Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 186 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.691 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:58
Jeroen.M schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:35:
Hallo, lees al een poosje mee hier op het forum maar nog niet veel gereageerd.

Is iemand hier bekend met Coolblue Energie? Ze bieden nu een jaarcontract aan met wat lijkt best wel goede tarieven(voor de situatie waar we nu in zitten) waardoor ik twijfel om over te stappen. Snap alleen niet waarom er niet meer bekendheid is over Coolblue Energie en waarom ze als enige jaarcontracten aanbieden. Lijkt wat vreemd namelijk :? Of zie ik iets over het hoofd?
Ik ben rond oktober/november overgestapt. Kon nog net een 3 jaar contract meepikken.

Ben voor de rest tevreden, mis alleen actuele data inzicht. ( ze hebben geen app of portal waar je de actuele status kan zien )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Brent schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:26:
[...]

Welke toko betaalt ook ong 80 cent of meer voor een kWh?
Sodeju voor die prijs heb ik wel een verlengsnoertje voor je hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.M
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-08-2022
Armada schreef op woensdag 6 april 2022 @ 23:53:
[...]

Ik ga per midden mei uit het contract bij Greenchoice. Aangezien GC variabel best wel hoge tarieven heeft, zoals ik hier zag, heb ik maar een jaarcontract bij Shell Energy aangevraagd. Voor alleen stroom had die betere tarieven. En ach, als de tarieven weer inzakken in de markt dan ben je er ook weer vanaf voor 50 eur boete, maar je hebt voor nu in ieder geval het risico van prijsstijgingen afgedekt.
Goed bekeken. Denk dat de energieprijzen niet zo snel meer gaan dalen. Met een jaarcontract heb je in elk geval zekerheid dat je niet nog meer hoeft te gaan betalen dit jaar. Volgend jaar zien we dan wel weer verder ;)

Qua stroomprijs verschillen Shell en Coolblue niet zo veel dacht ik? Kan het ook verkeerd zien natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:51

SambalBij

We're all MAD here

Jeroen.M schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:43:
[...]

Goed bekeken. Denk dat de energieprijzen niet zo snel meer gaan dalen. Met een jaarcontract heb je in elk geval zekerheid dat je niet nog meer hoeft te gaan betalen dit jaar. Volgend jaar zien we dan wel weer verder ;)
Het lijkt er op dat iig Shell wat is gedaald met prijzen. Wanneer ik daar nu een jaarcontract bereken zie ik lagere prijzen dan op het contract wat ik drie weken terug bij ze afsloot.

Toch jammer, maar inderdaad, het had ook de andere kant op kunnen gaan dus komende jaar wel wat zekerheid :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.M
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-08-2022
corporalnl schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:34:
[...]

Ik ben rond oktober/november overgestapt. Kon nog net een 3 jaar contract meepikken.

Ben voor de rest tevreden, mis alleen actuele data inzicht. ( ze hebben geen app of portal waar je de actuele status kan zien )
Precies op tijd gedaan haha. Weet je in elk geval wel waar je aan toe bent :P

Dat is wel jammer. Valt zelf ook wel wat mee te doen denk ik. Dacht ook ergens gelezen te hebben dat ze wel met een app bezig zijn voor zulke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 13:16
EWK schreef op donderdag 7 april 2022 @ 07:13:
[...]
Zoals in die sheet staat, wordt die niet meer bijgehouden. Boven jouw post gaat het onder andere over delta en coolblue. Heb je daar al naar gekeken?
Dat had ik even niet gezien. Zoals gezegd heb ik het topic een hele tijd niet meer gevolgd.
Toevallig klopten de tarieven van Gulf nog (variabel, dubbel) met het huidige modelcontract.

Delta en Coolblue heb ik gecheckt. Die zijn niet goedkoper helaas.
Wat bedoel je met het stuk 'mag je zelf betalen in zulke situaties'? Dat je ouders zelf hun pensioen moeten betalen? Dat lijkt me logisch als je een eigen bedrijf hebt en niet zo relevant?
Het is inderdaad niet relevant voor dit topic. Maar als dat het enige is dat hier in de laatste 750+ pagina's aan irrelevante info voorbij is gekomen... :+
Mijn zorg is vooral dat het voor mijn ouders geen vetpot is. Ik wil hen zo goed en snel mogelijk helpen aan een lagere energierekening, zover dat nu mogelijk is.
Martin7182 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:31:
@Danny the dog, zonder verdere context zou ik toch eerst denken aan minder verbruiken. Gas is misschien lastig, al kun je misschien 1 ruimte verwarmen i.p.v. het hele huis. Maar 5500 kWh p.p.p.j. vind ik toch wel heel fors.
Welke context mis je dan nog, die relevant is voor de zoektocht naar een goedkopere energieleverancier?
Het is een bedrijf met woon-functie, het is een oud (groot) pand, waar reeds enkel de 'belangrijke' ruimtes verwarmd worden en het stroomverbruik heeft niks te maken met p.p.p.j. invloeden, aangezien het niet de 2 personen zijn die de stroom voor eigen gerief verbruiken.
torretje2012 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:37:
[...]
woon/werkpand, koelingen vervangen.... ik denk dat de verwarming op gas niet het probleem is, maar de koeling die koud moet blijven ;)
Je weet dat een koeling warmte genereert he? De koude blijft in de koeling, uitgaande van goede isolatie / dichte deuren en deksels. En die koelingen zijn een fundamenteel onderdeel van de bedrijfsvoering.
Verwijderd schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:58:
@Danny the dog het is waarschijnlijk een zakelijke aansluiting dan?
Dat klopt inderdaad. Dus de BTW komt (slechts) gedeeltelijk terug. Een druppel op een gloeiende plaat helaas.
Martin7182 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:03:
^^werkgerelateerde kostenverhoging zou ik 'gewoon' doorberekenen aan de klant. Als het je prive koelkast betreft, een nieuw model van een paar honderd euro kan zomaar de helft zuiniger zijn. Die investering is een no-brainer met de huidige stroomprijzen.
Geen optie helaas. Een kleine ondernemer kan al niet concurreren met de 'grote jongens'.

.........

Dus... Mocht iemand nog een idee hebben.. het is zeer welkom.
Op Gaslicht.com popt helemaal niks interessants op.. Shell Energy is ook niet interessant...
Wellicht kan GreenChoice met een 1 jaar vast contract wat doen, zoals @Jallie hierboven aangeeft.

Met day ahead ben ik helaas (nog) niet bekend... Ik zal er eens naar kijken.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danny the dog schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:08:
Dat klopt inderdaad. Dus de BTW komt (slechts) gedeeltelijk terug. Een druppel op een gloeiende plaat helaas.
Ik bedoelde meer dat niet alle aanbieders een zakelijke aansluiting zullen accepteren tegen dezelfde voorwaardes als een prive aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Danny the dog schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:08:
[...]

