Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 146 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.164.040 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:10
Bij BudgetEnergie is het verleng aanbod verdwenen. Mogelijk ivm overstap naar powerpeers voor stroom.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
HereIsTom schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:59:
[...]

[...]

De medewerker aan de telefoon vertelde mij dat de tarieven altijd aangepast kunnen worden.
In de Algemene voorwaarden;
Wij kunnen met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven mogen veranderen tijdens de overeenkomst. Redenen hiervoor zijn overheidsbesluiten en de ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit of gas, waaronder prijsontwikkeling op de groothandelsmarkten voor elektriciteit of gas, wijzigingen met betrekking tot marge en prijs- en inkooprisico’s, Wijzigingen in de kostenstructuur voor het betreffende product en wijzigingen in onze algemene kostenstructuur. Ook andere, uitzonderlijke, omstandigheden kunnen een reden zijn om de leveringstarieven te veranderen.

Ik heb deze clausule al bij meerdere aanbieders gelezen.
Kunnen is niet hetzelfde als dat dit aan de orde is. Die staat er in voor geval je een variabele dienst afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:45
Plucky schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:54:
[...]

Met koopcontract kun je de levering legaal vervroegen.
Veel anderen hebben de datum ook kunnen vervroegen maar niet op de manier waarvoor het bedoeld is... :)
Je mag me in DM wel even uitleggen hoe ze dat gedaan hebben. Ik probeerde het, maar kon alleen per medio april. Ik ben overigens nog niet verhuisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
BvZwolle schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Je mag me in DM wel even uitleggen hoe ze dat gedaan hebben. Ik probeerde het, maar kon alleen per medio april. Ik ben overigens nog niet verhuisd.
Zie: Plucky in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Plucky schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:34:
[...]

Even een knip maken van de leveringsvoorwaarden waarin staat dat ze binnen 35 dagen gaan leveren, dat als screenshot meesturen en de datum aanpassen. Op het forum zijn intussen meerdere mensen die dat zo succesvol hebben toegepast.
De door jou genoemde 35 dagen staan bij mij nergens. Kan het zijn, dat ze dit hebben aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Sebje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:35:
[...]

maar niet gedurende de vaste looptijd van je contract
Wel dus;
Wij kunnen met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven mogen veranderen tijdens de overeenkomst. Redenen hiervoor zijn overheidsbesluiten en de ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit of gas, waaronder prijsontwikkeling op de groothandelsmarkten voor elektriciteit of gas, wijzigingen met betrekking tot marge en prijs- en inkooprisico’s, Wijzigingen in de kostenstructuur voor het betreffende product en wijzigingen in onze algemene kostenstructuur. Ook andere, uitzonderlijke, omstandigheden kunnen een reden zijn om de leveringstarieven te veranderen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
sdk1985 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:48:
[...]

Kunnen is niet hetzelfde als dat dit aan de orde is. Die staat er in voor geval je een variabele dienst afsluit.
Dat denk jij, maar is niet zo!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fhwstam
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-09 21:51
HereIsTom schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:17:
[...]

Wel dus;
Wij kunnen met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven mogen veranderen tijdens de overeenkomst.
Het staat hier letterlijk dat je dat dus kunt afspreken. Dat doe je met een variabel/flex contract. Dat spreek je niet af met een vast contract. Daarin staat ook expliciet genoemd dat de tarieven vast zijn gedurende de contractperiode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:06

Sebje

Makelaartje

fhwstam schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:26:
[...]

Het staat hier letterlijk dat je dat dus kunt afspreken. Dat doe je met een variabel/flex contract. Dat spreek je niet af met een vast contract. Daarin staat ook expliciet genoemd dat de tarieven vast zijn gedurende de contractperiode.
Dit zijn algemene bepalingen (voor de levering van elektriciteit en gas aan kleinverbruikers 2017) die nota bene zijn opgesteld door de vereniging Energie-Nederland. Een energiebedrijf moet van goede huizen komen willen ze hier gebruik van kunnen maken, als de strekking van het contract een vaste periode is.

als je op deze zinsnede googled vind je praktijkvoorbeelden waarmee door kleine bedrijven toch met deze bepaling is geschermd. ACM zegt er het volgende over;

https://www.consuwijzer.n...-zomaar-stoppen-aanpassen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

fhwstam schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:26:
[...]

Exact. De algemene voorwaarden zijn, algemene (!) voorwaarden van toepassing op verschillende typen producten. Dat geldt voor zoveel leveranciers. Je hebt je productvoorwaarden waar zaken specifiek in staan, en bijkomende algemene voorwaarden waar dingen meer generiek verwoord staan.

EnergyZero / Leasplan etc verkopen zowel flexibele (variabele) prijs als vaste prijs contracten.

- Als je een contrect met variabele tarieven afsluit dan heb je "met ze afgesproken dat ze de tarieven mogen wijzigen tijdens de looptijd", en dan zijn punten 19.3 en 19.4 van toepassing uit het screenshot van @Freekers
- Als je een contract met vaste tarieven over de looptijd afsluit heb je "met ze afgesproken dat de tarieven vast zijn gedurende de looptijd van de leveringsovereenkomst", en dan is dat punt 19.5 van toepassing. Daarin staat dat overheidsheffingen en belastingen wel kunnen wijzigen. Uiteraard. Want dat is altijd zo. Maar levertarieven dus niet.
HereIsTom schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:17:
[...]

Wel dus;
De afspraak is die tussen klant en bedrijf, immers het contract is ook tussen die twee. Dus dat "met elkaar afspreken" is duidelijk: tussen klant en bedrijf. En niet medewerkers van het bedrijf onderling o.i.d. ;)

Je kán vervolgens inderdaad prima van alles met elkaar afspreken in een leveringsovereenkomst. Bijvoorbeeld met elkaar afspreken dat de tarieven mogen wijzigen. Dat doe je dus op het moment dat je een variabele prijs contract sluit. :)

Maar op het moment dat je een "x jaar vaste tarieven" contract afsluit dan maak je die afspraak expliciet niet en is dat punt dus niet van toepassing. Het zijn algemene voorwaarden, geen specifieke productclausules of zo.

[ Voor 53% gewijzigd door Cap op 25-01-2022 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:28
BvZwolle schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:07:
[...]

De door jou genoemde 35 dagen staan bij mij nergens. Kan het zijn, dat ze dit hebben aangepast?
Onderaan bij "Veel gestelde vragen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Leaseplan is uit de lucht. :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDqjxkVzj-tk3hDHltmmnr1xYXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89czDdq4DYmHwkc4cr9jQATI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 86% gewijzigd door Sebje op 25-01-2022 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Nou Leaseplan is niet uit de lucht maar het enerigeaanbod is tijdelijk niet beschikbaar (zoals bij zoveel leveranciers de afgelopen tijd het geval is geweest als er een aardige deal was.) ;)

Blijkbaar zorgt dit topic bij hen voor de nodige aanloop. :P

[ Voor 102% gewijzigd door Cap op 25-01-2022 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07

luigi87

Domotica Fanaticus

Lekker dan..
Was net in de aanvraag naar de servers bezig..

