Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 148 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.164.054 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Cmkl75 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:28:
[Afbeelding]

Erg raar
Dit heb ik nooit meegemaakt eerst met Ideal betalen en daarna volgt automatisch incasso
Iets is niet pluis :|
Wellicht omdat ze de machtiging later pas regelen maar toch graag de betaling voor de 1e maand willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 23:27
Ik ben her en der met een vriendin wat modelcontracten aan het doorlopen om mij/ons in te lezen.

Ik vind nergens iets over de verlaging van de energiebelasting door de overheid.
Ook in dit topic vind ik geen concreet voorbeeld maar het kan zijn dat het beschreven is onder een andere noemer? Hoe gaat dit in zijn werk? Wordt dit verrekend bij een nieuw contract door de energieleverancier net als de andere overheidskortingen als kleinverbruiker (woonadres)? Of regelt de Belastingdienst dit net als dat je evt. inkomstenbelasting terug krijgt. Gewoon plop op je rekening :> o.v.v. verlaging van de energiebelasting.

Bij de rijksoverheid lees ik enkel:
'De belastingkorting op de energierekening wordt verhoogd' en verder een hele hoop ambtenaren taal.

[ Voor 11% gewijzigd door kelly.hipolito op 26-01-2022 12:43 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 19:01

Tijntje

Hello?!

Je weet wel met wie je zaken doet.
https://www.hve-nl.com/team/
Zit zelf ook heel erg te twijfelen enkel elektra bij ze te doen voor 5 jaar.
Met ons verbruik van 8000 kWh is dat wel de moeite

[ Voor 9% gewijzigd door Tijntje op 26-01-2022 12:32 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-10 16:56
Cap schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:12:
[...]

Top, als ze wat anders roepen / niet begrijpen (rekenen is meestal niet sterkste punt van klantenservice): eronder in hetzelfde overzicht staan de tarieven uitgesplitst in inkoop / energiebelasting / ODE / kaal tarief. Dan kunnen ze het tarief + inkoopkosten zelf ff optellen en zien dat dit dus NIET inc energiebelasting / ODE is, terwijl dat uitdrukkelijk wel zo staat vermeld in het blauwe vlak over de all-in tarieven. ;)
Fout is bij ze bekend maar kan niet controleren of het opgelost is want je kan geen contract afsluiten momenteel! O-)

Heb nu meerdere contracten aangevraagd, even paar dagen laten bezinken (14 dagen bedenkperiode) en dan een keuze maken welke ik aanhoud. HVE is momenteel wel het goedkoopst en ik heb het contract van ze ontvangen. Leaseplan Energy geeft aan dat ze het contract nog toestuurt, stond wel goed in hun systeem gaven ze aan. Maar kan niet meer inloggen en online dus niks inzien, dus dit wekt wat minder vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:35
[Afbeelding]

Erg raar
Dit heb ik nooit meegemaakt eerst met Ideal betalen en daarna volgt automatisch incasso
https://www.hve-nl.com/en...stelde-vragen/betalingen/
4.3.3 Waarom moet ik de eerste factuur met iDeal betalen?
Om uw aanvraag af te ronden, moet u altijd een aanbetaling doen. Deze aanbetaling is de eerste factuur van het maandbedrag. Deze betaling vindt altijd plaats via iDEAL. Ook wanneer er is gekozen voor de betaalmethode ’Automatische incasso’. Zo controleren wij of de betaling(en) goed verlopen.

4.3.3.1 Geen toegang tot online bankieren?
Bent u niet in de gelegenheid om de diensten van iDEAL te gebruiken, neem dan contact op met onze klantenservice.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

belly89 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:48:
[...]
Ik heb dit maandag gedaan maar direct een bevestiging gehad en ook de mogelijkheid om in te loggen. Dus lijkt me dat het vrijdag bij jou toch niet goed gegaan is?
Oke. Zojuist opnieuw ingevuld. Nu wel direct bevestiging en is mijn online omgeving aangemaakt.

Wel staat er dat ik pas vanaf 11-04 energie kan krijgen, terwijl mijn huidige contract tot 04-04 loopt. Zo maar eens bellen of ik deze data op elkaar kan laten aansluiten.

[ Voor 112% gewijzigd door spartacusNLD op 26-01-2022 13:03 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cmkl75
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-01 22:11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 20:57
belly89 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:35:
[...]Leaseplan Energy geeft aan dat ze het contract nog toestuurt, stond wel goed in hun systeem gaven ze aan. Maar kan niet meer inloggen en online dus niks inzien, dus dit wekt wat minder vertrouwen.
https://energy.leaseplanenergy.com/login

Ik had hem opgeslagen...

[ Voor 3% gewijzigd door pms1 op 26-01-2022 13:00 ]

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:07
Kwam een paar pagina's terug iets tegen van Groene Stroom Lokaal. Kende ik niet eens. In Breda kun je dus nu 22 cent dal en 27 cent piek inclusief belasting afsluiten voor 3 jaar. Lijkt me goede deal, dus direct gedaan. (heb alleen stroom).

Dank!

Edit: toch maar weer geannuleerd. Tarieven gaan nog wel dalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Bard1982 op 26-01-2022 18:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
[Afbeelding]

Erg raar
Allianzdirect werkt ook zo dus om nou te zeggen "Iets is niet pluis" :S
Je kent het niet dat zal het zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
TvanW schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Allianzdirect werkt ook zo dus om nou te zeggen "Iets is niet pluis" :>
Je kent het niet dat zal het zijn. ;)
Waarschijnlijk :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:53
Zojuist een 5-jarig gascontract afgesloten bij HVE. Ben nog wel huiverig om weg te gooien wat ik nu heb: Delta drie jaar vast voor € 1,20 per m3.

Ik zou obv 900 m3 per jaar ongeveer 125 euro besparen en heb twee jaar langer vaste tarieven. Daar staat tegenover dat Delta onderdeel is van Vattenfall en het risico op faillissement daar veel kleiner is.

Nog 14 dagen bedenktijd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Ook overgestapt naar HVE met enkel elektra met een 5 jaar contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Ebbie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:18:
Zojuist een 5-jarig gascontract afgesloten bij HVE. Ben nog wel huiverig om weg te gooien wat ik nu heb: Delta drie jaar vast voor € 1,20 per m3.

Ik zou obv 900 m3 per jaar ongeveer 125 euro besparen en heb twee jaar langer vaste tarieven. Daar staat tegenover dat Delta onderdeel is van Vattenfall en het risico op faillissement daar veel kleiner is.

Nog 14 dagen bedenktijd.....
5 jaar is erg lang. Grote kans op een recessie dit of volgend jaar (het begin is mogelijk al daar kijkende naar de beurs). Dan daalt de vraag naar olie en daalt de prijs.

Moet Rusland alleen niet Oekraïne binnenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:14
henkebek schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:38:
[...]

5 jaar is erg lang. Grote kans op een recessie dit of volgend jaar (het begin is mogelijk al daar kijkende naar de beurs). Dan daalt de vraag naar olie en daalt de prijs.

Zo kun je nog wel even doorgaan... 8)7 Dan betaal je of de opzegboete of de nieuwe leverancier neemt hem over. Prima keuze die 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
[...]

Tsja dan kan ik er altijd vanaf door de boete te betalen. Dat is prima te doen. Een failissement daarentegen is minder leuk. Daarnaast is de Melding Onterechte Incasso route niet bruikbaar want je moet via je bank online een machtiging afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EnUOwG59jbV6lgDOjk2TY4bctJs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LN3YleKSX8u7msLWJjtzVYm0.jpg?f=fotoalbum_large

Wat betekent die bedrag tussen die haakjes tot 1/2/3 jaar bij 5 jr zie ik het dan weer niet staan?
Iemand mischien een uitleg?
Alvast bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rensjuh
Cmkl75 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:42:
[Afbeelding]

Wat betekent die bedrag tussen die haakjes tot 1/2/3 jaar bij 5 jr zie ik het dan weer niet staan?
Alvast bedankt
Dat je dat per maand meer betaald t.o.v. het maandbedrag wanneer je een contract voor 5 jaar afsluit.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 10:29
Cmkl75 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:42:
[Afbeelding]

Alvast bedankt
Verschil tov de 5 jaar prijs

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cmkl75
Rensjuh schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:43:
[...]

