Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Volgens mij is dat 31 cent geworden via de eneco website.Martin7182 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:09:
[...]
@tunezz teruglevertarief bij Eneco is (nog steeds??) 46 cent/kWh.
[ Voor 4% gewijzigd door _Uploader_ op 14-01-2022 20:53 ]
Heb je dan 2 losse contracten genomen, eentje voor elektriciteit en eentje voor gas? Ik heb (nog) geen idee wat verstandig is...Sinnedje schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:09:
[...]
@Smullie78 onze situatie lijkt enorm vergelijkbaar. Bij mij wordt een installatie met zelfde vermogen 3 feb geplaatst. Opwaardering naar 3 fase staat 26 jan gepland. :-)
Vriendin contract per 01-02-2022 ten einde, dan hoge variabele tarieven (budgetenergie)
Is het met 14dgn bedenktijd dan eigenlijk zaak voor maandag een beslissing te nemen ?
Mede dankzij de excel sheet neig ik naar vd Bron 1 jaar vast (1900norm,1600dal,1600gas)
Eigenlijk ben je al te laat, ten eerste de bedenktermijn van 14 dagen en vaak hanteren leveranciers een termijn van 4 á 6 weken.kevertje1977 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 07:54:
Hoe lang van te voren moet je overstappen ?
Vriendin contract per 01-02-2022 ten einde, dan hoge variabele tarieven (budgetenergie)
Is het met 14dgn bedenktijd dan eigenlijk zaak voor maandag een beslissing te nemen ?
Mede dankzij de excel sheet neig ik naar vd Bron 1 jaar vast (1900norm,1600dal,1600gas)
Soms is het mogelijk om van de bedenktermijn af te komen en het contract eerder in te laten gaan, maar dat moet je dan telefonisch regelen met de nieuwe leverancier en dit schriftelijk/e-mail laten bevestigen.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Oeps :-) ThanksHereIsTom schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 08:37:
[...]
Eigenlijk ben je al te laat, ten eerste de bedenktermijn van 14 dagen en vaak hanteren leveranciers een termijn van 4 á 6 weken.
Soms is het mogelijk om van de bedenktermijn af te komen en het contract eerder in te laten gaan, maar dat moet je dan telefonisch regelen met de nieuwe leverancier en dit schriftelijk/e-mail laten bevestigen.
Snel de overstap gedaan van budgetenergie naar vandebron.
Leverprijs : 0,43521 normaal, 0,34311 dal
Gasprijs: 1,69780
1 jaar vast
Serieus? Onze rekening ging 2.50 euro omhoog. En toen ik even aan de chat zat omdat ik de tarieven niet meer kon terug vinden, had de medewerkster me ook gelijk aangemeld bij het thuis voordeel, voor extra 7.5% korting (zit namelijk al een tijd bij hun, maar nog geen 10 jaar).Bloempotgooier schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:48:
[...]
Idem hier bij EssentBedroevende tarieven aangeboden en daardoor naar MM BE aanbieiding
Ik was wel even bang op de nieuwe tarieven aangezien ik variabel contract had, maar hier kan ik echt prima mee leven, meer dan blij mee.
Helaas is hun terugleververgoeding kak, 5 cent per kWh, maar mijn (binnenkort geïnstalleerde panelen) zullen niet mijn verbruik overtreffen dus salderen kan nog voorlopig.
Maar heb je nu een bevestiging van wanneer het in gaat?kevertje1977 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 09:59:
[...]
Oeps :-) Thanks
Snel de overstap gedaan van budgetenergie naar vandebron.
Leverprijs : 0,43521 normaal, 0,34311 dal
Gasprijs: 1,69780
1 jaar vast
En waarom niet voor het Enkel tarief (€0,38811) gekozen, is in de meeste gevallen voordeliger en je hoeft geen rekening meer te houden met de tijden.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Klopt. Voor gas zit ik straks bij Vattenfall (destijds modelcontract voor ca 1,23/m3 wat nu naar 1,26/m3 is gegaan geloof ik. Stroom wordt straks dus Engie. Wat verstandig voor jou is hangt echt grotendeels af van je eigen situatie. Mijn tactiek is nu om in ieder geval een substantieel deel van mijn kosten voor gas te dekken met het surplus aan stroom wat ik teruglever. Dan heb ik nog even tijd om over verdere verduurzaming na te denken.Smullie78 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:00:
[...]
Heb je dan 2 losse contracten genomen, eentje voor elektriciteit en eentje voor gas? Ik heb (nog) geen idee wat verstandig is...
Die tarieven staan toch gewoon in je profiel? En nog iets mn moeder zit sinds 10 december bij Essent, maar ze heeft nog steeds geen energierapport ontvangen.iketot schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:20:
[...]
Serieus? Onze rekening ging 2.50 euro omhoog. En toen ik even aan de chat zat omdat ik de tarieven niet meer kon terug vinden, had de medewerkster me ook gelijk aangemeld bij het thuis voordeel, voor extra 7.5% korting (zit namelijk al een tijd bij hun, maar nog geen 10 jaar).
Ik was wel even bang op de nieuwe tarieven aangezien ik variabel contract had, maar hier kan ik echt prima mee leven, meer dan blij mee.
Helaas is hun terugleververgoeding kak, 5 cent per kWh, maar mijn (binnenkort geïnstalleerde panelen) zullen niet mijn verbruik overtreffen dus salderen kan nog voorlopig.
Volgens mij was het net voor het nieuwe jaar en de tarieven gingen pas op 1.1.2022 in, kon ze zo snel niet vinden, dus vandaar ff de chat ☺️jaaoie17 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:40:
[...]
