Ik ben helemaal nieuw hier in deze sectie van Tweakers, vanwege het volgende, en wil graag een beetje inzicht middels de glazen bol van de gebruikers hier. Het gaat om het volgende:
Ik werd vandaag gebeld door GreenChoice, waar ik 2 jaar geleden een 1 jarig contract had, dus vandaar hadden ze mijn gegevens. Ze wilden mij een " exclusieve aanbieding" doen die
3 dagen geldig is, en wilden wat van mijn gebruiksgegevens. Die zijn als volgt: ik koop netto
1800 1400 kWh in per jaar, en dat zou mij dan, exclusief een 75,50€ welkomstbonus (ik gebruik geen gas) op €106 per jaar komen te staan; tegen een gemiddeld tarief, all in van
0,48552 /kWh. Dit is het bruto, variabele tarief voor "Normaal tarief", zonder aftrek van de vaste kosten per jaar
Dat is niet slecht onder de huidige omstandigheden, leek me, temeer omdat dit gebaseerd is op 1 jaar vast contract, ingaande tussen nu en 1 oktober!
Ook al vreemd dacht ik, omdat op de GC website staat dat er geen vaste contracten worden aangeboden, en er zelfs geen prijs wordt genoemd van variabele contracten.
Wat denken jullie hiervan, en (kijk even in de glazen bol)
is het niet waarschijnlijk dat de electra prijzen gaan zakken tegen de zomer? Mijn huidig contract loopt af op 1 september......
Tja, ik snap ook wel dat niemand de toestand in Oost Europa kan voorspellen, maar mogelijk wel wat de olieprijzen gaan doen, waaraan ook de elektra prijzen gekoppeld zijn.
Concreet: ik ben van deze offerte wel gecharmeerd, maar die "3 dagen" stuiten me tegen de borst: Krijg ik van GC een betere aanbieding over 3 maanden?
[
Voor 4% gewijzigd door
Naalroc op 14-04-2022 11:43
. Reden: correctie in jaargebruik plus verheldering in cursief ]
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos