All in? En op basis van wat soort contract? Model, variabel, 1 jaar vast, 3 jaar?Mike-Nikon schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:32:
Vandaag via Oxxio mijn nieuwe tarief binnen gekregen na aflopen contract.
Nu dus via LosVast zoals dat heet.
Gas 1,45
Elec 0,32
Krijg ik vandaag telefoon van NLE waar ik vorig contract had afgesloten met de vraag of ik weer klant wil worden.
Gas 1,28
Elec 0,29
Morgen Oxxio maar eens bellen wat die me te bieden hebben...........
Een nieuwe dag, en de welkomstpremies rijzen de pan uit bij gaslicht.com. Volgens mij willen ze graag wat zieltjes overhalen om toch nog een contract af te sluiten.
En mocht een energiebedrijf failliet gaan dan krijg je nooit de welkomsbonus. Dan krijg je een afrekening met de hoge energie tarieven zonder bonus.CarpeVentum schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:12:
Een nieuwe dag, en de welkomstpremies rijzen de pan uit bij gaslicht.com. Volgens mij willen ze graag wat zieltjes overhalen om toch nog een contract af te sluiten.
@RichardOut.of.Control schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:12:
[...]
Ik heb de Algemene Voorwaarden van Vandebron doorgenomen en uit niets blijkt dat alleen gas onmogelijk is. Ik ga ze morgen maar eens bellen.
Zojuist de klantenservice van Vandebron aan de lijn gehad, en nu krijg ik een heel ander verhaal te horen.
Overstappen voor alleen elektriciteit is zeker mogelijk, contract voor gas loopt gewoon door volgens de tarieven in het huidige 3-jarige contract dat ik nu heb.
Dat komt dus overeen met wat ik verwachtte en het antwoord dat ik via de mail kreeg is dus onjuist.
Ik verwacht dat dit bij andere leveranciers op dezelfde manier zal verlopen, maar misschien wel verstandig om het na te gaan bij de klantenservice of in de voorwaarden.
Helaas...Lord_Dain schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:22:
[...]
Stadsverwarming? Daar is weinig tegen te doen. Er lopen wel eea aan acties met handtekeningen inzamelingen etc. maar je bent gewoon de sjaak met SV.
Meeste leveranciers betalen de boete voor je. Dus het is gratis overstappen.water_escape schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:26:
Misschien rare vraag... maar waarom kiezen mensen in deze tijden voor een 3 jaar vast contract? Of annuleer je straks weer gewoon en betaal je de boete en geen welkomstbonus neem je voor lief?
Trusted
Tja ik snap de perceptie, maar niets is gratis natuurlijk. Dat zit gewoon doorgerekend in de maandelijkse tarieven en het model.skozaa schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:53:
[...]
Meeste leveranciers betalen de boete voor je. Dus het is gratis overstappen.
De MediaMarkt-deal van BudgetEnergie lijkt per vandaag nieuwe (hogere) tarieven te hebben gekregen:
Kale tarieven:
Piek: €0,22966 / kWh
Dal: €0,18126 / kWh
Enkel: €0,20546 / kWh
Gas: €0,73072 / m3
Jaarbonussen zijn ongewijzigd.
@Cap Kun jij checken en aanpassen in de sheet?
Kale tarieven:
Wat bedoel je hier precies. Dat je nog een extra bon krijgt bij het afsluiten? Kan daar zo niets van terug zien. Of moet je dat dan via de winkel afsluiten?torretje2012 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:08:
Let op: Per 23/2/2022 gaat de €50 per contract van MM Budget veranderen naar een mediamarktbon(87,50 1malig per contract)
Heb even gezocht naar de excel van Cap... Maar kan hem echt niet vinde. Excuus kom niet heel vaak op tweakers. Iemand rechtstreekse link? dank alvast!
[ Voor 16% gewijzigd door BlauweNL op 20-01-2022 10:08 ]
Die tarieven zijn toch al weken zo?Plucky schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:06:
De MediaMarkt-deal van BudgetEnergie lijkt per vandaag nieuwe (hogere) tarieven te hebben gekregen:
Kale tarieven:
weet je dat heel zeker? volgens mij is het wel gratis... echter moet je dan wel je contract uit zitten. Doe je dat niet zal vast wel in de voorwaarden staan dat je die boete moet terug betalen wat zij voor jou hebben betaaldLord_Dain schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:02:
[...]
Tja ik snap de perceptie, maar niets is gratis natuurlijk. Dat zit gewoon doorgerekend in de maandelijkse tarieven en het model.
Trusted
Ik weet niets zeker in het leven.. wat ik vermoed is dat ze een mooie business case maken waarbij ze die bonus verdeelt over 36 maanden verrekenen in het maandbedrag.. ga jij dan eerder weg dan is dat voor zo'n bedrijf dus juist een bonus. In plaats van een boete betaal je de 'boete' gewoon over de contractduur. Het is een valide vraag of dit systeem in stand mag worden gehouden (als het wordt onderzocht door een ACM).skozaa schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:42:
[...]
weet je dat heel zeker? volgens mij is het wel gratis... echter moet je dan wel je contract uit zitten. Doe je dat niet zal vast wel in de voorwaarden staan dat je die boete moet terug betalen wat zij voor jou hebben betaald
Als Oxxio mij als nieuwe klant een aanbieding doet met tarieven, zonder te weten of ik een boete bij mijn oude leverancier moet betalen, dan zitten in die Oxxio tarieven toch niet al de mogelijke boetes verwerkt?Lord_Dain schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:52:
[...]
Ik weet niets zeker in het leven.. wat ik vermoed is dat ze een mooie business case maken waarbij ze die bonus verdeelt over 36 maanden verrekenen in het maandbedrag.. ga jij dan eerder weg dan is dat voor zo'n bedrijf dus juist een bonus. In plaats van een boete betaal je de 'boete' gewoon over de contractduur. Het is een valide vraag of dit systeem in stand mag worden gehouden (als het wordt onderzocht door een ACM).
Klopt, maar zou even goed nakijken of ze op dit moment eventuele boetes überhaupt wel vergoeden.Hongy schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:56:
[...]
Als Oxxio mij als nieuwe klant een aanbieding doet met tarieven, zonder te weten of ik een boete bij mijn oude leverancier moet betalen, dan zitten in die Oxxio tarieven toch niet al de mogelijke boetes verwerkt?
Dank, aangepast. Stroom is wat duurder, gas ietsje goedkoper geworden.Plucky schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:06:
Kale tarieven:
De fout met de normaal / daltarieven zit nog steeds in de voorbeeldberekening van Mediamarkt / Budget. Blijkbaar kijkt niemand ooit naar dat soort dingen.

/f/image/vfOZ55cfWTvAKTEDKzcEYg1H.png?f=fotoalbum_large)
Lage tarieven moeten toch ergens mee verdiend worden...Cap schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:16:
[...]
De fout met de normaal / daltarieven zit nog steeds in de voorbeeldberekening van Mediamarkt / Budget. Blijkbaar kijkt niemand ooit naar dat soort dingen.
Overigens belde Greenchoice me zojuist om me binnen te halen als terugkerende klant.
Kwam met kale tarieven van ~€0,41 / kWh en een bonus van €77,50 / jaar.
Medewerker moest me gelijk geven dat BE een prima leverancier is en dat hij verbaasd was door de tarieven die BE nu biedt, hij kon er niet aan tippen.
Was ook blij dat ik gelijk naar de kale tarieven vroeg, "eindelijk iemand die snapt dat voorschotten niks zeggen" was zijn reactie...