Die tarieven staan toch gewoon in je profiel? En nog iets mn moeder zit sinds 10 december bij Essent, maar ze heeft nog steeds geen energierapport ontvangen.
Ik vroeg eerst of het mogelijk is om mij de gunstigere flexibele tarieven aan te bieden die Essent klanten krijgen die voor 1-1-2022 een flexibel contract hebben (mijn vaste contract loop 1 feb af). Dat was niet mogelijk, Voor gas was all-in iets van E 2,20 en Elektra 40 cent, iets in die richting. Toen dacht ik al meteen bekijk het dan ook maar lekker en ben toen bij MM BE uitgekomen.iketot schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:20:
[...]
Serieus? Onze rekening ging 2.50 euro omhoog. En toen ik even aan de chat zat omdat ik de tarieven niet meer kon terug vinden, had de medewerkster me ook gelijk aangemeld bij het thuis voordeel, voor extra 7.5% korting (zit namelijk al een tijd bij hun, maar nog geen 10 jaar).
Als ik nu kijk hoe de spanning oploopt door de Rusland Ukraine situatie, dan vind ik het goed zo
Ondanks het relatief warme weer zijn de NL gasopslagen deze week flink ingezet. Er is nu nog maar 33% vulgraad. Voor heel Europa is dat 48%.
De EU is nog nooit zo afhankelijk van Rusland en de weergoden geweest. Daar was nog wel zo voor gewaarschuwd. De les?
Logisch, de afhankelijkheid van de EU van Russisch gas is ook voor de VS strategisch nadelig. Dan zijn wij minder geneigd Rusland van sancties te voorzien.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
/f/image/AFcziJSQjTGSmYVuE7irKLxm.png?f=fotoalbum_large)
Als ik het nareken voor mijn verbruik (1200 gas/2000 kwh Normaal/1000 kwh dal) kom ik op ongeveer even voordelig als bij Coolblue 1jr vast die vanaf april in gaat.Ga maandag nog proberen te bellen met BE of de mediamarkt actie niet een mogelijkheid is voor mij als bestaande klant. Anders dit verlengaanbod maar accepteren denk ik en volgend jaar weer verder kijken.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Minimaal extra gas nodig uit Groningen dit gas jaar
1,1 miljard m3 meer naar Duitsland
1,0 meer omdat stikstoffabriek later open gaat dan april
1,6 meer voor extra voorraad.
Die 1,6 extra voorraad (bij koud weer is dat misschien al nodig dit voorjaar) gaat in Grijpskerk.
Norg - maximale opslagcapaciteit 7 miljard m3 aardgas (vulgraad 46% op dit moment)
injectiecapaciteit maximaal 45 miljoen m3 aardgas per dag (gemiddeld 36 miljoen m3 per dag)
productiecapaciteit maximaal 96 miljoen m3 aardgas per dag (gemiddeld 76 miljoen m3 per dag)
Grijpskerk - maximale opslagcapaciteit 2 miljard m3 aardgas (is nu nog hoogcalorisch gas)
injectiecapaciteit maximaal 16 miljoen m3 aardgas per dag (gemiddeld 12 miljoen m3 per dag)
productiecapaciteit maximaal 61 miljoen m3 aardgas per dag (gemiddeld 50 miljoen m3 per dag)
https://www.nam.nl/gas-en...g/gasopslag-locaties.html
Hoeveel gas verbruiken we extra in een strenge winter?
Alle huishoudens in Nederland samen verbruiken normaal gesproken ongeveer 40 tot 50 miljard m3 aardgas per jaar. Dat is iets minder dan een miljard m3 per week. Het grootste deel daarvan verbruiken we in de winter: twee miljard m3 per week. In de strenge winter 2012-2013 liep het op tot bijna drie miljard m3 per week. We verbruikten die winter dus ongeveer de helft meer gas dan gemiddeld.
https://www.essent.nl/ken...-gasverbruik-koude-winter
https://www.rtvnoord.nl/n...iet-omhoog-door-winterkou
[ Voor 24% gewijzigd door space-one op 15-01-2022 14:14 ]
Nu voor 1 jaar verlengd met 1,52/m3 per 29/01. Kan wel uit met februari in het vooruitzicht en een gemiddeld verbruik van zo'n 250-300m3 bij ons in feb.
Opzegboete binnen contract is 50,-. Niet chic, maar ga ik wel doen als de prijzen eventueel fors naar beneden gaan...
Vraagje... Tijdens de bedenktijd van 14 dagen kan de gasprijs natuurlijk ook dalen eventueel. Zijn energiemaatschappijen zo gek dat je kan annuleren en dan alsnog gelijk bij hen weer een nieuw contract aanvraagt met de lagere m3 prijzen van dat moment? Of moet je dan switchen naar een andere?
[ Voor 4% gewijzigd door ThunderStorm op 15-01-2022 14:05 ]
Ik zou zelf denken dat het wel mogelijk is. Zo lang je contract nog niet officieel is ingegaan hoeven ze voor jou ook nog geen gas in te kopen.ThunderStorm schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:04:
Vraagje... Tijdens de bedenktijd van 14 dagen kan de gasprijs natuurlijk ook dalen eventueel. Zijn energiemaatschappijen zo gek dat je kan annuleren en dan alsnog gelijk bij hen weer een nieuw contract aanvraagt met de lagere m3 prijzen van dat moment? Of moet je dan switchen naar een andere?
Bij een nieuw aanbod en lagere prijzen gaat dat weer opnieuw met 14 dagen bedenktijd.
