Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 149 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.153.965 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-03 02:42
Cap schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:25:
Als je gevoel heel belangrijk is bij een energieleverancier dan lijkt he me inderdaad heel belangrijk dat het prettig is om ze te bellen en kijken of je een leuke gesprek hebt met medewerker X. Dat zou ik dan ook vooral doen bij elke leverancier die overweegt. Liefst een paar keer bellen en dat op verschillende dagen, zodat je een betrouwbaar gemiddelde krijgt. :P

Zelf baseer ik me liever op droge feiten, bijv wat staat er in het contract, kloppen de tarieven, het verbruik, kloppen de termijnbedragen, zijn de algemene en productvoorwaarden in te zien, etc etc etc. Ik vind energie niet zo'n product waar emotie en gevoel belangrijk is, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. :)
Net als @Pierre_nr1 had ik een specifieke vraag.
Mijn slimme-meter weigerde dus als de HVE site dan vervolgens vraagt om te bellen dan bel ik :)
Ik bel absoluut niet voor een leuk gesprek maar voor een zo'n gunstig mogelijke voorwaarden.
Heel de ethiek rondom een energiebedrijf telefoontje kan wat mij betreft achterwegen gelaten worden.

[ Voor 4% gewijzigd door kelly.hipolito op 26-01-2022 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-01 22:11
Cap schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:28:
Nee, het klopt elke keer bij mij. Je moet het concreet maken wat er volgens jou niet klopt. Dus de basisgegevens die je invult. wat er uit komt, en wat er volgens jou uit zou moeten komen.
Ik weet niet wat ik fout doe
Ik geef het exact aan maar bv Dal 1680 aan en bij die laatste berekening met alles staat er dan 1683 en bij normaal staat het dan ook minder dan wat ik heb aangegeven

[ Voor 23% gewijzigd door Cmkl75 op 26-01-2022 18:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TallyO
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
Cmkl75 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:29:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Je moet ff uitleggen wat je bedoelt. Wat klopt er niet? Je verbruik in m3 / kWh? Je adres? iets anders?

1 puntje kan ik wel inkoppen: als je een enkel kWh verbruik opgeeft maakt de rekentool er zelf een verhouding normaal / dal van, enkeltarieven geven ze niet weer. Die verhouding kan anders zijn dan jouw normaal / dalverbruik, maar de berekening klopt dan verder op zich wel op basis van die normaal / dal verhouding. Wil je dat niet dan moet je kiezen voor een dubbele meter en je normaal / dalverbruik apart invullen.
Cmkl75 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:29:
[...]

Ik geef het exact aan maar bv ik geef bij Dal 1680 aan en bij die laatste berekening met alles staat er dan 1683
Ok dat kan een m3 afrondingsfout zijn van hun kant maar reken het dan gewoon ff zelf na (op een notitieblokje of met de google sheet bijv) met 1683? Het gaat erom dat de berekening klopt. Die 3 m3 maakt verder vrijwel niets uit, je weet toch niet of je verbruik 1680 of 1683 of iets anders gaat worden. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Cap op 26-01-2022 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Cap schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:33:
Je moet ff uitleggen wat je bedoelt. Wat klopt er niet? Je verbruik in m3 / kWh? Je adres? iets anders?

1 puntje kan ik wel inkoppen: als je een enkel kWh verbruik opgeeft maakt de rekentool er zelf een verhouding normaal / dal van, enkeltarieven geven ze niet weer. Die verhouding kan anders zijn dan jouw normaal / dalverbruik, maar de berekening klopt dan verder op zich wel op basis van die normaal / dal verhouding. Wil je dat niet dan moet je kiezen voor een dubbele meter en je normaal / dalverbruik apart invullen.
Ik geef bv het exacte getal aan maar dit zie ik ook bij anwb energie steeds andere getallen dan wat ik aangeef ieder keer paar cijfers ernaast lager en soms hoger
Inderdaad verhouding klopt wel maar was benieuwd of dat bij jullie ook hetzelfde voordeed.

[ Voor 5% gewijzigd door Cmkl75 op 26-01-2022 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

kelly.hipolito schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:29:
[...]

Net als @Pierre_nr1 had ik een specifieke vraag.
Mijn slimme-meter weigerde dus als de HVE site dan vervolgens vraagt om te bellen dan bel ik :)
Ik bel absoluut niet voor een leuk gesprek maar voor een zo'n gunstig mogelijke voorwaarden.
Heel de ethiek rondom een energiebedrijf telefoontje kan wat mij betreft achterwegen gelaten worden.
Snap ik, jammer voor hun als je geen klant wordt / weggaat vanwege een telefoontje dat niet aan de verwachtingen voldoet, hun loss. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75

[...]

Ok dat kan een m3 afrondingsfout zijn van hun kant maar reken het dan gewoon ff zelf na (op een notitieblokje of met de google sheet bijv) met 1683? Het gaat erom dat de berekening klopt. Die 3 m3 maakt verder vrijwel niets uit, je weet toch niet of je verbruik 1680 of 1683 of iets anders gaat worden. ;)
:) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-03 02:42
Cap schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:38:
[...]

Snap ik, jammer voor hun als je geen klant wordt vanwege een telefoontje dat niet aan de verwachtingen voldoet, hun loss. ;)
Daar kan ik mij iets bij voorstellen. Als het standaard antwoord niet via een stroomdiagram te beantwoorden is.
Kan het wel eens lastig worden daar op een helpdesk >:)
Overigens je energiecontracten Excel sheet is top ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ondertussen is onderstaande bericht behoorlijk ondergesneeuwd dus ik gooi hem er toch nog ff in voor degenen die nu na het eten vers aan komen schuiven. :)

Heeft er eventueel iemand van jullie tijd en zin om de sheet ook up to date te houden?
Meerdere handen maken lichter werk. Beloning: waardering van mede-tweakers. ;)

Mijn eis is dat het wel iemand is die echt zorgvuldig is / redelijk kan rekenen en die een beetje handig is met zo'n spreadsheet (op zich niet moeilijk). Want aan verkeerde prijzen of een overhoop gehaalde sheet hebben we niks.

Iemand die minimaal om de dag de prijzen wil controleren mbv de aanbiedingen die op gaslicht.com staan (totaalbedragen checken voor wijziging) en nog wat losse aanbieders. Modelcontracten moeten ook regelmatig gecontroleerd worden maar dat kan denk ik wel wekelijks.

PB mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75

[...]

;) d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:42
Die hele klantenservice discussie kan mij niks boeien. Overal sta je momenteel laaaaang in de wacht (BE 60min, PP 50min). Een pot nat.

Ik heb de afgelopen 15 jaar 2x een klantenservice moeten spreken, beide keren in de afgelopen 2 weken.

