Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 151 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.164.086 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Babel10 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:31:
Ik houd dit topic al lang in de gaten en ik twijfel nu om een contract af te sluiten bij ZonderGas.

(...)

Ik houd van vastigheid, en met alle verduurzaming / van gas af etc. kan het toch eigenlijk niet goedkoper worden? (Dan ED wat ik nu heb / ZonderGas aanbieding nu 5 jaar..). Ik heb 1100m3 gas en 3000kwh per jaar, dus redelijk gemiddeld. Maar dit zou me 5 jaar lang per maand 135,00 EUR kosten.. Dat is toch "geen geld" als je ziet wat de futures nu zijn en de opties die er nu zijn..?
Je vraagt naar de bekende weg, als je al een tijd meeleest weet je precies wat de argumenten voor stijging en voor daling zijn. Niemand heeft de glazen bol, het is je eigen inschatting + je eigen rekensom van wat je nu betaalt t.o.v. wat je gaat betalen en hoe snel je eventueel de opzegboete eruit hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Laatst online: 21-09 19:10

Superbeagle

Always smile

banaan-X schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:36:
[...]
Geheel mee eens; dat kan de enige reden zijn (plus de naamsbekendheid die dit nu even geeft) dat ze met deze 'actie' komen. Dan nog snap ik de strategie niet, want waarom zou je deze destijds slim ingekochte futures dan nu zo ver onder de tarieven van je concurenten gaan verkopen?
Commercieel gezien zie ik geen logica. :? Ik heb mijn kans als 'domme' consument gegrepen. :*)
Nou, dat lijkt mij heel eenvoudig. Als je destijds hebt ingekocht voor levering nu, moet je ook zorgen dat je nu klanten hebt. Anders blijf je met je gas zitten. Je kunt het natuurlijk ook doorverkopen, maar zo bouw je geen klantenbestand op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Superbeagle schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:46:
[...]

Nou, dat lijkt mij heel eenvoudig. Als je destijds hebt ingekocht voor levering nu, moet je ook zorgen dat je nu klanten hebt. Anders blijf je met je gas zitten. Je kunt het natuurlijk ook doorverkopen, maar zo bouw je geen klantenbestand op.
En dan gokken op klanten die heel lang (5 jaar) blijven; met hopelijk een lage 'churn rate'. Wellicht he.
Toch lijkt het er meer op, gezien de tarieven voor hun 1, 2, 3 en 5 jaar contracten, dat ze simpelweg kijken naar wat de gemiddelde inkoopprijs (futures) is voor die gehele periode.
Ach, Energyzero zit al jaren in de energiemarkt, ze zullen hun keuze wel overdacht hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

pms1 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:07:
Vannacht heb ik al 52 mailtjers van Leaseplan ontvangen met verzoek om het eerste voorschot over te maken.
Wel grappig dat een Energiemaatschappij die als softwarebedrijf (Power-D) begon dit overkomt...

Meer Leaseplan klanten die dit in hun mailbox zien :)

[Afbeelding]
_O- gaat lekker daar. Je hebt toch het idee dat ze totaal overrompeld zijn door de hoeveelheid contracten die bij ze is afgesloten. Hopelijk komen ze met een net excuus. Maar het zal vast goed komen, want de achterliggende motoriek van EnergyZero deugt op zich wel.

Zomaar een gedachte: waarschijnlijk is het Leasaplan business model gebaseerd op klanten die voor hun elektrische leaseauto ook energie afnemen en kunnen ze daar goed op verdienen. Ze zijn volgens de kleinverbruikers vergunning alleen wettelijk verplicht om ook aan mensen te leveren die helemaal geen auto hebben, hadden alleen nooit gedacht dat er opeens allemaal klanten binnen zouden komen die alleen gas en stroom voor thuis wilden afnemen.

Ik bedenk me trouwens dat zo'n harde stop d.m.v. een melding op de website "u kunt nu geen energiecontract afsluiten" volgens mij helemaal niet mag, de ACM stelt dat een energieleverancier een particulier die energie wil afnemen niet mag weigeren. Ze moeten op zijn minst een modelcontract aanbieden.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 28-01-2022 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:59
Grappig dat 5-jaars contracten het nieuwe variabel is op dit moment.

[ Voor 8% gewijzigd door Hongy op 28-01-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Hongy schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:58:
Grappig dat 5-jaars contracten het nieuwe variabel is op dit moment.
Hoezo het nieuwe variabel, kan je dat toelichten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Cap schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:03:
[...]
Ik gok dat hij doelt op het feit dan historisch gezien variabele(model) contracten lagere tarieven kenden dan 3- of 5-jaars contracten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hongy
Cap schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:03:
[...]

Veel gingen voorheen voor variabel tarief. Nu gaan velen voor 5 jaar gezien de tarieven op dit moment. Ik denk dat minder mensen vroeger (voor sept 2021) ooit een 5-jaar contract hadden overwogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:39
Hongy schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:10:
[...]

Veel gingen voorheen voor variabel tarief. Nu gaan velen voor 5 jaar gezien de tarieven op dit moment. Ik denk dat minder mensen vroeger (voor sept 2021) ooit een 5-jaar contract hadden overwogen.
Voor deze "crisis" ging ik altijd voor een 1 jarig contract. Was mijns inziens onder de streep het voordeligst. Bij elke overstap kreeg je weer scherpe tarieven en een bonus(je). Variabel heb ik zelf nooit gehad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:12
[...]

Ik heb de indruk dat men vooral de 5-jaars contracten kiest voor de tarieven + opzegboete (die misschien nog wel wordt overgenomen). Dan maakt het niks uit dat het contract 5 jaar zou duren.

Met mijn zonnepanelen wacht ik nog even voor ik zo'n contract aanga!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
pms1 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:07:
Vannacht heb ik al 52 mailtjers van Leaseplan ontvangen met verzoek om het eerste voorschot over te maken.
Wel grappig dat een Energiemaatschappij die als softwarebedrijf (Power-D) begon dit overkomt...

Meer Leaseplan klanten die dit in hun mailbox zien :)

[Afbeelding]
Betaal je per week? :+ misschien sturen ze je alle verzoeken voor het voorschot meteen (52 weken)

Sta je bekend als wanbetaler? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
CarpeVentum schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:19:
[...]

Ik heb de indruk dat men vooral de 5-jaars contracten kiest voor de tarieven + opzegboete (die misschien nog wel wordt overgenomen). Dan maakt het niks uit dat het contract 5 jaar zou duren.

Met mijn zonnepanelen wacht ik nog even voor ik zo'n contract aanga!
Oprechte interesse: waarom zou je met zonnepanelen wachten?
Ik wek zelf ook 3600Kwh per jaar op, maar ben toch 5 jaar Zondergas aangegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Cap schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:53:
[...]
_O- gaat lekker daar. Je hebt toch het idee dat ze totaal overrompeld zijn door de hoeveelheid contracten die bij ze is afgesloten. Hopelijk komen ze met een net excuus. Maar het zal vast goed komen, want de achterliggende motoriek van EnergyZero deugt op zich wel.

Zomaar een gedachte: waarschijnlijk is het Leasaplan business model gebaseerd op klanten die voor hun elektrische leaseauto ook energie afnemen en kunnen ze daar goed op verdienen. Ze zijn volgens de kleinverbruikers vergunning alleen wettelijk verplicht om ook aan mensen te leveren die helemaal geen auto hebben, hadden alleen nooit gedacht dat er opeens allemaal klanten binnen zouden komen die alleen gas en stroom voor thuis wilden afnemen.