De vraag is of je persoonsgegevens ook al uit het systeem zijn gehaald, of dat je wordt herkend als "bestaande klant".
Betaal 88 euro in de maand en contract loop in april af.
Kreeg van hun een nieuw voorstel 165,21.
Ga ook maar eens kijken bij de mm be aanbieding en die is 101 euro.
Scheelt nogal, of toch maar wachten en hopen dat gas prijs bij iedereen daalt in maart april ?
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Voorschotten noemen heeft geen zin. Enkel je tarieven zeggen wat over je contract.chucky666 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:21:
Zit bij pure energie, schrok me rot.
Betaal 88 euro in de maand en contract loop in april af.
Kreeg van hun een nieuw voorstel 165,21.
Ga ook maar eens kijken bij de mm be aanbieding en die is 101 euro.
Scheelt nogal, of toch maar wachten en hopen dat gas prijs bij iedereen daalt in maart april ?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik heb hetzelfde aanbod van ze ontvangen. Ben heel benieuwd of je mee kunt doen aan de MM actie. Ik heb toen gebeld en dat was helaas niet mogelijk. Maar als jou het lukt dan gaan we gewoon nog een keer bellen.denzel1990 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:01:
Mijn verleng aanbod van BE (1 jaar vast) is verder omlaag gegaan . Nu bieden ze onderstaande tarieven.
[Afbeelding]
Als ik het nareken voor mijn verbruik (1200 gas/2000 kwh Normaal/1000 kwh dal) kom ik op ongeveer even voordelig als bij Coolblue 1jr vast die vanaf april in gaat.Ga maandag nog proberen te bellen met BE of de mediamarkt actie niet een mogelijkheid is voor mij als bestaande klant. Anders dit verlengaanbod maar accepteren denk ik en volgend jaar weer verder kijken.
Pure isQuad schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:22:
[...]
Voorschotten noemen heeft geen zin. Enkel je tarieven zeggen wat over je contract.
Normaal 0,387
Dal 0,292
Gas 1,689
Mm be
Normaal 0,296
Dal 0,253
Gas 1,276
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Tenzij de vaste kosten per maand veel verschillen is MediaMarkt BudgetEnergie goedkoper.chucky666 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:29:
[...]
Pure is
Normaal 0,387
Dal 0,292
Gas 1,689
Mm be
Normaal 0,296
Dal 0,253
Gas 1,276
Snel doen dus.
Heb gevraagd of ik niet al per Februari die tarieven kon krijgen. Maar dat ging dus niet. Omdat tarieven nu stuk hoger liggen.
En hun verwachting was dat de tarieven na de winterperiode zouden zakken.
Dus ik kon nu me contract afsluiten voor levering over 3 maanden.
Ik zeg dan wacht ik wel en zie wel of de prijzen nog zakken. Je gaat natuurlijk contract aan voor 3 jaar voor die hoge gasprijs
Even een algemeen vraagje dat hierop inhaakt; ik heb een dubbele (slimme) meter maar verbruik het merendeel van mijn stroom onder hoog tarief (~60/65%+). Ik kan mijn energiebehoefte ook niet echt ‘verplaatsen’ (wasmachine, vaatwasser etc draaien altijd voor 23 of na 07). Mijn laag-tarief komt vrijwel alleen van het weekend. Ik zou dus goedkoper uit zijn door een enkel tarief contract af te sluiten. Is dit uberhaupt mogelijk/legaal?HereIsTom schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:31:
[...]
En waarom niet voor het Enkel tarief (€0,38811) gekozen, is in de meeste gevallen voordeliger en je hoeft geen rekening meer te houden met de tijden.
Kan je de (af)wasmachine niet programmeren dat die in de nacht draait? Gaat mij niet direct om het lage tarief maar dan is ie wel net klaar als ik opsta.Broabander schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:56:
[...]
Even een algemeen vraagje dat hierop inhaakt; ik heb een dubbele (slimme) meter maar verbruik het merendeel van mijn stroom onder hoog tarief (~60/65%+). Ik kan mijn energiebehoefte ook niet echt ‘verplaatsen’ (wasmachine, vaatwasser etc draaien altijd voor 23 of na 07). Mijn laag-tarief komt vrijwel alleen van het weekend. Ik zou dus goedkoper uit zijn door een enkel tarief contract af te sluiten. Is dit uberhaupt mogelijk/legaal?
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Ja dat is volledig legaal, sommige leveranciers geven alleen maar een enkel tarief, vaak moet je er zelf om vragen of kun je het ergens aanvinken. Bij de meeste mensen verdienen ze op een dubbeltarief.Broabander schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:56:
[...]
Even een algemeen vraagje dat hierop inhaakt; ik heb een dubbele (slimme) meter maar verbruik het merendeel van mijn stroom onder hoog tarief (~60/65%+). Ik kan mijn energiebehoefte ook niet echt ‘verplaatsen’ (wasmachine, vaatwasser etc draaien altijd voor 23 of na 07). Mijn laag-tarief komt vrijwel alleen van het weekend. Ik zou dus goedkoper uit zijn door een enkel tarief contract af te sluiten. Is dit uberhaupt mogelijk/legaal?
Over het algemeen kun je zeggen dat als je verbruik bij laag tarief 55% of minder is het voordeliger is om het enkel tarief te nemen.
Soms ben je per jaar misschien een paar euro voordeliger uit met dubbeltarief, maar dan nog vind ik het makkelijk om me niet bezig te houden met de tijden dat ik stroomverbruikers het beste kan gebruiken.
