Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.162.404 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:25
_Uploader_ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:04:
[...]

De looptijd van mijn contract is t/m onbepaalde tijd. Of ik heb eerder een contract voor het leven afgesloten of het is nu variabel geworden nadat mijn eerder vast contract afgelopen is. Ik denk dat het de tweede optie is.

Over welke bedragen heb jij het?
Mijn contract loopt 05-02 af bij Engie en onderstaande tarieven zijn volgens het modelcontract, ik weet niet hoe dit bij anderen zit maar dit wijkt nogal af van de bedragen die jij aangeeft
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlAaIdu-IlrxOjUzzc0bQKuxe90=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3FKQVTausNmbeElf9AMzLHQy.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 11:57

Superbeagle

Always smile

aGraPusher schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:59:
Verwachten jullie dat op 31 januari de tarieven nog steeds zo hoog staan? Ik wil namelijk graag de hoge teruglever tarieven van Eneco hebben maar kan pas overstappen vanaf 31 januari..

Wel een verleng aanbod bij Vandebron ontvangen met 29 ct per kWh teruglevering.. maar Eneco biedt 45 ct.
De markt is nog volop in beweging en de tarieven volatiel. Grote kans van wel, maar uitgaande van afgelopen maanden kunnen leveranciers zomaar zonder aankondiging hun tarieven wijzigen.
Als ik jou was zou ik die €50 opzegvergoeding pakken en gelijk overstappen.

Edit:
Wat je ook kunt doen is Eneco nu aanvragen per 31 januari en rustig 14 dagen afwachten. Op de 17e hak je de knoop definitief door.

*Superbeagle vindt het tegengestelde belang van mensen met een terugleveroverschot en de rest wel amusant.

[ Voor 8% gewijzigd door Superbeagle op 05-01-2022 09:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:31
Thysiej schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:09:
[...]

Mijn contract loopt 05-02 af bij Engie en onderstaande tarieven zijn volgens het modelcontract, ik weet niet hoe dit bij anderen zit maar dit wijkt nogal af van de bedragen die jij aangeeft
[Afbeelding]
Ja dat verschilt nogal. Ik weet niet hoe dat kan, maar hierbij mijn tarieven van mijn modelcontract met een onbepaalde tijd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_bzmh_LY_3ZXxxtUgb27eQX2gLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PdHXkSCC5a0BDDwY1L0AfbZI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:44
Superbeagle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:13:
[...]

De markt is nog volop in beweging en de tarieven volatiel. Grote kans van wel, maar uitgaande van afgelopen maanden kunnen leveranciers zomaar zonder aankondiging hun tarieven wijzigen.
Als ik jou was zou ik die €50 opzegvergoeding pakken en gelijk overstappen.

*Superbeagle vindt het tegengestelde belang van mensen met een terugleveroverschot en de rest wel amusant.
Ja dat was mijn eerste gedachte ook maar dan valt het allemaal weer mee. (toch nog wel de moeite waard. Bij Eneco -943 euro per jaar tegen over +- -450 in de huidige situatie). Gezien ik dan het volgende mis:
- 50 euro korting
- 50 euro vriendenvoordeel, 1x 50 voor mij 1x 50 voor mijn ouders.

De 29ct bij 1 jaar verlengen bij Vandebron is inmiddels al niet meer. Zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ypoCeGNtdQZIOQNFdk1InYKpbf8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MxAJrMou5LE5YQDf0jMdPl1N.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door aGraPusher op 05-01-2022 09:30 ]

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Ik zag ook paar van die hoge terugleververgoedingen. Maar zouden die wel kloppen?

Op zonnige dagen in de zomer is er vaak dusdanig veel productie dat de elektriciteit praktisch gratis wordt. Lijkt me sterk dat een maatschappij voor die in de zomer opgewekte kwhs tientallen centen wil gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:59
Dan snap je het concept terugleververgoeding nog niet helemaal henkebek.
Die geldt nml pas als je een netto overschot hebt op de eindafrekening.

En natuurlijk kloppen die bedragen :)

[ Voor 16% gewijzigd door SidewalkSuper op 05-01-2022 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

aGraPusher schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:21:
[...]

Ja dat was mijn eerste gedachte ook maar dan valt het allemaal weer mee. Gezien ik dan het volgende mis:
- 50 euro korting
- 50 euro vriendenvoordeel, 1x 50 voor mij 1x 50 voor mijn ouders.

De 29ct bij 1 jaar verlengen bij Vandebron is inmiddels al niet meer. Zie hieronder:
[Afbeelding]
Heb inmiddels mijn post aangepast. Volgens mij is er voor jou geen probleem. Je vraag Eneco vandaag aan met ingangsdatum 31 januari. Zo ben je verzekerd van het hoge teruglevertarief, heb je geen opzegvergoeding en loop je geen kortingen mis. Je heb t/m de 19e tijd om je te bedenken. Tot die tijd doet Eneco ook niks.

Wat Vandebron doet is precies wat ik bedoel dat ze op elk ogenblik de tarieven wijzigen. Als je deze topic leest zie je dat velen spijt hebben van het wachten.

[ Voor 8% gewijzigd door Superbeagle op 05-01-2022 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
SidewalkSuper schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:32:
Dan snap je het concept terugleververgoeding nog niet helemaal henkebek.
Die geldt nml pas als je een netto overschot hebt op de eindafrekening.

En natuurlijk kloppen die bedragen :)
Uiteraard snap ik dit. Heb zelf ook panelen. Maar t overschot wordt altijd op de zonnige dagen in de zomer opgewekt, en niet op een grijze winterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
Superbeagle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:32:
[...]

Heb inmiddels mijn post aangepast. Volgens mij is er voor jou geen probleem. Je vraag Eneco vandaag aan met ingangsdatum 31 januari. Zo ben je verzekerd van het hoge teruglevertarief, heb je geen opzegvergoeding en loop je geen kortingen mis. Je heb t/m de 19e tijd om je te bedenken. Tot die tijd doet Eneco ook niks.
Mijn contract loopt af op 30 april :9 dus overstappen zonder boete kan pas vanaf 31 januari

Ik neem de gok en wacht het nog even af

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
henkebek schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:34:
[...]

Uiteraard snap ik dit. Heb zelf ook panelen. Maar t overschot wordt altijd op de zonnige dagen in de zomer opgewekt, en niet op een grijze winterdag.
Dit is precies de crux van de terugleververgoeding. Hoe je dit zegt lijkt het alsof je het niet precies weet, niet erg natuurlijk. :)
Een terugleververgoeding komt pas in play bij een netto overschot op het jaar, dat heeft nu niks met zonnige of donkere dagen te maken.

Van alle zonnepanelenbezitters heeft in NL ook maar een klein aantal een netto overschot, zodat het risico laag is.

[ Voor 11% gewijzigd door SidewalkSuper op 05-01-2022 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:11
Thysiej schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:09:
[...]

[Afbeelding]
Mijn contract loopt op 3-2 af bij Engie en dit is mijn huidig aanbod.

Ik ga ze even vragen wat de variabele tarieven worden als ik niks doe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9cVKrnsHXs1utdzoT1lL8ZJxg4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ghvVbweLsduSq522PXcry17s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
SidewalkSuper schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Dit is precies de crux van de terugleververgoeding. Hoe je dit zegt lijkt het alsof je het niet precies weet, niet erg natuurlijk. :)
Een terugleververgoeding komt pas in play bij een netto overschot op het jaar, dat heeft nu niks met zonnige of donkere dagen te maken.
Op de dagen van overschot (zonnige dagen, storm) is de kwh-prijs op de termijnmarkt heel laag, dus waarom zou een maatschappij je daar dan zo veel voor betalen. Zo bedoel ik het. Als t al klopt, dan zal het vast niet lang zo blijven :)

https://www.nu.nl/economi...prijzen-onder-de-nul.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

aGraPusher schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:36:
[...]
Mijn contract loopt af op 30 april :9 dus overstappen zonder boete kan pas vanaf 31 januari

Ik neem de gok en wacht het nog even af
Ah, nou snap ik het. Dan nog zou ik het vandaag opvragen en de 14 dagen bedenktijd afwachten. Voor de 19e kun je eventueel ervan afzien en nogmaals aanvragen. Tijdens de bedenktijd doet Eneco toch niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SidewalkSuper
henkebek schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:40:
[...]