Het gaat mij om de laagste tarieven, wel of geen klantenservice: I don’t care 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
TallyO schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:38:
[...]

Ik had de keuze wel gemaakt.

We hebben nog maar twee zware wintermaanden resterend. De bedrijven die om konden omvallen zijn al omgevallen. Natuurlijk hebben we weer een volgende winterperiode aan het einde van het jaar.
Mochten er toch berichten komen dat EnergyZero er niet goed voor staat of omvalt, dan kan je in april ,wanneer de prijzen gunstiger zijn, een contract bij een wat groter partij afsluiten. Ik bespaar in ieder geval 100 euro per maand met dat 3-jarig contract; die overstapboete heb ik er dus na 2,5e maand wel uit.
Tja als je grootverbruiker bent kan dat, maar bij een normaal verbruik van 2000kWh bespaar je bij niks!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
HereIsTom schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:03:
[...]

Tja als je grootverbruiker bent kan dat, maar bij een normaal verbruik van 2000kWh bespaar je bij niks!
Hoezo niet dan? All-in tarief is 0.50 euro/kwh bij BE, bij EnergyZero 0.24 euro/kwh all-in enkel. Met jouw 2000kwh bespaar je dus 520 euro. Lijkt mij absoluut niet niets. En dan hebben we het nog niet over de gasprijzen gehad....

[ Voor 10% gewijzigd door TallyO op 26-01-2022 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:01
kelly.hipolito schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:00:
[...]
Een beetje Tweakers heeft zijn slimme-meter administratief uit staan lijkt mij.
Waarom? Ik lees mijn eigen slimme meter uit via de P1 poort, maar waarom zou ik hem administratief uit zetten?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

HereIsTom schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:03:
[...]

Dat ligt toch helemaal aan welk tarief iemand op dit moment heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:27

PeaceNlove

Deugleuter

RichieB schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:09:
[...]

Waarom? Ik lees mijn eigen slimme meter uit via de P1 poort, maar waarom zou ik hem administratief uit zetten?
Omdat bijvoorbeeld Stedin zijn spreekwoordelijke bibs afveegt met de AVG. Dat heb ik in de praktijk mogen ervaren, recht op inzage wordt alleen met dreigen met een klacht bij de AP enigszins invulling aan gegeven. De wettelijke termijn werd sowieso al overschreden bij mij. En zo’n club zou je dan regelmatig je meter laten uitlezen?

[ Voor 5% gewijzigd door PeaceNlove op 26-01-2022 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

En welke gegevens neemt Stedin precies tot zich zonder dat het van de AVG mag? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Pazo

Mroaw?

Ik heb zojuist de knoop doorgehakt en neem de gok, en ook voor HVE gekozen, 3 jaar. 5 jaar vond ik net wat te gortig. Ik kon trouwens wel gewoon mijn startdatum invullen (10 maart in mijn geval), dus sluit mooi aan op mijn aflopende contract bij PowerPeers. Maandbedrag €110,- (tov €100 nu).

Tarieven:
Stroom daltarief: €0,22433
Stroom normaal tarief: €0,27025
Gastarief: €1,17303

We gaan het zien :)

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

5 jaar is duidelijk goedkoper en de opzegboete is even hoog het komende jaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:27
Cap schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:00:
[...]

Ik heb het ff uitgerekend en zelfs ik haal de opzegboete (250 euro) er met mijn lage gas (500) en stroom (1500) verbruik al ruim binnen een jaar uit tov mijn 'goedkope' Coolblue Flex uit dec 2021. (En even voor het perspectief, dan ik zit dan dankzij de lagere energiebelasting en hogere heffingskorting nog op een lager maandbedrag dan ik vorig jaar zat.)

Mochten de tarieven dalen en ik stap begin komende winter over dan ben ik niet meer geld kwijt geweest dan bij Coolblue Flex.

Mochten de tarieven langdurig stijgen doordat bijv. Putin zijn kont tegen de krib gooit of de gasbel in Groningen toch echt dicht moet dan ben ik blij. :)

En aangezien er behoorlijk wat leveranciers zijn die een eventuele opzegboete voor je vergoeden als je klant bij ze wordt, kan het zelfs nog voordeliger uitpakken.
Die redenering zie je vaker, maar toch klopt het niet helemaal. Coolblue Flex zou toch kunnen zakken in prijs? In principe kan de prijs zakken tot onder de prijs van het 5-jarige contract. En dan ben je dus veel beter af met je flexibele contract. Gas heeft vele jaren rond de 75 cent/m3 gekost (all-in prijs). Die tijd kan in principe terugkomen. De afgelopen 3 maanden waren uitzonderlijk en zeker niet representatief voor de toekomst.

https://www.easyswitch.nl/gasprijzen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Nee want Coolblue Flex is een 1 jr vaste prijs contract dat flexibel is op te zeggen (maandelijks). ;)

PS uiteraard kan het natuurlijk dat gas goedkoper wordt en ik dus over 1 maand, of 2 maanden, of 3 een betere deal kan afsluiten. Dat is altijd zo. Maar we weten het niet want we hebben geen glazen bol die het goed doet.

Punt is, NU valt deze deal af te sluiten en die is per direct al beduidend goedkoper dan mijn huidige contract (en enig ander nu verkrijgbaar contract). Vandaar dat de keuze te verantwoorden is icm beperkte gasvoorraden, niet werkende stikstoffabrieken en Putin die ruzie zoekt en zijn gaspijpleiding die nog steeds niet in gebruik is.

[ Voor 75% gewijzigd door Cap op 26-01-2022 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
In dat geval zou je ook bij een andere leverancier een flexibel contract kunnen nemen en uiteindelijk goedkoper uit zijn. "Zou kunnen" hè, zekerheden zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Precies, zou kunnen. Achteraf is het altijd heerlijk praten en waren we allemaal multimiljardair.

Je moet het doen met de kennis die je nu hebt. De max schade is zeer beperkt (gemaximeerde boete), het maximale voordeel zeer groot in tov de huidige tarieven in mijn contract. Ook als de prijzen constant blijven ipv stijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 26-01-2022 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
TallyO schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:07:
[...]

Hoezo niet dan? All-in tarief is 0.50 euro/kwh bij BE, bij EnergyZero 0.24 euro/kwh all-in enkel. Met jouw 2000kwh bespaar je dus 520 euro. Lijkt mij absoluut niet niets. En dan hebben we het nog niet over de gasprijzen gehad....
Uhh.. ik heb bij BE 0,42 en bij Energyzero zie ik 0,38?
Gas is bij BE € 1,19

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Bij bedoelt het EnergyZero whitelabel product zoals dat door HVE wordt aangeboden: 24,nogwat cent gas / 106,nogwat cent gas 5 jr vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
Cap schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:37:
Nee want Coolblue Flex is een 1 jr vaste prijs contract dat flexibel is op te zeggen (maandelijks). ;)

PS uiteraard kan het natuurlijk dat gas goedkoper wordt en ik dus over 1 maand, of 2 maanden, of 3 een betere deal kan afsluiten. Dat is altijd zo. Maar we weten het niet want we hebben geen glazen bol die het goed doet.

