Staat niet ver boven je post. Ff teruglezen...Cmkl75 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:12:
Beste allen,
Zijn er mensen hier die ervaringen hebben met HVE Energie?
Ze hebben hele lage tarieven. Te mooi om waar te zijn
Zoek even op HVE in dit draadje..Cmkl75 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:12:
Beste allen,
Zijn er mensen hier die ervaringen hebben met HVE Energie?
Ze hebben hele lage tarieven. Te mooi om waar te zijn
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Zal ik doenLord_Dain schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:27:
[...]
Staat niet ver boven je post. Ff teruglezen...
Hier ook een twijfelaarPhusebox schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:05:
Ik heb er nog over nagedacht maar ik durf het toch niet aan bij zoiets als HVE. Kleine club, die er zomaar eens mee kan stoppen en misschien heb je dan wel niet veel voorschot betaald maar moet je wel op zoek naar een andere leverancier en is maar de vraag of er dan aanbiedingen zijn.
Ik weet niet. Iets in mij schreeuwt gewoon dit is 'too good to be true'.

In hoeverre is het zinvol nu een 3/5 jarig contract aan te gaan als je over een half jaar verhuisd naar een gasloze woning?
niets moet......behalve adem halen
Hangt sterk af van je verbruik in je huidige woning, uitrekenen dus wat je in dat half jaar bespaart tov het goedkoopste flexibel opzegbaar contract dat je kan vinden. Als dat duidelijk meer is dan de opzegboete van het langlopende contract dan heb je het antwoord.
[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 25-01-2022 22:43 ]
Ben zonet naar ze overgestapt. Het ergste wat mij kan overkomen is 250 euro boete in die 5 jaar als ik wel weg ga... Dat is zo bespaard als ze deze tarieven leveren tov mijn huidige leverancier
Zoals 1000 keer eerder gezegd: twijfelen doe je tijdens de 14 dagen bedenktijd.
Het is inderdaad arbeidsintensief om toegang te gaan regelen. Dus ik snap wel als je daar geen heil in ziet.Cap schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:29:
[...]
Maar moet ik dan telkens mensen (e-mail adressen) gaan toevoegen om de sheet te mogen bekijken? En moet ik dan controleren of ze van Tweakers komen en zo ja hoe?
Het enige dat ik volgens mij anders nog kan doen is de sheet niet beschikbaar maken en als members-only tekst hier tonen op het forum. Maar dan verliest men de mogelijkheid om zelf het eigen verbruik in de sheet in te vullen, en dat is juist de kracht van dat hele ding.
Maar goed, de sheet heeft al lang zijn weg naar jan en alleman gevonden inmiddels, dus zal vast op meerdere plekken rondzweven (zoals bij Leaseplan Energie). Dat valt sowieso niet meer te voorkomen.
Mijn idee was juist iets wat voor iedereen toegankelijk was en met alle mogelijke aanbieders, niet een of andere beperkte lijst van preferred partners waarvan je centen krijgt om ze in je overzicht te tonen (Pricewise, Gaslicht.com, etc).
Verder is je overzicht ook perfect voor modelcontracten die vaak lastig te vinden zijn. Tijdelijke deals veroorzaakt blijkbaar een soort run van duizenden mensen die willen overstappen. An sich niet gek dit probleem speelt voor letterlijk miljoenen huishoudens

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Er wordt hier zo snel gepost...
Eerder vanavond bij LeasePlan Energie een 3-jarig contract afgesloten omdat ik er nog doorheen kwam. Ze hadden redelijke tarieven en het kon sneller ingaan dan bij Budget Energie. Moest per se een slimme meter bij (hebben we hier niet, hij ondersteunt wel terugleveren maar is niet 'slim') en die dus ook maar direct afgerekend. Ik dacht laat ik maar een beetje haast maken, die deal zal misschien wel niet zo lang meer online staan.
Kom ik er de pagina daarna achter dat de andere EnergyZero resellers dus wel 5-jarige contracten afsluiten! In mijn geval scheelt het 189 euro per jaar voor 5-jarig vs 3-jarig bij HVE (die al 3 euro p.m. goedkoper waren dan LeasePlan) dus zelfs al zou je na een jaar overstappen, dan is het het nog steeds makkelijk waard. <2 jaar kost je 75 euro per product (150 voor gas en stroom) om af te kopen, en >2,5 jaar 125 per product (250 totaal).
Maar ik neem m'n verlies wel. Ben allang blij dat het nog alleszins mee gaat vallen met de kosten.
Eerder vanavond bij LeasePlan Energie een 3-jarig contract afgesloten omdat ik er nog doorheen kwam. Ze hadden redelijke tarieven en het kon sneller ingaan dan bij Budget Energie. Moest per se een slimme meter bij (hebben we hier niet, hij ondersteunt wel terugleveren maar is niet 'slim') en die dus ook maar direct afgerekend. Ik dacht laat ik maar een beetje haast maken, die deal zal misschien wel niet zo lang meer online staan.
Kom ik er de pagina daarna achter dat de andere EnergyZero resellers dus wel 5-jarige contracten afsluiten! In mijn geval scheelt het 189 euro per jaar voor 5-jarig vs 3-jarig bij HVE (die al 3 euro p.m. goedkoper waren dan LeasePlan) dus zelfs al zou je na een jaar overstappen, dan is het het nog steeds makkelijk waard. <2 jaar kost je 75 euro per product (150 voor gas en stroom) om af te kopen, en >2,5 jaar 125 per product (250 totaal).
Maar ik neem m'n verlies wel. Ben allang blij dat het nog alleszins mee gaat vallen met de kosten.
01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110
Je zit nog binnen de 14 dagen bedenktijd dus je kunt nog switchen toch? 5 jaar lang €189 besparen is toch lekker om nog mee te pakken…deraco96 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:28:
Er wordt hier zo snel gepost...![]()
Ja, maar ik heb dus al wel de slimme meter bij ze afgerekend. Misschien dat ik er morgen nog even naar informeer wat er mogelijk is.Plucky schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:47:
[...]
Je zit nog binnen de 14 dagen bedenktijd dus je kunt nog switchen toch? 5 jaar lang €189 besparen is toch lekker om nog mee te pakken…
01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110
Wauw mensen
Ik merk net iets op
Ik wist niet dat EnergyZero/Groenestroomlokaal en HVE energie allemaal 1 waren

Ik zie bij contacten allemaal hetzelfde adres
Ik merk net iets op

[ Voor 16% gewijzigd door Cmkl75 op 25-01-2022 23:54 ]
Dat was inderdaad al besproken.Cmkl75 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:52:
Wauw mensen
Ik merk net iets op
Zijn er ook nog meer hoor, zie https://www.energyzero.nl/energiepartners
Nog snel even een 5 jarig contract afgesloten bij hve! Nog nooit van gehoord
Maar deze tarieven zien we voorlopig niet snel weer gok ik.
En voor 37 euro per maand 5 jaar lang heb ik even geen omkijken meer.
Mijn oxxio contract loopt 15 februari af, ik overbrug de 9 dagen tot start nieuw contract wel even flexibel bij oxxio. Ons verbruik is toch laag

