Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 140 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.997 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-04 19:05
HereIsTom schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:44:
[...]

Die bonussen zijn zo hoog omdat ze weten dat de tarieven ook veel te hoog zijn en daar zit je dan een paar jaar aan vast.
Het gekke is dat je bij budget een mega bonus krijgt voor een contract voor 1 jaar. Dus je zit er geen jaren aan vast.
Mijn schoonouders verbruiken weinig 250 m3 en 1600 kWh en dan krijg je toch nog een bonus van €230,-. Ik vind dat verdacht veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:24
Kan iemand mij vertellen wat het kale leveringstarief is van het engie jaar contract of waar ik dat kan vinden.
Ik heb een overschot op zonnepanelen. Ik kan niks vinden over wat ik nou precies per extra teveel terug geleverde kwh krijg. Ik zie enkel het dag/dal tarief (0.46/0.32 euro).

WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-Muncky- schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:39:
Ook vaag dit:

Vorige week via Gulf Gas & Power een modelcontract offerte aangevraagd.
Nu krijg ik opeens een mail van 'Fluent Energy', waarbij ze aangeven dat Gulf dit aan hun uitbesteed.
Zij geven aan zonder een KVK nr niet te kunnen offreren/leveren. Ze leveren enkel aan bedrijven.

Dit mag toch niet?

(Los van het feit dat ik nog nooit van Fluent Energy gehoord heb en er niks online over kan vinden.. 8)7 )
Ik kreeg mijn 3 jarige offerte van Gulf ook via Fluent. Ik had wel een KvK nr erbij opgegeven. In contractvoorwaarden zag ik niets over opzegclausules met de bekende ACM boetes, dus wellicht is het toch een puur zakelijk contract wat je aangaat?
Ik heb het dus niet gedaan, want het kon ook pas per april ingaan. Niet interessanter dan MM/BE in dat geval.
Zie ook mijn eerdere post hierover (Gulf ZZP).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScarAce1989
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-08 11:16
Billie! schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:41:
[...]

Het gekke is dat je bij budget een mega bonus krijgt voor een contract voor 1 jaar. Dus je zit er geen jaren aan vast.
Mijn schoonouders verbruiken weinig 250 m3 en 1600 kWh en dan krijg je toch nog een bonus van €230,-. Ik vind dat verdacht veel.
Bij zo'n verbruik is het best een prima deal wanneer je €230,- terugkrijgt. Als ik jouw gegevens invul kom ik €713,91 per jaar inclusief die korting.

Maar een voorbeeld...

Per 1 april ga ik naar CoolBlue met prijzen van €0,252636 voor stroom en €1,142506 voor gas. Als ik dan jouw verbruik invul kom ik op €496,708669 per jaar. Zo'n €217 goedkoper op een bedrag van €713,91 is dat best veel.

Nu snap ik dat de vergelijking niet helemaal eerlijk is omdat mijn contract bij CoolBlue ingaat per april en ik deze wat eerder heb afgesloten, maar dit laat vooral zien dat de tarieven waar je nu voor tekent gewoon heel hoog zijn. Dit is allemaal ingecalculeerd door Budget Energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

water_escape schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:22:
[...]

Heel Innova staat er niet op zelfs. Zo jong? En van wie...
Tuurlijk wel. Goed kijken bij zakelijke zelfstandigen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jop33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:43
Afgelopen vrijdag de 14e overgestapt naar Essent 3 jaar super dalen.Wat me tegenvalt van Essent is de app en mijn gegevens inzien, Al 2 keer gebeld kreeg te horen geduld moet gevuld worden .Een medewerker wist me te vertellen dat je een slimme meter hebt alleen een keer per maand een mail van Essent krijgt over het gebruik.Dus zij snapt het niet helemaal .Zit nu op de 18e en kan nu nog weinig zien behalve dat ik er 3 jaar ben maar geen tarieven gebruik etcetera.Wie heeft weer ervaring mee met Essent of hebben ze het niet in orde ? :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijsbeer1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-09 13:12
Op 18 december via cashbackxl contract Vattenvall afgesloten.
Vandaag
:Vattenfall
18-12-2021 10:15
€40,00
GOEDGEKEURD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
jop33 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:33:
Afgelopen vrijdag de 14e overgestapt naar Essent 3 jaar super dalen.Wat me tegenvalt van Essent is de app en mijn gegevens inzien, Al 2 keer gebeld kreeg te horen geduld moet gevuld worden .Een medewerker wist me te vertellen dat je een slimme meter hebt alleen een keer per maand een mail van Essent krijgt over het gebruik.Dus zij snapt het niet helemaal .Zit nu op de 18e en kan nu nog weinig zien behalve dat ik er 3 jaar ben maar geen tarieven gebruik etcetera.Wie heeft weer ervaring mee met Essent of hebben ze het niet in orde ? :(
Verbruiksmanager van Essent downloaden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGII61T3oAdSZVZ0pj5uRVnoBu8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pWCEPsYrLVrCAK0ghbTRGkO7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door MvdV75 op 18-01-2022 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pythoon1977
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-09 21:43
ijsbeer1 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:43:
Op 18 december via cashbackxl contract Vattenvall afgesloten.
Vandaag
:Vattenfall
18-12-2021 10:15
€40,00
GOEDGEKEURD
Bij mij is vandaag ook de cashback bij CashbackXL goedgekeurd behorende bij het 3-jarig Vattenfall contract.
Toch mooi een extra bonus van 40 euro. Bedankt voor de tip hier een paar weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jop33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:43
MvdV75 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:55:
[...]

Verbruiksmanager van Essent downloaden

[Afbeelding]
Al eerder gedaan maar werkt niet weinig gegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie!
ScarAce1989 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:30:
[...]

Bij zo'n verbruik is het best een prima deal wanneer je €230,- terugkrijgt. Als ik jouw gegevens invul kom ik €713,91 per jaar inclusief die korting.

Maar een voorbeeld...

Per 1 april ga ik naar CoolBlue met prijzen van €0,252636 voor stroom en €1,142506 voor gas. Als ik dan jouw verbruik invul kom ik op €496,708669 per jaar. Zo'n €217 goedkoper op een bedrag van €713,91 is dat best veel.

Nu snap ik dat de vergelijking niet helemaal eerlijk is omdat mijn contract bij CoolBlue ingaat per april en ik deze wat eerder heb afgesloten, maar dit laat vooral zien dat de tarieven waar je nu voor tekent gewoon heel hoog zijn. Dit is allemaal ingecalculeerd door Budget Energie.
Ja bizar hè, hoe snel het omhoog is gegaan. Jij hebt geluk met jouw contract.

