe klanten willen, maar ze zouden je wel moeten accepteren.

[ Voor 33% gewijzigd door Melkunie op 13-04-2022 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
libo1949 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:37:
Dat is raar, ik heb vanmiddag nog het modelcontract afgesloten bij eneco.
Eerste vraag die ik kreeg: wilt u dat het contract vandaag al in gaat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
digitalus101 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:57:
Heeft iemand hier al concrete ervaring met het overstappen naar Mega? Zij hebben op dit moment de minst ongunstige variabele tarieven die ver onder andere partijen liggen, los van contractverloop van zittende klanten bij bijv. Vattenfall. Mijn contract bij energiedirect verloopt in Juni en de keuzevrijheid is vrij beperkt. Mega is wel een serieuze kandidaat door de prijsstelling, echter nog geen klantenservice actief op dit moment. Hierdoor ben ik benieuwd of iemand hier wel iets concreet kan melden.
Hier ben ik dus ook nieuwsgierig naar!

Overigens is de klantenservice bereikbaar per mail.
Snel reactie en ook in het weekend. Hoe snel het contact is als je klant bent weet ik niet;)

Hopelijk is de MyMega pagina snel klaar zodat je je verbruik kan bijhouden.

Maar met €1,77 per m3 is het momenteel wel heel aantrekkelijk. Dit kan na 1 juli natuurlijk wel heel anders zijn.

Coolblue heeft laatst een daling in prijs gehad naar €1,92 per m3 gas voor een kwartaal. Ook een interessante...

Mijn twijfel ligt momenteel tussen Mega en CoolBlueEnergie.

Beide helaas geen apps om je verbruik bij de houden, maar €0,80 per m3 gas besparing is dat dan wellicht wel waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooseV
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 22:11
w0ut3r- schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:34:
[...]
Beide helaas geen apps om je verbruik bij de houden, maar €0,80 per m3 gas besparing is dat dan wellicht wel waard..
Je kan evt de ENGIE app gebruiken wanneer je een slimme meter hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.M
[...]

Snel reactie en ook in het weekend. Hoe snel het contact is als je klant bent weet ik niet;)

Maar met €1,77 per m3 is het momenteel wel heel aantrekkelijk. Dit kan na 1 juli natuurlijk wel heel anders zijn.

Coolblue heeft laatst een daling in prijs gehad naar €1,92 per m3 gas voor een kwartaal. Ook een interessante...

Coolblue Energie heeft ook een jaarcontract met dezelfde tarieven. Mega schijnt een borgsom te vragen, of is deze inmiddels al weer verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:44
[...]

Ik gebruik Enelogic voor het bijhouden van verbruik, dan ben je altijd voorzien ongeacht de leverancier. Dit kan ik dan ook aanraden. Maar ik wacht ook met smart af hoe de ervaringen zijn met Mega.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w0ut3r-
Helaas geen slimme meter hier...

Overigens kleine aanvulling: Mega kan pas vanaf 01/06 starten met leveren. Daarna heb je dus 1 maand die 1,77 per m3 gas, wat er daarna gebeurd met het tarief bij Mega weet niemand.
Dit lijkt me wel een slimme truc om zo even snel mensen binnen te halen en 01/06 de prijs flink omhoog te gooien.

CoolBlueEnergie levert al na 22 dagen (en een kwartaal vast en opzeggen wanneer je wilt).

Dus als je heel snel van je (dure) contract af wil is CoolBlueEnergie dan misschien weer gunstiger.
Ik heb namelijk stiekem wel de hoop dat in de zomer de prijzen gaan zakken en wellicht stap ik dan wel weer over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Je citeert het bedrag uit het modelcontract, dat kun je met een maand opzegtermijn op elk moment stopzetten dus, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
MooseV schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:37:
[...]

Je kan evt de ENGIE app gebruiken wanneer je een slimme meter hebt.
Ik zat net nog even te denken, maar als ik mijn gasstand van mijn traditionele meter in Excel bijhoud lijkt het mij vrij makkelijk om zonder app je verbruik in m3 & € uit te rekenen...

