Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.749 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Honesty schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:15:
[...]

enig idee wat vergoening is?

[...]
Dat is een GvO oftewel Garantie van Oorsprong, die zijn leveranciers verplicht om aan te kopen als ze duurzaam opgewekte energie verkopen.

Die GvO kost ze dus geld en wordt aan de klant doorberekend. Uiteraard doen alle 'groene' leveranciers dat maar als de prijsstructuur zo transparant is dan valt het pas op. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 06-01-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:20:

Zolang het inclusief btw is kan je het nog wel onthouden: ongeveer 8 cent erbij voor stroom en 54 cent voor gas.
En dan nog (bij easyEnergy) die 'opslag (0,968 ct/kWh incl. BTW voor stroom en 4,7 ct/m3 incl. BTW voor gas)' en 'kosten voor de vergroening van de stroom (GvO, 0,064 ct/kWh incl. BTW). Maar die verschillen wellicht ook weer per leverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ja, daarom is Easy dus duurder dan die andere. Kijk maar naar hun opslagen. ;)
Uit mijn hoofd c.a. 1 cent voor stroom en 2 cent voor gas, dan zit de GvO er al bij in, wordt niet apart in rekening gebracht.

[ Voor 50% gewijzigd door Cap op 06-01-2022 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-09 17:37
@TexMex Dat is een universeel probleem op de energiemarkt dat zich bij alle leveranciers en contractsoorten afspeelt, dus niet alleen deze flexcontracten.

De een toont alleen all-in tarieven, de ander kale tariven en apart de belastingen, weer een ander zonder btw, de ander met, of een mengvorm. Etc etc. Daarom is het bijhouden van zo'n spreadsheet met prijzen ook zo'n ku*-werk.
Je kan een leverancier niet kwalijk nemen dat hij zich niet aan de gewoonte in dit forum houdt.
Hoe dan ook, je zult dus altijd ZELF op moeten letten, het is niet anders. :P

Zolang het inclusief btw is kan je het nog wel onthouden: ongeveer 8 cent erbij voor stroom en 54 cent voor gas.

Ik doe het voor dit doel andersom: ik onthoud even wat nu een 'goed' tarief is ex belastingen, bijv 1 euro voor gas en 25 cent voor stroom, en bekijk dan de grafieken. Maar bij Frank moet je dan ook weer de btw eraf halen. :X 8)7
Consumententarieven moeten toch sowieso altijd incl. btw worden getoond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik ben aan het wachten bij Eneco op een 3-jarig contract. Als daarin dezelfde terugleververgoeding komt als in hun 1-jarig contract verwacht ik veel nieuwe klanten voor ze.

Klantenservice wist nog niet (en uiteraard al helemaal niet tegen welke voorwaarden) het 3-jarig contract terug komt.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online

Je kan een leverancier niet kwalijk nemen dat hij zich niet aan de gewoonte in dit forum houdt.
Hoe dan ook, je zult dus altijd ZELF op moeten letten, het is niet anders. :P
Ik weet alleen niet of dat per se een karakteristiek van dit forum is. De Nederlandse consument wil uiteindelijk gewoon de totaalprijs weten.

Voor stroom en gas betekent dat, mijns inziens, dat alle kosten die met verbruik te maken hebben bij elkaar opgeteld zouden moeten worden (dus alle kWh-onderdelen voor stroom en alle m³-onderdelen voor gas). Dat resulteert in één duidelijke kWh-prijs en één duidelijke m³-prijs. Voor de liefhebber mag die vervolgens prima gespecificeerd worden, maar het gaat in eerste instantie om de totaalprijs.

Dat is althans hoe ik het zie. Maar ik weet ook dat het er in de VS bijvoorbeeld weer compleet anders aan toe gaat. Dus voorkeuren kunnen absoluut verschillen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

BrtH schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:36:
[...]

Consumententarieven moeten toch sowieso altijd incl. btw worden getoond?
Het totaalbedrag / tarief wel, maar hoe je de info van de prijsopbouw opdeelt en of dat ex. of inc is niet.

Greenchoice toont bijv het kale tarief van hun modelcontract ex btw. Anderen doen dat weer inc btw.
Bij de een is kaal echt kaal en moeten de GvO kosten en voor gas regiotoeslag er nog bijgeteld worden, bij de ander zitten die er al in, weer een ander heeft de energiebelasting en ODE er al bij opgeteld maar dan wel ex btw.

Etc etc etc. Daarom is de prijsopbouw naast elkaar zetten vaak zo lastig. Eigenlijk zou de manier waarop de prijsopbouw getoond wordt ook gereguleerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 12:38
Ik heb op dit moment een contract hun Greenchoice dat per 22-1 afloopt. Verlengingsvoorstel voor 1 jaar: Gas €1,85, Stroom €0,44/0,37.

Bij niet verlengen zou ik naar variabel gaan, maar wat is dat tarief dan? Het variabele tarief per 03-01 in een pdf op hun website?

Wat achtergrondinfo.
Verbruik: (verwacht, wonen er nog geen jaar)
- Gas 1350 m2 (december 229m2, november 150m2)
- Stroom 3500 kWh, teruglevering 3500 kWh = 0.

Ik neig nu naar iets flexibel in de hoop om iig 20-30 cent lager uit te komen voor komende maanden en in de zomer te evalueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

TexMex schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:46:
[...]

Ik weet alleen niet of dat per se een karakteristiek van dit forum is. De Nederlandse consument wil uiteindelijk gewoon de totaalprijs weten.
Die wil meestal een maandbedrag weten, waarbij hij zijn (onzekere, variabele) verbruik als een gegeven beschouwt. Ga er maar aan staan. :P
Voor stroom en gas betekent dat, mijns inziens, dat alle kosten die met verbruik te maken hebben bij elkaar opgeteld zouden moeten worden (dus alle kWh-onderdelen voor stroom en alle m³-onderdelen voor gas). Dat resulteert in één duidelijke kWh-prijs en één duidelijke m³-prijs. Voor de liefhebber mag die vervolgens prima gespecificeerd worden, maar het gaat in eerste instantie om de totaalprijs.
Voor consumenten zou dat wel werken. Hoewel het wel goed is om te weten uit welke componenten dat tarief is opgebouwd. Dus ik stel dan voor om ook meteen de specificatie van die opbouw aan eenduidige regels te onderwerpen. Alleen zo wordt het echt goed vergelijken. Voor ondernemers werkt het inc btw tarief al niet lekker. En iets met terugleveren, als consument met zonnepanelen ben je dan al ondernemer voor de btw. Daar ga je al. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-09 20:19
TexMex schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:46:
[...]

Dat roept ook weer verwarring op, met name rond de jaarwisseling als de ene wel, en de andere (nog) niet de 2022 belastingtarieven gebruikt.
Dus ik zie liever tarieven zonder belasting; want dan weet ik zeker dat ik hetzelfde vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuske
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-02-2022
Hoi, ik volg dit forum al weken, erg informatief! Dankjewel. Wie kan mij helpen bij mijn volgende vraag?

Mijn contract bij ED loopt af op 15 januari.
Ik ga over naar een modelcontract bij VF op 16 januari.
Per 1 april ga ik naar 1j vast CB.

Het Powerpeers (modelcontract) heeft betere tarieven en met een hoog energieverbruik scheelt mij dit enorm. Dus ik wil zsm over van VF naar PP.
Ik zit momenteel nog in de bedenktijd bij VF, maar ik moet toch eerst starten bij VF, anders heb ik geen leverancier na 15 januari en ik wil uiteraard weg bij ED met die hoge variabele tarieven.

