Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 144 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.164.034 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anja
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-04 16:45
t_captain schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:18:
[...]

De futures aardgas voor april staan een stuk lager dan februari, maart. Vandaag dat ze een contract aanboeden vanaf april.
Yep, dus pech en wellicht te lang gewacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimwu801
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07-2024
[Deva] schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:59:
[...]

Als ik een berekening doe krijg € 1,97 per m3 (allin) :/ . Toch maar snel de BE aanbieding afgesloten van MediaMarkt.

Wie weet wat er gaat gebeuren met de prijzen als de pleuris uitbreekt in de Oekraine.
Ohh…Ik dacht dat de €0,28kwh en €1,27m3 al all in waren.
Als ik kijk bij de MM budget energie, zie ik dezelfde tarieven. Het jaar bedrag komt overeen, maar dan voor 1 jaar vast. Dit gedaan op hun eigen officieel website.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxNuHiQcnqX9TGMF6kMiaHI9m3o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6qbvTrknsxlkwxCgi5ith3CD.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u3BJmRE9RHO2G0Yu6xAtfjpAkOQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/w7cg3A6BKSFlfzu2wnNhlrZb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQz1fDgK1VPzmk_gxCtoApnImL0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GzQkwdBQscgnY1SsNDtthU9v.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBt4EAaXbRzJD08EZ7Pci3yMKc0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FjcWvKeueIaOEJbIeFHTR0Jk.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
jimwu801 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:21:
[...]

Ohh…Ik dacht dat de €0,28kwh en €1,27m3 al all in waren.
Als ik kijk bij de MM budget energie, zie ik dezelfde tarieven. Het jaar bedrag komt overeen, maar dan voor 1 jaar vast. Dit gedaan op hun eigen officieel website.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Probeer die maar eens af te sluiten. Dat gaat je niet lukken. Dat zie je al aan vaste leveringskosten van € 2,99 per produkt. Dat is nu € 4,99 per produkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 19:10

Superbeagle

Always smile

wjvh schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:17:
[...]
Dat ben ik dus niet met je eens, De ACM heeft besloten dat er een maximale opzegboete is.
Daar moeten bedrijven zich dus aan houden, of ze dat nu leuk vinden of niet.

Een welkomstkado zie ik als een truc om dat je omzeilen. Maar laten we wachten tot de ACM reageert op mijn vraag.
De kantonrechter is in ieder geval van mening dat ze niet (veel) meer dan de vastgestelde opzegvergoedingen mogen claimen.

Zie wat ik eerder vandaag over schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimwu801
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07-2024
MvdV75 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:28:
[...]

Probeer die maar eens af te sluiten. Dat gaat je niet lukken. Dat zie je al aan vaste leveringskosten van € 2,99 per produkt. Dat is nu € 4,99 per produkt
Je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Vandread schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:25:
Ik wil eigenlijk het uitzingen tot de zomer en dan overstappen, lijkt me altijd een gunstiger moment om te shoppen.

Maar het variable tarief is ook geen lolletje....
[Afbeelding]

Wat is wijsheid...
Misschien handig te vermelden wie de leverancier is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:10
Superbeagle schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:29:
[...]

De kantonrechter is in ieder geval van mening dat ze niet (veel) meer dan de vastgestelde opzegvergoedingen mogen claimen.

Kijk, dat bericht had ik gemist. Heel mooi gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:12
Superbeagle schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:29:
[...]

Nog even en je gaat een contract aan zonder verplichtingen om het uit te zitten?
Dat zal niet veel goeds beloven voor de prijzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:59
TvanW schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:56:
[...]

Misschien handig te vermelden wie de leverancier is :?
Budget energie, dus ik zal wel niet in aanmerking komen voor de MM BE actie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:21
Wachten tot de zomer en hopen op lagere prijzen is vrij riskant. Helemaal nu met de Oekraïne problemen.
Vandaag al 20% gestegen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ay-LcvqaNy-qhKr_9_nukDkfZDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kCXeyjJ9N6noiFfwWNMvwd5x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Ik zou vanaf 22 januari over moeten zijn gegaan van de absurde hoge tarieven van BE (ex-Fenor) naar Powerpeers, helaas blijft de verbruiks dashboard nog behoorlijk leeg. Hier mensen die recentelijk zijn overgegaan met een indicatie of dit redelijk normaal is bij nieuwe klanten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
Vandread schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:01:
[...]

Budget energie, dus ik zal wel niet in aanmerking komen voor de MM BE actie.
Zeker kom je in aanmerking. Zijn al meerdere hier die MM BE hebben afgesloten die klant zijn bij BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:58
Je zou bijna je CV ketel aanpassen naar LPG. Zelfs inclusief brandstofsccijns kost dat een cent op 90 per liter. Qua energiedichtheid is 1.4 a 1.5 liter gelijk aan een nm3 aardgas.

Importeer je het spul van een Belgische pomp dan kost LPG ongeveer 68 cent per liter. Ik kan me voorstellen dat een propaantank nog wat goedkoper is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 20:38
Zojuist gebruik gemaakt van de BE MM actie en in het portal mijn koopcontract geüpload omdat we begin van februari de sleutel ontvangen. Ik was inmiddels langzaam aan het idee gewend geraakt dat ik mij blauw ga betalen aan een nieuw contract, maar het valt dankzij dit forum nog enigszins mee! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

TFHfony

Professional Weirdo

Lord_Dain schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:24:
Ik zou vanaf 22 januari over moeten zijn gegaan van de absurde hoge tarieven van BE (ex-Fenor) naar Powerpeers, helaas blijft de verbruiks dashboard nog behoorlijk leeg. Hier mensen die recentelijk zijn overgegaan met een indicatie of dit redelijk normaal is bij nieuwe klanten?
Ja, dit duurde bij mij bijna een week voor er leven in dat dashboard kwam. En in eerste instantie ook nog eens alleen van de laatste dagen, maar weer een paar dagen later ook de eerste dagen van mijn contract.
Als je twijfelt -> Even bellen naar je netbeheerder. Die kan je zeggen wie op dit moment jouw energie leverancier is.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloempotgooier
  • Laatst online: 08-06-2023
amokjeeh schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:42:
Zojuist gebruik gemaakt van de BE MM actie en in het portal mijn koopcontract geüpload omdat we begin van februari de sleutel ontvangen. Ik was inmiddels langzaam aan het idee gewend geraakt dat ik mij blauw ga betalen aan een nieuw contract, maar het valt dankzij dit forum nog enigszins mee! _/-\o_
En ook dankzij de hogere belastingkorting :9
Hopelijk blijft dat volgend jaar ook nog O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 20:38
Bloempotgooier schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:50:
[...]