Straks ff opnieuw proberen

- leeg -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BvZwolle
Rsport40 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:43:
[...]

Onderaan bij "Veel gestelde vragen".
@Plucky en @Rsport40 Ik heb het geprobeerd met een screenshot van de vermelding die inderdaad staat bij de veelgestelde vragen. Heb ze iets respijt gegeven door hem per 1 maart in te laten gaan.
Ik ben benieuwd of ze akkoord gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:49

Niwla

dat dus....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpSl2W1SNyCiHkfzt5xgZL_FmQ4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vSDCxqJLE1UrRe33xXHb7Wdk.png?f=fotoalbum_large

🤕

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideriusj
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 22:41

sideriusj

gasloos sinds 24-1-2018

Mundatin schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:13:
Ben onlangs na het faillissement van Fenor overgestapt naar Frank Energie.

Maar de app valt mij echt tegen. Na mijn overstap nog steeds geen gegevens in mijn app, terwijl er was aangegeven dat die na 1 á 2 werkdagen wel zichtbaar zouden moeten zijn. Vandaag contact gehad met support, maar die konden het helaas ook niet oplossen.

Ik heb ergens iets gelezen over de ontwikkeling van een nieuwe app voor februari. Hopelijk dat ze dit snel kunnen afronden en dat problemen daarmee gefixt zijn.

Een partij zoals Zonneplan Energy oogt een stuk professioneler, maar goed, ook dat is aan de voorkant. Ik heb hen niet gekozen, omdat ik zelf wel een P1 meter heb. Maar ik zie toch graag een bevestiging van mijn verbruik bij in de app van de leverancier.
Ik ben sinds 4 januari bij Zonneplan. Ik was klant bij Naked Energy, en ben na het faillissement overgezet naar DGB. :( Zonneplan heeft voor mij geregeld dat ik op korte termijn bij hun klant werd. Zonneplan heeft een goede app, en er is een integratie voor Home Assistant. Voor Frank is er ook wel een integratie Home Assistent. Frank is 2 cent duurder per KWH dan Zonneplan. Gas weet ik niet. De gemiddelde stroomprijs bij Frank is deze maand 0,328 euro (All-in). all-in prijs bestaat uit de inkoopprijs van dat moment, plus de inkoopvergoeding, plus de energiebelasting, plus de BTW

[ Voor 6% gewijzigd door sideriusj op 25-01-2022 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TallyO
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
GroeneStroom lokaal werkt nog! Zoals eerder is aangegeven is dit ook van EnergyZero.

Ik heb bij Leaseplan wel een account weten aan te maken maar het contract niet kunnen accepteren. Volgens mij hebben ze mij eruit gegooid in de tussentijd. Echter, bij Groenestroom Lokaal is het me wel gelukt: account, contract ondertekend, machtiging voor automatische incasso. Morgen eens bellen of ze de levering kunnen vervroegen, die staat nu op 24-2-2022.

[ Voor 29% gewijzigd door TallyO op 25-01-2022 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

hmm, ik zat net in het aanmeldveld, heb nog een contract kunnen sluiten, maar de bevestigingsknop voor het contract werkt niet.. kun je niet op klikken. Ik vind dit wel minimaal een beetje vreemd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4CjEULZmgxBI1xpf5PAtWN-VrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7CVMRVBjGvCmaQkggdpetLNa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
Sebje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:07:
hmm, ik zat net in het aanmeldveld, heb nog een contract kunnen sluiten, maar de bevestigingsknop voor het contract werkt niet.. kun je niet op klikken. Ik vind dit wel minimaal een beetje vreemd.

[Afbeelding]
Ik heb datzelfde probleem gehad. Volgens mij hebben ze het inmiddels uitgezet. Zie beginpagina.

Je kunt nog hetzelfde contract afsluiten bij Groenestroom Lokaal. Zij vallen onder hetzelfde (moeder)bedrijf. Zie mij bericht boven die van jou.

[ Voor 4% gewijzigd door TallyO op 25-01-2022 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Laatst online: 21-09 19:10

Superbeagle

Always smile

Cap schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:51:
Nou Leaseplan is niet uit de lucht maar het enerigeaanbod is tijdelijk niet beschikbaar (zoals bij zoveel leveranciers de afgelopen tijd het geval is geweest als er een aardige deal was.) ;)

Blijkbaar zorgt dit topic bij hen voor de nodige aanloop. :P
Ik denk vooral het Pepper effect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
Sebje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:07:

[Afbeelding]
Volgens mij heb je nu geen contract afgesloten maar enkel een account aangemaakt. Ik kan het contract namelijk ook niet downloaden via hun portaal; dan krijg ik namelijk een foutmelding. Bij Groenestroom lokaal krijg ik wel het contract gedownload, heb ik een begin en einddatum en een bevestigingsmail ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Cap schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:40:
[...]

Exact. De algemene voorwaarden zijn, algemene (!) voorwaarden van toepassing op verschillende typen producten. Dat geldt voor zoveel leveranciers. Je hebt je productvoorwaarden waar zaken specifiek in staan, en bijkomende algemene voorwaarden waar dingen meer generiek verwoord staan.

EnergyZero / Leasplan etc verkopen zowel flexibele (variabele) prijs als vaste prijs contracten.

- Als je een contrect met variabele tarieven afsluit dan heb je "met ze afgesproken dat ze de tarieven mogen wijzigen tijdens de looptijd", en dan zijn punten 19.3 en 19.4 van toepassing uit het screenshot van @Freekers
- Als je een contract met vaste tarieven over de looptijd afsluit heb je "met ze afgesproken dat de tarieven vast zijn gedurende de looptijd van de leveringsovereenkomst", en dan is dat punt 19.5 van toepassing. Daarin staat dat overheidsheffingen en belastingen wel kunnen wijzigen. Uiteraard. Want dat is altijd zo. Maar levertarieven dus niet.

[...]

De afspraak is die tussen klant en bedrijf, immers het contract is ook tussen die twee. Dus dat "met elkaar afspreken" is duidelijk: tussen klant en bedrijf. En niet medewerkers van het bedrijf onderling o.i.d. ;)

Je kán vervolgens inderdaad prima met elkaar afspreken dat de tarieven mogen wijzigen. Dat doe je dus op het moment dat je een variabele prijs contract sluit. :)

Maar op het moment dat je een "x jaar vaste tarieven" contract afsluit dan maak je die afspraak expliciet niet en is dat punt dus niet van toepassing. Het zijn algemene voorwaarden, geen specifieke productclausules of zo.
Tja dat denkt men, maar als de marktprijzen toch weer flink stijgen, dan lezen we het hier vanzelf wel dat het toch niet zo vast stond. Het staat er duidelijk en is me ook telefonisch bevestigd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
BvZwolle schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:53:
[...]

