Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 150 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.164.081 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indoow
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-01 14:53
Leaseplan eruit, HVE geen 5 jaar meer. Kwestie van tijd tot Zondergas en de overige partners ermee stoppen. Dus wees er snel bij voor de mensen die nog geen keus hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier ook maar voor ZonderGas 5j gegaan. HvE nog wel aan de lijn gehad, maar die konden niet meer doen dan een terugbel-regeling treffen. Kon me niet eens garanderen dat dat deze week nog zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

PCJR schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:54:
Krijg in februari Frank Energie en dan zie ik wel hoe t dit jaar loopt, kan altijd binnen een maand naar iets anders overstappen.
Ik dacht eerst ook zo, maar ben nu wel benieuwd naar de meningen hier: Ik heb een variabel contract bij Eneco. Als ik nu overstap naar Frank Energie en na een maand weer weg wil, dan lijkt het in de huidige markt alsof ik overal een stuk meer zou moeten betalen dan nu.

Hoe zit dat? Hebben alle grote aanbieders besloten om een lager variabel tarief aan te bieden aan bestaande klanten dan aan nieuwe klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-09 15:46
Ik heb zojuist gebeld voor een variabel stroom abonnement bij Vattenvall.

Kreeg onderstaande tarieven voor variabel.

Vattenfall
  • 0,42c per kWh.
  • vastenleveringkosten - 5,99 per maand.
  • terugleveringstarief - 0,7c per kwh
Iemand al een betere optie gevonden?

Ga ondertussen verder met uitzoeken, wat wel gek is dat Vattenfall niet terug komt in de prijs vergelijkers met deze prijzen. Innova komt bij mij met 0,48c per kWh. boven aan als beste aanbieder best gek?

[ Voor 27% gewijzigd door Sacrada op 27-01-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:43
Sacrada schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:21:

Iemand al een betere optie gevonden? Ga ondertussen verder met uitzoeken, wat wel gek is dat Vattenfall niet terug komt in de prijs vergelijkers met deze prijzen. Innova komt bij mij met 0,48c per kWh. boven aan als beste aanbieder best gek?

Vattenfall

0,42c per kWh.
vastenleveringkosten - 5,99 per maand.
terugleveringstarief - 0,7c per kwh
Boven je vraag staan een paar opties.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 27-01-2022 14:22 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:11
Ook zojuist een 5 jarig contract bij Zonder Gas afgesloten, alleen op het contract staat de geboortedatum 1 dag eerder, hebben anderen dat ook? Datum was wel goed ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
R0181 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:24:
Ook zojuist een 5 jarig contract bij Zonder Gas afgesloten, alleen op het contract staat de geboortedatum 1 dag eerder, hebben anderen dat ook? Datum was wel goed ingevuld.
5 jaar tegen welke tarieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Sacrada schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:25:
[...]

5 jaar tegen welke tarieven?
Stroom daltarief per kWh €0,20872
Stroom normaaltarief per kWh €0,24718
Gastarief per m3 €1,06876

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-09 17:21
Boeien? Wat heeft een energieleverancier eigenlijk aan een geboortedatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Heb het even voor je gecontroleerd. Bij mij stond deze wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
robbies schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:32:
[...]

Boeien? Wat heeft een energieleverancier eigenlijk aan een geboortedatum?
Weet ik ook niet, maar het lijkt mij beter dat alles kloppend is op een contract. Ik las een aantal pagina's terug dat dit ook bij een andere leverancier voorkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
R0181 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:32:
[...]

Stroom daltarief per kWh €0,20 872
Stroom normaaltarief per kWh €0,24718
Gastarief per m3 €1,06876
Lol, ik dacht dat dit een aanbieder was ook echt zonder gas haha...................
Maar mooie tarieven denk ik. Ik zocht echt een Stroom only tarief, ga ze eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:45
R0181 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:34:
[...]

Weet ik ook niet, maar het lijkt mij beter dat alles kloppend is op een contract. Ik las een aantal pagina's terug dat dit ook bij een andere leverancier voorkwam.
Klopt, bij leaseplan energy schuift de maand 1 maand op. Was ook bekend gaven ze telefonisch aan. Bij HVE heb ik ook één dag eerder dan opgegeven. Zal ook wel een bug zijn, wel slordig moet ik zeggen.

Ze doen er verder niks mee lijkt me, denk dat het is om te controleren of je meerjarig bent en dit dus mag afsluiten o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:55

Richard

Kuru Kuru Kururin

R0181 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:34:
[...]

Klopt; bij VF was dat ook zo (in mijn geval en dus niet teruggelezen); toen ik ze toch toevallig aan de lijn had om wat dingen te verifiëren bleek dat een Softwarefout te zijn; wel erg toevallig dat dat bij een andere partij nu ook is.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Kalentum schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:51:
[...]

Dat is natuurlijk nogal situationeel. Dankzij dit topic ben ik overgestapt naar Greenchoice (consumentenbond) en nu is mijn terugverdientijd langer geworden omdat de inkoop van kWh bij mij gedaald is: ik betaal nu minder dan vorig jaar per kWh.

Nog los van het feit dat niet iedereen 3400 kWh kan opwekken met een installatie die 1300 euro heeft gekost, netjes hoor!
Natuurlijk. Maar wat ik doe is tegen einde contract (altijd 1 jaar) overstappen naar de goedkoopste aanbieder. Mijn contract loopt tot 1 feb en de goedkoopste aanbieder voor mijn verbruik gerekend zonder panelen is toevallig ook Greenchoice met een normaaltarief van 46 cent/kWh. Dat is precies gelijk aan wat ik nu bij Eneco krijg voor mijn overschot. Ik maak dus twee berekeningen:
- wat zou ik betalen als ik geen zonnepanelen zou hebben (Greenchoice).
- wat ga ik nu betalen/ontvangen bij Eneco.
Het verschil tussen die prijzen geeft de terugverdientijd. De set was iets duurder dan €1300, maar het scheelt enorm dat ik het zelf aangelegd heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:05
Ik vind het wel bijzonder dat mensen hier lopen te verkondigen dat je er snel bij moet zijn met de Leaseplan en HVE deals.

Een paar weken geleden sprong een groot gedeelte van dit topic in de mediamarkt deal voor 3 jaar. Dan is je contract dus nog niet eens ingegaan of je hebt eigenlijk al een slechte deal te pakken blijkt nu.

Ik weet het je kunt het niet voorspellen maar dit zijn rare tijden en dan betaal ik liever even iets te veel dan zomaar een 3 of 5 jarig contract af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
maxoss schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:08:
Ik vind het wel bijzonder dat mensen hier lopen te verkondigen dat je er snel bij moet zijn met de Leaseplan en HVE deals.