En ook dankzij de hogere belastingkorting :9
Hopelijk blijft dat volgend jaar ook nog O-)
Agree, nou ja op de korte termijn is het in ieder geval weer geregeld. Als de situatie er om vraagt maken we weer een nieuwe berekening. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
in het weekend werd hier heel enthousiast over leaseplan energy gesprokne, goedkoper dan de mediamarkt deal. maar er waren wat vragen die maandag via telefonisch contact beantworod gignen worden. ik lees daar echter niets van, heeft niemadn dat nagevraagd? ik wil het zelf best doen maar ik ga toch niet overstappen nu direct, mijn domein gaat bij mij op 3 februari in en in de winter geljk overstappen betekent een hoge eindafrekening omdat je in de winter altijd meer gebruikt dan het voorschot. maar als niemadn zin heeft wil ik best bellen ondaks dat ik er geen klant ga worden maar dan moet ik wel even concreet weten wat nog onduideljk was. want het is toch zonde als iederen die mediamakr tdeal gaat nemen als er een goedkopere is die ook nog sneller ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
dicksterk schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:59:
in het weekend werd hier heel enthousiast over leaseplan energy gesprokne, goedkoper dan de mediamarkt deal. maar er waren wat vragen die maandag via telefonisch contact beantworod gignen worden. ik lees daar echter niets van, heeft niemadn dat nagevraagd? ik wil het zelf best doen maar ik ga toch niet overstappen nu direct, mijn domein gaat bij mij op 3 februari in en in de winter geljk overstappen betekent een hoge eindafrekening omdat je in de winter altijd meer gebruikt dan het voorschot. maar als niemadn zin heeft wil ik best bellen ondaks dat ik er geen klant ga worden maar dan moet ik wel even concreet weten wat nog onduideljk was. want het is toch zonde als iederen die mediamakr tdeal gaat nemen als er een goedkopere is die ook nog sneller ingaat.
Ben ik benieuwd naar jou rekening in februari bij Domein. Ik zat gelukkig nog in bedenktijd en heb maar een andere deal genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

t_captain schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:29:
Je zou bijna je CV ketel aanpassen naar LPG. Zelfs inclusief brandstofsccijns kost dat een cent op 90 per liter. Qua energiedichtheid is 1.4 a 1.5 liter gelijk aan een nm3 aardgas.

Importeer je het spul van een Belgische pomp dan kost LPG ongeveer 68 cent per liter. Ik kan me voorstellen dat een propaantank nog wat goedkoper is.
Dan zou ik propaan nemen en geen LPG. Kwestie van leiding aan/verleggen, ombouwsetje voor ketel en keuren door installateur en klaar. Let wel op veiligheidseisen voor opslag gasflessen. Is imho enkel interessant voor mensen met <300 m³ gasverbruik per jaar met in verhouding hoge vastrechtkosten. Anders blijf je zeulen met die gasflessen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@mvdv275: kan nooit zo erg zij asl bij dgb enerige waar ik nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
dicksterk schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:20:
@mvdv275: kan nooit zo erg zij asl bij dgb enerige waar ik nu zit.
Als je dat flex contract hebt met dagprijzen gas en uurprijzen stroom kan je wel eens op de koffie komen met Oekraïne. In december was de gasprijs ook al ruim boven de € 2,50 bij die aanbieders

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:50
MvdV75 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Als je dat flex contract hebt met dagprijzen gas en uurprijzen stroom kan je wel eens op de koffie komen met Oekraïne. In december was de gasprijs ook al ruim boven de € 2,50 bij die aanbieders
Met een flex contract heb je dan wel de mogelijkheid om precies op die dag de CV uit te zetten en in de Ikea rond te gaan lopen..

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Laatst online: 16:56
plaspvd schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:10:
@belly89 klopt inderdaad, gister avond laat ontvangen. Maandag maar even bellen naar de klanten service.
Had je nog gebeld met de klantenservice? Ik heb Eneco net gesproken maar kunnen mij nog steeds geen tarieven vertellen. Foute mail was bekend en binnen 2 werkdagen zal ik een mail moeten krijgen. Mijn contract verloopt 1-2 dus ze zijn wel echt laat. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belly89
RichieB schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:39:
[...]

Met een flex contract heb je dan wel de mogelijkheid om precies op die dag de CV uit te zetten en in de Ikea rond te gaan lopen..
Ook genoeg bedden om te blijven slapen als de prijs in de avond niet daalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
is de ineresse voor leaseplan energy nu inens verdwenen? heb ik iets gemist, ik dacht hier toch te lezen dat dat een betere deal was dan mediamarkt als bepaalde vragen over de tarieven verduidelijjkt waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:06

Sebje

Makelaartje

belly89 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:42:
[...]

Had je nog gebeld met de klantenservice? Ik heb Eneco net gesproken maar kunnen mij nog steeds geen tarieven vertellen. Foute mail was bekend en binnen 2 werkdagen zal ik een mail moeten krijgen. Mijn contract verloopt 1-2 dus ze zijn wel echt laat. :(
ik heb een dergelijke foute mail ook van Oxxio gehad. Ik vraag me af in hoeverre ze verplicht zijn het voorstel tijdig te doen. Mijn contract verloopt ook 1/2 dus ik heb maar een bericht verstuurd dat ik tenminste coulance verwacht in de tarieven (hoewel ik niet denk dat ze hier ook maar een beetje gehoor aan zullen geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
Sebje schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:44:
[...]

ik heb een dergelijke foute mail ook van Oxxio gehad. Ik vraag me af in hoeverre ze verplicht zijn het voorstel tijdig te doen. Mijn contract verloopt ook 1/2 dus ik heb maar een bericht verstuurd dat ik tenminste coulance verwacht in de tarieven (hoewel ik niet denk dat ze hier ook maar een beetje gehoor aan zullen geven).
Geen idee of ze dit verplicht zijn, wellicht dat iemand anders dit weet? Hier staat wel dat de ACM dertig dagen aanhoudt maar dit gaat over wijziging van tarieven. Voor ons eindigt ons contract dus wellicht gelden dan andere regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
[...]

dat kan je sowieso het beste doen op de koude dagen, ook bij een vast contract scheelt dat verbruik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 15:52
[...]

Of heel sociaal worden en veel bij je buren of vrienden op bezoek gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nulant
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-11-2022
Anja schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:18:
[...]

Ja, inderdaad bizar, overstappen naar MM lukt als nieuwe klant helaas pas per 8 april. Tussentijds ergens anders heen gaan heb ik nog niet als goede optie kunnen vinden.
Iets beter zoeken nog Anja bijv. op 'screenshot'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:29
Ik las iets op vorige pagina dat je MM na afsluiten wel kan vervroegen naar 35 dagen? @Anja

[ Voor 4% gewijzigd door water_escape op 24-01-2022 16:26 ]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
Ik heb MM even onder voorbehoud aangevraagd voor de komende 14 dagen in afwachting wat de Russen gaan doen. Nu kan je inderdaad vrij eenvoudig de datum aanpassen. Echter, ik heb een bedenktijd van 14 dagen en een opzegtermijn van 30 dagen bij Powerpeers. Ik dacht van de klantenservice bij PWP te begrijpen dat die opzegtermijn alleen geldt als je zelf op zegt, maar dat het bij een overstap niet van toepassing is. Weet iemand dat? Is een verschil tussen de 35 dagen van Budget en 30+14 vanuit de overeenkomst en bedenktijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:29
Tony023 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:52:
Ik heb MM even onder voorbehoud aangevraagd voor de komende 14 dagen in afwachting wat de Russen gaan doen. Nu kan je inderdaad vrij eenvoudig de datum aanpassen. Echter, ik heb een bedenktijd van 14 dagen en een opzegtermijn van 30 dagen bij Powerpeers. Ik dacht van de klantenservice bij PWP te begrijpen dat die opzegtermijn alleen geldt als je zelf op zegt, maar dat het bij een overstap niet van toepassing is. Weet iemand dat? Is een verschil tussen de 35 dagen van Budget en 30+14 vanuit de overeenkomst en bedenktijd
als je vaste contract op 1 feb stopt en overgaat in variable. Dan kan je toch gewoon overstappen na 1 feb? Of moet je dan op 1 jan opgezegd hebben?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcc90
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-05 22:59
Hoi allen,

Mijn contract met vaste tarieven bij innova loopt eind januari helaas af…

Innova heeft een aanbod gedaan voor flexibele tarieven en dat is logischerwijs echt veeeel duurder dan het was.