Kom van Welkom Energie af en wil toch maar echt actie ondernemen ipv langer wachten.
Net gesprekken en offertes gehad van:
Delta Energie: Prima gesprek en ze bieden als je rechtstreeks een offerte vraagt wel scherpere prijzen dan online. Vergoeden een eventuele boete wel bij overstappen. Maar kunnen niet tippen aan huidige aanbod BE via MM
Eneco: Zit hier nu met hoge tarieven. Niets te regelen of onderhandelen. Meerdere keren geprobeerd via chat en telefonisch. Stug bedrijf dus met veel te hoge tarieven.
Ga nu voor huidige aanbod van BE via MM en hou voorjaar/zomer even in de gaten om over te stappen met een boete.
@Cap waar kan ik je Excel vinden?
Delta Energie: Prima gesprek en ze bieden als je rechtstreeks een offerte vraagt wel scherpere prijzen dan online. Vergoeden een eventuele boete wel bij overstappen. Maar kunnen niet tippen aan huidige aanbod BE via MM
Eneco: Zit hier nu met hoge tarieven. Niets te regelen of onderhandelen. Meerdere keren geprobeerd via chat en telefonisch. Stug bedrijf dus met veel te hoge tarieven.
Ga nu voor huidige aanbod van BE via MM en hou voorjaar/zomer even in de gaten om over te stappen met een boete.
@Cap waar kan ik je Excel vinden?
[ Voor 12% gewijzigd door BlauweNL op 20-01-2022 11:40 ]
Klopt. Toevallig gister het MM BE contract afgesloten. Het scheelt een paar euro per maand, niet heel schokkend.Freek0416 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:12:
Tarieven zijn inderdaad gewijzigd vandaag.
Elektra duurder. Gas iets goedkoper.
Ben overigens niet van plan om 3 jaar deze tarieven te blijven betalen. Over een half jaar hoop ik dat de prijzen weer iets genormaliseerd zijn en dan betaal ik de overstap boete wel. De huidige variabele tarieven van BudgetEnergie zijn dusdanig hoog dat ik die €250 binnen 2 maanden terugverdiend heb.
Is aangepast in de google prijzensheet, groene vakjes = goedkoper, rode vakjes = duurder.CarpeVentum schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:12:
Zie hierboven.
Meer algemeen: zoekbalkje bovenaan dit topic zoeken op google sheet, spreadsheet, of Cap.
Het is in ieder geval duidelijk dat ze hier niet meelezen.Plucky schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:24:
[...]
Lage tarieven moeten toch ergens mee verdiend worden...
Herkenbaar. Elke keer weer, als ik een energiecontract afsluit.Was ook blij dat ik gelijk naar de kale tarieven vroeg, "eindelijk iemand die snapt dat voorschotten niks zeggen" was zijn reactie...
Maar let op extra’s dienen vaak wel terug betaald te worden.Lord_Dain schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:02:
[...]
Tja ik snap de perceptie, maar niets is gratis natuurlijk. Dat zit gewoon doorgerekend in de maandelijkse tarieven en het model.
En wil je bij deze eerder weg dan moet je veelal de boete die zei eerst voor je betaald hebben terug betalen.
Lees dus zelf alle kleine letters!
Ik had me ook aangemeld maar contract kan pas ingaan per 05-04 voor deze actie en kan niet vervroegd worden (via Sales/Klantenservice). In mijn geval dus direct geannuleerd en we wachten andere aanbiedingen afCap schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:16:
[...]
Dank, aangepast. Stroom is wat duurder, gas ietsje goedkoper geworden.
De fout met de normaal / daltarieven zit nog steeds in de voorbeeldberekening van Mediamarkt / Budget. Blijkbaar kijkt niemand ooit naar dat soort dingen.![]()
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door forzav op 20-01-2022 12:12 ]
De meeste? Of sommige? Mijn idee is eerder het laatste. Maar we zouden hier eens betrouwbare data over moeten hebben.skozaa schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:53:
[...]
Meeste leveranciers betalen de boete voor je. Dus het is gratis overstappen.
Niet via sales of KS inderdaad.forzav schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:10:
[...]
Ik had me ook aangemeld maar contract gaat pas in per 05-04 en kan niet vervroegd worden (via Sales/Klantenservice)
(en in mijn geval dus direct geannuleerd)
Meerdere mensen hier is het al gelukt via de MijnBudget-portal, waaronder bij mijzelf.....
Per 1 maart gaan wij verhuizen. Momenteel hebben we geen energie aanbieder.
Nu is de MM budgetenergie scherp. Alleen gaat deze pas per 1 april in. Een maand zonder stroom en gas zitten is ook niet ideaal.
Is het nu mogelijk om 1 maand een variabel contract te nemen en dan 1 april over te gaan naar MM BE?
En zou ik die nu allebei al kunnen afsluiten? Klantenservice van MM BE krijg ik niet te pakken. Is de enige mogelijkheid om naar de winkel zelf te gaan?
Nu is de MM budgetenergie scherp. Alleen gaat deze pas per 1 april in. Een maand zonder stroom en gas zitten is ook niet ideaal.
Is het nu mogelijk om 1 maand een variabel contract te nemen en dan 1 april over te gaan naar MM BE?
En zou ik die nu allebei al kunnen afsluiten? Klantenservice van MM BE krijg ik niet te pakken. Is de enige mogelijkheid om naar de winkel zelf te gaan?
Dank voor antwoord en linkje!:strip_exif()/f/image/YaaA5VIMUJFF4OmrIj4cQVZB.jpg?f=fotoalbum_large)
Via hier kan het niet zonder een bestand te uploaden met als je verhuist bent. Of zie ik iets over het hoofd?
De volgende tekst kan wel vinden van de site:
Wij hebben minimaal 21 dagen nodig van het moment van aanmelding tot de dag dat we starten met het leveren van energie. Heb je je startdatum later gepland dan die 21 dagen sinds je bent aangemeld? Dan kan je 'm dus naar voren halen, dit doe je via MijnBudget.Ben je nieuw in je woning omdat je onlangs bent verhuisd? Dan kun je een spoedaanmelding aanvragen. We kunnen dan, als het nodig is, binnen 2 werkdagen starten met leveren. Lees hier meer over de voorwaarden van een spoedaanvraag en hoe dit in zijn werk gaat.
In theorie zou het na 3 weken moeten kunnen.
Plucky schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:12:
[...]
Niet via sales of KS inderdaad.
Meerdere mensen hier is het al gelukt via de MijnBudget-portal, waaronder bij mijzelf.....
:strip_exif()/f/image/YaaA5VIMUJFF4OmrIj4cQVZB.jpg?f=fotoalbum_large)
Via hier kan het niet zonder een bestand te uploaden met als je verhuist bent. Of zie ik iets over het hoofd?
Wij hebben minimaal 21 dagen nodig van het moment van aanmelding tot de dag dat we starten met het leveren van energie. Heb je je startdatum later gepland dan die 21 dagen sinds je bent aangemeld? Dan kan je 'm dus naar voren halen, dit doe je via MijnBudget.Ben je nieuw in je woning omdat je onlangs bent verhuisd? Dan kun je een spoedaanmelding aanvragen. We kunnen dan, als het nodig is, binnen 2 werkdagen starten met leveren. Lees hier meer over de voorwaarden van een spoedaanvraag en hoe dit in zijn werk gaat.