Maar deze tarieven zien we voorlopig niet snel weer gok ik.
En voor 37 euro per maand 5 jaar lang heb ik even geen omkijken meer.
Mijn oxxio contract loopt 15 februari af, ik overbrug de 9 dagen tot start nieuw contract wel even flexibel bij oxxio. Ons verbruik is toch laag
12 x 330WP | Oost/west
Beste mensen,
Ik lees hier allerlei berichten van mensen die overstappen naar kleine, wat onbekende partijtjes. Zolang je het maandelijkse termijnbedrag maar een beetje aan de lage kant houdt, is er waarschijnlijk niet zoveel risiko en dus niet zoveel aan de hand bij een evt faillissement ofzo.
Máár let wel op met zonnepanelen. Binnenkort gaan deze weer op volle productie draaien natuurlijk en je wil niet dat zeg, na de zomer, in oktober bijv. je tig duizend kwh zorgvuldig opgebouwde overschot "verdwijnt" bij een evt faillissement van een maatschappij. Hier zijn reeds een paar voorbeelden van bekend de afgelopen maanden.
Ps ik zeg niet dat dat gebeurd uiteraard, maar neem het wel mee in je overweging.
Gegroet
Ik lees hier allerlei berichten van mensen die overstappen naar kleine, wat onbekende partijtjes. Zolang je het maandelijkse termijnbedrag maar een beetje aan de lage kant houdt, is er waarschijnlijk niet zoveel risiko en dus niet zoveel aan de hand bij een evt faillissement ofzo.
Máár let wel op met zonnepanelen. Binnenkort gaan deze weer op volle productie draaien natuurlijk en je wil niet dat zeg, na de zomer, in oktober bijv. je tig duizend kwh zorgvuldig opgebouwde overschot "verdwijnt" bij een evt faillissement van een maatschappij. Hier zijn reeds een paar voorbeelden van bekend de afgelopen maanden.
Ps ik zeg niet dat dat gebeurd uiteraard, maar neem het wel mee in je overweging.
Gegroet
[ Voor 6% gewijzigd door Hendriks1 op 26-01-2022 02:03 ]
Ja, en nee. Het zijn allemaal aparte bedrijven(aparte B.V.’s) die soms niets met energie te maken hebben, zoals bijvoorbeeld ANWB Energie.Cmkl75 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:52:
Wauw mensen
Ik merk net iets op
Deze bedrijven brengen allemaal de diensten van EnergyZero aan de man als reseller. Je kunt het vergelijken met reseller hosting.
Datzelfde concept zie je ook in andere diensten zoals hosting, creditcards en verzekeringen. Die laatste twee toevallig diensten die ook door ANWB worden geleverd, zonder dat ze er verstand van hebben. De ANWB-creditcard is niet echt van henzelf. Net zomin als de ANWB-verzekeringen.
[ Voor 27% gewijzigd door Superbeagle op 26-01-2022 08:22 ]
Een slimme meter kopen bij je energieleverancier?deraco96 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:50:
[...]
Ja, maar ik heb dus al wel de slimme meter bij ze afgerekend. Misschien dat ik er morgen nog even naar informeer wat er mogelijk is.
Is dat niet iets wat je netbeheerder gratis moet leveren?
Louzy#2475
Kleine correctie hier. ANWB heeft een dochtermaatschappij Unigarant. Dat is een verzekeraar.Superbeagle schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 07:31:
[...]
Ja, en nee. Het zijn allemaal aparte bedrijven(aparte B.V.’s) die soms niets met energie te maken hebben, zoals bijvoorbeeld ANWB Energie.
Deze bedrijven brengen allemaal de diensten van EnergyZero aan de man als reseller. Je kunt het vergelijken met reseller hosting.
Datzelfde concept zie je ook in andere diensten zoals hosting, creditcards en verzekeringen. Die laatste twee toevallig diensten die ook door ANWB worden geleverd, zonder dat ze er verstand van hebben. De ANWB-creditcard is niet echt van henzelf. Net zomin als de ANWB-verzekeringen.
Die kans krijg je 1 keer. Als je hem dan weigert, of graag eerder een slimme meter wilt moet je zelf betalen. Dat kost rond de 70 euro.louzy82 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:02:
[...]
Een slimme meter kopen bij je energieleverancier?
Is dat niet iets wat je netbeheerder gratis moet leveren?
Hallo allen
Nu vind ik ook HVC-groep hun leveren ook energie
Is dit nou een andere energie maatschappij??
HVE Energie hoort inderdaad bij energiepartners van energyzero
Maar nu weet ik het ook even niet meer
hoor
Wie wat
Graag hulp/advies?
Nu vind ik ook HVC-groep hun leveren ook energie
Is dit nou een andere energie maatschappij??
HVE Energie hoort inderdaad bij energiepartners van energyzero
Maar nu weet ik het ook even niet meer

Wie wat

Graag hulp/advies?
HVC is een andere naam en dus ook een andere energieleverancier dan HVE. Als het je allemaal boven de pet gaat zou ik het langs me heen laten gaan en gewoon de beste aanbieding kiezen bij een jou bekende en vertrouwde energiemaatschappij.
Onjuist, voor in ieder geval Stedin: https://www.stedin.net/kl...hier-kosten-aan-verbondenwjvh schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:08:
[...]
Die kans krijg je 1 keer. Als je hem dan weigert, of graag eerder een slimme meter wilt moet je zelf betalen. Dat kost rond de 70 euro.
Gewoon aangeven dat je het TF signaal mist.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Bedankt! Aangepast.-Muncky- schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:05:
[...]
Kleine correctie hier. ANWB heeft een dochtermaatschappij Unigarant. Dat is een verzekeraar.
Iemand hier energie afgesloten bij HVC-groep?
Graag ervaringen delen
Graag ervaringen delen
Zullen we zoals eerder aangegeven het topic eens doorzoeken op HVC? er zijn genoeg dingen over besprokenCmkl75 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:25:
Graag ervaringen delen
Die staan op pagina 394-412 van deze draad. En ook op pagina 498-502.Cmkl75 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:25:
Graag ervaringen delen
Maar ik me vergissen in de pagina nummers.
Ik zou ook de verhalen over de, meest kleine, failliete energieboeren nog maar eens goed lezen.moonlander schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:05:
[...]
Ben zonet naar ze overgestapt. Het ergste wat mij kan overkomen is 250 euro boete in die 5 jaar als ik wel weg ga... Dat is zo bespaard als ze deze tarieven leveren tov mijn huidige leverancier

Edit:
Ik snap er geen bal van waarom zoveel mensen een contract afsluiten bij die kleine ***zaakjes, voorbeelden te over om dat juist niet te doen.
[ Voor 15% gewijzigd door TvanW op 26-01-2022 08:37 ]
Ook HVC?torretje2012 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:27:
[...]
Zullen we zoals eerder aangegeven het topic eens doorzoeken op HVC? er zijn genoeg dingen over besproken
Beste
Ik geloof meer HVE energie
Maar ik zal nogmaals even doorzoeken

