Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 143 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.164.027 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

@Tabaqui23 Zoek altijd naar de link met de voorwaarden.

Nadat je je verbruik invult kom je op een pagina waar je je persoonlijke gegevens moet invullen.
Onderin staat een link naar de algemene voorwaarden. Klik binnen die pagina op productvoorwaarden en daar staan ze vermeld. Dat zijn gewoon de maximale boetes die de ACM heeft vastgesteld, per product, dus x2 bij stroom en gas:

Afbeeldingslocatie: https://www.gaslicht.com/UserFiles/Image/Original/infographic-1.png

Zie de Consuwijzer site van de ACM.
https://www.consuwijzer.n...ergie/alles-over-opzeggen

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 23-01-2022 10:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Tabaqui23 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:31:
Ik overweeg ook over te stappen naar BE MM. Maar 3 jaar is wel lang. Nu probeer ik te achterhalen wat de opzeg boete is, als je voortijdig ergens anders heel wil.

Hier lees ik dat dit maximaal €250 is, maar wat ik kan vinden is dat de vergoeding die je kan krijgen als je naar BE overstapt en niet als je er weggaat. Mis ik iets?

Weet iemand wat die boete is? Is er een wettelijk maximum?
Ik zie het volgende in de online omgeving van BE:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vIf5p57pOia8c8AqypD7hA5QcM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/93YnRNPVQQNOm71i3zibxJx6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
En mocht je overstappen. Vanaf de BE MM aanbieding dan heb je ook weer aanbieders die deze opzegvergoeding over willen nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

djanth schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:44:
Goedenmorgen mede tweakers, ik heb een contract lopen bij BE tot 18-4-22. Als ik de MM BE actie invul krijg ik te zien dat er na 35 dagen wordt geleverd bij de faq. Ik zou graag willen dat het op 18-4-22 ingaat. Helaas is het vinkje al gezet door MM BE bij start levering:''Ik wil graag dat dit contract zo snel mogelijk ingaat''. Is het nou wijsheid om even te wachten tot 35 dagen voordat mijn contract afloopt bij BE of zal ik nu al overstappen met een overstapboete omdat het ingaat voordat mijn contract afloopt bij BE? Ik zie nergens de mogelijkheid om zelf je startdatum te bepalen. Zie ook geen info hierover in het topic.
Je kan even met BE bellen om de ingangsdatum later te zetten?
Of kan je de datum niet wijzigen in je online omgeving nadat je het contract hebt afgesloten? (14 dagen bedenktijd dus je kan binnen die tijd je aanvraag annuleren)

Wat betreft de wachten optie, niemand heeft een glazen bol dus we weten niet hoe lang deze aanbieding er is, en of de volgende aanbieding beter zal zijn of slechter. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 23-01-2022 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
djanth schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:44:
Goedenmorgen mede tweakers, ik heb een contract lopen bij BE tot 18-4-22. Als ik de MM BE actie invul krijg ik te zien dat er na 35 dagen wordt geleverd bij de faq. Ik zou graag willen dat het op 18-4-22 ingaat. Helaas is het vinkje al gezet door MM BE bij start levering:''Ik wil graag dat dit contract zo snel mogelijk ingaat''. Is het nou wijsheid om even te wachten tot 35 dagen voordat mijn contract afloopt bij BE of zal ik nu al overstappen met een overstapboete omdat het ingaat voordat mijn contract afloopt bij BE? Ik zie nergens de mogelijkheid om zelf je startdatum te bepalen. Zie ook geen info hierover in het topic.
Als je je eenmaal heb aangemeld kan je de startdatum aanpassen. Zowel naar voren, maar in jou geval dus ook naar achteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:59
Martin7182 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:57:
[...]

@P5ycho je zou ook een keramische kookplaat kunnen overwegen. Iets meer stroomverbruik dan inductie maar goedkoper. En je hoeft geen nieuwe pannen aan te schaffen.
Gaat een beetje offtopic, maar ik heb dus een compleet staand fornuis incl oven van Boretti, vrijstaand. Niet mijn keus overigens, kwam bij het huis.
De extra kosten van inductie tov. keramisch zijn verder prima te verantwoorden in het algemeen. Ik vertik het alleen om Boretti te sponsoren om van het gas af te geraken, het is niet mijn ding en ze zijn erg duur. Werken verder wel prima.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 20:57
Chrisverst schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:09:
of zijn er mensen die LPE aandurven (deze is zo goedkoop dat het bijna te mooi is om waar te vinden)?
Ik overweeg ook Leaseplan want ze zijn heel goedkoop. Maar hun contact pagina op de website bestaat niet.Hun FAQ pagina blijkt alleen maar lege onderwerpen te hebben en is in het Engels.
Dat zijn slechte voortekenen.

Er zijn meerdere pagina's sinds januari niet meer beschikbaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/896BRTrp0A4DajTsXWCD_8EOZBI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Bb7WwCpMSaisXYi8SlQ473Jf.jpg?f=user_large

Ik bel ze morgen om te kijken of ze wel bereikbaar zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door pms1 op 23-01-2022 11:47 . Reden: Afbeelding toegevoegd. ]

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djanth
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-09 13:12
MvdV75 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:12:
[...]

Als je je eenmaal heb aangemeld kan je de startdatum aanpassen. Zowel naar voren, maar in jou geval dus ook naar achteren
Bedankt voor je reactie. Het is gelukt. Kon geen datum aanpassen in het aanmeldscherm, er viel niks aan te passen en mijn startdatum was 8-4-22. De bevestiging email ontvangen dat het gelukt was en zag daar dat het ingaat op de datum dat mijn contract afloopt bij BE. Blij mee!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djanth
Cap schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:02:
[...]

Je kan even met BE bellen om de ingangsdatum later te zetten?
Of kan je de datum niet wijzigen in je online omgeving nadat je het contract hebt afgesloten? (14 dagen bedenktijd dus je kan binnen die tijd je aanvraag annuleren)

Wat betreft de wachten optie, niemand heeft een glazen bol dus we weten niet hoe lang deze aanbieding er is, en of de volgende aanbieding beter zal zijn of slechter. ;)
Bedankt voor je reactie. Het is gelukt zie mijn bericht hier boven aan MvdV75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 12:19
Ik zit tot 1 juni nog bij Vandebron.

Net even bij Engie gekeken en daar kom ik op het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dEm_fA3az_MF9QgK4KFkRy3lWU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aAWpzDUZAgd0Ojy0HJeanFAp.png?f=fotoalbum_large

Mijn jaarbedrag zou dus negatief uitkomen; maar ik moet wel 229 euro per maand gaan betalen?
Overigens is het jaarbedrag nog zonder de 500 euro Cashback.

Hoe zijn de ervaringen hier met verlagen van het maandbedrag op basis van de verwachte teruglevering?
Vandebron deed hier bij aangaan van het contract bijzonder moeilijk over (hun telefonische verkopers lijken geen idee te hebben wat 9,99 KWp aan zonnepannelen pal zuid ongeveer op zullen wekken per jaar).

Een beetje geld terugkrijg op de eindafrekening is natuurlijk prettig; maar Engie gebruiken als spaarpotje voor ruim 3000 euro gaat me wat ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cmkl75
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-01 22:11
Beste mensen is het dus mogelijk als ex-fenor klant nu bij Budgetenergie.
Over te stappen naar Budgetenergie energie Mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djanth
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BeDaL-ycL6G_tdlkUhxadYnmr-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j90IGKExHIb3IDYmSPrFTaeJ.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn nieuwe contract bij MM BE. Dit zijn de tarieven exclusief energie belastingen helaas, ik schrok even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIsel
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
pms1 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:39:
[...]

