Ik neem aan dat je vorige aanbieder is stopgezet toch, dus er levert iemand energie nu op jouw adres. Wat een vreemde situatie, heb je al navraag gedaan bij jouw netbeheerder wie er nu levert?Gjpiraat schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:13:
Om nog maar een keer een berichtje aan Energyzero te wijden: ik heb via HVE een contract afgesloten in januari dat op 25 februari in zou gaan, vorige week maandag de ideal betaling gedaan van het voorschot en wacht nog steeds op het moment dat ze daadwerkelijk gaan leveren. Ik bel ze elke dag en er wordt gezegd dat er heel hard aan wordt gewerkt, schijnt veel moeite te kosten om het handmatig te activeren. Tot nu toe nog geen resultaat. Zijn er nog meer in deze situatie? Vind het een beetje raar worden, alsof ze op deze manier onder de contracten uit willen komen ofzo.
Dus je hebt vorige week maandag de eerste betaling gedaan, die je eigenlijk voor het ingaan van het contract had moeten doen? Wellicht dat je dat eerder had kunnen/moeten doen omdat hun interne workflow niet doorgaat? En dan vindt je het een beetje raar? Ik vind het niet raar, ze moeten nu de zooi opruimen die het niet betalen van het eerste voorschot heeft veroorzaakt, vermoed ik.Gjpiraat schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:13:
Om nog maar een keer een berichtje aan Energyzero te wijden: ik heb via HVE een contract afgesloten in januari dat op 25 februari in zou gaan, vorige week maandag de ideal betaling gedaan van het voorschot en wacht nog steeds op het moment dat ze daadwerkelijk gaan leveren. Ik bel ze elke dag en er wordt gezegd dat er heel hard aan wordt gewerkt, schijnt veel moeite te kosten om het handmatig te activeren. Tot nu toe nog geen resultaat. Zijn er nog meer in deze situatie? Vind het een beetje raar worden, alsof ze op deze manier onder de contracten uit willen komen ofzo.
Wat is de reden om zo laat te betalen? Er wordt je wat gevraagd en dan doe je dat niet. En dan nu raar opkijken dat het allemaal niet zo soepel gaat....Gjpiraat schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:13:
Vattenfall gaat 1 april prijzen verhogen gaan ze dan ook m'n stroom en gas direct afrekenen per 1 april?
Gas maakt me niet zoveel uit maat m'n stroom wel die is nog niet op 0 uitgekomen. Indien ik m'n stroom moet afrekenen per 1 april moet ik dus kosten maken. Of nemen ze alleen per 1 april m'n meterstand op en kan ik dus door salderen? dan ligt het anders. Iemand die hier meer van af weet.
Gas maakt me niet zoveel uit maat m'n stroom wel die is nog niet op 0 uitgekomen. Indien ik m'n stroom moet afrekenen per 1 april moet ik dus kosten maken. Of nemen ze alleen per 1 april m'n meterstand op en kan ik dus door salderen? dan ligt het anders. Iemand die hier meer van af weet.
[ Voor 3% gewijzigd door Snarfie31 op 14-03-2022 18:38 ]
14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M
De vraag (voorschot vooruit betalen met ideal link) is nooit bij me aangekomen en ik was ook niet van deze werkwijze op de hoogte, pas nadat ik vorige week contact opnam kreeg ik de link. Natuurlijk gelijk netjes betaaldmoonlander schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:29:
[...]
Wat is de reden om zo laat te betalen? Er wordt je wat gevraagd en dan doe je dat niet. En dan nu raar opkijken dat het allemaal niet zo soepel gaat....
Volgens mijn netwerkleverancier zit ik nog gewoon op het contract met mijn oude aanbieder, dus wat dat betreft geen paniek.
Ja dan kun je het ook niet weten natuurlijk!Gjpiraat schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:38:
[...]
De vraag (voorschot vooruit betalen met ideal link) is nooit bij me aangekomen en ik was ook niet van deze werkwijze op de hoogte, pas nadat ik vorige week contact opnam kreeg ik de link. Natuurlijk gelijk netjes betaald![]()
Volgens mijn netwerkleverancier zit ik nog gewoon op het contract met mijn oude aanbieder, dus wat dat betreft geen paniek.
Hier hetzelfde gevoel bij Zondergas hoor. Ik zou 8-3 worden aangesloten. Op die dag toch maar even gebeld en er werd me verteld dat alles in orde was en die dag van start zou gaan. Maar eind v/d week werden mijn meterstanden nog steeds bij mijn huidige leverancier getoond. Toch maar weer gebeld naar Energyzero en daar werd me verteld dat er een 'delivery failure' oid was. Werd me toegezegd dat vandaag de levering alsnog zou starten, maar je raadt het al...Gjpiraat schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:13:
Ook nog geen mail van mijn huidige leverancier dat ik heb opgezegd ofzo. Dus al met al zeer negatieve ervaring met Energyzero/Zondergas.
Gelukkig verbruik ik nu weinig gas met dit mooie weer (ik kook elektrisch) en heb ik inmiddels zonnepanelen waardoor stroomverbruik ook minimaal is. Maar zou rare gedoe dit niemand aanraden.
Kwartje kan 2 kanten opvallen natuurlijk. Mijn schoonouders zijn vorige week overgegaan en ik vandaag. Moeiteloos.Daftz schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:45:
[...]
Hier hetzelfde gevoel bij Zondergas hoor. Ik zou 8-3 worden aangesloten. Op die dag toch maar even gebeld en er werd me verteld dat alles in orde was en die dag van start zou gaan. Maar eind v/d week werden mijn meterstanden nog steeds bij mijn huidige leverancier getoond. Toch maar weer gebeld naar Energyzero en daar werd me verteld dat er een 'delivery failure' oid was. Werd me toegezegd dat vandaag de levering alsnog zou starten, maar je raadt het al...
Ook nog geen mail van mijn huidige leverancier dat ik heb opgezegd ofzo. Dus al met al zeer negatieve ervaring met Energyzero/Zondergas.
Gelukkig verbruik ik nu weinig gas met dit mooie weer (ik kook elektrisch) en heb ik inmiddels zonnepanelen waardoor stroomverbruik ook minimaal is. Maar zou rare gedoe dit niemand aanraden.
Dus ja, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ben eerder benieuwd hoe ze het gaan oplossen voor jullie.
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Hier lijkt hetzelfde te gaan gebeuren. Ik moet over een week aangesloten worden op ZonderGas. Nog geen factuur ontvangen en ook staat er geen factuur als ik inlog op energie.zondergas.nu.
Ik heb weinig zin om te bellen en dan 3 kwartier in de wacht te staan omdat zij hun zaken niet op orde hebben.
Ik denk dat ik het zo laat en gewoon afwacht. Gebeurt er niets dan blijf ik op variabel bij mijn huidige energieleverancier. De komende tijd verwacht ik weinig gas te gebruiken en na de zomer zien we dan wel weer.
Ik heb weinig zin om te bellen en dan 3 kwartier in de wacht te staan omdat zij hun zaken niet op orde hebben.
Ik denk dat ik het zo laat en gewoon afwacht. Gebeurt er niets dan blijf ik op variabel bij mijn huidige energieleverancier. De komende tijd verwacht ik weinig gas te gebruiken en na de zomer zien we dan wel weer.
Natuurlijk kunnen er fouten worden gemaakt. Echter is het dan wel van belang om je klant in te lichten als er ergens in het proces een vertraging optreedt.stuffer schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:49:
[...]
Kwartje kan 2 kanten opvallen natuurlijk. Mijn schoonouders zijn vorige week overgegaan en ik vandaag. Moeiteloos.
Dus ja, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ben eerder benieuwd hoe ze het gaan oplossen voor jullie.
Ik heb 2 keer een ticket ingeschoten. Eerste keer de volgende dag netjes bericht terug en het tweede ticket is nooit beantwoord.
En ik hoop voor jou en je schoonouders dat jullie ook echt over zijn gegaan. Het 'hiephiephoera vanaf nu leveren wij je stroom en gas-mailtje' wat ik de 8ste kreeg sloeg dus helemaal nergens op
Het vertrouwen is er bij mij wel een beetje uit als ik lees dat er mensen zijn die wel betalen maar niet geleverd krijgen. Een fout, oke, dat kan, maar als dat min of meer structureel gebeurt, dan keldert mijn vertrouwen.
