Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 139 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.923 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:42
gizmo9003 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:48:
[...]

Ik heb een aantal pagina's terug gelezen, maar vind geen methode om dit te 'omzeilen' ?
MvdV75 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:09:
[...]

Dus ben ook wel benieuwd naar het “trucje” voor nieuwe klanten
Het staat hier en hier.

[ Voor 46% gewijzigd door RichieB op 16-01-2022 16:14 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:15
MM BudgetEnergie kan je geen berekening doen met terug lever vergoeding...Lastig berekenen dan weer.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 11:42
Bedankt maar:

- We hebben 1 jaar verlenging gedaan
- En daarna de 3jaar MM budget afgesloten

Morgen maar even bellen om de verlenging eruit te gooien en de MM budget naar 01-02-2022 te trekken
hopelijk lukt dat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Chris.nl schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:40:
[...]

Precies, en dat probleem wordt ergens doorberekend. De prijzen zullen volgens mij dus minder hard dalen dan gedacht.
"Dan gedacht": wie denkt dat dat precies? De een denkt dat het na de winter alleen maar verder stijgt, de ander dat het stabiel blijft, weer een ander dat het een beetje daalt, weer een ander dat het significant daalt.

Het is koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:40:
[...]
Precies, en dat probleem wordt ergens doorberekend. De prijzen zullen volgens mij dus minder hard dalen dan gedacht.
Dat zou zeker het geval zijn als er maar 1 aanbieder is. Bij meerdere aanbieders komt er toch wel meer concurrentie om de hoek kijken. En grote partijen als Vattenfall hoeven elektra niet in te kopen, die maken het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denzel1990
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-08 09:38
kevertje1977 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:34:
[...]

Hoe weet je zeker dat het op 21-2-2022 ingaat ?
Want ik lees op de site dat het op 15-4-2022 in zal gaan.
Contract bij vriendin loopt 1-2-2022 af, dus als mediamarkt-BE op 1-2-2022 ingaat dan ga ik daarvoor.
Staat in de leveringsovereenkomst die ik ontvangen heb gelijk na het afsluiten en is ook al bijgewerkt in mijnbudgetthuis omgeving. Het is wel wat vreemd idd gezien wat ze op de site aangeven. Uberhaupt dat deze constructie als bestaande klant werkt. Maar goed, alles lijkt in orde tot nu toe.

[ Voor 0% gewijzigd door denzel1990 op 16-01-2022 18:15 . Reden: woord dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 21:40
denzel1990 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:12:
[...]

Staat in de leveringsovereenkomst die ik ontvangen heb gelijk na het afsluiten en is ook al bijgewerkt in mijnbudgetthuis omgeving. Het is wel wat vreemd idd gezien wat ze op de site aangeven. Uberhaupt dat deze constructie als bestaande klant werkt. Maar goed, alles lijkt in orde tot nu toe.
De voorwaarden wel gelezen? Niet dat ze je tot april de actuele variabele tarieven rekenen ofzo…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricAlex
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 21:08
frumper schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:47:
Wachten loont!
Waar ik vorige week een vaste prijs van 1.74 voor gas had bij Budgetenergie om te verlengen, staat deze nu op 1.52 voor 1 jaar vast.
Gisteren zelfde aanbod. van BE: € 1,52 /m3 gas 1 jaar vast
Ik weet niet meer exact wat ze eerder per m3 aanboden. Maar wel dat er vrijdag nog € 109, - per maand stond en gister ineens € 95, - per maand, voor 1 jaar vast.
(Met later nog € 300,- korting te verrekenen aan het eind van de rit.)
Dat betekent voor mij uiteindelijk een stijging van € 9,- per maand dit jaar.
Ik heb het maar geaccepteerd, ingaande op 2-2-2022.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5AAikWZB-PVSQB1kVxq3y-vv4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wh2Xw5jJJGVXZVvi4hShO9l2.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8dnsuI1FfFTCzFltcMt2DVHpDU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LRYE80iSdXP7sC3Y5FxyGgO2.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-04 19:05
Bij mijn schoonouders loopt op 8 maart het 1 jarig contract bij oxxio af. Ik heb geen idee wat ze daarna moeten gaan betalen. Heeft iemand anders ervaring met oxxio na het verlopen van het contract?
Ik ben al aan het rondkijken en gelukkig is hun verbruik erg laag 250m3 en 1600 kWh.
Op gaslicht.com zag ik wel een leuke aanbieding met een hoog m3 en kWh tarief maar een flinke welkomsbonus. Omdat hun verbruik erg laag is is dit misschien wel interessant door de hoge welkomsbonus. Of zie ik iets verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qe6I03OSG_Kfs13lV-Y7eE7b9Zk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xg6eYBVn4Va4YwtzBAHEIvWx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Billie! schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:26:
Bij mijn schoonouders loopt op 8 maart het 1 jarig contract bij oxxio af. Ik heb geen idee wat ze daarna moeten gaan betalen. Heeft iemand anders ervaring met oxxio na het verlopen van het contract?
Ik ben al aan het rondkijken en gelukkig is hun verbruik erg laag 250m3 en 1600 kWh.
Op gaslicht.com zag ik wel een leuke aanbieding met een hoog m3 en kWh tarief maar een flinke welkomsbonus. Omdat hun verbruik erg laag is is dit misschien wel interessant door de hoge welkomsbonus. Of zie ik iets verkeerd?

[Afbeelding]
Je zou ook nog even naar Coolblue-Energie kunnen kijken, daar heb je geen last van bonussen en onderaan de streep vrijwel dezelfde kosten. Nadeel is de start per 1 april…

Check anders ook even de Excel-sheet van @Cap. Dan kun je het verbruik invullen en zie je direct welke opties interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
__xeno__ schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:46:
[...]

Ik heb net het verlengaanbod voor 1,74 geaccepteerd eergisteren, wanneer is dat nieuwe aanbod "live" gegaan?
Ik dus ook. Krijg ook geen "aanbod" meer te zien om te verlengen. Wellicht binnen de 14 dagen canceled en dan nieuw aanbod.....maar ze zijn natuurlijk niet verplicht om ook dat betere aanbod dan weer te doen?
Vraag me af of nog zin heeft om te vragen aan klantenservice ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:23
ElectricAlex schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:17:
[...]

Gisteren zelfde aanbod. van BE: € 1,52 /m3 gas 1 jaar vast
Ik weet niet meer exact wat ze eerder per m3 aanboden. Maar wel dat er vrijdag nog € 109, - per maand stond en gister ineens € 95, - per maand, voor 1 jaar vast.
(Met later nog € 300,- korting te verrekenen aan het eind van de rit.)
Dat betekent voor mij uiteindelijk een stijging van € 9,- per maand dit jaar.
Ik heb het maar geaccepteerd, ingaande op 2-2-2022.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb exact hetzelfde inderdaad! Misschien toch maar vastzetten. Wellicht regelen dat ik gas enkel kan doen.
Ga per 01/02 over naar PowerPeers tegen 0,32 per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:52
rube schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:22:
[...]

Ik dus ook. Krijg ook geen "aanbod" meer te zien om te verlengen. Wellicht binnen de 14 dagen canceled en dan nieuw aanbod.....maar ze zijn natuurlijk niet verplicht om ook dat betere aanbod dan weer te doen?
Vraag me af of nog zin heeft om te vragen aan klantenservice ofzo?
Hmm. Ik ben ook van plan te annuleren en dan wachten op dat nieuwe aanbod. Wil je me op de hoogte houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 11:42
Situatie :

budgetenergie liep af per 01-02-2022
ik had budgetenergie 1jaar verlenging afgesloten maar op jullie advies een budgetenergie 3 jaar-mediamarkt afgesloten.

gechat met ze en ze hebben de 1 jaar verlenging eruit gehaald en de 3 jaar mediamarkt gaat per 01-02-2022 in!