Ik overweeg ook Leaseplan want ze zijn heel goedkoop. Maar hun contact pagina op de website bestaat niet.Hun FAQ pagina blijkt alleen maar lege onderwerpen te hebben en is in het Engels.
Dat zijn slechte voortekenen.

Er zijn meerdere pagina's sinds januari niet meer beschikbaar:

[Afbeelding]

Ik bel ze morgen om te kijken of ze wel bereikbaar zijn.
Als ex-Fenor klant kan ik nog niet overstappen naar de BE MM actie. Heb me aangemeld bij Leaseplan Energy. De website van LPE is inderdaad niet helemaal volledig. Mocht het na 1 februari alsnog mogelijk te zijn om over te stappen naar de MM BE actie dan zit ik nog in de 14 dagen bedenktijd. Voorwaarden LPE zijn hier te vinden: https://www.energyzero.nl/voorwaarden-leaseplan-energy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Nu is er een belastingvermindering vastgesteld op 824,77 in 2022 op wat afgetrokken wordt op een jaarnota.
Weet iemand hoe dat voor komende 3 jaren vastgesteld gaat worden ? Anders is dat ook weer wat 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Cmkl75 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:27:
Nu is er een belastingvermindering vastgesteld op 824,77 in 2022 op wat afgetrokken wordt op een jaarnota.
Weet iemand hoe dat voor komende 3 jaren vastgesteld gaat worden ? Anders is dat ook weer wat 8)7
Vrees dat niemand dat weet want het kan best zijn dat er 1 januari 2023 weer nieuwe belastingtarieven 'bedacht' worden op basis van de dan geldende gasprijzen. Als de gasprijzen dalen kan ik me voorstellen dat de overheidssubsidie ook weer daalt. Dan zit je met een 3 jaar abbo dus niet heel goed. Maar goed dat is koffiedik kijken, het kan alle kanten opgaan gezien de geopolitieke schermutselingen op dit moment en de teruglopende gasvoorraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Lord_Dain schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:30:
[...]

Vrees dat niemand dat weet want het kan best zijn dat er 1 januari 2023 weer nieuwe belastingtarieven 'bedacht' worden op basis van de dan geldende gasprijzen. Als de gasprijzen dalen kan ik me voorstellen dat de overheidssubsidie ook weer daalt. Dan zit je met een 3 jaar abbo dus niet heel goed. Maar goed dat is koffiedik kijken, het kan alle kanten opgaan gezien de geopolitieke schermutselingen op dit moment en de teruglopende gasvoorraden.
Inderdaad op goed geluk :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pms1
AIsel schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:19:
[...]

Als ex-Fenor klant kan ik nog niet overstappen naar de BE MM actie. Heb me aangemeld bij Leaseplan Energy. De website van LPE is inderdaad niet helemaal volledig. Mocht het na 1 februari alsnog mogelijk te zijn om over te stappen naar de MM BE actie dan zit ik nog in de 14 dagen bedenktijd. Voorwaarden LPE zijn hier te vinden: https://www.energyzero.nl/voorwaarden-leaseplan-energy
Toen ik nog wet Googelde merkte ik dat de FAQ van Leasplan is verhuisd naar andere website en ze zijn vergeten de url op hun websites aan te passen:

https://powerdhelpdesk.fo...nenergy/s/?language=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 19:45
djanth schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:16:
[Afbeelding]
Mijn nieuwe contract bij MM BE. Dit zijn de tarieven exclusief energie belastingen helaas, ik schrok even.
Dat zijn idd kale prijzen, zie een pagina terug waar ik dat met een screenshot heb gemeld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myrd
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 16:48
Als je de MM BE wilt maakt het dan nog uit of je fysiek naar de winkel gaat of online?
Eerder kon je er nog een MM bon van 175 oid krijgen als je energie in de winkel afsloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:23
P5ycho schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Gaat een beetje offtopic, maar ik heb dus een compleet staand fornuis incl oven van Boretti, vrijstaand. Niet mijn keus overigens, kwam bij het huis.
De extra kosten van inductie tov. keramisch zijn verder prima te verantwoorden in het algemeen. Ik vertik het alleen om Boretti te sponsoren om van het gas af te geraken, het is niet mijn ding en ze zijn erg duur. Werken verder wel prima.
Dat snap ik niet. Of vind je dat je 2000-5000 euro verlies hebt door je dure Boretti gasoven weg te doen? Een nieuwe inductie/keramische kookplaat + oven van een ander merk hoeft geen duizenden euro's te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

rjn27 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:04:
Nog een vraagje eigenlijk
Als ik de MM BE aanbieding pak en ik zet hem op 36 dagen. Kan ik dan deze zomer nog een keertje verhuizen?
Want dan verander ik echt van woning
Je kunt verhuizen van leverancier wanneer je wilt,mits je de boete voor lief neemt (als je nog vast zit).
Maar wat heeft het veranderen van woning ermee te maken?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMCie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-09 06:48
Kan ik als huidige klant van BE (waarbij mijn vaste contract op 6-1-22 was afgelopen. En nu dus variabel) ook gebruik maken van de BE Mediamarkt actie? Want mijn verlengaanbod bij BE geeft 211 euro p.m. aan en de BE Mediamarkt actie 140 p.m.

Online lukt het overigens niet op de site van Mediamarkt want dit zou alleen voor nieuwe klanten gelden of alleen in geval van een verhuizing..dan toch fysiek naar een Mediamarkt toe?

Ik hoor jullie advies graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HackZ
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 16:55
eMCie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:05:
Kan ik als huidige klant van BE (waarbij mijn vaste contract op 6-1-22 was afgelopen. En nu dus variabel) ook gebruik maken van de BE Mediamarkt actie? Want mijn verlengaanbod bij BE geeft 211 euro p.m. aan en de BE Mediamarkt actie 140 p.m.

Online lukt het overigens niet op de site van Mediamarkt want dit zou alleen voor nieuwe klanten gelden of alleen in geval van een verhuizing..dan toch fysiek naar een Mediamarkt toe?

Ik hoor jullie advies graag!
Op de site van de Mediamarkt actie kun je je gewoon als bestaande klant aanmelden (geef aan dat je nieuwe klant bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:10
Gingerbread schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:53:
[...]

Ik zie het volgende in de online omgeving van BE:[Afbeelding]
Maar vergeet niet dat je ook je welkomstbonus kwijtraakt bij eerder opzeggen. Dat vind
ik wringen met de maximale boete, en heb daarom ook gevraagd wat de ACM vindt.
Daar zijn er nog over aan het nadenken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-09 13:23
DjAntoon schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:28:
[...]

Mijn Engie 2 jarig contract is afgelopen per 14-01-2022.
De nieuwe prijzen (modelcontract / flexibel) bij mij zien er heel anders uit. :(

Alle gegevens uit de Engie app:
2-12-2021 3-1-2022 17-1-2022
Normaaltarief kWh €0,22903 €0,16007 €0,77925
Daltarief kWh €0,21024 €0,14128 €0,59528
Terug gelijk

Gas m3 €0,8157 €0,83513 €2,75730
Ik heb een mail gekregen van Engie dat ik op een flexibele overeenkomst ben over gegaan.

Nu staat er vermeld:

Wat betekent dit voor jou?
Je bent overgegaan naar een flexibele overeenkomst. Waarschijnlijk heb je het al wel meegekregen: de huidige marktprijzen zijn op dit moment enorm hoog. Dit betekent dat wij jouw energie hebben moeten inkopen voor die hoge prijs. En dat de tarieven die jij gaat betalen dus ook hoog zijn.