Ik bedenk me trouwens dat zo'n harde stop d.m.v. een melding op de website "u kunt nu geen energiecontract afsluiten" volgens mij helemaal niet mag, de ACM stelt dat een energieleverancier een particulier die energie wil afnemen niet mag weigeren. Ze moeten op zijn minst een modelcontract aanbieden.
Als ze inderdaad ook meelezen met dit topic dan waren ze niet overrompeld geweest. Ik heb dat namelijk al afgelopen maandag als potentieel risico benoemd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zen188
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-04-2022
Dat 5 jaar vast bij zondergas kan niet opgezegd worden staat er. Kan dit ook niet met een boete? En het maandtarief is inclusief de korting energiebelasting, sigaar uit eigen doos - en de korting valt uiteraard weg. Lijkt me toch verstandiger om via de anwb vanaf maart/april een contract te nemen voor tijdelijk. Ook al explodeert de Oekraïne, ik smelt geen aluminium en de gemiddelde temperatuur is dan hoger in NL. In april zullen er wel weer nieuwe contracten aangeboden worden. Aangezien ze Groningen leeg gaan pompen. Smerige ondoorzichtige markt dit zeg.

:/

[ Voor 3% gewijzigd door zen188 op 28-01-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartN
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 28-01-2022
MvdV75 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:41:
[...]

Ze zijn de balans aan het opmaken
🤣

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PichAtRD-U_QI9ryXk8ISo7yeGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IH2UnL32YDSRvs5RNjbhNKzU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

[...]

Mensen gaan doorgaans gewoon voor wat het goedkoopste is, zeker bij energie. ;)
Vast of slow variabel is niet doorslaggevend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anja
  • Laatst online: 16-04 16:45
zen188 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:54:
Dat 5 jaar vast bij zondergas kan niet opgezegd worden staat er. Kan dit ook niet met een boete? En het maandtarief is inclusief de korting energiebelasting, sigaar uit eigen doos - en de korting valt uiteraard weg. Lijkt me toch verstandiger om via de anwb vanaf maart/april een contract te nemen voor tijdelijk. Ook al explodeert de Oekraïne, ik smelt geen aluminium en de gemiddelde temperatuur is dan hoger in NL. In april zullen er wel weer nieuwe contracten aangeboden worden. Aangezien ze Groningen leeg gaan pompen. Smerige ondoorzichtige markt dit zeg.

:/
Kan wel opgezegd worden hoor, maximale opzegvergoeding is 125 euro: https://www.zondergas.nu/...bijlage-e1-april-2021.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door Anja op 28-01-2022 11:12 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Nieuwe update van de prijzensheet. De Budget Mediamarkt vast deal is omhoog gegaan en Coolblue vast ook. Dus voorlopig nog geen dalende tarieven...

Verder de boel even opgeschoond, enkele (dure) verlopen aanbiedingen eruit.
zen188 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:54:
Dat 5 jaar vast bij zondergas kan niet opgezegd worden staat er. Kan dit ook niet met een boete?
Jawel... daarvoor is dus die boete.
Het staat er gewoon in een voor de leek begrijpelijke taal:
- kies je het flex product dan staat er opzegbaar (zonder boete)
- kies je het vaste product dan staat er niet opzegbaar (zonder boete)

Niets nieuws dus.
En het maandtarief is inclusief de korting energiebelasting, sigaar uit eigen doos - en de korting valt uiteraard weg.
Snap het punt niet. Dat doet werkelijk iedere energieleverancier in hun berekening, wat ook logisch is aangezien deze overheidskorting direct verrekend wordt via de energiefactuur. :?

Ook niets nieuws dus.
Lijkt me toch verstandiger om via de anwb vanaf maart/april een contract te nemen voor tijdelijk.
Wat in het geval van ANWB dus precies hetzelfde is als een tijdelijk contract van Zondergas, HVE, etc. Allemaal EnergyZero merken met iets andere inkoopopslagen of vastrecht. Je krijgt zelfs dezelfde voorbeeldberekening als bij Zondergas (rekenmodule van EnergyZero). Als je dit topic een beetje volgt weet je dat al lang.

Dus volgens mij moet je je gedachtengang even resetten en dan nog eens kijken waarom ANWB beter is dan Zondergas. ;)
Anja schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:11:
[...]

Kan wel opgezegd worden hoor, maximale opzegvergoeding is 125 euro: https://www.zondergas.nu/...bijlage-e1-april-2021.pdf
Per product wel te verstaan, dus x2 voor stroom en gas. En aflopend naarmate het contract een kortere resterende looptijd heeft. Dat is de maximale boete zoals vastgesteld door de ACM. Welke vrijwel elke energieleverancier aanhoudt.

[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 28-01-2022 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
chevchelios schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:24:
[...]

Als je zonnepanelen je stroomverbruik compenseren dan heb je enkel te maken met kosten voor gas. De winter loopt stilletjes op zijn eind, zeker als je nog een contract voor pak en beet 2 maanden hebt, en dan kun je dus net zo goed nog even wachten om te kijken wat er deze zomer gaat gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zen188
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-04-2022
Cap schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:11:
Nieuwe update van de prijzensheet. De Budget Mediamarkt vast deal is omhoog gegaan en Coolblue vast ook. Dus voorlopig nog geen dalende tarieven...

Verder de boel even opgeschoond, enkele (dure) verlopen aanbiedingen eruit.

[...]

Jawel... daarvoor is dus die boete.
Het staat er gewoon in een voor de leek begrijpelijke taal:
- kies je het flex product dan staat er opzegbaar
- kies je het vaste product dan staat er niet opzegbaar

Niets nieuws dus.

[...]

Snap het punt niet. Dat doet werkelijk iedere energieleverancier in hun berekening, wat ook logisch is aangezien deze overheidskorting direct verrekend wordt via de energiefactuur. :?

Ook niets nieuws dus.

[...]

Wat dus precies hetzelfde is als Zondergas, HVE, etc. Allemaal EnergyZero merken met iets andere inkoopopslagen of vastrecht. Je krijgt zelfs dezelfde voorbeeldberekening als bij Zondergas (rekenmodule van EnergyZero). Als je dit topic een beetje volgt weet je dat al lang.

Dus volgens mij moet je je gedachtengang even resetten en dan nog eens kijken waarom ANWB beter is dan Zondergas. ;)

[...]

Per product wel te verstaan, dus x2 voor stroom en gas. En aflopend naarmate het contract een kortere resterende looptijd heeft. Dat is de maximale boete zoals vastgesteld door de ACM. Welke vrijwel elke energieleverancier aanhoudt.
reset uitgevoerd. Bedankt! :) Dit topic is by the way veel te lang. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Maar de korting op energiebelasting is alleen van toepassing op dit jaar. En ze berekenen het maandbedrag voor de komende 5 jaar ook op basis van de korting. Dat is gewoon niet eerlijk. Dat ze dit allemaal doen moeten ze zelf weten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

zen188 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:33:
[...]

reset uitgevoerd. Bedankt! :) Dit topic is by the way veel te lang. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Maar de korting op energiebelasting is alleen van toepassing op dit jaar. En ze berekenen het maandbedrag voor de komende 5 jaar ook op basis van de korting. Dat is gewoon niet eerlijk. Dat ze dit allemaal doen moeten ze zelf weten.
Tja zeg dan maar hoe ze het wel moeten doen. Als ze het niet tonen dan beginnen bijna alle mensen te piepen
dat ze geen maand- of jaarbedragen zien.

En zelfs met de all-in tarieven tonen en dan de heffingskorting niet meerekenen zijn ze er nog niet. Het probleem dat de belastingen niet 5 jaar constant zijn geldt namelijk ook voor de energiebelastingen en ODE voor stroom en gas, die echt in het levertarief per kWh c.q. m3 zitten. En dat is zo bij alle contracten van alle leveranciers. Omdat ze niet in de toekomst kunnen kijken wat betreft de belastingtarieven en heffingverminderingsbesluiten. Dat is begrijpelijk.

Als je wilt dat er altijd het juiste maandbedrag staat dan kan je zelfs geen jaarcontracten aanbieden. Immers: stel je sluit bijv. in juni 2022 een jaarcontract af, dat gaat dan door het kalenderjaar heen. En in 2023 zijn de belastingtarieven weer anders dus het klopt niet...

Je kan de energieboeren niet aanrekenen dat de overheid jaarlijks tot andere belastingtarieven / heffingskortingen besluit. Net als jij en ik hebben ook zij geen feilloze glazen bol die de toekomst kan voorspellen.