Punt is, NU valt deze deal af te sluiten en die is per direct al beduidend goedkoper dan mijn huidige contract (en enig ander nu verkrijgbaar contract). Vandaar dat de keuze te verantwoorden is icm beperkte gasvoorraden, niet werkende stikstoffabrieken en Putin die ruzie zoekt en zijn gaspijpleiding die nog steeds niet in gebruik is.
Per welke datum heb jij HVE laten ingaan? En hoe heb je rekening gehouden met de bedenktijd en opzegtermijn bij CB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolsward1970
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-01-2024
Krijg net ook de kosten voor 5 jaar bij HVE. Alleen zijn de tarieven niet vast maar variabel. Gas variabel 1,068. Zie nergens vaste tarieven staan in de keuzes van flex en van 1 tm 5 jaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Bolsward1970 op 26-01-2022 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Tony023 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:00:
[...]

Per welke datum heb jij HVE laten ingaan? En hoe heb je rekening gehouden met de bedenktijd en opzegtermijn bij CB?
Gewoon de keuze per "z.s.m.", Coolblue geen bedenktijd want is al actief. Opzegtermijn is standaard 30 dagen, daar houdt de module van HVE al rekening mee.

Zelf heb je wel nog 14 dagen bedenktijd. Om te kijken of er de komende 2 wk nog betere aanbiedingen langskomen. Zo secure je steeds een plekje in een (tijdelijk?) dalende markt. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 26-01-2022 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin7182
Cap schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:46:
Precies, zou kunnen. Achteraf is het altijd heerlijk praten en waren we allemaal multimiljardair.

Je moet het doen met de kennis die je nu hebt. De max schade is zeer beperkt (gemaximeerde boete), het maximale voordeel zeer groot in tov de huidige tarieven in mijn contract. Ook als de prijzen constant blijven ipv stijgen.
Dat spreek ik ook niet tegen. Maar je koopt natuurlijk gewoon een stukje zekerheid (en dat kost geld). Niks mis mee hoor. Sommige mensen praten de afkoopboete wel snel goed. Terwijl goedkope energieleveranciers de boete niet zo snel overnemen. Of men zegt dat de boete peanuts is vergeleken met het verbruik. Maar dan is er nog veel meer te besparen door b.v. isolatie en bewust stoken.

Er zijn ook alternatieven, b.v. overstappen op een dikke trui / zonnepanelen / houtkachel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Martin7182 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:09:
[...]

Dat spreek ik ook niet tegen. Maar je koopt natuurlijk gewoon een stukje zekerheid (en dat kost geld). Niks mis mee hoor. Sommige mensen praten de afkoopboete wel snel goed. Terwijl goedkope energieleveranciers de boete niet zo snel overnemen. Of men zegt dat de boete peanuts is vergeleken met het verbruik. Maar dan is er nog veel meer te besparen door b.v. isolatie en bewust stoken.

Er zijn ook alternatieven, b.v. overstappen op een dikke trui / zonnepanelen / houtkachel :)
Precies wat we hier al 7 jaar geleden hebben gedaan, daarom is het verbruik nu nog maar 2000kWh en 50m3, maar dan nog doet het pijn als de tarieven 3x zo hoog zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
PeaceNlove schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:22:
[...]
Omdat bijvoorbeeld Stedin zijn spreekwoordelijke bibs afveegt met de AVG.
[…]
En wat heeft dat met “een beetje tweaker” te maken? Ik dacht dat je minstens met een technische reden zou komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin7182
HereIsTom schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:16:
[...]

Precies wat we hier al 7 jaar geleden hebben gedaan, daarom is het verbruik nu nog maar 2000kWh en 50m3, maar dan nog doet het pijn als de tarieven 3x zo hoog zijn geworden.
Dan wordt het tijd voor zonnepanelen :) Ons verbruik was altijd ook rond 2000 kWh, maar nu is het -1400 kWh. Dat brengt op jaarbasis bijna 650 euro op. Die panelen zijn ruim binnen 2 jaar terugverdiend als de prijzen zo hoog blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
Even een vraagje over aanmelden bij HVE; deze melding weerhoudt me er toch van om dit snel te regelen. Wat als ik de eerste maand betaal en de stekker gaat eruit? Dan ben ik dat geld gewoon kwijt, of zie ik het verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cl48NO9LYKPOCpPZqBRCekemcvs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lFnJKv5EZopJrOsyPfpu6nU1.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-05 10:13
Bolsward1970 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:05:
Krijg net ook de kosten voor 5 jaar bij HVE. Alleen zijn de tarieven niet vast maar variabel. Gas variabel 1,068. Zie nergens vaste tarieven staan in de keuzes van flex en van 1 tm 5 jaar.
Wat is hier niet vast aan?

Contractgegevens
Je hebt een HVE Energie Vastcontract afgesloten voor de levering van elektriciteit en gas voor een bepaalde tijd met een vast tarief voor normaal- en daluren. Alle elektriciteit die door HVE Energie wordt geleverd is groen en afkomstig uit Nederlandse windbronnen. Het gas is ook groen en CO2-
gecompenseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Martin7182 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:09:
[...]

Nou, of het geld kost dat hangt er maar vanaf vanuit welk perspectief je het bekijkt. De leverancier heeft uiteraard marge ingecalculeerd op het aanbod om tot een vaste prijs te komen, zoveel is zeker. Dus in die zin kost het geld t.o.v. een virtueel, niet aangeboden contract zonder onzekerheidsmarge. Tot zover eens. :)

Maar interesseert me dat, die marge voor de leverancier? Nee. Ik moet naar mijn eigen kosten kijken en welke opties er zijn om die kosten eventueel te verminderen.

Dit aanbod is - nu - zoveel beter dan wat andere leveranciers rekenen dat ik per direct snel geld bespaar. Er zijn gewoon bijna geen goede aanbiedingen, het is op 1 hand te tellen. Wat de toekomst brengt weten we niet (maar nogmaals, nog een koude periode voor de deur en gasstrubbelingen en spanningen Oekraïne helpen niet mee). Maar het besparen obv de tarieven van het huidige contract (laat staan enig ander contract dat nu valt af te sluiten dat flexibel is, die zijn allemaal nog een stuk duurder) gaat hard en de maximale schade is beperkt en binnen een beperkt aantal maanden verdwenen.

