Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 125 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.162.393 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikrubluk
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-09-2022
Powerpeers komt volgens mij vrij goedkoop voor de dag met een modelcontract.

Stroom 0.32
Gas 1.58

Elke maand op te zeggen.

Iemand iets goedkopere tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mikrubluk schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:16:
Powerpeers komt volgens mij vrij goedkoop voor de dag met een modelcontract.

Stroom 0.32
Gas 1.58

Elke maand op te zeggen.

Iemand iets goedkopere tegen gekomen?
Stroom 0.33

Let er wel op dat powerpeers maar 11c terugleververgoeding geeft op stroom waarbij andere vaak het levertarief rekenen. Vroeger was 11c natuurlijk netjes.

De variabele tarieven van powerpeers zijn nog lager dan het modelcontract, apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Viper® schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:19:
[...]

De variabele tarieven van powerpeers zijn nog lager dan het modelcontract, apart.
De variabele tarieven van Powerpeers zijn alleen beschikbaar voor bestaande klanten die uit hun vaste contracten lopen.

Het eveneens maandelijks opzegbare modelcontract is wel door iedereen af te sluiten:

Gas: € 1,582099 per m³
Stroom: € 0,329716 per kWh
(Inclusief btw en alle heffingen; Powerpeers heeft te allen tijde het recht bovenstaande tarieven te wijzigen)

[ Voor 30% gewijzigd door TexMex op 04-01-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos.1948
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-06-2023
dicksterk schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:06:

@algemeen: de opmerking: kan je zlf niet zoeken, dit staat al eerder in het topic, kost ongeveer even veel tidj om te typen als het geven van een constructief antworod. als je dan verwijst naar dat telkens dezelfde antwoorden p vragen teruglezen irritant is voor andere lezers.... deze onaardige reacties vind ik als lezer veel irritanter om te lezen. en dat wij nu dol zijn op het doorlezen van eindeloze topics, dat geldt logischerwijs niet voor iedereen.
Helemaal mee eens @dicksterk!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:57

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Cap schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Dat worden wel erg veel overzichten, dat moet dan ook weer voor enkeltarief én normaal/daltarief.
Simpel gedacht: het normaal- en daltarief geeft aan welk tarief geldt tijdens de dal- of normale uren. Een enkeltarief kan dus gewoon in beide kolommen worden ingevuld :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BB7--t2DHpWiVcED_RtSVlYZxQI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RnJPrbPF6836Y4zxCxt4Xb65.png?f=user_large

/edit:
Kleine update m.b.t. Powerpeers:
Energiecontract afsluiten (tijdelijk) niet mogelijk. Klopt dat?

Ja, dat klopt. De energiemarkt is in beweging, de prijzen zijn hoog en stijgen nog steeds. Daarom kunnen we nieuwe klanten op dit moment geen aantrekkelijk contract bieden. Houd onze website in de gaten, we hopen je binnenkort alsnog te verwelkomen als klant bij Powerpeers.

[ Voor 31% gewijzigd door Thijsmans op 04-01-2022 11:56 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Thijsmans schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Simpel gedacht: het normaal- en daltarief geeft aan welk tarief geldt tijdens de dal- of normale uren. Een enkeltarief kan dus gewoon in beide kolommen worden ingevuld :)

[Afbeelding]

/edit:
Kleine update m.b.t. Powerpeers:

[...]
Op de homepage staat nog gewoon dat het modelcontract er is.
Ook hier:https://www.powerpeers.nl/energietarieven-voorwaarden/
staat het nog gewoon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0djLyfMYFt6CN8QwCzTIYCLldXg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FNGO3FXbK48b566Hj71okOVC.png?f=fotoalbum_large
Klant worden bij Powerpeers?
De energieprijzen zijn ongekend hoog. Voor nieuwe klanten hebben wij op dit moment geen aanbieding voor vaste prijs contracten. Wel bieden we het modelcontract. Dit contract is maandelijks opzegbaar en bij iedere energieleverancier hetzelfde, alleen de tarieven verschillen. Met ons modelcontract krijg je 100% groene stroom en CO2-gecompenseerd gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 18:39

Ttje

"We shall never surrender"

Is het iemand anders ook opgevallen dat de prijzen (positief) anders zijn uitgevallen bij de 3 jaar Consumentenbond deal van GreenChoice?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FtFPLK2qcf4GRDygOrS_TQRoRkA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JlPmSKtzpeEbJeli6nmRKjo2.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1aGlYWp8PdsHWY3jFJQLU7X6OTQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JnBQK4FMc570I7ZTcYzf8wod.png?f=user_large

Stroom valt goedkoper uit en gas daarintegen iets duurder. Correct me if i'm wrong O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:28
Cap schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:44:
[...]

Overigens is UC ook weer lekker bezig op hun site.
Bij de energiepagina zie je een grote banner met 100 euro bonus!! en de uitnodiging je adres in te vullen met een veelzeggende knop "BEREKEN UW MAANDBEDRAG". Vervolgens moet je je hele verbruik, wel / geen zonnepanelen invullen, de gebruikelijke riedel dus.

En dan kom je op de volgende pagina. :X
[Afbeelding]

Dat had je meteen aan het begin kunnen vertellen UC, ipv te schermen met welkomstbonussen en te vragen je gegevens in te vullen. ;w
Dat is direct in strijd met de leveringsplicht:
U bent verplicht elektriciteit en gas te leveren aan iedereen die daarom vraagt. Uw klanten moeten daarop kunnen vertrouwen.
Je kan bij de ACM hierover een klacht indienen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RichieB
Ttje schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:03:
Is het iemand anders ook opgevallen dat de prijzen (positief) anders zijn uitgevallen bij de 3 jaar Consumentenbond deal van GreenChoice?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Stroom valt goedkoper uit en gas daarintegen iets duurder. Correct me if i'm wrong O-)
Je bedoelt dat de energiebelasting op stroom in 2022 6,9 cent minder is en op gas 2 cent hoger? Ja, dat is iedereen opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Thijsmans schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:45:
[...]

In dit topic zie ik een eerste vermelding in juni van vorig jaar. Ze zijn bij de ACM in elk geval niet bekend onder de naam MijnDomein.
Al eerder genoemd hier, het is een whitelabelproduct dat hetzelfde is als o.a. ANWB Energie, Zondergas, HVE, Energielokaal, etc en afkomstig van EnergyZero, die wel vermeld staat bij de ACM onder de vergunninghouders. Is ook duidelijk terug te vinden in de voorwaarden van MDE.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 04-01-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Thijsmans schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Het komt meestal wel in de buurt maar het enkeltarief is niet hetzelfde als het gemiddelde van normaal en dal. Meestal is enkel ietsje hoger dan dat gemiddelde. Dus dat is aanmodderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Viper® schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:02:
[...]

Op de homepage staat nog gewoon dat het modelcontract er is.
Ook hier:https://www.powerpeers.nl/energietarieven-voorwaarden/
staat het nog gewoon.
[Afbeelding]

[...]
Volgens mij omdat ze dat wettelijk verplicht zijn om aan te bieden. Ze hebben er alleen geen zin in dat je het afsluit, dus moet dat telefonisch. Maar als je belt gaan ze dan denk ik hun best doen om je er van weg te praten. Of de verkoopafdeling laat mensen nu gewoon zo lang mogelijk in de wacht staan, hopende dat ze afhaken. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Cap schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:22:
Het komt meestal wel in de buurt maar het enkeltarief is niet hetzelfde als het gemiddelde van normaal en dal. Meestal is enkel ietsje hoger dan dat gemiddelde. Dus dat is aanmodderen. :)
Door het enkeltarief in beide kolommen te vermelden, middel je niets uit. Je noteert gewoon exact welk tarief in een tijdslot wordt gerekend. Ik zie niet in waarom dat aanmodderen zou zijn.
Cap schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:26:
Volgens mij omdat ze dat wettelijk verplicht zijn om aan te bieden. Ze hebben er alleen geen zin in dat je het afsluit, dus moet dat telefonisch. Maar als je belt gaan ze dan denk ik hun best doen om je er van weg te praten. Of de verkoopafdeling laat mensen nu gewoon zo lang mogelijk in de wacht staan, hopende dat ze afhaken. :P
As we speak: "de wachttijd is langer dan vijf minuten"...

