Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.631 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:16
Regelmatig kijken op b.v. gaslicht.com, en inschrijven bij VEH en consumentenbond voor energiecollectieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:32
Thijsmans schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:54:
[...]
Ik ben door Essent gebeld. Wel een beetje onder druk gezet want men gaf aan dat men deze deal tot vorige week woensdag kon aanbieden.

Ik zou tekenen voor de Essent tarieven (heb geen gas)! Maar op de een of andere manier raak ik altijd achteraf op de hoogte van zulke acties... Hoe komen jullie aan dit soort deals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikrubluk
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-09-2022
wjvh schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:39:
[...]

Wat het huidige Fenor Gastarief?
Ik betaalde 0.95 cent per m3. Dus benieuwd wat Budget Energie ziet als "kleine opslag".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
ik heb de acm lijst doorgespit. eigenljk weinig nieuws enkel een paar sites waar ik niet uitkom. www.hem.nl deze partij heeft de klanten van het failliete allure energie overgenomen, maar ik kom geen aaonbod tegen op hun site
www.cleanenergy.nl en www.dgbenergie.nl zijn hier ook niet genoemd, hebben die iets inteessants?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbj
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-03-2023
Hi allemaal, ik probeer me al een aantal dagen te verdiepen in de huidige tarieven en dit topic maar ik raak het overzicht kwijt. Per 4 jan (vrij kortdag ja) loopt mijn contract af bij Eneco en gaan de variabele tarieven automatisch in (excl belastingen):

normaal € 0,39394
dal € 0,34393

m3 € 1,44612

Is het slim om even niks te doen en dus te blijven, of alsnog over te stappen naar een modelcontract of 1 jarig contract elders?

Verbruik is plusminus:
2700 kWh
1500 m3
1700 teruglevering

[ Voor 6% gewijzigd door mrbj op 02-01-2022 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelius1
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-01-2023
mrbj schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:28:
Hi allemaal, ik probeer me al een aantal dagen te verdiepen in de huidige tarieven en dit topic maar ik raak het overzicht kwijt. Per 4 jan (vrij kortdag ja) loopt mijn contract af bij Eneco en gaan de variabele tarieven automatisch in (excl belastingen):

normaal € 0,39394
dal € 0,34393

m3 € 1,44612

Is het slim om even niks te doen en dus te blijven, of alsnog over te stappen naar een modelcontract of 1 jarig contract elders?

Verbruik is plusminus:
2700 kWh
1500 m3
1700 teruglevering
vreemd dat ze aan iedereen iets anders aanbieden dit is wat ik kreeg aangeboden in de mail
Ik heb soort gelijk verbruik iets minder dan jou

Je nieuwe stroomtarief per 31-01-2022
Eneco HollandseWind & Zon Variabel per kWh enkel € 0,30396
(Voorheen: Eneco EuropeseWind Actie 1 jaar)
Vaste leveringskosten stroom per maand € 5,99
Je nieuwe gastarief per 31-01-2022
Eneco Gas Variabel per m3 € 1,46555
(Voorheen: Eneco Gas Actie 1 jaar)
Vaste leveringskosten gas per maand € 5,99

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wjvh
dicksterk schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:22:
www.cleanenergy.nl en www.dgbenergie.nl zijn hier ook niet genoemd, hebben die iets inteessants?
Je kunt toch zelf op die links klikken en de prijzen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbj
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-03-2023
Aurelius1 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:39:
[...]

vreemd dat ze aan iedereen iets anders aanbieden dit is wat ik kreeg aangeboden in de mail

Verschillen zijn er inderdaad, maar wel heel minimaal. Jij blijft dus bij Eneco voorlopig met deze tarieven? Mocht iemand een beter idee hebben.. 💡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelius1
  • Laatst online: 20-01-2023
mrbj schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:41:
[...]

Verschillen zijn er inderdaad, maar wel heel minimaal. Jij blijft dus bij Eneco voorlopig met deze tarieven? Mocht iemand een beter idee hebben.. 💡
Denk het wel maar nog niet zeker verwacht binnen 2 weken daling van alle aanbieders om dat voorraden aangevult worden voor een goedkoper tarief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Laatst online: 22:23
Mikrubluk schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:19:
[...]

Ik betaalde 0.95 cent per m3. Dus benieuwd wat Budget Energie ziet als "kleine opslag".
@wjvh Dat is per contract verschillend. Ik betaalde 74 cent/kWh, afgesloten begin 2021, 1 jarig contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Aurelius1 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:39:
[...]

Heel wazig dit. Ik heb het volgende, gas bijna hetzelfde, maar stroom 7 cent duurder:
Je nieuwe stroomtarief per 18-01-2022
Eneco HollandseWind & Zon Variabel per kWh enkel € 0,37292
(Voorheen: Eneco HollandseWind & Zon 1 jaar)
Je nieuwe gastarief per 18-01-2022
Eneco Gas Variabel per m3 € 1,44612
(Voorheen: Eneco Gas 1 jaar)
Maar als ik doorklik naar mijn persoonlijke aanbod, voor een jaarcontract:
Stroom
Normaal tarief € 0,57135 per kWh
Vaste leveringskosten € 71,88 per jaar
Gas
Tarief € 2,52850 per m3
Vaste leveringskosten € 71,88 per jaar
Dan gaat ons maandbedrag van 125,- / maand naar 325,- / maand :X. En dat is een voor jaren 90 tussenwoning, 900 m3, 3200 kWh / jaar. Ik wil niet weten hoeveel onzuinige huizen kosten :X

Ik laat het even bij variabel bij Eneco. We verhuizen halverwege dit jaar naar een nieuwer en energiezuiniger huis, met zonnepanelen. Helaas niet gasloos. Tegen die tijd sluiten we dan wel weer een nieuw contract af.

[ Voor 23% gewijzigd door Motrax op 02-01-2022 21:33 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikrubluk
Martin7182 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:04:
[...]

@wjvh Dat is per contract verschillend. Ik betaalde 74 cent/kWh, afgesloten begin 2021, 1 jarig contract.
Klopt, ik verwacht ook dat iedereen een ander gas tarief aangeboden gaat krijgen (ex Fenor).

Ik denk dat ze gewoon een bepaalde marge pakken per nieuwe klant. Bijvoorbeeld 50 cent per nieuwe klant op gas. Dus mijn tarief kan bijvoorbeeld 1.50 euro per m3 worden, en jou tarief 1.30 per m3. Maar goed, daar komen we van de week achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 08:16
Hier is het één groot drama. Ik zat bij Welkomenergie en dat verhaal is bekend, zit nu bij Frank, maar betaal 2 euro per m3 gas. Met mijn 2 onder 1 kapper ben ik nu van een voorschot van 160 per maand naar 600 euro gegaan voor januari. Dit is echt niet leuk meer. Ik snap dat iedere situatie anders is, maar wat is op dit moment een handige optie als je een nieuw contract ergens moet afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb het topic de afgelopen week een beetje gevolgd maar zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn contract bij Vandebron loopt 01-02-2022 af en ik gebruik geen gas, enkel stroom.
1300 piek, 1300 dal.

Vandebron kan/wil me nog niet zeggen welk variabel tarief ik moet gaan betalen na mijn contract.

Wat zou wijsheid zijn, toch maar blijven zitten en gokken op een net variabel tarief en dan in het voorjaar opnieuw kijken naar de mogelijkheden (of bijv. Coolblue vanaf april)?
Of per februari instappen op een jaarcontract en indien nodig een boete betalen als het tzt interessanter wordt?

