Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 165 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.491 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Vandaag zat de mail van mega.nl in mijn mailbox waarin ze vertellen dat ze begonnen zijn. nog even de prijzen opnieuw gecontroleerd via de link in de mail maar nogsteeds even slecht. mega zelf geeft aan dat ze inderdaad niet de goedkoopste zijn maar dat dat precies overeenkomt met hun slagzin: dezelfde energie gewoon goedkoper. dat beteketn volgens hen dat ze goedkoper zijn dan de gemiddelde tarieven op de markt. ook dat is onwaar maar goed. Ik heb geen idee welk sellingpoint mega energie denkt te hebben in deze volle markt, ik zie hem niet. Misschien dat er wat pvv en fvd-stemmers vallen voor dat Nederland boven gebrabbel, maar ook die mensen zouden moeten beseffen dat de bestuurder Mega international belgie is en dat er dus weinig specifiek nederlands is aan Mega enerie.
ook zo leuk: mega is en klein bedrijf, kleien kantoren, klein personeelsbestand, klein reclamebudget. en hoe noemen we dat schattige kleine bedrijfje dan? mega;-);-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
dicksterk schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:44:
[...]

Is energyzero dan met leaseplan en zondergas 3jaar nogsteeds de goedkoopste qua gas- en stroomprijzen, of is er nu weinig verschil meer met de rest nu de 5-jarige deal is verdwenen?
[...]
Ze zijn nog wel de goedkoopste, al er idd niet al te veel verschil meer met de rest. Al met al ben ik blij dat ik zo'n 3 weken geleden besloten heb die 5 jaar van HVE te nemen. Dan kan de winter misschien minder koud zijn dan verwacht, maar met 1,07 per M3 gas, is dat toch mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
Cap schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:37:
[...]

Klopt! Zondergas heeft besloten de 5 jr aanbieding te verwijderen. Dat is aangepast in het prijzenoverzicht.

Verder wat kleine wijzigingen, met name kleine verhogingen welkomstbonus en een miniem lagere tarieven voor Mediamarkt en gas van HEM. Ook vd Bron via eigen website toegevoegd omdat deze constant verdwijnt van Gaslicht.com
Volgens mij zijn tarieven bij INNOVA Energie ook verlaagd.

Gas 1 jaar, 100 cashback

Kaal ex btw 0,93380
All-in tarief gas incl. btw (€) 1,67406 per m3
Normaal ex btw 0,26997
Dal ex btw 0,22436

Gas 3 jaar, 400 cashback

Kaal ex btw 0,73310
All-in tarief gas incl. btw (€) 1,43121 per m3
Normaal ex btw 0,21622
Dal ex btw 0,18453

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

dicksterk schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:44:
[...]

Is energyzero dan met leaseplan en zondergas 3jaar nogsteeds de goedkoopste qua gas- en stroomprijzen, of is er nu weinig verschil meer met de rest nu de 5-jarige deal is verdwenen?
Zondergas 3 jr en vlak daarachter Leaseplan 3 jr (iets hoger vastrecht), gevolgd door Mediamarkt 3 jaar als je de 100 euro bonus per jaar verrekent.
Wel jammer, die deal was hier ruim 3 weken(eerst hve toen zondergas) veruit de goedkoopste energiedeal die er te krijgen was deze winter.
algemeen: misschine moet iemadn (ik kan het niet sorry want de sites van energyzero zijn niet heel blind-vriendelijk) eens kijke of de 5-jarige deal bij een andere energy-zero partner is opgedoken
Nee, alleen Zondergas en Leaseplan bieden 3 jaar. De rest biedt maximaal 1 jaar vast, of alleen flexibel, of helemaal niets (HVE). De 1 jr en 3 jr vast contracten van al die Energyzero labels hebben momenteel allemaal dezelfde levertarieven, alleen het vastrecht verschilt. Hetzelfde geldt voor flex contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Tony023 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:03:
[...]

Volgens mij zijn tarieven bij INNOVA Energie ook verlaagd.

Gas 1 jaar, 100 cashback

Kaal ex btw 0,93380
All-in tarief gas incl. btw (€) 1,67406 per m3
Normaal ex btw 0,26997
Dal ex btw 0,22436

Gas 3 jaar, 400 cashback

Kaal ex btw 0,73310
All-in tarief gas incl. btw (€) 1,43121 per m3
Normaal ex btw 0,21622
Dal ex btw 0,18453
Waar haal jij die tarieven vandaan? Op de Innova site kom ik geen 3 jaar contract tegen en ook het tarief voor 1 jaar daar is niet het tarief dat jij noemt maar hoger. Ook op Gaslicht.com, Easyswitch en Pricewise kom ik alleen het 1jr contract tegen tegen hoger tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Cap schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:37:
[...]

Klopt! Zondergas heeft besloten de 5 jr aanbieding te verwijderen.
Te veel aanmeldingen, perspectief somberder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

wsmaal schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:45:
[...]

Denk eerder ingekochte hoeveelheid X voor tarief Y. En dat de hoeveelheid nu op is en anders duurder bijgekocht moet worden.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
wsmaal schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:45:
[...]

Ik denk dat het aantal contracten dat ze tegen deze tarieven kunnen leveren (tijdelijk) op is. het is altijd vrij duideljk geweest dat energyzero met deze deal die ze tijdelijk via Hve en Zondergas hebben geboden niet bepaald de grote massa opzochten. ze hebben deze deal nooit op vergelijkingssites gedeeld, verder geen andere promotie of reclame gedaan. door tweakers en pepper kwam er ruchtbaarheid voor deze deal, en ik denk dat er zeker een paarduizend blije mensen zijn nu. maar wat het stoppen van de deal betekent is niet te zeggen. het kan dat ze momenteel geen contracten meer kunnen inkpen tegen deze prijzen, of juist dat ze verwachten dat de 3-jarige deal binnenkort tegen deze prijzen kan, er valt niets van te zeggen. ik heb energyzero per mail naar de achtergrond van deze deal gevraagd, en de rede dat ze die niet op prijsvergelijkingssites deelden, mar nooit antwoord gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Delen op vergelijkingssites kost geld, dus het is niet vreemd dat niet alle leveranciers zich hiervan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-09 17:27
dirk38 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:31:
als het goed is ga ik per 26-2 over naar zondergas. maar in mijn zondergas instellingen staat bij contractstatus status onbekend is dat bij julie ook zo ?
Ik heb voor mijn vriendin ook een 5 jarig contract bij ZonderGas afgesloten, bij haar staat er bij contractstatus: 'In afwachting van start levering per 26-02-2022'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
dirk38 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:31:
als het goed is ga ik per 26-2 over naar zondergas. maar in mijn zondergas instellingen staat bij contractstatus status onbekend is dat bij julie ook zo ?
Ben je misschie vergeten de eerste betaling via ideal te doen? het eerste maandbedrag moet je vooruitbetalen via ideal, doe je dat niet dan wordt je levering niet gestart. misschien staat er daarom nog onbekend bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 18:28
eerste betaling op 13 februari gedaan en ook een bevestiging van ze gekregen .liander moet nog wel een slimme meter komen plaatsen maar dat zou zondergas veder regelen de rekening daarvoor heb ik meteen betaald na afsluiting contract 27 januari .nog niets gehoord van liander

heb al en tiket gestuurd week geleden bij zondergas maar wordt ook niet op gereageerd

zal maandag energiezero eens proberen te bellen

[ Voor 19% gewijzigd door dirk38 op 18-02-2022 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
dirk38 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:37:
eerste betaling op 13 februari gedaan en ook een bevestiging van ze gekregen .liander moet nog wel een slimme meter komen plaatsen maar dat zou zondergas veder regelen de rekening daarvoor heb ik meteen betaald na afsluiting contract 27 januari .nog niets gehoord van liander
misschien wachten ze tot na de plaatsing van de slimme meter? bel anders maandag eens naar het nummer dat op energyzero.nl staat, misschien kunnen zij zien wanneer je contract bij hen ingaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

R0181 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:16:
[...]

