Ze bellen mij terug dus zal het dan wel aangeven!Cap schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:09:
[...]
Is een foutje, is hier al besproken compleet met screenshots, lees de laatste paar pagina's ff terug. Getoonde all-in is niet all-in maar kale tarief + inkoopkosten. Als iemand dat nou ff communiceert naar Leaseplan als ie toch gaat bellen / mailen....
Top, als ze wat anders roepen / niet begrijpen (rekenen is meestal niet sterkste punt van klantenservice): eronder in hetzelfde overzicht staan de tarieven uitgesplitst in inkoop / energiebelasting / ODE / kaal tarief. Dan kunnen ze het tarief + inkoopkosten zelf ff optellen en zien dat dit dus NIET inc energiebelasting / ODE is, terwijl dat uitdrukkelijk wel zo staat vermeld in het blauwe vlak over de all-in tarieven.belly89 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:09:
[...]
Ze bellen mij terug dus zal het dan wel aangeven!
[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 25-01-2022 11:13 ]
Mijn contract bij Budget Energie is afgelopen en ik wil graag overstappen op een modelcontract. Aangezien BE nu de tarieven aanpast per maand en voor de maand november is de gasprijs 2,09 (inclusief BTW, energiebelasting, ODE en trouwe klantenkorting van 2 cent
)
Op deze site staat overzicht van leveranciers met energietarieven voor de modelconttracten. Is dit overzicht nog actueel? Of hebben jullie een betere bron?
Innova Energie is voor mijn verbruik de goedkoopste maar ik vraag me af of deze partij wel betrouwbaar is. Via hun website kan ik geen modelcontract afsluiten (alleen 1-3 jaar vast). Iemand ervaring met deze partij?
Andere mogelijkheid is nog om gas bij Budget Energie te houden en elektra bij PowerPeers.

Op deze site staat overzicht van leveranciers met energietarieven voor de modelconttracten. Is dit overzicht nog actueel? Of hebben jullie een betere bron?
Innova Energie is voor mijn verbruik de goedkoopste maar ik vraag me af of deze partij wel betrouwbaar is. Via hun website kan ik geen modelcontract afsluiten (alleen 1-3 jaar vast). Iemand ervaring met deze partij?
Andere mogelijkheid is nog om gas bij Budget Energie te houden en elektra bij PowerPeers.
Inderdaad, door het uploaden van een screenshot waarin wordt gezegd dat het binnen 35 dagen geregeld kan zijn. Ik heb dat gedaan en een nieuw contract per 1 maart 2022 ontvangenwater_escape schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:26:
Ik las iets op vorige pagina dat je MM na afsluiten wel kan vervroegen naar 35 dagen? @Anja
Als je eerst even de laatste pagina's van dit topic doorleest..magneetje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:18:
Mijn contract bij Budget Energie is afgelopen en ik wil graag overstappen op een modelcontract. Aangezien BE nu de tarieven aanpast per maand en voor de maand november is de gasprijs 2,09 (inclusief BTW, energiebelasting, ODE en trouwe klantenkorting van 2 cent)
En dan naar: https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing gaat kijken...
Ik heb zojuist een 3 jarig contract afgesloten bij Leaseplan Energy met ingang van 1/3/2022.
Ben dus ex-Fenor klant die nu tijdelijk bij powerpeers zit. Dan kan ik nog even 14 dagen nadenken of dit een goed besluit is geweest en evt. een andere optie kiezen de komende weken.
67€ per maand voor 5100kWh is voor ons huishouden een prima bedrag in ieder geval.
Ben dus ex-Fenor klant die nu tijdelijk bij powerpeers zit. Dan kan ik nog even 14 dagen nadenken of dit een goed besluit is geweest en evt. een andere optie kiezen de komende weken.
67€ per maand voor 5100kWh is voor ons huishouden een prima bedrag in ieder geval.
Aangemeld bij BE via Mediamarkt. Contract gaat per 2-3-2022 in. Ik heb bij de aanmelding aangegeven dat ik overstap vanaf een andere aanbieder(Engie). Mijn contract bij Engie loopt tot 2-2-2022. Moet ik nu Engie zelf opzeggen of doet BE dat voor mij?
Wat zijn uiteindelijk de tarieven waarvoor je het hebt afgesloten?Lord_Dain schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:24:
Ik heb zojuist een 3 jarig contract afgesloten bij Leaseplan Energy met ingang van 1/3/2022.
Idd, (geanonimiseerd) screenshotje van de tarieven in de leveringsovereenkomst is altijd welkom hier!

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 25-01-2022 11:31 ]
Wordt voor je gedaan door MM-BE.Pierre_nr1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:27:
Aangemeld bij BE via Mediamarkt. Contract gaat per 2-3-2022 in. Ik heb bij de aanmelding aangegeven dat ik overstap vanaf een andere aanbieder(Engie). Mijn contract bij Engie loopt tot 2-2-2022. Moet ik nu Engie zelf opzeggen of doet BE dat voor mij?
kevi-n1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:29:
[...]
Wat zijn uiteindelijk de tarieven waarvoor je het hebt afgesloten?

Ik zit net bij dat lease plan te kijken, maar ze zijn echt ver ver ver uit de goedkoopste zeker voor 1 jaar contract, dit is toch echt to good to be true?
Verbruiken 2100m3 aan gas en verwacht 1000 kWh stroom (hebben 12 zonnepanelen)
Verbruiken 2100m3 aan gas en verwacht 1000 kWh stroom (hebben 12 zonnepanelen)
www.instagram.com/thomas.bartelds
Niet te snel conclusies trekken. Die sheet had ik al gezien en gedownload maar hier staat niet het modelcontract in van Innova en Powerpeer . Al ontbreekt Powerpeer alleen de Normaal/Daltarief sheet zie ik nu omdat ze die niet aanbieden.-Muncky- schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:23:
[...]
Als je eerst even de laatste pagina's van dit topic doorleest..
En dan naar: https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing gaat kijken...
edit: nvt. tarieven staan inmiddels in sheet van Cap
[ Voor 104% gewijzigd door fhwstam op 25-01-2022 16:25 ]
Powerpeers staat inderdaad alleen bij enkeltarief omdat ze dubbeltarief niet aanbieden.magneetje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:32:
[...]
Niet te snel conclusies trekken. Die sheet had ik al gezien en gedownload maar hier staat niet het modelcontract in van Innova en Powerpeer . Al ontbreekt Powerpeer alleen de Normaal/Daltarief sheet zie ik nu omdat ze die niet aanbieden.
Niet alle leveranciers / producten staan inderdaad in de sheet, dat is om alleen te doen een onmogelijke opgave. Als iemand nieuwe tarieven correct en compleet aanlevert + (link naar) productnaam wil ik het best toevoegen. Voor wijzigingen in de tarieven geldt hetzelfde, ik kan onmogelijk alles zelf bijhouden dus graag doorgeven.
Vergelijkingssites zijn ook niet compleet want die bieden maar een deel van de producten aan, bijvoorbeeld Mediamarkt Budget, Coolblue en Leasplan zul je er niet tegenkomen, evenals de meeste modelcontracten.
Los daarvan, het voordeel van de sheet is dat je die kan downloaden en er zelf ook even een leverancier bijzetten. Zo kan je gemakkelijk en vooral eerlijk vergelijken.
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 25-01-2022 12:40 ]
Thanks voor de link. Dit maakt de keuze makkelijker. Ondanks er niet veel te vinden is over de huidige stand van zaken bij BE zegt mijn gevoel dat ik daar iets zekerder zit.indoow schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:35:
[...]
https://www.rtlnieuws.nl/...leverancier-failliet-gaat :
[...]
Waarbij ACM voor de dik gedrukte namen al de leveringsvergunning hebben ingetrokken. Wees er vooral bewust van wat je kiest.
