Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.636 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
prijzen op ttf voor februari zijn vandaag gestegen van €65 naar €83

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
funk-e schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:19:
Op zich is het stijgen van de futures voor de korte termijn niet zo heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
ArcticWolf schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Op zich is het stijgen van de futures voor de korte termijn niet zo heel vreemd.
niet vreemd, maar ik lees hier veel verhalen van mensen die denken dat de gekte alweer voorbij is omdat de prijzen zo sterk zijn gedaald in de afgelopen dagen. Reken maar niet op een snelle stabilisatie.

Dit is ook de reden dat veel energiebedrijven nu niets kunnen aanbieden

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
funk-e schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:28:
[...]

niet vreemd, maar ik lees hier veel verhalen van mensen die denken dat de gekte alweer voorbij is omdat de prijzen zo sterk zijn gedaald in de afgelopen dagen. Reken maar niet op een snelle stabilisatie.

Dit is ook de reden dat veel energiebedrijven nu niets kunnen aanbieden
Denk ook dat dit nog wel even duurt. Europa wilt expliciet geen lange termijn contracten met de Russen aangaan en Rusland stuurt geen extra gas omdat het zich (op dit moment) enkel aan de lange termijn contracten houdt.
Tenzij Nord Stream 2 wordt goedgekeurd.

Maar ondertussen verkoopt Duitsland wel gas door naar Polen en Ukraine 8)7

Enkele grote energiemaatschappijen hebben wel lange termijncontracten met de Russen gesloten (dat mag dan weer wel), daarom hebben die voldoende gas voor hun klanten en ook voor een redelijke prijs.

Het is 1 vervelend politiek spel, er is in ieder geval gas genoeg :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-09 12:19
Mikrubluk schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:09:
[...]
Ik denk ook oprecht dat er wel een aardige aanbieding uitkomt. Ze hebben "ons" vrijwillig overgenomen. Bij de andere bedrijven die over de kop zijn gegaan konden ze niemand vinden en is het een verplichting geweest.
Eneco heeft de 90.000 Welkom Energie klanten ook vrijwillig overgenomen, ze hebben er zelfs voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-09 10:37
dennistd schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:57:
Begin december heb ik de 3 jaar Energiecadeau-deal van Vattenfall afgesloten. Die is op 1 januari ingegaan. Maar tot mijn verbazing zie ik nu in Mijn Vattenfall een aanbieding voor 'Blijven loont' met 10% korting op de stroomprijs (het 'variabele' deel), van 0,244166/kWh naar 0,227892/kWh. Zit daar nou een addertje onder het gras of is het gewoon een extra besparing?

Het verbruik klopt in elk geval niet: ik heb 5742kWh verbruik, 7100kWh teruglevering (schatting met extra panelen) en 1400m³ ingevuld bij de aanvraag, wat resulteerde in een voorschotbedrag van €110,00.

[Afbeelding]
Ik heb mij daar ook voor aangemeld. Je krijgt meteen 10% korting op het variabele stroom tarief. Er gelden wel voorwaarden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
cyberdyne schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:58:
[...]

Ik heb mij daar ook voor aangemeld. Je krijgt meteen 10% korting op het variabele stroom tarief. Er gelden wel voorwaarden.
Maar het aanzetten van die 'Blijven loont'-korting levert dus in de praktijk geen problemen op met het welkomstcadeau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
TexMex schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:01:
[...]

Maar het aanzetten van die 'Blijven loont'-korting levert dus in de praktijk geen problemen op met het welkomstcadeau?
https://www.vattenfall.nl/service/6services/blijven-loont/

https://www.vattenfall.nl...waarden-blijven-loont.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:34:
[...]
Het is 1 vervelend politiek spel, er is in ieder geval gas genoeg :F
Dat is nog maar de vraag als het goed en lang koud wordt en de buffers leegraken.

De capaciteit om gas op te pompen is niet voldoende om de consumptie op zeer koude dagen bij te houden. Vandaar dat er ook buffers zijn die in de lente/zomer gevuld zouden moeten worden. De buffers zijn afgelopen jaar aanzienlijk minder gevuld dan normaal omdat we het in Nederland niet logisch vinden om een strategische voorraad aan te houden (wel voor olie 8)7 ) Dat is oliedom blijkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjdjong
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-08 21:03
cyberdyne schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:58:
[...]

Kan iemand het aangeven indien het contract met VF CadeauXL is gekozen en daarnaast het ook gelukt is om Blijven Loont in te schakelen? Ik heb er vanochtend met de klantenservice over gebeld, maar die vertelde me dat het niet mogelijk is omdat ik het welkomstcadeau al krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan2388
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 11:23
TexMex schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:01:
[...]

Ik snap hier dus ook echt niets van. Ook ik krijg de optie in MijnVattenfall.

Wat heeft Vattenfall hier nu precies mee te winnen? Ik ben al 'vaste' klant geworden door een energiecontract van 3 jaar aan te gaan (de welbekende 3jr + XL cadeau per 1 januari).

Als ik dit vinkje zet krijgt ik dus 10% (of 5%) korting.... en verder wijzigt er niets...?
Waar is het addertje?
In die hierboven gelinkte voorwaarden vind ik geen addertje.

Er staat alleen wel korting op 'variabele leveringskosten'. Geldt de korting dan misschien niet op een vast contract? Nee, dat betekent het vastrecht. Domme opmerking.

[ Voor 3% gewijzigd door Stephan2388 op 03-01-2022 15:55 ]

Primum non nocere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:32
funk-e schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:19:
Ja en nu alweer terug naar €73, Hij komt tenslotte vorige week ook van €187,- , dus er valt niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

@Stephan2388 Ik zou hierover even bellen en de klantenservice om uitleg vragen. Wat zijn de contractuele / tariefs gevolgen voor de "blijven loont" keuze in de online omgeving? ;)

@TTF futures prijzen: ik vind het al meer dan zat om aan het einde van de dag een keer te kijken. Maar goed ik handel ook niet in die dingen dus ik hoef het niet te hebben van intraday buy/sell margins. :P

[ Voor 40% gewijzigd door Cap op 03-01-2022 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan2388
Cap schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:56:
@Stephan2388 Ik zou hierover even bellen en de klantenservice om uitleg vragen. Wat zijn de contractuele / tariefs gevolgen voor de "blijven loont" keuze in de online omgeving? ;)
Iets met slapende honden wakker maken, mooi niet.
Ik vraag hem wel aan, want er lijken echt geen contractuele of tariefgevolgen (behalve dat die omlaag gaan), dat is duidelijk te zien in de voorberekening die je voorgeschoteld krijgt in de aanvraag.

Ik zie het wel.
Als ze mijn welkomstcadeau dan terug trekken, dikke prima. Liever 5 of 10% korting dan een bol.com bon in mijn geval.

Edit: inmiddels netjes bevestiging gekregen. Bizar.

[ Voor 3% gewijzigd door Stephan2388 op 03-01-2022 16:03 ]

Primum non nocere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGJB1989
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21-11-2024
Stephan2388 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Iets met slapende honden wakker maken, mooi niet.
Ik vraag hem wel aan, want er lijken echt geen contractuele of tariefgevolgen (behalve dat die omlaag gaan), dat is duidelijk te zien in de voorberekening die je voorgeschoteld krijgt in de aanvraag.

Ik zie het wel.
Als ze mijn welkomstcadeau dan terug trekken, dikke prima. Liever 5 of 10% korting dan een bol.com bon in mijn geval.

Edit: inmiddels netjes bevestiging gekregen. Bizar.
Spaceone deelde 2 linkjes.
De onderste link is een bestand met voorwaarden.