Dat je dat per maand meer betaald t.o.v. het maandbedrag wanneer je een contract voor 5 jaar afsluit.
Oee wauw slim thanks 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
Bij groene stroom lokaal nu alleen maar de hoge flex tarieven beschikbaar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
-Muncky- schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Zo kun je nog wel even doorgaan... 8)7 Dan betaal je of de opzegboete of de nieuwe leverancier neemt hem over. Prima keuze die 5 jaar.
Het gekke is dat bijna niemand de tarieven voor langere tijd heeft vastgezet toen energie spotgoedkoop was, en nu het recordduur is zie ik veel mensen hier met extreem lange contracten. Dat is een omgekeerde logica die ik niet zo goed kan snappen. Als t is om de wintermaanden door te komen dan is het nog wel logisch, maar als t bijv. pas in april ingaat dan zou ik persoonlijk (zeker als je zonnepanelen hebt) nog even wachten.

Maar het is een vrije markt en iedereen mag zijn eigen afweging maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

[...]

Met alleen elektra is de opzegboete niet zo spanned en heel snel terugverdiend
https://www.hve-nl.com/en...e-vragen/energiecontract/
Ontvangt u zowel stroom als gas van ons, dan is er sprake van twee energieaansluitingen. De opzegboetes vindt u hieronder.
  • Korter dan 1,5 jaar = €50,- per energieaansluiting
  • 1,5 tot 2 jaar = €75,- per energieaansluiting
  • 2 tot 2,5 jaar = €100,- per energieaansluiting
  • Langer dan 2,5 jaar = €125,- per energieaansluiting

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 10:18
Ik snap dat niet he...

Kwh en m3 prijzen in 500 jaar nog nooit zo hoog geweest (ok, het is iets gezakt) en dan gaat de mensch een 3 of 5 jarig contract afsluiten :X

Geen id, maar ik voel me daar niet goed bij. Kans dat het weer iets gaat zakken dit jaar lijkt me realistisch. En dan betaal je x jaar een te hoog bedrag. Maargoed, dat ben ik.

Krijg in februari Frank Energie en dan zie ik wel hoe t dit jaar loopt, kan altijd binnen een maand naar iets anders overstappen. Gezien ik met solar en een zelfbouw LiFePo4 accu, enkel snachts (tegen laagste markt tarief) iets van stroom hoef af te nemen is wel een leuke hobby. Kan in ieder geval de pieken altijd ontwijken.

Jm2c.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbie
PCJR schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:54:
Ik snap dat niet he...

Kwh en m3 prijzen in 500 jaar nog nooit zo hoog geweest (ok, het is iets gezakt) en dan gaat de mensch een 3 of 5 jarig contract afsluiten :X

Geen id, maar ik voel me daar niet goed bij. Kans dat het weer iets gaat zakken dit jaar lijkt me realistisch. En dan betaal je x jaar een te hoog bedrag. Maargoed, dat ben ik.

Krijg in februari Frank Energie en dan zie ik wel hoe t dit jaar loopt, kan altijd binnen een maand naar iets anders overstappen. Gezien ik met solar en een zelfbouw LiFePo4 accu, enkel snachts (tegen laagste markt tarief) iets van stroom hoef af te nemen is wel een leuke hobby. Kan in ieder geval de pieken altijd ontwijken.

Jm2c.
Iets met afkopen van risico op prijsstijging. Bij een prijsdaling betaal je de boete en is de maximale schade € 250 bij zowel gas als elektriciteit contract. Bij een flinke stijging heb ik geen last.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rensjuh
Ik snap dat niet he...

Als ik nu de prijzen vergelijken, 150 euro bij HVE of 280 euro bij BE (met verlengen) dan scheelt me dat 130 euro per maand.
Als ik nu minstens 2 maanden blijf bij HVE heb ik de opzegboete t.o.v. verlengen bij BE er al uit.
Waarom zou ik dan nu meer betalen bij BE (of ergens anders)?
Het scheelt me bij HVE zoveel per maand dat ik t.o.v. BE na 2 maanden alsnog zo ongeveer kosteloos op kan zeggen en de switch kan maken naar een andere leverancier.

Jm2c :)

Maar hé, ieder zijn eigen visie natuurlijk :)

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik snap dat niet he...

Jm2c.
Ik snap dat wel. Als je nu op giga hoge variabele tarieven zit, dan sluit je een 3 of 5 jarig contract af met tarieven die de helft zijn van de variabele tarieven. Als de tarieven dan over een tijdje nóg verder zijn gezakt, stap je weer over naar een andere aanbieder. Die betaald vaak voor jou de opzegboete (vastgestelde hoogte door ACM). Zo hop je gewoon door.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-10 06:40
Ik snap dat niet he...

Jm2c.
Met een verbruik van 0 qua stroom ivm zonnepanelen en 450m3 gas per jaar hoef ik 5 jaar er iig niet naar om te kijken. Ik verwacht niet dat de gasprijs snel weer onder de euro kruipt, die is de afgelopen jaren alleen maar gestegen. Ik was ook altijd van de jaarcontracten, maar nu ben ik voorlopig zeker van die prijs 8)

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 10:18
Rensjuh schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:57:
[...]

Als ik nu de prijzen vergelijken, 150 euro bij HVE of 280 euro bij BE (met verlengen) dan scheelt me dat 130 euro per maand.
Als ik nu minstens 2 maanden blijf bij HVE heb ik de opzegboete t.o.v. verlengen bij BE er al uit.
Waarom zou ik dan nu meer betalen bij BE (of ergens anders)?
Het scheelt me bij HVE zoveel per maand dat ik t.o.v. BE na 2 maanden alsnog zo ongeveer kosteloos op kan zeggen en de switch kan maken naar een andere leverancier.

Jm2c :)

Maar hé, ieder zijn eigen visie natuurlijk :)
Waarom niet naar een MijnDomijn/Frank Energie? Dan betaal je way minder dan bij BE, en je zit nergens aan vast (een maandje ja).

In mijn geval heb ik alleen maar aanbiedingen van 1.80/1.90 per m3 gas als ik een 1 jarig contract zoek. Keuze was snel gemaakt :>

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloempotgooier
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-06-2023
Freekers schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:01:
[...]

Als de tarieven dan over een tijdje nóg verder zijn gezakt, stap je weer over naar een andere aanbieder. Die betaald vaak voor jou de opzegboete (vastgestelde hoogte door ACM). Zo hop je gewoon door.
Het is soms wel dat wanneer je binnen het contract ook weer bij die nieuwe leverancier weggaat, de opzegboete die ze eerder voor jou hebben vergoed, weer terug moet betalen.
Wel iets om even heel goed in de voorwaarden te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-10 07:23

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Even kort mijn situatie:

ik kom van Naked Energy af, daarna overgenomen door DGB met hun woekerprijzen (zie Afhandeling faillissement Naked Energy).
Direct overgestapt naar Vattenfall 1 jaar flex contract.

Alles inclusief btw, toeslagen en belastingen:

Huidig Vattenfall contract:
enkel: 0,425/kwh
gas: 1,993/m3

Nu heb ik een aanbod liggen door EnergieDirect met de volgende tarieven:

t/m 30-04-2022:
hoog: 0,52/kwh
laag: 0,46/kwh
gas: 2,177/m3

Vanaf 01-05-2022:
hoog: 0,345/kwh
laag: 0,311/kwh
gas: 1,524/m3

en dan vanaf 01-05-2023 nog eens 30% eraf
en dan vanaf 01-05-2024 nog eens 20% eraf

dan kom je weer uit op de prijzen die we voor de corona ongeveer betaalden....