Op hun website lees ik overigens dat je ook na de 14 dagen bedenktijd nog van het contract af kunt:
Wil jij het opgestelde energiecontract toch annuleren en zit jij de bedenktermijn. Of ben jij voorbij de bedenktermijn maar heb jij nog niet het eerste maandbedrag voldaan. Dan kan jij het contract bij ons annuleren. Stuur een bericht via ons ticketformulier en wij pakken het zo snel mogelijk op. laat ons weten waarom jij alsnog vertrekt. Zo kunnen wij wellicht onze producten en diensten nog beter maken.
Ik zit nu wel serieus te overwegen om te annuleren. Ik betaal liever iets meer dan dat ik me zorgen maak over leveringen die niet gedaan worden. Dan slaap ik net iets beter
Op hun website lees ik overigens dat je ook na de 14 dagen bedenktijd nog van het contract af kunt:
Wil jij het opgestelde energiecontract toch annuleren en zit jij de bedenktermijn. Of ben jij voorbij de bedenktermijn maar heb jij nog niet het eerste maandbedrag voldaan. Dan kan jij het contract bij ons annuleren. Stuur een bericht via ons ticketformulier en wij pakken het zo snel mogelijk op. laat ons weten waarom jij alsnog vertrekt. Zo kunnen wij wellicht onze producten en diensten nog beter maken.
Ik zit nu wel serieus te overwegen om te annuleren. Ik betaal liever iets meer dan dat ik me zorgen maak over leveringen die niet gedaan worden. Dan slaap ik net iets beter
Leveringen worden altijd gedaan. Vraag is alleen met wie je netbeheerder de kosten verrekend. Als ik lees dat iemand iedere dag z'n energiemaatschappij belt dan lijkt me dat uitermate overdreven. Begint zo wel een lampje te branden waarom er altijd een wachtrij is.iwanx schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:03:
Ik denk dat het andersom is: er ontstaat een wachtrij omdat een bedrijf zijn zaken niet op orde heeft in combinatie met niet of niet duidelijk communiceren. Dan is het logisch dat mensen gaan bellen. Als er dan weinig of geen actie wordt ondernomen door het betreffende bedrijf, zakt het vertrouwen van mensen. Als je dan al wel een betaling hebt gedaan, ga je vaker bellen.Als ik lees dat iemand iedere dag z'n energiemaatschappij belt dan lijkt me dat uitermate overdreven. Begint zo wel een lampje te branden waarom er altijd een wachtrij is.
Ik heb nog geen betaling gedaan. Daar is me niet om gevraagd en er staat geen factuur in mijn account. Daarom maak ik me er niet zo druk over. Zou ik al wel betaald hebben (mijn voorschot is 250 euro, dan zit ik daar ook echt wel achteraan hoor. Het is geen pakje boter ten slotte.
Mja, het werkt 2 kanten op. Ik vind het apart dat mensen die notabene in dit draadje de ervaringen lezen niet bij de minste twijfel in actie komen en dan maar gaan afwachten, zeker als ik lees dat ze nog geen eerste voorschot betaald hebben terwijl dat duidelijk wel onderdeel is van het proces.iwanx schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:19:
[...]
Ik denk dat het andersom is: er ontstaat een wachtrij omdat een bedrijf zijn zaken niet op orde heeft in combinatie met niet of niet duidelijk communiceren. Dan is het logisch dat mensen gaan bellen. Als er dan weinig of geen actie wordt ondernomen door het betreffende bedrijf, zakt het vertrouwen van mensen. Als je dan al wel een betaling hebt gedaan, ga je vaker bellen.
Ik heb nog geen betaling gedaan. Daar is me niet om gevraagd en er staat geen factuur in mijn account. Daarom maak ik me er niet zo druk over. Zou ik al wel betaald hebben (mijn voorschot is 250 euro, dan zit ik daar ook echt wel achteraan hoor. Het is geen pakje boter ten slotte.
Ik heb via mail contact gehad met Leaseplan Energy (ook een Energyzero reseller) en die reageerden gewoon binnen 3 werkdagen om binnen de bedenktermijn van 14 dagen mijn contract te ontbinden, omdat ik ook bij Zondergas een contract tegen een scherper tarief had afgesloten.
Als je nattigheid voelt dan moet je in de pen klimmen of bellen imo, struisvogelpolitiek kan je de ander niet verwijten als je je er zelf ook schuldig aan maakt.
Ben het er wel mee eens overigens dat bedrijven hun zaakjes op orde moeten hebben, een uur moeten wachten dat is niet normaal meer.. tegelijkertijd snap ik dat ze op dit moment overvraagd worden, in veel sectoren is er een tekort aan handjes op dit moment en ik vermoed dat ze niet ad-hoc personeel kunnen bijschalen. Mijn tip zou zijn; mailen aan de reseller en aan Energyzero, kost het minste tijd en energie.
Ja, voor nieuwe klanten. Voor jou waarschijnlijk 5-25% daar beneden afhankelijk van hoelang je al bij Essent zit.qwasd schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:04:
[...]
Zijn dit de variabele tarieven?
Mijn contract bij Essent loopt in mei af dus dat wordt nog wat..
Hmm. Mijn contract loopt in Juni af en ik heb zojuist een verlengingsvoorstel gekregen van mijn energieleverancier. Op het eerste gezicht lijkt het eigenlijk een goede deal.
Ik heb zonnepanelen en lever meer terug dan ik verbruik, dus dat deel streep ik even weg, want dat levert enkel geld op.
Complete gasprijs = 1,605/m3 (1 jaar vast)
Zou ik mij als nieuwe klant melden, krijg ik een gasprijs van 3,136/m3 voorgeschoteld (variabel). Ik heb ook een paar andere leveranciers gecheckt en de prijzen zijn aardig vergelijkbaar.
Vergelijk ik het met afgelopen jaar, dan stijgen mijn energiekosten met 50%.
Gezien de recente faillissementen van enkele voor mij onbekende leveranciers, wil ik het het liefste bij de bekendere/grotere leveranciers houden. Volgens mij is de prijs die ik geboden krijg zeer redelijk te noemen of niet?
Ik kan ook voor 3 jaar vastzetten, dan wordt de complete gasprijs 1,40/m3
Ik heb zonnepanelen en lever meer terug dan ik verbruik, dus dat deel streep ik even weg, want dat levert enkel geld op.
Zou ik mij als nieuwe klant melden, krijg ik een gasprijs van 3,136/m3 voorgeschoteld (variabel). Ik heb ook een paar andere leveranciers gecheckt en de prijzen zijn aardig vergelijkbaar.
Gezien de recente faillissementen van enkele voor mij onbekende leveranciers, wil ik het het liefste bij de bekendere/grotere leveranciers houden. Volgens mij is de prijs die ik geboden krijg zeer redelijk te noemen of niet?
[ Voor 5% gewijzigd door LA-384 op 14-03-2022 20:29 ]
Voor een jaar vast ofzo?LA-384 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:22:
Hmm. Mijn contract loopt in Juni af en ik heb zojuist een verlengingsvoorstel gekregen van mijn energieleverancier. Op het eerste gezicht lijkt het eigenlijk een goede deal.
Complete gasprijs = 1,605/m3
Zou ik mij als nieuwe klant melden, krijg ik een gasprijs van 3,136/m3 voorgeschoteld. Ik heb ook een paar andere leveranciers gecheckt en de prijzen zijn aardig vergelijkbaar.
Mijn contract verloopt ook in juni, maar nog niks gehoord. Als ze me dit zouden bieden zou ik er gelijk voor tekenen.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Jaar vast idd. 3 jaar vast is nog iets goedkoper; 1,40/m3VidaR-9 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:25:
[...]
Voor een jaar vast ofzo?
Mijn contract verloopt ook in juni, maar nog niks gehoord. Als ze me dit zouden bieden zou ik er gelijk voor tekenen.
Vattenfall stuurde me zopas een verlengaanbod van mijn vaste contract dat op 31 mrt afloopt.
