Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 122 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.579 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemmers4
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-08-2024
Verhaal van bevriende Welkom energie gedupeerde;

Innova belt (begin DEC) met mooi aanbod 1.23 gas vanaf april 2022. Aanbod geaccepteerd en na bedenktijd heeft hij gemaild naar innova om de startdatum per januari al te laten ingaan. Dit alles op advies van medewerker daar.

Nu heeft hij bevestiging dat het bovenstaande tarief al per half januari in mag gaan.

Is dit een uitzondering, hebben mensen hier ervaring mee en zou zoiets ook bij Coolblue kunnen? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skozaa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 14:24
Nemmers4 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:01:
Verhaal van bevriende Welkom energie gedupeerde;

Innova belt (begin DEC) met mooi aanbod 1.23 gas vanaf april 2022. Aanbod geaccepteerd en na bedenktijd heeft hij gemaild naar innova om de startdatum per januari al te laten ingaan. Dit alles op advies van medewerker daar.

Nu heeft hij bevestiging dat het bovenstaande tarief al per half januari in mag gaan.

Is dit een uitzondering, hebben mensen hier ervaring mee en zou zoiets ook bij Coolblue kunnen? :9
Ik heb zelfde aanbod gehad. Tegen mij zeiden ze dat dit niet eerder kon dan april. Dus ik heb t geweigerd. daarna door een andere flapdrol van innova gebeld en toen zei ik moet wel per direct kunnen. ook die zei iom leidinggevende dat dit niet kon. ik vind innova maar stel oplichters :)

Trusted

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
ABM vrijdag, 31 december 2021 12:53

Gasprijs blijft maar dalen

In dit artikel vind u onder andere informatie over: ABN AMRO,

Ook op de laatste dag van 2021 daalt de gasprijs hard.

De Dutch TTF Gas Future, de toonaangevende future voor de gasprijzen in Europa, noteerde vrijdagmiddag op 68,77 euro voor een MWh, een daling van meer dan 21 procent.

Ook de afgelopen dagen ging de gasprijs al flink omlaag. Sinds de piek op 21 december op circa 180 euro is de gasprijs inmiddels al meer dan 100 euro gedaald.

Energie-econoom Hans van Cleef van ABN AMRO zei donderdag tegen ABM Financial News verschillende redenen voor de prijsdaling te zien.

Allereerst is het momenteel extreem warm voor deze tijd van het jaar, terwijl er ook meer wind wordt verwacht. "Dit zorgt voor minder vraag naar gas", aldus de econoom.

Daarbij is Nordstream 2 ook technisch gereed, "het is alleen wachten op groen licht van de autoriteiten".

Tot slot is de markt aan het einde van het jaar 'dun', en dat vergroot koersbewegingen uit, aldus Van Cleef.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op 23 december was de hoge prijs voor deze van Cleef reden om te zeggen:
"En ten tijde van mogelijk extreme kou deze winter zal het huidige tekort alleen nog maar verder leiden tot prijsvolatiliteit en nieuwe records."
Wat op zich natuurlijk een open deur is, als het extreem koud wordt dan stijgt de vraag flink en bij toch al hoge prijzen heb je dan al snel een nieuwe hogere prijs te pakken. :P

Gisteren zegt hij dus tegen ABM Financial News dat de prijzen zo hard zakken omdat warm weer, veel wind, de Nordstream is technisch af en dunne handel einde jaar.

Zoals een goede beursanalist betaamt kijkt van Cleef naar de prijs en zoekt er dan de argumenten bij, ipv andersom. ;)

Moraal van het verhaal, lees het met plezier, maar trek er niet al te veel conclusies uit voor de toekomst. :)

Overigens heeft ie een dag na bovenstaande quote nog een stuk geplaatst over de energieprijzen:
https://www.abnamro.com/r...dreaming-of-a-mild-winter
Voor het eerste kwartaal van 2022 gelden de volgende scenario’s (uitgaande van een gemiddelde opbrengst van duurzame energie en het uitblijven van verdere storingen aan opwek van steenkolen, kernenergie en andere energiebronnen):

1) We krijgen een milde winter (en dus geen witte kerst). De huidige gasvoorraden – eventueel aangevuld met import van beschikbaar LNG – blijken voldoende om tekorten te voorkomen. Het afschalen van diverse sectoren blijkt niet nodig. De voorraden zijn wel erg laag na de winter waardoor er vol moet worden ingezet op het aanvullen hiervan voor aanvang voor de volgende winter van 2022-23.

2) We krijgen een strenge winter (maar helaas geen witte kerst). De huidige gasvoorraden blijken niet voldoende. De overige energiebronnen (kerncentrales, steenkolencentrales, etc.) draaien op volle kracht om voldoende elektriciteit op te wekken om aan de vraag te voldoen. Voor de warmtevraag is gas evengoed nodig. De tekorten kunnen opgevangen worden door:
A) Afschalen bepaalde bedrijven/sectoren. De overheid is bezig met een plan over hoe zo’n scenario zal verlopen.
B) Meer inzetten op import van LNG. Dat houdt in dat we – ongeacht de prijs – meer moeten betalen dan consumenten in Azië
C) Alsnog tot een overeenkomst komen met Rusland. Dat kan mogelijk via I) de bestaande infrastructuur door Oekraïne en/of Wit-Rusland en Polen. Of II) via de NordStream 2 pijpleiding. Rusland zal een sterke voorkeur hebben voor het laatste. Technisch zou het mogelijk moeten zijn, maar dan moeten de Duitse regelgevers en de Europese Commissie wel een uitzondering maken op het vergunningenproces. Dat zullen ze hooguit in het uiterste geval doen.

[ Voor 68% gewijzigd door Cap op 31-12-2021 16:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tony023
Oftewel, het kan vriezen of het kan dooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
Tony023 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:40:
Oftewel, het kan vriezen of het kan dooien
En de prijzen dalen in geen geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
Figo112 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:53:
[...]

En de prijzen dalen in geen geval?
Jawel meestal in de lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelius1
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-01-2023
Partypsych schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:18:
Ad heeft een artikel online staan over de energietarieven, met een handig lijstje wat je ongeveer kwijt bent bij welke aanbieder als reeds bestaande klant, volgens het AD lijkt het elkaar niet heel erg te ontlopen maar ik zie hier toch wel heel andere tarieven voorbij komen dan hieronder staat.

Variabele tarieven (januari 2022)
Gas (m3) Stroom (kwh)
Delta 1,34 0,28
Eneco 1,25 0,26
Essent 1,12 0,25
Energiedirect.nl 1,14 0,25
Innova 1,43 0,38
Oxxio 1,44 0,36
Vandebron 1,25 0,25
Vattenfall 1,26 0,26

*Edit , tekst duidelijker gemaakt ivm bestaande klant tarieven
Ik zit bij Eneco en die bied mij niet de € 1,25per m3 maar €1,98 als verlenging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Aurelius1 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 22:44:
[...]

Ik zit bij Eneco en die bied mij niet de € 1,25per m3 maar €1,98 als verlenging
Kan het kloppen dat mn moeder 1,58 per m3 betaalt bij Essent. Ze is ongeveer een maand klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Cap schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:26:
Op 23 december was de hoge prijs voor deze van Cleef reden om te zeggen:

[...]

Wat op zich natuurlijk een open deur is, als het extreem koud wordt dan stijgt de vraag flink en bij toch al hoge prijzen heb je dan al snel een nieuwe hogere prijs te pakken. :P

Gisteren zegt hij dus tegen ABM Financial News dat de prijzen zo hard zakken omdat warm weer, veel wind, de Nordstream is technisch af en dunne handel einde jaar.

Zoals een goede beursanalist betaamt kijkt van Cleef naar de prijs en zoekt er dan de argumenten bij, ipv andersom. ;)

Moraal van het verhaal, lees het met plezier, maar trek er niet al te veel conclusies uit voor de toekomst. :)

Overigens heeft ie een dag na bovenstaande quote nog een stuk geplaatst over de energieprijzen:
https://www.abnamro.com/r...dreaming-of-a-mild-winter

[...]
Met alleen Nordstream open komt NL er niet. Dat gas wordt pas "Groningsgas" als wordt bijgemengd met stikstof voordat het net in kan. De nieuwe stikstoffabriek die gepland per april open zou gaan gaat pas enkele maanden later open. Huidige voorraad moet langer kunnen leveren bij bijv koud voorjaar. Het vullen van de nieuwe wintervoorraad kan dan later beginnen en dan ook nog minder capaciteit omdat de fabriek niet per april open gaat. Het groningenveld kan in theorie natuurlijk ook nog extra leveren zolang het niet dicht is.

[ Voor 4% gewijzigd door space-one op 01-01-2022 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
space-one schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 07:34:
[...]

