Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 127 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.162.299 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
bij dgb energie hebben ze het wel heel bond gemaakt:
eerst dus al die extreem hoge tarieven: 88ct/per kw piek 60ct dal 1,88 per m3 gas. dan wil je dus weg....
helaas met 30 dagen opzegtermijn(in ons geval mijn domein wil daar niet van afwijken hoewel ik het heb gevraagd) je betaalt: op 7 januari het voorschot voor januari en ook nog op de 22e het voorschot voor februari via automatisch incasso. ook als je dus op 3 februari al klant bent bij een ander en nog maar 2 dagen februari meepakt bij dgb betaal je de 22e gewoon het voorschot. ze krijgen van ons dus 800 euro in 1 maand ongeveer. natuurlijk zouden ze dat dan weer moeen verrekenen op de eindafrekening maara op trustpilot staan meerdere reviews waaruit blijkt dat dgb vindt dat ze 10 weken de tijd hebben om het terug te geven bedrag over te maken, en zelfs darna doen ze het niet. Ik ben dus niet blij.
Iemand enig idee hoe ik mijn domeien zo ver krijg dat ze me toch nu overnemen in plaats van op 3 februari? ze doen het alelen bij nieuwe woning of afsluiting zeggen ze anders niet. ze zijn het natuurlijk ookk niet verplicht, sterker nog het mag eigenlijk nieteens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
SpeedyDH schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:42:
Lijkt mij toch dat er maar 1 variabel tarief is, anders zou je een contract hebben…
Heeft iemand deze week nog de variabele tarieven nagevraagd bij Engie?
Ik denk dat je puur de pech hebt dat je ná 1 januari in variabele tarieven valt. Daarin wordt ook voor bestaande klanten nog weleens onderscheid gemaakt. Zijn jij en @R0181 op 1 juli nog steeds variabele klant bij Engie dan vermoed ik dat jullie vanaf dat moment wél dezelfde tarieven gaan betalen.

Maar wellicht heb ik het mis. Het zou mooi zijn als je toch nog aan die gunstige tarieven kunt komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:37
Lijkt mij toch dat er maar 1 variabel tarief is, anders zou je een contract hebben…
Ik heb momenteel exact dezelfde tarieven als die @_Uploader_ hier plaatste, je kan de klantenservice vragen of dat jij ook niet voor deze tarieven in aanmerking komt als bestaande klant.
_Uploader_ in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaShAgNL
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-02-2022
Adriaan71 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Ik heb daar 2 contracten waarvan 1 met cadeau van 300€ en 3 jaar contract en ander contract is een kaart en daar kreeg ik wel 10% blijven beloning. Hij is wel gekoppeld aan de eerste contract e ook die conditie's
Heel druk op de klantenservice, maar heb bericht.

Ik quote hier letterlijk het bericht van de KS.

"Zeker ben ik er DaShAgNL :) Sorry voor mijn late reactie. Het is erg druk. Het klopt dat de korting alleen geldt op stroom. Dit staat ook in de voorwaarden vermeld. Je houdt gewoon recht op je welkomstcadeau."

Krijg het dus niet op gas helaas.
Hier nu het nieuwe tarief. Alle beetjes helpen laten we maar zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96WDF4h1_9q_MmjbnRWFJwQtZ8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2glh0uHLAbYpCokhLOyHHukp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaan71
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-11-2024
DaShAgNL schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:53:
[...]

"Zeker ben ik er DaShAgNL :) Sorry voor mijn late reactie. Het is erg druk. Het klopt dat de korting alleen geldt op stroom. Dit staat ook in de voorwaarden vermeld. Je houdt gewoon recht op je welkomstcadeau."

[Afbeelding]
Dat is duur joh. Ik heb deze O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDtyGtM3ZzrJlbUt02oTegJBrGc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vyCuFTphzuoCtI7UnCC2Aqiu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFK1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-04-2022
iemand die weet hoe het met tussentijds opzeggen bij verhuizing zit met Budget via Media Markt? Tarieven zijn wel aantrekkelijk. Althans voor mij:(
nu variabel bij essent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-08 15:19
Achtergrond: cville in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Het gesprek vandaag met Eneco was zeer verhelderend:

- het teruglevertarief van EUR 0.58556 dat mij gisteren geboden werd door een andere persoon bij Eneco bleek niet te kloppen - niet echt een verrassing voor mij
- het correcte teruglevertarief blijkt EUR 0.45845 te zijn - nog altijd heel veel meer dan de EUR 0.11 van GC
- wat nieuw voor mij is, is dat er geen onder-limiet voor teruglevering is (0; bij GC 2000) en ook geen bovenlimiet (bij GC 10000)

Verder verzekerde de mevrouw van Eneco mij, dat ik iedere maand terugbetaald ga worden. Toen ik aangaf dat Eneco daar uniek in is, zij ze dat ze daar absoluut zeker van was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNJUvY9HX02depVCOwwPiTWcAU4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c0pGiEIhG0TB7j2khOaF83PS.png?f=fotoalbum_large

Ik geloof daar niets van omdat in het contract staat:

Saldering gebeurt via de jaarnota. Bij saldering geldt voor de
teruggeleverde stroom precies hetzelfde tarief als dat u betaalt
voor de levering van stroom per eenheid kWh (inclusief btw, opslag
duurzame energie en energiebelasting, exclusief vaste
leveringskosten).

Al met al toch een veel betere deal dan GC. Mijn gas laat ik bij GC voor EUR 0.72/m3 tot 2025-06-01 :)

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:34
JFK1 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:02:
iemand die weet hoe het met tussentijds opzeggen bij verhuizing zit met Budget via Media Markt? Tarieven zijn wel aantrekkelijk. Althans voor mij:(
nu variabel bij essent.
Ze zouden de boete overnemen staat op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

cville schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:04:
Achtergrond: cville in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Het gesprek vandaag met Eneco was zeer verhelderend:

- het teruglevertarief van EUR 0.58556 dat mij gisteren geboden werd door een andere persoon bij Eneco bleek niet te kloppen - niet echt een verrassing voor mij
- het correcte teruglevertarief blijkt EUR 0.45845 te zijn - nog altijd heel veel meer dan de EUR 0.11 van GC
- wat nieuw voor mij is, is dat er geen onder-limiet voor teruglevering is (0; bij GC 2000) en ook geen bovenlimiet (bij GC 10000)

Verder verzekerde de mevrouw van Eneco mij, dat ik iedere maand terugbetaald ga worden. Toen ik aangaf dat Eneco daar uniek in is, zij ze dat ze daar absoluut zeker van was.

[Afbeelding]

Ik geloof daar niets van omdat in het contract staat:

Saldering gebeurt via de jaarnota. Bij saldering geldt voor de
teruggeleverde stroom precies hetzelfde tarief als dat u betaalt
voor de levering van stroom per eenheid kWh (inclusief btw, opslag
duurzame energie en energiebelasting, exclusief vaste
leveringskosten).