Ik twijfel omdat het lijkt dat de tarieven de komende tijd weer wat gaan zakken vanwege een sterk gedaalde gasprijs…

Help… :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Viper® schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:59:
Zit zelf bij powerpeers en contract loop 3 januari af. Heb nu een verlengsaanbod voor 1 jaar met
0.268 kWh
1.38 per m3

Niet onaardig gezien de huidige prijzen.
De vraag is wat de prijzen gaan doen vanaf 1 januari en of dit aanbod dan nog geldig is.
Oh mijn verlengingsaanbod is veranderd.
Nu is het 1.75 m3 gas en 0.36 kwh

dan maar variabele tarieven, ben er wel klaar mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Plucky schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:13:
Heb het topic de afgelopen week een beetje gevolgd maar zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn contract bij Vandebron loopt 01-02-2022 af en ik gebruik geen gas, enkel stroom.
1300 piek, 1300 dal.

Vandebron kan/wil me nog niet zeggen welk variabel tarief ik moet gaan betalen na mijn contract.

Wat zou wijsheid zijn, toch maar blijven zitten en gokken op een net variabel tarief en dan in het voorjaar opnieuw kijken naar de mogelijkheden (of bijv. Coolblue vanaf april)?
Of per februari instappen op een jaarcontract en indien nodig een boete betalen als het tzt interessanter wordt?

Ik twijfel omdat het lijkt dat de tarieven de komende tijd weer wat gaan zakken vanwege een sterk gedaalde gasprijs…

Help… :)
Er zijn ook een heleboel redenen te bedenken waarom de gasprijzen voorlopig niet gaan zakken.
Niemand die de bekende glazen bol heeft.

Ik zou wachten totdat je de nieuwe tarieven hebt denk ik, pas dan kun je vergelijken. Voor huidige klanten liggen de tarieven wat vriendelijker dan voor nieuwe klanten nu. Maar je weet pas achteraf wat de beste keuze was.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@jvh: dat kan ik niet want ik ben blind. en zelf hoef ik het momenteel ook niet want ik ga voor mijn domein enerige voor de komende maanden. maar aangezien iedereen nog opzoek is, en een aantla hele liene spelers die wel een vergunning van de acm hebben maar volgens mij niet op gaslicht.com stan niet genoemd waren dacht ik ik post de links, misschien kkan iemad er naar kijken en als er dan iets nuttigs/goedkoops tussen zit heeft iedereen daar weer wat aan, ik heb de hele acm lijst al doorgewerkt en de links verzameld, dan kan iemand anders de rest die voor mij niet goed toegankelijk is weer doen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
scrappy.doo schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:03:
Hier is het één groot drama. Ik zat bij Welkomenergie en dat verhaal is bekend, zit nu bij Frank, maar betaal 2 euro per m3 gas. Met mijn 2 onder 1 kapper ben ik nu van een voorschot van 160 per maand naar 600 euro gegaan voor januari. Dit is echt niet leuk meer. Ik snap dat iedere situatie anders is, maar wat is op dit moment een handige optie als je een nieuw contract ergens moet afsluiten?
Door de belachelijke prijzen overal ben ik overgestapt naar EasyEnergy. Dat is vrij letterlijk de EasyJet van de energiemarkt. Waarom ik daarvoor gekozen heb:
1. Contract is per maand opzegbaar, dus als de markt afgekoeld is stap je zonder boete weer over
2. Voor gas betaal je de dagprijs + kleine opslag
3. Voor stroom betaal je de uurprijs + kleine opslag
4. Groene stroom

Voor onze 2-onder-1-kap jaren '30 woning met 5 personen moest ik in december €400 (€270 gas + €130 stroom) afrekenen. Let op: je betaalt elke maand een ander bedrag afhankelijk van wat je werkelijke gebruik is! In de winter gebruik ik 8x zoveel gas (CV) als in de zomer, dus het gemiddelde maandbedrag over een heel jaar zal veel lager uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
dicksterk schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:35:
@jvh: dat kan ik niet want ik ben blind. en zelf hoef ik het momenteel ook niet want ik ga voor mijn domein enerige voor de komende maanden. maar aangezien iedereen nog opzoek is, en een aantla hele liene spelers die wel een vergunning van de acm hebben maar volgens mij niet op gaslicht.com stan niet genoemd waren dacht ik ik post de links, misschien kkan iemad er naar kijken en als er dan iets nuttigs/goedkoops tussen zit heeft iedereen daar weer wat aan, ik heb de hele acm lijst al doorgewerkt en de links verzameld, dan kan iemand anders de rest die voor mij niet goed toegankelijk is weer doen toch?
Dat je blind was, en daardoor niet zelf op de link kon klikken wist ik niet.
Excuses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TallyO
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
scrappy.doo schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:03:
Poeh, 600 is behoorlijk veel geld per maand. Is een petroleum kachel geen alternatief? Cv uit, kachel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Rzaan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:40:
[...]

Je zegt "nee, nu geen flexcontract" (of is dat wat de meesten doen?)

Maar zelf neem je Coolblue flex.

Kun je dit enigszins toelichten?
Ja sorry de terminologie loopt door elkaar. Flex / flexibel is een onduidelijke marketingterm.

Ik bedoelde daar dat ik als ik nu een nieuw energiecontract zou moeten afsluiten en er is vaste prijs contract te scoren tegen een redelijke prijs, dan zou ik daarvoor kiezen. En niet voor een contract zoals ik dat nu heb bij MIjn Domein Energie met variabele prijzen op dag- en uurbasis. Dat contract heet bij Mijn Domein Energie "Flexibel", en is dus zowel flexibel in prijs als in duur. Vandaar. :)
  1. Het is beter om het te hebben over maandelijks opzegbare contracten (en contracten met een vaste duur).
  2. En het is beter om het te hebben over variabele prijs contracten (en vaste prijs contracten).
Het Coolblue "Flexibel" contract is ook maandelijks opzegbaar (in die zin "flexibel") maar juist VAST in prijs. Dat is in deze onstuimige tijden prima, mits de tarieven (verhoudingsgewijs, want alles is nu te duur) maar redelijk zijn. En dat laatste is momenteel natuurlijk een groot probleem. Vandaar dat menigeen toch kiest voor een contract met variabele tarieven, om op het moment dat de prijzen dalen hopelijk weer toe te slaan met een vaste prijs contract.

Ps op zich is het Mijn Domein Energie contract momenteel alweer best ok, de prijzen van elektra zijn heel hard gezakt en de prijs van gas is ook alweer behoorlijk gezakt zodat het de laatste dagen een stuk goedkoper is dan wat veel mainstream leveranciers durven te vragen (er komen allerlei bedragen langs richting de 2 euro all in, of meer). Maar goed, dat is vandaag. Als de spotprijs voor gas opeens weer omhoog schiet doet de prijs van het MDE variabele contract dat natuurlijk ook. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 02-01-2022 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

jaaoie17 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:33:
Die vermindering energiebelasting van € 824,77 krijg je die alleen op je eindrekening. Dus stel als je 1000 euro moet betalen kun je die € 824,77 ervan afhalen?
Ja dat wordt altijd direct verrekend op je energienota, met een min post, daarom lijkt je stroom zo goedkoop. Lijkt. ;)

Houd er wel rekening mee dat het de afgelopen jaren dus ook al gebeurde, in 2021 was dat - € 558,56.
Dus de extra aftrek die de regering dit jaar ter compensatie geeft is slechts € 824,77 - € 558,56 = € 266,21

Anders gesteld: als je dus min of meer hetzelfde wilt betalen als vorig jaar dan mogen de tariefstijgingen dus leiden tot ongeveer 266 euro. Ongeveer, want de energiebelastingen zijn ook nog wat aangepast dit jaar (electra omlaag, gas omhoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:40

Rzaan

Altijd zoekende

Ik heb overal gekeken, maar wat een gedoe.