Ik heb voor mijn vriendin ook een 5 jarig contract bij ZonderGas afgesloten, bij haar staat er bij contractstatus: 'In afwachting van start levering per 26-02-2022'.
Vreemd, bij mij staat er in de HVE omgeving wel een startdatum vermeld van 25-02 en ook de eerste overboeking is gelukt en bevestigd door HVE, maar toch staat de status nog op "onbekend".

Misschien toch nog maar even contact opnemen dan a.s. maandag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6VnUnxz1b_X6xgVdMFVbxSfSPM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EYevCrlfn3Zdz6mzfOhmxRsL.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik kom even terug op mijn eigen post van iets eerder:
MooDyBLueS in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Daarin gaf ik aan dat het advies van sommigen hier om een zo laag mogelijk voorschotbedrag in te stellen en dus onder de werkelijkheid te gaan zitten, een gevaarlijk advies is, zowel voor jezelf als voor het bedrijf. Je draagt daarmee direct bij aan verslechterde financiële situatie van het bedrijf. En wat wil het toeval... ik kom nu net een nieuwsbericht tegen dat een failliet energiebedrijf nog 5 miljoen krijgt van klanten die te weinig voorschot hebben betaald.

https://nos.nl/regio/flev...iljoen-van-klanten-tegoed

Kortom: wees volwassen, accepteer je verantwoordelijkheid, doe niet zo dom met te lage voorschotbedragen om alleen maar zeer egoïstisch jezelf denken te beschermen (wat dus niet eens zo is) én dus het bedrijf in de slop helpt.

Er staat gewoon duidelijk in het nieuwsbericht dat alle 'trucjes' niet werken en sowieso vond ik het al erg dom gedacht. En ja, ik trek mijn bek even op want er is hier een vrij groot aandeel gebruikers die er zo over denken en daar ga ik even tegenin. Take it or leave it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Laatst online: 02:45
Ik wordt wel droevig als ik deze alinea lees. Dus mogelijk teveel betaald en geen cashback.

Te veel betaald voorschot

Eerder deze week werd al bekend dat zo'n 70.000 klanten meer aan voorschot of maandbedrag hebben betaald dan ze aan energie hebben afgenomen. Gemiddeld hebben deze klanten zo'n 285 euro te veel betaald. Opgeteld gaat het om een bedrag van 20 miljoen euro. Normaal gesproken wordt het te veel betaalde voorschot na het opstellen van de jaarafrekening aan klanten terugbetaald. Maar omdat Welkom Energie failliet is gegaan, gebeurt dat niet en worden de klanten die geld tegoed hebben nu officieel schuldeiser. Of zij hun geld nog krijgen, wordt pas duidelijk als de curator het financiële plaatje compleet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodbeleg
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 16:07
Bij mij loopt zondergas ook niet op rolletjes. De datum van ingang contract was met enkele dagen verschoven omdat dat beter uitkomt voor facturatie. Anders zou ik blijkbaar twee termijnen achter elkaar betalen. Telefonisch aangegeven dat ik gewoon het contract in wil laten gaan per de opgegeven datum.

Nu wil ik inloggen om te kijken hoe eerste termijnbedrag betaald moet worden. SEPA machtiging heb ik al afgegeven. Ik kan echter niet inloggen met mijn emailadres en wachtwoord. Bij het aanmaken van een nieuw wachtwoord krijg ik een foutmelding.

Energielevering is nog niet begonnen en ik heb al vaker contact gezocht met de klantenservice dan ooit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bolsward1970
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-01-2024
MooDyBLueS schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:01:
Ik kom even terug op mijn eigen post van iets eerder:
MooDyBLueS in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"MooDyBLueS in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"[/MESSAGE

Kortom: wees volwassen, accepteer je verantwoordelijkheid, doe niet zo dom met te lage voorschotbedragen om alleen maar zeer egoïstisch jezelf denken te beschermen (wat dus niet eens zo is) én dus het bedrijf in de slop helpt.

Er staat gewoon duidelijk in het nieuwsbericht dat alle 'trucjes' niet werken en sowieso vond ik het al erg dom gedacht. En ja, ik trek mijn bek even op want er is hier een vrij groot aandeel gebruikers die er zo over denken en daar ga ik even tegenin. Take it or leave it.
Alsof jij even gaat bepalen hoe hoog ik of een ander z’n voorschot ga zetten, hoezo verantwoordelijkheid nemen, hoezo egoïstisch ? Dan zet jij je maandbedrag toch lekker op 500 euro, laat ik hem op 60 euro staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Bolsward1970 op 18-02-2022 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 10:32

Honesty

kattenneus!

Hier hebben we een slimme meter en per 27 jan zijn we overgestapt naar leverancier b alleen leverancier a blijft aanmaningen sturen en zelfs bij stronering blijven ze dreigen, we hebben nu weer 14 dagen om te betalen, waar ik geen zin in heb en op mails en met telefoon reageren ze niet of zijn ze laks.
mijn strategie is afwachten en hopen dat de verwerktijd korter is dan de incassotijd en anders toch proberen te bellen, maar zelfs met 2 leveranciers is het moeilijk om er van een af te komen.

Festina lente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zhadox
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
Bolsward1970 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:17:
[...]

Alsof jij even gaat bepalen hoe hoog ik of een ander z’n voorschot ga zetten, hoezo verantwoordelijkheid nemen, hoezo egoïstisch ? Dan zet jij je maandbedrag toch lekker op 500 euro, laat ik hem op 60 euro staan.
Ach, die gast zoekt gewoon een target waar hij helemaal op los kan gaan. Nu ben jij dat! Of ik... :+

Maar die mensen hebben door een paar maanden te storneren en wat MOI's hun geld, NADAT Welkom Energie failliet is gegaan, veilig weten te stellen. Deden zij dat niet hebben ze naar hun geld kunnen fluiten. Er zitten best wat schrijnende gevallen bij als je de berichten van verschillende fora erop na leest...

Het is een gevecht tussen curator (die de schuldeisers, waar de belastingdienst als eerste aan de beurt komt wil betalen) en ex-Welkom klanten (die gewoon hun zuurverdiende geld terug willen).

[ Voor 11% gewijzigd door Zhadox op 18-02-2022 19:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Bolsward1970 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:17:
[...]

We hebben het hier over mensen die doelbewust (ver) onder hun werkelijk verbruik gaan zitten. Dus als je op €600 jaarlijks uitkomt, dat je dan ipv de benodigde €50 het terugzet naar €20 ofzo. Want dat is wat er gebeurt. Niemand zegt iets over een voorschot van €500, waar haal je dat in vredesnaam vandaan? Heb je wel mijn eerdere post gelezen? Nee! Want anders had je dat al letterlijk kunnen lezen. Een beetje moeite nemen voordat je reageert zou je sieren.

En ik bepaal niks he? Ik haal de harde realiteit aan, maar blijkbaar willen sommigen dat niet inzien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 10:19
Tja ik ben het met @MooDyBLueS eens hoor, erger me dood aan alle berichten hier van mensen die bewust het voorschot veel te laag zetten. De meeste mensen weten prima wat hun geschatte jaarverbruik is, ik zie al jaren waar mijn verbruik per jaar op uitkomt dus weet ik ook wat mijn maandbedrag zou moeten zijn.

Dan kan je nog een discussie voeren of het wel 'eerlijk' is dat je een maand vooruit moet betalen, maar voer dan die discussie en vraag je ook meteen af waarom alle energieleveranciers dat doen.. als je daar dan lang over nagedacht hebt (en hopelijk het antwoord hebt gevonden en begrijpt), dan zou ik voorstellen om nog een keer na te denken waarom het evt. egoïstisch is en onverstandig om je voorschotbedrag bewust heel laag te zetten.

Meer zal en wil ik er niet over zeggen, sommige mensen nemen verantwoordelijkheid, sommigen zijn onverschillig en denken alleen maar aan 'ik' en de korte termijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 18-02-2022 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
Cap schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:45:
[...]