@Cap, wellicht iets voor de sheet?
Groene Stroom Lokaal - 3 jaar, kale tarieven:
Normaal: 0,19124 per kWh (incl. inkoopkosten)
Dal: 0,14532 per kWh (incl. inkoopkosten)
Gas: 0,62886 per m3 (incl. inkoopkosten en regiotoeslag)
5,- leveringskosten per product.
Deze stroom is exclusief voor bewoners van .... en aangrenzende gemeenten.-Muncky- schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:36:
@Cap, wellicht iets voor de sheet?
Niet echt interessant tenzij je met geluk naast een van de 3 lokale projecten woont.
Edit: 3 lokale projecten. De overige projecten zijn nog in aanbouw.
Dit zonnepark is nog in ontwikkeling.
[ Voor 10% gewijzigd door kelly.hipolito op 26-01-2022 08:58 . Reden: Edit: 3 lokale projecten. De overige projecten zijn nog in aanbouw. ]
Die kleine zaakjes die nu failliet zijn hadden al jaren een negatieve solvabiliteit. EnergyZero viel en valt daar niet onder.TvanW schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:30:
[...]
Ik zou ook de verhalen over de, meest kleine, failliete energieboeren nog maar eens goed lezen.
Edit:
Ik snap er geen bal van waarom zoveel mensen een contract afsluiten bij die kleine ***zaakjes, voorbeelden te over om dat juist niet te doen.
Ehhm.. Nee?kelly.hipolito schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:48:
[...]
Deze stroom is exclusief voor bewoners van .... en aangrenzende gemeenten.
Niet echt interessant tenzij je met geluk naast een van de 5 lokale projecten woont.
Uuh Ja.
Voorbeeld.
Overige voorbeelden:Deze stroom is exclusief voor bewoners van Breda en aangrenzende gemeenten.
https://www.groenestroomlokaal.nl/bloemendaal-aan-zee/
https://www.groenestroomlokaal.nl/bavelse-berg/
https://www.groenestroomlokaal.nl/zonneweide-veldhoven/
Die solvabiliteit zegt bij die kleine bedrijven niet zoveel......hoog percentage klein bedrag. Als deze bedrijven ineens flink groeien blijft daar niets van over.TallyO schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:50:
[...]
Die kleine zaakjes die nu failliet zijn hadden al jaren een negatieve solvabiliteit. EnergyZero viel en valt daar niet onder.