Wat is nu wijsheid? Overstappen naar een ander die iets goedkoper is en dan ook voor variabel tarief gaan en hopen dat de prijzen weer zakken? Of heeft iemand een ander geniaal idee? Alvast bedankt en een fijne maandagavond gewenst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
tcc90 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:31:
Hoi allen,

Mijn contract met vaste tarieven bij innova loopt eind januari helaas af…

Innova heeft een aanbod gedaan voor flexibele tarieven en dat is logischerwijs echt veeeel duurder dan het was.

Wat is nu wijsheid? Overstappen naar een ander die iets goedkoper is en dan ook voor variabel tarief gaan en hopen dat de prijzen weer zakken? Of heeft iemand een ander geniaal idee? Alvast bedankt en een fijne maandagavond gewenst.
Onze glazen bol heeft helaas nog steeds kuren dus we kunnen je de toekomst niet voorspellen.

Maar als je een aantal pagina's terugleest zie je verschillende alternatieven waaronder MM-BE. Met de Excel-sheet die je ook in dit draadje kunt vinden kun je eenvoudig zien of de MM-BE optie ook in jouw situatie de beste optie is of juist niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
water_escape schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:17:
[...]

als je vaste contract op 1 feb stopt en overgaat in variable. Dan kan je toch gewoon overstappen na 1 feb? Of moet je dan op 1 jan opgezegd hebben?
Dat zou ik ook graag willen weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Cmkl75 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:13:
Beste mensen is het dus mogelijk als ex-fenor klant nu bij Budgetenergie.
Over te stappen naar Budgetenergie energie Mediamarkt?
Het is mij als ex-Fenor-klant de tweede keer gelukt (eerste keer werd mijn contract afgewezen). Punt is alleen dat ze mijn nieuwe contract pas per 1 april laten ingaan, en dat ik dus de hele winter dure variabele BE-tarieven zou hebben. Via het dashboard kan ik de ingangsdatum niet wijzigen, en aan de telefoon was BE niet bereid de ingangsdatum aan te passen. Ik vraag me af of ik ze nog een keer moet bellen. Iemand ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wstrvld
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-01-2024
Plucky schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:36:
[...]

Reken eens uit of het uit kan om voor 3 jaar vast te zetten (bijv. MM-BE).
Als je daarmee tot de zomer >€250 bespaard (kosten van overstapboete) dan kun je beter nu overstappen en van de zomer zien of je overstapt. Zijn de prijzen hoger dan blijft je lekker zitten en anders switch je...
Ik heb dankbaar meegelezen, bedankt iedereen. Ik was BE klant en heb per 1-1-2022 variabele tarieven. Vandaag na even in de wacht te hebben gestaan gebeld met BE om navraag te doen over de MM-BE deal. Moest inderdaad fysiek in de winkel. Erheen gegaan en de 3 jaar deal afgesloten (gas 1,27 en electra 0,26 - 0,31). Met de beredenering van Plucky hierboven in het achterhoofd. Nieuwe tarieven gaan over 14 dagen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
wstrvld schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:14:
[...]

Ik heb dankbaar meegelezen, bedankt iedereen. Ik was BE klant en heb per 1-1-2022 variabele tarieven. Vandaag na even in de wacht te hebben gestaan gebeld met BE om navraag te doen over de MM-BE deal. Moest inderdaad fysiek in de winkel. Erheen gegaan en de 3 jaar deal afgesloten (gas 1,27 en electra 0,26 - 0,31). Met de beredenering van Plucky hierboven in het achterhoofd. Nieuwe tarieven gaan over 14 dagen in.
@RichieB Dit bedoel ik dus mbt ingangsdatum vóór 1 april. Na dit topic al enkele weken nauwlettend te hebben gevolgd (ook de posts die je voor me hebt gegoogled, toch bedankt), blijkt dat de één het wel voor elkaar krijgt, en de ander niet. En dat het dus kennelijk niet alleen gaat om wel/niet bestaande klant zijn van BE. FYI: Aan de telefoon vertelden ze me dat BE aan *niemand* vaste contracten aanbiedt die ingaan vóór 1 april, behalve bij een verhuizing 8)7

Edit speciaal voor @RichieB: Mijn afsluitende emoji met hamerje geeft aan dat ik de helpdesk helemaal niet geloof. Kunnen we iets vriendelijker verwoorden en niet te snel conclusies trekken? Ook ik probeer mijn steentje in dit topic bij te dragen. Danku.

[ Voor 11% gewijzigd door Krizna op 25-01-2022 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Krizna schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:37:
[...]

@RichieB Dit bedoel ik dus mbt ingangsdatum vóór 1 april. Na dit topic al enkele weken nauwlettend te hebben gevolgd (ook de posts die je voor me hebt gegoogled, toch bedankt), blijkt dat de één het wel voor elkaar krijgt, en de ander niet. En dat het dus kennelijk niet alleen gaat om wel/niet bestaande klant zijn van BE. FYI: Aan de telefoon vertelden ze me dat BE aan *niemand* vaste contracten aanbiedt die ingaan vóór 1 april, behalve bij een verhuizing 8)7
Werkt het ook niet als je het nieuwe contract op een andere naam zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:45
MM BE: de dame die ik aan de lijn had van BE betwijfelde ook of ik niet fysiek naar de MM moest. Maar dat bleek voor (bestaande BE klant) niet zo te zijn. Gewoon op zelfde naam afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
water_escape schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:17:
[...]

Nou mijn modelcontract bij Powerpeers gaat pas op 1 feb in en die wil ik eigenlijk zsm weer omgooien naar MM BE. Aangezien deze toch goedkoper is. Dus PP wordt opgezegd door BE zodra de 14 dagen voorbij zijn. Vooralsnog heb ik hem gewoon eenvoudig via het BE Dashboard kunnen aanpassen naar startdatum 10 maart (dan zit ik zeker goed met alle termijnen). Dit is ook al bevestigd per mail en bij mijn gegevens. Zou nog een weekje eerder kunnen als ik uit ga van de 35 dagen.
Ik ben op zoek naar de ruimte die er ligt, maar ga ook niet dood van die 10 dagen verschil natuurlijk 🤪

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Iemand (@sdk1985 @pms1 @AIsel etc.) Leaseplan nog gesproken over hun voorwaarden? 3 jaar echt vaste levertarieven en vastrecht en ook af te sluiten zonder (leaseauto)? Zo ja hoe? Bellen of zeggen ze zelf de 'hack' gebruiken door 1km in te vullen bij leaseauto kilometers?

Edit: ik heb hem zowel leaseplan 1 jr vast als 3 jaar vast maar in de google spreadsheet gezet inc opmerking (alleen normaal/daltarief, enkeltarief via site lijkt niet beschikbaar) aan jullie zelf om contact op te nemen of dit online afgesloten kan worden zonder auto (1km invullen?) en of de tarieven echt vast zijn, en of enkeltarief ook mogelijk is. Gekke is dus dat je maar 1 verbruik in kWh kan invullen (dus geen normaal/dal), maar dat de tarieven vervolgens wel normaal/dal zijn in een verhouding die je zelf niet gekozen hebt.

Het voordeel van Leasplan 3 jr vast tov Mediamarkt 3 jr vast is dat de levertarieven lager zijn en dat je het niet van een welkomstbonus aan het einde van het jaar moet hebben.

Het voordeel van de Mediamarkt deal is dat het vastrecht wat lager is (dus mogelijk interessanter als je verbruik laag is).

Verder geen wijzigingen gezien bij andere leveranciers, dus geen andere wijzigingen in de spreadsheet.
Jij wel? Of zie je een fout? Meld het.

Geel = nieuwe toevoeging.
Groen = prijs gunstiger geworden.
Rood = prijs ongunstiger geworden.