[ Voor 28% gewijzigd door BlauweNL op 20-01-2022 12:32 ]
Even een knip maken van de leveringsvoorwaarden waarin staat dat ze binnen 35 dagen gaan leveren, dat als screenshot meesturen en de datum aanpassen. Op het forum zijn intussen meerdere mensen die dat zo succesvol hebben toegepast.BlauweNL schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:26:
Dank voor antwoord en linkje!
[...]
[Afbeelding]
Zie de screenshots van BlauweNL in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"zoraka schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:22:
Contract afsluiten en daarna via het MyBudget-portal de leveringsdatum aanpassen zou voor jou zéker moeten werken...
[ Voor 6% gewijzigd door Plucky op 20-01-2022 12:36 ]
Tegenwoordig is dat de meeste de boete niet meer betalen.Cap schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:11:
[...]
De meeste? Of sommige? Mijn idee is eerder het laatste. Maar we zouden hier eens betrouwbare data over moeten hebben.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Iemand ervaring met 'Energie VanOns'? Die hebben een normaaltarief van €0,39 per kWh en daltarief van €0,27, en hanteren dit ook als terugleververgoeding. Klinkt goed voor veel overproductie van PV.
Dus ik zou het nu alvast MM BE kunnen aanvragen en dus in laten gaan per april en ondertussen ook al een variabel contract kunnen afsluiten.Plucky schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:35:
[...]
Zie de screenshots van BlauweNL in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
Contract afsluiten en daarna via het MyBudget-portal de leveringsdatum aanpassen zou voor jou zéker moeten werken...
Want zij regelen de overstap en dit zou dan pas per 1 april ingaan?
Als je gaat verhuizen kan de sws inschieten bij Budget... dan kan het dus eerder ingaan. Na aanmelden krijg je een portal en daarin kan je het contract eerder laten in gaan... geen idee of dan ook die 35dagen gelden maar je ben nu nog wel op tijd.zoraka schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:22:
Kan je trouwens je bestaande contract niet mee verhuizen?
Dan heb je de screenshots niet goed gelezen.zoraka schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:41:
[...]
Dus ik zou het nu alvast MM BE kunnen aanvragen en dus in laten gaan per april en ondertussen ook al een variabel contract kunnen afsluiten.
Want zij regelen de overstap en dit zou dan pas per 1 april ingaan?
Je kunt MM-BE afsluiten en omdat je gaat verhuizen kun je de datum direct naar voren halen.
Je kunt dus 1 maart kiezen als startdatum en hebt dus geen variabele oplossing nodig.
Ik krijg daar hele andere tarieven te zien, € 0,42 kWh en € 2,08 M3.Jan1337 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:40:
Iemand ervaring met 'Energie VanOns'? Die hebben een normaaltarief van €0,39 per kWh en daltarief van €0,27, en hanteren dit ook als terugleververgoeding. Klinkt goed voor veel overproductie van PV.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
vanaf de 23ste gaat de actie in, je krijgt dan 1 malig een bon en dus geen 50 per contract per jaar korting.BlauweNL schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:06:
[...]
Wat bedoel je hier precies. Dat je nog een extra bon krijgt bij het afsluiten? Kan daar zo niets van terug zien. Of moet je dat dan via de winkel afsluiten?
Heb even gezocht naar de excel van Cap... Maar kan hem echt niet vinde. Excuus kom niet heel vaak op tweakers. Iemand rechtstreekse link? dank alvast!
Vraag me alleen af of ze er niet op kunnen terugkomen. Want bij het naar voren halen van de startdatum, was het gelijk ingesteld. Er is dus niet goedgekeurd of bekeken naar de screenshot / upload die ik heb gedaan. Dus als je een blanco screenshot had geüpload, had de datum ook gelijk aangepast geweest.Plucky schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:43:
[...]
Dan heb je de screenshots niet goed gelezen.
Je kunt MM-BE afsluiten en omdat je gaan verhuizen kun je de datum direct naar voren halen.
Je kunt dus 1 maart kiezen als startdatum en hebt dus geen variabele oplossing nodig.
Bij ons zou dat theoretisch kunnen en is een kwestie van afwachten.Rsport40 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:56:
[...]
Vraag me alleen af of ze er niet op kunnen terugkomen. Want bij het naar voren halen van de startdatum, was het gelijk ingesteld. Er is dus niet goedgekeurd of bekeken naar de screenshot / upload die ik heb gedaan. Dus als je een blanco screenshot had geüpload, had de datum ook gelijk aangepast geweest.
Lukt het niet dan is het maar zo, formeel had ik er geen recht op dus feitelijk pakken ze me niks af. Kan alleen maar "winnen"...
Situatie bij @zoraka is dat hij écht gaat verhuizen en dat de regeling voor die situaties bedoeld is.
Ze hebben me wel een officieel leveringsovereenkomst gestuurd met de juiste tarieven en ook de vervroegde startdatum. Dat dan weer wel.Plucky schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:02:
[...]
Bij ons zou dat theoretisch kunnen en is een kwestie van afwachten.
Lukt het niet dan is het maar zo, formeel had ik er geen recht op dus feitelijk pakken ze me niks af. Kan alleen maar "winnen"...
Situatie bij @zoraka is dat hij écht gaat verhuizen en dat de regeling voor die situaties bedoeld is.
Het is mij ook gelukt om bij MM BE de ingangsdatum te vervroegen naar de 35e dag na aanvraag (via uploaden FAQ printscreen zoals eerder hier vermeld). Kreeg binnen een uur een bevestiging met vervroegde ingangsdatum.
Toen ik een dag later de ingangsdatum nog verder naar voren wilde halen via hetzelfde truucje duurde het opeens langer en kreeg ik een mail dat het verzoek was afgewezen. Ik moest toch echt een verhuisbewijs sturen...
Dus of BE het gewoon accepteert als je het op de 35e dag laat ingaan en pas extra gaat controleren wanneer je het nog eerder laat ingaan, geen idee.
Maar het loont zeker om het te proberen
Toen ik een dag later de ingangsdatum nog verder naar voren wilde halen via hetzelfde truucje duurde het opeens langer en kreeg ik een mail dat het verzoek was afgewezen. Ik moest toch echt een verhuisbewijs sturen...
Dus of BE het gewoon accepteert als je het op de 35e dag laat ingaan en pas extra gaat controleren wanneer je het nog eerder laat ingaan, geen idee.
Maar het loont zeker om het te proberen
Hoe kom jij dan aan deze informatie als ik mag vragen ?torretje2012 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:55:
[...]
vanaf de 23ste gaat de actie in, je krijgt dan 1 malig een bon en dus geen 50 per contract per jaar korting.
Klopt inderdaad, niet goed gekekenPlucky schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:43:
[...]
Dan heb je de screenshots niet goed gelezen.
Je kunt MM-BE afsluiten en omdat je gaat verhuizen kun je de datum direct naar voren halen.

Dat klinkt ook als een goede optie. Via de telefoon van BE kom je niet verder iig
Nu wel ook het advies gehad van Independer om überhaupt geen contract af te sluiten. In het ergste geval krijg je een narekening van de leverancier van de vorige bewoner. Kan natuurlijk ook dat vervroegen proberen sowieso. Vast lager dan de mogelijke narekening als het lukt.
Mijn BE MM contract die ik gister afgesloten heb gaat wel per 03 februari in. Misschien scheelt het dat mijn contract dan afloopt en dat ik al bij BE zit. Ik hoef dus niet te wachten tot 04-04 zoals eerst aangegeven (zou ik ook vervelend vinden, want dat zouden 2 onnodige dure maanden zijn met de huidige variabele tarieven).