Ik had zo'n mail ook gehad vanuit oxxio.Sebje schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:44:
[...]
ik heb een dergelijke foute mail ook van Oxxio gehad. Ik vraag me af in hoeverre ze verplicht zijn het voorstel tijdig te doen. Mijn contract verloopt ook 1/2 dus ik heb maar een bericht verstuurd dat ik tenminste coulance verwacht in de tarieven (hoewel ik niet denk dat ze hier ook maar een beetje gehoor aan zullen geven).
Gisteravond een juiste mail gekregen met nieuwe tarieven ingangsdatum voor mij 2 februari. Los vast na einde vorig contract.
All in prijzen:
Gas: 1,595
Stroom nrm: 0,365
Stroom dal: 0,320
Vastrecht 93,- per product op jaarbasis natuurlijk
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Ook ik heb gisteravond eindelijk mijn tarieven ontvangen, maar dan van Eneco:Lonestander schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:55:
[...]
Ik had zo'n mail ook gehad vanuit oxxio.
Gisteravond een juiste mail gekregen met nieuwe tarieven ingangsdatum voor mij 2 februari. Los vast na einde vorig contract.
All in prijzen:
Gas: 1:595
Stroom nrm: 0.365
Stroom dal: 0.320
Vastrecht 93,- per product
Stroom enkel: € 0,35180
Gas: € 1,60727
Vaste leveringskosten van zowel gas als stroom: 5,99
Dus ga bijna het dubbele betalen als ik blijf
Gistermiddag mij aangemeld bij Leaseplan energy maar kon mijn contract online niet bevestigen en nu kan ik ook niet meer inloggen, gok erop dat ik niet wordt toegelaten. Net bij HVE aangemeld, hopelijk lukt het hier wel, scheelt ook nog iets in prijs!
Heb je een bericht gekregen of gevraagd om de nieuwe tarieven?Lonestander schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:55:
[...]
All in prijzen:
Ik zelf ga 1 maart uit mijn contract en ben nu aan het orienteren op een eventuele overstap vanwege de maand opzegtermijn.
Zorg ervoor dat je het contract hebt bevestigd en de incasso hebt gemachtigd. Zodra je het contract op de mail hebt of in het portaal kunt downloaden, dan ben je binnen.belly89 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:58:
[...]
Ook ik heb gisteravond eindelijk mijn tarieven ontvangen, maar dan van Eneco:
Stroom enkel: € 0,35180
Gas: € 1,60727
Vaste leveringskosten van zowel gas als stroom: 5,99
Dus ga bijna het dubbele betalen als ik blijf![]()
Gistermiddag mij aangemeld bij Leaseplan energy maar kon mijn contract online niet bevestigen en nu kan ik ook niet meer inloggen, gok erop dat ik niet wordt toegelaten. Net bij HVE aangemeld, hopelijk lukt het hier wel, scheelt ook nog iets in prijs!
Bedankt voor de tip, dit is beide gelukt! Zal dus goed moeten gaanTallyO schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:01:
[...]
Zorg ervoor dat je het contract hebt bevestigd en de incasso hebt gemachtigd. Zodra je het contract op de mail hebt of in het portaal kunt downloaden, dan ben je binnen.
Ik heb vanmorgen eindelijk een tariefmail gehad van Oxxio, ook los/vast maar nog niet gecorrigeerd voor de belastingkorting.Lonestander schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:55:
[...]
All in prijzen:
:strip_exif()/f/image/wEXnLMyfetjdpkRxwrKFrk7q.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Sebje op 26-01-2022 09:15 ]
Oxxio biedt blijkbaar via diverse kanalen andere tarieven aan.Sebje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:14:
[...]
Ik heb vanmorgen eindelijk een tariefmail gehad van Oxxio, ook los/vast maar nog niet gecorrigeerd voor de belastingkorting.
Wanneer ik op het verlengaanbod klik op mijn Oxxio krijg ik het volgende bod all in.
Ik ben mij pas sinds een aantal minuten aan het orienteren en haak daarom ook aan in dit topic.
Blijkbaar hoopt Oxxio dat klanten gewoon maar klikken en pakken ze hierdoor makkelijk wat extra geld.
Deze prijzen verschillen immers behoorlijk met dat aanbod van: @Lonestander
1 jaar vast:
Stroom Normaal
€ 0,45474 kWh
Stroom Dal
€ 0,38692 kWh
Gas
€ 1,85794 m³
Ik heb uiteindelijk precies hetzelfde aanbod van Oxxio gehad voor het LosVast product.Vooruit schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:31:
[Afbeelding]
Ik heb dezelfde los/vast tarieven gekregen.
Dit zijn lagere tarieven dan verleng Aanbod wat in app staat omdat dat een jaar contract is. En de losvast variabel
Maar ik snap juist niet waarom losvast goedkoper is als een 1-jarig contract bij Oxxio. Bij LosVast heb je een vast tarief wat een jaar vast staat. Maar je mag wel ieder moment kosteloos opzeggen (9 dagen opzegtermijn). Dus heb je meer voordeel naar mijn idee.
Ik denk dat ik voor het LosVast aanbod ga en kijk hoe de energiemarkt zich de komende maanden ontwikkeld. Of ik moet ergens een addertje onder het gras missen hier?
Wanneer ik jouw variabel energietarief vergelijk met direct op de website matched het ook totaal niet.Vooruit schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:31:
[Afbeelding]
Ik heb dezelfde los/vast tarieven gekregen.
Dit zijn lagere tarieven dan verleng Aanbod wat in app staat omdat dat een jaar contract is. En de losvast variabel
Ben ik nu zo groen als gras, speelt men op de energiemarkt een spelletje of beide?
https://www.oxxio.nl/stroom-en-gas/modelcontract
Overgens
Past Oxxio 2 keer per jaar de variabele prijzen aan. 1 juli veranderd het weer.Namelijk op 1 januari en 1 juli van elk jaar.
Is dat wel hetzelfde dan ze jouw gemailed hebben?
Vanwaar die twijfel? Je kunt vrij eenvoudig uitrekenen hoeveel je bespaart en hoe lang je moet blijven voor break-even. Bij faillissement geen overstapboete en in ieder geval de laatste 2 incasso's retour. Je hangt alleen als de prijzen heel snel dalen. Maar dan moet je wel vergelijken met een flexibel contract; een ander langdurig contract stoppen kost ook geld.
Zoals @Hendriks1 aangeeft, wel oppassen met zonnepanelen. Maar HVE biedt ook enkel gas aan, dus met zonnepanelen ben je voor stroom wellicht beter af bij een andere partij.
Onderstaande bericht heb ik van Oxxio via de mail gehad:kelly.hipolito schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:48:
[...]
Wanneer ik jouw variabel energietarief vergelijk met direct op de website matched het ook totaal niet.
Ben ik nu zo groen als gras, speelt men op de energiemarkt een spelletje of beide?
https://www.oxxio.nl/stroom-en-gas/modelcontract
Overgens
[...]
Past Oxxio 2 keer per jaar de variabele prijzen aan. 1 juli veranderd het weer.
Is dat wel hetzelfde dan ze jouw gemailed hebben?
Automatisch LosVast
Na afloop van je vaste contract ga je automatisch over op het product LosVast. Dat is het moment waarop je nieuwe tarieven krijgt. We informeren je hier ruim een maand van tevoren per e-mail over.
Goed om te weten:
• De LosVast-tarieven gelden 1 jaar lang. Ze kunnen in principe niet tussentijds stijgen.
• Met LosVast heb je de vrijheid om op elk moment kosteloos op te zeggen of een nieuw contract af te sluiten. Erg fijn als de tarieven gaan dalen.
Hieruit concludeer ik dat het tarief voor een jaar vast blijft staan.
Heb vanmorgen precies dezelfde tarieven mogen ontvangen vanuit Oxxio...
Moet eerlijk bekennen dat ik ben geschrokken, ik had ze immers een week geleden aan de lijn en toen werd aangegeven dat de tarieven op dagbasis en per individu werden vastgesteld... Dat laatste geloofde ik niet echt maar ze heeft er op gehamerd dat dat echt zo was...
Hoe dan ook destijds kon ze me dus niet vertellen wat de dagtarieven van LosVast waren, maar aan de aanbiedingen die ze voorbij zag komen dacht ze zo tussen de 1,40 en 1,50.
Nu blijkt het toch 1,59 te zijn
Ik snap sowieso niet dat blijkbaar die LosVast tarieven geheim zijn, het is een product die ze aanbieden, die twee keer per jaar wordt aangepast, maar waar je niets over kunt vinden en ook niets over mag vragen....
Moet eerlijk bekennen dat ik ben geschrokken, ik had ze immers een week geleden aan de lijn en toen werd aangegeven dat de tarieven op dagbasis en per individu werden vastgesteld... Dat laatste geloofde ik niet echt maar ze heeft er op gehamerd dat dat echt zo was...
Hoe dan ook destijds kon ze me dus niet vertellen wat de dagtarieven van LosVast waren, maar aan de aanbiedingen die ze voorbij zag komen dacht ze zo tussen de 1,40 en 1,50.
Nu blijkt het toch 1,59 te zijn
Ik snap sowieso niet dat blijkbaar die LosVast tarieven geheim zijn, het is een product die ze aanbieden, die twee keer per jaar wordt aangepast, maar waar je niets over kunt vinden en ook niets over mag vragen....
Check even de datum van die mail ! Als die voor de nieuwe Voorwaarden die dit jaar zijn ingegaan kun je die gerust weggooien... De voorwaarden zijn veranderd, waarbij bijv het opzegtermijn van 1 maand naar 9 dagen is gegaan... Ook al denk je dat een opzegtermijn aan het einde van je contract zit werkt het intern alsook het begin van een contract... Dus bijvoorbeeld een aanbieding of het doorgeven van nieuwe tarieven gebuert dus ook 9 dagen voor het ingaan ervan... Praktisch betekend het dus dat ze je niet meer ruim een maand van te voren informeren maar 9 dagen.,..dumpiedump schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:59:
[...]
Onderstaande bericht heb ik van Oxxio via de mail gehad:
Automatisch LosVast
Na afloop van je vaste contract ga je automatisch over op het product LosVast. Dat is het moment waarop je nieuwe tarieven krijgt. We informeren je hier ruim een maand van tevoren per e-mail over.
Goed om te weten:
• De LosVast-tarieven gelden 1 jaar lang. Ze kunnen in principe niet tussentijds stijgen.
• Met LosVast heb je de vrijheid om op elk moment kosteloos op te zeggen of een nieuw contract af te sluiten. Erg fijn als de tarieven gaan dalen.
Heb geen idee over HVE en HVC-groep over hun werkwijze(telefonisch,overzichtelijk, bestaan)Martin7182 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:57:
[...]
Vanwaar die twijfel? Je kunt vrij eenvoudig uitrekenen hoeveel je bespaart en hoe lang je moet blijven voor break-even. Bij faillissement geen overstapboete en in ieder geval de laatste 2 incasso's retour. Je hangt alleen als de prijzen heel snel dalen. Maar dan moet je wel vergelijken met een flexibel contract; een ander langdurig contract stoppen kost ook geld.
Zoals @Hendriks1 aangeeft, wel oppassen met zonnepanelen. Maar HVE biedt ook enkel gas aan, dus met zonnepanelen ben je voor stroom wellicht beter af bij een andere partij.
Maar goed ik moet nu een gok wagen.