Ik snap best waar je heen wilt, en zelf ben ik niet zo van goedpraten van de boetes. Ik kijk gewoon naar de risk-reward ratio in mijn persoonlijke situatie. Conclusie is nu flink goedkoper, weinig risk, voorlopig geen veel beter contract in zicht.

Wat betreft boete overnemen, het Budget Mediamarkt aanbod behoort nu tot het allergoedkoopste opties en zij nemen de boete over. Maar overname van een boete zou een bonus zijn. Ik reken al met (op ;)) die boete.

Isolatie en bewust stoken zit hier al op de max van wat nu haalbaar is (<500 m3 jaarverbruik gas incl koken en douchen voor 2 personen, in een huis uit 1907 van 130m2), dus die besparing is sowieso al ingecalculeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolsward1970
[quote]MvdV75 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:34:
[...]

De tarieven van gas & electra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Martin7182 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:27:
[...]

Dan wordt het tijd voor zonnepanelen :) Ons verbruik was altijd ook rond 2000 kWh, maar nu is het -1400 kWh. Dat brengt op jaarbasis bijna 650 euro op. Die panelen zijn ruim binnen 2 jaar terugverdiend als de prijzen zo hoog blijven.
Ten eerste wonen we in een VvE en ten tweede wordt de saldering vanaf volgend jaar afgebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Bolsward1970 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:37:
[quote]MvdV75 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:34:
[...]

De tarieven van gas & electra.
We gaan toch niet weer de hele discussie van gisteren opnieuw beginnen? :?
Lees even de tig pagina's van gisteren terug die aan dit onderwerp besteed is, inc de screenshots van de voorwaarden.

Productvoorwaarden zeggen vaste prijzen, worden niet gewijzigd als de energieprijzen stijgen. Algemene voorwaarden die alle producten moeten afdekken reppen ergens over wijzigende tarieven indien je een product hebt afgesloten met flexibele tarieven. Maar dat heb je dus niet. Daarom staat er ook een regel in de algemene voorwaarden die van toepassing is als je een product met vaste tarieven hebt afgesloten, en daarin staat dat de energiebelasting/ODE van de overheid wél kunnen wijzigen. Zoals altijd.

Exact deze Algemene voorwaarden worden, woordelijk gelijk, door (vrijwel?) alle energieleveranciers gebruikt. Budget Mediamarkt 3 jaar vast heeft bijv exact deze voorwaarden. Budget-vast ook. Coolblue-vast ook. Etc. En die hebben allemaal vaste tarieven.

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 26-01-2022 23:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martin7182
Ja dan wordt het lastig @HereIsTom. Maar volgens mij staat afbouw salderingsregeling nog even in de ijskast, tenminste tot 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Martin7182 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:34:
Even een vraagje over aanmelden bij HVE; deze melding weerhoudt me er toch van om dit snel te regelen. Wat als ik de eerste maand betaal en de stekker gaat eruit? Dan ben ik dat geld gewoon kwijt, of zie ik het verkeerd?
Dat is toch altijd het beperkte risico wat je loopt bij welke leverancier dan ook? Dat ze precies dan failliet gaan als jij net je termijn betaald hebt en er nog niks geleverd is. Zet je termijnbedrag lekker laag op bedrag X en je hebt lage maximale schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 22:27

PeaceNlove

Deugleuter

RichieB schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:20:
[...]

En wat heeft dat met “een beetje tweaker” te maken? Ik dacht dat je minstens met een technische reden zou komen.
Privacy en gegevensbescherming is anders ook een hot topic op tweakers. Ik snap best dat jij daar anders in staat, maar het is volgens mij voor meer mensen hier een goede reden om de meter administratief dicht te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolsward1970
Cap schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:42:
[...]
Hier staat toch duidelijk bij dat het variabel is ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNg_DImu5NF0__Ouk4gzXm20igM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/P2v55pUG8x6Dxn8PUUlTD507.png?f=fotoalbum_large
We gaan toch niet weer de hele discussie van gisteren opnieuw beginnen? :?
Lees even de tig pagina's van gisteren terug die aan dit onderwerp besteed is, inc de screenshots van de voorwaarden.

Productvoorwaarden zeggen vaste prijzen, worden niet gewijzigd als de energieprijzen stijgen. Algemene voorwaarden die alle producten moeten afdekken reppen ergens over wijzigende tarieven indien je een product hebt afgesloten met flexibele tarieven. Maar dat heb je dus niet. Daarom staat er ook een regel in de algemene voorwaarden die van toepassing is als je een product met vaste tarieven hebt afgesloten, en daarin staat dat de energiebelasting/ODE van de overheid kunnen wijzigen. Zoals altijd.

Exact deze Algemene voorwaarden worden, woordelijk gelijk, door (vrijwel?) alle energieleveranciers gebruikt. Budget Mediamarkt 3 jaar vast heeft bijv exact deze voorwaarden. Budget-vast ook. Coolblue-vast ook. Etc. En die hebben allemaal vaste tarieven.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:05
Simpel: het zijn variabele kosten omdat dat deel van de rekening afhankelijk is van je variabele verbruik. Maar het tarief per kwh staat wel degelijk vast bij een 5 jaar contract.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fhwstam
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-04 21:46
Zucht. Als zelfs het onderscheid tussen variabele kosten en variabele tarieven nog niet duidelijk is... Vast contract met vaste tarieven heeft uiteraard variabele kosten ivm je variabele verbruik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin7182
Cap schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:48:
[...]

Dat is toch altijd het beperkte risico wat je loopt bij welke leverancier dan ook? Dat ze precies dan failliet gaan als jij net je termijn betaald hebt en er nog niks geleverd is. Zet je termijnbedrag lekker laag op bedrag X en je hebt lage maximale schade.
Het is niet precies hetzelfde als een incasso die je eenvoudig kunt storneren.
Dat laatste is inderdaad wel een handige tip. En het gaat hier maar om 1 termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-04 13:56
Kan iemand mij adviseren? De tools die op pagina 1 staan geven niet hele goeie overzichten momenteel.

Ik zoek voor 1 feb een energie leverancier voor alleen stroom. Heb 10 zonnepanelen.

Welke maatschappij is dan het meest interessant om nu een flexibel abonnement te nemen?
Ik ben al een tijdje bezig, maar kom er echt niet zelf uit.

Mijn idee is om in April over te stappen aangezien de prijzen dan aanzienlijk lager zouden moeten zijn.

Alle tips zijn welkom! _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-04 14:45
Sacrada schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:53:
Kan iemand mij adviseren? De tools die op pagina 1 staan geven niet hele goeie overzichten momenteel.

Ik zoek voor 1 feb een energie leverancier voor alleen stroom. Heb 10 zonnepanelen.

Welke maatschappij is dan het meest interessant om nu een flexibel abonnement te nemen?