Vanaf 1 april:
Vanaf 1 april:
Ik neem dit aanbod in principe tot 1 juli. Heb de startdatum van jaarcontract BE dat ik weken geleden al via Gaslicht (met veel ongunstigere tarieven + welkomstbonus van € 380) had afgesloten gewijzigd van 1 apr naar 1 juli. Dat lukte probleemloos op de webpagina van BE.Contract met een variabele prijs. Dit contract is maandelijks opzegbaar en voor onbepaalde tijd. Let op: variabele tarieven kunnen meerdere keren per jaar hoger of lager worden. Als dat gebeurt, krijgt u daar ruim op tijd bericht over.
Stroom Variabel
Vaste leveringskosten € 5,99 per maand
Variabele kosten
Per kWh Enkeltarief € 0,276836
Gas Variabel
Vaste leveringskosten € 5,99 per maand
Variabele kosten
Variabele leveringskosten G1 per m3 € 1,342640
Onze leveringsprijzen zijn inclusief energiebelasting, Opslag Duurzame Energie en Klimaattransitie (ODE) en 21% btw. Ook de vaste leveringskosten per maand zijn inclusief 21% btw.
Welke leverancier is dit en hoelang zit je hier al bij? Wat is je jaarverbruik?LA-384 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:22:
Powerpeers, 9 maanden, 750m3besteller2019 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:46:
Welke leverancier is dit en hoelang zit je hier al bij? Wat is je jaarverbruik?
Uitstekende deal. Ik zou voor 3 jaar vastzetten als ik jou was.
Daar zit ik sterk aan te denken idd. Zeker nu de kans bestaat dat de Russische toevoer van gas wordt stopgezet. Aan de andere kant zal een dergelijke drastische wijziging vast wel kunnen betekenen dat tarieven alsnog aangepast mogen worden onder het mom van overmacht of iets dergelijks. Het blijft een gok, gelukkig een niet al te kostbare door mijn relatief lage verbruik.besteller2019 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:55:
[...]
Uitstekende deal. Ik zou voor 3 jaar vastzetten als ik jou was.
Ik lees nu dat het aanbod elke 1e van de maand wordt bijgesteld en dat ik 14 dagen bedenktijd heb.
Wellicht toch beter nog even wachten om te zien wat het verschil gaat zijn tussen deze maand en volgende maand.
[ Voor 15% gewijzigd door LA-384 op 14-03-2022 21:12 ]
Waar lees je dat? Als dat in de algemene voorwaarden staat slaat dat op de model/flex contracten. In dezelfde algemene voorwaarden staat ook een omschrijving dat ze dat weer niet mogen, en dat slaat weer op de vaste prijscontracten. De algemene voorwaarden zijn een verzameling aan voorwaarden die voor verschillende soorten contracten geldt.LA-384 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:01:
[...]
Ik lees nu dat het aanbod elke 1e van de maand wordt bijgesteld en dat ik 14 dagen bedenktijd heb.
Wellicht toch beter nog even wachten om te zien wat het verschil gaat zijn tussen deze maand en volgende maand.
De voorwaarden die je moet hebben zijn; leveringsvoorwaarden, productvoorwaarden, kortingsvoorwaarden (in geval van afscheidsbonus), en lijstje met tarieven.
PS deze discussie is hier al een keer tot op de detail besproken...
Het staat in de mail die mij wijst op mijn persoonlijke aanbod.Zhadox schreef op maandag 14 maart 2022 @ 23:39:
Waar lees je dat? Als dat in de algemene voorwaarden staat slaat dat op de model/flex contracten. In dezelfde algemene voorwaarden staat ook een omschrijving dat ze dat weer niet mogen, en dat slaat weer op de vaste prijscontracten. De algemene voorwaarden zijn een verzameling aan voorwaarden die voor verschillende soorten contracten geldt.
De voorwaarden die je moet hebben zijn; leveringsvoorwaarden, productvoorwaarden, kortingsvoorwaarden (in geval van afscheidsbonus), en lijstje met tarieven.
PS deze discussie is hier al een keer tot op de detail besproken...
In je energiedashboard vind je jouw aanbod met de bijbehorende leveringstarieven van dit moment. Elke 1e van de maand worden de energietarieven aangepast, waardoor het aanbod kan veranderen. Heb je jouw aanbod bevestigd? Dan ontvang je een bevestiging per e-mail. Daarna heb je nog 14 dagen bedenktijd waarin je kosteloos kunt annuleren. Je nieuwe contract gaat in zodra je oude contract afloopt.
Hou er ook rekening mee dat de potentiele kosten van niet 3 jaar vast zetten honderden euro’s per maand kúnnen zijn, terwijl je verlies tov 1 jaar vast (als de prijzen vanaf jaar 2 bijvoorbeeld veel lager liggen dan nu) enorm beperkt is, omdat de “afkoop”-boete na jaar 1 nog maar 75 euro per product (gas, stroom) is. Dus mochten prijzen echt kelderen dan ben je voor 150 euro na jaar 1 al van je contract af , wat ook nog deels gecompenseerd zal worden door welkomstbonussen tzt. Dat heeft mij (ik zat in een zelfde situatie als jij zat paar maanden geleden) gemotiveerd voor 3 jaar te gaan. Iets wat overigens ook uitsluitend nog wordt aangeboden aan bestaande klanten.LA-384 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:01:
[...]
Daar zit ik sterk aan te denken idd. Zeker nu de kans bestaat dat de Russische toevoer van gas wordt stopgezet. Aan de andere kant zal een dergelijke drastische wijziging vast wel kunnen betekenen dat tarieven alsnog aangepast mogen worden onder het mom van overmacht of iets dergelijks. Het blijft een gok, gelukkig een niet al te kostbare door mijn relatief lage verbruik.
Heb zelf tot 1-12-2024 vast gezet met 1,16 euro/m3 voor gas.
Ik zit momenteel bij vattenfal en las dat ze voortijdig de flexibele tarieven gaan verhogen.
Ik heb nooit naar mijn energie contract omgekeken en heb afgelopen december het over laten lopen naar variabel. Dit ook omdat vattenfal dit adviseerde want het was maandelijks vast te zetten en de prijs veranderd maar een per halfjaar.
Nu komen ze beide afspraken niet na en het hekeld mij om nu geen zekerheid over mijn energiekosten te hebben.
Via de link heb ik dit bij mega gekregen het lijkt mij eigenlijk wel goed. Al zit er wel al de vermindering energiebelasting bij dit geeft wat een vertekend beeld.
Alleen zou ik bijna liever 3 jaar vast willen hebben.
Ik betaal momenteer 1.25€ all in voor gas maar dit gaat omhoog.
Mijn verbruik is 1000kw stroom met 1700kw teruglevering en 1000 m3 gas
Ik heb nooit naar mijn energie contract omgekeken en heb afgelopen december het over laten lopen naar variabel. Dit ook omdat vattenfal dit adviseerde want het was maandelijks vast te zetten en de prijs veranderd maar een per halfjaar.
Nu komen ze beide afspraken niet na en het hekeld mij om nu geen zekerheid over mijn energiekosten te hebben.
Via de link heb ik dit bij mega gekregen het lijkt mij eigenlijk wel goed. Al zit er wel al de vermindering energiebelasting bij dit geeft wat een vertekend beeld.
:strip_exif()/f/image/PRUu8FDCF9LV99CPAnVCZero.jpg?f=fotoalbum_large)
Steam: Evert
Ah ik zie het al... De omschrijving is een beetje knullig, waardoor je het op verschillende manieren kunt interpreteren. De juiste interpretatie is: Zolang u de aanbieding nog niet bevestigd hebt dan zullen elke 1e van de maand de energietarieven worden aangepast, waardoor het aanbod kan veranderen.LA-384 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 06:27:
[...]
Het staat in de mail die mij wijst op mijn persoonlijke aanbod.
In je energiedashboard vind je jouw aanbod met de bijbehorende leveringstarieven van dit moment. Elke 1e van de maand worden de energietarieven aangepast, waardoor het aanbod kan veranderen. Heb je jouw aanbod bevestigd? Dan ontvang je een bevestiging per e-mail. Daarna heb je nog 14 dagen bedenktijd waarin je kosteloos kunt annuleren. Je nieuwe contract gaat in zodra je oude contract afloopt.
Na bevestiging mogen ze, bij een langjarig contract, de tarieven pertinent NIET veranderen. Doen ze dat wel dan kun je bij de ACM je gelijk halen.