Ik heb net geprobeerd bij HVC-groep mijn maandbedrag te berekenen en aanmelden
Maar het gaf aan dat online aanmelden tijdelijk niet mogelijk is

[ Voor 8% gewijzigd door Cmkl75 op 26-01-2022 10:07 ]
Dat vind ik een heel interessant opmerking. Partijen zoals Budget Energie, Gewoon Energie en Innova die hele hoge teruglevergoedingen bieden, maar dan net voordat ze die moeten uit betalen failliet gaan. Zou best een verdienmodel kunnen zijn: stroom opgewekt door particulieren met verlies doorverkopen maar dat verlies nooit hoeven te nemen..Hendriks1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 01:53:

Top! Dank voor de reactie.dumpiedump schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:59:
[...]
Onderstaande bericht heb ik van Oxxio via de mail gehad:
Automatisch LosVast
Goed om te weten:
Ruim een maand....Ik heb nog niets ontvangen. Ik ga ze eens bellen.We informeren je hier ruim een maand van tevoren per e-mail over.
LosVast is (mocht ik ook jouw voorstel krijgen) los van de belachelijke energiecrisis-belasting prijzen wellicht een goede optie voor mij. Ik wil zo ie zo af van het telkens overstappen in de winter. Destijds vanwege het verhuizen geen andere optie. Maar energie shoppen in de zomer lijkt mij doorgaans voordeliger (vraag aanbod). Dan maar beter nu het verlies nemen van de huidige hoge LosVast prijzen en dadelijk in de zomer 2 vliegen in een klap slaan
[ Voor 4% gewijzigd door kelly.hipolito op 26-01-2022 10:12 ]
Wellicht begrijp ik het verkeerd met zonnepanelen aangezien ik ze niet heb, maar je kan toch je maandbedrag aanpassen op de verwachte capaciteit van terugleveren. Alleen als je meer gaat terugleveren kan je dit verliezen bij faillissement. Of heb ik het mis?RichieB schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:07:
[...]
Dat vind ik een heel interessant opmerking. Partijen zoals Budget Energie, Gewoon Energie en Innova die hele hoge teruglevergoedingen bieden, maar dan net voordat ze die moeten uit betalen failliet gaan. Zou best een verdienmodel kunnen zijn: stroom opgewekt door particulieren met verlies doorverkopen maar dat verlies nooit hoeven te nemen..
Nou een maand van te voren klopt ook niet, gezien mijn contract dus per 2-2 afloopt en ik nu pas deze tarieven heb gekregen. Maar ik ben er dus niet zelf achteraan gegaan, wat iemand hier vroeg. Dit is gewoon het aanbod wat ik via de mail heb gekregen.kelly.hipolito schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:09:
[...]
Top! Dank voor de reactie.
[...]
Ruim een maand....Ik heb nog niets ontvangen. Ik ga ze eens bellen.
LosVast is (mocht ik ook jouw voorstel krijgen) los van de belachelijke energiecrisis prijzen wellicht een goede optie voor mij. Ik wil zo ie zo af van het telkens overstappen in de winter. Destijds vanwege het verhuizen geen andere optie. Maar energie shoppen in de zomer lijkt mij doorgaans voordeliger (vraag aanbod).
Inderdaad wijkt deze best wel af van het verlengingsaanbod wat ik in de app heb gekregen vanuit Oxxio.
In positieve zin, dus ik denk dat ik voorlopig wel bij Oxxio blijf met deze tarieven en even ga kijken wat de markt gaat doen. Ook omdat ik misschien ga samenwonen dit jaar.
Zojuist een nieuw contract afgesloten via HVE Energie.
Als ik de tarieven bekijk zou ik per maand +/- €130,- goedkoper uit zijn.
Als ik verleng bij BE ga ik €286,- per maand betalen, via HVE €155,-.
Daar kan ik wel een gokje voor wagen met een niet te hoog maandbedrag.
Huidig BE
Normaaltarief:€ 0,17217
Daltarief:€ 0,16007
Gastarief:€ 0,84666
Verlengen BE
Normaaltarief:€ 0,44954
Daltarief:€ 0,40114
Gastarief:€ 1,69960
Nieuw HVE
Normaaltarief:€ 0,24718
Daltarief:€ 0,20872
Gastarief:€ 1,06876
Hoe snel kan je overstappen bijnHVE energie?Rensjuh schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:13:
Zojuist een nieuw contract afgesloten via HVE Energie.
[...]
Ik ga einde looptijd van mijn huidige contract, startdatum staat nu op 26-02-2022.Cmkl75 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:20:
[...]
Hoe snel kan je overstappen bijnHVE energie?
Even navraag gedaan of het naar 22-02-2022 gezet kan worden omdat m'n huidige contract op 21-02-2022 afloopt.
Ai Budget gooit ineens mijn tarieven omhoog. Paar dagen geleden was het voorgestelde maandbedrag nog 70, nu 78