Mijn idee is om in April over te stappen aangezien de prijzen dan aanzienlijk lager zouden moeten zijn.

Met deze basis informatie kunnen we helemaal niks. 10 zonnepanelen zegt niks. Lever je terug dan ga naar Eneco, heeft een hoge terugleververgoeding. Zoniet dan zoek de spreadsheet van @Cap op.
Hoezo eerst flexibel en in april lagere prijzen? We zoeken al lang iemand met die glazen bol.
Of lees je hier eerst in voordat je deze vraag stelt. Je bent waarschijnlijk gestopt op pagina 1 maar we zitten inmiddels op 594. Is wat erg gemakkelijk om hier binnen te vallen en zo’n vraag te stellen.

[ Voor 7% gewijzigd door robbies op 26-01-2022 23:28 ]

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Laatst online: 30-04 16:21

Superbeagle

Always smile

Ik begin me een lichtelijk te ergeren aan mensen die nieuw zijn in dit topic en
a) beginnen met de vraag “Dit is mijn situatie, welk(e) leverancier/contract raden jullie mij aan?” oid.
b)hoog en bij laag volhouden dat ze gelijk hebben over een bepaald subtopic. Bijv. dat vast/variabel verhaal.

Als men de moeite neemt om door de laatste vijf á tien pagina’s heen te scrollen, kom je vanzelf de sheet van Cap tegen. Je hoeft niet alle 600 pagina’s door te akkeren. Kom je er niet uit, dan willen wij graag helpen. Het is niet de bedoeling dat wij dat voor jou moeten gaan invullen en vergelijken.
Wat het tweede punt betreft, het is niet nodig om te blijven volhouden als meerdere mensen, die hier langer zitten je ongelijk geven. Zo’n contractbepaling is redelijk zwart-wit en geen mening. De meeste zaken zijn al helemaal uitgezocht en besproken. Als je iets nieuws vindt, dan is dat zeker welkom.

En ja, ik weet dat het beleid voorschrijft dat je het moet melden of mensen vriendelijk de weg moet wijzen. Ik ga ervan uit dat dit vriendelijk genoeg is. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RichieB
PeaceNlove schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:55:
[...]

Privacy en gegevensbescherming is anders ook een hot topic op tweakers. Ik snap best dat jij daar anders in staat, maar het is volgens mij voor meer mensen hier een goede reden om de meter administratief dicht te zetten
De privacy en gegevensbescherming voor slimme meters is wettelijk geregeld. Prima dat jij de afweging maakt dat dit voor jou niet voldoende is maar ik ben "een beetje tweaker" en mijn slimme meter staat administratief gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-04 21:41
Sacrada schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:53:

NLE variabel modelcontract. 0,24 kWh.
En teruglevering is kaal tarief.

Een tip. Veel bellen. Internet laat weinig zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
Superbeagle schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 23:37:
Ik begin me een lichtelijk te ergeren aan mensen die nieuw zijn in dit topic en
a) beginnen met de vraag “Dit is mijn situatie, welk(e) leverancier/contract raden jullie mij aan?” oid.
b)hoog en bij laag volhouden dat ze gelijk hebben over een bepaald subtopic. Bijv. dat vast/variabel verhaal.

Als men de moeite neemt om door de laatste vijf á tien pagina’s heen te scrollen, kom je vanzelf de sheet van Cap tegen. Je hoeft niet alle 600 pagina’s door te akkeren. Kom je er niet uit, dan willen wij graag helpen. Het is niet de bedoeling dat wij dat voor jou moeten gaan invullen en vergelijken.
Wat het tweede punt betreft, het is niet nodig om te blijven volhouden als meerdere mensen, die hier langer zitten je ongelijk geven. Zo’n contractbepaling is redelijk zwart-wit en geen mening. De meeste zaken zijn al helemaal uitgezocht en besproken. Als je iets nieuws vindt, dan is dat zeker welkom.

En ja, ik weet dat het beleid voorschrijft dat je het moet melden of mensen vriendelijk de weg moet wijzen. Ik ga ervan uit dat dit vriendelijk genoeg is. :)
_/-\o_

En als je je er niet in wil of kan verdiepen dan heb je altijd nog de optie om gebruik te maken van een energie switch service (wat dit forum dus niet is 8)7 )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:04
misschien handig om de sheet op te nemen in de topicstart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
Martin7182 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:27:
[...]

Dat is natuurlijk nogal situationeel. Dankzij dit topic ben ik overgestapt naar Greenchoice (consumentenbond) en nu is mijn terugverdientijd langer geworden omdat de inkoop van kWh bij mij gedaald is: ik betaal nu minder dan vorig jaar per kWh.

Nog los van het feit dat niet iedereen 3400 kWh kan opwekken met een installatie die 1300 euro heeft gekost, netjes hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mrVroom schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 00:28:
[...]

Dit modelcontract had ik ook gevonden en aangevraagd, maar:
- je krijgt volgens de letter van het contract geen modelcontract maar een variabel contract.
- ik heb na aanmelden gesproken met iemand van klantenservice, en mij werd verteld dat de tarieven nu maandelijks wijzigen (is ook in de media te vinden dat BE en NLE de tarieven nu maandelijks wijzigen).
- ik geloof er gezien de huidige marktprijzen niets van dat ze dit tarief nog lang gaan hanteren; ze kunnen zelfs de tarieven nog verhogen voor je levering start (staat ook in voorwaarden), en hoeven ze niet actief aan je informeren. Vervolgens heb je dan alsnog een opzegtermijn van 30 dagen. Dat mag allemaal niet volgens een ACM modelcontract, maar er staat dus geen letter in het toegestuurde variabele contract dat het een modelcontract betreft (en de voorwaarden zijn niet gelijk).

Ik ben daarom erg blij met de hier vermelde tip van 5 jaar vast bij EnergyZero; ik heb hem gelijk via zondergas aangevraagd! Die boete heb ik in met nominaal verbruik in 1 maand terugverdiend! Een faillissement rond volgende winter zou ook prima zijn: geen boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
torretje2012 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:33:
misschien handig om de sheet op te nemen in de topicstart?
Leest @Aardwolf hier nog wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweNL
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 25-02 14:20
Na leveringsdatum (35 dagen regeling) naar voren gehaald kunnen hebben naar 1 Maar bij BE. Heb ik ze daarna nog een mails gestuurd met dat ze in FAQ aangeven dat dat inprincipe na 21 dagen al kunnen leveren. Geen antwoord helaas.