Ik neem aan dat ik de 30 dagen opzegtermijn in acht moet nemen bij opzegging van het modelcontract van VF.

Mijn vraag: Kan ik mijn VF modelcontract al opzeggen voordat deze is begonnen? Klinkt raar, maar misschien kan dit wel?
Of kan ik deze pas opzeggen als mijn contract op 16 januari daadwerkelijk is ingegaan?

Ik heb namelijk een startdatum nodig bij PP en dat is afhankelijk van bovenstaand antwoord.
En helaas geeft VF mij geen antwoord op deze vraag.......

Heeft iemand een antwoord of ervaring hiermee?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Luuske schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:52:
Hoi, ik volg dit forum al weken, erg informatief! Dankjewel. Wie kan mij helpen bij mijn volgende vraag?

Mijn contract bij ED loopt af op 15 januari.
Ik ga over naar een modelcontract bij VF op 16 januari.
Per 1 april ga ik naar 1j vast CB.

Het Powerpeers (modelcontract) heeft betere tarieven en met een hoog energieverbruik scheelt mij dit enorm. Dus ik wil zsm over van VF naar PP.
Ik zit momenteel nog in de bedenktijd bij VF, maar ik moet toch eerst starten bij VF, anders heb ik geen leverancier na 15 januari en ik wil uiteraard weg bij ED met die hoge variabele tarieven.

Ik neem aan dat ik de 30 dagen opzegtermijn in acht moet nemen bij opzegging van het modelcontract van VF.

Mijn vraag: Kan ik mijn VF modelcontract al opzeggen voordat deze is begonnen? Klinkt raar, maar misschien kan dit wel?
Of kan ik deze pas opzeggen als mijn contract op 16 januari daadwerkelijk is ingegaan?

Ik heb namelijk een startdatum nodig bij PP en dat is afhankelijk van bovenstaand antwoord.
En helaas geeft VF mij geen antwoord op deze vraag.......

Heeft iemand een antwoord of ervaring hiermee?
Alvast bedankt!
Als je nog in de bedenktijd zit bij Vattenfall kun je die aanvraag gewoon annuleren. Dan zal je na je vaste ED-contract korte tijd in de variabele tarieven van ED vallen.

Vraag je vandaag nog Powerpeers aan, dan kan de levering daar op 21 januari starten (tenzij ED je vanaf vandaag weer zou houden aan een nieuwe opzegtermijn van 30 dagen, maar meestal gebeurt dat niet). Tot die tijd ben je dan nog klant bij ED.

Deze weg lijkt mij persoonlijk handiger dan de optie die jij beschrijft. Maar ga je toch liever voor jouw manier, dan zou je Powerpeers bijvoorbeeld alvast per 15 februari kunnen aanvragen. Zij regelen dan de opzegging bij je voorgaande leverancier. En mogelijk zou Vattenfall het ook prima vinden als je daar al eerder vertrekt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Stoffa schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:26:
Zit bij Greenchoice. Factuur december was 221 euro. Januari nu 327. Contract is afgelopen, en dus variabel.

Nu zie ik als gastarief 1,43 staan per kuub. Ik begrijp niet helemaal waarom het verschil tussen de facturen zo enorm groot is. De gasprijs lijkt me nog mee te vallen toch? Op basis van de media, en de meldingen daarin dat het kabinet flink zou compenseren, valt me dit echt vies tegen.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Anders morgen GC maar eens bellen.
Helaas is dit een reële stijging van je maandbedrag. En dan zit je met 1,43/m3 (en volgens mij 0,29/kwh enkeltarief) als bestaande GC klant die overgezet wordt naar variabel tarief nog best goed. :) Voor "nieuwe" klanten die gedwongen naar een nieuwe leverancier moeten (faillissementen, nieuwe woningeigenaren ed) zijn de energiecontracten nu al over de 2 euro per kuub / 45-50 cent per kwh (ook bij GC). ;w

In hoeverre je de stijging van je maandbedrag kan verkaren hangt natuurlijk af van:
-hoe is je stroom en gasverbruik: de stroomprijs wordt relatief gedempt door de overheidsmaatregelen (verlaging van belasting op elektriciteit), de gasprijs stijgt meer en de belasting daarop ook in 2022.
-wat waren de tarieven onder je inmiddels afgelopen contract, had je recht op kortingen (zoals welkomstkorting, WindVangers), die verrekend zijn in het maandbedrag en nu wegvallen

Bij huizen met gewone CV/gasinstallatie als hoofdverwarming is 70-80% van de energierekening toe te wijzen aan gasverbruik.
De meeste mensen bij wie de contracten nu aflopen hadden een gasprijs van tussen 70 en 90ct/kuub, die prijs gaat -afhankelijk van je leverancier- naar ca 1,20 tot 1,50/kuub variabel. Bij 1,43/kuub is dat zo'n 80% stijging, in combinatie met de dempende overheidsmaatregelen leidt het bij jou uiteindelijk tot +47% voor je maandbedrag (wat uiteraard slechts een inschatting is, afhankelijk van je stookgedrag en de strengheid van de winter, hier kan je zelf met wat rekensommetjes in Excel en evt. wat data uit je slimme meter een betere inschatting van maken).

Echt goedkopere opties zijn er momenteel ook niet. Wat de meeste hier doen/voorstellen is een "redelijk gunstig" variabel tarief uitzitten (die heb je wel opzich), en hopen dat de prijzen in loop van voorjaar/zomer dalen en dan een nieuw contract afsluiten. (en in de laatste weken van 2021 waren er nog enigszins gunstige 3-jaars contracten af te sluiten via loopholes, maar dat is nu ook wel voorbij). In de tussentijd: bewust en zuinig stoken en investeren in truien en elektrische dekens ;)

[ Voor 9% gewijzigd door davidov2008 op 06-01-2022 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuske
  • Laatst online: 22-02-2022
TexMex schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:00:
[...]

Als je nog in de bedenktijd zit bij Vattenfall kun je die aanvraag gewoon annuleren. Dan zal je na je vaste ED-contract korte tijd in de variabele tarieven van ED vallen.

Vraag je vandaag nog Powerpeers aan, dan kan de levering daar op 21 januari starten (tenzij ED je vanaf vandaag weer zou houden aan een nieuwe opzegtermijn van 30 dagen, maar meestal gebeurt dat niet). Tot die tijd ben je dan nog klant bij ED.

Deze weg lijkt mij persoonlijk handiger dan de optie die jij beschrijft. Maar ga je toch liever voor jouw manier, dan zou je Powerpeers bijvoorbeeld alvast per 15 februari aanvragen. Zij regelen de opzegging bij je voorgaande leverancier. En mogelijk zou Vattenfall het ook prima vinden als je daar al eerder vertrekt.
Bedankt voor de tip! Ik zal ED eens vragen of dat nieuwe opzegtermijn dan geldt, dan weet ik het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Sacrada schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:57:
Hoi allemaal,

Ik ga per 1 feb samenwonen met mijn vriendin in ons koop appartement, en ik heb jullie advies nodig over het afsluiten van een energie contract aangezien dit mijn eerste keer is.
  • De woning is 0 op de meter.
  • 82 vierkante meters.
  • De woning heeft een warmtepomp van Mitsubishi, weet nog niet welk model.
  • Alleen Stroom
  • 2 zonnenpanelen
Ik werk vooral veel thuis, en heb ook nog een zware game pc. (Heb geen idee wat ons verbruik moet zijn)
Zie vooral vaak voorbij komen dat ze adviseren op 3000kWh per jaar?