Een paar weken geleden sprong een groot gedeelte van dit topic in de mediamarkt deal voor 3 jaar. Dan is je contract dus nog niet eens ingegaan of je hebt eigenlijk al een slechte deal te pakken blijkt nu.

Ik weet het je kunt het niet voorspellen maar dit zijn rare tijden en dan betaal ik liever even iets te veel dan zomaar een 3 of 5 jarig contract af te sluiten.
Zolang je in de 14-dagen-opzeg-periode zit, kun je natuurlijk gebruik maken van je recht om je vorig afgesloten contract te laten ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Sacrada schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:21:

Vattenfall
  • 0,42c per kWh.
  • vastenleveringkosten - 5,99 per maand.
  • terugleveringstarief - 0,7c per kwh
Iemand al een betere optie gevonden?

Ga ondertussen verder met uitzoeken, wat wel gek is dat Vattenfall niet terug komt in de prijs vergelijkers met deze prijzen. Innova komt bij mij met 0,48c per kWh. boven aan als beste aanbieder best gek?
0,48 cent? Dus nog geen halve eurocent per kWh? Snel tekenen die deal! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

NTS schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:15:
[...]

Ik dacht eerst ook zo, maar ben nu wel benieuwd naar de meningen hier: Ik heb een variabel contract bij Eneco. Als ik nu overstap naar Frank Energie en na een maand weer weg wil, dan lijkt het in de huidige markt alsof ik overal een stuk meer zou moeten betalen dan nu.

Hoe zit dat? Hebben alle grote aanbieders besloten om een lager variabel tarief aan te bieden aan bestaande klanten dan aan nieuwe klanten?
Ja dat hebben ze. Er zijn nu weinig goede aanbiedingen van grote leveranciers, zeker geen goede aanbiedingen voor variabele tarieven. Dus blijf nog even zitten of kies een vast contract met veel lagere prijs, en calculeer de eventuele (door de ACM gemaximeerde) opzegboete in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denzel1990
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-08 09:38
Ik zit nog in mijn bedenktijd van MM-BE. Als ik nu bij ZonderGas 5 jaar selecteer geven ze als startdatum 26-02-2022 aan. Mijn BE contract 1 jaar vast loopt tot 21-02-2022. Iemand ervaring of het mogelijk is het 5 jaar contract op 21-02-2022 in te laten gaan? of zit ik dan nog 5 dagen vast op variabel bij budget?

Wellicht interessant voor anderen hier die ook verlengd hebben bij BE via MM-BE. Ik heb nog gebeld met ze om te bevestigen dat mijn MM BE contract ook echt op 21-02-2022 in gaat en niet pas in april zoals geadverteerd. Ze hebben bevestigd dat het nieuwe contract 21-02-2022 in gaat en alles goed doorgekomen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14
Als je die (voor nu) erg gunstige tarieven vast wilt leggen, dan moet dat dus. HVE kan je nu al niet meer voor 5 jaar vastleggen.
In vergelijking met HVE en Leasplan is het inderdaad minder gunstig. Slecht wil ik het niet noemen, het is zo'n 10 cent duurder, maar nog steeds stukken goedkoper dan heel veel andere tarieven zoals die nu zijn.
Dat is een keuze die je maakt. Zelf heb ik ook nog een tijd de variabele tarieven van energiedirect aangehouden. Maar HVE is in de vaste kosten al 1 euro per product goedkoper. Op stroom scheelt het ongeveer 8 cent per kwh, wat met zo'n 350-400 kwh per maand is dat al 30 euro per maand. Gas scheelt ruim 50 cent per m3 en dan verbruik ik van maart t/m mei zo'n 280 m3, komt neer op ruim 140 euro. In 3 maanden bespaar ik dus 140+((30+2)*3)= 266 euro. De afkoopboete is 250 euro. Daarom heb ik de keuze gemaakt om hier in te stappen. Gewoon risico afkopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:34
Martin7182 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Natuurlijk. Maar wat ik doe is tegen einde contract (altijd 1 jaar) overstappen naar de goedkoopste aanbieder. Mijn contract loopt tot 1 feb en de goedkoopste aanbieder voor mijn verbruik gerekend zonder panelen is toevallig ook Greenchoice met een normaaltarief van 46 cent/kWh. Dat is precies gelijk aan wat ik nu bij Eneco krijg voor mijn overschot. Ik maak dus twee berekeningen:
- wat zou ik betalen als ik geen zonnepanelen zou hebben (Greenchoice).
- wat ga ik nu betalen/ontvangen bij Eneco.
Het verschil tussen die prijzen geeft de terugverdientijd. De set was iets duurder dan €1300, maar het scheelt enorm dat ik het zelf aangelegd heb.
Dat scheelt nogal, ik reken met 18 cent/kWh want dat betaal ik nu bij Greenchoice. Jij verdient je zonnepanelen dus sneller terug dan ik met mijn lage tarief. Normaal stap ik 1x per jaar over maar heb het nu voor 3 jaar vastgezet

[ Voor 3% gewijzigd door Kalentum op 27-01-2022 15:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Voor de geinteresseerden voor BE-flex gas: het modelcontract laat nog €1.78/m3 zien (geldig vanaf 1 jan 2022), maar vanaf 1 feb wordt de prijs €2.12/m3. Info uit eerste hand, telefonisch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

\
Slechte deal zegt niemand, alleen zijn er nu nog iets goedkopere deals zonder welkomstbonus achteraf, dus dat is voor velen net nog wat aantrekkelijker. Niks vreemds aan toch? Over een paar weken staan er weer andere deals, betere, of min of meer dezelfde, of misschien slechtere.
Kan een prima keuze zijn afhankelijk van hoe je zit. Je moet rekenen met wat je NU weet. :)

Een 1, 2, 3 of 5 jarig contract kan je gewoon opzeggen met een gemaximeerde opzegboete die afloopt naarmate de resterende looptijd kleiner wordt. Je weet dus je maximale schade tov wat je NU hebt.

Ik ben zelf voor gewoon uitrekenen wat de optie je kost tov je huidige contract, het is een vrij overzichtelijke rekensom. Als het tarief van het vaste contract lager is dan wat je nu hebt dan kan je zo uitrekenen hoe lang het duurt voordat je de opzegboete eruit hebt. Is het tarief dubbeltjes lager en je verbruik niet heel laag dan gaat dat heel hard.

Een verder punt om te beseffen is dat er verschillende aanbieders zijn die de opzegboete van je ouder contract overnemen (bijv de Mediamarkt deal), dus je kan straks igv lagere prijzen ook nog onverwacht een meevaller hebben dat die vervalt. Maar je rekent er niet mee.