In de welkomstbrief staan de inclusief tarieven :
Electra Normaal: 0,29680
Electra Dal : 0,25324
Gas : 1,27621

Mijn oude tarieven :
electra normaal: 0,21516
electra dal : 0,20306
Gas: 0,71943

[ Voor 36% gewijzigd door kevertje1977 op 17-01-2022 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-09 15:46
kevertje1977 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:09:
Situatie :

ik had budgetenergie 1jaar verlenging afgesloten maar op jullie advies een budgetenergie 3 jaar-mediamarkt afgesloten.

gechat met ze en ze hebben de 1 jaar verlenging eruit gehaald en de 3 jaar mediamarkt gaat per 01-02-2022 in!

Mijn oude tarieven :
electra dal : 0,203

Hoe kan het dat stroom zoveel lager is dan wanneer ik het op de website aanvraag?
Is dit omdat ik dan geen gas afneem?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9Nl7HfV2avnGcEkSsgE__pC-F4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XVe4r0RtzYMXZR6cmubIqKQr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Sacrada op 17-01-2022 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rube
  • Nu online
kevertje1977 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:09:
Situatie :

Mijn oude tarieven :
electra dal : 0,20306
Gas: 0,71943
Thanks - ik wil dat ook proberen maar nu niemand beschikbaar voor de chat. Ik heb al wel verlengd, maar de Mediamarkt aanbieding nog niet afgesloten, vraag me af of dat dat nodig is of ze dat niet gewoon rechtstreeks/zelf kunnen doen.
Straks dan nog maar even proberen of er iemand op de chat beschikbaar is.
@__xeno__ zie dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:13
Contract bij BE maar weer geannuleerd. Ondanks dat er uit hun eigen berekening kwam dat ik €9 per maand terug zou krijgen, willen ze dat ik €146,- per maand ga betalen. Ik mocht het maximaal 10% naar beneden stellen. Sorry maar ik ga echt geen €1560,- in een potje bij een energie maatschappij stallen.

Huidig contract loopt op 01-04 af, denk dat ik ga kijken voor een variabel contract met een hoge terugleververgoeding. Gasverbruik is toch laag vanaf april, en er wordt al weer lekker teruggeleverd.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-09 22:57
Zojuist nog even gechat met BudgetEnergie over het mediamarkt-aanbod en of dat ook voor enkel gas zou kunnen. Dat kan zeggen ze, maar dan moet je beide aanvragen en daarna de elektra annuleren. :?

Dat klinkt nogal vaag... iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:39
insomniac schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:57:
Contract bij BE maar weer geannuleerd. Ondanks dat er uit hun eigen berekening kwam dat ik €9 per maand terug zou krijgen, willen ze dat ik €146,- per maand ga betalen. Ik mocht het maximaal 10% naar beneden stellen. Sorry maar ik ga echt geen €1560,- in een potje bij een energie maatschappij stallen.

Huidig contract loopt op 01-04 af, denk dat ik ga kijken voor een variabel contract met een hoge terugleververgoeding. Gasverbruik is toch laag vanaf april, en er wordt al weer lekker teruggeleverd.
Heb je daar contact met BE over gehad? Meestal kan dat via een email of vraag op website en korte uitleg makkelijk aangepast worden. Wellicht niet helemaal zoals je wilt, maar ze komen je vaak een heel stuk tegemoet.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingess
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
ThunderStorm schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:20:
Zojuist nog even gechat met BudgetEnergie over het mediamarkt-aanbod en of dat ook voor enkel gas zou kunnen. Dat kan zeggen ze, maar dan moet je beide aanvragen en daarna de elektra annuleren. :?

Gewoon proberen zou ik zeggen. Je hebt 14 dagen bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
ThunderStorm schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:20:

En laat het hier even weten :).
Hun gasprijs (1,27 geloof ik) is "netjes" . En dan stroom bij Eneco of Innova ofzo met hoge teruglever vergoeding.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:13
evleerdam schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:23:
[...]

Heb je daar contact met BE over gehad? Meestal kan dat via een email of vraag op website en korte uitleg makkelijk aangepast worden. Wellicht niet helemaal zoals je wilt, maar ze komen je vaak een heel stuk tegemoet.
jazeker, ik heb contact gehad met ze. Ik heb ook netjes de berekening laten zien. Met uiteraard de gegevens van de afgelopen jaren erbij, maar ze wilden er niet aan. Ik had best €20 a €30 willen betalen per maand, maar 130 was toch echt te veel.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
rube schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:52:
[...]

Thanks - ik wil dat ook proberen maar nu niemand beschikbaar voor de chat. Ik heb al wel verlengd, maar de Mediamarkt aanbieding nog niet afgesloten, vraag me af of dat dat nodig is of ze dat niet gewoon rechtstreeks/zelf kunnen doen.
Straks dan nog maar even proberen of er iemand op de chat beschikbaar is.
@__xeno__ zie dit.
Dat wordt ook mijn route! Dankje voor de tag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:27
Ik vraag me af of de MM BE aanbieding voor mij handig is. Met 600kWh/400m3 gas verbruik voor 3 jaar. Wanneer de gasprijzen zouden dalen en ik zou opzeggen (met 250 euro boete) is het lastiger inschatten dan wanneer iemand 1000m3 verbruikt per jaar.

Met de mensen die via de chat de BE verlenging annuleren en dan kiezen voor de MM BE, kunnen ze dan wel een andere ingangsdatum regelen? Mijn contract loopt 4 februari af. Chatten jullie via de website van BE, want ik op de site van MM BE zie ik alleen een terugbelverzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
Via de telefoon het oude verlengaanbod opgezegd, maar ik kon geen gebruik maken van het MM aanbod. Dan moest ik even langs de winkel. Chat is nog overbelast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Binnetie schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:54:
Ik vraag me af of de MM BE aanbieding voor mij handig is. Met 600kWh/400m3 gas verbruik voor 3 jaar. Wanneer de gasprijzen zouden dalen en ik zou opzeggen (met 250 euro boete) is het lastiger inschatten dan wanneer iemand 1000m3 verbruikt per jaar.

Met de mensen die via de chat de BE verlenging annuleren en dan kiezen voor de MM BE, kunnen ze dan wel een andere ingangsdatum regelen? Mijn contract loopt 4 februari af. Chatten jullie via de website van BE, want ik op de site van MM BE zie ik alleen een terugbelverzoek.
De ingangsdatum kun je na afsluiten contract zelf via de website aanpassen naar een datum die minimaal 35 dagen in de toekomst ligt. Voor die specifieke actie hoef je dus niet te chatten of te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-09 22:27
insomniac schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:57:

Dit houd mij dus ook een beetje tegen om budget MM af te sluiten. Het prijsverschil is naar mijn mening té groot (wanneer ik de sheet van CAP bestudeer) Aangezien er diverse maatschappijen zijn omgevallen heb ik de voorkeur meer voor een partij als Oxxio waar ik tot eind februari nog een contract heb. De markt is zo grillig dat ik ook enigzins huiverig ben om vanaf 1 april maandelijks 200 euro over te maken. Hoewel ik voor mijn alles in 1 pakket wel al klant ben van Budget :)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Google spreadsheet met energieprijzen bijgewerkt.

Het tarief van Coolblue Energie 1 jr vast is weer behoorlijk gestegen, met name gas.
Het tarief van Budget Energie via Gaslicht.com is juist iets gedaald, en de welkomstbonus is iets gestegen.

Ik heb de recente wijzigingen gemarkeerd met een kleurtje: rood is ongunstig, groen gunstig.

Heb je ergens nog een goede aanbieding gezien voor NIEUWE klanten, geef het door. :)
Graag met links naar de prijzen en/of de kale tarieven en bonussen. Het is allemaal handwerk dus kost veel tijd.

Zie je ergens een fout? Geef het ook door.

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 17-01-2022 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
Net contact opgenomen met Budget.