Wat zouden jullie doen in deze situatie ? accepteren en voor 3 jaar de boot in, of toch even wachten en straks in de zomer kijken ?

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
PCJR schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Waarom niet naar een MijnDomijn/Frank Energie? Dan betaal je way minder dan bij BE, en je zit nergens aan vast (een maandje ja).

In mijn geval heb ik alleen maar aanbiedingen van 1.80/1.90 per m3 gas als ik een 1 jarig contract zoek. Keuze was snel gemaakt :>
Omdat je dan om exact dezelfde redenen de eerste maanden juist duurder uit bent. Het is gewoon een netto berekening die voor iedereen anders uitvalt. Hoe meer verbruik, hoe meer voordeel je hebt bij tijdelijk voor een lage prijs vastzetten en vervolgens vervroegd overstappen (mits het goedkoper wordt he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
[...]

Mijn Domein:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zAfaNuJ2JH1HMnuh27OeTg6UqeM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xaU5yiBe29qLuuJVQyYyRIuN.png?f=user_large

Frank Energie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lS1yIvpLdpKRu1QuTIGbFFdv37Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C71sBpaxout3ZsoybDSiIJMW.png?f=user_large

Mijn Domein scheelt maar 10 euro per maand t.o.v. BE (2 maanden ==> boete er uit).
Frank Energie is nog iets goedkoper, 40 euro t.o.v. BE (3 maanden ==> boete er uit).
In beide gevallen ben ik nu dus alsnog goedkoper uit als ik het over een paar maanden opzeg en de boete betaal...

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Dit inderdaad, ik zit nu nog bij Eneco met deze prijzen all-in
  • Normaaltarief € 0,2154 per kWh
  • Daltarief € 0,1997 per kWh
Dit loopt af per Februari, als ik dan variabele moet gaan betalen zijn het bedragen van 0,40 to 0,60 per kWh
Bij HVE ben ik nu voor 5 jaar een stuk voordeliger uit all-in
  • Normaaltarief € 0,24718 per kWh
  • Daltarief € 0,20872 per kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
Sjoerdfoto schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:22:
Even kort mijn situatie:

ik kom van Naked Energy af, daarna overgenomen door DGB met hun woekerprijzen (zie Afhandeling faillissement Naked Energy).
Direct overgestapt naar Vattenfall 1 jaar flex contract.

Alles inclusief btw, toeslagen en belastingen:

Huidig Vattenfall contract:
enkel: 0,425/kwh
gas: 1,993/m3

Nu heb ik een aanbod liggen door EnergieDirect met de volgende tarieven:

t/m 30-04-2022:
hoog: 0,52/kwh
laag: 0,46/kwh
gas: 2,177/m3

Vanaf 01-05-2022:
hoog: 0,345/kwh
laag: 0,311/kwh
gas: 1,524/m3

en dan vanaf 01-05-2023 nog eens 30% eraf
en dan vanaf 01-05-2024 nog eens 20% eraf

dan kom je weer uit op de prijzen die we voor de corona ongeveer betaalden....

Wat zouden jullie doen in deze situatie ? accepteren en voor 3 jaar de boot in, of toch even wachten en straks in de zomer kijken ?
Ik had de keuze wel gemaakt.

We hebben nog maar twee zware wintermaanden resterend. De bedrijven die om konden omvallen zijn al omgevallen. Natuurlijk hebben we weer een volgende winterperiode aan het einde van het jaar.
Mochten er toch berichten komen dat EnergyZero er niet goed voor staat of omvalt, dan kan je in april ,wanneer de prijzen gunstiger zijn, een contract bij een wat groter partij afsluiten. Ik bespaar in ieder geval 100 euro per maand met dat 3-jarig contract; die overstapboete heb ik er dus na 2,5e maand wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKW
  • Laatst online: 22-10-2023

SKW

Dag allemaal,

Ik zit nu bij oxxio en vanaf 29 januari bij coolblue energie met een variabel contract. De eerste betaling aan coolblue is inmiddels vandaag gedaan.

Nu zie ik hier veelvuldig HVE voorbij komen. Dus wil graag richting HVE overstappen gezien het enorme prijsverschil met coolblue. Echter, wanneer ik het contract wil afsluiten via HVE krijg ik de vraag vanaf wanneer de ingangsdatum. Moet ik hier zsm aanvinken (25-02-2022) of een andere datum opgeven gezien mijn huidige variabel contract bij coolblue?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
SKW schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:41:
Dag allemaal,

Ik zit nu bij oxxio en vanaf 29 januari bij coolblue energie met een variabel contract. De eerste betaling aan coolblue is inmiddels vandaag gedaan.

Nu zie ik hier veelvuldig HVE voorbij komen. Dus wil graag richting HVE overstappen gezien het enorme prijsverschil met coolblue. Echter, wanneer ik het contract wil afsluiten via HVE krijg ik de vraag vanaf wanneer de ingangsdatum. Moet ik hier zsm aanvinken (25-02-2022) of een andere datum opgeven gezien mijn huidige variabel contract bij coolblue?

Alvast bedankt!
Volgens mij kun je het niet via het portaal vervroegen dus inderdaad zsm aanvinken. Wellicht kan dat via de telefoon wel gedaan worden. Is het iemand al gelukt? Ik krijg ze niet aan de lijn... zal wel druk zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKW
  • Laatst online: 22-10-2023

SKW

TallyO schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:44:
[...]

Volgens mij kun je het niet via het portaal vervroegen dus inderdaad zsm aanvinken. Wellicht kan dat via de telefoon wel gedaan worden. Is het iemand al gelukt? Ik krijg ze niet aan de lijn... zal wel druk zijn. ;)
Moet ik coolblue zelf opzeggen? En mijn contract begint bij coolblue vanaf 29 jan, is zsm via HVE dan niet te vroeg met inachtneming van 1 maand opzegtermijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
TallyO schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:44:
[...]

Heb ze een mailtje gestuurd.
Mijn huidige contract loopt af op 21-02, startdatum nieuwe contract zou 26-02 zijn.
Gevraagd of dit aangepast kan worden naar 22-02.

Antwoord:
quote: HVE
Goedemorgen Rens,

Ik ontving zojuist je telefoon notitie in mijn mailbox, betreffende het eerder in laten gaan van het contract. Normaal gesproken willigen wij dergelijke verzoeken niet in, maar voor die paar dagen zal ik even informeren of we een uitzondering kunnen maken.

Ik kom er later vandaag even bij je op terug.

Met vriendelijke groet,
HVE is er nog niet op teruggekomen, dus of het wel of niet lukt weet ik nog niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rensjuh op 26-01-2022 15:00 ]

PV Output

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-09 17:21
[...]

Way minder? Dan heb je toch niet echt de moeite genomen om je te verdiepen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
SKW schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:52:
[...]

Moet ik coolblue zelf opzeggen? En mijn contract begint bij coolblue vanaf 29 jan, is zsm via HVE dan niet te vroeg met inachtneming van 1 maand opzegtermijn?
Als het goed is zorgt de nieuwe partij altijd voor de opzegging van het oude contract. Wat betreft het opzegtermijn heb je gelijk, maar ik ga ervan uit dat zo'n partij wel weet wat het protocol hierbij is.

Het zal overigens vast wel eens voorbij zijn gekomen op deze forum. Wie is goed in zoeken :)? Ikzelf ga in ieder geval voor de zekerheid eens bellen. Morgenvroeg, want nu krijg ik ze niet aan de lijn.