[ Voor 130% gewijzigd door Cap op 24-01-2022 23:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dicksterk
@cap: als er niemadn reageert voor morgenochteend zal ik ze wel even bellen. nog meer vragen die niet in je vorige post staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@dicksterk dat zou mooi zijn. Ik heb verder niks nieuws aan vragen en opmerkingen, maar het is dus eigenlijk al een hele waslijst. Zal ze nog eens opsommen:

Vragen:
- Kan je ook zonder auto afsluiten en zo ja hoe (lukt via webpagina alleen door 1km in te vullen bij auto, een hack dus)
- Is er ook een enkeltarief af te sluiten (lukt mij niet via de webpagina)
- Hoe kan je je normaal / dalverbruik opgeven (lukt niet via de webpagina, slechts 1 verbruik in te vullen en de website verzint zelf een normaal / dalverbruik verhouding)
- Kloppen de tarieven? Zie post Cap in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
- En staan de thuistarieven echt 3 jr vast, geen prijswijzigingen?

Opmerking:
-De dik gedrukte "all-in" tarieven normaal en dal bovenin de prijsopbouw (verbruik thuis) staan vermeld als inclusief energiebelasting en ODE, maar deze zijn duidelijk de kale tarieven + inkoopkosten maar juist zonder energiebelasting en ODE, graag corrigeren want nu is het fout / misleidend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yw9YXOKByQjGz25U-yiLRxUaH4o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ftAfgD2YGtbth33k5iSnVf0S.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 24-01-2022 23:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:54

Malarky

Wils voor wat ieder

Cap schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:13:
Het voordeel van de Mediamarkt deal is echter dat het vastrecht wat lager is, en niet te vergeten: elk jaar dat je de rit langer uitzit krijg je weer 100 euro bonus, tot een maximum van 300 bij 3 jaar dus. In de totaalprijs van de sheet zit maar 1 jaar 100 euro verwerkt aangezien de totaalprijs per jaar getoond wordt.

Verder geen wijzigingen gezien bij andere leveranciers, dus geen andere wijzigingen in de spreadsheet.
Dat maakt toch niets uit dat de bonus per jaar is? Als de prijs van leverancier X inclusief alles (bonussen, vastrecht, prijs per m3 etc.) in jaar-1 goedkoper is, is die dat in jaar 2 en jaar 3 ook. Juist goed dat je alles gecorigeerd hebt voor 1 jaar dan heb je altijd een eerlijk vergelijk.
Vandread schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:25:
Ik wil eigenlijk het uitzingen tot de zomer en dan overstappen, lijkt me altijd een gunstiger moment om te shoppen.

Maar het variable tarief is ook geen lolletje....
[Afbeelding]

Wat is wijsheid...
Reken voor jezelf maar uit, tenzij je een echte klein-verbruiker bent, is 3 jaar vastzetten en eventueel na 6 maanden alsnog switchen voor 200 euro boete (al wordt die vaak overgenomen) altijd goedkoper dan nu variabele tarieven betalen. Verschil tussen 3 jaar vast en variabel is zomaar 50 cent de kuub (al ligt het nogal aan bij welke leverancier je nu uit je contract loopt). Dan hoef je geen grootverbruiker te zijn om die opzegboete er binnen de korste keren uit te stoken. :)

En voor hetzelfde geld is het deze zomer helemaal niet goedkoepr omdat de vlam in de pan slaat, dan knijp je helemaal in je handjes met je 3 jaar contract.
Lord_Dain schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:30:
[...]

Vrees dat niemand dat weet want het kan best zijn dat er 1 januari 2023 weer nieuwe belastingtarieven 'bedacht' worden op basis van de dan geldende gasprijzen. Als de gasprijzen dalen kan ik me voorstellen dat de overheidssubsidie ook weer daalt. Dan zit je met een 3 jaar abbo dus niet heel goed. Maar goed dat is koffiedik kijken, het kan alle kanten opgaan gezien de geopolitieke schermutselingen op dit moment en de teruglopende gasvoorraden.
Er is geen enkel belastingtarief op energie wat van invloed is op je leverancier of contractkeuze. Of je nu variabel of 4 jaar contract hebt, bij de nr1 of de nr20 zit, iedereen betaald per unit (kWh, m3 en aansluitinggrote ) exact hetzelfde in Nederland over dezelfde periode. Als belasting per 1 januari wijzigt dan wijzigt die ook voor iedereen al zit je in een 15 jarig contract. Meevallers gelden voor iedereen, tegenvallers gelden voor iedereen.

Mocht de overheid besluiten (zoals nu gedaan) om bepaalde mensen een eenmalige korting te geven doen ze dat op basis van je inkomen en dus opnieuw niet op basis van je dure of goedkope energiecontract.

[ Voor 62% gewijzigd door Malarky op 24-01-2022 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Malarky schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:38:
[...]

Dat maakt toch niets uit dat de bonus per jaar is? Als de prijs van leverancier X inclusief alles (bonussen, vastrecht, prijs per m3 etc.) in jaar-1 goedkoper is, is die dat in jaar 2 en jaar 3 ook. Juist goed dat je alles gecorigeerd hebt voor 1 jaar dan heb je altijd een eerlijk vergelijk.
Je hebt gelijk, ik zat geloof ik krom te denken omdat ik ook met het 1jr aanbod van Leasplan bezig was.
Zal het weghalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Krizna schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:37:
[...]

FYI: Aan de telefoon vertelden ze me dat BE aan *niemand* vaste contracten aanbiedt die ingaan vóór 1 april, behalve bij een verhuizing 8)7
Tsja, als jij de klantenservice wilt geloven ipv mede-tweakers die het wel voor elkaar krijgen dan kan ik je verder niet helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galapogos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 08:51
Ik heb de levering van BE via Mediamarkt kunnen vervroegen door simpelweg binnen hun klantportaal de datum aan te passen waarop de levering moet starten en als ‘bewijs van verhuizing’ een screenshot van de FAQ (waarin staat dat ze uiterlijk 35 dagen na de aanvraag kunnen starten met leveren) te uploaden.

Eerste aanvraag (weekje geleden) werd afgewezen. Tweede aanvraag (per dagen geleden) werd goedgekeurd. Ik heb toen een kort begeleidend tekstje bij de screenshot gezet waarin uitleg waarom ze op datum x (35 dagen na aanvraag) moeten leveren.

Ik ben een nieuwe klant bij BE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fhwstam
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-09 21:51
Ik heb vanavond bij Leaseplan een contract afgesloten voor 3 jaar.

- uit contract de volgende prijzen Incl. Btw: €0,22433 kwh dal, €0,27025 kwh normaal, €1,17303 gas per m3

- de tarieven zijn vast voor 3 jaar. Uit het contract: "Je betaalt voor jouw elektriciteit een normaal- en een daltarief per kWh voor de contractperiode. Jouw gastarief is eveneens een vast tarief per m3 voor de contractperiode."