@Plucky en @Rsport40 Ik heb het geprobeerd met een screenshot van de vermelding die inderdaad staat bij de veelgestelde vragen. Heb ze iets respijt gegeven door hem per 1 maart in te laten gaan.
Ik ben benieuwd of ze akkoord gaan.
Inmiddels via de mail de bevestiging dat de ingangsdatum verschoven is naar 1 maart... Nu helemaal afwachten of er iemand wakker is daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
Tja dan hang je. Denk dat het potje leasers wel op is nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

TallyO schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:17:
[...]

Volgens mij heb je nu geen contract afgesloten maar enkel een account aangemaakt. Ik kan het contract namelijk ook niet downloaden via hun portaal; dan krijg ik namelijk een foutmelding. Bij Groenestroom lokaal krijg ik wel het contract gedownload, heb ik een begin en einddatum en een bevestigingsmail ontvangen.
dat hoop ik dan maar. Ben een een beetje huiverig om nu meteen een andere aanbieder te selecteren, of overruled die dan de eerdere aanvraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
TallyO schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:04:
[...]

GroeneStroom lokaal werkt nog! Zoals eerder is aangegeven is dit ook van EnergyZero.

Ik heb bij Leaseplan wel een account weten aan te maken maar het contract niet kunnen accepteren. Volgens mij hebben ze mij eruit gegooid in de tussentijd. Echter, bij Groenestroom Lokaal is het me wel gelukt: account, contract ondertekend, machtiging voor automatische incasso. Morgen eens bellen of ze de levering kunnen vervroegen, die staat nu op 24-2-2022.
De vaste leveringskosten van Groenestroom Lokaal is 5 euro per maand per product. Dat is lager dan bij Leaseplan dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
sdk1985 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:34:
[...]

Ook die tip erbij om 15 euro voorschot in te stellen. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor leaseplan energy het aanmeld formulier offline haalt :F.
Blijkbaar is het al zo ver |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
Sebje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:20:
[...]

dat hoop ik dan maar. Ben een een beetje huiverig om nu meteen een andere aanbieder te selecteren, of overruled die dan de eerdere aanvraag?
Zolang je niets digitaal ondertekend hebt, geen contract (in pdf-vorm) hebt ontvangen, incasso niet gemachtigd hebt, dan heb je echt niets afgesloten. Mocht het wel het geval zijn, dan heb je 14 dagen bedenktijd dus morgenvroeg maar even bellen. Maar als jou was zou ik die bij Groenestroom afsluiten. Morgen ben je waarschijnlijk te laat.

[ Voor 3% gewijzigd door TallyO op 25-01-2022 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Helaas... Dit werk ook niet meer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EF6IMhOrVJyz_BzWdzxiXWocYcg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1NHkpFuWkJPNYVUgEoXOVf8K.jpg?f=fotoalbum_large

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
darkdesign schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:20:
[...]

De vaste leveringskosten van Groenestroom Lokaal is 5 euro per maand per product. Dat is lager dan bij Leaseplan dacht ik.
Ja dat viel mij ook op! Ik was 4-5 euro goedkoper uit tegenover Leaseplan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

sdk1985 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:23:
[...]

Blijkbaar is het al zo ver |:( .
Maar niet door dit topic / google spreadsheet maar omdat iemand het vanmiddag op Pepper besluit te gooien waar de massale "goedkoop = snel kopen en vooral verder niet nadenken" impuls enorm hoog is. :X

Nou is het natuurlijk wel zo dat de bron van dit verhaal hier ligt, maar dat is een ander verhaal. Tweakers zijn er doorgaans nu eenmaal snel bij. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 25-01-2022 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Toch wel bijzonder. Deze aanbieder is vanmiddag voor het eerst voorbij gekomen in dit topic, heeft niet in de sheet van Cap (of op Pepper) gestaan en dus ook offline gehaald. Zijn ze wakker geworden bij EnergyZero of was het misschien toch een beperkte actie?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Cap schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:28:
[...]

Maar niet door dit topic / google spreadsheet maar omdat iemand het vanmiddag op Pepper besluit te gooien waar de massale goedkoop=koop impuls enorm hoog is. :X

Nou is het natuurlijk wel zo dat de bron van dit verhaal hier ligt, maar dat is een ander verhaal. Tweakers zijn er doorgaans nu eenmaal snel bij. ;)
Je kan overwegen het invite only te maken en dan erin te zetten het verzoek om het niet op pepper oid te delen. Niet waterdicht maar maakt het wel een stuk lastiger. Maar het is jouw overzicht :X .

edit: Overigens bedoel ik niet dat dit jouw schuld is.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 25-01-2022 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TallyO
Ik heb weer een nieuwe voor jullie. Dit bedrijf valt ook onder EnergyZero. Ook hier kun je weer hetzelfde contract afsluiten. Hier kun je zelfs voor het 5-jarig contract gaan. De lijst van EnergyZero 'Partners' kun je hier vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door TallyO op 25-01-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:29:
[...]

Toch wel bijzonder. Deze aanbieder is vanmiddag voor het eerst voorbij gekomen in dit topic, heeft niet in de sheet van Cap (of op Pepper) gestaan en dus ook offline gehaald. Zijn ze wakker geworden bij EnergyZero of was het misschien toch een beperkte actie?
Zou het niet gewoon naar dezelfde server gaan als leaseplan? Waar ze nu de stekker uit hebben getrokken omdat ze zichzelf bijna falliet zien gaan..?

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

HereIsTom schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:18:
[...]

Tja dat denkt men, maar als de marktprijzen toch weer flink stijgen, dan lezen we het hier vanzelf wel dat het toch niet zo vast stond. Het staat er duidelijk en is me ook telefonisch bevestigd!
Wat is jou exact telefonisch bevestigd door wie? Precisie doet ertoe bij dit soort zaken.

Bedoel je dat je een klantenservice medewerker hebt geattendeerd op een bepaling in de AV? En dat die medewerker die bepaling zelf ook voor het eerst zag en ff snel is gaan lezen en meeging in de teneur van je verhaal ("hey Leaseplan ik zie hier op pagina zoveel van de algemene voorwaarden dat de tarieven kunnen wijzigen")?