Het gaat bij Vattenfall maar een klein beetje omhoog dus dit zou ik nooooit doenEvert134 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:25:
Ik zit momenteel bij vattenfal en las dat ze voortijdig de flexibele tarieven gaan verhogen.
[Afbeelding]
Je betaalt nu €1,25 per kuub, dat wordt iets van €1,35? En je wil ruim 2 euro per kuub 3 jaar vastzetten en dat lijkt je eigenlijk wel goed? Leg uit.Evert134 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:25:
[Afbeelding]
Hoi!
haha die is gekEvert134 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:25:
[Afbeelding]

de tarieven van VF gaan slechts 8 cent omhoog en jij wilt voor de lol 2,10 euro/m3 gaan betalen?

Ik vind het een lastige, zeker geen "nooit" situatie.BeeJee78 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:02:
[...]
Het gaat bij Vattenfall maar een klein beetje omhoog dus dit zou ik nooooit doen
In november - december zeiden mensen nog dat je jaarcontracten met prijzen als 1,25 m3 echt niet moest vastzetten, want het zou wel weer gaan dalen. En kijk nou eens. Misschien geeft een vast contract met de prijzen die @Evert134 noemt wel rust, ik snap het wel, ondanks dat het duurder is, weet je waar je aan toe bent.
Op de voorpagina van het AD hebben we het al over het zwartste scenario waarbij eventueel gemeentes of provincies afgesloten worden: https://www.ad.nl/binnenl...esloten-van-gas~a090d810/
Dit verhaal is nog lang niet afgelopen.
Zeker, de onzekerheid is enorm, maar dit verschil is wel héél erg groot.dehardstyler schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:17:
[...]
Ik vind het een lastige, zeker geen "nooit" situatie.
In november - december zeiden mensen nog dat je jaarcontracten met prijzen als 1,25 m3 echt niet moest vastzetten, want het zou wel weer gaan dalen. En kijk nou eens. Misschien geeft een vast contract met de prijzen die @Evert134 noemt wel rust, ik snap het wel, ondanks dat het duurder is, weet je waar je aan toe bent.
Op de voorpagina van het AD hebben we het al over het zwartste scenario waarbij eventueel gemeentes of provincies afgesloten worden: https://www.ad.nl/binnenl...esloten-van-gas~a090d810/
De prijzen zijn alweer een tijdje aan het zakken dus ik zou voorlopig even niks doen. De kans dat het bij Vattenfall nu ineens naar 2+ euro springt lijkt me niet zo groot.
Maar goed, het blijft een persoonlijke keuze.
Het afschakelen van regio's is de laatste stap op de escalatieladder, daar zitten nog wel wat tinten grijs tussen.dehardstyler schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:17:
[...]

Bron
Klopt, maar een maand geleden ging het nog alleen over industrie afsluiten en nu praten we al over het laatste scenario. Het is echt een ieder voor zich situatie en ik snap hoe @Evert134 denkt.Wolly schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:23:
[...]
Het afschakelen van regio's is de laatste stap op de escalatieladder, daar zitten nog wel wat tinten grijs tussen.
[Afbeelding]
Bron
Ik volg deze treads op Pepper en kijk de reacties daar eens van december:
https://nl.pepper.com/aan...d=2395915#thread-comments
https://nl.pepper.com/aan...per-m3-greenchoice-210765
Hier kan je mooi aan zien dat helemaal niemand er verstand van heeft en dat dus ook helemaal niemand fatsoenlijk advies kan geven. Dan blijft over doen waar je je goed bij voelt.
Nee dit verhaal is ook nog lang niet afgelopen, ik verwacht echter als de push naar gas-loos komt sowieso een grove wijziging in het energie beleid verhaal. Kan zomaar zijn dat alles genationaliseerd wordt binnen afzienbare tijd om de gas-loos transitie te stimuleren, anders blijft de gasprijs hoog door de onzekerheid wat op lange termijn niet houdbaar is (en nu ook al niet).dehardstyler schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:17:
[...]
Ik vind het een lastige, zeker geen "nooit" situatie.
Overigens hebben de grote energiemaatschappijen ook langlopende leverantie contracten voor lagere prijzen, dus de TTF gasprijs/spotmarkt is maar slechts een graadmeter voor kortlopende contracten.
Nee zo had ik het idd ook opgevat; dit is het aanbod nu, per 1e van de volgende maand kan het aanbod weer anders zijn.Zhadox schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:27:
[...]
Ah ik zie het al... De omschrijving is een beetje knullig, waardoor je het op verschillende manieren kunt interpreteren. De juiste interpretatie is: Zolang u de aanbieding nog niet bevestigd hebt dan zullen elke 1e van de maand de energietarieven worden aangepast, waardoor het aanbod kan veranderen.
Na bevestiging mogen ze, bij een langjarig contract, de tarieven pertinent NIET veranderen. Doen ze dat wel dan kun je bij de ACM je gelijk halen.
Vandaar dat ik nog even wacht. Laatste week van de maand aanbod accepteren, dan gaan waarschijnlijk de 14 dagen bedenktijd in (of misschien zelfs pas vanaf aflopen huidig contract). Kijken wat nieuwe aanbod voor april brengt, is dat gunstiger dan annuleer ik weer en accepteer nieuw aanbod. Is dat ongunstiger, dan blijf ik bij huidig aanbod.
Moet nog uitzoeken of dat zo werkt, of dat het eenmalig is, dat persoonlijke aanbod.
Dat lijkt me wel ja. Als jij dit aanbod accepteert gaan ze je natuurlijk niets nieuws aanbieden volgende maand, ook niet als je nog in je bedenkperiode zit. Kun je daarna vervolgens wel annuleren, maar dat betekent gewoon dat je geen nieuw contract hebt en aan het eind op variabel over zal gaan. Of ze dan nog met een verlengaanbod komen betwijfel ik.LA-384 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:38:
Moet nog uitzoeken of dat zo werkt, of dat het eenmalig is, dat persoonlijke aanbod.
Er staat overigens nergens dat ze je wel of niet een nieuw aanbod doen als je dit soort fratsen uithaalt, ze zijn dat verder natuurlijk ook niet verplicht. Je kunt het hooguit aan de klantenservice vragen, maar het blijft riskant. Je kunt wel reclameren als je verkeerd ingelicht wordt, maar of je op zulk gedoe zit te wachten in deze tijden...
Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".
Weet iemand hoe de btw verlaging berekend wordt? Je verbruik voor 1 juli wordt met 21% belast en na 1 juli met 9%? Hoe bepalen ze dan welk deel van je verbruik voor/na die datum is? Of is het op het voorschot? Dan kan ik beter m’n voorschot nu op 0 zetten.
Wat ik in mijn overzichten zie is dat ze het per dag korten op je rekening. Dus heeft geen zin imo om je voorschot hierop aan te passen.Z___Z schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:11:
Weet iemand hoe de btw verlaging berekend wordt? Je verbruik voor 1 juli wordt met 21% belast en na 1 juli met 9%? Hoe bepalen ze dan welk deel van je verbruik voor/na die datum is? Of is het op het voorschot? Dan kan ik beter m’n voorschot nu op 0 zetten.
Dan heb je dit topic niet gevolgddehardstyler schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:17:
[...]
In november - december zeiden mensen nog dat je jaarcontracten met prijzen als 1,25 m3 echt niet moest vastzetten, want het zou wel weer gaan dalen.
Hoi!
HalloBeeJee78 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:12:
[...]
Jeetje weer een ander antwoord. Dit heb ik vorige week letterlijk gevraagd aan ED en kreeg toen te horen dat bestaande klanten momenteel dezelfde variabele tarieven krijgen als nieuwe....
Maar goed, ervan uitgaande dat jouw antwoord juist is blijft het een lastige keus. Weet je al wat je doet?
Ik weet nog niet wat ik doe
Wel heb ik gezien dat de tarieven van ED kwa stroom die ikdoor gekregen had dus hoger zijn dan van Shell
Wat de gasprijs gaat doen in April weet ik ook niet.
Wel zou ik willen weten of een probleem zou zijn als ik dus shell neemt en als er dus wel weer contracten komen in de loop der maanden of volgend jaar ik dan makkelijk kan opzeggen ( uiteraaard opzeg boete en geen welkoms cadeau dan meer van shell ).