[ Voor 12% gewijzigd door TallyO op 26-01-2022 15:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Muncky-
Update persoonlijke/huidige situatie:

Per 01/02 bij PowerPeers voor elektra - modelcontract a 0,329716 per kWh
Tot 15/02 bij Budget Energie voor gas - modelcontract a 0,91 per m3

Toch maar de overstap maken naar 5 jaar HVE denk ik nu, per 01/03 tegen:

- Elektra normaal 0,2471709 kWh
- Elektra dal 0,2087109 per kWh
- Gas 1,0687512 per m3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 19:10

Superbeagle

Always smile

Bloempotgooier schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:20:
[...]
Het is soms wel dat wanneer je binnen het contract ook weer bij die nieuwe leverancier weggaat, de opzegboete die ze eerder voor jou hebben vergoed, weer terug moet betalen.
Wel iets om even heel goed in de voorwaarden te lezen.
Als dat niet heel duidelijk en expliciet met verwijzingen staat in jouw contract en/of het terugbetalen van die vergoeding niet meer in verhouding staat tot de maximale opzegvergoedingen zoals vastgesteld door de ACM dan veegt een rechter dat zo van tafel.

Je hoeft niet bang te zijn dat je (veel) meer hoeft te betalen dan de normale opzegvergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14
Ik begin met die tarieven van HVE toch wel erg te twijfelen of ik het niet toch maar vast moet gaan zetten. Ik betaal nu 1,5844 voor een m3 gas en als ik naar HVE ga is dat 1,06876

Ik wilde eigenlijk afwachten wat de tarieven in april gaan doen. Maar als ik alleen al naar mijn gasverbruik kijk scheelt dat alleen in maart al zo'n 50 tot 100 euro.

Misschien toch het risico maar afkopen. Zoals anderen ook al regelmatig aangeven, kunnen we niet in de toekomst kijken. Maar met alle onzekerheden verwacht ik niet dat we op korte termijn een nog veel goedkopere gasprijs gaan vinden.

@Cap wellicht kan je HVE ook toevoegen aan je overzichtje.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik kan HVE wel gaan toevoegen maar je ziet hoe dat met Leasplan gegaan is. Dan is het binnen de kortste keren afgelopen met de mogelijkheid om af te sluiten als de aanbieding op Pepper of zo komt.

Mijn voorkeur neigt er dus naar dat iedereen gewoon even zelf de sheet download en zijn eigen tarieven / verbruik erin zet. Wat denken jullie ervan?

En waar ik ook over nadenk:
Heeft er eventueel iemand van jullie tijd en zin om de sheet ook up to date te houden?
Meerdere handen maken lichter werk. Beloning: waardering van mede-tweakers. ;)

Mijn eis is dat het wel iemand is die echt zorgvuldig is / redelijk kan rekenen en die een beetje handig is met zo'n spreadsheet (op zich niet moeilijk). Want aan verkeerde prijzen of een overhoop gehaalde sheet hebben we niks.

Iemand die minimaal om de dag de prijzen wil controleren mbv de aanbiedingen die op gaslicht.com staan (totaalbedragen checken voor wijziging) en nog wat losse aanbieders. Modelcontracten moeten ook regelmatig gecontroleerd worden maar dat kan denk ik wel wekelijks.

[ Voor 50% gewijzigd door Cap op 26-01-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 17:52
Cap schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:20:
Ik kan HVE wel gaan toevoegen maar je ziet hoe dat met Leasplan gegaan is. Dan is het binnen de kortste keren afgelopen met de mogelijkheid om af te sluiten als de aanbieding op Pepper of zo komt.

Mijn voorkeur neigt er dus naar dat iedereen gewoon even zelf de sheet download en zijn eigen tarieven / verbruik erin zet. Wat denken jullie ervan?
HVE staat ook al op Pepper (en wordt daar wel redelijk met de grond gelijk gemaakt maar goed...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmer93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15

Lijkt me een goed idee alleen de optie om geen gas mee te nemen is er nog niet. Als hij er wel is hoe werkt dat dan? Is namelijk nu nog steeds niet makkelijk inzichtelijk wat het totaal kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-10 10:06
Goedemiddag,

Ik heb een account aangemaakt voor dit topic.
Mijn contract bij BE loopt 9 feb af.
Warmtepomp, nieuwbouw. Verwachting 5100kwh.

Bellen met NLE levert op: modelcontract variabel (1 juli 2022 weer wijziging tarief)
0,24 cent KWH
0,23 centt KWH
Teruglevering is kaal tarief stroom.

Ik heb het gedaan.
Reactie of ze tussentijds niet toch gaan verhogen:
Aardig veel zekerheid. Die zinsnede doelt op hetgeen in artikel 2.1 staat, ik citeer: ''Ook andere, uitzonderlijke, omstandigheden kunnen een reden zijn om de leveringskosten te veranderen, in dat geval zal deze reden duidelijk aan u uitgelegd worden. • Bij onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden kan NLE de leveringskosten ook op andere momenten aanpassen.', dat is dus afhankelijk van het geval, het mogen duidelijk zijn dat het wel echt moet gaan om uitzonderlijke omstandigheden. Wat uitzonderlijk in deze is wordt dan altijd getoetst door ACM. Denk dan aan mega stijgingen ineens bijvoorbeeld. Het is in geval van een modelcontract meer in artikel die wordt toegevoegd om ons 'juridisch' in te dekken indien zich een uitzonderlijke omstandigheid voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Ik ben nog jong en groen als gras.
Voor de Tweakers met levenservaring:

Wat als je energie vast zet voor meerdere jaren en je situatie veranderd (kids, van het gas af, verhuizing).
Koop je dan eventuele extra energie in tegen op dat moment geldende modelcontract tarieven of het tarief wat je meerjarig hebt vastgezet?

Dank. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
DjeezD schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:26:
[...]

HVE staat ook al op Pepper (en wordt daar wel redelijk met de grond gelijk gemaakt maar goed...)
En waarom is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrVroom
  • Laatst online: 01-10 10:06
kelly.hipolito schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:29:

Wat als je energie vast zet voor meerdere jaren en je situatie veranderd (kids, van het gas af, verhuizing).
Koop je dan eventuele extra energie in tegen op dat moment geldende modelcontract tarieven of het tarief wat je meerjarig hebt vastgezet?

Je koopt altijd precies wat je gebruikt. Tegen de tarieven die jij hebt vastgezet.
De inschatting die je vooraf maakt is slechts voor het voorschot.
Dus je betaalt nooit wat je aangeeft als verbruik, je betaalt je verbruik.
Krijg je dus een jacuzzi opeens dan betaal je hetzelfde bedrag per KWH maar dan voor meer KWH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

De kracht van de sheet is in mijn ogen juist dat deze een compleet beeld geeft van alle aanbiedingen die niet op een site zoals gaslicht.com staat. Als je naast de sheet ook nog het topic moet gaan doorspitten, verliest de sheet z'n kracht imho.
Dat deals worden gedeeld, zij het via pepper of mond tot mond, hou je toch. De informatie die we hier delen is openbaar net zoals de deals zelf. Ik zou 'm dus gewoon toevoegen aan de sheet

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Solvabiliteit i.c.m. 5 jaar contract (dure tarieven nu, nog even afwachten etc etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Laatst online: 29-06 18:01
Vraag me af bij hve waar dan de overheidskorting van 824 euro is
Hebben ze die in de prijs meegenomen ? Want als ik opgave vraag zie ik die nergens terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Hp68 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:34:
Vraag me af bij hve waar dan de overheidskorting van 824 euro is
Hebben ze die in de prijs meegenomen ? Want als ik opgave vraag zie ik die nergens terug
Het bedrag wordt per maand gespecificeerd (68,73 dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Sturmer93 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:27:
[...]

Lijkt me een goed idee alleen de optie om geen gas mee te nemen is er nog niet. Als hij er wel is hoe werkt dat dan? Is namelijk nu nog steeds niet makkelijk inzichtelijk wat het totaal kost.
Klopt, er staat ook "Geen stroom-only tarieven" bij de opmerkingen bovenin de sheet. :)

Het probleem is dat bij de keuze voor stroom only de contracten vaak anders zijn met andere tarieven. Dan wordt de lijst veel langer en onoverzichtelijker.