Al met al toch een veel betere deal dan GC. Mijn gas laat ik bij GC voor EUR 0.72/m3 tot 2025-06-01 :)
Wat bedoel je met een onderlimiet voor teruglevering bij GC? Nog niet eerder van gehoord.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
TexMex schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:30:
[...]

Dan kun je waarschijnlijk het beste voor het modelcontract van Powerpeers gaan. Helaas alleen telefonisch af te sluiten.

Gas: € 1,582099 per m³
Stroom: € 0,329716 per kWh
(Inclusief btw en alle heffingen; Powerpeers heeft te allen tijde het recht bovenstaande tarieven te wijzigen)
Dank voor de tip. :) Ik heb alleen stroom nodig, mijn flatje is gasloos. Zou het dan nog steeds de beste optie zijn? Jammer dat bijna alle maatschappijen momenteel zo beperkt telefonisch bereikbaar zijn. Hopelijk lukt het me morgen tussendoor even met ze te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-08 15:19
Jeroenneman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:06:
[...]

Wat bedoel je met een onderlimiet voor teruglevering bij GC? Nog niet eerder van gehoord.
Ik bedoel dat je met een nieuw contract voor de eerste 2000kWh maar EUR 0.08 krijgt terwijl je bij Eneco over alle teruglevering het volle tarief krijgt.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 22:20
master_JE schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:44:
[...]

Weet je toevallig ook wat het nieuwe terug levertarief is?

Zit nu ook nog bij PP en heb alleen maar stroom met +/- 2200kw aan terug levering per jaar. Als ik Eneco zo zie met 0,45 ct dan denk ik niet dat PP daar ook op gaat zitten? Nog tot 1 mei contract, maar denk dat overstappen per 1 feb. wel heel aantrekkelijk is.
Durf ik zo niet te zeggen eigenlijk. Als ik het 'goed' zie lijkt het 0,25c/kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Reb87 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:06:
[...]

Dank voor de tip. :) Ik heb alleen stroom nodig, mijn flatje is gasloos. Zou het dan nog steeds de beste optie zijn? Jammer dat bijna alle maatschappijen momenteel zo beperkt telefonisch bereikbaar zijn. Hopelijk lukt het me morgen tussendoor even met ze te bellen.
Ook als je alleen stroom nodig hebt, is Powerpeers momenteel de voordeligste optie als je een maandelijks opzegbaar contract wilt.

Zie bijvoorbeeld ook: Cap in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
DaShAgNL schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:53:
[...]

[Afbeelding]
Dat is goed nieuws. Was jij al klant bij Vattenfall toen je het 3 jaar contract afsloot? Ik ben overgestapt op Vattenfall met het 3 jaar contract en vraag me af of de korting op stroom dan ook kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaShAgNL
Bart1983 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Dat is goed nieuws. Was jij al klant bij Vattenfall toen je het 3 jaar contract afsloot? Ik ben overgestapt op Vattenfall met het 3 jaar contract en vraag me af of de korting op stroom dan ook kan.
Nee was nog geen klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:08
Heb ze vandaag op de chat gesproken. Het variabele tarief op moment van einde contract bij mij 3-2 kunnen ze nog niet vertellen omdat deze dagelijks/wekelijks veranderen.

Ik verwacht dat ook deze zeer hoog zullen zijn zoals hier eerder genoemd. Of hij moet in de komende weken nog dalen. Op dit moment zitten ze tegen het dak.

Lijkt er gewoon op dat Engie op dit moment graag van zijn klanten af wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:28
Ook slachtoffer van Naked Energy, en ben ook niet blij met DGB. Wat als ik nu een termijn van Naked Energy storneer, krijg ik dan een naheffing? >:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Update google docs spreadsheet met tarieven en jaar/maandbedragen van energieleveranciers
Coolblue Flexibel is weer behoorlijk omhoog gegaan (dank voor de tip!).

Als er nog interessante aanbiedingen zijn laat het weten middels een @Cap of door een opmerking in de spreadsheet. ;)

Reageren / input leveren kan via de spreadsheet: rechtsboven op opmerkingen klikken (chat icoontje) of op een cel met rechtermuis toets en dan reageren kiezen.

Info spreadsheet:
- totaalprijs stroom + gas in groen
- totaalprijs stroom-only is in oranje opgenomen als indicatie, maar dit is soms niet af te sluiten bij de leverancier
- levertarieven zijn kale tarieven inclusief btw en zonder energiebelasting en ODE, maar de bedragen worden vervolgens wel berekend met deze belastingen.
- zit er een fout in? zijn er tarieven verouderd? laat het me weten :)
- wil je een leverancier toevoegen? lever de tarieven, vastrecht en evt welkomstbonus aan :)

[ Voor 29% gewijzigd door Cap op 05-01-2022 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriaan71
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-11-2024
DCNY schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:52:
Ook slachtoffer van Naked Energy, en ben ook niet blij met DGB. Wat als ik nu een termijn van Naked Energy storneer, krijg ik dan een naheffing? >:)
Al het kan zal ik het zo en zo doen. Met je voorschotten heb je waarschijnlijk al genoeg betaald voor wat je gebruikt hebt.

Jij krijgt het teveel betaald ook niet terug.

Dus wat willen ze dan vorderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Cap schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:20:
Update google docs spreadsheet met tarieven en jaar/maandbedragen van energieleveranciers, Coolblue Flexibel is weer behoorlijk omhoog gegaan (dank voor de tip!).

- wil je een leverancier toevoegen? lever de tarieven, vastrecht en evt welkomstbonus aan :)
BudgetEnergie, via MediaMarkt. Tarieven staan in een vorige post van me.

[ Voor 16% gewijzigd door wjvh op 05-01-2022 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@reb87: ik zou zeggen dat powerpeeers met alleen stroom niet de voordeligste optie is maar: frank energie, easy energie of mijn domein enerige
het kan sosm zo zijn dat een uurtarief hogder zou zijn dan de tarievenn van powerpeers, maar de daggemiddelden liggen moenteel veel lager bij deze leveranciers dan wat ej bij powerpeers voor stroom betaald. ik neem aan dat @cp die niet kan opnemen in zijn overzicht omdat hij dan elke dag moet aanpassen, en het dagtarief van dergeljike aanbieders niets zegt over het dagtarief van de volgende dag. maar met alelen stroom denk ik dat ej voordeliger uit bent bij de 3 die ik net noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

wjvh schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:33:
[...]

Wel een kleine aantekening: Als je hier een contract afsluit gaat deze pas over 3 maanden in.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
TFHfony schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:46:
[...]

Wel een kleine aantekening: Als je hier een contract afsluit gaat deze pas over 3 maanden in.
Zeker weten? Ik zag dat niet staan. Maar als dat zo is, een belangrijke toevoeging.