Of is het toch maar beter om ED straks na 25-04 variable aan te houden en dan heb je meer mogeljkheid om toch eventueel zelf over te kunnen als er weer 1 of 3 jarige contracten komen.
Zijn er hier op tweakers die ook de 1 jarig contract van shell hebben genomen met gas tarief van die 1.96 ?
Lijkt me dat ze dan ook bij iedereen op 1 juli 6 uur 's ochtends moeten aanbellen die geen slimme meter heeft?Z___Z schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:11:
Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)
Klopt, dat doen ze voor variabele tarieven namelijk ook elk jaar. Is iedere keer weer een leuk volksfeest.pms1 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:25:
Lijkt me dat ze dan ook bij iedereen op 1 juli 6 uur 's ochtends moeten aanbellen die geen slimme meter heeft?
M.a.w. dit gaat natuurlijk precies hetzelfde als altijd: ze gebruiken meterstanden zoals jij die doorgeeft, waar geen specifieke standen zijn wordt er geschat.
Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".
ik zou zeggen: laat je niet bang maken. en bel zeker juist vroeg, dus vandaag ofzo naar energyzero voor die betallink. als je ruim op tijd betaalt loop je de minste akns dat je niet meegaat op de dag van levering, want als je niet betaalt starten ze sowieso niet met leveren en is het altijd gedoe om het wer zover te krijgen. het is echt oznde om zo`n goedkoop contract in deze tijden te laten schieten, velen zouden jaloers op je zijn nu. en emt jouw voorschoct betaal je bij een nieuw contract ook niet iets meer maar geljik flink meer. dus bel ze gewoon, ja je staat misschien 3 kwartier in de wacht en in het ergste geval nog 2 keer als je levering niet op de dag start die zou moeten, maar de 3 of 5 jaar daarna(geen idee of je een 3- of 5jarig cocntracct had) heb ej er geen omkijken meer naar want eenmala gestart kan het niet zomaar ineens meer stoppen door een technische storing. het laten schieten en lekker slapen omdat de directeur van een groot energiebdrijf op vakantie kan omdat hji jou de hoofdprijs rekent ljikt me niet verstandig.iwanx schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:50:
Hier lijkt hetzelfde te gaan gebeuren. Ik moet over een week aangesloten worden op ZonderGas. Nog geen factuur ontvangen en ook staat er geen factuur als ik inlog op energie.zondergas.nu.
Ik heb dit topic op de voet gevolgd. Maar ik denk dat ik in de war ben met de Pepper threads die ik eerder noemde. Die staan vol met "ik zou even wachten" posts.
Klopt inderdaad! Deze deal werd daar in de meeste reacties als sléchte deal gezien. Het was lullen als brugman om mensen hun ongelijk te laten inzien, maar de meerderheid bleef bij zijn standpunt. Terwijl dezelfde deal hier op Tweakers eigenlijk alleen maar (terecht) als positief werd ervaren. Blijkbaar is er toch sprake van een behoorlijk kennis-verschil tussen de bezoekers van Tweakers en Pepper.dehardstyler schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:34:
[...]
Ik heb dit topic op de voet gevolgd. Maar ik denk dat ik in de war ben met de Pepper threads die ik eerder noemde. Die staan vol met "ik zou even wachten" posts.
Toevallig hetzelfde meegemaakt, geen betaallink ontvangen en dus levering niet gestart.dicksterk schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:30:
[...]
ik zou zeggen: laat je niet bang maken. en bel zeker juist vroeg, dus vandaag ofzo naar energyzero voor die betallink. als je ruim op tijd betaalt loop je de minste akns dat je niet meegaat op de dag van levering, want als je niet betaalt starten ze sowieso niet met leveren en is het altijd gedoe om het wer zover te krijgen. het is echt oznde om zo`n goedkoop contract in deze tijden te laten schieten, velen zouden jaloers op je zijn nu. en emt jouw voorschoct betaal je bij een nieuw contract ook niet iets meer maar geljik flink meer. dus bel ze gewoon, ja je staat misschien 3 kwartier in de wacht en in het ergste geval nog 2 keer als je levering niet op de dag start die zou moeten, maar de 3 of 5 jaar daarna(geen idee of je een 3- of 5jarig cocntracct had) heb ej er geen omkijken meer naar want eenmala gestart kan het niet zomaar ineens meer stoppen door een technische storing. het laten schieten en lekker slapen omdat de directeur van een groot energiebdrijf op vakantie kan omdat hji jou de hoofdprijs rekent ljikt me niet verstandig.
Echter zou mijn contract 22-02 al ingaan en kwam ik er gisteren achter omdat er nog een termijn afgeschreven werd door de huidige leverancier.
Vanochtend gebeld, met 24 minuten (inclusief wachten e.d.) zou het geregeld moeten zijn.
De betaallink kwam direct daarna binnen en ze zouden de startdatum aanpassen naar vandaag.
Moet dan natuurlijk wel die ene maand nog afrekenen bij de huidige leverancier, maar als het goed is word de overstap nu geregeld.
Even afwachten hoe snel het gaat.
De support van EnergyZero kwam eigenlijk wel goed op me over.
Postcode + huisnummer, gegevens gevonden, even kijken wat er mis ging.
Er werd direct een ticket aangemaakt en e.e.a. in gang gezet.
Moet zeggen dat ik er wel een goed gevoel bij kreeg.
Hopelijk word alles dan ook snel geregeld en klopt mijn gevoel
Ik woon momenteel op een vakantiepark (tussen huizen in qua verhuizing), maar ga op 11 april mn nieuwe woning in. Ik hoop dat tegen die tijd de zomerprijzen een beetje aangebroken zijn... Lijkt me niet dat ik nu al een contact kan/wil afsluiten met ingang vanaf die datum?
Denk het wel hoor. Ik kon afgelopen oktober bij Grenchoice 6 maanden voor de ingang van het contract al afsluiten.Basekid schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:19:
Ik woon momenteel op een vakantiepark (tussen huizen in qua verhuizing), maar ga op 11 april mn nieuwe woning in. Ik hoop dat tegen die tijd de zomerprijzen een beetje aangebroken zijn... Lijkt me niet dat ik nu al een contact kan/wil afsluiten met ingang vanaf die datum?
Denk het wel.Basekid schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:19:
Collega heeft 4 weken geleden een contract afgesloten en krijgt 25-05 de sleutel van zijn huis.
Het word per 1 april 1,35 maar wie zegt dat het in juli niet weer omhoog gaat en in november weer. Ik heb nu wel de pest in een variabel tarief.EWK schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:10:
[...]
Je betaalt nu €1,25 per kuub, dat wordt iets van €1,35? En je wil ruim 2 euro per kuub 3 jaar vastzetten en dat lijkt je eigenlijk wel goed? Leg uit.
3 jaar vastzetten is ook duur maar als ik nu bij een ander kijk kost het 3,34 dus daar zit ook wel weer behoorlijk verschil in.
Top, dan toch even gaan rondshoppen zoals de rest hier
Die van mij loopt ook in juni af. Ik heb nog niks gehoord. Als ik jou was zou ik gewoon 1 jaar contract aangaan. Ja je betaalt wat meer voor gas maar het is niet de ellende van €3,- per m3.LA-384 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:22:
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Je kan ook nog kijken wat de variable contract gaat doen, ik ben van 3 jaar vast in een variabel terecht gekomen en die tarieven zitten nog 'marginaal' boven mijn contractsprijzen, dacht uit m'n hoofd 20ct/kwh naar 32ct/kwh, maar goedkoopste abbo die ik nu kan vinden voor 1 jaar is minimaal 58ct/kwh.Agent47 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:34:
[...]
Die van mij loopt ook in juni af. Ik heb nog niks gehoord. Als ik jou was zou ik gewoon 1 jaar contract aangaan. Ja je betaalt wat meer voor gas maar het is niet de ellende van €3,- per m3.
(gas gaat helemaal nergens over, die dus laat ik er nog maar buiten).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Iets voor een langere periode afsluiten blijft altijd een gok... vroeger al en nu weer.