- verhouding dal en normaal kan je aanpassen in je account nadat je hebt afgesloten

- je voert bij je aanvraag het aantal kms in voor je auto, echter heeft dat geen invloed op het contractaanbod. Het maakt dus niet uit wat je daar invult. Pas als je met de Smart Charging App je laadpaal en laadpas registreert krijg je hier mogelijk voordeel uit, maar als je dit niet doet leest Leaseplan dus niets uit. Auto is dus niet noodzakelijk. Heb je wel een auto en registreer je dus niets dan heb je een hoger verbruik dan normaal en heb je geen auto dan verandert er dus niets. In het contract staat daarover: "De kosten zijn gebaseerd op bovenstaande aansluitgegevens. Het verbruik van jouw (toekomstige) laadpaal is hierin niet opgenomen. Als je er voor zorgt dat jouw (toekomstige) laadpaal is geregistreerd in de LeasePlan Smart Charging App dan wordt het verbruik van de laadpaal apart gemeten en verrekend. Dan betaal jij niets voor het opladen van jouw auto via jouw energierekening. Nogmaals, voorwaarde is wel dat jouw laadpaal in de app van Leaseplan is aangemeld, anders betaal je het verbruik van de laadpaal alsnog via jouw eigen energierekening."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 20:57
Iemand (@sdk1985 @pms1 @AIsel etc.) Leaseplan nog gesproken over hun voorwaarden? 3 jaar echt vaste levertarieven en vastrecht en ook af te sluiten zonder (leaseauto)? Zo ja hoe? Bellen of zeggen ze zelf de 'hack' gebruiken door 1km in te vullen bij leaseauto kilometers?
Ik heb vanmiddag gebeld met Leaseplan: en daarna contract afgesloten.
  • binnen 3 minuten contact
  • kan zonder auto (ik heb ook geen electrische auto)
  • 3 jarig contract
  • Waarom zijn zij de goedkoopste? Ze zijn ervan overtuigd dat de inkoopprijzen gaan zakken (leuk dat ze dit antwoord gaven)
  • contract kan al starten na 14 dagen, de bedenktijd. (was bij mij belangrijk want mijn contract verloopt 15 februari en wordt dan 180 euro per maand duurder)
Daarna online afgesloten en contract per mail ontvangen.
Maar in het contract stond een andere ingangsdatum dan ik ingevuld had.
(ik screenrecord dit soort contract-aanvragen dus ik kon zien dat ik het juist ingevuld had)
Dat blijkt een bug in het systeem (ik heb ze gebeld)
Morgen moet ik een nieuw contact ontvangen met juiste ingangsdatum.

Ik ben wel heel benieuwd of die juiste start/ingangsdatum gaat lukken.
To be continued

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

pms1 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:51:
  • […]
  • Waarom zijn zij de goedkoopste? Ze zijn ervan overtuigd dat de inkoopprijzen gaan zakken (leuk dat ze dit antwoord gaven)
  • […]
Leuk antwoord inderdaad. Er zijn maar twee verklaringen mogelijk.
  1. Ze kopen kortetermijncontracten in en hopen inderdaad dat de prijzen gaan zakken en zien dit verlies op elke geleverde m³/kWh als investering voor hun marktontwikkelingstrategie.
  2. Ze hebben al ja(a)r(en) geleden langetermijncontracten tegen gunstiger tarieven afgesloten voor levering nu.
De eerste is een risicovoller strategie. Wat als de tarieven niet zakken? Hierbij is het vooral van belang dat ze voldoende solvabel zijn. Iemand dit al gecheckt?

Bij de tweede is hun risico op omvallen beter beheerst. Wel is het de kunst om voldoende klanten te werven voor het ingekochte volume. En vooral de vraag wat er gebeurt als ze eroverheen (dreigen te) gaan. Hebben ze rekening gehouden dat ze in deze tijd wel meer klanten zullen krijgen dan de leasemarkt waar ze op lijken te focussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26
- never mind -

[ Voor 91% gewijzigd door Phusebox op 25-01-2022 07:35 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Superbeagle schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 07:10:
[...]

Leuk antwoord inderdaad. Er zijn maar twee verklaringen mogelijk.
  1. Ze kopen kortetermijncontracten in en hopen inderdaad dat de prijzen gaan zakken en zien dit verlies op elke geleverde m³/kWh als investering voor hun marktontwikkelingstrategie.
  2. Ze hebben al ja(a)r(en) geleden langetermijncontracten tegen gunstiger tarieven afgesloten voor levering nu.
De eerste is een risicovoller strategie. Wat als de tarieven niet zakken? Hierbij is het vooral van belang dat ze voldoende solvabel zijn. Iemand dit al gecheckt?

Bij de tweede is hun risico op omvallen beter beheerst. Wel is het de kunst om voldoende klanten te werven voor het ingekochte volume. En vooral de vraag wat er gebeurt als ze eroverheen (dreigen te) gaan. Hebben ze rekening gehouden dat ze in deze tijd wel meer klanten zullen krijgen dan de leasemarkt waar ze op lijken te focussen?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Anders is het wel een aantrekkelijke aanbieding en overweeg ik om hier voor te gaan ipv MM BE. Ik zit nog ik mijn 14 dagen bedenktijd.

Kan ik ook bij twee aanbieders een contract afsluiten en een van de twee binnen 14 dagen annuleren?

[ Voor 4% gewijzigd door darkdesign op 25-01-2022 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:10

Edit: ik heb hem zowel leaseplan 1 jr vast als 3 jaar vast maar in de google spreadsheet gezet inc opmerking (alleen normaal/daltarief, enkeltarief via site lijkt niet beschikbaar) aan jullie zelf om contact op te nemen of dit online afgesloten kan worden zonder auto (1km invullen?) en of de tarieven echt vast zijn, en of enkeltarief ook mogelijk is. Gekke is dus dat je maar 1 verbruik in kWh kan invullen (dus geen normaal/dal), maar dat de tarieven vervolgens wel normaal/dal zijn in een verhouding die je zelf niet gekozen hebt.

Het voordeel van Leasplan 3 jr vast tov Mediamarkt 3 jr vast is dat de levertarieven lager zijn en dat je het niet van een welkomstbonus aan het einde van het jaar moet hebben.

Het voordeel van de Mediamarkt deal is dat het vastrecht wat lager is (dus mogelijk interessanter als je verbruik laag is).

Geel = nieuwe toevoeging.
Groen = prijs gunstiger geworden.
Rood = prijs ongunstiger geworden.
Gisteren contact gehad. Mbt de tarieven die ik al uit het contract had geplaats is bevestigd dat dit vaste tarieven zijn. Verder zoals verwacht, en zoals in het contract staat, is het een kwestie van alle losse kosten optellen. Dus ook die inkoopkosten.

Het variabele deel van de laadpaal is een los verhaal voor klanten met een laadpaal. Dat is een combinatie van uitgesteld laden en een alternatief mbt de verwerking (voorschot verhaal). Verder kreeg ik gisteren twee keer iemand aan de lijn die eigenlijk niet van die afdeling bleek te zijn en niks kon kon wijzigen. Hopen dat het vandaag wel lukt.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
darkdesign schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:09:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar. Anders is het wel een aantrekkelijke aanbieding en overweeg ik om hier voor te gaan ipv MM BE. Ik zit nog ik mijn 14 dagen bedenktijd.

Kan ik ook bij twee aanbieders een contract afsluiten en een van de twee binnen 14 dagen annuleren?
Ik ben zelf een beetje huiverig voor een partij die energie er maar even bij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indoow
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-01 14:53
pms1 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:51:
[...]

Ik heb vanmiddag gebeld met Leaseplan: en daarna contract afgesloten.
  • binnen 3 minuten contact
  • kan zonder auto (ik heb ook geen electrische auto)
  • 3 jarig contract
  • contract kan al starten na 14 dagen, de bedenktijd. (was bij mij belangrijk want mijn contract verloopt 15 februari en wordt dan 180 euro per maand duurder)
Daarna online afgesloten en contract per mail ontvangen.
Maar in het contract stond een andere ingangsdatum dan ik ingevuld had.
(ik screenrecord dit soort contract-aanvragen dus ik kon zien dat ik het juist ingevuld had)
Dat blijkt een bug in het systeem (ik heb ze gebeld)
Morgen moet ik een nieuw contact ontvangen met juiste ingangsdatum.

