Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 130 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.755 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 20:44
Dit krijg ik wanneer ik Blijven Loont probeer te activeren in Mijn Vattenfall omgeving:

Waarom kun je je niet aanmelden voor Blijven Loont?
Mogelijk ontvang je al korting op het leveringstarief van je stroom- of gasproduct.
Of je hebt eerder gebruik gemaakt van een cadeau of geld terug actie. Blijven Loont is namelijk niet mogelijk in combinatie met een kortingsactie.
Een andere mogelijkheid is dat je contract niet op korte termijn afloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloempotgooier
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-06-2023
Rsport40 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:17:
[...]

Waar kun je dat vinden in het portaal? Ik kan niet eens mijn ingangsdatum zien ergens.
Meteen op de beginpagina van Mijn Budget Energie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQHZNt0vBmkPqD4ibYmiHImNpU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBA4sqKeuQmA4auJ2Yr3PEuD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gjpiraat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-01-2023
De BE website geeft aan dat er een interne fout optreedt op het moment dat ik mijn postcode invoer, hebben anderen dit ook? Misschien zijn ze al door de voorraad heen en willen ze er een rem op zetten voor het weekend?

https://energie.mediamarkt.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-09 13:27
Bloempotgooier schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:02:
[...]

Meteen op de beginpagina van Mijn Budget Energie
[Afbeelding]
Ik zie dat niet. Waarschijnlijk komt dat dan later? Ik heb het vanmiddag om 17:00 aangevraagd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97KWzihAPUy23YvwuIaXTPCzKkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fcNsUCFDbbjXAHV3hc306Vuh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nulant
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-11-2022
Bloempotgooier schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:57:
[...]

Ik denk dat ik je niet begrijp :$ :$
Screenshot waarvan bedoel je? Ik ben namelijk niet verhuist van woning
Screenshot van de FAQ pagina waarop staat dat ze na max 35 dagen gaan leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloempotgooier
nulant schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:16:
[...]

Screenshot van de FAQ pagina waarop staat dat ze na max 35 dagen gaan leveren.
Oh zo bedoel je, ja goede tip! *O*
Ik wilde ze maandag bellen en ze dat voor de voeten gooien, maar wat jij zegt is ook een idee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloempotgooier
Rsport40 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:07:
[...]

Ik zie dat niet. Waarschijnlijk komt dat dan later? Ik heb het vanmiddag om 17:00 aangevraagd.

[Afbeelding]
Dat is vreemd, ik kreeg binnen 5 minuten een login. Zie je die andere opties wel aan de linker kant?
Misschien helpt dit je, een directe link naar de wijzigingspagina: https://mijn.budgetthuis....rtdatum-wijzigen/12190799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
Bloempotgooier schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:23:
[...]

Dat is vreemd, ik kreeg binnen 5 minuten een login. Zie je die andere opties wel aan de linker kant?
Misschien helpt dit je, een directe link naar de wijzigingspagina: https://mijn.budgetthuis....rtdatum-wijzigen/12190799
Ik kreeg ook binnen 5 minuten een mail om in te loggen, maar dan zie ik zoals ik stuurde in het screenshot, maar nergens iets over een startdatum , of het wijzigen hiervan. Ja de opties links werken wel.
Helaas werkt de link niet. Misschien heeft het even tijd nodig voordat ik die optie ook krijg.

[ Voor 7% gewijzigd door Rsport40 op 07-01-2022 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloempotgooier
Rsport40 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:26:
[...]

Ik kreeg ook binnen 5 minuten een mail om in te loggen, maar dan zie ik zoals ik stuurde in het screenshot, maar nergens iets over een startdatum , of het wijzigen hiervan. Ja de opties links werken wel.
Helaas werkt de link niet. Misschien heeft het even tijd nodig voordat ik die optie ook krijg.
Wel gek dat het er bij jou anders uit ziet. Ik kreeg de mail van de portal om 16:10. Het lijkt me gek wanneer ze het allemaal veranderen binnen een uur.
Inderdaad even afwachten en de komende dagen even weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
Bloempotgooier schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:31:
[...]

Wel gek dat het er bij jou anders uit ziet. Ik kreeg de mail van de portal om 16:10. Het lijkt me gek wanneer ze het allemaal veranderen binnen een uur.
Inderdaad even afwachten en de komende dagen even weer proberen.
Nou, een uur later werkte die hele MM / BE site niet meer zodra je een postcode invult, dus heel gek is het misschien niet. Gelukkig heb ik hem nog binnen en kijk maandag wel even of het erbij is gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gjpiraat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-01-2023
Rsport40 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:32:
[...]

Nou, een uur later werkte die hele MM / BE site niet meer zodra je een postcode invult, dus heel gek is het misschien niet. Gelukkig heb ik hem nog binnen en kijk maandag wel even of het erbij is gekomen.
Hij doet t weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 18:55

heho

Ommen, Overijssel

twilight7 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:49:
[...]

Update:

Hier ook gelukt met Vattenfal 1jaarinlc bol 300eu actie.
actie was 27cent/kwh nu verlaagd naar 25cent/kwh 8)

[Afbeelding]
Hmmm, bij mij lukt het nog niet om me aan te melden. Heb sinds 1 januari 3 jaar vast met €300 korting.
Krijg steeds de melding: Sorry, er is iets fout gegaan waardoor we je verzoek niet konden afhandelen. Probeer het later opnieuw.

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloempotgooier
Rsport40 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:32:
[...]

Kijk eens bij deze sectie: https://mijn.budgetthuis.nl/energie/aanmeldingen
Daar staat bij mij ook een wijzigingsknop.

Heb mijn contract nu op 11-2 kunnen zetten, 35 dagen na vandaag.
Maar of dat zo blijft nadat BE heeft gezien dat ik geen huurcontract heb geüpload maar een print screen van hun FAQ, dat is de vraag :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nulant
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-11-2022
Bloempotgooier schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:54:
[...]

Maar of dat zo blijft nadat BE heeft gezien dat ik geen huurcontract heb bgeupload maar een printscreen van hun FAQ, dat is de vraag :P
Yep dat is idd nog even de vraag, ik ben al 2 werkdagen verder…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Nu moet ik toch even mijn avontuur vertellen met mijn 3 jaars contract bij BudgetEnergie via VEH.
Die aanbieding kwam begin oktober.
Ik zat al bij BE toen, maar er stond duidelijk “Ook voor bestaande klanten”

Ik had begin oktober die aanbieding geaccepteerd, maar de bevestiging bleef uit. Na een aantal keren bellen kwam eindelijk boven water dat BE hem geannuleerd had, omdat ik al klant was. Verwijzen naar de voorwaarden van de aanbieding (waar ik stom genoeg geen screenshot van had gemaakt) hielp niet bij BE.

Toen de VEH gebeld, die gaven me gelijk en hebben toen BudgetEnergie tot de orde geroepen.

Heeft 1-2 uur gekost met gesprekken of in de wacht, maar dat is het wel waard, en aangezien mijn moeder meelift met mijn energieleverancier profiteert zij ook.

[ Voor 7% gewijzigd door wjvh op 07-01-2022 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
Bloempotgooier schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:54:
[...]