[ Voor 8% gewijzigd door wjvh op 05-01-2022 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjdjong
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-08 21:03
Bart1983 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Mijn 3jr CadeauXL VF-contract is ook pas 02-01 ingegaan, en had de eerste 3 dagen ook niet de mogelijkheid om Blijven Loont te activeren, kreeg allerlei foutmeldingen. Gebeld met klantenservice: "nee, u kunt dat niet activeren, omdat u al een welkomstcadeau krijgt". Dag 4: Blijven Loont knop in MijnVF wordt ineens toch actief (geen foutmeldingen meer), ik kan het gewoon activeren, en krijg direct 10% Blijven Loont korting (in tegenstelling tot DaShAgNL, die blijkbaar "maar" 5% kreeg...). In combinatie met de mededeling zwart op wit die DaShAgNL gehad heeft dat hiermee het cadeau niet in het geding komt lijkt dit dus een mooie extra bonus te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

wjvh schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:53:
[...]

Zeker weten? Ik zag dat niet staan. Maar als dat zo is, een belangrijke toevoeging.
Hier staat een ingangsdatum van 05 april op de bevestiging. Vervroegen kan alleen bij een verhuizing en dan moet je een koopcontract of huurcontact sturen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Nu online
sjdjong schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:55:
[...]

Mijn 3jr CadeauXL VF-contract is ook pas 02-01 ingegaan, en had de eerste 3 dagen ook niet de mogelijkheid om Blijven Loont te activeren, kreeg allerlei foutmeldingen. Gebeld met klantenservice: "nee, u kunt dat niet activeren, omdat u al een welkomstcadeau krijgt". Dag 4: Blijven Loont knop in MijnVF wordt ineens toch actief (geen foutmeldingen meer), ik kan het gewoon activeren, en krijg direct 10% Blijven Loont korting (in tegenstelling tot DaShAgNL, die blijkbaar "maar" 5% kreeg...). In combinatie met de mededeling zwart op wit die DaShAgNL gehad heeft dat hiermee het cadeau niet in het geding komt lijkt dit dus een mooie extra bonus te zijn :)
Was je al klant bij Vattenfall? Dan zou je 10 krijgen. Nieuw klanten 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjdjong
Bart1983 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:58:
[...]

Was je al klant bij Vattenfall? Dan zou je 10 krijgen. Nieuw klanten 5.
Nope, nieuwe klant (ex-Fenor, dus niet uit vrije wil overgestapt :p).

[ Voor 10% gewijzigd door sjdjong op 05-01-2022 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Nu online
sjdjong schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:01:
[...]

Misschien heeft DaShAgNL het dan via de chat geregeld en kun je het beter via mijn vattenfall zelf doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

wjvh schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:33:
[...]

Staat erbij, inc ingangsdatum april en welkomstbonus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 20:17
sjdjong schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:01:
[...]

Ik krijg een error en ben klant sinds 4 januari bij VF en 3 jaar contract

Sorry, er is iets fout gegaan waardoor we je verzoek niet konden afhandelen. Probeer het later opnieuw.

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjdjong
Bart1983 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:03:
[...]

Misschien heeft DaShAgNL het dan via de chat geregeld en kun je het beter via mijn vattenfall zelf doen :)
Zit nog even de voorwaarden goed door te lezen en zie idd dat het een gevalletje "foutje van de bank in uw voordeel" is geweest. Wellicht dat het via MijnVF dan "per ongeluk" 10 ipv 5% is geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-04 19:05
Ook ik zag dat ik gebruik kon maken van 10% korting bij Vattenfall. De knop op de site deed het telkens niet.
Nadat ik een appje had gestuurd kreeg ik spontaan 15% korting omdat ik in het verleden ook energie had afgenomen bij Vattenfall. Niet recent want ik kwam ook van Welkom af.
Heel vriendelijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjdjong
skozaa schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:12:
[...]

Ik krijg een error en ben klant sinds 4 januari bij VF en 3 jaar contract

Sorry, er is iets fout gegaan waardoor we je verzoek niet konden afhandelen. Probeer het later opnieuw.
Zie mijn post hierboven. Bij mij kon ik het ook pas na 2 of 3 dagen aanvragen, daarvoor kreeg ik dezelfde foutmelding als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
sjdjong schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:13:
[...]

Zie mijn post hierboven. Bij mij kon ik het ook pas na 2 of 3 dagen aanvragen, daarvoor kreeg ik dezelfde foutmelding als jij.
Ahhh dankjewel

Trusted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart1983
  • Nu online
Billie! schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:13:
Ook ik zag dat ik gebruik kon maken van 10% korting bij Vattenfall. De knop op de site deed het telkens niet.
Nadat ik een appje had gestuurd kreeg ik spontaan 15% korting omdat ik in het verleden ook energie had afgenomen bij Vattenfall. Niet recent want ik kwam ook van Welkom af.
Heel vriendelijk natuurlijk.
Zo dit moet allemaal niet gekker worden. Kijken of dat bij mij ook lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
Cap schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:10:
[...]

Je hebt gelijk. Dank voor de aanvulling.

[ Voor 6% gewijzigd door wjvh op 05-01-2022 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:17
sjdjong schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:55:
[...]

Waar zit die knop dan? Ik neem aan dat ik gewoon moet inloggen maar onder welk tabblad dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

jaaoie17 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Flex is toch het modelcontract.
Een modelcontract is een contract met standaard voorwaarden: in ieder geval variabele tarieven met standaard aanpassing tarieven op 1 jan en 1 juli, een looptijd voor onbepaalde tijd en een opzegtermijn van een maand. Wellicht nog meer voorwaarden. Ik weet dus niet of elk flexcontract wel een modelcontract is. Als de leverancier het niet zo benoemt, dan ga ik er maar vanuit van niet. Ik heb zelf iig geen zin om elke keer alle voorwaarden te gaan doornemen, tenzij ik van plan ben hem zelf af te sluiten natuurlijk. :P

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 05-01-2022 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:20

heho

Ommen, Overijssel

robbies schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:30:
[...]

Waar zit die knop dan? Ik neem aan dat ik gewoon moet inloggen maar onder welk tabblad dan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGextimnRNemnTjlsFCLIqK3MDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LfrzSM7JB2FAWp1TLXPvdVi4.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij krijg ik ook nog een foutmelding. Contract is per 1-1 ingegaan.

[ Voor 5% gewijzigd door heho op 05-01-2022 19:39 ]

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:35
Bart1983 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:17:
[...]

Zo dit moet allemaal niet gekker worden. Kijken of dat bij mij ook lukt.
hier via chat "slechts" 5% extra korting omdat ik een nieuwe klant ben en langer dan 2jr geleden klant ben geweest.

alle beetjes helpen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-03 19:04
Cap schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:10:
[...]
Welkomstbonus bij alleen stroom is 50,- per jaar, iets om rekening mee te houden ;-). Leek voor mij de goedkoopste maar toch stiekem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
heho schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:38:
[...]