Daarom moet iedereen leren, en dat kan ik wel tot in den treure herhalen: kijk niet naar maandbedragen maar naar kale tarieven en vastrecht. Ze staan niet voor niets uitgesplitst in de prijzensheet. Dat is de echte variabele in de prijs van het product waar je invloed op hebt met je keuze. Op de rest (overheidsbelastingen/kortingen) heeft niemand invloed, jij niet, de energieleverancier niet. En die zijn bovendien voor elke leverancier gelijk, welk contract je ook sluit, nieuw contract of lopend contract.

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 28-01-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-09 15:46
Vandaag Vattenfall - Alleen stroom afgesloten.

0,42 per kWh enkeltarief
En teruglevering 0,07 per kWh.

Variabel contract, maandelijks opzegbaar, en de prijs mag 2x per jaar opgehoogd worden.

In januari & juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:54
Sacrada schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:44:

0,42 per kWh enkeltarief

Variabel contract, maandelijks opzegbaar, en de prijs mag 2x per jaar opgehoogd worden.

In januari & juli.
Ik weet niet wat je teruglevert, maar een snelle blik bij PowerPeers leert dat je daar meer terugkrijgt..
Waarom heb je voor Vattenfall gekozen?

https://www.powerpeers.nl/energietarieven-voorwaarden/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sacrada schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:44:

0,42 per kWh enkeltarief

In januari & juli.
Was je specifiek op zoek naar het slechtst mogelijke contract, of... ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:46
Cap schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:44:
[...]

Daarom moet iedereen leren, en dat kan ik wel tot in den treure herhalen: kijk niet naar maandbedragen maar naar kale tarieven en vastrecht. Ze staan niet voor niets uitgesplitst in de prijzensheet. Dat is de echte variabele in de prijs van het product waar je invloed op hebt met je keuze. Op de rest (overheidsbelastingen/kortingen) heeft niemand invloed, jij niet, de energieleverancier niet. En die zijn bovendien voor elke leverancier gelijk, welk contract je ook sluit, nieuw contract of lopend contract.
Goed gezegd.
En bij twijfel afsluiten, want de aanbieding kan later weg zijn. Nadenken doe je in de 14 dagen bedenktijd om een van mij favoriete herhaal topics te noemen,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:20
[b]sdk1985 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:34:[/b
Ook die tip erbij om 15 euro voorschot in te stellen. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor leaseplan energy het aanmeld formulier offline haalt :F.
Deze is idd nu al een aantal dagen offline, jammer, het was wellicht interessant geweest voor ons ivm de lease auto van mijn vrouw welke wordt geleased via LeasePlan.
Wel heb ik vandaag kort gebeld met LeasePlanEnergy en heb ik begrepen dat ze momenteel in beraad zijn of ze nieuwe klanten zonder laadpaal weer toe willen laten.

In ieder geval, HVE is ook 'offline' gehaald en niet mogelijk om online een contract aan te vragen, net zoals bij GroeneStroomLokaal dat online niet mogelijk is.

ZonderGas is online wel aan te vragen dus dat heb ik dan ook maar gedaan (5 jaar), dat scheelt mij 30 a 40 euro per maand tov BudgetEnergie via MM. Ten opzichte van mijn huidige maandlasten ben ik bij ZonderGas 15 euro duurder uit. BudgetEnergie moet ik nu maar gaan annuleren binnen de bedenktijd.

@Cap dank voor je al je werk _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chally70
  • Laatst online: 25-03-2022
Dank voor het bijhouden van de prijzensheet, lekker overzichtelijk!
net ook overgegaan van Frank energie naar 5 jaar Zondergas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
Smultie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:03:
[...]

Was je specifiek op zoek naar het slechtst mogelijke contract, of... ?
Voor Stroom only kon ik niet zo snel een beter contract vinden? Deze is maandelijks opzeg baar.

Via pricewise of andere tools kwam Innova steeds naar boven als goedkoopst met 0,48 per kWh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
-Muncky- schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Ik weet niet wat je teruglevert, maar een snelle blik bij PowerPeers leert dat je daar meer terugkrijgt..
Waarom heb je voor Vattenfall gekozen?

https://www.powerpeers.nl/energietarieven-voorwaarden/
Ik heb bij Eneco,Vattenvall, BE, Innova gekeken en daaruit was Vattenvall het goedkoopst?

Powerpeers heeft trouwens exact dezelfde prijs als Vattenvall. Teruglevering is wel iets beter namelijk 0,11cent.

[ Voor 14% gewijzigd door Sacrada op 28-01-2022 13:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 23:27
Ik ben net zoals eerder afggesproken (terugbel afspraak) teruggebeld door een energie-expert van HVE.
Zoals reeds hier al eerder geschreven op Tweakers.

HVE neemt door de grote vraag naar energiecontracten geen nieuwe klanten meer aan.
"Om de kwaliteit op een hoog niveau te houden voor de huidige klanten" is het antwoord.

Op mijn vraag of men wel aan deze grote, onvoorziene vraag kan voldoen en kan leveren aan al die nieuwe klanten tegen (te) gunstige voorwaarden werd niet op gereageerd. (Ik kon het niet laten :*) )

Ik ben benieuwd wat er met HVE gebeurt de komende tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

EN-IS schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:07:
[...]
Wel heb ik vandaag kort gebeld met LeasePlanEnergy en heb ik begrepen dat ze momenteel in beraad zijn of ze nieuwe klanten zonder laadpaal weer toe willen laten.
Tja, en dat mag dan weer niet conform hun door de ACM afgegeven vergunning. Daarin staat namelijk dat ze verplicht zijn om energie te leveren aan een ieder die ernaar vraagt.
Zoals @Cap al schreef, moeten ze die klanten dan ten minste het modelcontract aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Superbeagle schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:48:
Tja, en dat mag dan weer niet conform hun door de ACM afgegeven vergunning. Daarin staat namelijk dat ze verplicht zijn om energie te leveren aan een ieder die ernaar vraagt.
Zoals @Cap al schreef, moeten ze die klanten dan ten minste het modelcontract aanbieden.
Tja. Daar ben ik mij goed bewust van en daar dient ACM wat mee te doen. Ik zie zelfs de meerwaarde van een melding maken bij ACM niet (niet dat jij dit benoemd) want op basis van de berichtgeving heeft ACM al genoeg op zijn bord, voordat er überhaupt een reactie komt zijn we maanden verder :)

Op basis van het gesprek kan ik zeggen dat het pushen naar een modelcontract niets had opgeleverd, ik had waarschijnlijk te horen gekregen dat ze er op terug zouden kunnen (terugbel afspraak).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-09 13:23
Ik ben benieuwd wat er van die goedkope aanbieders over een half jaar nog over is, en of het daarom wel verstandig is om daar mee in zee te gaan. Zeker als we richting de zomer gaan en je termijn bedrag hoger is als je werkelijke verbruik. Dan zit je in het najaar misschien met dezelfde faillissementsgolf. :(

[ Voor 12% gewijzigd door DjAntoon op 28-01-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonlander
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:34
DjAntoon schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:02:
Ik ben benieuwd wat er van die goedkope aanbieders over een half jaar nog over is, en of het daarom wel verstandig is om daar mee in zee te gaan. Zeker als we richting de zomer gaan en je termijn bedrag hoger is als je werkelijke verbruik.
Dat weet je dus nooit. Zelfs een vattenval of eneco, coolblue kan omvallen. Kun je nooit weten. In het ergste geval moet je op zoek naar een nieuwe partij. Als je alles van te voren weer dan is het leven ook maar saai.

En hebben niet voor niks een vergunning gekregen, dus ze zullen hun zaakjes wel op orde hebben, vallen ze om tsja dat kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:43
moonlander schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:06:
[...]

En hebben niet voor niks een vergunning gekregen, dus ze zullen hun zaakjes wel op orde hebben, vallen ze om tsja dat kan.
Dat is een flinke aanname. De ACM is verplicht iedereen die aan de voorwaarden voldoet een vergunning te verlenen. Om wille van de marktwerking zijn die voorwaarden niet al te strikt.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anja
  • Laatst online: 16-04 16:45
EN-IS schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:07:
[...]