Dan zou ik namelijk ff een flinke slag om de arm houden. Klantenservice medewerkers staan er nou eenmaal niet om bekend dat ze bekend zijn met de (betekenis van) de kleine lettertjes. Als Leaseplan het even goed uitzoekt en vervolgens officieel bevestigt dat de vaste prijs contracten tóch in levertarief (dus excl belastingen / heffingen) kunnen wijzigen, oke...

Maar in het algemeen: als je met een moeilijke vraag / kleine lettertjes / technische vraag / weinig voorkomende vraag (noem maar op) bij een klantenservice terecht komt moet je vaak een aantal keer graven, bellen, laten uitzoeken en terug laten koppelen voordat het echte antwoord er ligt.

[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 25-01-2022 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

TallyO schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:31:
Ik heb weer een nieuwe voor jullie. Dit bedrijf valt ook onder EnergyZero. Ook hier kun je weer hetzelfde contract afsluiten. Hier kun je zelfs voor het 5-jarig contract gaan.
De tarieven bij 5 jaar zijn best wel interessant:

€ 0,20871 daltarief
€ 0,24717 normaaltarief

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:34:
[...]

€ 0,20871 daltarief
€ 0,24717 normaaltarief
Ja inderdaad. Ik heb dat 3-jarig contract dus afgesloten bij Groenestroom Lokaal, dus ik probeer geen gekke dingen meer te doen. Anders had ik dat 5-jarig contract wel afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:29:
[...]

Toch wel bijzonder. Deze aanbieder is vanmiddag voor het eerst voorbij gekomen in dit topic, heeft niet in de sheet van Cap (of op Pepper) gestaan en dus ook offline gehaald.
Nee, in dit weekend al, vanaf vrijdag. We zaten te wachten op terugkoppeling maar ze waren in het weekend gesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Cap schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:37:
[...]

Nee, in dit weekend al, vanaf vrijdag. We zaten te wachten op terugkoppeling maar ze waren in het weekend gesloten.
Ik refereerde aan Groene Stroom Lokaal :) Volgens mij is dit de eerste post die deze aanbieder aanhaalde: Sebje in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

TallyO schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:31:
Ik heb weer een nieuwe voor jullie. Dit bedrijf valt ook onder EnergyZero. Ook hier kun je weer hetzelfde contract afsluiten. Hier kun je zelfs voor het 5-jarig contract gaan.
Dank, hier mag even het 3 jarig contact aangegaan ivm de 70 euro per maand die ik nu te veel betaal!

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

TallyO schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:35:
[...]

Ja inderdaad. Ik heb dat 3-jarig contract dus afgesloten bij Groenestroom Lokaal, dus ik probeer geen gekke dingen meer te doen. Anders had ik dat 5-jarig contract wel afgesloten.
Yep, herkenbaar, er is altijd wel een betere deal om de hoek ;) Op een gegeven moment moet je gewoon de knoop doorhakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:40:
[...]

Ik refereerde aan Groene Stroom Lokaal :) Volgens mij is dit de eerste post die deze aanbieder aanhaalde: Sebje in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
My bad, mix-up. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:34:
[...]

€ 0,20871 daltarief
€ 0,24717 normaaltarief
Hoe zit dat dan met het tussentijds beëindigen van het contract? Bij 3 jaar resterend is dat 250 euro. En bij 5 jaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

darkdesign schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:43:
[...]

Hoe zit dat dan met het tussentijds beëindigen van het contract? Bij 3 jaar resterend is dat 250 euro. En bij 5 jaar?
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/FEMaJaXA85.png/raw

Zijn vastgestelde tarieven door de ACM.
Bron: https://www.hve-nl.com/wp...iteit-vast-april-2021.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
Morgenvroeg maar eens naar Leaseplan bellen om mijn account te verwijderen en Groenestroom lokaal bellen om de ingangsdatum te vervroegen. Dat is namelijk gunstig met die woeker energietarieven bij BE. Of zou dat geen slim idee zijn gezien ik de voorschot van februari al heb betaald? Ik heb namelijk geen idee of dit nog achteraf gecorrigeerd wordt op de eindnota. Als ex-fenor klant heb ik in ieder geval een variabel contract en kan ik boetevrij vertrekken wanneer ik wil.

[ Voor 6% gewijzigd door TallyO op 25-01-2022 19:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

PS @HereIsTom e.a. mag ik ook even de algemene voorwaarden van (Mediamarkt) Budget Energie die je krijgt te zien als je "3 jaar vast" afsluit onder de aandacht brengen? Komt de tekst bekend voor? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-nuvTumTM0QDq_3ocPHNx5nnjI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VdwIVjVSUsv0fliQb7voOyOk.png?f=fotoalbum_large

Ja dat zijn diezelfde voorwaarden als voor Leaseplan Energie. Diezelfde algemene voorwaarden worden door allerlei energieleveranciers gebruikt... en zijn generiek, niet van toepassing op 1 leverancier laat staan op 1 specifiek product.

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 25-01-2022 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26
Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:41:
[...]

Yep, herkenbaar, er is altijd wel een betere deal om de hoek ;) Op een gegeven moment moet je gewoon de knoop doorhakken.
Ik zit nog in de bedenktijd van MM BE maar die 5 jaar zijn toch wel aantrekkelijk...

Maar ja what to do...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TallyO
Cap schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:52:
PS @HereIsTom e.a. mag ik ook even de algemene voorwaarden van (Mediamarkt) Budget Energie die je krijgt te zien als je "3 jaar vast" afsluit onder de aandacht brengen? Komt de tekst bekend voor? :P

[Afbeelding]

Ja diezelfde algemene voorwaarden worden door allerlei energieleveranciers gebruikt... en zijn generiek, niet van toepassing op 1 product.
Precies. Hier is die opzet:
https://www.ser.nl/-/medi...0ACF1D9B087C8FDD9A79D9F77

Zoek maar eens naar Artikel 19 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Vandaar dus mijn vraag aan Tom wat door wie aan hem telefonisch is bevestigd, zoals gezegd precisie doet ertoe bij dit soort zaken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik heb hem meteen besteld, voor 5 jaar vast. Hele mooie tarieven. Dit scheelt een heel stuk met de MM BE actie. Ik heb bij beide nog 2 weken bedenktijd, maar met deze tarieven durf ik denk ik het risico wel te lopen. Zal er nog even goed over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droogtrommel90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:36
Phusebox schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:53:
[...]

Ik zit nog in de bedenktijd van MM BE maar die 5 jaar zijn toch wel aantrekkelijk...