Bij punt 7;

7. Het recht op korting vervalt in één van de volgendesituaties:
• Wanneer je bij ons geen contract meer hebt voor stroom én gas of stroom én stadswarmte
• Wanneer je een stroom en/of gas contract hebt waarop je al een korting krijgt of wanneer je overstapt op een stroom en/of
gas contract met korting, of op het Modelcontract.
• Wanneer je twee opeenvolgende termijnfacturen niet binnen debetalingstermijn betaalt.
• Wanneer je niet via automatische incasso betaalt. Het is wél mogelijk om een eventuele bijbetaling op de jaarafrekening
per acceptgiro te voldoen.
Vanaf het moment dat je niet meer aan één van de voorwaarden voldoet, vervalt de korting. Je betaalt dan het standaardtarief van je stroomcontract. Kortingen die al zijn verrekend op de eerder verstuurde jaarafrekeningen blijven uiteraard gelden.

Punt 2 van toepassing bij die Bol.com bon?
Een vraag, want ik twijfel ook.
Hou je ons op de hoogte?

Bron is
https://www.vattenfall.nl...waarden-blijven-loont.pdf

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:02

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Mijn elektra-only cheat-sheet voor vandaag. Constructieve feedback (leveranciers, vergelijkingswijze etc.) is welkom. Met dank aan Fenor zal ik namelijk nog wel wat overzichtjes maken... :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VfDJvzgZuerDBkFTLh6j4_zz-mk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pFNjCG2AMclGXnGQJe7a7PTh.png?f=user_large

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Thijsmans schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:32:
Mijn elektra-only cheat-sheet voor vandaag. Constructieve feedback (leveranciers, vergelijkingswijze etc.) is welkom. Met dank aan Fenor zal ik namelijk nog wel wat overzichtjes maken... :|

[Afbeelding]
Powerpeers wellicht? https://www.powerpeers.nl/energietarieven-voorwaarden

Met het modelcontract kom je uit op een stroomprijs van € 0,329716 per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 11:50
ENGIE had idd dit weekend foute informatie op de site staan, leuk aanbod voor 223.- p/m, maar dat grap gaat natuurlijk niet op...

Vergelijkingssites is nu ook allemaal waardeloos...

INNOVA
All-in tarief normaal (€) incl. btw € 0,55563
All-in tarief dal (€) incl. btw € 0,49375
All-in tarief gas (€) incl. btw € 1,96688

CoolBlue FLEX is idd erg goedkoop:
All-in tarief normaal (€) incl. btw € 0,4394599
All-in tarief dal (€) incl. btw € 0,3863409
All-in tarief gas (€) incl. btw € 1,8743142

Ik al dankzij deze thread dat Coolblue beter uitpakt qua stroom. Advies welkom.

[ Voor 21% gewijzigd door Fermion op 03-01-2022 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 15:07
pdukers schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Dat is nog maar de vraag als het goed en lang koud wordt en de buffers leegraken.

De capaciteit om gas op te pompen is niet voldoende om de consumptie op zeer koude dagen bij te houden. Vandaar dat er ook buffers zijn die in de lente/zomer gevuld zouden moeten worden. De buffers zijn afgelopen jaar aanzienlijk minder gevuld dan normaal omdat we het in Nederland niet logisch vinden om een strategische voorraad aan te houden (wel voor olie 8)7 ) Dat is oliedom blijkt nu.
Naar ik begrepen heb zijn de buffers gevuld naar normale normen. Alleen was dat altijd al laag omdat we zelf een boel gas hebben. Maar nu is het Groninger gasveld versneld gestopt. En dat is een probleem...
En aangezien die buffers niet door onze regering worden aangelegd maar door de leveranciers zelf... Fijne coördinatie zal ik maar zeggen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bscc
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2022

bscc

http://www.bscc.nl/

Misschien een beetje buiten topic ondanks ik door deze topic wel ben overgestrapt naar een modelcontract in november 2021.

Reken ik het nou goed uit? Betaal ik nog geen 8 cent per kWh allin?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXEhJaVFvi9wSNlaOLJhGZCP-7Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UmkNXZrbgLKaS3ObYlrFBkPe.png?f=fotoalbum_large

http://www.bscc.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-04 19:05
Mijn 3 jarig contract van Vattenfall ging 1 januari in. Omdat ik al een modelcontract bij Vattenfall had (na Welkom en Eneco) heb ik geen recht op het cadeautje maar wel op de lage prijzen. Waar ik natuurlijk heel blij mee ben.
In mijn Vattenfall staat de 10% blijven loont aanbieding. Alleen als ik het probeer aan te vragen krijg ik “er gaat wat mis” te zien.
Hebben meer mensen dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

TexMex schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:49:
[...]

Powerpeers wellicht? https://www.powerpeers.nl/energietarieven-voorwaarden

Met het modelcontract kom je uit op een stroomprijs van € 0,329716 per kWh.
Bedankt, toegevoegd in Excel voor een volgende meting. Want nu is een proefberekening kennelijk niet gewenst :)
403 Forbidden

nginx

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 13:42
bscc schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:57:
Misschien een beetje buiten topic ondanks ik door deze topic wel ben overgestrapt naar een modelcontract in november 2021.

[Afbeelding]
Je rekent in feite fout, maar de uiteindelijke kosten zijn idd zo hoog voor jou met die rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 15:07
bscc schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:57:

[Afbeelding]
Variabel gezien betaal je per kWh uiteraard ruim 26 cent.
Maar omdat je maar weinig gebruikt profiteer jij in 2022 optimaal van de verhoogde teruggave die nu ruim 800 euro is. Dus je totaalbedrag gedeeld door ruim 2600 kWh is inderdaad nog geen 8 cent.
Maar gebruik je maar 2000 kWh, dan wordt het meer per kWh. Vandaar dat de berekening op zich niet zo gemaakt mag worden vooraf maar de conclusie wel klopt (bij dit verbruik).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Laatst online: 01-09 19:17
Ypuh schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:04:
[...]

Klopt, ik reken met de tarieven exclusief ODE, energiebelasting, vastrecht etc.

Variabele leveringskosten 2021:
- 3.000 x € 0,068244 per kWh = €180
- 1.500 x € 0,230505 per m³ = €345

Wordt 2022:
- 3.000 x € 0,338098 per kWh = €1.014
- 1.500 x € 1,188220 per m³ = €1.782

Daar zit dus al een verschil van €2.271 ofwel een prijsstijging van ruim 500%. Dat de overheidsheffing op gas van €0,42 naar €0,54 gaat doet daar nog eens €180 bovenop.
Ik begrijp niks van je bovenstaande verhaal. Je vergelijkt vreemde bedragen van 2021 met herkenbare bedragen van 2022. In 2021 kost stroom echt geen 6 cent en gas geen 23 cent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Anunnaki schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:38:
[...]

Wat was je verbruik die maand als ik vragen mag. O-)
Beter laat dan nooit 😊:
246 m3 gas
391 kWh stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:03
robbies schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:34:
[...]

Ik begrijp niks van je bovenstaande verhaal. Je vergelijkt vreemde bedragen van 2021 met herkenbare bedragen van 2022. In 2021 kost stroom echt geen 6 cent en gas geen 23 cent.
Dit is mijn huidige energiecontract wat deze maand afloopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zj4GZhj-XXQ7UYnaTSZFtc2IyWY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MKcv6QtexoLw5sMqU6bxs3a2.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vL0RA3E-9KhhREUHfi1HXvwBGD0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EGZcjaE7fmJfPmbA9LaN5iVQ.png?f=fotoalbum_tile

Van de €0,77 die ik nu per m3 betaal is €0,54 energiebelasting. Het kale tarief is dus inderdaad €0,23 per m3 (en €0,06 per kWh). Inclusief BTW wel te verstaan. Dit wordt in de nieuwe situatie €0,25 en €1,18. De overige kosten zijn vastrecht, netbeheerkosten, energiebelasting en ODE. Die zijn allemaal redelijk stabiel en weinig prijsbepalend (op vastrecht na kunnen maatschappijen ook niet op concurreren).