Wat je simpelweg kan doen voor een aanbieding waarbij je wel stroom only kan kiezen is simpelweg gasverbruik 0 m3 invullen en netwerkkosten gas ook 0 euro. Tot slot bij de vastrecht gas kolom overal 0 invullen en klaar ben je. ;)

Teruglevertarieven zelfde verhaal: zelf een kolom aanmaken en de tarieven opzoeken. Nu is voor elk product het dagelijks up to date houden van 6 tarieven (gas, vastrecht gas, stroom enkel, stroom normaal, stroom dal, vastrecht stroom) al meer dan voldoende werk.

Ik heb het al eerder gezegd: voelt iemand zich geroepen om een versie van deze sheet te maken die zich focust op stroom-only en/of teruglevertarieven en deze ook te publiceren, be my guest! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Laatst online: 29-06 18:01
wildcheese schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:36:
[...]

Dankjewel na een nieuwe aanvraag staat het er wel bij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 17:52
Freekers schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:33:
[...]

Solvabiliteit i.c.m. 5 jaar contract (dure tarieven nu, nog even afwachten etc etc...)
Precies.

Solvabiliteit blijft een dingetje maar goed, niemand heeft die glazen bol. Kijkend naar de huidige hoge variabele tarieven elders, hun "scherp" aanbod (en daarmee ook een laag voorschotbedrag) en een opzegboete die je er al snel uit hebt lijkt het mij helemaal niet raar nu voor HVE te gaan. Mochten ze omvallen heb je "genoten" van de lage tarieven en als het goed is ook een laag voorschot betaald. Het enige wat dan vervelend kan zijn dat je weer ergens gedumpt moet of een contract met hogere tarieven elders moet afnemen. Maar die glazen bol he... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:22
DjeezD schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:26:
[...]

Linkje erbij is altijd handig.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
Heb mij zojuist aangemeld bij HVE. Maandbedrag op EUR 100,- gezet, ik gebruik echter +/- EUR 250,- gemiddeld per maand (door EV).

Wat mij betreft genoeg safe voor de komende tijd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichieB
TL;DR:
  1. EnergyZero is een kleine speler
  2. Tarieven liggen onder de huidige spot prijzen
  3. Ze gokken dus duidelijk op een dalende markt
  4. Ze doen dit vast om meer liquiditeit te krijgen
  5. Dus gaan ze binnenkort failliet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

wildcheese schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:36:
[...]

Correct. De kostenspecificatie die HVE (en andere EnergyZero merken) geeft klopt, ook wat betreft energiebelasting, ODE en netwerkkosten. Je zult bijv ook zien dat je netwerkkosten gas omlaag gaan als je onder de 500 m3 gas komt (of de netwerkbeheerder dit ook rekent is een ander verhaal, want deze rekent met een "SJV" oftewel standaard jaarverbruik dat vaak net ff hoger ligt dan je werkelijke verbruik. ;)).

Het enige wat er gebeurt in het prijsopbouw overzicht is dat alle jaarverbruiken en jaartarieven door 12 worden gedeeld om maandbedragen te kunnen tonen, hier ontstaan vervolgens wat verschillen, met name door de afgeronde maandverbruiken (ze laten dus geen maandverbruik achter de komma zien). Maar die verschillen gaan hoogstens om enkele tientallen centen per maand.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 26-01-2022 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:15
kelly.hipolito schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:29:

Het kan natuurlijk wel betekenen dat je een andere keuze maakt.
Als je nu samen met je partner niet of nauwelijks stookt boven is de gasprijs
minder van belang in vergelijking met twee kinderen die verwarmde slaapkamer
nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:03
RichieB schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:42:
[...]

TL;DR:
  1. EnergyZero is een kleine speler
  2. Tarieven liggen onder de huidige spot prijzen
  3. Ze gokken dus duidelijk op een dalende markt
  4. Ze doen dit vast om meer liquiditeit te krijgen
  5. Dus gaan ze binnenkort failliet
Als je de reacties van Freekfonk leest op Pepper, zijn ze al failliet voordat ze gaan leveren. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• belly89
R0181 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:55:
[...]

Als je de reacties van Freekfonk leest op Pepper, zijn ze al failliet voordat ze gaan leveren. :*)
Freekfonk, in het echt een enorme waaghals, online overal bang voor :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Phoolie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:14:
Ik begin met die tarieven van HVE toch wel erg te twijfelen of ik het niet toch maar vast moet gaan zetten. Ik betaal nu 1,5844 voor een m3 gas en als ik naar HVE ga is dat 1,06876
Ik heb het ff uitgerekend en zelfs ik haal de opzegboete (250 euro) er met mijn lage gas (500) en stroom (1500) verbruik al ruim binnen een jaar uit tov mijn 'goedkope' Coolblue Flex uit dec 2021. (En even voor het perspectief, dan ik zit dan dankzij de lagere energiebelasting en hogere heffingskorting nog op een lager maandbedrag dan ik vorig jaar zat.)

Mochten de tarieven dalen en ik stap begin komende winter over dan ben ik niet meer geld kwijt geweest dan bij Coolblue Flex.

Mochten de tarieven langdurig stijgen doordat bijv. Putin zijn kont tegen de krib gooit of de gasbel in Groningen toch echt dicht moet dan ben ik blij. :)

En aangezien er behoorlijk wat leveranciers zijn die een eventuele opzegboete voor je vergoeden als je klant bij ze wordt, kan het zelfs nog voordeliger uitpakken.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 26-01-2022 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
mrVroom schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:31:
[...]

Je koopt altijd precies wat je gebruikt. Tegen de tarieven die jij hebt vastgezet.
De inschatting die je vooraf maakt is slechts voor het voorschot.
Dus je betaalt nooit wat je aangeeft als verbruik, je betaalt je verbruik.
Krijg je dus een jacuzzi opeens dan betaal je hetzelfde bedrag per KWH maar dan voor meer KWH
Luid en duidelijk. Dank.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik voorheen de energie tarieven niet eens zo specifiek doornam.
Verbruikte nooit meer dan vastgezet en stapte ieder jaar netjes over voor de welkomstpremie
(niet via een verzamelsite maar even bellen).

Nu met die giga prijzen en mijns inziens even absurde energiebelasting erbovenop.
Ga ik voor het eerst serieus nadenken over energie :9
wjvh schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:43:
[...]

Het kan natuurlijk wel betekenen dat je een andere keuze maakt.
Als je nu samen met je partner niet of nauwelijks stookt boven is de gasprijs
minder van belang in vergelijking met twee kinderen die verwarmde slaapkamer
nodig hebben.
Dat is een heel goed pratijkvoorbeeld en daar had ik nog niet aan gedacht.
Ik heb nog geen kindjes maar wil ze wel heel graag, een keer :)

[ Voor 15% gewijzigd door kelly.hipolito op 26-01-2022 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ebbie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:18:
Zojuist een 5-jarig gascontract afgesloten bij HVE.
[...]
Dus zonder elektriciteit? Kon dan via de website of moest je daarvoor bellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14
Cap schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:00:
[...]

Ik heb het ff uitgerekend en zelfs ik haal de opzegboete (250 euro) er met mijn lage gas (500) en stroom (1500) verbruik al ruim binnen een jaar uit tov mijn 'goedkope' Coolblue Flex uit dec 2021. (En even voor het perspectief, dan ik zit dan dankzij de lagere energiebelasting en hogere heffingskorting nog op een lager maandbedrag dan ik vorig jaar zat.)

Mochten de tarieven dalen en ik stap begin komende winter over dan ben ik niet meer geld kwijt geweest dan bij Coolblue Flex.