[Afbeelding]

Bij mij krijg ik ook nog een foutmelding. Contract is per 1-1 ingegaan.
Ik heb in dat vak alleen extras staan. Geen 10%. Misschien nog ff wachten. Vandaag pas ingegaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c8OKNeo2djp9o2wolzFw4qN1iQU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DUKj6Y0UNVuZAX451pEXGAEL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikrubluk
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik vraag me af wat wijsheid is in mijn situatie. Overgenomen door budget energie waardoor de gas prijs gezien deze tijd goed is.

Stroom echter tot vrij prijzig 0.50 en 0.40 cent. Deze wijzigd elke maand. Kan dus goed of slecht vallen.

Ik zie veel mensen die Powerpeers aangeven maar zetten er bij dat ook deze tarieven wegens omstandigheden op elk moment kunnen wijzigen.

Dan heb je eigenlijk de zelfde "zekerheid" als bij Budget Energie of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

DjeezD schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:57:
[...]

Welkomstbonus bij alleen stroom is 50,- per jaar, iets om rekening mee te houden ;-). Leek voor mij de goedkoopste maar toch stiekem niet.
Ja iets om in de gaten te houden, waarom heb ik er in de spreadsheet ook bijgezet stroom only is indicatief.

Als je op zoek ben naar stroom only zou ik de sheet downloaden en hem zelf aanpassen (en publiceren) ;)

Hetzelfde voor de zonnepanelen bezitters die de teruglevertarieven erin zouden willen hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjdjong
robbies schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:59:
[...]

Ik heb in dat vak alleen extras staan. Geen 10%. Misschien nog ff wachten. Vandaag pas ingegaan.
[Afbeelding]
Ik kreeg een Blijven Loont knop te zien in het Contract-tabblad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaShAgNL
Bart1983 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:03:
[...]

Shit, ik had dus nog 2 dagen geduld moeten hebben, haha.

Achja we weten nu wel dat je welkomstkado niet vervalt en volgens de "spelregels" is het toch echt 5%. Dus als je 10% met die knop krijgt lijkt dat een fout in jou voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
  • Laatst online: 17:35
DaShAgNL schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:21:
[...]

Shit, ik had dus nog 2 dagen geduld moeten hebben, haha.

Achja we weten nu wel dat je welkomstkado niet vervalt en volgens de "spelregels" is het toch echt 5%. Dus als je 10% met die knop krijgt lijkt dat een fout in jou voordeel.
Die knop had ik ook, en daarmee kreeg ik de melding dat ik er geen recht op had omdat ik al korting of cadeau kreeg. (wat dus in principe juist is met een cadeauXL contract)

via de chat nu 5% en dat is beter dan niets, en als ik blijf zitten vlgd jaar gewoon 10%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Mikrubluk schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:03:
Ik vraag me af wat wijsheid is in mijn situatie. Overgenomen door budget energie waardoor de gas prijs gezien deze tijd goed is.

Stroom echter tot vrij prijzig 0.50 en 0.40 cent. Deze wijzigd elke maand. Kan dus goed of slecht vallen.

Ik zie veel mensen die Powerpeers aangeven maar zetten er bij dat ook deze tarieven wegens omstandigheden op elk moment kunnen wijzigen.

Dan heb je eigenlijk de zelfde "zekerheid" als bij Budget Energie of zie ik dat verkeerd?
Min of meer ja.

Al heeft Budget Energie expliciet aangegeven dat de stroomtarieven elke maand gewijzigd worden. Bij een modelcontract (zoals dat van Powerpeers) kúnnen de tarieven elke maand gewijzigd worden, maar het staat niet vast dat dat ook gebeurt. Doorgaans wijzigen de modelcontract-tarieven voor bestaande klanten alleen op 1 januari en 1 juli.

De laatste maanden hebben we bij de modelcontracten echter gezien dat er door de uitzonderlijke omstandigheden vaker (en dus ook op andere momenten) tariefaanpassingen kunnen plaatsvinden. Dat zal naar verwachting in de toekomst vaker gaan gebeuren. Toch zijn de meeste tussentijdse tariefwijzigingen ook nu nog steeds alleen van toepassing op níeuwe aanvragers van een modelcontract en niet op bestaande klanten (enkele uitzonderingen daargelaten, zoals bijvoorbeeld Vandebron afgelopen november).

Naar mijn mening biedt een modelcontract dus nog steeds iets meer zekerheid dan de variabele stroomtarieven van Budget Energie, die écht elke maand aangepast gaan worden. Maar ook bij een modelcontract heb je tegenwoordig simpelweg niet meer de zekerheid dat de tarieven tot 1 juli vast blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
Het blijft op dit moment toch een beetje gokken, zekerheid hebben er maar weinig als het gaat om wat er de komende maanden gaat gebeuren.

Ik ben ook overgestapt naar Powerpeers (vanuit ex-Fenor) tot 1 april. Op dat moment ga ik over naar Coolblue Vast (afgesloten in december, dus goedkopere tarieven dan nu, kaal 0,19 normaal en 0,15 dal). Is het handig om dat nu al vast te leggen? Geen idee maar het voelt fijn in ieder geval iets van zekerheid te hebben vanaf dat moment. Mochten de tarieven enorm dalen neem ik de boete wel voor lief maar voor nu voelt het prettig om straks te weten waar ik aan toe ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
wjvh schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:59:
Ik heb al een (nog iets beter) contract, maar wellicht is een drie jaars contract bij BudgetEnergie via de Mediamarkt iets voor jullie.
Stroom 28.1 cent, gas 1.28 inclusief btw en belasting
Vaste kosten 5 euro per product per maand.
100 euro korting per jaar.
Opzeg vergoeding betalen ze voor je.
Heb jij van de weer hiervoor aangemeld en heb je daadwerkelijk de genoemde tarieven gekregen?
Ik zit namelijk nog in de bedenkperiode van mijn CB-1jr maar wil voorkomen dat ik die aanmelding intrek en dat BE toch andere tarieven blijkt te rekenen waardoor ik straks met lege handen sta. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:19
Plucky schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:55:
[...]

Heb jij van de weer hiervoor aangemeld en heb je daadwerkelijk de genoemde tarieven gekregen?
Ik zit namelijk nog in de bedenkperiode van mijn CB-1jr maar wil voorkomen dat ik die aanmelding intrek en dat BE toch andere tarieven blijkt te rekenen waardoor ik straks met lege handen sta. :)
Kan je hier vinden. Zelf heb ik niets met budget energie. Vandaag aangemeld voor PP.
https://energie.mediamarkt.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikrubluk
TexMex schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:37:
[...]