Hoezo is Innova de goedkoopste? Als ik de tarieven bekijk (en dan februari, de januari tarieven lijken me niet meer van toepassing als je nu nog moet afsluitenmagneetje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:18:
Mijn contract bij Budget Energie is afgelopen en ik wil graag overstappen op een modelcontract. Aangezien BE nu de tarieven aanpast per maand en voor de maand november is de gasprijs 2,09 (inclusief BTW, energiebelasting, ODE en trouwe klantenkorting van 2 cent)
En die vergelijker waar je naar linkt toont toch geen modelcontract maar het 1 jaar vast aanbod van Innova?
Dus graag even verduidelijken met een linkje naar dat gunstige modelcontract van Innova.
Edit: Innova modelcontract toegevoegd, staat vrijwel onderaan qua prijs.
[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 25-01-2022 12:00 ]
Begrijpelijk, ik waag de gok, hoop wel dat als ze (LeaseplanEnergy) omvallen dit nog voor de ingangsdatum van mijn contract is want dan kan ik nog een andere leverancier zoeken.darkdesign schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:49:
[...]
Thanks voor de link. Dit maakt de keuze makkelijker. Ondanks er niet veel te vinden is over de huidige stand van zaken bij BE zegt mijn gevoel dat ik daar iets zekerder zit.
Ik denk dat ik zelf niet goed heb gekeken, al vind ik ze vrij onduidelijk. Op deze pagina staat Download tariefblad | Periode 1 januari – 30 januari 2022. Blijkbaar moet ik dit lezen als 'download de tarieven van 1 januari - 31 januari 2022'. Op dezelfde pagina staan inderdaad het tariefblad vanaf februari.Cap schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:52:
[...]
Hoezo is Innova de goedkoopste? Als ik de tarieven bekijk (en dan februari, de januari tarieven lijken me niet meer van toepassing als je nu nog moet afsluiten) dan zijn die bepaald niet geodkoop. (Let op, de kale tarieven staan er ex btw en regiotoeslag!)
En die vergelijker waar je naar linkt toont toch geen modelcontract maar het 1 jaar vast aanbod van Innova?
Dus graag even verduidelijken met een linkje naar dat gunstige modelcontract van Innova.
Ik heb ook even de voorwaarden erbij gepakt omdat ik dacht dat de tarieven van modelcontracten maar 2x per jaar wijzigen. In de modelcontractvoorwaarden staat ook in artikel 2 dat de tarieven 2 keer per jaar wijzigen op 1 januari en 1 juli. Dan zou je denken dat als je in januari afsluit je die tarieven houdt tot 1 juli maar in artikel 2.1d staat Bij onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden kan Innova de leveringskosten ook op
andere momenten aanpassen..
Als je nu afsluit rekenen ze dus zoals je al zei de tarieven van februari.
Klopt het dat modelcontracten de tarieven maximaal twee keer mogen wijzigen of wordt dit momenteel door de energieleveranciers aan de laars gelapt? Net als dat de modelcontracten (soms) en tarieven soms niet te vinden op de sites van de leveranciers.
Zie mijn vorige posts met de tarieven bij Leaseplan Energy. Zo ver ik het kan zien is het gastarief nog iets goedkoper dan in de sheet. En ook de stroomtarieven wijken iets af.Cap schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:43:
[...]
Als iemand nieuwe tarieven correct en compleet aanlevert + (link naar) productnaam wil ik het best toevoegen. Voor wijzigingen in de tarieven geldt hetzelfde, ik kan onmogelijk alles zelf bijhouden dus graag doorgeven.
Dat klopt inderdaad. De tarieven die je NU nog kunt afsluiten zijn niet meer de januari tarieven, dat is voor bestaande klanten.magneetje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:14:
[...]
Ik denk dat ik zelf niet goed heb gekeken, al vind ik ze vrij onduidelijk. Op deze pagina staat Download tariefblad | Periode 1 januari – 30 januari 2022. Blijkbaar moet ik dit lezen als 'download de tarieven van 1 januari - 31 januari 2022'. Op dezelfde pagina staan inderdaad het tariefblad vanaf februari.
Nee, modelcontracten hebben geen vaste prijzen en in ieder geval eens per half jaar (jan/jul) worden nieuwe tarieven vastgesteld. Daarnaast mogen de leveranciers bij 'onvoorziene marktomstandigheden' op elk moment de tarieven wijzigen. Zoals recent dus bij verschillende leveranciers is gebeurd vanwege de grote stijgingen in de markt.magneetje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:14:
Ik heb ook even de voorwaarden erbij gepakt omdat ik dacht dat de tarieven van modelcontracten maar 2x per jaar wijzigen. In de modelcontractvoorwaarden staat ook in artikel 2 dat de tarieven 2 keer per jaar wijzigen op 1 januari en 1 juli. Dan zou je denken dat als je in januari afsluit je die tarieven houdt tot 1 juli maar in artikel 2.1d staat Bij onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden kan Innova de leveringskosten ook op
Klopt het dat modelcontracten de tarieven maximaal twee keer mogen wijzigen of wordt dit momenteel door de energieleveranciers aan de laars gelapt? Net als dat de modelcontracten (soms) en tarieven soms niet te vinden op de sites van de leveranciers.
Dus een modelcontract is echt een variabel contract, met een aantal standaard spelregels.

Er staat dus eigenlijk dat een contract niks waard is en ze dus op ieder moment de prijzen kunnen wijzigenmagneetje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:14:
[...]
Ik denk dat ik zelf niet goed heb gekeken, al vind ik ze vrij onduidelijk. Op deze pagina staat Download tariefblad | Periode 1 januari – 30 januari 2022. Blijkbaar moet ik dit lezen als 'download de tarieven van 1 januari - 31 januari 2022'. Op dezelfde pagina staan inderdaad het tariefblad vanaf februari.

iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Het komt er op neer dat je afspreekt dat ze je stroom/gas mogen leveren, maar wel tegen variabele condities.HereIsTom schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:23:
[...]
Er staat dus eigenlijk dat een contract niks waard is en ze dus op ieder moment de prijzen kunnen wijzigen
Ik denk dat ik voor de Leaseplan energy deal ga, ik heb eigenlijk niks te verliezen. Ik ga nu over naar een variabel contract bij Oxxio, die bij de duurste tarieven in de markt zitten (2,78/m3 gas). Als ze op de fles gaan is de kans vrij groot dat ik elders nog steeds goedkoper zit als bij Oxxio. Zaak is dus een niet te hoog voorschot aanhouden.
[ Voor 33% gewijzigd door Sebje op 25-01-2022 12:27 ]
Aangepast, is inderdaad weer een klein beetje goedkoper geworden muv 3 jaar daltarief, die is juist een heel klein beetje gestegen.fhwstam schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:21:
[...]
Zie mijn vorige posts met de tarieven bij Leaseplan Energy. Zo ver ik het kan zien is het gastarief nog iets goedkoper dan in de sheet. En ook de stroomtarieven wijken iets af.
Net leaseplan gebeld over de overstapdatum waarbij in eerste instantie werd aangegeven dat het waarschijnlijk wel mogelijk was om aan het einde van mijn huidige contract op 5 februari over te stappen.
Vervolgens moest ik een ander nummer bellen en werd gezegd dat er 30 dagen (ipv de standaard 14) tussen nu en de ingang van het contract zat.
Ik ga maar op de website proberen om per 9 februari over te stappen naar leaseplan.
Wat hebben anderen als startdatum bij leaseplan?
Vervolgens moest ik een ander nummer bellen en werd gezegd dat er 30 dagen (ipv de standaard 14) tussen nu en de ingang van het contract zat.
Ik ga maar op de website proberen om per 9 februari over te stappen naar leaseplan.