Per 01/02 loop ik uit mijn tijdelijke contract bij Budget (als ex-Fenor klant).
Na wat speurwerk heb ik tot nu toe het volgende:

PowerPeers (in bedenktijd)
- Normaal 0,329716 / kWh
- Modelcontract met variabele prijs (wijziging prijs op 1 juli/1 jan)

Budget Energie (verlengingsaanbod)
- Normaal 0,41949 / kWh Dal: 0,37109 / kWh
- Gas 1,52569 / m3
- 1 jarig contract

Budget Energie (Gas Only)
- Gas 1,45 / m3
- 1 jarig contract

Twijfel nu nog steeds of ik niet gewoon de 3-jarige MM deal moet pakken.. maar de lange looptijd en daarbij horende opzegboete houd mij tegen.. Deze deal kan per 01/02 ingaan.

[ Voor 5% gewijzigd door -Muncky- op 17-01-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Via gaslicht.nl is Innova goedkoper dan BudgetEnergie. Ook Eneco is daar stuk goedkoper dan op de sheet staat.

Voordeel bij Gaslicht is dat je bij BudgetEnergie wel de terug lever vergoeding kan laten mee berekenen, op hun eigen website niet.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-09 12:25
tilhen schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 01:17:
Ik ben het even helemaal kwijt.

Omdat ik bang was voor (nog) hogere tarieven per 1 januari, heb ik op 31 december om 23:30 een contract afgesloten bij Budget Energie 1 jaar vast met 300 euro welkomstpremie.

Onderstaande tarieven per mail gekregen hierop:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nu heb ik al een tijd een contract met variabele tarieven bij Engie.
Vanavond ingelogd omdat ik de jaarafrekening gekregen heb. Nu schrok ik van het voorgestelde nieuwe termijnbedrag. Veel lager dan het termijnbedrag bij het Budget Energie wat ik afgesloten had.
Gekeken wat de huidige variabele tarieven zijn bij mijn huidige Engie contract.

[Afbeelding]

Veel lager dus. Deze bedragen doorgerekend met het verbruik van 2021 en dan kom ik ook ongeveer uit op het nieuwe voorgestelde termijnbedrag.

Nu heb ik 14 dagen bedenktijd en zijn nog (net) niet om. Zit dus nu te denken of het verstandig is om het Budget Energie contract nog te annuleren.
Scheelt dik 200 euro per maand, dus die welkomstpremie gaat dit ook niet opvangen.
Risico is natuurlijk dat het nog verder stijgt. Maar als dit pas op 1 juli gebeurd, heb ik al 5 maanden heel wat bespaart. (nieuwe contract zou 4-2 in gaan).
Als ik momenteel 1 jaar vast bij Budget uit laat rekenen is het ook alweer gezakt tov 31-12.

Ik kan mij alleen niet voorstellen dat een variabel contract zoveel goedkoper is dan 1 jaar vast, dus heb ik het idee dat ik iets over het hoofd zie.
Mijn Engie 2 jarig contract is afgelopen per 14-01-2022.
De nieuwe prijzen (modelcontract / flexibel) bij mij zien er heel anders uit. :(

Alle gegevens uit de Engie app:
2-12-2021 3-1-2022 17-1-2022
Normaaltarief kWh €0,22903 €0,16007 €0,77925
Daltarief kWh €0,21024 €0,14128 €0,59528
Terug gelijk

Gas m3 €0,8157 €0,83513 €2,75730

Zulke verhogingen heb ik nog niet voorbij zien komen, nu is dit enkel in de Engie app, dus misschien word het nog aangepast, want ik zie bij @tilhen hele andere bedragen.
Zo niet dan denk ik dat ik niet lang klant meer bij Engie ben.
Ik gebruik trouwens nauwelijks stroom (400kWh) , vooral gas (590m3).
Maar ik ben nu gestart met veel meer pellets stoken, en dan kan ik ook nog meer gas naar stroom verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

water_escape schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:26:
Via gaslicht.nl is Innova goedkoper dan BudgetEnergie. Ook Eneco is daar stuk goedkoper dan op de sheet staat.
Wat is er goedkoper bij Gasenlicht dan in de sheet? Ik kom via Gaslicht.com op precies hetzelfde bedrag uit: 2724,18 euro.

Eneco Hollandse Wind en Zon + Aardgas Vast 1 jaar komt ook op precies hetzelfde bedrag uit als in de sheet: 2884,08 euro.

Voer jij je eigen verbruik in bij Gaslicht.com en niet in de sheet? Zie noot 3 in de sheet: "Welkomstbonus kan varieren obv opgegeven verbruik (hoger verbruik = vaak hogere bonus)"

En kijk ook naar de netwerkkosten van jouw netbeheerder, zie noot 1 in de sheet.

[ Voor 47% gewijzigd door Cap op 17-01-2022 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:41
DjAntoon schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:28:
[...]

Mijn Engie 2 jarig contract is afgelopen per 14-01-2022.
De nieuwe prijzen (modelcontract / flexibel) bij mij zien er heel anders uit. :(

Alle gegevens uit de Engie app:
2-12-2021 3-1-2022 17-1-2022
Normaaltarief kWh €0,22903 €0,16007 €0,77925
Daltarief kWh €0,21024 €0,14128 €0,59528
Terug gelijk

Gas m3 €0,8157 €0,83513 €2,75730

Zulke verhogingen heb ik nog niet voorbij zien komen, nu is dit enkel in de Engie app, dus misschien word het nog aangepast, want ik zie bij @tilhen hele andere bedragen.
Zo niet dan denk ik dat ik niet lang klant meer bij Engie ben.
Ik gebruik trouwens nauwelijks stroom (400kWh) , vooral gas (590m3).
Maar ik ben nu gestart met veel meer pellets stoken, en dan kan ik ook nog meer gas naar stroom verplaatsen.
Volgens mij is dit al meerder keren voorbij gekomen. Bij mijzelf gaf de app dit ook aan en 2x in de chat werd me hier naar verwezen maar eigenlijk wisten ze het niet.
Dit is wel de bevestiging dat de prijzen inderdaad zo hoog worden, ik had nog ergens wat hoop dat je dan in (ook) eerder genoemde variabele prijzen zou vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
-Muncky- schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:22:

Per 01/02 loop ik uit mijn tijdelijke contract bij Budget (als ex-Fenor klant).
Na wat speurwerk heb ik tot nu toe het volgende:

PowerPeers (in bedenktijd)
- Normaal 0,329716 / kWh
- Modelcontract met variabele prijs (wijziging prijs op 1 juli/1 jan)

- Normaal 0,41949 / kWh Dal: 0,37109 / kWh
- Gas 1,52569 / m3
- 1 jarig contract

Budget Energie (Gas Only)
- Gas 1,45 / m3
- 1 jarig contract

Twijfel nu nog steeds of ik niet gewoon de 3-jarige MM deal moet pakken.. maar de lange looptijd en daarbij horende opzegboete houd mij tegen.. Deze deal kan per 01/02 ingaan.
Waar krijg jij die 1,45/m3 gas only vandaan? Ik kreeg een voorstel van 1,52 (waarvan nu de bedenktijd nog loopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

ThunderStorm schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:33:
[...]

Waar krijg jij die 1,45/m3 gas only vandaan? Ik kreeg een voorstel van 1,52 (waarvan nu de bedenktijd nog loopt)
Dat is een verlengaanbod. Zie:
-Muncky- schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:22:

[ Voor 27% gewijzigd door EWK op 17-01-2022 14:49 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
EWK schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Dat is een verlengaanbod. Zie:

[...]
Nee, zijn verlengingsaanbod was ook 1,52 schrijft hij.
Gasonly is nog 7ct lager schrijft hij daarna....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
  • Laatst online: 11-09 10:00
Ik zit bij Vattenfall, al jaren. Tot de dag van vandaag weet ik nog steeds niet waar ik aan toe ben met betrekking tot de verhoging van de tarieven.
Ik kan uiteraard zoeken wat een nieuwe klant bij hen betaald, maar een bestaande klant met 25% korting ?
Geen idee.