Ik ben wel heel benieuwd of die juiste start/ingangsdatum gaat lukken.
To be continued
Zelf zit ik ook te kijken bij LS, wilde ze vandaag ook even bellen. Je geeft aan dat het ook zonder elektrische auto kan, heb je bij verbruik auto 1 ingevuld (aangezien 0 niet geaccepteerd wordt)? Beter lezen, zie het al. Thanks!
Phusebox schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:47:
[...]

Ik ben zelf een beetje huiverig voor een partij die energie er maar even bij doet.
Ja ik ook opzich, oud WE klant. Echter zijn de prijzen bij grotere partijen wel een stuk minder aantrekkelijk. En een BE kan ook gewoon omvallen.

[ Voor 13% gewijzigd door indoow op 25-01-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Phusebox schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:47:
[...]

LeasePlanEnergy is whitelabel reseller van EnergyZero
https://www.energyzero.nl/energiepartners

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Bij leaseplanenergy bekruipt me het gevoel van 'if it's too good to be true'...

Ze zijn voor mij, met alleen maar stroom, even goedkoop als destijds FENOR, waar ik een 3-jarig contract bij had lopen. Dat kan in deze tijd eigenlijk rationeel bezien, niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Lord_Dain schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:56:
Bij leaseplanenergy bekruipt me het gevoel van 'if it's too good to be true'...

Ze zijn voor mij, met alleen maar stroom, even goedkoop als destijds FENOR, waar ik een 3-jarig contract bij had lopen. Dat kan in deze tijd eigenlijk rationeel bezien, niet.
Ik heb weinig te verliezen. Mijn contract is afgelopen en ik betaal nu bizar hoge variabele tarieven. Stel LeasePlanEnergy valt om over 3 maanden (?), dan heb ik 3 maanden plezier gehad van lagere tarieven en kan ik dan hopelijk switchen naar een andere/nog goedkopere speler. Natuurlijk is het wel belangrijk je voorschot zo realistisch mogelijk in te schatten en niet als verkapt spaarpotje te gebruiken.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indoow
Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:06:
[...]

Ik heb weinig te verliezen. Mijn contract is afgelopen en ik betaal nu bizar hoge variabele tarieven. Stel LeasePlanEnergy valt om over 3 maanden (?), dan heb ik 3 maanden plezier gehad van lagere tarieven en kan ik dan hopelijk switchen naar een andere/nog goedkopere speler. Natuurlijk is het wel belangrijk je voorschot zo realistisch mogelijk in te schatten en niet als verkapt spaarpotje te gebruiken.
Exact, niet gebruiken als verkapte spaarpot en daar een realistisch maandbedrag aan koppelen. Voordeel is ook dat er geen welkomsbonus aan zit, dus bij eerder ontbinden verlies je die ook niet nog eens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Vtt6mVGbuCekbLJqPJX99kQXLo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3ApCzITdXQwTDGAQh53NE2Kh.png?f=user_large
Phusebox schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:18:
[...]

Het is jammer dat deze maatschappijen niet verplicht worden elk jaar een label op hun site te plaatsen met hun solvabiliteit. Het voelt nu echt als gokken voor mij.

Had mijn maandbedrag verlaagd bij BE, maar nu staat er al paar dagen "in behandeling". Dat wekt al weinig vertrouwen.
Exact, niet gebruiken als verkapte spaarpot en daar een realistisch maandbedrag aan koppelen. Voordeel is ook dat er geen welkomsbonus aan zit, dus bij eerder ontbinden verlies je die ook niet nog eens.

[ Voor 85% gewijzigd door indoow op 25-01-2022 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
indoow schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:13:
[...]

[Afbeelding]
Het is jammer dat deze maatschappijen niet verplicht worden elk jaar een label op hun site te plaatsen met hun solvabiliteit. Het voelt nu echt als gokken voor mij.

Had mijn maandbedrag verlaagd bij BE, maar nu staat er al paar dagen "in behandeling". Dat wekt al weinig vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:06:
[...]

Gisteren net aangemeld bij BE. Maar ik zit eigenlijk in hetzelfde schuitje, dan ben ik beter af bij LeasePlanEnergy. Gelukkig nog 14 dagen bedenktijd...

Je hebt dus 1km ingevuld online denk ik bij verbruik auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indoow
[...]

Klopt, als je op BE en solvabiliteit zoekt komt het volgende naar voren: De energieleverancier houdt zich aan de wettelijke vereisten en heeft een vergunning. Maar hoe zit het financieel gezien? De solvabiliteit van Budget Energie is matig volgens onderzoek van de Consumentenbond (7 oktober 2019). Het ligt tussen 0% en 20%. Bij een financieel gezonde onderneming is dit boven de 20%. Dit zegt echter nog niet zoveel, omdat dit getal is gebaseerd op de jaarrekening 2017. De jaarrekening van 2018 was tijdens het onderzoek niet beschikbaar gesteld. Daarbij was dit ook voor de overname van NLe.

Solvabiliteit zegt uiteindelijk ook niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
[...]

Zojuist ook een mutatie doorgevoerd (-20% voorschot, enkel stroom) maar direct verwerkt bij BE.
Heb je wellicht onrealistisch bijgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Plucky schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:23:
[...]

Zojuist ook een mutatie doorgevoerd (-20% voorschot, enkel stroom) maar direct verwerkt bij BE.
Heb je wellicht onrealistisch bijgesteld?
Nou van 160 (advies) naar 140. Lijkt me niet onrealistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:25:
[...]

Nou van 160 (advies) naar 140. Lijkt me niet onrealistisch.
Klinkt niet overdreven nee.
Bij mij is 20% slechts €5 dus wellicht hebben ze een grens met absolute getallen ingebouwd?
Kan geen andere logische verklaring bedenken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indoow
Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:54:
[...]

LeasePlanEnergy is whitelabel reseller van EnergyZero
https://www.energyzero.nl/energiepartners
https://www.rtlnieuws.nl/...leverancier-failliet-gaat :
Zes andere energieleveranciers – Anode Energie, EnergyZero, Enstroga, Green NL, Slim met Energie en Vrij op Naam – hebben nu nog genoeg geld in kas, maar kunnen volgens de Vastelastenbond in de problemen komen.
Waarbij ACM voor de dik gedrukte namen al de leveringsvergunning hebben ingetrokken. Wees er vooral bewust van wat je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
indoow schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:35:
[...]

https://www.rtlnieuws.nl/...leverancier-failliet-gaat

[...]

Waarbij ACM voor de dik gedrukte namen al de leveringsvergunning hebben ingetrokken. Wees er vooral bewust van wat je kiest.
Waarbij Fenor toentertijd dus nog riep dat er geen reden tot zorg was. We weten hoe het afgelopen is...
Maar goed, geen duidelijkheid over De Nutsgroep (BE / NLE).

[ Voor 6% gewijzigd door Plucky op 25-01-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Laatst online: 15:39
Mijn contract loopt 20-02 af, zou bij Leaseplan Energy +/- €0,13 per m³ gas meer gaan betalen dan wat ik nu doe.
Heb zonnepanelen liggen dus stroom kost me niks / nauwelijks iets.

Ondanks wat hierboven staat klinkt het toch wel interessant t.o.v. alle andere leveranciers moet ik zeggen.
Als ik verleng bij BE betaal ik €1,52 per m³ gas.
Toch een verschil van €0,40 per m³, scheelt me op jaarbasis (verbruik geschat op 1037m³) toch zo'n €400,-.