/update: 25 minuten (tot zover) is inderdaad langer dan vijf minuten :o
/update2: na 35 minuten is de wachttijd gedaald tot meer dan vier minuten :+

[ Voor 80% gewijzigd door Thijsmans op 04-01-2022 12:59 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
[...]

Ik had vanochtend bij Powerpeers nog een modelcontract afgesloten. Het is inderdaad lang wachten (45 minuten), maar de meneer aan de andere kant was erg vriendelijk en sloot zonder onnodige vragen een contract af. Bevestiging direct per mail binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robke15
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-08 22:17
RichieB schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:38:
[...]

Een tarief van €1,06 per m3 gas bij United Consumers? Wanneer heb je dat afgesloten? Die deal heb ik kennelijk gemist..

Edit: het waren deurverkopers van GreenChoice. Prijzen met de huidige belastingen zijn kennelijk €0,25 per kWh en €1,08 per m3 gas. Je hebt een contract afgesloten per 1 april 2022 (lees dat even na!). Tot die tijd blijf je dus klant bij United Consumers. Je zal bij hen moeten vragen wat de huidige tarieven zijn.
Ik heb in december een contract genomen van Greenchoice via deurverkopers idd, voor €1,06 per m3 die per 1 April in gaat.

Ik snap inderdaad dat ik bij mijn huidige leverancier blijf tot die tijd.

Ik snap je quote/nut niet goed van dit bericht..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:09
cnsmr schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:33:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar dit aanbod, is het een link die je kunt delen?
Is een verlengaanbod. Ik ben al klant bij budget.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gisteren CB-Flex afgesloten om daarna vanaf 01-04-2022 naar CB-1jr-vast te willen.
Aanmelding CB-Flex lukte, maar CB-1jr-vast aansluitend niet.
Telkens een foutmelding dat ik de klantenservice moest bellen.

Dagje gewacht, zelfde issue nog.
Belletje gewaagd en uiteindelijk moest ik CB-Flex nu annuleren om vervolgens het 1jr vast te kunnen afsluiten. Ze maken het niet makkelijk... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Thijsmans schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:26:
[...]

Door het enkeltarief in beide kolommen te vermelden, middel je niets uit. Je noteert gewoon exact welk tarief in een tijdslot wordt gerekend. Ik zie niet in waarom dat aanmodderen zou zijn.
Ik begrijp nu wat je bedoelt, op jouw manier gewoon aparte rijen voor enkel en dubbeltarief maken. Dat kan zeker goed in jouw opzet met de tarieven en het totaalbedrag.

Ik heb in mijn sheet echter meer kolommen ivm totaliseringen gas en elektra, die ik naast het totaalbedrag toch interessant vind om te zien. Enkel en dubbeltarief in 1 sheet betekent dus ook dat ik dus voor elk product 2 rijen moet maken. Dan staat enkel en dubbeltarief door elkaar in 1 sheet. Dan is 2 sheets imo toch wat onoverzichtelijker.

Sowieso is het qua totaalbedragen allemaal maar een benadering, want het vastrecht verschilt naar gelang aan welke netwerkbeheerder je vast zit en de toeslag per gasregio ook. Bovendien speelt natuurlijk het verbruik een grote rol wbt welke optie het meest voordelig uitvalt, en variëren vaak ook de welkomstbonussen afhankelijjk van het verbruik.

Dus het voor iedereen tonen van de juiste totaalbedragen in 1 sheet is toch een onmogelijke opgave, uiteindelijk zal iedereen het zelf voor zijn situatie moeten narekenen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakieman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-05 19:40
Cap schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:10:
[...]

Ik begrijp nu wat je bedoelt, dat kan zeker goed in jouw opzet met de tarieven en het totaalbedrag.

Ik heb in mijn sheet echter meer kolommen ivm totaliseringen gas en elektra, die ik naast het totaalbedrag toch interessant vind om te zien. Enkel en dubbeltarief in 1 sheet betekent ook dat ik dus voor elk product 2 rijen moet maken. Dan staat enkel en dubbeltarief door elkaar in 1 sheet. Dus dan is 2 sheets imo toch wat onoverzichtelijker.

Sowieso is het qua totaalbedragen allemaal maar een benadering, want het vastrecht verschilt naar gelang aan welke netwerkbeheerder je vast zit en de toeslag per gasregio ook. Bovendien speelt natuurlijk het verbruik een grote rol wbt welke optie het meest voordelig uitvalt, en variëren vaak ook de welkomstbonussen afhankelijjk van het verbruik.

Dus het voor iedereen tonen van de juiste totaalbedragen in 1 sheet is toch een onmogelijke opgave, uiteindelijk zal iedereen het zelf voor zijn situatie moeten narekenen. :P
Is het niet mogelijk om dit bestand online bij te houden? Dan kan iedereen het hier downloaden en vullen met eigen gebruik e.d. Dan kan dit misschien ook in de openingspost geplaatst worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

sjakieman schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:14:
[...]

Is het niet mogelijk om dit bestand online bij te houden? Dan kan iedereen het hier downloaden en vullen met eigen gebruik e.d. Dan kan dit misschien ook in de openingspost geplaatst worden.
Dat wordt dan op een of andere manier excel ontsluiten of een webinterface bouwen inc database. Of iets als Google Sheets en dan de juiste velden wijzigbaar maken.

Maar het blijft behelpen. Het is natuurlijk een sheet voor eigen gebruik die ik gedeeld heb. Je zit toch ook met die verschillende netbeerder tarieven en regiotoeslagen, die moet iedereen dan gaan invullen of kunnen selecteren.

Dan wordt het allemaal veel meer werk. Om nog maar te zwijgen over het steeds up to date houden van de tarieven en aanbiedingen. Het is niet voor niets dat er websites zijn die hiermee hun geld verdienen. :P

Maar goed er zijn vast mensen die hier een beter idee over hebben dan ik. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 04-01-2022 13:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Na drie kwartier wachten kan ik de laatste velden invullen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZmWqj7kYXpBRsb56h5NCGI3bE4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Kvj1XaXxYAL3RgIX3yVWKAM7.png?f=user_large

Aan het eind van de week wordt de rekenmodule van PowerPeers weer aangezet. Het is volgens de medewerker erg druk, hoewel ze van gaslicht.com af zijn en de rekenmodule hebben uitgezet. Mijn twee cent: ja, als je de automatische berekening eruit gooit, gaat men je bellen 8)7

* Thijsmans is zojuist overgestapt en het mag duidelijk zijn naar wie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Robke15 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:40:
[...]
Ik snap je quote/nut niet goed van dit bericht..?
Ik werd getriggerd door het scherpe tarief van €1,06 per m3 gas en waarom ik dat zelf niet heb afgesloten eind vorig jaar. Na wat zoeken kon ik die vraag zelf beantwoorden en heb ik mijn bericht geüpdatet met die info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
RichieB schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:39:
[...]

Ik werd getriggerd door het scherpe tarief van €1,06 per m3 gas en waarom ik dat zelf niet heb afgesloten eind vorig jaar. Na wat zoeken kon ik die vraag zelf beantwoorden en heb ik mijn bericht geüpdatet met die info.
Oke oke, snap hem.
Ja ik heb geluk gehad hoop ik!