Mochten de tarieven langdurig stijgen doordat bijv. Putin zijn kont tegen de krib gooit of de gasbel in Groningen toch echt dicht moet dan ben ik blij. :)

En aangezien er behoorlijk wat leveranciers zijn die een eventuele opzegboete voor je vergoeden als je klant bij ze wordt, kan het zelfs nog voordeliger uitpakken.
Ik heb de gok genomen. Heb de aanvraag gedaan. In het ergste geval vallen ze om, maar dan vervalt de opzegboete weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
RichieB schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:10:
[...]

Dus zonder elektriciteit? Kon dan via de website of moest je daarvoor bellen?
Via de website. Gewoon aanklikken ik heb geen stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:44

Ad Hox

N/A

Vraagje, stel je sluit een contract voor 3 of 5 jaar af, en je situatie wijzigt in die periode.

Bijvoorbeeld je gaat van het gas af, of je neemt zonnepanelen. Kan het contract dan wel aangepast worden, aangezien je verbruik ook flink veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-09 18:45

deraco96

Altijd.

jelmervos schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:20:
[...]

Onjuist, voor in ieder geval Stedin: https://www.stedin.net/kl...hier-kosten-aan-verbonden

Gewoon aangeven dat je het TF signaal mist.
Van wat ik zo kon vinden moet je bij Liander gewoon betalen: 72,60. Het aanbod is denk ik gedaan aan de vorige eigenaar, die dus geweigerd heeft.
Het is dus uberhaupt niet zo gek duur, en je hebt ook weer het voordeel van dag- en nachtstroom. Bij LeasePlan scheelt dat uiteindelijk weer zo'n 5 cent per kWh (dat was 1 cent bij m'n huidige Oxxiocontract dat uiteindelijk omgezet is naar enkeltarief).
We gebruiken hier sowieso al meer stroom in het daltarief ('s avonds/'s nachts, weekend) en met de zonnepanelen erbij (die 5 van de 7 dagen slechts leveren voor het piektarief) is dat alleen maar meer die kant op geschoven. Ik ben overigens niet 1 van de mensen hier die meer stroom teruglevert dan dat ze gebruiken, zo ver komen we nog lange na niet en daar is ook simpelweg niet genoeg dak voor. Maar het helpt wel om zo'n meter gunstiger te maken. 2000 kWh * 0,05 = 100 euro, dus je hebt het er binnen een jaar al uit. Natuurlijk kan je bij een normale leverancier gewoon enkeltarief krijgen en dan scheelt het amper, maar dat kon hier dus niet.

LeasePlan rekent overigens exact hetzelfde als Liander zou doen en ze verplichten zo'n slimme meter, dus het is een stukje service of mogelijk zelfs een voorwaarde om het contract af te sluiten. Als ik eerst zou moeten wachten tot Liander hem geinstalleerd heeft, zit ik langer aan hogere tarieven vast, was het idee.

[ Voor 8% gewijzigd door deraco96 op 26-01-2022 16:43 ]

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tunezz
  • Laatst online: 17-03-2023
Cap schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:00:
[...]

Begrijp ik je goed? Je bent dus overgestapt naar HVE?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Ik vraag mij af of het handig is om over te stappen op HVE.
Net eens gebeld om te kijken met welke club ik te maken heb en wat er eventueel gerelegeld c.q. te halen valt.
Krijg ik een stagaire aan de lijn die ook nog eens nieuw is per vandaag en alleen van de receptie.
Voor alle vragen omtrent eigenlijk alles kan enkel een terugbel afspraak worden ingeplanned met een 'specialist'. Dit voelde erg amateuristisch aan. Ik heb er totaal geen goed gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tunezz
  • Laatst online: 17-03-2023
kelly.hipolito schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:49:
Net eens gebeld om te kijken met welke club ik te maken heb en wat er eventueel gerelegeld c.q. te halen valt.
Krijg ik een stagaire aan de lijn die ook nog eens nieuw is en alleen van de receptie.
Voor alle vragen omtrent alles eigenlijk kan enkel een terugbel afspraak worden ingeplanned met een 'specialist'. Dit voelde erg amateuristisch aan. Ik heb er totaal geen goed gevoel bij.
Waarschijnlijk omdat de klantenservice van energie, via energyzero gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonlander
  • Laatst online: 30-09 14:35
Krijg ik een stagaire aan de lijn die ook nog eens nieuw is per vandaag en alleen van de receptie.
Voor alle vragen omtrent eigenlijk alles kan enkel een terugbel afspraak worden ingeplanned met een 'specialist'. Dit voelde erg amateuristisch aan. Ik heb er totaal geen goed gevoel bij.
Hoe kun je daar nou geen goed gevoel bij krijgen. Ze bieden de oplossing dat iemand je terug wil bellen.
En hoe denk je dat je premium klantenservice kan krijgen als je peanuts betaald... 8)7 Dus wees blij dat je terug gebeld kan worden voor de prijs die je er voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
moonlander schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:53:
[...]

Hoe kun je daar nou geen goed gevoel bij krijgen. Ze bieden de oplossing dat iemand je terug wil bellen.
En hoe denk je dat je premium klantenservice kan krijgen als je peanuts betaald... 8)7 Dus wees blij dat je terug gebeld kan worden voor de prijs die je er voor betaald.
Het gesprek ging erg slecht tot bijna het lachwekende aan toe, je had er eigenlijk bij moeten zijn dan begrijp je wat ik bedoel. Het gaat mij niet om het terugbellen ansich. Ik verwacht helemaal niets.
Dat is immers niet nodig. Ik ga geen dienst afnemen. Ik betaal dus geen peanuts ;)
Was gewoon benieuwd wat er achter HVE zat en wat er mogelijk was.
tunezz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:50:
[...]

Waarschijnlijk omdat de klantenservice van energie, via energyzero gaat.
Goed om te melden dat je bij HVE een slimme-meter dient te hebben die administratief aan staat.
Een beetje Tweakers heeft zijn slimme-meter administratief uit staan lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:42
Ook even gebeld, zelfde ervaring. De medewerkster heeft zelf geen inzage in de contracten. Er wordt dan inderdaad een terugbelafspraak gemaakt. Ik vroeg wanneer ik dan teruggebeld ga worden, dat kon ze niet zeggen want ze kon de agenda's van de 'experts' niet inzien. Vervolgens zei ze dat als ik morgen nog niet gebeld ben dan moest ik maar weer bellen. De lage prijs wordt dus mede bepaald door een lagere(mindere) service. Dat kan uiteraard, maar het is handig dit te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:32
Ja, dan liever naar de MM BudgetEnergie met hun 30min+ wachttijd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:24:
[...]

Ook even gebeld, zelfde ervaring. De medewerkster heeft zelf geen inzage in de contracten. Er wordt dan inderdaad een terugbelafspraak gemaakt. Ik vroeg wanneer ik dan teruggebeld ga worden, dat kon ze niet zeggen want ze kon de agenda's van de 'experts' niet inzien. Vervolgens zei ze dat als ik morgen nog niet gebeld ben dan moest ik maar weer bellen. De lage prijs wordt dus mede bepaald door een lagere(mindere) service. Dat kan uiteraard, maar het is handig dit te weten.
HVE is vooral een partij die consultancy-diensten levert op energiegebied aan (groot)zakelijke klanten.
Je belt dus met het HVE-kantoor van max 10 personeelsleden terwijl ze daar helemaal niets doen met energie-contracten voor particulieren, dat is immers uitbesteed aan EnergyZero en daarom heeft ze ook geen inzicht in contracten.

De receptioniste van HVE schrijft dus je nummer op, speelt dat door naar haar contact bij EnergyZero en die bellen jou vervolgens terug... Zo zie ik de route nu een beetje voor me daar.

Kan nooit lang duren voordat er een extra telefoonnummer wordt vermeld dat direct bij EnergyZero terecht komt. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Plucky op 26-01-2022 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TallyO
Ad Hox schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:25:
Vraagje, stel je sluit een contract voor 3 of 5 jaar af, en je situatie wijzigt in die periode.