Volgens Leaseplan Energy zou het maandbedrag €86,26 worden.
Met een niet té hoog termijnbedrag kan ik die gok nog weleens nemen denk ik.

edit; Lijkt me trouwens niet veel kwaad te kunnen, als je al op omvallen staat ga je geen prijzen hanteren waardoor je direct omvalt?

[ Voor 10% gewijzigd door Rensjuh op 25-01-2022 09:49 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Laatst online: 29-06 18:01
Plucky schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:40:
[...]ook sepagreen stond bij solvabiliteit dik in de plus maar die zijn ook failliet

Waarbij Fenor toentertijd dus nog riep dat er geen reden tot zorg was. We weten hoe het afgelopen is...
Maar goed, geen duidelijkheid over De Nutsgroep (BE / NLE).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

EnergyZero verkoopt hun energie onder nogal wat labels en natuurlijk onder eigen naam. Ze hebben een vergunning sinds 2018. Hoe stabiel een partij is blijft altijd koffiedik kijken, hoewel je natuurlijk wel meer duidelijkheid hebt bij de grote drie.

Zolang er bij het aangeboden product geen sprake is van einde-termijn welkomstbonussen en je je maandbedrag niet gebruikt als spaarpotje maar realistisch instelt is het risico natuurlijk beperkt.

[ Voor 74% gewijzigd door Cap op 25-01-2022 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Rensjuh schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:46:

edit; Lijkt me trouwens niet veel kwaad te kunnen, als je al op omvallen staat ga je geen prijzen hanteren waardoor je direct omvalt?
Of juist wel. Want als bedrijf gok je dat de prijzen op korte termijn gaan dalen. Je krijgt dan met scherpe tarieven direct al veel nieuwe klanten (en dus geld) binnen. Als de prijzen niet zakken dan is het einde oefening...

Waarom zou je ver onder de prijzen duiken als je met iets meer marge nog steeds de goedkoopste kunt zijn?
Het is echt koffiedik kijken. Voor hetzelfde geld is er inderdaad niets aan de hand...

[ Voor 7% gewijzigd door Plucky op 25-01-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
Plucky schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:00:
[...]

Of juist wel. Want als bedrijf gok je dat de prijzen op korte termijn gaan dalen. Je krijgt dan met scherpe tarieven direct al veel nieuwe klanten (en dus geld) binnen. Als de prijzen niet zakken dan is het einde oefening...

Waarom zou je ver onder de prijzen duiken als je met iets meer marge nog steeds de goedkoopste kunt zijn?
Het is echt koffiedik kijken. Voor hetzelfde geld is er inderdaad niets aan de hand...
Het is inderdaad niet te zeggen wat er gaat gebeuren. Denk dat het belangrijk is om het termijnbedrag niet te hoog te zetten zodat je bij een eventueel faillissement niet je geld kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmer93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:00
Plucky schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:00:
[...]

En wat is het probleem voor de klanten als er geen bonus aan het einde is en wel lage tarieven? Zoals hierboven; hou je maandbedrag realistisch en liever iets lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

belly89 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:22:
[...]

Gisteren net aangemeld bij BE. Maar ik zit eigenlijk in hetzelfde schuitje, dan ben ik beter af bij LeasePlanEnergy. Gelukkig nog 14 dagen bedenktijd...

Je hebt dus 1km ingevuld online denk ik bij verbruik auto?
Ik heb 10k km ingevuld, EV komt er binnenkort aan. Niet dat het wat uitmaakt, want mijn laadpaal kan ik niet koppelen met LeasePlanEnergy. Dat is alleen als je ook een auto leased via LeasePlan en dat doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:54

Malarky

Wils voor wat ieder

Cap schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:57:
EnergyZero verkoopt hun energie onder nogal wat labels en natuurlijk onder eigen naam. Ze hebben een vergunning sinds 2018. Hoe stabiel een partij is blijft altijd koffiedik kijken, hoewel je natuurlijk wel meer duidelijkheid hebt bij de grote drie.

Zolang er bij het aangeboden product geen sprake is van einde-termijn welkomstbonussen en je je maandbedrag niet gebruikt als spaarpotje maar realistisch instelt is het risico natuurlijk beperkt.
Niet vergeten dat bij omvallen van je energieleverancier je 1 tot 2 maanden verplicht bij een nieuwe - niet zelf te kiezen - energieleverancier zit die jouw contract heeft overgenomen en je gerust 2 euro per kuub rekent. Maargoed dat is tijdelijke pijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

darkdesign schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:09:
[...]

Ja, er is geen beperking op het aantal lopende contracten dat je gelijktijdig kunt hebben gedurende de 14-dagen bedenktijd. Zolang je ze maar tijdig opzegt. De leveranciers doen ook niks gedurende die periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Overigens lijkt bij EnergyZero onder eigen naam energie verkopen aan consumenten absoluut geen core business, om het zachtjes uit te drukken. Als je ziet hoe dat is weggemoffeld helemaal rechts onderin de footer, een 'moetje' (regels voor vergunninghouders ACM). :)

Hun business is dat ze hun diensten (als geregistreerde vergunninghouder bij de ACM) doorverkopen aan partijen die energieverkoopkanaal willen onder hun eigen merk, dwz levering en hun platform (incl online omgeving). Alles zit erin, de doorverkoper hoeft alleen aan te geven wat hun marge moet zijn (vastrecht) en de huisstijl aan te leveren. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 25-01-2022 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belly89
Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:20:
[...]

Ik heb 10k km ingevuld, EV komt er binnenkort aan. Niet dat het wat uitmaakt, want mijn laadpaal kan ik niet koppelen met LeasePlanEnergy. Dat is alleen als je ook een auto leased via LeasePlan en dat doe ik niet.
Top, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
Superbeagle schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:27:
[...]

Ja, er is geen beperking op het aantal lopende contracten dat je gelijktijdig kunt hebben gedurende de 14-dagen bedenktijd. Zolang je ze maar tijdig opzegt. De leveranciers doen ook niks gedurende die periode.
Goed om te weten dat dit niet uitmaakt. Ze zullen dan ook pas na 14 dagen je huidige contract opzeggen begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:10
Malarky schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Niet vergeten dat bij omvallen van je energieleverancier je 1 tot 2 maanden verplicht bij een nieuwe - niet zelf te kiezen - energieleverancier zit die jouw contract heeft overgenomen en je gerust 2 euro per kuub rekent. Maargoed dat is tijdelijke pijn.
BudgetEnergie rekent gedurende de overgangsperiode een beperkte opslag; 0.94. Stroom wel variabel. Maar zijn natuurlijk geen garanties.

Ik vermoed dat het relatief nieuw is gezien mijn ervaring met de klantenservice. Als de vraag hoog wordt, lees iemand meld het aan op pepper oid, zal het wel overgaan op model contact only.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

belly89 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:29:
[...]

Goed om te weten dat dit niet uitmaakt. Ze zullen dan ook pas na 14 dagen je huidige contract opzeggen begrijp ik?
LeasePlanEnergy heeft mijn contract bij EnergieDirect al opgezegd. De opzegbevestiging kreeg ik 1 uur na mijn aanvraag bij LeasePlanEnergy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belly89
Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:32:
[...]

LeasePlanEnergy heeft mijn contract bij EnergieDirect al opgezegd. De opzegbevestiging kreeg ik 1 uur na mijn aanvraag bij LeasePlanEnergy.
Dat is snel, ze wachten dus niet de 14 dagen. Ik heb net de klantenservice gesproken over een evt. enkeltarief i.p.v. normaal en dal. De persoon die ik gesproken had wist dit zo niet en ze komen erop terug. Heb jij dit toevallig besproken? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

belly89 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:33:
[...]