Vanwege de layout van mijn appartement niet nee, helaas, dan lig ik de halve nacht wakker!stuffer schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:03:
[...]
Kan je de (af)wasmachine niet programmeren dat die in de nacht draait? Gaat mij niet direct om het lage tarief maar dan is ie wel net klaar als ik opsta.
Nice, goed om te weten! En praktisch gezien, hoe werkt dat dan met meterstanden doorgeven? Beide meters bij elkaar optellen?HereIsTom schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:05:
[...]
Ja dat is volledig legaal, sommige leveranciers geven alleen maar een enkel tarief, vaak moet je er zelf om vragen of kun je het ergens aanvinken. Bij de meeste mensen verdienen ze op een dubbeltarief.
Over het algemeen kun je zeggen dat als je verbruik bij laag tarief 55% of minder is het voordeliger is om het enkel tarief te nemen.
Soms ben je per jaar misschien een paar euro voordeliger uit met dubbeltarief, maar dan nog vind ik het makkelijk om me niet bezig te houden met de tijden dat ik stroomverbruikers het beste kan gebruiken.
Als je een slimme meter hebt worden de standen automatisch doorgegeven, ze tellen dan het gebruik van beide gewoon bij elkaar op.Broabander schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:12:
[...]
Nice, goed om te weten! En praktisch gezien, hoe werkt dat dan met meterstanden doorgeven? Beide meters bij elkaar optellen?
Ik had bij VF in december 1 jaar vast gepakt. Na 12 dagen geannuleerd en direct bij VF 3 jaar vast gepakt. No problem.ThunderStorm schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:04:
Ik zat vast bij budget energie voor 0,84/m3 tot 3 januari. Nu variabel voor 1,59/m3, maar per 1 feb zou dat 2,10/m3 worden.
Nu voor 1 jaar verlengd met 1,52/m3 per 29/01. Kan wel uit met februari in het vooruitzicht en een gemiddeld verbruik van zo'n 250-300m3 bij ons in feb.
Opzegboete binnen contract is 50,-. Niet chic, maar ga ik wel doen als de prijzen eventueel fors naar beneden gaan...
Bij BE werkte deze truuc voor mij. Heb uiteraard nu een ander klantnummer maar overige gegevens gelijk. Moest wel eerst de annulering afwachten maar 5 minuten daarna kon ik nieuw contract met lagere prijzen nemen.ThunderStorm schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:04:
Ik zat vast bij budget energie voor 0,84/m3 tot 3 januari. Nu variabel voor 1,59/m3, maar per 1 feb zou dat 2,10/m3 worden.
Dus ja, bij BE werkt dit
Stroom 0 30 normaal
Dal 0 26
Gas 1,27
Vastrecht 3 euro per maand
Dat wijkt heel erg af van de tarieven die ik te zien krijg als ik m'n postcode en verbruik invul op de website.Hp68 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:10:
Volgens mij zijn de budget energie prijzen gedaald voor 1 jaar vast
Stroom 0 30 normaal
Dal 0 26
Gas 1,27
Jouw tarieven
Stroom:
€ 0,51460 / kWh
Gas:
€ 1,97196 / m³
Is dit niet het tarief wanneer je wilt verlengen?Hp68 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:10:
Volgens mij zijn de budget energie prijzen gedaald voor 1 jaar vast
Stroom 0 30 normaal
Dal 0 26
Gas 1,27
Op de website zie ik voor nieuwe klanten namelijk heel andere tarieven.
Ik zie ook hele andere tarieven dan jij... ;-). Waar kijk je precies? Kan je eventueel een screenshot maken?Hp68 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:38:
Heel raar dan want ik ben geen klant bij BE
/f/image/d7TmJEksra6N0WNa2QHURmn9.png?f=fotoalbum_large)
ik zie dezelfde
edit:
zelf gekozen voor de aanbieding via gaslicht.com, gas is duurder 1,87m3 maar de terugleververgoeding is ook hoger, en met 6000KW teruglevering en 690m3 gas, was dat een betere deal. €-9 p/m
[ Voor 22% gewijzigd door insomniac op 15-01-2022 18:51 ]
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::
De bevestiging zat in de email van mijn vriendin: per 01-02-2022 dus :-)HereIsTom schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:31:
[...]
Maar heb je nu een bevestiging van wanneer het in gaat?
gewoon via de mainpage van BERsport40 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:57:
Ik zie ook gewoon de hoge tarieven, of gebruiken mensen verschillende links?
Maar... Ik ga het annuleren nu ook ik bij budgetenergie een ander verleng-aanbod krijg per 01-02-2022 (zie ook boven)kevertje1977 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:50:
[...]
De bevestiging zat in de email van mijn vriendin: per 01-02-2022 dus :-)
Dit hebben we al vaker meegemaakt. Probeer maar eens af te sluiten dan krijg je een foutcode. Dit zijn blijkbaar oude aanbiedingen. Deze hebben ook allemaal maar een vastrecht van 2,99.insomniac schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:47:
[Afbeelding]
ik zie dezelfde
edit:
zelf gekozen voor de aanbieding via gaslicht.com, gas is duurder 1,87m3 maar de terugleververgoeding is ook hoger, en met 6000KW teruglevering en 690m3 gas, was dat een betere deal. €-9 p/m
Nou, ik krijg op de computer ook gewoon de hoge tarieven te zien, ook via een andere browser, maar via mijn iPhone wel de goedkope tarieven, met €2,99 vastrecht.robbies schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:07:
[...]