1 maart!kevi-n1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:34:
Net leaseplan gebeld over de overstapdatum waarbij in eerste instantie werd aangegeven dat het waarschijnlijk wel mogelijk was om aan het einde van mijn huidige contract op 5 februari over te stappen.
30 dagen is standaard opzegtermijn van je oude contract, als die leverancier daar niet moeilijk over doet, of als volgens mij ook als het een verhuizing betreft dan geldt die opzegtermijn niet.
Ik neem aan dat het los van het gehele energie gebeuren, maar de autoleasemaatschappij Leaseplan wordt overgenomen door ALD (wat een samenwerking is aangegaan met Eneco)
https://automotive-online...voor-bijna-5-miljard-euro
https://www.aldautomotive...ive-en-Eneco-werken-samen
Toch iets om rekening mee te houden, bij het afsluiten van een 3jr contract, als straks de hele boel wordt afgestoten of naar een andere aanbieder wordt overgezet oid.
Toch iets om rekening mee te houden, bij het afsluiten van een 3jr contract, als straks de hele boel wordt afgestoten of naar een andere aanbieder wordt overgezet oid.
Gisteren contract bij Leaseplan afgesloten en 10 februari gaat hij in.kevi-n1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:34:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GOFXTCbM6t2Ahov2pR9Ru4OR.jpg?f=user_large)
[ Voor 0% gewijzigd door pms1 op 25-01-2022 12:39 . Reden: typo ]
Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)
Maar zo'n situatie kan wel een grotere kans op "aansturing" naar een faillisement zijn.Cap schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:39:
@rick-1975 Zolang ze niet failliet gaan, overname of niet, onder dat contract komen ze niet uit.
Kan maar beter even gemeld zijn, ipv achteraf het verhaal zoals bij WE dat die eigenaar ook al eerder de boel heeft laten klappen wat de meeste dus vooraf niet wisten.....
Sluit een deal met Tweakers om het op te nemen in de Pricewatch, dan hoef je het niet alleen te doen. Er is zelfs al plek voor, en kunnen ze Pricewise ditchen.Cap schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:43:
Niet alle leveranciers / producten staan inderdaad in de sheet, dat is om alleen te doen een onmogelijke opgave. Als iemand nieuwe tarieven correct en compleet aanlevert + (link naar) productnaam wil ik het best toevoegen. Voor wijzigingen in de tarieven geldt hetzelfde, ik kan onmogelijk alles zelf bijhouden dus graag doorgeven.
Gaat niet gebeuren. 
Ik zie de gas futures overigens weer behoorlijk stijgen de afgelopen dagen. Bij de leveranciers met dagprijzen zie je dat al terug in de prijzen.
Ik zie de gas futures overigens weer behoorlijk stijgen de afgelopen dagen. Bij de leveranciers met dagprijzen zie je dat al terug in de prijzen.
Zoek maar terug de bijdrage over mijn Engie mail, ik ben vanaf 15 januari over op flexibel / modelcontract. Engie geeft aan dat in februari de prijzen (voor mij) gaan dalen. Dat moet ook wel want voor €2,75730 m3 gas, blijf ik niet lang klant.Cap schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:23:
Nee, modelcontracten hebben geen vaste prijzen en in ieder geval eens per half jaar (jan/jul) worden nieuwe tarieven vastgesteld. Daarnaast mogen de leveranciers bij 'onvoorziene marktomstandigheden' op elk moment de tarieven wijzigen. Zoals recent dus bij verschillende leveranciers is gebeurd vanwege de grote stijgingen in de markt.
Dus een modelcontract is echt een variabel contract, met een aantal standaard spelregels.
Yep, voor bestaande klanten zijn de tarieven ook weer anders dan voor nieuwe klanten omdat ze daarvoor al hebben ingekocht. Je hebt dus altijd twee werelden: bestaande en nieuwe klanten.
Grote kans dat je deze week nog een mailtje gaat krijgen dat de eerdere uitspraken toch niet haalbaar zijn gebleken en dat je toch weer een maandje langer op 2,75 blijft hangen....DjAntoon schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:06:
[...]
Zoek maar terug de bijdrage over mijn Engie mail, ik ben vanaf 15 januari over op flexibel / modelcontract. Engie geeft aan dat in februari de prijzen (voor mij) gaan dalen. Dat moet ook wel want voor €2,75730 m3 gas, blijf ik niet lang klant.
Mooie taktiek om mensen binnen te houden
Die ervaring heb ik met ED , die riepen in december 3x verschillende bedragen die voor mij zouden gaan gelden per 01-01

Zoals eerder gezegd hier is niet de leasemaatschappij Leaseplan eigendom van Leaseplan Energy maar het bedrijf PowerD, een startup. Een geheel aparte B.V. Dus.rick-1975 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:38:
Ik neem aan dat het los van het gehele energie gebeuren, maar de autoleasemaatschappij Leaseplan wordt overgenomen door ALD (wat een samenwerking is aangegaan met Eneco)
Waarschijnlijk hebben ze gewoon een samenwerkingsverband waarbij ze de merknaam mogen gebruiken voor marketingdoeleinden.De website www.leaseplanenergy.com (Website) en de inhoud ervan is eigendom van en wordt beheerd door PowerD B.V., gevestigd te Overschiestraat 186, 1062 XK, Amsterdam, Nederland (PowerD).
De naam Leaseplan komt van de auto-lease-maatschappij die grootste aandeelhouder is:Superbeagle schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:17:
[...]
Zoals eerder gezegd hier is niet de leasemaatschappij Leaseplan eigendom van Leaseplan Energy maar het bedrijf PowerD, een startup. Een geheel aparte B.V. Dus.
[...]
Waarschijnlijk hebben ze gewoon een samenwerkingsverband waarbij ze de merknaam mogen gebruiken voor marketingdoeleinden.
Amsterdam, 11 juni 2020 | De jonge Amsterdamse startup PowerD versterkt zijn positie met LeasePlan die als strategische aandeelhouder een meerderheidsbelang in het bedrijf heeft genomen.
bron: https://www.emerce.nl/wir...eerder-launching-customer
Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)
een paar dingen die me opvallen in wat ik vandaag lees:
- voorzichtigheid is begrijpelijjk mar ook gevaarlijk. grote leveranciers als oxxio en budget enerige zullen het geweldig vinden als mensen door de faillisementen van afgelopen tijd niet naar een kleinere speler als leaseplan energy durven gaan. zelfs als de prijzen straks zouden dalen, als wij als consumenten te voorzichtig zijn kkomt er geen prijzenoorlog. eventuele nieuwe pslers krijgen geen klanten, wordenn dus door de bestaande partijen niet gedwongen nog verder te zakken met prijzen waardoor de prijsdaling stagneert, dat kunnen we niet gebruiken in een markt die toc h al niet heel concurrerend is, inflatie stijgt op allle fronten verzekering/supermarkt etc. als wij te voorzichtig gaan doen met welke speler we kiezen veroordelen we onszelf tot hogere prijzen,, omdat wij de enige zijn die met ons blijven of weggaan de bestaande partijen tot prijsverlaging kunnen overtuigen.
- die overname van leaseplan maakt niets uit, zelfs als leaseplan onder het contract uit wil zou een faillesement hun naam nogal schaden als leasemaatschappij, en bovendien doen zij zelf niets energyzero levert de energie in feite.
- hoe zijn we eigenljk op leaseplan energy gekomen? welke vergelijkingssite geeft leaseplan energy wel weer? gaslicht.com niet bijvoorbeeld, ik zou weleens willen weten welke evergeljkingssite wel echt de allergoedkoopste weergeeft dus via welke site zijn we op leaseplan gekomen/ of was dat een toevallige ontdekking van iemand?