Ik heb voor mezelf eind december nog een Vattenfall contract kunnen regelen via die speciale link. €1,18 gas en €0,22 stroom. Vond ik toen best hoog maar nu is daar niks meer voor te vinden.

Nu nog een contract vinden voor mijn schoonouders.
Contract bij Oxxio stop 8-3 en ik ben bang dat Oxxio dan erg hoge tarieven gaat hanteren. Iemand ervaring met een contract die afgelopen is bij Oxxio?

En anders is die bonus bij budget best aardig. Helemaal bij dit lage verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:24
Ik heb mij inmiddels ook ingeschreven voor budget energie via MediaMarkt.
Ik heb geprobeerd de aansluitdatum te vervroegen en een screenshot ingestuurd met dat ze binnen 35 dagen leveren (en dus 21-02-2022 als datum ingevuld) gaat dat werken?

Wat ik dus nergens kan vinden bij budget: wat zijn de teruglevertarieven? Iemand een idee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:11
Pythoon1977 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:01:
[...]

Bij mij is vandaag ook de cashback bij CashbackXL goedgekeurd behorende bij het 3-jarig Vattenfall contract.
Toch mooi een extra bonus van 40 euro.
Vergeet Blijven Loont niet te activeren. Is een korting naast je contract, dus met behoud van XL cadeau. (is mij verzekerd in de chat). Elektra gaat dan naar €0,22nogwat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Murkmans schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:54:
Ik heb geprobeerd de aansluitdatum te vervroegen en een screenshot ingestuurd met dat ze binnen 35 dagen leveren (en dus 21-02-2022 als datum ingevuld) gaat dat werken?

Wat ik dus nergens kan vinden bij budget: wat zijn de teruglevertarieven? Iemand een idee?
Bij veel wensen werkt dat inderdaad. :)

Teruglevertarief is bij BE hetzelfde als het kale levertarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:53
Coolblue heeft zo te zien van de week de prijzen (flink) verhoogd. MediaMarkt juist iets verlaagd. Gaat wel om een 3 jarig contract, maar die eventuele €250 boete heb je makkelijk binnen een jaar weer terugverdiend.

Toch maar afgesloten (mijn contract loopt 03-feb af en de variabele tarieven van BE zijn echt niet leuk). Voelt toch een beetje alsof ik nog met de schrik vrij komt; slechts €25 meer per maand i.p.v. de €65 waar het op ging lijken, of €125 stijging per maand als ik over zou gaan naar variabel.

De maanden feb-mrt ga ik sowieso de hoofdprijs betalen in het variabele tarief bij budgetenergie. Die €190 is inclusief de zomer en de komende maanden verwacht ik dat de kachel nog wel aan staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6nTai3v0RRumaOfXA5VywtIYxs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AnfC6qiEidv9ayqTTuuWyZQh.png?f=fotoalbum_large

Zit er dan wel 3 jaar aan vast, maar dat voelt op dit moment niet eens heel negatief.

[ Voor 38% gewijzigd door Ypuh op 18-01-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pythoon1977
thegreenhunter schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:11:
[...]

Vergeet Blijven Loont niet te activeren. Is een korting naast je contract, dus met behoud van XL cadeau. (is mij verzekerd in de chat). Elektra gaat dan naar €0,22nogwat.
Staat nog op het lijstje. Die doet het nu nog niet. Krijg 'n melding dat er iets fout gegaan is.
Ik las hier laatst dat er een dag of drie overheen ging voordat het werkte. Als het maandag nog niet gelukt is, probeer ik het wel via de klantenservice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brewer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 11:14
Billie! schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:46:
[...]

Contract bij Oxxio stop 8-3 en ik ben bang dat Oxxio dan erg hoge tarieven gaat hanteren. Iemand ervaring met een contract die afgelopen is bij Oxxio?
Mijn contract is 10-01-2022 afgelopen en heb nu volgende tarieven tot juli:
(1900kwh 900m3)
Stroom normaal: €0.32386 per Kwh
Stroom dal: €0.26797 per Kwh

Gas: €1.45695 per m3

Viel mij heel erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
*knip*
Graag eerst eigen onderzoek doen aub.

[ Voor 72% gewijzigd door tweakduke op 19-01-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Murkmans schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:54:

Is al heel veel vaker langsgekomen. Voor de duidelijkheid, dit gaat vanaf 1 april in. Staat in de tekst bovenaan de site. Meer info in je contractbevestiging.
TallyO schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 00:08:
Heeft iemainog een goede deal voor gas & stroom?
Tip: lees je in in dit topic, dan kom je o.a. de excel tegen van @Cap, dat geeft het beste overzicht.

[ Voor 20% gewijzigd door EWK op 19-01-2022 06:31 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:11
Pythoon1977 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:33:
[...]

Staat nog op het lijstje. Die doet het nu nog niet. Krijg 'n melding dat er iets fout gegaan is.
Ik las hier laatst dat er een dag of drie overheen ging voordat het werkte. Als het maandag nog niet gelukt is, probeer ik het wel via de klantenservice.
Gewoon even geduld hebben inderdaad. Het duurt een dag of drie na ingaan van het contract voordat een mijn VF omgeving helemaal functioneert. Inzicht in verbruik duurde bij mij vier dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie!
brewer schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:23:
[...]

(1900kwh 900m3)

Viel mij heel erg mee.
Bedankt voor de informatie, ik kon het nergens terugvinden. Dat valt mij ook wel mee (vreemd eigenlijk dat we nu deze tarieven mee vinden vallen).
Dit zijn de incl tarieven neem ik aan.

Dan is een paar maandjes langer blijven bij Oxxio ook een optie. En dan hopen dat het in de zomer wat gunstiger is om ergens een contract af te sluiten. Ook al denk ik niet dat de tarieven echt laag gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:16
Vraagje voor de mede Vattenfallers, waar kan ik zien of mijn blijven loont is geactiveerd? Ik zou verwachten dit ergens bij mijn contract te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:36
Goeiedagschotel schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:25:
Vraagje voor de mede Vattenfallers, waar kan ik zien of mijn blijven loont is geactiveerd? Ik zou verwachten dit ergens bij mijn contract te kunnen zien.
Zodra je ingelogd bent, staat het aan de rechterkant van je scherm
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VMHNHhm/Knipsel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:10
Goeiedagschotel schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:25:
In de app niet zichtbaar zover ik weet. Op de website zelf wel. Daar staat direct rechts boven "Blijven Loont: je korting is XXX".
Daarnaast bij het contract staat in de details bij het tarief ook blijven loont xxx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
  • Laatst online: 22:16
DutX schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:29:
[...]