We vinden het erg vervelend dat je hier als klant mee te maken krijgt. Zoals hierboven uitgelegd, ontvang je normaal gesproken pas in juli een nieuw tarief. Maar we willen niet dat je het komende half jaar een forse energierekening hebt. Daarom hebben we eenmalig niet voor een half jaar ingekocht, maar slechts voor de maand januari. In de hoop dat de marktprijzen dalen en we snel kunnen schakelen.

En zoals gehoopt laten de marktprijzen een daling zien en gaan we jou op 1 februari overzetten op een lager tarief. Je hoeft hiervoor niets te doen: wij passen de tarieven automatisch voor je aan. En natuurlijk brengen we je dan op de hoogte per e-mail.

Dus mijn torenhoge tarieven gaan 1 februari alweer wijzigen, ik blijf even afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:06

Sebje

Makelaartje

Hoe zijn jullie ervaringen met het overstappen naar een zg. Modelcontract. De consumentenbond heeft onlangs een artikel geschreven hoe dit bewust moeilijk wordt gemaakt voor consumenten, hoewel alle energiebedrijven dit type contract verplicht moet aanbieden. Als je de sites van de meeste aanbieders bekijkt is de informatie over modelcontracten vaak weggestopt en haast niet te vinden. Ook wordt continu geprobeerd je naar andere delen van de site te lokken om daar tarieven te bekijken van andere contracten. Vaak is het daarnaast niet mogelijk om via de site een dergelijk contract af te nemen, je moet meestal bellen maar vaak is een uitleg over welke stappen je moet nemen niet aanwezig.

In deze volatiele energiemarkt vind ik het niet wenselijk om een langdurig contract te sluiten. Ik wil wel weg bij mijn huidige leverancier, omdat ik daar een bizar tarief krijg voorgeschoteld. Het is echter zeer lastig merk ik om dit te realiseren.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met het krijgen van een dergelijk contract.

artikel consumentenbond:
https://www.consumentenbo...ieleveranciers-onvindbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:12
wjvh schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Maar vergeet niet dat je ook je welkomstbonus kwijtraakt bij eerder opzeggen. Dat vind
ik wringen met de maximale boete, en heb daarom ook gevraagd wat de ACM vindt.
Daar zijn er nog over aan het nadenken,
Is toch logisch anders zou je steeds weer weg gaan en alleen er kort bij blijven voor de welkoms bonussen toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-09 19:06
Sebje schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:59:
Hoe zijn jullie ervaringen met het overstappen naar een zg. Modelcontract. De consumentenbond heeft onlangs een artikel geschreven hoe dit bewust moeilijk wordt gemaakt voor consumenten, hoewel alle energiebedrijven dit type contract verplicht moet aanbieden. Als je de sites van de meeste aanbieders bekijkt is de informatie over modelcontracten vaak weggestopt en haast niet te vinden. Ook wordt continu geprobeerd je naar andere delen van de site te lokken om daar tarieven te bekijken van andere contracten. Vaak is het daarnaast niet mogelijk om via de site een dergelijk contract af te nemen, je moet meestal bellen maar vaak is een uitleg over welke stappen je moet nemen niet aanwezig.

In deze volatiele energiemarkt vind ik het niet wenselijk om een langdurig contract te sluiten. Ik wil wel weg bij mijn huidige leverancier, omdat ik daar een bizar tarief krijg voorgeschoteld. Het is echter zeer lastig merk ik om dit te realiseren.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met het krijgen van een dergelijk contract.

artikel consumentenbond:
Ik zou zeggen : Lees de laatste 200 van de >500 pagina's met reacties en ervaringen hiermee even terug ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wjvh
Roos79 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:00:
[...]

Is toch logisch anders zou je steeds weer weg gaan en alleen er kort bij blijven voor de welkoms bonussen toch?
Dat is mijn punt niet. De ACM heeft maximale opzeg boetes vastgelegd. Daar kun je van alles van vinden, maar zo zijn de regels waar energiemaatschappijen zich aan moeten houden.
Die welkomstbonus lijkt een truc om de regels te omzeilen. Geen bonus dus vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
Sebje schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:59:

artikel consumentenbond:
Geen probleem mee gehad. In januari overgestapt naar modelcontract bij powerpeers. Moest wel bellen maar werd uiterst vriendelijk geholpen en kan zelfs al op dag 15 zijn aangesloten want dat regelden ze wel met de huidige leverancier. Niet 30 dagen dus. Was ik in elk geval snel van die dubbele prijzen af. Nu ook in afwachting van wat komen gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-09 19:06
wjvh schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:08:
[...]

Dat is mijn punt niet. De ACM heeft maximale opzeg boetes vastgelegd. Daar kun je van alles van vinden, maar zo zijn de regels waar energiemaatschappijen zich aan moeten houden.
Die welkomstbonus lijkt een truc om de regels te omzeilen. Geen bonus dus vind ik.
Extreem hoge opzegboetes stonden in het verleden alleen in de kleine lettertjes die niemand las bij afsluiten van het contract en dat is aan banden gelegd.

De lokkertjes van honderden euro's welkomstbonussen worden maar al te duidelijk vermeld, daar kan niemend over vallen als ze toch weg willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 17:52
Tony023 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:12:
[...]

Geen probleem mee gehad. In januari overgestapt naar modelcontract bij powerpeers. Moest wel bellen maar werd uiterst vriendelijk geholpen en kan zelfs al op dag 15 zijn aangesloten want dat regelden ze wel met de huidige leverancier. Niet 30 dagen dus. Was ik in elk geval snel van die dubbele prijzen af. Nu ook in afwachting van wat komen gaat
Ervaring die ik deel. Ook overgestapt naar Powerpeers om na mijn Fenor avontuur zo snel mogelijk weg te wezen bij BE en dat was binnen 14 dagen na aanvraag in orde gemaakt. Destijds ook telefonisch aangevraagd omdat ze het toen niet online aanboden. Inmiddels weer wel. Ik heb wel besloten op 1 april weer over te gaan naar een 1 jaar vast contract maar voor nu helemaal prima en goede tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000

Richard

Kuru Kuru Kururin

[...]

Ik ben het wel met je eens; maar of je gelijkt hebt / krijgt is een 2e.

"Vroeger" (en dan bedoel ik echt lang geleden; toen ik zelf nog een slapende klant was bij Essent (omdat dat ook de Netwerk eigenaar was)) was een Welkomstbonus iets wat je als nieuwe klant meteen ontving; maar consumenten gingen dan lopen/shoppen naar andere aanbieders en verlieten de boel met de welbekende "opzegboete". En dat is/was best lucratief.

Nu betalen ze welkomstaanbiedingen dus pas uit na uitzitten van het gehele contract of in bijvoorbeeld 3 delen (1 per contractjaar). Eigenlijk een "laatste afrekening korting".

Ik vind het een verkapte Boete iig. Inmiddels heeft de hoge energieprijs de boete wel ingehaald; Zelf ben ik na 3!!! dagen al vertrokken met een dikke E125 boete; maar die ga ik er dubbel en dwars uithalen in de resterende 1092dgn.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Richard schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:20:
[...]

Voor mij speelt het niet, want ik heb een BE contract van 3 jaar zonder welkomstbonus.
Ik wacht de reactie van ACM af, maar het is voor mij dus meer algemene belangstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
DjeezD schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:17:
[...]