Nieuwe klant
Dubbel tarief
Normaal stroom €0,444542 per kWh
Dal stroom €0,405822 per kWh

Gas €1,993862 per m³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:21
Spinner schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:17:
Ik zit bij Vattenfall, al jaren. Tot de dag van vandaag weet ik nog steeds niet waar ik aan toe ben met betrekking tot de verhoging van de tarieven.
Ik kan uiteraard zoeken wat een nieuwe klant bij hen betaald, maar een bestaande klant met 25% korting ?
Geen idee.

Nieuwe klant
Dubbel tarief
Normaal stroom €0,444542 per kWh
Dal stroom €0,405822 per kWh

Gas €1,993862 per m³
Ik neem toch aan dat dit te zien is in MijnVattenfall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
robbies schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:23:
[...]

Ik neem toch aan dat dit te zien is in MijnVattenfall?
Daar staat de oude prijs.
€ 0,216820 per kWh (25% Blijven Loont)
En gas : € 1,258787 per m³ .. Deze lijkt hoger, in mijn herinnering kostte gas €0,81 per kuub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
fevo-1190 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:12:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding] beter lukt niet(telefoon) als je erop klik is die vrij duidelijk volgens mij.
Ik heb geprobeerd dit contract bij Gulf Gas and Power ZZP 4 jaar aan te vragen. De medewerker die ik zojuist sprak was vrij kundig, maar vertelde mij dat ze sinds 15 december geen vaste contracten meer aanbieden die voor 1 april ingaan. Ik kreeg wel een aanbieding met dezelfde tarieven die in de sheet van Cap staan, maar ingangsdatum is 1 april..
Helaas..

[ Voor 3% gewijzigd door banaan-X op 17-01-2022 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W. Coumans
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 19:38
Mijn jaarcontract bij Essent loopt 3 februari af. Ik wilde in eerste instantie voor Frank energie gaan maar deins een beetje terug van de ervaringen die ik erover lees van mensen die er achteraf toch spijt van hebben. In mijn zoektocht ben ik bij het model contract van Budget energie uitgekomen. Ik wilde dit vandaag aanvragen maar de helpdeskmedewerker vertelde dat ze nog een contractvorm hebben namelijk een variabel contract waarvan de prijzen maandelijks wijzigen. Hierbij kopen ze aan het begin van de maand energie in en communiceren de nieuwe prijzen dan rond de 12de v/d maand naar de klant. De actuele prijzen hiervan staan niet op hun site maar ze vertelde me dat gas €2,11** /m3 en stroom ong. €0,50 (heeft ze niet exact opgezocht) kost. Het nadeel is dat je niet tussen het modelcontract en variabel contract kunt switchen. Alleen van één van beide naar een jaarcontract.

Prijzen Essent; €2,2382 /m3, €0,5049 /kWh
Prijzen BE (model); €1,7784 /m3, €0,4583 /kWh

Ik denk dat ik voorlopig nog even bij Essent blijf zitten en elke maand (na de 12de) even naar Budget energie bel om naar hun nieuwe prijzen van het variabele contract te vragen. En op basis daarvan neem ik een beslissing. Echter moet ik vóór eind mei zijn overgestapt van Essent omdat ik dan evenveel stroom heb verbruikt als opgewekt (cijfers 2021). Vanaf dat moment lever ik alleen nog terug (t/m sept.) en daar krijg ik bij Essent maar €5,50 ct /kWh voor.

Het blijft moeilijk om een financieel zo slim mogelijke beslissing te nemen. Met mijn verbruik (300 m3, 400 kWh) is het 3 jarige contract van MM BE ook erg interessant met NETTO €7,81 /mnd (vs. €11,- /mnd in '21) echter wil ik me eigenlijk nu niet voor 3 jaar binden omdat als de prijzen straks dalen het nog goedkoper kan en omdat het nog zo onzeker is wat er nu met het salderen gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Nu online
__xeno__ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:12:
Via de telefoon het oude verlengaanbod opgezegd, maar ik kon geen gebruik maken van het MM aanbod. Dan moest ik even langs de winkel. Chat is nog overbelast.
De chat was voor mij vandaag onbereikbaar, dus Ik heb geprobeerd om de BE via de MM site te regelen, zonder dat ik de verlenging die ik afgelopen vrijdag in gang had gezet al had geannuleerd,
Maar daarop kreeg ik de volgende email:
Fijn dat u uw contract bij ons wilt verlengen! Helaas is verlengen voor u op dit moment nog niet mogelijk, omdat uw huidige contract nog langer dan 8 maanden loopt. Wij kunnen uw verzoek daarom niet verder in behandeling nemen.
Morgen dus toch eerst maar even proberen te bellen om de verlenging te annuleren of kijken hoe ik de BE MM kan regelen (voor 2-4)? Heb niet zoveel zin om naar een MM te gaan, zit ik niet echt vlak bij in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:06
W. Coumans schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:34:
Mijn jaarcontract bij Essent loopt 3 februari af. Ik wilde in eerste instantie voor Frank energie gaan maar deins een beetje terug van de ervaringen die ik erover lees van mensen die er achteraf toch spijt van hebben. In mijn zoektocht ben ik bij het model contract van Budget energie uitgekomen. Ik wilde dit vandaag aanvragen maar de helpdeskmedewerker vertelde dat ze nog een contractvorm hebben namelijk een variabel contract waarvan de prijzen maandelijks wijzigen. Hierbij kopen ze aan het begin van de maand energie in en communiceren de nieuwe prijzen dan rond de 12de v/d maand naar de klant. De actuele prijzen hiervan staan niet op hun site maar ze vertelde me dat gas €2,11** /m3 en stroom ong. €0,50 (heeft ze niet exact opgezocht) kost. Het nadeel is dat je niet tussen het modelcontract en variabel contract kunt switchen. Alleen van één van beide naar een jaarcontract.

Ik denk dat ik voorlopig nog even bij Essent blijf zitten en elke maand (na de 12de) even naar Budget energie bel om naar hun nieuwe prijzen van het variabele contract te vragen. En op basis daarvan neem ik een beslissing. Echter moet ik vóór eind mei zijn overgestapt van Essent omdat ik dan evenveel stroom heb verbruikt als opgewekt (cijfers 2021). Vanaf dat moment lever ik alleen nog terug (t/m sept.) en daar krijg ik bij Essent maar €5,50 ct /kWh voor.

Het blijft moeilijk om een financieel zo slim mogelijke beslissing te nemen. Met mijn verbruik (300 m3, 400 kWh) is het 3 jarige contract van MM BE ook erg interessant met NETTO €7,81 /mnd (vs. €11,- /mnd in '21) echter wil ik me eigenlijk nu niet voor 3 jaar binden omdat als de prijzen straks dalen het nog goedkoper kan en omdat het nog zo onzeker is wat er nu met het salderen gaat gebeuren.
Denk je niet dat alle winst die je de rest van het jaar zou kunnen hebben met lagere tarieven na overstappen al zijn verdampt in de twee a drie koude maanden die je bij Essent blijft tegen de woeker tarieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
rube schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:19:
[...]

De chat was voor mij vandaag onbereikbaar, dus Ik heb geprobeerd om de BE via de MM site te regelen, zonder dat ik de verlenging die ik afgelopen vrijdag in gang had gezet al had geannuleerd,
Maar daarop kreeg ik de volgende email:

[...]

Morgen dus toch eerst maar even proberen te bellen om de verlenging te annuleren of kijken hoe ik de BE MM kan regelen (voor 2-4)? Heb niet zoveel zin om naar een MM te gaan, zit ik niet echt vlak bij in de buurt.
Zat jij nog in een vast contract? Mijn contract was afgelopen en zit nu in de variabele tarieven, ik kon wel gewoon verlengen via de mm site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Nu online
@__xeno__ Ja, ik zit nog in een vast contract en had net verlengd voor 12 maanden begin feb., dus dat zal het zijn. Maar dat kan ik nog annuleren (14 dagen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Cap schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:05:
Google spreadsheet met energieprijzen bijgewerkt.