Gezien de complete verstoring van het economisch systeem door de huidige oorlog in Oekraïne is mijn verwachting dat de prijzen eerder verder stijgen dan gaan zakken.
Bij GC via gaslicht.com zou ik nu voor het gas all in op €2,87 komen, heb nog 9,5 mnd een vast contract van inmiddels ~1 euro/m3 all in. "Einddatum contract: 01-01-2023"
En dat 3 jaar tarief was destijds bij het afsluiten duidelijk hoger dan 1 jaar tarief, dus achteraf ....goed gegokt.
Als het eind van dit jaar weer een vast contract kan krijgen dan overweeg ik dat wel weer. Ik weet zeker wat ik betaal.
Ik hoop na 1 mei meer tijd te krijgen om met isoleren verder te gaan, elke kuub gas die ik tegen een redelijk isolatieprijs weg kan krijgen is mee genomen. En: Het comfort neemt sterk toe en daardoor hoop ik dat de verwarming een extra graadje lager kan.
Sterkte wie er echt beroerd voor staat; Ben, net al velen bekend met het begrip energiearmoede, wordt ook gebezigd in de energie werkgroep waar ik vrijwilliger ben.
Gezien de complete verstoring van het economisch systeem door de huidige oorlog in Oekraïne is mijn verwachting dat de prijzen eerder verder stijgen dan gaan zakken.
Bij GC via gaslicht.com zou ik nu voor het gas all in op €2,87 komen, heb nog 9,5 mnd een vast contract van inmiddels ~1 euro/m3 all in. "Einddatum contract: 01-01-2023"
En dat 3 jaar tarief was destijds bij het afsluiten duidelijk hoger dan 1 jaar tarief, dus achteraf ....goed gegokt.
Als het eind van dit jaar weer een vast contract kan krijgen dan overweeg ik dat wel weer. Ik weet zeker wat ik betaal.
Ik hoop na 1 mei meer tijd te krijgen om met isoleren verder te gaan, elke kuub gas die ik tegen een redelijk isolatieprijs weg kan krijgen is mee genomen. En: Het comfort neemt sterk toe en daardoor hoop ik dat de verwarming een extra graadje lager kan.
Sterkte wie er echt beroerd voor staat; Ben, net al velen bekend met het begrip energiearmoede, wordt ook gebezigd in de energie werkgroep waar ik vrijwilliger ben.
Wij gaan binnenkort verhuizen naar onze nieuwe huurhuis. Hiervoor moeten we een nieuw contract afsluiten voor stroom & gas, en als 2-persoons huishouden zullen we hier ongeveer 450 euro per maand aan kwijt zijn (variabel).
Heb het bij een aantal leveranciers gecontroleerd en ze hanteren ongeveer dezelfde prijzen.
Is het normaal dat je hier tegenwoordig 450 euro per maand aan kwijt bent? Of doe ik iets fout?
Heb het bij een aantal leveranciers gecontroleerd en ze hanteren ongeveer dezelfde prijzen.
Is het normaal dat je hier tegenwoordig 450 euro per maand aan kwijt bent? Of doe ik iets fout?
Valt zo niks over te zeggen. Wat is je verwacht verbruik, heb je zonnepanelen (hoeveel kwh teruglevering?) en welke leverancier heb je een aanbod van?Y451N schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:27:
Wij gaan binnenkort verhuizen naar onze nieuwe huurhuis. Hiervoor moeten we een nieuw contract afsluiten voor stroom & gas, en als 2-persoons huishouden zullen we hier ongeveer 450 euro per maand aan kwijt zijn (variabel).
De tarieven voor nieuwe contracten zijn in ieder geval torenhoog momenteel, dus dat bedrag verbaast me niks.Y451N schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:27:
Maar zoals gezegd uiteraard afhankelijk van je verbruik.
Ik werd gebeld in december door energiedirect waarom ik weg was gegaan. Zei deden toen gelijk een aanbod die 1 mei in zou gaan en voor 3jaar zou gelden. Eerste jaar 50% korting per 1 mei en dan elk jaar korting. .
Dan werd de prijs per 01-05-2022 19cent per KWH en voor gas zou het uitkomen op 99 cent per kuub. Daarna zou het dan in 2023 en 2024 ook zakker. leek mij een zeer goede deal en toen gelijk akkoord gegeven.
3 weken geleden gebeld met Energy Direct waarom er nog steeds niets op de mail was binnengekomen kwa contract etc. Toen werd mij verteld dat al de contracten die ze toen hebben aangeboden niet kunnen leveren ivm de stijgende prijzen. Terwijl ik in de mail zwart op wit de tarieven heb staan die mij zijn aangeboden.
Heel vervelend aangezien de prijzen nu alleen maar veder stijgen.
Hebben meer mensen dit gehad met Energy Direct?
Dan werd de prijs per 01-05-2022 19cent per KWH en voor gas zou het uitkomen op 99 cent per kuub. Daarna zou het dan in 2023 en 2024 ook zakker. leek mij een zeer goede deal en toen gelijk akkoord gegeven.
3 weken geleden gebeld met Energy Direct waarom er nog steeds niets op de mail was binnengekomen kwa contract etc. Toen werd mij verteld dat al de contracten die ze toen hebben aangeboden niet kunnen leveren ivm de stijgende prijzen. Terwijl ik in de mail zwart op wit de tarieven heb staan die mij zijn aangeboden.
Run je een hennep kwekerij dan valt dat bedrag enorm mee. Heb je slechts 1 LED lampje thuis en geen verwarming dan is het enorm duur.Y451N schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:27:
Geen idee hoe zwart op wit je het op de mail hebt, maar anders is een gangetje rechtsbijstand wellicht helemaal niet verkeerd.Boston88 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:45:
Ik werd gebeld in december door energiedirect waarom ik weg was gegaan. Zei deden toen gelijk een aanbod die 1 mei in zou gaan en voor 3jaar zou gelden. Eerste jaar 50% korting per 1 mei en dan elk jaar korting. .
En bij de ACM er melding van maken.Niek_ schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:51:
[...]
Geen idee hoe zwart op wit je het op de mail hebt, maar anders is een gangetje rechtsbijstand wellicht helemaal niet verkeerd.
Waarom MOET je een nieuw contract afsluiten, je kan toch gewoon je verhuizing doorgeven aan je huidige energie toko?Y451N schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:27:
Zo is het. Ik heb mijn contract bij verhuizing gewoon meeverhuisd tegen de zelfde tarieven.Dacuuu schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:56:
[...]
Waarom MOET je een nieuw contract afsluiten, je kan toch gewoon je verhuizing doorgeven aan je huidige energie toko?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Er was niks op de mail binnengekomen, maar je hebt de tarieven zwart op wit in je mail? Welke van de twee is het nou?Boston88 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:45:
Als je een contract hebt, waar je ook echt mee akkoord bent gegaan, dan moeten ze dat gewoon nakomen.
Als je geen contract hebt en alleen een mail met tarieven die bijvoorbeeld tijdens het telefoneren is doorgestuurd, dan zul je vast gelijk hebben dat je het inderdaad hebt afgesloten, maar dan ben ik bang dat het knokken voor je recht wordt. Zeker als je zelf geen opnames hebt van het telefoongesprek. Energiedirect heeft uiteraard ook niks opgenomen als ze van je af willen.
@Y451N gaat verhuizen naar een woning met gas. Door de bewoording ga ik er vanuit dat hij nu alleen stroom heeft.
Edit: Stroom meenemen is natuurlijk nog wel een optie dan.
[ Voor 15% gewijzigd door Melkunie op 15-03-2022 15:01 ]
Oef dat is balen. Je bent wel laat met aan de bel trekken trouwens.Boston88 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:45:
Ze hebben mij ook niet zo best behandeld, mijn vorige contract liep tot 20-06-2021, ze deden toen een verlengingsaanbod in april, daar ben ik mee akkoord gegaan. Maar die lieten ze toen meteen ingaan op 12-04-2021. Daar heb ik nu last van!
Ook een paar keer over gebeld maar ze weigeren er iets aan te doen...
Huidige huis heeft geen gasaansluiting 🥲Dacuuu schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:56:
[...]
Waarom MOET je een nieuw contract afsluiten, je kan toch gewoon je verhuizing doorgeven aan je huidige energie toko?