Maar of dat zo blijft nadat BE heeft gezien dat ik geen huurcontract heb geüpload maar een print screen van hun FAQ, dat is de vraag :P
Ik zie daar niets staan. Ik denk dat dat even duurt, of omdat ik het tegen het weekend (vandaag 17:06) heb aangevraagd, dat het Maandag te zien is ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePXxn8G0VEOgjDos69Z85Twk0U0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wh1gtwaWWbVuH2fqFsbYTqJB.jpg?f=fotoalbum_large

En bij Contract aan de linkerkant zie ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yQRql6ZpBGyvwllcEV3f6NIXzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ejCmCpIrzjmpBtGjj7CFPNF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Rsport40 op 07-01-2022 20:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 19:10

Superbeagle

Always smile

Vergeet niet door alle overstapgeweld dat je bij bepaalde leveranciers mogelijk nog cashback kunt krijgen als je je aanmeldt via CashbackXL.

Hoe werkt het?
  1. Maak eventueel een account en zorg dat je ingelogd bent.
  2. Zorg dat je alle cookies, trackers, etc. voor CashbackXL aan hebt staan anders werkt het niet.
  3. Klik via één van onderstaande links of rechtstreeks via de site of de app naar de betreffende energieleverancier.
  4. Sluit je contract af en ontvang een bericht over je cashback bedrag. *O*
Lees ook de voorwaarden per energieleverancier goed door. Sommige gelden enkel voor nieuwe klanten of niet met overige kortingsacties.

Budget Energie
  • 3-jarig contract €36
  • 1-jarig contract €25
Nederlandse Energie Maatschappij (NLE)
  • Vijf jaar vast €35
  • Drie jaar vast €35
  • Eén jaar vast €25
Pure Energie
  • Stroom en gas 5 jaar €45
  • Stroom en gas 5 jaar €35
  • Stroom en gas 5 jaar €25
  • Stroom of Gas 5 jaar €45
  • Stroom of Gas 3 jaar €15
  • Variabel €15
Vattenfall
  • Stroom én gas particulier (nieuwe klant) €40
  • Stroom of gas particulier (nieuwe klant) €20
  • Verlenging stroom en/of gas contract €20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Superbeagle schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:24:
Vergeet niet door alle overstapgeweld dat je bij bepaalde leveranciers mogelijk nog cashback kunt krijgen als je je aanmeldt via CashbackXL.

Hoe werkt het?
  2. Zorg dat je alle cookies, trackers, etc. voor CashbackXL aan hebt staan anders werkt het niet.
  3. Klik via één van onderstaande links of rechtstreeks via de site of de app naar de betreffende energieleverancier.
Lees ook de voorwaarden per energieleverancier goed door. Sommige gelden enkel voor nieuwe klanten of niet met overige kortingsacties.

Budget Energie
  • 3-jarig contract €36
  • 1-jarig contract €25
  • Vijf jaar vast €35
  • Drie jaar vast €35
  • Eén jaar vast €25
Pure Energie
  • Variabel €15
Vattenfall
En de 75,- euries korting bij Powerpeers die jij als nieuwe klant krijgt als je je via een linkje van een vriend aanmeldt. Je vriendje krijgt dan ook 75,- euries trouwens...

*knip*
Referrals delen is niet toegestaan.

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 08-01-2022 15:26 ]

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Bloempotgooier schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:38:
[...]

Ja zag het ook net, ik keek naar die Google doc sheet. Maar zag net pas dat dat de kale prijs is zonder opslag :$ Het enige nieuwtje is dan dat het contract weer online is af te sluiten :)
In de spreadsheet heb ik nu ook de all-in tarieven erbij gezet.

Gevolg is dat de spreadsheet wel breder en onoverzichtelijker wordt, maar dat moet dan maar.

Hebben er mensen al interessante nieuwe deals gevonden? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

spartacusNLD schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:47:
[...]

Waar vindt ik de bron van dit document? Kan hem niet downloaden. _/-\o_
Al geprobeerd wat bovenaan in de spreadsheet met rode letters staat? :?
Deze spreadsheet downloaden en aanpassen voor eigen gebruik? Kies in het menu: Bestand, Downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloempotgooier

Hoe werkt het?

Budget Energie
  • 3-jarig contract €36
  • 1-jarig contract €25
  • Vijf jaar vast €35
  • Drie jaar vast €35
  • Eén jaar vast €25
Pure Energie
  • Variabel €15
Vattenfall
Ik zie 0 deals https://www.cashbackxl.nl/webshops/energie :'(
Als je ergens op klikt zoals bij BE, is alles verlopen zo lijkt het

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloempotgooier
[quote]Cap schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:01:
[...]

In de spreadsheet is heb ik nu ook de all-in tarieven erbij gezet.

Gevolg is dat de spreadsheet wel breder en onoverzichtelijker wordt, maar dat moet dan maar.
Toppie! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Bloempotgooier schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:15:
[...]

De grijze lijst zijn de OUDE aanbiedingen. De actuele staan in de linkerkolom en je shopt die aanbieding via de "Shop & ontvang cashback" button.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Ik lees hier dat sommigen zich afvragen hoe het kan dat sommige leveranciers in april lagere gastarieven kunnen aanbieden. De vraag die dan wordt gesteld is of ze verwachten dat de tarieven in april zullen zakken.

In oktober stond de gas future van april ‘22 rond de €0,45. Dat betekent niets anders dan dat als je op dat moment had ingekocht voor levering in april ‘22, je die prijs betaalde. Die van maart ‘22 stond op ca. €0,97. Mogelijk hebben ze bij die leveranciers in oktober ingekocht en konden ze daarom pas in april een korting aanbieden. Zie: peternator in: Paniek op de energiemarkt, prijzen door het dak

Als je nu kijkt naar de Dutch TTF gasprijs futures dan zie je dat de prijs voor levering in maart gezakt is naar ≈ €0,82 en die van april gestegen is naar ≈ €0,75 ten opzichte van oktober ‘21.

Wil je als leverancier nu gas inkopen voor levering in april, dan betaal je nu meer dan iemand die dezelfde gas ook in april gaat leveren, maar die al in oktober ’21 had ingekocht. Vandaar ook de verschillen in aanbiedingen. Je kunt natuurlijk wel concurreren met die goedkopere aanbieder door middel van een of andere kortingsactie.

Kortom, de futures prijzen zijn geen voorspelling van de prijzen in de toekomst, maar de prijs die je nu betaalt voor levering in een bepaalde periode in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Bloempotgooier schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:15:
[...]

Niet alles in het overzicht van CashbackXL werkt nee. De 4 die ik opsomde echter wel. Zojuist kon ik gewoon doorklikken bij BE tot en met het maandbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:44
Ik zit nu naar de MM aanbieding te kijken;

3 jaar voor 82€ per maand (5100kWh).

Voor ditzelfde verbruik zit ik nu ook als ex FENOR bij Budget Energie voor bijna 160€ per maand en ik zie dat de MM aanbieding ook eigenlijk Budget Energie is. Zouden ze moeilijk doen als ik me voor deze aanbieding inschrijf als 'bestaande' klant? Of kan dit niet omdat het via de MM is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:17

JME

zeg maar Jamie

Vandaag een mailtje van Greenchoice: "Op basis van je huidige tarieven, je historisch verbruik en de verlaagde overheidsheffingen van 2022 verlagen we je termijnbedrag." Jaja, en op 1 maart a.s. loopt mijn huidige contract af en kunnen we weer fijn omhoog natuurlijk. Bijzondere actie :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twilight7
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06:16
heho schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:52:
[...]

Hmmm, bij mij lukt het nog niet om me aan te melden. Heb sinds 1 januari 3 jaar vast met €300 korting.
Krijg steeds de melding: Sorry, er is iets fout gegaan waardoor we je verzoek niet konden afhandelen. Probeer het later opnieuw.
Moet wel bekennen dat het mij verbaasde dat het vandaag wel lukte, voorgaande dagen wel vaker geprobeerd aan te melden zonder succes.