Op de dagen van overschot (zonnige dagen, storm) is de kwh-prijs op de termijnmarkt heel laag, dus waarom zou een maatschappij je daar dan zo veel voor betalen. Zo bedoel ik het. Als t al klopt, dan zal het vast niet lang zo blijven :)

https://www.nu.nl/economi...prijzen-onder-de-nul.html
Ah, vanuit de kant van de maatschappij gezien. Het is ook gewoon een lokkertje he.
Ik ben ook wel benieuwd wie met zulke contracten gratis zijn auto op werk oplaadt, en dan thuis op het net weer leeg laat lopen voor een winst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
maxoss schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Mijn contract loopt op 3-2 af bij Engie en dit is mijn huidig aanbod.

Ik ga ze even vragen wat de variabele tarieven worden als ik niks doe.

[Afbeelding]
De variabele tarieven als je niks doet zijn nog hoger :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aGraPusher
Superbeagle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:42:
[...]

Ah, nou snap ik het. Dan nog zou ik het vandaag opvragen en de 14 dagen bedenktijd afwachten. Voor de 19e kun je eventueel ervan afzien en nogmaals aanvragen. Tijdens de bedenktijd doet Eneco toch niks.
Eneco afgesloten :)
Afhankelijk van de situatie beslis ik op 18 januari of ik opzeg of het contract laat ingaan per 28-01-2022.
Is de situatie ongewijzigd dan cancel ik het contract en sluit ik hem opnieuw af bij Oxxio. Vervolgens kan ik zonder boete dan uiteindelijk afsluiten bij Eneco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
Neemt Eneco eigenlijk de overstapboete over?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:09
Bravertal schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:17:
Neemt Eneco eigenlijk de overstapboete over?
https://www.eneco.nl/klan...erhuizen/boetevergoeding/

Volgens de website alleen bij contracten met een looptijd van 3 jaar, die ze op het moment niet aanbieden

Zojuist ook overgestapt voor alleen stroom naar Eneco voor de 0.45eu/kWh terugleververgoeding! Hopelijk gaat dat goed met voortijdig opzeggen. Met minstens 4300kWh overschot is dat toch een mooie ~1300eu extra tov 0.13cent/kWh terugleververgoeding die ik nu krijg

[ Voor 31% gewijzigd door Penait1 op 05-01-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broabander
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-08 22:04
Hier loopt op 04-02 het Greenchoice jaarcontract af (alleen stroom). Verbruik was 1800kWh per jaar tegen €0.22/€0.20 all-in dus (dankzij bonus en de teruggave van 2021) vrijwel gratis stroom. Maar Greenchoice was qua verlenging meer dan 2x zo duur, dus geen goede optie.

Vanaf 1 april Coolblue 1jr afgesloten tegen €0.36/€0.31, voorschot van €11 per maand, dus nog wel te overzien als ik het vergelijk met sommigen hier. In de tussentijd (feb & mrt) zit ik naar Frank Energie, met mijn verbruik van max 5-6kWh per dag verwacht ik dat dat alsnog goedkoper zal zijn dan de >€0.50/kWh die Greenchoice anders variabel zou rekenen.

Ik zit echter nog binnen de 14-dagen termijn van zowel Coolblue als Frank dus ben benieuwd of iemand nog andere suggesties heeft (bijv afwachten wat de prijzen in april/mei doen, of een andere leverancier die interessant zou kunnen zijn voor alleen stroom)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:14

SeatRider

Hips don't lie

Hier een Naked Energie gedupeerde. Ben op zoek naar een beter alternatief dan DGB. Op gaslicht.com kom ik maar een handjevol leveranciers tegen, waarbij PureEnergie het goedkoopste lijkt. In dit topic wordt er ook gesproken over Coolblue en MediaMarkt. Coolblue is ruim goedkoper dan PureEnergie, maar op de een of andere manier lijkt het alsof dat contract pas 1-4 in kan gaan, weer iemand waarom dat is?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikrubluk
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-09-2022
SeatRider schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:38:
Hier een Naked Energie gedupeerde. Ben op zoek naar een beter alternatief dan DGB. Op gaslicht.com kom ik maar een handjevol leveranciers tegen, waarbij PureEnergie het goedkoopste lijkt. In dit topic wordt er ook gesproken over Coolblue en MediaMarkt. Coolblue is ruim goedkoper dan PureEnergie, maar op de een of andere manier lijkt het alsof dat contract pas 1-4 in kan gaan, weer iemand waarom dat is?
Waarschijnlijk i.v.m. de hoge energieprijzen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-09 12:19
Broabander schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:36:
Hier loopt op 04-02 het Greenchoice jaarcontract af (alleen stroom). Verbruik was 1800kWh per jaar tegen €0.22/€0.20 all-in dus (dankzij bonus en de teruggave van 2021) vrijwel gratis stroom. Maar Greenchoice was qua verlenging meer dan 2x zo duur, dus geen goede optie.
Ik lees even mee. Contract loopt ook 01-02 af bij GC. Betaal nu €0.25/€0.23. Wordt 2x zo duur. Ik neig tijdelijk naar CB Flex en dan in de zomer verder kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:14

SeatRider

Hips don't lie

Mikrubluk schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:44:
[...]

Waarschijnlijk i.v.m. de hoge energieprijzen op dit moment.
Maar ze weten dus nu al wel de prijs waarvoor ze het na 1/4 kunnen leveren...?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:09

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Ik zie nieuw modelcontract van United Consumers net staan (geldig tot 1 juli 2022)

Stroom/GasExclusief heffingenInclusief heffingen
Normaaltarief (per kWh)€ 0,22739€ 0,35656
Daltarief (per kWh)€ 0,19352€ 0,31558
Gastarief (per m3)€ 0,76185€ 1,46600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juwlez
Broabander schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:36:
Vanaf 1 april Coolblue 1jr afgesloten tegen €0.36/€0.31, voorschot van €11 per maand, dus nog wel te overzien als ik het vergelijk met sommigen hier. In de tussentijd (feb & mrt) zit ik naar Frank Energie, met mijn verbruik van max 5-6kWh per dag verwacht ik dat dat alsnog goedkoper zal zijn dan de >€0.50/kWh die Greenchoice anders variabel zou rekenen.

Ik zit echter nog binnen de 14-dagen termijn van zowel Coolblue als Frank dus ben benieuwd of iemand nog andere suggesties heeft (bijv afwachten wat de prijzen in april/mei doen, of een andere leverancier die interessant zou kunnen zijn voor alleen stroom)!
Frank Energie lijkt een stuk goedkoper dan CB, of zie ik dat verkeerd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Khkp1pnq7biwrjRwTOgIf6-Y5Wc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2L61GVOXtI2DmhZq1F4jHe7s.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broabander
juwlez schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Frank Energie lijkt een stuk goedkoper dan CB, of zie ik dat verkeerd?
[Afbeelding]
Die prijs is zo te zien de 'kale' inkoopprijs, ik krijg de volgende berekening te zien;

Verwachte inkoopprijs (12 maanden)
gem. € 0,2283 per kWh
Inkoopvergoeding
€ 0,0169 per kWh
Overheidsheffingen
€ 0,0814 per kWh
Totaal
gem. € 0,3268 per kWh

Dat ontloopt elkaar niet heel veel versus €0.36/€0.31 all-in van CB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cmkl75
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-01 22:11
Broabander schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:01:
[...]