Met alleen Nordstream open komt NL er niet. Dat gas wordt pas "Groningsgas" als wordt bijgemengd met stikstof voordat het net in kan. De nieuwe stikstoffabriek die gepland per april open zou gaan gaat pas enkele maanden later open. Huidige voorraad moet langer kunnen leveren bij bijv koud voorjaar. Het vullen van de nieuwe wintervoorraad kan dan later beginnen en dan ook nog minder capaciteit omdat de fabriek niet per april open gaat. Het groningenveld kan in theorie natuurlijk ook nog extra leveren zolang het niet dicht is.
de afgelopen week waren de temps echt hoog. en aankomende week hier ook nog. bas over een week gaat het naar de 6 overdag en 1 snachts.
dat is dan 3 weken lang erg milde temperaturen. dat zou toch ook al extreem veel moeten besparen landelijk gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemmers4
1 jaar vast vanaf April van Coolblue is ook vanmorgen verhoogd;

normaal € 0,3662549
dal € 0,3179759
gas € 1,4081012

bedragen inclusief belastingen 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-08 11:16
Nemmers4 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 10:53:
1 jaar vast vanaf April van Coolblue is ook vanmorgen verhoogd;

normaal € 0,3662549
dal € 0,3179759
gas € 1,4081012

bedragen inclusief belastingen 2022.
Blij dat ik die wél heb aangevraagd na het missen van een aantal andere 'aanbiedingen'. Gisteren direct een bevestiging gekregen inclusief 2022 belastingen:

€ 0,252636
€ 1,142506

Ik ben alleen nog op zoek om een periode van 10 januari - 31 maart te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 18:07
ScarAce1989 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:05:
[...]

Blij dat ik die wél heb aangevraagd na het missen van een aantal andere 'aanbiedingen'. Gisteren direct een bevestiging gekregen met inclusief 2022 belastingen:

€ 0,252636
€ 1,142506

Ik ben alleen nog op zoek om een periode van 10 januari - 30 april te overbruggen.
@Nemmers4 ben blij dat ik jouw post gisteren nog op tijd gelezen heb en meteen nog dat Coolblue Energie aanbod vanaf 1 april 2022 heb aangevraagd en gisteravond (31/12/21) door Coolblue Energie tegen eveneens 0,252636 kWh en 1,142506 per m3 bevestigd heb gekregen :9.

Misschien is @ScarAce1989 is dat Flexibel abbo van Coolblue Energie nog een optie om die paar maanden te overbruggen tot aan 1 april 2022, al hoewel voor mij is het verschil per m3 van Energiedirect (€ 2,23817 / m³) vs. € 1,8743142 / m³, niet meteen rede is om gelijk die overstap te maken. Al hoewel, mss krijgen we nog een paar warme winterdagen en zakt dat Flexibel contract van Coolblue nog even verder, dan ga ik wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Greenchoice heeft per 1 januari een 'beter' aanbod gemaakt.

Normaaltarief (per kWh)
€ 0,4433
Daltarief (per kWh)
€ 0,3715
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 6,3333

1 jaar vast. Volgens mij is dit het beste 1-jarige dat ik tot nu toe kan vinden. Moet het wel vastzetten ivm de opwekking in de zomer, met variabel krijg je een lager tarief en kan je de zomer niet tegen de winter wegstrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemmers4
Sahara schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:14:
[...]

@Nemmers4 ben blij dat ik jouw post gisteren nog op tijd gelezen heb en meteen nog dat Coolblue Energie aanbod vanaf 1 april 2022 heb aangevraagd en gisteravond (31/12/21) door Coolblue Energie tegen eveneens 0,252636 kWh en 1,142506 per m3 bevestigd heb gekregen :9.

Misschien is @ScarAce1989 is dat Flexibel abbo van Coolblue Energie nog een optie om die paar maanden te overbruggen tot aan 1 april 2022, al hoewel voor mij is het verschil per m3 van Energiedirect (€ 2,23817 / m³) vs. € 1,8743142 / m³, niet meteen rede is om gelijk die overstap te maken. Al hoewel, mss krijgen we nog een paar warme winterdagen en zakt dat Flexibel contract van Coolblue nog even verder, dan ga ik wel over.
Mooi om te horen! in deze tijden is een taktiek misschien 'nu aanvragen, en twijfelen kan tijdens de bedenktijd'.

@ScarAce1989 Heb even niet paraat wat je huidige tarief is, maar de flexibele mogelijkheden zijn een beetje uitgeput. Coolblue flex inderdaad wat hier boven staat. Vandebron modelcontract zou je nog kunnen aanvragen per nu, en dan hopen dat ze hem niet de komende dagen naar >2€ gooien. Maar ook hier geldt; je hebt bedenktijd.

Is het trouwens wel gewoon mogelijk om, als je per 1/4 over gaat, in de tussentijd een andere leverancier te nemen? Gaat dat dan wel goed met de wijziging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Oxxio heeft ook de prijzen van het modelcontract omhoog gegooid, en niet zo'n beetje:

Stroom Tarief
Stroom per kWh enkel € 0,69320
Stroom per kWh normaal € 0,79164
Stroom per kWh dal € 0,58919
Vaste leveringskosten per maand € 4,99

Gas Tarief
Gas per m3 € 2,78451

https://www.oxxio.nl/stroom-en-gas/modelcontract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Gisteren van de bron gebeld, kwam er niet door na 1 uur en 3 kwartier werd de verbinding verbroken. daarna hvc gebled maar zelfde ervaring als hier al gedeeld is.
Nu zie ik nog maar 2 opies:
heel duur gaan zitten met zekerheid per januari
of mogeljk maar niet zeker goedkoper gaan zitten bij frank energie of easy energy.
Ik kan die sites niet zo goed doorgronden, blijkbaar worden de tariven op een manier weergegeven die vor blinden niet heel toegankelik is.
Hebben frank energie en easy energie exact dezelfde inkooptarieven? is het enige verschil de leveringskosten?
easy energie geeft een goedkoper verwacht gemiddeld maandberag, maar ik begreep dat die op historische tariefsverlopen gebaseerd zijn en frank bestaat jaren korter dan easy energy. Ik vraag me nu dus af, hebben frank en easy energy dezelfde inkooptarieven en is het dus gewoon een kwestie van voorkeur? of is frank of easy energy goedkoper dan de ander qua hun inkooptarieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:39
Het is nu net als met vliegtickets: snel schakelen anders zijn ze op en gaat de prijs snel omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wel opvallend dat afgelopen week de tarieven op spot- en termijnmarkten fors gedaald zijn, maar dat dat absoluut nog niet is terug te zien in aanbiedingen van leveranciers.

Stroom spotmarkt afgelopen week gemiddeld 11ct kaal oftewel 21,5ct all incl.
Stroom termijnmarkt Q1 gemiddeld nu 33,5ct all incl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuw contract, maar bij iedere aanbieder die ik probeer krijg ik nog hoge elektra tarieven in de berekening te zien: ~42ct/kWh ipv de ~25ct/kWh die genoemd worden als variabele tarieven per 1-jan.

Zijn die nieuwe variabele tarieven nog niet doorgevoerd, of vis ik hier achter het net als nieuwe klant? Of waren dat "aanbiedingen" voor beperkte tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Rofdof schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 09:04:
[...]

de afgelopen week waren de temps echt hoog. en aankomende week hier ook nog. bas over een week gaat het naar de 6 overdag en 1 snachts.
dat is dan 3 weken lang erg milde temperaturen. dat zou toch ook al extreem veel moeten besparen landelijk gezien.
Dit weer helpt inderdaad . Norg is Groningsgas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lciOOo1s64eST2ezIMKDG2qZV4Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Fd0Dz7nuTTBI90KIPDVMobOp.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:35
boxlessness schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:32:

Zijn die nieuwe variabele tarieven nog niet doorgevoerd, of vis ik hier achter het net als nieuwe klant? Of waren dat "aanbiedingen" voor beperkte tijd?
Alles is onduidelijk op dit moment. Een aanbieding die nu geldt kan twee uur later weg zijn. Deze hele draad staat vol met mensen die nog even wilden nadenken, en toen te laat waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:26
Vanaf vandaag krijg ik energie van Budget Energie i.v.m. faillissement van Fenor. Ik moet tarieven van het variabele contract nog ontvangen, maar ik wil denk ik wel per 31 januari direct overstappen.

Wat kan ik het beste doen? Ik kijk nu naar Frank Energie om feb. tot april/mei te overbruggen.

Ik had eerder bij Fenor voor €21,- per maand energie (2500Kwh, per jaar). Ik moet nog maar zien wat ik nu straks ga betalen.

Ik heb verder geen gas.

Nog maar weinig ervaring in deze markt, maar zou zonde zijn om onnodige te veel te betalen :)

Thanks!

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Verwijderd schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:19:
Wel opvallend dat afgelopen week de tarieven op spot- en termijnmarkten fors gedaald zijn, maar dat dat absoluut nog niet is terug te zien in aanbiedingen van leveranciers.

Stroom spotmarkt afgelopen week gemiddeld 11ct kaal oftewel 21,5ct all incl.
Stroom termijnmarkt Q1 gemiddeld nu 33,5ct all incl.
Vakantie meer bedrijven liggen stil, warmer en meer wind dus minder gas bijstook. Vanaf maandag zal het wel weer gaan stijgen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@dicksterk Ik zou er naast Frank Energie en Easy Energy ook Mijn Domein Energie aan willen toevoegen, en ANWB Energie (zelfde white label product als Mijn Domein Energie) maar die laatste heeft een 1 euro hoger vastrecht voor zowel stroom als gas als de andere aanbieders, die 5 euro per product rekenen.

De voorbeeldberekeningen en maandbedragen kan je echt het beste keihard negeren.
Het is immers een flexibel contract en iedere leverancier rekent dus met een andere, fictieve gemiddelde leverprijs.

Je moet dus elke keer weer naar de prijsopbouw kijken, dus het basis inkooptarief + de opslag, en het vastrecht.
De rest is sowieso gelijk.

De kale inkooptarieven van stroom zijn voor deze leveranciers allemaal hetzelfde, namelijk de EPEX uurprijs.