ZonderGas is online wel aan te vragen dus dat heb ik dan ook maar gedaan (5 jaar), dat scheelt mij 30 a 40 euro per maand tov BudgetEnergie via MM. Ten opzichte van mijn huidige maandlasten ben ik bij ZonderGas 15 euro duurder uit. BudgetEnergie moet ik nu maar gaan annuleren binnen de bedenktijd.

@Cap dank voor je al je werk _/-\o_
Ik heb dezelfde route gevolgd, dankzij dit forum en zeker ook bedankt @Cap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Laatst online: 22:48
Ik heb nu variabele tarieven van Oxxio die ongeveer het dubbele zijn van het vaste contract wat ik had tot begin januari.
Bij leaseplan ging van alles mis waardoor ik nog steeds geen contract heb gekregen.
Bij budget energie mediamarkt kreeg ik de datum niet naar voren gehaald.

Mij is het gelukt een contract bij HVE af te sluiten uiteindelijk. startdatum levering 25-02-2022.
Ik heb het maandbedrag iets lager ingezet, ook omdat we in mei gaan verhuizen en we daar weer een klap zonnepanelen op het dak leggen.

Eigenlijk ben ik helemaal niet bang dat zo'n white label partij van EnergyZero omvalt. Scheelt ook weer overstapboete uiteindelijk. wel de tip gevolgd om het tarief zo laag mogelijk te houden. Als ik het goed begreep moet er bij een aantal partijen de eerste betaling per Ideal gedaan worden. Bij HVE hoefde ik alleen een incassomachtiging af te geven. Storneren kan tot 8 weken dus daar maak ik mij ook geen zorgen over.

Globaal gezien zijn we van 83 euro per maand (Oxxio vast), naar 159 euro per maand (oxxio Variabel) naar uiteindelijk 98 euro per maand gegaan met dezelfde verbruikscijfers. helaas valt het variabele tarief natuurlijk net in de duurste gasmaanden, dus zal wel hoger uitvallen...

Even een shoutout voor het overzicht naar @Cap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightthunder
  • Niet online
Ook ik ben overgestapt naar ZonderGas 5 jaar.

Zit nu tot 29-01 bij Oxxio met vast contract, dan tijdelijk nog bij Oxxio tot 26-02 waarna ik definitief overga naar ZonderGas. Doe ik hier goed aan? Geen idee, ik lees zoveel verschillende meningen en dit lijkt mij een prima keuze met de informatie die ik nu heb :)

Verbruik afgelopen jaar:
Elektra: ~2110,
Opbrengst zonnepanelen: ~3200.
Gas: 1150 m³

Stook nu vaker met de airco in de aanbouw (daar is mijn kantoorruimte) ~50 m². Daar staat ook nog een radiator op gas, plan is om deze te vervangen voor een elektrische verwarming om bij te verwarmen en de gaskosten nog wat te verlagen. Boven inmiddels geen radiators (gas) meer, daar staat ook een airco om de enkele koude maanden een beetje bij te verwarmen voor het slapen gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-02 21:12
Wat gebeurt er eigenlijk als je, stel, bij Zondergas zit voor 5 jaar en ze gaan failliet na 1 jaar?

Ben je dan gewoon "vrij" om naar een andere aanbieder te gaan? (uiteraard tegen andere tarieven). Of moet je persé "mee" naar de kopende partij?

Anders zie ik als enige nadeel dat als de prijzen omlaag gaan je een boete van 250,00 EUR moet betalen, die je op dit moment vrij snel terugverdiend..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Je moet bij faillissement ff mee naar de overnemende partij waar je onder modelcontractvoorwaarden een nieuw tarief krijgt, maar je kan voor de maand daarna natuurlijk direct een nieuw contract elders aanvragen. Het hangt een beetje af van de timing waarin alles tijdens het faillissement gebeurt, maar het komt dus neer op 1 maand, max 2, bij de opgelegde tijdelijke leverancier.

Zie hiervoor de info op de site van Consuwijzer / ACM, zij bepalen de regels.
Staat ook gelinkt in de FAQ tab van de prijzensheet.
Wanneer een energieleverancier door financiële problemen geen energie meer kan leveren, kan de Autoriteit Consument & Markt de vergunning intrekken. Bijvoorbeeld als een energieleverancier failliet gaat. Maar ook als een energieleverancier niet houdt aan de afspraken die bij de vergunning horen, waardoor betrouwbare levering in gevaar komt. Vanaf dat moment gelden regels die ervoor zorgen dat de levering van elektriciteit en gas gewoon doorgaat.

U krijgt automatisch een nieuwe energieleverancier. Dit gebeurt na maximaal 20 werkdagen, maar het kan ook korter zijn. Dit heet ook wel de vensterperiode. Uw nieuwe leverancier neemt zelf contact met u op. U kunt dan kiezen wat u wilt doen: blijven of overstappen.
Het kan zijn dat uw nieuwe leverancier uw oude contract wil overnemen, en dus ook de oude voorwaarden. Uw nieuwe leverancier kan u ook een nieuw aanbod doen. Kiest u voor een andere energieleverancier? Bijvoorbeeld omdat u een ander contract krijgt, en meer moet gaan betalen? Dan hebt u een opzegtermijn van maximaal 30 dagen.

[ Voor 96% gewijzigd door Cap op 28-01-2022 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Hieronder een goede samenvatting in de Nieuwskamer over de afsluiting van Nordstream 2 gasleiding als een van de mogelijke sancties voor Rusland ivm het conflict rond Oekraïne, en de Europese afhankelijkheid van Russisch gas (36%). Mocht de sanctie uitgevoerd dan zijn de opties gaskraan in Groningen open draaien, gas van de Noren of gas binnenvaren vanuit bijv de VS, maar dat zal er niet goedkoper op worden.

[YouTube: Nieuwskamer]

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 28-01-2022 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Cap schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:03:
Goede samenvatting in de Nieuwskamer over de afsluiting van Nordstream 2 gasleiding als een van de mogelijke sancties voor Rusland ivm het conflict rond Oekraïne, en de Europese afhankelijkheid van Russisch gas (36%). Mocht de sanctie uitgevoerd dan zijn de opties gaskraan in Groningen open draaien, gas van de Noren of gas binnenvaren vanuit bijv de VS, maar dat zal er niet goedkoper op worden.

[YouTube]
Mooi man, zo mag de spierballentaal van de machtshebbertjes dus door ons gefinancieerd worden. pff.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Eerder de deal bij MM / Budgetenergie a 131 euro per maand maar afgesloten vanaf april. Toch blij dat ik het topic nog even blijf volgens want de deal bij ZonderGas Energie is nog wat beter.

Daar bieden ze me 101 euro per maand aan (5 jaar vast). Prima, zo maar BE weer bellen om de aanvraag bij hen stopt te zetten.

Wat is de adder onder het gras bij ZonderGas? :P Gokken zij op een enorm zakkende energieprijs in de komende 5 jaar?

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 28-01-2022 14:13 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
spartacusNLD schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:12:
[...]
Wat is de adder onder het gras bij ZonderGas?
[...]
Ze moeten heb hebben van argeloze consumenten die niet kunnen zoeken in een online forum. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Cap schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:26:
Zondergas en HVE contracten staan erbij in de prijzensheet.
Doe ik iets fout dat ik zondergas niet zie (zag) staan?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

RichieB schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Ze moeten heb hebben van argeloze consumenten die niet kunnen zoeken in een online forum. :+
Nou, vertel me wat ik gemist heb dan? :) :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichieB
spartacusNLD schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:22:
[...]

Nou, vertel me wat ik gemist heb dan? :) :>
Het zoekveld bovenaan deze pagina:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bns3PPV0HMyVaV-KQL1nqundZbg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ys1U2WbkgGHcZnwru6XDQ3nj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
spartacusNLD schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:12:
Eerder de deal bij MM / Budgetenergie a 131 euro per maand maar afgesloten vanaf april. Toch blij dat ik het topic nog even blijf volgens want de deal bij ZonderGas Energie is nog wat beter.

Daar bieden ze me 101 euro per maand aan (5 jaar vast). Prima, zo maar BE weer bellen om de aanvraag bij hen stopt te zetten.