Des te eerder het ingaat, des eerder ik er ook weer vanaf kan als de markt normaliseert. Ik vind de MM BE tarieven nog steeds te hoog, maar door de overheidskorting en geringe verbruik nog acceptabel.
Des te eerder het ingaat, des eerder ik er ook weer vanaf kan als de markt normaliseert. Ik vind de MM BE tarieven nog steeds te hoog, maar door de overheidskorting en geringe verbruik nog acceptabel.
Ik zie dat iedereen dus kiest voor dat driejarig contract. Is de verwachting echt dat de prijzen minimaal zo hoog blijven de komende jaren?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dat is dus de gok die je neemt.Phusebox schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:34:
Ik zie dat iedereen dus kiest voor dat driejarig contract. Is de verwachting echt dat de prijzen minimaal zo hoog blijven de komende jaren?
Je legt nu je "plafond" vast voor de komende 3 jaar en weet dus wat je maximaal gaat betalen.
Mocht de markt toch enorm gaan dalen (waarover de meningen verdeeld zijn), dan kun je door het betalen van een relatief geringe boete, opzeggen en overstappen.
Laat even weten als je een (werkende!) glazen bol gevonden hebt, ik ben erg geïnteresseerd!
Nee ik snap dat niemand het weet, maar goed wellicht zijn er wel een hele hoop mensen die er meer kijk op hebben als ik, en die een meer overwogen verwachting kunnen uitspreken.Plucky schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:36:
[...]
Dat is dus de gok die je neemt.
Je legt nu je "plafond" vast voor de komende 3 jaar en weet dus wat je maximaal gaat betalen.
Mocht de markt toch enorm gaan dalen (waarover de meningen verdeeld zijn), dan kun je door het betalen van een relatief geringe boete, opzeggen en overstappen.
Laat even weten als je een (werkende!) glazen bol gevonden hebt, ik ben erg geïnteresseerd!
Mijn contract loopt nog tot medio april, lijkt me sowieso beter om dan nog even af te wachten?
Precies, plafond vastzetten maar vooral ook om van de huidige, veel te hoge flexibele tarieven af te komen.Plucky schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:36:
[...]
Voor hoe lang het duurt want het idee is wel gedurende de looptijd over te stappen als de prijzen voldoende dalen.
BE speelt ook al in op een dalende prijs, vandaar dat ze nu al lagere prijzen aanbieden en klanten aan zich proberen te binden met de toekomsttarieven.
Het blijft allemaal een gok. Wat denk je dat er gebeurt als Rusland echt binnenvalt in Oekraine? Om maar een voorbeeld te noemen.Phusebox schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:39:
[...]
Nee ik snap dat niemand het weet, maar goed wellicht zijn er wel een hele hoop mensen die er meer kijk op hebben als ik, en die een meer overwogen verwachting kunnen uitspreken.
Mijn contract loopt nog tot medio april, lijkt me sowieso beter om dan nog even af te wachten?
Dan heeft heel de EU LNG schepen uit de VS nodig en weet je zeker dat de voorraden in de zomer erg moeizaam aangevuld worden en dus dat de winter 2022/2023 weer erg duur gaat worden.
Het blijft allemaal speculeren, maar daarom is dat 3 jaar contract zo intrek: je weet waar je aan toe bent.
Hou je van zekerheid of een gokje?
Ik probeer bij MM BE een contract online af te sluiten. Echter lukt dit niet. Krijg steeds het bericht ''Met een verhuizing helpen we je graag, kom naar de winkel.''.
Is het ook mogelijk om dit wel online af te sluiten of via de telefoon..Iemand ervaring hiermee?
Is het ook mogelijk om dit wel online af te sluiten of via de telefoon..Iemand ervaring hiermee?
Wat mij betreft kunnen ze dat niet meer na de bedenktermijn eenzijdig wijzigen (inmiddels verstreken), want ik ben gewoon in het bezit van een contract met leveringsvoorwaarden per 1-3.Plucky schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:02:
[...]
Bij ons zou dat theoretisch kunnen en is een kwestie van afwachten.
Super bedankt. Was even zoeken naar die 35 dagen FAQ. Maar binnen 5 minuten had ik al antwoord. Nu hier ook een poging om nog 2 weken eraf te snoepen hier van.Plucky schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:34:
[...]
Even een knip maken van de leveringsvoorwaarden waarin staat dat ze binnen 35 dagen gaan leveren, dat als screenshot meesturen en de datum aanpassen. Op het forum zijn intussen meerdere mensen die dat zo succesvol hebben toegepast.
Voor diegene die zoeken naar het bijgekoppelde FAQ, hier degene die ik heb gebruikt:
:strip_exif()/f/image/ux3E1R1B289sGWihSzsKbH5K.jpg?f=fotoalbum_large)
Bedankt voor alle uitleg en info op de laatste paar pagina's!Plucky schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:36:
Dit is ook een van de redenen waarom ik ook over na zit te denken om vandaag over te stappen naar BE via MM.
De huidige onduidelijkheid op de markt maakt het dat ik die boete voor lief neem indien ik dit jaar al wil overstappen. Het liefst had ik een flexibel contract (maandelijks opzegbaar

Momenteel zit ik bij Oxxio tot 2 februari 2022 en de tarieven daar zijn om te huilen.

[ Voor 10% gewijzigd door EN-IS op 20-01-2022 16:48 ]
Wat denken julllie van een partij als EasyEnergy.com?
Ik moet namelijk een nieuw contract afsluiten maar mijn huidige leverancier is 100 euro per maand duurder, zelfs als ik daar een variabel contract afsluit. (400 vs 300 euro)
Ik moet namelijk een nieuw contract afsluiten maar mijn huidige leverancier is 100 euro per maand duurder, zelfs als ik daar een variabel contract afsluit. (400 vs 300 euro)
Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)
Ik heb het idee dat ik bij Innova goedkoper uit ben dan bij MM BE.
Volgens mij omdat BE een teruglevertarief heeft van het kale tarief, ingeval van MM BE is dat dus lager omdat de prijs daar lager is. En dat dit zelfs compenseert voor de hogere gasprijs.
Maargoed, ze bellen niet terug, dus zal het niet zeker weten..
Gegevens: (gokje want huidige verbruik is 4500kwg / 1700m3 zonder zonnepanelen en zonder EV)
Piek: 3500
Dal: 5000
Piek teruglever: 7000
Dal teruglever: 3000
/f/image/xCHoOuFa8FWLU55x9RGMEVxW.png?f=fotoalbum_large)
Volgens mij omdat BE een teruglevertarief heeft van het kale tarief, ingeval van MM BE is dat dus lager omdat de prijs daar lager is. En dat dit zelfs compenseert voor de hogere gasprijs.
Gegevens: (gokje want huidige verbruik is 4500kwg / 1700m3 zonder zonnepanelen en zonder EV)
/f/image/xCHoOuFa8FWLU55x9RGMEVxW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0um23Qlg2wVHz9pmpvqL8pFr.png?f=fotoalbum_large)
Water-Escape
Let je op dat je pas een teruglevergoeding ontvangt wanneer je op je jaarafrekening netto meer hebt energie hebt opgewekt dan verbruikt? In jouw bovenstaande situatie zou je dus jaarlijks 18.500 kWh moeten opwekken...water_escape schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:49:
Ik heb het idee dat ik bij Innova goedkoper uit ben dan bij MM BE.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Plucky op 20-01-2022 16:55 ]
Is al vaker langsgekomen, ook een partij waar ik naar zit te kijken ivm variabel contract, elk moment opzegbaar en geen boete.pms1 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:49:
Ten opzichte van BE via MM betaal ik 30 a 40 euro per maand meer maa dan ben ik wel erg flexibel. Mijn vrouw zegt, waar ga je op wedden; gaat het straks beter of slechter worden met de wereld?