Ervaring die ik deel. Ook overgestapt naar Powerpeers om na mijn Fenor avontuur zo snel mogelijk weg te wezen bij BE en dat was binnen 14 dagen na aanvraag in orde gemaakt. Destijds ook telefonisch aangevraagd omdat ze het toen niet online aanboden. Inmiddels weer wel. Ik heb wel besloten op 1 april weer over te gaan naar een 1 jaar vast contract maar voor nu helemaal prima en goede tarieven.
Wat betaal je nu dan precies bij Powerpeers?
Wij verbruiken maar 2000kWh en 50m3 dus boetes zijn dan niet zo fijn.

[ Voor 5% gewijzigd door HereIsTom op 23-01-2022 17:44 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 17:52
HereIsTom schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:42:
[...]

Wat betaal je nu dan precies bij Powerpeers?
Ik heb de tarieven van net voor de prijsverhoging (en dus de tarieven die er nu zijn). Ik heb stadsverwarming (wat ik trouwens niemand toewens ;-)) dus ik neem alleen elektriciteit af waarvoor het kale tarief 0,248292 is (dus 0,329716 all in). Voor nu prima, daarna wordt het Coolblue (0,275142 normaal (all-in) en 0,233155 (dal)) voor een jaartje (of korter) en daarna zien we wel weer.

Je hebt bij een modelcontract geen boete dus dat is het voordeel. Je kan weg wanneer je wilt en je weet ook dat je tarieven maar twee keer per jaar gewijzigd worden. Ik vond (en vind) het een fijne tussenoplossing.

[ Voor 16% gewijzigd door DjeezD op 23-01-2022 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:39
Tonkowonko schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:56:
[...]

Verwacht van wel, heb eigenlijk dezelfde vraag. Misschien dat iemand hier me kan vertellen of mijn berekening correct is? Lijkt me namelijk wel erg goedkoop tov huidige energie prijzen als je die cashback mee rekent!
Heb jij al antwoord gekregen op die vraag? Ik heb nu trouwens weer een scherper aanbod gekregen van Budget.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

rick-1975 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:13:
[...]

De lokkertjes van honderden euro's welkomstbonussen worden maar al te duidelijk vermeld, daar kan niemend over vallen als ze toch weg willen.
Het punt is dat op deze manier energieleveranciers het risico weer helemaal naar de klant verschuiven.

Bijvoorbeeld Engie met zijn 500 euro welkomstbonus voor een 1-jarig contract: waardeloze levertarieven compenseren met een enorme "welkomstbonus" (wat het helemaal niet is, het is een einde-contract bonus) zodat het toch nog een beetje betaalbaar lijkt en er mensen in zullen trappen, want ze "krijgen 500 euro bonus".

Ondertussen zal Engie zelf van het dure levertarief dat de contractanten gedurende de looptijd betalen goedkoop energie kunnen inkopen op het moment dat de prijzen gunstiger zijn. Aan het eind van de looptijd wordt de contractant dan gecompenseerd doordat ze een deel van het teveel betaalde geld terug krijgen middels de "bonus". Als Engie niet tenminste niet omvalt, want dan kunnen de contractanten naar hun 500 euro fluiten.

Nogmaals het risico komt zo weer helemaal bij de consument te liggen, dat is het probleem van deze constructies.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 23-01-2022 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Zit momenteel met variabel bij VF. De MM BE 3-jaars pakt inclusief 100 per jaar bonus iets goedkoper uit. En daarmee dek je risico voor prijsstijging af komende 3 jaar (tenzij ze failliet gaan, wat niet ondenkbaar is helaas).

Als de prijzen dalen, kan je altijd nog overstappen en kost het je maximaal 250...

Moeilijk zulke keuzes. Als ze Essent/Vattenfall-dochter waren o.i.d. zou ik het wel doen (goede solvabiliteit). Maar nu dus twijfel. Tsjah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
woekele schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:43:
Zit momenteel met variabel bij VF. De MM BE 3-jaars pakt inclusief 100 per jaar bonus iets goedkoper uit. En daarmee dek je risico voor prijsstijging af komende 3 jaar (tenzij ze failliet gaan, wat niet ondenkbaar is helaas).
Waarop baseer je die flinke kans op failliesement?

[ Voor 3% gewijzigd door wjvh op 23-01-2022 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:01
Pistachenootje schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:10:
[...]

Heb jij al antwoord gekregen op die vraag? Ik heb nu trouwens weer een scherper aanbod gekregen van Budget.
Nope anders had je die waarschijnlijk wel hier in dit topic gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Iemand die dit weet? Mijn laatste aanbod van Budget is 816,83 per jaar, wat niet echt goedkoop is. Maar als die 300,- korting die onderaan staat daar nog van afgaat dan is het een prima deal. Hoe zit dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRq9jynb3pdBD8bAwi_-a9H2R_Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R63WDCiTtsrVVauw80263ynE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
Cap schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:10:
[...]

Het punt is dat op deze manier energieleveranciers het risico weer helemaal naar de klant verschuiven.

Bijvoorbeeld Engie met zijn 500 euro welkomstbonus voor een 1-jarig contract: waardeloze levertarieven compenseren met een enorme "welkomstbonus" (wat het helemaal niet is, het is een einde-contract bonus) zodat het toch nog een beetje betaalbaar lijkt en er mensen in zullen trappen, want ze "krijgen 500 euro bonus".

Ondertussen zal Engie zelf van het dure levertarief dat de contractanten gedurende de looptijd betalen goedkoop energie kunnen inkopen op het moment dat de prijzen gunstiger zijn. Aan het eind van de looptijd wordt de contractant dan gecompenseerd doordat ze een deel van het teveel betaalde geld terug krijgen middels de "bonus". Als Engie niet tenminste niet omvalt, want dan kunnen de contractanten naar hun 500 euro fluiten.

Nogmaals het risico komt zo weer helemaal bij de consument te liggen, dat is het probleem van deze constructies.
Precies. Het wordt eens tijd dat de welkomstbonus na aanmelding wordt overgemaakt i.p.v. achteraf. Of de regeling dat je recht hebt op een bonus naar rato. Je kunt dan via MOI's zelf corrigeren zodra de leverancier failliet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Weet iemand of ik gebruik kan maken van de MM BE actie als ik al klant ben bij Budget Energie? Ik zit nu op het variabele tarief van BE met een gasprijs van 1,13 euro per m3, dus als ik de korting meebereken wordt het maar een klein beetje duurder terwijl ik dan wel eem vast contract heb.

Of is afwachten beter?

Edit: ik vergis mij, ik zit nu bij Energie Direct en twijfel over wat ik moet doen. Iemand tips?

Edit 2: Voor de zekerheid maar aangemeld. Er geldt toch 14 dagen herroepingsrecht mocht ik mij bedenken.

[ Voor 24% gewijzigd door darkdesign op 23-01-2022 23:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Laatst online: 21-09 19:10

Superbeagle

Always smile

Als je niet wilt wachten op het antwoord van de ACM dan pleeg je zelf onderzoek en voilá:

In april vorig jaar heeft de kantonrechter een claim van BE aan een consument van in totaal €600 (€300/per product) afgewezen op basis van twee zaken:

De claim bestond uit de opzegvergoeding, vervallen welkomstcadeau/korting en vergoeding opzegvergoeding vorige leverancier.
Deze bepalingen stonden niet in één contract en er werd niet van de toepasselijkheid ervan verwezen en waren daarmee in de ogen van de kantonrechter niet samenhangend.