Dit hebben we al vaker meegemaakt. Probeer maar eens af te sluiten dan krijg je een foutcode. Dit zijn blijkbaar oude aanbiedingen. Deze hebben ook allemaal maar een vastrecht van 2,99.
[ Voor 4% gewijzigd door Rsport40 op 15-01-2022 19:21 ]
maar dat was via een partnerlink, nu gewoon via hun eigen startpagina.robbies schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:07:
[...]
Dit hebben we al vaker meegemaakt. Probeer maar eens af te sluiten dan krijg je een foutcode. Dit zijn blijkbaar oude aanbiedingen. Deze hebben ook allemaal maar een vastrecht van 2,99.
Even met een andere browser gechecked, en daar krijg ik heel andere waardes.
1
2
3
4
5
6
7
8
| Jouw tarieven Stroom (normaal):€ 0,53638 / kWh Stroom (dal):€ 0,49282 / kWh Gas:€ 1,97196 / m³ Vaste leveringskosten Stroom:€ 4,99 / maand Gas:€ 4,99 / maand |
Ik zie dit ook al staan in de mijn omgeving van Budget Energie.
Heb je geen opzeg termijn?HackZ schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:29:
Ik ben bestaande klant bij Budget Energie en mijn contract verloopt per 21 jan. Nu aangemeld via de Media Markt BE actie en gelijk de bevestiging in de mail gekregen dat mijn contract dan al per 29 jan 2022 ingaat voor de nieuwe tarieven.
Blijkbaar ziet hij het als een verlenging. De bevestingsmail van de MM deal is ook "Goed dat u heeft verlengd"
Je krijgt idd dit te zienrobbies schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:07:
[...]
/f/image/FuXPptzXUZOybq9C3uzg9XWX.png?f=fotoalbum_large)
Waarvoor heb je gekozen bij onderstaande? Zit zelf ook bij budgetenergie en kan verlengen. Verlengingsaanbod zit gelijk aan in dit topic genoemde tarieven, dat maakt deze manier van 'verlengen' de beste optie.HackZ schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:34:
[...]
Blijkbaar ziet hij het als een verlenging. De bevestingsmail van de MM deal is ook "Goed dat u heeft verlengd"
Stap je over van energieleverancier op zzz *
Ja (bij een overstap van een andere energieleverancier)
Nee (in het geval van een verhuizing)
Dank voor de tip, niet meer gedacht tegen deze tarieven te kunnen verlengen (gasprijs zou deze maand naar 2,1x zijn gegaan)!HackZ schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:05:
Ik heb gekozen voor Ja (bij een overstap van een andere energieleverancier). En dit is zeker gunstiger dan verlengen via 1-jaar contract.
Ik ben ook bestaande klant, maar twijfel om voor 3 jaar het aan te gaan.HackZ schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:29:
Ik ben bestaande klant bij Budget Energie en mijn contract verloopt per 21 jan. Nu aangemeld via de Media Markt BE actie en gelijk de bevestiging in de mail gekregen dat mijn contract dan al per 29 jan 2022 ingaat voor de nieuwe tarieven.
Ik wil vergelijken met de kuubprijs van afgelopen jaar,maar ik kom er met de jaarafrekening van Energiedirect niet uit.
Zie onderstaande: wie kan mij vertellen wat de prijs per kuub was van het vaste contract?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l3ItqG69AFFTHbTpktagNw9d.jpg?f=user_large)
Inmiddels zit ik in de bedenkperiode van de 3-jaars aanbieding van BE via MM. Maar omdat ik dus niet echt goed kan vergelijken, voelt het onwennig om de aanbieding aan te houden.
0,76274 in 2021. In 2020 iets lager.BvZwolle schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:27:
Ik word gek van alle bedragen en de verschillende manieren van berekenen van de gasprijzen per kuub.
Ik wil vergelijken met de kuubprijs van afgelopen jaar,maar ik kom er met de jaarafrekening van Energiedirect niet uit.
Zie onderstaande: wie kan mij vertellen wat de prijs per kuub was van het vaste contract?
[Afbeelding]
Inmiddels zit ik in de bedenkperiode van de 3-jaars aanbieding van BE via MM. Maar omdat ik dus niet echt goed kan vergelijken, voelt het onwennig om de aanbieding aan te houden.
Is het niet verstandiger om enkel te kijken naar wat je nu in de markt kunt afsluiten? Vergelijken met afgelopen jaar levert je alleen maar op dat je ziet dat je dit jaar duurder uit bent…BvZwolle schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:27:
Ik word gek van alle bedragen en de verschillende manieren van berekenen van de gasprijzen per kuub.
[Afbeelding]
Volgens mij ben je nieuw hier.Plucky schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:56:
[...]
Is het niet verstandiger om enkel te kijken naar wat je nu in de markt kunt afsluiten? Vergelijken met afgelopen jaar levert je alleen maar op dat je ziet dat je dit jaar duurder uit bent…
Volgens mij quote je de verkeerde. Anyway, de sheet van @Cap is inderdaad ideaal en ik heb m’n nieuwe contract al afgesloten.robbies schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:01:
[...]
Volgens mij ben je nieuw hier.Vergelijken doet pijn. Zoek in dit toplc de spreadsheet van Cap op dan heb je een overzicht. De mediamarkt aanbieding van budget energie is op dit moment interessant.
- Naar Innova 1 jaar vast via gaslicht.com. Is voor onze situatie de goedkoopste en omdat we panelen gaan leggen goedkoper dan ons huidige Eneco contract

- Naar Eneco variabel (tarief nog niet bekend) en dan even uitzingen tot april en er hopelijk goedkopere contracten zijn. Inderdaad met groot risico aan de bovenkant . Al is de vraag of het terug lever tarief dan ook >€0,30 is.