Ik heb mijn keuze EasyEnergy/Budget Energie nog niet gemaakt, ik denk namelijk dat het niet beter gaat worden op de wereld

Hoi1966 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:00:
[...]
Maar in deze onzekere periode zijn dit toch goede partijen om bij af te sluiten, per maand opzegbaar en gewoon de dagprijs betalen. Zeker nu de prijs aan het dalen is lijkt het mij een goede keuze, beter en goedkoper dan al wat die energiereuzen aanbieden
lammert schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:36:
[...]
Door de belachelijke prijzen overal ben ik overgestapt naar EasyEnergy. Dat is vrij letterlijk de EasyJet van de energiemarkt. Waarom ik daarvoor gekozen heb:
1. Contract is per maand opzegbaar, dus als de markt afgekoeld is stap je zonder boete weer over
2. Voor gas betaal je de dagprijs + kleine opslag
3. Voor stroom betaal je de uurprijs + kleine opslag
4. Groene stroom
Voor onze 2-onder-1-kap jaren '30 woning met 5 personen moest ik in december €400 (€270 gas + €130 stroom) afrekenen. Let op: je betaalt elke maand een ander bedrag afhankelijk van wat je werkelijke gebruik is! In de winter gebruik ik 8x zoveel gas (CV) als in de zomer, dus het gemiddelde maandbedrag over een heel jaar zal veel lager uitkomen.
Werd mij gisteren verteld aan de balie bij de MM GroningenMac-Mar schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:23:
[...]
Hoe kom jij dan aan deze informatie als ik mag vragen ?
Geringe boete? Het moet nogal flink dalen of je moet een hoog verbruik hebben om die boete “terug te verdienen”.Plucky schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:36:
[...]
Laat me ook even weten waar je hebt zien staan dat het niet gaat dalen?
Ik heb 1.5 maand bij ze gezeten om de tijd tussen 2 weken Eneco en mijn Vattenfal te overbruggen. Op zich is het handig dat je elk moment kunt opzeggen en gewoon per maand afrekent. Nadeel is wel dat ze ontzettend slecht communiceren en bereikbaar zijn. Ze reageren vaak niet op mails, en mijn verbruik was pas zichtbaar nadat ik al bij Vattenfal zat.pms1 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:49:
Dat kun je zelf met een eenvoudig Excelletje uitrekenen bij welke tarieven + eventuele opzegvergoeding + teruggave korting het interessant is om over te stappen. Tot die tijd blijf je gewoon zitten waar je zit.HereIsTom schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:53:
[...]
Geringe boete? Het moet nogal flink dalen of je moet een hoog verbruik hebben om die boete “terug te verdienen”.
Ook dat heb ik hier ook al een keer uitgelegd waarom dat de verwachting is. Het staat je vrij om het tegendeel te bewijzen.Laat me ook even weten waar je hebt zien staan dat het niet gaat dalen?
Vanmiddag kreeg ik een aanbod in de mail van het Consumentenbond Energiecollectief dat tot stand gekomen is via een "flitsveiling". Het aanbod is van (alweer) Budget Energie en bestaat uit een beperkt aantal contracten (1000 stuks).
Het komt neer op een 1 jaar vast contract met groene Europese windstroom en gas voor de volgende all-in tarieven:
- Gastarief € 1,53637
- Vastrecht gas € 59,80 / jaar
- Enkeltarief stroom € 0,39603, normaal € 0,41781, dal € 0,37425
- Vastrecht stroom € 59,80 / jaar
- Welkomstbonus 200 euro
Het aanbod zal voor sommigen die niet veel verbruiken (met name weinig stroom) interessant zijn vanwege het gastarief, het vrij lage vastrecht en de welkomstbonus.
Het is met mijn lage verbruik net iets goedkoper dan het CB flexibel contract dat ik relatief gunstig in dec heb afgesloten, maar gezien het kleine verschil dus niet interessant omdat ik niet elke maand boetevrij weg kan.
Ik zet hem niet in de google spreadsheet omdat hij niet publiek beschikbaar is, je moet je eerst aanmelden voor het energiecollectief.
Anyway voor wie het interessant vindt, momenteel 958 contracten van de 1000 over and counting...
Het komt neer op een 1 jaar vast contract met groene Europese windstroom en gas voor de volgende all-in tarieven:
- Gastarief € 1,53637
- Vastrecht gas € 59,80 / jaar
- Enkeltarief stroom € 0,39603, normaal € 0,41781, dal € 0,37425
- Vastrecht stroom € 59,80 / jaar
- Welkomstbonus 200 euro
Het aanbod zal voor sommigen die niet veel verbruiken (met name weinig stroom) interessant zijn vanwege het gastarief, het vrij lage vastrecht en de welkomstbonus.
Het is met mijn lage verbruik net iets goedkoper dan het CB flexibel contract dat ik relatief gunstig in dec heb afgesloten, maar gezien het kleine verschil dus niet interessant omdat ik niet elke maand boetevrij weg kan.
Ik zet hem niet in de google spreadsheet omdat hij niet publiek beschikbaar is, je moet je eerst aanmelden voor het energiecollectief.
Anyway voor wie het interessant vindt, momenteel 958 contracten van de 1000 over and counting...
Het was handig geweest om de tarieven te vermelden.BlauweNL schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:37:
Delta Energie: Prima gesprek en ze bieden als je rechtstreeks een offerte vraagt wel scherpere prijzen dan online.
[...]
Ik ben gebeld door Delta en ze boden deze kale tarieven exclusief BTW en zonder energiebelastingen:
1 jaar vast
normaal € 0,34636 per kWh
dal € 0,26873 per kWh
gas € 1,32401 per m3
3 jaar vast
normaal € 0,24905 per kWh
dal € 0,20921 per kWh
gas € 0,82890 per m3
Waarom bellen ze überhaupt met zulke hoge tarieven? Daar trapt toch niemand in?
[ Voor 3% gewijzigd door RichieB op 20-01-2022 21:10 ]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
.
[ Voor 98% gewijzigd door Billie! op 20-01-2022 20:31 ]
Welke tarieven heb jij aangeboden gekregen voor verlenging bij Oxxio?EN-IS schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:41:
[...]
Bedankt voor alle uitleg en info op de laatste paar pagina's!![]()
Dit is ook een van de redenen waarom ik ook over na zit te denken om vandaag over te stappen naar BE via MM.
De huidige onduidelijkheid op de markt maakt het dat ik die boete voor lief neem indien ik dit jaar al wil overstappen. Het liefst had ik een flexibel contract (maandelijks opzegbaar) zodat ik het de komende paar maanden het kan aanzien en dan alsnog (in de zomermaanden misschien?) over stappen naar een vast 1 of 3 jaar contract. Ik had nog overwogen om de Coolblue Flexibel te nemen eind december op basis van de post van Cap Cap in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier" en nu heel erg spijt dat ik dat niet gedaan heb
![]()
Momenteel zit ik bij Oxxio tot 2 februari 2022 en de tarieven daar zijn om te huilen.
Is dit excl ?RichieB schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:11:
[...]
Het was handig geweest om de tarieven te vermelden.
Ik ben gebeld door Delta en ze boden deze kale tarieven:
1 jaar vast
normaal € 0,34636 per kWh
dal € 0,26873 per kWh
gas € 1,32401 per m3
3 jaar vast
normaal € 0,24905 per kWh
dal € 0,20921 per kWh
gas € 0,82890 per m3
Ja, kaal tarief exclusief BTW en energiebelastingen.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Wie niet waagt.... er trapt ALTIJD iemand in.RichieB schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:11:
[...]