Zodra je ingelogd bent, staat het aan de rechterkant van je scherm
[Afbeelding]
Top, thanks. Als ik mij aan wil melden krijg ik de melding dat ik me al aangemeld heb, echter komt dit er niet te staan. Toch maar even bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-09 15:41
Billie! schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 07:19:
[...]

Bedankt voor de informatie, ik kon het nergens terugvinden. Dat valt mij ook wel mee (vreemd eigenlijk dat we nu deze tarieven mee vinden vallen).
Dit zijn de incl tarieven neem ik aan.
Verbaasd mij ook wel hoe snel dit “normaal” wordt eigenlijk, want het blijft absurd. Ik heb in oktober (juni-sep offerte) nog een 3 jaar contract bij Essent af kunnen sluiten voor 19ct (huidig tarief) en 0,88 gas met daarbij nog 175 euro aan Bol.com codes. Verbruik is 2000kwh/1000m3 ongeveer.

Zit nu hier ook steeds mee te lezen en mag hopen voor iedereen dat het toch weer snel die kant opgaat in de zomer. In ieder geval hebben wij nu al honderden euro’s bespaard in die maanden en gelukkig ben ik van de vastigheid en dat komt eindelijk ook eens een keer goed uit. Normaal word ik er juist door genaaid en betaal ik veel te veel :+

Dat het politieke spelletje maar snel mag stoppen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER79
  • Laatst online: 02-09 12:37
Dalive schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:13:
[...]
Dat het politieke spelletje maar snel mag stoppen…
Dat klopt, en dan hoor ik dat volgens het Nibud het wel 40 euro per maand duurder uit kan pakken...
Echt, was dat maar zo ! In Februari houdt mijn contract op en wij gaan van 1700 euro op jaarbasis naar 4000 volgens de huidige tarieven ! 3 persoons huishouding in een tussenwoning met energielabel B. (1350 m3 / 3700 kwh)
Die 40 Nibud-euro's zijn in ons geval dus een 191 euro verhoging op de eerdere maandbedrag van 142 euro !!!

Nog 2 dagen wachten en kijken hoe het Russische ultimatum uitpakt :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:01
TIGER79 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:25:
[...]

Dat klopt, en dan hoor ik dat volgens het Nibud het wel 40 euro per maand duurder uit kan pakken...
Echt, was dat maar zo ! In Februari houdt mijn contract op en wij gaan van 1700 euro op jaarbasis naar 4000 volgens de huidige tarieven ! 3 persoons huishouding in een tussenwoning met energielabel B. (1350 m3 / 3700 kwh)
Die 40 Nibud-euro's zijn in ons geval dus een 191 euro verhoging op de eerdere maandbedrag van 142 euro !!!

Nog 2 dagen wachten en kijken hoe het Russische ultimatum uitpakt :(
Die 40 euro gaat over de gemiddelde achteruitgang in koopkracht. Daar zit o.a.energie in, maar nog veel meer factoren. En het is een gemiddelde, het zal individueel enorm verschillen. Als je nu inderdaad net op dit moment moet verlengen zit je veel ongunstiger dan wanneer je nog een meerjarig contract hebt lopen of in de afgelopen tijd nog net op tijd hebt verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:04
Volgens mij ben ik er wel uit nu:

Per 01/02:
Van Budget Energie -> PowerPeers:
-Gas: 0,32 / KwH
-Gas: 1,36 / m3

Op basis van een modelcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik ben er juist heel blij mee. Heb starks 48 cent vergoeding per terug geleverd kwh overdag bij engie.

Consumers united krijg ik 240 caschback via easy switch voor gas. Ik verbruik maar 150m3 gas waardoor cashback mij meer loont dan een lage gasprijs.

Aan einde van haar verwacht ik zo 800 euro te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie!
-Muncky- schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:05:

Per 01/02:

De bedragen zijn toch veel hoger voor modelcontract bij PowerPeers? Volgens de lijst van Cap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:35
-Muncky- schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:05:

Per 01/02:

Op de website kost het gas €1,99,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 09:15
Waar haal je die prijzen vandaan idd. Modelcontract is hoger. Anders teken ik ook. Terugleververgoeding is ok namelijk.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:47
Prijzen welke @-Muncky- noemt lijken variabele prijzen te zijn voor bestaande klanten.
https://www.powerpeers.nl/energietarieven-voorwaarden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:10
Mijn Vattenfall geeft een beetje vreemde kosten aan. Energie kosten lijken niet te kloppen. Bijvoorbeeld gisteren 4kw verbruik met kosten -0,38. Eergisteren 8kw met 0,51. Ik heb geen zonnepanelen. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
brewer schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:23:
[...]

(1900kwh 900m3)

Viel mij heel erg mee.
Da’s inderdaad netjes, als ik zie dat ze nu voor nieuwe klanten stroom € 0,42 en gas € 1,86 rekenen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 03:40
Bart1983 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:43:
Mijn Vattenfall geeft een beetje vreemde kosten aan. Energie kosten lijken niet te kloppen. Bijvoorbeeld gisteren 4kw verbruik met kosten -0,38. Eergisteren 8kw met 0,51. Ik heb geen zonnepanelen. Meer mensen hier last van?
De Vattenfall app toont de netto kosten, incl. belasting(vermindering), netbeheer en overige vaste kosten. Bij laag verbruik kan je dan negatief uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Bart1983 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:43:
Wordt in je kostenoverzicht rekening gehouden met de belastingvermindering? Door deze teruggave zijn je dagelijkse vaste kosten negatief. Als je verbruik op een specifieke dag laag genoeg is krijg je dan effectief geld terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethernety
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 15:30
EWK schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 06:28:
[...]