Waar kan ik het best een energie contract afsluiten? Ik zie op alle vergelijk sites niet veel verschil, en via Verening eigenhuis krijg ik niet eens een aanbieding vanwege de onrust op de markt.

Ik weet dat mijn moeder nu nog op een alleen stroom contract bij Eneco zit voor 0,21c per kWh.
Wat is nu een gemiddelde prijs per kWh waar ik naar moet kijken?

Alvast bedanken voor het meehelpen van deze n00b. 8)7
Dat is altijd moeilijk inschatten voor een ander. Zijn jullie zuinig met energie, dus niet te lang douchen en waterbesparende douchekop, zijn jullie te tevreden met 19/20° in huis of moet het 21/22° zijn.
En wat voor warmtepomp precies, daar zit ook veel verschil in.
Voor een appartement wordt vaak een L/L Airco warmtepomp gebruikt, maar als het een nieuw appartement is kan het ook een L/W warmtepomp zijn met vloerverwarming, deze gebruikt ook veel meer stroom.
En twee zonnepanel is wel heel weinig, daar haal je hooguit 650W mee op.
Dus 3000kWh aan verbruik zou ik zeker aanhouden als minimum. Je kan later per maand precies zien hoeveel je verbruikt, dus dan kun je vast sparen als het veel meer is dan 3000kWh.
Eneco vraagt nu voor nieiwe klanten € 0,55 per kWh, gemiddeld vragen men nu € 0,45 per kWh.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
jappas schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:54:
Ik heb op dit moment een contract hun Greenchoice dat per 22-1 afloopt. Verlengingsvoorstel voor 1 jaar: Gas €1,85, Stroom €0,44/0,37.

Bij niet verlengen zou ik naar variabel gaan, maar wat is dat tarief dan? Het variabele tarief per 03-01 in een pdf op hun website?

Wat achtergrondinfo.

Ik neig nu naar iets flexibel in de hoop om iig 20-30 cent lager uit te komen voor komende maanden en in de zomer te evalueren.
Ik kreeg dezelfde deal en heb het voor een jaar vastgezet. Ik verwacht niet dat de prijzen veel gaan dalen:
- Leveranciers weten dat mensen wachten, dus waarom goedkoper worden als je toch weet dat mensen geen keus hebben.
- Prijsvechters zullen niet veel reserves hebben om te stunten, aangezien ze met diezelfde stuntprijzen nu ook energie moeten leveren, terwijl ze duur inkopen.
- Ze zullen vast voorzichtiger worden ivm winter 2023, wat als dit een herhaling wordt van deze winter? Dan zitten ze weer vast aan lage tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@nosugar: je vergeet de komst van nieuwe prijsvechters zoals mega.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-09 10:35
dicksterk schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:56:
@nosugar: je vergeet de komst van nieuwe prijsvechters zoals mega.nl
En Shell Energie, die zou eigenlijk al in december beginnen met energie te leveren, maar wachten waarschijnlijk tot de Nordstream pijpleiding wordt opengegooid, aangezien zij daar ook financiële belangen in hebben als medeinvesteerder.
https://www.shell.nl/medi...ren-bij-mensen-thuis.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Laatst online: 21-09 19:10

Superbeagle

Always smile

HereIsTom schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:36:
[...]

Dat is altijd moeilijk inschatten voor een ander. Zijn jullie zuinig met energie, dus niet te lang douchen en waterbesparende douchekop, zijn jullie te tevreden met 19/20° in huis of moet het 21/22° zijn.
En wat voor warmtepomp precies, daar zit ook veel verschil in.
Voor een appartement wordt vaak een L/L Airco warmtepomp gebruikt, maar als het een nieuw appartement is kan het ook een L/W warmtepomp zijn met vloerverwarming, deze gebruikt ook veel meer stroom.
En twee zonnepanel is wel heel weinig, daar haal je hooguit 650W mee op.
Dus 3000kWh aan verbruik zou ik zeker aanhouden als minimum. Je kan later per maand precies zien hoeveel je verbruikt, dus dan kun je vast sparen als het veel meer is dan 3000kWh.
Eneco vraagt nu voor nieiwe klanten € 0,55 per kWh, gemiddeld vragen men nu € 0,45 per kWh.
@Sacrada Ter aanvulling, heb je nog ruimte om op korte termijn je dak nog vol te gooien met panelen, rekening houdend met vve en of je überhaupt een eigen dak hebt? Zo ja, dan is Eneco met een terugleververgoeding van € 0.45845 / kWh wellicht interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-09 17:35
jappas schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:54:

Wat achtergrondinfo.

Waarom heb je niet eerder gekeken naar alternatieven? Mijn contract bij GC loopt tot eind januari, maar in oktober kreeg ik al een verlengingsaanbod met ongeveer dezelfde hoge tarieven. In december reeds overgestapt naar Vattenfall.
Daar ga ik nu 1,18/m3 betalen. Ca 30 cent meer dan mijn oude GC contract.

Ik zie bij greenchoice bij variabel 1,66 staan. Ik vind het nogal onduidelijk of dat voor bestaande klanten gaat gelden of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foutlook
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TexMex schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:14:
Wellicht een handige optie voor de mensen die nog een tijdelijk contract nodig hebben, tot in april hun vaste contract bij Coolblue of MediaMarkt/Budget Energie ingaat. Of voor mensen die sowieso even willen afwachten hoe de tarieven zich de komende maanden ontwikkelen. De eerst mogelijke leverdatum is nu 21 januari.

@Foutlook
Heeft iemand al ervaring met de situatie dat je een contract hebt afgesloten wat ingaat in April, maar voor de tussentijd een ander contract wilt afsluiten? Is opzeggen van het 'tussencontract' per datum in april voldoende om het MediaMarkt contract gewoon te laten ingaan, of is daar meer voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Laatst online: 21-09 19:10

Superbeagle

Always smile

@jappas het snelst wat ik kon vinden over tarieven van bestaande klanten die overgaan naar variabel is dit hieronder van @Matis. Let er wel op dat dit bericht van vorig jaar is en misschien niet meer actueel is. Je zou ook de klantenservice kunnen bellen.

Matis in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Superbeagle schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:37:
@jappas het snelst wat ik kon vinden over tarieven van bestaande klanten die overgaan naar variabel is dit hieronder van @Matis. Let er wel op dat dit bericht van vorig jaar is en misschien niet meer actueel is. Je zou ook de klantenservice kunnen bellen.

Matis in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
De tarieven zijn, voor mij althans, nog steeds actueel.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
SpeedyDH schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:37:
Bij BE via mediamarkt krijg je blijkbaar een contract dat begin april begint. Bij de vragen staat echter :
Hoe wordt de startdatum van levering bepaald?
Het overstapproces bij Budget Energie duurt maximaal 35 dagen. Dat betekent, dat als je je nu aanmeldt, je over 35 dagen energie van ons krijgt. Als je op dit moment nog ergens anders energie afneemt, en het een contract voor bepaalde tijd is, is het dus handig om je nieuwe contract op tijd (minimaal 35 dagen voor je huidige contract afloopt) aan te vragen.

Bij Stap1 staat ook dat je de ingangsdatum kan wijzigen in je portal.

Iemand dat al gedaan?
Ik ga toevallig per 1 februari verhuizen en na het uploaden van mijn huurcontract is de ingangsdatum vervroegd naar 01-02-2022 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Foutlook schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:36:
[...]