Scherp!Melkunie schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:00:
@Y451N gaat verhuizen naar een woning met gas. Door de bewoording ga ik er vanuit dat hij nu alleen stroom heeft.
In het verleden een jaartje 'ervaring' gehad met ED.Boston88 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:45:
Ze hebben jou een aanbod gedaan, en je hebt dat geaccepteerd.
Daarmee heb je een contract dat ED zal moeten honoreren.
Moet je wél even hun aanbod incl. voorwaarden, en jouw acceptatie als bewijs hebben.
Als je een RBV hebt kun je daar terecht. Al staan die mbt. energiecontracten (recente faillissementen, etc.) inmiddels bekend als tamelijk stupide.
Maar als je geen RBV kun je beginnen met een stevige brief aan ED te sturen waarin je aangeeft dat je een contract met ze hebt, en dat je ze aan dat contract gaat houden, en dat je binnen 2 weken reactie wilt en anders naar de Geschillencommissie Energie stapt.
Maar je hebt wél een beetje lang gewacht met aan de bel trekken bij ED.
Wat zou de ingangsdatum van het contract zijn?
Volgens mij gaat er iets niet goed bij ZonderGas. Van de energie.zondergas.nu is het SSL certificaat verlopen en als je dan toch doorklikt dan zijn er geen gegevens meer van na 11 maart.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Bij mij doet de hele website het niet eens meer. Blijft een witte pagina zonder dat er iets geladen wordt. Te veel mensen checken tegelijk hun gegevens?Drardollan schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:41:
Volgens mij gaat er iets niet goed bij ZonderGas. Van de energie.zondergas.nu is het SSL certificaat verlopen en als je dan toch doorklikt dan zijn er geen gegevens meer van na 11 maart.
Doe eens een CTRL-F5indoow schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:43:
[...]
Bij mij doet de hele website het niet eens meer. Blijft een witte pagina zonder dat er iets geladen wordt. Te veel mensen checken tegelijk hun gegevens?
De app werkt wel.Drardollan schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:41:
Zonder Gas, nu zonder site.
"Je verbinding is niet privé
Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van energie.zondergas.nu te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens). Meer informatie
NET::ERR_CERT_DATE_INVALID"
[ Voor 28% gewijzigd door R0181 op 15-03-2022 15:48 ]
Ja, maar die bevat ook gegevens tot 11 maart hier. Net als de website als je om de SSL melding heen werkt.
Gaat het om de Zondergas site of de persoonlijke omgeving?
De Zondergas site werkt hier gewoon. Persoonlijke omgeving kan ik niet checken want ik heb geen account daar. De HVE persoonlijke omgeving (ook Energyzero) werkt wel gewoon.
De Zondergas site werkt hier gewoon. Persoonlijke omgeving kan ik niet checken want ik heb geen account daar. De HVE persoonlijke omgeving (ook Energyzero) werkt wel gewoon.
De persoonlijke omgeving is niet bereikbaar.Cap schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:04:
de zondergas omgeving zou natuurlijk gewoon moeten werken. maar het verbaasd me wel dat mesnen die hun contract gewoon hebben zien ingan dar elek keer gaan kjken.... tot je volgende jaarrekening heb je daar toch niks meer te zoeken? we hebben het goedkoopste contract in de markt, dus we kunnen gewoon verbruiken wat we willen(tenzij je je voorschot heel bekrompen hebt ingesteld) en wil ik dan iets zien om de jaarrekening te begrijpne dan kjik ik dan wel maar echt neit ele dag in de tussentijd.
@dicksterk
Als de overgang van de vorige leverancier naar Zonder Gas smetteloos is verlopen, dan zal je waarschijnlijk niet dagelijks bij de persoonlijke omgeving op de site van Zonder Gas kijken, of het moet zijn dat je wilt kijken of de verbruikscijfers al up to date zijn.
Is de overgang niet helemaal smetteloos verlopen, dan is het begrijpelijk dat je af en toe kijkt, net zo lang tot dat je kan zien dat alles wel in orde is.
Bij mijn vriendin zou de levering door Zonder Gas op 26-2 beginnen, dat werd toen 8-3, ging nog niet goed en is nu op 10-3 gestart. Zonder af en toe kijken bij de netbeheerder en op de site had ze nu nog steeds bij de vorige leverancier gezeten. Ik kijk voor haar ook dagelijks bij die netbeheerder (Stedin) op de site omdat daar nog steeds geen leverancier vermeld staat.
Pas als bij de netbeheerder ook alles up to date is hoef ik de komende 5 jaar niet meer te kijken, hooguit af en toe op de app wat de verbruikscijfers zijn.
Als de overgang van de vorige leverancier naar Zonder Gas smetteloos is verlopen, dan zal je waarschijnlijk niet dagelijks bij de persoonlijke omgeving op de site van Zonder Gas kijken, of het moet zijn dat je wilt kijken of de verbruikscijfers al up to date zijn.
Is de overgang niet helemaal smetteloos verlopen, dan is het begrijpelijk dat je af en toe kijkt, net zo lang tot dat je kan zien dat alles wel in orde is.
Bij mijn vriendin zou de levering door Zonder Gas op 26-2 beginnen, dat werd toen 8-3, ging nog niet goed en is nu op 10-3 gestart. Zonder af en toe kijken bij de netbeheerder en op de site had ze nu nog steeds bij de vorige leverancier gezeten. Ik kijk voor haar ook dagelijks bij die netbeheerder (Stedin) op de site omdat daar nog steeds geen leverancier vermeld staat.
Pas als bij de netbeheerder ook alles up to date is hoef ik de komende 5 jaar niet meer te kijken, hooguit af en toe op de app wat de verbruikscijfers zijn.
Wij zijn gisteren van Vattenfall modelcontract op ZonderGas 5 jaar vast á €1,12/ m3 overgestapt. Heb zondagnacht de meterstanden per e-mail naar ze verstuurd. Heb gisteren m’n netbeheerder en ZonderGas ter verificatie gebeld. Heb gelijk mijn termijnbedrag drastisch laten verlagen voor het geval dat, maar ook omdat wij ons verbruik drastisch verlaagd hebben. Het enige nadeel is dat mijn verbruik nog niet te zien is. Alles staat nog op nul. Volgens klantenservice kan het wel 2 weken duren voordat het verbruik goed te zien is. Ik ben voornemens dagelijks te blijven checken totdat ons verbruik goed te zien is.
[ Voor 14% gewijzigd door Isildor op 15-03-2022 17:45 ]
Het meeste gas in Nederland wordt gebruikt voor de industrie en de elektriciteitscentrales. Wat particulieren verbruiken is miniem. Niemand gaat dood vriezen.Wolly schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:23:
[...]
Het afschakelen van regio's is de laatste stap op de escalatieladder, daar zitten nog wel wat tinten grijs tussen.
[Afbeelding]
Bron
Het is net zoals met dat gezeur van waterverbruik in de zomer. U mag niet douchen maar de boer mag er lekker duizenden liters per dag doorheen jagen.
Dat klopt niet. Na electra zijn woningen toch echt met afstand de grootste verbuiker van gas: https://deepresource.word...bruik-nl-per-sektor-2020/YangWenli schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:27:
[...]
Het meeste gas in Nederland wordt gebruikt voor de industrie en de elektriciteitscentrales. Wat particulieren verbruiken is miniem.
Tenzij je land/tuinbouw, dienstverlening en industrie op een grote hoop gooit onder noemer "industrie"
En uitsplitsing van elektragebruik vind je hier. Dienstverlening is de grootste electriciteitsverbruiker, daarna woningen en dan pas industrie.
[ Voor 15% gewijzigd door pdukers op 15-03-2022 19:39 ]
Het LE certificaat had voor vanmorgen 9 uur vernieuwd moeten zijn. Blijkbaar heeft de auto renewal niet gelopen of moet er iemand iets handmatig doen. Mensen gaan weer compleet van alle rampscenario’s uit.Drardollan schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:41:
Wie gaan uit van een rampscenario?B2 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:42:
[...]
Het LE certificaat had voor vanmorgen 9 uur vernieuwd moeten zijn. Blijkbaar heeft de auto renewal niet gelopen of moet er iemand iets handmatig doen. Mensen gaan weer compleet van alle rampscenario’s uit.