Wij gaan verhuizen, dus kunnen een nieuwe aanbieder kiezen.
We zitten nu met ons huidige appartement bij Vattenfal, maar dit appartement willen we ook aanhouden.

Ik heb op Gaslicht.com gekeken en daar leek me Innova wel een goede partij.
Het product heet 'Stroom en Aardgas Variabel'.

Stroom 37,69 cent
Gas 142,87 ct.
Vaste leveringskosten € 142,78 per jaar

Zoals ik het begrijp is dat de prijs die ik nu betaal en als de gasprijs stijgt, betaal ik meer. Als deze daalt, betaal ik minder. Of dit per dag, maand of per halfjaar opnieuw vastgesteld wordt, is me onduidelijk.

Op de site van Innova kan ik deze niet online afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
Rzaan schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:07:
Ik heb overal gekeken, maar wat een gedoe.

Wij gaan verhuizen, dus kunnen een nieuwe aanbieder kiezen.
We zitten nu met ons huidige appartement bij Vattenfal, maar dit appartement willen we ook aanhouden.

Ik heb op Gaslicht.com gekeken en daar leek me Innova wel een goede partij.
Het product heet 'Stroom en Aardgas Variabel'.

Stroom 37,69 cent
Gas 142,87 ct.
Vaste leveringskosten € 142,78 per jaar

Zoals ik het begrijp is dat de prijs die ik nu betaal en als de gasprijs stijgt, betaal ik meer. Als deze daalt, betaal ik minder. Of dit per dag, maand of per halfjaar opnieuw vastgesteld wordt, is me onduidelijk.

Op de site van Innova kan ik deze niet online afsluiten.
Waarom niet vattenfall bellen? je bent al klant bij hun en een 2de contract/aansluiting zou niet veel moeten uitmaken en krijg je wellicht de variabele prijs voor de bestaande klanten. Dat is volgens mij 1.26 voor Gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 07:24
Mijn contract bij FENOR liep oorspronkelijk tot 1 feb 2022. Tijdelijk nu bij Budget Energie, maar wil zeker overstappen. Ik verwacht dat een variabel contract het handigst is, daar ik verwacht dat de prijzen wel zullen dalen.

Veel van jullie zijn naar Vattenfall overgestapt. Ik heb het idee dat Vattenfall nu redelijk aan de prijs is. Ik zie nu:
0,444542 normaal en 0,405822 dal. Gas: 1,993862 per m3. Betreft een modelcontract voor onbepaalde tijd.
Totale kosten per jaar +- 5700 EUR. Voorschot: EUR 475 pm.

Een vergelijk, op Gaslicht.com: PowerPeers modelcontract voor onbepaalde tijd:
0,3297 normaal en dal. Gas: 1,58 per m3.
Totale kosten per jaar +- 4566 EUR. Voorschot: EUR 381 pm.

Zijn er betere deals te vinden momenteel? Per 7 januari krijg ik de nieuwe tarieven door van Budget Energie...

PS: mijn verbruik momenteel, op jaarbasis: 10000 kWh (2000 normaal tarief en 8000 dal ivm opladen EV. De stroomkosten kan ik declareren). Gas +- 900 m3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikrubluk
De gas en stroom prijzen zijn nu ongeveer een week aan het dalen, dat is nog niet heel lang natuurlijk, maar als dit doorzet dan zal op korte termijn de prijzen voor de consument doen zakken.

Als je een jaar contract afsluit, en je stapt over, is de maximale wettelijke boete 50 euro per product. Dus 100 voor stroom en gas.

Dus als je nu ergens een contract afsluit voor 1.90 voor een m3, en over een maand een contract kan afsluiten voor 1.20 per m3 dan heb je die 100 euro boete na één maand stoken er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
-Muncky- schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:28:
Mijn contract bij FENOR liep oorspronkelijk tot 1 feb 2022. Tijdelijk nu bij Budget Energie, maar wil zeker overstappen.
Waarom wil je zeker overstappen? BudgetEnergie heeft er zelf voor gekozen om alle Fenor klanten over te nemen. Dat doen ze, denk ik, alleen als ze denken die te kunnen vasthouden met een goede aanbieding.

Ik zou zonder vooroordelen hun aanbieding bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 07:24
wjvh schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Waarom wil je zeker overstappen? BudgetEnergie heeft er zelf voor gekozen om alle Fenor klanten over te nemen. Dat doen ze, denk ik, alleen als ze denken die te kunnen vasthouden met een goede aanbieding.

Ik zal zeker de aanbieding bekijken, for sure. Echter, ik wil gewoon weten wat de beste optie is, los van dit aanbod.
Volgens BE zouden ze een variabel stroomtarief gaan aanbieden en een 'kleine opslag' gaan rekenen op basis van mijn vorige tarief bij FENOR. Ik betaalde voor stroom 0,21 per kWh en 0,71 per m3 bij FENOR.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:40

Rzaan

Altijd zoekende

Figo112 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:10:
[...]

Waarom niet vattenfall bellen? je bent al klant bij hun en een 2de contract/aansluiting zou niet veel moeten uitmaken en krijg je wellicht de variabele prijs voor de bestaande klanten. Dat is volgens mij 1.26 voor Gas.
Gedaan!
@dragon2 gaf dat advies gisteren ook.

Zeer blij met deze tips.

Nieuw contract afgesloten.
€ 0,27 stroom
€ 1,25 gas

Kreeg nog wat korting omdat ik al heel lang bij Nuon/Vattenfall ben.
We hebben een huis van ± 240 M2, bouwjaar 1980 en we wonen er met 2 personen.
Maandbedrag werd rond de € 280 bepaald, maar dat zie ik straks wel in de mail verschijnen.

We hebben nu dus 2 contracten bij Vattenfall en dat kan voor onbepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikrubluk
wjvh schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Ik denk ook oprecht dat er wel een aardige aanbieding uitkomt. Ze hebben "ons" vrijwillig overgenomen. Bij de andere bedrijven die over de kop zijn gegaan konden ze niemand vinden en is het een verplichting geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-09 19:17
Mikrubluk schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Ik denk ook oprecht dat er wel een aardige aanbieding uitkomt. Ze hebben "ons" vrijwillig overgenomen. Bij de andere bedrijven die over de kop zijn gegaan konden ze niemand vinden en is het een verplichting geweest.
Daar zit wat in. Maar ik ga toch niet tot 7 januari hierop wachten. En we komen in een variabel contract dus volgende maand weer een aanpassing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart1983
  • Laatst online: 21:34
Heeft er nog iemand het Vattenfall 3-jaar contract (met 1,18 gas) geannuleerd binnen de bedenktijd en een beter alternatief gevonden? Ik heb zelf geen beter alternatief gevonden maar de prijzen zakken en ik denk nu dat het misschien beter is om over een half jaar het contract op te zeggen met de 200,- boete. De variabele prijzen komen nu wel in de buurt van de prijs waar ik die 200,- niet meer terug verdien in een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaan71
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-11-2024
Heb deze contract ook al voor een woning die ik verhuur. En kan deze ook krijgen voor mijn woning waar ik woon. Heb alleen stroom nodig.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QI07DskIK-cd1JVKzGAzFGCDBRQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qE87jElQ5yPuAV1QciQulolJ.png?f=fotoalbum_large

Als ik variabel neem dan wordt het 0,02 cent duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-09 10:43
lammert schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:36:
[...]