Ik weet nu echt niet wat wijsheid is, en ga dus voor zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-08 20:08
Thijsmans schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:32:
Na drie kwartier wachten kan ik de laatste velden invullen :)

[Afbeelding]

Aan het eind van de week wordt de rekenmodule van PowerPeers weer aangezet. Het is volgens de medewerker erg druk, hoewel ze van gaslicht.com af zijn en de rekenmodule hebben uitgezet. Mijn twee cent: ja, als je de automatische berekening eruit gooit, gaat men je bellen 8)7

* Thijsmans is zojuist overgestapt en het mag duidelijk zijn naar wie
PowerPeers is wel héél erg veel goedkoper t.o.v. de goedkoopste mainstream leverancier (Vattenfall). Per kWh 10 cent goedkoper op enkeltarief en qua gas 40 cent per m3. Dat kan toch niet lang goed gaan? Die gaan vast hun variabele tarieven alweer snel verhogen (ook voor bestaande klanten). Denk je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ttje schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier ook sinds 1-1 over naar de GC/COBO deal. Mij valt het volgende op: GC lijkt niks te doen met de korting op de energiebelasting? Het maandbedrag (advies) is gelijk gebleven, terwijl dat is afgesloten voor het bekendmaken van de korting.

De rekentool op https://www.gaslicht.com/energie-informatie/energiebelasting zegt ook dat we ~500 euro minder betalen t.o.v. van vorig jaar. Ik heb daarom maar zelf het voorschot van stroom met 4 tientjes omlaag gedaan. Geen zin om GC als spaarbank te gaan gebruiken.

Nog meer mensen die dit is opgevallen of zie ik hier iets over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Tuvow schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:04:
[...]

PowerPeers is wel héél erg veel goedkoper t.o.v. de goedkoopste mainstream leverancier (Vattenfall). Per kWh 10 cent goedkoper op enkeltarief en qua gas 40 cent per m3. Dat kan toch niet lang goed gaan? Die gaan vast hun variabele tarieven alweer snel verhogen (ook voor bestaande klanten). Denk je niet?
Elke wintermaand met lagere tarieven is mooi meegenomen, en anders stap je weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Freakster86 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:07:
[...]

Hier ook sinds 1-1 over naar de GC/COBO deal. Mij valt het volgende op: GC lijkt niks te doen met de korting op de energiebelasting? Het maandbedrag (advies) is gelijk gebleven, terwijl dat is afgesloten voor het bekendmaken van de korting.

De rekentool op https://www.gaslicht.com/energie-informatie/energiebelasting zegt ook dat we ~500 euro minder betalen t.o.v. van vorig jaar. Ik heb daarom maar zelf het voorschot van stroom met 4 tientjes omlaag gedaan. Geen zin om GC als spaarbank te gaan gebruiken.

Maandbedrag is een voorschot en zegt niet zo heel veel over daadwerkelijke kosten. Bovendien kun je deze gewoon lager zetten. Persoonlijk zou ik m zo laag als ze toestaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 18:39

Ttje

"We shall never surrender"

Freakster86 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:07:
[...]

Daar is wel degelijk iets mee gedaan. Als jij kijkt naar mijn geposte afbeeldingen, zie je staan vermindering energiebelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 20:17
Ttje schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Daar is wel degelijk iets mee gedaan. Als jij kijkt naar mijn geposte afbeeldingen, zie je staan vermindering energiebelasting.
Klopt dit hoort als volgt te zijn... iig bij VF ;)

Vaste kosten.................................per dag.............per maand........per jaar
Vaste leveringskosten...................€ 0,196915........€ 5,99..............€ 71,87
Vermindering energiebelasting......€ -2,25965........€ -68,73...........€ -824,77
Netbeheerkosten (Coteq 3x25)......€ 0,657151.......€ 19,99.............€ 239,8

[ Voor 35% gewijzigd door skozaa op 04-01-2022 14:34 ]

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 31-08 07:05
Op dit moment verbruik ik 7000 kWh en zonnepanelen leveren zo'n 10300 kWh per jaar op, dus 3700 kWh wat ik teruglever. Ik heb energiemaatschappijen bekeken en kwam bij Eneco terecht, die wel 0,45845 euro per kWh vergoedt bij overcapaciteit.

Maakt de business case om de rest van het dak (zelf) verder vol te leggen wel rond. Kan nog veel bijleggen om 6500 kWh extra op te leveren. Dan ga ik 7000 verbruiken en 16800 opwekken, dan krijg ik 5000 euro dat jaar terug! Voorwaarden van Eneco bekeken, maar die hebben geen beperking van 10.000 max terugleveren per jaar oid. Mis ik iets??

Gas bij Eneco is 2,54 euro per m3 dus veel te hoog, die sluit ik bij budgetenergie af voor 1,96 per m3. En snel van het gas af, al is dat met die hele hoge terugleververgoeding nog steeds niet een ideale case.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Tuvow schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:04:
Het modelcontract is maandelijks opzegbaar, dus bij een prijsstijging is een overstap zo geregeld. Overigens grappig dat je Powerpeers tegen Vattenfall afzet: PP is een dochter van VF.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Edit 5 jan: voor het actuele document zie deze post. ;)

Oude bericht:

Update van mijn spreadsheet met een paar vd laatste Gaslicht.com aanbiedingen.

Let op:
- betreft tarieven nieuwe klanten en contracten, geen verlenging van bestaande klanten
- 1 overzicht voor enkeltarief en 1 overzicht voor normaal/daltarief
- nu een "gemiddeld" verbruik van 1100 m3 gas en 2500 kWh stroom gekozen (1000 normaal en 1500 dal bij dubbeltarief)
- welkomstbonus varieert vaak naar gelang het opgegeven verbruik
- levertarieven zijn kale tarieven, maar bedragen worden berekend mbv de bovenaan vermelde energiebelasting en ODE, alle tarieven en bedragen zijn inclusief btw
- tarieven obv gasregio 1, standaard 1-fase aansluiting en netbeheerder Liander
- totaalprijs stroom + gas in groen
- totaalprijs stroom-only is nu in oranje opgenomen als indicatie, maar dit is soms niet af te sluiten bij de leverancier
- zit er een fout in? zijn er tarieven verouderd? laat het me weten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxSbRZM1wmt2Mkc1K7dLheaEII8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/srFp3REAwoO2UIsowA4rNbqv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2uBooMVGprObTy6MDfPfux2vmNA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TZEmKYExBAZvpIEO8g2YTUG3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Cap op 05-01-2022 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-03 19:04
Cap schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:45:
Super man, dank je wel! Veel werk waar ik blij mee ben.

Voor de ex Fenor klanten: tarieven zijn bekend. Elektriciteit lijkt bij iedereen gelijk, gas wijkt af. Zie het Fenor topic. Elektriciteit is 42 cent normaal en 33 cent dal (exclusief alle heffingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeniVidiVinci
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-07-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwSry6Rscb5IDNYPztyWodpbQAk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SBOP1x5IvYEbLuZwC7mX6bpR.jpg?f=user_large

Gasprijs valt me erg mee, stroom is een verdubbeling van wat ik bij Fenor had.
:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Zijn dit tarieven voor ex-Fenor klanten?

Zijn die vast of variabel? En indien variabel, wanneer is de geplande wijzigingsdatum van het tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5496
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-03-2022
Via gezondverzekerd.nl bij Innova uitgekomen (3 jaar vast, ingang 01-04).
Kom hier een stuk voordelig uit dan op bij alle andere leveranciers, maar de reviews zijn niet al te best..
Zie ik hier nou iets over het hoofd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kcGODZ6HC3NUnknexdrLXXnhTX8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yjhHtvbJThNdJaIs35RxM5YH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-03 19:04
Cap schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:16:
Zijn dit tarieven voor ex-Fenor klanten?

Zijn die vast of variabel? En indien variabel, wanneer is de geplande wijzigingsdatum van het tarief?
Inderdaad, ex-Fenor. Variabel. Geen idee wanneer die gewijzigd kunnen worden, maandelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Gepland eens per half jaar denk ik dan (1 juli) en bij "onvoorziene marktomstandigheden" tussentijds. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

robin5496 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:27:
Kom hier een stuk voordelig uit dan op bij alle andere leveranciers, maar de reviews zijn niet al te best..
[Afbeelding]
Heb je ook een link? Ik kan deze deal niet vinden op hun site en met mijn woonplaats werkt het niet op gezondverz.
Hoe werkt dat uberhaupt, welke woonplaats ik ook invul, het werkt niet (den haag, zwolle, den bosch,zutpen, venlo. Allemaal nee)

[ Voor 9% gewijzigd door EWK op 04-01-2022 15:38 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
[...]