Dus zo waardevol is zo'n app die de duurdere energieleveranciers hebben wellicht niet...
Brent schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:09:
Je citeert het bedrag uit het modelcontract, dat kun je met een maand opzegtermijn op elk moment stopzetten dus, toch?
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 20:54
Vraagje voor de mensen die ook bij ZonderGas zitten, ik heb 10 zonnepanelen, en soms zie ik dagen lang 0 euro terug levering, enig idee hoe dat zit bij de portal van ZonderGas?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rIy369SZbKCwbF6GDNLZ2kgZxrU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vJSKmUPxBFHbRkA0t2oBewjS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
reiniero schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:32:
[...]

Dat is raar, ik heb vanmiddag nog het modelcontract afgesloten bij eneco.
Eerste vraag die ik kreeg: wilt u dat het contract vandaag al in gaat? :+
Het was telefonisch geen probleem en het contract is al binnen. Ik dacht de wachtrij te omzeilen door de chat functie te gebruiken, maar dat was dus niet slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
JB schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:00:
[...]

Zojuist termijnnota van april al ontvangen... Tarieven staan nu ook weer in de mijn Innova portal alhier :)
Ja hier ook idd. Komen je bedragen overeen met je ontvangen contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Laatst online: 17:16
w0ut3r- schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:01:
Helaas geen slimme meter hier...

Overigens kleine aanvulling: Mega kan pas vanaf 01/06 starten met leveren. Daarna heb je dus 1 maand die 1,77 per m3 gas, wat er daarna gebeurd met het tarief bij Mega weet niemand.
Dit lijkt me wel een slimme truc om zo even snel mensen binnen te halen en 01/06 de prijs flink omhoog te gooien.

CoolBlueEnergie levert al na 22 dagen (en een kwartaal vast en opzeggen wanneer je wilt).

Dus als je heel snel van je (dure) contract af wil is CoolBlueEnergie dan misschien weer gunstiger.
Ik heb namelijk stiekem wel de hoop dat in de zomer de prijzen gaan zakken en wellicht stap ik dan wel weer over...
Dat dacht ik ook, echter als dat zo is zeg ik direct weer op. In juli is m'n gasverbruik niet zo hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiniero
libo1949 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:39:
[...]

Het was telefonisch geen probleem en het contract is al binnen. Ik dacht de wachtrij te omzeilen door de chat functie te gebruiken, maar dat was dus niet slim.
Eneco heeft een goede klantenservice. Zowel via chat als telefonisch word je vrijwel direct geholpen. Compleet anders dan greenchoice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w0ut3r-
Ik heb zojuist de overstap gemaakt van Oxxio naar CoolBlueEnergie, vanaf 6 mei lever CoolBlue mijn energie.

Van €2,56 per kuub gas naar €1,92 per kuub. Scheelt toch €0,64 per kuub...
Dit bedrag staat een kwartaal vast en is maandelijks opzegbaar.

Mocht na 01/07 Mega nog steeds een stuk schelen stap ik over op Mega (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:29
Ik ben helemaal nieuw hier in deze sectie van Tweakers, vanwege het volgende, en wil graag een beetje inzicht middels de glazen bol van de gebruikers hier. Het gaat om het volgende:
Ik werd vandaag gebeld door GreenChoice, waar ik 2 jaar geleden een 1 jarig contract had, dus vandaar hadden ze mijn gegevens. Ze wilden mij een " exclusieve aanbieding" doen die 3 dagen geldig is, en wilden wat van mijn gebruiksgegevens. Die zijn als volgt: ik koop netto 1800 1400 kWh in per jaar, en dat zou mij dan, exclusief een 75,50€ welkomstbonus (ik gebruik geen gas) op €106 per jaar komen te staan; tegen een gemiddeld tarief, all in van 0,48552 /kWh. Dit is het bruto, variabele tarief voor "Normaal tarief", zonder aftrek van de vaste kosten per jaar
Dat is niet slecht onder de huidige omstandigheden, leek me, temeer omdat dit gebaseerd is op 1 jaar vast contract, ingaande tussen nu en 1 oktober!
Ook al vreemd dacht ik, omdat op de GC website staat dat er geen vaste contracten worden aangeboden, en er zelfs geen prijs wordt genoemd van variabele contracten.
Wat denken jullie hiervan, en (kijk even in de glazen bol) is het niet waarschijnlijk dat de electra prijzen gaan zakken tegen de zomer? Mijn huidig contract loopt af op 1 september......
Tja, ik snap ook wel dat niemand de toestand in Oost Europa kan voorspellen, maar mogelijk wel wat de olieprijzen gaan doen, waaraan ook de elektra prijzen gekoppeld zijn.
Concreet: ik ben van deze offerte wel gecharmeerd, maar die "3 dagen" stuiten me tegen de borst: Krijg ik van GC een betere aanbieding over 3 maanden?