Min of meer ja.

Al heeft Budget Energie expliciet aangegeven dat de stroomtarieven elke maand gewijzigd worden. Bij een modelcontract (zoals dat van Powerpeers) kúnnen de tarieven elke maand gewijzigd worden, maar het staat niet vast dat dat ook gebeurt. Doorgaans wijzigen de modelcontract-tarieven voor bestaande klanten alleen op 1 januari en 1 juli.

De laatste maanden hebben we bij de modelcontracten echter gezien dat er door de uitzonderlijke omstandigheden vaker (en dus ook op andere momenten) tariefaanpassingen kunnen plaatsvinden. Dat zal naar verwachting in de toekomst vaker gaan gebeuren. Toch zijn de meeste tussentijdse tariefwijzigingen ook nu nog steeds alleen van toepassing op níeuwe aanvragers van een modelcontract en niet op bestaande klanten (enkele uitzonderingen daargelaten, zoals bijvoorbeeld Vandebron afgelopen november).

Naar mijn mening biedt een modelcontract dus nog steeds iets meer zekerheid dan de variabele stroomtarieven van Budget Energie, die écht elke maand aangepast gaan worden. Maar ook bij een modelcontract heb je tegenwoordig simpelweg niet meer de zekerheid dat de tarieven tot 1 juli vast blijven staan.
Daar heb je inderdaad een goed punt.

Enige wat ik wel zie is de teruglevering bij PP is 0.11 cent en bij budget energie het zelfde als je verbruik tarief. Dat scheelt nog al aardig. Dan is het verschil opeens niet zo groot meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
En ik heb 20 cent met 25% korting

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjeezD
Mikrubluk schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:03:
[...]

Daar heb je inderdaad een goed punt.

Enige wat ik wel zie is de teruglevering bij PP is 0.11 cent en bij budget energie het zelfde als je verbruik tarief. Dat scheelt nog al aardig. Dan is het verschil opeens niet zo groot meer.
Moet je natuurlijk wel meer terugleveren dan je gebruikt. Dan heb je inderdaad een punt. Als je niet meer teruglevert dan je gebruikt krijg je ook bij PP gewoon hetzelfde tarief als waarvoor zij leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Higaphix
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 31-08 15:53

Higaphix

Dit is geen ondertitel

[...]

Ik heb vandaag m'n bedenktermijn bij CB gebruikt om te switchen naar dat aanbod van BE via de Media Markt. Klonk wel leuk in mijn situatie, 20 euro per maand voor stroom... :-)

Ik heb even rondgezocht op de Media Markt website, en ook de website van BE zelf, maar ik heb de indruk gekregen dat je via de Media Markt voor drie jaar een vast tarief afsluit. Althans, dat is wat ik extrapoleer uit het kopje "3 jaar vaste lage tarieven" op de website van de Media Markt, en een gebrek aan "Let op, dit is een driejarig contract met variabel tarief!"

Maar ja, de bloemkool bij de supermarkt was ook vaste lage prijs, en daar is de afgelopen twee maanden ook 30 cent bijgekomen... :+

Dit is geen handtekening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 08:25
Hier ook een FENOR klant, had 3 jaar vast a 77€ per maand, ga nu naar 159€ via Budget Energie.
Géen gas, want stadsver(w)arming...

Ben nu dus ook naar de opties aan het kijken en het is niet veel soeps helaas.
Veel leveranciers hebben variabele contracten voor nieuwe klanten gecockblocked, modelcontracten zijn belachelijk duur en vaste contracten zijn zum kotsen belachelijk duur. :X

Ben geneigd het even een maand of 2 aan te zien in de hoop dat de gasprijzen weer een wat zakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
[...]

Nee, mijn in oktober afgesloten contract via de VEH is beter. Maar ik volg deze draad met belangstelling, en probeer goede adviezen te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nulant
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-11-2022
De BE bij MM aanbieding is toch verreweg de meest gunstige op dit moment? Ook voor de korte termijn rekening houdend met een eventuele opzetboete?
Je kan alleen op de site de startdatum niet kiezen is deze later nog te wijzigen naar 1 maart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Higaphix

Higaphix

Dit is geen ondertitel

nulant schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:18:
De BE bij MM aanbieding is toch verreweg de meest gunstige op dit moment? Ook voor de korte termijn rekening houdend met een eventuele opzetboete?
Je kan alleen op de site de startdatum niet kiezen is deze later nog te wijzigen naar 1 maart?
De startdatum ligt minimaal 3 maanden in de toekomst volgens mij. 5 januari -> 5 april enz.

Dit is geen handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Nadeel van MM is inderdaad dat deze pas 1 april begint. Als je daar een list voor bedenkt is hij heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
wjvh schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:20:
[...]

Nadeel van MM is inderdaad dat deze pas 1 april begint. Als je daar een list voor bedenkt is hij heel goed.
Dat geldt ook bij CB-1jr-vast dus wat dat betreft vergelijkbaar.
En die opzegboete is best terug te verdienen als de prijzen de komende tijd toch ineens een duik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikrubluk
DjeezD schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:12:
[...]

Moet je natuurlijk wel meer terugleveren dan je gebruikt. Dan heb je inderdaad een punt. Als je niet meer teruglevert dan je gebruikt krijg je ook bij PP gewoon hetzelfde tarief als waarvoor zij leveren.
Afgelopen jaar had ik volgens mijn afrekening 2500kwh verbruikt en 1400 terug geleverd. Geen idee hoe het precies werkt.

Dit jaar ga ik wel richting de 4000kwh op jaar basis denk ik. Gezien de split airco's die we hebben geïnstalleerd stoken we in de ochtend een beetje gas voor de vloerverwarming en om de kamers boven wat warmer te krijgen. Rest van de dag staat beneden de airco aan.

Gas was vorig jaar 2140 en zal nu rond de 1400 uitkomen gezien de airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
In het beroerdste geval je huidige contract 1 maand langer laten doorlopen, die ene "dure" maand verdien je de maanden daarna wel weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nulant
Plucky schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:26:
[...]

In het beroerdste geval je huidige contract 1 maand langer laten doorlopen, die ene "dure" maand verdien je de maanden daarna wel weer terug...
Yep zo is het zeker. Iemand een idee hoe lang deze aanbieding ‘loopt’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nulant
Plucky schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:26:
[...]

MM:
Hoe wordt de startdatum van levering bepaald?
Het overstapproces bij Budget Energie duurt maximaal 35 dagen. Dat betekent, dat als je je nu aanmeldt, je over 35 dagen energie van ons krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:42
wjvh schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:59:
Ik heb al een (nog iets beter) contract, maar wellicht is een drie jaars contract bij BudgetEnergie via de Mediamarkt iets voor jullie.
Stroom 28.1 cent, gas 1.28 inclusief btw en belasting
Vaste kosten 5 euro per product per maand.
100 euro korting per jaar.
Opzeg vergoeding betalen ze voor je.
Hmm zou dat ook werken voor mij. Ik ga deze maand gedwongen over via Fenor naar BudgetEnergie. Contract dat ze overnemen loopt tot 15-3.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:15
Ik ben aan het kijken om over te stappen naar BE via de MediaMarkt. De schade blijft dan beperkt en ik stap tzt dan wel over als de prijzen weer normaal zijn, de overstapboete neem ik dan voor lief.