- voorzichtigheid is begrijpelijjk mar ook gevaarlijk. grote leveranciers als oxxio en budget enerige zullen het geweldig vinden als mensen door de faillisementen van afgelopen tijd niet naar een kleinere speler als leaseplan energy durven gaan. zelfs als de prijzen straks zouden dalen, als wij als consumenten te voorzichtig zijn kkomt er geen prijzenoorlog. eventuele nieuwe pslers krijgen geen klanten, wordenn dus door de bestaande partijen niet gedwongen nog verder te zakken met prijzen waardoor de prijsdaling stagneert, dat kunnen we niet gebruiken in een markt die toc h al niet heel concurrerend is, inflatie stijgt op allle fronten verzekering/supermarkt etc. als wij te voorzichtig gaan doen met welke speler we kiezen veroordelen we onszelf tot hogere prijzen,, omdat wij de enige zijn die met ons blijven of weggaan de bestaande partijen tot prijsverlaging kunnen overtuigen.
- die overname van leaseplan maakt niets uit, zelfs als leaseplan onder het contract uit wil zou een faillesement hun naam nogal schaden als leasemaatschappij, en bovendien doen zij zelf niets energyzero levert de energie in feite.
- hoe zijn we eigenljk op leaseplan energy gekomen? welke vergelijkingssite geeft leaseplan energy wel weer? gaslicht.com niet bijvoorbeeld, ik zou weleens willen weten welke evergeljkingssite wel echt de allergoedkoopste weergeeft dus via welke site zijn we op leaseplan gekomen/ of was dat een toevallige ontdekking van iemand?
die ruiken geld. Energie hoort niet in handen van zulke $$%^& ach laat ook maar. bedankt hé VVD.pms1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:29:
[...]
De naam Leaseplan komt van de auto-lease-maatschappij die grootste aandeelhouder is:
Amsterdam, 11 juni 2020 | De jonge Amsterdamse startup PowerD versterkt zijn positie met LeasePlan die als strategische aandeelhouder een meerderheidsbelang in het bedrijf heeft genomen.
Het is inmiddels een beproefd concept: je gaat met een marge tussen inkoop- en verkooptarieven zitten en je probeert door slim in te kopen scherpe aanbiedingen te kunnen doen waarmee je klanten lokt. Gaat dit goed dan kan je er leuk aan verdienen. Gaat het fout dan laat je de BV ploffen. Grote kans op hoge winsten, de eventuele verliezen zijn beperkt tot wat je in de BV stopt.vj_slof schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:32:
[...]
die ruiken geld. Energie hoort niet in handen van zulke $$%^& ach laat ook maar. bedankt hé VVD.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Eerste post over Leaseplan Energy in dit topic lijkt deze te zijn van afgelopen Vrijdag. Vrij recent dus allemaal.dicksterk schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:32:
Leaseplan Energy zelf bestaat sinds Juni 2020 wat ik terug kan vinden op Google.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Don't shoot the messengerFreekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:40:
[...]
Eerste post over Leaseplan Energy in dit topic lijkt deze te zijn van afgelopen Vrijdag. Vrij recent dus allemaal.
Leaseplan Energy zelf bestaat sinds Juni 2020 wat ik terug kan vinden op Google.

Zit zelf nog in dubio of dit het wordt. Mensen die roepen dat ze vrijwel niets te verliezen hebben snap ik in die zin wel. Maar m'n gevoel(voor wat dat waard is haha) zegt dat ik dit niet moet doen en het fijner voelt dat ik paar tientjes meer betaal voor iets meer zekerheid (ook half onderbouwde gevoel)
RichieB schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:40:
[...]
Het is inmiddels een beproefd concept: je gaat met een marge tussen inkoop- en verkooptarieven zitten en je probeert door slim in te kopen scherpe aanbiedingen te kunnen doen waarmee je klanten lokt. Gaat dit goed dan kan je er leuk aan verdienen. Gaat het fout dan laat je de BV ploffen. Grote kans op hoge winsten, de eventuele verliezen zijn beperkt tot wat je in de BV stopt.
De naam leaseplan gaat waarschijnlijk toch verdwijnen, dus dat zal ze niet weerhouden om de boel te laten ploffen.dicksterk schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:32:
Zon kleine speler kan nooit voldoende goedkoop ingekocht gas achter de hand hebben om de verkoop tegen het huidige aangeboden tarief te leveren en de inkoop gaat inmiddels ook alweer omhoog.
De komende tijd zal uiteraard steeds minder gas gebruikt worden, maar wanneer er tegen de herfst weer ingekocht moet worden en de gasprijs is dan niet gedaald kan de situatie zoals bij WE zich zomaar weer herhalen...
Zorg dus in iedergeval dat je maand termijn zo laag mogelijk staat, en reken je niet rijk met de inkomsten uit teruglevering van zonnepanelen.
[ Voor 3% gewijzigd door rick-1975 op 25-01-2022 14:02 ]
Het betekent alleen dat de leasemaatschappij Leaseplan meer dan 50% aandelen bezit van het bedrijf PowerD, dat op haar beurt weer 100% eigendom is van de merknaam Leaseplan Energy.pms1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:29:
[...]
De naam Leaseplan komt van de auto-lease-maatschappij die grootste aandeelhouder is:
Precies dit dus. Plus wat @rick-1975 zei over het aansturen op een faillissement. Fenor verscheen in augustus ook plotseling bovenaan in de vergelijkers. Wat me daarom bij Leaseplan niet lekker zit is het minimale voorschot van 15 euro per maand.RichieB schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:40:
[...]
Het is inmiddels een beproefd concept: je gaat met een marge tussen inkoop- en verkooptarieven zitten en je probeert door slim in te kopen scherpe aanbiedingen te kunnen doen waarmee je klanten lokt. Gaat dit goed dan kan je er leuk aan verdienen. Gaat het fout dan laat je de BV ploffen. Grote kans op hoge winsten, de eventuele verliezen zijn beperkt tot wat je in de BV stopt.
Als Leaseplan Energy zou omvallen, dan valt EnergyZero denk ik ook om. In het contract wordt namelijk verwezen naar dit KVK nummer:Krizna schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:06:
[...]
Precies dit dus. Plus wat @rick-1975 zei over het aansturen op een faillissement. Fenor verscheen in augustus ook plotseling bovenaan in de vergelijkers. Wat me daarom bij Leaseplan niet lekker zit is het minimale voorschot van 15 euro per maand.
https://www.kvk.nl/zoeken...5651&start=0&site=kvk2014
En daar vallen alle EnergyZero labels onder zover ik kan zien.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ze weten van gekkigheid niet hoe ze hun bedrijf moeten noemen...Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:13:
[...]
Als Leaseplan Energy zou omvallen, dan valt EnergyZero denk ik ook om. In het contract wordt namelijk verwezen naar dit KVK nummer:

Bestaande handelsnamen:
EnergyZero B.V. | Energygame | Mijndomein Energie | Mijndomein Energie Diensten | 4YEF Energie Diensten | Eemnes Energie Diensten | Energie Diensten | LeasePlan Energiediensten | Groene Stroom Lokaal Energiediensten | Energiediensten | HVE Energie Diensten | ZonderGas Energie Diensten | FRL Energie Diensten | FC Energie | Green HR Energie | 010 Energie Diensten | Zelfstroom Energie Diensten | Friday Energie Diensten | Omnia Energie Diensten | Pwer Energie Diensten | ANWB Energiediensten
Allemaal 1 pot nat. Bij allen weg van blijven...
Niets geks aan, EnergyZero is hoofdzakelijk een white-label leverancier van energiezaken en handelen dus de energiezaken af voor deze partijen.vj_slof schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:17:
[...]