Het verschil zit hem in de inkoopkosten / inkoopopslag die de verschillende leveranciers rekenen.
Inkoopkosten / inkoopopslag inc btw die ik heb kunnen vinden op de site (ik zou het altijd nog even navragen):
MijnDomein Energie stroom € 0,01331 en gas € 0,02316
Frank Energie stroom € 0,0169 en gas € 0,0968
Easy Energy stroom € 0,00968 en gas € 0,047 en ze noemen nog de kosten voor de vergroening van stroom, GvO kosten: € 0,00064. Ik vermoed dat deze laatste kosten bij de andere 2 al bij de inkoopkosten / inkoopopslag zijn inbegrepen maar wil je het naadje van de kous weten dan zal je ze moeten contacteren.

De gasprijzen zijn groothandelsprijzen gebaseerd op LEBA maar daar zie je wel beperkte verschillen in de kale inkooptarieven. Om een indruk te geven.
  • In 2021 was het gemiddelde kale gastarief bij Mijn Domein energie volgens de jaargrafiek 55 cent inc btw.
  • Bij EasyEnergy staat er wel een lijntje van het gemiddelde in de grafiek maar het is een beetje schatten met welke waarde dit overeenkomt op de y-as, als ik moet gokken tussen de 56 en 58 cent.
  • Frank Energie heeft helaas alleen een intraday grafiek met een daggemiddelde. De afgelopen maand zaten ze de ene keer wat hoger, de andere keer wat lager dan Mijn Domein Energie, maar gemiddeld meestal ietsje hoger. De verschillen zijn klein. Zie mijn vorige post hierover.
Het aanbod komt dus sterk bij elkaar in de buurt maar is niet 100% gelijk. Stroom scheelt minder in prijs dan gas door het identieke basistarief en de kleinere verschillen in de opslagen. Hoe meer gas je gebruikt des te interessanter worden de verschillen dus. Wil je het precies weten dan moet je ze contacteren en dan alles naast elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
Nemmers4 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Mooi om te horen! in deze tijden is een taktiek misschien 'nu aanvragen, en twijfelen kan tijdens de bedenktijd'.

@ScarAce1989 Heb even niet paraat wat je huidige tarief is, maar de flexibele mogelijkheden zijn een beetje uitgeput. Coolblue flex inderdaad wat hier boven staat. Vandebron modelcontract zou je nog kunnen aanvragen per nu, en dan hopen dat ze hem niet de komende dagen naar >2€ gooien. Maar ook hier geldt; je hebt bedenktijd.

Is het trouwens wel gewoon mogelijk om, als je per 1/4 over gaat, in de tussentijd een andere leverancier te nemen? Gaat dat dan wel goed met de wijziging?
Mijn tarieven worden als mijn contract afloopt per 10 januari:
€ 0,50493
€ 2,23817

Ja dat lees je goed. :/

Dat is inderdaad wel een goede vraag. Het zou erg vervelend zijn als mijn aanvraag bij CoolBlue dan wordt geannuleerd.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Situatie:
Huidig contract bij Essent loopt af op 10 januari.
Ik heb een contract aangevraagd bij CoolBlue en deze gaat in op 1 april.
Kan ik van een periode van 11 januari - 31 maart een andere provider kiezen op basis van een modelcontract, zonder dat mijn aanvraag van CoolBlue per 1 april wordt geannuleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb even m'n verbruik van 2020 er bij gepakt en op basis daarvan zou ik een energieleverancier moeten vinden die de hoogste prijzen heeft voor elektriciteit en een zo'n laag mogelijke gasprijs zodat ik de ~400m3 aan gas kan compenseren met de ruim 1200kWh aan teruglevering opbrengsten. Is een wat ingewikkeldere puzzel dan voor de meesten denk ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05:59
Tsurany schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:28:
Heb even m'n verbruik van 2020 er bij gepakt en op basis daarvan zou ik een energieleverancier moeten vinden die de hoogste prijzen heeft voor elektriciteit en een zo'n laag mogelijke gasprijs zodat ik de ~400m3 aan gas kan compenseren met de ruim 1200kWh aan teruglevering opbrengsten. Is een wat ingewikkeldere puzzel dan voor de meesten denk ik.
Denk dat hier wel meer mensen mee zitten. Het gaat dan vooral voor de hoogste terugleververgoeding.
Ik gebruik mijn overschot om de leaseauto op te laden, dan krijg je de electriciteitsprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SpeedyDH schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:47:
[...]

Denk dat hier wel meer mensen mee zitten. Het gaat dan vooral voor de hoogste terugleververgoeding.
Ik gebruik mijn overschot om de leaseauto op te laden, dan krijg je de electriciteitsprijs.
Ja ik zit ook te kijken naar een warmtepompboiler, is nu wel heel snel terugverdiend met de huidige gas tarieven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gaaloo1974
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-08 14:21
ScarAce1989 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Mijn tarieven worden als mijn contract afloopt per 10 januari:
€ 0,50493
€ 2,23817

Ja dat lees je goed. :/

Dat is inderdaad wel een goede vraag. Het zou erg vervelend zijn als mijn aanvraag bij CoolBlue dan wordt geannuleerd.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Situatie:
Kan ik van een periode van 11 januari - 31 maart een andere provider kiezen op basis van een modelcontract, zonder dat mijn aanvraag van CoolBlue per 1 april wordt geannuleerd?
Heb op donderdag 30 december een aanvraag gedaan bij Coolblue, e-mail ontvangstbevestiging en aanmeld bevestiging gehad zelfde dag.

Voor Flex met de tarieven op donderdag 30 december op de website:
stroom normaal 0,34
stoom dal 0,28
Gas 1,59

Vrijdag 31 december nogmaals een aanmeld ontvangst e-mail ontvangen en nog een e-mail met de levering overeenkomst met de volgende tarieven:
enkeltarief: 0,4075
normaal tarief: 0,4342
daltarief: 0,3802

gas : 1,8328

Totaal andere prijzen dan op de website was aangegeven en waar ik me voor aangemeld heb. Terwijl de prijzen op de energie markt juist dalen, lekker makkelijk verdienen is dat. Als je zo je klanten binnen haalt...

Is hier nog wat tegen te doen?
Kan ik Coolblue aan de tarieven houden die op de website zijn aangegeven ten tijde van waar ik me voor aanmelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

gaaloo1974 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:04:
[...]

|
Totaal andere prijzen dan op de website was aangegeven en waar ik me voor aangemeld heb. Terwijl de prijzen op de energie markt juist dalen,
Dat zegt niets.
lekker makkelijk verdienen is dat. Als je zo je klanten binnen haalt...

Kan ik Coolblue aan de tarieven houden die op de website zijn aangegeven ten tijde van waar ik me voor aanmelden?
Zeker. Jij bent akkoord gegaan met wat er toen op de website stond,niet wat er nu bevestigd is. Hoop dat je een screenshot hebt gemaakt, of iemand anders hier.

[ Voor 25% gewijzigd door EWK op 01-01-2022 19:07 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaaloo1974
EWK schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:06:
[...]

Dat zegt niets.

[...]

Zeker. Jij bent akkoord gegaan met wat er toen op de website stond,niet wat er nu bevestigd is. Hoop dat je een screenshot hebt gemaakt, of iemand anders hier.
Die energiemarkt dalingen, ja dat had ik al gelezen.

Heeft iemand een screenshot van de Coolblue flex tarieven van donderdag 30 december voor me?
Zou me heel erg helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemmers4
[...]

Heb op donderdag 30 december een aanvraag gedaan bij Coolblue, e-mail ontvangstbevestiging en aanmeld bevestiging gehad zelfde dag.

stroom normaal 0,34
stoom dal 0,28
Gas 1,59

Vrijdag 31 december nogmaals een aanmeld ontvangst e-mail ontvangen en nog een e-mail met de levering overeenkomst met de volgende tarieven:

Totaal andere prijzen dan op de website was aangegeven en waar ik me voor aangemeld heb. Terwijl de prijzen op de energie markt juist dalen, lekker makkelijk verdienen is dat. Als je zo je klanten binnen haalt...

Als jij een pdf hebt (leveringsovereenkomst) met de juiste tarieven erop, dan kan je er van op aan dat dit je tarieven zijn. Als je er twee hebt met 2 tarieven dan kan het niets anders zijn dan een administratieve fout. Even bellen maandag denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
gaaloo1974 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:10:
[...]

Die energiemarkt dalingen, ja dat had ik al gelezen.

Heeft iemand een screenshot van de Coolblue flex tarieven van donderdag 30 december voor me?
Zou me heel erg helpen.
Ik heb mijzelf ook aangemeld voor Coolblue op 30-12-2021 en zal even een screenshotje sturen.

EDIT: Hierbij, de tarieven die in mijn leveringsovereenkomst vermeld staan, let op! Ik heb geen Flex genomen, want dan kwam ik ongeveer de helft duurder uit. Helaas heb ik geen Flex screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Csb5PbRk3EzyNYTvWc_i9NvNQ-U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/udTLS7COvS7vDUif1zsFb1SM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door srdevil op 01-01-2022 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

[...]

stroom normaal 0,34
stoom dal 0,28
Gas 1,59

Ik begrijp dat je 2x een aanmeld mail hebt gehad, had je ook 2x aangevraagd dan? En heb je dan ook 2x de leveringsovereenkomst ontvangen?