Die prijs is zo te zien de 'kale' inkoopprijs, ik krijg de volgende berekening te zien;

Verwachte inkoopprijs (12 maanden)
gem. € 0,2283 per kWh
Inkoopvergoeding
€ 0,0169 per kWh
Overheidsheffingen
€ 0,0814 per kWh
Totaal
gem. € 0,3268 per kWh

Dat ontloopt elkaar niet heel veel versus €0.36/€0.31 all-in van CB
Klopt, maar bijnfrank energie veranderen de tarieven met het inkoopprijs mee als ik het goed begrijp?
Dit is een variabel contract toch ?

[ Voor 3% gewijzigd door Cmkl75 op 05-01-2022 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broabander
Cmkl75 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:04:
[...]

Klopt, maar bijnfrank energie veranderen de tarieven met het inkoopprijs mee als ik het goed begrijp?
Klopt, verbruik verschuiven naar daluren (bijv wasje draaien, opladen elektrische auto) kan voordelig zijn ipv wasje draaien in de piek tussen 18-19 wanneer iedereen thuis komt en de zon net onder is. Eerder deze week waren er zelfs negatieve stroomprijzen.

Mijn slimme meter is al enige tijd kapot en geeft geen standen door, dus ik zal op het gemiddelde per dag gaan betalen. Voor mij prima aangezien stroom 's nachts het goedkoopst is en ik vanwege de layout van mijn huis geen wasjes of afwasjes 's nachts kan laten draaien (ivm geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:40
CV_SmileY schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:50:
Ik zie nieuw modelcontract van United Consumers net staan (geldig tot 1 juli 2022)

Dit is nog niet geupdate op de site, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY

CV_SmileY

YoGi_Berra schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:12:
[...]

Dit is nog niet geupdate op de site, klopt dat?
Dit staat onder mijn account als ik ben ingelogd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
CV_SmileY schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:50:

Waar heb je deze tarieven gevonden?
als ik nu op de website kijk, dan staat het volgende bij het modelcontract:
Stroom:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JtgnSECbvnvSzMeX7qmEWkSiT_Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AiXJCKM9MVt8naHlgBl7TWJC.png?f=user_large

Gas:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpqxjG86idXuEV-Ku2qSElo9jEQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jHKi6HneWBu4Ry1ZOSHg8ynF.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:17
Weet iemand de variabele tarieven voor budgetenergie? Ik krijg alleen de vaste tarieven voor jaarcontract te zien in mijn account (gas voor 1,80). Maar ik wil nu geen jaarcontract afsluiten nog…
Of is de bonus van 300€ in combinatie met die gasprijs wel te doen? Wij verbruiken zo’n 1300 gas…

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-08 22:03
Voor CB Flex en 1jr contract zie ik nergens wat ze geven voor teruglevering(overschot)? Iemand idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:30
Kubusje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:35:
[...]

Ik heb exact dezelfde situatie bij United Consumers, ik kan echt nergens de nieuwe tarieven per 01-01-22 vinden. Momenteel heb de variabele tarieven vanaf juli vorig jaar met 10% korting, wat op zich prima was.

Iemand deze ergens kunnen terug vinden?
Onderstaande de nieuwe tarieven van United Consumers indien je al klant bij hun bent. Hier gaat ook nog 10% korting van af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgCSrnLzI7MRIysQPzUgfjm9jAM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iSjrKtUYq3QkRvnTqaknd0OF.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-01 22:11
Kubusje schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:25:
[...]

Onderstaande de nieuwe tarieven van United Consumers indien je al klant bij hun bent. Hier gaat ook nog 10% korting van af.

[Afbeelding]
Geen vast contract dus
Interessant! Met deze tarieven hmmm
Is dit via hun site zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

SeatRider schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:47:
[...]

Maar ze weten dus nu al wel de prijs waarvoor ze het na 1/4 kunnen leveren...?
Ja, omdat ze dat allang hebben ingekocht tegen een lager tarief.

Zie hieronder een afbeelding van de TTF-futures, waar ze langetermijncontracten verhandelen.

Je ziet dat de inkooptarieven voor gas in de zomer van 2023 lager zijn dan in het eerste kwartaal van 2023.
Het zou zo maar kunnen zijn dat als een leverancier nu inkoopt ze een contract kunnen aanbieden voor bv jan-mrt ‘23 tegen een bepaalde prijs en vanaf jun ‘23 tegen een andere lagere prijs. Of ze middelen het uit of iets anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWdJcWefUxBz9UdBhm3WzolRL3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtqLpFNb8f4zJruR17Em1fZY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvdheijden
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-08 18:03
[...]

Zojuist ook bovenstaande tarieven zien staan, ben hierdoor heel blij dat ik een keer met uitzondering op variabel gebleven ben.

Zeker met de 10% korting zijn dit geloof ik zo ongeveer de laagste tarieven die te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
Cmkl75 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:33:
[...]

Geen vast contract dus
Interessant! Met deze tarieven hmmm
Is dit via hun site zelf?
Dit zijn de tarieven voor bestaande klanten(dit krijg ik te zien als ik inlog op mijn UC), mijn contract is verlopen en zit nu dus op een variabel contract. Tarieven zijn dus stuk gunstiger dan alle overige opties die hier de ronde doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jammer dat het bij United Consumers onmogelijk is een correcte prijs te krijgen bij hun online rekenmodule. Ik lever meer stroom terug dan ik afneem en toch is het bedrag dat ik aan stroom betaal hoger dan het bedrag dat ik uit teruglevering krijg terwijl de heffingskorting alle overige kosten ruimschoots zou moeten compenseren.

Edit: Ik zie het al, ook al zou je ruim negatief uitkomen voor stroom moet je toch minimaal 15 euro per maand betalen. Echter verrekenen ze de volledige heffingskorting bij stroom en niet bij gas om zo kunstmatig je stroomkosten heel laag te houden. Bij stroom zou ik dus op -65 euro per maand uitkomen dankzij terugleveren en de volledige heffingskorting en dit verhogen ze even naar 15 euro per maand waardoor ik ruim 900 euro ga 'sparen' bij United Consumers en mag hopen dat dit aan het eind van het contract terug komt... Wat een smerige praktijken.

En een enorm hoge welkomstkorting die volledig verwerkt zit in de vaste leveringskosten. Het is met deze energie gekte haast onmogelijk om nog fatsoenlijk contracten kunnen vergelijken, geen enkele prijsvergelijker is nog nuttig en alle leveranciers hebben weer obscure methodes om tarieven te tonen.

[ Voor 30% gewijzigd door Tsurany op 05-01-2022 11:48 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-09 11:18
Zijn er hier ook ex-Fenor klanten die per 31 januari overstappen van BE naar een nieuwe leverancier?

Zo ja, hebben we ook te maken met een opzegtermijn van bijvoorbeeld 30 dagen bij BE of niet?

Ik kan daar niet een duidelijk antwoord op vinden. Wat ik wel kan vinden is dat je bij een overstap naar een andere leverancier niets hoeft te doen en dat de nieuwe leverancier enkele dagen voor de overstap dit communiceerd naar je oude leverancier (BE in mijn geval).

Bedankt!