Toevallig is de wachttijd langer dan u van ons gewend bent haha

Net even via whatsapp gechecked, mijn contract loopt t/m vandaag, daarna krijg ik op 2 adressen het variabele tarief. Dus ik ga niks verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

[Afbeelding]
Als ik het probeer kom ik niet aan jouw prijzen of contract.

Welke stad, welk verbruik gas en stroom? Als ik het probeer in te vullen pakt ie een heleboel plaatsen niet.

Met Alkmaar lukt het en als ik dan 2500 kWh en 1100 m3 invul dan krijg ik dit aanbod voor Innova 4 jaar vast (dus geen 3 jaar), startdatum 1-4, tarieven all-in:

Groene stroom normaaltarief € 0,30990 per kWh
Groene stroom daltarief € 0,27624 per kWh
Vaste leveringskosten € 5,95 per maand

Gas € 1,30236 per m3

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 04-01-2022 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
henkebek schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:26:
[...]

Maandbedrag is een voorschot en zegt niet zo heel veel over daadwerkelijke kosten. Bovendien kun je deze gewoon lager zetten. Persoonlijk zou ik m zo laag als ze toestaan zetten.
Dat snap ik, en dat heb ik ook gelijk gedaan. Maar ik vind het vreemd dat GC dat niet op z'n minst meeneemt in de berekening. De korting staat vast en je gemiddelde verbruik ook. Als je het zelf dus niet aanpast betaal je sowieso honderden euro's teveel aan voorschot. GC de spaarbank.
Ttje schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Ze vermelden het alleen (en op een manier dat je 2x moet lezen). Je maandbedrag blijft hetzelfde, tenzij je het zelf gaat aanpassen. M.a.w. iedereen die de COBO deal heeft genomen moet dus zelf het naar beneden bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5496
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-03-2022
Cap schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:40:
[...]

Als ik het probeer kom ik niet aan jouw prijzen of contract.

Welke stad, welk verbruik gas en stroom? Als ik het probeer in te vullen pakt ie een heleboel plaatsen niet.

Met Alkmaar lukt het en als ik dan 2500 kWh en 1100 m3 invul dan krijg ik dit aanbod voor Innova 4 jaar vast (dus geen 3 jaar), startdatum 1-4, tarieven all-in:

Groene stroom normaaltarief € 0,30990 per kWh
Groene stroom daltarief € 0,27624 per kWh

Gas € 1,30236 per m3
Ik kom nu inderdaad ook niet meer op dezelfde prijzen uit, heb het 6 dagen geleden afgesloten en ziet er naar uit dat de tarieven nu weer zijn verhoogt. Gemeente Nijkerk en met het volgende verbruik:
Elektriciteit normaal 2.365 kWh
Elektriciteit dal 2.251 kWh
Gas 1.662 m3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mikrubluk
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-09-2022
Ex Fenor bekend

Oude situatie
Stroom 0.28 cent
Gas 0.97

Nieuwe situatie
Stroom dal 0.40
Normaal 0.50
Gas 1.16

Gas staat vast tot einde contract
Stroom is variabel (veranderd elke maand)

Gezien de huidige markt is de gas prijs heel erg goed. Stroom uiteraard een aardige prijs er op gekomen maar hopelijk gaat dit komende periode nog dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
De energiebelasting en ODE ontbreken in je tarieven.

Ik ben 5 jaar klant geweest bij innova en had geen klachten. Probleem met reviews is dat vnl. personen met klachten reviews aanmaken. YMMV

[ Voor 12% gewijzigd door pdukers op 04-01-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
pdukers schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:58:
[...]

De energiebelasting en ODE ontbreken in je tarieven.

Ik ben 5 jaar klant geweest bij innova en had geen klachten. Probleem met reviews is dat vnl. personen met klachten reviews aanmaken. YMMV
Enige issue is dat de solvabiliteit van Innova niet denderend is.
Risico op omvallen van Innova is daarmee theoretisch groter dan dat van bijvoorbeeld Essent. Je loopt dus iets meer risico...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Mikrubluk schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:51:
Ex Fenor bekend
[...]
Gezien de huidige markt is de gas prijs heel erg goed. Stroom uiteraard een aardige prijs er op gekomen maar hopelijk gaat dit komende periode nog dalen.
Ik zou overstappen voor elektriciteit (je kunt verschillende leveranciers hebben). Je betaalt nu 1,50 (normaal) respectievelijk 1,25 keer zoveel als bij Powerpeers (is 'ie weer :) ). Tenzij je zo weinig elektriciteit verbruikt dat je het drie euro hogere leveringstarief per maand niet terugverdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Plucky schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:02:
[...]

Enige issue is dat de solvabiliteit van Innova niet denderend is.
Risico op omvallen van Innova is daarmee theoretisch groter dan dat van bijvoorbeeld Essent. Je loopt dus iets meer risico...
Kan best zo zijn, maar behalve het risico moet je m.i. ook de eventuele gevolgen/schade realistisch bekijken.

Te veel betaalde voorschotten kun je makkelijk dmv storneren/MOI's terughalen en levert geen financiele schade op. Als ex-WE klant kan ik stellen dat enige schade die ik had is dat ik vanwege een onrustige markt met hogere tarieven geconfronteerd werd. Aangezien je nu al een contract afsluit in een onrustige markt zal het m.i. wel meevallen met de schade als je nog een keer moet overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:07

Jrz

––––––––––––

Ik begrijp er werkelijk waar niets meer van. (Naked energie)
Ik heb nog geen tarieven gekregen van dgb.
Grootste post voor mij is gas.

In het Fenor topic prijzen van 0.90/m3 voorbij komen, maar als ik dan bij budget ga kijken, kom ik uit op bijna het dubbele. Powerpeers kan ik me niet voor aanmelden, maar laat ook 0.90/m3 zien

De rest ligt dus allemaal tussen de 1.30 - 2+ per m3.
De vergelijkers heb je werkelijk niets aan op dit moment.

Hoe moeten de lage inkomens dit straks allemaal ophoesten? Die 200 euro van de overheid zal niet opschieten. Straks komen er een heleboel mensen in de schulden, staan straks op straat, en hun woningen zullen ook omgetoverd worden naar vrije sector. 8)7

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-09 19:17
Jrz schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:26:
Ik begrijp er werkelijk waar niets meer van. (Naked energie)
Ik heb nog geen tarieven gekregen van dgb.
Grootste post voor mij is gas.

In het Fenor topic prijzen van 0.90/m3 voorbij komen, maar als ik dan bij budget ga kijken, kom ik uit op bijna het dubbele. Powerpeers kan ik me niet voor aanmelden, maar laat ook 0.90/m3 zien

De rest ligt dus allemaal tussen de 1.30 - 2+ per m3.
De vergelijkers heb je werkelijk niets aan op dit moment.

Hoe moeten de lage inkomens dit straks allemaal ophoesten? Die 200 euro van de overheid zal niet opschieten. Straks komen er een heleboel mensen in de schulden, staan straks op straat, en hun woningen zullen ook omgetoverd worden naar vrije sector. 8)7
Ex klanten van Fenor die een vast contract hadden krijgen de oorspronkelijk afgesproken gasprijs + 18 cent bij de nieuwe leverancier Budget energie. Dus van deze bedragen kan je niet uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:14
Jrz schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:26:

En in de vrije sector is geld om van het gas af te gaan. Dus er wordt minder gas gebruikt, en vervolgens gaan energiemaatschappijen failliet. Dus ontslagen, en nog meer mensen op straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Plucky schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:08:
Gisteren CB-Flex afgesloten om daarna vanaf 01-04-2022 naar CB-1jr-vast te willen.
Aanmelding CB-Flex lukte, maar CB-1jr-vast aansluitend niet.
Telkens een foutmelding dat ik de klantenservice moest bellen.