Hier 1x "Je aanmelding is ontvangen!" mail en 3 kwartier later de mail "Je leveringsovereenkomst en alle overige voorwaarden" met de leveringsovereenkomst waarin de tarieven vermeld staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@cap: super bedankt voor de heldere uitleg. ik denk dat bij 1400m3 gas mijndomein beter is dan frank vanwege de veel lagere inkoopvergoeding. maar ik heb wel wat vragen bij mijndomein waar ik nog niet achter kan komen msischein dat jij dat weet:
- wie is de vergunninghouder(leverancier acher) mijndomein? ik kom in het acm vergunningenregister geen mijn domein tegen, frank energie en easy energy staan er wel in bijvoorbeeld.
- ze spreken bij mijndomein over verwachte tarieven die in je flexcontract worden opgenomen, krijg je dan wel echt de inkooptariven van sroom per uur, net als bij frank en easy energy of wordt ej gehouden aan het contract overeengekomen tarief?
overigens lijkt mijndomein 1 groot positief verschil te heben tegenover frank enerige en easy enargy: mijndomein werkt bij het flex-bedrag met een maandeliks voorschotbedrag, je betaalt dus niet(zoals bij frank en easy energy) in de winter veel en in de zomer weinig per maand, dit maak ik tenminste op uit de veelgestelde vragen en de uitleg over het maandbedrag die daarin staat. of heb ik het nu helemaal mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaaloo1974
Cap schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:12:
[...]

Ik begrijp dat je 2x een aanmeld mail hebt gehad, had je ook 2x aangevraagd dan? En heb je dan ook 2x de leveringsovereenkomst ontvangen?

Hier 1x "Je aanmelding is ontvangen!" mail en 3 kwartier later de mail "Je leveringsovereenkomst en alle overige voorwaarden" met de leveringsovereenkomst waarin de tarieven vermeld staan.
Inderdaad heb 2x een aanmeld e-mail gehad, 1x op donderdag en 1x op vrijdag.
Heb me maar 1x aangemeld zelf.

Donderdag de ontvangst e-mail in de ochtend en de aanmeld e-mail in de middag.
Vrijdag nogmaals een ontvangst e-mail in de ochtend en de leveringsvoorwaarde met tarieven ook op de zelfde tijd in deze ochtend.
1x maar de leveringsvoorwaarde ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

gaaloo1974 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:23:
[...]

Inderdaad heb 2x een aanmeld e-mail gehad, 1x op donderdag en 1x op vrijdag.
Heb me maar 1x aangemeld zelf.

Donderdag de ontvangst e-mail in de ochtend en de aanmeld e-mail in de middag.
Vrijdag nogmaals een ontvangst e-mail in de ochtend en de leveringsvoorwaarde met tarieven ook op de zelfde tijd in deze ochtend.
Huh donderdag een ontvangst e-mail én een aanmeld e-mail? Wat bedoel je met die twee?

ik had de onderwerpen van de mails er hierboven expres bijgezet voor de duidelijkheid:
- 1 aanmeldmail onderwerp "Je aanmelding is ontvangen!"
- 1 mail met leveringsovereenkomst onderwerp "Je leveringsovereenkomst en alle overige voorwaarden"

Dus niet nog een derde type mail.

Heb je nu na de eerste aanmeldingsmail op donderdag ook een mail met de leveringsovereenkomst PDF in de bijlage gehad? Zo ja dan zou ik die aanhouden. De leveringsovereenkomst is het rechtsgeldige document, en heeft ook een uniek nummer dat bovenaan staat.

Heb je vrijdag nóg een keer een leveringsovereenkomst gehad met een ander uniek nummer dan zou ik die dus annuleren.

Is het dezelfde leveringsovereenkomst nummer als die van donderdag en zijn de tarieven slechter, dan zou ik mailen dat je donderdag al de juiste leveringsovereenkomst hebt gehad en ze vragen de wijziging van vrijdag te annuleren.

Mogelijk is het een misverstand en lost even bellen maandag het wel op. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 01-01-2022 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaaloo1974
Cap schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:33:
[...]

Huh donderdag een ontvangst e-mail én een aanmeld e-mail? Wat bedoel je met die twee?

ik had de onderwerpen van de mails er hierboven expres bijgezet voor de duidelijkheid:
- 1 aanmeldmail onderwerp "Je aanmelding is ontvangen!"
- 1 mail met leveringsovereenkomst onderwerp "Je leveringsovereenkomst en alle overige voorwaarden"

Dus niet nog een derde type mail.

Heb je nu na de eerste aanmeldingsmail op donderdag ook een mail met de leveringsovereenkomst PDF in de bijlage gehad? Zo ja dan zou ik die aanhouden. De leveringsovereenkomst is het rechtsgeldige document, en heeft ook een uniek nummer dat bovenaan staat.

Heb je vrijdag nóg een keer een leveringsovereenkomst gehad met een ander uniek nummer dan zou ik die dus annuleren.

Is het dezelfde leveringsovereenkomst nummer als die van donderdag en zijn de tarieven slechter, dan zou ik mailen dat je donderdag al de juiste leveringsovereenkomst hebt gehad en ze vragen de wijziging van vrijdag te annuleren.

Mogelijk is het een misverstand en lost even bellen maandag het wel op. ;)
aanmeld e-mail donderdag ochtend :
We hebben je aanvraag ontvangen en nemen deze in behandeling onder nummer ******. We nemen binnen 2 werkdagen contact met je op. Als je hierover nog vragen of opmerkingen hebt, dan kun je op deze mail reageren.
ontvangst e-mail donderdag middag:
Welkom bij Coolblue Energie! We hebben je aanmelding goed ontvangen. Om er zeker van te zijn dat alles klopt, vragen we je nog even je gegevens te controleren.

Zoals aangegeven vrijdag weer een aanmeld e-mail gehad en gelijktijdige vrijdag een leveringsovereenkomst e-mail.
In totaal maar 1x een leveringsovereenkomst op vrijdag en geen leveringsovereenkomst op donderdag.

Kan ik Coolbue aan de tarieven houden die dan donderdag op de website voor het flex abonnement stonden en waar ik me voor aan heb gemeld?

Ga maandag even bellen ja thnx

[ Voor 4% gewijzigd door gaaloo1974 op 01-01-2022 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:18
Tsurany schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:28:
Je kunt ook kijken naar verschillende aanbieders per produkt. En dan misschien stroom vastzetten in de winter en gas in de zomer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

dicksterk schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:18:
- wie is de vergunninghouder(leverancier acher) mijndomein? ik kom in het acm vergunningenregister geen mijn domein tegen, frank energie en easy energy staan er wel in bijvoorbeeld.
Dat zie je in de leveringsvoorwaarden:
"Mijndomein Energie wordt geleverd door Mijndomein Energie Diensten. Mijndomein Energie Diensten is een handelsnaam van EnergyZero."
net als in de ANWB Energie leveringsvoorwaarden:
"ANWB Energie wordt geleverd door ANWB Energiediensten. ANWB Energiediensten is een handelsnaam van EnergyZero."
En zo heb je nog wat merknamen van EnergyZero: Zondergas, Eemnes Energie, HVE Energie, Leaseplan Energie. EnergyZero levert dus eigenlijk een kant en klaar whitelabel product aan andere partijen zodat die gemakkelijk in de energiemarkt kunnen stappen.

Op de website van EnergyZero kom je dan ook de verwijzing naar de verschillende energiepartners tegen.
- ze spreken bij mijndomein over verwachte tarieven die in je flexcontract worden opgenomen, krijg je dan wel echt de inkooptariven van sroom per uur, net als bij frank en easy energy of wordt ej gehouden aan het contract overeengekomen tarief?
Ja je krijgt als je bij MDE kiest voor het Flex contract echt de kale tarieven die in de Energieprijschecker staan, wisselend per uur. Die zijn de dag vantevoren bekend. Zo kan je kijken wanneer je bijv het goedkoopst een was kan draaien. :P

In de app of de persoonlijke omgeving op de website kan je met behulp van de afzonderlijke grafieken precies zien wat per uur / dag / maand / jaar zien hoe het zit met de kosten, het stroomverbruik en het gasverbruik.

Onder de energiekostengrafiek zit ook nog een functie waarmee je de complete energiekostentabel kan bekijken, je ziet dan per uur voor zowel stroom als gas alle afzonderlijke getallen:
datum / uur, verbruik, kale kWh-prijs, kale leveringskosten, inkoopopslag, energiebelastingen, btw.
Mooi transparant dus en allemaal tot in detail te volgen.

Het enige wat ik zelf dus niet precies weet is dus waar de verschillen in inkoopprijs gas tussen de leveranciers precies vandaan komen, en op basis waarvan de inkooptoeslag tot stand komt en wanneer die eventueel wijzigt.
overigens lijkt mijndomein 1 groot positief verschil te heben tegenover frank enerige en easy enargy: mijndomein werkt bij het flex-bedrag met een maandeliks voorschotbedrag, je betaalt dus niet(zoals bij frank en easy energy) in de winter veel en in de zomer weinig per maand, dit maak ik tenminste op uit de veelgestelde vragen en de uitleg over het maandbedrag die daarin staat. of heb ik het nu helemaal mis?
Het is inderdaad een vast maandbedrag en je kan het in je persoonlijke omgeving op de site wijzigen. Dat gaat niet direct met een bedrag dmv het invullen van een nieuw verwacht jaarverbruik stroom en gas, waarna het bedrag omlaag gaat. Bevalt dat bedrag je dan kan je bevestigen. Je moet dan bij heftige tariefschommelingen natuurlijk wel zelf in de gaten houden of dat termijnbedrag nog klopt, maar daar helpt de persoonlijke omgeving je bij met het verbruiksoverzicht en de grafieken. Frank en Easy hebben dus gekozen voor wisselende maandbedragen obv een geschat verbruik die maand, om dit effect te beperken.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 01-01-2022 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

gaaloo1974 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:44:
[...]

aanmeld e-mail donderdag ochtend :
We hebben je aanvraag ontvangen en nemen deze in behandeling onder nummer ******. We nemen binnen 2 werkdagen contact met je op. Als je hierover nog vragen of opmerkingen hebt, dan kun je op deze mail reageren.
ontvangst e-mail donderdag middag:
Welkom bij Coolblue Energie! We hebben je aanmelding goed ontvangen. Om er zeker van te zijn dat alles klopt, vragen we je nog even je gegevens te controleren.