Echter zie ik bij het aanmelden bij het starten van de levering alleen de optie dat het contract zo snel mogelijk moet in gaan. Wat moet ik daaronder verstaan? Ik zit momenteel nog bij Vattenfall tot 28-2, dus wat mij betreft gaat het contract van BE per 1-3 in zodat ik bij Vattenfall mijn welkomstbonus van mijn 1-jarig contract daar nog krijg en daarnaast geen overstapboete hoef te betalen. Is dat wat BE ook verstaat onder 'zo snel mogelijk'? Of betekent dat dat als ik mij nu aanmeld, zij nu mijn contract bij Vattenfall opzeggen en dat ik daardoor mijn welkomstbonus bij Vattenfall misloop en evt ook een overstapboete moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Mint schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:07:
Ik ben aan het kijken om over te stappen naar BE via de MediaMarkt. De schade blijft dan beperkt en ik stap tzt dan wel over als de prijzen weer normaal zijn, de overstapboete neem ik dan voor lief.

Echter zie ik bij het aanmelden bij het starten van de levering alleen de optie dat het contract zo snel mogelijk moet in gaan. Wat moet ik daaronder verstaan? Ik zit momenteel nog bij Vattenfall tot 28-2, dus wat mij betreft gaat het contract van BE per 1-3 in zodat ik bij Vattenfall mijn welkomstbonus van mijn 1-jarig contract daar nog krijg en daarnaast geen overstapboete hoef te betalen. Is dat wat BE ook verstaat onder 'zo snel mogelijk'? Of betekent dat dat als ik mij nu aanmeld, zij nu mijn contract bij Vattenfall opzeggen en dat ik daardoor mijn welkomstbonus bij Vattenfall misloop en evt ook een overstapboete moet betalen?
Zo snel mogelijk is over 3 maanden. Tenzij je een nieuw huurcontract of koopcontract kan overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
TFHfony schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:08:
[...]

Zo snel mogelijk is over 3 maanden. Tenzij je een nieuw huurcontract of koopcontract kan overleggen.
Dat zou dan betekenen dat de levering pas op 5 april zou beginnen als ik vandaag dit contract afsluit? Weet je zo waar ik dat kan terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Mint schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:09:
[...]

Dat zou dan betekenen dat de levering pas op 5 april zou beginnen als ik vandaag dit contract afsluit? Weet je zo waar ik dat kan terugvinden?
Nergens. Dat zie je pas als je de bevestiging binnen krijgt. Dat had ik hier in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Higaphix

Higaphix

Dit is geen ondertitel

Mint schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:09:
[...]

Het stond bij mij in de mail na het aanvragen :)

Dit is geen handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nulant
Higaphix schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:11:
[...]

Het stond bij mij in de mail na het aanvragen :)
In de voorwaarden op de website staat dus maximaal 35 dagen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

nulant schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:15:
[...]

In de voorwaarden op de website staat dus maximaal 35 dagen…
Maar dat zijn de normale BE voorwaarden. Slaan die ook op de BE actie via MM?
De bevestiging is in ieder geval vrij duidelijk: 5 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Hmm, ik hoopte dat BE eerder kon leveren zodat ik 1 maand variabele tarieven zou ontlopen als ik naar CB zou overstappen per april. Als BE datzelfde issue heeft, dan stap ik liever over naar een 1-jarig contract bij CB ipv een 3-jarig contract bij BE. Dan kan ik later dit jaar nog overstappen als de prijzen weer zakken en blijft de overstapboete beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nulant
TFHfony schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:17:
[...]

Ja bij ‘veel gestelde vragen’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nulant
Mint schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:22:
Hmm, ik hoopte dat BE eerder kon leveren zodat ik 1 maand variabele tarieven zou ontlopen als ik naar CB zou overstappen per april. Als BE datzelfde issue heeft, dan stap ik liever over naar een 1-jarig contract bij CB ipv een 3-jarig contract bij BE. Dan kan ik later dit jaar nog overstappen als de prijzen weer zakken en blijft de overstapboete beperkt.
Nieuwe energiemaatschappijen nemen toch soms je boete over? Als je een half jaar bij BE blijft is de boete daarna 200 euro… afhankelijk van je gasverbruik (bij mij 3000m3) heb je dat in de eerste 2 maanden al terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Mint schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:22:
Of je hebt over een jaar spijt dat je niet voor 3 jaar hebt vastgezet.

Ik zou in het eerste jaar bij BE (ten opzichte van CB) minstens evenveel besparen als de hoogte van de boete voor de resterende twee jaar als ik toch eerder weg wil… Per saldo speel ik dus minimaal quitte en als ik na het eerste jaar bij BE blijf, heb ik dus een meevaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Plucky schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:38:
[...]

Of je hebt over een jaar spijt dat je niet voor 3 jaar hebt vastgezet.

Ik zou in het eerste jaar bij BE (ten opzichte van CB) minstens evenveel besparen als de hoogte van de boete voor de resterende twee jaar als ik toch eerder weg wil… Per saldo speel ik dus minimaal quitte en als ik na het eerste jaar bij BE blijf, heb ik dus een meevaller.
Ja klopt, het blijft allemaal een gok. Ik ga er wat dat betreft van uit dat de huidige hoge prijzen zijn veroorzaakt door een samenloop van omstandigheden waarvan ik verwacht dat die ergens later dit jaar wel aardig zijn verholpen. Als er straks weer betere tarieven zijn, overweeg ik om voor 3 jaar weer wat vast te gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nulant
TFHfony schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:17:
[...]