Gebeld en aangegeven dat dit op hun site staat, kunnen ze niets mee... Daarna aangegeven dat ik wel naar een andere partij wil overstappen en snel aangesloten kan worden. Doen ze niets mee en ze laten me gewoon gaan... Bijzonder wel. Hij kon me enkel variabel tarief aanbieden voor de tussentijd die nog hoger is dan ik al heb nu. Hoe graag willen ze klanten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:28
BlauweNL schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:02:
Na leveringsdatum (35 dagen regeling) naar voren gehaald kunnen hebben naar 1 Maar bij BE. Heb ik ze daarna nog een mails gestuurd met dat ze in FAQ aangeven dat dat inprincipe na 21 dagen al kunnen leveren. Geen antwoord helaas.

Gebeld en aangegeven dat dit op hun site staat, kunnen ze niets mee... Daarna aangegeven dat ik wel naar een andere partij wil overstappen en snel aangesloten kan worden. Doen ze niets mee en ze laten me gewoon gaan... Bijzonder wel. Hij kon me enkel variabel tarief aanbieden voor de tussentijd die nog hoger is dan ik al heb nu. Hoe graag willen ze klanten? 8)7
Ze willen vooral klanten die zich laten oplichten. Kreeg net een bericht van een kennis van me die van 240€ naar 880€ per maand gaat na afloop van zijn vaste contract bij 'Budget' energie. Het gaat nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrehorst
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2022
Lord_Dain schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:05:
[...]

Ze willen vooral klanten die zich laten oplichten. Kreeg net een bericht van een kennis van me die van 240€ naar 880€ per maand gaat na afloop van zijn vaste contract bij 'Budget' energie. Het gaat nergens meer over.
Hier hetzelfde, zit bij Engie en ga straks over op variabel, 2,75 per m3 en 0,79 cent per KWH. En dan krijg ik van de helpdesk te horen dat de tarieven per 1 Feb weer wijzigen omdat ze voor 1 maand hebben ingekocht (variabel)? Ik vind het bizar dat dit zomaar mag... Zit al 4 jaar bij Engie maar ga nu toch echt weg daar. Gister aangemeld voor HVE en vanaf 25-02 levering voor 5 jaar van deze partij. Stuk goedkoper zeg ik...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Zondergas en HVE contracten staan erbij in de prijzensheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

[...]

Sterker nog, ik krijg een egaal grijze pagina zonder enige tekst op https://www.nle.nl :?

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 27-01-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:21

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Rrehorst schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Hier hetzelfde, zit bij Engie en ga straks over op variabel, 2,75 per m3 en 0,79 cent per KWH. En dan krijg ik van de helpdesk te horen dat de tarieven per 1 Feb weer wijzigen omdat ze voor 1 maand hebben ingekocht (variabel)? Ik vind het bizar dat dit zomaar mag... Zit al 4 jaar bij Engie maar ga nu toch echt weg daar. Gister aangemeld voor HVE en vanaf 25-02 levering voor 5 jaar van deze partij. Stuk goedkoper zeg ik...
Engie heeft al sinds 5 november geen relatief goedkope contracten meer door de schaarste en er was ook geen mogelijkheid meer om goedkoop gas te kopen na die tijd.

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
[...]

Het verbaast me dat mensen in deze tijd en Topic nog een modelcontracten durven aan te gaan.

Mooi, je hebt een contract gevonden met relatief lage tarieven. Echter, wie zegt dat de prijzen die je nu ziet de komende maanden hetzelfde blijven? In principe mogen ze de tarieven elke maand veranderen.

Gezien je een overstaptijd hebt van 30 dagen, zouden ze zelfs net voordat je contract start al mogen verhogen. Net buiten de wettelijke bedenktijd periode. Je hebt immers voor een variabel contract getekend. Of heb ik het hier mis en moeten ze minstens een maand voor dat bedrag leveren? Zelfs dan nog heb je het probleem in het slechtste geval voor een maand verschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-03 08:44
Cap schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:26:
Bedankt CAP !

Die HVE spreekt me op het moment erg aan, zat eerst de MediaMarkt aanbieding te overwegen maar HVE gaat daar nog net onder...
Ik zit nu bij Oxxio en die hebben op zich een mooie app om inzicht te krijgen van je verbruik, heeft iemand ervaring met HVE en of zij ook een app hebben ? Als ik naar HVE zoek op de Play Store (Android) krijg ik geen hits :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk ligt het aan mij hoor, maar ik zie HVE nog niet in de Sheets-file staan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-03 08:44
Smultie schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:50:
Waarschijnlijk ligt het aan mij hoor, maar ik zie HVE nog niet in de Sheets-file staan?
Enkel onder het tabje Normaal/daltarief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:04
Cap schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:26:
Is het ook een idee om de teruglever vergoeding in de tabel te verwerken? Er lopen immers vele tweakers rond met zonnepanelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
robbies schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 23:11:
[...]

Met deze basis informatie kunnen we helemaal niks. 10 zonnepanelen zegt niks. Lever je terug dan ga naar Eneco, heeft een hoge terugleververgoeding. Zoniet dan zoek de spreadsheet van @Cap op.
Hoezo eerst flexibel en in april lagere prijzen? We zoeken al lang iemand met die glazen bol.
Of lees je hier eerst in voordat je deze vraag stelt. Je bent waarschijnlijk gestopt op pagina 1 maar we zitten inmiddels op 594. Is wat erg gemakkelijk om hier binnen te vallen en zo’n vraag te stellen.
Beste Robbies1,

Excuses dat ik mijn situatie niet helemaal duidelijk heb uitgelegd. En ik hoef ook geen uitgebreid advies, de vraag was meer gesteld zodat ik een beetje in de juiste richting gestuurd kan worden, via de consumentenbond en Verenging eigen huis is er momenteel geen advies vanwege de huidige markt.
Vandaar dat ik de vraag nu hier stelde.

Ik volg het forum wel degelijk al een tijdje, en de spreadsheet die ik heb gevonden was alleen gebaseerd op Stroom & Gas, ik kom vrijwel nergens een goed advies tegen voor iemand met alleen stroom.
En nee ik heb inderdaad niet elke pagina gelezen.

Tevens heb ik vaak gelezen dat je vanaf april goedkoper een vast contract kan krijgen bij o.a. CB. Dit zou jij ook gezien moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
[...]

Dankjewel voor je tip!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

torretje2012 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:53:
[...]

Is het ook een idee om de teruglever vergoeding in de tabel te verwerken? Er lopen immers vele tweakers rond met zonnepanelen :)
Dat is al meermaals gevraagd en het antwoord is nee, ik ga dat niet doen. Daarom staat er ook in de sheet vermeld geen teruglevertarieven.

Het is al veel werk om bij alle leveranciers elke keer weer 6 tarieven (inc vastrechten) up to date te houden, je moet ze allemaal opzoeken. Ook nog teruglevertarieven erbij wordt teveel werk en de sheet wordt nog breder en onoverzichtelijker.