Heeft iemand al ervaring met de situatie dat je een contract hebt afgesloten wat ingaat in April, maar voor de tussentijd een ander contract wilt afsluiten? Is opzeggen van het 'tussencontract' per datum in april voldoende om het MediaMarkt contract gewoon te laten ingaan, of is daar meer voor nodig?
Dat gaat allemaal automatisch. Je leverancier per april zegt op de overeengekomen datum het contract met de voorgaande leverancier (die van het 'tussencontract') op. Je leverancier van het tussencontract zegt op de overeengekomen datum je huidige contract op.

Wat er bij een overzetting gebeurt, is dat simpelweg op de overeengekomen datum de voorgaande leverancier wordt opgezegd, wie dat dan ook moge zijn. Aan jou de taak ervoor te zorgen dat de juiste datums zijn opgegeven (al heb je bij het april-contract geloof ik geen keuze) en dat je contractvrij bent als je een eventuele overstapboete wilt voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nulant
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-11-2022
Gingerbread schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:54:
[...]

Ik ga toevallig per 1 februari verhuizen en na het uploaden van mijn huurcontract is de ingangsdatum vervroegd naar 01-02-2022 :)
Ben benieuwd of je daar nog terugkoppeling van krijgt voor die tijd. Ik heb een screenshot van de FAQ geüpload en toen werd ook de startdatum (automatisch) aangepast naar 1-3, maar verwacht eigenlijk nog wel een reactie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
nulant schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:16:
[...]

Ben benieuwd of je daar nog terugkoppeling van krijgt voor die tijd. Ik heb een screenshot van de FAQ geüpload en toen werd ook de startdatum (automatisch) aangepast naar 1-3, maar verwacht eigenlijk nog wel een reactie…
Ik kreeg na één dag een mail van de klantenservice, waarin o.a. het volgende stond:
Gefeliciteerd met uw nieuwe woning! De benodigde documentatie voor uw spoedaanmelding hebben wij in goede orde ontvangen en verwerkt.

Ingangsdatum
Ik heb de ingangsdatum voor u aangepast naar 1-2-2022. U vindt deze nieuwe startdatum ook in de nieuwe leveringsovereenkomst, die in een aparte e-mail is verzonden.
Had ook bij CB energie geprobeerd voor het vaste contract vanaf april een spoedaanmelding te doen, maar dat was helaas niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nulant
Gingerbread schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:19:
[...]

Ik kreeg na één dag een mail van de klantenservice, waarin o.a. het volgende stond:

[...]

Had ook bij CB energie geprobeerd voor het vaste contract vanaf april een spoedaanmelding te doen, maar dat was helaas niet mogelijk.
Interessant. Bij mij staat de startdatum overal op 1-3 dus ga er maar even vanuit dat het vooralsnog is geaccepteerd? Aanvraag woensdag avond 5-1 gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 09:26
Ik ben ex-Fenor klant en voor stroom overgestapt van BE naar PowerPeers per 01/02.
Gas staat bij BE vast tot 15/02.

Ik ben dus op zoek naar een leverancier voor enkel gas, al zit ik er over na te denken om het variabele tarief van BE maar gewoon te slikken vanaf 15/02 en dan maar verder kijken hoe of wat...
(kijkende naar de jaargetijden en nu al de aanbiedingen vanaf 1 april via BE etc, verwacht ik dat vele zullen volgen met lagere tarieven?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 24-09 15:04
-Muncky- schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:15:
Ik ben ex-Fenor klant en voor stroom overgestapt van BE naar PowerPeers per 01/02.
Gas staat bij BE vast tot 15/02.

Ik ben dus op zoek naar een leverancier voor enkel gas, al zit ik er over na te denken om het variabele tarief van BE maar gewoon te slikken vanaf 15/02 en dan maar verder kijken hoe of wat...
(kijkende naar de jaargetijden en nu al de aanbiedingen vanaf 1 april via BE etc, verwacht ik dat vele zullen volgen met lagere tarieven?)
Als ik het goed lees mag je al op 30/01/2021 over naar een nieuwe leverancier als je nu van FENOR bij BE bent terecht gekomen. Waar zit bij jou die 1/2 dagen verschil in?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CpTe3h6.png

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 07-01-2022 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 09:26
Lord_Dain schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:50:
[...]

Als ik het goed lees mag je al op 30/01/2021 over naar een nieuwe leverancier als je nu van FENOR bij BE bent terecht gekomen. Waar zit bij jou die 1/2 dagen verschil in?
Geen idee, maar ik vind het prima. Mij maakt die ene dag niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Mijn broertje heeft een warmtepomp en geen gas meer (en momenteel ook geen zonnepanelen). Is het voor hem voordelig om naar Frankenergie te gaan?

In de zomer is de energie dan zeer goedkoop.

Of is een modelcontract van powerpeers nu handiger?
Hij komt van fenor af.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
-Muncky- schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:51:
[...]

Geen idee, maar ik vind het prima. Mij maakt die ene dag niet uit.
Okay, in de kleine lettertjes staat dat het vastrecht altijd betaald dient te worden, ook als je maar een deel van de maand bij BE zit. Hopelijk brengen ze dan die ene dag niet alsnog 5.99€ in rekening.
icecreamfarmer schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:51:

Hij komt van fenor af.
Dat het goedkoper is is te verwachten maar niet zeker natuurlijk. Hier ook ex-fenor en denk er echter ook overna om een flexibel abbo af te sluiten voor de komende 2 maanden en dan beslissen of er betere opties zijn. Helaas hier geen warmtepomp maar stadsverwarming overigens.

[ Voor 39% gewijzigd door Lord_Dain op 07-01-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Lord_Dain schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:52:
[...]
Helaas hier geen warmtepomp maar stadsverwarming overigens.
Stadsverwarming heeft als grote voordeel dat “van het gas af” veel simpeler is, Maar dat is een beetje off topic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:53
Lord_Dain schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:52:
[...]

Okay, in de kleine lettertjes staat dat het vastrecht altijd betaald dient te worden, ook als je maar een deel van de maand bij BE zit. Hopelijk brengen ze dan die ene dag niet alsnog 5.99€ in rekening.
Dat is toch wat je betaalt voor netwerkbeheer enzo? Ik mag aannemen dat als je die voor februari alsnog aan BE betaalt, je hem dan níét aan je nieuwe leverancier betaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:45
Overgestapt van Fenor (via Budget Energie) naar Vattenfall per 5-1-2022. De blijven loont korting kon ik eerst niet aangeven in de mijn omgeving. Nu wel en ik krijg direct 10% korting op het kale stroomtarief. Alle kleine beetjes helpen. In de voorwaarden staat niks dat het cadeauXL vervalt of zo.
Dit is de bevestiging die ik kreeg per mail:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1AUI5aTDbFIG_KAHbsLxw913Zc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G2m7az5KIk6Fj50dLAdeqhRo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 19:49
skozaa schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:20:
[...]

Ja ik wil ook de uitkomst weten :)
Update

Zojuist ingelogd bij Mijn Vattenvall om even te kijken wat er gaande is.

Sinds 5 januari overgestapt en nog steeds keurig de melding dat ik voor "10% korting blijven loont" in aanmerking kom.

Dit keer werkt de link ook gewoon en staat er in de voorwaarden niets over kiezen tussen dit of een welkoms cadeau.

Helemaal goed, ik activeer hem en laat de klantenservice wel voor wat het is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-09 19:43
Stef120 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:53:
[...]

[...]

Update

Sinds 5 januari overgestapt en nog steeds keurig de melding dat ik voor "10% korting blijven loont" in aanmerking kom.