Waar haal jij die tarieven vandaan? Op de Innova site kom ik geen 3 jaar contract tegen en ook het tarief voor 1 jaar daar is niet het tarief dat jij noemt maar hoger. Ook op Gaslicht.com, Easyswitch en Pricewise kom ik alleen het 1jr contract tegen tegen hoger tarief.
Was gewoon op de website op dat tijdstip maar blijkbaar alweer aangepast 8)7

Edit: ben erachter gekomen dat ik als oud Innova klant een ander aanbod krijg, voor 1 en 3 jaar, met de genoemde tarieven.

Had het daarna wel getest op huisnummer van de buren (geen ex Innova) en die kregen hetzelfde aanbod maar dat zal wel een bug zijn want als ik nu een nieuwe pagina open op hun adres krijg ik alleen het aanbod voor 1 jaar zoals op de sheet. Zodra ik mijn adres eerst doe en dan later het huisnummer aanpas dan krijgen ze ook mijn aanbod |:(

[ Voor 33% gewijzigd door Tony023 op 18-02-2022 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Zhadox schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:30:
[...]

Ach, die gast zoekt gewoon een target waar hij helemaal op los kan gaan. Nu ben jij dat! Of ik... :+

Maar die mensen hebben door een paar maanden te storneren en wat MOI's hun geld, NADAT Welkom Energie failliet is gegaan, veilig weten te stellen. Deden zij dat niet hebben ze naar hun geld kunnen fluiten. Er zitten best wat schrijnende gevallen bij als je de berichten van verschillende fora erop na leest...

Het is een gevecht tussen curator (die de schuldeisers, waar de belastingdienst als eerste aan de beurt komt wil betalen) en ex-Welkom klanten (die gewoon hun zuurverdiende geld terug willen).
En anders ben ik het wel. Zit al klaar met popcorn en bier om de "voorschot" discussie weer opnieuw los te zien gaan.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:47
MooDyBLueS schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:36:
[...]

We hebben het hier over mensen die doelbewust (ver) onder hun werkelijk verbruik gaan zitten. Dus als je op €600 jaarlijks uitkomt, dat je dan ipv de benodigde €50 het terugzet naar €20 ofzo. Want dat is wat er gebeurt. Niemand zegt iets over een voorschot van €500, waar haal je dat in vredesnaam vandaan? Heb je wel mijn eerdere post gelezen? Nee! Want anders had je dat al letterlijk kunnen lezen. Een beetje moeite nemen voordat je reageert zou je sieren.

En ik bepaal niks he? Ik haal de harde realiteit aan, maar blijkbaar willen sommigen dat niet inzien.
Het werkt wel 2 kanten op, hè? Energieleveranciers willen hier stelselmatig te hoge voorschotten innen, maar dat weiger ik. Ik zit nu op €1 per maand, maar lager willen ze niet. Lekker goedkoop liften op de klanten, noem ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-01 22:11
Cap schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:40:
[...]

Vreemd, bij mij staat er in de HVE omgeving wel een startdatum vermeld van 25-02 en ook de eerste overboeking is gelukt en bevestigd door HVE, maar toch staat de status nog op "onbekend".

[Afbeelding]
Hier ook het hetzelfde ;w hoop dat alles goedkomt
@Cap hebt u al bericht gekregen van uw oude leverancier over overgang naar HVE

[ Voor 13% gewijzigd door Cmkl75 op 18-02-2022 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

MooDyBLueS schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:36:
[...]

Pure onzin. Een voorschot is een voorschot. Als je het voorschot lager dan werkelijk verbruik kan zetten dan is dat omdat de leverancier dat toestaat. Bij Vattenfall kan het bijvoorbeeld maar beperkt.
Als ex-klant van Welkom geef ik deze mensen groot gelijk. Laat die prijsvechters zelf maar het risico lopen van een faillissement en niet de klant.
Overigens heb ik zoveel kunnen terugkrijgen van Welkom via MOI's dat zij nu nog geld van mij moeten krijgen. Niks van gehoord overigens dus ik beschouw het als tegemoetkoming voor het gedoe.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Krijgt iemand überhaupt reeds geleverd van Zondergas? Al die bedrijfjes die als paddestoelen uit de grond schieten klinken mij behoorlijk shady in de oren. Zal me niks verbazen als ze straks een voor een omvallen en klanten hun voorschotten en reeds teruggeleverde kWh's kwijt zijn.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Laatst online: 18-09 21:51

Superbeagle

Always smile

Cmkl75 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:04:
[...]

@Cap hebt u al bericht gekregen van u oude leverancier over overgang naar HVE
offtopic:
Het bezittelijk voornaamwoord van de 2e persoon enkelvoud heeft één letter meer dan het persoonlijk voornaamwoord ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:36
GioStyle schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:01:
[...]

Het werkt wel 2 kanten op, hè? Energieleveranciers willen hier stelselmatig te hoge voorschotten innen, maar dat weiger ik. Ik zit nu op €1 per maand, maar lager willen ze niet. Lekker goedkoop liften op de klanten, noem ik dat.
Ben je er al lang klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadox
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
Als je @MooDyBLueS mag geloven zal dat niet lang meer duren. })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
FaceDown schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:50:
[...]
Overigens heb ik zoveel kunnen terugkrijgen van Welkom via MOI's dat zij nu nog geld van mij moeten krijgen. Niks van gehoord overigens dus ik beschouw het als tegemoetkoming voor het gedoe.
In dit topic zijn er wel ex-Welkom klanten die hierover aanmaningen van een incassobureau hebben gehad.
Afhandeling faillissement Welkom Energie

PJW9779 in "Afhandeling faillissement Welkom Energie"

Medione1210 in "Afhandeling faillissement Welkom Energie"

Medione1210 in "Afhandeling faillissement Welkom Energie"

[ Voor 25% gewijzigd door R0181 op 18-02-2022 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
[...]

Hier ook status onbekend bij HVE contract gaat in op 25-2

Ik heb geen bericht gehad van me oude leverancier, maar het staat wel bij hun in het systeem dat HVE gaat leveren vanaf 25-2.

Nu zit ik alleen nog met me piek/daltarief

Bij HVE 7.00 t/m 23.00 terwijl Enexis 7.00 t/m 21.00 heeft voor piek, in contract staat dat ze dan in overleg gaan ivm prijzen. Zal me benieuwen

Dit staat er letterlijk:

Als de Netbeheerder op enig moment de verbruiken anders verdeelt dan de huidige Piek 7:00-23:00 en Dal 23:00-7:00, dan zullen wij met jou in overleg treden om nieuwe contractprijzen overeen te komen. HVE Energie Diensten zal dan de gemaakte afspraken in een addendum vastleggen en aan de Leveringsovereenkomst toevoegen.

[ Voor 22% gewijzigd door MvdV75 op 18-02-2022 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@MvdV75 Had je dat niet ten tijden van contract aangaan moeten melden en aanvragen?

[ Voor 4% gewijzigd door Roos79 op 18-02-2022 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:47
Nee, ik stap elk jaar over. Maar maak je geen zorgen. 12 maanden lang €1 betalen en daarna bij de jaarnota een bedrag krijgen wat richting de drie nullen gaat is wel erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
Roos79 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:30:
@MvdV75 Had je dat niet ten tijden van contract aangaan moeten melden en aanvragen?
Hun zien toch welke netwerkbeheerder ik heb. Zolang ze niks melden vind ik het goed. Ben al meerdere keren overgestapt, en is nog nooit door een andere leverancier iets van gezegd. Bij Vattenfall kon ik zelfs naar 1 tarief ipv piek/dal. Scheelde me €10,- per jaar. Maar dan hoef je nergens meer op te letten qua tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@MvdV75 En heb je me je nieuwe contract ook grote verschillen tussen piek en dal?
Of pakken ze vaak gewoon de tarieven die je heb met jouw tijden?

[ Voor 28% gewijzigd door Roos79 op 18-02-2022 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
Roos79 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:38:
@MvdV75 En heb je me je nieuwe contract ook grote verschillen tussen piek en dal?
Of pakken ze vaak gewoon de tarieven die je heb met jouw tijden?
Daltarief € 0,22433
Normaal € 0,27025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Tony023 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:48:
[...]