Zoals aangegeven vrijdag weer een aanmeld e-mail gehad en gelijktijdige vrijdag een leveringsovereenkomst e-mail.
In totaal maar 1x een leveringsovereenkomst op vrijdag en geen leveringsovereenkomst op donderdag.

Kan ik Coolbue aan de tarieven houden die dan donderdag op de website voor het flex abonnement stonden en waar ik me voor aan heb gemeld?

Ga maandag even bellen ja thnx
Obv je aanmelding donderdag misschien, lastig verhaal wel omdat je toen geen leveringsovereenkomst gehad hebt. Maar je kan met die mail dus wel aantonen dat je je toen aangemeld hebt Dus bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 01-01-2022 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Cap schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:13:
[...]

Dat zie je in de leveringsvoorwaarden:

[...]

net als in de ANWB Energie leveringsvoorwaarden:

[...]

En zo heb je nog wat merknamen van EnergyZero: Zondergas, Eemnes Energie, HVE Energie, Leaseplan Energie. EnergyZero levert dus eigenlijk een kant en klaar whitelabel product aan andere partijen zodat die gemakkelijk in de energiemarkt kunnen stappen.

Op de website van EnergyZero kom je dan ook de verwijzing naar de verschillende energiepartners tegen.

[...]

Ja je krijgt als je bij MDE kiest voor het Flex contract echt de kale tarieven die in de Energieprijschecker staan, wisselend per uur. Die zijn de dag vantevoren bekend. Zo kan je kijken wanneer je bijv het goedkoopst een was kan draaien. :P

In de app of de persoonlijke omgeving op de website kan je met behulp van de afzonderlijke grafieken precies zien wat per uur / dag / maand / jaar zien hoe het zit met de kosten, het stroomverbruik en het gasverbruik.

Onder de energiekostengrafiek zit ook nog een functie waarmee je de complete energiekostentabel kan bekijken, je ziet dan per uur voor zowel stroom als gas alle afzonderlijke getallen:

[...]

Mooi transparant dus en allemaal tot in detail te volgen.

Het enige wat ik zelf dus niet precies weet is dus waar de verschillen in inkoopprijs gas tussen de leveranciers precies vandaan komen, en op basis waarvan de inkooptoeslag tot stand komt en wanneer die eventueel wijzigt.

[...]

Het is inderdaad een vast maandbedrag en je kan het in je persoonlijke omgeving op de site wijzigen. Dat gaat niet direct met een bedrag dmv het invullen van een nieuw verwacht jaarverbruik stroom en gas, waarna het bedrag omlaag gaat. Bevalt dat bedrag je dan kan je bevestigen. Je moet dan bij heftige tariefschommelingen natuurlijk wel zelf in de gaten houden of dat termijnbedrag nog klopt, maar daar helpt de persoonlijke omgeving je bij met het verbruiksoverzicht en de grafieken. Frank en Easy hebben dus gekozen voor wisselende maandbedragen obv een geschat verbruik die maand, om dit effect te beperken.
Ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van dit concept van ANWB/Frank/MijnDomein. De dagprijzen van gas lijken wel wat duurder op het eerste gezicht dan een vast contract (zelfs voor de explosie), maar dat kan ik compenseren met de kachel. Maar electrificatie zit hier toch in de planning.
Zie hier ook een leuk tweakerts project in met een thuisbatterij, want de dag-pieken en -dalen verschillen behoorlijk (x2 a x3)... voor wanneer ik tijd heb... ooit.
Ik zie dat er ook al een topic voor is: het grote day ahead energie prijzen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
Sahara schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:14:
[...]
Waar haal jij die energiedirect prijzen vandaan? Ik ben ook (nog) klant bij ze. Maar heb nu een tarief van € 1,58440/m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 22:35

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Phoolie schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:11:
[...]

Waar haal jij die energiedirect prijzen vandaan? Ik ben ook (nog) klant bij ze. Maar heb nu een tarief van € 1,58440/m3
Meerdere mensen hebben een e-mail ontvangen van Energie direct met nieuwe prijzen. De e-mail is rond 20 dec. verstuurd.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
jamesbond007uk schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:13:
[...]

Meerdere mensen hebben een e-mail ontvangen van Energie direct met nieuwe prijzen. De e-mail is rond 20 dec. verstuurd.
In die mail stond bij mij alleen iets over de btw wijziging en als ik inlog op de online omgeving, zie ik ook nog steeds de oude kale tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:16
boxlessness schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:55:
[...]
Ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van dit concept van ANWB/Frank/MijnDomein. De dagprijzen van gas lijken wel wat duurder op het eerste gezicht dan een vast contract (zelfs voor de explosie),
[...]
Ik heb mijn gasverbruik van 2021 per dag vermenigvuldigd met de dagprijzen van MijnDomein (inclusief alle belastingen) en dan kom ik uit op een gemiddelde van €1,15 per m3 over heel 2021. Dat is op zich niet slecht, maar ook niet heel goed. Ik zal eens kijken of ik hetzelfde kan doen met de kWh prijzen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

RichieB schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:39:
[...]

Ik heb mijn gasverbruik van 2021 per dag vermenigvuldigd met de dagprijzen van MijnDomein (inclusief alle belastingen) en dan kom ik uit op een gemiddelde van €1,15 per m3 over heel 2021. Dat is op zich niet slecht, maar ook niet heel goed. Ik zal eens kijken of ik hetzelfde kan doen met de kWh prijzen.
Dus jij hebt van 365 dagen handmatig de prijzen opgehaald van de site, of via een API? Of ergens anders vandaan?

Bij stroom is de uitdaging nog wat groter want daar variëren de prijzen elk uur, 365 * 24 prijzen dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
Situatie:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
ScarAce1989 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 03:16:
Situatie:
Ja hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Cap schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 23:16:
[...]

Dus jij hebt van 365 dagen handmatig de prijzen opgehaald van de site, of via een API? Of ergens anders vandaan?
Gewoon met 1 URL naar de API die de website ook gebruikt.
Bij stroom is de uitdaging nog wat groter want daar variëren de prijzen elk uur, 365 * 24 prijzen dus. :P
Kan ook met 1 URL. Ik heb daarna de minimumprijs per dag (ideale moment voor laden EV) en gemiddelde prijs per dag berekend. Daarbij de belasting opgeteld en ik zag meteen dat ik met mijn dal/piek contract veel voordeliger uit ben. Spot prijzen zijn dus hoger dan wat de energiemaatschappijen weten te bedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarpo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-09 07:31
MijnDomein is inderdaad wel interessant als je je bezighoudt met wanneer je wat doet zoals auto laden, wassen e.d. Dat zie je mooi in een overzicht per uur. Echter, gasprijzen zie ik niet per uur of ik kan ze niet vinden. Of zijn gasprijzen alleen inzichtelijk na aanmelding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichieB
Gasprijzen zijn dagprijzen, is gewoon een knop voor onder de grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikrubluk
  • Laatst online: 26-09-2022
Goedenavond,

(Ex) klant van Fenor en zal overgenomen worden door Budget Energie. Zal de tarieven eind van deze week uiterlijk krijgen, in de tussentijd ben ik aan het kijken voor een andere energie leverancier.

De enige goede aanbieding die ik tot nu toe kan vinden is van Cool Blue Energie, echter kan je daar pas vanaf april terecht. Dus dan zit ik sowieso nog een paar maanden vast aan Budget Energie.

Zijn er mensen die nog een andere tip hebben voor een voordelige leverancier?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05:59
Als ik nu kijk bij Essent, flexibel.
45cnt hoog, 40cnt laag, 1,69 gas

Bij Engie hebben ze hun zaakjes niet voor elkaar, daar krijg je over 0 terug. Ik begrijp dat het nieuwjaar in het weekend begint maar je zorgt toch da5 de tarieven klaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:38
Sinds december een modelcontract bij Oxxio afgesloten.

Gas stond toen op iets van 0,87. Vanaf januari zijn ze verhoogd naar 1,72.

Als ik in de app naar het verbruik van december kijk, dan hebben ze daar ook 1,72 voor gerekend. Lijkt me niet echt fair. Iemand meer hier last van? Scheelt toch honderden euro's en voor mij was dat ook juist de reden om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
Lennnn schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:14:
Als ik in de app naar het verbruik van december kijk, dan hebben ze daar ook 1,72 voor gerekend. Lijkt me niet echt fair. Iemand meer hier last van? Scheelt toch honderden euro's en voor mij was dat ook juist de reden om over te stappen.
Heb je de afgelopen tientallen pagina's van dit topic al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
H92! schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:59:
Oxxio heeft ook de prijzen van het modelcontract omhoog gegooid, en niet zo'n beetje:

Stroom Tarief
Stroom per kWh enkel € 0,69320
Stroom per kWh normaal € 0,79164
Stroom per kWh dal € 0,58919

Gas Tarief
Gas per m3 € 2,78451

https://www.oxxio.nl/stroom-en-gas/modelcontract
Is dat voor nieuwe contracten? In de app staat gas nog op 1,72.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
jongetje schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Een groot deel wel. Wat heb ik gemist? Waarschijnlijk gewoon een fout in hun berekening?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 21:38
jongetje schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:42:
Heb jij zijn post wel gelezen? :9

@Lennnn zegt dat zijn contract is ingegaan op december met de tarieven van december. In januari (zoals verwacht) gaan de tarieven omhoog. De december maand is door de Oxxio met terugwerkende kracht in rekening gebracht door middel van de tarieven vanaf JANUARI ipv de tarieven van het ingaan van zijn contract/de maand december.