Denken jullie dat door een conflict tussen de Oekraïne en Rusland de gasprijzen weer enorm zullen stijgen?
Ik heb vorige week een dynamisch contract bij Frank energie afgesloten met een dagelijks gastarief. Dat gaat 1 februari in. Ik had het idee dat de gasprijzen langzaam aan weer aan het dalen waren, bij Frank zijn ze nu rond de 1,60. Bij het goedkoopste flexibele model contract (Budget energie) zijn ze 1,77.
Ik heb vorige week een dynamisch contract bij Frank energie afgesloten met een dagelijks gastarief. Dat gaat 1 februari in. Ik had het idee dat de gasprijzen langzaam aan weer aan het dalen waren, bij Frank zijn ze nu rond de 1,60. Bij het goedkoopste flexibele model contract (Budget energie) zijn ze 1,77.
JaLLEEDD schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:00:
Denken jullie dat door een conflict tussen de Oekraïne en Rusland de gasprijzen weer enorm zullen stijgen?
Als ik mijn gegevens op Media Markt BE invul kan ik geen gas krijgen, alleen stroom. Als ik mijn gegevens vervolgens bij Budget Energie zelf invul (op hun eigen website), zie ik wel beide.
Heeft iemand anders hier toevallig ook last van en moet ik de klantenservice van BE bellen hierover of van Media Markt?
Heeft iemand anders hier toevallig ook last van en moet ik de klantenservice van BE bellen hierover of van Media Markt?
Im notorious
Je kan je laten terugbellen, mijn ervaring in groningen was dat de persoon aan de balie prima de website kan invullen maar voor wat diepere vragen geen antwoorden geen hulp kon bieden.Thenotorious schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:53:
Als ik mijn gegevens op Media Markt BE invul kan ik geen gas krijgen, alleen stroom. Als ik mijn gegevens vervolgens bij Budget Energie zelf invul (op hun eigen website), zie ik wel beide.
Twee weken geleden kwam ik in de MijnBudget omgeving een verlengaanbod tegen welke op dat moment ruimschoots voordeliger was dan alles wat er op Gaslicht.com beschikbaar was.
Na wat verder rondkijken heb ik dit aanbod voor 1 jaar geaccepteerd omdat er verder niets voordeliger te vinden was via de reguliere kanalen.
Mijn nieuwe stroom tarief wordt € 0,42171 per kWh inclusief overheidsheffingen en BTW en er wordt een bonus van € 150 in mindering gebracht op de jaarafrekening.
Met een geschat verbruik van 2600 kWh per jaar kom ik dan op € 489 uit.
Helaas moest ik er via dit topic achter komen dat Budget Energie tevens een actie heeft lopen in samenwerking met Mediamarkt en daar mee aanzienlijk lagere tarieven aanbiedt, op het moment van schrijven namelijk € 0,28688 all-in per kWh bij een 3 jarig contract en een totale korting van € 150 op de jaarafrekening.
Dit zou met het zelfde geschatte verbruik neerkomen op € 256,66 per jaar, een verschil van € 232,34!
Waarom de tarieven van de Mediamarkt actie zoveel lager zijn zal mij een raadsel zijn, en aanvankelijk dacht ik dat het niet kon kloppen, maar het staat er echt.
Wat ik ook niet helemaal begrijp is dat Budget Energie hier niet duidelijker mee heeft geadverteerd op haar eigen website of vergelijking sites. Ik zie nu net pas dat ergens helemaal onderin een linkje naar de Mediamarkt actie staat, maar hoeveel mensen zouden dat zien?
Ik dacht dus een redelijk verlengaanbod van ze gekregen te hebben (met inachtneming van de gestegen kWh prijs uiteraard), echter voel ik mij nu op z’n zachtst gezegd redelijk bij de neus genomen.
Wellicht is het niet geheel terecht en heeft het meer te maken met mijn eigen frustratie, maar dit voelt naar mijn idee toch een tikkeltje oneerlijk, zeker gezien zo blijkt uit dit topic ook bestaande klanten gebruik kunnen maken van deze actie.
Nu zijn we helaas net een dag voorbij de herroepingsperiode dus het nieuwe contract annuleren is geen optie. Ik zal dit morgen proberen aan te kaarten bij de klantenservice, ik verwacht echter weinig coulance. Het contract en de herroepingsperiode zijn duidelijk zat en daar ben ik zelf mee akkoord gegaan. “Helaas meneer, dan had u iets beter moeten rondkijken” kunnen ze dan simpelweg zeggen.
Hoewel ze dan technisch gezien gelijk hebben, blijft het wat mij betreft toch een vreemde zaak dat zowel nieuwe als bestaande klanten aanzienlijk voordeliger uit kunnen zijn middels een actie waar je toevallig net achter moet komen via bijvoorbeeld een internet forum, omdat er verder nauwelijks bekendheid aan wordt gegeven door Budget Energie zelf.
Naar verwachting heb ik dus gewoon pech, maar ik ben toch benieuwd of jullie wellicht nog mogelijkheden zien om van deze actie gebruik te kunnen maken.
__
Correctie, hier boven noemde ik een bedrag van € 256,66 per jaar met de Mediamarkt actie, hier was echter de Budget korting niet in meegenomen.
Deze korting is overigens ook wat verwarrend, er worden namelijk twee verschillende bedragen genoemd, zie bijgevoegde screenshots..
Afhankelijk van welke korting je berekent komt het bedrag per jaar dan uit op € 156,66 of € 206,66.
Beiden komen op mij nog steeds onwerkelijk laag over, maar dat terzijde.
:strip_exif()/f/image/vXPp8SdWvHbAEFwMaKonPo4Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/O20ucqO9igOUtRzjsx22qIsW.jpg?f=fotoalbum_large)
Na wat verder rondkijken heb ik dit aanbod voor 1 jaar geaccepteerd omdat er verder niets voordeliger te vinden was via de reguliere kanalen.
Mijn nieuwe stroom tarief wordt € 0,42171 per kWh inclusief overheidsheffingen en BTW en er wordt een bonus van € 150 in mindering gebracht op de jaarafrekening.
Helaas moest ik er via dit topic achter komen dat Budget Energie tevens een actie heeft lopen in samenwerking met Mediamarkt en daar mee aanzienlijk lagere tarieven aanbiedt, op het moment van schrijven namelijk € 0,28688 all-in per kWh bij een 3 jarig contract en een totale korting van € 150 op de jaarafrekening.
Dit zou met het zelfde geschatte verbruik neerkomen op € 256,66 per jaar, een verschil van € 232,34!
Waarom de tarieven van de Mediamarkt actie zoveel lager zijn zal mij een raadsel zijn, en aanvankelijk dacht ik dat het niet kon kloppen, maar het staat er echt.
Wat ik ook niet helemaal begrijp is dat Budget Energie hier niet duidelijker mee heeft geadverteerd op haar eigen website of vergelijking sites. Ik zie nu net pas dat ergens helemaal onderin een linkje naar de Mediamarkt actie staat, maar hoeveel mensen zouden dat zien?
Ik dacht dus een redelijk verlengaanbod van ze gekregen te hebben (met inachtneming van de gestegen kWh prijs uiteraard), echter voel ik mij nu op z’n zachtst gezegd redelijk bij de neus genomen.