[ Voor 4% gewijzigd door Naalroc op 14-04-2022 11:43 . Reden: correctie in jaargebruik plus verheldering in cursief ]

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henrico1981
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-02 10:03
Wat betreft het aanbod van GC, ik heb een vergelijkbaar aanbod gehad, voor gas: € 1,886 per m3, stroom: € 0,485 N, € 0,4195 D per kWh. In mijn geval een jaarcontract met € 155,00 welkomstkorting. Ik zit nu nog bij Eneco, hier betaal ik momenteel € 2,58 per m3 gas en om en nabij € 0,58 per kwh stroom. Ik heb zelf GC telefonisch benaderd, als zijnde oud klant, ik was getipt door een vriend van mij die door GC gebeld was en dit voorstel had gekregen. Hij heeft bedankt, omdat hij bij Powerpeers met een aflopend contract voor gas o.a. maar € 1,53 per m3 betaald, stroomtarieven ook veel lager, een schril contract met Eneco, dit valt mij erg van ze tegen. Op 4 april heb ik, na ook 3 dagen bedenktijd te hebben gehad de knoop doorgehakt en dit aanbod geaccepteerd, nergens anders was er beter te krijgen. Niet gezegd dat ik het contract ga uitzitten, als ik dit niet doe kost dit mij 2 x € 50,00, ik heb nu even zekerheid dat het ook niet verder stijgt. Sowieso een stuk voordeliger t.o.v. Eneco, alleen slaan deze tarieven nog steeds nergens op, op 16 april a.s. ga ik over. De gasprijs loopt vandaag/vanavond ook weer hard op.

[ Voor 3% gewijzigd door Henrico1981 op 13-04-2022 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
@Henrico1981 Dank voor de reactie; in feite heb ik dus exact dezelfde netto prijzen gekregen als die je hierboven vermeld, en dat was mijn aanbieding van vandaag. Een kleine fout in je bericht: je verliest 2 x €75,50 aan welkomst korting (welke aan het einde contract wordt uitgekeerd) + de boete van 2 x €50; dat tikt dan toch aan!

Even andere reacties afwachten.

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henrico1981
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-02 10:03
@Naalroc Tsja, het klopt wat je zegt, maar het is moeilijk te bepalen, kiezen nu wat je doet. Voorlopig is de oorlog nog niet voorbij en Poetin zal, niet ondenkbaar de gaskraan misschien zelfs nog dichtdraaien. Voor gemoedstoestand en portemonnee heb ik er even geen zin in om dit moment af te wachten. De prijs zal voorlopig niet gaan zakken verwacht ik, ook niet met overgang naar de lente/zomer, waarop veel landen hun reserves aan moeten vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

scofield schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:36:
[...]

Ja hier ook idd. Komen je bedragen overeen met je ontvangen contract?
Jep! Alleen heb ik gekozen voor enkel tarief en zie ik bij het overzicht dal en normaal staan. Ik moet daar nog even voor bellen. Bij jou ook?

[ Voor 23% gewijzigd door JB op 13-04-2022 21:20 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
libo1949 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:46:
[...]