Dat is snel, ze wachten dus niet de 14 dagen. Ik heb net de klantenservice gesproken over een evt. enkeltarief i.p.v. normaal en dal. De persoon die ik gesproken had wist dit zo niet en ze komen erop terug. Heb jij dit toevallig besproken? O-)
Nee ik heb dubbeltarief dus dat is niet voor mij van toepassing. Ik heb ook met ze gebeld omdat de geboortedatum in het contract niet klopte (maand was foutief, weet zeker dat ik deze juist heb ingevuld). Was erg druk, uiteindelijk 20 minuten in de wacht gehangen maar wel meteen geregeld. Direct nieuw/gecorrigeerd contract gekregen, dus so far so good.. Nogmaals, ik heb niets te verliezen. Ik betaal nu letterlijk het dubbele bij Energiedirect (variabele tarieven) dus als ze omvallen so be it.

Ik zat eigenlijk te wachten op Shell Energy i.v.m. korting op snelladen bij hun Recharge netwerk, maar ik zie weinig actie tot nu toe op de site behalve 'Begin 2022'....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik denk dat de klantenservice van Leaseplan ook via EnergyZero loopt. Lijkt me stug dat al die labels hun eigen klantenservice optuigen. Vermoedelijk heeft die een online omgeving opgetuigd waarmee (oproep)krachten al dan niet vanuit huis achter hun laptopje de klanten kunnen helpen. Althans, die indruk kreeg ik wel door het geworstel met de verstaanbaarheid bij de klantenservice, het duurde een minuutje en zw waren wat aan het rommelen voordat ik verstaanbaar voor ze was. :)

Mijn ervaring bij MijnDomein energie (ook EnergyZero label) is dat ze niet altijd even snel reageren op ingediende tickets / vragen (ze beloven 1 a 2 dagen), maar dat je wel netjes en vriendelijk geholpen wordt. Dus in die zin geen klagen.

[ Voor 37% gewijzigd door Cap op 25-01-2022 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
Freekers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:36:
[...]

Nee ik heb dubbeltarief dus dat is niet voor mij van toepassing. Ik heb ook met ze gebeld omdat de geboortedatum in het contract niet klopte (maand was foutief, weet zeker dat ik deze juist heb ingevuld). Was erg druk, uiteindelijk 20 minuten in de wacht gehangen maar wel meteen geregeld. Direct nieuw/gecorrigeerd contract gekregen, dus so far so good.. Nogmaals, ik heb niets te verliezen. Ik betaal nu letterlijk het dubbele bij Energiedirect (variabele tarieven) dus als ze omvallen so be it.

Ik zat eigenlijk te wachten op Shell Energy i.v.m. korting op snelladen bij hun Recharge netwerk, maar ik zie weinig actie tot nu toe op de site behalve 'Begin 2022'....
Ik heb ook wel dubbeltarief maar heb dit de afgelopen jaren altijd omgezet naar enkeltarief. Het verschil was altijd maar een paar euro op jaarbasis en dan hoef ik tenminste geen rekening te houden met de wasmachine/vaatwasser aanzetten tijdens daltarief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

belly89 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:33:
[...]
Hmm.. vreemde gang van zaken. Wat als je ervan afziet binnen de bedenkperiode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
belly89 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:43:
[...]

Ik heb ook wel dubbeltarief maar heb dit de afgelopen jaren altijd omgezet naar enkeltarief. Het verschil was altijd maar een paar euro op jaarbasis en dan hoef ik tenminste geen rekening te houden met de wasmachine/vaatwasser aanzetten tijdens daltarief :)
Dubbeltarief is vooral interessant als je zonnepanelen hebt. Die leverten 70% piek, je verbruik ligt meer in dal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:51
Het grote verschil tussen de Budget Energie Mediamarkt en de leaseplanenergie is bij een 3 jarig contract de netbheerkosten + vaste leveringskosten.

Mediamarkt is €204,56 p/j
leaseplanenergie €280,2. p/j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Superbeagle schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:55:
[...]

Hmm.. vreemde gang van zaken. Wat als je ervan afziet binnen de bedenkperiode?
Ik vermoed dat dit op verzoek is geweest, je ziet dan uiteraard af van de bedenktermijn. Is hier bij een aantal ook wel bij andere leveranciers gedaan, o.a. Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
Als ik bij LeasePlan Energy mijn gegevens invul, krijg ik in het kader 'Tarieven vergelijken' de volgende all-in stroomtarieven te zien: €0,30214 piek, €0,23309 dal. Maar als ik vervolgens de prijsopbouw bekijk, dan kom ik uit op €0,38357 piek, €0,31452 dal. Nog steeds scherp, maar minder scherp dan bv MediaMarkt en CoolBlue. Of vergis ik me?

Edit: Ik zie dat ik naar de 1-jaartarieven keek en jullie naar de 3-jaartarieven. Dat, en de eerder gemaakte opmerkingen over de all-intarieven verklaart het.

[ Voor 18% gewijzigd door Krizna op 25-01-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
t_captain schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:55:
[...]

Dubbeltarief is vooral interessant als je zonnepanelen hebt. Die leverten 70% piek, je verbruik ligt meer in dal.
En die heb ik nou net niet, dus vandaar dan enkel tarief voor mij interessant is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

kevi-n1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:02:
Het grote verschil tussen de Budget Energie Mediamarkt en de leaseplanenergie is bij een 3 jarig contract de netbheerkosten + vaste leveringskosten.

Mediamarkt is €204,56 p/j
leaseplanenergie €280,2. p/j
- Netbeheerkosten zijn identiek (hangt van je netbeheerder af, niet van je energieleverancier)
- Vastrecht is inderdaad lager bij MM (per product € 4,99 p/m vs € 6,67)
- Tarieven zijn echter wel hoger bij MM, bijna 9 cent voor gas en ruim 3 cent voor stroom

Zoals ik eerder heb aangegeven is een lager tarief interessant bij hoog verbruik, een lager vastrecht bij laag verbruik.

Uiteindelijk moet je het onder de streep bekijken, daarvoor is de rekensheet. Kan je snel even een bandbreedte invullen voor je verbruik (realistisch, min en max) en dan kijken hoe het in die scenario's uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:51
Krizna schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:03:
Als ik bij LeasePlan Energy mijn gegevens invul, krijg ik in het kader 'Tarieven vergelijken' de volgende all-in stroomtarieven te zien: €0,30214 piek, €0,23309 dal. Maar als ik vervolgens de prijsopbouw bekijk, dan kom ik uit op €0,38357 piek, €0,31452 dal. Nog steeds scherp, maar minder scherp dan bv MediaMarkt en CoolBlue. Of vergis ik me?
Waarom zie ik dit op de website van leaseplan bij "tarieven vergelijken"?
All-in normaaltarief: €0,18882
All-in daltarief: €0,14290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:49

Niwla

dat dus....

Mijn Vattenfall contract loopt 31-05 af.
Hebben op dit moment 13 zonnepanelen.
Vóór de bouwvak dit jaar gaan we verhuizen naar een gasloze nieuwbouwwoning met volle bak zonnepanelen. Is het dan zinvol nu over te stappen naar MM BE aangezien BE de boete overneemt?

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
kevi-n1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:06:
[...]

Vermoedelijk exclusief transoport en energiebelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

kevi-n1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:06:
[...]

Is een foutje, is hier al besproken compleet met screenshots, lees de laatste paar pagina's ff terug. Getoonde all-in is niet all-in maar kale tarief + inkoopkosten. Als iemand dat nou ff communiceert naar Leaseplan als ie toch gaat bellen / mailen.... ;)
Pagina: 1 ... 144 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4