Dus... Mocht iemand nog een idee hebben.. het is zeer welkom.
Op Gaslicht.com popt helemaal niks interessants op.. Shell Energy is ook niet interessant...
Wellicht kan GreenChoice met een 1 jaar vast contract wat doen, zoals @Jallie hierboven aangeeft.

Met day ahead ben ik helaas (nog) niet bekend... Ik zal er eens naar kijken.
Met onze VvE zitten we te kijken naar VvE Energie, volgens hun eigen site hebben ze op dit moment behoorlijk lage tarieven vergeleken met de grote energiereuzen, MKB energiebeheer is hetzelfde bedrijf, je zou daar eens kunnen kijken. Nogmaals, ik heb me hier (nog) niet in verdiept dus op eigen risico haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:37

JB

Cédric roelt!

Iemand advies mbt ingaan nieuwe contract Innova? Ik zit nu een week op variabel tarief. Mijn meters kunnen niet worden uitgelezen (behalve door Enexis), maar ik wil meteen de overgang actief hebben zodat ik van het variabele tarief af ben.

Innova gaat op 10-4 leveren, is dat dan om 0:01 uur? Want dan ram ik dan meteen de dan geldende meterstanden in op de portal van Innova. Of werkt dit zo niet?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
crispo schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:36:
[...]
Met onze VvE zitten we te kijken naar VvE Energie, volgens hun eigen site hebben ze op dit moment behoorlijk lage tarieven vergeleken met de grote energiereuzen, MKB energiebeheer is hetzelfde bedrijf, je zou daar eens kunnen kijken. Nogmaals, ik heb me hier (nog) niet in verdiept dus op eigen risico haha.
Bedankt voor de tips. Helaas kan ik er niks mee, ook al zijn de tarieven op de website super interessant.
Bij beide zie je namelijk de volgende opmerking als je op 'aanmelden' klikt:

LET OP: ons volume voor 2022 is op, wanneer u zich nu via deze knop aanmeld plaatsen wij u op de Reservelijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crispo
Danny the dog schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:46:
[...]

Bedankt voor de tips. Helaas kan ik er niks mee, ook al zijn de tarieven op de website super interessant.

LET OP: ons volume voor 2022 is op, wanneer u zich nu via deze knop aanmeld plaatsen wij u op de Reservelijst.
Volgens mij kregen wij ook die tekst, echter hebben ze ons inmiddels al wel 2 keer gemaild met een aanbod, dus zou het zeker proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Danny the dog schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:46:
[...]

Lijkt net zoiets als de consumentenbond inkoopactie. Daar hoef je vrees ik voorlopig weinig van te verwachten.

Ik zou gaan voor partijen die tegen inkoopprijs verkopen (Frank Energie, EasyEnergy, Zonneplan etc). Dat het nu lente/zomer is met meer zonnige dagen biedt als voordeel dat de kwh prijs vaak flink omlaag gaat of zelfs gratis wordt als het erg zonnig is.

Gas zit op dit moment rond de 1,80 per m3 qua inkoop (all-in), en dat is al al een paar weken redelijk stabiel.

Nadeel is dat de prijzen ineens veel duurder kunnen worden als Rusland de gaskraan afsluit of andere geopolitieke events.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 15:07
henkebek schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:17:
[...]

Lijkt net zoiets als de consumentenbond inkoopactie. Daar hoef je vrees ik voorlopig weinig van te verwachten.

Ik zou gaan voor partijen die tegen inkoopprijs verkopen (Frank Energie, EasyEnergy, Zonneplan etc). Dat het nu lente/zomer is met meer zonnige dagen biedt als voordeel dat de kwh prijs vaak flink omlaag gaat of zelfs gratis wordt als het erg zonnig is.

Gas zit op dit moment rond de 1,80 per m3 qua inkoop (all-in), en dat is al al een paar weken redelijk stabiel.

Nadeel is dat de prijzen ineens veel duurder kunnen worden als Rusland de gaskraan afsluit of andere geopolitieke events.
Wordt je meter dan ook dagelijks (of zelfs vaker) uitgelezen als je hiervoor kiest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:47
corporalnl schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:34:
[...]

Als je een slimme meter hebt kun je op bijvoorbeeld https://www.slimmemeterportal.nl/ wel ervoor zorgen dat je verbruik in te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
BeeJee78 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:37:
[...]

Wordt je meter dan ook dagelijks (of zelfs vaker) uitgelezen als je hiervoor kiest?
Elke 15 minuten geloof ik, althans voor stroom. Gas denk ik elk uur.

[ Voor 8% gewijzigd door henkebek op 07-04-2022 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crispo schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:49:
[...]

Volgens mij kregen wij ook die tekst, echter hebben ze ons inmiddels al wel 2 keer gemaild met een aanbod, dus zou het zeker proberen!
Een aanbod voor stroom voor een dubbeltje en gas voor een kwartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-06 18:01
Denk dat beste momenteel shell is 1 jaar vast voor 2 euro gas all inn
Zakken de prijzen kun je voor 100 euro oversluiten
Of heeft iemand iets beters. Contract budget energie loopt af en die passen de prijzen per maand aan momenteel en variabel ook niet voor half jaar vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
Verwijderd schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:58:
[...]

Een aanbod voor stroom voor een dubbeltje en gas voor een kwartje?
Tuurlijk grapjas. Als gezegd: ik had er verder nog niet echt naar gekeken maar zit nu even naar de mail te kijken, dit bieden ze nu aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8y_rak02gWe788BPASvSz5oxFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qynfyNwPhhI8OsBcnCR8zy9K.jpg?f=fotoalbum_large

Ze zeggen dus dat je dagprijs inkoop plus een opslag van 6 cent per m³ betaalt, dan zou je volgens mij vandaag iets van €1,10 per m³ betalen (correct me if I'm wrong). En €8 per maand natuurlijk!

Dus eigenlijk doen ze hetzelfde als de andere dagaanbieders?

[ Voor 4% gewijzigd door crispo op 07-04-2022 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in dat aanbod toch echt stroom voor een dubbeltje staan.
De gasprijs is ineens flexibel geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-09 19:17
Vraagje, ik zit bij Vattenfall met een variabel contract. In het nieuws zag ik dat de prijzen per 1 april omhoog zouden gaan, ik kon alleen nergens vinden waar naartoe.

Als ik nu in mijn Vattenfall kijk is de gasprijs €1.34 /m3 en stroom 0.27+0.19 = €0.46 /kwh.

Lijken mij niet de nieuwe tarieven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Revaes schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:52:
Vraagje, ik zit bij Vattenfall met een variabel contract. In het nieuws zag ik dat de prijzen per 1 april omhoog zouden gaan, ik kon alleen nergens vinden waar naartoe.

Als ik nu in mijn Vattenfall kijk is de gasprijs €1.34 /m3 en stroom 0.27+0.19 = €0.46 /kwh.

Blijven zitten!

Vattenfall heeft echt prima tarieven voor de bestaande klanten en hanteert zelfs nog een 'blijven loont' korting. De tarieven voor nieuwe klanten zijn aanzienlijk hoger. Dus.. zolang je geen vaste contracten voor minder af kunt sluiten, blijf zitten waar je zit en verroer je niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Revaes schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:52:

Waar haal je die 19 cent bij stroom vandaan?