Voor onze 2-onder-1-kap jaren '30 woning met 5 personen moest ik in december €400 (€270 gas + €130 stroom) afrekenen. Let op: je betaalt elke maand een ander bedrag afhankelijk van wat je werkelijke gebruik is! In de winter gebruik ik 8x zoveel gas (CV) als in de zomer, dus het gemiddelde maandbedrag over een heel jaar zal veel lager uitkomen.
Wat was je verbruik die maand als ik vragen mag. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Adriaan71 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:36:
Heb deze contract ook al voor een woning die ik verhuur. En kan deze ook krijgen voor mijn woning waar ik woon. Heb alleen stroom nodig.[Afbeelding]

Als ik variabel neem dan wordt het 0,02 cent duurder
Dat is zo goed als hetzelfde als het 3-jaar vattenfall contract. Welke contract is dit en bij welke aanbieder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaan71
Bart1983 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:40:
[...]

Dat is zo goed als hetzelfde als het 3-jaar vattenfall contract. Welke contract is dit en bij welke aanbieder?
Vattenval, maar die had ik al afgesloten. Maar kan de zelfde condities krijgen voor andere woning. Wel netjes van ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Adriaan71 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:49:
[...]

Vattenval, maar die had ik al afgesloten. Maar kan de zelfde condities krijgen voor andere woning. Wel netjes van ze
Is dat ook 3 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaan71
ja, Als ik variabel neem gaat de stroom 0,02 cent ophoog

[ Voor 15% gewijzigd door Adriaan71 op 03-01-2022 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Adriaan71 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:55:
[...]

ja, Als ik variabel neem gaat de stroom 0,02 cent ophoog
0,02 is helemaal niet veel. Mij bieden ze dat niet aan via de chat. Alleen model contract met 1,99 voor gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikrubluk
robbies schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:18:
[...]

Daar zit wat in. Maar ik ga toch niet tot 7 januari hierop wachten. En we komen in een variabel contract dus volgende maand weer een aanpassing?
Wat ik begrijp uit de mail wordt het gas tarief vast gezet tot het einde van je contact. Voor mij is dit 15 oktober, dat is de datum dat mijn contract bij Fenor zou lopen.

Stroom is inderdaad variabel, dit is elke maand het actuele tarief van de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-09 19:17
Mikrubluk schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:14:
[...]

Wat ik begrijp uit de mail wordt het gas tarief vast gezet tot het einde van je contact. Voor mij is dit 15 oktober, dat is de datum dat mijn contract bij Fenor zou lopen.

Stroom is inderdaad variabel, dit is elke maand het actuele tarief van de markt.
Zo heb ik het ook begrepen. Voor mij verliep het contract bij Fenor op 2-1-2022. Dus mijn gas gaat vanaf 15-1 omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Nou, de van de Bron prijzen voor het modelcontract staan op de site hoor.

Stroom enkel € 0,50313 all-in
Gas € 1,82230 all-in.

Ik hoop dat degenen die vorige week het van de Bron modelcontract hebben afgesloten gewoon de prijzen van vorig jaar blijven krijgen want anders word je hier niet blij van. Heb je eind vorig jaar een van de Bron modelcontract afgesloten dan zou ik het in ieder geval even goed controleren.

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 03-01-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-08 11:16
Innova gesproken. Navraag gedaan modelcontract. Meneer geeft aan dat de prijzen voor gas per februari naar 2,44 gaan. Heeft voor mij dan totaal geen zin om over te gaan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
Phoolie schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:58:
Gisteren ook het CB flex afgesloten, is een paar cent duurder in gas en een paar cent voor stroom goedkoper. Mocht energiedirect gekke dingen doen met de prijs, dan zit ik iig safe. Mocht de verwachting van het AD kloppen, dan kan ik er binnen 14 dagen toch nog onderuit en zit ik prima.
jamesbond007uk schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:13:
[...]

Meerdere mensen hebben een e-mail ontvangen van Energie direct met nieuwe prijzen. De e-mail is rond 20 dec. verstuurd.
Zojuist energiedirect gesproken en omdat ik op 3 december (toen liep mijn vaste contract af) al nieuwe tarieven heb gekregen, blijven deze nu gelijk. Pas in juli veranderen ze weer gaven ze aan. Dus ik ga mij CB flex maar annuleren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Phoolie ik hoop maar dat je op de woorden van de klantenservice kan vertrouwen dan. Ik in eerste instantie afgaan op de voorwaarden in het contract en niet op de woorden van een enkele medewerker.

Ik weet natuurlijk niet wat voor contract(voorwaarden) je precies hebt maar ik hoop niet dat ze niet straks, mochten de prijzen toch hard stijgen, gebruik maken van een mogelijkheid die in de voorwaarden staat om bij "onvoorziene marktomstandigheden" tussentijds de prijs te wijzigen.

Die mondelinge toezeggingen van klantenservice / verkoop, ik heb het daar nooit zo op.Vaak spreken de verschillende medewerkers elkaar ook tegen. Ik zou minimaal nog een keer bellen zodat je weer een andere medewerker aan de lijn krijgt en deze vraag heel duidelijk stellen. Kijken of je weer hetzelfde antwoord krijgt en of het wel echt zeker is dat de prijs vast blijft of meer de "planning". ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 03-01-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikrubluk
ScarAce1989 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:33:
Innova gesproken. Navraag gedaan modelcontract. Meneer geeft aan dat de prijzen voor gas per februari naar 2,44 gaan. Heeft voor mij dan totaal geen zin om over te gaan. :/
Als jij nu een contract afsluit, dan gelden toch gewoon de huidige tarieven (als het een contract is met vaste tarieven?) Die kunnen ze dan niet opeens veranderen in Februari toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Laatst online: 18-09 16:55
Mikrubluk schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:44:
[...]

Als jij nu een contract afsluit, dan gelden toch gewoon de huidige tarieven (als het een contract is met vaste tarieven?) Die kunnen ze dan niet opeens veranderen in Februari toch?
Variabel tarief?? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScarAce1989
Modelcontract inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Mikrubluk schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:44:
[...]

Geen zinnig woord over te zeggen zonder de voorwaarden van het contract te kennen.

Lees de voorwaarden. Staat erin dat de tarieven vast zijn en niet kunnen wijzigen, of dat ze bijv 2x per jaar veranderen en/of bij "onvoorziene marktomstandigheden" (lees sterke prijsstijgingen), of variabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikrubluk
Als ik internet een beetje langs ga kom ik Cool Blue en NLE tegen die nog redelijke tarieven rekenen. Echter kan je pas terecht vanaf April.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brewer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 12:31
Volgende week loopt mijn contract bij OXXIO af en kan nergens vinden wat mijn tarieven dan worden.. Hoop niet de tarieven van het modelcontract:

Stroom Tarief
Stroom per kWh enkel € 0,69320
Stroom per kWh normaal € 0,79164
Stroom per kWh dal € 0,58919
Vaste leveringskosten per maand € 4,99

Gas Tarief
Gas per m3 € 2,78451
Teruglevering Tarief
Teruglevering per kWh € 0,50560

Zit te kijken naar modelcontracten:

Die HVCgroep heeft de tarieven al aangepast €2,33 per m2 vanaf 15-01
https://www.hvcgroep.nl/a...an-hvc/downloads-en-links

Greenchoice €1,44 m2 en ca €0,30 kWh is goedkoop nu zover ik kan zien of zie ik iets over het hoofd: https://www.greenchoice.n...oom-en-gas/modelcontract/

Gewoon energie en innova energie zijn een cent goedkoper voor gas maar wel 10 cent duurder in stroom:
https://gewoonenergie.nl/modelcontract/
https://www.innovaenergie.nl/modelcontract/

Verbruik 950m2 en 1950kwh per jaar.. gewoon Greenchoice doen voor de komende tijd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:04
Die greenchoice prijzen kloppen in ieder geval niet.
Als je het baseert op het pdf wat in dit topic stond, dit zijn schijnbaar de prijzen voor mensen die al langer een variabel contract hadden bij greenchoice. Ik ben overgegaan naar variabel op GC van een jaar contract en betaal gewoon 0,41 dal/0,51 piek/2,05 m3

Aldus de GC whatsapp chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun__de__Haas
  • Laatst online: 13-01-2024
Cap schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:19:
Nou, de van de Bron prijzen voor het modelcontract staan op de site hoor.