Zou zeggen blijven proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 21:43

Het

Het is me er eentje...

Lord_Dain schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:25:
Ik zit nu naar de MM aanbieding te kijken;

3 jaar voor 82€ per maand (5100kWh).

Voor ditzelfde verbruik zit ik nu ook als ex FENOR bij Budget Energie voor bijna 160€ per maand en ik zie dat de MM aanbieding ook eigenlijk Budget Energie is. Zouden ze moeilijk doen als ik me voor deze aanbieding inschrijf als 'bestaande' klant? Of kan dit niet omdat het via de MM is?
Ik vraag me precies hetzelfde af. Mijn vermoeden is dat je dan pech hebt (ik ook dus). Wel vraag ik me af of ik nu bijvoorbeeld naar PP kan gaan (omdat dat volgens mij de huidig goedkoopste is voor een variabel contract) en alsnog ergens in februari zoiets kan regelen (wellicht is dan de prijs gestegen, maar stel dat het dan nog steeds de goedkoopste optie is, dan kom ik dus bij een ander energiebedrijf vandaan toch?)

Sjongejonge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:43
Ik heb een vraag over het gedeeltelijk voortijdig beëindigen van een contract. Ik heb sinds 1 september een 3-jarig contract voor gas + elektriciteit bij Vandebron. Voor gas zit ik daarmee goed, vergeleken met de huidige prijzen. Maar ik heb voor elektriciteit een overschot van ca. 700 kWh/jaar die ik liever voor 45 ct/kWh verkoop dan voor de ca. 10 ct/kWh die ik er nu voor krijg.

Ik zit er dus over te denken om voor elektriciteit over te stappen, de boete heb ik dan snel terugverdiend. Maar wat gebeurt er dan met mijn contract voor gas? Ik heb nu één contract en ik wil uiteraard niet dat het overstappen voor elektriciteit leidt tot het beëindigen van het gehele contract en daarmee dus ook een nieuw contract voor gas tegen de huidige prijzen. Dan blijft er van het beoogde voordeel niets over.

Ik heb deze vraag uiteraard ook al aan Vandebron gesteld, maar nog geen antwoord ontvangen. Maar ik ben wel benieuwd wat de regels zijn voor dergelijke situaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 16:49
Out.of.Control schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:58:
Ik heb een vraag over het gedeeltelijk voortijdig beëindigen van een contract. Ik heb sinds 1 september een 3-jarig contract voor gas + elektriciteit bij Vandebron. Voor gas zit ik daarmee goed, vergeleken met de huidige prijzen. Maar ik heb voor elektriciteit een overschot van ca. 700 kWh/jaar die ik liever voor 45 ct/kWh verkoop dan voor de ca. 10 ct/kWh die ik er nu voor krijg.

Ik zit er dus over te denken om voor elektriciteit over te stappen, de boete heb ik dan snel terugverdiend. Maar wat gebeurt er dan met mijn contract voor gas? Ik heb nu één contract en ik wil uiteraard niet dat het overstappen voor elektriciteit leidt tot het beëindigen van het gehele contract en daarmee dus ook een nieuw contract voor gas tegen de huidige prijzen. Dan blijft er van het beoogde voordeel niets over.

Ik heb deze vraag uiteraard ook al aan Vandebron gesteld, maar nog geen antwoord ontvangen. Maar ik ben wel benieuwd wat de regels zijn voor dergelijke situaties.
Ik heb dit gedaan voor elektriciteit van GC naar Eneco. Tijdens dit proces is het me duidelijk geworden dat de systemen van deze bedrijven E en G volledig apart behandelen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je gas contract ook opgezegd wordt (mits je uitsluitend een E contract afsluit).

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Het schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:52:
[...]

Ik vraag me precies hetzelfde af. Mijn vermoeden is dat je dan pech hebt (ik ook dus). Wel vraag ik me af of ik nu bijvoorbeeld naar PP kan gaan (omdat dat volgens mij de huidig goedkoopste is voor een variabel contract) en alsnog ergens in februari zoiets kan regelen (wellicht is dan de prijs gestegen, maar stel dat het dan nog steeds de goedkoopste optie is, dan kom ik dus bij een ander energiebedrijf vandaan toch?)
Het grappige is dat als ik mijn PC+Huisnummer bij de MM aanbieding invul ik gewoon 'door' kan. Terwijl als ik datzelfde bij BE zelf doe ik de melding krijg dat ik al klant ben. Dus ik vermoed dat het wel kan maar dat het wellicht slimmer is om zelf met BE te bellen en het telefonisch te regelen.

Echter denk ik dat het ook slim kan zijn om voor de komende 2 maanden bv. een Frank/PP variabel contract af te sluiten en dan de aanbiedingen voor 1-3 jaar vast af te wachten. Best kans dat het dan goedkoper is. Ik heb nog een keer zitten kijken en ik betaalde bij FENOR 0,20c per kWh (67€ per maand) dus ik ga er sowieso op achteruit. Dus denk dat ik ff 'flex' ga en over 1,5 maand ga shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 21:43

Het

Het is me er eentje...

Lord_Dain schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:05:
[...]

Het grappige is dat als ik mijn PC+Huisnummer bij de MM aanbieding invul ik gewoon 'door' kan. Terwijl als ik datzelfde bij BE zelf doe ik de melding krijg dat ik al klant ben. Dus ik vermoed dat het wel kan maar dat het wellicht slimmer is om zelf met BE te bellen en het telefonisch te regelen.

Echter denk ik dat het ook slim kan zijn om voor de komende 2 maanden bv. een Frank/PP variabel contract af te sluiten en dan de aanbiedingen voor 1-3 jaar vast af te wachten. Best kans dat het dan goedkoper is. Ik heb nog een keer zitten kijken en ik betaalde bij FENOR 0,20c per kWh (67€ per maand) dus ik ga er sowieso op achteruit. Dus denk dat ik ff 'flex' ga en over 1,5 maand ga shoppen.
Dat denk ik ook. Denk dat ik dan maar even moet kijken naar wat ik het prettigst vind. Heel flexibel, of een beetje flexibel (dat is volgens mij het verschil tussen Frank en PP; durf ik erop de gokken dat de dagprijzen niet ergens tussen nu en april opeens enorm gaan stijgen).

Sjongejonge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
nulant schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Apart, het ging hier zo snel dat ik het idee kreeg dat het automatisch ging (was rond 23.00u)...
Net ook geprobeerd en waarempel, nu wèl gelukt. Startdatum in de mijn-omgeving is gelijk aangepast en een paar minuten later een gewijzigde leveringsovereenkomst in de mail. :*)

Thanks voor de tip! _/-\o_

Nu fingers crossed dat ze het niet achteraf weer terugdraaien…

[ Voor 7% gewijzigd door Plucky op 07-01-2022 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 10:18
Na lang meelezen met goede aanwijzingen vanaf 1 april CB 1 jaar vast en tot die tijd Powerpeers. Dank voor de uitgebreide informatieverstrekking hier, hielp zeker om de bomen door het bos te zien.
*knip*
Referrals aanbieden is niet toegestaan.

[ Voor 25% gewijzigd door tweakduke op 08-01-2022 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupke123
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-09 22:16
cville schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:03:
[...]