Dit keer werkt de link ook gewoon en staat er in de voorwaarden niets over kiezen tussen dit of een welkoms cadeau.

netjes!
Kan het zijn dat jullie overgestapt zijn met de link uit de cache? ipv de originele link die eerder nog in de lucht was?
Kan anders geen verschil verzinnen waarom de 1 wel 10 en de andere nwe klant 5% krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 14:24
Voor degene die de 3 jaar contract hebben met welkom XL cadeau bij VF kunnen officieel niet 10% blijven loont korting krijgen.

Dit staat ook in de voorwaarden.

Echter als je een beetje dom voor doet via de chat dan lukt het wel. Als je zegt dat je het probeerd te activeren en vervolgens niet lukt doet de medewerker het voor je. Maar hier is wel geluk bij nodig. Word dit voor je afgewezen probeer het dan de volgende dag opnieuw en doe het dan ff via een ander 06 nummer zodat er geen geschiedenis is dat je het al eerder hebt geprobeerd.

Zo is het in ieder geval voor mij wel gelukt.
Ik hoop dat ik hier mede tweakers heb kunnen helpen met bovenstaande tip :)

Trusted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbies
rick-1975 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:10:
[...]

netjes!
Kan het zijn dat jullie overgestapt zijn met de link uit de cache? ipv de originele link die eerder nog in de lucht was?
Kan anders geen verschil verzinnen waarom de 1 wel 10 en de andere nwe klant 5% krijgt.
Ik ben overgestapt toen het aanbod nog actief was. Dus niet met de cache link. En krijg 10%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick-1975
skozaa schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:12:
Voor degene die de 3 jaar contract hebben met welkom XL cadeau bij VF kunnen officieel niet 10% blijven loont korting krijgen.

Echter als je een beetje dom voor doet via de chat dan lukt het wel. Als je zegt dat je het probeerd te activeren en vervolgens niet lukt doet de medewerker het voor je. Maar hier is wel geluk bij nodig. Word dit voor je afgewezen probeer het dan de volgende dag opnieuw en doe het dan ff via een ander 06 nummer zodat er geen geschiedenis is dat je het al eerder hebt geprobeerd.

Dat is bekend en heb ik gedaan alleen kreeg ik met moeite 5%
De laatste twee reacties hebben het gewoon via de online omgeving kunnen aanklikken en krijgen direct 10 terwijl dat ook niet klopt volgens de voorwaarden.

Probeer alleen te begrijpen/achterhalen waarom bij 1 wel de knop online werkt en de ander een afwijzing krijgt volgens de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
skozaa schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:12:

Bij mij dus wel. Niks bellen. Gewoon via de knop in mijn vattenfall. Wel pas na 2 dagen na ingangsdatum.
En waar staat dan ergens waarom je geen 10% kan krijgen in combinatie met 3 jaar xl cadeau? Er staat wel dat nieuwe klanten het eerste jaar maar 5% krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door robbies op 07-01-2022 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
robbies schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:17:
[...]

Bij mij dus wel. Niks bellen. Gewoon via de knop in mijn vattenfall. Wel pas na 2 dagen na ingangsdatum.
Blijft toch vaag.
Via de knop kreeg ik netjes de melding op dat ik er geen recht had vanwege het kado.
via de chat toch 5% gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
rick-1975 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:10:
[...]

netjes!
Ik heb me aangemeld in de periode dat de link online was.
Nogmaals de voorwaarden zojuist doorgelezen en het verzoek ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
rick-1975 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:19:
[...]

Blijft toch vaag.
Via de knop kreeg ik netjes de melding op dat ik er geen recht had vanwege het kado.
via de chat toch 5% gekregen.
Dit staat nu bij mijn contract (blauwe vak).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vhh2jyxa0kj5SyYELc-zeXtQkck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZK39QqejZ4i05itKwEayn1NP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
[...]

En waar staat dan ergens waarom je geen 10% kan krijgen in combinatie met 3 jaar xl cadeau? Er staat wel dat nieuwe klanten het eerste jaar maar 5% krijgen.
Ook ik heb het VF 3 jaars contract en heb via internet de Blijven loont korting in het portal kunnen aanvragen zonet (bevestiging zal nog moeten volgen). Dwz. mijn all-in 2022 stroomprijs in contract is 0,244 en zou in het eerste jaar nu 0,227 worden (enkeltarief). Ik heb hem wel via de cache afgesloten, althans, ik had het tabblad al dagen openstaan en ik wist toen niet eens dat ie officieel al offline was, daar kwam ik na de kerst achter.

En dit gaat mij maarliefst 40 euro op jaarbasis opleveren ;) Ik heb de 3080Ti al vooruitbesteld dus. :+

[ Voor 8% gewijzigd door davidov2008 op 07-01-2022 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
robbies schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:27:
[...]

Dit staat nu bij mijn contract (blauwe vak).
[Afbeelding]
Overigens waar hebben we het over. De korting op het normaal tarief stroom is 0,009196 bij 5%. (Dubbel tarief hoog).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef120
robbies schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Overigens waar hebben we het over. De korting op het normaal tarief stroom is 0,009196 bij 5%. (Dubbel tarief hoog).
100% omdat het kan.
En helemaal omdat de klantenservice anders zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloempotgooier
  • Laatst online: 08-06-2023
Hallo,

Zojuist kreeg ik een mail van Powerpeers dat het online aansluiten van het Modelcontract weer mogelijk is.

[ Voor 66% gewijzigd door Bloempotgooier op 07-01-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
robbies schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:48:
Overgestapt van Fenor (via Budget Energie) naar Vattenfall per 5-1-2022. De blijven loont korting kon ik eerst niet aangeven in de mijn omgeving. Nu wel en ik krijg direct 10% korting op het kale stroomtarief. Alle kleine beetjes helpen. In de voorwaarden staat niks dat het cadeauXL vervalt of zo.
Dit is de bevestiging die ik kreeg per mail:

[Afbeelding]
Mooi dat het zo gelukt is, maar hoezo kan jij al per 5-1 over? Betaal je de 50€ boete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
Lord_Dain schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:47:
[...]

Mooi dat het zo gelukt is, maar hoezo kan jij al per 5-1 over? Betaal je de 50€ boete?
Er zijn al heel veel ex Fenor klanten vertrokken bij Budget Energie. Ze blokkeren de overstap blijkbaar niet. Ik ga ook niet uit van een boete. Mocht dit evt wel zo zijn dan wordt dit vergoed door vattenfall. In het topic van Welkom energie zijn ook veel klanten binnen de 30 dagen overgestapt en nergens sprake van een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
[...]

Blijven Loont is niet mogelijk als je alleen stroom, gas of stadswarmte afneemt, in combinatie met een kortingsactie, geld-terug-actie of cadeau-actie van Vattenfall of als je met acceptgiro betaalt.

ff naar onderen scrollen
https://www.vattenfall.nl/mkb/extra/blijven-loont/

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 20:54
Op independer kom ik uit op het volgende, zijn dit een beetje normale prijzen voor alleen stroom?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eH-OKN8ebS1SNc1p0O0M6-eUWJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTfk8XiPvYr8ZlJYgFHgG7F2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-09 13:27
Gasprijs zakt weer heerlijk verder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgPBm5sIqo1bz2BtO4qXPmIclnI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5jaHZ0dxdAiG8sgJrmvhmYtn.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
Sacrada schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:12:
Op independer kom ik uit op het volgende, zijn dit een beetje normale prijzen voor alleen stroom?