Stroom enkel € 0,50313 all-in
Gas € 1,82230 all-in.

Ik hoop dat degenen die vorige week het van de Bron modelcontract hebben afgesloten gewoon de prijzen van vorig jaar blijven krijgen want anders word je hier niet blij van. Heb je eind vorig jaar een van de Bron modelcontract afgesloten dan zou ik het in ieder geval even goed controleren.
Hier ben ik wel benieuwd naar, als ik inlog op de van de Bron omgeving van m'n buurman (modelcontract vorige week afgesloten) dan kan ik geen tarieven/contract opvragen. Krijg de volgende melding: "Er is iets misgegaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:49
Pauwl schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:08:
Die greenchoice prijzen kloppen in ieder geval niet.
Als je het baseert op het pdf wat in dit topic stond, dit zijn schijnbaar de prijzen voor mensen die al langer een variabel contract hadden bij greenchoice. Ik ben overgegaan naar variabel op GC van een jaar contract en betaal gewoon 0,41 dal/0,51 piek/2,05 m3

Aldus de GC whatsapp chat.
De prijzen komen uit de PDF waar de pagina van Greenchoice zelf naar linkt:
Tarieven per 1-1-2022

[ Voor 55% gewijzigd door Rensjuh op 03-01-2022 12:12 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
brewer schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:58:
Volgende week loopt mijn contract bij OXXIO af en kan nergens vinden wat mijn tarieven dan worden.. Hoop niet de tarieven van het modelcontract:

Stroom Tarief

Gas Tarief
Gas per m3 € 2,78451
Teruglevering Tarief

Greenchoice €1,44 m2 en ca €0,30 kWh is goedkoop nu zover ik kan zien of zie ik iets over het hoofd: https://www.greenchoice.n...oom-en-gas/modelcontract/

Gewoon energie en innova energie zijn een cent goedkoper voor gas maar wel 10 cent duurder in stroom:

Verbruik 950m2 en 1950kwh per jaar.. gewoon Greenchoice doen voor de komende tijd toch?
Vreemd? Ze hebben nog geen verlengingsvoorstel gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dat "bel ons" bij Greenchoice. :X

Wat een achterlijke toestanden met dat "bel om een modelcontract af te sluiten" her en der zeg. Ik zie gelukkig wel prijzen staan maar het is toch vreemd dat je niet gewoon online kan afsluiten als je dat wilt.

Gewoon mensen online een contract laten afsluiten is blijkbaar te moeilijk. Het lijkt wel back to the 90's.

[ Voor 50% gewijzigd door Cap op 03-01-2022 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
Cap schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:18:
Wat een achterlijke toestanden met dat "bel om een modelcontract af te sluiten" her en der zeg.
Gewoon mensen online een contract laten afsluiten is blijkbaar te moeilijk.
Het lijkt wel back to the 90's.
Rensjuh schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:11:
[...]

Tarieven per 1-1-2022
De tarieven staan er toch?
Of krijg je aan de telefoon andere tarieven te horen?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Laatst online: 18-09 16:55
Cap schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:18:
Wat een achterlijke toestanden met dat "bel om een modelcontract af te sluiten" her en der zeg.
Gewoon mensen online een contract laten afsluiten is blijkbaar te moeilijk.
Het lijkt wel back to the 90's.
Afsluiten, contract ontvangen met tarieven. Bevalt niet? 14 dagen bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Rensjuh schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:20:
[...]

[...]

De tarieven staan er toch?
Of krijg je aan de telefoon andere tarieven te horen?
Ja idd had mijn post al aangepast. Maar de afgelopen weken bij de speurtocht langs leveranciers steeds weer gezien dat je het modelcontract niet online kan afsluiten maar je moet "bellen". Wat is dat voor een achterhaalde manier van contracten afsluiten. Levert ook onnodige kosten op voor het bedrijf zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

shadowkid053 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:20:
[...]

Afsluiten, contract ontvangen met tarieven. Bevalt niet? 14 dagen bedenktijd.
Uiteraard. Maar dat was het punt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Rensjuh schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:11:
[...]

Tarieven per 1-1-2022
Ik zie deze link staan, prijzen per 3 januari 2022:
https://www.greenchoice.n...odelcontract-20220103.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door H92! op 03-01-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
Cap schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:21:
[...]

Ja idd had mijn post al aangepast. Maar de afgelopen weken bij de speurtocht langs leveranciers steeds weer gezien dat je het modelcontract niet online kan afsluiten maar je moet "bellen". Wat is dat voor een achterhaalde manier van contracten afsluiten. Levert ook onnodige kosten op voor het bedrijf zelf.
Waarschijnlijk probeert iemand je dan om te praten om toch een contract voor 1 of 3 jaar af te sluiten?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Beun__de__Haas schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:11:
[...]

Hier ben ik wel benieuwd naar, als ik inlog op de van de Bron omgeving van m'n buurman (modelcontract vorige week afgesloten) dan kan ik geen tarieven/contract opvragen. Krijg de volgende melding: "Er is iets misgegaan".
Getverderrie. Moet je toch weer... bellen. En dan nog heb je het niet zwart op wit. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Rensjuh schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:24:
[...]

Waarschijnlijk probeert iemand je dan om te praten om toch een contract voor 1 of 3 jaar af te sluiten?
Indien dat zo is, hele irritante praktijken. Thumbsdown.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rensjuh
Die zie ik nu inderdaad ook.
Hebben ze dus net gewijzigd, want 5 minuten geleden kreeg ik nog die andere te zien.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
net telefonishc contact gehad met www.hem.nl
helaas hebben ze geen tarieven van hun jaarcontract maar ik zou met 960kw piek 1440kw dal en 1480m3 gas op 318 euro per maand komen. niet slecht in januari, de goedkoopste die ik heb gezien die je nu kan afsluiten(coolblue is pas per april)
dus misschien is dat wat. zelf ga ik voor mijndomein, wil liever niet vast zitten met deze tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Rensjuh schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Die zie ik nu inderdaad ook.
Hebben ze dus net gewijzigd, want 5 minuten geleden kreeg ik nog die andere te zien.
Gas dus € 2,05.
En elektra € 0,51.

Joe. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

dicksterk schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:26:
net telefonishc contact gehad met www.hem.nl
helaas hebben ze geen tarieven van hun jaarcontract maar ik zou met 960kw piek 1440kw dal en 1480m3 gas op 318 euro per maand komen. niet slecht in januari, de goedkoopste die ik heb gezien die je nu kan afsluiten(coolblue is pas per april)
dus misschien is dat wat. zelf ga ik voor mijndomein, wil liever niet vast zitten met deze tarieven.
Je kan bij HEM op de site alleen je gegevens achterlaten om een "persoonlijk aanbod" te ontvangen. :X
Geen tarieven. Dus ook niet als je belt? Alleen een "maandbedrag". Heel leuk maar dus niet aan beginnen.
Wat je wilt weten is de contractvoorwaarden en de tarieven. Altijd. Op schrift.

Rare club, dat HEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:43
brewer schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:58:

Stroom Tarief

Gas Tarief
Gas per m3 € 2,78451
Teruglevering Tarief

Ik heb exact dezelfde situatie bij United Consumers, ik kan echt nergens de nieuwe tarieven per 01-01-22 vinden. Momenteel heb de variabele tarieven vanaf juli vorig jaar met 10% korting, wat op zich prima was.