Was gewoon op de website op dat tijdstip maar blijkbaar alweer aangepast 8)7

Edit: ben erachter gekomen dat ik als oud Innova klant een ander aanbod krijg, voor 1 en 3 jaar, met de genoemde tarieven.

Had het daarna wel getest op huisnummer van de buren (geen ex Innova) en die kregen hetzelfde aanbod maar dat zal wel een bug zijn want als ik nu een nieuwe pagina open op hun adres krijg ik alleen het aanbod voor 1 jaar zoals op de sheet. Zodra ik mijn adres eerst doe en dan later het huisnummer aanpas dan krijgen ze ook mijn aanbod |:(
Ja dat vermoedde ik dus al, een aanbod voor bestaande klanten of evt ex klanten. Duidelijk! Dat je buren het ook kregen is omdat je de online pagina ff moet verversen omdat de rekentool achter de schermen anders geen nieuwe tarieven meeneemt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

[...]

In praktijk geven leveranciers een paar dagen voor de overstap dit pas aan elkaar door, dus ze weten het pas heel kort van te voren.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 18-02-2022 22:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

FaceDown schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:53:
Krijgt iemand überhaupt reeds geleverd van Zondergas? Al die bedrijfjes die als paddestoelen uit de grond schieten klinken mij behoorlijk shady in de oren. Zal me niks verbazen als ze straks een voor een omvallen en klanten hun voorschotten en reeds teruggeleverde kWh's kwijt zijn.
Ja, de Energyzero 'paddestoel' bestaat al sinds minimaal 2017. Ik heb de afgelopen paar jaar energie geleverd gekregen van Energyzero, in mijn geval onder het label van Mijn Domein energie. De leverancier Zondergas Energiediensten is precies dezelfde als Mijn Domein Energiediensten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MvdV75 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:22:
[...]

Hier ook status onbekend bij HVE contract gaat in op 25-2

Ik heb geen bericht gehad van me oude leverancier, maar het staat wel bij hun in het systeem dat HVE gaat leveren vanaf 25-2.

Nu zit ik alleen nog met me piek/daltarief

Bij HVE 7.00 t/m 23.00 terwijl Enexis 7.00 t/m 21.00 heeft voor piek, in contract staat dat ze dan in overleg gaan ivm prijzen. Zal me benieuwen

Dit staat er letterlijk:

Als de Netbeheerder op enig moment de verbruiken anders verdeelt dan de huidige Piek 7:00-23:00 en Dal 23:00-7:00, dan zullen wij met jou in overleg treden om nieuwe contractprijzen overeen te komen. HVE Energie Diensten zal dan de gemaakte afspraken in een addendum vastleggen en aan de Leveringsovereenkomst toevoegen.
De normaal (c.q. piek) en daltarieven worden bepaald door de netbeheerder in de regio waar je woont. Als die dus andere uren hanteert dan zal HVE deze moeten respecteren, alleen al omdat je slimme meter de uren tussen 21u en 23u ook onder daltarief zal tellen. Het lijkt erop dat ze jou dan licht aangepaste tarieven gaan voorschotelen, de logica zegt ietsje hoger natuurlijk omdat er meer daluren zijn, en ze zelf met de inkoop nog steeds moeten uitkomen. Maar dat zouden ze je dus moeten vertellen. Je kan ze berichten dat je zit te wachten op een versie van het contract met aangepaste tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Superbeagle schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:05:
[...]

offtopic:
Het bezittelijk voornaamwoord van de 2e persoon enkelvoud heeft één letter meer dan het persoonlijk voornaamwoord ervan.
d:)b correctie uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Cap schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:33:
[...]

In praktijk geven leveranciers een paar dagen voor de overstap dit pas aan elkaar door, dus ze weten het pas heel kort van te voren.
(y) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Dat gaat over mensen die zelf een fors bedrag ingehouden hebben. Bij mij gaat het om een paar tientjes, verwacht niet dat ze daar werk van maken.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
Cap schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:33:
[...]

Dit is volgens mij niet juist :) naar mijn weten wordt er namelijk een overname bericht gestuurd met de toekomstige overnamedatum (je startdatum)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:07
Cap schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:44:
[...]

De normaal (c.q. piek) en daltarieven worden bepaald door de netbeheerder in de regio waar je woont. Als die dus andere uren hanteert dan zal HVE deze moeten respecteren, alleen al omdat je slimme meter de uren tussen 21u en 23u ook onder daltarief zal tellen. Het lijkt erop dat ze jou dan licht aangepaste tarieven gaan voorschotelen, de logica zegt ietsje hoger natuurlijk omdat er meer daluren zijn, en ze zelf met de inkoop nog steeds moeten uitkomen. Maar dat zouden ze je dus moeten vertellen. Je kan ze berichten dat je zit te wachten op een versie van het contract met aangepaste tijden.
Hier vind je een precies overzicht van de piek en daluren.
https://www.pricewise.nl/...e-vragen/piek-en-daluren/

Grofweg hebben Noord-Brabant, Limburg en de bollenstreek een daltarief wat om 21:00 ingaat. De rest van Nederland om 23:00.

Met name de bollenstreek wordt nog wel eens vergeten in de minder accurate websites.

[ Voor 4% gewijzigd door wjvh op 19-02-2022 08:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:18
FaceDown schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 23:26:
[...]

Dat gaat over mensen die zelf een fors bedrag ingehouden hebben. Bij mij gaat het om een paar tientjes, verwacht niet dat ze daar werk van maken.
Je kunt het bedrag uiteindelijk ook zelf overmaken, dan heb je in ieder geval je ex-leverancier niet bestolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Martinusz schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 23:30:
[...]

Dit is volgens mij niet juist :) naar mijn weten wordt er namelijk een overname bericht gestuurd met de toekomstige overnamedatum (je startdatum)
Jullie hebben beide gelijk. Het kan namelijk beide. Ik zit bij EnergieDirect met variabel tarief en heb rond de jaarwisseling CoolBlue aangevraagd, omdat ik bang was dat de prijzen per 1 januari fors omhoog zouden gaan. Mijn kale variabele tarieven wijzigden niet, dus heb ik CB weer geannuleerd binnen de 14 dagen. ED wist op dat moment nog van niks. Blijkbaar wacht CB dus eerst de 14 dagen af. Eind januari ingegaan op het 5 jarige HVE aanbod en nog de volgende dag mail ontvangen van ED dat mijn contract voor gas en stroom per 24-02 zouden stoppen.

Het is dus maar net hoe je nieuwe aanbieder er mee om gaat :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Ik heb het prijsvoorstel Zondergas (3 jaar vast) vrijwel hetzelfde moment geactualiseerd (19-02) naar een contract, maar het contract kost fors meer dan het prijsvoorstel. In het contract worden andere leveringskosten stroom gehanteerd dan in het prijsvoorstel (beiden zijn m.i. onjuist).

Prijsvoorstel 3 jaar vast (19-02):
Stroom daltarief per kWh €0,41741
Stroom normaaltarief per kWh €0,08990

Contract 3 jaar vast (19-02)
Stroom daltarief per kWh €0,77222

Daarentegen dezelfde prijsvoorstel 3 jaar vast 1 dag eerder (18-02):
Stroom daltarief per kWh €0,24710
Stroom normaaltarief per kWh €0,29066

De dal- en normaaltarief van18 januari komt overeen met de spreadsheet van Cap. Na een andere exercitie tijdens de heel vroege uurtjes (19 januari) heb ik hetzelfde geconstateerd (1 jaar vast). Het lijkt er op dat er een fout geslopen is in de software van EnergyZero ;-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:07
Meer mensen die eneco energie voor onbepaalde tijd hebben?