Ik heb dit gedaan voor elektriciteit van GC naar Eneco. Tijdens dit proces is het me duidelijk geworden dat de systemen van deze bedrijven E en G volledig apart behandelen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je gas contract ook opgezegd wordt (mits je uitsluitend een E contract afsluit).
Ik wil ook overstappen naar eneco voor elektriciteit. Overschot van ongeveer 3000kwh. Ik zit nu met variabele tarieven bij budget energie. Maar de gasprijs is flink gestegen maar nog flink lager dan bij eneco.

Is het slim om eerst te bellen met budget energie om te vragen of alleen gas afnemen mogelijk is of gewoon meteen overstappen op eneco? Dan alleen elektriciteit contract en dan zou mijn gas doorlopen via budget energie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:43
cville schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:03:
[...]

Dank voor de info, dan ga ik dit ook gang zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 17:52
Ik heb ook gekozen voor Powerpeers (afgelopen week ingegaan). Dat loopt nu tot 1 april, dan wordt het CB Vast voor 1 jaar (tegen de tarieven die ze in december aanboden). Dat is minder dan de helft dan mijn huidige BE tarieven (voor mij als ex-Fenor klant).

Omdat de aanmelding bij Powerpeers nu weer online kan (was eerst alleen telefonisch mogelijk) het ook mogelijk om 75 euro cashback te krijgen. Die krijg je binnen twee weken overgemaakt na ingang contract. Je kan via iemand die al bij Powerpeers zit een link krijgen. Zowel jij als die persoon krijgen dan 75 euro. Er zitten verder geen voorwaarden aan dus dat is een mooie extra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
JME schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:25:
Vandaag een mailtje van Greenchoice: "Op basis van je huidige tarieven, je historisch verbruik en de verlaagde overheidsheffingen van 2022 verlagen we je termijnbedrag." Jaja, en op 1 maart a.s. loopt mijn huidige contract af en kunnen we weer fijn omhoog natuurlijk. Bijzondere actie :?
Tot 1-2-2022 nog contract bij Greenchoice voor 103 euro per maand in de app staat zins deze week 65 euro. Verlengaanbod voor 1 jaar was 185 euro. We gaan naar Vattenfall voor 125 euro per maand. Voor de kerst al overgestapt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelJ1984
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-03 08:55
Vandaag mijn eindafrekening voor 2 maandjes Green Choice ontvangen: € 971,- bijbetalen.... :'(

Hoe moeten mensen met een laag inkomen dit in godsnaam kunnen betalen?

Vanaf 1 jan '22 gelukkig over VF voor 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloempotgooier
MichaelJ1984 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:44:
Vandaag mijn eindafrekening voor 2 maandjes Green Choice ontvangen: € 971,- bijbetalen.... :'(

Pfff bizarre bedragen zeg voor 2 maanden, bijbetalen ook nog :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 20:19
Huidige contract bij Vandebron eindigt per 31 maart. Perfecte tijd om dus een overstap te doen naar Coolblue met hun 1 april actie en daar nog een soort van betaalbare prijzen te hebben (toch nog bijna een verdubbeling qua gasprijzen). Gaan van 125 per maand dan naar 200 per maand, 1600 kWh stroom, 1450m3 gas. Wat denken jullie, de Coolblue deal pakken? Of toch nog gokken dat prijzen in komende twee maanden verder zakken (dus voor 1 maart). Heb verder ook geen idee hoe lang de Coolblue actie nog geldt.

Vriendin vindt het gokken op een prijsdaling maar spannend 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wjvh
  • Nu online
Nu afsluiten. Bij een flinke daling betaal je de boete.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

@Kartmans1 Met de ‘prijs’ bedoel je waarschijnlijk de spot- of dagprijs. Die is enkel direct gerelateerd aan de aanbieders met variabele dagtarieven zoals Frank Energie, Mijn Domein, etc.

Wat de prijs van de overige contracten gaat doen weet niemand precies. Als je mijn verhaal hieronder leest en begrijpt, dan is de verwachting dat die prijzen de komende tijd nog steeds hoog zullen zijn. Je hoeft niet te gokken.

Superbeagle in : Overstappen naar een nieuwe energieleverancier

Om de gemoedstoestand van je vriendin te sussen zou ik als ik jou was het advies van @wjvh gewoon volgen.

Er lopen genoeg hier rond met spijt als haren op hun hoofd dat ze achter het net hebben gevist. Aanbiedingen kunnen zomaar zonder vooraankondiging verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Klopt zoiets als dit eigenlijk wel?

Dacht altijd dat salderen gewoon 1:1 werd verrekend. Nu zie ik dat ik een 20% lager tarief krijg bin Greenchoice.

Zag zoiets ook bij de berekening van Delta energie 2 maanden geleden.
Waar Vattenfal alles gewoon op 1 hoop gooit in de proefberekening.

Zit er op dit gebied dan toch verschil in?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXn8SNhBZWrgh0hwPpuVn6LxYmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tROLlUEcJqYOM8w4p9kC96Z1.jpg?f=fotoalbum_large

P.s. dit is mijn eindafrekening Greenchoice na 2,5 maand variabel. Ga zelf nu al naar VF toe, maar post het hier zodat anderen er rekening mee kunnen houden in de vergelijking.

[ Voor 10% gewijzigd door AndereKoekoek op 08-01-2022 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:20
Ja salderen gaat tegen levertarief, d.w.z. je productie wordt over het hele jaar weggestreept tegen je verbruik. Het teruglevertarief geldt voor wat je uiteindelijk nog netto teruglevert en dus niet meer weggestreept kan worden tegen verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Compuchip87 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 08:31:
Ja salderen gaat tegen levertarief, d.w.z. je productie wordt over het hele jaar weggestreept tegen je verbruik. Het teruglevertarief geldt voor wat je uiteindelijk nog netto teruglevert en dus niet meer weggestreept kan worden tegen verbruik.
Volgens mij geldt dit alleen wanneer je meer teruglevert dan wat je gebruikt?
Wij leveren slechts een fractie terug van wat wij gebruiken.

Ook de jaarrekening erbij gepakt van oktober en daar is het wel 1:1 gedaan door Greenchoice.

Afbouw saldering begint pas vanaf 2023, dus de regeling zou gelijk moeten zijn imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:20
AndereKoekoek schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 08:36:
[...]

Volgens mij geldt dit alleen wanneer je meer teruglevert dan wat je gebruikt?
Wij leveren slechts een fractie terug van wat wij gebruiken.

Ook de jaarrekening erbij gepakt van oktober en daar is het wel 1:1 gedaan door Greenchoice.

Afbouw saldering begint pas vanaf 2023, dus de regeling zou gelijk moeten zijn imho.
Ja, dat bedoelde ik. Als je 2000 kWh gebruikt en je levert 1800 kWh terug, betaal je 200 kWh tegen het leveringstarief (Even normaal/ dal buiten beschouwing gelaten).

Als je in plaats daarvan 2200 kWh teruglevert bij hetzelfde verbruik, dan krijg je 200kWh tegen het teruglevertarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
Compuchip87 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 08:48:
[...]

Ja, dat bedoelde ik. Als je 2000 kWh gebruikt en je levert 1800 kWh terug, betaal je 200 kWh tegen het leveringstarief (Even normaal/ dal buiten beschouwing gelaten).

Als je in plaats daarvan 2200 kWh teruglevert bij hetzelfde verbruik, dan krijg je 200kWh tegen het teruglevertarief.
Inderdaad. In de basis gaat het overal zo overal. Pas als je echt meer gaat terugleveren dan je verbruikt kan het afwijken en loont het om naar de teruglever tarieven te kijken van de verschillende partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
MichaelJ1984 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:44:

Wat was je verbruik in die 2 maanden en wat waren de kosten hiervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
Superbeagle schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 08:23:
@Kartmans1 Met de ‘prijs’ bedoel je waarschijnlijk de spot- of dagprijs. Die is enkel direct gerelateerd aan de aanbieders met variabele dagtarieven zoals Frank Energie, Mijn Domein, etc.