Ja ook als nieuwe klant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Naalroc schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:39:
Ik ben helemaal nieuw hier in deze sectie van Tweakers, vanwege het volgende, en wil graag een beetje inzicht middels de glazen bol van de gebruikers hier. Het gaat om het volgende:
Ik werd vandaag gebeld door GreenChoice, waar ik 2 jaar geleden een 1 jarig contract had, dus vandaar hadden ze mijn gegevens. Ze wilden mij een " exclusieve aanbieding" doen die 3 dagen geldig is, en wilden wat van mijn gebruiksgegevens. Die zijn als volgt: ik koop netto 1800kWh in per jaar, en dat zou mij dan, exclusief een 75,50€ welkomstbonus (ik gebruik geen gas) op €106 per jaar komen te staan; tegen een gemiddeld tarief, all in van 0,48552 /kWh.
dat is niet slecht onder de huidige omstandigheden, leek me, temeer omdat dit gebaseerd is op 1 jaar vast contract, ingaande tussen nu en 1 oktober!
Ook al vreemd dacht ik, omdat op de GC website staat dat er geen vaste contracten worden aangeboden, en er zelfs geen prijs wordt genoemd van variabele contracten.
Wat denken jullie hiervan, en (kijk even in de glazen bol) is het niet waarschijnlijk dat de electra prijzen gaan zakken tegen de zomer? Mijn huidig contract loopt af op 1 september......
Tja, ik snap ook wel dat niemand de toestand in Oost Europa kan voorspellen, maar mogelijk wel wat de olieprijzen gaan doen, waaraan ook de elektra prijzen gekoppeld zijn.
Concreet: ik ben van deze offerte wel gecharmeerd, maar die "3 dagen" stuiten me tegen de borst: Krijg ik van GC een betere aanbieding over 3 maanden?
Voor een bedrag van 106 euro per jaar zou ik mezelf niet heel druk maken. Je weet een jaar lang waar je aan toe bent. Het all-in tarief met aftrek van de welkomsbonus is best oké voor deze tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin7182
  • Laatst online: 16:59
Even voor mijn begrip, je betaalt €106 extra om een vast contract te kunnen afsluiten? Dus €106 - €75,50 + 1800 × €0,48552 = €903 + vaste leveringskosten?
Opmerkelijke constructie. Ze bieden dit alleen aan omdat ze vrij zeker zijn dat ze eraan zullen verdienen. Misschien vermoeden ze dat de evt. prijsstijging komend jaar per 1800 kWh niet meer is dan €106.

Opgehelderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Nee, gelukkig niet @Martin7182 : ten eerste ik heb 2 zaken door elkaar gehaald, omdat ik bij GC, zo uit mijn hoofd tijdens het telefoon gesprek 1800 kWh als gebruik had opgegeven, maar dit later 1400 kWh bleek te zijn, gemeten over de laatste 12 maanden.

Daarbij zou mijn jaarrekening op €106 uitkomen, omdat de vaste kosten negatief zijn, vanwege de "vermindering Energiebelasting".

Ik heb mijn openingspost aangepast, en in cursief er nog wat verduidelijking in gezet.
Al met al bespaar je toch heel wat met een warmtepomp en 32 PV panelen; wèl een investering.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 18:02
Zojuist de tarieven van Oxxio binnengekregen. Om en nabij 40% hoger dan ik een maand geleden van ze had doorgekregen 8)7 Bij de totaalprijs voor stroom/gas moet ik bij de prijzen van Oxxio de Energiebelasting en ODE optellen bij het leveringstarief, correct? (zie afbeelding onderaan)

Ik zit nu te kijken naar coolblue energie. Weet iemand of de tarieven die je te zien krijgt bij je aanbod inclusief energiebelasting en ODE zijn? Anders moet ik even contact op nemen met de klanten service. Geen gek idee om misschien voor het komende kwartaal deze prijzen vast te leggen.

Tarieven Coolblue:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TvhaxVmYjG_zPMdPUX_segTIRQE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jl0Js9x1ZJcI3a0ZqpPgjs5x.png?f=user_large

Tarieven Oxxio:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFzOnARz8o5_wxa4H_D0ibsGcO4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/B2yMsnVZrVyMjFWY2bcaBqWI.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
DMC90 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:58:
Bij de totaalprijs voor stroom/gas moet ik bij de prijzen van Oxxio de Energiebelasting en ODE optellen bij het leveringstarief, correct?
Correct
Ik zit nu te kijken naar coolblue energie. Weet iemand of de tarieven die je te zien krijgt bij je aanbod inclusief energiebelasting en ODE zijn?
Die zijn inclusief belasting en opslag, dat zie je terug in de volledige prijsopbouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w0ut3r-
DMC90 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:58:
Zojuist de tarieven van Oxxio binnengekregen. Om en nabij 40% hoger dan ik een maand geleden van ze had doorgekregen 8)7 Bij de totaalprijs voor stroom/gas moet ik bij de prijzen van Oxxio de Energiebelasting en ODE optellen bij het leveringstarief, correct? (zie afbeelding onderaan)

Ik zit nu te kijken naar coolblue energie. Weet iemand of de tarieven die je te zien krijgt bij je aanbod inclusief energiebelasting en ODE zijn? Anders moet ik even contact op nemen met de klanten service. Geen gek idee om misschien voor het komende kwartaal deze prijzen vast te leggen.