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plaza12
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-02-2023
Ben je nog geen klant bij United Consumers bespaar je de moeite van het bellen. De klantenservice medewerker kon niks melden, wist niet wat de tarieven zijn voor nieuwe klanten en herhaalde steeds 'als het goed is komt er vandaag iets online'.

Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb het idee dat mijn verlengaanbod bij Budget nog wel het voordeligst is:

Gas
Tarief: 1,74
Vaste kosten: 72

Stroom
Tarief normaal: 0,446
Tarief dal: 0,398
Teruglevering normaal: 0,30
Teruglevering dal: 0,26
Vaste kosten: 72

Verbruik
Normaal: -1400 kWh
Dal: +300 kWh
Resultaat: -1100 kWh normaal tarief
Gas: 400 m3

Totaal
Stroom -258
Gas: 768
Netbeheer: 391
Heffingskorting: -824

Dan betaal ik netto 77 euro en krijg ik nog 300 euro korting voor het verlengen aan het eind van het jaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Hier ook als ex-fenor klant de nieuwe tarieven van BE gekregen.

M'n oude tarieven Fenor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zhAk1RVpPQDg8WYrYDUpnf-1D4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N3B6PExPkKFR1ouIyQJI0Iwn.png?f=fotoalbum_large

De nieuwe tarieven van BE:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2tLIiHozBeso54bq2OAmnT8JjE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HWDuDyPydz9skEJfdkyHfPNw.png?f=fotoalbum_large

Nieuwe gasprijs van BE staat vast tot 15-6-2022......

Twijfel nu heel erg wat te doen.....

Gasprijs lijkt me niet heel erg onredelijk? Of zit ik mis?

Energieprijzen lijken mij absoluut niet marktconform... Misschien alleen met energie overstappen?

(M'n jaarverbruik ligt ongeveer op 1000 normaal, 900 dal en 1500 gas)

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben sinds gister ineens hard op zoek naar een andere leverancier (ex Naked Energy klant). Nu valt het mij op dat er op de vergelijking sites vaak maar 2 aanbieders voor mij naar voren komen, hoe kan dit? Ook lukt het mij bij sommige aanbieders (BE en UC bijv) niet om alleen stroom af te nemen.

Het liefst zou ik een maandcontract aangaan om even te kunnen wachten op wat de markt gaat doen. Is er ergens een overzicht te vinden van deze aanbieders? Na het doorzoeken van dit topic kwam ik Frank op het spoor, maar daar zijn de tarieven variabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Omdat geen enkele partij het interessant meer vindt om via vergelijkingssites mensen te werven in deze markt. Het zorgt ook voor (te)veel aanwas op de verkeerde momenten als andere partijen de prijzen veranderen.
Kost dus potentieel gewoon teveel geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Tsurany schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:43:
En een enorm hoge welkomstkorting die volledig verwerkt zit in de vaste leveringskosten. Het is met deze energie gekte haast onmogelijk om nog fatsoenlijk contracten kunnen vergelijken, geen enkele prijsvergelijker is nog nuttig en alle leveranciers hebben weer obscure methodes om tarieven te tonen.
Het is inderdaad een zootje.

Wil ik bij Essent de tarieven bekijken met o.a. die van het modelcontract dan krijg ik al 2 dagen een 'zandloper'. Volgens mij hebben ze die module gewoon botweg uitgeschakeld. En pdf documenten vinden lukt niet op de site. Kan natuurlijk aan mijn browsers liggen (safari chrome en firefox) maar zo niet dan is het wel heel amateuristisch voor zo'n groot bedrijf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfzQuVfQOCEBQG9JxvnP0vi5RJ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ki1ujMkCFkHf8cALc9Q7O4Bd.png?f=fotoalbum_large

Greenchoice idem, zoekfunctie op de site werkt niet. Maar gelukkig werkt het wel als je direct de link https://www.greenchoice.n...oom-en-gas/modelcontract/ gebruikt. Tarieven via google wel in een pdf document op hun site te vinden.

Etc etc. Heel veel andere leveranciers die hun modelcontract zo onvindbaar mogelijk maken of anders wel de tarieven die erbij horen, en vrijwel altijd niet online af te sluiten maar "bellen".

Wat betreft de welkomstbonussen is het mijns inziens niet anders dan anders. Altijd schermen met lage maand/jaarbedragen maar er natuurlijk niet bij vermelden dat de levertarieven / vastrecht vervolgens wel hoog zijn. En je krijgt natuurlijk de welkomstbonus pas na afloop van de contractduur, en ga je eerder weg dan is ie foetsie, en gaat de boel failliet ook.

Doe mij maar leveranciers met gewoon een laag levertarief en niet te vergeten redelijk vastrecht. Als het jaarbedrag dan een beetje hoger uitkomt dat het bedrijf met die die vette welkomstbonus achteraf erbij rekent, dan betaal ik graag op jaarbasis een paar tientjes meer voor de zekerheid van die lage tarieven + flexibiliteit in opzeggen wanneer ik wil. Beter dan die worst die na 1 of 3 jaar aan de horizon ligt maar wel eens een fata morgana kan blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Reb87 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:37:
Ik ben sinds gister ineens hard op zoek naar een andere leverancier (ex Naked Energy klant). Nu valt het mij op dat er op de vergelijking sites vaak maar 2 aanbieders voor mij naar voren komen, hoe kan dit? Ook lukt het mij bij sommige aanbieders (BE en UC bijv) niet om alleen stroom af te nemen.

Het liefst zou ik een maandcontract aangaan om even te kunnen wachten op wat de markt gaat doen. Is er ergens een overzicht te vinden van deze aanbieders? Na het doorzoeken van dit topic kwam ik Frank op het spoor, maar daar zijn de tarieven variabel.
De markt ligt op zijn gat, meeste energieleveranciers vinden het wel best zo tijdelijk (snap ik ook wel). Je kan alleen nog variabele tarieven of dure modelcontracten (maandcontracten) afsluiten op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Tsurany schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:43:
Jammer dat het bij United Consumers onmogelijk is een correcte prijs te krijgen bij hun online rekenmodule. Ik lever meer stroom terug dan ik afneem en toch is het bedrag dat ik aan stroom betaal hoger dan het bedrag dat ik uit teruglevering krijg terwijl de heffingskorting alle overige kosten ruimschoots zou moeten compenseren.

Edit: Ik zie het al, ook al zou je ruim negatief uitkomen voor stroom moet je toch minimaal 15 euro per maand betalen. Echter verrekenen ze de volledige heffingskorting bij stroom en niet bij gas om zo kunstmatig je stroomkosten heel laag te houden. Bij stroom zou ik dus op -65 euro per maand uitkomen dankzij terugleveren en de volledige heffingskorting en dit verhogen ze even naar 15 euro per maand waardoor ik ruim 900 euro ga 'sparen' bij United Consumers en mag hopen dat dit aan het eind van het contract terug komt... Wat een smerige praktijken.

Hier in hetzelfde schuitje. Nu bij Greenchoice heb ik het gehele jaar het minimale tarief van 5,- per maand betaald. Lager kon niet. Net even ingelogd, en nu kan ik opeens tot -30 selecteren. Dus niks geen spaarpotje bij de leverancier, Greenchoice maakt het mogelijk om per maand betaald te worden _/-\o_

*Enige twijfelpunt wat ik nu heb om nog een jaar bij ze te blijven is dat de terugleververgoeding door de bizarre marktontwikkelingen totaal op z'n kop staat. Volgens mij was 8 cent per kWh vorig jaar gewoon netjes. Nu zag ik bij de Energievergelijker van de Consumentenbond opeens dat zowel Oxxio als Eneco maar liefst 39 en 45 cent per kWh betalen als teruglevertarief?!

