Dat had ik even niet gezien. Zoals gezegd heb ik het topic een hele tijd niet meer gevolgd.
Toevallig klopten de tarieven van Gulf nog (variabel, dubbel) met het huidige modelcontract.
Delta en Coolblue heb ik gecheckt. Die zijn niet goedkoper helaas.
Wat bedoel je met het stuk 'mag je zelf betalen in zulke situaties'? Dat je ouders zelf hun pensioen moeten betalen? Dat lijkt me logisch als je een eigen bedrijf hebt en niet zo relevant?
Het is inderdaad niet relevant voor dit topic. Maar als dat het enige is dat hier in de laatste 750+ pagina's aan irrelevante info voorbij is gekomen...

Mijn zorg is vooral dat het voor mijn ouders geen vetpot is. Ik wil hen zo goed en snel mogelijk helpen aan een lagere energierekening, zover dat nu mogelijk is.
Welke context mis je dan nog, die relevant is voor de zoektocht naar een goedkopere energieleverancier?
Het is een bedrijf met woon-functie, het is een oud (groot) pand, waar reeds enkel de 'belangrijke' ruimtes verwarmd worden en het stroomverbruik heeft niks te maken met p.p.p.j. invloeden, aangezien het niet de 2 personen zijn die de stroom voor eigen gerief verbruiken.
Je weet dat een koeling warmte genereert he? De koude blijft in de koeling, uitgaande van goede isolatie / dichte deuren en deksels. En die koelingen zijn een fundamenteel onderdeel van de bedrijfsvoering.
Dat klopt inderdaad. Dus de BTW komt (slechts) gedeeltelijk terug. Een druppel op een gloeiende plaat helaas.
Martin7182 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:03:
^^werkgerelateerde kostenverhoging zou ik 'gewoon' doorberekenen aan de klant. Als het je prive koelkast betreft, een nieuw model van een paar honderd euro kan zomaar de helft zuiniger zijn. Die investering is een no-brainer met de huidige stroomprijzen.
Geen optie helaas. Een kleine ondernemer kan al niet concurreren met de 'grote jongens'.
.........
Dus... Mocht iemand nog een idee hebben.. het is zeer welkom.
Op Gaslicht.com popt helemaal niks interessants op.. Shell Energy is ook niet interessant...
Wellicht kan GreenChoice met een 1 jaar vast contract wat doen, zoals @
Jallie hierboven aangeeft.
Met day ahead ben ik helaas (nog) niet bekend... Ik zal er eens naar kijken.
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....