Iemand deze ergens kunnen terug vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvdheijden
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 00:13
Kubusje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:35:
[...]

Ik heb exact dezelfde situatie bij United Consumers, ik kan echt nergens de nieuwe tarieven per 01-01-22 vinden. Momenteel heb de variabele tarieven vanaf juli vorig jaar met 10% korting, wat op zich prima was.

Hier ook hetzelfde bij united consumers.
Ik heb hier al meerdere keren contact over gehad en ze geven aan dat dit waarschijnlijk pas rond half januari bekent word.

Ik hoop hierbij dat ze hetzelfde hanteren als de andere grotere leveranciers waarbij de mensen op een bestaand variabel contract relatief gunstige tarieven krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 14:24
Zijn er al mensen die de VF deal in zijn gegaan? Die van mij zou morgen moeten beginnen.
Is het bij jullie goed gegaan?

Trusted

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
skozaa schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:41:
Zijn er al mensen die de VF deal in zijn gegaan? Die van mij zou morgen moeten beginnen.
Bij mij is het allemaal goed gegaan is nu over naar vast voor 3 jaar 1.18 en 20 cent per kwh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• David_TTT
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08-2024
skozaa schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:41:
Bij mij ook prima gegaan. 1 januari ingegaan en verwacht vanaf woensdag/donderdag mijn verbruik in te kunnen zien. Verwarming kan weer op het normale schema, de open haard kan weer gewoon voor de gezelligheid aan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Kubusje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:35:
[...]

Heb je ingelogd in de online omgeving en daar gekeken? Daar zou het toch ergens moeten staan voor jouw contract. Ik bedoel, ze kunnen het wel hebben over half januari maar je heb toch het recht om NU de prijzen te weten die NU al gelden, wat is dat nu voor een onzin? Dus of de tarieven zijn nog hetzelfde als voor 01-01, of ze zijn gewijzigd en in te zien.

Overigens is UC ook weer lekker bezig op hun site.
Bij de energiepagina zie je een grote banner met 100 euro bonus!! en de uitnodiging je adres in te vullen met een veelzeggende knop "BEREKEN UW MAANDBEDRAG". Vervolgens moet je je hele verbruik, wel / geen zonnepanelen invullen, de gebruikelijke riedel dus.

En dan kom je op de volgende pagina. :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDF8F9zvYFbn5qEFg_UAhhT1btY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TXnrD00YXUkV0KOaryByOl1G.png?f=fotoalbum_large

Dat had je meteen aan het begin kunnen vertellen UC, ipv te schermen met welkomstbonussen en te vragen je gegevens in te vullen. ;w

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 03-01-2022 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robvdheijden
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 00:13
Cap schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:44:
[...]

Heb je ingelogd in de online omgeving en daar gekeken? Daar zou het toch ergens moeten staan voor jouw contract. Ik bedoel, ze kunnen het wel hebben over half januari maar je heb toch het recht om NU de prijzen te weten die NU al gelden, wat is dat nu voor een onzin? Dus of de tarieven zijn nog hetzelfde als voor 01-01, of ze zijn gewijzigd en in te zien.
Ook specifiek hierover een opmerking geplaatst, gaven hierbij aan dat de nieuwe tarieven pas gelden vanaf het moment dat ze ingaan.

Nu zien we nog de 2021 tarieven met 2022 belastingen.

Zojuist een mailtje gehad dat mijn ontvangen bericht niet juist was.

[ Voor 45% gewijzigd door robvdheijden op 03-01-2022 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@cap: het is inderdaad vaag ij hem.nl maar je krijgt de tariven uiteraard wel. de medewerker zei dat ze het ook raar vond maar je krijgt ze wel te zine als je je hebt angemeld en je krijgt ze ook in de contractmail. dan heb je nog 14 dagen bedenktijd dus als de tarieven niet bevallen kan je gewoon weg. de prijzen voor miji waren: 359 bij flex, 329 bij 6 maanden en 318 voor 1 jaar. die 359 is gelijk aan wat coolblue vraagt bij de nieuwe januari tarieven als ik mij gegevens invul. maar dat jaarconctract dat voor 1 april kna ingaan tegen 1 april bij coolblue is dus een voordeel voor mesne die nu iets zoeken en nu vastigheid willen. en bevaleln de tariven niet dan kan iemadn gewoon binnen de 14 dagen opzeggen. ze hebben de klanten va allure overgenomen dus heel obscuur zullen ze niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

robvdheijden schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:54:
[...]

Ook specifiek hierover een opmerking geplaatst, gaven hierbij aan dat de nieuwe tarieven pas gelden vanaf het moment dat ze ingaan.

Nu zien we nog de 2021 tarieven met 2022 belastingen.

[Afbeelding]
Duidelijk, je zit nu dus nog op de oude tarieven. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
Iemand een tip om een periode van 11 januari - 31 maart te overbruggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

dicksterk schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:02:
@cap: het is inderdaad vaag ij hem.nl maar je krijgt de tariven uiteraard wel. de medewerker zei dat ze het ook raar vond maar je krijgt ze wel te zine als je je hebt angemeld en je krijgt ze ook in de contractmail. dan heb je nog 14 dagen bedenktijd dus als de tarieven niet bevallen kan je gewoon weg. de prijzen voor miji waren: 359 bij flex, 329 bij 6 maanden en 318 voor 1 jaar. die 359 is gelijk aan wat coolblue vraagt bij de nieuwe januari tarieven als ik mij gegevens invul. maar dat jaarconctract dat voor 1 april kna ingaan tegen 1 april bij coolblue is dus een voordeel voor mesne die nu iets zoeken en nu vastigheid willen. en bevaleln de tariven niet dan kan iemadn gewoon binnen de 14 dagen opzeggen. ze hebben de klanten va allure overgenomen dus heel obscuur zullen ze niet zijn.
Gelukkig maar dat je de tarieven te zien krijgt.

Mijn advies is kijk niet naar de maandbedragen waarmee ze komen maar naar de kale tarieven.
En let daarbij op in- en ex. btw.

- levertarief inc evt regio/inkoopopslagen, zowel voor gas als stroom
- vastrecht voor zowel gas als stroom
- eventuele welkomstbonus en wanneer deze wordt verrekend (bijna altijd aan het einde vd looptijd en alleen als je de periode volmaakt)

Zet deze gegevens in een tabel in een excel sheet en voeg daar de verschillende aanbiedingen aan toe. Elke keer weer opletten, is het wel in of ex btw, is het tarief kaal of zitten er opslagen bij en/of energiebelasting / ODE.

Reken in die tabel per leverancier desgewenst ook nog de maand- en jaarbedragen inc energiebelasting, ODE.

Kijk dan ook nog in de voorwaarden of en wanneer tariefswijzigingen mogelijk zijn. En natuurlijk de contractduur.
Zet dat ook per leverancier in je tabel.

Alleen zo heb je een goed vergelijk. Anders is het snel appels, peren. Aan een maandbedrag kan je weinig zien tenzij je het allemaal zelf controleert en narekent.

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 03-01-2022 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:03
De tandjes. Ik had verwacht dat de prijzen inmiddels wel weer iets gedaald waren, maar het maandbedrag van mijn ouders gaat nog steeds van €129 naar €288 bij een verlenging. Zonder verlenging gaan de prijzen richting de €350-400 per maand.

Onze contracten lopen tot 31 januari. Het loont in principe wel om voor de maanden februari/maart in te gaan op het verlengingsaanbod en dan per april over te stappen naar CoolBlue (€248). De boete van €100 heb je dan binnen één maand alweer terugverdiend.