Als dat echt waar is, dan wordt het toch afscheid nemen van Greenchoice. Met een netto verbruik van -1600kWh zijn zulke teruglevertarieven een pretje.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jeroenneman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:04:
[...]

Hier in hetzelfde schuitje. Nu bij Greenchoice heb ik het gehele jaar het minimale tarief van 5,- per maand betaald. Lager kon niet. Net even ingelogd, en nu kan ik opeens tot -30 selecteren. Dus niks geen spaarpotje bij de leverancier, Greenchoice maakt het mogelijk om per maand betaald te worden _/-\o_

*Enige twijfelpunt wat ik nu heb om nog een jaar bij ze te blijven is dat de terugleververgoeding door de bizarre marktontwikkelingen totaal op z'n kop staat. Volgens mij was 8 cent per kWh vorig jaar gewoon netjes. Nu zag ik bij de Energievergelijker van de Consumentenbond opeens dat zowel Oxxio als Eneco maar liefst 39 en 45 cent per kWh betalen als teruglevertarief?!

Als dat echt waar is, dan wordt het toch afscheid nemen van Greenchoice. Met een netto verbruik van -1600kWh zijn zulke teruglevertarieven een pretje.
Tsurany in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Hier krijg ik dus bij budget 30 cent per kWh terug, dat is veel interessanter dan een partij als Greenchoice of Vattenval die bij 8 cent blijven. Het zou inderdaad nog wat hoger kunnen maar die 300 euro terug van Budget is voor mij heel interessant.
Let wel, in een aantal voorwaarden staan dat ze de teruglevertarieven mogen aanpassen zonder dat je mag opzeggen. Of dit gaat gebeuren en of het stand houd bij de rechter is dan nog de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Tsurany schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:07:
[...]

Tsurany in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Hier krijg ik dus bij budget 30 cent per kWh terug, dat is veel interessanter dan een partij als Greenchoice of Vattenval die bij 8 cent blijven. Het zou inderdaad nog wat hoger kunnen maar die 300 euro terug van Budget is voor mij heel interessant.
Let wel, in een aantal voorwaarden staan dat ze de teruglevertarieven mogen aanpassen zonder dat je mag opzeggen. Of dit gaat gebeuren en of het stand houd bij de rechter is dan nog de vraag.
Het is bij mij vooral verbazing dat dit soort teruglevertarieven opeens normaal zijn. Net een proefberekening gemaakt bij Eneco: 45 cent(!) per kWh teruggeleverd.

*Wel jammer dat ze dan in hun rekenhulp prompt foutief opwek door elkaar halen met terugleveren, waardoor ik stap 2 nog een keer moest doorlopen, kom ik dan uit op bijna 100 euro mogen ontvangen van Eneco iedere maand :P

Ik denk dat ik ondanks deze tarieven toch bij GreenChoice blijf. Bij Eneco zie ik de kleine lettertjes namelijk al staan (een negatief minbedrag wordt verrekend bij de jaarrekening). Jammer, want ik heb weinig zin om de spaarpot van Eneco te spekken, en daar een flinke openstaande post te hebben staan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToonT
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-09 11:49
Deze vraag gesteld bij Greenchoice, maar krijg geen antwoord.

Heeft iemand ervaring met overstappen van lopend gas + elektra contract, waarbij je alléén elektra overstapt?
3-jarig contract Greenchoice dat net is ingegaan.
Indien mogelijk zou ik alléén elektra willen overstappen + boete betalen, en het huidige 3-jarige gas contract houden. Dit omdat de terugleververgoeding van andere partijen veel hoger is. Heb sinds december zonnepanelen met 1800kwh verwachte overproductie per jaar.
Greenchoice geeft maar 8 cent op de eerste 2000kwh teruggeleverde stroom, en bijvoorbeeld Eneco geeft 46 cent. Een verschil van 685 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jeroenneman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:14:
[...]

Het is bij mij vooral verbazing dat dit soort teruglevertarieven opeens normaal zijn. Net een proefberekening gemaakt bij Eneco: 45 cent(!) per kWh teruggeleverd.

*Wel jammer dat ze dan in hun rekenhulp prompt foutief opwek door elkaar halen met terugleveren, waardoor ik stap 2 nog een keer moest doorlopen, kom ik dan uit op bijna 100 euro mogen ontvangen van Eneco iedere maand :P

Ik denk dat ik ondanks deze tarieven toch bij GreenChoice blijf. Bij Eneco zie ik de kleine lettertjes namelijk al staan (een negatief minbedrag wordt verrekend bij de jaarrekening). Jammer, want ik heb weinig zin om de spaarpot van Eneco te spekken, en daar een flinke openstaande post te hebben staan.
Toch vertrouw ik er bij Eneco wel op dat ze niet failliet gaan, grote leverancier en aardig wat diversiteit in operaties. Het is geen budget papieren leverancier die enkel gokt op goedkoop inkopen. Als het een (paar) honderd euro scheelt zou ik echt wel overstappen naar een betrouwbare partij als Eneco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Cap schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:46:
[...]
Het is inderdaad een zootje.

Wil ik bij Essent de tarieven bekijken met o.a. die van het modelcontract dan krijg ik al 2 dagen een 'zandloper'. Volgens mij hebben ze die module gewoon botweg uitgeschakeld. En pdf documenten vinden lukt niet op de site. Kan natuurlijk aan mijn browsers liggen (safari chrome en firefox) maar zo niet dan is het wel heel amateuristisch voor zo'n groot bedrijf.

[Afbeelding]

Greenchoice idem, zoekfunctie op de site werkt niet. Maar gelukkig werkt het wel als je direct de link https://www.greenchoice.n...oom-en-gas/modelcontract/ gebruikt. Tarieven via google wel in een pdf document op hun site te vinden.
En via deze link? Krijg wel enkel het ‘Flexcontract’ te zien.
https://www.essent.nl/con...iecontract-afsluiten.html
Etc etc. Heel veel andere leveranciers die hun modelcontract zo onvindbaar mogelijk maken of anders wel de tarieven die erbij horen, en vrijwel altijd niet online af te sluiten maar "bellen".
Kennelijk willen ze dat je belt. Zo proberen ze de toestroom te beperken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60-YbbvgzopoxnwvtHZFtRz8K5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8NI8wNUIg5AUFiAfAGKMkjz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Superbeagle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:37:
[...]

En via deze link? Krijg wel enkel het ‘Flexcontract’ te zien.
https://www.essent.nl/con...iecontract-afsluiten.html
Dat is idd Essent Flexibel, zie mijn google docs spreadsheet.
Voor het modelcontract heb ik geen prijzen kunnen vinden.

Op de site staan dus nergens (zoals je dat bij andere degelijke energieleveranciers vindt) de losse tarieven van producten, hetzij in pdf's hetzij op een speciale pagina.
Ja er is dus een speciale pagina voor het modelcontract, maar die hebben ze gemold. Haal die pagina dan helemaal weg. |:(

Bellen bellen bellen. Welkom back in 1990. :/

[ Voor 45% gewijzigd door Cap op 05-01-2022 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jatweak
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-11-2024
henkebek schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:24:
[...]

Elke wintermaand met lagere tarieven is mooi meegenomen, en anders stap je weer over.
Precies.
Zojuist na 3 kwartier aan de telefoon wachten per 5-2 (einddatum van mijn Oxxio jaarcontract) overgestapt op PP. Maandbedrag 241€ ipv de verlenging bij OXXIO voor 350€

Medewerker gaf als verklaring voor relatief lage tarieven dat ze laat zijn met het aanpassen, vanaf morgen of uiterlijk volgende week bieden ze het met hogere tarieven aan. Of dit echt zo is kan ik niet beoordelen, dat weten we volgende week.