Maar ja what to do...
Hier ook nog in de bedenktijd periode van MM BE. Toch deze 5 jarige deal maar afgesloten (voordat het offline is) gecombineerd met een laag maandelijks voorschotbedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TallyO
Cap schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:57:
Vandaar dus mijn vraag aan Tom wat door wie aan hem telefonisch is bevestigd, zoals gezegd precisie doet ertoe bij dit soort zaken. :)
Uiteindelijk gaat wet boven bedrijfsvoorwaarden. ACM heeft bevestigd dat bedrijven niet zomaar contractvoorwaarden die vast staan mogen aanpassen. Contract is contract. Mocht dat wel het geval zijn dan wordt het een leuke rechtzaak. Ik zou dan ook meteen de automatische incasso intrekken en een melding doen bij ACM. :) .

[ Voor 8% gewijzigd door TallyO op 25-01-2022 20:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Hier nóg een EnergyZero reseller die 3 en 5 jarige contracten aanbiedt met dezelfde tarieven als Leaseplan Energy, Groene Stroom Lokaal en HVE-NL: https://zondergas.nu

Volgens mij hebben we ze nu ongeveer wel allemaal gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Droogtrommel90 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:59:
[...]

Hier ook nog in de bedenktijd periode van MM BE. Toch deze 5 jarige deal maar afgesloten (voordat het offline is) gecombineerd met een laag maandelijks voorschotbedrag.
Hoeveel lager heb jij hem gezet ten opzichte van je werkelijke verbruik? Ik heb mijn werkelijke verbruik ingevuld, maar misschien kan ik dat nog wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:00:
Hier nóg een EnergyZero reseller die 3 en 5 jarige contracten aanbiedt met dezelfde tarieven als Leaseplan Energy, Groene Stroom Lokaal en HVE-NL: https://zondergas.nu

Haha, ja precies ja. Wacht, bieden zij dan ook gas aan? Ik had dat bedrijf overgeslagen wegens die naam :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

TallyO schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:02:
[...]

Haha, ja precies ja. Wacht, bieden zij dan ook gas? Ik had dat bedrijf overgeslagen wegens die naam :P .
Ja, ironisch genoeg biedt 'zondergas' ook gas aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik blijf het toch dubieus vinden die kleine bedrijfjes die allemaal energie verkopen. Dat Energyzero kan toch niet zo laag inkopen lijkt me, en dan dit er ook nog een reseller tussen die er aan moeten verdienen.

Klinkt allemaal te goed om waar te zijn die prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

TallyO schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:59:
[...]

Uiteindelijk gaat wet boven bedrijfsvoorwaarden. ACM heeft bevestigd dat bedrijven niet zomaar contractvoorwaarden die vast staan mogen aanpassen. Contract is contract. Mocht dat wel het geval zijn dan wordt het een leuke rechtzaak :) .
Exact, dat is nog een daarop volgende discussie. Als je een product met vaste prijs verkoopt kan je elders wel stellen dat je de prijs tóch mag wijzigen maar kom je daar voor de rechter echt niet zomaar mee weg.

Je kan bijv ook stellen dat je de voorwaarden mag wijzigen (dat staat er namelijk ook onder punt 19.1: wij mogen deze voorwaarden altijd veranderen"). Tuurlijk mag dat. Maar dat betekent niet dat je de voorwaarden bepaald ten tijde van het afsluiten van het contract niet moet nakomen. Anders zou er staan "u gaat een contract aan met deze voorwaarden en wij mogen met terugwerkende kracht de voorwaarden wijzigen op lopende contracten". Dat houdt uiteraard voor geen enkele rechter stand. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:00:

Maak het jezelf nou simpel en link meteen ff naar eerder genoemde pagina van EnergyZero partners. Dan ben je meteen klaar, kan iedereen gaan uitzoeken wat waar nog werkt en tegen welke tarieven. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droogtrommel90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:36
darkdesign schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:01:
[...]

Hoeveel lager heb jij hem gezet ten opzichte van je werkelijke verbruik? Ik heb mijn werkelijke verbruik ingevuld, maar misschien kan ik dat nog wijzigen.
+- 2000kWh lager. Eerst verscheen de melding dat uit de database check een hoger historisch jaarverbruik bleek, hiervan afwijken was alleen mogelijk na telefonisch contact. Maar na 3x invullen verdween deze melding en heb ik inmiddels het 5 jarig contract in mijn mailbox op basis van het door mij ingevulde gebruik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Phusebox schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:05:
Ik blijf het toch dubieus vinden die kleine bedrijfjes die allemaal energie verkopen. Dat Energyzero kan toch niet zo laag inkopen lijkt me, en dan dit er ook nog een reseller tussen die er aan moeten verdienen.

Klinkt allemaal te goed om waar te zijn die prijzen.
Ik vind het grafiekje wat op https://www.zondergas.nu/slimme-energie/ (iets naar beneden scrollen) staat wel interessant. Daar kun je per uur zien wat de stroom en gas prijs kost, ook van het verleden. Er zijn recente dagen bij dat een kWh slechts 13 cent kost en momenten waar een kWh 45 cent kost. Wellicht dat het op de lange termijn wel uitkomt op de tarieven die ze vragen, maar dan moet je wel genoeg buffer hebben om dat op te kunnen vangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TallyO
Cap schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:05:
[...]

Exact, dat is nog een daarop volgende discussie. Als je een product met vaste prijs verkoopt kan je elders wel stellen dat je de prijs tóch mag wijzigen maar kom je daar voor de rechter echt niet zomaar mee weg.

Je kan bijv ook stellen dat je de voorwaarden mag wijzigen (dat staat er namelijk ook onder punt 19.1: wij mogen deze voorwaarden altijd veranderen"). Tuurlijk mag dat. Maar dat betekent niet dat je de voorwaarden bepaald ten tijde van het afsluiten van het contract niet moet nakomen. Anders zou er staan "u gaat een contract aan met deze voorwaarden en wij mogen met terugwerkende kracht de voorwaarden wijzigen op lopende contracten". Dat houdt uiteraard voor geen enkele rechter stand. :P
Geweldig concept! Het niet-zo-vast-contract :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:08:
[...]

Ik vind het grafiekje wat op https://www.zondergas.nu/slimme-energie/ (iets naar beneden scrollen) staat wel interessant. Daar kun je per uur zien wat de stroom en gas prijs kost, ook van het verleden.
Da's niks nieuws hoor, die grafiek is hier al heel vaak besproken voor MijnDomein Energie (EnergyZero), EasyEnergy, Frank Energie etc. ;)

https://www.mijndomein.nl/energie/energieprijschecker

Het is gewoon de Epex spotprijs zonder toeslagen die je ziet.
De beursprijzen van de EPEX (stroom) en LEBA (gas) zijn openbaar. Je kunt de ontwikkeling van de energieprijzen op de inkoopmarkt altijd volgen. Beursprijzen worden 24 uur van tevoren bekend gemaakt, zo weet je heel nauwkeurig wat de dure en de goedkope momenten de volgende dag zijn. Je kunt dus nog een beetje extra besparen door op een goedkoop moment van de dag energie te gebruiken. Benieuwd wat jouw voordeel zal zijn met een flexibel contract?