Volgens mij is het 1,34/m3 en 0,27 /kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
Harry_Nak schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:18:
[...]

Waar haal je die 19 cent bij stroom vandaan?

Volgens mij is het 1,34/m3 en 0,27 /kWh
staat erbij als vast tarief per kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Niet online
Revaes schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:20:
[...]

staat erbij als vast tarief per kwh
Ik zie die 19 cent bij mij nergens staan (ik heb alleen een enkeltarief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
Harry_Nak schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:25:
[...]

Ik zie die 19 cent bij mij nergens staan (ik heb alleen een enkeltarief).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-a-L7HBA8SVnT2pMV_qAzu4ZA4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/05tczkEhFdn2TBTxRY2kb47q.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Niet online
Het is 19 cent zonder de heffingen, dus inclusief de heffingen 27 cent per kWh
(0,195415+0,081421 = 0,276836)

"Onze leveringsprijzen zijn inclusief energiebelasting, Opslag Duurzame Energie en Klimaattransitie (ODE) en 21% btw"

[ Voor 33% gewijzigd door Harry_Nak op 07-04-2022 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

of: 19ct + 8ct belasting = 27ct per kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slawkooo
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-08 22:21
Verwijderd schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:35:
of: 19ct + 8ct belasting = 27ct per kwh
Ik verander mijn flat. Ik moet een contract tekenen met een of andere operator. Ik gebruik ongeveer 3.000 kW/h en 1.500 m3 gas.
Ik heb geen zonnepanelen.
De prijzen zijn momenteel hoog. Ik heb een tijdje gedacht om naar de ANWB energie te gaan, of misschien een andere aanbieder die de verkoop van energie tegen inkoopprijzen netjes afhandelt.
Ik zat te denken aan budget energie, maar ik zie veel slechte opmerkingen.

Welke exploitant raad je aan? Ervaring met uuroperators?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
Kijk eens naar shell energy
Klantvriendelijk 1 jaar vast en wordt het goedkoper kun je voor 100 euro boete oversluiten
Budget past haar tarief elke maand aan
Mijn contract loopt daar af maar dan ga ik over op variabel met wisselende prijzen elke maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit_R
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 09:41
Jeroen.M schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:32:
[...]

Klinkt goed.

Wat bedoel je met maandbedrag is instelbaar maar met minimale waarde? We krijgen over een paar maanden zonnepanelen waar ik nu dus geen rekening mee kan houden bij het termijnbedrag. Zou wel handig zijn als ik het later kan bijstellen :)
Het laagste bedrag wat je kunt opgeven. Dit is gelijk aan het totaal jaarbedrag op basis van de verbruiksgegevens gedeeld door 12. Meer mag altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slawkooo
[quote]Hp68 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:32:
Klantvriendelijk 1 jaar vast en wordt het goedkoper kun je voor 100 euro boete oversluiten
Mijn contract loopt daar af maar dan ga ik over op variabel met wisselende prijzen elke maand
[/quote

Shell Eenergy Nu ook voor een mooie prijs. Eigenlijk heeft iedereen een gasprijs rond de 2,2 voor een variabel tarief.

Daarom dacht ik erover om ANWB energie in te kopen tegen de huidige prijs. Maar ik weet niet of bijvoorbeeld Franka Energy of Zonnepanel niet beter zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
Wie heeft er ervaring met einde contract budget energie. Krijg je dan dezelfde variabele tarieven als op de site en wisselen die ook elke maand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
Slawkooo schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:57:
[/quote

Shell Eenergy Nu ook voor een mooie prijs. Eigenlijk heeft iedereen een gasprijs rond de 2,2 voor een variabel tarief.

Daarom dacht ik erover om ANWB energie in te kopen tegen de huidige prijs. Maar ik weet niet of bijvoorbeeld Franka Energy of Zonnepanel niet beter zal zijn?
Nou engie vattenfal eneco essent greenchoice en innova hebben al tarieven die tegen of boven de 3 euro zitten momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:12
Mijn 1 jarig contract bij Essent loopt af op 18 mei en is verlengbaar vanaf 8 april zoals ik kan aflezen in Mijn Essent. Ik heb nog niks gehoord over de variabele prijzen. Wat raden jullie aan? Overstappen en zo ja wat zou een goede optie zijn? Of door met het variabel tarief?

Huidig:
Totaal elektriciteit Normaaltarief (1 t/m 10.000 kWh) :
€ 0,16636/kWh
Totaal elektriciteit Daltarief (1 t/m 10.000 kWh) :
€ 0,15450/kWh
Totaal tarief gas (1 t/m 170.000 m3) :
€ 0,85453/m3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

moet je eerst weten wat je variabele tarieven zijn. als je als vaste klant zien kan dat nog best meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slawkooo schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:11:
[...]

Ik verander mijn flat. Ik moet een contract tekenen met een of andere operator. Ik gebruik ongeveer 3.000 kW/h en 1.500 m3 gas.
Ik heb geen zonnepanelen.
De prijzen zijn momenteel hoog. Ik heb een tijdje gedacht om naar de ANWB energie te gaan, of misschien een andere aanbieder die de verkoop van energie tegen inkoopprijzen netjes afhandelt.
Ik zat te denken aan budget energie, maar ik zie veel slechte opmerkingen.

Welke exploitant raad je aan? Ervaring met uuroperators?
Geen ervaring mee. Kan je je huidige contract niet meeverhuizen? Dat is meestal het goedkoopst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JB schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:01:
Iemand advies mbt ingaan nieuwe contract Innova? Ik zit nu een week op variabel tarief. Mijn meters kunnen niet worden uitgelezen (behalve door Enexis), maar ik wil meteen de overgang actief hebben zodat ik van het variabele tarief af ben.

Innova gaat op 10-4 leveren, is dat dan om 0:01 uur? Want dan ram ik dan meteen de dan geldende meterstanden in op de portal van Innova. Of werkt dit zo niet?
Kan iemand hierin adviseren? We stoken nu zo min mogelijk met de CV ketel totdat het 10-4 is, maar hoe weet ik dat Innova aan het leveren is? Las hier namelijk ook verontrustende berichten dat ZonderGas niet begon met leveren op de afgesproken contract datum.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:29
Slawkooo schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:57:
[/quote

Ik zit bij energy zero, met dag prijzen. Kan alleen zeggen ja de prijzen zijn hoog op het moment maar het werkt allemaal prima en is maandelijks opzegbaar. Dus zodra deze zomer wat betere aanbiedingen komen stap ik over.
Voordeel is wel als de stroomprijs hoog is overdag krijg ik ook een stuk meer voor stroom van de zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 16:06
JB schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 07:54:
[...]