Even afwachten hoe dit gaat lopen, wel een gokje met deze vrij onbekende partij maar zit nergens aan vast....

@Cap hartelijk dank voor je Google sheet _/-\o_

Update n.a.v. een eerder bericht van @klopping die ik eerder over het hoofd had gezien, ga ik nog wel de LosVast tarieven bij Oxxio afwachten, als de tarieven die hij postte nog steeds gelden is dat gelijkwaardig aan Power Peers.... :?

Net gesproken met Oxxio en ze bevestigen dat huidige LosVast tarieven ongeveer gelijk aan PP zijn: GAS 1,45 all-in en stroom 0,38. Daarmee kom ik vrijwel gelijk (238€) per maand uit als bij PP. Oftewel...ik wacht het LosVast aanbod van Oxxio af dat 10 dagen voor einde contract automatisch wordt gemaild. Opzegtermijn daarvan is 9 dagen dus kan altijd weer verder mocht het tegenvallen. 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Jatweak op 05-01-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Jeroenneman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:14:
[...]
Wil je mij dat uitleggen? Ik lees dit bij GC:
Wek je stroom op met zonnepanelen? Dan trekken we de door jou opgewekte hoeveelheid stroom van je totale stroomverbruik af op je jaarnota.
https://www.greenchoice.nl/zonnepanelen/salderingsregeling/

En dit bij Eneco:
Als je zelf zonne- of andere energie opwekt en verbruikt, heb je minder energie van Eneco nodig. Ieder jaar verrekenen we op je jaarnota het verschil tussen wat je van ons afneemt en wat je aan het net teruglevert.
https://www.eneco.nl/klan...anden/salderingsregeling/

Bij zakelijke contracten lees ik overigens wel dit:
Wij rekenen maandelijks de teruggeleverde energie met u af tegen de afgesproken vaste prijs.
https://www.eneco.nl/groo...ektriciteit-terugleveren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Misschien verouderde info bij GC? In het klantportaal heb je een slidertje om je termijnbedrag te bepalen. Het eerste jaar was het bereik van die slider van 5(min) tot 50(max) euro.
Na het eerste jaar (waarbij GC waarschijnlijk de huidige jaarcijfers meeneemt in de data) is die slider verandert naar -30(min) tot 20(max). Ik kán dus niet eens een termijnbedrag hoger dan 20 euro per maand instellen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Cap schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Op de site staan dus nergens (zoals je dat bij andere degelijke energieleveranciers vindt) de losse tarieven van producten, hetzij in pdf's hetzij op een speciale pagina.
Ja er is dus een speciale pagina voor het modelcontract, maar die hebben ze gemold. Haal die pagina dan helemaal weg. |:(

Tja, als ik er uit bedrijfskundig oogpunt naar kijk is het wel verklaarbaar.

Die modelcontracten kunnen ze enkel bieden tegen de (zeer) hoge korte termijntarieven. In theorie zijn de klanten na een maand al weg voor een beter bod en daar zit je dan met je duur ingekochte gas.

Je bent verplicht om het aan te bieden conform je ACM vergunning, dus helemaal niet aanbieden kan niet. Dan maar de toestroom beperken door ze enkel telefonisch te laten afsluiten door een (onderbemande) callcenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Jeroenneman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:01:
[...]
Misschien verouderde info bij GC? In het klantportaal heb je een slidertje om je termijnbedrag te bepalen. Het eerste jaar was het bereik van die slider van 5(min) tot 50(max) euro.
Na het eerste jaar (waarbij GC waarschijnlijk de huidige jaarcijfers meeneemt in de data) is die slider verandert naar -30(min) tot 20(max). Ik kán dus niet eens een termijnbedrag hoger dan 20 euro per maand instellen _/-\o_
Ah, op die manier. Ik zit bij GC noch Eneco en heb geen panelen. Misschien kan iemand die bij Eneco zit met saldering laten weten of je daar ook een negatief termijnbedrag kunt kiezen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemmers4
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik krijg net van Energiedirect (ik ben bestaande klant) het aanbod in de 'Mijn Omgeving' om 1 jaar vast te gaan (per direct) op de volgende tarieven;

Normaaltarief per kWh € 0,41854
Daltarief per kWh € 0,35295
Gas per m3 € 1,74448

Dit is hoger dan mijn flex en ga per 1/4 nr coolblue dus ik ga het niet doen, maar dus even ter info voor de mensen die op zoek zijn nr een vast contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-08 15:19
ToonT schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:32:
Deze vraag gesteld bij Greenchoice, maar krijg geen antwoord.

Heeft iemand ervaring met overstappen van lopend gas + elektra contract, waarbij je alléén elektra overstapt?
3-jarig contract Greenchoice dat net is ingegaan.
Indien mogelijk zou ik alléén elektra willen overstappen + boete betalen, en het huidige 3-jarige gas contract houden. Dit omdat de terugleververgoeding van andere partijen veel hoger is. Heb sinds december zonnepanelen met 1800kwh verwachte overproductie per jaar.
Greenchoice geeft maar 8 cent op de eerste 2000kwh teruggeleverde stroom, en bijvoorbeeld Eneco geeft 46 cent. Een verschil van 685 euro per jaar.
Ja dat kan. Daar heb ik net over gebeld. Ik ben van plan om voor elektriciteit van GC naar Eneco te gaan.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:12
Zojuist ook de nieuwe bedragen gezien bij UC. Ik zat er de afgelopen dagen al regelmatig naar te kijken, maar eindelijk staan ze erop. Het valt me niet tegen moet ik zeggen. 0.28 en 0.23 voor stroom en 1.22 voor gas. Natuurlijk is dat veel meer dan een jaar geleden, maar ik heb het idee dat ik hier nog wel even goed zit. Het is voor mij wel een reden om het maandbedrag van 84 euro naar 180 euro te doen. Het afgelopen halfjaar was ons variabel tarief al hoger dan het contract wat wij daarvoor hadden, maar ons maandbedrag hebben we niet aangepast toen. Normaal middel je het maandbedrag tussen het lage verbruik in de zomer en het hoge verbruik in de winter, maar ons bedrag was al vergelijkbaar met het gebruik van de zomer.

Ik denk dat ik dan het beste de komende vier tot zes maanden 100 euro extra kan betalen. Als ik dan na die periode weg ga dan heb ik geen dure afrekening. De dure wintermaanden zijn dan immers betaald. Wat betreft verbruik zou ik (zonder aansluitkosten etc) op 1200 per jaar komen. Daarvan zit zeker 800 in de komende maanden. Daarom leek het mij prima het bedrag naar 180 te doen, wetende dat ik ga overstappen of een vast contract ga nemen in juni/juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
Zenomyscus schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:27:
Zojuist ook de nieuwe bedragen gezien bij UC. Ik zat er de afgelopen dagen al regelmatig naar te kijken, maar eindelijk staan ze erop. Het valt me niet tegen moet ik zeggen. 0.28 en 0.23 voor stroom en 1.22 voor gas.
Waar zie jij deze tarieven? Ik zie onderstaande op de websiteAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdPH3D2px1vqSBlocQdSpUaxBB0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mf3F28X5Y51gvxYrTnZJnFhw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45
Cap schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Flex is toch het modelcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY

CV_SmileY

[...]

[Afbeelding]
Hoe kom je aan die 10% korting? die heb ik namelijk niet (als bestaande klant)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juwlez
Zojuist aangemeld bij PP per 1 feb. 0,329 p/kwh, model contract, maandelijks opzegbaar. Even kijken hoelang we hier blijven. In de zomer een contract voor langere termijn ergens proberen te scoren en anders wellicht CB vast 1 jaar per april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaShAgNL
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-02-2022
Even een snelle tip voor mensen die de Vattenfall deal hebben gesloten paar weken terug.