[ Voor 28% gewijzigd door Cap op 25-01-2022 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:45
Cap schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:52:

[Afbeelding]

Ja dat zijn diezelfde voorwaarden als voor Leaseplan Energie. Diezelfde algemene voorwaarden worden door allerlei energieleveranciers gebruikt... en zijn generiek, niet van toepassing op 1 leverancier laat staan op 1 specifiek product.
Als het in de voorwaarden staat wil nog niet zeggen dat ze rechtsgeldig zijn...

www.instagram.com/thomas.bartelds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

sdk1985 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:29:
[...]

Je kan overwegen het invite only te maken en dan erin te zetten het verzoek om het niet op pepper oid te delen. Niet waterdicht maar maakt het wel een stuk lastiger. Maar het is jouw overzicht :X .

edit: Overigens bedoel ik niet dat dit jouw schuld is.
Maar moet ik dan telkens mensen (e-mail adressen) gaan toevoegen om de sheet te mogen bekijken? En moet ik dan controleren of ze van Tweakers komen en zo ja hoe?

Het enige dat ik volgens mij anders nog kan doen is de sheet niet beschikbaar maken en als members-only tekst hier tonen op het forum. Maar dan verliest men de mogelijkheid om zelf het eigen verbruik in de sheet in te vullen, en dat is juist de kracht van dat hele ding.

Maar goed, de sheet heeft al lang zijn weg naar jan en alleman gevonden inmiddels, dus zal vast op meerdere plekken rondzweven (zoals bij Leaseplan Energie :P). Dat valt sowieso niet meer te voorkomen.

Mijn idee was juist iets wat voor iedereen toegankelijk was en met alle mogelijke aanbieders, niet een of andere beperkte lijst van preferred partners waarvan je centen krijgt om ze in je overzicht te tonen (Pricewise, Gaslicht.com, etc).

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 25-01-2022 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Cap schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:57:
Toen ik vroeg aan de telefoon of die tarieven ook echt vast stonden, vertelde die medewerker mij dat ze inderdaad vast stonden, maar wees mij direct op dat artikel dat bij hoge marktprijs stijgingen ze ze dus wel kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:03:
[...]

Ja, ironisch genoeg biedt 'zondergas' ook gas aan :+
Mooie tarieven

Stroom dal € 0,20871
Stroom normaal € 0,24717
Gas € 1,06874

Voor 5 jaar vast

Maar of je nu die deal van MM BE pakt of deze.

(Opzegvergoeding blijft gelijk na 1 jaar) fout

Hier zat ik dus fout

[ Voor 7% gewijzigd door MvdV75 op 25-01-2022 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Is het niet zo dat al deze EnergyZero verkopers werken met uurprijzen? Ik zie overal hetzelfde marketingpraatje. Energie tegen kostprijs. Zo ook bij de ANWB maar die zeggen duidelijk dat de prijs dus fluctueert en het maandbedrag maar een inschatting is.

Denk dat hier echt geldt "als het te mooi lijkt om waar te zijn..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 17:52
Wat een hoop berichten vandaag zeg... De EnergyZero "labels" maken wat los ;-).

Ik moet wel zeggen dat HVE 5 jaar erg interessant is. Wellicht betaal je veel te veel over 2 jaar maar dan heb je wel goed bespaart en stap je als nog over. Dit doet mij ook weer twijfelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
MvdV75 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:38:
[...]
Opzegvergoeding blijft gelijk na 1 jaar 🤪
Nee?

Resterende looptijd bij vijfarig contract is na 1 jaar goed voor 250 opzegvergoeding maar bij driejarig contract dus 200 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Phusebox schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:40:
Is het niet zo dat al deze EnergyZero verkopers werken met uurprijzen? Ik zie overal hetzelfde marketingpraatje. Energie tegen kostprijs. Zo ook bij de ANWB maar die zeggen duidelijk dat de prijs dus fluctueert en het maandbedrag maar een inschatting is.

Denk dat hier echt geldt "als het te mooi lijkt om waar te zijn..."
Net zoals bij zoveel aanbieders kun je kiezen uit een flexibel contract met fluctuerende dagprijzen, of een vast contract...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@HereIsTom Tja klantenservice. :) Maar geloof je die klantenservice "thuiswerker achter een laptop" dan meteen?

En dus ook dat er sowieso geen vaste prijs contracten bestaan omdat (bijna?) iedere leverancier die Algemene Voorwaarden gebruikt? En dus dat heel Nederland denkt dat de prijzen van vaste prijs contracten vast zijn maar dit niet zo blijkt te zijn "want in de algemene voorwaarden"? Alleen dat niemand daar ooit over valt of problemen mee heeft?

En dit ondanks de productnaam "x jaar vaste tarieven", en de productvoorwaarden die ook stellen dat "het tarief gedurende de vaste looptijd van je leverovereenkomst niet wijzigt"?

En zo ja, hoe denk jij dan dat de rechter hierover zal denken? ;)

Nee echt, het zijn algemene voorwaarden van toepassing op meerdere producten van een leverancier, en per punt wordt indien nodig aangegeven of het wel van toepassing is voor jouw product, vandaar de toevoeging "Als wij hebben afgesproken dat..."

In mijn Coolblue 1 jaar vast contract staan ook allerlei zaken in de voorwaarden die alleen voor specifieke producten gelden... oh wacht, dat zijn dus... diezelfde voorwaarden die de hele branche gebruikt. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iz6AMJbRaIYLtq2oxtvakTpfxxw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hvgZASSjqaL2MjVLYDje2ZB9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Cap op 25-01-2022 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:41:
[...]

Net zoals bij zoveel aanbieders kun je kiezen uit een flexibel contract met fluctuerende dagprijzen, of een vast contract...
Ik heb ze allebei gehad, een jaar lang vast en (na aflopen van het vaste contract) anderhalf jaar lang flex bij Mijn domein energie, dus ik kan beide bevestigen... Já de prijzen zijn in het eerste geval vast, in het tweede geval variabel. :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 25-01-2022 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Het is echt niet zo ingewikkeld. Een vast contract is een vast contract. Dit mag niet eenzijdig aangepast worden. Zie het als een jaar of 2-jaar abonnement op een ander product zoals bv. je ISP internet abonnement of ander gelijkwaardig product. Ook daar mag niet eenzijdig zomaar iets aangepast worden.

Bedenk daarnaast de grote sociale onrust die er zou ontstaan als dit inderdaad wel zo maar kon, zeker bij een op dit moment heel volatiel, maar wel van levensbelang zijnd product als energie levering. Dus wat mij betreft kan dat onzin verhaal naar het rijk van de fabeltjes.