Verwacht dit jaar zo'n 500 kWh overproductie te hebben, dan is een jaarcontract met hoge terugleververgoeding imo interessant maar kan nergens in de app vinden hoe ik dat kan instellen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Newbie
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-02-2023
wsmaal schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:34:
Ik heb het prijsvoorstel Zondergas (3 jaar vast) vrijwel hetzelfde moment geactualiseerd (19-02) naar een contract, maar het contract kost fors meer dan het prijsvoorstel. In het contract worden andere leveringskosten stroom gehanteerd dan in het prijsvoorstel (beiden zijn m.i. onjuist).

Prijsvoorstel 3 jaar vast (19-02):
Stroom daltarief per kWh €0,41741

Contract 3 jaar vast (19-02)
Stroom daltarief per kWh €0,77222

Daarentegen dezelfde prijsvoorstel 3 jaar vast 1 dag eerder (18-02):
Stroom daltarief per kWh €0,24710
Stroom normaaltarief per kWh €0,29066

De dal- en normaaltarief van18 januari komt overeen met de spreadsheet van Cap. Na een andere exercitie tijdens de heel vroege uurtjes (19 januari) heb ik hetzelfde geconstateerd (1 jaar vast). Het lijkt er op dat er een fout geslopen is in de software van EnergyZero ;-(
Momentele bij leaseplan zelfde probleem, denk idd een fout in de software bij energyzero

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Update van het prijzenoverzicht, wijzigingen:

- De Energyzero stroomtarieven engine (Zondergas, Leaseplan) bevatten een fout waardoor het normaaltarieven op 0 staan en de daltarieven opmerkelijk hoog, dus deze zijn tijdelijk rood gemarkeerd.
- United Consumers kleine verlaging tarieven.
- Innova en Gewoon en Budget hebben de welkomstbonussen maar weer eens verhoogd, nu komt Gewoon zelfs boven de 400 euro (ipv eens de levertarieven wat te verlagen. :N)
- NLE aanbieding toegevoegd.
- Flex- en modelcontracten blijven ongewijzigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Phoolie schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:30:
[...]

Jullie hebben beide gelijk. Het kan namelijk beide. Ik zit bij EnergieDirect met variabel tarief en heb rond de jaarwisseling CoolBlue aangevraagd, omdat ik bang was dat de prijzen per 1 januari fors omhoog zouden gaan. Mijn kale variabele tarieven wijzigden niet, dus heb ik CB weer geannuleerd binnen de 14 dagen. ED wist op dat moment nog van niks. Blijkbaar wacht CB dus eerst de 14 dagen af. Eind januari ingegaan op het 5 jarige HVE aanbod en nog de volgende dag mail ontvangen van ED dat mijn contract voor gas en stroom per 24-02 zouden stoppen.

Het is dus maar net hoe je nieuwe aanbieder er mee om gaat :)
Ik denk dat dit klopt :Y, je nieuwe energieleverancier kán dit doen en de CoolBlue Energie medewerker wist mij te vertellen dat het pas 1 of 2 dagen voor de overname doorgeven in praktijk wordt geaccepteerd ondanks de 30 dagen opzegtermijn die wordt gehanteerd.

Ik vermoed dat dit ook te maken heeft met de 14 dagen bedenktermijn, omdat er anders veel onnodig werk is voor al die mensen die hun aanvraag binnen 14 dagen annuleren. Het kan best dat de nieuwe energieleverancier het wel alvast doorgeeft, maar hoeft niet per se.

Logische momenten waarop de opzegging wordt doorgegeven kunnen m.i. zijn:
  • Direct bij aanvraag: netjes want houdt rekening met de 30 dagen opzegtermijn maar leidt mogelijk tot het vergeten van annuleren opzegging, wat ook weer onhandig is voor de klant omdat die opeens merkt dat zijn leverancier een eindafrekening stuurt terwijl ie heeft besloten er te blijven zitten. :X
  • Na 14 dagen: netjes want de huidige leverancier weet iets eerder van de opzegging, maar het is natuurlijk niet 30 dagen van tevoren.
  • Vlak voor de overstap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Max-H
  • Laatst online: 11-04-2024
Er zit een foutje in het tabblad Vast Dubbeltarief. Bij Mediamarkt Budget Energie 3jr vast, bij Stroomtarief Dal Kaal heb je geen absolute verwijzing gebruikt. Nu wordt het tarief gewijzigd bij een sortering.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Max-H schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:09:
[...]

Er zit een foutje in het tabblad Vast Dubbeltarief. Bij Mediamarkt Budget Energie 3jr vast, bij Stroomtarief Dal Kaal heb je geen absolute verwijzing gebruikt. Nu wordt het tarief gewijzigd bij een sortering.
Dank je, ik zie het. Een fout die ontstaat door een fout in de Mediamarkt berekening waardoor er een afwijkende berekening nodig is in de sheet. :) Het stond er wel goed maar is blijkbaar bij een aanpassing van het tarief een keer fout gegaan. Nu weer gecorrigeerd. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anja
  • Laatst online: 16-04 16:45
Cap schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:40:
[...]

[Afbeelding]
Dit zie ik ook bij ZonderGas, met 1 dag verschil :) Ik zie echter nergens waar eerst een iDeal betaling gedaan zou moeten worden zoals hier al een paar keer wordt aangegeven. Iemand een idee waar dat te vinden is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Anja schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:55:
[...]

Dit zie ik ook bij ZonderGas, met 1 dag verschil :) Ik zie echter nergens waar eerst een iDeal betaling gedaan zou moeten worden zoals hier al een paar keer wordt aangegeven. Iemand een idee waar dat te vinden is?
Ik heb 12 feb een mail gehad van HVE met daarin een iDeal betaallink.
Onderwerp: Betaal je eerste voorschot direct met iDeal

Jouw nieuwe energiecontract bij HVE Energie gaat op vrijdag 25 februari in. Voordat dit zo ver is, moet je jouw eerste maandbedrag als voorschot betalen via iDeal. Doe dit ook eenmalig als je al een automatische incasso afgegeven hebt.

Op deze manier controleren we namelijk ook meteen jouw persoonlijke- en betaalgegevens. Wanneer deze betaling gelukt is, leveren we vanaf de afgesproken datum energie tegen een zo laag mogelijke rekening. Je vindt de factuur (PDF) van jouw eerste maandbedrag in de bijlage.
Na betaling ontving ik een bevestigingsmail.
Onderwerp: Je rekening is betaald

Wij hebben jouw betaling van de bijgevoegde nota succesvol ontvangen. Wij zijn hier erg blij mee. Samen gaan we ervoor zorgen dat jouw energierekening zo laag mogelijk wordt.

Wat gebeurt er nu?

Jouw betaling is succesvol verwerkt in onze administratie. Wij vervolgen onze werkzaamheden voor je energie aansluiting bij HVE Energie. Klik op de knop hieronder om de status van jouw aansluiting te volgen.
Check anders je spambox even? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
[...]

misschein is de mail met betaallink die je had moeten krijgen bij jou in de spambox belandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anja
Cap schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:00:
[...]

Ik heb 12 feb een mail gehad van HVE met daarin een iDeal betaallink.

[...]

Na betaling ontving ik een bevestigingsmail.

[...]

Check anders je spambox even? :)
Dank je, nee ook niks in de spambox dus ik stuur ze even een berichtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Anja schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:11:
[...]

Dank je, nee ook niks in de spambox dus ik stuur ze even een berichtje.
Bij HVE stond er in de online omgeving bij facturen volgens mij ook een link om te betalen. Wellicht kan je daar nog even kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max-H
[...]

Ik heb vorige week Zondag de IDeal mail gehad. Gelijk betaald met even daarna de bevestiging. Levering 26 feb. De factuur betreft levering van 26 feb-25 mrt. Dus geen dubbele betaling deze maand. Op de site van HVE stond vrij snel ook Betaald bij facturen. Ziet er administratief goed uit. (tot nu ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Max-H Klopt de factuur stond ook meteen op betaald in de persoonlijke HVE omgeving. Is jouw contractstatus ook nog steeds "onbekend"? Want het vreemde is dus dat bij een ander wiens contract 1 dag later ingaat 'In afwachting van start levering per 26-02-2022' staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissSunshine
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-07 22:21

MissSunshine

2915Wp

[...]