Vervolgens ga je met die uitkomst over de terugverdientijd (lagere tarieven en de opzegboete = 2 maanden, 3 maanden, half jaar?) kijken of je zelf verwacht dat er binnen die tijd veel betere aanbiedingen komen die je kan afsluiten (terwijl je ondertussen dus meer blijft betalen bij je huidige leverancier). Alleen dan maak je een gefundeerde keuze op basis van je eigen verwachtingen.

Wat betreft die verwachtingen:
De piek van eind december ligt al weer ruim achter ons, de paniek en extreme volatiliteit is er dus al uit. Maar voorlopig zijn er bij de aanbiedingen nog geen signalen van dalende variabele tarieven en ook de stroom en gas futures prijzen dalen al sinds begin januari niet meer, sterker nog de laatste week gaan ze weer naar boven. Daarbij heb je de strubbelingen met de Nordstream gasleiding en de stikstof fabriek in NL.
Aan de andere kant is de winter straks afgelopen, komen de zonne-uren eraan en misschien loopt de ellende met Poetin in Oekraïne met een sisser af, en dalen de prijzen binnen een half jaar weer naar ruim onder de euro per kuub gas all-in.

Het is een muntje opgooien.

Ik snap dus prima dat je de keuze maakt voor blijven waar je zit. Het hangt uiteraard enorm af van het tarief wat je nu betaalt en dat verschilt nogal van persoon tot persoon). :)

Maar wees nou niet verbaasd dat elke week weer mensen voor de beste vaste deal van het moment kiezen. Je weet immers niet wat zij nu betalen en het is met bovenstaande argumenten ook te begrijpen dat iemand misschien een andere verwachting heeft mbt de prijsontwikkeling.

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 27-01-2022 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:57
Ik kreeg vandaag een mevrouw van Budget aan de lijn die mij probeerde te verleiden tot het afsluiten van een verlenging want volgens haar is de gas prijs de laatste dagen weer aan het stijgen en is de verwachting dat dit alleen maar doorzet. Klopt dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-09 15:34
Pistachenootje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:05:
Ik kreeg vandaag een mevrouw van Budget aan de lijn die mij probeerde te verleiden tot het afsluiten van een verlenging want volgens haar is de gas prijs de laatste dagen weer aan het stijgen en is de verwachting dat dit alleen maar doorzet. Klopt dit?
https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5336900

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:54
Heb je niet even gevraagd of je die glazen bol mocht lenen?! Hebben we allemaal wat aan hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Over een aantal weken kan ik je dat wel vertellen denk ik...
Zonder gekheid: het antwoord is nog steeds dat niemand in de toekomst kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:57
-Muncky- schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:07:
[...]

Heb je niet even gevraagd of je die glazen bol mocht lenen?! Hebben we allemaal wat aan hier!
Ja zit wat in maar het zou natuurlijk wel kunnen dat zij weet dat Budget binnenkort de prijs gaat verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
In de chat van Energie Direct werd mij gezegd dat de verwachting is dat de prijzen gaan zakken. Daarmee wil ik zeggen dat ik persoonlijk niet zo snel iets zou aannemen van een bedrijf dat iets aan mij wil verkopen. Niemand kan in de toekomst kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:41
Pistachenootje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:09:
[...]

Ja zit wat in maar het zou natuurlijk wel kunnen dat zij weet dat Budget binnenkort de prijs gaat verhogen.
Martin7182 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:29:
Voor de geinteresseerden voor BE-flex gas: het modelcontract laat nog €1.78/m3 zien (geldig vanaf 1 jan 2022), maar vanaf 1 feb wordt de prijs €2.12/m3. Info uit eerste hand, telefonisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:14
Ik had bij MM-BE een start datum van 01-03 gekregen. Dit heb ik vervroegd naar 07-2. Verzoek is afgewezen zojuist. Wil ik het een tweede keer vragen, kan dat niet meer. Ik mag in de datum prikker niet meer verder terug dan 01-03 gaan.... boefjes.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
Wellicht interessant voor anderen hier die ook verlengd hebben bij BE via MM-BE. Ik heb nog gebeld met ze om te bevestigen dat mijn MM BE contract ook echt op 21-02-2022 in gaat en niet pas in april zoals geadverteerd. Ze hebben bevestigd dat het nieuwe contract 21-02-2022 in gaat en alles goed doorgekomen is.
Dat geldt nu dus voor de mensen die al bij BE zitten, ben meer benieuwd of de mensen die de screenshot hebben gestuurd bij verhuizing ook daadwerkelijk eerder dan April stroom en/of gas krijgen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
water_escape schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:48:
Ik had bij MM-BE een start datum van 01-03 gekregen. Dit heb ik vervroegd naar 07-2. Verzoek is afgewezen zojuist. Wil ik het een tweede keer vragen, kan dat niet meer. Ik mag in de datum prikker niet meer verder terug dan 01-03 gaan.... boefjes.
Geen boefjes. Je wist van tevoren dat de startdatum officieel 01-04 is. Alles daarvóór is extra... :)
Overigens staat er duidelijk vermeld dat je het nooit verder naar voren kunt halen dan 35 dagen vanaf de dag van aanpassing. En dat is vanaf vandaag gerekend precies op 1 maart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
MvdV75 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:50:
[...]

Dat geldt nu dus voor de mensen die al bij BE zitten, ben meer benieuwd of de mensen die de screenshot hebben gestuurd bij verhuizing ook daadwerkelijk eerder dan April stroom en/of gas krijgen
Wie is de eerste overstapper? Melden graag zodat we het kunnen monitoren... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppiepruts
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:08
denzel1990 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:17:
.....
heb jij bij je aanvraag van de MM-BE verlenging de volgende vraag met Ja of Nee beantwoord? In principe is beide niet van toepassing, dus ik wil graag weten welke keuze tot een aansluitende verlenging leidt :)

Stap je over van energieleverancier? *
Ja (bij een overstap van een andere energieleverancier)Nee (in het geval van een verhuizing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
*knip* houdt het on-topic, dergelijke oproepen dragen niet bij aan een prettige discussie.

[ Voor 85% gewijzigd door Zeehond op 27-01-2022 21:11 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denzel1990
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-08 09:38
jeppiepruts schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:56:
[...]

heb jij bij je aanvraag van de MM-BE verlenging de volgende vraag met Ja of Nee beantwoord? In principe is beide niet van toepassing, dus ik wil graag weten welke keuze tot een aansluitende verlenging leidt :)

Stap je over van energieleverancier? *
Ja (bij een overstap van een andere energieleverancier)Nee (in het geval van een verhuizing)
Ik heb Ja gekozen op die vraag.
denzel1990 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:17:
Ik zit nog in mijn bedenktijd van MM-BE. Als ik nu bij ZonderGas 5 jaar selecteer geven ze als startdatum 26-02-2022 aan. Mijn BE contract 1 jaar vast loopt tot 21-02-2022. Iemand ervaring of het mogelijk is het 5 jaar contract op 21-02-2022 in te laten gaan? of zit ik dan nog 5 dagen vast op variabel bij budget?
Iemand die hier het antwoord op weet dan wel ervaring mee heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:20
HereIsTom schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:57:
*knip*, quote van verwijderde reactie.
Er is een prima oplossing als je het niet accepteert: kachel en licht uit.