Mensen met teruglevering hebben vaak een totaal ander doel, namelijk zo hoog mogelijke tarieven waar ze op kunnen verdienen. Dat heeft een totaal andere urgentie. Deze sheet is bedoeld om mensen uit de brand te helpen die het slachtoffer zijn van exorbitante prijsstijgingen. ;)

Zoals al eerder gezegd, het staat iedereen vrij om de sheet aan te passen voor hun doel (teruglevertarieven, stroom-only producten) en net als deze sheet beschikbaar te maken via een publieke link. Maar ik heb daar nog geen respons op gekregen. Ook de respons op mijn vraag of mensen willen helpen met het bijhouden van de tarieven is euh... minimaal. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 27-01-2022 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
TIGER79 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Bedankt CAP !

Die HVE spreekt me op het moment erg aan, zat eerst de MediaMarkt aanbieding te overwegen maar HVE gaat daar nog net onder...
Ik zit nu bij Oxxio en die hebben op zich een mooie app om inzicht te krijgen van je verbruik, heeft iemand ervaring met HVE en of zij ook een app hebben ? Als ik naar HVE zoek op de Play Store (Android) krijg ik geen hits :(
TIGER79 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Bedankt CAP !

Zo te zien heeft enkel Zondergas een app (op Android) en natuurlijk EnergyZero. Voor HVE ervaring, zie een paar posts terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:21
Bij HVE lijkt het 5-jarige contract verdwenen—zie 'm niet meer terug in de opties... Geldt dat bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
@robbies

Geen stroom-only tarieven in de file ;) Deze had ik al eerder gezien en ook gevraagd of er een file van was, dus het antwoord om in deze file te kijken is niet juist. Maar goed bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

CarpeVentum schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:10:
Bij HVE lijkt het 5-jarige contract verdwenen—zie 'm niet meer terug in de opties... Geldt dat bij jullie ook?
Klopt, die pret was dan van korte duur. Zondergas heeft hem nog wel staan... voor nu. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TallyO
CarpeVentum schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:10:
Misschien is dit het gevolg van de toevoeging van de actie aan de spreadsheet?

Edit: ahnee, het zal wel weer door pepper komen. Daar werd deze actie een dag geleden op gepost.

[ Voor 14% gewijzigd door TallyO op 27-01-2022 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogba
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 10:55
Klopt, op de site was vanmorgen alleen flex beschikbaar en nu de opties 1,2 en 3 jaar.
Misschien beschikbare contracten op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Sacrada schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:13:
@robbies

Geen stroom-only tarieven in de file ;) Deze had ik al eerder gezien en ook gevraagd of er een file van was, dus het antwoord om in deze file te kijken is niet juist. Maar goed bedankt voor je reactie.
Je kan hem met een paar simpele handelingen aanpassen naar stroom only, namelijk door de gas zaken op 0 te zetten.

Het probleem zit hem echter niet daarin, maar in het feit dat stroom-only producten vaak andere tarieven hebben. Dat wordt dus dubbel zoveel werk en dubbel zoveel regels in de sheet. Zoals hierboven vermeld het staat iedereen vrij om de sheet even aan te passen naar stroom-only en de link daarvan beschikbaar te maken. Maar blijkbaar heeft niemand daar zin in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

drogba schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:15:
Klopt, op de site was vanmorgen alleen flex beschikbaar en nu de opties 1,2 en 3 jaar.
Misschien beschikbare contracten op?
Vanmorgen is een breed begrip. :) Ik heb ruim een uur geleden nog de tarieven voor 5 jaar op de HVE site zitten controleren, tbv het toevoegen aan de sheet.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 27-01-2022 13:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

TallyO schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Misschien is dit het gevolg van de toevoeging van de actie aan de spreadsheet?

Edit: ahnee, het zal wel weer door pepper komen. Daar werd deze actie een dag geleden op gepost.
Ja er zit hier iemand die continu wat hier langs komt op Pepper gooit. En daar ontstaat dan een onzin discussie over zaken die hier allang uitgeplozen en besproken zijn. :X

Het is ook jammer dat het gebeurt omdat de aanbieding dan sneller weg is. Krijg je er centen voor als je iets of Pepper zet of zo? Snap werkelijk niet waarom je dat zou doen, het plaatsen op zo'n gare aanbiedingen site, als je er hier op een kwaliteitssite als Tweakers ook over kan discussiëren. :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:59
Cap schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:19:
[...]

Ja er zit hier iemand die continu wat hier langs komt op Pepper gooit. En daar ontstaat dan een onzin discussie over zaken die hier allang uitgeplozen en besproken zijn. :X

Het is ook jammer dat het gebeurt omdat de aanbieding dan sneller weg is. Krijg je er centen voor als je iets of Pepper zet of zo? Snap werkelijk niet waarom je dat zou doen, het plaatsen op zo'n gare aanbiedingen site, als je er hier op een kwaliteitssite als Tweakers ook over kan discussiëren. :|
ik denk dat men het doet om de credits te krijgen voor het vinden van een deal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjbrrr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-02 15:09
Website van HVE werkt niet al te best vandaag.
Ik had eerder vandaag ook al eens dat het tarief van 5 jaar was verdwenen, even later kwam deze na een refresh weer terug. Ik zat daarna in de aanvraag van het contract en kreeg na bevestigen een foutmelding op de pagina. Nu eerst maar voor Zondergas gegaan, in de gedachte dat deze straks mogelijk ook weg is. Mocht de prijs bij HVE terugkomen, dan kan ik dit contract eventueel nog ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-04 14:45
Sacrada schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:13:
@robbies

Er zijn zat leveranciers waar je alleen stroom kunt afnemen. Dat geldt ook voor de leveranciers die in de spreadsheet staan. Dan vul je toch 0 in bij gas. Zo uit mijn hoofd weet ik dat powerpeers, vattenfall en budget dit doen. Is ook al vaker langs gekomen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-04 21:41
banaan-X schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:58:
[...]

Dit modelcontract had ik ook gevonden en aangevraagd, maar:
- je krijgt volgens de letter van het contract geen modelcontract maar een variabel contract.
- ik heb na aanmelden gesproken met iemand van klantenservice, en mij werd verteld dat de tarieven nu maandelijks wijzigen (is ook in de media te vinden dat BE en NLE de tarieven nu maandelijks wijzigen).
- ik geloof er gezien de huidige marktprijzen niets van dat ze dit tarief nog lang gaan hanteren; ze kunnen zelfs de tarieven nog verhogen voor je levering start (staat ook in voorwaarden), en hoeven ze niet actief aan je informeren. Vervolgens heb je dan alsnog een opzegtermijn van 30 dagen. Dat mag allemaal niet volgens een ACM modelcontract, maar er staat dus geen letter in het toegestuurde variabele contract dat het een modelcontract betreft (en de voorwaarden zijn niet gelijk).