Ik vind nu naar MM BE (3 jaar!! Denkt menigeen hier daar niet te lichtzinnig over?) of Coolblue vanaf april een beetje voorbarig. Ook kan ik nergens de terug lever tarieven vinden van deze contracten.
[ Voor 4% gewijzigd door CarpeVentum op 15-01-2022 22:37 ]
Wat vind je zo moeilijk aan de rekensom? Voor 2020 is het 0,23801 + 0,40301 + 0,09378. Ik heb het alvast voor je opgeteld: 0,7348. Voor 2021 zie de reactie van @robbies.BvZwolle schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:27:
[Afbeelding]
Vergelijken met afgelopen jaar heeft overigens geen enkele zin. Je moet de prijzen van nu van verschillende leveranciers vergelijken.
Precies hoe ik erover denk, je zet je 3 jaar vast op een hoog tarief, dan kan je geluk hebben dat het de komende 3 jaar niet meer daalt, maar als het zakt dan kost je dat geld.CarpeVentum schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:36:
Ik vind nu naar MM BE (3 jaar!! Denkt menigeen hier daar niet te lichtzinnig over?) of Coolblue vanaf april een beetje voorbarig. Ook kan ik nergens de terug lever tarieven vinden van deze contracten.
En als het bijv.in de zomer snel zakt kost het je veel boete om af te kopen en je bent de bonus kwijt.
Een boete wordt in veel gevallen door de nieuwe leverancier aan je vergoedt. Nu afsluiten is indekken tegen kostenstijgingen en als de markt voldoende daalt kun je dus afkopen en meeprofiteren.HereIsTom schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:11:
[...]
Precies hoe ik erover denk, je zet je 3 jaar vast op een hoog tarief, dan kan je geluk hebben dat het de komende 3 jaar niet meer daalt, maar als het zakt dan kost je dat geld.
En als het bijv.in de zomer snel zakt kost het je veel boete om af te kopen en je bent de bonus kwijt.
Het is een beetje gokken natuurlijk maar nu drie jaar vastzetten is ook zeker weten wat het plafond is voor die jaren.CarpeVentum schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:36:
Hm ik zie 2 mogelijkheden in onze situatie:
- Naar Innova 1 jaar vast via gaslicht.com. Is voor onze situatie de goedkoopste en omdat we panelen gaan leggen goedkoper dan ons huidige Eneco contract![]()
- Naar Eneco variabel (tarief nog niet bekend) en dan even uitzingen tot april en er hopelijk goedkopere contracten zijn. Inderdaad met groot risico aan de bovenkant . Al is de vraag of het terug lever tarief dan ook >€0,30 is.
Komt er een daling, dan kun je altijd switchen.
Met alle gedoe rondom Oekraïne en Rusland verwacht ik persoonlijk niet dat dit probleem binnen een kwartaal achter de rug is.
En die boete is dan best te overzien, zeker als de prijzen mogelijk toch fors dalen heb je die zo terug verdiend.
[ Voor 194% gewijzigd door Plucky op 15-01-2022 23:59 ]
In deze tijd met fluctuerende prijzen worden boetes bijna helemaal niet meer vergoed!Plucky schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:20:
[...]
Een boete wordt in veel gevallen door de nieuwe leverancier aan je vergoedt. Nu afsluiten is indekken tegen kostenstijgingen en als de markt voldoende daalt kun je dus afkopen en meeprofiteren.
En je dekt je dus niet in, je kan geluk hebben dat de prijzen hoog blijven, maar ook pech hebben.
In de BE MM actie vergoeden ze tot 250EHereIsTom schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:55:
[...]
In deze tijd met fluctuerende prijzen worden boetes bijna helemaal niet meer vergoed!
En je dekt je dus niet in, je kan geluk hebben dat de prijzen hoog blijven, maar ook pech hebben.
Mochten de prijzen wat meer dalend blijven, dan verwacht ik wel meer aanbieders die overstapboetes vergoeden.
Denk dat het per situatie enorm kan verschillen. Ik ga de komende maand naar 1,27 ipv 2,10 voor gas door nu voor 3 jaar vast te zetten (contract afgelopen en ik zat op een variabel tarief). Bij een verbruik van 400-500 geschat in februari is de besparing in mijn specifieke scenario al zo dat de eventuele opzeg boete van max 250 euro er snel uit is.HereIsTom schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:11:
[...]
Precies hoe ik erover denk, je zet je 3 jaar vast op een hoog tarief, dan kan je geluk hebben dat het de komende 3 jaar niet meer daalt, maar als het zakt dan kost je dat geld.
Als het een onderdeel van je contract is wel. Dat is in mijn geval wel zo.HereIsTom schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:55:
[...]
In deze tijd met fluctuerende prijzen worden boetes bijna helemaal niet meer vergoed!
Waarom neem je voor gas dan niet een goedkopere? Je hóéft stroom en gas niet bij dezelfde aanbieder te nemen.insomniac schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:47:
[Afbeelding]
ik zie dezelfde
edit:
edit: helaas zijn de prijzen voor alleen gas niet veel beter, wel zou ik meer terug kunnen krijgen (€600,- meer) als ik alleen stroom afneem met een modelcontract (onbepaalde tijd variabel) maar dat risico vind ik te hoog.
Dit is uiteraard gebaseerd op een vol jaar dezelfde tarieven. Als de panelen echt goed gaan terugleveren, is het al juni en de kans is groot dat dan de electra tarieven weer gaan zakken.