Kan iemand hierin adviseren? We stoken nu zo min mogelijk met de CV ketel totdat het 10-4 is, maar hoe weet ik dat Innova aan het leveren is? Las hier namelijk ook verontrustende berichten dat ZonderGas niet begon met leveren op de afgesproken contract datum.
Dit kan je altijd navragen bij je netbeheerder. Zit zelf bij Stedin en daar kan het in de online omgeving. Al staat er bij HVE/EnergyZero een -. Maar voorheen stond er Energiedirect en het is bekend dat Stedin wat achterloopt met de administratie.

Bij twijfel gewoon even bellen, dan kunnen ze je direct antwoord geven op al je vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Phoolie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:20:
[...]

Dit kan je altijd navragen bij je netbeheerder. Zit zelf bij Stedin en daar kan het in de online omgeving. Al staat er bij HVE/EnergyZero een -. Maar voorheen stond er Energiedirect en het is bekend dat Stedin wat achterloopt met de administratie.

Bij twijfel gewoon even bellen, dan kunnen ze je direct antwoord geven op al je vragen :)
De "expert" van Enexis snapt er vrij weinig van voor mijn gevoel. Hij kon alleen zien wie de huidige leverancier is. Er stond niets in het systeem mbt de nieuwe leverancier. Ook wist hij niet hoe het werkt met meterstanden, want ik wil in principe vanaf het moment dat het 10-4 is, de standen borgen om niet langer dan nodig op variabel tarief te hangen. Dat moest ik allemaal regelen met de leveranciers en zij zouden dat onderling door gaan geven 8)7

Dit kan nooit goed gaan, als ik niet registreer wat de standen zijn op moment dat het 10-4 wordt. Verder dus geen garanties dat op 10-4 Innova verschijnt in hun systeem (geen idee of dat relevant is maar dat is voor mij de check dat Innova is gestart met leveren) en geen mogelijkheid tot controle die dag want zondag :/

edit:
Gebeld met Innova. Zij sturen bericht om binnen een week de meterstanden door te geven en zeggen het contract op de overgangsdatum op bij huidige club. Ik ga de wekker dus zetten en dan komende week maar eens bellen met Enexis of zij in ieder geval zien dat de levering al via Innova loopt :+

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 08-04-2022 10:13 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
JB schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:01:
[...]

De "expert" van Enexis snapt er vrij weinig van voor mijn gevoel. Hij kon alleen zien wie de huidige leverancier is. Er stond niets in het systeem mbt de nieuwe leverancier. Ook wist hij niet hoe het werkt met meterstanden, want ik wil in principe vanaf het moment dat het 10-4 is, de standen borgen om niet langer dan nodig op variabel tarief te hangen. Dat moest ik allemaal regelen met de leveranciers en zij zouden dat onderling door gaan geven 8)7

Dit kan nooit goed gaan, als ik niet registreer wat de standen zijn op moment dat het 10-4 wordt. Verder dus geen garanties dat op 10-4 Innova verschijnt in hun systeem (geen idee of dat relevant is maar dat is voor mij de check dat Innova is gestart met leveren) en geen mogelijkheid tot controle die dag want zondag :/

edit:
Gebeld met Innova. Zij sturen bericht om binnen een week de meterstanden door te geven en zeggen het contract op de overgangsdatum op bij huidige club. Ik ga de wekker dus zetten en dan komende week maar eens bellen met Enexis of zij in ieder geval zien dat de levering al via Innova loopt :+
Natuurlijk is het goed om op 10-4 ook even te controleren of de overstap goed is gegaan. Maar volgens mij maak je je meer zorgen dan nodig.

Hoe Enexis jou het verteld heeft, is namelijk exact hoe het werkt. Je nieuwe leverancier zegt je oude leverancier op en samen geven ze dit weer aan de netbeheerder door op het moment van overstappen.

Er zijn alleen wel 2 dingen die bij mij wel een vraag oproepen. De datum van je overstap is op een zondag. Ik was altijd in de veronderstelling dat contracten altijd alleen maar konden starten op werkdagen. Maar wellicht heb ik dat fout.

En waarom moet je handmatig je meterstanden doorgeven? Heb je geen slimme meter die uitgelezen mag worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Phoolie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:56:
[...]
Natuurlijk is het goed om op 10-4 ook even te controleren of de overstap goed is gegaan. Maar volgens mij maak je je meer zorgen dan nodig.

Hoe Enexis jou het verteld heeft, is namelijk exact hoe het werkt. Je nieuwe leverancier zegt je oude leverancier op en samen geven ze dit weer aan de netbeheerder door op het moment van overstappen.

Er zijn alleen wel 2 dingen die bij mij wel een vraag oproepen. De datum van je overstap is op een zondag. Ik was altijd in de veronderstelling dat contracten altijd alleen maar konden starten op werkdagen. Maar wellicht heb ik dat fout.

En waarom moet je handmatig je meterstanden doorgeven? Heb je geen slimme meter die uitgelezen mag worden?
Ik heb een tikfout gemaakt, het is inderdaad 11-4.

Maak me ook geen zorgen, maar ik zit nu een week tegen variabel tarief omdat Innova niet eerder kon leveren dan uiterste datum huidig contract. Dat wil zo kort mogelijk houden met kleine 3 euro per kuub gas en amper zon atm... :P

De meter is inderdaad niet uitleesbaar voor hun.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:56
alki schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:53:
[...]

Voordeel is wel als de stroomprijs hoog is overdag krijg ik ook een stuk meer voor stroom van de zonnepanelen
Zoals te zien is op https://energie.anwb.nl/actuele-tarieven, zakken de tarieven altijd in als het zonnetje schijnt. Wat natuurlijk logisch is: iedereen heeft zonnestroom waar die vanaf moet.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:29
Brent schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:15:
[...]

Zoals te zien is op https://energie.anwb.nl/actuele-tarieven, zakken de tarieven altijd in als het zonnetje schijnt. Wat natuurlijk logisch is: iedereen heeft zonnestroom waar die vanaf moet.
Mwoa vorige maand kreeg ik 40ct per kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:56
alki schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:25:
[...]

Mwoa vorige maand kreeg ik 40ct per kw
Dat is niet best, elders krijg je 60-80 cent.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeeJee78
Brent schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:15:
[...]

Je hebt dus helemaal geen zonnepanelen nodig. Gewoon goedkope stroom gebruiken als iedereen aan het terugleveren is :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
JB schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:09:
[...]
Ik heb een tikfout gemaakt, het is inderdaad 11-4.
Dan maandag of dinsdag Enexis even bellen voor de dubbelcheck :)
Maak me ook geen zorgen, maar ik zit nu een week tegen variabel tarief omdat Innova niet eerder kon leveren dan uiterste datum huidig contract. Dat wil zo kort mogelijk houden met kleine 3 euro per kuub gas en amper zon atm... :P
Ik dacht dat je twijfelde of he wel goed ging, maar het is dus meer een dubbelcheck. Met die idiote tarieven snap ik dat wel. En dan zit je qua temperatuur ook nog eens in een zwaar rotte periode.
Ok, dan is het logisch dat je de standen zelf moet doorgeven :) Zelf laat ik het allemaal gewoon uitlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Phoolie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:56:
[...]