Daarnaast is het bedrag van €600 onevenredig hoog in vergelijking met de max van €250 uit de Richtsnoeren Redelijke Opzegvergoedingen Vergunninghouders.

Kortom, de hoge welkomstcadeau’s tot wel €500 die de laatste tijd voorbij komen en overname opzegvergoedingen hoef je waarschijnlijk niet terug te betalen mocht het voor de kantonrechter komen.
Mocht je nu geconfronteerd worden met zulke hoge opzegkosten, zou je een brief kunnen opstellen met verwijzing naar onderstaande uitspraak, waarin je ‘dreigt’ naar de rechter te stappen.

Overigens vind ik dat de ACM hier ook op de hoogte hoort te zijn en pro-actief hun vergunninghouders op te vingers moet tikken over zulke exorbitante opzegboetes. Lokkertjes zijn prima, maar het terugvorderen ervan bij vroegtijdig opzeggen is een verkapte verhoging van de opzegvergoeding.

Hierbij een link naar de jurisprudentie:
https://www.recht.nl/rech...i=ECLI:NL:RBNNE:2021:1187
Tweede link mocht de eerste niet werken:
https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBNNE:2021:1187

[ Voor 30% gewijzigd door Superbeagle op 24-01-2022 12:58 . Reden: Conclusie uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:15
Richard schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:20:
[...]

"Vroeger" (en dan bedoel ik echt lang geleden; toen ik zelf nog een slapende klant was bij Essent (omdat dat ook de Netwerk eigenaar was)) was een Welkomstbonus iets wat je als nieuwe klant meteen ontving; maar consumenten gingen dan lopen/shoppen naar andere aanbieders en verlieten de boel met de welbekende "opzegboete". En dat is/was best lucratief.

Nu betalen ze welkomstaanbiedingen dus pas uit na uitzitten van het gehele contract of in bijvoorbeeld 3 delen (1 per contractjaar). Eigenlijk een "laatste afrekening korting".

Ik vind het een verkapte Boete iig. Inmiddels heeft de hoge energieprijs de boete wel ingehaald; Zelf ben ik na 3!!! dagen al vertrokken met een dikke E125 boete; maar die ga ik er dubbel en dwars uithalen in de resterende 1092dgn.
Je hebt zelfs aanbieders die strenge restricties opleggen aan de welkomstbonus. Een tijd geleden zat ik bij van ds Bron en kreeg ik na één jaar mijn € 150 bonus niet op de eindafrekening.

Reden? Ik heb 1x de automatische incasso gemist. Conform hun voorwaarden moesten alle incasso's succesvol zijn. Dat was een hard gelach.

Tegenwoordig lees ik goed de kleine letters of beter kies ik liever vaste lage tarieven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Dan toch vooral lachen bij de energieleverancier. Voor jou zelf wel een gelag. ;)

edit:
mijn eigen blunder gecorrigeerd

[ Voor 9% gewijzigd door pdukers op 24-01-2022 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

wjvh schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:55:
[...]

Waarop baseer je die flinke kans op failliesement?
Niet ondenkbaar is niet hetzelfde als flinke kans.

Als tijdens het 3-jarig contract BE omvalt, moet ik verplicht naar een andere (dure) provider overstappen. Terwijl als ik bij VF blijf (uitgaande dat die niet omvallen) ik de ongeveer gelijke tarieven voor bestaande klanten heb. Maar die staan dan weer niet vast voor 3 jaar. Moeilijk moeilijk :) Hoe hebben andere overstappers naar MM BE de financiële gezondheidsstatus van BE ingeschat?

[ Voor 46% gewijzigd door woekele op 24-01-2022 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05:32
woekele schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:09:
[...]

Als tijdens het 3-jarig contract BE omvalt, moet ik verplicht naar een andere (dure) provider overstappen. Terwijl als ik bij VF blijf (uitgaande dat die niet omvallen) ik de ongeveer gelijke tarieven voor bestaande klanten heb. Maar die staan dan weer niet vast voor 3 jaar. Moeilijk moeilijk :) Hoe hebben andere overstappers naar MM BE de financiële gezondheidsstatus van BE ingeschat?
Erg goede opmerking _/-\o_ welke ik zelf eerder met andere woorden heb gesteld. Dit is voor mij ook een reden dat ik nog niet heb afgesloten ondanks dat de spanningen met Rusland al maar verder oplopen. De kans is natuurlijk groot dat de gasprijzen nog verder zullen oplopen, echter blijft het koffiedik kijken. Het zou zuur zijn om vanaf april maanden lang 200 per maand te moeten betalen (volgens mijn eigen berekening) en dat BE eind 2022 in de problemen komt en je mogelijk veel geld vooruit hebt betaald. Daarnaast wordt BE op diverse sites door veel klanten als 'waardeloos' ervaren, met name m.b.t. communicatie / bereikbaarheid. Echter is het wel een grote partij in NL (4e grote spelers) Ben benieuwd naar de reacties op jouw vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:20
woekele schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:09:
[...]

Je sluit een contract met Budget Energie, niet met mediamarkt. Enige wat mediamarkt doet is de marketing en een aanmeldbalie in de winkels zetten. Voor de rest heeft de consumentenbond er een stuk over onderzocht: https://cloudfront.consum...tenbond-2019-waarmerk.pdf (2019, dus situatie kan alweer geheel anders zijn)

Voor de rest gezond verstand gebruiken en niet een voorschot bedrag van 100eur hebben terwijl je 10 gebruikt, het is altijd makkelijker om later geld te storten dan terug te krijgen bij een faillissement

[ Voor 8% gewijzigd door torretje2012 op 24-01-2022 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
Martin7182 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:58:
[...]

Dat snap ik niet. Of vind je dat je 2000-5000 euro verlies hebt door je dure Boretti gasoven weg te doen? Een nieuwe inductie/keramische kookplaat + oven van een ander merk hoeft geen duizenden euro's te kosten.
Een staand fornuis voor een onderbreking in je aanrechtblad en kastjes. Je kunt dus niet zomaar een inbouwplaat plaatsen. Een oude boretti levert 500 euro op. Een nieuwe met inductieplaat kost ~4k van hetzelfde type.
Dus of 3500 euro + installatie voor een nieuw fornuis (en andere merken zijn ook minstens 2k) of een nieuw aanrechtblad en matchend 90cm inbouwkast, inbouwkookplaat + inbouwoven.
Dat kan allebei niet uit :).

Genoeg offtopic nu :+.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004

JME

zeg maar Jamie

pdukers schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:01:
[...]

Dan toch vooral lachen bij de energieleverancier. Voor jouw zelf wel een gelag. ;)
Als je dan toch aan het corrigeren bent, lees dan ook je eigen zin nog even na… :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
JME schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:14:
[...]

Als je dan toch aan het corrigeren bent, lees dan ook je eigen zin nog even na… :+
Oh, wat een blunder inderdaad :X 8)7

Was me trouwens niet te doen om de spelfout zelf, maar hoe grappig deze wel was in context.

[ Voor 16% gewijzigd door pdukers op 24-01-2022 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:15
rube schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:19:
[...]

De chat was voor mij vandaag onbereikbaar, dus Ik heb geprobeerd om de BE via de MM site te regelen, zonder dat ik de verlenging die ik afgelopen vrijdag in gang had gezet al had geannuleerd,
Maar daarop kreeg ik de volgende email:

[...]