Wellicht is het niet geheel terecht en heeft het meer te maken met mijn eigen frustratie, maar dit voelt naar mijn idee toch een tikkeltje oneerlijk, zeker gezien zo blijkt uit dit topic ook bestaande klanten gebruik kunnen maken van deze actie.
Nu zijn we helaas net een dag voorbij de herroepingsperiode dus het nieuwe contract annuleren is geen optie. Ik zal dit morgen proberen aan te kaarten bij de klantenservice, ik verwacht echter weinig coulance. Het contract en de herroepingsperiode zijn duidelijk zat en daar ben ik zelf mee akkoord gegaan. “Helaas meneer, dan had u iets beter moeten rondkijken” kunnen ze dan simpelweg zeggen.
Hoewel ze dan technisch gezien gelijk hebben, blijft het wat mij betreft toch een vreemde zaak dat zowel nieuwe als bestaande klanten aanzienlijk voordeliger uit kunnen zijn middels een actie waar je toevallig net achter moet komen via bijvoorbeeld een internet forum, omdat er verder nauwelijks bekendheid aan wordt gegeven door Budget Energie zelf.
Naar verwachting heb ik dus gewoon pech, maar ik ben toch benieuwd of jullie wellicht nog mogelijkheden zien om van deze actie gebruik te kunnen maken.
__
Correctie, hier boven noemde ik een bedrag van € 256,66 per jaar met de Mediamarkt actie, hier was echter de Budget korting niet in meegenomen.
Deze korting is overigens ook wat verwarrend, er worden namelijk twee verschillende bedragen genoemd, zie bijgevoegde screenshots..
Afhankelijk van welke korting je berekent komt het bedrag per jaar dan uit op € 156,66 of € 206,66.
:strip_exif()/f/image/vXPp8SdWvHbAEFwMaKonPo4Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/O20ucqO9igOUtRzjsx22qIsW.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DZeQsT223YN8Fd7ZksBUSpIX.jpg?f=user_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Kipcorn op 21-01-2022 01:57 ]
Zuur inderdaad!Kipcorn schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 01:45:
Twee weken geleden kwam ik in de MijnBudget omgeving een verlengaanbod tegen welke op dat moment ruimschoots voordeliger was dan alles wat er op Gaslicht.com beschikbaar was.
__
Je kunt overwegen om je nieuwe contract gelijk af te kopen en dan direct te kiezen voor de MM-BE deal. Vooraf natuurlijk wel even checken of je dan nog steeds gebruik kunt maken van de MM-BE actie.
Dat zou je het eerste jaar €100 aan afkoop kosten. Eigenlijk lever je dan dus iets van je besparing in het eerste jaar in, maar in jaar twee en drie heb je wel het volledige voordeel te pakken.
Waar vind ik trouwens de teruglevertarieven van die MM BE aanbieding? Gezocht maar kan het niet vinden.
Verder las ik dat je die 100 euro korting per jaar dus terug moet betalen als je binnen die 3 jaar overstapt. Waardoor je "boete" na 2 jaar rond de 450 euro zal zijn?
Verder las ik dat je die 100 euro korting per jaar dus terug moet betalen als je binnen die 3 jaar overstapt. Waardoor je "boete" na 2 jaar rond de 450 euro zal zijn?
Volgens mij staan degelijk aan de kale leveringskosten. Maar idd raar dat die niet in de berekening zit.Phusebox schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 07:53:
Waar vind ik trouwens de teruglevertarieven van die MM BE aanbieding? Gezocht maar kan het niet vinden.
Water-Escape
Ja dat kan heel goed en dat zal je echt in het contract moeten opzoeken.Phusebox schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 07:53:
@Kipcorn Ja aanbiedingen moet je zelf zoeken die krijg je niet op je bord gegooid.
Als ik niet zelf beter had gezocht was het aanbod van een energie maatschappij het dubbele van wat ik nu betaal.
Alleen krijg je het allemaal pas aanvragen... vind dat tegenwoordig echt niet kunnen. Voorwaarden voor de opzegboete etc. is nergens te vinden, alleen algemene en aanbiedingsvoorwaarden en daar staat het niet in.Roos79 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:01:
[...]
Ja dat kan heel goed en dat zal je echt in het contract moeten opzoeken.
@Kipcorn Ja aanbiedingen moet je zelf zoeken die krijg je niet op je bord gegooid.
Als ik niet zelf beter had gezocht was het aanbod van een energie maatschappij het dubbele van wat ik nu betaal.
Shady business.
Maar dat is niks nieuws dat is al jaren en alleen omdat de prijzen nu zo hoog zijn valt het de mensen op.Phusebox schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:05:
[...]
Alleen krijg je het allemaal pas aanvragen... vind dat tegenwoordig echt niet kunnen. Voorwaarden voor de opzegboete etc. is nergens te vinden, alleen algemene en aanbiedingsvoorwaarden en daar staat het niet in.
Shady business.
Twijfel nog of ik moet wachten tot maart/april of toch maar nu al overstappen naar 3 jaar vast dan.
Als de prijzen nog verder omhoog gaan verwacht ik toch heel wat mensen in de financiële problemen.
Als de prijzen nog verder omhoog gaan verwacht ik toch heel wat mensen in de financiële problemen.
Bij de kortingsvoorwaarden van BE staat
4 Met deze Budget Korting ontvangt u een vaste korting die gedurende de looptijd van uw overeenkomst evenredig per contractjaar wordt verrekend. De hoogte van de totale korting staat bevestigd in de contractbevestiging die u per e-mail ontvangt.
5 In de berekening van uw termijnbedrag is de vaste eenmalige Budget Korting niet verwerkt.
6 Iedere aanspraak op de vaste eenmalige Budget Korting vervalt automatisch bij voortijdige beëindiging van de leveringsovereenkomst.
Zoals ik m lees krijg je het dus per jaar en hoef je het niet terug te betalen... maar misschien leest iemand anders het anders
punt 6 gaat over een eenmalige korting, dat is deze volgens mij niet..
4 Met deze Budget Korting ontvangt u een vaste korting die gedurende de looptijd van uw overeenkomst evenredig per contractjaar wordt verrekend. De hoogte van de totale korting staat bevestigd in de contractbevestiging die u per e-mail ontvangt.
5 In de berekening van uw termijnbedrag is de vaste eenmalige Budget Korting niet verwerkt.
6 Iedere aanspraak op de vaste eenmalige Budget Korting vervalt automatisch bij voortijdige beëindiging van de leveringsovereenkomst.
Zoals ik m lees krijg je het dus per jaar en hoef je het niet terug te betalen... maar misschien leest iemand anders het anders
Zou ook op de site van Budget kijken daar staat nog meer genoemd.SpeedyDH schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:02:
Bij de kortingsvoorwaarden van BE staat
Niet alles gelezen omdat het niet mijn energie maatschappij is.
Maar deze quote kom ik vaak tegen,
Beëindigt u binnen het eerste jaar uw leveringsovereenkomst, dan heeft Budget Energie het recht om (de waarde van) de Budget korting terug te vorderen met een maximum van € 100,- (€ 50,- per aansluiting).
[ Voor 11% gewijzigd door Roos79 op 21-01-2022 09:14 ]
Krijg via een tip over Leaseplan Energie. Is één keer eerder langs gekomen zag ik. Valt zo te zien onder Energyzero.
Aanbod is wel interessant. Wat vinden jullie. Dit aanbod is voor 3 jaar vast.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dKnxydKziJSfuQ6ShtGNuUMv.jpg?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door BlauweNL op 21-01-2022 09:37 ]
Stroom 0,31 en gas 1,32. Mooie bedragen! Is dit geen flex contract?BlauweNL schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:36:
Krijg via een tip over Leaseplan Energie. Is één keer eerder langs gekomen zag ik. Valt zo te zien onder Energyzero.