En waar haal je vandaan dat Gronings gas goedkoop wordt verkocht?

[ Voor 39% gewijzigd door Zeehond op 27-01-2022 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Kevinns schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:06:
[...]

Er is een prima oplossing als je het niet accepteert: kachel en licht uit.

En waar haal je vandaan dat Gronings gas goedkoop wordt verkocht?
Ja makkelijk praten als je genoeg verdient, maar er zijn massa's mensen die de rekening niet meer kunnen betalen!
Gronings gas is in de tijden van Den Uil, met goedkope contracten zonder voorwaarden verkocht aan het buitenland!!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
HereIsTom schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:33:
[...]

Ja makkelijk praten als je genoeg verdient, maar er zijn massa's mensen die de rekening niet meer kunnen betalen!
Gronings gas is in de tijden van Den Uil, met goedkope contracten zonder voorwaarden verkocht aan het buitenland!!
Datzelfde geldt toch voor boodschappen?
Als je minder moet uitgeven omdat je de boodschappen niet kunt betalen dan ga je niet meer naar AH maar naar Dirk/Lidl/Aldi. Zijn ze bij AH dan ook zakkenvullers en graaiers?

Met de kennis van nu hadden ze dat gas wellicht ook anders verkocht. Anderzijds hebben we met de kennis van toen een goed besluit genomen want die verkoop heeft ons ook veel welvaart gebracht. Achteraf is alles altijd makkelijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Plucky schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:36:
[...]

Datzelfde geldt toch voor boodschappen?
Als je minder moet uitgeven omdat je de boodschappen niet kunt betalen dan ga je niet meer naar AH maar naar Dirk/Lidl/Aldi. Zijn ze bij AH dan ook zakkenvullers en graaiers?

Met de kennis van nu hadden ze dat gas wellicht ook anders verkocht. Anderzijds hebben we met de kennis van toen een goed besluit genomen want die verkoop heeft ons ook veel welvaart gebracht. Achteraf is alles altijd makkelijk..
Ook weer zo makkelijk praten, ja AH en Jumbo zijn ook zakkenvullers!
*knip* graag normaal taalgebruik toepassen

[ Voor 10% gewijzigd door Zeehond op 27-01-2022 21:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-10 23:32
HereIsTom schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:41:
[...]

Maar blijkbaar laten we ons makkelijk naaien als ik hier de reacties zo lees en maakt het niemand uit dat je nu ineens 4x zoveel moet betalen!
Zullen we het ontopic houden? We zitten hier allemaal met 1 doel: de overstap naar een nieuwe/goedkopere energieleverancier....

Ik als groninger heb overigens *geen* gas aansluiting.

[ Voor 5% gewijzigd door torretje2012 op 27-01-2022 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
*knip*, laat dergelijke insinuaties achterwegen

[ Voor 90% gewijzigd door Zeehond op 27-01-2022 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 20:12

TFHfony

Professional Weirdo

HereIsTom schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:44:
[...]

*knip*, quote van verwijderde post.
Nee, maar dit specifieke draadje heeft dat gewoon niet als onderwerp.
Als je daar een eigen topic voor wil aanmaken kan je dat doen. Hier worden alleen tarieven uitgewisseld.

[ Voor 12% gewijzigd door Zeehond op 27-01-2022 21:08 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
HereIsTom schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:41:
[...]

Maar blijkbaar laten we ons makkelijk naaien als ik hier de reacties zo lees en maakt het niemand uit dat je nu ineens 4x zoveel moet betalen!
Volgens mij proberen we dat in dit topic juist te voorkomen.
Als je slim inkoopt kun je de stijging beperkt houden, daar gaat het hier om.

OT: Je lijkt nogal gefrustreerd, hopelijk sta je wat relaxter in het echte leven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:20
HereIsTom schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:33:
[...]

Ik zeg ook niet dat het een makkelijke situatie is. Mijn energierekening is met een factor 2 gestegen terwijl ik in dezelfde periode zonnepanelen heb laten installeren die mijn volledige stroomverbruik dekken. Bizar!

Maar wat hadden we dan moeten doen? Gas bewaren voor moeilijker tijden? Achteraf is dat wel heel makkelijk praten. Wat we hadden moeten doen is eerder gasinkomsten gebruiken voor de energietransitie. Dan hadden we deze ellende niet gehad.

En ‘hullie’ (wie dan?) gelijk als ‘graaiers’ (want?) neerzetten is ook lekker simpel.

Nogmaals, de energierekening niet kunnen betalen is echt heel erg maar laat het dan alsjeblieft een prikkel zijn om de energie-afhankelijkheid af te bouwen, en niet een prikkel voor complotten en polarisatie. Dan was het tenminste niet voor niets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:26
Nog even terugkomend op mijn ervaringen met HVE van gisteren. Ze hadden beloofd om mij vandaag terug te bellen, en die belofte is keurig netjes nagekomen, Er waren namelijk wat foutjes in het contract geslopen en die zijn vandaag gladgestreken. Zojuist de bevestigingsmail ontvangen dat mijn 5-jarig contract is goedgekeurd en op 26-2-2022 ingaat. Ik geef eerlijk toe dat ik twijfels had maar ere wie ere toekomt, prima geregeld HVE.

Ik ga betalen :
Stroom dal tarief : €0,20872 per kWh
Stroom normaal tarief: €0,24718 per kWH
Gas : €1,06876 per m3

Ik heb uiteraard nog 14 dagen bedenktijd, maar ik denk dat deze tarieven niet slecht zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Laatst online: 22-09 19:12
Pierre_nr1 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:52:
Nog even terugkomend op mijn ervaringen met HVE van gisteren. Ze hadden beloofd om mij vandaag terug te bellen, en die belofte is keurig netjes nagekomen, Er waren namelijk wat foutjes in het contract geslopen en die zijn vandaag gladgestreken. Zojuist de bevestigingsmail ontvangen dat mijn 5-jarig contract is goedgekeurd en op 26-2-2022 ingaat. Ik geef eerlijk toe dat ik twijfels had maar ere wie ere toekomt, prima geregeld HVE.