Het tarief van Coolblue Energie 1 jr vast is weer behoorlijk gestegen, met name gas.
Het tarief van Budget Energie via Gaslicht.com is juist iets gedaald, en de welkomstbonus is iets gestegen.

Ik heb de recente wijzigingen gemarkeerd met een kleurtje: rood is ongunstig, groen gunstig.

Heb je ergens nog een goede aanbieding gezien voor NIEUWE klanten, geef het door. :)
Graag met links naar de prijzen en/of de kale tarieven en bonussen. Het is allemaal handwerk dus kost veel tijd.

Zie je ergens een fout? Geef het ook door.
2e update van de dag: alweer een verhoging van de welkomstbonus Budget Energie van 280 naar 320, Innova Energie van 235 naar 290 en Gewoon Energie (handelsnaam Innova) van 225 naar 280. Gaat lekker zo. Maar als ze nou eens gewoon de tarieven / vastrecht wat omlaag schroeven ipv die einde looptijd bonussen.... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Spinner schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:42:
[...]

Daar staat de oude prijs.
€ 0,216820 per kWh (25% Blijven Loont)
En gas : € 1,258787 per m³ .. Deze lijkt hoger, in mijn herinnering kostte gas €0,81 per kuub.
Als het goed is heb je in november al een mail gehad van Vattenfall met de nieuwe tarieven per 1-1-2022.
De prijzen die je noemt lijken te kloppen.

[ Voor 5% gewijzigd door HereIsTom op 17-01-2022 17:53 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
HereIsTom schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:52:
[...]

Als het goed is heb je in november al een mail gehad van Vattenfall met de nieuwe tarieven per 1-1-2022.
De prijzen die je noemt lijken te kloppen.
Ja deze, u begrijpt wellicht dat dit bij mij voor verwarring zorgt :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FEkk6dA_wfI0cMF4Hfbfb5Z4nk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xildEvcq9BJLph1tZZ5LfQc0.png?f=fotoalbum_large

Mijn stroom prijs gaat met bijna 2 cent per kWh naar beneden ?

Gas :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Fih0L1C-iSLW7lp45FbopeDiHc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dF0MXYCdhhqWQ2ptGy2Z5oUH.png?f=fotoalbum_large

Met mijn verbruik gaat de totale rekening naar beneden ?
Verwarring alom met de bekende situatie op de energie markt.
Ik zal het geheid verkeerd interpreteren en wens eerst eens de eerste factuur af te wachten.

[ Voor 14% gewijzigd door Spinner op 17-01-2022 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:06
Cap schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:45:
[...]

2e update van de dag: alweer een verhoging van de welkomstbonus Budget Energie van 280 naar 320, Innova Energie van 235 naar 290 en Gewoon Energie (handelsnaam Innova) van 225 naar 280. Gaat lekker zo. Maar als ze nou eens gewoon de tarieven / vastrecht wat omlaag schroeven ipv die einde looptijd bonussen.... :)
Nog effe snel klantjes met niet al te hoog verbruik binnenhalen met hoge welkomst kortingen en eind van het jaar flikkeren ze om.
kopieergedrag van welkom energie ???

[ Voor 3% gewijzigd door rick-1975 op 17-01-2022 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 21:40
Vandaag toegang gekregen tot mijn Vattenfall nadat ik in december het 3 jaars contract met 300 euro korting heb afgesloten. Kon meteen ook blijven loont aanzetten. Meteen nog 10% van de stroomprijs af. Ik ben zo blij dat ik op tijd dit topic heb gevonden! Bedankt voor de goede tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
Spinner schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:05:
[...]

[Afbeelding]

Gas :

[Afbeelding]

Ik zal het geheid verkeerd interpreteren en wens eerst eens de eerste factuur af te wachten.
Ik begrijp je verwarring niet. Dat zijn toch gewoon de nieuwe verleng tarieven vanaf 2022. Ik denk ook niet dat je totale rekening nu omlaag gaat. De gasprijs is nu eenmaal erg hoog op dit moment. Je boft nog met deze prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

banaan-X schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:46:
[...]

Ik heb geprobeerd dit contract bij Gulf Gas and Power ZZP 4 jaar aan te vragen. De medewerker die ik zojuist sprak was vrij kundig, maar vertelde mij dat ze sinds 15 december geen vaste contracten meer aanbieden die voor 1 april ingaan. Ik kreeg wel een aanbieding met dezelfde tarieven die in de sheet van Cap staan, maar ingangsdatum is 1 april..
Helaas..
Dank je, ik pas hem aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
[...]

Bij Innova kon ik eerst niet verlengen voor een beter tarief maar vandaag aanbod voor 1 jaar vast 1,67 gas en 40 cashback. 3 jaar vast voor 1,47 en 100 cashback. Er lijkt dus wel meer ruimte te ontstaan.

Ik laat hem schieten en ga per 1/2 op modelcontract bij powerpeers voor 1,52 in afwachting van betere aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
robbies schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:58:
[...]

Ik begrijp je verwarring niet. Dat zijn toch gewoon de nieuwe verleng tarieven vanaf 2022. Ik denk ook niet dat je totale rekening nu omlaag gaat. De gasprijs is nu eenmaal erg hoog op dit moment. Je boft nog met deze prijzen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dfz05_y4ibxsMS-qPQoyz-BGwVs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5EH9JdQk8xtF0C5nnzDMZUgo.png?f=fotoalbum_large

Kleine flat, omgeven door buren aan alle kanten, links rechts onder boven. Thermostaat op 20,5, snachts naar 16,0. Wij trekken vaak een warme trui aan.
Qua stroom zitten we aan de hoge kant, 2 systemen die 16 uur per dag aan staan, waarvan de helft gaming.

Ik denk wel degelijk dat de rekening naar beneden gaat, als die stroom prijs blijkt te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:33
Spinner schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:05:
[...]

[Afbeelding]

Gas :

[Afbeelding]

Overheidsheffingen zakken en kale prijs wordt hoger bij energie.
Op totaal zak je iets maar gas is duurder dus of je gelijk uit gaat komen of meer moet betalen kan je uitrekenen met je gemiddeld verbruik afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo contract voor stroom is afgesloten.
Nu nog een contract voor het gas.

Op dit moment kom ik bij Eneco het goedkoopst uit me 1,8591 per m3
Ik zie dat trouwens bij een hoop energie leverancier het niet mogelijk is om alleen gas af te nemen.
Greenchoice zit ik op € 1,8893 per m3

Iemand nog tips voor het gas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:58:
Zo contract voor stroom is afgesloten.
Nu nog een contract voor het gas.

Op dit moment kom ik bij Eneco het goedkoopst uit me 1,8591 per m3
Ik zie dat trouwens bij een hoop energie leverancier het niet mogelijk is om alleen gas af te nemen.

Wat je bij verschillende aanbieders zou kunnen doen is een nieuw contract voor gas/stroom afsluiten en dan binnen de bedenkperiode van 14 dagen enkel de stroom annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:58:
[...]

Ik had in december hetzelfde probleem: een nieuwe leverancier wilde me niet hebben voor alleen gas en zeker niet tegen de meeste gunstige tarieven. Uiteindelijk toch maar met elektra en gas samen overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:05:
[...]

Ik had in december hetzelfde probleem: een nieuwe leverancier wilde me niet hebben voor alleen gas en zeker niet tegen de meeste gunstige tarieven. Uiteindelijk toch maar met elektra en gas samen overgestapt.
Hoe merkte je dat?
Kreeg je dan na afsluiten van het contract te horen dat het dan toch niet mogelijk is?
Want bij Greenchoice en Eneco is het wel mogelijk om alleen een contract af te sluiten voor het gas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:07:
[...]