Morgen dus toch eerst maar even proberen te bellen om de verlenging te annuleren of kijken hoe ik de BE MM kan regelen (voor 2-4)? Heb niet zoveel zin om naar een MM te gaan, zit ik niet echt vlak bij in de buurt.
De chat van budget energie bleef voor mij onbereikbaar. Dus vorige week maar geprobeerd te bellen, maar na het ontmoedigende nieuws dat de wachttijd kon oplopen tot tientallen minuten uiteindelijk maar een email gestuurd om mijn verlenging te annuleren.
Dat was vannochtend echter nog steeds niet uitgevoerd dus zojuist toch maar gebeld en viel de wachttijd uiteindelijk reuze mee en was het zo geannuleerd.
Binnen 2 minuten (wederom) de verlenging ingevuld op de website van Mediamarkt voor Budget Energie van 3 jaar. Jammer genoeg wel een paar tientjes per jaar duurder geworden dan begin vorige week, maar ja, toch nog een stuk lager wat ik anders zou betalen.

En na ontvangst van de email binnen een paar minuten zie ik dat de ingangsdatum al direct na afloop van mijn huidig contract is, begin februari. Dit staat zowel op de leveringsovereenkomst als in mijn budgetonline. Dus dat is mooi, daar hoef ik niets meer voor te doen en weet ik zeker dat ik ook de de komende maanden met nog veel gasverbruik al de lagere tarieven heb.

Mochten de prijzen over een tijd echt weer flink dalen dan bekijk ik wel wanneer de opzegboete weer uit kan.

@__xeno__ ben jij nog overgegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Tonkowonko schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:58:
[...]

Nope anders had je die waarschijnlijk wel hier in dit topic gezien :P
Ik hou dit topic niet dagelijks bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __xeno__
  • Laatst online: 08:15
rube schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:09:
[...]

De chat van budget energie bleef voor mij onbereikbaar. Dus vorige week maar geprobeerd te bellen, maar na het ontmoedigende nieuws dat de wachttijd kon oplopen tot tientallen minuten uiteindelijk maar een email gestuurd om mijn verlenging te annuleren.
Dat was vannochtend echter nog steeds niet uitgevoerd dus zojuist toch maar gebeld en viel de wachttijd uiteindelijk reuze mee en was het zo geannuleerd.
Binnen 2 minuten (wederom) de verlenging ingevuld op de website van Mediamarkt voor Budget Energie van 3 jaar. Jammer genoeg wel een paar tientjes per jaar duurder geworden dan begin vorige week, maar ja, toch nog een stuk lager wat ik anders zou betalen.

En na ontvangst van de email binnen een paar minuten zie ik dat de ingangsdatum al direct na afloop van mijn huidig contract is, begin februari. Dit staat zowel op de leveringsovereenkomst als in mijn budgetonline. Dus dat is mooi, daar hoef ik niets meer voor te doen en weet ik zeker dat ik ook de de komende maanden met nog veel gasverbruik al de lagere tarieven heb.

Mochten de prijzen over een tijd echt weer flink dalen dan bekijk ik wel wanneer de opzegboete weer uit kan.

@__xeno__ ben jij nog overgegaan?
Yes! Ik heb ook de drie jarige aanbieding van mm gekozen en via de website ingevuld. Die gaat 1 februari in.

[ Voor 37% gewijzigd door __xeno__ op 24-01-2022 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjn27
Lastig allemaal.
Ik heb zojuist Vattenfall gebeld aangezien 28 februari mijn contract afloopt en ik nog geen aanbieding heb gehad.
Ik betaal nu €0,16 voor stroom dit word € 0,24
Ik betaal nu €0,88 voor gas dit word €1.25

Mijn verbruik per jaar
3100KW stroom
70m3 gas
20GJ stadsverwarming dit is €13 per GJ verhoogd per 1 januari

Er is tegen mij gezegd dat deze tarieven alleen gelden voor bestaande klanten.

Aangezien ik stadsverwarming heb en ik maar 70m3 gas verbruik. Was het advies variabel te blijven.

De MM BE aanbieding
Stroom €0,28
Gas €1.27
Dit is duurder an variabel bij Vattenfall voor bestaande klanten.
Met de korting van Budget waarschijnlijk iets goedkoper.
Bovendien is het volgende meetpunt pas 1 juli eerder worden de prijzen niet verhoogd volgens Vattenfall.

Lastig bij BE heb je zekerheid. Maar 3 jaar is lang en wat gaan de prijzen doen de komende tijd.

Ik ben er nog niet ui!
Eigenlijk in het zelfde schuitje als @woekele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anja
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-04 16:45
Ik heb gisteren een 3-jarig contract bij Mediamart / Budget Energie afgesloten waarvan ik hoopte dat het binnen 35 dagen dus 1 maart zou ingaan. Contract via Energie Direct verloopt per 1 februari en gaat over op variabel wat bizar hoge bedragen laat zien. Vanmorgen contact gehad met MM / Budget Energie maar de ingangsdatum blijft helaas 8 april. Hoe hebben jullie de versnelling voor elkaar gekregen of een advies voor een tussentijdse variabele oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:29
Anja schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:31:
Ik heb gisteren een 3-jarig contract bij Mediamart / Budget Energie afgesloten waarvan ik hoopte dat het binnen 35 dagen dus 1 maart zou ingaan. Contract via Energie Direct verloopt per 1 februari en gaat over op variabel wat bizar hoge bedragen laat zien. Vanmorgen contact gehad met MM / Budget Energie maar de ingangsdatum blijft helaas 8 april. Hoe hebben jullie de versnelling voor elkaar gekregen of een advies voor een tussentijdse variabele oplossing?
Hoe heb je contact gekregen? Ik zie geen telefoon nummer. Wil ze even bellen ivm terugleveren stroom. Die berekening kan niet online..raar.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:50

mwa

rjn27 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:19:
Lastig allemaal.
Ik heb zojuist Vattenfall gebeld aangezien 28 februari mijn contract afloopt en ik nog geen aanbieding heb gehad.

Mijn verbruik per jaar
3100KW stroom
70m3 gas

Aangezien ik stadsverwarming heb en ik maar 70m3 gas verbruik. Was het advies variabel te blijven.

De MM BE aanbieding
Stroom €0,28
Gas €1.27
Bovendien is het volgende meetpunt pas 1 juli eerder worden de prijzen niet verhoogd volgens Vattenfall.

Lastig bij BE heb je zekerheid. Maar 3 jaar is lang en wat gaan de prijzen doen de komende tijd.

Ik ben er nog niet ui!
Ik zou lekker op het model contract van VF blijven (doe ik nu ook). Prima tarieven (relatief gezien), en tot 1 juli vast. En mijn glazenbol zegt dat de prijzen wel weer wat gaan zakken, dus in de zomer maar kijken of er wat vast te zetten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anja
water_escape schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:32:
[...]

Hoe heb je contact gekregen? Ik zie geen telefoon nummer. Wil ze even bellen ivm terugleveren stroom. Die berekening kan niet online..raar.
Ik heb bij de chatrobot het woordje Chat ingetikt. Daarna moet je wat gegevens invullen en wachten op een persoon die je te woord staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoraka
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-09 22:25
Dit weekend ook een contract bij BE MM 3 jaar afgesloten. Ze zijn inderdaad alleen fysiek bereikbaar. (heb een week gewacht op ''teruggebeld'' worden, echter geen telefoontje ontvangen)

Bij mij gaat het contract in per 01-03. Echter kon dit zelfs al per eind februari. Mogelijk dat per 1 april dan niet geldt voor nieuwe klanten. Gezien wij niet overstappen maar een nieuw contract afsluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door zoraka op 24-01-2022 11:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
Anja schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:31:
Als je de moeite had gedaan om 5 pagina’s terug te lezen had je je antwoord al gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pms1
water_escape schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:32:
[...]