Ik ga betalen :
Stroom normaal tarief : €0,20872 per kWh
Stroom dal tarief: €0,24718 per kWH

Ik heb uiteraard nog 14 dagen bedenktijd, maar ik denk dat deze tarieven niet slecht zijn.
Tarieven omgedraaid? Anders zijn ze wel slecht 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Zonder Gas Energie heeft blijkbaar geleerd van de vele MOI's die zijn ingediend na het Welkom Energie faillisement. Bij Zonder Gas is wel een officiële incasso machtiging via de beveiligde bankomgeving vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Op dit moment helemaal niet meer mogelijk om bij HVE een contract te sluiten...
Ook geen flex, 1 of 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Gerwin486741 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:57:
[...]

Tarieven omgedraaid? Anders zijn ze wel slecht 😉
Dank! Heb het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolsward1970
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-01-2024
Vanmiddag ook contract afgesloten bij de mediamarkt. Keuze tussen 3 keer 100 euro terug of bon vd mm. Huidig contract loopt tot 23/2. Be mm gaat in op 3 maart. Op mn vraag of het naar 23/2 kon was het antwoord nee. Via de budgetthuis app lukt het ook niet, tenzij je dmv een foto kan aantonen dat je in de afgelopen 2 maanden bent verhuist. Dan maar 1,5 week variabel via Engie. Tenzij iemand weet hoe ik de datum naar voren kan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
Plucky schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:59:
Ze zijn de balans aan het opmaken
🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFrHVblh9Fkxf_tmgBjv56MZeFM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nJEYP79aGa3cgvWjlayLK07P.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-10 06:40
Plucky schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:59:
Ik kan nog gewoon kiezen uit alle 3 :)

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

voordat ik morgen de telefoon in moet kruipen met zonder gas. Ik heb geen slimme meter, als ik het goed inschat is het dan niet mogelijk om bij deze partij een contract af te sluiten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 23:27
WasMachinator schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:15:
voordat ik morgen de telefoon in moet kruipen met zonder gas. Ik heb geen slimme meter, als ik het goed inschat is het dan niet mogelijk om bij deze partij een contract af te sluiten, toch?
Tenzij je een slimme-meter laat installeren (optie bij het bestellen). HVE en Zondergas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
RichieB schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:09:
[...]

Waarom? Ik lees mijn eigen slimme meter uit via de P1 poort, maar waarom zou ik hem administratief uit zetten?
Omdat het energiebedrijven geen reedt aangaat als ik met een nieuw vriendje, snachts onder de douche sta :>
Je hele hebben en houden valt af te leiden als men je verbruik alla minuut kan monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

kelly.hipolito schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:20:
[...]

Tenzij je een slimme-meter laat installeren (optie bij het bestellen). HVE en Zondergas.
Dankjewel!

Mijn netbeheerder kon het niet installeren vanwege een afwijkende installatie, dus ik ben op de losse eindjes hoop gegooid welke ze oppakken als de rest is overgezet. helaas helaas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HereIsTom
*knip*, ieder zijn eigen voorkeuren, laat dergelijke reacties daarom achterwegen

[ Voor 81% gewijzigd door Zeehond op 27-01-2022 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

Is het al iemand gelukt om bij Budget Energie (via de Mediamarkt) alléén een gas contract af te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
HereIsTom schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:39:
[...]

*knip*, quote van verwijderde reactie
Er zijn meer dan genoeg artikelen geschreven over de voors en de tegens.
Het is erg simpel. Of je zet hem administratief aan of administratief uit.
Zoveel mensen, zoveel wensen.

[ Voor 10% gewijzigd door Zeehond op 27-01-2022 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:46
kelly.hipolito schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:26:
[...]

Omdat het energiebedrijven geen reedt aangaat als ik met een nieuw vriendje, snachts onder de douche sta :>
Je hele hebben en houden valt af te leiden als men je verbruik alla minuut kan monitoren.
Je kan hem ook op 1x per dag of 1x per maand zetten. Sterker nog, dat is de default. Voor 1x per kwartier moet je zelf toestemming geven en is absoluut niet verplicht.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro27
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 29-09 23:18
We zijn natuurlijk niet de lokale afhaal voor uw energiecontract. We verwachten enig vorm van eigen inzet.

[ Voor 67% gewijzigd door Señor Sjon op 28-01-2022 14:30 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:46
Maestro27 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:20:
Beste mensen, ik ga volgende week mijn nieuwe huis in en ik heb nog steeds geen contract. Waar is het nu slim om een contract af te sluiten?
Bij de goedkoopste aanbieder die niet dit jaar omvalt.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 13:50

mwa

Beste mensen, ik ga volgende week mijn nieuwe huis in en ik heb nog steeds geen contract. Waar is het nu slim om een contract af te sluiten?
Je mag best wat meer moeite doen dan dit. Lees eens de laatste 5 pagina’s..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-09 15:34
Nou, ik denk dat als je een aantal pagina's gewoon even doorleest vanaf de laatste dat je een heel eind komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Laatst online: 30-09 13:23
DjAntoon schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:06:
[...]
Zoek maar terug de bijdrage over mijn Engie mail, ik ben vanaf 15 januari over op flexibel / modelcontract. Engie geeft aan dat in februari de prijzen (voor mij) gaan dalen. Dat moet ook wel want voor €2,75730 m3 gas, blijf ik niet lang klant.
Engie heeft zich aan zijn woord gehouden. De mail is in ieder geval binnen:

huidig per 1 februari
elektriciteit
enkel € 0,61141 € 0,38097
elektriciteit
dubbel (normaal) € 0,69783 € 0,43266
elektriciteit
dubbel (dal) € 0,51386 € 0,31431
gas € 2,21314 € 1,38314

Dit is wel incl btw ex overheidsheffingen. Nog steeds niet goedkoop maar alvast een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
DjAntoon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:36:
[...]

Engie heeft zich aan zijn woord gehouden. De mail is in ieder geval binnen:

huidig per 1 februari
elektriciteit
enkel € 0,61141 € 0,38097
elektriciteit
dubbel (normaal) € 0,69783 € 0,43266
elektriciteit
dubbel (dal) € 0,51386 € 0,31431
gas € 2,21314 € 1,38314

Dit is wel incl btw ex overheidsheffingen. Nog steeds niet goedkoop maar alvast een stuk beter.
Wat een prijzen zeg! Ik dacht dat ik een slecht contract had bij BE als ex-Fenor klant. Hoe kan het trouwens dat er zoveel verschil tussen normaal en daltarief zit? Dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
TallyO schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:44:
[...]

Wat een prijzen zeg! Ik dacht dat ik een slecht contract had bij BE als ex-Fenor klant. Hoe kan het trouwens dat er zoveel verschil tussen normaal en daltarief zit? Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Oh Ik hoop dat dit wel zo blijft, met 8400Wp op het dak lever ik graag terug tegen hoog tarief en verbruiken bij laag tarief. Al maakt het eerlijk gezegd niet zo heel veel uit, ik probeer op het eind van het jaar net boven de 0 uit te komen, door schuiven met gas en pelletkachel.