Wat is de adder onder het gras bij ZonderGas? :P Gokken zij op een enorm zakkende energieprijs in de komende 5 jaar?
In ieder geval zijn maandbedragen niet te vergelijken als je niet weet welk verbruik er achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

RichieB schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:26:
[...]

Het zoekveld bovenaan deze pagina:
[Afbeelding]
Die open deur is al een beetje oud binnen t.net niet? Maar zonder gekheid. Ik heb natuurlijk gezocht op zondergas en buiten het feit dat je niet zou kunnen overstappen binnen 5 jaar kon ik verder niet heel veel andere dingen vinden.

Dus als je nog iets weet waar ik over heen lees, help me daar dan even mee. ipv zo uit de hoogte zuur gaan zitten verwijzen naar de zoekbalk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

wjvh schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:26:
[...]

In ieder geval zijn maandbedragen niet te vergelijken als je niet weet welk verbruik er achter zit.
Ik heb bij beide mijn kwh / m3 opgegeven.. hoe is het dan nog steeds appels en peren vergelijken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

R0181 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 00:21:
[...]

Ze moet nu €43,= per maand gaan betalen, dat is toch wel fijn om zo weinig de komende 5 jaar te gaan betalen.
Als je denkt dat ze 5 jaar lang dit gaat betalen, ga je veel te kort door de bocht of maak je een denkfout.

[ Voor 4% gewijzigd door EWK op 28-01-2022 14:31 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
spartacusNLD schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:29:
[...]

Ik heb bij beide mijn kwh / m3 opgegeven.. hoe is het dan nog steeds appels en peren vergelijken dan?
Omdat je voor ons alleen de maandbedragen noemt. Wij weten niet of dat gedaan is op basis van door jou gegeven getallen, of door een “help me mijn verbruik schatten”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-10 13:49

Niwla

dat dus....

Valt mij op dat er bij het voorstel van ZonderGas "Niet opzegbaar" staat. O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XN33HfqTCeB3Jr0y0vQdib8t60=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z6oIVHqOjLo4HMBLN4rX1Wfl.jpg?f=user_large

Betekend dit dat je er niet tussentijds vanaf kan met inachtneming van de boete?

Ik vind het aanbod van ZonderGas erg interessant en zeker voordeliger dan mijn 1-karige VF-contract wat op 31-05 afloopt, maar wat dat betreft komt dit aanbod nog iets te vroeg voor mij. Ook verhuis ik later dit jaar naar gasloos. Een energiecontract kan je toch gewoon meeverhuizen?

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:27
Niwla schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:40:

[Afbeelding]

Betekend dit dat je er niet tussentijds vanaf kan met inachtneming van de boete?

Ik vind het aanbod van ZonderGas erg interessant en zeker voordeliger dan mijn 1-karige VF-contract wat op 31-05 afloopt, maar wat dat betreft komt dit aanbod nog iets te vroeg voor mij. Ook verhuis ik later dit jaar naar gasloos. Een energiecontract kan je toch gewoon meeverhuizen?
Lees even terug, daar staat je antwoord keurig beschreven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
wjvh schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:34:
[...]

Omdat je voor ons alleen de maandbedragen noemt. Wij weten niet of dat gedaan is op basis van door jou gegeven getallen, of door een “help me mijn verbruik schatten”.
@spartacusNLD beschrijft keurig netjes het verschil in prijs tussen de 2 aanbieders. Dat kan je alleen doen als je bij beide hetzelfde verbruik intypt. Lijkt me geen hogere wiskunde, dus gewoon appels met appels vergeleken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:11
EWK schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:31:
[...]
Als je denkt dat ze 5 jaar lang dit gaat betalen, ga je veel te kort door de bocht of maak je een denkfout.
Als de belastingvoordelen wegvallen of worden verlaagd zal ze iets meer gaan betalen, maar dat is bij iedere aanbieder zo. Momenteel is Zonder Gas gewoonweg het goedkoopst en voor zo iemand als mijn vriendin, die sinds kort een hybride-warmtepomp en 12 zonnepanelen heeft zal haar maandbedrag niet snel dramatisch de lucht in vliegen. En wie weet blijven die belastingvoordelen de komende jaren, door de hogere energietarieven komt er al meer geld aan BTW binnen, misschien vinden ze dat in Den Haag genoeg om de verlagingen te blijven toepassen wanneer de energietarieven zo hoog blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RichieB
spartacusNLD schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Die open deur is al een beetje oud binnen t.net niet? Maar zonder gekheid. Ik heb natuurlijk gezocht op zondergas en buiten het feit dat je niet zou kunnen overstappen binnen 5 jaar kon ik verder niet heel veel andere dingen vinden.

Dus als je nog iets weet waar ik over heen lees, help me daar dan even mee. ipv zo uit de hoogte zuur gaan zitten verwijzen naar de zoekbalk. ;)
Je post voor het eerst in dit draadje en maakt zoveel beginnersfouten dat het vrij duidelijk is dat je het topic niet goed hebt doorgelezen. Vergelijken tussen verschillende energieaanbieders doe je op basis van prijzen, niet de voorschotbedragen. Die kunnen al dan niet bewust een verkeerd beeld geven. Wat je gemist hebt over Zondergas:
  1. Zondergas is een label van EnergyZero B.V.
  2. Een risico is dat EnergyZero een kleine speler is die om zou kunnen vallen
  3. Hoe ze commercieel gezien zulke lage tarieven kunnen aanbieden snappen wij hier niet
En dit vond ik allemaal door "Zondergas" in te vullen in de zoekbalk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

[Afbeelding]

Het is vrijdagmiddag en ik ben in een goede bui. Zal je wat op weg helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:11
Pagina 5: https://www.zondergas.nu/...bijlage-e1-april-2021.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

RichieB schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:52:
[...]

Je post voor het eerst in dit draadje en maakt zoveel beginnersfouten dat het vrij duidelijk is dat je het topic niet goed hebt doorgelezen. Vergelijken tussen verschillende energieaanbieders doe je op basis van prijzen, niet de voorschotbedragen. Die kunnen als dan niet bewust een verkeerd beeld geven. Wat je gemist hebt over Zondergas:
  1. Zondergas is een label van EnergyZero B.V.
  2. Een risico is dat EnergyZero een kleine speler is die om zou kunnen vallen
  3. Hoe ze commercieel gezien zulke lage tarieven kunnen aanbieden snappen wij hier niet
En dit vond ik allemaal door "Zondergas" in te vullen in de zoekbalk..
Dat zit het verschil tussen ons beide dat jij dit wel als risico's ziet, maar ikzelf niet zozeer. ;) Vandaar dat ik de ader onder het gras ook niet kon vinden. Ik had verder niet de ambitie om in de energiesector te gaan werken dus die beginnersfouten neem ik dan maar voor lief haha.

En ach, als het ''to good to be true'' blijkt dan zien we dat dan wel weer.

Ik heb verder de kale kwh / m3 prijs vergeleken en ook die waren bij zondergas een stuk lager dan bij budgetenergie.

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 28-01-2022 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

R0181 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:48:
[...]

Als de belastingvoordelen wegvallen of worden verlaagd zal ze iets meer gaan betalen, maar dat is bij iedere aanbieder zo. Momenteel is Zonder Gas gewoonweg het goedkoopst en voor zo iemand als mijn vriendin, die sinds kort een hybride-warmtepomp en 12 zonnepanelen heeft zullen die tarieven niet snel dramatisch de lucht in vliegen. En wie weet blijven die belastingvoordelen de komende jaren, door de hogere energietarieven komt er al meer geld aan BTW binnen, misschien vinden ze dat in Den Haag genoeg om de verlagingen te blijven toepassen wanneer de energietarieven zo hoog blijven.
En door de afbouw van de salderingsregeling (waarschijnlijk vanaf 2024) gaat zo ook meer betalen, enige dat ik wil zeggen is, dat ik me niet blind zou staren op die 5 jaar lang 43 euro per maand.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:46
Hmm ZonderGas ziet er goed uit maar vind het nog wel wat te risicovol. Zit nu bij HVC Energie met 20 cent stroom en 72 cent gas. Half februari vervalt dat en betaal ik 1,43 gas en 25 cent stroom. HVC zag ik nog niet in de Excel sheet staan: https://www.hvcgroep.nl/a...an-hvc/downloads-en-links

Ik zat te twijfelen tussen MediaMarkt Budget of Budget Energie (deze namen komen toch iets bekender voor dan ZonderGas) maar denk dat het beter is om tot juli voor variabel te gaan en in de zomer over te stappen, desnoods naar een 3 jarig contract ergens. ZonderGas acht ik de kans te groot als ik alles lees dat ze WelkomEnergie bv achterna gaan. Dan is het dag voorschot (of juist heel weinig voorschot betalen en voor de jaarafrekeningen zelf in een potje bewaren).