Je kan je aanmelden voor "blijven loont". Dan krijg je 5% korting op de kale tarieven op je jaarafrekening. Dit verhoogd elk jaar met 5% tot een maximum van 25%

Via de website lukte het me niet om aan te melden, kreeg elke keer foutmelding dat er iets mis ging. Via Whatsapp was het in 2 minuten geregeld, klantenservice heeft het voor me geactiveerd.

Beetje flauw dat zoiets niet standaard aan staat maar goed, die extra korting pakken we toch weer even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:53
DaShAgNL schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:05:
Even een snelle tip voor mensen die de Vattenfall deal hebben gesloten paar weken terug.

Je kan je aanmelden voor "blijven loont". Dan krijg je 5% korting op de kale tarieven op je jaarafrekening. Dit verhoogd elk jaar met 5% tot een maximum van 25%

Via de website lukte het me niet om aan te melden, kreeg elke keer foutmelding dat er iets mis ging. Via Whatsapp was het in 2 minuten geregeld, klantenservice heeft het voor me geactiveerd.

Beetje flauw dat zoiets niet standaard aan staat maar goed, die extra korting pakken we toch weer even mee.
Ging dat niet ten kosten van het cadeau van 300,-?
Stel dat je na een half jaar weg gaat krijg je dan ook die 5% op de afrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaShAgNL
Bart1983 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:08:
[...]

Ging dat niet ten kosten van het cadeau van 300,-?
Stel dat je na een half jaar weg gaat krijg je dan ook die 5% op de afrekening?
Dat van het kado kan ik echt nergens terug vinden. Ik heb geen idee wat er gebeurd als je eerder opzegt maar zover ik de voorwaarden kan interpreteren moet dat geen probleem zijn.

https://www.vattenfall.nl...waarden-blijven-loont.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:32
juwlez schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:52:
Zojuist aangemeld bij PP per 1 feb. 0,329 p/kwh, model contract, maandelijks opzegbaar.
Probeer ik momenteel ook, maar telefonische bereikbaarheid is bij al deze bedrijven dramatisch momenteel. Men voert echt een ontmoedigingsbeleid op modelcontracten, geloof ik. Hoe lang heb jij moeten aanhoren dat de wachttijd 'langer dan vijf minuten' is?

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaan71
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-11-2024
DaShAgNL schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:14:
[...]

Dat van het kado kan ik echt nergens terug vinden. Ik heb geen idee wat er gebeurd als je eerder opzegt maar zover ik de voorwaarden kan interpreteren moet dat geen probleem zijn.

Gisteren vattenfall gesproken maar als je cadeau hebt krijg je die korting niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackshelve
  • Laatst online: 01-09 15:33
Nieuwe aanbod gekregen van Engie deze maand. Schrok ik wel even van. De dikke gastarief stijging bedraagt een hele euro bij Engie deze maand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pw9rbup6QwaiVCspZ_Dpo7WN8iE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1NzAgNHYwLjqmxttScxVUKTa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
CV_SmileY schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:48:
[...]

Hoe kom je aan die 10% korting? die heb ik namelijk niet (als bestaande klant)
Geen idee, is bij mij ingegaan toen mijn 1-jarig contract was afgelopen en ik overgegaan ben naar een variabel contract voor onbepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07 14:29
blackshelve schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:19:
Nieuwe aanbod gekregen van Engie deze maand. Schrok ik wel even van. De dikke gastarief stijging bedraagt een hele euro bij Engie deze maand.

[Afbeelding]
Wow, dit is wel heel schandalig.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

DaShAgNL schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:14:
[...]

Valt het cadeau niet onder de verzamelnaam ‘korting’?

Tweede bullet onder art. 7
Wanneer je een stroom en/of gas contract hebt waarop je al een korting krijgt of wanneer je overstapt op een stroom en/of
gas contract met korting, of op het Modelcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaShAgNL
Adriaan71 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:17:
[...]

Gisteren vattenfall gesproken maar als je cadeau hebt krijg je die korting niet
Waarom heb ik het nu wel dan ? Ze heeft niks over kado gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

DaShAgNL schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:21:
[...]
Heb je de voucher van het cadeau al verzilverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:12
Inloggen bij United Consumers > Mijn Energie > Tarieven > Uw tarievenoverzicht voor [mijn adres] geldig tot 1 juli 2022.

Ik ben dus al enige tijd klant bij UC, anderhalf jaar nu. Voor nieuwe klanten rekenen ze een hoger tarief.

Wat ik zie is exact hetzelfde als bij Kubusje:

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaShAgNL
Superbeagle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:25:
[...]

Heb je de voucher van het cadeau al verzilverd?
Nee ben nog geen 3 maanden klant...

Ik vraag het wel even na, wordt vervolgd.

[ Voor 9% gewijzigd door DaShAgNL op 05-01-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 12:31
blackshelve schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:19:

[Afbeelding]
En als je dit 'aanbod' niet accepteert, ga je dan niet automatisch over naar variabele tarieven? Ik zit ook bij Engie en betaal tot 1 juli €1,07m3 en €0,22kWh all-in met mijn modelcontact met variabele tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaan71
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-11-2024
DaShAgNL schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Ik heb daar 2 contracten waarvan 1 met cadeau van 300€ en 3 jaar contract en ander contract is een kaart en daar kreeg ik wel 10% blijven beloning. Hij is wel gekoppeld aan de eerste contract e ook die conditie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackshelve
  • Laatst online: 01-09 15:33
R0181 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:32:
[...]

En als je dit 'aanbod' niet accepteert, ga je dan niet automatisch over naar variabele tarieven? Ik zit ook bij Engie en betaal tot 1 juli €1,07m3 en €0,22kWh all-in met mijn modelcontact met variabele tarieven.
Yes als ik niks doe dan ga ik over op variabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
blackshelve schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:41:
[...]
Als je dezelfde variabele tarieven krijgt die ik nu heb, zou ik dat doen, dan heb je tot juli zo'n beetje de voordeligste tarieven die er momenteel zijn en kan je in het voorjaar/zomer kijken om weer een vast contract te nemen, als de tarieven hopelijk dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
blackshelve schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:41:
[...]

En volgens mij behoud je dan de huidige tarieven die je eerder schetste. Ik heb nu een variabel contract met dezelfde prijzen (eerder vandaag een screenshot van gepost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:54
Ik heb al een (nog iets beter) contract, maar wellicht is een drie jaars contract bij BudgetEnergie via de Mediamarkt iets voor jullie.
Stroom 28.1 cent, gas 1.28 inclusief btw en belasting
Vaste kosten 5 euro per product per maand.
100 euro korting per jaar.
Opzeg vergoeding betalen ze voor je.

[ Voor 4% gewijzigd door wjvh op 05-01-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
R0181 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:48:
[...]

Als je dezelfde variabele tarieven krijgt die ik nu heb, zou ik dat doen, dan heb je tot juli zo'n beetje de voordeligste tarieven die er momenteel zijn en kan je in het voorjaar/zomer kijken om weer een vast contract te nemen, als de tarieven hopelijk dalen.
Alleen hoe weet je dit? De huidige variabele tarieven - als je nu een modelcontract zou aanschaffen - zijn een stuk hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

-Muncky- schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:20:
[...]