[ Voor 14% gewijzigd door DjAntoon op 27-01-2022 20:49 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Plucky heeft zich gemeld om te helpen de google prijzensheet up to date te houden, top. d:)b

Als er meer vrijwilligers zijn die een beetje handig zijn met excel / google spreadsheet hoor ik dat graag. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWT
  • Laatst online: 28-09 22:50

JWT

DjAntoon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:48:
[...]

Oh Ik hoop dat dit wel zo blijft, met 8400Wp op het dak lever ik graag terug tegen hoog tarief en verbruiken bij laag tarief. Al maakt het eerlijk gezegd niet zo heel veel uit, ik probeer op het eind van het jaar net boven de 0 uit te komen, door schuiven met gas en pelletkachel.
Door de btw en heffingen etc ga je daar op achteruit volgens mij, 0,75ct per kw.

[ Voor 72% gewijzigd door JWT op 27-01-2022 20:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• indoow
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-01 14:53
Cap schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:52:
@Plucky heeft zich gemeld om te helpen de google prijzensheet up to date te houden, top. d:)b

Als er meer vrijwilligers zijn die een beetje handig zijn met excel / google spreadsheet hoor ik dat graag. :)
Lekker bezig @Plucky!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
En toch twijfel ik ook nog over 1 jaar vast bij Engie.

€500,- aan het eind van het jaar retour, dan kom ik onder de €700,- bij gelijk verbruik. Afgelopen jaar was dat €470,-
Gasprijs is dan wel slecht met €2,13 m3 maar als ik dat weet te halveren door veel meer pellet verbruik. (Afgelopen 2 weken zit ik op 1/3 gas verbruik)
Dan word het misschien wel goedkoper als vorig jaar. (Dromen mag)

Als ik niet zo blij was met de Engie App dan was het makkelijker om weg te gaan.

Edit:
Volgens de spreadsheet van @Cap komt het op €735,87 na terugbetaling bonus dit met de verbruikscijfers van afgelopen jaar.
Dan doen enkel de "vage" leveranciers het beter...

[ Voor 24% gewijzigd door DjAntoon op 27-01-2022 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:13
ik kan nergens een 3 jaars contract afsluiten bij HVE of Zondergas.wordt alleen 1 jaar flexibel of vast aangeboden, wat veel duurder is. woon in de kop van Noord-Holland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Mooi he. :) Wel beter dan een verhaal dat de server overbelast is. ;)

Zondergas is de volgende.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WijZ0QEJ38OHfea-7mjL5uWjPTc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a4doV3uhQYDN7mb9tP0ORiq7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

dirk38 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:43:
ik kan nergens een 3 jaars contract afsluiten bij HVE of Zondergas.wordt alleen 1 jaar flexibel of vast aangeboden, wat veel duurder is. woon in de kop van Noord-Holland.
Ik zie bij zondergas nog steeds 5, 3, 2, 1 jaar en Flex aangeboden als ik een adres en verbruik invul. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 13:07
Het door u te ontvangen bedrag is € 712,11 (betaalde maandelijks 210e)

Uw nieuwe termijnbedrag wordt € 376,00

Variabel bij budget energie.

Ik heb geen idee wat ik aan het doen ben, maar bij variabel blijven zolang "winter" er nog met ons is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbies
  • Laatst online: 29-09 17:21
DjAntoon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:08:
En toch twijfel ik ook nog over 1 jaar vast bij Engie.

€500,- aan het eind van het jaar retour, dan kom ik onder de €700,- bij gelijk verbruik. Afgelopen jaar was dat €470,-
Gasprijs is dan wel slecht met €2,13 m3 maar als ik dat weet te halveren door veel meer pellet verbruik. (Afgelopen 2 weken zit ik op 1/3 gas verbruik)
Dan word het misschien wel goedkoper als vorig jaar. (Dromen mag)

Als ik niet zo blij was met de Engie App dan was het makkelijker om weg te gaan.

Edit:
Volgens de spreadsheet van @Cap komt het op €735,87 na terugbetaling bonus dit met de verbruikscijfers van afgelopen jaar.
Dan doen enkel de "vage" leveranciers het beter...
De Engie app kan je ook gebruiken als je geen klant bij Engie bent. Hoef je ze alleen maar te machtigen om je meter uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik betaalde 123 per maand bij naked energy toen het failliet ging. Ik koos voor mijn domein enerige omdat dat in januari de beste deal leek, maar inmiddels (sinds dinsdagavond) aangemeld bij hve voor 5 jaar, maandbedrag 155 dan vind ik dat ik in deze tijden er niet heel erg op achteruit gegaan ben. een vrienidn gewezen op zondergas en die is nu ook blij. ik ben benieuwd hoelang zondergas het blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
dicksterk schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:28:
ik ben benieuwd hoelang zondergas het blijft doen.
Als ze niet zonder gas komen te zitten hopelijk heel lang. :*) Ik heb vanmiddag ook een 5 jarig contract voor mijn vriendin bij hun afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Ik snap ook niet dat Energyzero dit 5 jaar vast uberhaupt aanbiedt, en zondergas nog steeds online staat. Volgens mij maken ze een enorme denkfout met het gebruiken van de goedkope opzegboete na de dure periode, die naar verwachting nog tot na volgende winter duurt (zie de gas futures). Al die tijd maken ze verlies, en hopen dat recht te trekken in periode erna, maar dan koopt iedereen het contract af.
Of ze moeten afgelopen zomer al veel hebben ingekocht, en gebruiken dat nu voor naamsbekendheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro27
Ook ik heb 5 jaar contract genomen bij ZonderGas, maar het gaat pas in op 01-03-2022, ik moet volgende week al mijn nieuwe huis in, moet ik dan ergens 1 manad flexibel contract nemen en zoja waar kan ik dit het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro27
Tevens zie ik ook dat ze mijn geboortedatum met 1 dag minder hebben genoteerd terwijl ik wel de juiste datum meegaf, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Maestro27 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:54:
Tevens zie ik ook dat ze mijn geboortedatum met 1 dag minder hebben genoteerd terwijl ik wel de juiste datum meegaf, is dit normaal?
nee dat hoeft niet. je moet even contact zoeken met zondergas, bij een verhuizing is energyzero(het bedrijf erachter) nameljik wel gereid de ingangsdatum te vervroegen. als je een huur- of koopcontract kan laten zien vervroegen ze de datum voor je. en anders is er nog niks aan de hand, e netwerkbeheerder geeft de meterstanen door vanaf het moment dat je zonder leverancier zat dus je verrekend dan alels met zondergas. maar je hoeft dus geen tussentijds flexible contract te nemen.
en het probleem emt de geboortedatum is heir al eerder genoemd, is geen probleem. je kan het even melden als je ze toch belt.