Ze weten van gekkigheid niet hoe ze hun bedrijf moeten noemen...![]()
Bestaande handelsnamen:
EnergyZero B.V. | Energygame | Mijndomein Energie | Mijndomein Energie Diensten | 4YEF Energie Diensten | Eemnes Energie Diensten | Energie Diensten | LeasePlan Energiediensten | Groene Stroom Lokaal Energiediensten | Energiediensten | HVE Energie Diensten | ZonderGas Energie Diensten | FRL Energie Diensten | FC Energie | Green HR Energie | 010 Energie Diensten | Zelfstroom Energie Diensten | Friday Energie Diensten | Omnia Energie Diensten | Pwer Energie Diensten | ANWB Energiediensten
Allemaal 1 pot nat. Bij allen weg van blijven...
Verzekeraars doen hetzelfde, die mogen bijvoorbeeld de naam HEMA verzekeringen voeren of ANWB Verzekeringen. Niemand van de HEMA of ANWB die iets met verzekeringen doet...
Ik vind het wel gek want het gaat hier over nutsvoorzieningen. Er zijn teveel cowboys op dit gebied op dit moment en klanten zijn de dupe als er zo'n 'whitelabel' omvalt. De basisbehoefte energie is gereduceerd tot een product. Ik vind dat heel gek en niet normaal.Plucky schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:22:
[...]
Niets geks aan, EnergyZero is hoofdzakelijk een white-label leverancier van energiezaken en handelen dus de energiezaken af voor deze partijen.
Verzekeraars doen hetzelfde, die mogen bijvoorbeeld de naam HEMA verzekeringen voeren of ANWB Verzekeringen. Niemand van de HEMA of ANWB die iets met verzekeringen doet...
Tsja, de VVD krijgt nou eenmaal de meeste stemmen in dit land. Marktwerking, wen er maar aan.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Zolang ze day-ahead tarief contracten aan de man proberen te brengen is de kans klein dat ze omvallen. Immers, het risico ligt volledig bij jou als klant.vj_slof schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:26:
[...]
Ik vind het wel gek want het gaat hier over nutsvoorzieningen. Er zijn teveel cowboys op dit gebied op dit moment en klanten zijn de dupe als er zo'n 'whitelabel' omvalt. De basisbehoefte energie is gereduceerd tot een product. Ik vind dat heel gek en niet normaal.
Anders wordt het, als ze op basis van die korte termijn prijzen ook langetermijncontracten gaan aanbieden en gaan gokken op prijsdalingen, zoals de klantenservice van Leaseplan Energy beweert. Dan lopen ze zelf risico.
Ik hoop dat ze ‘diepe zakken’ hebben.
nooitRichieB schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:29:
[...]
Tsja, de VVD krijgt nou eenmaal de meeste stemmen in dit land. Marktwerking, wen er maar aan.
EnergyZero staat/stond in de solvabileitlijst in dezelfde kolom als Anode en iedereen weet wat daarmee is gebeurd.Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:13:
[...]
Als Leaseplan Energy zou omvallen, dan valt EnergyZero denk ik ook om. In het contract wordt namelijk verwezen naar dit KVK nummer:
Met dank aan Cap ook net een nieuw contract afgesloten.
Geen zin om via de MM bij BE een contract af te sluiten. Heb in mijn directe omgeving slechte ervaringen gehoord over klanten die eerder van hun contract af wilden en in wat voor (administratieve) ellende dat heeft opgeleverd. Er zullen ongetwijfeld veel positieve ervaringen tegenover staan, maar voor mij toch reden om naar een ander te kijken.
Ben nu, na een jaar, weer terug bij Vandebron. Betaal enkel tarief 0,38 voor stroom en 1,69 voor gas. Wel even slikken wanneer je van resp. 0,21 en 0,77 afkomt.....
Maar bekend met de organisatie. Ben eerder klant geweest en laden van mij EV (onderweg) doe ik ook al jaren via hen. En daar alleen maar goede ervaringen mee. Heb een contract voor een jaar, dus als het moet max 100 euro overstapboete.
Geen zin om via de MM bij BE een contract af te sluiten. Heb in mijn directe omgeving slechte ervaringen gehoord over klanten die eerder van hun contract af wilden en in wat voor (administratieve) ellende dat heeft opgeleverd. Er zullen ongetwijfeld veel positieve ervaringen tegenover staan, maar voor mij toch reden om naar een ander te kijken.
Ben nu, na een jaar, weer terug bij Vandebron. Betaal enkel tarief 0,38 voor stroom en 1,69 voor gas. Wel even slikken wanneer je van resp. 0,21 en 0,77 afkomt.....
Maar bekend met de organisatie. Ben eerder klant geweest en laden van mij EV (onderweg) doe ik ook al jaren via hen. En daar alleen maar goede ervaringen mee. Heb een contract voor een jaar, dus als het moet max 100 euro overstapboete.
Er zit wat mij betreft een groot verschil tussen energie-aanbieders en vitale netwerkbeheerders.vj_slof schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:26:
[...]
Ik vind het wel gek want het gaat hier over nutsvoorzieningen. Er zijn teveel cowboys op dit gebied op dit moment en klanten zijn de dupe als er zo'n 'whitelabel' omvalt. De basisbehoefte energie is gereduceerd tot een product. Ik vind dat heel gek en niet normaal.
Die zaken zijn niet voor niets uit elkaar getrokken in het verleden.
Klanten blijven - ook na het omvallen van een energieleverancier - verzekerd van energielevering dus dat is allemaal afgedekt. De vraag is alleen of je altijd voor de goedkoopste partij moet kiezen, zeker als je het risico van omvallen (en daarna hoge tarieven) niet kunt/wilt dragen...
Hmm als ik dit allemaal zo lees over leaseplan is naar deze partij overstappen toch niet zo'n goed idee... Geen idee wat nu wijsheid is. Denk dat niemand dit momenteel weet.
[ Voor 24% gewijzigd door kevi-n1 op 25-01-2022 14:45 ]
Helaas ivm verhuizing ook een nieuw energiecontract afgesloten. Huidige woning geen gas, nieuwe wel. Bij Essent zou ik naar verwachting 260€ moeten betalen, bij vandebron met hetzelfde ingevulde verbruik 185€
Kreeg vervolgens een mail dat op basis van historisch verbruik mijn maandtermijn naar beneden was bijgesteld, maar kan me niet voorstellen dat 480m³ voldoende was voor een tussenwoning. Dus toch maar weer zelf omhoog gezet. Voelt een beetje akelig om het voor een jaar vast te zetten, ook al stijgt de prijs voorlopig alleen maar
Kreeg vervolgens een mail dat op basis van historisch verbruik mijn maandtermijn naar beneden was bijgesteld, maar kan me niet voorstellen dat 480m³ voldoende was voor een tussenwoning. Dus toch maar weer zelf omhoog gezet. Voelt een beetje akelig om het voor een jaar vast te zetten, ook al stijgt de prijs voorlopig alleen maar
Wat voor tarieven als ik vragen mag?Ariandra schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:44:
Helaas ivm verhuizing ook een nieuw energiecontract afgesloten. Huidige woning geen gas, nieuwe wel. Bij Essent zou ik naar verwachting 260€ moeten betalen, bij vandebron met hetzelfde ingevulde verbruik 185€
Dat hangt geheel van jouw risicoprofiel af. Doe je het voor de sport en kun je eventueel hogere energiekosten dragen, dan is het het overwegen waard.kevi-n1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:44:
Hmm als ik dit allemaal zo lees over leaseplan is naar deze partij overstappen toch niet zo'n goed idee... Geen idee wat nu wijsheid is. Denk dat niemand dit momenteel weet.
Er zijn zat mensen met day-ahead tarieven. Die nemen het risico op hoge tarieven op korte termijn, met waarschijnlijk een veel grotere kans op gemiddeld lagere tarieven op de lange termijn.
Is dat niet jouw ding en zoek je zekerheid, dan ben je het beste af bij een van de grote jongens.