Dagje gewacht, zelfde issue nog.
Belletje gewaagd en uiteindelijk moest ik CB-Flex nu annuleren om vervolgens het 1jr vast te kunnen afsluiten. Ze maken het niet makkelijk... :X
Had de klantenservice van CB hierover ook een mailtje gestuurd. Dit was het antwoord:
Beste Gingerbread,

Bedankt voor je e-mail.

Het is niet mogelijk om het aanbod van 1 april eerder van start te laten gaan, als je eerder een leverancier nodig hebt dan 1 april zou je voor ons flexibel contract kunnen kiezen.
Deze kunnen we wel vanaf 1-2-2022 laten starten, hierbij heb je een jaar lang een vast tarief, maar wel de mogelijkheid om maandelijks kosteloos op te zeggen.
Het is niet mogelijk om eerst een paar maanden het flexibele contract bij ons te hebben en daarna vanaf 1 april over te gaan op die tarieven.

Een andere mogelijkheid is om tijdelijk bij een andere leverancier een variabel contract af te sluiten en op 1 april over te gaan naar ons.

Heb je nog andere vragen of opmerkingen dan horen wij dit graag.
Voor nu wens ik je een mooie dag toe en vertrouw ik erop je voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

Amber
Klantenservice medewerker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Gingerbread schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:30:
[...]

Had de klantenservice van CB hierover ook een mailtje gestuurd. Dit was het antwoord:

[...]
Tsja, in elk geval hetzelfde antwoord. ;)
Nu dus geen CB-flex dus maar na afloop van het vaste contract maar even het variabele tarief van VDB aanhouden tot 1 april. Iets duurder maar dat overleven we die twee maanden wel met enkel stroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Anders gesteld, het vaste prijs aanbod geldt dus alleen voor nieuwe klanten.

Je kan in maart dus overstappen naar een ander maandelijks opzegbaar contract en de maand erop weer voor Coolblue vast kiezen. Mits de voorwaarden dat niet ondervangen door je niet dan al geen nieuwe klant meer te vinden. :P Je zit dan natuurlijk wel met het gedoe van vooraf betaalde voorschotbedragen die je weer terug moet krijgen van die 1-maand leverancier, kortom gedoe / opletten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
ik ben ook ex-naked energy klant. helaas ook overgenomen door dgb enerige. ik heb direct de klantenservice gebeld en te horen gekregen dat we de volgende variabele tarieven krijgen. helaas had de medewerkster ze alleen kaal, dus excl btw en excl belastingen e.d. ik weet dat de getallen hier ergens staan maar ik kan ze niet zo snel vinden sorry, misshcien kan iemadn ze even omrekenen voor de rest?
stroom piek: 0,58
stroom dal: 0,43
gas: 1,11
ik ben niet vrolijk. vooral niet omdat dgb in de welkomsmail de tariven nieteens genoemd heeft, en ook nergens aan heet laten blijken dat mesnen nu iets anders betalen dan bij naked energy. we krijgen een aanbod per post.
Ik lees alleen vage dinen over dgb, onder andere in het naked energy topic, is daar hier iets van bekend(door dgb eenzijdig opgezegde contracten lees ik)
dan nog iets specifiek over overstappen: ik wil dara zo snle mogeljk weg. ik las dat sommige welkom-energie klanne van eneco de kans kregen om voor de 30 dagen om waren weg te gaan. hoe krijg je zoies vor elkaar? dgb wil absoluut niet, 30 dagen zijn 30 dagen als wij u niet 30 dagen stroom leveren overtreden wij de wet, beweerde de medewerker van de klantenservice.... mooi verhaal maar daarvoor diende die wet niet. doorverbinden naar de beslissingsbevoegde afdeling kon ze niet: ze had hun agenda niet, kon niet zeggen wanneer ze bereikbaar waren we konden wel mailen. uiterard geen antworod op dezelfde dag. is er een maneir om een energieleverancier zo ver te krijgen dat hij je laat gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:57
Gingerbread schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:30:
[...]

[...]
Oef, wilde hetzelfde weg bewandelen. Flex tot eind maart en daarna de 1 jaar contract laten ingaan.
Daarom heb ik nog niets van de 1 jaar contract terug gezien, kennelijk.

In hun voorwaarden staan dat je de CB Flex elk moment kan opzeggen.

Ze spreken zichzelf tegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Fermion op 04-01-2022 17:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:37
Cap schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:45:

Let op:
- betreft tarieven nieuwe klanten en contracten, geen verlenging van bestaande klanten
- 1 overzicht voor enkeltarief en 1 overzicht voor normaal/daltarief
- nu een "gemiddeld" verbruik van 1100 m3 gas en 2500 kWh stroom gekozen (1000 normaal en 1500 dal bij dubbeltarief)
- levertarieven zijn kale tarieven, maar bedragen worden berekend mbv de bovenaan vermelde energiebelasting en ODE, alle tarieven en bedragen zijn inclusief btw
- totaalprijs stroom-only in oranje opgenomen als indicatie, maar dit is soms niet af te sluiten bij de leverancier

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie spreadsheet. _/-\o_ Zou je deze willen sharen via een link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Fermion schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:50:
[...]

Oef, wilde hetzelfde weg bewandelen. Flex tot eind maart en daarna de 1 jaar contract laten ingaan.

Wat is de tegenstelling? Je kan Flex op elk moment opzeggen maar dan volgt wel de administratieve opzegtermijn (in de voorwaarden staat 30 dagen). Die opzegtermijn is zo ongeveer standaard bij maandelijks opzegbare abonnementen.

En waarom je dan niet meteen naar de vast aanbieding kan: aanbiedingen zijn vaak specifiek voor nieuwe klanten of juist voor bestaande klanten, ook dat is niets nieuws.

Zowel het Flexibel aanbod als het 1 jaar vast aanbod dat ze nu op de site hebben is voor nieuwe klanten. En ze willen 1 nieuwe klant blijkbaar niet 2x het nieuwe klantenvoordeel geven. Vind je natuurlijk niet leuk maar is vrij gebruikelijk in sales.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 05-01-2022 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:14
dicksterk schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:47:
ik ben ook ex-naked energy klant. helaas ook overgenomen door dgb enerige. ik heb direct de klantenservice gebeld en te horen gekregen dat we de volgende variabele tarieven krijgen. helaas had de medewerkster ze alleen kaal, dus excl btw en excl belastingen e.d. ik weet dat de getallen hier ergens staan maar ik kan ze niet zo snel vinden sorry, misshcien kan iemadn ze even omrekenen voor de rest?
stroom piek: 0,58
stroom dal: 0,43
gas: 1,11
Als ik deze bedragen als levering ex btw beschouw kom ik (afgerond) op de volgende bedragen totaal.
piek stoom 78 cent
dal stroom 60 cent
gas 188 cent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos.1948
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-06-2023
dicksterk schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:47:

ik las dat sommige welkom-energie klanne van eneco de kans kregen om voor de 30 dagen om waren weg te gaan. hoe krijg je zoies vor elkaar? dgb wil absoluut niet, 30 dagen zijn 30 dagen als wij u niet 30 dagen stroom leveren overtreden wij de wet, beweerde de medewerker van de klantenservice.... mooi verhaal maar daarvoor diende die wet niet. doorverbinden naar de beslissingsbevoegde afdeling kon ze niet: ze had hun agenda niet, kon niet zeggen wanneer ze bereikbaar waren we konden wel mailen. uiterard geen antworod op dezelfde dag. is er een maneir om een energieleverancier zo ver te krijgen dat hij je laat gaan?
Op 8 november als ex-WE'er gewoon gebeld met Delta Energie en op 9 november is de levering door Delta (modelcontract) gewoon begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@jos.1948: het lastige is dat mijn nieuwe leverancier Mijn domein energie dat niet wil doen. die willen de 30 dagen alleen laten vallen bij dreigende afsluiting: anders krijgen zei een boete van de leverancier waar ze de klant te snle weghalen, zeiden ze. geen idee of dat waar is. meer mensen die dit net na de overstap naar een neieuwe leverancier(dus welkom enerige naar eneco en fenor naar budget-enerige bijvoorbeeld) wel voor elkar hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

De Coolblue / Servicehouse medewerker wist me te vertellen dat er in theorie dan wel opzegtermijnen bestaan maar dat bij een overstap de nieuwe leverancier de opzegging feitelijk pas 1 dag van tevoren aanmeldt bij de oude. Die kan dan dus helemaal niet zien wanneer je de overstap hebt aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:09
Ik heb een contract voor gas en stroom bij leverancier A.