@Lennnn heb je deze vraag ook al neergelegd bij Oxxio? Denk dat het een administratief foutje en niet de bedoeling is dat je met terugwerkende kracht maar ineens meer gaat betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennnn
EN-IS schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Heb jij zijn post wel gelezen? :9

@Lennnn zegt dat zijn contract is ingegaan op december met de tarieven van december. In januari (zoals verwacht) gaan de tarieven omhoog. De december maand is door de Oxxio met terugwerkende kracht in rekening gebracht door middel van de tarieven vanaf JANUARI ipv de tarieven van het ingaan van zijn contract/de maand december.

@Lennnn heb je deze vraag ook al neergelegd bij Oxxio? Denk dat het een administratief foutje en niet de bedoeling is dat je met terugwerkende kracht maar ineens meer gaat betalen.
Lijkt me ook. Hun klantenservice is nu gesloten. Ik zal ze morgen eens bellen.

Ik heb ook gewoon de tarieven in de mail staan. Lijkt me niet dat ze over december de tarieven vanaf 1-1-2022 kunnen hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
SpeedyDH schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:54:

Bij Engie hebben ze hun zaakjes niet voor elkaar, daar krijg je over 0 terug. Ik begrijp dat het nieuwjaar in het weekend begint maar je zorgt toch da5 de tarieven klaar staan.
Die 1,69 is zonder Energiebelasting zone 1 (1 t/m 170.000 m3) a € 0,439500 m3 en Opslag duurzame energie- en klimaattransitie zone 1 (1 t/m 170.000 m3) a € 0,104670 m3. Tel je deze twee op bij die Variabele leveringskosten (G1/gasregio 3) van € 1,694000 m3, dan kom je uit op € 2,23817 per m3 en dat is nu precies wat je bij Energiedirect ook moet betalen. En tja Essent/Energiedirect is moeder en dochterbedrijf. Flutaanbieding die 1,69 (€ 2,23817).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

RichieB schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:05:
[...]

Gewoon met 1 URL naar de API die de website ook gebruikt.

[...]

Kan ook met 1 URL. Ik heb daarna de minimumprijs per dag (ideale moment voor laden EV) en gemiddelde prijs per dag berekend. Daarbij de belasting opgeteld en ik zag meteen dat ik met mijn dal/piek contract veel voordeliger uit ben. Spot prijzen zijn dus hoger dan wat de energiemaatschappijen weten te bedingen.
Top d:)b, kan je die URL's delen? :Y

Edit, wacht, volgens mij heb ik hem al, bijv van 01-01-2021 tot 31-12-2021:

https://api.energyzero.nl...&usageType=1&inclBtw=true

Kan natuurlijk goed zijn dat jij een mooi contract hebt gesloten op het moment dat de prijzen laag waren, daar kan geen spotprijs tegenop natuurlijk. De energieboeren zullen als ze het zelf niet produceren toch ook op de markt moeten kopen maar die doen dat als het goed is ver van tevoren op goed gekozen momenten. :P

Maar lang niet iedereen is zo gelukkig, en als ze dat al wel een keer zijn dan loopt hun contract toch een keer af en dan moeten ze tegen dan gebruikelijke tarieven weer een nieuw contract afsluiten. Dus iedereen komt een keer aan de beurt wat betreft ongunstige prijzen.

In 2021 zijn de prijzen vanaf de lente gestaag gestegen, dan kom je met een flexibel contract natuurlijk ongunstiger uit. Maar in 2019 en 2020 had je gewoon een topdeal aan zo'n flexcontract obv de spotprijs.

[ Voor 49% gewijzigd door Cap op 02-01-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Lennnn schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:54:
[...]

Lijkt me ook. Hun klantenservice is nu gesloten. Ik zal ze morgen eens bellen.

Ik heb ook gewoon de tarieven in de mail staan. Lijkt me niet dat ze over december de tarieven vanaf 1-1-2022 kunnen hanteren.
Daar heb je volgens mij gelijk in. Heb je de meterstanden genoteerd op 31 december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Laatst online: 11:32

Rzaan

Altijd zoekende

Wij (stel zonder kinderen) hebben sinds 22 december jl. een ander huis.
We zijn nog niet verhuisd en gaan dit waarschijnlijk ergens eind januari doen.
Flink huis, iets van 240 M2 en niet top geïsoleerd.
We gaan ook bijna alle ruimtes gebruiken (sportkamer, 2 werkplekken)

In ons huidige appartement (wat we de komende maanden ook aanhouden) zijn we klant bij Vattenfall.

Hoe moet ik de keuze voor een energie-leverancier insteken?
Heb wel wat ingevuld bij Gaslicht.com, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Rzaan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:34:
Wij (stel zonder kinderen) hebben sinds 22 december jl. een ander huis.
We zijn nog niet verhuisd en gaan dit waarschijnlijk ergens eind januari doen.
Flink huis, iets van 240 M2 en niet top geïsoleerd.
We gaan ook bijna alle ruimtes gebruiken (sportkamer, 2 werkplekken)

In ons huidige appartement (wat we de komende maanden ook aanhouden) zijn we klant bij Vattenfall.

Hoe moet ik de keuze voor een energie-leverancier insteken?
Heb wel wat ingevuld bij Gaslicht.com, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Zit je nu beetje OK bij vattenfall? Een maand ofzo kun je iig een 'dubbel leveringsadres' hebben, misschien ook wel wat langer, dat zou ik even vattenfall vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

dragon2 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:39:
[...]

Zit je nu beetje OK bij vattenfall? Een maand ofzo kun je iig een 'dubbel leveringsadres' hebben, misschien ook wel wat langer, dat zou ik even vattenfall vragen.
Ik heb geen idee of ik daar OK zit.
Dat klinkt dommig, maar ik betaal gewoon elke maand en het is warm in huis en het licht gaat aan.
Heb me er nooit eerder in verdiept.

Ik zie nogal flinke prijsverschillen tussen de leveranciers, maar geen idee of het in the end niet allemaal op hetzelfde neer komt.
Ik wil in ieder geval gemak, en geen gedoe met kleine bedrijfjes die over de kop kunnen gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:45
Rzaan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:42:
[...]

Ik heb geen idee of ik daar OK zit.
Dat klinkt dommig, maar ik betaal gewoon elke maand en het is warm in huis en het licht gaat aan.
Heb me er nooit eerder in verdiept.

Ik zie nogal flinke prijsverschillen tussen de leveranciers, maar geen idee of het in the end niet allemaal op hetzelfde neer komt.
Ik wil in ieder geval gemak, en geen gedoe met kleine bedrijfjes die over de kop kunnen gaan.
Verdiep je er dan eerst eens in.

- Zoek je huidige tarieven op en tot wanneer die gelden.
- Lees de laatste 10 pagina's door van dit topic en vergelijk tarieven
- Kijk naar je huidige verbruik en schat je nieuwe verbruik (genoeg websites die gemiddelden aangeven)
- Kijk naar de solvabiliteit van de aanbieders. Zoek dan een grotere stabiele partij op (consumentenbond heeft hier naar gekeken, hoef je echt niet allemaal zelf uit te pluizen)

Als je bovenstaande gedaan hebt, dan kan je best een prima keuze maken. Er zitten grote verschillen tussen leverenciers, komt zeker niet op hetzelfde neer.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:58:
In 2021 zijn de prijzen vanaf de lente gestaag gestegen, dan kom je met een flexibel contract natuurlijk ongunstiger uit. Maar in 2019 en 2020 had je gewoon een topdeal aan zo'n flexcontract obv de spotprijs.
Dat valt vies tegen volgens mij. Met name de inkoopvergoeding verpest het voordeel wat je eventueel hebt. Heb voor een aantal jaren de spotprijzen vergelijken met mijn jaarcontracten en flexibele tarieven maar het is niet echt goedkoper. Wel risicovoller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Sahara schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:57:
[...]

Die 1,69 is zonder Energiebelasting zone 1 (1 t/m 170.000 m3) a € 0,439500 m3 en Opslag duurzame energie- en klimaattransitie zone 1 (1 t/m 170.000 m3) a € 0,104670 m3. Tel je deze twee op bij die Variabele leveringskosten (G1/gasregio 3) van € 1,694000 m3, dan kom je uit op € 2,23817 per m3 en dat is nu precies wat je bij Energiedirect ook moet betalen. En tja Essent/Energiedirect is moeder en dochterbedrijf. Flutaanbieding die 1,69 (€ 2,23817).
Das toch geen aanbieding? Das nu toch de huidige prijs als je klant word.
jamesbond007uk schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:13:
[...]

Ik heb geen mail gehad. Zit bij Essent, maar tis wel verhoogd van 1,56497 naar 1,58440 euro. Of zal het komen dat ik er sinds december zit.