Bij mij gaat Innova in op 10-04, mogelijk kan het dus wel starten in het weekend.
Ik heb wel een slimme meter dus de meterstanden gaan automatisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dutchgio schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:55:
[...]

Bij mij gaat Innova in op 10-04, mogelijk kan het dus wel starten in het weekend.
Wij hebben hetzelfde afgesloten denk ik. Ik heb die 10-4 ook ergens gezien, maar waar?* Ik de overeenkomst (via mail) staat 11-4. Bij jou ook?

* in de portal van Innova dus... Ik vermoed dat de levering pas 11-4 actief wordt obv input @Phoolie want werkdag :)

portal;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsyQGIO-mW4yTXS2MkwifbY2vT4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J3u5wmJlw3ORWTAkA5i8je8a.png?f=user_large

mail ten tijden van afsluiten;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWXmFmBpvukwUitxsO61ix9F_3w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/loYBx9mbUH7eNsIHLAXhHRwl.png?f=user_large

7(8)7

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froenker
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-08 06:43
Ik heb contact gehad met Innova over de verschillende data. Ze geven aan dat de datum in de e-mail (via Gezondverzekerd.nl) klopt en die datum in hun online portal dus niet. Bijzonder, maar volgens mij niet echt iets om je druk om te maken.

@JB. Verbruik je 10 kuub per dag ofzo, omdat je je druk maakt over een dag verschil qua datum? Het verschil is waarschijnlijk 1.50 per kuub en van het weekend is het weer warmer, dus wellicht verbruik je maar 3 of 4 kuub op dagbasis..

[ Voor 21% gewijzigd door Froenker op 08-04-2022 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Froenker schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:40:
Ik heb contact gehad met Innova over de verschillende data. Ze geven aan dat de datum in de e-mail (via Gezondverzekerd.nl) klopt en die datum in hun online portal dus niet. Bijzonder, maar volgens mij niet echt iets om je druk om te maken.

Maar verbruik je 10 kuub per dag ofzo, omdat je je druk maakt over de datum?
Als we nergens naar kijken halen we dat wel ja. Douchen, koud weer enz. Dus de lucht/lucht warmtepomp staat nu te stampen om te compenseren maar dan helpt zon ook :P Gelukkig is de variable kWh prijs stuk lager :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froenker
JB schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:42:
[...]
Als we nergens naar kijken halen we dat wel ja. Douchen, koud weer enz. Dus de lucht/lucht warmtepomp staat nu te stampen om te compenseren maar dan helpt zon ook :P Gelukkig is de variable kWh prijs stuk lager :+
Oké, dan praat je over een aanzienlijk bedrag, maar laten we het dan alsnog vanaf de positieve kant bekijken: je hebt gelukkig nog een mooi contract weten af te sluiten, waar je hopelijk lang van gaat profiteren!

[ Voor 4% gewijzigd door Froenker op 08-04-2022 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Froenker schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:45:
[...]

Oké, dan praat je over een aanzienlijk bedrag, maar laten we het dan alsnog vanaf de positieve kant bekijken: je hebt gelukkig nog een mooi contract weten af te sluiten, waar je hopelijk lang van gaat profiteren!
Gaan we wel vanuit inderdaad. In de tussentijd wellicht kijken naar andere ketel want 200 euro aan gas per maand gaat ook snel richting een business case zuinigere ketel. De huidige Nefit is van 2005 dus weinig modulair aan maar werkt _altijd_ :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
JB schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:00:
[...]

Wij hebben hetzelfde afgesloten denk ik. Ik heb die 10-4 ook ergens gezien, maar waar?* Ik de overeenkomst (via mail) staat 11-4. Bij jou ook?

* in de portal van Innova dus... Ik vermoed dat de levering pas 11-4 actief wordt obv input @Phoolie want werkdag :)

portal;
[Afbeelding]

mail ten tijden van afsluiten;
[Afbeelding]

7(8)7
Ah ja dat was in het portal van Innova, na het controleren van de mail inderdaad toch 11-04.
Nog een dag langer de dure variabele tarieven dan inderdaad, maar zodra het contract in gaat
wel weer wat gunstigere prijzen.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 08-04-2022 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:09:
[...]

Handig he :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

1x in de 4-5 jaar minder handig inderdaad.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 21:00
Contract bij mega gaat pas in per 1-6. Ik dacht dat het per direct zou zijn. Nog meer die zich hebben aangemeld en 1-6 als startdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 13:06

Armada

-Wat wil je weten?-

Jallie schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:58:
Goedemiddag,

ook ik heb GC en contract loopt eind deze maand af.
nu heeft GC mij een aanbod gedaan voor 1 jaar vast :

Groene stroom
Normaaltarief (per kWh)
€ 0,4697
Daltarief (per kWh)
€ 0,4016
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 6,3333
Bosgecompenseerd gas
Tarief (per m3)
€ 1,9669
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 6,3333

Nu kan ik nergens hun variabele tarieven terug vinden, maar gezien de huidige situatie en wat ik hier verder voorbij zie komen lijkt dit mij geen onaardig aanbod
Wat ik niet helemaal begrijp: waarom doen ze jou dit aanbod?
Als ik GC nu benader, dan zeggen zij:
Het is op dit moment helaas niet mogelijk om een nieuw vast contract aan te bieden. Als het vaste contract afloop ga je automatisch over op variabel en die zijn momenteel:
Stroom hoog: 0,58ct, Stroom laag: 0,52ct en gas 2,56 per m3.

Hoe kunnen ze bij Greenchoice jou dan wel een vast contract bieden?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Laatst online: 23-09 20:18
Armada schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:40:
[...]

Het is op dit moment helaas niet mogelijk om een nieuw vast contract aan te bieden. Als het vaste contract afloop ga je automatisch over op variabel en die zijn momenteel:

Bovenstaande gaat om een contract verlenging, bij jou misschien vanaf buitenaf naar gc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Klein minpuntje bij Shell Energy, die krijgen het administratief niet voor elkaar om dubbeltarief naar enkeltarief te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

torretje2012 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:42:
[...]

Bovenstaande gaat om een contract verlenging, bij jou misschien vanaf buitenaf naar gc?
Nee, dan was het duidelijk natuurlijk. Nee, ik ben op dit moment ook vaste contractklant bij Greenchoice en het contract loopt 11 mei af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
[...]
Hoe heb je ze benaderd? Ook ik heb vandaag, telefonisch, zo'n 1-jarig contract afgesloten voor onze dochter.
"" Speciaal" voor klanten waarvan het contract afloopt in mei", aldus de beste medewerker.
Contract van dochter loopt 1 mei af, afwachten zou variabel worden met de tarieven die jij ook noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

thegreenhunter schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:51:
[...]