[ Voor 7% gewijzigd door dicksterk op 27-01-2022 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-09 22:25
Maestro27 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:51:
Ook ik heb 5 jaar contract genomen bij ZonderGas, maar het gaat pas in op 01-03-2022, ik moet volgende week al mijn nieuwe huis in, moet ik dan ergens 1 manad flexibel contract nemen en zoja waar kan ik dit het beste doen?
Zojuist ook een contract afgesloten bij “zondergas”, voor 5 jaar!

Edit:
Moest even 2x kijken, maar de levering gaat in per 27-2, dit scheelt mij straks op jaar basis met Budget energie 1120.- (ja, er wordt hier erg veel verbruikt). Wellicht moet ik bij Budget een boete betalen, maar dat is met dit nieuwe contract al dik terug verdiend. Ondertussen wel geleerd om economischer te stoken :) Vermoed dat mijn gas verbruik voor 2022 flink lager zal zitten. Elektriciteit zal het verbruik maar stijgen ivm elektrische auto’s. Maar goed, dit is lease van de zaak en de energie verbruik wordt dan terug betaald.

Erg tevreden, nu hoop ik dat ze niet over de kop gaan O-)

[ Voor 42% gewijzigd door Fermion op 28-01-2022 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Pierre_nr1 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:52:

Ik ga betalen :
Stroom dal tarief : €0,20872 per kWh
Stroom normaal tarief: €0,24718 per kWH
Kan je misschien aangeven om welke foutjes het gaat?
Er zijn meer mensen met een geboortedatum die een dag te vroeg ligt, wellicht zijn er nog wat standaard foutjes die ook bij hen gecorrigeerd moeten worden maar waar ze overheen gekeken hebben. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Cap schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:26:
[...]

Kan je misschien aangeven om welke foutjes het gaat?
Er zijn meer mensen met een geboortedatum die een dag te vroeg ligt, wellicht zijn er nog wat standaard foutjes die ook bij hen gecorrigeerd moeten worden maar waar ze overheen gekeken hebben. :)
Het ging niet om de geboortedatum, deze was correct doorgekomen. Het ging om het contract zelf, deze was niet geactiveerd en stond op 0,- per maand. Dat is vandaag hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Maestro27 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:54:
Was bij mij ook zo, ik heb een mailtje gestuurd dat de geboortedatum met 1 dag is vervroegd in het contract.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0181
banaan-X schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:47:
Ik snap ook niet dat Energyzero dit 5 jaar vast uberhaupt aanbiedt, en zondergas nog steeds online staat. Volgens mij maken ze een enorme denkfout met het gebruiken van de goedkope opzegboete na de dure periode, die naar verwachting nog tot na volgende winter duurt (zie de gas futures). Al die tijd maken ze verlies, en hopen dat recht te trekken in periode erna, maar dan koopt iedereen het contract af.
Of ze moeten afgelopen zomer al veel hebben ingekocht, en gebruiken dat nu voor naamsbekendheid?
Waarom weggaan met een boete? Ik heb een contract voor 5 jaar voor mijn vriendin afgesloten, ze heeft 12 zonnepanelen, die leveren net zoveel op als haar verbruik en ze heeft een hybride warmtepomp. Ze moet nu €43,= per maand gaan betalen, dat is toch wel fijn om zo weinig de komende 5 jaar te gaan betalen. Als het gas goedkoper wordt zal het niet gauw meer zo goedkoop worden als een jaar geleden en €1,06 m3 is een mooi tarief, de kWh tarieven zijn vergelijkbaar aan die van een jaar geleden.

Ik zit zelf ook nog te twijfelen, ik heb nu tot 1 juli ongeveer dezelfde tarieven bij Engie met mijn modelcontract.
Ik was nooit zo van die lange contracten, maar 5 jaar een vast en op dit moment een laag tarief geeft ook een prettig gevoel. Nu maar kijken hoe het er in de zomer voor staat, hoe de tarieven dan zijn.

Het fijne van ZonderGas is, dat ze ook een app hebben, sinds de overname van Welkom Energie door Eneco heb ik voor het eerst het nut van zo'n app ingezien. https://play.google.com/s...ro.zondergasenergie&gl=NL

[ Voor 22% gewijzigd door R0181 op 28-01-2022 01:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
R0181 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 00:21:
[...]

Waarom weggaan met een boete?
Omdat in sommige gevallen weggaan met een boete de goedkopere optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Laatst online: 21-09 19:10

Superbeagle

Always smile

banaan-X schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:47:
Ik gok zelf dat ze(EnergyZero) al jaren geleden tegen gunstiger tarieven hebben ingekocht voor levering nu. Als je nu kijkt naar de gas futures kun je nu al inkopen voor levering in 2025 tegen lage tarieven.
Ze zullen alleen destijds niet zoveel hebben ingekocht gezien het feit dat de aanbiedingen snel ‘vol’ zaten door iets meer naamsbekendheid.
De paar cowboy’s die slim dachten te zijn door wel vaste contracten aan te bieden en goedkoop op korte termijn in te kopen zijn allemaal vorig jaar allang over de kop gegaan.
Maar goed, het blijft wel speculeren want ik heb geen inzicht in de inkoopstrategie van EnergyZero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 20:57
Vannacht heb ik al 52 mailtjers van Leaseplan ontvangen met verzoek om het eerste voorschot over te maken.
Wel grappig dat een Energiemaatschappij die als softwarebedrijf (Power-D) begon dit overkomt...

Meer Leaseplan klanten die dit in hun mailbox zien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcyVHFkvqjaMcKp8Z-c56k-MvjY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ETruiB1bdum0NpOlOhfj6h9w.jpg?f=user_large

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:45
pms1 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:07:
Vannacht heb ik al 52 mailtjers van Leaseplan ontvangen met verzoek om het eerste voorschot over te maken.
Wel grappig dat een Energiemaatschappij die als softwarebedrijf (Power-D) begon dit overkomt...

Meer Leaseplan klanten die dit in hun mailbox zien :)

[Afbeelding]
Zo, slechte zaak! Nee ik niet. Ik zal nog een nieuw contract op de mail krijgen maar tot op heden is het stil. Nu denk ik er toch over om in mijn 14 dagen bedenktijd het op te zeggen omdat ik van HVE wel een contract heb en dit lijkt goed te lopen, maar meerdere paarden om op te wedden is voor nu nog wel even fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
[...]