Risico om langer te wachten nu op de prijzen is natuurlijk aanval Rusland / consequenties gastoevoer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 14:07
Wel nette prijzen.. ik zit sterk te twijfelen of ik het moet doen. Straks is de actie weer voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:39
HVE per mail gevraagd of het contract eerder in kan gaan dan de 30 dagen die standaard wordt gehanteerd. Dit was helaas geen optie geven ze aan, tenzij er sprake is van een verhuizing. Februari wordt dus een dure maand qua energie, maar daarna zit ik (hopelijk) goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 14:07
PS: Heeft iemand gezien dat je ongeacht hoeveel kWh je teruglevert, je minimaal € 15 per maand blijft betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:46:
[...]

@spartacusNLD beschrijft keurig netjes het verschil in prijs tussen de 2 aanbieders. Dat kan je alleen doen als je bij beide hetzelfde verbruik intypt. Lijkt me geen hogere wiskunde, dus gewoon appels met appels vergeleken :)
Dat vinden jij en ik, maar ik weet niet of hij dat ook zo gedaan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

turkeyhakan schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:09:
Wel nette prijzen.. ik zit sterk te twijfelen of ik het moet doen. Straks is de actie weer voorbij.
Jij hebt in ieder geval wat te vereffenen. En overpeinzen die je maar tijdens de komende 14 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
spartacusNLD schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:21:
[...]

Doe ik iets fout dat ik zondergas niet zie (zag) staan?
Waarschijnlijk heb je bij het tabblad voor "enkel tarief" gekeken.
Zondergas biedt alleen dubbeltarief (icm slimme meter) aan en staat dus niet in het andere tabblad opgenomen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• tunezz
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-03-2023
Mijn complimenten aan @Cap en @Plucky voor het bijhouden van de sheet. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
wjvh schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:19:
[...]

Dat vinden jij en ik, maar ik weet niet of hij dat ook zo gedaan heeft.
Dat kan je er makkelijk uit opmaken, voor mij geen twijfel hoe ik het anders had moeten interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:12
chevchelios schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:24:
[...]

Omdat ik nog geen goed inzicht heb in alle verschillende teruglevertarieven. Huidige plan is sowieso even variabele voorstel van Eneco afwachten (eta 1feb), dan beslissen of ik direct een ander jaarcontract afsluit, of vanaf 15 feb (einde contract) variabel ga tot medio april om dan misschien wel/niet tegen lagere tarieven een jaarcontract af te sluiten. Panelen liggen hier vanaf 28 feb, dus moet even kijken ook hoe dat uitpakt qua hoe rendement verrekend wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Plucky schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:21:
[...]
Waarschijnlijk heb je bij het tabblad voor "enkel tarief" gekeken.
Zondergas biedt alleen dubbeltarief (icm slimme meter) aan en staat dus niet in het andere tabblad opgenomen.
Wauw.. helemaal overheen gekeken al die tijd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
spartacusNLD schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:39:
Wauw.. helemaal overheen gekeken al die tijd. 8)7
Je bent niet de enige :X :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro27
  • Laatst online: 29-09 23:18
Vandaag gebeld met ZonderGas, wegens verhuizing hebben ze mijn leveringstijd van 1 maart 2022 naar 31-01-2022 gezet. Hiervoor moest ik mijn huurovereenkomst sturen en afzien van 14 dagen bedenktijd. Eerste factuur betaald en laten we hopen dat ze dit lang volhouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
Maestro27 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:18:
Vandaag gebeld met ZonderGas, wegens verhuizing hebben ze mijn leveringstijd van 1 maart 2022 naar 31-01-2022 gezet. Hiervoor moest ik mijn huurovereenkomst sturen en afzien van 14 dagen bedenktijd. Eerste factuur betaald en laten we hopen dat ze dit lang volhouden..
kreeg jij iemand aan de lijn dan op dat 085 nummer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:30:
[...]

Dat kan je er makkelijk uit opmaken, voor mij geen twijfel hoe ik het anders had moeten interpreteren.
Ik denk bij aannames altijd aan deze quote:

Assumption is the mother of all f* ups.
(Uit de film Under Siege).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro27
  • Laatst online: 29-09 23:18
Tony023 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:27:
[...]

kreeg jij iemand aan de lijn dan op dat 085 nummer _/-\o_
Zeker, eerste telefoon naar hun moest ik 25 minuten wachten en tweede telefoon voor bevestiging 10 minuten. Ze zijn enorm druk dus ik snap het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
wjvh schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:32:
[...]

Ik denk bij aannames altijd aan deze quote:

Assumption is the mother of all f* ups.
(Uit de film Under Siege).
Bij dit soort antwoorden denk ik altijd aan de serie 'Get a Life'......Heeft ook hogere beoordelingen bij IMDB ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Maestro27 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:45:
[...]

Zeker, eerste telefoon naar hun moest ik 25 minuten wachten en tweede telefoon voor bevestiging 10 minuten. Ze zijn enorm druk dus ik snap het wel.
Hoe zou dat nou komen? :P Zouden ze al door hebben dat ze hier in het topic rondgaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Cap schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:54:
[...]

Hoe zou dat nou komen? :P Zouden ze al door hebben dat ze hier in het topic rondgaan? ;)
Vraagje aan de ervaringsdeskundigen.
Hoe gaan deze relatief kleine energieleveranciers deze leveringsverplichtingen aan?

Veel Tweakers sluiten (afgaande op de laatste pagina's uit dit topic) een energiecontract af voor 5 jaar.

5 jaar is echt heel lang in deze onzekere tijd.
Hebben deze kleine energieleveranciers ondanks de grote, onvoorziene vraag groot ingekocht?
Bijvoorbeeld vorig jaar tegen gunstige tarieven.

Of zit men lekker te speculeren en hoopt men dat de inkoop prijzen snel zullen dalen?
Kijk als Tweaker kan ik het nog wel begrijpen.
Het is een gokje maar als de energieleverancier omvalt, heb je hopelijk lang goedkope energie gekregen en pak je een andere leverancier. Mocht energie in de nabije toekomst toch veel goedkoper worden dan betaal je als Tweaker de afkoop boete en next!

Maar voor de bedrijfsvoering van energieleveranciers. Is dit wel een goede handel?
Ik had zelf het idee dat na WelkomEnergie de rek er wel uit was wat betreft gladjakkers in de energie wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kelly.hipolito schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:06:
[...]

Hoe gaan deze relatief kleine energieleveranciers deze leveringsverplichtingen aan?

Veel Tweakers sluiten (afgaande op de laatste pagina's uit dit topic) een energiecontract af voor 5 jaar.

Hebben deze kleine energieleveranciers ondanks de grote, onvoorziene vraag groot ingekocht?

Of zit men lekker te speculeren en hoopt men dat de inkoop prijzen snel zullen dalen?
Het is een gokje maar als de energieleverancier omvalt, heb je hopelijk lang goedkope energie gekregen en pak je een andere leverancier. Mocht energie in de nabije toekomst toch veel goedkoper worden dan betaal je als Tweaker de afkoop boete en next!