Het is overigens wel een kwalijke zaak als je certificaat verloopt en je dit niet weet als bedrijf. Er zijn vele methodes om dit te monitoren.
Enkel de persoonlijke site.Cap schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:04:
Als ik nu bij vattelfall kijk bieden ze contracten aan met gas voor 2,57. Zou mijn contract in de loop van dit jaar niet boven de 2 euro uitkomen? Ze houden zich nu ook al niet aan de 2 maal per jaar verhoging.BeeJee78 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:23:
[...]
Zeker, de onzekerheid is enorm, maar dit verschil is wel héél erg groot.
De prijzen zijn alweer een tijdje aan het zakken dus ik zou voorlopig even niks doen. De kans dat het bij Vattenfall nu ineens naar 2+ euro springt lijkt me niet zo groot.
Maar goed, het blijft een persoonlijke keuze.
Ik weet het eerlijk gezegt ook niet meer de laatste keren dat ik het zou vastzetten heb ik ook afgewacht. En ik heb het idee dat ik steeds achter het net vis. Dat was in december en begin februari
Degenen die als een certificaat vergeten is te verlengen hier gelijk moeten melden dat iets niet werkt?
Zeker had dit op orde moeten zijn, zeker zijn hier mechanismes voor maar welkom in de echte wereld zou ik zeggen. Daar gaat wel eens wat mis.
Die opmerking slaat nergens op:YangWenli schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:27:
Het is net zoals met dat gezeur van waterverbruik in de zomer. U mag niet douchen maar de boer mag er lekker duizenden liters per dag doorheen jagen.
- Ten eerste verbruikt die boer geen drinkwater maar oppervlakte- of grondwater.
- En ten tweede worden die boeren elke droge periode geconfronteerd met een sproeiverbod (inclusief bijbehorende hoge boetes!), terwijl consumenten geen strobreed in de weg wordt gelegd. Die mogen nog gewoon water oppompen voor de tuin en zolang douchen als ze willen. Hooguit wordt er bij lange droogte gevraagd om geen zwembaden meer te vullen, maar daar staat geen enkele sanctie op.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Hier duurde het ook een dag of 3 voordat de cijfers in de app werden bijgewerkt, maar dat gaat nu gewoon goed, dus ik zou me er niet te druk om makenIsildor schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:40:
Wij zijn gisteren van Vattenfall modelcontract op ZonderGas 5 jaar vast á €1,12/ m3 overgestapt. Heb zondagnacht de meterstanden per e-mail naar ze verstuurd. Heb gisteren m’n netbeheerder en ZonderGas ter verificatie gebeld. Heb gelijk mijn termijnbedrag drastisch laten verlagen voor het geval dat, maar ook omdat wij ons verbruik drastisch verlaagd hebben. Het enige nadeel is dat mijn verbruik nog niet te zien is. Alles staat nog op nul. Volgens klantenservice kan het wel 2 weken duren voordat het verbruik goed te zien is. Ik ben voornemens dagelijks te blijven checken totdat ons verbruik goed te zien is.
Dat was ik. Maar volgens mij stond er niets van paniek in mijn post…..B2 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:51:
[...]
Degenen die als een certificaat vergeten is te verlengen hier gelijk moeten melden dat iets niet werkt?
Zeker had dit op orde moeten zijn, zeker zijn hier mechanismes voor maar welkom in de echte wereld zou ik zeggen. Daar gaat wel eens wat mis.
1 jarig contract loopt 1-5-2022 af bij Vattenvall. Greenchoice belde (zelf) vorige week met deze aanbieding voor "oude" klanten. Gaat mij voornamelijk om gas, €1.89 m3 voor een jaar, is dit verstandig om nu af te sluiten?
Leek aantrekkelijk dus akkoord gegaan. Heb nog 5 dagen wettelijke bedenktijd........ Graag advies!
Leek aantrekkelijk dus akkoord gegaan. Heb nog 5 dagen wettelijke bedenktijd........ Graag advies!
:strip_exif()/f/image/NWaEzCZU6CSvP08PtD6s97de.jpg?f=fotoalbum_large)
Maf ik vragen waar je dat 5 jaar contract hebt gevonden? Zie op hun site alleen flex als aanbiedingIsildor schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:40:
Die aanbieding is al enkele weken niet meer af te sluiten.PietervdLaak schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:13:
[...]
Maf ik vragen waar je dat 5 jaar contract hebt gevonden? Zie op hun site alleen flex als aanbieding
Klopt, maar als ik zie dat ze voor nieuwe klanten 2,57 rekenen (is ook al een tijdje boven de 3 geweest trouwens) en voor bestaande klanten een verhoging doorvoeren naar 1,37 dan is 2 euro nog ver weg. En voor bestaande klanten wordt niet de dagprijs gerekend zoals bij nieuwe klanten.Evert134 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:51:
[...]
Als ik nu bij vattelfall kijk bieden ze contracten aan met gas voor 2,57. Zou mijn contract in de loop van dit jaar niet boven de 2 euro uitkomen? Ze houden zich nu ook al niet aan de 2 maal per jaar verhoging.
Ik weet het eerlijk gezegt ook niet meer de laatste keren dat ik het zou vastzetten heb ik ook afgewacht. En ik heb het idee dat ik steeds achter het net vis. Dat was in december en begin februari
Nou, dat ging verrassend goed.Rensjuh schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:10:
[...]
Toevallig hetzelfde meegemaakt, geen betaallink ontvangen en dus levering niet gestart.
Echter zou mijn contract 22-02 al ingaan en kwam ik er gisteren achter omdat er nog een termijn afgeschreven werd door de huidige leverancier.
Vanochtend gebeld, met 24 minuten (inclusief wachten e.d.) zou het geregeld moeten zijn.
De betaallink kwam direct daarna binnen en ze zouden de startdatum aanpassen naar vandaag.
Moet dan natuurlijk wel die ene maand nog afrekenen bij de huidige leverancier, maar als het goed is word de overstap nu geregeld.
Even afwachten hoe snel het gaat.
De support van EnergyZero kwam eigenlijk wel goed op me over.
Postcode + huisnummer, gegevens gevonden, even kijken wat er mis ging.
Er werd direct een ticket aangemaakt en e.e.a. in gang gezet.
Moet zeggen dat ik er wel een goed gevoel bij kreeg.
Hopelijk word alles dan ook snel geregeld en klopt mijn gevoel
Gisteravond zag ik in de omgeving van BudgetEnergie dat mijn energiecontract niet meer actief.
Vannacht een mail ontvangen van HVE, "Welkom bij HVE Energie" en ik zag zojuist dat de status in de HVE portaal ook is gewijzigd naar "Begonnen met energielevering sinds 16-03-2022".
Dat valt me alles mee
vandaag een mail gekregen dat zondergas levering van start is gegaan conform afspraak.
Hele procedure van aanmelden - machtiging afgeven - voorschot betalen - start levering geen enkel probleem gehad.
Tot op heden nog altijd zeer content met mijn keuze voor een 5 jarig contract a €1,16 voor gas (stroom is voor mij irrelevant ivm iets meer terug levering dan verbruik op dit moment)
Hele procedure van aanmelden - machtiging afgeven - voorschot betalen - start levering geen enkel probleem gehad.
Tot op heden nog altijd zeer content met mijn keuze voor een 5 jarig contract a €1,16 voor gas (stroom is voor mij irrelevant ivm iets meer terug levering dan verbruik op dit moment)
16x DMEGC 370WP = 5920WP, GOODWE GW5K-DT, Bovenin Groningen volledig op zuid hellingshoek 54 graden
Ik ben eind februari overgestapt naar Vattenfall. Ging in 1x allemaal goed!
Kunnen we stoppen met het melden van dit soort onzinnige zaken? EnergyZero is nog niet failliet en alle bedrijven maken wel eens foutjes. Mocht het nu erg uit de hand lopen dan horen we het natuurlijk graag.
Kunnen we stoppen met het melden van dit soort onzinnige zaken? EnergyZero is nog niet failliet en alle bedrijven maken wel eens foutjes. Mocht het nu erg uit de hand lopen dan horen we het natuurlijk graag.
[ Voor 3% gewijzigd door RichieB op 16-03-2022 12:16 ]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Dit topic is gesloten.
Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4