Stel, ik wil nu alleen overstappen voor stroom naar leverancier B, en selecteer dat ik alleen stroom wil bij leverancier B. Zeggen ze dan netjes alleen het stroom contract op of wordt dan ook automatisch het gas contract opgezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:07
Vooruit schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:39:
[...]

Die losvat tarieven zien er inderdaad veel beter uit. Hoeveel tijd voor het einde kreeg je de mail?
Heb nu alleen een verlenging Aanbod voor een jaar. Heb nog 14 dagen CB te annuleren
Exact een maand voor einde contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
[...]

Het zit met name administratief wat lastig heb ik begrepen. Nu naar Flex switchen kan prima, maar dan kun je pas een nieuw contract (bijv 1jr-vast vanaf 01/04) afsluiten als de levering van Flex daadwerkelijk gestart is. Anders zien de systemen blijkbaar twee aanvragen voor een nieuw contract en dat schijnt moeilijk te zijn…

Het kan dus wel, mits je naar geduld hebt en met de huidige markt weet je niet of je er goed aan doet om een maand te wachten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

Eerst het modelcontract van Powerpeers afsluiten en dan vanaf 1 april over op Coolblue Vast is toch sowieso al goedkoper dan tot 1 april Coolblue Flex en daarna een jaar Coolblue Vast?

Coolblue Flex biedt natuurlijk iets meer zekerheid dan het modelcontract van Powerpeers, maar is qua tarieven verder niet enorm aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:30
Tarieven Budget Energie zijn binnen. Heb een elektra-only contract maar de tarieven zijn om te huilen. Maar goed dat ik naar Coolblue over ben gestapt.

Normaal: 0,50265 kWh
Dal: 0,40955 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pudding94
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-04-2023
Plucky schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:21:
[...]

Het zit met name administratief wat lastig heb ik begrepen. Nu naar Flex switchen kan prima, maar dan kun je pas een nieuw contract (bijv 1jr-vast vanaf 01/04) afsluiten als de levering van Flex daadwerkelijk gestart is. Anders zien de systemen blijkbaar twee aanvragen voor een nieuw contract en dat schijnt moeilijk te zijn…

Het kan dus wel, mits je naar geduld hebt en met de huidige markt weet je niet of je er goed aan doet om een maand te wachten…
Coolblue zegt dat dit niet kan....
Beste Pudding94

Bedankt voor jouw interesse in Coolblue Energie. Helaas is het niet mogelijk om een aanmelding voor een flexibel contract te doen wanneer je al een aanmelding voor ons april voorstel hebt gedaan. Beide opties zijn namelijk bij ons een jaarcontract, bij zowel het flexibele contract als de april actie leg je dus de tarieven voor een jaar vast. Het is dus niet hetzelfde als een variabel contract. Hierdoor is het niet mogelijk om eerst voor een flexibel contract te gaan en dan in april het lentevoordeel contract te activeren. Het is dus echt een keuze tussen twee contracten.

Wat met het flexibele contract wel mogelijk is, is eerder overstappen naar een andere energieleverancier, doordat bij dit contract de opzegtermijn slechts een maand is en je geen opzegboete krijgt als je het contractjaar niet afmaakt. Hierdoor ligt de prijs ook wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-08 15:19
Ik heb een 5j contract bij GC en krijg voor mijn 7000kWh jaarlijks overschot EUR 0.11/kWh terug. Dit is een beetje weinig vandaag de dag hoewel ik er in 2020 heel blij mee was. Ik kan het contract voor EUR125 opzeggen en overstappen naar Eneco die mij vandaag telefonisch EUR 0.58556/kWh voor een 1j contract geboden hebben.

Ik verbaas mij over de hoogte van dit tarief en vraag me af wat het business model van Eneco is om zoveel te bieden. Kan iemand mij dit uitleggen? Ik heb het hier met mijn zoon over gehad - die econoom is - en hem lukte het niet met een verklaring te komen.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:04
Morgen ga ik naar VattenFall over, gaat de omzetting klokslag om 0:00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Haha, een 5 jaar contract. Ik weet nog dat iedereen hier halvewege 2021 massaal Greenchoice ging bellen voor een contractverlenging om nog even van de 'hoge' teruglevertarief van €0,11 gebruik te maken...

Tijden veranderen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ben het formulier voor aanvragen van Coolblue flexibel aan het invullen maar de eerstvolgende startdatum is over 23 dagen (28 jan) waar de sleuteloverdracht voor mijn appartement op de 20ste is. Begrijp ik goed dat de periode hiertussen de netbeheerder sowieso stroom blijft leveren en dit verrekend wordt bij het opgeven v/d meterstand bij begin contract CB?

Het aanbod is beperkt (1 pers), vind via vergelijkers enkel partijen als INNOVA en Gewoon energie wat niet echt mijn voorkeur heeft maar dit 'voelt' ook gek aan, of is dit relatief normaal bij verhuizen (stap dus niet over oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
ik twijfel of ik het nou goed begrijp, onderstaande mail krijg ik van Eneco omdat mijn contract binnenkort afloopt. Hierbij staat dat dit inclusief overheidsheffingen is. Vervolgens staat ook toegelicht wat het bedrag voor belastingen en ODE is. Is dit voorstel dus inclusief ODE én belasting?

overal wordt belasting expliciet vermeld en hier opeens niet. Bovendien kom ik dan voordeliger uit dan diverse andere energieleveranciers, wat ik niet verwacht van Eneco :P Of hebben ze ook stiekem de korting verrekend?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FsF4dzDCYFOIkgXBeBMUBWO7cPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PNS2IfbJZgmKhSfmOoMpSf1P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaan71
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-11-2024
Had een aantal weken de 3 jaar contract van Vattenfall afgesloten voor een woning voor gas en elektra.
( Moest naar Eneco )

Omdat ik nu daar een contract nummer heb kon ik vandaag de zelfde conditie's krijgen voor mijn woning waar ik woon + nog extra 10% korting.

Dit is het resultaat. Gebruik netto 2800kWh en geen gas mee.

Wat neer komt op een maandbedrag van 12,00 per maand naar boven toe afgerond.

Dat was 1,5 jaar nog voor de Warmtepomp dik 200€ per maand met de toe geleden conditie's voor gas en elektra . Moet er niet aan denken wat ik daar nu voor betaald zou hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gKgwlPkVkbDpXniybZBi8r0Qhgw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wf5yVINedgP75h8TkCG1rkVK.png?f=fotoalbum_large

We gaan nog wat oude panelen uitwisselen waardoor ik nog meer ga opwekken. En kan er nog 2 extra kwijt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elcappucino
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07-2024
Beste Tweakers,

Nu ben ik helaas één van de vele die bij Fenor aangesloten was en daar waar ik de afgelopen weken het topic steevast heb gevolgd wil ik mijn vraag omtrent het huidig aanbod van BE met jullie bespreken. Aangezien het maandtarief van BE op 147€ is gezet, daar waar ik bij GC op 240€ zit.

Mijn verbruik van 2020 is geweest:
Geleverd stroom:
850 normaal
820 dal
Geleverd gas:
1020m3

Bij GC heb ik aangegeven 900 normaal/900dal en 1100 m3 gas, waar ik een maandtarief kreeg van 241€.