Ja dat had ik dus ook.Pistachenootje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:24:
Ai Budget gooit ineens mijn tarieven omhoog. Paar dagen geleden was het voorgestelde maandbedrag nog 70, nu 78
Gisteren maandbedrag van €255,- en vandaag €286,-.
Je bedoelt bij het berekenen voor je de aanvraag doet? Ik zie nog steeds dezelfde prijzen op de mediamarkt actie site.Pistachenootje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:24:
[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 26-01-2022 10:27 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nee dit is het voorstel voor bestaande klanten, in de account.Phusebox schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:26:
[...]
Je bedoelt bij het berekenen voor je de aanvraag doet?
Dit is inderdaad maar een paar dagen ipv ruim een maand zoals aangegeven door Oxxio (waarbij jouw opzegtermijn van 1 maand al ruim verstreken is). Wellicht wachten ze zo lang met het sturen van de variabele tarieven omdat de energiemarkt zo onderdruk staat (Rusland, covid19 i.c.m. oorlog en natuurramp voorwaarden contract enz).Lonestander schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:11:
[...]
Nou een maand van te voren klopt ook niet, gezien mijn contract dus per 2-2 afloopt en ik nu pas deze tarieven heb gekregen. Maar ik ben er dus niet zelf achteraan gegaan, wat iemand hier vroeg. Dit is gewoon het aanbod wat ik via de mail heb gekregen.
Inderdaad wijkt deze best wel af van het verlengingsaanbod wat ik in de app heb gekregen vanuit Oxxio.
In positieve zin, dus ik denk dat ik voorlopig wel bij Oxxio blijf met deze tarieven en even ga kijken wat de markt gaat doen.
Ik ben het met je eens.
Met deze tarieven blijf ik ook bij Oxxio en wil ik ook de kat uit de boom gaan kijken wat de markt doet.
Ik ga niet overstappen voor een paar cent verschil voor een kWh of M3.
@Lonestander Zou je eens in de voorwaarden van LosVast, die ze je ongetwijfeld hebben gemailed, kijken of je de onderstaande passage uit jouw mail tegenkomt?
Het zal me niets verbazen dat er iets instaat van een natuurramp of oorlog.De LosVast-tarieven gelden 1 jaar lang. Ze kunnen in principe niet tussentijds stijgen.
'Ze kunnen in principe niet tussentijds stijgen', daar ken ik er nog 10 van en zegt feitenlijk niets nada noppes.
Met een eventuele oorlog dadelijk in Rusland ben je alsnog het haasje.
Bij aflopen contract? Het is me niet helemaal duidelijk.Pistachenootje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:27:
[...]
Nee dit is het voorstel voor bestaande klanten, in de account.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ja, het verlengvoorstel na einde huidige contract.Phusebox schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:28:
[...]
Bij aflopen contract? Het is me niet helemaal duidelijk.
Mijn contract was een jaarcontract wat afloopt op 21-02-2022.
In Mijn Budget heb ik een voorstel staan om het contract te verlengen (met nog een jaar) tegen de nieuwe tarieven.
Hierin zijn de tarieven (zoals verwacht) en dus ook het maandbedrag flink hoger.
Check even mijn eerdere post... De voorwaarden zijn in Januari verandert waardoor de 1 maand is omgezet naar 9 dagen.... Er wordt gesproken over een opzegtermijn maar intern voor hun is dat ook het aangaan van een nieuw contract en/of aanbod... Dus ook het aanleveren van nieuwe tarieven, want voor hun is dat een aanbod....Lonestander schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:11:
[...]
Nou een maand van te voren klopt ook niet, gezien mijn contract dus per 2-2 afloopt en ik nu pas deze tarieven heb gekregen. Maar ik ben er dus niet zelf achteraan gegaan, wat iemand hier vroeg. Dit is gewoon het aanbod wat ik via de mail heb gekregen.
In de zomer wek je meestal meer op dan dat je zelf verbruikt. De rest wordt dan verrekend (gesaldeerd) met je verbruik in de winter. Als een energiemaatschappij in de herfst failliet gaat zal die saldering nooit meer plaatsvinden en verlies je dus je "saldo". Als je als energiemaatschappij > 30 cent per kWh gaat betalen voor te veel teruggeleverde energie dan richt je je juist op klanten met overschot dus zal er flink wat positief "saldo" zijn in de herfst..indoow schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:10:
[...]
Wellicht begrijp ik het verkeerd met zonnepanelen aangezien ik ze niet heb, maar je kan toch je maandbedrag aanpassen op de verwachte capaciteit van terugleveren. Alleen als je meer gaat terugleveren kan je dit verliezen bij faillissement. Of heb ik het mis?
Net gesproken met BudgetEnergie om te kijken hoe strikt ze zijn met annuleren buiten de 14 dagen (maar vóór start contract) vanwege het HVE-voorstel.
Roept die kerel: ik zie inderdaad een MM-contract met startdatum 11 april 2022.
Heb de leveringsdatum naar voren gehaald via de welbekende "truc" en in mijn mailbox staat een gewijzigd contract met startdatum 11-02-2022.
Ben dus benieuwd hoe dat gaat lopen. Wellicht beoordelen ze pas enkele dagen voor de daadwerkelijke overstap ofzo. In dat geval worden er hier nog wel wat mensen teleurgesteld...
Om geen slapende honden wakker te maken heb ik er overigens niet op doorgevraagd bij BE.
Heb de leveringsdatum naar voren gehaald via de welbekende "truc" en in mijn mailbox staat een gewijzigd contract met startdatum 11-02-2022.
Ben dus benieuwd hoe dat gaat lopen. Wellicht beoordelen ze pas enkele dagen voor de daadwerkelijke overstap ofzo. In dat geval worden er hier nog wel wat mensen teleurgesteld...
Om geen slapende honden wakker te maken heb ik er overigens niet op doorgevraagd bij BE.
Ik heb afgelopen vrijdag het aanvraag formulier ingevuld voor budgetenergie via mediamarkt. Hierna geen bevestiging gehad van wie dan ook. budget energie gebeld en die hebben geen aanvraag in huis systeem staan. Nog meer mensen die hier last van hebben? Kwestie van nogmaals het formulier invullen? De prijzen zijn namelijk hoger geworden nu..