[ Voor 23% gewijzigd door jaaoie17 op 02-01-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Verwijderd schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:04:
[...]

Dat valt vies tegen volgens mij. Met name de inkoopvergoeding verpest het voordeel wat je eventueel hebt. Heb voor een aantal jaren de spotprijzen vergelijken met mijn jaarcontracten en flexibele tarieven maar het is niet echt goedkoper. Wel risicovoller.
Ja dat is jouw idee weet ik, ik kan dat toch niet veranderen. :)

Volgens jou valt het vies tegen. Mijn persoonlijke ervaring is anders geweest in 2019 en 2020.

Ik kan alleen zeggen dat ik de jaren daarvoor óók altijd de allerlaagste tarieven opspoorde en daar jaarlijks een contract voor afsloot (met als enige criterium groene energie). Dat doe ik al sinds de energiemarkt vrijgegeven is. Dus elk jaar bekeek ik het aanbod van de energieleveranciers en rekende ik de beste aanbiedingen nog door in excel spreadsheets, natuurlijk lettende op de variabelen: kale leveringstarieven, vastrecht en eventuele welkomstbonussen. Dat voor elke leverancier icm het (stabiele) verwachte jaarverbruik omgerekend naar een totaalprijs per jaar.

Beide jaren heb ik vergeefs gezocht naar vaste prijs / modelcontracten waarin ik per maand lager uit zou komen. Dat lukte gewoon niet. Dat ik op zich al een vrij laag verbruik heb en een erg laag vastrecht betaal (2,90 per product) hielp daarbij natuurlijk ook niet, dan vind je eindelijk een goed tarief en dan gaat het vastrecht met 8 euro per maand omhoog, dat moet je dan allemaal weer goedmaken mbv het levertarief. ;)

Ik besef gerust dat het niet voor iedereen van toepassing is. Iemand die 3000 kuub gas en 6000 kWh stroom verbruikt (mijn buurman) lacht om het kleine aandeel vastrecht en kijkt puur naar het levertarief, daar maakt ie meters mee. Maar voor iemand met een maandbedrag van 60 euro is 10 euro vastrecht ipv 3 euro een behoorlijk verschil.

Mijn jaarlijkse bedrag is in dit huis (sinds 2016) nog nooit zo laag geweest als in 2019 en 2020 bij een behoorlijk constant verbruik. En dat waren dus de jaren met het Mijn Domein Energie contract.

In het verleden heb ik het risico van flextarieven prima kunnen nemen zonder negatieve gevolgen. Of het het risico NU waard is dat is een ander verhaal. In 2021 is het antwoord natuurlijk NEE! Dat is achteraf wel gebleken. In het verleden waren prijzen behoorlijk stabiel, het afgelopen jaar is echt extreem geweest. Voor mensen die nu aan een extreem slecht contract zitten en denken in april een betere deal te kunnen scoren is een flexcontract misschien een prima tijdelijke optie. En voor waaghalzen die denken dat de energieprijs na alle paniek weer gaat zakken. Maar voor de meesten: nee, nu geen flexcontract.

Dus kan een flexcontract obv de spotprijs een prima deal zijn? Zeker wel. Alleen niet voor iedereen onder alle omstandigheden. Just my personal experience: uiteraard, YMMV. :)

Oh ja, om een indruk te geven wat voor hopper ik ben: 2011 main, 2012 energiedirect, 2013 essent, 2014 NLE, 2015 Qurrent, 2016 vd Bron, 2017 Greenchoice, 2018 Powerpeers en MDE, 2019 MDE, 2020 MDE, 2021 Coolblue flex en straks... wie zal het zeggen :P

[ Voor 35% gewijzigd door Cap op 02-01-2022 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahara
jaaoie17 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:09:
[...]

Das toch geen aanbieding? Das nu toch de huidige prijs als je klant word.
Idd geen aanbieding. Maar diezelfde huidige (variabele) prijs betaal je als je al jarenlang klant bent geweest bij Energiedirect en je vaste contract afloopt. Nieuwe klant/oude klant maakt niks uit bij Energiedirect in the end. Wegwezen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ik weet niet of iemand dit sneller en hanidger kan dan ik, ik gok dat ik er een dagtaak aan zou hebben om het uit te zoeken. Maar in deze tijd is het misschien wel handig om een totaalvergeljiking te maken tussen alle leveranciers, ook die leveranciers die niet betalen om op gaslicht.com te staan bijvoorbeeld. ene overzicht van alle vergunninghoudeers staat hier:
www.acm.nl/nl/onderwerpen...ders-elektriciteit-en-gas
misschien zien we een kleintje over het hoofd die in deze maanden de oplossing kan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:13:
[...]

Ja dat is jouw idee weet ik, ik kan dat toch niet veranderen. :)

Volgens jou valt het vies tegen. Mijn persoonlijke ervaring is anders.
De tarieven die ik betaalde zijn lager dan de spotprijs plus inkoopopslag, dus kan niet echt een andere indruk hebben dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@dicksterk ja als iemand dat zou kunnen dan zou dat de kip met gouden eieren zijn, maar eigenlijk moet je dan dus zo'n site gaan nabouwen. Inclusief de functionaliteit om de verschillende invloed van resp kale levertarieven, vastrecht en eventuele welkomstbonussen erin te verwerken, dat zowel voor gas als voor stroom. En die levertarieven staan goed verstopt dus die moet je handmatig van sites en uit documenten gaan vissen. :X

Dus ja, fijn als iemand dat zou doen, maar het is inderdaad een klus om het te maken en een complete dagtaak om het allemaal steeds up to date te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Verwijderd schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:28:
[...]

De tarieven die ik betaalde zijn lager dan de spotprijs plus inkoopopslag, dus kan niet echt een andere indruk hebben dan.
Je had een goeie deal te pakken, dat blijkt. Ik geloof je. Daarom zeg ik, dit is mijn ervaring geweest, YMMV. Wat kan ik nog meer zeggen? :) Of wil je het echt helemaal gaan doorploegen? Welke contracten precies wanneer, voor hoeveel jaar afgesloten, tegen welke tarieven precies, vastrecht, welkomstbonus? Van mij mag je hoor, maar ik geloof je ook zonder.

Het ding is, niet iedereen sluit op hetzelfde moment een nieuw contract af en niet elk moment zijn de deals en tarieven even gunstig. Dus ik kan verder alleen maar zeggen wat ik kon doen op het moment dat ik toevallig een nieuw contract moest uitzoeken, met de prijzen die toen beschikbaar waren. Voor 2019 was dat na jaren vaste contracten een flexcontract (uiteraard me bewust dat dit met inbegrip was van het risico op prijsfluctuaties) En ik kan je daarbij alleen vertellen dat ik bepaald niet over een nacht ijs ging (alles doorrekenen).

Verder keek ik met mijn flexcontract in 2019/2020 c.a. elke 4 maanden wel even of er inmiddels iets veranderd was waardoor een overstap loonde. Dat was niet zo. (Kan best zijn dat er bij een berekening uitkwam dat ik een tientje goedkoper uit was per jaar, maar dat viel dan bij mij onder "de moeite niet lonend" ;)). Achteraf had ik begin 2021 uiteraard beter kunnen overstappen of de prijs fixeren, maar dat is een koe in de kont kijken.

Ja, hele goeie deals bestaan natuurlijk. Ik weet nog dat ik ergens rond 2007 een fantastische deal heb gesloten voor een 3 jarig contract bij ik meen Elektran waaraan achteraf bleek dat met de stijgende prijzen niks of niemand meer kon tippen, tot in de verste vertte niet. Dat was natuurlijk een veel betere deal dan welk flexcontract ook. Dus ik was blij en had zelfs spijt niet voor de 5 jarige deal te hebben gekozen.

Ik heb alleen geen glazen bol dus ben niet in staat gebleken om elke keer op precies het juiste moment, in de price dip, een langdurig contract tegen achteraf lachwekkende tarieven te scoren. Het is behelpen. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 02-01-2022 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
Zijn er nu uberhaupt nog normale gasprijs aambiedingen of is het allemaal een topprijs geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@cap: ik bedoelde eigenlijk niet dat iemand een site moest bouwen maar dat iemadn alle sites langs kon gaan en kon kijkne of we toevallig op dit moment een aanbieder over het hoofd zien die nu nog wel relatief goedkoop is. ik noemde bijvoorbeeld(maar die bleek duur te zijn) prikenergie.nl maar zo is er vast nog wel 1 die misschine juist wel goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:32
Ik heb nog bedenktijd voor Essent superdalen deal. Vandaag een overzicht gemaakt. Ik twijfel heel erg tussen de Essent deal en Oxxio los-vast. Ik neig naar Oxxio los-vast maar ook na bellen twijfel ik of de prijzen echt voor een jaar vast staan met de flexibiliteit om over te stappen. Het gat tussen dit flexibel contract met 1jr vast vind ik te groot. Twijfel, twijfel, twijfel :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJeKw9BM83P8IMTm4zt_yCtIY4U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1DhTsuygRgfAFOLpuF5j5F5E.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SpeedyDH schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:54:

Gistermiddag waren de tarieven bij Engie hier gewoon goed aangepast...

Ik heb al langer het vermoeden dat Engie geen nieuwe klanten wilt ;) vraag mij niet waarom... maar denk dat de markt te overspannen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
ArcticWolf schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:17:
[...]