Same here, bij ZonderGas. Startdatum 10-3, contractstatus onbekend. Heb machtiging voor automatische incasso gegeven, maar geen mail met factuur en/of betaallink via iDeal ontvangen.
Misschien wachten ze met versturen daarvan totdat de 14 dagen bedenktijd zijn verstreken.

11x Canadian Solar CS6P-265MM & Enecsys Micro inverters. http://www.pvoutput.org/list.jsp?userid=14173

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuinig
  • Laatst online: 27-02-2023
[...]
volgens de vragen sectie op de zondergas site, krijg je die toegestuurd, vanaf twee weken voor start contract. Mijn contract gaat ook pas laat in, dus ik verwacht die mail ook pas kort van tevoren. Hoor graag hier of mensen die al veel eerder hebben gekregen.

MHI SRK 50 ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anja
MissSunshine schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:26:
[...]

Same here, bij ZonderGas. Startdatum 10-3, contractstatus onbekend. Heb machtiging voor automatische incasso gegeven, maar geen mail met factuur en/of betaallink via iDeal ontvangen.
Misschien wachten ze met versturen daarvan totdat de 14 dagen bedenktijd zijn verstreken.
Ik kreeg vrij snel reactie op deze vraag via Whatsapp, het antwoord was of ik een ticket wilde inschieten en heb dat meteen gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Zuinig schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:27:
[...]
volgens de vragen sectie op de zondergas site, krijg je die toegestuurd, vanaf twee weken voor start contract. Mijn contract gaat ook pas laat in, dus ik verwacht die mail ook pas kort van tevoren. Hoor graag hier of mensen die al veel eerder hebben gekregen.
Hier bij HVE de mail voor de iDeal betaling op 12 februari gekregen en contract gaat 25 februari in. Denk dus dat het dus wel ongeveer klopt wat je zegt over die 2 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuinig
  • Laatst online: 27-02-2023
Phoolie schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:32:
[...]

Hier bij HVE de mail voor de iDeal betaling op 12 februari gekregen en contract gaat 25 februari in. Denk dus dat het dus wel ongeveer klopt wat je zegt over die 2 weken.
bedankt, top!.

Dit zegt de Zondergas site er zelf over bij wij regelen de overstap:

Wij e-mailen het eerste betaalverzoek voor de maandfactuur 14 dagen voor de startdatum. Zorg dat dit minimaal één dag voor de startdatum is betaald. Deze is ook voor betalers via incasso een eenmalige iDEAL-betaallink per e-mail.
Wij ontvangen van jouw de eerste maandbetaling.
Wij gaan nu definitief jouw energiemeters aansluiten op onze stroom- en/of gaslevering.
Wij verzorgen nu de levering van energie. Er kan altijd maar één leverancier op een adres staan.
Wij versturen een bevestigingsmail als de aansluiting succesvol is afgerond.

MHI SRK 50 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Zuinig schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:35:
[...]
bedankt, top!.

Dit zegt de Zondergas site er zelf over bij wij regelen de overstap:

Wij e-mailen het eerste betaalverzoek voor de maandfactuur 14 dagen voor de startdatum. Zorg dat dit minimaal één dag voor de startdatum is betaald. Deze is ook voor betalers via incasso een eenmalige iDEAL-betaallink per e-mail.
Wij ontvangen van jouw de eerste maandbetaling.
Wij gaan nu definitief jouw energiemeters aansluiten op onze stroom- en/of gaslevering.
Wij verzorgen nu de levering van energie. Er kan altijd maar één leverancier op een adres staan.
Wij versturen een bevestigingsmail als de aansluiting succesvol is afgerond.
Keurig Nederlands. Maar ja, ze moeten ergens op besparen om scherpe tarieven te kunnen bieden he. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max-H
Cap schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:26:
@Max-H Klopt de factuur stond ook meteen op betaald in de persoonlijke HVE omgeving. Is jouw contractstatus ook nog steeds "onbekend"? Want het vreemde is dus dat bij een ander wiens contract 1 dag later ingaat 'In afwachting van start levering per 26-02-2022' staat.
Ja, Status onbekend. Dat veranderd wel zodra de levering start verwacht ik.
Bij Contract startdatum: 26-02-2022
Bij Startdatum energielevering: 26-02-2022

[ Voor 3% gewijzigd door Max-H op 19-02-2022 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max-H
Nieuw variabel stroomtarief Budget Energie voor Maart ontvangen:

Stroom normaaltarief € 0,31096
Stroom daltarief € 0,25590
Energiebelasting* € 0,04452
ODE* € 0,03691
Totaal normaaltarief € 0,39239
Totaal daltarief € 0,33733

Voor mij niet meer van toepassing ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Max-H op 19-02-2022 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
Max-H schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:48:
[...]

Ja, Status onbekend. Dat veranderd wel zodra de levering start verwacht ik.
Bij Contract startdatum: 26-02-2022
Bij Startdatum energielevering: 26-02-2022
Bij mij is de status vandaag ook aangepast naar "in afwachting van start levering 25-02-2022" ipv status onbekend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max-H
MvdV75 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:16:
[...]

Bij mij is de status vandaag ook aangepast naar "in afwachting van start levering 25-02-2022" ipv status onbekend :)
Dan zal dat bij Cap en mij morgen ook wel aangepast worden/zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
een vraag aan de mensen bij wie het hve of zondergascontract ingaat op 25 februari: tot welek datum loopt bij jullie de factuur ddie betaalt is tot 25-03 of tot een eerdere datum? ik kan zelf niet inloggen omdat de site niet goed toegankelijk voor mij is maar will niet dat ik een dubbele betaling meot doen deze maand. ik kreeg de ideal-link op de 12e ingangsdatum is de 25e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Cap schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:26:
Bij mij eindelijk ook *O* Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cE4fu-5ReFMc4s2ILurpXdY6Hgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pk6LYrDiBTPOqCdX8NSZ0hCJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
[quote]dicksterk schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:08:
een vraag aan de mensen bij wie het hve of zondergascontract ingaat op 25 februari: tot welek datum loopt bij jullie de factuur ddie betaalt is tot 25-03 of tot een eerdere datum? ik kan zelf niet inloggen omdat de site niet goed toegankelijk voor mij is maar will niet dat ik een dubbele betaling meot doen deze maand. ik kreeg de ideal-link op de 12e ingangsdatum is de 25e

[ Voor 29% gewijzigd door Cmkl75 op 19-02-2022 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-H
Daar kan Dick niks mee. Maar het is dus t/m 24 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Max-H schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:19:
[...]

Daar kan Dick niks mee. Maar het is dus t/m 24 maart.
Dacht dat hij datum wilde weten … tot
Maar goed

[ Voor 11% gewijzigd door Cmkl75 op 19-02-2022 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• companion_cube
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-09 21:56
Check ff je plaatje, lijkt wel of er allemaal screenshots staan onderaan! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
companion_cube schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:25:
[...]

Check ff je plaatje, lijkt wel of er allemaal screenshots staan onderaan! :9
Dankjee had het even niet door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Cmkl75 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:16:
[quote]dicksterk schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:08:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7g4e_Cj6ZHSLZtbPFiZOi1iOrm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HxYhV1BHjZk13evkTkkXDEeo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-H
Het ging er om dat Dick via een textbrowser werkt. Die kan dus alleen text verwerken. Geen afbeeldingen. De info op de afbeelding zelf is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Max-H schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:39:
[...]

Het ging er om dat Dick via een textbrowser werkt. Die kan dus alleen text verwerken. Geen afbeeldingen. De info op de afbeelding zelf is goed.
(y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 03:00
Drardollan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:46:
[...]

Het is al sinds september 2021 regelmatig in het nieuws en mede dankzij de media heeft de overheid rond Prinsjesdag besloten om 400 euro tegemoetkoming te regelen. Ook dit is breed uitgemeten in de media.
Maar het is maar 265,-, dus je krijgt een rad voor ogen gedraaid met die 400,- korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 03:00
FaceDown schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:50:
[...]