Die extra vermindering energiebelasting is een sigaar uit eigen doos. De overheid heeft zowel de energiebelasting op gas verhoogd als dat ze 5x zoveel BTW pakken over de variabele leveringskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 19:01
Waar zien mensen die blijven loont korting in Mijn Vattenfal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 20:41
Stephan2388 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:58:
[
Ik zie het wel.
Als je met 2 cent korting wijzer wordt tov een bol.com bon van 200,- dan moet je wel een fors verbruik hebben.

Ik krijg ook de melding (3jr XL cadeau) dat ik het niet kan aanvragen omdat ik al een kado krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjdjong
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-08 21:03
boostie schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:04:
Waar zien mensen die blijven loont korting in Mijn Vattenfal?
Staat rechts in beeld als je op het Contract-tegeltje klikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-09 10:37
Stephan2388 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:48:
[...]

Ik snap hier dus ook echt niets van. Ook ik krijg de optie in MijnVattenfall.

Wat heeft Vattenfall hier nu precies mee te winnen? Ik ben al 'vaste' klant geworden door een energiecontract van 3 jaar aan te gaan (de welbekende 3jr + XL cadeau per 1 januari).

Als ik dit vinkje zet krijgt ik dus 10% (of 5%) korting.... en verder wijzigt er niets...?
Waar is het addertje?
In die hierboven gelinkte voorwaarden vind ik geen addertje.

Er staat alleen wel korting op 'variabele leveringskosten'. Geldt de korting dan misschien niet op een vast contract? Nee, dat betekent het vastrecht. Domme opmerking.
Het is een blijven loont korting. Als je niet blijft voor tenminste één heel jaar, krijg je die korting niet en moet je de korting bijbetalen op de eindrekening. Maar als je de korting niet aanvraagt, krijg je hem ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door cyberdyne op 03-01-2022 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:16
robbies schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:34:
[...]

. In 2021 kost stroom echt geen 6 cent en gas geen 23 cent.
In 2021 betaalde ik bij BudgetEnergie minder dan 6 cent voor stroom, en 20 cent voor gas.
Zonder belasting, en afgesloten eind 2020. Loopt tot eind jan, 2022.
Those where the days……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ja, Corona en een warme winters hebben wat dat betreft idd prettige gevolgen gehad. :)

Afbeeldingslocatie: https://www.eneco.nl/~/media/eneco-nl/contenthub-media/gasprijs-sinds-2015.jpg?la=nl-nl&mw=1100&hash=DCC3667DCF270D1D10C948BF79D84292

https://www.nu.nl/geldzak...inter-en-coronavirus.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vooruit
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 28-05 19:33
Heb het volgende geregeld hoop ik.

Huidig contract Oxio 1 jaar tot 3 feb
Gas 0,78845ct/m2
Stroom dal 0,20174
Stroom 0,21698

Nieuw Oxio Aanbod 1jaar
Gas 2,48493ct/m2
Stroom dal 0,50466
Stroom 0,62248

Dat gaan we dus niet doen.

Maar vanaf 4 februari coolblue flex
Gas 1,8714342ct/m2
Stroom dal 0,3863409
Stroom 0,4394599

Vervolgens vanaf 15 april 3 jaar mediamarkt ED
Gas 1,28226ct/m2
Stroom dal 0,26413
Stroom 0,29801

Verbruik:
2000 dal
1500 norm
Terug levering
1000 dal
1500 norm
Gas
1900.

Hopen dat dit allemaal goed komt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
voor de mensen die momenteel gebruik maken van bedrijven als mijn domein energie of frank:
je zou je kunnen inschrijven voor de beta op www.tibber.com
ze gaan alleen stroom leveren, dus voor gas zou je bij frank/mijn domein moeten blijven. maar de leveringskosten zijn maar 3,99 de de inkoopkosten maar 0,002 dus voor stroom zou dit, zodra ze gelanceerd worden, een voordeel zijn boven frank/mijn domein/easy energy. bovendine krijgen de eerste 1000 klantne nog een leuke gadget cadeau.
Ik heb me zelf ingeschreven, maar ik heb me ook ingeschreven op het maart-aanbod van www.hem.nl en voor het vrijblijvende aanbod van www.mega.nl
mega energie wordt in nederland van de grnd getild door 1 van de oprichters van de Nederlandse energiemaatschappij, dus ik verwacht daarvan vrij scherpe prijzen om zo snel mogeljk veel klanten te lokken. in een artikel in quote wordt 1 februari als startdatum genoemd maar ik gok dat dat wel maart/april kan worden met de huidige markt. maar denk ik wel handig om da ook te doen, dan rollen de eventueel leuke aanbiedingne gewoon je mailbox binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Vooruit schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:51:

Gas 1,8714342ct/m2
Stroom dal 0,3863409
Stroom 0,4394599

Gas 1,28226ct/m2
Stroom dal 0,26413
Stroom 0,29801
Dat zijn de prijzen waarmee ik kan leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Gas 1,28226ct/m2
Stroom dal 0,26413
Stroom 0,29801

Hoe goed ik ook mijn best doe, ik zie overal aanmeldknoppen, maar nergens tarieven? Geen eens een vage berekening voor maandvoorschotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 18:19
Ypuh schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:11:
[...]

Hoe goed ik ook mijn best doe, ik zie overal aanmeldknoppen, maar nergens tarieven? Geen eens een vage berekening voor maandvoorschotten.
Daar moet je meestal wel wat gegevens voor invullen zodat ze wat kunnen voor berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vooruit
Ypuh schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:11:
[...]

Blijkbaar krijg je nu bij mediamarkt ED geen aanbieding meer te zien. Ik was vorige week net op tijd.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:51:
[...]

Naar ik begrepen heb zijn de buffers gevuld naar normale normen. Alleen was dat altijd al laag omdat we zelf een boel gas hebben. Maar nu is het Groninger gasveld versneld gestopt. En dat is een probleem...
En aangezien die buffers niet door onze regering worden aangelegd maar door de leveranciers zelf... Fijne coördinatie zal ik maar zeggen.
Dit is het beste langere historische overzicht dat ik heb kunnen vinden: https://www.nrc.nl/nieuws...ende-gasreserves-a4060402

Dan zie je dat de vulgraad echt wel historisch laag is.

Het overzicht van Martien Visser geeft een goed beeld van de vulgraad door het jaar heen voor de afgelopen 4 jaar: https://twitter.com/BM_Vi...77196646756728834/photo/1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:22
Cap schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:38:
@Phoolie ik hoop maar dat je op de woorden van de klantenservice kan vertrouwen dan. Ik in eerste instantie afgaan op de voorwaarden in het contract en niet op de woorden van een enkele medewerker.

Ik weet natuurlijk niet wat voor contract(voorwaarden) je precies hebt maar ik hoop niet dat ze niet straks, mochten de prijzen toch hard stijgen, gebruik maken van een mogelijkheid die in de voorwaarden staat om bij "onvoorziene marktomstandigheden" tussentijds de prijs te wijzigen.

Die mondelinge toezeggingen van klantenservice / verkoop, ik heb het daar nooit zo op.Vaak spreken de verschillende medewerkers elkaar ook tegen. Ik zou minimaal nog een keer bellen zodat je weer een andere medewerker aan de lijn krijgt en deze vraag heel duidelijk stellen. Kijken of je weer hetzelfde antwoord krijgt en of het wel echt zeker is dat de prijs vast blijft of meer de "planning". ;)
Daarom doe ik dit soort dingen ook niet telefonisch, maar altijd op schrift. Dus via mail of (in dit geval) FB messenger. Dan heb je altijd iets om op terug te vallen. Voor mij is dat voldoende. Als energiedirect echt van plan was geweest om de prijs omhoog te gooien, was mijn gastarief nu ook boven de 2 euro geweest. Ik zal straks voor de zekerheid de voorwaarden nog eens doornemen of daar gekke dingen in staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbies
wjvh schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:31:
[...]