Bijvoorbeeld je gaat van het gas af, of je neemt zonnepanelen. Kan het contract dan wel aangepast worden, aangezien je verbruik ook flink veranderd?
Het termijnbedrag staat niet vast hè. Alleen de kale tarieven staan vast bij een vast contract. Je kunt schuiven wat je wil. Je krijgt aan het einde van het jaar sowieso een eindnota, mocht je het niet veranderen, dan krijg je nog geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
Plucky schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:31:
[...]

HVE is vooral een partij die consultancy-diensten levert op energiegebied aan (groot)zakelijke klanten.
Je belt dus met het HVE-kantoor van max 10 personeelsleden terwijl ze daar helemaal niets doen met energie-contracten voor particulieren, dat is immers uitbesteed aan EnergyZero en daarom heeft ze ook geen inzicht in contracten.

De receptioniste van HVE schrijft dus je nummer op, speelt dat door naar haar contact bij EnergyZero en bellen jou vervolgens terug... Kan nooit lang duren voordat er een extra telefoonnummer wordt vermeld dat direct bij EnergyZero terecht komt. ;)
M.a.w. bel EnergyZero voor je vragen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Plucky schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:31:
[...]

Waarschijnlijk bel je dus met het HVE-kantoor van max 10 personeelsleden terwijl ze daar helemaal niets doen met energie-contracten voor particulieren, dat is immers uitbesteed aan EnergyZero en daarom heeft ze waarschijnlijk ook geen inzicht in contracten.
Het was het nummer wat vermeld staat als je een error krijg met je slimme-meter (ze kloppen dan je verbruik handmatig in, dus een energie gerelateerde service medewerker vraag denk je dan).
Mocht het EnergyZero zijn dan ging ik er vanuit dat de telefoon daar doorgeschakeld stond en niet de persoon die bij de deur zit van HVE :)
[...]

Ook even gebeld, zelfde ervaring. De lage prijs wordt dus mede bepaald door een lagere(mindere) service. Dat kan uiteraard, maar het is handig dit te weten.
Exact. Het is al stressvol genoeg dat je als stagaire op je eerste dag al aan je lot wordt overgelaten.
En dan krijg je al die vervelende Tweakers op je dak die ineens gaan bellen omdat hun aanbod op het forum rondgaat :0

[ Voor 3% gewijzigd door kelly.hipolito op 26-01-2022 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonlander
[...]

Het klinkt alsof ze een externe callcenter service gebruiken die je gegevens noteren en dan een ticket inschieten bij het betreffende bedrijf.

Je moet nagaan dat een klein bedrijf niet een mega callcenter achter de rug kan hebben. Dan wordt vaak zo'n service gebruikt. Ze kunnen je soms helpen met basis vragen (lezen ze gewoon van hun scherm af). Zeer schaalbaar! En betreffende bedrijf kan dan zelf hun planning maken qua terugbellen. Zo kan het dus ook zijn dat ze savonda bereikbaar zijn, terwijl iedereen die bij dat energie bedrijf werkt al thuis zit,.en dan de volgende ochtend rustig iedereen kan terugbellen (en dan vaak worden de vragen al gesorteerd wie welke kan beantwoorden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
moonlander schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Het klinkt alsof ze een externe callcenter service gebruiken die je gegevens noteren en dan een ticket inschieten bij het betreffende bedrijf.

Je moet nagaan dat een klein bedrijf niet een mega callcenter achter de rug kan hebben. Dan wordt vaak zo'n service gebruikt. Ze kunnen je soms helpen met basis vragen (lezen ze gewoon van hun scherm af). Zeer schaalbaar! En betreffende bedrijf kan dan zelf hun planning maken qua terugbellen. Zo kan het dus ook zijn dat ze savonda bereikbaar zijn, terwijl iedereen die bij dat energie bedrijf werkt al thuis zit,.en dan de volgende ochtend rustig iedereen kan terugbellen (en dan vaak worden de vragen al gesorteerd wie welke kan beantwoorden).
Klinkt redelijk, alleen dat 'volgende ochtend bellen' heb ik mijn twijfels over.........ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Pierre_nr1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:54:
[...]

Klinkt redelijk, alleen dat 'volgende ochtend bellen' heb ik mijn twijfels over.........ben benieuwd :)
Ik heb naast het terugbel verzoek ook maar even een mailtje gestuurd.
Ik heb geen contract getekend maar ben benieuwd naar het prijsvoorstel (deze melding krijg je als je slimme-meter weigert). Nooit geschoten is altijd mis.

Ik merk daarnaast dat je als je ouderwets belt je ook altijd nog steeds wat extra kunt krijgen.
Dus ik ga de komende tijd wat partijen benaderen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door kelly.hipolito op 26-01-2022 18:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Over welke mindere service hebben jullie het nou precies bij HVE?

Ten eerste ben je nog geen contractant, je belt dus niet voor service maar voor verkoop.

Daarbij, als je leverancier X belt sta je 10, 20, 35 of weet ik veel minuten in de wacht voordat een verkoopmedewerker met meestal nogal beperkte kennis die de standaard riedel (die je zelf eigenlijk al had kunnen weten) kan beantwoorden en met maandbedragen kan schermen en evt welkomstbonussen. Top allemaal, maar dat is geen service.

Stel je een moeilijkere vraag (bijv over netwerkkosten, hoe dat wordt bepaald mbt het jaarverbruik, hoe het SJV voor gas dan eigenlijk precies wordt vastgesteld en of je daar een wijziging op kan aanvragen, etc) dan moet zo'n 1e lijns klantenservice dat bijna altijd gaan navragen een iemand die het echt weet. Bij welk bedrijf ook. Soms kan dat direct en word je een tijdje in de wacht gezet om het antwoord te achterhalen, soms moet er teruggebeld worden.

Dan de situatie als je wél al klant bent, en je vraagt daadwerkelijk om service. Ik ga het nog maar een keer herhalen. Ik heb in de 2,5 jaar dat ik bij EnergyZero zat (Mijn Domein) verschillende vragen gesteld via het ticketsysteem en altijd binnen 2 dagen een adequaat antwoord gehad. Ook heb ik enkele malen over iets gebeld, en werd vriendelijk geholpen, vragen werden tijdens het telefoongesprek zelf beantwoord.

Verder: de tarieven waren zoals afgesproken in het contract, de termijnbedragen klopten, de incasso's ook, de jaarrekening klopte. Via de webomgeving en via de telefoon app kon ik mijn contract inzien, mijn dagelijkse verbruik en evt teruglevering, een prognose van de stookkosten + een vergelijk hoe ik het had gedaan tov de prognose, mijn facturen en maandelijkse verbruiksrapporten bekijken, mijn gegevens, maandbedrag en betaalmethode wijzigen.

Dus ik vraag me oprecht af, wat is hier minder aan dan pakweg Eneco of Essent, en naar wat voor 'service' ben je verder eigenlijk nog op zoek :?

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 26-01-2022 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moonlander
Pierre_nr1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:54:
[...]

Als het er mega druk is (deze week bijvb) dan kan ik mij indenken dat het ook later wordt haha. Ik heb er wel vertrouwen in! Gisteren overgestapt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Cap schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:00:

Ten eerste ben je nog geen contractant, je belt dus niet voor service maar voor verkoop.

Daarbij, als je leverancier X belt sta je 10, 20, 35 of weet ik veel minuten in de wacht voordat een verkoopmedewerker met meestal nogal beperkte kennis die de standaard riedel (die je zelf eigenlijk al had kunnen weten) kan beantwoorden en met maandbedragen kan schermen en evt welkomstbonussen. Top allemaal, maar dat is geen service.

Stel je een moeilijkere vraag dan moeten ze dat altijd gaan navragen een iemand die het echt weet. Soms kan dat direct en word je een tijdje in de wacht gezet, soms moet er teruggebeld worden.