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Dit is wat in de mail staat:kelly.hipolito schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:28:
[...]
@Lonestander Zou je eens in de voorwaarden van LosVast, die ze je ongetwijfeld hebben gemailed, kijken of je de onderstaande passage uit jouw mail tegenkomt?
[...]
Het zal me niets verbazen dat er iets instaat van een natuurramp of oorlog.
'Ze kunnen in principe niet tussentijds stijgen', daar ken ik er nog 10 van en zegt feitenlijk niets nada noppes.
Met een eventuele oorlog dadelijk in Rusland ben je alsnog het haasje.
Deze leveringstarieven zijn inclusief btw en regiotoeslag gas, en onder voorbehoud van onvoorziene ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit of gas.
Ik heb verder geen voorwaarden voor Losvast gevonden in de mail en ook niet op de site. Dus ik ben nu via de chat deze aan het opvragen
Ik heb dit maandag gedaan maar direct een bevestiging gehad en ook de mogelijkheid om in te loggen. Dus lijkt me dat het vrijdag bij jou toch niet goed gegaan is?spartacusNLD schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:42:
Ik heb afgelopen vrijdag het aanvraag formulier ingevuld voor budgetenergie via mediamarkt. Hierna geen bevestiging gehad van wie dan ook. budget energie gebeld en die hebben geen aanvraag in huis systeem staan. Nog meer mensen die hier last van hebben? Kwestie van nogmaals het formulier invullen? De prijzen zijn namelijk hoger geworden nu..
Bij het invullen bij Innova krijg ik dit aanbod:
:fill(white):strip_exif()/f/image/TdMzSQmtR7WttQRLx7EVF90E.png?f=user_large)
Interpreteer ik goed dat ik totaal maar 469 ga betalen? (744-275)
Dat is een veel beter aanbod dan ik nu van Budget krijg.
:fill(white):strip_exif()/f/image/TdMzSQmtR7WttQRLx7EVF90E.png?f=user_large)
Ik denk dat 'Onder voorbehoud van onvoorziene ontwikkelingen' een beeld zegt meer dan duizend woorden gaat worden. Oxxio presenteert LosVast als ideaal voor de klant. Klanten inpalmen met een veilig gevoel, dat het tarief 1 jaar vast zou staan. Daarnaast pronken met 'Erg fijn als de tarieven gaan dalen.' terwijl ze dus alles onder 'onvoorziene ontwikkelingen' kunnen gooien en dus weldegelijk de prijzen kunnen verhogen. Iets wat met het gezeik van Covid, Rusland enz enz niet onannnemelijk is.Lonestander schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:45:
[...]
Dit is wat in de mail staat:
Onder voorbehoud van onvoorziene ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit of gas.
[ Voor 3% gewijzigd door kelly.hipolito op 26-01-2022 10:54 ]
Geen idee. Termijnbedragen zeggen niks. Gaat om de prijsopbouw.Pistachenootje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:51:
Bij het invullen bij Innova krijg ik dit aanbod:
[Afbeelding]
Ja dit denk ik ook, maar toch in mijn situatie is dit wel het beste aanbod voor nu die ik heb ontvangen met de onzekerheid met betrekking tot het samenwonen de komende maanden.kelly.hipolito schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:52:
[...]
Ik denk dat 'Onder voorbehoud van onvoorziene ontwikkelingen' een beeld zegt meer dan duizend woorden gaat worden. Oxxio presenteert LosVast als ideaal voor de klant. Klanten inpalmen met een veilig gevoel tarief dat 1 jaar vast zou staan. Pronken met 'Erg fijn als de tarieven gaan dalen.' terwijl ze dus alles onder 'onvoorziene ontwikkelingen' kunnen gooien en dus weldegelijk de prijzen kunnen verhogen.
Iets wat met het gezeik van de Navo en Rusland niet onannnemelijk is.
In ieder geval voor overbrugging tot contracten die vanaf april ingaan
Met deze vraag zat ik ook, omdat bij het naar voren halen van de startdatum, niet echt een goedkeuring is geweest omdat het volgens mij direct werd aangepast. Maar ze hebben me wel een Leveringsovereenkomst per mail gestuurd waar wel de vervroegde startdatum in staat.Plucky schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:40:
Net gesproken met BudgetEnergie om te kijken hoe strikt ze zijn met annuleren buiten de 14 dagen (maar vóór start contract) vanwege het HVE-voorstel.
:strip_exif()/f/image/MHUQ7SrWkrfGnk6AE6jujKpf.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wil inderdaad ook minimaal uit de winter, overbruggen naar de lente.Lonestander schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:54:
[...]
In ieder geval voor overbrugging tot contracten die vanaf april ingaan
Ik zat nog even te twijfelen om een jaarcontract achter de hand te houden (kunt toch opzeggen binnen 14 dagen) mocht er toch echt een oorlog komen in Rusland/Ukraine. Maar na het lezen van de voorwaarden heeft haast elke energieleverancier 'onvoorziene ontwikkelingen', 'natuurramp' en/of 'óorlog' in zijn voorwaarden staan waardoor levering onder de dan betreffende huidige voorwaarden niet gegarandeerd is. Met andere woorden je gaat het toch wel voelen. Of ze gooien dan de prijzen omhoog of gaan falliet omdat ze niet meer kunnen leveren en dan moet je alsnog aan een nieuw contract met nieuwe prijzen. Of denk ik nu t zwart / wit?
[ Voor 3% gewijzigd door kelly.hipolito op 26-01-2022 11:36 ]
Exact, dus ik twijfel nu of ik de boete van €125 bij BE moet aftikken om dan naar HVE over te stappen.Rsport40 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:57:
[...]
Met deze vraag zat ik ook, omdat bij het naar voren halen van de startdatum, niet echt een goedkeuring is geweest omdat het volgens mij direct werd aangepast. Maar ze hebben me wel een Leveringsovereenkomst per mail gestuurd waar wel de vervroegde startdatum in staat.
[Afbeelding]
Als ik namelijk pas in april over kan naar BE, dan heb ik tussentijds nog twee dure maanden op variabel tarief te overbruggen omdat mijn contract binnenkort afloopt.
Als ik dan sneller over kan naar HVE en dus niet die dure variabele maanden heb tot aan april, dan verdien ik de boete dus nog veel sneller terug...
Nee dat interpreteer ik niet goedPistachenootje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:51:
Edit: Totaal in tegenspraak met wat ik op Independer lees: "Nieuwe klanten van Innova Energie krijgen bij dit contract een welkomstkorting van € 275,-. De korting wordt aan het eind van het contractjaar verrekend op je jaarnota."
[ Voor 28% gewijzigd door Pistachenootje op 26-01-2022 11:10 ]
Mensen
Bij hvc groep kan je momenteel maar voor 1 jaar afsluiten en norm is 0,46 en dal 0,38 en gas 1,90
Jammer
Bij hvc groep kan je momenteel maar voor 1 jaar afsluiten en norm is 0,46 en dal 0,38 en gas 1,90