Hoe merkte je dat?
Kreeg je dan na afsluiten van het contract te horen dat het dan toch niet mogelijk is?
In december waren de meest interessant tarieven modelcontracten die alleen telefonisch werden afgesloten. Alleen voor gas konden ze het niet invoeren zeiden ze aan de telefoon. Ging onder meer over Delta en Vandebron.
Want bij Greenchoice en Eneco is het wel mogelijk om alleen een contract af te sluiten voor het gas.
Niet tegen hele interessante prijzen helaas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tilhen
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-03-2023
DjAntoon schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:28:
[...]

Ik had niet een vast contract die overgezet is naar een variabel contract.
Maar had al een paar jaar een variabel contract.

Blijkbaar zijn de verhogingen binnen hetzelfde contract lager dan wanneer je vanaf een vast contract komt..
Of van leverancier wisselt.

[ Voor 9% gewijzigd door tilhen op 17-01-2022 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:44
Krijg vandaag de eindafrekening van FENOR binnen..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aCnWyf2.png

Joepie, ik zou geld terug moeten krijgen. Zal wel de moeite niet zijn om hier uberhaupt achter aan te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:30
@Spinner voor je totale eind afrekening, de energie belasting is voor 2022 nog eens extra verhoogd, van € 558 in 2021 naar € 824. En je verbruik per kWh is ook naar beneden, extra lagere energie belasting per kWh en dus hierop dubbel voordeel pakt.
Dus denk dat je uiteindelijke rekening wel mee valt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

dinandus schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:24:
@Spinner voor je totale eind afrekening, de energie belasting is voor 2022 nog eens extra verhoogd, van € 558 in 2021 naar € 824. En je verbruik per kWh is ook naar beneden, extra lagere energie belasting per kWh en dus hierop dubbel voordeel pakt.
De korting op energiebelasting is verhoogd ;)

Hoi!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
dinandus schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:24:
Je vergeet alleen dat er wel extra BTW wordt betaald over de veel hogere tarieven (als je daar nu in valt), dus voor veel gebruikers is de korting een sigaar uit eigen doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Cap schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:36:
[...]

Wat is er goedkoper bij Gasenlicht dan in de sheet? Ik kom via Gaslicht.com op precies hetzelfde bedrag uit: 2724,18 euro.

Eneco Hollandse Wind en Zon + Aardgas Vast 1 jaar komt ook op precies hetzelfde bedrag uit als in de sheet: 2884,08 euro.

Voer jij je eigen verbruik in bij Gaslicht.com en niet in de sheet? Zie noot 3 in de sheet: "Welkomstbonus kan varieren obv opgegeven verbruik (hoger verbruik = vaak hogere bonus)"

En kijk ook naar de netwerkkosten van jouw netbeheerder, zie noot 1 in de sheet.
Klopt idd. Ik keek naar de all in tarieven per Kw of m3 die in de specs staan vs die in de sheet staan.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrd
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 16:48
W. Coumans schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:34:

Ik denk dat ik voorlopig nog even bij Essent blijf zitten
Die snap ik even niet helemaal. Niet dat ik je ergens heen wil praten, maar ik heb mezelf ook wat verdiept in Frank Energie om de periode vanaf 7feb tot de zomer te overbruggen. De dagprijzen en dus Frank Energie waren erg duur richting de kerst. Daar zie je voornamelijk ook de negatieve reacties van.

Pak ik de gemiddelde tarieven per dag van de all-in-tarieven dan zit je van begin december tot vandaag gemiddeld op: €1,86 /m3, €0,36 /kWh
Ongetwijfeld zuj je iets meer betalen doordat je in de dure uren kookt en de douche gebruikt, maar dan kom je met een opslag van 5% nog maar op €1,95 /m3, €0,38 /kWh tov de 2,23 bij 0,50 die je bij Essent zonder vragen neerlegt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Vast contract bij Eneco is afgelopen. Variabel contract* qua prijs is prima als ik dit onderwerp volg. In mei verhuizen we, dan bekijken we wat er dan mogelijk is.

Stroom: € 0,32228 per kWh
Gas: € 1,72434 per m3

* Vaste prijs, maandelijks opzegbaar. Overigens staat de einddatum van de tarieven in 2023, ik denk dat ze hopen op slapende contracten voor 3 jaar...

[ Voor 26% gewijzigd door Motrax op 18-01-2022 09:57 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
Myrd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:37:
[...]

Die snap ik even niet helemaal. Niet dat ik je ergens heen wil praten, maar ik heb mezelf ook wat verdiept in Frank Energie om de periode vanaf 7feb tot de zomer te overbruggen. De dagprijzen en dus Frank Energie waren erg duur richting de kerst. Daar zie je voornamelijk ook de negatieve reacties van.

Pak ik de gemiddelde tarieven per dag van de all-in-tarieven dan zit je van begin december tot vandaag gemiddeld op: €1,86 /m3, €0,36 /kWh
Ongetwijfeld zuj je iets meer betalen doordat je in de dure uren kookt en de douche gebruikt, maar dan kom je met een opslag van 5% nog maar op €1,95 /m3, €0,38 /kWh tov de 2,23 bij 0,50 die je bij Essent zonder vragen neerlegt....
Enigste jammere van Frank is het dynamisch maandbedrag. En 1e 3 maanden kan je daar niks aan aanpassen.

ANWB en Mijndomein Energie hanteren dat volgens mij niet. Ook dit zijn uuraanbieders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Motrax schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:56:
Vast contract bij Eneco is afgelopen. Variabel contract* qua prijs is prima als ik dit onderwerp volg. In mei verhuizen we, dan bekijken we wat er dan mogelijk is.

* Vaste prijs, maandelijks opzegbaar. Overigens staat de einddatum van de tarieven in 2023, ik denk dat ze hopen op slapende contracten voor 3 jaar...
Wanneer verliep je contract en wanneer kreeg je deze tarieven gecommuniceerd? Mijn contract verloopt 15 feb, ik hoop dat ik binnenkort de tarieven al te horen krijg, dan kan ik beslissen of ik een andere partij ga kiezen of niet.

[ Voor 12% gewijzigd door CarpeVentum op 18-01-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:48
Pistachenootje schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:30:
Dit is het aanbod dat ik krijg van Budget voor 1 jaar vast. contract loopt 31 januari af.

[Afbeelding]
Ik kreeg vandaag een beter aanbod:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x95X85rMKh0Bfb6KocWUy5YiMko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JCN3NZo4qHdFEKF0AgtWcH27.png?f=fotoalbum_large

Doen? Als ik het niet doe moet ik volgens mij deze variable tarieven gaan betalen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPj8QzFyx4KcPZwWZ4orXLLLU3s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BPgLzRHZPHVTtXq6eGBT2JER.png?f=user_large

Wat denken jullie ervan? Ik neig nu naar doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbies
Pistachenootje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:39:
[...]

[Afbeelding]

Doen? Als ik het niet doe moet ik volgens mij deze variable tarieven gaan betalen:

[Afbeelding
Best pittig allebei. Waarom kijk je niet eens in de spreadsheet van Cap?

[ Voor 8% gewijzigd door robbies op 18-01-2022 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waar je je zelf goed bij voelt. Ik zou als ik jou was ook de sheet van @Cap doornemen en dan je eigen conclusie trekken :)

Zelf zit ik vanaf 01/02 bij PowerPeers en voor gas loopt mijn contract per 15/02 af bij Budget Energie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 22:39
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik kreeg hetzelfde aanbod. Ik heb via mediamarkt 3 jaar verlengd en gelijk een mail gekregen dat dit per 5 februari ingaat (einde vorige contract bij BE). Mochten de tarieven sterk dalen koop ik het contract wel af. Deze afkoopsom verdien ik in feb,mrt met de 3 jaars tarieven wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
@robbies @-Muncky-
Bedankt. Ik heb hem net gedownload en mijn tarieven ingevuld. Misschien begrijp ik het niet goed of doe ik het verkeerd. Mediamarkt/Budget en Gulf zijn duidelijk goedkoper maar dan zit ik 3-4 jaar vast, dat vind ik minder. Nummer 3 is CoolBlue maar die komt op 849 euro per jaar terwijl mijn huidige Budget aanbieding 840,- per jaar is. Ah ik had niet gesorteerd. Innova is goedkoper.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5dVeRo2PxjHHmGN5IIqWibMtX0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FjdMPo3AGqlUgKsfUWG9II2B.png?f=fotoalbum_large

Edit: @Cap heb even gecontroleerd maar de bedragen voor netwerkkosten kloppen (op 1 cent na :) )

[ Voor 9% gewijzigd door Pistachenootje op 18-01-2022 11:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Pistachenootje als je niet bij Liander zit ook even je netwerkkosten aanpassen aan die van jouw netbeheerder. ;) En na invullen van je gegevens kan je voor het gemak de rijen even sorteren met het pijltje bij totaal jaar of maand.