Moi? Ik heb ingeval van iets anders enkel de 7-8 laatste weekincasso's weten terug te draaien, via internetbankieren. Bank kon niet verder helpen, zei deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
dicksterk schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:08:
Volgens mij moest je de eerste betaling via i deal doen.
Is een voorwaarde die zei stellen stond ergens in dit topic.
Maar er zijn er hier vast die je dat beter kunnen uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:12
donaldk schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:06:
[...]

Maar het is maar 265,-, dus je krijgt een rad voor ogen gedraaid met die 400,- korting.
Het kabinet maakt de energiebelastingen voor huishoudens voor 2022 1 keer lager. Zo compenseert het kabinet voor een deel de hogere energieprijzen. Het gaat om een extra belastingkorting op de energierekening. Daar bovenop komt een verlaging van het belastingtarief op elektriciteit in 2022:

De extra belastingkorting is € 265 inclusief btw. Deze ‘Vermindering energiebelasting’ is een vast bedrag dat per aansluiting van de energierekening af gaat. De korting geldt dus voor onder andere woningen en kantoorpanden. Het verbruik maakt hierbij niet uit. De totale korting (belastingvermindering) op de energierekening in 2022 is dan € 824,77 inclusief btw per aansluiting.

Het tarief voor de eerste schijf in de energiebelasting voor elektriciteit gaat voor heel 2022 omlaag met € 0,05 cent per kWh. De meeste huishoudens blijven binnen de eerste schijf. Voor een huishouden met een gemiddeld verbruik komt de energiebelasting ongeveer € 157 inclusief btw lager uit in 2022. De bedragen voor 2022 staan nog niet vast.

Het tarief voor de tweede en derde schijf gaan met 0,859 cent en 0,201 cent omlaag(exclusief btw en indexatie). Dit zorgt voor lagere lasten voor het mkb met een hoger energiegebruik.

Voor een huishouden met een gemiddeld verbruik kunnen beide maatregelen op jaarbasis samen ongeveer € 422 minder energiebelasting betekenen op de energierekening. Het precieze bedrag hangt af van het energieverbruik van een huishouden.
https://www.rijksoverheid...an-algemene-beschouwingen

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 19-02-2022 18:28 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
Leveringsperiode
25 feb 2022 t/m 24 mrt 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MissSunshine schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:26:
[...]

Dat laatste klopt. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Max-H schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:22:
[...]

Dan zal dat bij Cap en mij morgen ook wel aangepast worden/zijn.
Klopt, is nu aangepast! Misschien lezen ze mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
MvdV75 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:49:
[...]

Leveringsperiode
25 feb 2022 t/m 24 mrt 2022
Maar hij wil weten kwa betaling omdat hij dat zelf dus slecht/niet kan inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 12:29
Ook overgestapt naar HVE met een startdatum van 25/02/2022.

Ik zie nog steeds "status onbekend" in de "mijn" omgeving staan. Daarnaast heb ik ook geen factuur gehad voor een eerste betaling via iDeal. Ik heb wel meteen een machtiging afgegeven voor automatische incasso.

Zijn er meer die dit hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Martin7182 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:21:
[...]

Je kunt het bedrag uiteindelijk ook zelf overmaken, dan heb je in ieder geval je ex-leverancier niet bestolen.
Ik wacht rustig op de rekening. Als je een partij is die tienduizenden mensen bestolen heeft dan is het Welkom Energie.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Roos79 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:27:
[...]

Volgens mij moest je de eerste betaling via i deal doen.
Is een voorwaarde die zei stellen stond ergens in dit topic.
Maar er zijn er hier vast die je dat beter kunnen uitleggen.
Zeer shady. Dat bedrag kun je dus nooit terug halen in geval van een faillissement. Ik heb ook nog nooit gehoord van een energieleverancier die dat vraagt. Is ook niet logisch aangezien ze bij een incassomachtiging gewoon kunnen incasseren.

Bij Welkom kon ik tenminste 2 termijnen terughalen en een zooitje MOI's indienen om mijn geld terug te halen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@FaceDown je blijft dingen steeds shady of zelfs zeer shady noemen maar het heeft geen zin om paniek te zaaien. Dat jij dit nog nooit hebt meegemaakt betekent nog niet dat dit niet gebeurt of een probleem is.

Voor de goede orde: in 2019 heb ik op exact dezelfde manier mijn abonnement bij Mijn Domein Energie (Energyzero label) gestart. Incassomandaat afgeven + vlak voor levering begint het 1e termjnbedrag overmaken via ideal.

Ik heb daar 2 jaar energielevering van gehad, nog nooit een probleem mee geweest, niet wat betreft levering, niet wat betreft betaling en niet wat betreft de jaarrekening. Begin dit jaar tijdelijk overgestapt naar Coolblue. Nu weer terug naar Energyzero, dit keer via HVE. (y)

Oh ja, ter info
https://support.energyzer...ne-een-incassomandaat-af-

Hoe geef ik online een incassomandaat af?

3 jaar geleden Bijgewerkt
Als één van de eerste bedrijven hanteren wij de Europese SEPA regels als het gaat om automatische incasso's. Een vinkje zetten voor een automatisch incasso op een website is allereerst niet rechtsgeldig en daarnaast ook niet veilig. Iedereen kan dat vinkje zomaar zetten in jouw naam. Wij willen dit daarom netjes aanpakken.

Voor deze wettelijk geldige incassomachtiging worden de online diensten van onze betalingspartner Buckaroo.nl gebruikt. Met de oranje knop 'Nu machtigen' op de pagina 'Facturen' in de online klantomgeving kan het digitale incassomandaat worden afgeven. Ook wordt er al eerder via de e-mail 'Vergeet niet een incassomandaat af te geven' een verzoek tot incassomachtiging aangeboden. Door in deze e-mail op de oranje knop 'Geef hier jouw incasso mandaat af' te klikken. Hiermee kom je in de beveiligde omgeving van betalingspartner Buckaroo.nl.
https://www.betaalverenig...andaard-europese-incasso/

[ Voor 46% gewijzigd door Cap op 19-02-2022 21:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Cap schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:52:
@FaceDown je blijft dingen steeds shady of zelfs zeer shady noemen maar het heeft geen zin om paniek te zaaien. Dat jij dit nog nooit hebt meegemaakt betekent nog niet dat dit niet gebeurt of een probleem is.

Voor de goede orde: in 2019 heb ik op exact dezelfde manier mijn abonnement bij Mijn Domein Energie (Energyzero label) gestart. Incassomandaat afgeven + vlak voor levering begint het 1e termjnbedrag overmaken via ideal.

Ik heb daar 2 jaar energielevering van gehad, nog nooit een probleem mee geweest, niet wat betreft levering, niet wat betreft betaling en niet wat betreft de jaarrekening. Begin dit jaar tijdelijk overgestapt naar Coolblue. Nu weer terug naar Energyzero, dit keer via HVE. (y)

Oh ja, ter info

[...]

https://www.betaalverenig...andaard-europese-incasso/
We zullen zien. Zo te zien verkrijgen ze in elk geval een geldige incassomachtiging. Het nadeel daarvan is wel dat een MOI geen zin heeft indien je voorschot terug wil halen.
Overigens biedt wat energie betreft het verleden geen garantie voor de toekomst. Zeker niet in deze rare tijden. Mag ik het dan verdacht vinden dat een maatschappij links en rechts allemaal nieuwe labeltjes lanceert? Mensen maken elkaar hier gek met de laagste stuntprijzen en risico's worden gebagatelliseert. Als zo'n partij failliet gaat ben je je voorschotten kwijt, je teruggeleverde kWh's kwijt en je krijg een variabel contract met minstens dubbele tarieven aangesmeerd. Schade kan ik de duizenden euro's lopen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
Je betaalt vooruit, dus de volgende betaling/incasso zal in ergens in maart zijn voor de maand april.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dicksterk
FaceDown schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:12:
[...]