In 2021 betaalde ik bij BudgetEnergie minder dan 6 cent voor stroom, en 20 cent voor gas.
Zonder belasting, en afgesloten eind 2020. Loopt tot eind jan, 2022.
Those where the days……
De meeste tweakers rekenen hier met de variabele kosten voor gas en stroom INCLUSIEF de energiebelasting en de ODE. En dan ook nog incl. BTW. De rest (behalve het vastrecht van de energieleverancier) is voor de netbeheerder en is overal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dania1981
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-09-2024
Kan iemand iets zinnigs zeggen of ze denken dat een stabiele leverancier zoals Vattenfall de variable tarieven nog voor 1 juli omhoog gooit?

Ik heb nu variabel bij VF€1,25/m3, gezien de huidige markt niet heel verkeerd.

Heb nog paar dagen bedenktijd op hun 3 jarig contract voor €1,18 en twijfel echt wat nou wijsheid is.

Variabel aanhouden en over paar maanden overstappen als de prijzen dalen of toch voor zekerheid gaan... maar €1,18/m3 is eigenlijk natuurlijk nog steeds best wel hoog...

[ Voor 7% gewijzigd door Dania1981 op 03-01-2022 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:16

Gas 0,78845ct/m2
Stroom dal 0,20174
Stroom 0,21698

Nieuw Oxio Aanbod 1jaar
Gas 2,48493ct/m2
Stroom dal 0,50466
Stroom 0,62248

Gas 1,8714342ct/m2
Stroom dal 0,3863409
Stroom 0,4394599

Gas 1,28226ct/m2
Stroom dal 0,26413
Stroom 0,29801

Verbruik:
2000 dal
1500 norm
Terug levering
1000 dal
1500 norm
Gas
1900.

Dit is volgens mij een high risk plan. Je zegt in feite het CoolBlue contract op, voordat het is ingegaan.
Het zou best kunnen werken, maar ik zou het persoonlijk niet doen. Gewoon een gevoels kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

dicksterk schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:03:
voor de mensen die momenteel gebruik maken van bedrijven als mijn domein energie of frank:
je zou je kunnen inschrijven voor de beta op www.tibber.com
ze gaan alleen stroom leveren, dus voor gas zou je bij frank/mijn domein moeten blijven. maar de leveringskosten zijn maar 3,99 de de inkoopkosten maar 0,002 dus voor stroom zou dit, zodra ze gelanceerd worden, een voordeel zijn boven frank/mijn domein/easy energy. bovendine krijgen de eerste 1000 klantne nog een leuke gadget cadeau.
Interessant, weer een nieuwe speler.

Edit: wacht, tarieven al gevonden op deze pagina:

https://tibber.com/nl/energiecontract#lees-meer

€ 3,99 vastrecht
€ 0,002 kosten per kWh

Het staat er niet maar ik ga er maar even vanuit dat de bedragen beide inc. btw zijn.

Kijk ik naar mijn net ontvangen factuur voor januari 21 dan betaal ik als bestaande klant bij MDE nu:
  • € 3,50 vastrecht inc btw voor stroom, dus wat dat betreft is het voor mij niet goedkoper.
  • € 0,00847 oftewel 0,847 cent inc btw inkoopkosten. Dus wat variabele kosten betreft scheelt het 0,647 cent per kWh. Met mijn verbruik zou dat 70 cent goedkoper op maandbasis zijn dan bij MDE. Dat compenseert het hogere vastrecht dus net. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 03-01-2022 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:32

Gas 0,78845ct/m2
Stroom dal 0,20174
Stroom 0,21698

Nieuw Oxio Aanbod 1jaar
Gas 2,48493ct/m2
Stroom dal 0,50466
Stroom 0,62248

Gas 1,8714342ct/m2
Stroom dal 0,3863409
Stroom 0,4394599

Gas 1,28226ct/m2
Stroom dal 0,26413
Stroom 0,29801

Verbruik:
2000 dal
1500 norm
Terug levering
1000 dal
1500 norm
Gas
1900.

Als het goed is krijg je een mail van Oxxio wat je nieuwe tarieven worden. Dit is een losvast contract en veel goedkoper dan 1 jaar vast. Zie mijn overzicht die ik eerder heb gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vooruit
klopping schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:30:
[...]

Als het goed is krijg je een mail van Oxxio wat je nieuwe tarieven worden. Dit is een losvast contract en veel goedkoper dan 1 jaar vast. Zie mijn overzicht die ik eerder heb gedeeld.
Die losvat tarieven zien er inderdaad veel beter uit. Hoeveel tijd voor het einde kreeg je de mail?
Heb nu alleen een verlenging Aanbod voor een jaar. Heb nog 14 dagen CB te annuleren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
Dania1981 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:25:
Kan iemand iets zinnigs zeggen of ze denken dat een stabiele leverancier zoals Vattenfall de variable tarieven nog voor 1 juli omhoog gooit?

Heb nog paar dagen bedenktijd op hun 3 jarig contract voor €1,18 en twijfel echt wat nou wijsheid is.

Variabel aanhouden en over paar maanden overstappen als de prijzen dalen of toch voor zekerheid gaan... maar €1,18/m3 is eigenlijk natuurlijk nog steeds best wel hoog...
Ik zou die 3 jaar niet kwijtraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
robbies schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:20:
[...]

De meeste tweakers rekenen hier met de variabele kosten voor gas en stroom INCLUSIEF de energiebelasting en de ODE. En dan ook nog incl. BTW. De rest (behalve het vastrecht van de energieleverancier) is voor de netbeheerder en is overal hetzelfde.
Wie probeer je te overtuigen? Als de belastingen aangepast worden betaal je onder de streep een ander bedrag terwijl je contract gelijk blijft. Als je een nieuw contract afsluit (oud of nieuw) betaal je nog steeds dezelfde belastingen. Prijzen incl. belastingen vergelijken heeft alleen zin voor het lopende jaar, maar is niet iets waarin leveranciers zich kunnen onderscheiden.

Volgens mij begrijp je niet helemaal hoe een energiecontract in elkaar steekt.

[ Voor 16% gewijzigd door Ypuh op 03-01-2022 20:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:19
Iedereen hier betaalt gewoon belasting. Als je prijzen gaat roepen zonder belasting moet iedereen die weer terugrekenen. Bovendien is iedereen gewend aan de tarieven inclusief alles. Vroeger 20 cent per kWh/ 80 cent per m3 gas. Nu 30-50 cent per kWh/ €1,50 - €2 per m3 gas.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
RichieB schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:09:
Iedereen hier betaalt gewoon belasting. Als je prijzen gaat roepen zonder belasting moet iedereen die weer terugrekenen. Bovendien is iedereen gewend aan de tarieven inclusief alles. Vroeger 20 cent per kWh/ 80 cent per m3 gas. Nu 30-50 cent per kWh/ €1,50 - €2 per m3 gas.
Doordat de overheid dit jaar de energiebelasting op elektriciteit verlaagd heeft met €0.069 per kWh, krijg je nogal een vertekend beeld. De €0.35 per kWh van nu is daarmee niet slechts 50% duurder dan de €0.23 die je vorig jaar betaalde, maar ruim 300% (€0.07 excl. in 2021 vs €0.29 excl. in 2022).