[ Voor 74% gewijzigd door insomniac op 16-01-2022 09:58 ]
Hoe doe je dat? Moet je dan met de aanbieder contact opnemen? Want als ik overstap lijk ik sowieso stroom+gas te moeten afsluiten. Heb nog nergens de optie gezien voor alleen gas…Compuchip87 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:05:
[...]
Waarom neem je voor gas dan niet een goedkopere? Je hóéft stroom en gas niet bij dezelfde aanbieder te nemen.
Alleen gas afsluiten kan bijna nooit.CarpeVentum schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:12:
[...]
Hoe doe je dat? Moet je dan met de aanbieder contact opnemen? Want als ik overstap lijk ik sowieso stroom+gas te moeten afsluiten. Heb nog nergens de optie gezien voor alleen gas…
Je kan het ook andersom doen. Je sluit gas+stroom af bij de leverancier waar je gas wil hebben en stapt daarna voor stroom over naar een andere leverancier.
Is Innova stabiel en groot zoal Eneco ? Of kans op omvallen als de mark zo doorzet?CarpeVentum schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:36:
Hm ik zie 2 mogelijkheden in onze situatie:
- Naar Innova 1 jaar vast via gaslicht.com. Is voor onze situatie de goedkoopste en omdat we panelen gaan leggen goedkoper dan ons huidige Eneco contract![]()
Water-Escape
Waar ik vorige week een vaste prijs van 1.74 voor gas had bij Budgetenergie om te verlengen, staat deze nu op 1.52 voor 1 jaar vast.
Life is what happens while you're busy making other plans
.... in dit specifieke geval..frumper schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:47:
Wachten loont!
In het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst
Hoe lang ben jij al klant daar?frumper schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:47:
Wachten loont!
Waar ik vorige week een vaste prijs van 1.74 voor gas had bij Budgetenergie om te verlengen, staat deze nu op 1.52 voor 1 jaar vast.
Ik heb net het verlengaanbod voor 1,74 geaccepteerd eergisteren, wanneer is dat nieuwe aanbod "live" gegaan?frumper schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:47:
Wachten loont!
sorry ik zie het staan nu
[ Voor 5% gewijzigd door dirk38 op 16-01-2022 12:06 ]
Flipswix in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"dirk38 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:55:
Ik zie hier berichten staan dat de mediamarkt aanbieding van budget energie pas na 3 maanden ingaat. waar zien jullie dat staan dan?. zie alleen staan maximaal 35 dagen na afsluiting contract,. mijn huidige contract loopt tot 2 februari.
20*350ZO45°
Als je de eerste zin goed leest dan staat daar dat het contract pas ingaat VANAF APRIL!dirk38 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:55:
Ik zie hier berichten staan dat de mediamarkt aanbieding van budget energie pas na 3 maanden ingaat. waar zien jullie dat staan dan?. zie alleen staan maximaal 35 dagen na afsluiting contract,. mijn huidige contract loopt tot 2 februari.
@Richard was me voor.
dirk38 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:55:
/f/image/ND7VnkWcM30KISIDtOsGrd4S.png?f=fotoalbum_large)
De tarieven van BE blijven hetzelfde. Dat geldt echter niet voor de heffingen van de staat en de kabelboeren. Maar dat wordt verondersteld dat je dat toch weet.MvdV75 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:04:
Nu heb ik even een andere vraag.
Als je contact aangaat voor die 3 jaar blijven die prijzen toch niet gelijk aan het nu aangeboden tarief.
In dit aangeboden tarief zit toch die subsidie van de overheid of zit ik hier verkeerd?
[ Voor 6% gewijzigd door hv08 op 16-01-2022 12:39 ]
Zoals ik het heb begrepen kan je een contract wel bij je energieleverancier 'afkopen' maar betekent dit niet meteen dat je leverancier het duurdere gas wat voor jou contact ingekocht/gereserveerd was, goedkoper aan de volgende klant kan aanbieden. Er zijn immers kosten (gemaakt).
Ik gok dat het hele afkopen en goekoper overstappen (want prijzen dalen) een minder groot feest wordt dan nu gedacht wordt.
Netto prijzen , dus levertarief , desnoods ex. BTW, zouden de maatstaf moeten zijn.
Dat is nm waar het om draait, en vergelijkingen vaak lastig zijn.
Alle overheidsheffingen,netwerkkosten en teruggaves, zouden in z'n geheel duidelijk en apart vermeld moeten zijn.
Deze zijn toch voor elke aanbieder gelijk, en is geen ontkomen aan.
Meestal moet je de aanbieding goed doorspitten om de "kale" prijs te vinden in de wirwar van cijfers.
Kortom, ben vaak overgestapt, nu met Fenor wat pech, maar altijd enkel vergeleken op basis van de netto prijs voor een Kwh en een m3. Alle andere kosten zijn nagenoeg gelijk.
In geval van een Welkomstkorting, deze uiteraard wel in je berekening betrekken.
Gelukkig voor ons consumenten hebben we daar de ACM voor, de maximale boete is 125 euro per product bij > 2,5 jaar contract. Verder is het het probleem van de leverancier.Chris.nl schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:28:
Even koffiedik kijken....
Zoals ik het heb begrepen kan je een contract wel bij je energieleverancier 'afkopen' maar betekent dit niet meteen dat je leverancier het duurdere gas wat voor jou contact ingekocht/gereserveerd was, goedkoper aan de volgende klant kan aanbieden. Er zijn immers kosten (gemaakt).