Wat de prijs van de overige contracten gaat doen weet niemand precies. Als je mijn verhaal hieronder leest en begrijpt, dan is de verwachting dat die prijzen de komende tijd nog steeds hoog zullen zijn. Je hoeft niet te gokken.

Superbeagle in : Overstappen naar een nieuwe energieleverancier

Om de gemoedstoestand van je vriendin te sussen zou ik als ik jou was het advies van @wjvh gewoon volgen.

Er lopen genoeg hier rond met spijt als haren op hun hoofd dat ze achter het net hebben gevist. Aanbiedingen kunnen zomaar zonder vooraankondiging verdwijnen.
Begrijp inderdaad je verhaal, en zeker geen gek idee om @wjvh zijn advies op te volgen met betrekking tot de overstapboete. Ben wel zeer benieuwd wat de TTF futures blijven doen, lijkt me toch dat die ook gaan dalen.

Wel een bizarre tijd. Heb van dichtbij meegemaakt dat een gas- en oliebedrijf vorig jaar vele van hun gasplatformen moest afwaarderen vanwege de zeer lage gasprijzen en de toekomstige cashflows die daar mee gemoeid gingen. Zo zie je maar dat de toekomst niet te voorspellen is.

Maar uiteindelijk vind ik dit het ergst voor de minima die nu al moeilijk rondkomen en die zich hier totaal niet mee bezighouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Laatst online: 23-09 17:36
skozaa schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:14:
[...]

ik heb mijn contract in december afgesloten vorig jaar en zit op 0,22 cent voor stroom all in prijs :) ( Enkel Tarief )
Dan heb je gewoon geluk gehad als je dat in dec ‘21 dat heb kunnen afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
skozaa schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:14:
[...]

ik heb mijn contract in december afgesloten vorig jaar en zit op 0,22 cent voor stroom all in prijs :) ( Enkel Tarief )
10 euro per jaar? Welke leverancier is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjeezD
Kartmans1 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 00:04:
Huidige contract bij Vandebron eindigt per 31 maart. Perfecte tijd om dus een overstap te doen naar Coolblue met hun 1 april actie en daar nog een soort van betaalbare prijzen te hebben (toch nog bijna een verdubbeling qua gasprijzen). Gaan van 125 per maand dan naar 200 per maand, 1600 kWh stroom, 1450m3 gas. Wat denken jullie, de Coolblue deal pakken? Of toch nog gokken dat prijzen in komende twee maanden verder zakken (dus voor 1 maart). Heb verder ook geen idee hoe lang de Coolblue actie nog geldt.

Vriendin vindt het gokken op een prijsdaling maar spannend 😂
Coolblue past de prijzen ook regelmatig aan voor hun 1 jaar vast. Kan natuurlijk in je voordeel of nadeel werken ;-). De laatste aanpassing was echter weer een verhoging, ik heb hem net 1 dag daarvoor afgesloten voor vanaf 1 april. Zie hieronder. Wel alleen elektriciteit (en ook nog steeds 2x zoveel als ik eerst had maar goed...)

Ik zou persoonlijk zelf gewoon nu voor je de meest interessante deal pakken. Je hebt dan altijd nog 14 dagen bedenktijd. Mocht er later nog iets beters komen kan je altijd nog over als het de kosten van een eventuele boete wegstreept.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XkwEIdPbubu4qq4FOtSw2xgmLEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOpeqe1Yz9lzWrlyQBR0KVGc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Kartmans1 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:28:
[...]

Begrijp inderdaad je verhaal, en zeker geen gek idee om @wjvh zijn advies op te volgen met betrekking tot de overstapboete. Ben wel zeer benieuwd wat de TTF futures blijven doen, lijkt me toch dat die ook gaan dalen.
Waarom zouden die gaan dalen? En dalen ten opzichte van wanneer? Voordat de 18 euro weer in zicht komt zijn we minstens enkele jaren verder.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:21
Mijn contract bij Oxxio loopt eind mei dit jaar af.
Ik betaal nu 0,2098 centeuro per kWH daltarief en 0,2193 normaaltarief.

Als ik de tarieven zie. Van 0,50 tot 0,60.. Dan hoop ik dat dit nog gaat normaliseren de komende maanden.
Normaal gesproken stap ik altijd 2 á 3 maanden van te voren over. Dit jaar zal dat denk ik heel laat worden.

Vraag me overigens af of de compensatie van de overheid al verwerkt is in de tarieven die je aangeboden krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 21:33

spartacusNLD

This is Sparta!!

Cheezborger schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:58:
Vraag me overigens af of de compensatie van de overheid al verwerkt is in de tarieven die je aangeboden krijgt?
Ja.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Jeetje. Dan is het alsnog een 2.5 tot 3x verhoging van de prijs, met de compensatie al verwerkt. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Mijn contract bij Oxxio loopt eind mei dit jaar af.
Ik betaal nu 0,2098 cent per kWH daltarief en 0,2193 normaaltarief.

Als ik de tarieven zie. Van 0,50 tot 0,60.. Dan hoop ik dat dit nog gaat normaliseren de komende maanden.
Normaal gesproken stap ik altijd 2 á 3 maanden van te voren over. Dit jaar zal dat denk ik heel laat worden.

Check wel even je tarieven nog een keer, want 0,2098 cent lijkt me niet goed. Lijkt me 20,98 cent of 0,2098 euro.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 21:33

spartacusNLD

This is Sparta!!

Cheezborger schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:03:
[...]

Jeetje. Dan is het alsnog een 2.5 tot 3x verhoging van de prijs, met de compensatie al verwerkt. :')
Wat ga je via deze aanbieding betalen? https://energie.mediamarkt.nl/

Ik kom hier zelf uit op een maand bedrag van 115 (tegenover 85 euro in mijn huidige contract). Dat vindt ik nog te overzien.

[ Voor 17% gewijzigd door spartacusNLD op 08-01-2022 11:09 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
EWK schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:47:
[...]

Waarom zouden die gaan dalen? En dalen ten opzichte van wanneer? Voordat de 18 euro weer in zicht komt zijn we minstens enkele jaren verder.
Misschien beter gezegd, of de andere leveranciers weer wat dalen. Future en spotprijzen liggen lager dan een maand geleden, en heb het idee dat de prijzen van de huidige leveranciers (naast CB en BE) op die december prijzen zijn gebaseerd.