Jammer
Ik weet niet hoe lang je contract nog loopt, maar:Plucky schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:03:
[...]
Exact, dus ik twijfel nu of ik de boete van €125 bij BE moet aftikken om dan naar HVE over te stappen.
Als ik namelijk pas in april over kan naar BE, dan heb ik tussentijds nog twee dure maanden op variabel tarief te overbruggen omdat mijn contract binnenkort afloopt.
Als ik dan sneller over kan naar HVE en dus niet die dure variabele maanden heb tot aan april, dan verdien ik de boete dus nog veel sneller terug...
Boetes voor tussentijds beeïndigen
Als je wilt opzeggen voordat het contract eigenlijk afloopt:
€50 per product voor een contract waarvan de rest van de looptijd minder is dan 1,5 jaar.
€75 per product voor een contract waarvan de rest van de looptijd ligt tussen de 1,5 en 2 jaar.
€100 per product voor een contract waarvan de rest van de looptijd ligt tussen de 2 en 2,5 jaar.
€125 per product waarvan de rest van de looptijd langer is dan 2,5 jaar.
Nieuwe contract van 3jr MM-BE (stroom) zit buiten de bedenktijd maar moet nog starten.Rensjuh schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:05:
[...]
Ik weet niet hoe lang je contract nog loopt, maar:
[...]
Vandaar €125...
De vraag is of een rechter een oorlog in Oekraine als onvoorzien beoordeelt.kelly.hipolito schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:52:
[...]
Ik denk dat 'Onder voorbehoud van onvoorziene ontwikkelingen' een beeld zegt meer dan duizend woorden gaat worden. Oxxio presenteert LosVast als ideaal voor de klant. Klanten inpalmen met een veilig gevoel, dat het tarief 1 jaar vast zou staan. Daarnaast pronken met 'Erg fijn als de tarieven gaan dalen.' terwijl ze dus alles onder 'onvoorziene ontwikkelingen' kunnen gooien en dus weldegelijk de prijzen kunnen verhogen. Iets wat met het gezeik van Covid, Rusland enz enz niet onannnemelijk is.
Wel vorig jaar. Maar niet voor klanten die de afgelopen weken een contract zijn aangegaan: er was immers al spanning daar.
Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)
Maar jij hebt in je Leveringsovereenkomst die je per mail hebt gehad, ook de datum die je naar voren hebt gehaald? Dan hebben ze toch geen poot om op te staan? Je zou ze toch kunnen bellen, en als ze zeggen dat het start op 11 April, dat je aangeeft, dat het anders staat in je Leveringsovereenkomst.Plucky schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:03:
[...]
Exact, dus ik twijfel nu of ik de boete van €125 bij BE moet aftikken om dan naar HVE over te stappen.
En die datum staat ook op je Budget Thuis welkom pagina website.
[ Voor 3% gewijzigd door Rsport40 op 26-01-2022 11:11 ]
Tsja, ze kunnen eenvoudig aantonen dat ik "misbruik" heb gemaakt van de mogelijkheid door de startdatum op basis van verkeerde gronden (geen screenshot van koopakte o.i.d.) automatisch te laten wijzigen.Rsport40 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:08:
[...]
Maar jij hebt in je Leveringsovereenkomst die je per mail hebt gehad, ook de datum die je naar voren hebt gehaald? Dan hebben ze toch geen poot om op te staan? Je zou ze toch kunnen bellen, en als ze zeggen dat het start op 11 April, dat je aangeeft, dat het anders staat in je Leveringsovereenkomst.
Dan kan ik weer als argument aanbrengen dat ze dat binnen de bedenktijd hadden moeten beoordelen en zo blijf je bezig. Kortom: we gaan medio februari wel zien wat het wordt, tenzij iemand nog wil bellen...
Alternatief is een van de andere EnergyZero labels, zoals ZonderAardgas.nu of hve-nl.com, beide met 5 jaar contractenCmkl75 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:04:
Mensen
![]()
Jammer
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Dan is de vervolg vraag of de klant het echt zo ver laat komen tot de rechter.pms1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:07:
[...]
De vraag is of een rechter een oorlog in Oekraine als onvoorzien beoordeelt.
Wel vorig jaar. Maar niet voor klanten die de afgelopen weken een contract zijn aangegaan: er was immers al spanning daar.
Andere zaak maar vergelijkbaar wat betreft een oneerlijk energietarief (of het nu oorlog is of faillissement).
In het Welkom Energie > Eneco topic las ik over een paar die hard Tweakers die er uren en uren mee bezig zijn geweest. Een gang naar de rechter overwogen aangaande onrecht en een niet eerlijk energietarief.
Een heel boek aan brieven en mailtjes gestuurd. Erg nobel en bij dezen hulde maar eerlijk is eerlijk. Ik denk dat de gemiddelde Nederland niet ultra veel uren steekt in een zaak waarbij je ook je verlies kunt nemen voor een paar honderd ekkies, veel tijd en stress bespaart en gewoon verder gaat met je leven.
Energiebedrijven weten uiteraard naar ervaring dat gezien de grote caseload veel klanten hard roepen maar dat een gang naar de rechter slechts door een enkeling, die hard wordt vervolgt.
[ Voor 9% gewijzigd door kelly.hipolito op 26-01-2022 11:31 ]
HVC en HVE zijn 2 verschillende aanbiedersCmkl75 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:04:
Mensen
![]()
Jammer
KloptMvdV75 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:26:
[...]
HVC en HVE zijn 2 verschillende aanbieders
https://energie.hve-nl.com/klant werkt nog steeds voor een 5 jarig contract.
Een glazen bol hebben we allemaal niet, dit is gewoon een prima deal als je je een gokje kunt permitteren.
Een glazen bol hebben we allemaal niet, dit is gewoon een prima deal als je je een gokje kunt permitteren.
12 x 330WP | Oost/west
Heeft iemand enig idee of HVE een betrouwbaar bedrijf is?Elahkneh schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:29:
https://energie.hve-nl.com/klant werkt nog steeds voor een 5 jarig contract.
Niet dat ze binnen een paar maanden omvallen?
Als jij de toekomst kan voorspellen horen we het graag.B___MAN schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:38:
[...]
Heeft iemand enig idee of HVE een betrouwbaar bedrijf is?
In het ergste geval moet je opzoek naar een nieuwe energie leverancier.B___MAN schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:38:
[...]
Heeft iemand enig idee of HVE een betrouwbaar bedrijf is?
Maar het zijn nu de duurste stook maanden, dus je bespaart altijd op je kosten. Dus stel ze vallen om, dan heb je dat toch mooi meegenomen.
Ik ben ook het rondneuzen naar een nieuwe energieleverancier. Zit nu bij PowerPeers, per 9-3-2022 loopt dat af, betaal nu €125 per maand (en krijg straks wat terug als het goed is ivm zonnepanlen), maar zou straks €240 per maand moeten gaan betalen.
Echt niet grappig.
Nu zit ook naar de EnergyZero labels te kijken, zoals HVE of ZonderGas. Omdat van dezelfde toko is, maakt de prijs op een enkele euro na niet uit tussen deze 2. Normaal deed ik altijd 1 jaar contracten, nu zit ik toch naar 3 of 5 jaar te kijken. Neig naar 3 jaar vast. Waarschijnlijk ga ik dit jaar nog extra zonnepanelen bij leggen. Alleen mijn gas kan ik weinig aan doen. Toch zou ik nu voor ca €135 per maand gaan zitten bij 3 jarig vast contract., op basis van de huidige gegevens. Stuk beter dan €240.
Iemand hier al gesloten bij HVE of ZonderGas, en ik neem aan dat je ook het maandbedrag kunt aanpassen?

Nu zit ook naar de EnergyZero labels te kijken, zoals HVE of ZonderGas. Omdat van dezelfde toko is, maakt de prijs op een enkele euro na niet uit tussen deze 2. Normaal deed ik altijd 1 jaar contracten, nu zit ik toch naar 3 of 5 jaar te kijken. Neig naar 3 jaar vast. Waarschijnlijk ga ik dit jaar nog extra zonnepanelen bij leggen. Alleen mijn gas kan ik weinig aan doen. Toch zou ik nu voor ca €135 per maand gaan zitten bij 3 jarig vast contract., op basis van de huidige gegevens. Stuk beter dan €240.
Iemand hier al gesloten bij HVE of ZonderGas, en ik neem aan dat je ook het maandbedrag kunt aanpassen?
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Ik zat meer te denken aan solvabiliteit gegevens.indoow schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:39:
[...]
Als jij de toekomst kan voorspellen horen we het graag.
Die zijn al gepost paar pagina's terug, dus ff zoeken?B___MAN schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:54:
[...]
Ik zat meer te denken aan solvabiliteit gegevens.
Zo makkelijk... indoow in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
[ Voor 18% gewijzigd door Lord_Dain op 26-01-2022 11:57 ]
Was toch nog wel ff zoeken.Lord_Dain schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:56:
[...]
Die zijn al gepost paar pagina's terug, dus ff zoeken?
Zo makkelijk... indoow in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
Nee, hier zal wel een rekentrucje voor zijn dat je maximaal terug kan krijgen wat 'aftrekbaar' is of in aanmerking komt. Daarnaast worden de vaste kosten altijd in rekening gebracht. Ik verwacht dus dat je altijd zal betalen.Commissaris Rex schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:08:
Als ik bij HVE een 5-jarig contract afsluit, en mijn stroomverbruik is 2000kWh (heb geen gas), krijg ik dan €3,59 p.m. op mijn rekening gestort? oftwel hoef ik dan uiteindelijk (jaarnota) niets te betalen en krijg ik zelfs geld tegoed vanuit HVE?
[Afbeelding]
Echter kan het best zijn dat de rekenmodellen op de websites dit niet goed berekenen...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4