Maar voor de bedrijfsvoering van energieleveranciers. Is dit wel een goede handel?
Ik had zelf het idee dat na WelkomEnergie de rek er wel uit was wat betreft gladjakkers in de energie wereld.
Zonder interne info is dat natuurlijk lastig te beoordelen.
Als zij groot inkopen voor bijvoorbeeld zakelijke klanten (zakelijk verbruik ik hier 500.000kWh) en daarvan valt een partij weg (faillissement, gedaalde vraag door bijv. zonnepanelen) dan kun je die energie natuurlijk weer aan derden verkopen.
Wellicht hebben ze zelf windparken staan, dan ben je minder afhankelijk van de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
[...]

Enigen die zeker weten zijn de inkopers van energyzero. De rest speculeert hoe het kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

[...]

Je vergelijkt een beetje appels met peren.

De door jou genoemde gladjakkers proberen snel een groot klantenbestand op te bouwen met meestal de volgende tactieken:

- dure, gelikte campagnes (tv/radio/internet/social)
- hoge welkomstbonussen icm matige levertarieven
- betaalde plekjes in de bekende ranglijsten van de energievergelijkers

Heb jij dit gezien bij MijnDomein, Leaseplan, HVE, Zondergas, etc? De enige die je er nog kan verdenken is misschien Frank Energie, met hun gelikte marketingteksten waarbij ze de de energie tegen inkoopprijs benadrukken en de inkoopopslag vermijden te noemen, plus de dure campagne met o.a. TV-reclame die ze nu gestart zijn.

Deze bedrijven hebben nauwelijks campagnes, doen niet aan welkomstbonussen en betalen ook niet voor een plekje op de ranglijst. Ik noem dat geen gladjakkers. Of ze kunnen omvallen is een ander verhaal. Maar dat geldt net zo goed voor andere aanbieders die wel "vertrouwd" of "bekend" overkomen.

Kortom, als je bang bent doe je het niet. Of je informeert je over de max schade en bent dan misschien niet meer zo bang. Ieder zijn ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
[...]
[...]
Zoals eerder aangegeven zijn er een aantal opties:
  1. EnergyZero had snel cash nodig en daarom lokken ze nu klanten en moet je de 1e maand meteen via iDeal betalen.
  2. EnergyZero heeft heel slim energie ingekocht maar zitten met een overschot goedkope gas en stroom. Daar kunnen wij nu van meeprofiteren.
  3. EnergyZero kan in de toekomst kijken en speculeert op een dalende markt waardoor ze met hun huidige tarieven toch nog winst maken ook al moeten ze straks energie inkopen om aan de nieuwe klanten te kunnen leveren.
Welke theorie waar is weten wij hier niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
RichieB schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:15:
[...]

Zoals eerder aangegeven zijn er een aantal opties:
  1. EnergyZero had snel cash nodig en daarom lokken ze nu klanten en moet je de 1e maand meteen via iDeal betalen.
  2. EnergyZero heeft heel slim energie ingekocht maar zitten met een overschot goedkope gas en stroom. Daar kunnen wij nu van meeprofiteren.
  3. EnergyZero kan in de toekomst kijken en speculeert op een dalende markt waardoor ze met hun huidige tarieven toch nog winst maken ook al moeten ze straks energie inkopen om aan de nieuwe klanten te kunnen leveren.
Welke theorie waar is weten wij hier niet.
Hoe zijn we hier eigenlijk op deze aanbieders gekomen?

Ik heb het vermoeden dat ze eigenlijk helemaal niet gevonden hadden willen worden.

Lease plan, HVE, zonder gas 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Cap schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:14:
[...]

Je vergelijkt een beetje appels met peren.

De door jou genoemde gladjakkers proberen snel een groot klantenbestand op te bouwen met meestal de volgende tactieken:
Whooo toppie heren. Dank voor al die reacties.
Ik merk overgens dat ik gladjakkers niet helemaal goed heb benoemd.
Het was niet de bedoeling om deze terminologie aan een ieder te koppelen.

Het was bedoeld als direct voorbeeld net als Welkom Energie waar blijkbaar Jaap Bakker met Flexenergie en later Welkom Energie meer dan genoeg gedupeerde klanten in de kou heeft laten zitten.

Ik blijf nog steeds groen als gras :> , lees mij nog steeds in binnen energieland en ga dit jaar voor het eerst serieus overstappen vanwege de hoge energieprijzen en niet elk jaar trouw enkel en alleen voor de overstappremie.

Nogmaals dank allemaal :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MvdV75 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:26:
[...]

Ik heb het vermoeden dat ze eigenlijk helemaal niet gevonden hadden willen worden.

Ik kan alleen voor mezelf spreken, ik zat al een paar jaar bij MijnDomein Energie (eerst vast toen flex) en heb hun (dag/uurprijs) flexcontract hier vanaf eind dec meermaals besproken evenals dat van ANWB, EasyEnergy, Frank. Ik was ook op de hoogte dat dit allemaal via de machinerie van EnergyZero loopt en dat deze meer merken in de portefeuille heeft, ik heb toen ook de andere labels genoemd onder EnergyZero en een aantal keer naar de pagina gelinkt met EnergyZero partners,

[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 28-01-2022 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
Ik ben overgestapt naar ZonderGas, maar nu krijg ik ook al een melding van mijn huidige provider Energiedirect:

"Je huidige overeenkomst voor stroom en gas wordt stopgezet op 3 juli 2022".

Maar bij ZonderGas is mijn begindatum dit:

"Contract startdatum: 05-07-2022"

Ik mis nu toch een dag?

(Eigenlijk loopt mijn contract bij Energiedirect tot “Einddatum 5 juli 2022”) gaat dit wel goed?

[ Voor 14% gewijzigd door Babel10 op 28-01-2022 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
Babel10 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:44:
Ik ben overgestapt naar ZonderGas, maar nu krijg ik ook al een melding van mijn huidige provider Energiedirect:

"Je huidige overeenkomst voor stroom en gas wordt stopgezet op 3 juli 2022".

Maar bij ZonderGas is mijn begindatum dit:

"Contract startdatum: 05-07-2022"

Ik mis nu toch een dag?

(Eigenlijk loopt mijn contract bij Energiedirect tot “Einddatum 5 juli 2022”) gaat dit wel goed?
Dan moet je toch bij Energiedirect zijn? De datum die op je contract staat bij Energiedirect is de datum tot wanneer ze moeten leveren.

Je kunt twee dingen doen:
- ZonderGas bellen om het contract een dag eerder in te laten gaan.
- Energiedirect bellen om het contract een dag later af te laten lopen.

[ Voor 13% gewijzigd door TallyO op 28-01-2022 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babel10
TallyO schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:06:
[...]

Dan moet je toch bij Energiedirect zijn? De datum die op je contract staat bij Energiedirect is de datum tot wanneer ze moeten leveren.

Je kunt twee dingen doen:
- ZonderGas bellen om het contract een dag eerder in te laten gaan.
- Energiedirect bellen om het contract een dag later af te laten lopen.
Yes heb ze beide even gecontacteerd, ED geeft aan dat Zondergas de verkeerde datum heeft doorgegeven. Maakt verder niet veel uit gaven ze aan (voor 2 dagen krijg je geen overstapboete), maar heb het toch maar even voorgelegd aan Zondergas. Zij moeten eigenlijk een correctie sturen.

Zal vast goedkomen. Maar wellicht een tip voor iedereen even checken dat de data goed zijn doorgegeven, als je dat niet al doet uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 20:57
MvdV75 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:26:
[...]

Ik was me vorige week aan het verdiepen hoe dat werkt met een laadpaal bij je huis op de website van Leaseplan.
https://www.leaseplan.com...trisch-rijden/thuisladen/

Daar staat onderaan (nog steeds!) dat je je kunt aanmelden bij Leaseplan Energy en de link naar de site.

Ik ging googelen op Leaseplan Energy en vond dit forum met deze post met voldoende info om te beslissen.
Ook na raadplegen Sheet @Cap trouwens, Dank daarvoor :)

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TallyO
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
Babel10 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:42:
[...]

Yes heb ze beide even gecontacteerd, ED geeft aan dat Zondergas de verkeerde datum heeft doorgegeven. Maakt verder niet veel uit gaven ze aan (voor 2 dagen krijg je geen overstapboete), maar heb het toch maar even voorgelegd aan Zondergas. Zij moeten eigenlijk een correctie sturen.