[Afbeelding]
ik heb mijn contract in december afgesloten vorig jaar en zit op 0,22 cent voor stroom all in prijs :) ( Enkel Tarief )

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 15:23
Rsport40 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:14:
Gasprijs zakt weer heerlijk verder.

[Afbeelding]
Gisteren heb ik mijn modelcontract van CB stopgezet en stap ik per 06-02 over naar Powerpeers, maar met de dalende gasprijs uit jouw screenshot lijkt een partij als Frankenergie ook interessant.

Ik kom er op de website van Frank energie overigens niet helemaal uit, misschien dat iemand het hier weet. Je rekent bij Frank de elektraprijs af per uur. Nu heb ik zonnepanelen en ben ik gewend dat er aan het eind van het jaar gesaldeerd wordt tegen de elektraprijs van dat jaar.

Bij Frank energie zal dit ongetwijfeld anders werken omdat je de stroom per uur afrekent. Saldeer je dan ook per uur of wordt er pas aan het eind van het jaar gesaldeerd? Vanaf mei tot september ongeveer lever ik meer stroom dan ik verbruik, maar in de overige maanden verbruik ik meer dan ik opwek. Als dat voor Frank energie betekent dat ik in de zomer een terugleververgoeding krijg en in de winter de volle mep betaal, dan kom ik volgens mij bedrogen uit vanwege het prijsverschil tussen terugleveren en afnemen.
Mikrubluk schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:32:
Ik zie aardig wat mensen voorbij komen die overstappen/starten bij Powerpeers voor o.a. stroom.

Maar zijn ze nog echt zo voordelig als je zonnepanelen hebt?

0.34 cent tarief
0.11 terugleveren

BE
0.40 dal
0.50 normaal
Terugleveren zelfde als verbruik tarief

Of zie ik iets over het hoofd?
Het hebben van zonnepanelen maakt niet uit, onder aan de streep wordt op jaarbasis jouw teruggeleverde stroom gesaldeerd met je afgenomen stroom. De terugleververgoeding werkt alleen voor als je nog een overschot hebt dat je teruglevert.

[ Voor 19% gewijzigd door Thysiej op 07-01-2022 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-09 08:46
icecreamfarmer schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:51:
Mijn broertje heeft een warmtepomp en geen gas meer (en momenteel ook geen zonnepanelen). Is het voor hem voordelig om naar Frankenergie te gaan?

Hij komt van fenor af.
En soms in de winter is het stroom in de nacht gratis. Wat je kunt overwegen:

Tussen 3-6 maak je het huis 23 graden, als stroom gratis of heel goedkoop is. Helemaal als je vloerverwarming hebt, kan het naeffect van de warmte lang duren.
Tussen 16-20 probeer je zo weinig mogelijk af te nemen. Lastig als je wilt koken, maar soms kost een kWh dan €0,60. Dus ook je boiler uitzetten (als dat kan). Stel dat je een electrische auto hebt, kun je ook overwegen om in die tijd, de accu leeg te trekken om in je eigen electrische behoefte te voorzien.

Om onder je belasting uit te komen, zul je moeten salderen. Dan kun je de stroom die je snachts gebruikt om op te warmen in de zo er terug te leveren, zodat je "0-op-de meter" krijgt.

Doe je dat niet, dan betaal je alsnog belasting over het stroom wat je gebruikt.

Jammer genoeg kun je nog niet terug leveren met een flexibel tarief. Anders zou je snachts je auto kunnen laden en smiddags tussen 16-19 terug leveren a 0,60 cent per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikrubluk
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik zie aardig wat mensen voorbij komen die overstappen/starten bij Powerpeers voor o.a. stroom.

0.34 cent tarief
0.11 terugleveren

BE
0.40 dal
0.50 normaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46

TFHfony

Professional Weirdo

0.34 cent tarief
0.11 terugleveren

BE
0.40 dal
0.50 normaal

Het hangt er vooral vanaf hoeveel zonnepanelen je hebt. Bij Powerpeers saldeer je eerst. Pas na salderen komt die 11ct om de hoek kijken. Als je dus meer opwekt dan gebruikt, is Powerpeers momenteel niet interessant.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Bloempotgooier schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:46:
Hallo,

Zojuist kreeg ik een mail van Powerpeers dat het online aansluiten van het Modelcontract weer mogelijk is.
Ook zaten er tarieven bij. Deze lijken hoger dan eerder hier geplaatst
[Afbeelding]
Die tarieven komen exact overeen met de Powerpeers-tarieven die hier de laatste weken zijn geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloempotgooier
TexMex schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:35:
[...]

Die tarieven komen exact overeen met de Powerpeers-tarieven die hier de laatste weken zijn geplaatst.
Ja zag het ook net, ik keek naar die Google doc sheet. Maar zag net pas dat dat de kale prijs is zonder opslag :$ Het enige nieuwtje is dan dat het contract weer online is af te sluiten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Sacrada schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:12:

[Afbeelding]
Dat zijn geen geweldige tarieven, ook niet in de huidige situatie. Neem eens een kijkje in de spreadsheet van @Cap.

Wil je het de komende maanden allemaal even aankijken, dan kun je het modelcontract van Powerpeers overwegen of eventueel een contract bij een dagprijzen-aanbieder (als dat je ding is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Bloempotgooier schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:38:
[...]

Ja zag het ook net, ik keek naar die Google doc sheet. Maar zag net pas dat dat de kale prijs is zonder opslag :$ Het enige nieuwtje is dan dat het contract weer online is af te sluiten :)
Klopt inderdaad, al was ook het online afsluiten hier gisteren al bekend. In de spreadsheet moet je de overheidsheffingen (zie bovenin) nog bij de kale tarieven optellen. De btw is wél inbegrepen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 21:33

spartacusNLD

This is Sparta!!

TexMex schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:41:
[...]
Neem eens een kijkje in de spreadsheet van @Cap.
Waar vindt ik de bron van dit document? Kan hem niet downloaden. _/-\o_

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023

Nee, maar ik ga er vanuit dat de meesten op modelcontract gaan bij powerpeers om de winter door te komen en een beter aanbod afwachten in het voorjaar. Bovendien heb je daar alleen voordeel aan wanneer je meer terug levert dan verbruikt.

Wat dat betreft; is het niet mogelijk/logisch om alleen voor de zomermaanden ergens een variabel contract te nemen voor stroom met een hoge terugleververgoeding en dan vanaf september/oktober vastzetten of variabel met lager stroomtarief? Dus 4/5 maanden terugleveren op maximaal tarief. Daarna weer overstappen. Mits dit telkens per aanbieder verrekend wordt over de betreffende contract periode.

Nog een interessante opmerking in een mail van powerpeers vandaag aan mij;
“ Wil je gebruik maken van de huidige instaptarieven van het modelcontract? Doe dit dan nu, volgende week kunnen de prijzen anders zijn.”

Zullen ze eerdaags ook omhoog gaan? Telefonisch hoorde ik vorige week al iets over april.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrHIghCake
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-05 21:45
Hier door grote overschot teruglevering gekozen voor 1 jaar Eneco voor elektra. Jammer genoeg is dit niet langer vast te zetten. Maar alvast een vliegende start voor het terug verdienen van de panelen in het eerste jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-i1WE506quYHCR3Ay2XGAhdMWPA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yo9UR8JWcAmS9Chlc8cv2Q4l.png?f=fotoalbum_large

En voor gas gekozen voor ANWB energie. Voor mijn gevoel een combi van twee betrouwbare bedrijven.
Met bijna een maximale winst. :)

Ik vraag me af wat andere mensen doen die meer terugleveren dan ze verbruiken en ook gas gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Tony023 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:50:
[...]