Voor wie vorig jaar een 3 jarig contract afgesloten heeft, is diegene nu voordeliger uit i.v.m. het (tijdelijke) belastingvoordeel. Voor wie denkt 'maar' €0.12 meer te betalen dit jaar, kan volgend jaar wel eens bedrogen uitkomen als dat fiscale voordeeltje weer komt te vervallen en een 3-jarig contract afgesloten heeft tegen deze woekertarieven.

Dat belastingvoordeel is overigens een sigaar uit eigen doos. Ze 'geven' je 7ct korting, maar vangen vervolgens (€0.29-€0.07) * 21% = 4.5ct extra btw. en de belasting op aardgas is met 3ct verhoogd.

[ Voor 18% gewijzigd door Ypuh op 03-01-2022 20:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Laatst online: 21-09 19:10

Superbeagle

Always smile

Dania1981 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:25:

Laat dat nou precies de crux zijn. Als ik in mijn glazen bol kijk kan ik de wazige getallen van de tarieven per 1 juli net niet zien.
Jammer, anders was ik nu stinkend rijk geweest. :'(

Alle gekheid op een stokje. De tarieven van alle contracten met vaste variabele tarieven zijn nu hoog omdat de inkooptarieven van een paar maanden terug hoog waren. De verwachting is dat de langetermijn tarieven, niet de dagprijzen, tot zeker halverwege 2022 hoog zullen blijven. (Nord Stream 2 dicht, kerncentrales dicht of stuk, geen Gronings gas buffer, etc). Als je die redenering volgt is de kans groot dat de tarieven per 1 juli nog steeds hoog zullen zijn. Hoe hoog? Joost mag het weten.

Kortom, ik zou lekker bij je VF 3-jaars blijven, afhankelijk van jouw verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Ypuh eens hoor, eigenlijk zou iedereen juist prijzen zonder belastingen en btw moeten plaatsen, juist omdat die opslagen:

a. voor iedereen hetzelfde zijn (dus je kan ze wat dat betreft juist net zo goed weglaten)
b. per jaar kunnen veranderen, iets waar we nu met de jaarovergang duidelijk last van hebben (stroom minder belast tov vorig jaar, gas iets meer)

In het vergelijken van tarieven onderling zijn dus juist die zuivere kale prijzen handig.

Maar helaas is dat voor de meesten te moeilijk. Je mag al blij zijn als mensen niet met maandbedragen komen aanzetten (veranderde heffingskorting :X), maar met (all-in) levertarieven. Dus dan toch maar all-in tarieven.

@all In ieder geval elke keer erbij zetten inc./ex. welke componenten het tarief is (energiebelasting, ODE, btw). :Y d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 03-01-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 12:29
Ik volg je onderzoek met interesse, goed bezig iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dania1981
  • Laatst online: 22-09-2024
Superbeagle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:17:
[...]

Laat dat nou precies de crux zijn. Als ik in mijn glazen bol kijk kan ik de wazige getallen van de tarieven per 1 juli net niet zien.
Jammer, anders was ik nu stinkend rijk geweest. :'(

Alle gekheid op een stokje. De tarieven van alle contracten met vaste variabele tarieven zijn nu hoog omdat de inkooptarieven van een paar maanden terug hoog waren. De verwachting is dat de langetermijn tarieven, niet de dagprijzen, tot zeker halverwege 2022 hoog zullen blijven. (Nord Stream 2 dicht, kerncentrales dicht of stuk, geen Gronings gas buffer, etc). Als je die redenering volgt is de kans groot dat de tarieven per 1 juli nog steeds hoog zullen zijn. Hoe hoog? Joost mag het weten.

Ja msn is dat wel het beste idd. In elk geval bedankt voor je meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

[Afbeelding]
Naast het tarief de andere onderscheidende component, vastrecht, er ook in een kolom bij vermelden?
Per jaar of per maand.

En even vermelden of de tarieven inc of ex energiebelasting, ODE en btw zijn. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisbos
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Superbeagle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:17:
[...]

Hoe bedoel je dat precies, afhankelijk van het gebruik? Ik zit in precies dezelfde situatie en heb nu inderdaad de neiging om de 3 jaar vast te houden. Mijn verbruik is ongeveer 1800 kWh en 1000 M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brny
  • Laatst online: 22-09 10:06
robvdheijden schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:40:
[...]

Hier ook hetzelfde bij united consumers.
Ik heb hier al meerdere keren contact over gehad en ze geven aan dat dit waarschijnlijk pas rond half januari bekent word.
Op twitter melden ze vandaag dat het binnen een week bekend is.
https://twitter.com/unite...tatus/1478040483070939141

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• egkunst
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-06 11:43
Met al deze tarieven zouden we bijna een online Excel bij moeten houden met alle huidige tarieven die door een aantal mensen bijgehouden kan worden. Rekent een stuk makkelijker en iedereen kan zien waar hij/zij het goedkoopste uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan2388
rick-1975 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:04:
[...]

Als je met 2 cent korting wijzer wordt tov een bol.com bon van 200,- dan moet je wel een fors verbruik hebben.

Ik krijg ook de melding (3jr XL cadeau) dat ik het niet kan aanvragen omdat ik al een kado krijg.
Jazeker. Elektrische auto, verwarmd zwembad, sfeerhaard waar vrouwlief dol op is en een mwah-HR-ketel in matig geïsoleerd huis; >5000e per jaar aan stroom en gas. Dus dan is 5% het zelfs al waard; zeker als je over 3 jaren gaat rekenen.

Toch blijft het raar dat anderen, zoals jij, direct te zien krijgen dat je het niet kan aanvragen ivm het cadeau. We hebben van dezelfde actie gebruik gemaakt.
Heb jij het cadeau misschien al geaccepteerd o.i.d.? Ik meen gelezen te hebben dat ik na 3 maanden pas een link zou krijgen voor het cadeau (en die heb ik dus ook nog niet gehad / gebruikt).
Is dat het misschien?

Primum non nocere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:34
Weet iemand hoe het zit met verhuizing en je contract? Kan dat doorgaans onder dezelfde voorwaarden doorgaan? Wij hebben nog 2 jaar een vrij gunstig contract bij greenchoice. De klantenservice is niet heel duidelijk, en ik wil ze niet op ideeen brengen. ;)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
egkunst schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:42:
Met al deze tarieven zouden we bijna een online Excel bij moeten houden met alle huidige tarieven die door een aantal mensen bijgehouden kan worden. Rekent een stuk makkelijker en iedereen kan zien waar hij/zij het goedkoopste uit is.
Idd, want op Indenpender kan je ook niet vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 20:41
Stephan2388 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:56:
[...]

Jazeker. Elektrische auto, verwarmd zwembad, sfeerhaard waar vrouwlief dol op is en een mwah-HR-ketel in matig geïsoleerd huis; >5000e per jaar aan stroom en gas. Dus dan is 5% het zelfs al waard; zeker als je over 3 jaren gaat rekenen.

Toch blijft het raar dat anderen, zoals jij, direct te zien krijgen dat je het niet kan aanvragen ivm het cadeau. We hebben van dezelfde actie gebruik gemaakt.
Heb jij het cadeau misschien al geaccepteerd o.i.d.? Ik meen gelezen te hebben dat ik na 3 maanden pas een link zou krijgen voor het cadeau (en die heb ik dus ook nog niet gehad / gebruikt).
Is dat het misschien?
zeker vreemd, bij mij is het contract ook 1 jan in gegaan, kado pas na 3 maanden, dus zou geen verschil moeten zijn met jou.