Budget Energie: Telefoon:020 - 205 55 55

Wachtijd momenteel 30 minuten... :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-09 17:21
pms1 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:20:
[...]

Bieden we hier nu ook al een service aan om telefoonnummers op te zoeken voor mensen die dat niet zelf kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
rjn27 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:19:
Lastig allemaal.

Mijn verbruik per jaar
3100KW stroom
70m3 gas

De MM BE aanbieding
Stroom €0,28
Gas €1.27

Ik ben er nog niet ui!
13 euro per GJ meer?? pfff :X

Maar waarom heb je nog gas als je stadsverwarming hebt? gasfornuis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweNL
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 25-02 14:20
pms1 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:20:
[...]

Vrijwel direct bellen bij opening lijn loont wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pms1
robbies schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:23:
[...]

Bieden we hier nu ook al een service aan om telefoonnummers op te zoeken voor mensen die dat niet zelf kunnen?
Ik hing toch al aan de lijn en had het nummer net in mijn paswoordmanager geplakt, dus kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anja
MvdV75 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:19:
[...]

Als je de moeite had gedaan om 5 pagina’s terug te lezen had je je antwoord al gevonden
Je hebt gelijk... heb heel veel terug gelezen maar het kwartje is gevallen: Ingangsdatum wel of niet kunnen versnellen ligt aan of je als nieuwe klant of huidige klant een nieuw contract afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-09 17:21
pms1 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:27:
[...]

Ik hing toch al aan de lijn en had het nummer net in mijn paswoordmanager geplakt, dus kleine moeite.
Daar gaat het mij niet om. Ik erger me aan mensen die zelf niet de moeite nemen om het nummer op te zoeken. Staat gewoon op hun eigen site. Je moet wel een paar keer doorklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:29
BlauweNL schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:23:
[...]

Vrijwel direct bellen bij opening lijn loont wel
Ik belde nu net en kwam er meteen door...

Ik was even vergeten dat je bij verlengen ook 14 dagen bedenktijd had. Oeps.. nu dus 5 dagen variabel tarief.
Verder voor 1 jaar vastgezet, gas op 1,49 lijkt me prima. Zeker met de 300 bonus die ze bieden, kom ik (als ik die meereken) uit op een prijs van 1,26m3.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
ArcticWolf schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:23:
[...]

13 euro per GJ meer?? pfff :X

Maar waarom heb je nog gas als je stadsverwarming hebt? gasfornuis?
Klopt wij hebben een kookgas aansluiting.
In Leiden (Stevenshof ) is dat normaal.
Wij krijgen ook een compensatie op het vastrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:45
Volg dit topic al een tijdje maar zit nog steeds in dubio, hebben sinds oktober variabel tarief van energiedirect..

Afgelopen maand was onze rekening 630,- euro...

Ons jaarlijks verbruik is ongeveer 2000 m3 en hebben nu sinds kort zonnepanelen dus verwacht qua stroom niks meer te verbruiken.

Wachten of nu MM 3 jaar vast zetten?

www.instagram.com/thomas.bartelds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
rjn27 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Klopt wij hebben een kookgas aansluiting.
In Leiden (Stevenshof ) is dat normaal.
Wij krijgen ook een compensatie op het vastrecht.
70m3 gas om te koken, eten jullie veel stoofvlees? ;)
Een inductie kookplaat is zuiniger en ben je ook meteen van het gas af.
Nog een Airco warmtepomp erbij en je bespaart ook flink op de stadsverwarming.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anja
TQAirstrike schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:57:
Volg dit topic al een tijdje maar zit nog steeds in dubio, hebben sinds oktober variabel tarief van energiedirect..

Ons jaarlijks verbruik is ongeveer 2000 m3 en hebben nu sinds kort zonnepanelen dus verwacht qua stroom niks meer te verbruiken.

Hier hetzelfde dilemma, per 1 februari gaan wij over naar het variabele tarief van Energie Direct. Toch maar overgestapt naar het goedkopere MM voor 3 jaar. Eventueel daar weer stoppen kan tussentijds altijd en kost dan niet eens zo heel veel. Helaas nog wel wachten tot 8 april dus nog ruim 2 maanden variabel tarief wat ruim 700 euro per maand gaat kosten terwijl we daar nu 275 euro per maand betalen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
TQAirstrike schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:57:

Misschien eens kijken naar een andere vorm van verwarmen, bijv. met een Airco warmtepomp, daarmee kun je de stroom van je zonnepanelen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
Anja schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Hier hetzelfde dilemma, per 1 februari gaan wij over naar het variabele tarief van Energie Direct. Toch maar overgestapt naar het goedkopere MM voor 3 jaar. Eventueel daar weer stoppen kan tussentijds altijd en kost dan niet eens zo heel veel. Helaas nog wel wachten tot 8 april dus nog ruim 2 maanden variabel tarief wat ruim 700 euro per maand gaat kosten terwijl we daar nu 275 euro per maand betalen :|
Ik vind het echt bizar...

Oh je kan niet eerder overstappen?

Ik denk dat we ook MM doen en dan termijn bedrag op 100 euro zetten en aan het eind van de rit gewoon bij betalen om faillissement risico te minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
HereIsTom schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:03:
[...]

Misschien eens kijken naar een andere vorm van verwarmen, bijv. met een Airco warmtepomp, daarmee kun je de stroom van je zonnepanelen gebruiken.
Alleen wek je in de winter het minste stroom op met panelen , terwijl je dan het meest de airco zou gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
TQAirstrike schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:03:
[...]

Alleen wek je in de winter het minste stroom op met panelen , terwijl je dan het meest de airco zou gebruiken...
Dat kun je dan op je jaarverbruik toch wegstrepen tegen elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:58
Pistachenootje schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:15:
Iemand die dit weet? Mijn laatste aanbod van Budget is 816,83 per jaar, wat niet echt goedkoop is. Maar als die 300,- korting die onderaan staat daar nog van afgaat dan is het een prima deal. Hoe zit dit?

[Afbeelding]
Ik vind het een scherpe prijs.

wel vreemd hoe ze de prijs uitwerken: wel energiebelasting en ODE toeslag op aparte regels, maar de BTW zit er al in per regel i.p.v. dat die op een regel onder ODE staat. Ik heb de bedragen gecontroleerd en het is inclusief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:59
Ik wil eigenlijk het uitzingen tot de zomer en dan overstappen, lijkt me altijd een gunstiger moment om te shoppen.

Maar het variable tarief is ook geen lolletje....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_STbWTOGOsQKPFnGl4TKur2Ki8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8vKB6bhphfrl505d2kN28cIa.png?f=fotoalbum_large

Wat is wijsheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
HereIsTom schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:00:
[...]

70m3 gas om te koken, eten jullie veel stoofvlees? ;)
Een inductie kookplaat is zuiniger en ben je ook meteen van het gas af.
Nog een Airco warmtepomp erbij en je bespaart ook flink op de stadsverwarming.
Volgens mij was gas altijd goedkoper vs elektrisch koken. Aangezien gas en elektra hand in hand zijn gestegen denk ik niet dat gas nu opeens duurder is om te koken. Maar wel een aparte constructie om naast de stadsverwarming nog gas te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimwu801
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07-2024
Momenteel biedt budget energie 1 jaar vast dezelfde prijs als die van MM 3jaar vast. Wellicht interessant voor degene die MM 3jr willen nemen maar niet 3 jaar vast willen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05:32
jimwu801 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:29:
Momenteel biedt budget energie 1 jaar vast dezelfde prijs als die van MM 3jaar vast. Wellicht interessant voor degene die MM 3jr willen nemen maar niet 3 jaar vast willen zitten.
Op welke site ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:07
Figo112 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:26:
[...]