Hoe heb je ze benaderd? Ook ik heb vandaag, telefonisch, zo'n 1-jarig contract afgesloten voor onze dochter.
"" Speciaal" voor klanten waarvan het contract afloopt in mei", aldus de beste medewerker.
Contract van dochter loopt 1 mei af, afwachten zou variabel worden met de tarieven die jij ook noemt.
Ik heb contact gezocht met hun klantenservice via hun Whatsapp kanaal. Wat waren de tarieven bij de verlenging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
Armada schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:33:
[...]
Wat waren de tarieven bij de verlenging?
Stroom:
Enkeltarief
€ 0,4391 per kWh
Gas:
€ 1,9669 per m³

Gebeld met het nummer wat in de mail stond met het verlengingsaanbod. Deze mail kreeg ik 30 mrt.
Dus het kan dat jij hem volgende week krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 15:55
dutchgio schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:59:
[...]

Ah ja dat was in het portal van Innova, na het controleren van de mail inderdaad toch 11-04.
Nog een dag langer de dure variabele tarieven dan inderdaad, maar zodra het contract in gaat
wel weer wat gunstigere prijzen.
Hier ook overstap per 10--4 vermeld door Innova. Ga van Energiedirect, momenteel variabel, naar Innova voor 4 jaar. Slimme meter hier dus hoef niks zelf door te geven, wel benieuwd hoe de "mijn innova" omgeving er bij staat op maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 18:22
[...]

Dat is interessant. Ik zit ook bij GC en heb daar per okt 2021 een variabel contract. Het huidige variabele contact dat loopt tot 1 juli heeft een gasprijs van 1,49.. Hoe kan een ander dan op 2,56 zitten met ook een variabel contract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 15:55
Daarom heet het ook variabel 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hangt er vanaf wanneer je instapt met variabel contract, net als met 1 jaars contracten trouwens

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2022 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaido
Er is weinig variabel aan als je tarieven voor 6 maanden vast staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Verwijderd schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:43:
hangt er vanaf wanneer je instapt met variabel contract, net als met 1 jaars contracten trouwens
Ah ja dat is wel logisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 19:10

Superbeagle

Always smile

BeeJee78 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:37:
[...]

Je hebt dus helemaal geen zonnepanelen nodig. Gewoon goedkope stroom gebruiken als iedereen aan het terugleveren is :-)
En nu alleen een manier verzinnen om die goedkope stroom ergens op te slaan voor als het zonnetje niet schijnt.

Oh wacht…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froenker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2T5bCAXsx17-IHKrvwEpqzu7CQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XmACSZpEmJPJmZP18bjhBtVD.jpg?f=fotoalbum_large

Naar mijn weten heb ik via Gezond Vezekerd een 4-jarig contract afgesloten waarbij ik 1.30 per m3 gas ga betalen. In het contract van Innova EN de online portaal staan bovenstaande tarieven. Hebben meer mensen dat (en hoe is dat afgelopen)? Zou geen probleem zijn uiteraard ;-)......

[ Voor 6% gewijzigd door Froenker op 09-04-2022 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 16:55
Froenker schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:47:
[Afbeelding]

Naar mijn weten heb ik via Gezond Vezekerd een 4-jarig contract afgesloten waarbij ik 1.30 per m3 gas ga betalen. In het contract van Innova EN de online portaal staan bovenstaande tarieven. Hebben meer mensen dat (en hoe is dat afgelopen)? Zou geen probleem zijn uiteraard ;-)......
Dit is nog exclusief ODE en Energiebelasting.
Energiebelasting is nu uit mijn hoofd €0,54
ODE is uit mijn hoofd €0,10

Er komt dus nog €0,64 cent minimaal bovenop je tarief per m3.

Per juni (of was het juli?) gaat de energiebelasting wel weer omlaag.

Edit:
Voor stroom komt er nog circa 4 cent ODE en 4 cent energiebelasting bij als het goed is.

[ Voor 5% gewijzigd door shadowkid053 op 09-04-2022 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Froenker doe het gasbedrag + bijna 55 cent energiebelasting + ODE en doe het stroombedrag + ruim 8 cent energiebelasting + ODE. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 09-04-2022 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

shadowkid053 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:51:
[...]

Dit is nog exclusief ODE en Energiebelasting.
Energiebelasting is nu uit mijn hoofd €0,54
ODE is uit mijn hoofd €0,10

Er komt dus nog €0,64 cent minimaal bovenop je tarief per m3.
Nu reken je ODE dubbel. Zie overzichtje belastingen in de sheet (rode vlak onderaan topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valpa
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 09:43
Zit op een vrij aardig modelcontract (alleen stroom, geen gasaansluiting) van Vandebron sinds december. Normaal 0,36048 euro, dal 0,30509 euro. (Dank nog dat jullie me hier toen op gewezen hebben!)

Dit gaat geheid stijgen 1 juli, gezien de huidige tarieven voor wie een modelcontract afsluit.

Nu zag ik dat Shell Energy jaarcontracten biedt die niet heel veel duurder zijn dan mijn huidige kwh-prijzen. En hun maandbedrag is zelfs iets lager.

Benieuwd hoe jullie hier over denken. Of dat jullie betere partijen hebben gezien, bij eveneens betrouwbare clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
valpa schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:21:
Zit op een vrij aardig modelcontract (alleen stroom, geen gasaansluiting) van Vandebron sinds december. Normaal 0,36048 euro, dal 0,30509 euro. (Dank nog dat jullie me hier toen op gewezen hebben!)

Dit gaat geheid stijgen 1 juli, gezien de huidige tarieven voor wie een modelcontract afsluit.

Nu zag ik dat Shell Energy jaarcontracten biedt die niet heel veel duurder zijn dan mijn huidige kwh-prijzen. En hun maandbedrag is zelfs iets lager.

Benieuwd hoe jullie hier over denken. Of dat jullie betere partijen hebben gezien, bij eveneens betrouwbare clubs.
Deze prijzen bij VandeBron voor december komen me bekend voor maar wel met de teruggaaf energiebelasting 2021.
Ging daar niet nog 7 eurocent vanaf per 1 januari? Voordat je verkeerd vergelijkt.

Even teruggekeken:
thegreenhunter schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:20:
[...]

Tarieventabel Vandebron zojuist gekregen. €1,22 en 0,33 kwh is idd vanaf 1 november 2021 en geldig tot en met 31-12-2021.
Vanaf 1-1 is het wat al genoemd is door NY_Giant, 0,2633 en 1,2430. Dit trouwens na telefonische navraag. Deze nieuwe tarieven krijgt de klant over een week of 2 a 3 in de mail.

[ Voor 20% gewijzigd door thegreenhunter op 09-04-2022 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slawkooo
Als ik al verhuisd ben, hoeveel tijd heb ik dan om het contract te ondertekenen? Kan ik een boete krijgen als ik geen contact heb? Wat te kiezen voor de dagelijkse energie ANWB energie of zonneplan energie welke beter en goedkoper is? Ik heb mijn panelen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
valpa schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:21:

Volgens mij prima
Ik heb ook net per 1 juli vast contract afgesloten omdat budget de tarieven per maand veranderd
Komen er goedkopere dan kun je met boete van 100 euro altijd nog veranderen
Reageren snel met mail en telefoon
Erg vriendelijk en duidelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
Superbeagle schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:51:
[...]