Dan als je wél al klant bent, en je vraagt daadwerkelijk om service. Ik heb in de 2,5 jaar dat ik bij EnergyZero zat (Mijn Domein) verschillende vragen gesteld via het ticketsysteem en altijd binnen 2 dagen een adequaat antwoord gehad. Ook heb ik enkele malen over iets gebeld, en werd vriendelijk geholpen, vragen werden tijdens het telefoongesprek zelf beantwoord.

Verder: de tarieven waren zoals afgesproken in het contract, de termijnbedragen klopten, de incasso's ook, de jaarrekening klopte. Via de webomgeving en via de telefoon app kon ik mijn contract inzien, mijn dagelijkse verbruik en evt teruglevering, een prognose van de stookkosten + een vergelijk hoe ik het had gedaan tov de prognose, mijn facturen en maandelijkse verbruiksrapporten bekijken, mijn gegevens, maandbedrag en betaalmethode wijzigen.

Dus ik vraag me oprecht af, wat is hier minder aan dan pakweg Eneco of Essent, en naar wat voor 'service' ben je verder eigenlijk nog op zoek :?
Ik ben klant van HVE.......En je leest nergens dat ik op zoek ben, het was puur informatief. Beter lezen en interpreteren s.v.p.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Oke maar dat is het punt, het is dus niet puur informatief maar er wordt meteen een conclusie aan verbonden. ;)

Dus er komt een terugbelafspraak en meteen is de conclusie dat de service minder is (dan bij wie?... is het daar werkelijk zo goed, zonder wachttijd, altijd kundige medewerkers ook bij moeilijke vragen, direct antwoord?). Het zal wel aan mij liggen maar het komt wat voorbarig over. Vandaar dus mijn vraag wat voor service je dan verwacht.

En volgens mij heb ik in mijn verhaal verder allerlei handen en voeten gegeven aan wat de service van EnergyZero obv mijn eigen 2,5 jaar ervaring inhoudt, maar daar wordt helemaal niet op gereageerd.

Laat dus maar, ik ga wel weer mee in het gemakkelijke verhaal. Dus jongens: 'premium' :? leveranciers hebben betere service, goedkope(re) leveranciers mindere. :Y

Side note to all (dus niet @Pierre_nr1 ;)) ik ben nog steeds oprecht benieuwd naar wat voor service een energieleverancier volgens jullie allemaal moet leveren. En ook of er energieleveranciers zijn die altijd direct de telefoon opnemen en ook de moeilijke, niet standaard vragen altijd direct en correct kunnen beantwoorden.

Dan gaat er namelijk een wereld voor me open: ik heb het nog nooit meegemaakt, bij geen enkele leverancier van diensten als stroom, internet, tv, telefonie, etc etc. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 26-01-2022 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TallyO
Cap schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:00:

Stel je een moeilijkere vraag (bijv over netwerkkosten, hoe dat wordt bepaald mbt het jaarverbruik, hoe het SJV voor gas dan eigenlijk precies wordt vastgesteld en of je daar een wijziging op kan aanvragen, etc) dan moet zo'n 1e lijns klantenservice dat bijna altijd gaan navragen een iemand die het echt weet. Bij welk bedrijf ook. Soms kan dat direct en word je een tijdje in de wacht gezet om het antwoord te achterhalen, soms moet er teruggebeld worden.

Dan de situatie als je wél al klant bent, en je vraagt daadwerkelijk om service. Ik ga het nog maar een keer herhalen. Ik heb in de 2,5 jaar dat ik bij EnergyZero zat (Mijn Domein) verschillende vragen gesteld via het ticketsysteem en altijd binnen 2 dagen een adequaat antwoord gehad. Ook heb ik enkele malen over iets gebeld, en werd vriendelijk geholpen, vragen werden tijdens het telefoongesprek zelf beantwoord.

Mensen vinden het gewoon leuk om alles af te kraken, maar komen zelf niet met alternatieven. Klantenservice niet goed genoeg? Ja dan is de partij helemaal niet te vertrouwen. Laat ik je vertellen dat je zelfs bij BE niet die service hebt. Moet ik daar dan ook nu weg? En leuk dat JIJ een goed contract hebt met wat acceptabele tarieven, maar er zijn genoeg mensen die nu een contract hebben met woekertarieven. Zelfs maar een paar maanden minder mogen betalen is al wat vooruitgang.

Bezuinigen op klantenservice vind ik overigens in deze tijd volkomen normaal. Waarom onnodige kosten maken? Die mensen weten toch bijna niets en lezen vanuit een script. Ik laat gerust mijn nummer achter zodat ik later iemand met de juiste kennis en bevoegdheden aan de lijn heb. Ik heb niet zoveel tijd als deze mensen om uren aan de lijn te blijven en van medewerker naar medewerker te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door TallyO op 26-01-2022 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Cap schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:12:
Oke maar dat is het punt, het is dus niet puur informatief maar er wordt meteen een conclusie aan verbonden. ;)

Dus er komt een terugbelafspraak en meteen is de conclusie dat de service minder is (dan bij... is het daar werkelijk zo goed, zonder wachttijd, altijd kundige medewerkers ook bij moeilijke vragen, direct antwoord?).
Het zal wel aan mij liggen maar het komt wat voorbarig over. Vandaar dus mijn vraag wat voor service je dan verwacht.

En volgens mij heb ik in mijn verhaal verder allerlei handen en voeten gegeven aan wat de service van EnergyZero obv mijn eigen 2,5 jaar ervaring inhoudt, maar daar wordt helemaal niet op gereageerd.

Laat dus maar, ik ga wel weer mee in het gemakkelijke verhaal. Dus jongens: 'premium' :? leveranciers hebben betere service, goedkope(re) leveranciers mindere. :Y
Een juiste conclusie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Nee, het is generaliserend en kort door de bocht. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Gossie een hele pagina over de klanten service van HVE.
Dat ik totaal geen goed gevoel overhield na het gesprek is ook wat.

Tis toch wat een telefoontje van een paar minuten.
Ik zit uren per dag aan de telefoon/teams en je maakt van alles mee.
Zo erg is het ook weer niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door kelly.hipolito op 26-01-2022 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TallyO
Cap schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:21:
Nee, het is generaliserend en kort door de bocht. :Y
Hoe weten we dat jij niet gewoon een HVE-medewerker bent? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Als je gevoel heel belangrijk is bij een energieleverancier dan lijkt he me inderdaad heel belangrijk dat het prettig is om ze te bellen en kijken of je een leuke gesprek hebt met medewerker X. Dat zou ik dan ook vooral doen bij elke leverancier die overweegt. Liefst een paar keer bellen en dat op verschillende dagen, zodat je een betrouwbaar gemiddelde krijgt. :P

Zelf baseer ik me liever op droge feiten, bijv wat staat er in het contract, kloppen de tarieven, het verbruik, kloppen de termijnbedragen, zijn de algemene en productvoorwaarden in te zien, etc etc etc. Ik vind energie niet zo'n product waar emotie en gevoel belangrijk is, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

TallyO schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:24:
[...]

Hoe weten we dat jij niet gewoon een HVE-medewerker bent? :P
Hahah ja natuurlijk, daarom zit al weken een sheet bij te houden waar HVE nog nooit op is voorgekomen, laat staan een ander EnergyZero gelieerd bedrijf (uiteindelijk pas op uitdrukkelijkverzoek Leaseplan die er nu alweer uit is). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Beste mensen
Even een vraagje
Als je je berekening maakt bij HVE energie staan andere cijfers dan dat ik heb aangegeven en dit gebeurt 2 ‘e keer bij mij :S op hun site
Iemand hetzelfde?

[ Voor 6% gewijzigd door Cmkl75 op 26-01-2022 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Nee, het klopt elke keer bij mij. Je moet het concreet maken wat er volgens jou niet klopt. Dus de basisgegevens die je invult. wat er uit komt, en wat er volgens jou uit zou moeten komen.
Pagina: 1 ... 148 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4