Nu heb ik een aanbod van BE gekregen waar ik het volgende heb ontvangen. Prijs incl btw is 147€.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1dZJDwI1dfuSWi5Xzjdxms9hHI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6FBwYP7sLGUYUIxWHA1oVspm.jpg?f=user_large

Is het aanbod van BE te mooi om waar te zijn? Ja, ik heb gelezen dat ik een variabel contract heb, maar 100€ per maand verschil met overige aanbieders is behoorlijk op jaarbasis. Zie ik iets over het hoofd of kan ik toch beter bij BE blijven en GC annuleren?

Ps. Woon nu voor de 2e jaar op mijzelf dus ben redelijk nieuw in het wereldje van gas/stroom berekeningen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-09 19:17
Elcappucino schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:35:
Beste Tweakers,

Nu ben ik helaas één van de vele die bij Fenor aangesloten was en daar waar ik de afgelopen weken het topic steevast heb gevolgd wil ik mijn vraag omtrent het huidig aanbod van BE met jullie bespreken. Aangezien het maandtarief van BE op 147€ is gezet, daar waar ik bij GC op 240€ zit.

Mijn verbruik van 2020 is geweest:
Geleverd stroom:
850 normaal
820 dal
Geleverd gas:
1020m3

Bij GC heb ik aangegeven 900 normaal/900dal en 1100 m3 gas, waar ik een maandtarief kreeg van 241€.

Nu heb ik een aanbod van BE gekregen waar ik het volgende heb ontvangen. Prijs incl btw is 147€.

[Afbeelding]

Is het aanbod van BE te mooi om waar te zijn? Ja, ik heb gelezen dat ik een variabel contract heb, maar 100€ per maand verschil met overige aanbieders is behoorlijk op jaarbasis. Zie ik iets over het hoofd of kan ik toch beter bij BE blijven en GC annuleren?

Ps. Woon nu voor de 2e jaar op mijzelf dus ben redelijk nieuw in het wereldje van gas/stroom berekeningen etc.
Vergelijk de prijzen van stroom en gas per Kwh en m3. En dan incl energiebelasting, opslag duurzame energie en de BtW. Eventueel nog het vastrecht van de leverancier. Dan zie je pas het verschil.
En bij BE geldt de gasprijs tot de datum van je vaste contract bij Fenor. Daarna gaat dit omhoog.

[ Voor 3% gewijzigd door robbies op 04-01-2022 20:42 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

cyberdyne schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:54:
[...]

Mooie spreadsheet. _/-\o_ Zou je deze willen sharen via een link?
Hier een google docs link inclusief de optie om te downloaden / aanpassen voor eigen gebruik.

Het is dan uiteraard wel out of my hands, dus ik ga geen assistentie verlenen op gedownloade en gewijzigde spreadsheets. ;)

Reageren / input leveren kan via de spreadsheet: rechtsboven op opmerkingen klikken (chat icoontje) of op een cel met rechtermuis toets en dan reageren kiezen.

Info spreadsheet:
- 1 tabblad voor enkeltarief en 1 tabblad voor normaal/daltarief
- totaalprijs stroom-only is nu in oranje opgenomen als indicatie, maar dit is soms niet af te sluiten bij de leverancier
- wil je een leverancier toevoegen? lever de tarieven, vastrecht en evt welkomstbonus aan :)
- tarieven e.d. aanleveren of andere input kan via de spreadsheet: rechtsboven op opmerkingen klikken (chat icoontje) of op een cel rechtermuis toets en dan reageren kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:57
Pudding94 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:37:
[...]

Coolblue zegt dat dit niet kan....

[...]
Als je een partner hebt, heeft jouw partner geen eigen achternaam? Dan laat je dat flex op jouw naam staan en zeg je het alvast op per 31 maart 2022. Laat dan je partner het ander contract per 1 april ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
VeniVidiVinci schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:15:
[Afbeelding]

Gasprijs valt me erg mee, stroom is een verdubbeling van wat ik bij Fenor had.
:-(
Ruilen? Mijn gastarief is €1,19756.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 21:22

Zenix

BOE!

Hebben jullie al een beter tarief gezien dan de bijna 46 cent voor de teruglevering bij Eneco? Ik kan nog niks beters vinden.

Mijn combinatie gaat dus worden
- Powerpeers variabel gas 1,366114
- Eneco stroom met 46 terugleververgoeding (zo'n 600kWh) overschot, tenzij de komende dagen nog iets beters langskomt.

Denk dat ik het niet veel beter kan treffen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-08 15:19
Zenix schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:14:
Hebben jullie al een beter tarief gezien dan de bijna 46 cent voor de teruglevering bij Eneco? Ik kan nog niks beters vinden.

Zie: cville in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier" voor een nog hoger tarief bij Eneco. Ik ben benieuwd of Eneco dit tarief morgen nogmaals bevestigd.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Plucky schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:13:
Heb het topic de afgelopen week een beetje gevolgd maar zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn contract bij Vandebron loopt 01-02-2022 af en ik gebruik geen gas, enkel stroom.
1300 piek, 1300 dal.

Vandebron kan/wil me nog niet zeggen welk variabel tarief ik moet gaan betalen na mijn contract.
....

Help… :)
Ter info voor als je nog geen mail hebt gehad, ik heb net een mail binnen voor stroom & gas per 29 januari bij vandebron.
Totaalprijs per kWh voor enkeltarief is € 0,43418, voor normaaltarief € 0,49589 en voor daltarief € 0,37820 (incl. BTW).

Kaal (incl. BTW). :
Enkeltarief kWh € 0,35276
Normaaltarief kWh € 0,41447
Daltarief kWh € 0,29678

Totaalprijs per m³ is € 1,84173 (incl. BTW).
Kaal: enkeltarief m³ € 1,25869 (incl. BTW).

Hoopte op wat lagere tarieven, heb alles niet erg goed bijgehouden maar hoopte dat ik de variable tarieven van nov/dec zou krijgen, maar blijkbaar niet. Dit weekend maar is kijken of er nog wat winst te behalen is ergens anders.

[ Voor 6% gewijzigd door Urithar op 04-01-2022 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
Net even gekeken, tarieven van united consumers zijn nu verhoogd naar €1,22 incl. Per m3 gas.

Valt me niks tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08 18:44
Zenix schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:14:

Mijn combinatie gaat dus worden
- Powerpeers variabel gas 1,366114
- Eneco stroom met 46 terugleververgoeding (zo'n 600kWh) overschot, tenzij de komende dagen nog iets beters langskomt.

Nice. Is Powerpeers gas € 1,366114 m3 all-in (inclusief belastingen etc.) en is dat het modelcontract dat anytime met vermoedelijk 30 dagen opzegtermijn opzegbaar is?

Ik kan namelijk via de site van Powerpeers niks aanvragen: https://www.powerpeers.nl/aanvragen krijg een 403 Forbidden error en in het modelcontract pdf staan geen prijzen (althans vanochtend stond er geen enkele prijs in de pdf).

[ Voor 15% gewijzigd door Sahara op 04-01-2022 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mussov
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-08 23:02
Cap schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:56:
[...]

Hier een google docs link inclusief de optie om te downloaden / aanpassen voor eigen gebruik.

Het is dan uiteraard wel out of my hands, dus ik ga geen assistentie verlenen op gedownloade en gewijzigde spreadsheets. ;)

Reageren / input leveren kan via de spreadsheet: rechtsboven op opmerkingen klikken (chat icoontje) of op een cel met rechtermuis toets en dan reageren kiezen.

Info spreadsheet:
- 1 tabblad voor enkeltarief en 1 tabblad voor normaal/daltarief
- wil je een leverancier toevoegen? lever de tarieven, vastrecht en evt welkomstbonus aan :)
- tarieven e.d. aanleveren of andere input kan via de spreadsheet: rechtsboven op opmerkingen klikken (chat icoontje) of op een cel rechtermuis toets en dan reageren kiezen.
Mooi overzicht. Maar klopt het enkel tarief van 0,248292 voor powerpeers wel? (ook voor nieuwe klanten). Op de site zie ik deze namelijk niet terug.