Edit: United Consumers heeft zijn tarief naar beneden bijgesteld, met name voor gas. Sheet bijgewerkt.

[ Voor 51% gewijzigd door Cap op 18-01-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Ook vaag dit:

Vorige week via Gulf Gas & Power een modelcontract offerte aangevraagd.
Nu krijg ik opeens een mail van 'Fluent Energy', waarbij ze aangeven dat Gulf dit aan hun uitbesteed.
Zij geven aan zonder een KVK nr niet te kunnen offreren/leveren. Ze leveren enkel aan bedrijven.

Dit mag toch niet?

(Los van het feit dat ik nog nooit van Fluent Energy gehoord heb en er niks online over kan vinden.. 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Cap schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:33:
@Pistachenootje En na invullen van je gegevens kan je voor het gemak de rijen even sorteren met het pijltje bij totaal jaar of maand.
Aha dat was ik vergeten. Innova komt dus goedkoper uit. Is dit een stabiele partij?

Edit: via hun website kom ik uit op 68,31 per maand vs. 70,- bij Budget. Zet niet echt zoden aan de dijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Pistachenootje op 18-01-2022 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

-Muncky- schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:39:
Ook vaag dit:

Vorige week via Gulf Gas & Power een modelcontract offerte aangevraagd.
Nu krijg ik opeens een mail van 'Fluent Energy', waarbij ze aangeven dat Gulf dit aan hun uitbesteed.
Zij geven aan zonder een KVK nr niet te kunnen offreren/leveren. Ze leveren enkel aan bedrijven.

Dit mag toch niet?

(Los van het feit dat ik nog nooit van Fluent Energy gehoord heb en er niks online over kan vinden.. 8)7 )
Vaag. Ik kom alleen links naar een bedrijf in de US tegen. Vraag ze onder welke vergunninghouder ze energie leveren zoals vermeld in de ACM lijst. GGP BV? Dan is dat Gulf zelf. ;)

ACM hier:
Gaat u leveren aan grootverbruikers?
Dan heeft u geen vergunning nodig.
Gaat u elektriciteit en gas leveren aan kleinverbruikers?
Dat mag alleen als u:
  • samenwerkt met een leverancier die een vergunning heeft, u wordt dan wederverkoper.
  • een vergunning heeft gekregen van de ACM.
Er zijn een paar uitzonderingen op deze verplichting.
De gelinkte uitzonderingen zijn in jouw geval vast ook niet van toepassing. ;)

Verder over het Modelcontract:
Modelcontract

U bent verplicht uw klanten een modelcontract aan te bieden. Dit modelcontract is een contract met variabele tarieven en een contractduur voor onbepaalde tijd.
Verder zeggen ze het hier duidelijk:
Het moet voor consumenten namelijk altijd mogelijk zijn bij een energieleverancier een modelcontract af te sluiten. Ook moeten energieleveranciers zorgen dat de tarieven van een modelcontract altijd op hun website te vinden zijn.
ACM roept via het linkje onderin het laatste artikel op om te melden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn contract bij powerpeers is verlopen dus heb nu variabelen prijzen.
Klopt het dat als je veel teruglevert het nu interessant is om met de hogere energieprijs alleen een stroom contract voor bijvoorbeeld 3 jaar vast te zetten, gewoon energie heeft een teruglevertarief van 35c.
Vervolgens ergens midden dit jaar als de gas prijzen gedaald zijn gas te nemen bij eventueel een andere aanbieder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Lijkt het je wel verstandig om naar kleine partij te gaan als Innova ?
Dit soort vallen als 1e om, zie Fenor en anderen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:36
@Hackus zolang je je maandbedrag niet hoger dan je verbruik hebt loop je geen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Hackus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:21:
[...]

Lijkt het je wel verstandig om naar kleine partij te gaan als Innova ?
Dit soort vallen als 1e om, zie Fenor en anderen.
IMO is het sowieso onverstandig voor een leverancier te gaan die zo slecht scoort op duurzaamheid, maar in de huidige markt is het ook financieel een ontzettend risicovolle keuze idd.

@jongetje dat is niet waar. Je maandbedrag is gebaseerd op je gemiddelde verbruik over een jaar. In het najaar heb je vrijwel altijd een krediet, hoe hoog/laag je maandbedrag ook is.

[ Voor 18% gewijzigd door mcDavid op 18-01-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
jongetje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:35:
@Hackus zolang je je maandbedrag niet hoger dan je verbruik hebt loop je geen risico.
In zomer is dat toch hoger dan je verbruik? Daar betaal je gemiddeld. Dus als ze omvallen voor de nieuwe winter periode ben je je potje kwijt daar...

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jongetje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:35:
Maar je krijgt wel te maken met de hele heisa er om heen. storneren, MOI en over worden geschreven naar nieuwe leverancier etc.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-04 19:05
Niet alleen het gedoe eromheen maar ik ben bang dat je dan ook je welkomsbonus kwijt bent. Je ziet nu veel aanbiedingen met een forse welkomsbonus.
Zelf vind ik die van budget wel interessant voor mijn schoonouders. Ze verbruiken maar weinig en de bonus is hoog. Maar ik ben een beetje huiverig dat budget failliet gaat en dat ze dan die bonus kwijt zijn. En dan dus ook het voordeel.

(Zelf kom ik van welkom energie en heb gelukkig vanaf 1 januari die Vattenfall deal van 3 jaar nog mee kunnen pakken)

[ Voor 12% gewijzigd door Billie! op 18-01-2022 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:36
water_escape schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:39:
[...]
In zomer is dat toch hoger dan je verbruik? Daar betaal je gemiddeld. Dus als ze omvallen voor de nieuwe winter periode ben je je potje kwijt daar...
Dus moet je je maandbedrag in de zomer lager zetten en in de winter omhoog. Mijn contracten beginnen vlak voor de winter dus zit daarom veilig.
Hackus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:41:
[...]

Maar je krijgt wel te maken met de hele heisa er om heen. storneren, MOI en over worden geschreven naar nieuwe leverancier etc.
Alleen het laatste punt. Je hoeft toch niet te storneren als je maandbedragen lager zijn dan de kosten die je zou moeten betalen na afrekening.

Ik zou me persoonlijk niet zo snel laten beperken doordat een bedrijf klein is en mogelijk kan omvallen. Ik heb liever een scherp contract dan dat ik bij bijv. een Eneco ga en 200 a 300euro per maand meer ga betalen voor deze zekerheid in hogere tarieven. Maar dat moet natuurlijk iedereen voor zichzelf bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonkowonko
  • Laatst online: 20:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTGosXxFfijNb0vY-S5VLJCrpJ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1XCMdvehLxj2YHYe1YfWWHRe.png?f=user_large

Ik vind het maar apart, dit is mijn aanbod van budget:
1 Jaar met een termijnbedrag van 61 euro, staat echter dat ik nog 300 cashback krijg, als ik dit verreken kom ik uiteindelijk uit op gemiddeld
(734,93-300)/12 = 36,24
Iemand die me kan vertellen of dit daadwerkelijk klopt, dit komt uiteindelijk precies op hetzelfde neer als het contract dat ik vorig jaar heb afgesloten. Vraag me nu eigenlijk wel af waar het addertje zit, wordt de tweede keer in mijn leven dat ik een energiecontract afsluit dus nog niet super veel uitgezocht :?