Ik heb al langer het vermoeden dat Engie geen nieuwe klanten wilt ;) vraag mij niet waarom... maar denk dat de markt te overspannen is.
Ik kan me helemaal voorstellen dat je geen nieuwe klanten wilt.
BudgetEnergie lijkt een uitzondering, want die hebben bijvoorbeeld vrijwillig alle ex-Fenor klanten over genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 12:29
wjvh schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:30:
[...]

Ik kan me helemaal voorstellen dat je geen nieuwe klanten wilt.
BudgetEnergie lijkt een uitzondering, want die hebben bijvoorbeeld vrijwillig alle ex-Fenor klanten over genomen.
Waar ze een maand lang mogen "vragen" wat ze willen... Ik moet dus eerst nog zien - als ex-Fenor klant - hoe graag ze ons echt willen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DjeezD schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:32:
[...]

Waar ze een maand lang mogen "vragen" wat ze willen... Ik moet dus eerst nog zien - als ex-Fenor klant - hoe graag ze ons echt willen 8)7
Quick cash grab net als Eneco bij WE (ik ook als ex-WE) destijds, gewoon omdat het kan... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
DjeezD schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:32:
[...]

Ja, maar deze klanten zijn niet opgedrongen door de ACM, dus het zou zo maar kunnen dat je een goede aanbieding krijgt als je blijft. Maar dat zal moeten blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wjvh schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:37:
[...]

Ja, maar deze klanten zijn niet opgedrongen door de ACM, dus het zou zo maar kunnen dat je een goede aanbieding krijgt als je blijft. Maar dat zal moeten blijken.
Zelfde constructie als bij WE toch? ook door de ACM...

De tarieven die ik daar in het topic zie zijn wel echt hoog:
robbies in "Afhandeling faillissement FENOR Energie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjeezD
ArcticWolf schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:39:
[...]

Zelfde constructie als bij WE toch? ook door de ACM...

De tarieven die ik daar in het topic zie zijn wel echt hoog:
robbies in "Afhandeling faillissement FENOR Energie"
Klopt, zelfde als bij WE. Tarieven die daar gepost waren klopten niet. Was een verlengingsaanbod voor bestaande klanten. We zijn dus nog aan het wachten maar als dat al voor hun bestaande klanten was beloofd het niet veel goeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
wjvh schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:37:
[...]

De acm bepaalt niet naar welke leverancier de klanten gaan bij een faillissement. De curator mag gedurende een specifieke periode een andere leverancier zoeken; de acm checkt alleen of tarieven marktconform zijn. Lukt dat niet, dan pas zal de acm de klanten gaan verdelen over meerdere leveranciers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DjeezD schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:40:
[...]

Klopt, zelfde als bij WE. Tarieven die daar gepost waren klopten niet. Was een verlengingsaanbod voor bestaande klanten. We zijn dus nog aan het wachten maar als dat al voor hun bestaande klanten was beloofd het niet veel goeds...
Ja ik mocht 350 euro aftikken voor de maand november bij Eneco, nu betaal ik bijna de helft per kwh en m3 bij Engie tot 1 juli 2022 8)7
De verschillen zijn echt absurd...
pdukers schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:41:
[...]

De acm bepaalt niet naar welke leverancier de klanten gaan bij een faillissement. De curator mag gedurende een specifieke periode een andere leverancier zoeken; de acm checkt alleen of tarieven marktconform zijn. Lukt dat niet, dan pas zal de acm de klanten gaan verdelen over meerdere leveranciers.
Marktconform of niet... 2 euro/m3 is alarmerend. Het is een landelijke crisis geworden, maar de ACM (en de politiek) vinden het allemaal wel best en kijken er naar.

[ Voor 35% gewijzigd door ArcticWolf op 02-01-2022 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
pdukers schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:41:
[...]

Dat bedoel ik. Voor Fenor heeft de curator BudgetEnergie bereid gevonden om alle klanten over te nemen.
Voor de andere bedrijven die op de fles gingen lukte dat niet, en die zijn dus verdeeld.
Ik vermoed dat dit voor Fenor tot een betere aanbieding gaat leiden, Maar niet meer dan een vermoeden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
wjvh schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:45:
[...]

Dat bedoel ik. Voor Fenor heeft de curator BudgetEnergie bereid gevonden om alle klanten over te nemen.
Voor de andere bedrijven die op de fles gingen lukte dat niet, en die zijn dus verdeeld.
Ik vermoed dat dit voor Fenor tot een betere aanbieding gaat leiden, Maar niet meer dan een vermoeden dus.
Het zou heel mooi zijn, ik zou er voor tekenen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Ik hoop het voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikrubluk
  • Laatst online: 26-09-2022
Budget Energie heeft het volgende aangegeven.

Het gastarief baseren we op uw huidige tarief. En daar bovenop rekenen we een kleine opslag. Voor stroom bieden we u een nieuw tarief. Dit tarief staat niet vast voor een bepaalde periode en wijzigt maandelijks.

De curator heeft met Budget Energie voor gas een "deal" kunnen regelen. Stroom zal waarschijnlijk gewoon marktconform zijn (gok op 50 cent de kWh).

Het gas, zoals ik het lees, zal niet de hoofdprijs voor gerekend worden. Maar daar komen we deze week achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Die vermindering energiebelasting van € 824,77 krijg je die alleen op je eindrekening. Dus stel als je 1000 euro moet betalen kun je die € 824,77 ervan afhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Mikrubluk schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:29:
Budget Energie heeft het volgende aangegeven.

Het gastarief baseren we op uw huidige tarief. En daar bovenop rekenen we een kleine opslag. Voor stroom bieden we u een nieuw tarief. Dit tarief staat niet vast voor een bepaalde periode en wijzigt maandelijks.
Wat het huidige Fenor Gastarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Cap schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:13:
[...]
In het verleden heb ik het risico van flextarieven prima kunnen nemen zonder negatieve gevolgen. Of het het risico NU waard is dat is een ander verhaal. In 2021 is het antwoord natuurlijk NEE! Dat is achteraf wel gebleken. In het verleden waren prijzen behoorlijk stabiel, het afgelopen jaar is echt extreem geweest. Voor mensen die nu aan een extreem slecht contract zitten en denken in april een betere deal te kunnen scoren is een flexcontract misschien een prima tijdelijke optie. En voor waaghalzen die denken dat de energieprijs na alle paniek weer gaat zakken. Maar voor de meesten: nee, nu geen flexcontract.

Dus kan een flexcontract obv de spotprijs een prima deal zijn? Zeker wel. Alleen niet voor iedereen onder alle omstandigheden. Just my personal experience: uiteraard, YMMV. :)

Oh ja, om een indruk te geven wat voor hopper ik ben: 2011 main, 2012 energiedirect, 2013 essent, 2014 NLE, 2015 Qurrent, 2016 vd Bron, 2017 Greenchoice, 2018 Powerpeers en MDE, 2019 MDE, 2020 MDE, 2021 Coolblue flex en straks... wie zal het zeggen :P
Je zegt "nee, nu geen flexcontract" (of is dat wat de meesten doen?)

Maar zelf neem je Coolblue flex.

Kun je dit enigszins toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeniVidiVinci
  • Laatst online: 09-07-2023
wjvh schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:39:
[...]
Wat het huidige Fenor Gastarief?
Ik had een tarief als volgt:
normaal 0,21572
dal 0,20846
gas 0,74858
8)7

Per 1-4 naar CB met 0,25 / 0,27 en gas 1,14...
Nu nog oplossing voor februari en maart... uitzingen bij BE of even naar Frank

[ Voor 22% gewijzigd door VeniVidiVinci op 02-01-2022 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 21:35

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

klopping schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:51:
Ik heb nog bedenktijd voor Essent superdalen deal. Vandaag een overzicht gemaakt. Ik twijfel heel erg tussen de Essent deal en Oxxio los-vast. Ik neig naar Oxxio los-vast maar ook na bellen twijfel ik of de prijzen echt voor een jaar vast staan met de flexibiliteit om over te stappen. Het gat tussen dit flexibel contract met 1jr vast vind ik te groot. Twijfel, twijfel, twijfel :-)
[Afbeelding]
Ik zou tekenen voor de Essent tarieven (heb geen gas)! Maar op de een of andere manier raak ik altijd achteraf op de hoogte van zulke acties... Hoe komen jullie aan dit soort deals?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
VeniVidiVinci schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:48:
[...]

Ik had een tarief als volgt:
normaal 0,21572
dal 0,20846
gas 0,74858
8)7

Per 1-4 naar CB met 0,25 / 0,27 en gas 1,14...
Nu nog oplossing voor februari en maart... uitzingen bij BE of even naar Frank
Je kunt ook nog naar Powerpeers (volledig eigendom van Vattenfall) kijken: https://www.powerpeers.nl/energietarieven-voorwaarden.

Met het modelcontract krijg je een gasprijs van € 1,582099 per m³. Niet goedkoop helaas, maar elders lijkt alles nog een stuk duurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Laatst online: 21-09 19:10

Superbeagle

Always smile

Thijsmans schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:54:
[...]
Ik zou tekenen voor de Essent tarieven (heb geen gas)! Maar op de een of andere manier raak ik altijd achteraf op de hoogte van zulke acties... Hoe komen jullie aan dit soort deals?
Wist je dat nog niet? Wij hebben een uitgebreid netwerk van informanten op strategische posities bij alle energieleveranciers. >:)

Of…

…iets saaier maar dichter bij de waarheid is dat velen een steentje bijdragen bij de de topic en dan ontstaat er automatisch een verzameling van de beste deals.
Pagina: 1 ... 122 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4