Is al heel veel vaker langsgekomen. Voor de duidelijkheid, dit gaat vanaf 1 april in. Staat in de tekst bovenaan de site. Meer info in je contractbevestiging.
Mijn contract bij BE loopt af op 02 feb. Gistermiddag via Mediamarkt online aangemeld voor de BE deal. Uurtje later de bevestiging van BE per email binnengekomen - verlenging gaat in per 2 feb. Hoef dus niet te wachten tot april voor de nieuwe tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:41
Zojuist Eneco per chat gesproken. Dame gaf aan dat ik de variabele tarieven naar verwachting 14 dagen voor het aflopen van mijn contract ontvang.. Vind dat wel aan de late kant—ze gaf aan dat dit door 'de crisis' komt. 8)7

Voor nu blijf ik de tarieven volgen. Kan dan altijd nog een goed 1 jarig contract bij een andere partij afsluiten en dan even de variabele tarieven van Eneco afwachten. Om vervolgens dan toch dat 1-jarige contract op te zeggen binnen bedenktijd, tot april variabel te gaan bij Eneco en dan opnieuw naar 1-jaar contracten te kijken.

[ Voor 42% gewijzigd door CarpeVentum op 19-01-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-09 22:27
CarpeVentum schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:54:
Zojuist Eneco per chat gesproken. Dame gaf aan dat ik de variabele tarieven naar verwachting 14 dagen voor het aflopen van mijn contract ontvang.. Vind dat wel aan de late kant—ze gaf aan dat dit door 'de crisis' komt. 8)7
Ja dat is bij Oxxio ook kreeg ik deze week te horen. Echter is Oxxio Eneco dus dat is dus dezelfde procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Laatst online: 22:18
CarpeVentum schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:54:
Mijn contract loopt 1-2 af maar heb nog niks ontvangen van Eneco. Al meerdere keren opgevraagd maar niemand kan me verder helpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ik ga als bestaande Budgetenergie klant toch voor de 1 jaars actie van Budget Energie zelf in plaats van 3 jaar mediamarkt.

Ik pak die 100 euro boete wel als de prijzen hopelijk dalen in het voorjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vooruit
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 28-05 19:33
Mac-Mar schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:55:
[...]

Ja dat is bij Oxxio ook kreeg ik deze week te horen. Echter is Oxxio Eneco dus dat is dus dezelfde procedure.
En wat zijn je tarieven van Oxxio? Ik moet ze nog krijgen mijn contract loopt 3feb af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 16:02
Vooruit schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:22:
[...]
En wat zijn je tarieven van Oxxio? Ik moet ze nog krijgen mijn contract loopt 3feb af.
Ik probeerde het via de chat op te vragen (contract loopt tot begin februari) en vervolgens stond er... bel de klantenservice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 10:35
belly89 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:55:
[...]

Mijn contract loopt 1-2 af maar heb nog niks ontvangen van Eneco. Al meerdere keren opgevraagd maar niemand kan me verder helpen :(
Hier zat dat een ruime maand van te voren in de spam folder.
Dit was nov/dec en deze tarieven waren toen al hoger dan bij de rest.
En dat als bestaande klant, gelukkig had ik al wat anders.

[ Voor 17% gewijzigd door Roos79 op 19-01-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boston88
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik werd gebeld in december door energiedirect waarom ik weg was gegaan. Zei deden toen gelijk een aanbod die 1 mei in zou gaan. Dan werd de prijs per Kw: 0,19cent en voor gas zou het uitkomen op €0,99 cent per kuub.

Aanbieding geaccepteerd en nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tunezz
  • Laatst online: 17-03-2023
Plucky schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:16:
[...]

Bij veel wensen werkt dat inderdaad. :)

Teruglevertarief is bij BE hetzelfde als het kale levertarief.
Kan iemand dit hier bevestigen? :? Het vervroegen van de leveringsdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
Ethernety schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:56:
[...]

Mijn contract bij BE loopt af op 02 feb. Gistermiddag via Mediamarkt online aangemeld voor de BE deal. Uurtje later de bevestiging van BE per email binnengekomen - verlenging gaat in per 2 feb. Hoef dus niet te wachten tot april voor de nieuwe tarieven.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik heb het contract zojuist afgesloten en ik zie ingangsdatum 04-04-2022 staan bij de bevestigingspagina.

Edit:
Ik kreeg meteen de volgende mail:
Fijn dat u uw contract bij ons wilt verlengen! Helaas is verlengen voor u op dit moment nog niet mogelijk, omdat uw huidige contract nog langer dan 8 maanden loopt. Wij kunnen uw verzoek daarom niet verder in behandeling nemen.

Dit betekent natuurlijk niet dat we u niet willen behouden als klant. Daarom ontvangt u, binnen 8 maanden voordat uw huidige contract afloopt, een scherp nieuw aanbod voor verlenging van ons.
Ze kunnen mij toch geen eenjarig contract opleggen? Ik heb zover ik weet nergens getekend. Ik ben net zoals vele anderen automatisch overgegaan naar Budget Energie na het faillissement van Fenor.

[ Voor 39% gewijzigd door TallyO op 19-01-2022 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:30
cville schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:03:
[...]
Ik heb dit gedaan voor elektriciteit van GC naar Eneco. Tijdens dit proces is het me duidelijk geworden dat de systemen van deze bedrijven E en G volledig apart behandelen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je gas contract ook opgezegd wordt (mits je uitsluitend een E contract afsluit).
Nu heb ik op 8 januari bij Eneco een nieuw E contract afgesloten, vanwege de hoge teruglever-vergoeding. Voor de zekerheid bij Vandebron ook maar nagevraagd wat er met mijn gas-contract gebeurt, want dat zit op 85 ct/kuub voor 3 jaar en dat wil ik uiteraard door laten lopen.

Maar nu krijg ik als antwoord dat ze geen gas-only contracten aanbieden aan consumenten en dat ik alleen voor elektra kan overstappen als ik tegelijkertijd ook voor gas overstap.
Mag dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01:34
Boston88 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:15:
Ik werd gebeld in december door energiedirect waarom ik weg was gegaan. Zei deden toen gelijk een aanbod die 1 mei in zou gaan. Dan werd de prijs per Kw: 0,19cent en voor gas zou het uitkomen op €0,99 cent per kuub.

Kun je dit hier voor ons bevestigen zodra je van ED bevestiging van de tarieven per mail hebt gehad? Mijn contract bij ED verloopt ook in het voorjaar, ik ben benieuwd of ze het vergelijkbare gaan voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

Richard

Kuru Kuru Kururin

Out.of.Control schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Nu heb ik op 8 januari bij Eneco een nieuw E contract afgesloten, vanwege de hoge teruglever-vergoeding. Voor de zekerheid bij Vandebron ook maar nagevraagd wat er met mijn gas-contract gebeurt, want dat zit op 85 ct/kuub voor 3 jaar en dat wil ik uiteraard door laten lopen.