18 euro zie ik het inderdaad ook niet snel meer worden. Tenzij die Nordstream opengaat en Rusland ons heel veel gas gunt opeens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
EWK schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Check wel even je tarieven nog een keer, want 0,2098 cent lijkt me niet goed. Lijkt me 20,98 cent of 0,2098 euro.
Je hebt gelijk. Ik bedoelde euro natuurlijk. Zelf niet goed omschreven. :+
spartacusNLD schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Wat ga je via deze aanbieding betalen? https://energie.mediamarkt.nl/

Ik kom hier zelf uit op een maand bedrag van 115 (tegenover 85 euro in mijn huidige contract). Dat vindt ik nog te overzien.
Dan kom ik uit op:

€ 0,26413 / kWh daltarief
€ 0,29801 / kWh normaaltarief

Dat is nog wel acceptabel. Alleen houd ik niet van een driejarig contract. Maar dat is denk ik voordeliger dan een kortlopend contract met hoge tarieven. Kan altijd na 1 jaar het langlopende contract afkopen voor een acceptabel bedrag als de tarieven lager zijn geworden (ik heb geen gasaansluiting).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kSNiKG7fZEoXetOai1je4USCMo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/12lPpw5rJcqs4oxlbIYKo1dt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 20:54
Vraagje ik probeer de tarieven voor alleen stroom op te vragen op de website van Vattenfall, alleen ik moet steeds gas invullen? Maar ik heb zometeen een nieuwbouw huis zonder gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30

Wat als dit pas het begin is van de enorme prijsstijgingen die ons te wachten staan vanwege de Europese "green deal"? Duitse kerncentrales dicht, kolen willen ze ook mee stoppen. Nederlandse kolencentrales dicht, gas is eigenlijk ook slecht dus willen ze ook vanaf. Nu stoken we nog wat Canadese bossen (wat afgezien van CO2 veel meer vervuilt dan kolen), en straks mag er helemaal niets meer.
Gronings gas is ook al zo'n grap: enkele maanden geleden zei Den Haag nog dat er niet meer wordt opgepompt als prijzen stijgen, maar nu wordt er wel meer opgepompt voor Duitse huishoudens. Gek genoeg zegt de Staatssecretaris nu niet dat Duitsers maar geen suddervlees moeten koken, en moeten gaan schoonmaken als ze het koud hebben. Blijkbaar is dat alleen voor Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Sacrada schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:20:
Vraagje ik probeer de tarieven voor alleen stroom op te vragen op de website van Vattenfall, alleen ik moet steeds gas invullen? Maar ik heb zometeen een nieuwbouw huis zonder gas.
Same, is niet te doen zo. Ik vrees dat je er voor zal moeten bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09:19
Bij gas vul je in '1'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ja dan krijg je dus 200€ aan kosten per jaar alleen voor vastrecht gas. Dus dat schiet niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09:19
Lord_Dain schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:48:
[...]

Ja dan krijg je dus 200€ aan kosten per jaar alleen voor vastrecht gas. Dus dat schiet niet op..
Zoek even het toppic door. Is meerdere keren de afgelopen maanden langsgekomen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Some0ne schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:49:
[...]

Zoek even het toppic door. Is meerdere keren de afgelopen maanden langsgekomen geloof ik.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PFASm0W.png
En nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
AndereKoekoek schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 08:29:
Klopt zoiets als dit eigenlijk wel?

Dacht altijd dat salderen gewoon 1:1 werd verrekend. Nu zie ik dat ik een 20% lager tarief krijg bin Greenchoice.

Zag zoiets ook bij de berekening van Delta energie 2 maanden geleden.
Waar Vattenfal alles gewoon op 1 hoop gooit in de proefberekening.

Zit er op dit gebied dan toch verschil in?

[Afbeelding]

P.s. dit is mijn eindafrekening Greenchoice na 2,5 maand variabel. Ga zelf nu al naar VF toe, maar post het hier zodat anderen er rekening mee kunnen houden in de vergelijking.
Dit lijkt mij niet te kloppen, er is namelijk niet gesaldeerd.
Wat wel gedaan is de teruglevering tegen een ander tarief afrekenen, dit geeft een verschil van ca. 21 cent incl. b.t.w. bij de teruglevering normaal en dal, ofwel 150+60=210 kWh a 0,21 = 44,10 :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-09 19:43
als je had teruggelezen had je gelezen dat VF na de aanvraag met 1m3 gas de aanvraag parkeerd en contact met je opneemt om het contract aan te passen op basis van enkel stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 16:49
Flupke123 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:40:
[...]

Ik wil ook overstappen naar eneco voor elektriciteit. Overschot van ongeveer 3000kwh. Ik zit nu met variabele tarieven bij budget energie. Maar de gasprijs is flink gestegen maar nog flink lager dan bij eneco.

Is het slim om eerst te bellen met budget energie om te vragen of alleen gas afnemen mogelijk is of gewoon meteen overstappen op eneco? Dan alleen elektriciteit contract en dan zou mijn gas doorlopen via budget energie?
Ik ben daar als volgt achtergekomen: GC gebeld met de vraag welke boete ik moet betalen als ik uitsluitend mijn E contract opzeg. Daarbij werd het duidelijk dat dit geen probleem is. Ik moet een boete van EUR 125 betalen maar ga daarna naar een maandbedrag van eerst EUR 9 naar EUR -309.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Ik denk dat je ze ff moet bellen.
Bij een aantal leveranciers staan ze onder het "modelcontract" verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bij energiedirect heb ik na een paar dagen proberen contact op te nemen het maar opgegeven. Ik heb zojuist naar aanleiding van dit topic een contract afgesloten met Eneco voor stroom.

Voor gas blijf ik dan bij energiedirect. 45 cent tov 5 cent is natuurlijk erg mooi meegenomen voor een verwacht overschot van 1800kWh.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Uiteindelijk voor het modelcontract van Powerpeers gekozen met de vriendenkortingsactie, dank aan @DjeezD en nu de komende maanden eens goed in de gaten houden wat er voor aanbiedingen voorbij komen.

Was de aanbieding van CB in mijn situatie (alleen stroom, circa 5000 kWh) eergisteren nog rond de 100€, is de prijs inmiddels al weer gestegen naar 110€. Dus de volatiliteit in de gas/energie markt werkt door in de prijzen en lijkt ook voor deze vaste contracten de prijzen te beïnvloeden op (dagelijkse/wekelijkse?) frequente basis.

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 08-01-2022 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
RemcoDelft schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:26:
[...]

Gronings gas is ook al zo'n grap: enkele maanden geleden zei Den Haag nog dat er niet meer wordt opgepompt als prijzen stijgen, maar nu wordt er wel meer opgepompt voor Duitse huishoudens. Gek genoeg zegt de Staatssecretaris nu niet dat Duitsers maar geen suddervlees moeten koken, en moeten gaan schoonmaken als ze het koud hebben. Blijkbaar is dat alleen voor Nederlanders.
Het plan was tot september 3,9 mld m3 en dat wordt vermoedelijk minimaal 7,6

1,1 meer naar Duitsland
1,0 meer omdat stikstoffabriek later open gaat
1,6 meer voor extra voorraad.

Dus 1,1 voor Duitsland en 2,6 voor NL. Die Duitse 1,1 wordt mooi als excuus gebruikt en ze hebben gewoon een contract.

[ Voor 22% gewijzigd door space-one op 08-01-2022 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
kiddyl schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:02:
Bij energiedirect heb ik na een paar dagen proberen contact op te nemen het maar opgegeven. Ik heb zojuist naar aanleiding van dit topic een contract afgesloten met Eneco voor stroom.

Voor gas blijf ik dan bij energiedirect. 45 cent tov 5 cent is natuurlijk erg mooi meegenomen voor een verwacht overschot van 1800kWh.
Wat betaal je dan bij ED voor gas? Toch ook de hoofdprijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Rsport40 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:04:
[...]