[Afbeelding]
Zeker interessante optie, de 3 jaars kale tarieven van elektra 0,184/0,132 en gas 0,606 zijn behoorlijk laag in vergelijking met andere aanbieders daar. Even over nadenken en kijken of ik nog wat informatie mis ergens.BlauweNL schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:36:
[Afbeelding]
Ben ook wel nieuwsgierig waar het mogelijke addertje zit. Wellicht alleen voor hen die een EV van Leaseplan rijden?hv08 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:11:
[...]
Zeker interessante optie, de 3 jaars kale tarieven van elektra 0,184/0,132 en gas 0,606 zijn behoorlijk laag in vergelijking met andere aanbieders daar. Even over nadenken en kijken of ik nog wat informatie mis ergens.
Kennis gaat vanmiddag nabellen hierover. Als er geen restrictie zit in auto lease dan is het idd wel handig. Site zelf is vrij karig met informatie.Plucky schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:13:
[...]
Ben ook wel nieuwsgierig waar het mogelijke addertje zit. Wellicht alleen voor hen die een EV van Leaseplan rijden?
Met alle respect; maar je wordt vrij laat wakker. Dit is echt al 10 jaar zo op de energiemarkt, de verschillen waren alleen nog nooit zo groot als nu.Kipcorn schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 01:45:
Hetzelfde bedrijf biedt vaak huis-aan-huis, telefonisch via callcenters, via hun eigen website, via 'Mijn-Energie' en hun eigen klantenservice of andere derde partijen verschillende tarieven en kortingen aan. Dan heb je nog partijen als Gaslicht, modelcontracten etc. Het is goed mogelijk dat er op een willekeurige dag ~10 verschillende tarieven van één aanbieder circuleren.
Het is niet voor niks dat dit topic al 570 pagina's telt. Het is nu natuurlijk hot omdat de prijzen en variatie daartussen hoger dan normaal zijn, maar het gevoel dat je genaaid wordt heb ik in principe altijd wel gehad. Ik zie maar 2 mogelijke oplossingen daartegen; er nooit naar kijken en gewoon betalen wat er staat zoals het merendeel van de populatie, of je er jaarlijks in verdiepen en vergelijken.
Voor zo ver ik de info kan vinden heb je voor Leaseplan Energy een laadpaal nodig die via Leaseplan is afgenomen

Ik kan het zelf nergens terugvinden. Maar ik zit er aan te denken het aanbod van Budget Energie van een 1 jarige verlenging te accepteren.
Valt dit ook onder de 14 dagen bedenktijd of zitten hier weer andere haken en ogen aan?
Bellen is hopeloos en de chat zet je niet in de wacht dus als er niemand is dan zegt ie helaas
.
Valt dit ook onder de 14 dagen bedenktijd of zitten hier weer andere haken en ogen aan?
Bellen is hopeloos en de chat zet je niet in de wacht dus als er niemand is dan zegt ie helaas
Om zelf de tarieven te zien van Leaseplan Energy moet hier gewoon doorklikken op het Aanbod en het aantal km’s invullen. Vervolgens kun je je verdere gegevens invullen en er verschijnt een aanbod.
Totaal gastarief voor 3 jaar vast all-in maar exclusief BTW is €1,19.
Onduidelijk is of het enkel geldt in combinatie met een (elektrische) leaseauto plus laadpaal.
Positief is dat ze bij dit 3-jarige contract de overstapvergoeding overnemen.
Totaal gastarief voor 3 jaar vast all-in maar exclusief BTW is €1,19.
Onduidelijk is of het enkel geldt in combinatie met een (elektrische) leaseauto plus laadpaal.
Positief is dat ze bij dit 3-jarige contract de overstapvergoeding overnemen.
[ Voor 10% gewijzigd door Superbeagle op 21-01-2022 11:32 ]
Heb net met Leaseplan Energy gebeld, klant worden zonder Leaseauto is wel gewoon mogelijk.
Terugleververgoeding kon de beste jongen zo niet oplepelen.
Nu moet ik vandaag snel gaan rekenen, dit is mijn laatste dag van de 14 dagen bedenktermijn BE MM
Nu moet ik vandaag snel gaan rekenen, dit is mijn laatste dag van de 14 dagen bedenktermijn BE MM
De terugleververgoeding is gelijk aan de inkoopkosten krijg ik te zien volgens mijn fictief ingevulde gegevens. Die inkoopkosten, volgens de screenshot van @BlauweNL en die ook kan zien, zijn wel erg laag. Iets van €0,00847.Bloempotgooier schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:21:
Heb net met Leaseplan Energy gebeld, klant worden zonder Leaseauto is wel gewoon mogelijk.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sjKjhX1NCjPxMZIn3lmklXMg.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/hnvNfN2M7y7hkHeKPkVxYk62.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoewel je dus zonder leaseauto kunt gebruiken lijkt het voordeel juist te zijn als je die wel hebt. Dit zou je maandelijks terugkrijgen als je wel een leaseauto hebt op basis van mijn fictieve gegevens.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZRzr2ujOCmjTsIKUdEhgMzWm.jpg?f=user_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Superbeagle op 21-01-2022 12:59 ]
BlauweNL schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:08:
[...]
Super bedankt. Was even zoeken naar die 35 dagen FAQ. Maar binnen 5 minuten had ik al antwoord. Nu hier ook een poging om nog 2 weken eraf te snoepen hier van.
Voor diegene die zoeken naar het bijgekoppelde FAQ, hier degene die ik heb gebruikt:[Afbeelding]
/f/image/wHiUPfwLZyM2jSzTH5d8QNm1.png?f=fotoalbum_large)
Bij mij dus afgewezen met die upload
Heb je de datum gedaan van je aanvraagdatum + 35 dagen?MvdV75 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:55:
[...]
[Afbeelding]
Bij mij dus afgewezen met die upload
Of minder dan 35 dagen?
Even de Leaseplan prijzen door de sheet van Cap heen gehaald, met die 100 euro bonus is BE MM voor mij per maand 3 euro goedkoper.
Zonder die 100 euro bonus 6 euro duurder.
Ik denk dat ik hem wel laat staan op BE MM. Ook omdat de partij achter BE MM wat meer solide is en het uiteindelijk toch amper wat scheelt. Krijg als het goed is ook nog 36 euro van BE MM door die XXL Cashback actie, dus dan is het verschil nog kleiner.
Ik weet niet hoe snel dit contract bij Leaseplan in kan gaan, het kan wel interessant zijn voor mensen die het nu in willen laten gaan.
Zonder die 100 euro bonus 6 euro duurder.
Ik denk dat ik hem wel laat staan op BE MM. Ook omdat de partij achter BE MM wat meer solide is en het uiteindelijk toch amper wat scheelt. Krijg als het goed is ook nog 36 euro van BE MM door die XXL Cashback actie, dus dan is het verschil nog kleiner.
Ik weet niet hoe snel dit contract bij Leaseplan in kan gaan, het kan wel interessant zijn voor mensen die het nu in willen laten gaan.
[ Voor 13% gewijzigd door Bloempotgooier op 21-01-2022 13:04 ]
Ik heb hem op die 35 dagen inderdaad gezet. Dus dat zou inderdaad verklaren.Bloempotgooier schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:56:
[...]
Heb je de datum gedaan van je aanvraagdatum + 35 dagen?
Of minder dan 35 dagen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4