Nog een interessante opmerking in een mail van powerpeers vandaag aan mij;
“ Wil je gebruik maken van de huidige instaptarieven van het modelcontract? Doe dit dan nu, volgende week kunnen de prijzen anders zijn.”

Zullen ze eerdaags ook omhoog gaan? Telefonisch hoorde ik vorige week al iets over april.
Het lijkt me inderdaad niet uitgesloten dat de tarieven van het Powerpeers-modelcontract voor níeuwe aanvragers binnenkort weer omhoog gaan. Elke paar weken lijkt een ander modelcontract hier het voordeligst, omdat de vorige dan net zijn tarieven verhoogd heeft voor nieuwe aanvragers. De kans dat Powerpeers dat ook nog een keer gaat doen is zeker aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikrubluk
TFHfony schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:34:
[...]

Het hangt er vooral vanaf hoeveel zonnepanelen je hebt. Bij Powerpeers saldeer je eerst. Pas na salderen komt die 11ct om de hoek kijken. Als je dus meer opwekt dan gebruikt, is Powerpeers momenteel niet interessant.
Geen idee hoe het exact werkt maar vorig jaar hadden wij 1400 kWh terug geleverd.

Dus ik bereken het zo:
PP:
1400x0.11 is 154 euro terug

BE:
1000x0.50 is 500 euro terug
400x0.40 is 160 euro terug

Verschil van 500 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Mikrubluk schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:03:
[...]

Geen idee hoe het exact werkt maar vorig jaar hadden wij 1400 kWh terug geleverd.

Dus ik bereken het zo:
PP:
1400x0.11 is 154 euro terug

BE:
1000x0.50 is 500 euro terug
400x0.40 is 160 euro terug

Verschil van 500 euro.
Deze berekening gaat alleen op als je inderdaad 1400 kWh meer hebt opgewekt dan je hebt verbruikt.

Als je minder opwekt dan je verbruikt, is het teruglevertarief in de praktijk niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 15:23
Tony023 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:50:
[...]
Wat dat betreft; is het niet mogelijk/logisch om alleen voor de zomermaanden ergens een variabel contract te nemen voor stroom met een hoge terugleververgoeding en dan vanaf september/oktober vastzetten of variabel met lager stroomtarief? Dus 4/5 maanden terugleveren op maximaal tarief. Daarna weer overstappen. Mits dit telkens per aanbieder verrekend wordt over de betreffende contract periode.
Dat klinkt aannemelijk, maar vergeet niet dat er een paar variabelen zijn waar je geen invloed op hebt:
1. of je een leverancier kunt vinden die in de zomermaanden met een modelcontract een hoog tarief voor terugleveren hanteert
2. of je na de zomer een leverancier vind met lage tarieven

Met een glazen bol hadden we allemaal hetzelfde gedaan, maar er is niets over te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 20:54
skozaa schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:14:
[...]

ik heb mijn contract in december afgesloten vorig jaar en zit op 0,22 cent voor stroom all in prijs :) ( Enkel Tarief )
Dit meen je! ik wilde toen afsluiten, maar mij werd aangeraden om het in januari te doen, en nu is het dus het dubbele?

Ik heb geen idee welke kWh per cent op dit moment een nette prijs is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikrubluk
TexMex schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:07:
[...]

Deze berekening gaat alleen op als je inderdaad 1400 kWh meer hebt opgewekt dan je hebt verbruikt.

Als je minder opwekt dan je verbruikt, is het teruglevertarief in de praktijk niet interessant.
Op mijn afrekening van energie direct van 2020 staat gewoon:

2500 gebruikt
1400 terug geleverd
Netto gebruik 900kwh

Of bedoel jij op dag basis meer terugleveren dan verbruiken?

Dus ik verbruik op een willekeurige dag 9kwh en ik lever 15 kWh terug dat ik dan netto die dag 6kwh terug geleverd krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloempotgooier
Gingerbread schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:54:
[...]

Heeft iemand anders ervaring met het vervroegen van het Mediamarkt BE contract in de portal, anders dan April en niet als reden een verhuizing? En zo ja, voor dezelfde tarieven of eerst met hogere tarieven tot aan april?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 13:32
Mikrubluk schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:30:
[...]

2500 gebruikt
1400 terug geleverd
Netto gebruik 900kwh

Dus ik verbruik op een willekeurige dag 9kwh en ik lever 15 kWh terug dat ik dan netto die dag 6kwh terug geleverd krijg?
Er wordt bij salderen niet gekeken naar individuele dagen maar naar het hele jaar. Als je over een jaar meer hebt opgewekt dan gebruikt, dan pas krijg je voor het meer opgeleverde een terugleververgoeding.

Als je opgewekt hebt, maar je verbruik is alsnog groter, is de terugleververgoeding dus totaal niet interressant.

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jatweak
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-11-2024
TexMex schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Het lijkt me inderdaad niet uitgesloten dat de tarieven van het Powerpeers-modelcontract voor níeuwe aanvragers binnenkort weer omhoog gaan. Elke paar weken lijkt een ander modelcontract hier het voordeligst, omdat de vorige dan net zijn tarieven verhoogd heeft voor nieuwe aanvragers. De kans dat Powerpeers dat ook nog een keer gaat doen is zeker aanwezig.
Ik vermoed dat ze dit communiceren om de besluitvorming een duwtje te geven....Van de week zei een medewerker tegen mij dat als de tool weer online zou komen de nieuwe hogere tarieven erin zouden zitten. Nu blijkt dat niet zo te zijn.

Dat het uiteindelijk gaat stijgen is natuurlijk niet uitgesloten. Maar als ik het goed heb begrepen stijgen dan ook de tarieven voor degene die het nu afsluiten. (immers variabele tarieven in modelcontract)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nulant
Bloempotgooier schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:31:
[...]

Heeft iemand anders ervaring met het vervroegen van het Mediamarkt BE contract in de portal, anders dan April en niet als reden een verhuizing? En zo ja, voor dezelfde tarieven of eerst met hogere tarieven tot aan april?
Ja zie mijn opmerking eerder ik heb via de portal een screenshot gemaakt van de FAQ waarin ze stellen dat er maximaal na 35 dagen geleverd kan worden. Heb nu een leveringsovereenkomst per 1-3 met dezelfde tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloempotgooier
nulant schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:51:
[...]

Ja zie mijn opmerking eerder ik heb via de portal een screenshot gemaakt van de FAQ waarin ze stellen dat er maximaal na 35 dagen geleverd kan worden. Heb nu een leveringsovereenkomst per 1-3 met dezelfde tarieven.
Dankjewel, denk dat ik dat maar ga doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

Dan hoop ik dat ze dat bij mij ook zo oppakken.
Gisteren zelfde aanvraag gedaan maar tot op heden nog geen reactie. Maar goed, zal daar ook niet rustig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nulant
Plucky schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:54:
[...]

Dan hoop ik dat ze dat bij mij ook zo oppakken.
Gisteren zelfde aanvraag gedaan maar tot op heden nog geen reactie. Maar goed, zal daar ook niet rustig zijn...
Ik kreeg binnen 5 minuten reactie nadat ik de datum via het online systeem had aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Jatweak schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:46:
[...]