Wat is wijsheid? Ik lees dat de prijzen aan het dalen zijn, is de verwachting dat dit voordeel binnen nu en 1-2 maanden ook doorberekend wordt in de nieuwe tarieven?

Overstappen is geen optie want er zijn momenteel nauwelijks aanbieders die nog nieuwe leden accepteren of woekerprijzen vragen van €600 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Ypuh schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:18:
De tandjes. Ik had verwacht dat de prijzen inmiddels wel weer iets gedaald waren, maar het maandbedrag van mijn ouders gaat nog steeds van €129 naar €288 bij een verlenging. Zonder verlenging gaan de prijzen richting de €350-400 per maand.

Onze contracten lopen tot 31 januari. Het loont in principe wel om voor de maanden februari/maart in te gaan op het verlengingsaanbod en dan per april over te stappen naar CoolBlue (€248). De boete van €100 heb je dan binnen één maand alweer terugverdiend.

Wat is wijsheid? Ik lees dat de prijzen aan het dalen zijn, is de verwachting dat dit voordeel binnen nu en 1-2 maanden ook doorberekend wordt in de nieuwe tarieven?

Overstappen is geen optie want er zijn momenteel nauwelijks aanbieders die nog nieuwe leden accepteren of woekerprijzen vragen van €600 p/m.
Je zegt het zelf al: verlenging pakken, afwachten wat de tarieven doen, bij daling evt boete betalen en overstappen. Veel meer kun je niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Ypuh Als je naar een echt flexcontract met dagprijzen gaat dan worden de prijsdalingen heel snel doorberekend. Keerzijde is natuurlijk dat eventuele prijsstijgingen ook weer heel snel worden doorberekend.

Bij mijn variable contract met dagtarieven is bijvoorbeeld de gemiddelde gasprijs van december c.a. € 1,85 naar € 1,37 in de eerste dagen van deze maand (dat laatste inc de 2 cent hogere energiebelasting van 2022). Stroom van gemiddeld 44 cent naar 21 cent. Bij dat laatste heeft de 8 cent lagere energiebelasting tov 2021 natuurlijk ook invloed. Daarom kijk ik liever naar kale levertarieven maar dat wekt bij de meesten verwarring op.

Glazen bol. ;)

Of het het waard is om over te stappen hangt natuurlijk af van het aanbod van je leverancier na einde contract vs de prijzen van de andere leveranciers.

Ik zou daarvoor vooral de tarieven bekijken en niet zozeer de voorbeeld maandbedragen, daar zit teveel ruis op. Met de tarieven + het vastrecht weet je echt waar je aan toe bent. Zie bovenstaande post. Dus neem bijv de all-in levertarieven inc alle toeslagen en belastingen en inc btw, en doe dat voor alle leveranciers die je vergelijkt. Zet ze onder elkaar. Dan kan je pas goed kiezen. Reken op basis van die tarieven eventueel nog je maandbedragen uit als je dat interessant vindt om te weten. Maar het gaat uiteindelijk om de tarieven. Want verbruik, en dus maandbedragen, kunnen varieren.

[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 03-01-2022 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeRaiZ
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 09:33
Beun__de__Haas schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:11:
[...]

Hier ook VDB afgenomen op 31-12. En eveneens als ik de tarieven opvraag: "Er is iets misgegaan."

Echter kan ik de modelcontract tarieven, die @Cap noemt, niet op de site van VDB vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 18:07

Ik vraag mij telkens af als ik maandprijzen lees van € 288 - 600 per maand, is minder stoken geen optie? of een dikkere fleece, dikkere sokken / super warme pantoffel? Over de andere boeg, is misschien de aanschaf van een houtkachel op de lange duur een alternatief voor zulke forse maandbedragen? Dan compenseert het toch wat. Bij mijn ouders brandt in de avonduren gewoon de houtkachel.. i.p.v. dat de CV aanstaat.

Maar ik zoek ook nog wat ter overbrugging van half januari tot 1 april (Coolblue Energie), wellicht dalen de prijzen als het mss nog even zacht blijft, anders is het gewoon tijdelijk meer betalen/minder stoken tot 1 april en dan overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MemeRaiZ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:29:
[...]

Hier ook VDB afgenomen op 31-12. En eveneens als ik de tarieven opvraag: "Er is iets misgegaan."

Echter kan ik de modelcontract tarieven, die @Cap noemt, niet op de site van VDB vinden?
https://vandebron.nl/modelcontract

En dan rechtsboven "overstappen" aanklikken en invullen maar, dan krijg je de levertarieven.

Dat gaat dus om nieuwe klanten.

De vraag is wat mij betreft juist wat mensen die eind vorig jaar dit contract hebben afgesloten nu voor tarieven zien in hun persoonlijke van de Bron omgeving.

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 03-01-2022 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MemeRaiZ
Cap schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:31:
[...]

En dan rechtsboven "overstappen" aanklikken en invullen maar, dan krijg je de levertarieven.

De vraag is wat mij betreft juist wat mensen die eind vorig jaar dit contract hebben afgesloten nu voor tarieven zien in hun persoonlijke van de Bron omgeving.
Dank je wel voor je reactie. Omdat ik ingelogd was kreeg ik dat niet te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-09 16:20
Sahara schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Ik vraag mij telkens af als ik maandprijzen lees van € 288 - 600 per maand, is minder stoken geen optie? of een dikkere fleece, dikkere sokken / super warme pantoffel? Over de andere boeg, is misschien de aanschaf van een houtkachel op de lange duur een alternatief voor zulke forse maandbedragen? Dan compenseert het toch wat. Bij mijn ouders brandt in de avonduren gewoon de houtkachel.. i.p.v. dat de CV aanstaat.

Maar ik zoek ook nog wat ter overbrugging van half januari tot 1 april (Coolblue Energie), wellicht dalen de prijzen als het mss nog even zacht blijft, anders is het gewoon tijdelijk meer betalen/minder stoken tot 1 april en dan overstappen.
Ik ben ex-fenor en heb sinds 30/12 de vloerverwarming uit staan tot ik weet wat BE vraagt aan tarieven. Zo gauw mijn contract bij Oxxio ingaat gaat die weer aan. Nu is het extra warm aankleden en onder de deken op de bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arts
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 14:12
[...]

Ik heb mijn modelcontract ook afgesloten eind December vanaf 5 januari.
Mij is toen gezegd dat de tarieven voor de maand Januari gelden volgens het afgesloten contract, maar vanaf februari wel weer verhoogd kunnen worden. Zou dit graag nog een keer bevestigd willen hebben, alleen geen zin weer 1,5uur in de wacht te moeten staan.

Ik zie verder in de app geen overzicht van de tarieven, maar alleen een termijnbedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:11
[...]

Nog minder stoken...2 truien aan, 2 paar sokken en een skibroek aantrekken omdat de energieprijzen(belastingen) in Nederland zo absurd hoog zijn?
Voor sommige mensen gaan de gasprijzen van 80 cent naar 280 cent per m3. Waren ze gewoon op 80 cent blijven (en de kwh prijs op hetzelfde niveau) staan was er niets aan de hand geweest.

Zal gezellig worden als iedereen een houtkachel gaat aanschaffen trouwens. De houtprijzen rijzen nu al de pan uit, en voor degene met klachten van fijnstof etc wordt het helemaal een feest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MemeRaiZ
[...]
Je kunt op VDB je verbruik inzien zelfs op uur-niveau. Als ik mijn gasverbruik van 02-01-2022 pak, heb ik 3,42m3 gas verbruikt en als ik dan op de kosten klik €4,28. Dus dat komt nog overeen met de (oude) tarieven van zo'n €1,22

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dw04qTaarOqFYwHhUuS6JgM7fS8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WdFYEuDUYRupyStnNPt0vF0Z.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:43
Cap schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:44:
[...]