Wat betaal je dan bij ED voor gas? Toch ook de hoofdprijs?
Daarvoor heb ik nog een contract lopen tot juli dit jaar voor 83 cent. Ik zal over een paar maanden voor gas moeten kijken.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foutlook
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wil zo gaan aanmelden bij Powerpeers ter overbrugging van mijn mediamarkt contract wat ingaat per 1 april. Iemand nog een link/code voor de vriendenkorting?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Foutlook schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:37:
Ik wil zo gaan aanmelden bij Powerpeers ter overbrugging van mijn mediamarkt contract wat ingaat per 1 april. Iemand nog een link/code voor de vriendenkorting?
Vriendenkorting krijg je alleen als je minimaal 1 jaar klant bent gebleven. Anders kunnen ze het terugvorderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Plucky op 08-01-2022 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Dubbel… :|

[ Voor 93% gewijzigd door Plucky op 08-01-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foutlook
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Plucky schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Vriendenkorting krijg je alleen als je minimaal 1 jaar klant bent gebleven. Anders kunnen ze het terugvorderen.
Ah sorry, overheen gelezen :/ Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_muller
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:29
@Foutlook wat plucky zegt klopt inderdaad, de €75 kan worden teruggevorderd bij opzegging binnen 1 jaar.

Mocht je desondanks een linkje willen, stuur me dan even een DM.

Edit: hoeveel er daadwerkelijk worst teruggevorderd is afhankelijk van de verstreken maanden.

[ Voor 21% gewijzigd door mister_muller op 08-01-2022 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
mister_muller schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:52:
@Foutlook wat plucky zegt klopt inderdaad, de €75 kan worden teruggevorderd bij opzegging binnen 1 jaar.

Mocht je desondanks een linkje willen, stuur me dan even een DM.

Edit: hoeveel er daadwerkelijk worst teruggevorderd is afhankelijk van de verstreken maanden.
Precies. En kunnen terugvorderen is iets anders dan dat ze het ook doen. Dat staat ook in de (aanvullende) voorwaarden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:13
*knip*
Zie de bijgewerkte topic warning aub.

[ Voor 76% gewijzigd door tweakduke op 08-01-2022 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

space-one schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Het plan was tot september 3,9 mld m3 en dat wordt vermoedelijk minimaal 7,6

1,1 meer naar Duitsland
1,0 meer omdat stikstoffabriek later open gaat
1,6 meer voor extra voorraad.

Dus 1,1 voor Duitsland en 2,6 voor NL. Die Duitse 1,1 wordt mooi als excuus gebruikt en ze hebben gewoon een contract.
Die voorraad hadden we toch al moeten hebben? Dus het gas halen we nu pas uit de boden i.p.v. in vorige jaar.
En er wordt volgens mij nu geen of weinig extra voorraad aangelegd, maar gewoon gas gebruikt wat met Gronings gas gemengd moet worden. De voorraad aanvullen gebeurd pas in de zomer als de gasprijzen lager zijn (en hopelijk is die stikstoffabriek klaar).

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 10:18
br1980 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:57:
Op 30 oktober een modelcontract afgesloten met ingang 17 november bij Vattenfall voor 0,82 euro per m3. Vanuit Vattenfall geen persoonlijk bericht gehad dat tarieven zouden gaan wijzigen. Sinds vandaag zie ik dat in Mijn Vattenfall onder contract de tarieven zijn aangepast. Gas gaat naar 1,25 euro per m3. Gelden deze tarieven vanaf 1 januari en heb ik nog t/m eind december het goedkopere tarief van 0,82 cent? Mij is het even onduidelijk.
Hier exact hetzelfde verhaal. In het modelcontract van Vattenfall staat expliciet "Bij wijzigingen per 1 januari en per 1 juli wordt u tijdig voor de wijziging persoonlijk geïnformeerd over de nieuwe leveringskosten."

Ik heb alleen nooit een bericht gekregen, maar (natuurlijk) is sinds 1-1-2022 mijn tarief ineens "stil" van €0,824567 per m3 naar € 1,258787 per m³ gegaan.

Ik begrijp dat het een modelcontract is, maar echt netjes dat ze hierover niets communiceren is het niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

TvanW schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Dit lijkt mij niet te kloppen, er is namelijk niet gesaldeerd.
Wat wel gedaan is de teruglevering tegen een ander tarief afrekenen, dit geeft een verschil van ca. 21 cent incl. b.t.w. bij de teruglevering normaal en dal, ofwel 150+60=210 kWh a 0,21 = 44,10 :?
En dan kun je denken.. ach 44 euro.
Maar als je zo 100.000 klanten fopt, dan heb je toch 4,4 miljoen extra dit jaar.

En voor ons was het ook maar 3 maanden, dus over een heel jaar gezien tikt het wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
AndereKoekoek schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:44:
[...]

En dan kun je denken.. ach 44 euro.
Maar als je zo 100.000 klanten fopt, dan heb je toch 4,4 miljoen extra dit jaar.

En voor ons was het ook maar 3 maanden, dus over een heel jaar gezien tikt het wel aan.
Ik keek hier ook raar naar, maar het klopt wel. Als ik het me goed herinner haalt GC de teruggeleverde Kwh's van het totaal aantal Kwh's af bij t kopje van de berekening van de energiebelasting e.d.. En dan klopt het dus wel. Bekijk dat nog maar eens op je factuur. Omslachtig, maar wel correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
is er iemand die in dit topic meeleest die verstand heeft van de juridische kant van energiecontracten?
ik kom vanalels tegen zoals een oude richtlijn informatievoorzieningsplicht bij de acm die is opgeheven omdat die escherming al in andere wetten geregeld zou zijn, i kom er alelen niet achter in welke.
het volgende geval:
naked energy klanen zij overgenomen door dgb enerige. die hebbe vandaag een contract verstuurd dat op de volgende punen in elk geval niet voldoet aan richtlijnen uit de oude informatie vorziening richtlijn:
1. tarieven enkel genoemd exclusief btw en belastingen, terwijl het een conract aan consument betreft
2. voorschotbeedragen zijn dan weer wel inclusief btw, maar het jaarverbruik waarop deze zij gebaseerd staat nergens vermeld, dus of ze juist zijn is ook niet fatsoenlijk na te rekenen.
3. 2- en 3jarige contracen van dgb worden vergelekene met de tarieven van modelcontracten bij eneco en vattenfal
4. consumentne die varialbe blijven hoeven niets te doen, niets te tekenen of wat ook: is een incassomachtiging aan naked energy overdraagbaar aan dgb door verkoop van het klantenbestand?
mij vrag is: is dit contract rechtsgeldig of kunnen we er onderuit?
dit artikel is vrij oud maar ik vermoed dat dezelfde consumentenbescherming nog van toepassing is?
www.dirkzwager.nl/kennis/...-jegens-kleinverbruikers/
is er iemadn die hier een onderbouwt antworod op heeft? en moet ik dan zij bij consuwijzer of ergens anders?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:16
Deze mag weg.

[ Voor 98% gewijzigd door Andrehj op 08-01-2022 18:49 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lord_Dain
dicksterk schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:06:
is er iemand die in dit topic meeleest die verstand heeft van de juridische kant van energiecontracten?
ik kom vanalels tegen zoals een oude richtlijn informatievoorzieningsplicht bij de acm die is opgeheven omdat die escherming al in andere wetten geregeld zou zijn, i kom er alelen niet achter in welke.
het volgende geval:
naked energy klanen zij overgenomen door dgb enerige. die hebbe vandaag een contract verstuurd dat op de volgende punen in elk geval niet voldoet aan richtlijnen uit de oude informatie vorziening richtlijn:
1. tarieven enkel genoemd exclusief btw en belastingen, terwijl het een conract aan consument betreft
2. voorschotbeedragen zijn dan weer wel inclusief btw, maar het jaarverbruik waarop deze zij gebaseerd staat nergens vermeld, dus of ze juist zijn is ook niet fatsoenlijk na te rekenen.
3. 2- en 3jarige contracen van dgb worden vergelekene met de tarieven van modelcontracten bij eneco en vattenfal
4. consumentne die varialbe blijven hoeven niets te doen, niets te tekenen of wat ook: is een incassomachtiging aan naked energy overdraagbaar aan dgb door verkoop van het klantenbestand?
mij vrag is: is dit contract rechtsgeldig of kunnen we er onderuit?
dit artikel is vrij oud maar ik vermoed dat dezelfde consumentenbescherming nog van toepassing is?
www.dirkzwager.nl/kennis/...-jegens-kleinverbruikers/
is er iemadn die hier een onderbouwt antworod op heeft? en moet ik dan zij bij consuwijzer of ergens anders?
Ik krijg serieus pijn aan mijn ogen van de spelling, no offense..