Waarom weggaan met een boete? Ik heb een contract voor 5 jaar voor mijn vriendin afgesloten, ze heeft 12 zonnepanelen, die leveren net zoveel op als haar verbruik en ze heeft een hybride warmtepomp. Ze moet nu €43,= per maand gaan betalen, dat is toch wel fijn om zo weinig de komende 5 jaar te gaan betalen. Als het gas goedkoper wordt zal het niet gauw meer zo goedkoop worden als een jaar geleden en €1,06 m3 is een mooi tarief, de kWh tarieven zijn vergelijkbaar aan die van een jaar geleden.
Omdat deze tarieven alsnog ver boven de tarieven van afgelopen jaren liggen. Gas is excl accijns (ODE, etc) in dit Energyzero contract 50 ct i.p.v. 20 ct, en stroom is 14 ct i.p.v. 4 ct. Vergeet niet dat in het all-in stroom tarief dit jaar een accijnskorting van 8 ct zit t.o.v. voorgaande jaren. Daarnaast een heffingskorting extra dit jaar wat ook nog 25 euro per maand scheelt; maar dit zijn tijdelijke maatregelen voor alleen 2022.
Het Energyzero tarief is dus niet vergelijkbaar met die van vorige jaren, en feitelijk flink hoger; bij een nominaal verbruik scheelt het zo 750 euro per jaar. Vandaar dat als de prijzen over zeg 1.5 - 2 jaar genormaliseerd zijn (terug op niveau van voorgaande jaren), ik verwacht dat het veel voordeliger is om af te kopen met boete.
Qua businesscase kan dat nooit werken voor EnergyZero. Ze gokken denk ik op dat mensen niet ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-02 21:12
Ik houd dit topic al lang in de gaten en ik twijfel nu om een contract af te sluiten bij ZonderGas.

Ik heb nu nog vast tot 06-2022 (!) bij ED. Tegen echt lage tarieven. Echter als ik nu 5 jaar afsluit bij ZonderGas dan betaal ik de aankomende 5 jaar precies hetzelfde (verhogingen hier en daar v/d belasting daargelaten).

Ik houd van vastigheid, en met alle verduurzaming / van gas af etc. kan het toch eigenlijk niet goedkoper worden? (Dan ED wat ik nu heb / ZonderGas aanbieding nu 5 jaar..). Ik heb 1100m3 gas en 3000kwh per jaar, dus redelijk gemiddeld. Maar dit zou me 5 jaar lang per maand 135,00 EUR kosten.. Dat is toch "geen geld" als je ziet wat de futures nu zijn en de opties die er nu zijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

[...]

Het fijne van ZonderGas is, dat ze ook een app hebben, sinds de overname van Welkom Energie door Eneco heb ik voor het eerst het nut van zo'n app ingezien. https://play.google.com/s...ro.zondergasenergie&gl=NL
Het is leuk dat ze een app hebben. Goede kans dat HVE na verloop van tijd ook met een app komt. Andere EnergyZero merken als ANWB en MijnDomein (mijn ex-leverancier) hebben sinds het afgelopen jaar ook een app. In mijn geval niet nodig omdat ik mijn energieverbruik via de HW P1 monitor gratis kan inzien plus dat je precies dezelfde faciliteiten als die van de app ook gewoon in de webomgeving van de energieleverancier hebt, die je ook op je smartphone kan bekijken, dus veel voegt de app niet toe.

In vergelijk met HVE is bij Zondergas het tarief exact gelijk en het 1,49 per product hoger, dus je betaalt feitelijk 2,98 per maand voor een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Superbeagle schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:48:
[...]

Ik gok zelf dat ze(EnergyZero) al jaren geleden tegen gunstiger tarieven hebben ingekocht voor levering nu.
[..]
Maar goed, het blijft wel speculeren want ik heb geen inzicht in de inkoopstrategie van EnergyZero.
Geheel mee eens; dat kan de enige reden zijn (plus de naamsbekendheid die dit nu even geeft) dat ze met deze 'actie' komen. Dan nog snap ik de strategie niet, want waarom zou je deze destijds slim ingekochte futures dan nu zo ver onder de tarieven van je concurenten gaan verkopen?
Commercieel gezien zie ik geen logica. :? Ik heb mijn kans als 'domme' consument gegrepen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Laatst online: 21-09 19:10

Superbeagle

Always smile

banaan-X schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:30:
[...]
Omdat deze tarieven alsnog ver boven de tarieven van afgelopen jaren liggen. Gas is excl accijns (ODE, etc) in dit Energyzero contract 50 ct i.p.v. 20 ct, en stroom is 14 ct i.p.v. 4 ct. Vergeet niet dat in het all-in stroom tarief dit jaar een accijnskorting van 8 ct zit t.o.v. voorgaande jaren. Daarnaast een heffingskorting extra dit jaar wat ook nog 25 euro per maand scheelt; maar dit zijn tijdelijke maatregelen voor alleen 2022.
Het Energyzero tarief is dus niet vergelijkbaar met die van vorige jaren, en feitelijk flink hoger; bij een nominaal verbruik scheelt het zo 750 euro per jaar. Vandaar dat als de prijzen over zeg 1.5 - 2 jaar genormaliseerd zijn (terug op niveau van voorgaande jaren), ik verwacht dat het veel voordeliger is om af te kopen met boete.
Qua businesscase kan dat nooit werken voor EnergyZero. Ze gokken denk ik op dat mensen niet ontbinden.
Je weet niet of die businesscase nooit gaat werken. Ik kan me voorstellen dat de tarieven mede zijn gebaseerd op een bepaalde ‘churn rate’ en zo toch winstgevend is. Maar nogmaals ik ken de interne bedrijfsvoering van EnergyZero niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Babel10 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:31:
Ik houd dit topic al lang in de gaten en ik twijfel nu om een contract af te sluiten bij ZonderGas.

Ik heb nu nog vast tot 06-2022 (!) bij ED. Tegen echt lage tarieven. Echter als ik nu 5 jaar afsluit bij ZonderGas dan betaal ik de aankomende 5 jaar precies hetzelfde (verhogingen hier en daar v/d belasting daargelaten).
Let wel dat de stroomprijs volgend jaar zo maar 8 ct duurder kan zijn, als het belastingvoordeel daarop weer stopt; en ook de 25 euro per maand belastingkorting stopt.
Lastige keuze omdat je nu tot de zomer nog prima zit. Want als het wat kalmeert rond de zomer, liggen de tarieven dan lager dan op dit moment, en zullen meer leveranciers weer lange termijn contracten aanbieden tegen betere tarieven dan Zondergas nu doet. Echter de andere kant is dat de verwachting is dat de hoge tarieven nog tot Q2 - 2023 aanhouden (gas futures, en analysten voor what it is worth...).

Glazen bol he..
Zekerheid is ook fijn; en die kost je hooguit 250 euro boete, daar waar je momenteel zo 1,000-2,000 euro per jaar hogere tarieven voorgeschoteld kunt krijgen..
Pagina: 1 ... 150 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4