Tarieven Coolblue:
[Afbeelding]

Tarieven Oxxio:
[Afbeelding]
Ik ben gister overgestapt van Oxxio naar Coolblue Energie.
Van €2,56 per kuub gas naar €1,92 per kuub (y)

En de prijs staat inderdaad voor een kwartaal vast, maandelijks opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 18:02
Djordjo schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:41:
[...]

Correct

[...]

Die zijn inclusief belasting en opslag, dat zie je terug in de volledige prijsopbouw.
Danku!
w0ut3r- schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:23:
[...]

Ik ben gister overgestapt van Oxxio naar Coolblue Energie.
Van €2,56 per kuub gas naar €1,92 per kuub (y)

En de prijs staat inderdaad voor een kwartaal vast, maandelijks opzegbaar.
Ik ga denk ik hetzelfde doen vandaag nog! Alleen Mega is goedkoper, maar komt om een of andere reden minder betrouwbaar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
DMC90 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:28:

[...]

Ik ga denk ik hetzelfde doen vandaag nog! Alleen Mega is goedkoper, maar komt om een of andere reden minder betrouwbaar over.
Dat was inderdaad ook de reden dat ik uiteindelijk voor Coolblue Energie gegaan ben.

Mochten de nieuwe tarieven van Mega na 01/07 nog steeds een stuk goedkoper zijn en je je verbruik kan volgen via de MyMega site (schijnen ze aan te werken) stap ik wellicht gewoon weer over:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
JB schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:18:
[...]

Jep! Alleen heb ik gekozen voor enkel tarief en zie ik bij het overzicht dal en normaal staan. Ik moet daar nog even voor bellen. Bij jou ook?
Ik heb een dubbele meter tevens slim. Heb zelf niet bewust een keuze gemaakt, mits die er is met een slimme meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:21
MneoreJ schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:43:
[...]

De prijzen per 1 april voor bestaande klanten zijn precies hetzelfde als voor maart, behalve dat de variabele tarieven omhoog gaan (stroom was 0.18 en is nu 0.22, gas niet genoteerd maar de prijzen voor vaste contracten zijn ook daar hetzelfde).

Dus mocht iemand toch nog de boot gemist hebben voor verlenging, je mist niks en kan alsnog verlengen tegen deze tarieven. :P
Toevallig dacht ik er zojuist aan de nieuwe prijzen te checken en ben blij dat ik niet gewacht heb. Hoewel de vaste tarieven idd gelijk zijn gebleven aan die van maart, hebben ze er een nieuw, doch belangrijk zinnetje aan toegevoegd: "Het is tijdelijk niet mogelijk om een vaste prijs contract af te sluiten."

De prijzen van het variabele tarief liggen gemiddeld 21% hoger dan in maart.

Voor degenen die dit gesprek gemist hebben, het gaat over Powerpeers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:05
LA-384 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:55:
Toevallig dacht ik er zojuist aan de nieuwe prijzen te checken en ben blij dat ik niet gewacht heb. Hoewel de vaste tarieven idd gelijk zijn gebleven aan die van maart, hebben ze er een nieuw, doch belangrijk zinnetje aan toegevoegd: "Het is tijdelijk niet mogelijk om een vaste prijs contract af te sluiten."
Klopt -- dit stond er overigens nog niet op toen ik de site bekeek, dus dit is na 2 april ingegaan (of er in ieder geval na 2 april bij gekalkt). Wie nu dus nog een vast contract wil heeft (voorlopig) pech gehad (zoals bij de meeste leveranciers).

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peter69nl
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-05-2023
Vanaf deze week thermostaat op zomerstand gezet en een dekentje 's avonds indien nodig. Icm zonnepanelen nu tussen 0-2 euro per dag aan energiekosten afhankelijk van zonneschijn. Kijken of we dit zo de komende 6 maanden kunnen volhouden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alki
Melkunie schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:49:
[...]

Pff zuur zeg. Dit mag ook wel echt een heel stuk transparanter en consequenter. De ene netbeheerder stuurt rustig elke week een briefje dat het toch wel eens tijd wordt voor een leverancier, de ander doet zoiets. En als ze met het verkeerde/goede been uit bed zijn gestapt is het precies andersom, geen pijl op te trekken lijkt het wel.

[...]

Sinds die twee weken is de inkoop dan ook alleen maar omhoog gegaan.

[Afbeelding]
Echt we zitten weer op het niveau van voor de oorlog, energie reuzen naaien ons waar we bij staan.

https://www.barchart.com/futures/quotes/TG*1
Pagina: 1 ... 187 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4