Maar als ik het goed heb begrepen stijgen dan ook de tarieven voor degene die het nu afsluiten. (immers variabele tarieven in modelcontract)
Dat is niet onmogelijk, maar bij de meeste leveranciers is dat niet de gebruikelijke gang van zaken. Over het algemeen zijn er verschillende variabele tarieven voor bestaande klanten en voor nieuwe aanvragers. Ook bij modelcontracten. De contractvoorwaarden bij een modelcontract zijn voor alle klanten gelijk; de tarieven niet per se. Er zijn nu zelfs leveranciers met drie verschillende variabele tarieven:
- tarieven voor klanten van vóór 1 juli 2021
- tarieven voor klanten van vóór 1 januari 2022
- tarieven voor klanten van ná 1 januari 2022.

Het kan dus zeker lonen om bij een gunstig geprijsd modelcontract niet te lang te wachten met aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
nulant schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Ik kreeg binnen 5 minuten reactie nadat ik de datum via het online systeem had aangepast.
Lijkt alsof ze 'm bij mij hebben afgewezen.
Datum blijft namelijk ongewijzigd en kan intussen een nieuwe aanvraag indienen... ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jatweak
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-11-2024
TexMex schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Dat is niet onmogelijk, maar bij de meeste leveranciers is dat niet de gebruikelijke gang van zaken. Over het algemeen zijn er verschillende variabele tarieven voor bestaande klanten en voor nieuwe aanvragers. Ook bij modelcontracten. De contractvoorwaarden bij een modelcontract zijn voor alle klanten gelijk; de tarieven niet per se. Er zijn nu zelfs leveranciers met drie verschillende variabele tarieven:
- tarieven voor klanten van vóór 1 juli 2021
- tarieven voor klanten van vóór 1 januari 2022
- tarieven voor klanten van ná 1 januari 2022.

Het kan dus zeker lonen om bij een gunstig geprijsd modelcontract niet te lang te wachten met aanvragen.
Dank, interessant dit onderscheid in voorwaarden en tarieven bij het modelcontract kende ik niet maar klinkt logisch.
Mijn bedenktijd voor PP loopt over 1,5 week af en krijg over 2 weken het verleng aanbod van Oxxio. Op basis van jouw bericht wacht ik nog een krappe 1,5 week af wat de tarieven gaan doen. Als die stijgen stap ik over op PP op basis van het 'oude' lagere tarief van deze week. Als ze gelijk blijven neem ik aan dat Oxxio die dagen erna ook (min of meer) gelijk blijft zodat ik verleng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nulant
Plucky schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:04:
[...]

Lijkt alsof ze 'm bij mij hebben afgewezen.
Datum blijft namelijk ongewijzigd en kan intussen een nieuwe aanvraag indienen... ;(
Apart, het ging hier zo snel dat ik het idee kreeg dat het automatisch ging (was rond 23.00u)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloempotgooier
[...]

Heb me aangemeld, meteen een bevestiging in de email + portal login.
Ingangsdatum is 7 april en vervroegen kan niet als het geen spoedaanvraag is :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xExCGvf0LoJX7Bms0OVcOs3Tklw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ck2mDQ7QDruX2CY1qF5TmYji.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
nulant schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Apart, het ging hier zo snel dat ik het idee kreeg dat het automatisch ging (was rond 23.00u)...
Balen, had aanvraag voor overname per tweede week februari ingediend.
Blijkbaar toch iemand wakker geworden daar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloempotgooier
Ik ga maandag eerst eens bellen met BE om te vragen of dat mediamarkt contract toch niet eerder in kan gaan. Misschien valt er wat te regelen 8)
En anders maar annuleren, dan wacht ik eerst wel weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
Plucky schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:23:
[...]

Balen, had aanvraag voor overname per tweede week februari ingediend.
Blijkbaar toch iemand wakker geworden daar... ;)
Ja, ik snap wel waarom ze pas in April willen leveren, dan verbruik je zowat geen gas meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Rsport40 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Ja, ik snap wel waarom ze pas in April willen leveren, dan verbruik je zowat geen gas meer 8)7
Daarom juist. Ze gaan er vanuit dat in de herfst de prijzen stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Rsport40 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Ik verbruik sowieso geen gas, heb alleen aangemeld voor stroom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nulant
Bloempotgooier schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:17:
[...]

Ingangsdatum is 7 april en vervroegen kan niet als het geen spoedaanvraag is :-(

[Afbeelding]
Ja en dan het screenshot uploaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:39
Thysiej schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:24:
[...]

met de dalende gasprijs uit jouw screenshot lijkt een partij als Frankenergie ook interessant.

[...]
Dan ga je er van uit dat de spotprijzen snel meedalen met de futures prijzen. Helaas is dit niet het geval. De spot prijzen blijven onverminderd hoog.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilight7
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06:16
Stef120 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:53:
[...]

[...]

Update

Update:

Hier ook gelukt met Vattenfal 1jaarinlc bol 300eu actie.
actie was 27cent/kwh nu verlaagd naar 25cent/kwh 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZHp6gGs4MfyucMprb9fYttyW0E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KpcTYo2UgiGqNhyJJbZl4b5B.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
nulant schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:36:
[...]

Waar uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
Bloempotgooier schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:17:
[...]

[Afbeelding]
Waar kun je dat vinden in het portaal? Ik kan niet eens mijn ingangsdatum zien ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-09 10:35
Waarschijnlijk waar je je huur of koopcontract kan uploaden wanneer je de contractdatum eerder in wil laten gaan.
.

[ Voor 21% gewijzigd door R0181 op 07-01-2022 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijhas
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 15:02
Mikrubluk schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:30:
[...]

2500 gebruikt
1400 terug geleverd
Netto gebruik 900kwh

In jouw geval is de terugleververgoeding dus nog niet aan de orde omdat je onderaan de streep nog steeds 900kwh hebt verbruikt. Pas als je nog eens 900kwh meer hebt teruggeleverd en "op 0 staat" ga je pas echt terugleveren voor de terugleververgoeding. Tot dat moment salderen je nog gewoon.

Panasonic Aquarea High Performance KIT-WC05JE5 (5 kw), 2750wp oost/west, 660 zuid, 2x Atlantic Calypso wp boilers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
skozaa schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:10:
[...]

Blijven Loont is niet mogelijk als je alleen stroom, gas of stadswarmte afneemt, in combinatie met een kortingsactie, geld-terug-actie of cadeau-actie van Vattenfall of als je met acceptgiro betaalt.

ff naar onderen scrollen
https://www.vattenfall.nl/mkb/extra/blijven-loont/
Dus als je zowel stroom als gas afneemt in combinatie met een cadeauactie dus wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef120
robbies schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:30:
[...]

Dus als je zowel stroom als gas afneemt in combinatie met een cadeauactie dus wel.
Ja

Tenminste, ik heb natuurlijk nog geen voucher voor een cadeau gehad.
Die krijg je na 3 maanden.

Maar heb nog wel even m'n what's app chat aangehaald om door te geven dat ik het toch vreemd vind dat het gister bij hoog en laag werd beweerd dat het niet kon.
En nu opeens wel.

Kreeg een lauwe reactie dat ze inderdaad zagen dat ik "blijven loont" heb geactiveerd...

[ Voor 47% gewijzigd door Stef120 op 07-01-2022 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nulant
R0181 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:18:
[...]

Waarschijnlijk waar je je huur of koopcontract kan uploaden wanneer je de contractdatum eerder in wil laten gaan.
.
Ja ik heb screenshot gewoon ipv huurcontract geüpload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloempotgooier
nulant schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:36:
[...]

Ik denk dat ik je niet begrijp :$ :$
Screenshot waarvan bedoel je? Ik ben namelijk niet verhuist van woning
Pagina: 1 ... 129 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4