Zal vast goedkomen. Maar wellicht een tip voor iedereen even checken dat de data goed zijn doorgegeven, als je dat niet al doet uiteraard.
Ik zit echt in een rare situatie met dat variabel BE contract als ex-Fenor klant. Ik heb namelijk een contract weten te scoren bij GroeneStroom Lokaal welke de 25e van februari ingaat. Mijn BE contract ging 30 december in, dus dat zou betekenen dat ik 5 dagen te vroeg overstap. Echter, gezien BE aangeeft dat ik ieder moment over kan gaan stappen en ikzelf denk dat er waarschijnlijk nu geen restricties meer vanuit ACM zijn, zou dit waarschijnlijk goed gaan. Ik was hier op de forum geen soortgelijke situatie tegengekomen. Jouw situatie bevestigt dat ik waarschijnlijk niet een hele maand hoef vol te maken bij BE :).

[ Voor 7% gewijzigd door TallyO op 28-01-2022 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-09 17:21
BlauweNL schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:36:
Krijg via een tip over Leaseplan Energie. Is één keer eerder langs gekomen zag ik. Valt zo te zien onder Energyzero.

Aanbod is wel interessant. Wat vinden jullie. Dit aanbod is voor 3 jaar vast.

[Afbeelding]
Volgens mij was @blauweNL op 21 januari de eerste echte trigger naar Leaseplan incl tarieven. En daarna waren zondergas, hve, etc zo gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door robbies op 28-01-2022 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ehm zoals ik hierboven al aangaf jongens:
Cap schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:13:
[...]

En zo heb je nog wat merknamen van EnergyZero: Zondergas, Eemnes Energie, HVE Energie, Leaseplan Energie. EnergyZero levert dus eigenlijk een kant en klaar whitelabel product aan andere partijen zodat die gemakkelijk in de energiemarkt kunnen stappen.

Op de website van EnergyZero kom je dan ook de verwijzing naar de verschillende energiepartners tegen.
Dat was 1 januari. O-) :P

Maar boeiuh, wie wat waar wanneer... het doel van een forum is informatieuitwisseling, samen weet en ontdek je meer dan alleen. Dát is de kracht van een forum of zoals men dat tegenwoordig graag in een wat breder verband noemt, 'community' ;). Zeker de community van Tweakers, omdat daar nogal wat bovengemiddeld slimme en handige Harry's zitten.

Kudos aan @Tweakers zelf ook om zo'n excellent platform te bieden dat met alle slimme voorzieningen snelle en goede informatieuitwisseling mogelijk maakt. Dat is essentieel. ;)

Edit oh ja, in dat kader van informatieuitwisseling: daarom hoop ik ook vooral dat jullie de goede deals die nu nog buiten ons blikveld liggen blijven plaatsen. Want anders gaan we ons blindstaren op de huidige lijst. ;) (y)

[ Voor 43% gewijzigd door Cap op 28-01-2022 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

RichieB schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:15:
Weten we zeker dat EnergyZero voor eigen risico handelt? Of ligt het risico bij ZonderGas, HVE, Leaseplan, ANWB etc? Want die laatste twee hebben nu bijvoorbeeld niet meer dezelfde aanbieding.

Je kunt je vanaf de leverancier kant de energie markt een beetje voorstellen als het verkopen van een optie zoals in aandelen. Het kopen is relatief laag risico (dat doen consumenten), maar het verkopen heeft een vrijwel ongelimiteerd risico (dat doet bij opties dus een bank / professional). Jij koopt eigenlijk een contract om 5 jaar lang energie van EnergyZero te kopen voor een bepaalde prijs, hoe hoog de markt ook wordt, ze moeten leveren. En jij kunt besluiten je optie niet uit te oefenen, dat kost je dan een opzegboete. Dat is met aandelen opties vergelijkbaar, je betaalt een aankoop prijs en als je de optie niet uitoefent ben je die kwijt.

De manier om hier in de aandelen/optie handel mee om te gaan als verkoper is je risico beperken door het onderliggende aandeel (in deze context: de energie) al te kopen als je de optie uitgeeft of bij een te groot verschil. Dat zou EnergyZero (of misschien ZonderGas / HVE) ook kunnen doen. Ze kopen een langetermijncontract gas in op het moment dat jij je "optie contract" sluit.

Hun uitdaging zal zijn dat ze dan een hoop energie voor de komende 5 jaar hebben vastgelegd in futures contracten, terwijl de consument mogelijk z'n contract opzegt en dan hebben ze gas over. Nu kunnen ze die futures natuurlijk weer verkopen, maar ze komen in deze setup wel in de problemen als de prijs ineens snel daalt want dat jaagt het opzeggen door consumenten aan terwijl je de futures ook niet meer op hoge bedragen verkocht krijgt.

Dat geval is voor de consument allemaal niet zo erg, want dan vallen ze dus mogelijk om op het moment dat de gasprijzen snel dalen. Dan neem je gewoon ergens anders een goedkoop contract.

Als ze uit jouw lijstje optie 3 gekozen hebben dan is er wel een hoog risico voor consumenten, want dan vallen ze dus om bij snel stijgende gasprijzen en heb je net als met de vorige ronde leveranciers die omvielen een groot probleem omdat je ergens de hoofdprijs moet gaan betalen en er geen andere leveranciers meer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-09 17:21
Waarom worden we op dit moment eigenlijk dood gegooid met (dure) TV reclames van Frank Energie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

robbies schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:32:
Waarom worden we op dit moment eigenlijk dood gegooid met (dure) TV reclames van Frank Energie?
Reclame is een middel om klanten te werven :+

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

robbies schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:32:
Ze zien hun kans schoon, want de "gewone" energieleveranciers hebben hoge tarieven en zij positioneren zichzelf als goedkoop, nee zelfs: "Energie tegen inkoopprijzen! Zonder marge." Waarbij ze heel gewiekst de ook in rekening gebrachte inkoopkosten verzwijgen. En niet te vergeten het vastrecht... hoewel dat noemen ze verderop op de webpagina wel. ;) Zie ook hun website.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 28-01-2022 21:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
TallyO schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:15:
[...]

Ik zit echt in een rare situatie met dat variabel BE contract als ex-Fenor klant. Ik heb namelijk een contract weten te scoren bij GroeneStroom Lokaal welke de 25e van februari ingaat. Mijn BE contract ging 30 december in, dus dat zou betekenen dat ik 5 dagen te vroeg overstap. Echter, gezien BE aangeeft dat ik ieder moment over kan gaan stappen en ikzelf denk dat er waarschijnlijk nu geen restricties meer vanuit ACM zijn, zou dit waarschijnlijk goed gaan. Ik was hier op de forum geen soortgelijke situatie tegengekomen. Jouw situatie bevestigt dat ik waarschijnlijk niet een hele maand hoef vol te maken bij BE :).
Ik ben al na 22 dagen weggegaan bij BE als ex-FENOR klant (de 22e ging ik over naar Powerpeers welke ik 14 dagen ervoor heb aangevraagd). Ik heb netjes een bericht van PP gehad dat ze mijn meterstanden hebben uitgelezen en binnen de BE omgeving is mijn contract beëindigd.. blij dat ik weg ben bij die laaielichters :*)
Wel nog even in de gaten houden dat ze de financiële afhandeling goed doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 17:52
moonlander schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:06:
[...]

Dat weet je dus nooit. Zelfs een vattenval of eneco, coolblue kan omvallen. Kun je nooit weten. In het ergste geval moet je op zoek naar een nieuwe partij. Als je alles van te voren weer dan is het leven ook maar saai.

Ook Coolblue is maar een kleine speler. Op vele andere vlakken een grote naam maar op dit vlak niet veel meer dan een service/label van Servicehouse. Je kan het vergelijken met Leaseplan onder EnergyZero. Wat mij betreft hetzelfde schuitje en - min of meer - hetzelfde 'risco'. Alleen de voordelen zijn anders ;-).
Pagina: 1 ... 151 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4