Wow, dit is wel heel schandalig.. ;(
Ik begrijp dat energiemaatschappijen gewoon een winstoogmerk hebben, maar zouden bepaalde partijen nu goedkoop ingekocht gas erg duur verkopen vanuit opportunisme, of hebben ze op het verkeerde moment gegokt/gehandeld? Je ziet zulke grote verschillen tussen partijen dat ik me afvraag of het daadwerkelijk schandalig is of ‘gewoon’ de situatie waar deze specifieke leverancier in zit? (Wat misschien wat zegt over de stabiliteit, nu exorbitant veel vragen betekent nood aan de man?)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Thysiej schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:05:
[...]
Alleen hoe weet je dit? De huidige variabele tarieven - als je nu een modelcontract zou aanschaffen - zijn een stuk hoger...
De tarieven die ik heb zijn voor bestaande klanten, ik had het geluk dat ik na het Welkom drama en de aanmelding begin november bij Engie, nu als een bestaande klant wordt gezien. Als je nu als nieuwe klant een variabel contract afsluit zijn de tarieven veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
Marcks schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:15:
[...]

Probeer ik momenteel ook, maar telefonische bereikbaarheid is bij al deze bedrijven dramatisch momenteel. Men voert echt een ontmoedigingsbeleid op modelcontracten, geloof ik. Hoe lang heb jij moeten aanhoren dat de wachttijd 'langer dan vijf minuten' is?
40 minuten :) Bij GC is het nog dramatischer. 5x een uur aan de lijn gezeten en uiterlijk niemand kunnen spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 22:20
Hier precies om 12:30 (openingstijd klantenservice PP) gebeld, en werd na iets meer dan 5 minuten geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ugchel schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Ik begrijp dat energiemaatschappijen gewoon een winstoogmerk hebben, maar zouden bepaalde partijen nu goedkoop ingekocht gas erg duur verkopen vanuit opportunisme, of hebben ze op het verkeerde moment gegokt/gehandeld? Je ziet zulke grote verschillen tussen partijen dat ik me afvraag of het daadwerkelijk schandalig is of ‘gewoon’ de situatie waar deze specifieke leverancier in zit? (Wat misschien wat zegt over de stabiliteit, nu exorbitant veel vragen betekent nood aan de man?)
Ik denk dat er genoeg partijen verkeerd gegokt hebben. Bijv.: https://www.bloomberg.com...to-commodities-volatility
“The reason for these additional financial instruments is the unprecedented price increases of -- in some cases -- several hundred percent within a few months”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
R0181 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:08:
[...]

De tarieven die ik heb zijn voor bestaande klanten, ik had het geluk dat ik na het Welkom drama en de aanmelding begin november bij Engie, nu als een bestaande klant wordt gezien. Als je nu als nieuwe klant een variabel contract afsluit zijn de tarieven veel hoger.
Oké, zijn jouw tarieven dan omhoog gegaan per 01-01-2022? Ik krijg 01-02 nog een nieuwe 'aanbieding' van Engie en dan loopt per 06-02 mijn 3 jarige contract af.
Als ik jou goed begrijp ga ik dan automatisch over naar een modelcontract voor 'bestaande' klanten, met dan relatief gunstige tarieven? Of begrijp ik het verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:04
Dit kreeg ik terug van Engie op mijn vraag wat de variabele tarieven zijn

Middels deze e-mail informeer ik je graag over de variabele tarieven die aannemelijk voor jou zullen gelden na afloop van jouw overeenkomst. Echter dien ik je hierbij te vermelden dat deze nog niet helemaal zijn vastgesteld en nog kunnen wijzigen. Naar verwachting zijn jouw variabele leveringstarieven dan zoals onderstaand.

Gas inclusief belastingen en btw € 2,75253
Gas exclusief belastingen en btw € 1,82510
Elektra leveringstarief normaal (Hoog) inclusief belastingen en btw € 0,77894
elektra leveringstarief normaal (Hoog) exclusief belastingen en btw € 0,57646
Elektra leveringstarief dal (Laag) inclusief belastingen en btw€ 0,59497
elektra leveringstarief dal (Laag) exclusief belastingen en btw € 0,42442
Elektra leveringstarief enkel inclusief belastingen en btw € 0,69252
elektra leveringstarief enkel exclusief belastingen en btw € 0,50504

Dit zijn totaal andere bedragen dan die ik hier voorbij hoor komen :(
Deze vraag heb ik vorige week gesteld via de chat. Vreemde was dat ze dit niet direct konden beantwoorden en het uiteindelijk per mail kreeg.

Zouden ze mensen ontmoedigen?
Dan doen ze eerst veel moeite om klanten binnen te halen maar ze jagen ze ook zo weer weg :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Reb87 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:37:

Dan kun je waarschijnlijk het beste voor het modelcontract van Powerpeers gaan. Helaas alleen telefonisch af te sluiten.

Gas: € 1,582099 per m³
Stroom: € 0,329716 per kWh
(Inclusief btw en alle heffingen; Powerpeers heeft te allen tijde het recht bovenstaande tarieven te wijzigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Thysiej schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:23:
[...]
Oké, zijn jouw tarieven dan omhoog gegaan per 01-01-2022? Ik krijg 01-02 nog een nieuwe 'aanbieding' van Engie en dan loopt per 06-02 mijn 3 jarige contract af.
Als ik jou goed begrijp ga ik dan automatisch over naar een modelcontract voor 'bestaande' klanten, met dan relatief gunstige tarieven? Of begrijp ik het verkeerd
Ik had in december nog de tarieven van 1-7-'21, stroom was ongeveer hetzelfde tarief en gas €0,82m3, op 1 januari kreeg ik de tarieven die ik hierboven vermelde. Normaal is het zo, dat als je uit je contract loopt, dat je dan overgaat naar variabele tarieven, maar of die hetzelfde zijn als dat ik nu heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
SpeedyDH schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:25:

Middels deze e-mail informeer ik je graag over de variabele tarieven die aannemelijk voor jou zullen gelden na afloop van jouw overeenkomst. Echter dien ik je hierbij te vermelden dat deze nog niet helemaal zijn vastgesteld en nog kunnen wijzigen. Naar verwachting zijn jouw variabele leveringstarieven dan zoals onderstaand.

Deze vraag heb ik vorige week gesteld via de chat. Vreemde was dat ze dit niet direct konden beantwoorden en het uiteindelijk per mail kreeg.

Dan doen ze eerst veel moeite om klanten binnen te halen maar ze jagen ze ook zo weer weg :(
Helaas totaal andere tarieven dan die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
SpeedyDH schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:25:

Ik vrees dat die mooie tarieven van @R0181 ook voor bestaande klanten niet meer te krijgen zijn als je vaste contract rond deze tijd overgaat in variabel. Maar voor de zekerheid kun je dat wellicht nog eens navragen. Ga je ze écht niet krijgen, dan is Powerpeers wellicht voor nu even de handigste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:04
Lijkt mij toch dat er maar 1 variabel tarief is, anders zou je een contract hebben…
Heeft iemand deze week nog de variabele tarieven nagevraagd bij Engie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 06:18
Poeh ik kreeg vanmorgen een mail van Vandebron dat mijn contract bijna over gaat in een variabel contract. Mijn tarief gaat omhoog van 170 euro naar 350 euro.

Ben nu uitgekomen bij vattenfall als 'goedkoopste' maar is alsnog vrij fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_JE
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:33
Remcooo87 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:17:
Hier precies om 12:30 (openingstijd klantenservice PP) gebeld, en werd na iets meer dan 5 minuten geholpen :)
Weet je toevallig ook wat het nieuwe terug levertarief is?

Zit nu ook nog bij PP en heb alleen maar stroom met +/- 2200kw aan terug levering per jaar. Als ik Eneco zo zie met 0,45 ct dan denk ik niet dat PP daar ook op gaat zitten? Nog tot 1 mei contract, maar denk dat overstappen per 1 feb. wel heel aantrekkelijk is.
Pagina: 1 ... 126 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4