Of het is alleen voor groot verbruikers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

dennisbos schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:39:
[...]
Hoe bedoel je dat precies, afhankelijk van het gebruik? Ik zit in precies dezelfde situatie en heb nu inderdaad de neiging om de 3 jaar vast te houden. Mijn verbruik is ongeveer 1800 kWh en 1000 M3.
Je hebt als het goed is alles netjes in Excel gezet om te vergelijken met 1 of 2 andere aanbieders. Afhankelijk van jouw verbruik kun je dan, rekening houden met de teruggave cadeau (€50/product) en opzegvergoeding (€50, 75, 100, 125/product), uitrekenen bij welk tarief en wanneer het rendabel het is om over te stappen.

Simpel gezegd, de tarieven moeten heel veel zakken per 1 juli om het kiezen voor een variabel contract tov het VF-3 jaars te rechtvaardigen. En alle seinen staan op rood wat betreft dat heel veel zakken.

Imho is een andere overweging aantrekkelijker, namelijk tussen VF-3 jaars en een variabele dagtarief (MijnDomein, Frankenergie, etc). Immers, mensen met zo’n contract hadden in heel 2021 een gewogen gemiddeld gastarief van rond de €1,15 all-in afhankelijk van hun verbruik. Dus zelfs in het jaar met het absolute dagrecord van €2,05/m³(incl btw, excl overige kosten) op 23-12-2021. Die €1,15 is dus fractioneel lager dan het tarief van €1,18 van het VF-3 jaars wat je dus 3 jaar lang kiest om te betalen. De kans dat er dit jaar weer zulke hoge dagtarieven zullen zijn lijkt mij niet zo groot door de dempende werking van LNG-tankers enerzijds en omdat de oorzaken incidenteel van aard zijn. Het is niet het geval dat de gasbronnen ineens uitgeput zijn. Dus hoewel resultaten uit het verleden geen garanties zijn voor de toekomst gok ik dat de dagtarieven over heel 2022 gezien lager zullen zijn dan €1,15 en dus automatisch lager dan het VF-3 jaars van €1,18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brewer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 12:31
ArcticWolf schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:17:
[...]

Vreemd? Ze hebben nog geen verlengingsvoorstel gedaan?
Ja blijkbaar wel, maar tussen de spam terecht gekomen O-)

"
Wij hebben jou op 10 december een mailtje gestuurd met wat jouw variabele tarieven gaan worden zodra jouw contract afloopt, ik zie dat hier nog wel de energiebelastingen van vorig jaar op staan, ik zal je even de totaaltarieven sturen met de energiebelastingen van 2022.

Stroom normaal: €0.32386 per Kwh
Stroom dal: €0.26797 per Kwh

Gas: €1.45695 per m3
"

dat valt gelukkig nog wel mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

inquestos schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:01:
Weet iemand hoe het zit met verhuizing en je contract? Kan dat doorgaans onder dezelfde voorwaarden doorgaan? Wij hebben nog 2 jaar een vrij gunstig contract bij greenchoice. De klantenservice is niet heel duidelijk, en ik wil ze niet op ideeen brengen. ;)
Een contract staat op naam, dus als die persoon gaat verhuizen, verhuist het contract mee.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

inquestos schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:01:
Dezelfde voorwaarden wel, alleen jouw maandelijkse voorschot zal logischerwijs wijzigen.
Greenchoice berekent jouw nieuwe termijnbedrag aan de hand van het verbruik van de vorige bewoner. Ook jouw huidige verbruik wordt in deze berekening meegenomen. Uiteraard sta je zoals altijd vrij om zelf jouw termijnbedrag aan te passen, wanneer je denkt dat het voorgestelde termijnbedrag te hoog of te laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chally70
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-03-2022
Lennnn schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:14:
Sinds december een modelcontract bij Oxxio afgesloten.

Gas stond toen op iets van 0,87. Vanaf januari zijn ze verhoogd naar 1,72.

Als ik in de app naar het verbruik van december kijk, dan hebben ze daar ook 1,72 voor gerekend. Lijkt me niet echt fair. Iemand meer hier last van? Scheelt toch honderden euro's en voor mij was dat ook juist de reden om over te stappen.
Hier precies hetzelfde. Ik heb ze een mail gestuurd en ga morgen even bellen. Je kunt toch niet met terugwerkende kracht je tarief aan gaan lopen passen. Gelukkig heb ik de afgesproken tarieven in een contract staan maar ik vertrouw niks meer bij die lui.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik heb even wat tarieven in een excel sheet geknald en totaalprijzen uitgerekend voor 1 verbruik.
Dit verbruik is voor 1000 m3 gas en 1500 kWh stroom maar kan ik natuurlijk wijzigen.
De verschillende tarieven / vastrechten per product staan in de rode cijfers.
Helemaal rechts staat het jaarbedrag en maandbedrag.
De leveranciers staan op oplopend maandbedrag gesorteerd.

Eerste afbeelding is met enkeltarief stroom, tweede afbeelding is met normaal / daltarief stroom.
ik zou evt ook op levertarieven kunnen sorteren maar dan worden het meerdere afbeeldingen: gas, stroom enkel, stroom normaal, stroom dal.

Uiteraard wijzigen prijzen ook regelmatig dus indien je dit opmerkt dan graag ook melden.
Zie je een fout, dan ook graag melden. :)
Mochten jullie er nog een leverancier / product bijgezet willen hebben dan graag het volgende aanleveren, alles liefst inc btw (indien ex btw dit erbij vermelden):
- leverancier, naam product
- gastarief kaal inc regiotoeslag regio 1 + evt. inkoopkosten (indien incl energiebel. / ODE dit vermelden)
- stroomtarief kaal enkel en/of normaal/dal (indien incl energiebel. / ODE dit vermelden)
- vastrecht gas (vaste leveringskosten) per jaar, maand of dag
- vastrecht stroom (vaste leveringskosten) per jaar, maand of dag
- welkomstbonus indien van toepassing
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVikYVPTRjNKnMovpNi9XPblSaA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p7qCiNGantSz1KObBGlDo0Kw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmXPNGkdOiYSIDTyAa286OYqgBU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cLQNiU2WLqmYh4tHl5RSE6n8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 86% gewijzigd door Cap op 03-01-2022 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fermion
Bizarre energie prijzen... tijden....
En voor ontdekken van de goedkoopste prijzen is Tweakers nu je vriend :)

Mijn huidig contract loopt af per 17-01-2022 (alle prijzen incl belastingen etc):
ENGIE:
Gas € 0,83513
Elektriciteit € 0,16007 normaal
Elektriciteit € 0,14128 dal

Belde ze vandaag wat de nieuwe tarieven waren voor 1 jaar, ik heb hartelijk bedankt voor hun aanbod. Kennelijk staat het water aan hun lippen.
Gas: 2,75
E-n: 0,66
E-d: 0,49

Ik neem voor de overbruggende periode CoolBlue Flex:
Gas: 1,8743142
E-n: 0,4394599
E-d: 0,3863409

CoolBlue 1 jaar per 1 April
Gas: 1,4081012
E-n: 0,3662549
E-d: 0,3179759

Ondertussen de komende dagen mijn ogen openhouden.
Maar mocht er een significante daling komen, dan betaal ik de boete wel, alleen nog geen idee wat ze zijn bij CB.

[ Voor 4% gewijzigd door Fermion op 04-01-2022 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 13:22
Chally70 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:50:
[...]