Maar nu krijg ik als antwoord dat ze geen gas-only contracten aanbieden aan consumenten en dat ik alleen voor elektra kan overstappen als ik tegelijkertijd ook voor gas overstap.
Mag dat wel?
Ik hou dit nauwlettend in de gaten; ik zit met hetzelfde; ben naar Vattenfall gegaan voor (alle bedragen zijn om en nabij) E0,22kWh en E1,18M3 maar wegens hoge teruglevertarief Eneco (E0,46) daar een E-contract afgesloten... (uiteraard wel rekening houdende met E125 boete)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Laatst online: 22:18
Roos79 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:45:
[...]

Hier zat dat een ruime maand van te voren in de spam folder.
Dit was nov/dec en deze tarieven waren toen al hoger dan bij de rest.
En dat als bestaande klant, gelukkig had ik al wat anders.
Ik heb vrijdag nog contact met ze gehad, toen was het nog niet bekend. Schiet niet op helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Boston88 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:15:

Zie het het vaker voorbij komen, maar check even je getallen: 0,19 cent en 0,99 cent lijkt me sterk.
Denk dat je 19 cent of 0,19 euro/99 cent of 0,99 euro bedoelde. Zo niet, dan kom ik bij jou gas halen :9.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boston88
  • Laatst online: 11-12-2023
EWK schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:22:
[...]

Zie het het vaker voorbij komen, maar check even je getallen: 0,19 cent en 0,99 cent lijkt me sterk.
Denk dat je 19 cent of 0,19 euro/99 cent of 0,99 euro bedoelde. Zo niet, dan kom ik bij jou gas halen :9.
Je hebt helemaal gelijk 8)7 €19cent per KW en voor gas €99cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
TallyO schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik heb het contract zojuist afgesloten en ik zie ingangsdatum 04-04-2022 staan bij de bevestigingspagina.

Edit:

[...]

Ze kunnen mij toch geen eenjarig contract opleggen? Ik heb zover ik weet nergens getekend. Ik ben net zoals vele anderen automatisch overgegaan naar Budget Energie na het faillissement van Fenor.
Zojuist heb ik 50 minuten gebeld met BE. Helaas geen succes. Fenor klanten kunnen pas per februari zonder boete overstappen en dus ook gebruik maken van de Mediamarkt acties. Het Mediamarkt contract gaat helaas wel per april in.

[ Voor 3% gewijzigd door TallyO op 19-01-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:23
Boston88 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Je hebt helemaal gelijk 8)7 €19cent per KW en voor gas €99cent.
Je bedoelt denk ik ¢19 en ¢99 want zo is het nog steeds niet duidelijk...

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethernety
TallyO schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Edit:

[...]

Kan het zijn dat het bij jou niet lukt omdat jouw contract nog 8 maanden loopt?

Ik heb zelf geen contact opgenomen met Budget Energie, maar was benieuwd of ik überhaupt wel in aanmerking zou komen voor een mediamarkt BE contract aangezien ik al bestaande klant ben bij BE. Gewoon geprobeerd en online aangemeld melden via de mediamarkt website. Zoals gezegd, uurtje later een email in de box met contract bevestiging, zie foto hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dJYelWh5w8cCg8eBUm_EqoZe-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ro6H1BJtiMeXVvWMkcp0Usp7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• water_escape
  • Laatst online: 29-09 09:15
Misschien rare vraag... maar waarom kiezen mensen in deze tijden voor een 3 jaar vast contract? Of annuleer je straks weer gewoon en betaal je de boete en geen welkomstbonus neem je voor lief?

Water-Escape

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:42
water_escape schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:26:
Misschien rare vraag... maar waarom kiezen mensen in deze tijden voor een 3 jaar vast contract? Of annuleer je straks weer gewoon en betaal je de boete en geen welkomstbonus neem je voor lief?
Precies dit. Het gaat inmiddels om zulke hoge tarieven dat de boete er makkelijk vanaf kan als je toch een goedkoper contract kunt krijgen.

Dit zijn de boetes:

€50 per product voor een contract waarvan de rest van de looptijd minder is dan 1,5 jaar.
€75 per product voor een contract waarvan de rest van de looptijd ligt tussen de 1,5 en 2 jaar.
€100 per product voor een contract waarvan de rest van de looptijd ligt tussen de 2 en 2,5 jaar.
€125 per product waarvan de rest van de looptijd langer is dan 2,5 jaar.

Zoals je ziet kun je dus na 1 jaar + 1 dag al overstappen met een boete van "maar" €150 in totaal. Er zijn hele bergen mensen waarbij het maandbedrag al met €150 is gestegen, dus dat kan er dan makkelijk vanaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

dehardstyler schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:31:
[...]

Precies dit. Het gaat inmiddels om zulke hoge tarieven dat de boete er makkelijk vanaf kan als je toch een goedkoper contract kunt krijgen.

Dit zijn de boetes:

€50 per product voor een contract waarvan de rest van de looptijd minder is dan 1,5 jaar.
€75 per product voor een contract waarvan de rest van de looptijd ligt tussen de 1,5 en 2 jaar.
€100 per product voor een contract waarvan de rest van de looptijd ligt tussen de 2 en 2,5 jaar.
€125 per product waarvan de rest van de looptijd langer is dan 2,5 jaar.

Zoals je ziet kun je dus na 1 jaar + 1 dag al overstappen met een boete van "maar" €150 in totaal. Er zijn hele bergen mensen waarbij het maandbedrag al met €150 is gestegen, dus dat kan er dan makkelijk vanaf. :)
Zijn die boetes overal hetzelfde? Ja, die boete is overal gemaximeerd op bovenstaande bedragen. Zie https://www.unitedconsume...eding-energiecontract.jsp voor uitleg.
Wel de misgelopen bonus er bij optellen natuurlijk trouwens. Dat is ook een verkapte opzegboete.