Alleen is dit bij Leaseplan geen 'day ahead' tarief, maar vast voor de gehele looptijd (1 of 3 jaar), of mis ik nu iets?Superbeagle schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:57:
[...]
Dat hangt geheel van jouw risicoprofiel af. Doe je het voor de sport en kun je eventueel hogere energiekosten dragen, dan is het het overwegen waard.
Er zijn zat mensen met day-ahead tarieven. Die nemen het risico op hoge tarieven op korte termijn, met waarschijnlijk een veel grotere kans op gemiddeld lagere tarieven op de lange termijn.
Is dat niet jouw ding en zoek je zekerheid, dan ben je het beste af bij een van de grote jongens.
Maar wat is nu het ergste wat kan gebeuren, als je zorgt voor een bescheiden, realistisch voorschot?
Dat de leverancier omvalt, je een eventueel (te groot) voorschot kwijt bent en dat je duurder moet inkopen met je nieuwe contract. Maar let op, feitelijk zijn dit risico's die bij elke partij aanwezig zijn. Zij het dat de mate waarin wat kan verschillen...Sebje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:59:
[...]
Alleen is dit bij Leaseplan geen 'day ahead' tarief, maar vast voor de gehele looptijd (1 of 3 jaar), of mis ik nu iets?
Maar wat is nu het ergste wat kan gebeuren, als je zorgt voor een bescheiden, realistisch voorschot?
Daarom is de Leaseplan Energy deal met name interessant voor mensen die momenteel al hoge variabele tarieven betalen omdat hun vastcontract reeds is afgelopen én een laag voorschot aanhouden. Dan loop je het minste risico.Plucky schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:08:
Dat de leverancier omvalt, je een eventueel (te groot) voorschot kwijt bent en dat je duurder moet inkopen met je nieuwe contract. Maar let op, feitelijk zijn dit risico's die bij elke partij aanwezig zijn. Zij het dat de mate waarin wat kan verschillen...
Ben onlangs na het faillissement van Fenor overgestapt naar Frank Energie.
Maar de app valt mij echt tegen. Na mijn overstap nog steeds geen gegevens in mijn app, terwijl er was aangegeven dat die na 1 á 2 werkdagen wel zichtbaar zouden moeten zijn. Vandaag contact gehad met support, maar die konden het helaas ook niet oplossen.
Ik heb ergens iets gelezen over de ontwikkeling van een nieuwe app voor februari. Hopelijk dat ze dit snel kunnen afronden en dat problemen daarmee gefixt zijn.
Een partij zoals Zonneplan Energy oogt een stuk professioneler, maar goed, ook dat is aan de voorkant. Ik heb hen niet gekozen, omdat ik zelf wel een P1 meter heb. Maar ik zie toch graag een bevestiging van mijn verbruik bij in de app van de leverancier.
Maar de app valt mij echt tegen. Na mijn overstap nog steeds geen gegevens in mijn app, terwijl er was aangegeven dat die na 1 á 2 werkdagen wel zichtbaar zouden moeten zijn. Vandaag contact gehad met support, maar die konden het helaas ook niet oplossen.
Ik heb ergens iets gelezen over de ontwikkeling van een nieuwe app voor februari. Hopelijk dat ze dit snel kunnen afronden en dat problemen daarmee gefixt zijn.
Een partij zoals Zonneplan Energy oogt een stuk professioneler, maar goed, ook dat is aan de voorkant. Ik heb hen niet gekozen, omdat ik zelf wel een P1 meter heb. Maar ik zie toch graag een bevestiging van mijn verbruik bij in de app van de leverancier.
Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is
Ben van Energie Direct naar MM BE gegaan en inmiddels zijn mijn 14 dagen bedenktijd voorbij.
Zoals in het plaatje ben ik naar stap 2 gegaan.
Hoe weet ik of ze mij wel hebben afgemeld bij Energie Direct? Iemand daar ervaring mee?
Hoe weet ik of ze mij wel hebben afgemeld bij Energie Direct? Iemand daar ervaring mee?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pTNljnT755wE7lN58J3OOOM1.jpg?f=user_large)
Energyzero heeft meerdere labels, even in gedoken en ik kom nu de volgende aanbieder tegen:
https://energie.groenestr...ll&houseNumberSuffix=null
lijkt heel erg op het Leaseplan verhaal.
[ Voor 13% gewijzigd door Sebje op 25-01-2022 15:31 ]
Per 11 Feb gaat Frank Energie hier starten.
Met solar en een thuisaccu die alleen in de nacht gaat laden (en tijdens zon natuurlijk), zou ik als het goed is nooit (nauwelijks) stroom hoeven afnemen tussen 07h00-21h00. En snachts is veelal het goedkoopste per kwh.
Vraag me alleen af in hoeverre je hier heel veel aan hebt als je veel overcapaciteit solar hebt (ivm salderen). Alhoewel ze wel gewoon alles per maand bekijken en berekenen... Dus als je in een maand minder opbrengst hebt als verbruik, lijkt het me toch het voordeligste om dat juist die stroom, tegen het goedkoopste uurtarief af te nemen.
Met solar en een thuisaccu die alleen in de nacht gaat laden (en tijdens zon natuurlijk), zou ik als het goed is nooit (nauwelijks) stroom hoeven afnemen tussen 07h00-21h00. En snachts is veelal het goedkoopste per kwh.
Vraag me alleen af in hoeverre je hier heel veel aan hebt als je veel overcapaciteit solar hebt (ivm salderen). Alhoewel ze wel gewoon alles per maand bekijken en berekenen... Dus als je in een maand minder opbrengst hebt als verbruik, lijkt het me toch het voordeligste om dat juist die stroom, tegen het goedkoopste uurtarief af te nemen.
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Inderdaad. De tarieven zijn exact hetzelfde, net zoals het postadres in het Leaseplan Energy contract. Het rare is dan weer wel dat MijnDomein Energie en ANWB Energie eigen/andere tarieven hanteren, terwijl dat ook resellers zijn van EnergyZero. Mogelijk pakken die meer marge (?).Sebje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:30:
Energyzero heeft meerdere labels, even in gedoken en ik kom nu de volgende aanbieder tegen:
Toch maar de leaseplan deal voor 3 jaar genomen.
Termijn bedrag lekker laag houden om fallisementsschade te beperken. Komen van flexibel contract van energiedirect dus gaan heel veel minder betalen nu.
Moet zeg dat ze tot nu toe alles snel regelen, helaas zag ik wel dat het contract pas op 9 maart ingaat. Gelijk maar even met leaseplan gebeld, er was een foutje in het systeem en ze verwachten dat ze gewoon binnen 14 dagen kunnen leveren. Wordt er nog over terug gebeld. Tot nu toe gewoon goede service dus.
Als energiedirect probeer te bellen krijg ik gelijk een bandje met onze telefoondiensten zijn uitgeschakeld...
Termijn bedrag lekker laag houden om fallisementsschade te beperken. Komen van flexibel contract van energiedirect dus gaan heel veel minder betalen nu.
Moet zeg dat ze tot nu toe alles snel regelen, helaas zag ik wel dat het contract pas op 9 maart ingaat. Gelijk maar even met leaseplan gebeld, er was een foutje in het systeem en ze verwachten dat ze gewoon binnen 14 dagen kunnen leveren. Wordt er nog over terug gebeld. Tot nu toe gewoon goede service dus.
Als energiedirect probeer te bellen krijg ik gelijk een bandje met onze telefoondiensten zijn uitgeschakeld...
Ik kom ook af van een flexibel contract bij Energiedirect. Ik heb nergens kunnen vinden wat het opzegtermijn is van het flexibele contract. Er staat 'je kunt elke maand opzeggen'; houdt dit dan een opzegtermijn van een maand in? Ik wil eigenlijk sneller ervanaf, want de tarieven zijn van de zotte.TQAirstrike schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:47:
Toch maar de leaseplan deal voor 3 jaar genomen.