Sterker nog, als dit had gekund, waren er eind vorig jaar niet een stel bedrijven omgevallen.

https://www.consuwijzer.n...-zomaar-stoppen-aanpassen

[ Voor 7% gewijzigd door Lord_Dain op 25-01-2022 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:57
Cap schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:28:
[...]

Maar niet door dit topic / google spreadsheet maar omdat iemand het vanmiddag op Pepper besluit te gooien waar de massale "goedkoop = snel kopen en vooral verder niet nadenken" impuls enorm hoog is. :X

Tsja, dat is dan ook een beetje mijn of onze schuld. Bij twijfel aanbieding accepteren, en dat nachtje er overslapen doe je in die 14 dagen bedenktijd maar roep ik en anderen hier heel vaak.

[ Voor 3% gewijzigd door wjvh op 25-01-2022 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Lord_Dain schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:52:
Het is echt niet zo ingewikkeld. Een vast contract is een vast contract. Dit mag niet eenzijdig aangepast worden. Zie het als een jaar of 2-jaar abonnement op een ander product zoals bv. je ISP internet abonnement of ander gelijkwaardig product. Ook daar mag niet eenzijdig zomaar iets aangepast worden.
Inderdaad. Je mag wel iets aanpassen aan het product, zoals bijvoorbeeld het zenderaanbod bij een tv provider, maar dat geeft de consument dan wél recht op tussentijdse ontbinding van het contract. Je mag nooit zomaar de afgesproken vaste tarieven hoger maken gedurende de looptijd vh contract.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Van deze hele 'variabele tarieven bij een vast contract' discussie snap ik werkelijk waar geen ene biet :? . Waar komt de verwarring vandaan? Het is toch niet meer als logisch dat:

- Tarieven bij een vast contract... vast staan?
- Tarieven bij een flexibel contract variëren?
- Dat als een energieaanbieder beide contractvormen aanbiedt, ze dus ook reclame maken voor beide vormen?
- En dus beide contractvormen worden afgedekt in de algemene voorwaarden?

Laten we het allemaal niet ingewikkelder maken dan het al is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Freekers het komt simpelweg omdat iemand met de algemene voorwaarden in de hand iets ziet staan over "wij mogen de tarieven wijzigen", daarover een vraag stelt en vervolgens de context niet goed gelezen / begrepen wordt door de 1e de beste klantenservice medewerker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb er nog over nagedacht maar ik durf het toch niet aan bij zoiets als HVE. Kleine club, die er zomaar eens mee kan stoppen en misschien heb je dan wel niet veel voorschot betaald maar moet je wel op zoek naar een andere leverancier en is maar de vraag of er dan aanbiedingen zijn.

Ik weet niet. Iets in mij schreeuwt gewoon dit is 'too good to be true'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
Phusebox schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:05:
Ik heb er nog over nagedacht maar ik durf het toch niet aan bij zoiets als HVE. Kleine club, die er zomaar eens mee kan stoppen en misschien heb je dan wel niet veel voorschot betaald maar moet je wel op zoek naar een andere leverancier en is maar de vraag of er dan aanbiedingen zijn.

Ik heb precies hetzelfde gevoel. Ik heb mij toch aangemeld en ga nu de 14 dagen gebruiken om er even over na te denken. Solvabiliteit van deze partij is niet beter/slechter dan bijvoorbeeld een Coolblue. Alleen bij de echt grote jongens zit je een soort van veilig maar daar betaal je dan ook naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:29
DjeezD schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:08:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gevoel. Ik heb mij toch aangemeld en ga nu de 14 dagen gebruiken om er even over na te denken. Solvabiliteit van deze partij is niet beter/slechter dan bijvoorbeeld een Coolblue. Alleen bij de echt grote jongens zit je een soort van veilig maar daar betaal je dan ook naar...
Ook de grote jongens kunnen omvallen, hoe groter is meestal ook hoe minder flexible kunnen inspringen op veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
torretje2012 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:10:
[...]

Ook de grote jongens kunnen omvallen, hoe groter is meestal ook hoe minder flexible kunnen inspringen op veranderingen.
Vandaar ook mijn "soort van veilig" opmerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Simpel, dan moet je het niet doen :) Je geeft in je afgelopen 3 posts telkens aan 'too good to be true'. Als je er geen goed gevoel bij hebt; niet doen. Klaar.

Als je reeds dure variabele tarieven betaald heb je behalve je voorschot, niets te verliezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik vind dat toch echt overdreven. 'Too good to be true' klinkt alsof er een luchtje aan zit maar dat is niet zo.

Die EnergyZero clubs bestaan al ruim 3 jaar en ik heb er 2,5 jaar naar volle tevredenheid bij gezeten (MijnDomein in mijn geval). Het is echt geen schimmige toestand, je krijgt gewoon wat er in het contract staat plus een nette online omgeving, een app, een vriendelijke klantenservice en een correcte jaarrekening.

Of ze kunnen omvallen? Natuurlijk. Maar hoe groot die kans is kunnen wij redelijkerwijs niet beoordelen. En dat geldt voor het gros van de zelfstandige aanbieders. Gewoon, Innova, Pure, Frank, Easy Energy, Anode etc etc.

Bij Vattenfall, Essent en Eneco kan je misschien nog denken "too big to fail" maar bij al die kleinere merken weet je het net zo min tenzij je uitgebreid de financiële jaarverslagen in gaat duiken, en dan nog...
Ja, van De Bron, Qurrent, Powerpeers, etc zijn inmiddels ook in handen van grotere partijen gevallen, maar dat waren een paar jaar geleden ook nog zelfstandige kleintjes.

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 25-01-2022 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indoow
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-01 14:53
Dus zijn er mensen die overstappen naar de andere partners van Energyzero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Cap schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:15:
Ik vind dat toch echt overdreven. 'Too good to be true' klinkt alsof er een luchtje aan zit maar dat is niet zo.

Die EnergyZero clubs bestaan al ruim 3 jaar en ik heb er 2,5 jaar naar volle tevredenheid bij gezeten (MijnDomein in mijn geval). Het is echt geen schimmige toestand, je krijgt gewoon wat er in het contract staat plus een nette online omgeving, een app, een vriendelijke klantenservice en een correcte jaarrekening.

Of ze kunnen omvallen? Natuurlijk. Maar hoe groot die kans is kunnen wij redelijkerwijs niet beoordelen. En dat geldt voor het gros van de zelfstandige aanbieders. Gewoon, Innova, Pure, Frank, Easy Energy, Anode etc etc.