Volgens mij was gas altijd goedkoper vs elektrisch koken. Aangezien gas en elektra hand in hand zijn gestegen denk ik niet dat gas nu opeens duurder is om te koken. Maar wel een aparte constructie om naast de stadsverwarming nog gas te hebben.
Ja, inductie was inderdaad duurder. Maar volgens mij zijn gas en electra niet helemaal hand in hand gestegen.

Bij mijn vorige contract was dat 20 cent voor elektra, 67 cent voor gas (gas 3,3x duurder)
"nieuwe" contract is het 17 cent voor elektra en 89 cent voor gas (gas 5,2x duurder)

Dus afhankelijk van je prijzen (die wel hoger zijn als wat ik heb natuurlijk) kan het een aardig verschil zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-09 10:20
Figo112 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:26:
[...]

En gas koken is na de prijsstijging nog steeds goedkoper. Gemiddeld stookt een gezin met een gasfornuis 35/40 kuub per jaar en met inductie rond 200kwh.

Dus overstappen naar inductie (waar flinke kosten aan vastzitten) heeft voor de besparing dus totaal geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vandread schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:25:
Ik wil eigenlijk het uitzingen tot de zomer en dan overstappen, lijkt me altijd een gunstiger moment om te shoppen.

Maar het variable tarief is ook geen lolletje....
[Afbeelding]

Wat is wijsheid...
Reken eens uit of het uit kan om voor 3 jaar vast te zetten (bijv. MM-BE).
Als je daarmee tot de zomer >€250 bespaard (kosten van overstapboete) dan kun je beter nu overstappen en van de zomer zien of je overstapt. Zijn de prijzen hoger dan blijft je lekker zitten en anders switch je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimwu801
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
fevo-1190 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:35:
[...]

En gas koken is na de prijsstijging nog steeds goedkoper. Gemiddeld stookt een gezin met een gasfornuis 35/40 kuub per jaar en met inductie rond 200kwh.

Dus overstappen naar inductie (waar flinke kosten aan vastzitten) heeft voor de besparing dus totaal geen zin.
Tenzij je de gaskraan daarna kan afsluiten :+ dan kan het wél een aardig bedrag aan vaste kosten schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Waah schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:37:
[...]

Tenzij je de gaskraan daarna kan afsluiten :+ dan kan het wél een aardig bedrag aan vaste kosten schelen.
Dat was mijn punt inderdaad ook, maar blijkbaar krijgt hij subsidie op de vastrecht kosten... aparte constructie }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevo-1190
Waah schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:37:
[...]

Ja maar volgens mij ging het daar nu niet over.

Als je puur gaat kijken voor de kosten is overgaan op inductie financieel niet voordeliger en verdien je het niet terug vooralsnog.
ArcticWolf schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Dat was mijn punt inderdaad ook, maar blijkbaar krijgt hij subsidie op de vastrecht kosten... aparte constructie }:O
Wat had je dan verwacht dat je voor niks mag wonen? Ze hebben overal een antwoord . Aangezien de pot gevuld moet blijven :+

[ Voor 31% gewijzigd door fevo-1190 op 24-01-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
fevo-1190 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Ja maar volgens mij ging het daar nu niet over.

Als je puur gaat kijken voor de kosten is overgaan op inductie financieel niet voordeliger en verdien je het niet terug vooralsnog.
Maar dat is toch een onderdeel van de kosten? Of tellen vastrechtkosten niet :D

Als je enkel over gaat op elektrisch koken ga je het niet terugverdienen. In mijn (extreme) geval zou ik met electrisch trouwens 1 euro duurder of 4 euro goedkoper uit zijn met inductie. Dus dan is het wel goedkoper als 40m3 gelijk staat aan 200kWh. Maar das een aardige terugverdientijd :D

Wat het scheelt als je gas afsluit weet ik trouwens niet. Ik ben nog niet gasloos de komende tijd (maar onderweg!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Waah schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:40:
[...]

Maar dat is toch een onderdeel van de kosten? Of tellen vastrechtkosten niet :D

Als je enkel over gaat op elektrisch koken ga je het niet terugverdienen. In mijn (extreme) geval zou ik met electrisch trouwens 1 euro duurder of 4 euro goedkoper uit zijn met inductie. Dus dan is het wel goedkoper als 40m3 gelijk staat aan 200kWh. Maar das een aardige terugverdientijd :D

Wat het scheelt als je gas afsluit weet ik trouwens niet. Ik ben nog niet gasloos de komende tijd (maar onderweg!)
Weet ik nog niet, maar ben bezig met m’n jaren 60 huis beter te isoleren.
Wat al een flinke klus is ondanks dat ik bedrijf heb die te maken heeft met oa isolatiewaardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:12
[...]

Maar een opzeg boet staat toch los van een kado?
Dat kado wordt vast niet gezien als opzeg boete ;)

Een week of maandblad en je bent abonnee kan je toch ook niet zomaar onderuit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Deva]
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-06 20:37
Als ik een berekening doe krijg € 1,97 per m3 (allin) :/ . Toch maar snel de BE aanbieding afgesloten van MediaMarkt.

Wie weet wat er gaat gebeuren met de prijzen als de pleuris uitbreekt in de Oekraine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloempotgooier
  • Laatst online: 08-06-2023
Er zijn nog meerdere links in omloop maar die zullen allemaal een error geven in de allerlaatste stap. Vervolgens wordt je doorverwezen naar de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
Ik krijg bij 1 jaar andere prijzen dan die van MM 3 jaar

dit is wat ik krijg bij 1 jaar
Jouw tarieven Stroom: € 0,51460 / kWh Gas: € 1,97196 / m³ Vaste leveringskosten Stroom: € 4,99 / maand Gas: € 4,99 / maand Vaste leveringskosten berekenen wij per gehele kalendermaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Roos79 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:53:
[...]

Maar een opzeg boet staat toch los van een kado?
Dat kado wordt vast niet gezien als opzeg boete ;)

Een week of maandblad en je bent abonnee kan je toch ook niet zomaar onderuit?
Dat ben ik dus niet met je eens, De ACM heeft besloten dat er een maximale opzegboete is.
Daar moeten bedrijven zich dus aan houden, of ze dat nu leuk vinden of niet.

Een welkomstkado zie ik als een truc om dat je omzeilen. Maar laten we wachten tot de ACM reageert op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anja
TQAirstrike schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:03:
[...]

Ik vind het echt bizar...

Oh je kan niet eerder overstappen?

Ik denk dat we ook MM doen en dan termijn bedrag op 100 euro zetten en aan het eind van de rit gewoon bij betalen om faillissement risico te minimaliseren.
Ja, inderdaad bizar, overstappen naar MM lukt als nieuwe klant helaas pas per 8 april. Tussentijds ergens anders heen gaan heb ik nog niet als goede optie kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:58
Anja schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:18:
[...]

Ja, inderdaad bizar, overstappen naar MM lukt als nieuwe klant helaas pas per 8 april. Tussentijds ergens anders heen gaan heb ik nog niet als goede optie kunnen vinden.
De futures aardgas voor april staan een stuk lager dan februari, maart. Vandaag dat ze een contract aanboeden vanaf april.
Pagina: 1 ... 143 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4