Ik gok dat het hele afkopen en goekoper overstappen (want prijzen dalen) een minder groot feest wordt dan nu gedacht wordt.
Precies, en dat probleem wordt ergens doorberekend. De prijzen zullen volgens mij dus minder hard dalen dan gedacht.hv08 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:37:
[...]
Gelukkig voor ons consumenten hebben we daar de ACM voor, de maximale boete is 125 euro per product bij > 2,5 jaar contract. Verder is het het probleem van de leverancier.
Vandaag volgens mij… ik hou het 3 weken in de gaten nu, van 1.84 naar 1.74 en nu dus 1.52…__xeno__ schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:46:
[...]
Ik heb net het verlengaanbod voor 1,74 geaccepteerd eergisteren, wanneer is dat nieuwe aanbod "live" gegaan?
Twijfel wel om hem nu vast te zetten hoor… ons contract loopt op 2/2 af.
Life is what happens while you're busy making other plans
Zou je niet gewoon 3 jaar vast via mediamarkt BE actie afsluiten? Zojuist zelf ook gedaan via Mediamarkt als bestaande klant bij BE. Dit werkt prima zoals een aantal mensen al eerder melden in dit topic. Nieuwe contract gaat in op het moment dat mijn huidige jaarcontract afloopt (21-02-2022), en niet in april zoals ze op hun site zelf aangeven. Aanzienlijk betere tarieven dan die jaar verlenging die ze bieden. Maar goed zit je wel 3 jaar vast.frumper schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:21:
[...]
Vandaag volgens mij… ik hou het 3 weken in de gaten nu, van 1.84 naar 1.74 en nu dus 1.52…
Twijfel wel om hem nu vast te zetten hoor… ons contract loopt op 2/2 af.
Bedankt allen! Veel gehad aan dit topic!
Vreemd. Ik zit als ex-Fenor ook bij Budget Energie (flex) maar mijn aanvraag voor 3 jaar MediaMarkt werd afgewezen omdat ik een bestaande klant was.denzel1990 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:06:
[...]
Zou je niet gewoon 3 jaar vast via mediamarkt BE actie afsluiten? Zojuist zelf ook gedaan via Mediamarkt als bestaande klant bij BE. Dit werkt prima zoals een aantal mensen al eerder melden in dit topic. Nieuwe contract gaat in op het moment dat mijn huidige jaarcontract afloopt (21-02-2022), en niet in april zoals ze op hun site zelf aangeven. Aanzienlijk betere tarieven dan die jaar verlenging die ze bieden. Maar goed zit je wel 3 jaar vast.
Hoe weet je zeker dat het op 21-2-2022 ingaat ?denzel1990 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:06:
[...]
Zou je niet gewoon 3 jaar vast via mediamarkt BE actie afsluiten? Zojuist zelf ook gedaan via Mediamarkt als bestaande klant bij BE. Dit werkt prima zoals een aantal mensen al eerder melden in dit topic. Nieuwe contract gaat in op het moment dat mijn huidige jaarcontract afloopt (21-02-2022), en niet in april zoals ze op hun site zelf aangeven. Aanzienlijk betere tarieven dan die jaar verlenging die ze bieden. Maar goed zit je wel 3 jaar vast.
Bedankt allen! Veel gehad aan dit topic!
Want ik lees op de site dat het op 15-4-2022 in zal gaan.
Contract bij vriendin loopt 1-2-2022 af, dus als mediamarkt-BE op 1-2-2022 ingaat dan ga ik daarvoor.
Verwijderd
Contract bij MM-BE gaat in principe in vanaf 1 april maar lees even een paar pagina’s terug hoe je de startdatum kunt vervroegen, ook als nieuwe klant.kevertje1977 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:34:
[...]
Hoe weet je zeker dat het op 21-2-2022 ingaat ?
Want ik lees op de site dat het op 15-4-2022 in zal gaan.
Contract bij vriendin loopt 1-2-2022 af, dus als mediamarkt-BE op 1-2-2022 ingaat dan ga ik daarvoor.
Tot nu toe geen berichten van mensen waarbij de gewijzigde datum is teruggedraaid naar >april. Ik sta nu bij MM-BE op de rol met een startdatum eerste week februari.
Ik heb me zojuist aangemeld, datum staat op 01-april. Dan kan ik wel op wijzig datum klikken, en vanaf 19 januari selecteren. Maar dan komt de clausule: PAS op, je kunt de datum niet zomaar wijzigen, alleen als je verhuisd/huis gekocht hebt. Anders kom je niet in aanmerking voor spoed aanvraagd.Plucky schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:05:
[...]
Contract bij MM-BE gaat in principe in vanaf 1 april maar lees even een paar pagina’s terug hoe je de startdatum kunt vervroegen, ook als nieuwe klant.
Tot nu toe geen berichten van mensen waarbij de gewijzigde datum is teruggedraaid naar >april. Ik sta nu bij MM-BE op de rol met een startdatum eerste week februari.
Ik heb een aantal pagina's terug gelezen, maar vind geen methode om dit te 'omzeilen' ?
tjah..
Ik volg ook even. Had ook verleng en kon pas half april bij hun terecht. Heb nog ervoor gebeld en kon echt niet eerder.gizmo9003 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:48:
[...]
Ik heb me zojuist aangemeld, datum staat op 01-april. Dan kan ik wel op wijzig datum klikken, en vanaf 19 januari selecteren. Maar dan komt de clausule:
Dus ben ook wel benieuwd naar het “trucje” voor nieuwe klanten
Dit topic is gesloten.
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4