Ik ben daarom erg blij met de hier vermelde tip van 5 jaar vast bij EnergyZero; ik heb hem gelijk via zondergas aangevraagd! Die boete heb ik in met nominaal verbruik in 1 maand terugverdiend! Een faillissement rond volgende winter zou ook prima zijn: geen boete.
Oei daar schrik ik wel van. In mijn contract staat dat op 1 januari en 1 juli wordt gewijzigd.
Ook in mijn contact met de klantenservice geven ze aan: ACM moet je goedkeuring vragen voor maandelijks wijzigen.
Daarnaast vind ik het wel een te nemen gok. Ik ben scherp op deze materie. Plus ben jurist en procedeer graag als hobby. Dus mijn voorwaarden lezend + de mondelinge toelichting gok ik het.
Ik zit nu op 60 cent kwh variabel en het gaat mij vooral om februari en maart. Daarna zonniger en minder koud. Dan heb ik weer lucht voor overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
Weet iemand waar je inlogt voor Zondergas? Heb bij de aanmelding een typefout gemaakt in mijn mail adres en heb dus geen bevestiging kunnen zien 8)7 8)7 8)7

Al gebeld uiteraard maar Zondergas is tussenpartij dus zal wel ergens bij EnergyZero uitkomen om in te loggen en te laten aanpassen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:17
Tony023 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:52:
Weet iemand waar je inlogt voor Zondergas? Heb bij de aanmelding een typefout gemaakt in mijn mail adres en heb dus geen bevestiging kunnen zien 8)7 8)7 8)7

Al gebeld uiteraard maar Zondergas is tussenpartij dus zal wel ergens bij EnergyZero uitkomen om in te loggen en te laten aanpassen |:(
Hier: https://energie.zondergas.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:05
Ik vind het wel bizar hoeveel labels Energy Zero hanteert.

https://www.energyzero.nl/energiepartners

Kan zo'n label failliet gaan als ze achteraf te duur moeten inkopen voor de tarieven die ze nu vragen bij de langjarige vaste contracten? Of moet daarvoor Energy Zero zelf failliet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
Thanks! Kan in ieder geval in mijn dashboard en bevestiging+contract inzien *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:41
Bard1982 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:00:

Kan zo'n label failliet gaan als ze achteraf te duur moeten inkopen voor de tarieven die ze nu vragen bij de langjarige vaste contracten? Of moet daarvoor Energy Zero zelf failliet gaan?
Dat hangt er vanaf of een label als een aparte BV is neergezet of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichieB

Aangezien alleen EnergyZero een vergunning heeft van de ACM zal je een contract afsluiten met EnergyZero lijkt me? De labels zijn geen eigen juridische entiteit maar onderdeel van EnergyZero b.v.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:58

Moet je eens kijken naar service house. De erergietak van coolblue.
https://servicehouse.nl/partners (let op, je kan de lijst langer maken)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hongy
  • Laatst online: 18:59
menzo schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:22:
[...]

Moet je eens kijken naar service house. De erergietak van coolblue.
https://servicehouse.nl/partners (let op, je kan de lijst langer maken)
dank net op pepper gezet voor de credits...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartN
  • Laatst online: 28-01-2022
M'n contract bij NLE loopt af per 30 maart en ik kreeg een verlengaanbod. Dat was even schrikken... van 110 per maand naar 215 euro per maand. Ik besloot het even af te wachten in de hoop dat de prijzen wellicht nog de juiste kant op zouden gaan wijzigen, maar toen ik opnieuw inlogde in mijn NLE account was het verlengaanbod opeens verhoogd naar 245 euro...
Inmiddels via een collega (en dit topic op Tweakers) op het spoor van HVE gekomen en na een dagje lezen en wikken en wegen, heb ik maar niet nog verder afgewacht en gisteren een 5 jarig contract afgesloten bij HVE met een maandbedrag van 118 euro.
Ik moet zeggen dat voelt best als een opluchting... Voor een vergelijkbaar bedrag als ik nu zit en dan 5 jaar vast. Mocht ik na een tijdje toch willen / moeten switchen dan heb ik de boete er allang uit als ik kijk naar het tarief wat ik bij NLE zou gaan betalen, dus daar ben ik niet zo bang voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TallyO
Cap schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:19:
[...]

Volgens mij gaat het om de status die je hebt bij Pepper. Je krijgt namelijk punten voor je post. En dan ben je de held voor het spotten voor velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:16
Wat een onzin. De hele energie ellende gaat toch iedereen aan?
Ik volg beide… en ik zie ook aanbiedingen van Pepper op tweakers voorbij komen.
Je zal nu gewoon snel moeten schakelen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:55
TallyO schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Volgens mij gaat het om de status die je hebt bij Pepper. Je krijgt namelijk punten voor je post. En dan ben je de held voor het spotten voor velen.
en Pepper is de lachende derde, want die strijken de volledige commissie op _/-\o_
Paar winacties per jaar en voila, goed businessmodel O-)

Nu kom ik er graag trouwens, staan soms wel goede deals op. Zeker als je iets wilt, maar nog niet echt nodig hebt. En heel soms post ik er zelf ook wel wat.

Maar het niveau.... pfff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

SpeedyDH schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:50:
Ik volg beide… en ik zie ook aanbiedingen van Pepper op tweakers voorbij komen.
Je zal nu gewoon snel moeten schakelen…
Maar niks mis met het in je eigen community eerst bekend maken toch?
Tweakers is wel iets meer dan een goedkope-deals site. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:16
Cap schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Maar niks mis met het in je eigen community eerst bekend maken toch?
Tweakers is wel iets meer dan een goedkope-deals site. :)
Oh zeker niet en ik waardeer mensen die de moeite nemen om dit allemaal bij te houden en uit te zoeken.
Maar het is een openbaar forum... en soms gaat info van hier naar Pepper net zo goed als dat er info van anders sites op Tweakers komt.... maar we gaan off-topic :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ondertussen zijn de 'servers' van Leaseplan Energy al 2 dagen 'overbelast' ondanks dat je er niks meer kan afsluiten. ;) :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZRTuD55DR3ykcdFhUXH5JUArsY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oHi5pzx8egdd1e9vKU0ctVLL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indoow
  • Laatst online: 15-01 14:53
Cap schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:37:
Ondertussen zijn de 'servers' van Leaseplan Energy al 2 dagen 'overbelast' ondanks dat je er niks meer kan afsluiten. ;) :P

[Afbeelding]
Hoe zou dat nou komen? Haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Teveel aanvragen binnen voor het langlopende vaste prijs contract en het directeurtje heeft besloten om ipv de melding dat ze momenteel geen goed vaste prijs contract kunnen aanbieden er een kul verhaaltje op te zetten. :)
Pagina: 1 ... 149 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4