En nu alleen een manier verzinnen om die goedkope stroom ergens op te slaan voor als het zonnetje niet schijnt.

Oh wacht…
Of slimmer elektriciteit gebruiken. Elektrische auto opladen als elektriciteit (bijna) gratis is en op die momenten (vaat)wassen, drogen etc.

Vandaag is stroom bijvoorbeeld weer "gratis" (alleen paar cent belasting): https://energie.anwb.nl/actuele-tarieven

Het lijkt mij wat veel moeite (en met salderen heb je er weinig aan) maar als je krap bij kas zit kun je zo met die uurtarieven best wat geld besparen. Ongetwijfeld gaat e.e.a. steeds makkelijker worden de komende jaren met automatiseringen.

[ Voor 8% gewijzigd door henkebek op 10-04-2022 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker goed punt. Hedendaagse afwas en wasmachines hebben allemaal een instelbare timer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valpa
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 09:43
thegreenhunter schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:44:
[...]

Deze prijzen bij VandeBron voor december komen me bekend voor maar wel met de teruggaaf energiebelasting 2021.
Ging daar niet nog 7 eurocent vanaf per 1 januari? Voordat je verkeerd vergelijkt.

Even teruggekeken:

[...]
Je hebt gelijk. Bij Shell komen de belastingen er nog bovenop, waar ze bij Vandebron in de prijs inbegrepen zitten. Dan is het een flinke stap achteruit.

Misschien toch naar blijven en hopen dat de schade vanaf juli meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Armada schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:54:
[...]

Nee, dan was het duidelijk natuurlijk. Nee, ik ben op dit moment ook vaste contractklant bij Greenchoice en het contract loopt 11 mei af.
Mijn contract bij GC is onlangs afgelopen en ik had ook geen mogelijkheid te verlengen. Ik heb niets gedaan en zit op modelcontract nu. Telefonisch contact gehad maar was niets mogelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door mrnn op 10-04-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

mrnn schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:15:
[...]

Mijn contract bij GC is onlangs afgelopen en ik had ook geen mogelijkheid te verlengen. Ik heb niets gedaan en zit op modelcontract nu. Telefonisch contact gehad maar was niets mogelijk.
Ik heb van GC een aanbod gekregen voor verlenging via de FNV (FNV tarief 1 jaar):
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dus je kan altijd nog vakbondslid worden (kost je 18 euro per maand :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:15
henkebek schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:27:
[...]

Of slimmer elektriciteit gebruiken. Elektrische auto opladen als elektriciteit (bijna) gratis is en op die momenten (vaat)wassen, drogen etc.

Vandaag is stroom bijvoorbeeld weer "gratis" (alleen paar cent belasting): https://energie.anwb.nl/actuele-tarieven

Het lijkt mij wat veel moeite (en met salderen heb je er weinig aan) maar als je krap bij kas zit kun je zo met die uurtarieven best wat geld besparen. Ongetwijfeld gaat e.e.a. steeds makkelijker worden de komende jaren met automatiseringen.
Met Jedlix kun je dit al doen voor het opladen van je elektrische auto. Werkt echt top! Had een Tesla en Frank Energie en dan gaat hij automatisch opladen wanneer de spotprijzen op z’n best zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dutchgio schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:55:
[...]

Gisteren ook een mail gehad van Gezondverzekerd? Lijkt in ieder geval allemaal goed aan elkaar gekoppeld te zijn ikv opzeggen/leveren. Vandaag eens nagaan bij Enexis of zij dit ook al zien…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
JB schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:00:
[...]

Gisteren ook een mail gehad van Gezondverzekerd? Lijkt in ieder geval allemaal goed aan elkaar gekoppeld te zijn ikv opzeggen/leveren. Vandaag eens nagaan bij Enexis of zij dit ook al zien…
Ja die heb ik ook gehad.
Tevens vannacht een mail van mijn oude leverancier dat het contract is beëindigd in verband met de overstap naar een nieuwe leverancier.
Dat lijkt dus wel goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
Superbeagle schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:51:
[...]

Oh wacht…
Tja, dat is een 'probleem' dat iedereen heeft, zonnepanelen of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dutchgio schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:45:
[...]

Ja die heb ik ook gehad.
Tevens vannacht een mail van mijn oude leverancier dat het contract is beëindigd in verband met de overstap naar een nieuwe leverancier.
Dat lijkt dus wel goed te gaan.
Hier ook mail gehad van oude leverancier maar dat was vorige week al met;
En nu?
Wij stoppen met het leveren van energie wanneer uw nieuwe leverancier begint met leveren.
Dus nog geen formeeltje zoals bij jou :P

edit:
Enexis gebeld, Innova is inmiddels aan het leveren op mijn adres *O*

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 11-04-2022 10:29 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:25

marapuru

db.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen met Shell Energy. Ze bieden best een competitief aanbod. Gokken ze er soms op dat de energieprijzen weer gaan zakken en dat mensen dan met een jaarcontract zitten?

Ik zit nu bij Essent, maar ga daar variabel 2,58 neerleggen per m3 gas. Dus rondkijken lijkt mij wel verstandig.

Jaarcontract:
Tarieven
Stroom - variabele kosten
(per kWh die je verbruikt)

Normaaltarief
€ 0,38228 per kWh
Daltarief
€ 0,32473 per kWh
Energiebelasting
€ 0,04452 per kWh
Opslag Duurzame Energie
€ 0,0369 per kWh

Stroom - vaste kosten
(per maand)

Vaste leveringskosten
€ 5,83 per maand
Netbeheerkosten
€ 23,04 per maand
Vermindering energiebelasting
€ -68,73 per maand

Gas - variabele kosten
(per m³ die je verbruikt)

Gastarief
€ 1,49966 per m³
Energiebelasting
€ 0,4395 per m³
Opslag Duurzame Energie
€ 0,10466 per m³

Gas - vaste kosten
(per maand)

Vaste leveringskosten
€ 5,83 per maand
Netbeheerkosten
€ 16,73 per maand

Alle prijzen zijn incl. btw. Met uitzondering van ‘Teruglevertarief’
Variabel contract
Tarieven

Normaaltarief
€ 0,42823 per kWh
Daltarief
€ 0,36376 per kWh
Energiebelasting
€ 0,04452 per kWh
Opslag Duurzame Energie
€ 0,0369 per kWh

Stroom - vaste kosten
(per maand)

Vaste leveringskosten
€ 6,04 per maand
Netbeheerkosten
€ 23,04 per maand
€ -68,73 per maand

Gas - variabele kosten

Gastarief
€ 1,59646 per m³
Energiebelasting
€ 0,4395 per m³
Opslag Duurzame Energie
€ 0,10466 per m³

Gas - vaste kosten
(per maand)

Vaste leveringskosten
€ 6,04 per maand
Netbeheerkosten
€ 16,73 per maand

[ Voor 4% gewijzigd door marapuru op 11-04-2022 10:20 . Reden: Tabelvorm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSrs
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-02 13:19
Hp68 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:57:
[...]