(voor de mensen die zich afvragen waarom het verbruik zo laag is, in mijn huur zitten VVE kosten van verwarming)

[ Voor 15% gewijzigd door Tonkowonko op 18-01-2022 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
robbies schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:00:
[...]
Best pittig allebei. Waarom kijk je niet eens in de spreadsheet van Cap?
Ik zie nu dat 1 regel niet in het screenshot stond: de korting van 300 euro. Dan is het wel een goede deal neem ik aan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9pPEflbPkm5J0UuJwC0NnTeMNN0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QwFk2KhitVre9DMRcByFcL6g.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jongetje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Dus moet je je maandbedrag in de zomer lager zetten en in de winter omhoog. Mijn contracten beginnen vlak voor de winter dus zit daarom veilig.

[...]

Alleen het laatste punt. Je hoeft toch niet te storneren als je maandbedragen lager zijn dan de kosten die je zou moeten betalen na afrekening.

Ik zou me persoonlijk niet zo snel laten beperken doordat een bedrijf klein is en mogelijk kan omvallen. Ik heb liever een scherp contract dan dat ik bij bijv. een Eneco ga en 200 a 300euro per maand meer ga betalen voor deze zekerheid in hogere tarieven. Maar dat moet natuurlijk iedereen voor zichzelf bepalen.
Je voorschot is geschat op je hele jaarverbruik. als je dus in maart overstapt, en in okt gaan ze failliet, heb je dus ook voor stookseizoen betaald van nov-t/m febr... ;)
Geld terugkrijgen gaat dan via Curator, en kun je dus beter een aantal incasso's terughalen (l 56 dagen) en 1 of 2 MOI verzoeken. Verder geeft het voor veel mensen best een spanning, wat niet nodig is.
Er zijn ook meer aanbieders dan Eneco..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Maar is Innova wel zo klein en niet stabiel? Dat weet je nooit toch?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Bij de spreadsheet van @Cap , kloppen de getallen bij Eneco? Ik ben op zoek naar de hoogste teruglever vergoeding omdat ik na salderen over hou. De zoektocht naar een 3-jarig contract heb ik opgegeven, die zijn er niet, of niet gunstig genoeg.

Edit

Hier nog wat prijzen van Delta nadat ik contact heb gezocht. Let op, 1-jarig, en alleen stroom bij een fictief getal van 8000kWh verbruik

Leveringskosten enkel per kWh: 0,30874
Vaste Leveringskosten per dag: 0,18574
Energiebelasting per kWh: 0,04452
ODE per kWh: 0,03691
Vermindering Energiebelasting 365 dagen x -2,25965 € -824,77
Netbeheerkosten 365 dagen x 0,75528

Bij een 3-jarig abonnement is de leveringskosten enkel per kWh 0,22975, en de vaste Leveringskosten per dag 0,18080

en daar nog BTW over

[ Voor 53% gewijzigd door Moby op 18-01-2022 17:26 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Billie! schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:54:
Niet alleen het gedoe eromheen maar ik ben bang dat je dan ook je welkomsbonus kwijt bent. Je ziet nu veel aanbiedingen met een forse welkomsbonus.
Zelf vind ik die van budget wel interessant voor mijn schoonouders. Ze verbruiken maar weinig en de bonus is hoog. Maar ik ben een beetje huiverig dat budget failliet gaat en dat ze dan die bonus kwijt zijn. En dan dus ook het voordeel.

(Zelf kom ik van welkom energie en heb gelukkig vanaf 1 januari die Vattenfall deal van 3 jaar nog mee kunnen pakken)
Die bonussen zijn zo hoog omdat ze weten dat de tarieven ook veel te hoog zijn en daar zit je dan een paar jaar aan vast.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moby schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:16:
Bij de spreadsheet van @Cap , kloppen de getallen bij Eneco? Ik ben op zoek naar de hoogste teruglever vergoeding omdat ik na salderen over hou. De zoektocht naar een 3-jarig contract heb ik opgegeven, die zijn er niet, of niet gunstig genoeg.

Edit

Hier nog wat prijzen van Delta nadat ik contact heb gezocht. Let op, 1-jarig, en alleen stroom bij een fictief getal van 8000kWh verbruik

Leveringskosten enkel per kWh: 0,30874
Vaste Leveringskosten per dag: 0,18574
Energiebelasting per kWh: 0,04452
ODE per kWh: 0,03691
Vermindering Energiebelasting 365 dagen x -2,25965 € -824,77
Netbeheerkosten 365 dagen x 0,75528

Bij een 3-jarig abonnement is de leveringskosten enkel per kWh 0,22975, en de vaste Leveringskosten per dag 0,18080

en daar nog BTW over
Engie geeft 48 cent overdag terug lever tarief.

BTW waar kan je die sheet van Cap vinden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Voor wie zich afvraagt tot welke groep welke energieleverancier behoort geeft onderstaande infographic van energievergelijk.nl wat inzicht. Hij is alleen een beetje outdated want van juni 2018. Zo is van de Bron in 2019 overgenomen door Essent, en heet het moederbedrijf van Essent niet meer Innology maar E.on. Maar het meeste klopt nog wel. Het zou mooi zijn als er eens een nieuwe infographic gemaakt werd.

In combinatie met de lijst met vergunninghouders van ACM zie je of ze zelf vergunninghouder zijn of wederverkoper, zo krijg je een aardig beeld.

Afbeeldingslocatie: https://www.energievergelijk.nl/wp-content/uploads/2018/06/Energieleveranciers_April2019.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 18-01-2022 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Cap schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:17:
Voor wie zich afvraagt tot welke groep welke energieleverancier behoort geeft onderstaande infographic van energievergelijk.nl wat inzicht. Hij is alleen een beetje outdated want van juni 2018. Zo is van de Bron in 2019 overgenomen door Essent, en heet het moederbedrijf van Essent niet meer Innology maar E.on. Maar het meeste klopt nog wel. Het zou mooi zijn als er eens een nieuwe infographic gemaakt werd.

[Afbeelding]
Heel Innova staat er niet op zelfs. Zo jong? En van wie...

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Moby schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:16:
Bij de spreadsheet van @Cap , kloppen de getallen bij Eneco?
Dat kan je toch zelf verifiëren door naar Eneco.nl te gaan en het daar bij het betreffende product even adres en verbruik in te vullen en tarief te bekijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

water_escape schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:22:
[...]

Heel Innova staat er niet op zelfs. Zo jong? En van wie...
Innova staat daar nog bij Zakelijk, helemaal onderaan. Innova is blijkbaar van Innova. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 18-01-2022 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkowonko
  • Laatst online: 20:05
Pistachenootje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:47:
[...]

Ik zie nu dat 1 regel niet in het screenshot stond: de korting van 300 euro. Dan is het wel een goede deal neem ik aan?

[Afbeelding]
Verwacht van wel, heb eigenlijk dezelfde vraag. Misschien dat iemand hier me kan vertellen of mijn berekening correct is? Lijkt me namelijk wel erg goedkoop tov huidige energie prijzen als je die cashback mee rekent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

CarpeVentum schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:38:
[...]

Wanneer verliep je contract en wanneer kreeg je deze tarieven gecommuniceerd? Mijn contract verloopt 15 feb, ik hoop dat ik binnenkort de tarieven al te horen krijg, dan kan ik beslissen of ik een andere partij ga kiezen of niet.
Verliep 18 januari, ik had een mail van 19 december, een maand van te voren? Maar dan zou je nu al een mail moeten hebben gehad. Tarieven waren in de mail wel iets anders, maar er stond een disclaimer in over de prijzen in het nieuwe jaar.

In de mail van 19 december:
Stroom: € 0,37292
Gas: € 1,44612

Ik heb nu per 18 januari:

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Pagina: 1 ... 139 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4