Hier precies hetzelfde. Ik heb ze een mail gestuurd en ga morgen even bellen. Je kunt toch niet met terugwerkende kracht je tarief aan gaan lopen passen. Gelukkig heb ik de afgesproken tarieven in een contract staan maar ik vertrouw niks meer bij die lui.
Via de chat heb ik ze gesproken. Het is een slordigheid in de app. Ze gaan gewoon de afgesproken tarieven hanteren. Dus t/m december betaal je voor gas 0,87.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 12:29
Cap schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:02:
Ik heb even wat tarieven in een excel sheet geknald en totaalprijzen uitgerekend voor 1 verbruik.
Dit verbruik is voor 1000 m3 gas en 1500 kWh
Lekker bezig! Kan je ook een overzicht maken met alleen maar stroom? Denk dat er ook best nog wat zijn met alleen elektriciteit (zoals ik ;-)), dat kijkt en vergelijkt dan net wat makkelijker. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:05
Vanaf Maart kan ik weer overstappen. De komende 3 maanden heb ik goedkopere stroom dan ooit, namelijk 15 en 16 cent per kWh. Hiervoor zat ik op 22 en 23 cent. Nu kan ik bij BudgetEnergie verlengen voor 1 jaar vast. 46 en 41 cent, gas is €2/m3. En een bonus van €300 aan het einde van de looptijd. Goedkoper ben ik nu nog niet tegen gekomen. Dat komt door de bonus. Anders is Coolblue 1jaar vast wel redelijk goedkoop. Door de energiebelasting die terug wordt gegeven komt het er op neer dat ik voor rond de €35 per maand energie heb.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
Fermion schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:10:

Mijn huidig contract loopt af per 17-01-2022 (alle prijzen incl belastingen etc):
ENGIE:
Gas € 0,83513

Belde ze vandaag wat de nieuwe tarieven waren voor 1 jaar, ik heb hartelijk bedankt voor hun aanbod. Kennelijk staat het water aan hun lippen.

Maar mocht er een significante daling komen, dan betaal ik de boete wel, alleen nog geen idee wat ze zijn bij CB.
Exact hetzelfde, behalve dat ik niet de CB vast neem maar per 1 april of 1 mei een aantal maanden MijnDomein ga doen met hopelijke lagere dagprijzen en tzt betere jaarcontracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:42

GVR

Fermion schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:10:

ENGIE:
Gas € 0,83513

Tja, ben je dan ook niet gewoon te laat met verlengen? Als je dat in november had geregeld had je betere tarieven gehad. Heel de energie-gekte loopt al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
  • Laatst online: 13-01 22:11
Beste mensen,
Heeft iemand ervaring met mijndomein energie?

Hoor de naam voor het eerst :?

Probeer eerst zelf zulke dingen te vinden, voor je het vraagt aub.

[ Voor 52% gewijzigd door tweakduke op 04-01-2022 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 13:43
Is het normaal dat united consumers zijn tarieven nog steeds niet heeft aangepast? Ik zit tot april aan hun vast en bij hun heerst een doodse stilte.

Ik hoop dat hun variabele prijzen niet bekend worden tijdens afrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:20
Robke15 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:11:
Is het normaal dat united consumers zijn tarieven nog steeds niet heeft aangepast? Ik zit tot april aan hun vast en bij hun heerst een doodse stilte.

Ik hoop dat hun variabele prijzen niet bekend worden tijdens afrekening.
Waar maak je je druk om? Je zit tot april nog op je vaste tarieven dus je hebt nog alle tijd om over te stappen. En ze zijn verplicht om voordat de nieuwe tarieven ingaan deze kenbaar te maken. Kan natuurlijk niet zo zijn dat ze achteraf met tarieven komen.

[ Voor 13% gewijzigd door jongetje op 04-01-2022 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
jongetje schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:13:
[...]

Waar maak je je druk om? Je zit tot april nog op je vaste tarieven dus je hebt nog alle tijd om over te stappen.
Nee variabele tarieven, anders zou ik me inderdaad niet drukmaken jongetje. :P

In April gaat mijn nieuwe contract pas in. Dan ga ik van €0.86 naar €1.06. tussentijds ???

Inderdaad, ik vind het een beetje gek dat ze dus nog niks bekend maken. Op mijn account bij mijn tarieven staat ook beschreven dat 1 Januari mijn tarieven gewijzigd zouden worden, maar dat staat er nog altijd.

[ Voor 26% gewijzigd door Robke15 op 04-01-2022 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
Robke15 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:15:
[...]

Nee variabele tarieven, anders zou ik me inderdaad niet drukmaken jongetje. :P

In April gaat mijn nieuwe contract pas in. Dan ga ik van €0.86 naar €1.06. tussentijds ???

Inderdaad, ik vind het een beetje gek dat ze dus nog niks bekend maken. Op mijn account bij mijn tarieven staat ook beschreven dat 1 Januari mijn tarieven gewijzigd zouden worden, maar dat staat er nog altijd.
Wordt binnen een week bekend gemaakt staat op Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
Tony023 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:21:
[...]

Wordt binnen een week bekend gemaakt staat op Twitter
Oke, gek dat het wel op dat twitter zooi staat, maar niet bij hun nieuwsberichten.

Wou ze bijna gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:14
OneTimer schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 07:28:
Nu kan ik bij BudgetEnergie verlengen voor 1 jaar vast. 46 en 41 cent, gas is €2/m3. En een bonus van €300 aan het einde van de looptijd.
Ik ben wel benieuwd naar dit aanbod, is het een link die je kunt delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Cmkl75 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:44:
Beste mensen,
Heeft iemand ervaring met mijndomein energie?

Hoor de naam voor het eerst :?
Je zal hier toch echt even moeten zoeken hoor, sorry, maar dit slaat echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
SidewalkSuper schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:33:
[...]

Je zal hier toch echt even moeten zoeken hoor, sorry, maar dit slaat echt nergens op.
Nou ja, wilde alleen weten of dat hun lang bestaan en hun ervaringen met leverancier

[ Voor 6% gewijzigd door Cmkl75 op 04-01-2022 09:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geelof
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-01-2023
Superbeagle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:34:
[...]

Je hebt als het goed is alles netjes in Excel gezet om te vergelijken met 1 of 2 andere aanbieders. Afhankelijk van jouw verbruik kun je dan, rekening houden met de teruggave cadeau (€50/product) en opzegvergoeding (€50, 75, 100, 125/product), uitrekenen bij welk tarief en wanneer het rendabel het is om over te stappen.

Simpel gezegd, de tarieven moeten heel veel zakken per 1 juli om het kiezen voor een variabel contract tov het VF-3 jaars te rechtvaardigen. En alle seinen staan op rood wat betreft dat heel veel zakken.

Imho is een andere overweging aantrekkelijker, namelijk tussen VF-3 jaars en een variabele dagtarief (MijnDomein, Frankenergie, etc). Immers, mensen met zo’n contract hadden in heel 2021 een gewogen gemiddeld gastarief van rond de €1,15 all-in afhankelijk van hun verbruik. Dus zelfs in het jaar met het absolute dagrecord van €2,05/m³(incl btw, excl overige kosten) op 23-12-2021. Die €1,15 is dus fractioneel lager dan het tarief van €1,18 van het VF-3 jaars wat je dus 3 jaar lang kiest om te betalen. De kans dat er dit jaar weer zulke hoge dagtarieven zullen zijn lijkt mij niet zo groot door de dempende werking van LNG-tankers enerzijds en omdat de oorzaken incidenteel van aard zijn. Het is niet het geval dat de gasbronnen ineens uitgeput zijn. Dus hoewel resultaten uit het verleden geen garanties zijn voor de toekomst gok ik dat de dagtarieven over heel 2022 gezien lager zullen zijn dan €1,15 en dus automatisch lager dan het VF-3 jaars van €1,18.
Dat is mooi voer voor analisten :)

De spreiding in het genoemde tarief van € 1,15 is enorm. De eerste 5 maanden van 2021 waren de tarieven rond "normaal". De uitgangspositie voor 2022 is nu wel degelijk anders en de tarieven zijn flink hoger als je kijkt naar de vergelijkende periode 2021. Daarnaast betaal je wanneer je afneemt bij dit soort partijen, we zitten nog midden in de "gascrisis" en nu zijn de maanden waarin we veel gas verbruiken. Ik vraag me af of je dan onder de € 1,15 gemiddeld uitkomt. Dan moet vanaf het voorjaar alles weer genormaliseerd zijn en blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:44

Zenix

BOE!

cnsmr schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:33:
[...]