We zullen zien. Zo te zien verkrijgen ze in elk geval een geldige incassomachtiging. Het nadeel daarvan is wel dat een MOI geen zin heeft indien je voorschot terug wil halen.
Overigens biedt wat energie betreft het verleden geen garantie voor de toekomst. Zeker niet in deze rare tijden. Mag ik het dan verdacht vinden dat een maatschappij links en rechts allemaal nieuwe labeltjes lanceert? Mensen maken elkaar hier gek met de laagste stuntprijzen en risico's worden gebagatelliseert. Als zo'n partij failliet gaat ben je je voorschotten kwijt, je teruggeleverde kWh's kwijt en je krijg een variabel contract met minstens dubbele tarieven aangesmeerd. Schade kan ik de duizenden euro's lopen.
Weet je wat ik vreemd vindt? dat jij met shady aankomt terwijl je daarvoor nog met trots verelt dat je zoveel moi`s hebt uitgevoerd dat welkom enerige geld van je tegoed heeft. donderdag was er zelfs een artile over op nos.nl geloof ik, dat klanten van wekom energie zoveel hadden teruggehaald dat ze zelfs hun welkomsbonus, of hoge tareiven van eneco ermee probeerden weg te strepen. dat vind ik dus shady. natuurljk, je voorschotbedragen terughalen exact tot het bedrag wat je teveel betald hebt ok. maar dat mesnen zich verrijken aan het faillisement ten koste van anderen die niet zover gaan en die dardoor niks krijgen.... shady dus. en dat je dan verongelijkt bent dat je die truc bij energyzero niet kan uithalen tja, ze zijn wijs geworden door mensen die massaal geld terughalen. zolang je zorgt dat je voorschot niet veel te hoog staat kan je met 2 storneringen genoeg doen, die kunnen wel gewoon bij een failissement. en als ik de pech ehb dat energyzero net omvalt tijdne smij eerste maand(de maand die ik met ideal vooruitbetaald heb) dan heb ik pech, maar dat verwacht ik niet dus ook met die ideal-betaling is niks aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

dicksterk schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:46:
[...]

Weet je wat ik vreemd vindt? dat jij met shady aankomt terwijl je daarvoor nog met trots verelt dat je zoveel moi`s hebt uitgevoerd dat welkom enerige geld van je tegoed heeft. donderdag was er zelfs een artile over op nos.nl geloof ik, dat klanten van wekom energie zoveel hadden teruggehaald dat ze zelfs hun welkomsbonus, of hoge tareiven van eneco ermee probeerden weg te strepen. dat vind ik dus shady. natuurljk, je voorschotbedragen terughalen exact tot het bedrag wat je teveel betald hebt ok. maar dat mesnen zich verrijken aan het faillisement ten koste van anderen die niet zover gaan en die dardoor niks krijgen.... shady dus. en dat je dan verongelijkt bent dat je die truc bij energyzero niet kan uithalen tja, ze zijn wijs geworden door mensen die massaal geld terughalen. zolang je zorgt dat je voorschot niet veel te hoog staat kan je met 2 storneringen genoeg doen, die kunnen wel gewoon bij een failissement. en als ik de pech ehb dat energyzero net omvalt tijdne smij eerste maand(de maand die ik met ideal vooruitbetaald heb) dan heb ik pech, maar dat verwacht ik niet dus ook met die ideal-betaling is niks aan de hand.
Ik weet niet waarom je je persoonlijk aangevallen voelt of waarom je mij persoonlijk wil aanvallen. Ik zie tientallen posts van mensen die Zondergas en gezusters ophemelen en iets kritisch mag niet gezegd worden?
Men negeert bovendien het risico dat je een jaar aan opgewekte energie kwijt kan raken, wat voor sommigen duizenden euro's kan betekenen en de schade van een gedwongen flexibel contract met woekertarieven. Twee stornerinkjes gaat daarbij weinig helpen.
Maar goed ik heb gewaarschuwd en een ieder kan ermee doen wat ze willen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

FaceDown schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:12:
[...]

Dat klopt, maar je kan een bedrijf m.i. niet verwijten dat ze een incassomachtigingsprocedure volgens de regels doorlopen, of ze erom verdacht maken. Ja, je kan het ze wel verwijten, maar dat is m.i. geen terecht verwijt of terechte verdachtmaking.
Overigens biedt wat energie betreft het verleden geen garantie voor de toekomst. Zeker niet in deze rare tijden.
Garanties voor de toekomst geeft het zeker niet. Maar binnen die maatstaven genomen geldt dat net zo goed niet voor de energieleverancier waar jij nu zit. Of om het even welke. Ook daar deze rare tijden, ook daar geen garanties.
Mag ik het dan verdacht vinden dat een maatschappij links en rechts allemaal nieuwe labeltjes lanceert?
Dat is nu eenmaal de opzet: het is een whitelabelproduct dat andere bedrijven kunnen verkopen met hun merknaam erop. Zondergas is een bedrijf met eigen producten (energie gerelateerd), HVE ook, Mijn Domein ook (je kent ze vast van hosting), Leaseplan ook, ANWB ook. Zoals die laatste bijvoorbeeld ook verzekeringen verkopen, net als de HEMA. Daar verdienen die bedrijven natuurlijk iets op, naast dat het de bonus van extra binding geeft met het betreffende bedrijf ("naast de Wegenwacht heb ik mij verzekerd via ANWB en ik neem ook energie bij ze af"). Energyzero faciliteert dat dmv het opzetten van een "Bedrijfsnaam X Energiediensten" label, omdat zij volgens de wet nu eenmaal degenen moeten zijn die de energie leveren, ANWB mag dat zelf niet zolang ze zelf geen vergunning van de ACM hebben. Coolblue laat bijvoorbeeld ook energie leveren door een andere vergunde partij, ze hebben immers zelf geen vergunning, dat is precies dezelfde constructie.
Mensen maken elkaar hier gek met de laagste stuntprijzen en risico's worden gebagatelliseert. Als zo'n partij failliet gaat ben je je voorschotten kwijt, je teruggeleverde kWh's kwijt en je krijg een variabel contract met minstens dubbele tarieven aangesmeerd. Schade kan ik de duizenden euro's lopen.
Dat men zich gek laat maken is jouw interpretatie, iedereen heeft zijn eigen overweging. Ik kan niet voor anderen spreken maar ik ken mijn risico's en die zijn zeer beperkt. Ik heb een laag maandbedrag (want laag verbruik) en geen teruglevering. We hebben het in jouw scenario al over een doemscenario waar niemand een realistische / goed onderbouwde, mate van waarschijnlijkheid aan kan ophangen, maar zelfs in dat geval zal mijn schade in hoogstens in een aantal tientjes lopen. Net als wanneer ik bij een ander bedrijf energie ga afnemen overigens, als die ook het doemscenario volgt.

Hoeveel risico anderen nemen daar kunnen wij naar mijn mening geen zinnig woord over zeggen zonder hun ins and outs te kennen, laat staan dat we weten hoe groot dat risico zou zijn als ze elders (tegen een waarschijnlijk hoger maandbedrag) een energiecontract aan gaan.

Je mag natuurlijk vinden wat je wilt en kritisch zijn is ook niet verkeerd, maar een bedrijf betitelen als 'zeer shady' omdat ie een incassomachtigingsprocedure doorloopt of omdat ze al jaren een whitelabel product voeren, dat vind ik nodeloze verdachtmakingen. En, juist omdat je weet dat er een aantal meelezers dit contract heeft afgesloten, onnodig paniek zaaien. En daarom zeg ik er wat van.

Edit: van ophemelen heb ik hier trouwens weinig gemerkt, op misschien 1 bericht van dicksterck na. Natuurlijk zijn er wat tevreden reacties van mensen omdat ze tegen een lager tarief dan gedacht een energiecontract hebben afgesloten, maar dat is in mijn boek geen ophemelen. Als er ergens een (tijdelijke) aantrekkelijke aanbieding is van een willekeurig product dan zullen er altijd mensen zijn die vermelden dat ze het product hebben afgenomen, terwijl je minder leest over de bedrijven zonder zo'n aanbieding. Dat is standaard.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 20-02-2022 11:08 ]

Pagina: 1 ... 165 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4