Edit: ik zie het nu wel staan. Alleen het dal/normaal tarief zie ik dan niet terug (bieden ze zo te zien ook niet aan, alleen enkel).

[ Voor 7% gewijzigd door mussov op 04-01-2022 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 21:22

Zenix

BOE!

Sahara schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:47:
[...]

Nice. Is Powerpeers gas € 1,366114 m3 all-in (inclusief belastingen etc.) en is dat het modelcontract dat anytime met vermoedelijk 30 dagen opzegtermijn opzegbaar is?
Nee is variabel. Ik heb nu vast contract bij Powerpeers tot 1 februari en ik blijf voor gas bij Powerpeers en ga voor stroom overstappen naar Eneco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@plucky: voor enkle stroom zou ik zeggen kijk eens bij frank energie of easy energy of mijn domein energie
bij mensen die gas gebruiken is(bij frank en easy energy) het irritant dat je in de winter een veel hoger maandbedrag hebt dan in de zomer, bij mijn domein is dit overigens niet zo. maar bij een geljikmaitg over het jaar verdeled stroomverbruik zijn alle 3 deze leveranciders een even goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
Cap schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:05:
De Coolblue / Servicehouse medewerker wist me te vertellen dat er in theorie dan wel opzegtermijnen bestaan maar dat bij een overstap de nieuwe leverancier de opzegging feitelijk pas 1 dag van tevoren aanmeldt bij de oude. Die kan dan dus helemaal niet zien wanneer je de overstap hebt aangevraagd.
Klopt, dit vertelde de dame van powerpeers mij vandaag ook. Ik kon per 15e dag laten leveren. De opzegtermijn van 30 dagen hoeft niet indien de leverancier het direct meldt bij de netbeheerder

Overigens had ik een aantal dagen geleden met CB flex hetzelfde verhaal vernomen en hier geplaatst, dat je niet van flex naar vast kan overstappen.

Ik laat mijn cb flex (gas 1.87) dus eerdaags weer annuleren en ga tijdelijk op modelcontract bij powerpeers want die is ook een stuk goedkoper (1.58 p/n3). Volgens de klantenservice gaan zij pas 1 april weer de tarieven aanpassen Daar vertrouw ik maar even op en daarna alsnog overstappen naar CB Vast of tegen die tijd een beter aanbod elders

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
Sahara schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:47:
[...]

Ik kan namelijk via de site van Powerpeers niks aanvragen: https://www.powerpeers.nl/aanvragen krijg een 403 Forbidden error en in het modelcontract pdf staan geen prijzen (althans vanochtend stond er geen enkele prijs in de pdf).
Dit zijn de tarieven voor variabel (bestaande klanten) en modelcontract (nieuwe klanten)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wobYM_UQZbBTchZoyRJtogCkvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kB17MXSg3Bsia51FuVHVpajA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

mussov schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:50:
[...]

Mooi overzicht. Maar klopt het enkel tarief van 0,248292 voor powerpeers wel? (ook voor nieuwe klanten). Op de site zie ik deze namelijk niet terug.

Edit: ik zie het nu wel staan. Alleen het dal/normaal tarief zie ik dan niet terug (bieden ze zo te zien ook niet aan, alleen enkel).
Exact. Alleen enkeltarief, normaal/dal doen ze niet aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-01 22:11
Als ex fenor klant wil ik overstappen naar een ander energieleverancier vanwege faillissement nu overname door Budgetenergie. Nu is mijn vraag; Ben ik dan verplicht dit te doen per herroepingsformulier of is een belletje genoeg naar BUDGETenergie?
Alvast bedankt allen

[ Voor 15% gewijzigd door Cmkl75 op 05-01-2022 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:06
Sorry alvast voor de simpele vraag, ik ben echt een energie overstapn00b.

Momenteel heb ik een Engie variabel contract en betaal €1,07 voor gas en voor stroom €0,24/€0,19 (hoog/dal).
We zitten te denken aan het plaatsen van veel zoonnepanelen en het terugleveringstarief bij Engie is €0,13.

Nu weet ik dat het teruglevertarief bij bv Eneco €0,45 en dus een stuk beter is als je veel opwekt ( wat ook de bedoeling is). Alleen de gasprijzen zijn wel schrikbarend hoog (€2,70).

Kan ik ook alleen een nieuw elektriciteitscontract bij Eneco afsluiten en mijn huidig gascontract bij Engie houden?

[ Voor 0% gewijzigd door _Uploader_ op 05-01-2022 08:47 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vetifuro
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-07 14:57
Ik had vanaf oktober een variabel contract bij energiedirect omdat mijn jaarcontract daar was afgelopen.
Op de valreep (met de google cache link) gebruik gemaakt van de Vattenfall deal en die gaat 7 januari in.
Deze nacht het bericht gekregen dat mijn energiedirect variabel contract 6 januari wordt stopgezet :)

Weet ik in ieder geval waar ik de komende 3 jaar aan toe ben, en met mijn behoorlijke gasverbruik is een eventuele overstapboete snel terugverdiend :)

Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:42
_Uploader_ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 07:40:

Momenteel heb ik een Engie variabel contract en betaal €1,07 voor gas en voor stroom €0,24/€0,19 (hoog/dal).
We zitten te denken aan het plaatsen van veel zoonnepanelen en het terugleveringstarief bij Engie is €0,13.

Nu weet ik dat het teruglevertarief bij bv Eneco €0,45 en dus een stuk beter is als je veel opwekt ( wat ook de bedoeling is). Alleen de gasprijzen zijn wel schrikbarend hoog (€2,70).

Kan ik ook alleen een nieuw electrischiteitscontract bij Eneco afsluiten en mijn huidig gascontract bij Engie houden?
Gelukkig is je vraag in dit topic al een paar keer beantwoord: ja, dat kan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:42
Cmkl75 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:07:
Als ex fenor klant wil ik overstappen naar een ander energieleverancier vanwege faillissement nu overname door Budgetenergie. Nu is mijn vraag; Ben ik dan verplicht dit te doen per herroepingsformulier of is een belletje genoeg naar BUDGETenergie?
Alvast bedankt allen
Herroepingsformulier is voor als je gebruik wilt maken van je wettelijke bedenktijd, dat is hier niet van toepassing. Je moet niet BudgetEnergie bellen maar je nieuwe leverancier, die kunnen je oude contract opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
Compuchip87 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:03:
[...]

Gelukkig is je vraag in dit topic al een paar keer beantwoord: ja, dat kan :D
Super, dank voor de bevestiging! Ik zag de vraag een keer eerder langskomen tijdens mijn zoektocht in dit topic, maar toen was er geen antwoord gegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.powerpeers.nl/energietarieven-voorwaarden

Dit modelcontract lijkt nu het goedkoopste met 33ct all incl.

Alleen telefonisch af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:04
_Uploader_ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 07:40:

Kan ik ook alleen een nieuw elektriciteitscontract bij Eneco afsluiten en mijn huidig gascontract bij Engie houden?
Weet je zeker dat dat je variabele tarieven zijn bij Engie? Ik krijg nl. veel hogere bedragen te horen (mijn contract loopt daar bijna af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 14:59
Verwachten jullie dat op 31 januari de tarieven nog steeds zo hoog staan? Ik wil namelijk graag de hoge teruglever tarieven van Eneco hebben maar kan pas overstappen vanaf 31 januari..

Wel een verleng aanbod bij Vandebron ontvangen met 29 ct per kWh teruglevering.. maar Eneco biedt 45 ct.

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
SpeedyDH schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:58:
[...]

Weet je zeker dat dat je variabele tarieven zijn bij Engie? Ik krijg nl. veel hogere bedragen te horen (mijn contract loopt daar bijna af).
De looptijd van mijn contract is t/m onbepaalde tijd. Of ik heb eerder een contract voor het leven afgesloten of het is nu variabel geworden nadat mijn eerder vast contract afgelopen is. Ik denk dat het de tweede optie is.

Over welke bedragen heb jij het?
Pagina: 1 ... 125 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4