Is dit de prijs van mega ??
Sorry voor de late reactie, maar ja van mega inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
marapuru schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:18:
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met Shell Energy. Ze bieden best een competitief aanbod. Gokken ze er soms op dat de energieprijzen weer gaan zakken en dat mensen dan met een jaarcontract zitten?

Ik zit nu bij Essent, maar ga daar variabel 2,58 neerleggen per m3 gas. Dus rondkijken lijkt mij wel verstandig.

Jaarcontract:
Tarieven

Normaaltarief
€ 0,38228 per kWh
Daltarief
€ 0,32473 per kWh
Energiebelasting
€ 0,04452 per kWh
Opslag Duurzame Energie
€ 0,0369 per kWh

Stroom - vaste kosten
(per maand)

Vaste leveringskosten
€ 5,83 per maand
Netbeheerkosten
€ 23,04 per maand
€ -68,73 per maand

Gas - variabele kosten

Gastarief
€ 1,49966 per m³
Energiebelasting
€ 0,4395 per m³
Opslag Duurzame Energie
€ 0,10466 per m³

Gas - vaste kosten
(per maand)

Vaste leveringskosten
€ 5,83 per maand
Netbeheerkosten
€ 16,73 per maand

Variabel contract
Tarieven

Normaaltarief
€ 0,42823 per kWh
Daltarief
€ 0,36376 per kWh
Energiebelasting
€ 0,04452 per kWh
Opslag Duurzame Energie
€ 0,0369 per kWh

Stroom - vaste kosten
(per maand)

Vaste leveringskosten
€ 6,04 per maand
Netbeheerkosten
€ 23,04 per maand
€ -68,73 per maand

Gas - variabele kosten

Gastarief
€ 1,59646 per m³
Energiebelasting
€ 0,4395 per m³
Opslag Duurzame Energie
€ 0,10466 per m³

Gas - vaste kosten
(per maand)

Vaste leveringskosten
€ 6,04 per maand
Netbeheerkosten
€ 16,73 per maand

Aangezien Shell zelf ook producent is van gas, zal dit een stukje verticale integratie zijn. Door de hele keten zullen ze door de gestegen prijzen sowieso winst maken met deze prijzen. Ze halen alleen de middle man er tussenuit. Het zijn ook vooral de papieren handelaren die afgelopen jaar omgevallen zijn. Iedereen die ook zelf energie produceert maakt mega winsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Z___Z schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:25:
[...]

Aangezien Shell zelf ook producent is van gas, zal dit een stukje verticale integratie zijn. Door de hele keten zullen ze door de gestegen prijzen sowieso winst maken met deze prijzen. Ze halen alleen de middle man er tussenuit. Het zijn ook vooral de papieren handelaren die afgelopen jaar omgevallen zijn. Iedereen die ook zelf energie produceert maakt mega winsten.
Dat klinkt inderdaad als hetgeen dat het zal zijn. Zegt ook wel iets over de stabiliteit van de organisatie. Al is Shell natuurlijk sowieso een vrij fundamenteel bedrijf, dat niet zo snel zal omvallen. Hooguit dat het nog meer uit de gratie valt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:38
marapuru schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:18:

Jaarcontract:
Tarieven

Normaaltarief
€ 0,38228 per kWh
Daltarief
€ 0,32473 per kWh
Energiebelasting
€ 0,04452 per kWh
Opslag Duurzame Energie
€ 0,0369 per kWh

Stroom - vaste kosten
(per maand)

Vaste leveringskosten
€ 5,83 per maand
Netbeheerkosten
€ 23,04 per maand
€ -68,73 per maand

Gas - variabele kosten

Gastarief
€ 1,49966 per m³
Energiebelasting
€ 0,4395 per m³
Opslag Duurzame Energie
€ 0,10466 per m³

Gas - vaste kosten
(per maand)

Vaste leveringskosten
€ 5,83 per maand
Netbeheerkosten
€ 16,73 per maand

Variabel contract
Tarieven

Normaaltarief
€ 0,42823 per kWh
Daltarief
€ 0,36376 per kWh
Energiebelasting
€ 0,04452 per kWh
Opslag Duurzame Energie
€ 0,0369 per kWh

Stroom - vaste kosten
(per maand)

Vaste leveringskosten
€ 6,04 per maand
Netbeheerkosten
€ 23,04 per maand
€ -68,73 per maand

Gas - variabele kosten

Gastarief
€ 1,59646 per m³
Energiebelasting
€ 0,4395 per m³
Opslag Duurzame Energie
€ 0,10466 per m³

Gas - vaste kosten
(per maand)

Vaste leveringskosten
€ 6,04 per maand
Netbeheerkosten
€ 16,73 per maand

Tarieven bij variabele energieleveranciers met day ahead-prijzen zijn gemiddeld een stuk lager dan dit.
Lijkt mij een betere keuze nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

SidewalkSuper schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:40:
[...]

Tarieven bij variabele energieleveranciers met day ahead-prijzen zijn gemiddeld een stuk lager dan dit.
Lijkt mij een betere keuze nu.
Wat zijn day-ahead prijzen? En over welke Energieleveranciers heb je het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slawkooo
Ik ben verhuisd naar een appartement. Ik heb geen contact met energieën omdat je gemiddeld 2 weken moet wachten. Krijgt hij straf?

Wat vindt u van ANWB ENERGIE? Is het beter ZONNEPLAN SMART ENERGY? op dagtarieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:46
marapuru schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:45:
[...]

Wat zijn day-ahead prijzen? En over welke Energieleveranciers heb je het dan?
Bekijk dit topic even https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2049754/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Thanks, die kende ik nog niet. Moet wel zeggen dat ik wel op zie tegen de hoeveelheid 'regelwerk' die komt kijken bij de dayahead aanbieders. Ik begrijp het principe, maar je zult dus goed moeten monitoren en je gedrag moeten aanpassen om er winst uit te halen. Eerlijk gezegd betaal ik dan liever per jaar voor het 'gemak' van niet op hoeven letten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 01:44
Even wat anders dan tarieven :P Ik zit nu bij VDB en binnenkort loopt mijn 3j contract af. Op hun website staat dat ik 30 dagen voordat het contract afloopt de nieuwe tarieven te horen krijg. Heb ik dan nog wel genoeg tijd om over te stappen naar een andere leverancier mocht het aanbod niet bevallen?

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-09 17:36
colossos schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:38:
Even wat anders dan tarieven :P Ik zit nu bij VDB en binnenkort loopt mijn 3j contract af. Op hun website staat dat ik 30 dagen voordat het contract afloopt de nieuwe tarieven te horen krijg. Heb ik dan nog wel genoeg tijd om over te stappen naar een andere leverancier mocht het aanbod niet bevallen?

edit: typo
Je heb een maand opzegtermijn, dus je zit altijd met een overlap.
Pagina: 1 ... 186 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4