[ Voor 8% gewijzigd door ATS op 19-01-2022 15:36 . Reden: Eigen vraag beantwoord. ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
ATS schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Zijn die boetes overal hetzelfde?
Wel de misgelopen bonus er bij optellen natuurlijk trouwens. Dat is ook een verkapte opzegboete.
Wat vermeld staan zijn de maximale opzegvergoeding die zijn toegestaan door de ACM voor contracten met een vaste looptijd. In de contractvoorwaarden met een leverancier staan de exacte bedragen die voor jou gelden. Maar in de praktijk zie je bijna nooit dat een leverancier afwijkt van wat maximaal is toegestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethernety
water_escape schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:26:
Mijn huidige (jaar)contract loopt binnen 2 weken af en heb geen zin om ergens rond 2 euro per m3 gas te betalen en >50ct /kWh.

Ben geen expert op dit vlak maar m.i. blijft de huidige situatie op de energiemarkt koffiedik kijken. De verwachting dat de tarieven drastisch omlaag gaan is realistisch maar volgens mij niets minder dan speculatie - het kan alle kanten op gaan. De huidige MM tarieven zijn volgens mij de laagste (muv dagtarieven die mogelijkonder de streep uiteindelijk lager kunnen uitvallen). Nadeel is idd wel dat het MM/BE contract voor 3 jaar staat.

Gewoon de markt in de gaten houden. Mochten de tarieven alsnog kelderen, dan stap ik gewoon weer over. Boetes worden vaak deels vergoed door nieuwe energieleverancier - en zo niet, dan pech gehad. den dat ikzelf onder de streep hetzij voordeliger uit zal zijn, of minder 'verlies' pak. Al met al, ook deze scenario blijft uiteindelijk speculatie...

[ Voor 14% gewijzigd door Ethernety op 19-01-2022 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
[...]

Zijn die boetes overal hetzelfde?
Ja boetes zijn overal hetzelfde en ik heb inderdaad de welkomstbonus niet meegenomen. Maar in plaats van 1 maand terugverdientijd is het dan 3 maanden in mijn voorbeeld. Mochten de oude tarieven dus terugkomen (wat ik sterk betwijfel), dan is het dus slim om de welkomstbonus plus de boete gewoon te betalen, anders betaal je nog 1 jaar en 9 maanden teveel, maar reken daar maar niet op. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
Van die welkomstbonus bij BE van € 300,- voor 3 jaar wordt ieder jaar € 100,- met de jaarrekening verrekend. Na 3 jaar dus je welkomstbonus.

Dus na 1 jaar en 1 dag vertrekken mis je maar € 200,- van die bonus 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
MvdV75 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:08:
Van die welkomstbonus bij BE van € 300,- voor 3 jaar wordt ieder jaar € 100,- met de jaarrekening verrekend. Na 3 jaar dus je welkomstbonus.

Maar je zit na 1 jaar in een 'koude' periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
MvdV75 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:08:

Ahh dat is dan nog mooier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ripescut
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-05 11:20
Wellicht een extreem domme vraag over de MM BE aanbieding...er staat bij de prijsopbouw "Vermindering energiebelasting".

Is dit een prognose?...staat de belastingvermindering vast voor de volgende 3 jaar of wordt deze vermindering aangenomen door Mediamarkt alsof het niet tot een ander besluit kan komen volgend jaar of volgende regering of wanneer de energiemarkt weer veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Ripescut schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:11:
Wellicht een extreem domme vraag over de MM BE aanbieding...er staat bij de prijsopbouw "Vermindering energiebelasting".

Is dit een prognose?...staat de belastingvermindering vast voor de volgende 3 jaar of wordt deze vermindering aangenomen door Mediamarkt alsof het niet tot een ander besluit kan komen volgend jaar of volgende regering of wanneer de energiemarkt weer veranderd?
Die is voor iedereen hetzelfde en voor dit jaar in beton gegoten. :)
Maar die kan aanstaande 1 januari weer veranderen, ligt er een beetje aan wat de energietarieven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 30-09 10:22
Ripescut schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:11:

ik sloot in aug 2021 een 3 jaar tarief af voor eur 0.89/m3 all in. Ingangsdatum is 05-01-2022 en door die aanpassing van de heffingen is het all in eur 0.91/m3 geworden. in 2023 zal dit waarschijnlijk weer anders zijn doordat de heffingen anders kunnen zijn. Hetzelfde geldt voor kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000

Rico

Wie dit leest is gek....

Freek0416 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:09:
[...]

Maar je zit na 1 jaar in een 'koude' periode.
Ga je toch na 1 jaar en 3 maanden weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pythoon1977
lexuzu schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 06:57:
[...]

Gewoon even geduld hebben inderdaad. Het duurt een dag of drie na ingaan van het contract voordat een mijn VF omgeving helemaal functioneert. Inzicht in verbruik duurde bij mij vier dagen.
Waar ik gisteren nog een soort van foutmelding zag, zie ik nu dat ik geen recht heb op die extra korting.
Volgens mij hadden er hier meer mensen last van en moet ik alsnog gaan smeken bij de klantenservice, toch? Of moet ik langer wachten?
Wie heeft dit ook gehad? (dan hoef ik niet alles terug te zoeken :9 )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fbbilb5OOcLJ-OrY0AEjPcLdmGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iGl94ROOEgN2wEn6wnOfUyN0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanderlijn
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-05-2024
Hier een van de Bron energiecontract wat per 1-2 gaat eindigen (100 euro pm).
Situatie: nieuwbouwwoning 2018 (energieklasse A) met 12 zonnepanelen (opbrengst en verbruik bijna gelijk) en gezin met 3 pubers.
Nieuw variabel contract van 1-2 tot 1-7 o.b.v. €300 euro p.m. (gas €1,86 m3 en elektra normaaltarief € 0,43 en daltarief € 0,38).

Interessante aanbieding van de Bron gekregen van 3 jaar vast o.b.v. €225 pm (gas €1,36m3 en elektra normaaltarief € 0,33182 en daltarief € 0,26806).
Verwacht gasverbruik de komende 3 maanden is minimaal 500m3. Dus qua gas dan al een besparing van zo'n €250 (gelijk aan opzegboetes gas+elektra bij 3 jaar vast).
Is dit wat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Box-e2i5Tjcqz0V8AS9QpNLiR3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2ve2lV8WPKEWXH2QSWTwaaq.jpg?f=fotoalbum_large

Pluto

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ripescut
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-05 11:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wehEMkMxebrtx2nsUFus2_gM-Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zJfExuNIFXPBRylOXcBQnfll.jpg?f=user_large

Ingangsdatum 04-04-2022

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NlrC_VMTRuiOWioj7JAHqVKbANE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fO8nK6xMXCXbd8AYZoCI7JOu.jpg?f=user_large

Startdatum Verlenging 02-02-2022

Dacht YOLO, laat ik het eens proberen...neem aan dat de ingangsdatum van april ook de tarieven van april zijn van het MM BE contract en niet voor die tijd.
Nu heb ik niet echt een idee meer wat voor contract en tarieven ik heb in de tussenperiode.
Contact opnemen met BE of is dit nog ergens terug te vinden?