Heb ze een screenshot van de site gestuurd, contract is direct (automatisch) aangepast naar 1 maart, nu ff afwachten of ik binnen de 14 dagen reactie krijg :)

In mijn geval heb ik de 200 euro boete na 2 maanden (600m3) al terugverdiend in vergelijking met modelcontract PP

[ Voor 12% gewijzigd door nulant op 05-01-2022 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:46
Mediamarkt is ook niet duur met een gasprijs van €1,28.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08 18:44
Ik heb het idee dat Budget Energie i.c.m. MM en CoolBlue beiden vanaf april nu de gunstige tarieven hanteren, met rede dat per april de koudste maanden wel achter de rug zijn, en de prijzen dan wel zullen normaliseren / dalen. Ik gok dat er tegen april vast meer partijen de concurrentie aangaan met BE-MM en CB en dat je dan meer soortgelijke prijzen gaat zien die zij nu hanteren.
Ik vraag mij overigens wel af welke terugleververgoeding BE/MM hanteren als je zonnepanelen hebt, kon het niet opgeven op de site van Mediamarkt en kon ook geen negatieve kWh getallen invullen. Iemand hier een idee over hoeveel BE aan terugleververgoeding hanteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bws723
  • Laatst online: 31-08 23:21
Sahara schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:34:
Ik heb het idee dat Budget Energie i.c.m. MM en CoolBlue beiden vanaf april nu de gunstige tarieven hanteren, met rede dat per april de koudste maanden wel achter de rug zijn, en de prijzen dan wel zullen normaliseren / dalen. Ik gok dat er tegen april vast meer partijen de concurrentie aangaan met BE-MM en CB en dat je dan meer soortgelijke prijzen gaat zien die zij nu hanteren.
Ik vraag mij overigens wel af welke terugleververgoeding BE/MM hanteren als je zonnepanelen hebt, kon het niet opgeven op de site van Mediamarkt en kon ook geen negatieve kWh getallen invullen. Iemand hier een idee over hoeveel BE aan terugleververgoeding hanteert?
BE hanteert het verbruikstarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:39
Bij BE via mediamarkt krijg je blijkbaar een contract dat begin april begint. Bij de vragen staat echter :
Hoe wordt de startdatum van levering bepaald?
Het overstapproces bij Budget Energie duurt maximaal 35 dagen. Dat betekent, dat als je je nu aanmeldt, je over 35 dagen energie van ons krijgt. Als je op dit moment nog ergens anders energie afneemt, en het een contract voor bepaalde tijd is, is het dus handig om je nieuwe contract op tijd (minimaal 35 dagen voor je huidige contract afloopt) aan te vragen.

Bij Stap1 staat ook dat je de ingangsdatum kan wijzigen in je portal.

Iemand dat al gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:29
Wij zitten bij eneco en ons contract verloopt 15-02. Is er consensus over wat het meest verstandig is om te doen? Een paar maanden flex tot er meer aanbod is in bijv. Maart/April?

We zijn in ieder geval tempo aan het maken met zonnepanelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
CarpeVentum schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:02:
Wij zitten bij eneco en ons contract verloopt 15-02. Is er consensus over wat het meest verstandig is om te doen? Een paar maanden flex tot er meer aanbod is in bijv. Maart/April?

We zijn in ieder geval tempo aan het maken met zonnepanelen. :)
Dat hangt allemaal van je verbruik en ook je risicobereidheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jatweak
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-11-2024
klopping schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:51:
Ik heb nog bedenktijd voor Essent superdalen deal. Vandaag een overzicht gemaakt. Ik twijfel heel erg tussen de Essent deal en Oxxio los-vast. Ik neig naar Oxxio los-vast maar ook na bellen twijfel ik of de prijzen echt voor een jaar vast staan met de flexibiliteit om over te stappen. Het gat tussen dit flexibel contract met 1jr vast vind ik te groot. Twijfel, twijfel, twijfel :-)
[Afbeelding]
Ik zit erg in dubio tussen Power-Peers modelcontract (nu in bedenktijd) en Oxxio Los-Vast (krijg op 22-1 tarieven ivm einde contract 5-2).
Op basis van bovenstaande tarieven neig ik naar blijven bij Oxxio, maar kan verder weinig erover vinden. Op de site staan de voorwaarden van Oxxio Los Vast niet, waarin verschilt dit van een modelcontract? Als dit nog flexibeler is (als in: Oxxio kan dagelijks tarieven verhogen), wordt het uiteindelijk wellicht duurder dan Power Peers.

Kortom: anyone bekend met (de strings attached van) Oxxio Los Vast. Ik lees er in dit topic verder vrij weinig over, dat is niet voor niks denk ik dan, toch niet zo voordelig? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
Sahara schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:34:
Ik gok dat er tegen april vast meer partijen de concurrentie aangaan met BE-MM en CB en dat je dan meer soortgelijke prijzen gaat zien die zij nu hanteren.
Dat hoop ik ook. En anders kan je in het voorjaar ook nog een paar maanden flextarief nemen bij MDE, Fank, EasyE, enz tegen lagere dagtarieven in afwachting van betere langere termijn aanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:29
wjvh schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:12:
[...]
Dat hangt allemaal van je verbruik en ook je risicobereidheid.
Ja precies..., daar was ik al bang voor. Had gehoopt dat er iets van een playbook zou zijn voor de verstandige keuze ;) Verbruik lijkt onder deze inschatting uit te gaan komen:
Normaal: 1873
Dal: 1282
Gas: 1235

Met panelen willen we het stroomverbruik tot 0 brengen en zelfs verdienen aan de terugleververgoeding—die is niet misselijk bij Eneco zag ik. Is het mogelijk om naar het flextarief van een andere partij te stappen of moet je dan direct 1 jaar vast nemen in deze omstandigheden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
CarpeVentum schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:00:
[...]

Ja precies..., daar was ik al bang voor. Had gehoopt dat er iets van een playbook zou zijn voor de verstandige keuze ;) Verbruik lijkt onder deze inschatting uit te gaan komen:

Met panelen willen we het stroomverbruik tot 0 brengen en zelfs verdienen aan de terugleververgoeding—die is niet misselijk bij Eneco zag ik. Is het mogelijk om naar het flextarief van een andere partij te stappen of moet je dan direct 1 jaar vast nemen in deze omstandigheden?
Ik zou je daken direct volleggen met panelen, maat eerst je offertes plaatsen in het juiste subforum: Duurzame energie en installaties

Als die panelen snel geplaatst worden dan zou ik voor stroom bij Eneco blijven (hoogste terugleververgoeding) en voor gas zou ik gewoon de goedkoopste leverancier zoeken.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
De 3 jaar VF deal icm met 10% blijven loont korting...

ik krijg nu ineens onderstaande weigering. Hadden jullie dit ook en dat het na paar dagen als nog werkte?

Waarom kun je je niet aanmelden voor Blijven Loont?
Mogelijk ontvang je al korting op het leveringstarief van je stroom- of gasproduct.
Of je hebt eerder gebruik gemaakt van een cadeau of geld terug actie. Blijven Loont is namelijk niet mogelijk in combinatie met een kortingsactie.
Een andere mogelijkheid is dat je contract niet op korte termijn afloopt.

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:26
CarpeVentum schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:00:
[...]

Mijn contract bij Eneco loopt 1-2 af, ik heb wel een verlengingsaanbod gehad maar kan nergens vinden wat ik ga betalen als ik niet verleng en dus over ga naar variabel tarief. Heb jij enig idee waar dit te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Jatweak schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:37:
[...]