Jup, staan enkel de tarieven met als opmerking ''geldig tot 1 januari 2022''.

Echter zie ik bij de post van @robvdheijden dat de nieuwe tarieven pas ingaan vanaf de datum dat ze worden bekend gemaakt. Wat op zich natuurlijk een voordeel voor de consument is. Ga ik ook maar even laten bevestigen door UC voor de zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
[...]

Misschien niet helemaal representatief voor de gemiddelde Tweaker, maar mijn ouders wonen in een sociale huurwoning uit de jaren '10-20 die op de nominatie staat om gesloopt te worden. Er is wel eens een alternatieve huurwoning aangeboden die kleiner was en €450 meer kostte per maand, maar stugge Friezen dat het zijn, zijn ze daar (letterlijk) voor gaan liggen. Dat de woning voorzien is van oude gaskacheltjes en verder zo tochtig is als het maar kan, moeten ze dus op de koop toenemen.

Mijn ouders zijn tevens van de generatie 'Trek maar een wollen trui en sokken aan', maar dat was al toen de gasprijzen nog onder de €0,55 zaten. Arm wil ik mijn ouders nog niet noemen, daar heb ik genoeg betere voorbeelden van, maar het is niet alsof ze met een warmtepomp, wat zonnepanelen of EV-wagen geholpen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:51

Hou er wel rekening mee dat het 'slechts' voorschotten zijn waarmee je nu rekent, een hoger voorschot betekent niet dat een partij met een lager voorschot per definitie goedkoper is en je dus de boete binnen een maand 'terugverdiend'. Dat zal pas blijken bij de eindafrekening wanneer je jouw werkelijke verbruikt afrekent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Trichoglossus schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:42:
[...]

Zal gezellig worden als iedereen een houtkachel gaat aanschaffen trouwens. De houtprijzen rijzen nu al de pan uit, en voor degene met klachten van fijnstof etc wordt het helemaal een feest.
Het is gewoon uitermate smerig. In elke stadswijk hangt nu al een deken van 19e eeuwse stookwalm omdat bijna iedereen zo'n "gezellige haard" (of kachel) heeft. Heel leuk voor in een hutje op de hei met geen buren in een straal van een kilometer, maar niks voor in steden. Stookalert klinkt leuk maar is ten eerste niet streng genoeg (eigelijk zou je in een stad alleen maar hout mogen stoken met flinke wind) en ten tweede houdt een aanzienlijk deel van de mensen zich er niet aan. Om het maar voorzichtig uit te drukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun__de__Haas
  • Laatst online: 13-01-2024
MemeRaiZ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:48:
[...]

Je kunt op VDB je verbruik inzien zelfs op uur-niveau. Als ik mijn gasverbruik van 02-01-2022 pak, heb ik 3,42m3 gas verbruikt en als ik dan op de kosten klik €4,28. Dus dat komt nog overeen met de (oude) tarieven van zo'n €1,22

[Afbeelding]
Ah nice, hier inderdaad €5.54 met een verbruik van 4.55m3 (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Beun__de__Haas schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Ah nice, hier inderdaad €5.54 met een verbruik van 4.55m3 (y)
Hopelijk staat er alleen niet iets onder of in de kleine lettertjes op een andere pagina als:

"Het verbruik / tarief / kosten in deze app zijn een indicatie. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend." of "Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend ivm eventuele correcties in verbruiksdata- en kosten.

In de app van mijn leverancier staat dat namelijk wel. En dan ben je eigenlijk nog geen steek verder.

Maar het is natuurlijk wel een indicatie dat de oude tarieven nog gebruikt worden en ik zou zeker wat schreenshots maken. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 03-01-2022 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:07
Begin december heb ik de 3 jaar Energiecadeau-deal van Vattenfall afgesloten. Die is op 1 januari ingegaan. Maar tot mijn verbazing zie ik nu in Mijn Vattenfall een aanbieding voor 'Blijven loont' met 10% korting op de stroomprijs (het 'variabele' deel), van 0,244166/kWh naar 0,227892/kWh. Zit daar nou een addertje onder het gras of is het gewoon een extra besparing?

Het verbruik klopt in elk geval niet: ik heb 5742kWh verbruik, 7100kWh teruglevering (schatting met extra panelen) en 1400m³ ingevuld bij de aanvraag, wat resulteerde in een voorschotbedrag van €110,00.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SV4m5dVbWxo7AJhqW4o8ypqEU38=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AfLkOuUh30MsZFu8TLgwmCeh.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door dennistd op 03-01-2022 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Dennism schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Hou er wel rekening mee dat het 'slechts' voorschotten zijn waarmee je nu rekent, een hoger voorschot betekent niet dat een partij met een lager voorschot per definitie goedkoper is en je dus de boete binnen een maand 'terugverdiend'. Dat zal pas blijken bij de eindafrekening wanneer je jouw werkelijke verbruikt afrekent.
Klopt, ik reken met de tarieven exclusief ODE, energiebelasting, vastrecht etc.

Variabele leveringskosten 2021:
- 3.000 x € 0,068244 per kWh = €180
- 1.500 x € 0,230505 per m³ = €345

Wordt 2022:
- 3.000 x € 0,338098 per kWh = €1.014
- 1.500 x € 1,188220 per m³ = €1.782

Daar zit dus al een verschil van €2.271 ofwel een prijsstijging van ruim 500%. Dat de overheidsheffing op gas van €0,42 naar €0,54 gaat doet daar nog eens €180 bovenop.

[ Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 03-01-2022 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 15:34

Richard

Kuru Kuru Kururin

dennistd schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:57:
Begin december heb ik de 3 jaar Energiecadeau-deal van Vattenfall afgesloten. Die is op 1 januari ingegaan. Maar tot mijn verbazing zie ik nu in Mijn Vattenfall een aanbieding voor 'Blijven loont' met 10% korting op de stroomprijs (het 'variabele' deel), van 0,244166/kWh naar 0,227892/kWh. Zit daar nou een addertje onder het gras of is het gewoon een extra besparing?

Het verbruik klopt in elk geval niet: ik heb 5742kWh en 1400m³ ingevuld bij de aanvraag, wat resulteerde in een voorschotbedrag van €110,00.

[Afbeelding]
Ik heb ze ook gewoon op mijn beider adressen aangevraagd en inmiddels ook de bevestiging binnen.

Ook 14 dagen bedenktijd op deze wijziging.
In de voorwaarden op de website staat wel:
-5% startkorting bij nieuwe klanten (maar blijkt in praktijk 10% te zijn).
-Niet in combinatie met een ander actiecontract (bijvoorbeeld die met een welkomst cadeau).

Echter dat laatste staat niet in de voorwaarden die je online in kunt zien en via de E-mail toegezonden krijgt.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_TTT
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08-2024
dennistd schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:57:

Het verbruik klopt in elk geval niet: ik heb 5742kWh en 1400m³ ingevuld bij de aanvraag, wat resulteerde in een voorschotbedrag van €110,00.

[Afbeelding]
Bijzonder. Blijvend loont is namelijk niet te combineren met een andere kortingsactie. Ik krijg namelijk dan de volgende melding:

Waarom kun je je niet aanmelden voor Blijven Loont?
Mogelijk ontvang je al korting op het leveringstarief van je stroom- of gasproduct.
Of je hebt eerder gebruik gemaakt van een cadeau of geld terug actie. Blijven Loont is namelijk niet mogelijk in combinatie met een kortingsactie.
Een andere mogelijkheid is dat je contract niet op korte termijn afloopt.
Pagina: 1 ... 123 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4