De bereikbaarheid Energiedirect is momenteel om te huilen. Chat is enkel chatbot geen persoon en telefoon wordt inderdaad niet opgenomen.
Ja ik kon het ook nergens vinden bij hun... alleen maar hoe je kunt overstappen naar energie direct...Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:51:
[...]
Ik kom ook af van een flexibel contract bij Energiedirect. Ik heb nergens kunnen vinden wat het opzegtermijn is van het flexibele contract. Er staat 'je kunt elke maand opzeggen'; houdt dit dan een opzegtermijn van een maand in? Ik wil eigenlijk sneller ervanaf, want de tarieven zijn van de zotte.
De bereikbaarheid Energiedirect is momenteel om te huilen. Chat is enkel chatbot geen persoon en telefoon wordt inderdaad niet opgenomen.
Maargoed als het goed is gewoon binnen 14 dagen dus.
Energieleveranciers melden de overstap circa 1 week voor de einddatum aan de oude leverancier.Rsport40 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:15:
Ben van Energie Direct naar MM BE gegaan en inmiddels zijn mijn 14 dagen bedenktijd voorbij.
[Afbeelding]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Vandaag helaas niet teruggebeld door LeaseEnergy. Vanmiddag zelf even gebeld, viel op dat er nu een wachttijd was. Gisteren kreeg ik instructies die niet klopten, vandaag kreeg ik wel iemand aan de lijn met (meer) ervaring. Deze gaf uiteindelijk hetzelfde aan, namelijk aan dat de afdeling waar je naar belt geen wijzigen kan doorvoeren. Dus mijn verzoek tot aanpassing startdatum en voorschot is ook vandaag doorgezet naar de administratieve afdeling. Wat daar de doorlooptijd is blijft onduidelijk, ze zijn druk.
Verder kreeg ik te horen dat ik niet de eerste ben waar de ingangsdatum een maand is doorgeschoven.
Tevens is dit forum ondertussen ook bij LeaseEnergy bekend
. Wat dat betreft is dat wel het nadeel van dit topic. Als het té overzichtelijk wordt dan worden de goede deals mogelijk meteen overrompeld vergelijkbaar met het videokaarten topic. De (externe) lezers die niet persé iets bijdragen maken dan wel gebruik van de bevindingen. Wat dat betreft wellicht iets voor @Cap om mee te nemen.
Verder kreeg ik te horen dat ik niet de eerste ben waar de ingangsdatum een maand is doorgeschoven.
Tevens is dit forum ondertussen ook bij LeaseEnergy bekend
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ah oke. In mijn opzeggingsbevestiging van Energiedirect staat dat ze per de 24e stoppen met leveren. Dat zou 1 maand zijn. Even kijken wat ik doe, ik wil niet het risico lopen dat de overstap fout loopt want daar heb ik in het verleden al veel gedoe mee gehad, dus misschien laat ik het wel zo. Die twee weken neem ik dan maar voor lief.TQAirstrike schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:53:
[...]
Ja ik kon het ook nergens vinden bij hun... alleen maar hoe je kunt overstappen naar energie direct...
Maargoed als het goed is gewoon binnen 14 dagen dus.
Gas: €1.69780
Elektra: €0.38811 enkeltarief
Wat een slecht idee. Omdat energieverkopers bewust zo’n woud van prijzen en aanbiedingen hebben gecreëerd en er hier slimmeriken rondhangen gaat Tweakers deze in de hand spelen en spelen het vuile spelletje mee?sdk1985 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:55:
Tevens is dit forum ondertussen ook bij LeaseEnergy bekend. Wat dat betreft is dat wel het nadeel van dit topic. Als het té overzichtelijk wordt dan worden de goede deals mogelijk meteen overrompeld vergelijkbaar met het videokaarten topic. De (externe) lezers die niet persé iets bijdragen maken dan wel gebruik van de bevindingen. Wat dat betreft wellicht iets voor @Cap om mee te nemen.

Bij mij ging Fenor failliet. Eigenlijk is de impact alleen financieel, omdat je niet weg kunt en wel ineens andere tarieven krijgt. Ik heb eind december tot 22 januari iets van 0,50/0,40 betaald voor stroom en 0,94 voor gas. Ondertussen voor stroom tijdelijk voor iets van 0,32 via powerpeers.vj_slof schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:26:
[...]
Verder ben ik er wel mee eens dat dit een slecht systeem is. Er zijn twee grote problemen
1) Doordat bedrijven 'gedwongen' worden op het laatste moment in te kopen heb je weinig macht en ben je uiteindelijk mogelijk veel duurder uit dan via lange termijn contracten
2 Iets van 48 van de 50 stroomcentrales werken op gas dus wanneer gas duurder wordt dan wel levering stil valt is elektra ook geen alternatief. Dat is een énorm strategisch risico. Een veel grotere fout kun je haast niet maken wat betreft strategische afhankelijkheid,
Zojuist toch voor de MM BE aanbieding gegaan.
waarom?
- Grote partij, minder risico op omvallen.
- Lage welkomst bonus ivm gaslicht leveranciers, dus minder risico / schade bij eerder overstappen mochten de prijzen dramatisch dalen.
- Door zonnepanelen kan ik het voorschot erg laag zitten, en dus minder risico voor mij mochten ze omvallen.
waarom?
- Grote partij, minder risico op omvallen.
- Lage welkomst bonus ivm gaslicht leveranciers, dus minder risico / schade bij eerder overstappen mochten de prijzen dramatisch dalen.
- Door zonnepanelen kan ik het voorschot erg laag zitten, en dus minder risico voor mij mochten ze omvallen.
Water-Escape
Niet goed verwoord van mijn kant. Het risico bij PowerD (Leaseplan Energy is het product) is dat ze een hoger risico hebben op omvallen(jong bedrijf, gokken op daling tarieven) ten opzichte van de bestaande spelers. Als je dit allemaal weet en hier rekening mee houdt(maandbedrag omlaag), kun je gerust hun product afnemen.Sebje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:59:
[...]
Alleen is dit bij Leaseplan geen 'day ahead' tarief, maar vast voor de gehele looptijd (1 of 3 jaar), of mis ik nu iets?
Er zijn mensen die van nog meer risico’s houden. Die nemen day-ahead-tarieven af bij andere aanbieders. Ook hier geldt dat zij de risico’s goed moeten weten en beheersen.
[ Voor 3% gewijzigd door Superbeagle op 25-01-2022 16:20 ]
Ik zou er vooral pragmatisch naar kijken. De huidige dagprijs is 0,38 bij 1,76. Dus wanneer een partij nu met een aanbod komt dat daar onder ligt dan hebben ze óf te veel ingekocht en is het zo lang de voorraad strekt (vattenfall 3 jaar deal). Het alternatief is dat het tijdelijk gesponsord wordt en ook dan is het een eindig aanbod waarbij er van te voren ongetwijfeld een maximum is gesteld op het aantal klanten dat mee kan doen aan de deal. Veel meer smaken zijn er niet.vj_slof schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:01:
[...]
Wat een slecht idee. Omdat energieverkopers bewust zo’n woud van prijzen en aanbiedingen hebben gecreëerd en er hier slimmeriken rondhangen gaat Tweakers deze in de hand spelen en spelen het vuile spelletje mee?
Overigens is het inderdaad wel vervelend dat je voor modelcontracten bij sommige partijen enorm op zoek moet of zelfs alleen kunt bellen (Vandenbron). De naamgeving is ook niet bepaald handig. ODE, noem het dan klimaatbelasting.
Voor modelcontracten gaan mijn opmerking dan ook eigenlijk niet op. Die kun je prima zonder nadelige consequenties in een overzichtstabel zetten. Dat zijn geen tijdelijke voordeeltjes waar x budget voor staat.