Ik zit erg in dubio tussen Power-Peers modelcontract (nu in bedenktijd) en Oxxio Los-Vast (krijg op 22-1 tarieven ivm einde contract 5-2).
Op basis van bovenstaande tarieven neig ik naar blijven bij Oxxio, maar kan verder weinig erover vinden. Op de site staan de voorwaarden van Oxxio Los Vast niet, waarin verschilt dit van een modelcontract? Als dit nog flexibeler is (als in: Oxxio kan dagelijks tarieven verhogen), wordt het uiteindelijk wellicht duurder dan Power Peers.

Kortom: anyone bekend met (de strings attached van) Oxxio Los Vast. Ik lees er in dit topic verder vrij weinig over, dat is niet voor niks denk ik dan, toch niet zo voordelig? :?
First things first, waar is dit contract op de website te vinden? Mij lukt het zo snel niet. Dus graag een linkje naar het product. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamaar_jamaar
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:41
skozaa schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:30:

ik krijg nu ineens onderstaande weigering. Hadden jullie dit ook en dat het na paar dagen als nog werkte?

Mogelijk ontvang je al korting op het leveringstarief van je stroom- of gasproduct.
Of je hebt eerder gebruik gemaakt van een cadeau of geld terug actie. Blijven Loont is namelijk niet mogelijk in combinatie met een kortingsactie.
Heb je al contact gehad via chat/telefoon? Ik zou even kijken wat het meest voordelig is voor je 10% of het kado afhankelijk van verbruik en dan dit aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Jatweak schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:37:
[...]

Ik had al een tijdje Oxio Los Vast. Eind december zijn nieuwe tarieven ingegaan, deze staan voor een jaar vast (vorige tarief wijziging was ook 12 maanden eerder). Opzeggen kan maandelijks.

De nieuwe tarieven (~1,40 per kuub gas) waren uiteraard een stuk hoger dan de oude, maar wel beter dan dat je voor model contracten voorbij ziet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jatweak
Cap schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:38:
[...]

First things first, waar is dit contract op de website te vinden? Mij lukt het zo snel niet. Dus graag een linkje naar het product. :)
Dat is precies het vraagstuk, die kan ik niet vinden en de medewerkster aan de telefoon kon mij het ook niet vertellen.....
Iedere klant met een vast contract wordt automatisch overgezet op een LosVast product.

Oxxio meldt hierover: 'Mocht je het huidige vaste contract niet verlengen, dan wordt het automatisch omgezet in een LosVast contract. De tarieven staan voor een jaar vast, maar het is wel maandelijks opzegbaar.' En dat laatste schijnt volgens medewerkster dat dit inmiddels is verkort naar 9 dagen...kan ik ook niet vinden op site). Via de chat staat er nog een vraag aan hun hierover open maar vooralsnog geen antwoord.

Het zou kunnen dat LosVast een andere benaming is voor hun modelcontract: https://www.oxxio.nl/broc...rden.pdf?v=20180614065118
maar de tarieven die ze voor LosVast (bij verlenging) communiceren (aan @klopping en mij telefonisch) hanteren zijn aanzienlijk lager (gas 0,91) dan degene in jouw Excel sheet bij Oxxio-model (gas 2,24). Bij het modelcontract zou je toch geen verschil verwachten tussen nieuwe en verlengcontracten. Dat zou betekenen dat LosVast toch een andere product is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jatweak
TheHolyCow schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:50:
[...]

Ik had al een tijdje Oxio Los Vast. Eind december zijn nieuwe tarieven ingegaan, deze staan voor een jaar vast (vorige tarief wijziging was ook 12 maanden eerder). Opzeggen kan maandelijks.

De nieuwe tarieven (~1,40 per kuub gas) waren uiteraard een stuk hoger dan de oude, maar wel beter dan dat je voor model contracten voorbij ziet komen.
Dank voor je input. Heb jij wel de voorwaarden ontvangen en kan je deze delen?
"Eind december zijn nieuwe tarieven ingegaan, deze staan voor een jaar vast" --> als dat inderdaad zo is dan is dit de beste deal. Bijna te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Aha, dank. Los Vast is dus de benaming van Oxxio voor het onbepaalde tijd variabele product/tarief dat ze hanteren voor uit contract gelopen klanten. Dat gebeurt standaard bij alle energiebedrijven als je contract met vaste duur afloopt. Zo'n product is dus niet af te sluiten voor nieuwe klanten, de tarieven zijn ook anders.

[ Voor 27% gewijzigd door Cap op 06-01-2022 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Jatweak schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:02:
[...]

Dank voor je input. Heb jij wel de voorwaarden ontvangen en kan je deze delen?
"Eind december zijn nieuwe tarieven ingegaan, deze staan voor een jaar vast" --> als dat inderdaad zo is dan is dit de beste deal. Bijna te mooi om waar te zijn.
Heb de voorwaarden even opgezocht, deze staan op gewoon op de site. Maar ze hebben blijkbaar voor verlengingen na 2 januari andere voorwaarden. Zie de verschillen:

2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_TokDK_jW-LjfqQNzro3Ep9z80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2e4aBEajJTktNhlshV8IanvW.jpg?f=fotoalbum_large

2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6CHzxlr_j0-XG7jOtKbfoXyOVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iaFFZe9iy3VczqXnHqh7SPPk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door TheHolyCow op 06-01-2022 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 18:34
skozaa schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:30:

Ik heb me gisteren aangemeld voor Blijven Loont en ik heb zo'n 3jr Energiecadeau XL contract. Maar ik was al klant van VF, dus de cadeau's kreeg ik niet. Een uurtje na de aanvraag kreeg ik het nieuwe contract, met inderdaad een korting op de stroomprijs. Niet echt interessant voor mij, want ik gebruik netto ongeveer 0 kWh, maar wie weet ga ik met deze gasprijzen wat meer met de airco verwarmen dan ik eerder van plan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jatweak
Cap schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:04:
Aha, dank. Los Vast is dus de benaming van Oxxio voor het onbepaalde tijd variabele product/tarief dat ze hanteren voor uit contract gelopen klanten. Dat gebeurt standaard bij alle energiebedrijven als je contract met vaste duur afloopt. Zo'n product is dus niet af te sluiten voor nieuwe klanten, de tarieven zijn ook anders.
Ah zo, dat brengt mij bij dit artikel uit de algemene voorwaarden @ https://www.oxxio.nl/brochures/Voorwaardenoverzicht.pdf

'4.2 Na de einddatum vaste looptijd van dit contract wordt je contract
verlengd voor onbepaalde tijd. Je krijgt dan gas en groene stroom
voor het variabele leveringstarief dat op dat moment geldt. Je
opzegtermijn vanaf deze verlenging is 9 dagen.'

'Het variabele leveringstarief' is interessant in deze, hoe variabel dit dan is wordt niet vermeld.
Pagina: 1 ... 127 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4