Edit: Gelukt, contract en tarieven zijn per 02-02-2022

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0PkqEXAkVpjI3eK7--6SmWgGrKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLLcNB6dKogKNO9IfQbPmU1f.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door Ripescut op 19-01-2022 17:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wjvh
  • Laatst online: 22:25
[...]

Zijn die boetes overal hetzelfde? Ja, die boete is overal gemaximeerd op bovenstaande bedragen. Zie https://www.unitedconsume...eding-energiecontract.jsp voor uitleg.
Ik heb nog steeds een vraag uit staan bij de ACM of een welkomsbonus niet in strijd is
met de maximale opzeg boete. Het anwoord post ik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:58
Tonkowonko schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:56:
[...]
Verwacht van wel, heb eigenlijk dezelfde vraag. Misschien dat iemand hier me kan vertellen of mijn berekening correct is? Lijkt me namelijk wel erg goedkoop tov huidige energie prijzen als je die cashback mee rekent!
Heb jij al iets meer kunnen uitvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
tunezz schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:22:
[...]

Kan iemand dit hier bevestigen? :? Het vervroegen van de leveringsdatum?
Uit eigen ervaring weet ik dat het werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Ripescut schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:51:
[Afbeelding]

Ingangsdatum 04-04-2022

[Afbeelding]

Dacht YOLO, laat ik het eens proberen...neem aan dat de ingangsdatum van april ook de tarieven van april zijn van het MM BE contract en niet voor die tijd.

Zie het al is ex belastingen
Nu heb ik niet echt een idee meer wat voor contract en tarieven ik heb in de tussenperiode.

[Afbeelding]
Hoe kom je aan deze lage tarieven?
Heb net ook via de mm be verlengt maar krijg niet die tarieven.

Zie het al het zijn prijzen ex belastingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuffles
  • Laatst online: 15-08 13:14
Ik heb in november een contract bij eneco afgesloten voor een verhuizing, waarvan de sleuteloverdracht 28dec was. Bij dit contract zat een tarief schema. Later blijkt dat ze de startdatum op 1 januari hadden gezet, en het warmtetarief direct bijna hebben verdubbeld. Kan ik hier wat tegen doen? Is wel erg zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-09 13:35
Rico schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:45:
[...]

Hoe kom je aan deze lage tarieven?
Heb net ook via de mm be verlengt maar krijg niet die tarieven.

Zie het al het zijn prijzen ex belastingen
Is inderdaad ex belastingen. Staat linksonder verstopt :P

Als ik het goed begrijp heeft het geen zin om met BE contact op te nemen voor eerdere levering (01-02-2022)?

[ Voor 14% gewijzigd door Plisson op 19-01-2022 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Plisson schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Is inderdaad ex belastingen. Staat linksonder verstopt :P

Als ik het goed begrijp heeft het geen zin om met BE contact op te nemen voor eerdere levering (01-02-2022)?
Heb ik dezelfde tarieven.
Moest anders bij BE Variabel per 01-02-2022 2,09euro per m3 voor gas betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09 23:09
Let op: Per 23/2/2022 gaat de €50 per contract van MM Budget veranderen naar een mediamarktbon(87,50 1malig per contract)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
Plisson schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Dat heeft wel zin.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
  • Laatst online: 22:25
[...]

Daar heb ik een vraag over lopen bij de ACM, Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Shuffles schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:50:
Ik heb in november een contract bij eneco afgesloten voor een verhuizing, waarvan de sleuteloverdracht 28dec was. Bij dit contract zat een tarief schema. Later blijkt dat ze de startdatum op 1 januari hadden gezet, en het warmtetarief direct bijna hebben verdubbeld. Kan ik hier wat tegen doen? Is wel erg zuur.
Stadsverwarming? Daar is weinig tegen te doen. Er lopen wel eea aan acties met handtekeningen inzamelingen etc. maar je bent gewoon de sjaak met SV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 07:35
Hopelijk komen er binnenkort weer nieuwe aanbiedingen… de winter is geen echte winter dit jaar.

[ Voor 92% gewijzigd door turkeyhakan op 19-01-2022 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
turkeyhakan schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:26:
Hopelijk komen er binnenkort weer nieuwe aanbiedingen… de winter is geen echte winter dit jaar.
De winter is nog geen maand oud en duurt meestal 3 maanden ;)

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
HereIsTom schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:50:
[...]

De winter is nog geen maand oud en duurt meestal 3 maanden ;)
Meestal 2 weken, ergens in die 3 maanden. Dan huur ik wel een huisje van het geld dat ik thuis op gas bespaar in die weken 🤪

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7MZMqSyLTMl2A7LIrTThhC6f_Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t257OxNhO1VjApSvBXIITLLe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
Ripescut schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:51:
[Afbeelding]

Ingangsdatum 04-04-2022

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik snap er niets meer van. Was jij trouwens al klant bij Budget Energie (overname Fenor) of liep je contract af bij een andere leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:30
Richard schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:01:
[...]
Ik hou dit nauwlettend in de gaten; ik zit met hetzelfde; ben naar Vattenfall gegaan voor (alle bedragen zijn om en nabij) E0,22kWh en E1,18M3 maar wegens hoge teruglevertarief Eneco (E0,46) daar een E-contract afgesloten... (uiteraard wel rekening houdende met E125 boete)
Ik heb de Algemene Voorwaarden van Vandebron doorgenomen en uit niets blijkt dat alleen gas onmogelijk is. Ik ga ze morgen maar eens bellen.
En misschien ook maar eens bij de ACM navragen, al heb ik geen idee of ze daar zo 1-2-3 een antwoord op kunnen/willen geven. Mijn 14 dagen bedenktijd loopt tot en met zaterdag, dus heel veel tijd heb ik helaas niet. En de financiële schade als Vandebron gelijk heeft (en ik de overstap doorzet) is groter dan het voordeel dat ik verwacht, dus ik wil het wel graag zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
Ethernety schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:23:
[...]

Kan het zijn dat het bij jou niet lukt omdat jouw contract nog 8 maanden loopt?