Bij Gaslicht krijg je 400 euro welkomstbonus bij Budget Energie en 3 maanden Canaal Digitaal
Moet je wel 3500kWh invullen en 1500m3 gas. Ik zou wel even de tarieven controleren.

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 04-01-2022 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Cmkl75 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:35:
[...]

Nou ja, wilde alleen weten of dat hun lang bestaan en hun ervaringen met leverancier
In dit topic zie ik een eerste vermelding in juni van vorig jaar. Ze zijn bij de ACM in elk geval niet bekend onder de naam MijnDomein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelof
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-01-2023
cnsmr schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:33:
[...]

Bij welke leverancier zit je nu en wat is je tarief? Kan je variabel blijven tot het voorjaar?

Ik zou het even in Excel zetten en met je verbruik berekenen of de € 400,- welkomstbonus niet een sigaar is uit eigen doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Cmkl75 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:35:
[...]

Exact dit staat een aantal keer uitgebreid vermeld in bijv dit, maar ook andere topics, zoals je had kunnen vinden als je had gezocht. Je kan je toch voorstellen dat als iedereen bijv alleen de laatste 2 pagina's leest en zijn antwoord niet vindt dat dit voor niemand productief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47

spartacusNLD

This is Sparta!!

Mijn contract bij Greenchoice loopt op 4-4-22 af. Mijn prijzen nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efluMrWIy0O3KYQqjB0tLqp-9eA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RN3OgBOhQAWVEDu6IctEMTt1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KeHg1_USZvTZi-URYnjJ3hnPBig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NSz1IaX2ETHEnU32Cc7U5d0j.jpg?f=fotoalbum_large

Coolblue aanbod:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0eXxhLBXPXg9Ssye0eU_1U9cMjs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y3IzW7kEZHzrzF5wroygQGSH.jpg?f=user_large

Mijn voorschot berekening bij Greenchoice was vorig jaar 90 euro, dit jaar 52 euro. Nu zou ik bij coolblue 150 euro per maand aan voorschot moeten gaan betalen. :o

Als ik bij gaslicht.com kijk zie ik prijzen rond de 200 euro. :'( Ik had bij het afsluiten van dit contract ook voor ongeveer de zelfde prijzen 5 jaar bij Eneco kunnen zitten.. echt spijt dat ik dat toen niet gedaan heb.. :/

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 04-01-2022 10:04 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikrubluk
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik ben nog steeds ik afwachting van het aanbod Budget Energie (ex Fenor). Als die niet naar tevredenheid is wordt het denk ik CoolBlue. Die heeft wel een scherp tarief in deze tijd voor 1.40 m3 voor gas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cmkl75
SidewalkSuper schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:54:
[...]

Exact dit staat een aantal keer uitgebreid vermeld in bijv dit, maar ook andere topics, zoals je had kunnen vinden als je had gezocht. Je kan je toch voorstellen dat als iedereen bijv alleen de laatste 2 pagina's leest en zijn antwoord niet vindt dat dit voor niemand productief is.
Gelijk heeft U :) ik dacht is misschien onbekend
Maar goed ik ga alles teruglezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:20
spartacusNLD schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:03:
Mijn contract bij Greenchoice loopt op 4-4-22 af.

[...]

( Ik had bij het afsluiten van dit contract ook voor ongeveer de zelfde prijzen 5 jaar bij Eneco kunnen zitten.. echt spijt dat ik dat toen niet gedaan heb.. :/
Ik zou tot eind februari - 1 maart wachten om iets af te sluiten. De tarieven zijn nu zo enorm instabiel (en hoog) dat als je kunt wachten dat aan te raden is.

En als ik een glazenbol had, dan had ik 12 jaar geleden bitcoins gemined of twintig jaar geleden aandelen Apple gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-09 15:00
Variabel bij Delta is stroom enkel tarief 28.2 ct piek 30.4 ct dal 25.8 ct. Gasprijs is 1.342 euro per m3. Leveringskosten 2 euro per maand.(voor het eerste half jaar). Nu weet ik niet of deze tarieven voor vaste klanten is maar op de site staan de variabele tarieven ieder geval niet. Nog even voor de Powerpeers klanten: de terug lever vergoeding is tot 5000 kWh 11ct en boven de 5000 kWh maar 5ct. Tis wel magertjes die 11 ct en 5 ct....

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:19
Robke15 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:15:
[...]
[...]
Een tarief van €1,06 per m3 gas bij United Consumers? Wanneer heb je dat afgesloten? Die deal heb ik kennelijk gemist..

Edit: het waren deurverkopers van GreenChoice. Prijzen met de huidige belastingen zijn kennelijk €0,25 per kWh en €1,08 per m3 gas. Je hebt een contract afgesloten per 1 april 2022 (lees dat even na!). Tot die tijd blijf je dus klant bij United Consumers. Je zal bij hen moeten vragen wat de huidige tarieven zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door RichieB op 04-01-2022 10:52 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicole9876
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-07-2022
Zojuist een modelcontract afgesloten bij Powerpeers voor alleen stroom. Tarief zoals op de website dus zo'n
33 ct all in per kwh. Voor nu de goedkoopste voor ons (alleen stroom). Tarief kan aangepast worden per april dus we houden het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

DjeezD schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 07:14:
[...]

Lekker bezig! Kan je ook een overzicht maken met alleen maar stroom? Denk dat er ook best nog wat zijn met alleen elektriciteit (zoals ik ;-)), dat kijkt en vergelijkt dan net wat makkelijker. Thanks!
Dat worden wel erg veel overzichten, dat moet dan ook weer voor enkeltarief én normaal/daltarief.

Ik zal er over denken of ik nog een extra kolom voor totaal stroom maak, maar hoe meer kolommen des te slechter leesbaar wordt het natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 04-01-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Nicole9876 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:39:
Zojuist een modelcontract afgesloten bij Powerpeers voor alleen stroom. Tarief zoals op de website dus zo'n
33 ct all in per kwh. Voor nu de goedkoopste voor ons (alleen stroom). Tarief kan aangepast worden per april dus we houden het in de gaten.
Powerpeers lijkt inderdaad de voordeligste optie als je de periode tot 1 april met een modelcontract wilt overbruggen. Of wellicht Delta als hun laagste tarieven ook door nieuwe klanten zijn af te sluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 04-01-2022 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
;w

[ Voor 99% gewijzigd door robbies op 04-01-2022 11:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@cmk275: mijndomein enerige bestaat volgens mij ongeveer een jaar maar ze zijn zelf geen energieleverancier. energyzero bv. biedt klanten(zoals mijndomein en de anwb) de mogelijkheid onder eigen merknaam energie aan te bieden. energyzero is sinds 2018 ingeschreven bij de acm. omdat het concept uitgaat van inkoop van stroom per uur, en gas per dag, en je letterlijk betaalt wat je verbruikt, loopt ene dergelijk bedrijf geen risico op onverwachte kosten. het is dus een speler die zeer waarschijnlijk niet failliet gat door de hgoe prijzen van nu. je kan er elke maand weg dus als het je niet bevalt ben je zo weer overgestapt.
@algemeen: de opmerking: kan je zlf niet zoeken, dit staat al eerder in het topic, kost ongeveer even veel tidj om te typen als het geven van een constructief antworod. als je dan verwijst naar dat telkens dezelfde antwoorden p vragen teruglezen irritant is voor andere lezers.... deze onaardige reacties vind ik als lezer veel irritanter om te lezen. en dat wij nu dol zijn op het doorlezen van eindeloze topics, dat geldt logischerwijs niet voor iedereen.
Pagina: 1 ... 124 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4