Volgens mij is bij een faillisement via de ACM geregeld dat je machtiging ook meegaat naar de leverancier die de contracten overkoopt. Kan je z.s.m. onder dit nieuwe contract uit? Ja; je moet wel verplicht 30 dagen blijven maar daarna ben je vrij om te gaan en staan. Je kan ook eerder weg, bij bv. Budget Energie doen ze er niet moeilijk over, en anders moet je evt. een boete betalen van x bedrag (zou in de voorwaarden/op de website van Naked Energy moeten staan).

Verder zou ik (persoonlijk) niet te veel op die nuanceringen letten van incl. en ex. btw, denk niet dat je er iets aan hebt of als je je recht hebt, of het de moeite is om het aan te vechten.. maar dat is natuurlijk je eigen keuze.

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 08-01-2022 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
mijn punt is meer: als leveringstarieven zonder btw en belastingen noemen in de energiewet, net zoals in de vroegere informatievoorziening, verboden is dan zou de acm na een klacht bij consuwijzer deze contracten op grond darvan ongeldig moeten verklaren, waardoor dgb zijn maand januari tegen absurd hoge bedragen kan vergeten omdat ze zich niet aan de wet hebben gehouden bij het aanleveren van informatie. een rechtzaak begin je niet met een uitkering, maar als consumenten beschermd worden door de acm wil ik het best via consuwijzer voor elkaar krijgen dat ik geen eindafrekening van januari krijg op grond van onwettig handelen door dgb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
dicksterk schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:19:
mijn punt is meer: als leveringstarieven zonder btw en belastingen noemen in de energiewet, net zoals in de vroegere informatievoorziening, verboden is dan zou de acm na een klacht bij consuwijzer deze contracten op grond darvan ongeldig moeten verklaren, waardoor dgb zijn maand januari tegen absurd hoge bedragen kan vergeten omdat ze zich niet aan de wet hebben gehouden bij het aanleveren van informatie. een rechtzaak begin je niet met een uitkering, maar als consumenten beschermd worden door de acm wil ik het best via consuwijzer voor elkaar krijgen dat ik geen eindafrekening van januari krijg op grond van onwettig handelen door dgb.
Dit was wat ik er over kon vinden. Het lijkt vooral een advies, maar het is dan ook een oud nieuwsbericht (2013).

https://www.acm.nl/nl/pub...elijker-zijn-over-prijzen

"Op grond van de uitkomsten van dit onderzoek roept ACM de energiebedrijven op:
Uniforme begrippen te gebruiken en deze duidelijk uit te leggen
Het aantal prijselementen te verminderen
De consument een op maat gesneden aanbod en contract te presenteren
Aanbiedingsprijzen inclusief belastingen en BTW te vermelden
In alle regio’s op dezelfde tijd om te schakelen van hoog naar laag tarief."

Verder dit:

"U krijgt automatisch een nieuwe energieleverancier. Dit gebeurt na maximaal 20 werkdagen, maar dat kan ook korter zijn. Dit heet ook wel de vensterperiode. Uw nieuwe leverancier neemt zelf contact met u op. U kunt dan kiezen wat u wilt doen: blijven of overstappen.

Welke leverancier u krijgt, hangt van de situatie af. Soms neemt één andere leverancier alle klanten van het failliete bedrijf over. Als er geen leverancier is die alle klanten wil overnemen, dan verdelen de netbeheerders de klanten over alle andere leveranciers. Dit wordt restverdeling genoemd. Deze verdeling gebeurt naar rato van het aantal klanten. Dit betekent dat grote leveranciers meer klanten krijgen dan kleine leveranciers.

Het kan zijn dat uw nieuwe leverancier uw oude contract wil overnemen en dus ook uw oude voorwaarden overneemt. Maar hij is niet verplicht uw oude voorwaarden over te nemen. Uw nieuwe leverancier kan u ook een nieuw contract geven. Wilt u liever een andere energieleverancier? Bijvoorbeeld omdat u een ander contract krijgt en meer moet gaan betalen? Dan hebt u een opzegtermijn van maximaal 30 dagen. Na deze opzegtermijn kunt u naar andere leverancier overstappen. U zit nooit zonder energie."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Nu online
dicksterk schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:19:
Ik ben geen jurist, maar ik vermoed dat op basis van, toch beperkte, vormfouten de contracten niet ongeldig zijn.
Ik weet niet of het aanbieden tegen absurd hoge tarieven (al weet ik die niet) wel een reden is om ontbinding te vragen.

Maar nogmaals, ik ben geen jurist

Verder voel ik met je mee, en met al die anderen die nu problemen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
Even over die mediamarkt BE deal. Je kunt niet langer bedenken dan 14 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Laatst online: 23-09 17:36
olafmol schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:36:
[...]

Hier exact hetzelfde verhaal. In het modelcontract van Vattenfall staat expliciet "Bij wijzigingen per 1 januari en per 1 juli wordt u tijdig voor de wijziging persoonlijk geïnformeerd over de nieuwe leveringskosten."

Ik heb alleen nooit een bericht gekregen, maar (natuurlijk) is sinds 1-1-2022 mijn tarief ineens "stil" van €0,824567 per m3 naar € 1,258787 per m³ gegaan.

Ik begrijp dat het een modelcontract is, maar echt netjes dat ze hierover niets communiceren is het niet toch?
Ook je spam mail nagekeken?
Hier bleek dat die ene mail met de tarieven na mijn contract daar waren beland.

@jaaoie17 Het is helaas 14 dagen, waarom twijfel je daarover?

[ Voor 4% gewijzigd door Roos79 op 08-01-2022 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34

Hoe werkt het?

Budget Energie
  • 3-jarig contract €36
  • 1-jarig contract €25
  • Vijf jaar vast €35
  • Drie jaar vast €35
  • Eén jaar vast €25
Pure Energie
  • Variabel €15
Vattenfall
Over die cashback site wou eens gewoon testen met budgetenergie. Als ik op shop en ontvang cashback klik en kies bv op stroom en gas. Kom ik gewoon op de normale BE site uit. Hoort dat zo en hoe weet je dan als je die cashback dan wel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

jaaoie17 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:10:
[...]
Over die cashback site wou eens gewoon testen met budgetenergie. Als ik op shop en ontvang cashback klik en kies bv op stroom en gas. Kom ik gewoon op normale BE site uit. Hoort dat zo en hoe weet je dan als je die cashback dan wel krijgt.
Ja, dat hoort zo. Als alles goed gaat ontvang je een bevestigingsmail van CashbackXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloempotgooier
jaaoie17 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:44:
Even over die mediamarkt BE deal. Je kunt niet langer bedenken dan 14 dagen?
Het is inderdaad 14 dagen, dit staat ook in de voorwaarden die je krijgt.
Pagina: 1 ... 130 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4