Bij Vattenfall, Essent en Eneco kan je misschien nog denken "too big to fail" maar bij al die kleinere merken weet je het net zo min tenzij je uitgebreid de financiële jaarverslagen in gaat duiken, en dan nog...
Ja, van De Bron, Qurrent, Powerpeers, etc zijn inmiddels ook in handen van grotere partijen gevallen, maar dat waren een paar jaar geleden ook nog zelfstandige kleintjes.
In hoeverre zou een label van EnergyZero kunnen omvallen zonder dat EnergyZero zelf omvalt, gezien ze onder dezelfde KVK vallen? Dan zou het wellicht nog uitmaken om te differentiëren tussen de verschillende labels, bijv. LeasePlan v.s. Zondergas. Persoonlijk denk ik namelijk (onderbuik gevoel) dat het er een LeasePlan Energy meer aan gelegen is niet om te kiepen vanwege mogelijke imagoschade van het moederbedrijf LeasePlan (en dus dat het moederbedrijf mogelijk financieel bijspringt) i.p.v. een andere nagenoeg onbekende toko.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Ik zou echt in deze huidige situatie waarin niets zeker is morgen gewoon de goeiekoopste optie pakken. Zoals al eerder gezegd ook grote energieboeren kunnen omvallen, je moet je echter denk ik afvragen wat er zou gebeuren als 1 van de grote energieboeren dan wel er nog meer kleinere partijen omvallen. Dan zal op een gegeven moment de overheid in moeten grijpen immers moeten huishoudens op een of andere manier van stroom worden voorzien. Dus ook al is de situatie onzeker, een 3 jarig contract kan over een paar maanden ontbonden worden maar je kan er ook gewoon 3 jaar plezier van hebben.

Het alternatief is niet veel beter; een variabel tarief tegen overige kosten dan wel maximaal betalen aan een van de grotere energieboeren. Ik durf het 'gokje' wel aan. Valt het om, tja, daar heb ik inmiddels al ervaring mee met FENOR. It is what it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indoow
Oke, gister heb ik de MM BE deal afgesloten. Totaal 151 euro, echter nog in de bedenktijd. Over een week komen ze zonnepanelen plaatsen, komt het op 105 uit.

Zojuist ook de deal bij ZonderGas afgesloten voor 5 jaar, 115 euro. Komt het op 65 uit met zonnepanelen.

Beide kunnen omvallen en zijn niet bepaald de grootste, dan toch maar voor de goedkoopste gaan. Al heb ik er 3 maanden plezier van, is nu al meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aka Razorback
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:30
Bij de MM BE kan je de opwekking van de zonnepanelen niet invoeren waardoor er een te hoog maand bedrag komt te staan.

Wanneer ik mijn verbruik zonder opwekking invul op de website kom ik op €182 p/m uit.
Wanneer ik mijn eigen Excel berekening gebruik met opwekking kom ik op €92 p/m uit.

Iemand met ervaring die het gelukt is om het maandbedrag een heel stuk te verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:18
Bij BE staat

Ingangsmoment en looptijd
Deze overeenkomst geldt vanaf vandaag. We hebben met u een vaste prijs afgesproken: gedurende drie jaar blijven de leveringstarieven (exclusief overheidsheffingen) gelijk. De vaste prijsperiode gaat in op x

Volgens mij staan ze dus3j vast…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indoow
aka Razorback schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:39:
Bij de MM BE kan je de opwekking van de zonnepanelen niet invoeren waardoor er een te hoog maand bedrag komt te staan.

Wanneer ik mijn verbruik zonder opwekking invul op de website kom ik op €182 p/m uit.
Wanneer ik mijn eigen Excel berekening gebruik met opwekking kom ik op €92 p/m uit.

Iemand met ervaring die het gelukt is om het maandbedrag een heel stuk te verlagen?
Je kan hem zelf in je eigen omgeving aanpassen, waarbij je wel een reden van wijziging moet aangeven. In jouw geval zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:18
aka Razorback schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:39:

Wat je invult is voor je berekening, je maandbedag bepalen ze aan de hand van je verbruikcijfers van afgelopen jaar (jaren), die halen ze dus op…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aka Razorback
indoow schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:43:
[...]

Je kan hem zelf in je eigen omgeving aanpassen, waarbij je wel een reden van wijziging moet aangeven. In jouw geval zonnepanelen.
Is dat dan niet beperkt tot X% lager?
SpeedyDH schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:44:
[...]

Wat je invult is voor je berekening, je maandbedag bepalen ze aan de hand van je verbruikcijfers van afgelopen jaar (jaren), die halen ze dus op…
Vorig jaar pas de zonnenpanelen geplaatst, morgen maar even bellen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indoow
aka Razorback schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:48:
[...]

Is dat dan niet beperkt tot X% lager?

[...]

Vorig jaar pas de zonnenpanelen geplaatst, morgen maar even bellen anders.
Ik kan hem wijzigen tot €30 pm. Vanaf meer dan €150.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aka Razorback
indoow schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:51:
[...]

Top, morgen voor de zekerheid nog even bellen dat het maandbedrag wel geaccepteerd wordt maar goed om te horen :)

[ Voor 7% gewijzigd door aka Razorback op 25-01-2022 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:29
indoow schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:51:
[...]

Voor dit soort verlagingen kan je wel online indienen, maar dan blijft die lang op in behandeling staan. Bellen = sneller en is het gelijk rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Lord_Dain schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:32:
Ik zou echt in deze huidige situatie waarin niets zeker is morgen gewoon de goeiekoopste optie pakken. Zoals al eerder gezegd ook grote energieboeren kunnen omvallen, je moet je echter denk ik afvragen wat er zou gebeuren als 1 van de grote energieboeren dan wel er nog meer kleinere partijen omvallen. Dan zal op een gegeven moment de overheid in moeten grijpen immers moeten huishoudens op een of andere manier van stroom worden voorzien. Dus ook al is de situatie onzeker, een 3 jarig contract kan over een paar maanden ontbonden worden maar je kan er ook gewoon 3 jaar plezier van hebben.

Het alternatief is niet veel beter; een variabel tarief tegen overige kosten dan wel maximaal betalen aan een van de grotere energieboeren. Ik durf het 'gokje' wel aan. Valt het om, tja, daar heb ik inmiddels al ervaring mee met FENOR. It is what it is.
Ik heb even zitten rekenen; in mijn geval is 3 jaar Leaseplan Energy nog geen 4 euro per maand duurder dan 5 jaar Zondergas. Persoonlijk is mij dat het gedoe (contractaanvraag annuleren bij Leaseplan Energy, nieuw contract aanvragen bij Zondergas, hopen dat alles door blijft lopen qua opzegging bij vorige leverancier en overstap) niet waard. Mij teveel risico dat er iets mis gaat. Ik laat het er voor nu bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-01 22:11
Beste allen,
Zijn er mensen hier die ervaringen hebben met HVE Energie?
Ze hebben hele lage tarieven. Te mooi om waar te zijn :)
Pagina: 1 ... 146 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4