Ik heb zelf geen contact opgenomen met Budget Energie, maar was benieuwd of ik überhaupt wel in aanmerking zou komen voor een mediamarkt BE contract aangezien ik al bestaande klant ben bij BE. Gewoon geprobeerd en online aangemeld melden via de mediamarkt website. Zoals gezegd, uurtje later een email in de box met contract bevestiging, zie foto hieronder:

[Afbeelding]
Als ex-Fenor klant heb ik een variabel contract. Ze hebben een vreemde constructie bedacht voor deze groep: gas staat 1 jaar vast, maar energie is variabel. In het portaal zie ik wel variabel staan als contract. Nu ik erover terugdenk, probeerde die medewerker mij een broodje aap verhaal aan te smeren. Ik ga morgen weer eens bellen. Dat ze dit maar eens snel gaan uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:11
Pythoon1977 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Waar ik gisteren nog een soort van foutmelding zag, zie ik nu dat ik geen recht heb op die extra korting.
Volgens mij hadden er hier meer mensen last van en moet ik alsnog gaan smeken bij de klantenservice, toch? Of moet ik langer wachten?
Wie heeft dit ook gehad? (dan hoef ik niet alles terug te zoeken :9 )

Ik heb dit ook gehad. Levering begon 5 januari, daarna meerdere keren geprobeerd, ook deze melding gezien. Pas op 17 januari een mail gehad met als titel "Uw energieverbruik onder controle met Mijn Vattenfall".
Via link in mail ingelogd en daarna was het wel mogelijk. Daarna ook een bevestigingsmail ontvangen.

Inderdaad ook gehad, ingang contract

[Afbeelding]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:51
Vandaag via Oxxio mijn nieuwe tarief binnen gekregen na aflopen contract.
Nu dus via LosVast zoals dat heet.
Gas 1,45
Elec 0,32

Krijg ik vandaag telefoon van NLE waar ik vorig contract had afgesloten met de vraag of ik weer klant wil worden.
Gas 1,28
Elec 0,29

Morgen Oxxio maar eens bellen wat die me te bieden hebben...........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cmderks93
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 21:31
Vincent17 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:05:
Iemand ervaring met Nieuwe Stroom? https://www.nieuwestroom.nl/
Wat familieleden zitten hier en die hebben een zeer goedkoop stroom tarief.
Zeer late reactie, maar... Daar hebben wij ervaring mee, begin 2020 klant geworden. Veel goedkope stroom geleverd gekregen (zakelijk) volgens de uurprijs. Regelmatig een negatieve prijs. Gas ook (kaal) letterlijk voor een paar centen per m3. Echter dat was toen de wereld op z'n kop stond. Nu is het tegenovergestelde.... 's nachts goedkope stroom, overdag dure stroom. Gemiddeld valt deze stroomprijs nog wel wat mee. Over de gasprijs hebben we het maar niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-09 17:21
TallyO schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:27:
[...]

Als ex-Fenor klant heb ik een variabel contract. Ze hebben een vreemde constructie bedacht voor deze groep: gas staat 1 jaar vast, maar energie is variabel. In het portaal zie ik wel variabel staan als contract. Nu ik erover terugdenk, probeerde die medewerker mij een broodje aap verhaal aan te smeren. Ik ga morgen weer eens bellen. Dat ze dit maar eens snel gaan uitzoeken.
Als ex Fenor klant heb je bij BE een variabel contract dat je vanaf 30-1 kosteloos kan opzeggen. Alhoewel ook eerder kan. De prijs van stroom wordt iedere maand aangepast. Het gastarief blijft gehandhaafd op de prijs van Fenor +18 cent zolang je vast contract liep bij Fenor. Dus niet voor 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 12:19
Als ik op BE Media Markt mijn adresgegevens invult kan ik alleen uit stroom kiezen. Als ik dezelfde gegevens bij Budget Energie zelf invul, kan ik wel stroom & gas kiezen. Iemand anders hier ook last van?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 13:33
Ergens in Maart stap ik over naar - greenchoice. Die actie van de consumentenbond van afgelopen jaar. Hoe zit het nu met die eenmalige verminderde energiebelasting van de overheid. Krijg ik daar nu een deeltje van mij huidige leverancier, en dan volgend jaar van greenchoice de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
robbies schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 23:01:
[...]

Als ex Fenor klant heb je bij BE een variabel contract dat je vanaf 30-1 kosteloos kan opzeggen. Alhoewel ook eerder kan. De prijs van stroom wordt iedere maand aangepast. Het gastarief blijft gehandhaafd op de prijs van Fenor +18 cent zolang je vast contract liep bij Fenor. Dus niet voor 1 jaar.
Eerst maar eens afwachten wat de stroomprijs gaat doen bij BE, de gasprijs die ik nu heb is erg laag vergeleken alle prijzen die ik nu overal zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-09 22:27
Mike-Nikon schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:32:
Vandaag via Oxxio mijn nieuwe tarief binnen gekregen na aflopen contract.
Nu dus via LosVast zoals dat heet.
Gas 1,45
Elec 0,32

Krijg ik vandaag telefoon van NLE waar ik vorig contract had afgesloten met de vraag of ik weer klant wil worden.
Gas 1,28
Elec 0,29

Morgen Oxxio maar eens bellen wat die me te bieden hebben...........
Hoi Mike,

Met 1,45 neem ik aan dat je het all in tarief per kuub bedoelt.
Als ik zo reken zou je qua gas 18 cent per kuub meer kwijt zijn t.o.v. de laagste aanbieding (in mijn geval 1,27 bij budget) in de tabel van CAB.
Oftewel overweeg ik in dit geval toch voorlopig bij Oxxio te blijven.
Ik ben zelf tikkeltje huiverig om de overstap voor 3 jaar naar budget te doen.

Laat je mogelijk ook weten wat Oxxio je kan aanbieden mocht je een goede deal krijgen?

[ Voor 5% gewijzigd door Mac-Mar op 20-01-2022 07:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
Dacuuu schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 23:11:
Ergens in Maart stap ik over naar - greenchoice. Die actie van de consumentenbond van afgelopen jaar. Hoe zit het nu met die eenmalige verminderde energiebelasting van de overheid. Krijg ik daar nu een deeltje van mij huidige leverancier, en dan volgend jaar van greenchoice de rest?
Ja dat wordt op dagbasis berekend en per leverancier op de eindnota verwerkt met je verbruik.
Pagina: 1 ... 140 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4