(Verder heb ik zelf alle info die ik kreeg hier netjes gedeeld maar ik merk dus nu al dat er een enorme run lijkt te onstaan.)
[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 25-01-2022 16:36 ]
Ik heb gisteren wel iemand gesproken via de chat van Energie Direct. Het duurde even, maar uiteindelijk werd mijn vraag beantwoord.Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:51:
[...]
Ik kom ook af van een flexibel contract bij Energiedirect. Ik heb nergens kunnen vinden wat het opzegtermijn is van het flexibele contract. Er staat 'je kunt elke maand opzeggen'; houdt dit dan een opzegtermijn van een maand in? Ik wil eigenlijk sneller ervanaf, want de tarieven zijn van de zotte.
Dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat iemand het op Pepper heeft gezet.sdk1985 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:55:
…ze zijn druk…
Voor alle twijfelaars zou ik zeggen dat je beter nu gelijk kunt afsluiten. Dat is meestal een teken dat het weleens snel voorbij kan zijn.
Ook die tip erbij om 15 euro voorschot in te stellen. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor leaseplan energy het aanmeld formulier offline haaltSuperbeagle schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:26:
[...]
Dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat iemand het op Pepper heeft gezet.
Voor alle twijfelaars zou ik zeggen dat je beter nu gelijk kunt afsluiten. Dat is meestal een teken dat het weleens snel voorbij kan zijn.

En niet vergeten dat de prijzen dus niet vast staan, ze kunnen worden gewijzigd als de marktprijzen stijgen!
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Ah joh, dan ga je toch gewoon naar dat andere label van EnergyZerosdk1985 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:34:
[...]
Ook die tip erbij om 15 euro voorschot in te stellen. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor leaseplan energy het aanmeld formulier offline haalt.
Ik begrijp je niet helemaalHereIsTom schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:39:
En niet vergeten dat de prijzen dus niet vast staan, ze kunnen worden gewijzigd als de marktprijzen stijgen!
Dan moet je even goed de kleine lettertjes lezen van de voorwaarden, daarin staat dat de tarieven kunnen worden aangepast als de markttarieven wijzigen.Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:41:
[...]
Ik begrijp je niet helemaal. De prijzen van het Leaseplan Energy contract staan 3 jaar vast.
Heb je een link? Ik kan het zo snel niet vinden.HereIsTom schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:42:
[...]
Dan moet je even goed de kleine lettertjes lezen van de voorwaarden, daarin staat dat de tarieven kunnen worden aangepast als de markttarieven wijzigen.
Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is
Heb je de juiste voorwaarden erbij gepakt? Dus "Leveringsvoorwaarden elektriciteit vast (Bijlage E1) versie april 2021" en niet "Leveringsvoorwaarden elektriciteit flex (Bijlage D1) versie april 2021" ?HereIsTom schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:42:
[...]
Dan moet je even goed de kleine lettertjes lezen van de voorwaarden, daarin staat dat de tarieven kunnen worden aangepast als de markttarieven wijzigen.
In die eerste staat het volgende:

Lijkt mij vrij duidelijk, dat is juist het hele idee achter een vast tarief....Wat zie ik over het hoofd?
EDIT: Ah, gevonden, jij bedoeld waarschijnlijk het volgende?

Bron
Geen idee of meer aanbieders deze clausule erin hebben zitten overigens.
[ Voor 22% gewijzigd door Freekers op 25-01-2022 16:52 ]
Hier staan alle voorwaarden: https://www.energyzero.nl/voorwaarden-leaseplan-energyMundatin schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:45:
Heb je een link? Ik kan het zo snel niet vinden.
Gister MM actie afgesloten en koopcontract geüpload. Zojuist bericht dat levering 2 februari start.
Met welke tarieven? Ik dacht dat de MM actie juist pas per April in ging.amokjeeh schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:51:
Gister MM actie afgesloten en koopcontract geüpload. Zojuist bericht dat levering 2 februari start.
Met koopcontract kun je de levering legaal vervroegen.Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:53:
[...]
Met welke tarieven? Ik dacht dat de MM actie juist pas per April in ging.
Veel anderen hebben de datum ook kunnen vervroegen maar niet op de manier waarvoor het bedoeld is...
De tarieven van 1-4, je kan het naar voren halen via spoedlevering als je verhuist en bewijs levert zoals een huur- of koopcontractFreekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:53:
[...]
Met welke tarieven? Ik dacht dat de MM actie juist pas per April in ging.
Edit: ik krijg écht de sleutel op 2-2
[ Voor 6% gewijzigd door amokjeeh op 25-01-2022 16:56 ]
Mundatin schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:45:
[...]
Heb je een link? Ik kan het zo snel niet vinden.
De medewerker aan de telefoon vertelde mij dat de tarieven altijd aangepast kunnen worden.Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:47:
[...]
Heb je de juiste voorwaarden erbij gepakt? Dus "Leveringsvoorwaarden elektriciteit vast (Bijlage E1) versie april 2021" en niet "Leveringsvoorwaarden elektriciteit flex (Bijlage D1) versie april 2021" ?
In die eerste staat het volgende:
[Afbeelding]
Lijkt mij vrij duidelijk, dat is juist het hele idee achter een vast tarief....Wat zie ik over het hoofd?
EDIT: Ah, gevonden, jij bedoeld waarschijnlijk het volgende?
[Afbeelding]
Bron
Geen idee of meer aanbieders deze clausule erin hebben zitten overigens.
In de Algemene voorwaarden;
Wij kunnen met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven mogen veranderen tijdens de overeenkomst. Redenen hiervoor zijn overheidsbesluiten en de ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit of gas, waaronder prijsontwikkeling op de groothandelsmarkten voor elektriciteit of gas, wijzigingen met betrekking tot marge en prijs- en inkooprisico’s, Wijzigingen in de kostenstructuur voor het betreffende product en wijzigingen in onze algemene kostenstructuur. Ook andere, uitzonderlijke, omstandigheden kunnen een reden zijn om de leveringstarieven te veranderen.
Ik heb deze clausule al bij meerdere aanbieders gelezen.
Dat heb ik ook al diverse malen lopen blaten hier,Superbeagle schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:26:
[...]
Dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat iemand het op Pepper heeft gezet.
Bij mij gaat de aanbieding meteen in per 31 januari? Hier heb ik niks voor gedaan.Plucky schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:54:
[...]
Met koopcontract kun je de levering legaal vervroegen.
Veel anderen hebben de datum ook kunnen vervroegen maar niet op de manier waarvoor het bedoeld is...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hxXlHhQEaiP7fLJe8OwDOQdP.jpg?f=user_large)
[ Voor 23% gewijzigd door __xeno__ op 25-01-2022 17:18 ]
Dat lijkt me stug. Je hebt altijd je 14 dagen wettelijke bedenktijd__xeno__ schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:17:
[...]
Bij mij gaat de aanbieding meteen in per 31 januari? Hier heb ik niks voor gedaan.
[Afbeelding]
Dat kan, dan was je waarschijnlijk al klant bij BE. Een verlenging gaat namelijk aansluitend aan je oude contract in.__xeno__ schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:17:
[...]
Bij mij gaat de aanbieding meteen in per 31 januari? Hier heb ik niks voor gedaan.
[Afbeelding]
maar niet gedurende de vaste looptijd van je contractHereIsTom schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:39:
Ja, na die 14 dagen bedoel ik inderdaadMvdV75 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:24:
[...]
Dat lijkt me stug. Je hebt altijd je 14 dagen wettelijke bedenktijd
Ah vandaar, dat klopt> Ik was al klant.Plucky schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:25:
[...]
Dat kan, dan was je waarschijnlijk al klant bij BE. Een verlenging gaat namelijk aansluitend aan je oude contract in.
[ Voor 38% gewijzigd door __xeno__ op 25-01-2022 17:36 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4